Livevideo dader Weiteveen. Waarschijnlijk opgenomen na het incident. Eveneens een heftige video van de vermoedelijke vrouw van de vermoedelijke dader.quote:Bij een geweldsincident in het Drentse Weiteveen zijn twee mensen omgekomen. De politie meldt dat er bij
het incident geschoten lijkt te zijn. Een vijftigjarige verdachte uit Klazienaveen is opgepakt.
Het incident gebeurde aan de Bargerweg. De politie kreeg rond 8.45 uur een melding van een geweldsincident.
Volgens RTV Drenthe ging de melding over een auto die op een boom gebotst zou zijn. Al snel zou zijn gebleken dat er meer aan de hand was. Een van de dodelijke slachtoffers lag in de auto, het andere in een woning.
De omgeving is ruim afgezet en hulpverlening is opgestart. De politie doet sporenonderzoek en praat met getuigen.
Op Geenstijl? Jawel.quote:
hartverscheurend, maar toch wel opvallend en vreemd dat beide gezinsleden video's posten over dit? dit heb ik nog nooit eerder gezien.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 13:23 schreef TweedeKlum het volgende:
De vrouw van Richard, hartverscheurend.
Daar zal over nagedacht zijn ivm het proces? Steun van de publieke opinie.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 13:25 schreef Infinitism het volgende:
[..]
hartverscheurend, maar toch wel opvallend en vreemd dat beide gezinsleden video's posten over dit? dit heb ik nog nooit eerder gezien.
Mogelijk al een tijdje bezig geweest met hulp te krijgen via social media?quote:Op dinsdag 16 januari 2024 13:25 schreef Infinitism het volgende:
[..]
hartverscheurend, maar toch wel opvallend en vreemd dat beide gezinsleden video's posten over dit? dit heb ik nog nooit eerder gezien.
Dit was live op facebookquote:Op dinsdag 16 januari 2024 13:25 schreef Infinitism het volgende:
[..]
Goh, zijn ze wat emotioneel op de video?quote:Op dinsdag 16 januari 2024 13:32 schreef MissButterflyy het volgende:
Hadden ze niet beter kunnen meedoen aan de rijdende rechter ofzo?![]()
Ze komen beide niet echt stabiel over. Zal wel TBS worden.
Ze? Alleen de man heeft geschoten toch?quote:Op dinsdag 16 januari 2024 13:32 schreef MissButterflyy het volgende:
Hadden ze niet beter kunnen meedoen aan de rijdende rechter ofzo?![]()
Ze komen beide niet echt stabiel over. Zal wel TBS worden.
Zielig hoor, hij heeft net twee moorden gepleegd. Ik snap het helemaal.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 13:33 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Goh, zijn ze wat emotioneel op de video?
Wat raar! Jeetje!
Ja, maar apart dat die vrouw ook een filmpje maakt daarna.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 13:33 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Ze? Alleen de man heeft geschoten toch?
Het aantal moorden neemt echt al jaren af en nee, dat komt niet omdat mensen geen zin hebben aangifte te doen.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 13:40 schreef junkiesietze het volgende:
Oeh dit zal meer en meer gaan gebeuren in die kleine dorpjes
Heel apart ja. Die mensen zijn overduidelijk in shock en dan ga je vreemde dingen doen.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 13:36 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ja, maar apart dat die vrouw ook een filmpje maakt daarna.
Alsof ze wat te bewijzen hebben tegenover de rest van de wereld. Die zitten nog volop in hun strijd. Maar er zijn wel twee mensen dood.
Waarom dan die rare uitspraak van ze zullen wel TBS krijgen?quote:Op dinsdag 16 januari 2024 13:36 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Alsof ze wat te bewijzen hebben tegenover de rest van de wereld. Die zitten nog volop in hun strijd. Maar er zijn wel twee mensen dood.
Nou ja dat dus... ik vermoed dat er straks ook boeren zo gaan reageren als hun bedrijf in hun ogen onterecht wordt afgepakt.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 13:34 schreef MissButterflyy het volgende:
Laten we maar even afwachten wat er nu werkelijk is gebeurd.
Daders zien zichzelf bijna altijd als slachtoffer. Er zijn wel twee mensen vermoord.
Zijn vrouw en kinderen zijn blijkbaar bedreigd. Ik had niet anders gehandeld denk ik.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 13:35 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Zielig hoor, hij heeft net twee moorden gepleegd. Ik snap het helemaal.
Dan ga je daarna een emotioneel filmpje maken, heel logisch
Vind je dit werkelijk meer lijken op twee mensen die die moorden hebben gepland en bewust gaan livestreamen om de publieke opinie aan hun zijde te krijgen, dan twee mensen die er helemaal doorheen zitten en niet meer weten wat ze moeten doen omdat de politie en de gemeente ze in de steek laat?quote:Op dinsdag 16 januari 2024 13:36 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Laten we maar even afwachten wat er nu werkelijk is gebeurd. Dat er twee mensen vermoord zijn weten we helemaal niet. Er zijn twee lijken gevonden.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 13:34 schreef MissButterflyy het volgende:
Laten we maar even afwachten wat er nu werkelijk is gebeurd.
Daders zien zichzelf bijna altijd als slachtoffer. Er zijn wel twee mensen vermoord.
Wat weet jij al goed hoe het in elkaar zit.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 13:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:
We zullen binnen een dag wel weer een heel verhaal kunnen lezen hoe de politie en justitie gefaald hebben iets te doen aan al die bedreigingen van de Polen. Misschien is er wel weer een burgemeester of politicus die geschokt en verbaasd zal zijn en daarna gaat alles weer verder zoals gebruikelijk en leren we weer niks van deze zaak.
Op het platteland roepen buren elkaar eerder tot de orde dan in de stad.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 13:40 schreef junkiesietze het volgende:
Ik hoop niet dat je dit bedoelt want dit is een reaguursel.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 13:42 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik zie op GeenStijl een bericht dat de ruzie gaat over een woning die ze aan elkaar verkocht hadden die mankementen heeft.
quote:Pools gezin koopt ondeuglijke woning van Richard vol met schimmel en mankementen. Recht van overpad voor het weilandje met paarden is mondeling overeengekomen. Vanwege de taalbarriere snappen de Poolse kopers dit echter niet. Niks hiervan is op papier gezet. Weiland met paarden blijft een door in het oog. Gemoederen en pesterijen lopen op in de jaren. Politie en gemeente hebben geen tijd (zin) om te bemiddelen en te handhaven want civielrechtelijk. Duidelijk iets voor de rijdende rechter
Ik denk dat de andere kant weinig meer vertellen kan, maar het laatste wat ze zeiden was vast "kurwa".quote:Op dinsdag 16 januari 2024 13:42 schreef KoosVogels het volgende:
Voordat ik 'begrip' kan opbrengen voor deze geëmotioneerde en ogenschijnlijk getergde meneer, moet ik eerst meer info hebben. We horen nu maar een kant van het verhaal.
Een in een huis en een in de auto, er is geschoten.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 13:43 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Laten we maar even afwachten wat er nu werkelijk is gebeurd. Dat er twee mensen vermoord zijn weten we helemaal niet. Er zijn twee lijken gevonden.
Misschien hebben ze het zichzelf aangedaan.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 13:44 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Een in een huis en een in de auto, er is geschoten.
Klinkt niet als een noodlottig ongeval, waarbij spontaan twee mensen dood neervallen.
'We zullen wel weer gaan horen' is een verwachting en geen overtuigde voorkennis.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 13:43 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Wat weet jij al goed hoe het in elkaar zit.
Er zijn ongetwijfeld buitenstaanders die een beeld hebben van wat er gaande was. Bovendien zou deze meneer meermaals aangifte hebben gedaan, dus de politie zal ook enigszins weten wat er speelde.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 13:44 schreef Catkiller het volgende:
[..]
Ik denk dat de andere kant weinig meer vertellen kan, het laatste wat ze zeiden was vast "kurwa".
Wat is een reaguursel? Speculatie?quote:Op dinsdag 16 januari 2024 13:44 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Ik hoop niet dat je dit bedoelt want dit is een reaguursel.
[..]
Kijk naar Ter Apel,quote:Op dinsdag 16 januari 2024 13:41 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Het aantal moorden neemt echt al jaren af en nee, dat komt niet omdat mensen geen zin hebben aangifte te doen.
Edit: het schijnt de laatste paar jaar iets toe te nemen, maar het is nog steeds zeldzaam dus waar je dit vandaan haalt?
Van jou snap ik niks.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 13:45 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
'We zullen wel weer gaan horen' is een verwachting en geen overtuigde voorkennis.
Is dat nu zo moeilijk te begrijpen voor je?
Die kiezen vooralsnog allemaal de kant van de dader. Neemt niet weg dat wat er gebeurd is dieptriest is natuurlijk.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 13:45 schreef KoosVogels het volgende:
Er zijn ongetwijfeld buitenstaanders die een beeld hebben van wat er gaande was.
Ik vraag me trouwens ook af of er 'begrip' was geweest als de dader Pools was en zo'n filmpje had opgenomen.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 13:42 schreef KoosVogels het volgende:
Voordat ik 'begrip' kan opbrengen voor deze geëmotioneerde en ogenschijnlijk getergde meneer, moet ik eerst meer info hebben. We horen nu maar een kant van het verhaal.
We weten in ieder geval niet of het moord is. Kan met deze vage info ook "gewoon" doodslag of zelfs noodweer zijn.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 13:43 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Wat weet jij al goed hoe het in elkaar zit.
Hoeft ook niet. Gewoon mijn tekst lezen zoals het er staat, dan is het gelijk duidelijk wat ik wel en niet bedoel.quote:
Ja, de Polen zijn dat, toch?quote:Op dinsdag 16 januari 2024 13:46 schreef Rnie het volgende:
[..]
Die kiezen vooralsnog allemaal de kant van de dader.
Ja, net als op een forum....quote:Op dinsdag 16 januari 2024 13:45 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Wat is een reaguursel? Speculatie?
quote:Op dinsdag 16 januari 2024 13:47 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ja, de Polen zijn dat, toch?
Kan, maar ze zijn alsnog gedood.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 13:47 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
We weten in ieder geval niet of het moord is. Kan met deze vage info ook "gewoon" doodslag of zelfs noodweer zijn.
Wat lastiger met die vrouw, die (naar verluidt) weggereden schijnt te zijn en door paniek/gladheid tegen een boom is gereden, waarna hij erachteraan is gelopen en alsnog heeft neergeschoten.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 13:47 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
We weten in ieder geval niet of het moord is. Kan met deze vage info ook "gewoon" doodslag of zelfs noodweer zijn.
Volgens mij kan dat wel in een proces ja. De verdeding van de verdachte kan dat gebruiken.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 13:48 schreef schommelstoel het volgende:
Even advocaat van de duivel spelen.
Kun je de politie aansprakelijk stellen voor nalatigheid?
Ja, al zal het andere kant van het verhaal nu niet verteld worden waarschijnlijk omdat ze dood zijn. Dus de Polen hadden de woning van hem gekocht, die waren niet tevreden, toen ontstond er ruzie, zijn er bedreigingen geuit aan zijn gezin?quote:Op dinsdag 16 januari 2024 13:42 schreef KoosVogels het volgende:
Dat vind ik een hele goeie vraag, ik stel mij die vraag al een tijdje. Als de rechtstaat faalt, als je keer op keer aan je lot wordt overgelaten, keer op keer genegeerd wordt terwijl je mentaal aan het breken bent door het groeiend geweld en de criminaliteit, mag je dan uiteindelijk zelf ingrijpen? Want waar ligt de grens? Want die vraag stel ik mij steeds vaker en vaker als ik zie hoe de politie en de rechtstaat omgaat met criminelen en als je het dan vergelijkt hoe ze mensen aanpakken, met een verkeerde mening, die een snelweg blokkeren, een liedje over Sylvana zingen of met een fakkel voor de deur van Kaag staan. Mensen die zwaar geweld gebruiken, mensen met de dood bedreigen of drugs dealen worden niet aangepakt, of ze moeten het al heel erg bont gaan maken.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 13:48 schreef schommelstoel het volgende:
Weten we helemaal niet, dat zal wel uit de rechtszaak blijken.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 13:50 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja, al zal het andere kant van het verhaal nu niet verteld worden waarschijnlijk omdat ze dood zijn. Dus de Polen hadden de woning van hem gekocht, die waren niet tevreden, toen ontstond er ruzie, zijn er bedreigingen geuit aan zijn gezin?
Kan, maar is bijzonder lastig.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 13:48 schreef schommelstoel het volgende:
Ja, autochtone Nederlanders leven altijd zonder spanningen samen. Kun je die discussie niet ergens anders voeren?quote:Op dinsdag 16 januari 2024 13:51 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Te veel diversiteit aan culturen in een land leidt tot spanningen, dat kun je van mijlenver zien aankomen en gaat ook alleen maar erger worden. Bij deze ruzie waren weer oostblokkers betrokken. Als het geen Marokkanen zijn, zijn het wel Syriërs, als het geen Syriërs zijn, zijn het wel oostblokkers of Afrikanen.
Dit in samenhang met jarenlange bezuinigingen op het politieapparaat, waarvan de weinige agenten die er nog zijn constant moeten uitrukken naar AZC's of probleemwijken maakt dat Nederland steeds minder veilig wordt en er geen prioriteit of aandacht meer gegeven kan worden aan normale aangiftes.
Nogmaals, deze meneer verklaart dat hij hierover contact heeft gehad met de politie. Die zal ook wel een idee hebben van wat er gaande was.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 13:50 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja, al zal het andere kant van het verhaal nu niet verteld worden waarschijnlijk omdat ze dood zijn. Dus de Polen hadden de woning van hem gekocht, die waren niet tevreden, toen ontstond er ruzie, zijn er bedreigingen geuit aan zijn gezin?
Hij is overduidelijk ergens door gaan flippen, net zoals zijn vrouw.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 13:42 schreef KoosVogels het volgende:
Vindt je het leuk? Met je lachende smiley.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 13:52 schreef Scorpie het volgende:
Zo hop, hij heeft er ff een paar naar de andere wereld geholpen.
Wat denk je zelf, dat mensen ineens aan het moorden slaan? Wat een vreemd beeld van de wereld heb jij.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 13:40 schreef junkiesietze het volgende:
De politie handhaaft de wet en de openbare orde. Maar vooral dat laatste zien mensen veel te zwart-wit.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 13:51 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Dat vind ik een hele goeie vraag, ik stel mij die vraag al een tijdje. Als de rechtstaat faalt, als je keer op keer aan je lot wordt overgelaten, keer op keer genegeerd wordt terwijl je mentaal aan het breken bent door het groeiend geweld en de criminaliteit, mag je dan uiteindelijk zelf ingrijpen? Want waar ligt de grens? Want die vraag stel ik mij steeds vaker en vaker als ik zie hoe de politie en de rechtstaat omgaat met criminelen en als je het dan vergelijkt hoe ze mensen aanpakken, met een verkeerde mening, die een snelweg blokkeren, een liedje over Sylvana zingen of met een fakkel voor de deur van Kaag staan. Mensen die zwaar geweld gebruiken, mensen met de dood bedreigen of drugs dealen worden niet aangepakt, of ze moeten het al heel erg bont gaan maken.
In mijn oude buurt lopen ook een paar zware jongens, meerdere moorden op de naam, afpersing, zelfs terroristische aanslagen willen plegen, en ze lopen inmiddels alweer vrij, lekker weer op het criminele pad. Zeg al jaren in de eigen kringen dat als ik zo'n gast nog eens tegenkom en hij zoekt ruzie ik hem meteen neersteek, is de beste kans wat je hebt op overleven. Klinkt raar, klinkt extreem, klinkt overdreven maar wat voor een keus heb je? Wachtend totdat de politie en rechtstaat ingrijpt? Die heeft mij in ieder geval keer op keer aan mijn lot overgelaten.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 13:51 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Weten we helemaal niet, dat zal wel uit de rechtszaak blijken.
Voor hetzelfde geld hebben de slachtoffers al 50 keer de politie gebeld omdat ze doodsbenauwd waren.
Ik kan hierin nooit Humeyra vergeten. De familie ondernam alle stappen die er maar waren. Logboeken, gebiedsverboden voor de stalker, meldknop alles. Eindstand is ze vermoord. Als de familie pro-actief de dader had vermoord was Humeyra er nog geweest maar iemand van de familie een tijd de gevangenis in gegaan.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 13:51 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Dat vind ik een hele goeie vraag, ik stel mij die vraag al een tijdje. Als de rechtstaat faalt, als je keer op keer aan je lot wordt overgelaten, keer op keer genegeerd wordt terwijl je mentaal aan het breken bent door het groeiend geweld en de criminaliteit, mag je dan uiteindelijk zelf ingrijpen? Want waar ligt de grens? Want die vraag stel ik mij steeds vaker en vaker als ik zie hoe de politie en de rechtstaat omgaat met criminelen en als je het dan vergelijkt hoe ze mensen aanpakken, met een verkeerde mening, die een snelweg blokkeren, een liedje over Sylvana zingen of met een fakkel voor de deur van Kaag staan. Mensen die zwaar geweld gebruiken, mensen met de dood bedreigen of drugs dealen worden niet aangepakt, of ze moeten het al heel erg bont gaan maken.
Waarom zou je de problemen die er al zijn in een land erger, complexer en nog omvangrijker willen maken?quote:Op dinsdag 16 januari 2024 13:52 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ja, autochtone Nederlanders leven altijd zonder spanningen samen. Kun je die discussie niet ergens anders voeren?
Zoals ze op de filmpjes overkomen op mij zijn het inderdaad redelijk normale mensen die in totale wanhoop verkeren.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 13:45 schreef Rnie het volgende:
Uiteindelijk weet ik dat social media niet alles zegt, maar aan de hand van de facebook pagina's van dit stel komen ze compleet, maar dan ook compleet, normaal over.
Het systeem is verre van perfect maar het is wel het beste van alle bestaande systemen.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 13:54 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Ik kan hierin nooit Humeyra vergeten. De familie ondernam alle stappen die er maar waren. Logboeken, gebiedsverboden voor de stalker, meldknop alles. Eindstand is ze vermoord. Als de familie pro-actief de dader had vermoord was Humeyra er nog geweest maar iemand van de familie een tijd de gevangenis in gegaan.
In retrospect zullen veel mensen voor het laatste scenario tekenen. Een bevestiging van een flinke makke in ons systeem dus.
Zoiets inderdaad. In de comments staat het volgende:quote:Op dinsdag 16 januari 2024 13:42 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik zie op GeenStijl een bericht dat de ruzie gaat over een woning die ze aan elkaar verkocht hadden die mankementen heeft.
Het vertrouwen in de rechtsstaat en de handhaving is volgens mij nog nooit zo laag geweest.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 13:54 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Ik kan hierin nooit Humeyra vergeten. De familie ondernam alle stappen die er maar waren. Logboeken, gebiedsverboden voor de stalker, meldknop alles. Eindstand is ze vermoord. Als de familie pro-actief de dader had vermoord was Humeyra er nog geweest maar iemand van de familie een tijd de gevangenis in gegaan.
In retrospect zullen veel mensen voor het laatste scenario tekenen. Een bevestiging van een flinke makke in ons systeem dus.
Ja, dat is duidelijk.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 13:53 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hij is overduidelijk ergens door gaan flippen, net zoals zijn vrouw.
Is er een wapen aangeschaft om deze reden, of gaat het om bv een jachtgeweer?quote:Op dinsdag 16 januari 2024 13:52 schreef MissButterflyy het volgende:
Er is geschoten. Een wapen heb je niet zomaar.
Jeetje zelf nu is het relevant dat het Poolse mensen betreft. Heel verhaal over AZC of probleemwijken. Terwijl het hier gaat over een koopwoning (moet je geld voor hebben en werken) op het platteland van Drenthe.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 13:51 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Te veel diversiteit aan culturen in een land leidt tot spanningen, dat kun je van mijlenver zien aankomen en gaat ook alleen maar erger worden. Bij deze ruzie waren weer oostblokkers betrokken. Als het geen Marokkanen zijn, zijn het wel Syriërs, als het geen Syriërs zijn, zijn het wel oostblokkers of Afrikanen.
Dit in samenhang met jarenlange bezuinigingen op het politieapparaat, waarvan de weinige agenten die er nog zijn constant moeten uitrukken naar AZC's of probleemwijken maakt dat Nederland steeds minder veilig wordt en er geen prioriteit of aandacht meer gegeven kan worden aan normale aangiftes.
Dit is niet bizar maar kenmerkend voor de staat van het land waarin wij nu leven. Een overheid en rechtssysteem die de eigen burgers keihard in de steek laat als je ze nodig hebt, andere zaken (beleidskeuzes) hebben en vergen immers meer prioriteit.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 13:55 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Zoals ze op de filmpjes overkomen op mij zijn het inderdaad redelijk normale mensen die in totale wanhoop verkeren.
Bizar verhaal.
Oh nee hoor ik zeg niet dat hij gelijk heeft noch dat hij schuldig is - het is alleen overduidelijk dat iets hem over een spreekwoordelijke rand heeft geduwd.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 13:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, dat is duidelijk.
Maar dat betekent niet automatisch dat zij het gelijk aan hun zijde hebben. Bij de Rijdende Rechter zie je mensen ook vaak flippen om de raarste dingen.
Ben benieuwd wat er nog maar naar buiten komt.
Ja iedere dorpsidioot kan er een reactie onderkladden.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 13:55 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Zoiets inderdaad. In de comments staat het volgende:
"Pools gezin koopt ondeuglijke woning van Richard vol met schimmel en mankementen. Recht van overpad voor het weilandje met paarden is mondeling overeengekomen. Vanwege de taalbarriere snappen de Poolse kopers dit echter niet. Niks hiervan is op papier gezet. Weiland met paarden blijft een door in het oog. Gemoederen en pesterijen lopen op in de jaren. Politie en gemeente hebben geen tijd (zin) om te bemiddelen en te handhaven want civielrechtelijk. Duidelijk iets voor de rijdende rechter"
Het zou zomaar kunnen. Een verhaal heeft meestal twee kanten. Deze Polen hebben alleen Richard en z'n gezin in het vizier, en de rest van het dorp totaal niet. Daar moet ooit iets gebeurd zijn.
Je weet helemaal niet wat er gespeeld heeft voorafgaand aan de schietpartij, anders dan wat de dader de wereld in heeft geslingerd.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 13:58 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dit is niet bizar maar kenmerkend voor de staat van het land waarin wij nu leven. Een overheid en rechtssysteem die de eigen burgers keihard in de steek laat als je ze nodig hebt, andere zaken (beleidskeuzes) hebben en vergen immers meer prioriteit.
Dat zegt natuurlijk vrij weinig.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 13:55 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Zoals ze op de filmpjes overkomen op mij zijn het inderdaad redelijk normale mensen die in totale wanhoop verkeren.
Bizar verhaal.
Doel je nu op een uur voor de schietpartij? Of doel je nu op de gehele saga? Van het laatste is de politie, na meerdere aangiftes, allang van op de hoogte.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 13:59 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Je weet helemaal niet wat er gespeeld heeft voorafgaand aan de schietpartij, anders dan wat de dader de wereld in heeft geslingerd.
Dat laatste, begreep ik. Politie had daar eerder honkbalknuppel(s) in beslag genomen.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 13:56 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Is er een wapen aangeschaft om deze reden, of gaat het om bv een jachtgeweer?
Of hadden die anderen een wapen die in handen van de dader is gekomen?
https://www.ad.nl/binnenl(...)dgeschoten~ae1b53db/quote:Conflict over verkoop huis
Het conflict begon volgens de makelaar vlak na de verkoop van het ouderlijk huis van de verdachte. De slachtoffers waren niet tevreden over de onderhoud van de woning. Hierop ontstond een langlopend conflict. ,,Maar dat het zover zou komen had ik echt nooit verwacht. Ik ben helemaal van slag”, stamelt de makelaar aan de telefoon. ,,Dit soort dingen zie je niet aankomen. Je maakt in je carrière wel eens een conflict mee tussen twee partijen, maar zoiets... Nee, dit heb ik in 25 jaar niet meegemaakt. Het is verschrikkelijk.”
Dat zal wel een belangrijke vraag zijn voor de rechtspraak, of hij er met een pistool heen ging.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 13:56 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Al met al lijkt het erop dat de dader iemand die probeerde te vluchten heeft afgemaakt. Dat in combi met die filmpjes is toch wel next level, dat kan je geen noodweer meer noemen.
Waarbij de openbare orde handhaven vaak het symptoom of resultaat wordt bestrijd en lang niet altijd de oorzaak wordt aangepakt.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 13:53 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
De politie handhaaft de wet en de openbare orde. Maar vooral dat laatste zien mensen veel te zwart-wit.
Wowquote:Op dinsdag 16 januari 2024 13:53 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
In mijn oude buurt lopen ook een paar zware jongens, meerdere moorden op de naam, afpersing, zelfs terroristische aanslagen willen plegen, en ze lopen inmiddels alweer vrij, lekker weer op het criminele pad. Zeg al jaren in de eigen kringen dat als ik zo'n gast nog eens tegenkom en hij zoekt ruzie ik hem meteen neersteek, is de beste kans wat je hebt op overleven. Klinkt raar, klinkt extreem, klinkt overdreven maar wat voor een keus heb je? Wachtend totdat de politie en rechtstaat ingrijpt? Die heeft mij in ieder geval keer op keer aan mijn lot overgelaten.
Geen idee, er zal wel meer duidelijk worden de komende uren/ dagen.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 13:56 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Al met al lijkt het erop dat de dader iemand die probeerde te vluchten heeft afgemaakt. Dat in combi met die filmpjes is toch wel next level, dat kan je geen noodweer meer noemen.
Die was al een tijd geleden gepost toch.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 14:02 schreef Ericr het volgende:
[ afbeelding ]
Van de Facebook van zijn vrouw. Dat is wel gelukt in ieder geval.
Van dezelfde FB pagina:quote:Op dinsdag 16 januari 2024 14:02 schreef Ericr het volgende:
[ afbeelding ]
Van de Facebook van zijn vrouw. Dat is wel gelukt in ieder geval.
Tokkies gonna tokquote:Op dinsdag 16 januari 2024 14:03 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Geen idee, er zal wel meer duidelijk worden de komende uren/ dagen.
Toch vind ik het bijzonder dat ze filmpjes online plaatsen na het incident. Veel mensen zouden eerder familie/ vrienden/ geliefden bellen in die paniek.
Een tijd terug was er een vrouw die haar zus had vermoord, en dat had ze daarna ook op Facebook of insta live neergezet, en die had een psychose.
Een honkbalknuppel is wat anders dan een vuurwapen.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 14:01 schreef loveli het volgende:
[..]
Dat laatste, begreep ik. Politie had daar eerder honkbalknuppel(s) in beslag genomen.
Ik heb het filmpje niet gekeken maar zei die man dat?quote:Op dinsdag 16 januari 2024 13:59 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ja iedere dorpsidioot kan er een reactie onderkladden.
Hij laat zijn zoon niet vermoorden, dochter en vrouw niet verkrachten heeft hij het in het filmpje over.
Dat is van een andere statuur dan wat gedoe over recht van overpad.
Beiden, het lijkt me geen ingewikkelde zaak voor de politie.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 14:01 schreef Rnie het volgende:
[..]
Doel je nu op een uur voor de schietpartij? Of doel je nu op de gehele saga? Van het laatste is de politie, na meerdere aangiftes, allang van op de hoogte.
Nou, ik vind dat iemand die dit soort uitgekauwde plaatjes op feesboek post eigenlijk wel levenslang verdient.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 14:06 schreef Rnie het volgende:
[..]
Van dezelfde FB pagina:
[ afbeelding ]
Kortom, dit soort plaatjes zeggen niks.
AD heeft met de makelaar gesproken en die zegtquote:Op dinsdag 16 januari 2024 14:07 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Beiden, het lijkt me geen ingewikkelde zaak voor de politie.
Maar wij weten helemaal toch niet waar die aangiftes precies over gingen en of de twee doden misschien zelf ook aangifte hebben gedaan etc etc
quote:Het conflict begon volgens de makelaar vlak na de verkoop van het ouderlijk huis van de verdachte. De slachtoffers waren niet tevreden over de onderhoud van de woning. Hierop ontstond een langlopend conflict.
Ja he? Maar wat moet je dan met zware criminelen die niet aangepakt worden? De laatste keer hadden ze een ouder koppel te pakken die anderhalf jaar boete moesten betalen of ze werden gepakt. Doodsbang waren die mensen en geen hulp, dan wordt je wanhopig. Als de politie zo'n gasten niet aanpakt en ik moet daarna een keus maken hij of ik dan kies ik toch voor mijzelf.quote:
Misschien moet je eerst het filmpje even kijken voordat je oordeelt.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 14:07 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik heb het filmpje niet gekeken maar zei die man dat?
De Polen die gedood zijn zijn een man en een vrouw, een stel.
Als je partner net een moordenaar is geworden reageren wel meer mensen zo denk ik.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 13:53 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hij is overduidelijk ergens door gaan flippen, net zoals zijn vrouw.
Precies! Die arme meid wat jaren aan haar lot is overgelaten zit ook in mijn hoofd als ik zo'n verhalen als dit lees. En in zo'n geval had ik het volledig begrepen als de vader of de familie van die meid zelf had ingegrepen.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 13:54 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
En ook van een ander statuur dan ook daadwerkelijk mensen vermoorden.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 13:59 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ja iedere dorpsidioot kan er een reactie onderkladden.
Hij laat zijn zoon niet vermoorden, dochter en vrouw niet verkrachten heeft hij het in het filmpje over.
Dat is van een andere statuur dan wat gedoe over recht van overpad.
Ik heb 1 minuut gekeken, was er toen wel klaar mee. Duurt 5 minuten, mijn vraag kan toch best beantwoord worden?quote:Op dinsdag 16 januari 2024 14:09 schreef NoXia het volgende:
[..]
Misschien moet je eerst het filmpje even kijken voordat je oordeelt.
Het zal wel wat die makelaar zegt, dat er een conflict was lijkt me wel duidelijk, zal vast met het huis te malen gehad, maar waren er bedreigingen? En door wie... Etc etc. Dat wordt pas duidelijk met de rechtszaakquote:Op dinsdag 16 januari 2024 14:08 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
AD heeft met de makelaar gesproken en die zegt
[..]
Driedubbel?quote:Op dinsdag 16 januari 2024 14:09 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Als ik trouwens de reacties her en der lees ben ik benieuwd naar wat de reacties waren geweest als de dader de Pool was en de dodelijke slachtoffers Nederlanders...
Sommige mensen zijn wel heel snel een dubbele moord (misschien nog driedubbel) aan het goedpraten.
Het is bizar toch joh. Een ruzie over de staat van het onderhoud na aankoop van het huis. Terwijl je gewoon nog een check doet bij de sleuteloverdracht. Als het je niet aanstaat teken je niet.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 14:12 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Het zal wel wat die makelaar zegt, dat er een conflict was lijkt me wel duidelijk, zal vast met het huis te malen gehad, maar waren er bedreigingen? En door wie... Etc etc. Dat wordt pas duidelijk met de rechtszaak
Waar haal je deze kennis vandaan?quote:Op dinsdag 16 januari 2024 14:14 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Het is bizar toch joh. Een ruzie over de staat van het onderhoud na aankoop van het huis. Terwijl je gewoon nog een check doet bij de sleuteloverdracht. Als het je niet aanstaat teken je niet.
Bizar deze kopers hun gang hebben kunnen gaan terwijl ze totaal niet in hun recht stonden. Echt inmens treurige gang van zaken zo.
Pool tegenover Nederlander dan krijg je dit soort snelle conclusies van sommige mensen.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 14:14 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Waar haal je deze kennis vandaan?
Nou, daar instaan genoeg conflicten over.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 14:14 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Het is bizar toch joh. Een ruzie over de staat van het onderhoud na aankoop van het huis. Terwijl je gewoon nog een check doet bij de sleuteloverdracht. Als het je niet aanstaat teken je niet.
Bizar deze kopers hun gang hebben kunnen gaan terwijl ze totaal niet in hun recht stonden. Echt inmens treurige gang van zaken zo.
Ja, met nog wat gebazel dat de politie niets doet, en dat het getreiter nog steeds doorgaat (aan het eind van het filmpje)quote:Op dinsdag 16 januari 2024 14:07 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Denk dat de dader er naast woont? Of in de buurt in ieder geval dat ze steeds bij hem kwamen aankloppen over dingetjes en dat het daardoor uit de hand liep uiteindelijk.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 14:14 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Niemand praat het volgens mij goed. Je citeert een willekeurig verhaal en daar zei ik wat van.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 14:11 schreef Morri2 het volgende:
[..]
En ook van een ander statuur dan ook daadwerkelijk mensen vermoorden.
Ik vind het eigenlijk allemaal niet goed te praten.
Hij behield het ernaast gelegen weiland nog voor de paarden van zijn dochter.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 14:16 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Denk dat de dader er naast woont? Of in de buurt in ieder geval dat ze steeds bij hem kwamen aankloppen over dingetjes en dat het daardoor uit de hand liep uiteindelijk.
Lijkt me vrij realistisch.
Zeiken over andere mensen die hun mening klaar hebben zonder dat alle informatie bekend is, maar zelf hoog van de toren blazen terwijl je weigert de informatie die wél bekend is tot je te nemen...quote:Op dinsdag 16 januari 2024 14:07 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Op t AD.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 14:14 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Wat tof dat je me de racismekaart probeert in te schuiven? Why?quote:Op dinsdag 16 januari 2024 14:15 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Pool tegenover Nederlander dan krijg je dit soort snelle conclusies van sommige mensen.
quote:Op dinsdag 16 januari 2024 14:07 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Beiden, het lijkt me geen ingewikkelde zaak voor de politie.
quote:Op dinsdag 16 januari 2024 14:14 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 16 januari 2024 13:59 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Je weet helemaal niet wat er gespeeld heeft voorafgaand aan de schietpartij, anders dan wat de dader de wereld in heeft geslingerd.
quote:Op dinsdag 16 januari 2024 14:14 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Open er een topic over, zeiksnor.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 14:22 schreef Viezig het volgende:
[..]
Zeiken over andere mensen die hun mening klaar hebben zonder dat alle informatie bekend is, maar zelf hoog van de toren blazen terwijl je weigert de informatie die wél bekend is tot je te nemen...
De politie kan de moord vrij snel oplossen, in de zin dat de dader op social media bekend heeft en opgepakt is. Het is aannemelijk dat hij het echt gedaan heeft.quote:
Hahaha, triest. Echt heel triest.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 14:25 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Open er een topic over, zeiksnor.
Als ik zie dat mijn dochter letterlijk verkracht wordt voor mijn neus, dan denk ik aan het feit dat eigenrichting gewoonweg niet mag en bel ik keurig de politie om aangfite te doen. De wachttijden boeien mij niet. Het is correct handelen wat ik doe.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 14:23 schreef RobjeGeus het volgende:
Tja zo gaat het wel vaker mis...worden de mensen vermoord omdat de politie niets kan doen..
Triest.. als je de filmpjes ziet ook, je kunt het niet goed praten maar als je een jaar lang bedreigd wordt, jouw kinderen, vrouw, diertjes...
Live streamen was next level geweest.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 14:27 schreef Caland het volgende:
Net een paar man vermoord, moet dit nu even melden op facebook live.
De mensheid weet mij elke keer weer te verbazen.
Of misschien iets met zijn bloedsuikergehalte?quote:Op dinsdag 16 januari 2024 14:00 schreef Red_85 het volgende:
Laten we het maar weer gooien op 'verward' dan maar. Want dat worden mensen langzaam als ze niet geholpen worden.
quote:Op dinsdag 16 januari 2024 14:28 schreef quo_ het volgende:
[..]
Of misschien iets met zijn bloedsuikergehalte?
Lijkt erop alsof hij in dat filmpje een tia krijgt. Scheve bek, vreemde spraak.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 14:28 schreef quo_ het volgende:
[..]
Of misschien iets met zijn bloedsuikergehalte?
Ik begrijp je niet denk ik ?quote:Op dinsdag 16 januari 2024 14:28 schreef Rnie het volgende:
[..]
Als ik zie dat mijn dochter letterlijk verkracht wordt voor mijn neus, dan denk ik aan het feit dat eigenrichting gewoonweg niet mag en bel ik keurig de politie om aangfite te doen. De wachttijden boeien mij niet. Het is correct handelen wat ik doe.
Hoe weet je dat het om moord gaat? Daarvoor is voorbedachte rade nodig. Je bent aan het speculeren.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 14:26 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
De politie kan de moord vrij snel oplossen, in de zin dat de dader op social media bekend heeft en opgepakt is. Het is aannemelijk dat hij het echt gedaan heeft.
Wederom speculatie.quote:Als er idd aangiftes gedaan zijn in het verleden, dan zal het motief van de dader ook wel goed in kaart te brengen zijn.
Edit, je hebt nog iets erbij ge-edit over de dader
Klopt, maar hoe je daarmee hem tot dader van moord bombardeert is mij een regelrecht raadsel en lijkt volledig gespeculeer van jouw kant te zijn.quote:Die dader heeft het over dat ie zijn vrouw en dochter niet laat bedreigen of verkrachten, ik ga het niet opnieuw bekijken, maar zoiets zei hij. Dus dat hij heeft de wereld in geslingerd.
Nee, dan mag je de dader doodslaan met één klap.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 14:28 schreef Rnie het volgende:
[..]
Als ik zie dat mijn dochter letterlijk verkracht wordt voor mijn neus, dan denk ik aan het feit dat eigenrichting gewoonweg niet mag en bel ik keurig de politie om aangfite te doen. De wachttijden boeien mij niet. Het is correct handelen wat ik doe.
Je moet gewoon niet zo speculeren, of anderen de maat nemen als ze dat net zoals jij wel doen.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 14:25 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk, het is misschien doodslag of zelfverdediging, ik weet er ook niets van.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 14:31 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hoe weet je dat het om moord gaat? Daarvoor is voorbedachte rade nodig. Je bent aan het speculeren.
Het filmpje toont niks van wat hij zou hebben gedaan.
[..]
Wederom speculatie.
[..]
Klopt, maar hoe je daarmee hem tot dader van moord bombardeert is mij een regelrecht raadsel en lijkt volledig gespeculeer van jouw kant te zijn.
Gelukkig maarquote:Op dinsdag 16 januari 2024 14:32 schreef Rnie het volgende:
[..]
Je begrijpt niet, dat ik begrijp wat je zegt.Het was uiteraard sarcastisch.
Wat ik uit de filmpje opmaak, is dat ze zijn gezin bedreigd hebben en dat hij verhaal ging halen. Niet dat hij de intentie had om iemand te doden.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 14:07 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Een honkbalknuppel is wat anders dan een vuurwapen.
Uit het filmpje van de dader haal ik dat hij daarheen is gegaan om er een einde aan te maken. Hij heeft het helemaal niet over een worsteling waar dit uit voortkomen is. Heeft het vooral over dat hij hier voor gekozen heeft, het lijkt erop dat hij daarheen is gegaan om te doden.
Het tweede slachtoffer is hij achterna gegaan om die af te schieten.
Het is warrig allemaal, dus niets is zeker. Maar uit de beelden blijkt tot nu toe niets wat zegt dat die slachtoffers met een wapen tevoorschijn kwamen en van daaruit deze ellende is gekomen.
Linkse zeik kut.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 14:25 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dit is echt pure speculatie.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 14:07 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Een honkbalknuppel is wat anders dan een vuurwapen.
Uit het filmpje van de dader haal ik dat hij daarheen is gegaan om er een einde aan te maken. Hij heeft het helemaal niet over een worsteling waar dit uit voortkomen is. Heeft het vooral over dat hij hier voor gekozen heeft, het lijkt erop dat hij daarheen is gegaan om te doden.
Het tweede slachtoffer is hij achterna gegaan om die af te schieten.
Het is warrig allemaal, dus niets is zeker. Maar uit de beelden blijkt tot nu toe niets wat zegt dat die slachtoffers met een wapen tevoorschijn kwamen en van daaruit deze ellende is gekomen.
Doodslag is vrij recent qua maximale strafeis redelijk dicht in de buurt gekomen bij moord (van 15 naar 25). Meerdere slachtoffers werkt wat dat betreft altijd strafverzwarend. Dat labiele boertje kan dus wel even brommen vermoed ik zomaar.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 14:33 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk, het is misschien doodslag of zelfverdediging, ik weet er ook niets van.
Doetquote:Op dinsdag 16 januari 2024 14:32 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je moet gewoon niet zo speculeren, of anderen de maat nemen als ze dat net zoals jij wel doen.
Nou ja, laten we eerst het proces afwachten en hoe de dingen echt zijn gegaan. We weten het gewoon niet.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 14:40 schreef Caland het volgende:
[..]
Doodslag is vrij recent qua maximale strafeis redelijk dicht in de buurt gekomen bij moord (van 15 naar 25). Meerdere slachtoffers werkt wat dat betreft altijd strafverzwarend. Dat labiele boertje kan dus wel even brommen vermoed ik zomaar.
Uit zijn eigen filmpje lijkt het te gaan om iets meer dan verhaal halen.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 14:35 schreef loveli het volgende:
[..]
Wat ik uit de filmpje opmaak, is dat ze zijn gezin bedreigd hebben en dat hij verhaal ging halen. Niet dat hij de intentie had om iemand te doden.
De andere partij had een vuurwapen (volgens zijn vrouw) en hij kreeg dat blijkbaar in handen.
Waar haal je dit vandaan?quote:Op dinsdag 16 januari 2024 14:44 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
Het enige wat duidelijk is is dat er 2 mensen dood zijn, waarvan er 1 in de auto is gestapt en weggereden is, tegen een boom aangereden is en daarna doodgeschoten is. Dat is geen noodweer meer. Dat is geen vanuit een worsteling is er wat gebeurt.
De dader is compleet doorgedraaid en heeft iig het tweede slachtoffer gewoonweg afgemaakt.
Nou ja, dat haal ik uit het warrige filmpje van de dader zelf.quote:
Hey we hebben 2 feesboek filmpjes, dus we weten alles. Geen rechtszaak meer nodig.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 14:44 schreef schommelstoel het volgende:
Wel weer typisch om te zien dat elke FOK!er het weer beter denkt te weten dan de rest/ander.
Zoals gewoonlijk ontstaat er weer ruzie onderling en verzuipt het werkelijke onderwerp.
Twee mensen dood en de aannemelijke dader die het zonder een kras op zijn gezicht meent te moeten melden op facebook live. Al het andere lijkt me juist ruis.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 14:43 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Nou ja, laten we eerst het proces afwachten en hoe de dingen echt zijn gegaan. We weten het gewoon niet.
Whahahahahaha, zit je nou iemand foutief te verbeteren?quote:
Dat zegt ze letterlijk.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 14:44 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
Dat die anderen een wapen hadden haal ik niet uit beide filmpjes.
Lijkt me behoorlijk speculatief. Maar goed, laten we het maar afwachten. Het is iig een enorm drama.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 14:45 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Nou ja, dat haal ik uit het warrige filmpje van de dader zelf.
Met een fikse slag om de arm omdat het zo warrig is.
wanhoop. Gedeelde smart is halve smartquote:Op dinsdag 16 januari 2024 14:45 schreef TheVulture het volgende:
Nog even los van het hele delict en de aanloop, hoe kom je er dan bij om meteen een livestream te starten op je socials, zelfde geldt voor die vrouw.
Uit de berichten tot nu toe.quote:
Domme boomers voor wie facebook een groot deel van hun leven is.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 14:48 schreef zuchtje het volgende:
[..]
wanhoop. Gedeelde smart is halve smart
Deugen is het hoogst haalbare doel in onze maatschappij.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 13:30 schreef Tekaschi het volgende:
één of ander vrouwenrecht project in Afrika
Ik vraag me af of dat ook zo was als de slachtoffers De Vries hadden geheten.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 14:51 schreef Cyan9 het volgende:
Echt bizar dat men met name op TwitterX meteen over elkaar buitelt met steunbetuigingen voor deze man.
Adrenaline zal op zo'n moment wel door je lichaam gieren, dan is het begrijpelijk dat je vreemde keuzes maakt.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 14:45 schreef TheVulture het volgende:
Nog even los van het hele delict en de aanloop, hoe kom je er dan bij om meteen een livestream te starten op je socials, zelfde geldt voor die vrouw.
zielig verhaal, falend systeem, autochtoon vs allochtoon. Mensen die hun identiteit halen uit het continue delen van hun onderbuikgevoelens gaan hier wel hard op.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 14:51 schreef Cyan9 het volgende:
Echt bizar dat men met name op TwitterX meteen over elkaar buitelt met steunbetuigingen voor deze man.
Ga je lekker? Sneu om om 1 vraag van mij meteen allemaal haat-reacties te krijgen.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 14:46 schreef Viezig het volgende:
[..]
Whahahahahaha, zit je nou iemand foutief te verbeteren?![]()
Sowieso zwak als je het op spellingsfouten moet gooien als je klemgeluld bent, maar als je dan ook nog iemand probeert te verbeteren terwijl diegene het gewoon goed schrijft is het wel heel triest.
Ik denk dat die zin gewoon net te lang voor jouw hersentjes was, waardoor je niet snapt dat dat "jij" en "doen" niet moeten congrueren.![]()
Je gaat bijna denken dat een samenleving niet volledig maakbaar is.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 14:57 schreef RobjeGeus het volgende:
[..]
Maar dit is helaas niet de eerste en de laatste keer
Het blijft bizar.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 14:46 schreef Caland het volgende:
[..]
Twee mensen dood en de aannemelijke dader die het zonder een kras op zijn gezicht meent te moeten melden op facebook live. Al het andere lijkt me juist ruis.
Als je slim probeert te zijn omdat iemand volgens jou "doet" had moeten schrijven i.p.v. "doen", terwijl diegene het correct schreef en jij daardoor alleen maar laat zien dat je leesniveau niet boven Nijntje uitstijgt, kan je daar ook best een topic over openen.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 14:56 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ga je lekker? Sneu om om 1 vraag van mij meteen allemaal haat-reacties te krijgen.
Dit heeft toch niks meer met het onderwerp te maken? Als je je zo druk maakt over mij mag je een topic over me openen
Ik doelde niet eens perse op de nationaliteit, maar wel dat een eenzijdig verhaal op de socials meteen als de waarheid wordt gezien. Voor eigen rechter spelen is sowieso een idioot iets.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 14:53 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik vraag me af of dat ook zo was als de slachtoffers De Vries hadden geheten.
Nee, eigenlijk vraag ik me dat niet af.
Als je in de juridische molen zit, mag je niks meer naar buiten brengen. Dan kan justitie bepalen wat er naar buiten komt over de toedracht. Dus, ik begrijp dit wel.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 14:45 schreef TheVulture het volgende:
Het is jammer dat de politie vaak niks kan doen maar dat men toch genoeg bewijzen heeft van bedreigingen, stalkingen, mishandelingen etc.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 14:58 schreef Caland het volgende:
[..]
Je gaat bijna denken dat een samenleving niet volledig maakbaar is.
Ah ja, even terug gekeken.quote:
Tenminste, dat denkt ze. Onze Richard zou dat nooit doen.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 15:03 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Ah ja, even terug gekeken.
Dat die pool hem waarschijnlijk met een pistool heeft bedreigd ofzo.
Dat is idd niet zeker.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 15:04 schreef Caland het volgende:
[..]
Tenminste, dat denkt ze. Onze Richard zou dat nooit doen.
Precies, al die buut'nlanders zijn halve wilden.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 15:06 schreef Gia het volgende:
Weet wel dat wij ons jaren 30 huis niet gaan verkopen aan buitenlanders. Natuurlijk zijn er gebreken bij oude huizen, daar is, meestal, ook een clausule voor opgenomen in het koopcontract. Maar dit soort volk gaat niet naar een rechter, maar probeert met bedreigingen geld los te krijgen van de verkoper. En die staat dan alleen, krijgt geen steun van de politie. Echt ziek!
En nu denkt hij dat zijn gezin veilig is.... Verwacht dat er zeer binnenkort versterking vanuit Polen is, oog om oog....
Ze kunnen beter de wei verkopen, paarden en zelf verhuizen.
Dat zal ze leren!quote:Op dinsdag 16 januari 2024 15:06 schreef Gia het volgende:
Weet wel dat wij ons jaren 30 huis niet gaan verkopen aan buitenlanders.
Lekker je makelaar vragen de grondwet te overtredenquote:Op dinsdag 16 januari 2024 15:06 schreef Gia het volgende:
Weet wel dat wij ons jaren 30 huis niet gaan verkopen aan buitenlanders.
Ahh ja vroeg me al af wat er opeens gebeurde.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 13:21 schreef Rnie het volgende:
WTF? Tijdens de arrestatie rennen een drietal agenten ineens weg? Ongetwijfeld geeft de verdachte aan waar andere liggen oid.
quote:Op dinsdag 16 januari 2024 15:08 schreef Caland het volgende:
User @:gia gaat ongetwijfeld ook een uitgebreid stamboomonderzoek doen.
Goedzo, Gia. Je kunt beter ook gewoon ver uit de buurt blijven van al die nare buitenlanders.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 15:06 schreef Gia het volgende:
Weet wel dat wij ons jaren 30 huis niet gaan verkopen aan buitenlanders. Natuurlijk zijn er gebreken bij oude huizen, daar is, meestal, ook een clausule voor opgenomen in het koopcontract. Maar dit soort volk gaat niet naar een rechter, maar probeert met bedreigingen geld los te krijgen van de verkoper. En die staat dan alleen, krijgt geen steun van de politie. Echt ziek!
En nu denkt hij dat zijn gezin veilig is.... Verwacht dat er zeer binnenkort versterking vanuit Polen is, oog om oog....
Ik vermoed dat het grootste gebrek aan jouw huis de spruitjeslucht is, maar ook dat is speculatie.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 15:06 schreef Gia het volgende:
Dat inderdaad heel erg en heel veel aandacht waard in dit topic.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 14:59 schreef Viezig het volgende:
[..]
Als je slim probeert te zijn omdat iemand volgens jou "doet" had moeten schrijven i.p.v. "doen", terwijl diegene het correct schreef en jij daardoor alleen maar laat zien dat je leesniveau niet boven Nijntje uitstijgt, kan je daar ook best een topic over openen.
Dit heeft niets met haat te maken, dit is de deksel op je neus krijgen omdat je slim probeert te zijn terwijl je de Nederlandse taal niet beheerst.
Was het niet ook @Gia die niet begreep waar alle Palestijnen zich voor de invasie in Noord-Gaza zich druk om maakten? "Gewoon aanlopen richting zuiden"quote:Op dinsdag 16 januari 2024 15:08 schreef Caland het volgende:
User @:gia gaat ongetwijfeld ook een uitgebreid stamboomonderzoek doen.
Aldus degene die iemand corrigeert op spellingquote:Op dinsdag 16 januari 2024 15:12 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Sta je normaal voor de klas ofzo?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Ik heb nog met hem gekoerst"
Zijn er velen met het verkeerde been uit bed gestapt dat er zo persoonlijk gehakketakt moet worden?quote:Op dinsdag 16 januari 2024 15:13 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Was het niet ook @:Gia die niet begreep waar alle Palestijnen zich voor de invasie in Noord-Gaza zich druk om maakten? "Gewoon aanlopen richting zuiden"
In het hoofd van Gia is het altijd feest.
Godverdomme, jij was toch degene die begon met iemand te "verbeteren" qua taal? Iets dat inderdaad eigenlijk niet nodig is in NWS. En dan nu slachtoffer spelen. Echt heel triest.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 15:12 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat inderdaad heel erg en heel veel aandacht waard in dit topic.
Dat ik een keer iets verkeerd lees betekent niet dat ik het Nederlands niet goed beheers dat er iets schort aan mijn intelligentie.
Sta je normaal voor de klas ofzo?
Joh als je er open voor uitkomt dat je met buitenlanders onderhandelt moet je niet miepen over wat berichtjes op Fok. Dan verdien je t gewoonquote:Op dinsdag 16 januari 2024 15:16 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Zijn er velen met het verkeerde been uit bed gestapt dat er zo persoonlijk gehakketakt moet worden?
Daar is iets aan vooraf gegaan, met je godverdomme.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 15:17 schreef Viezig het volgende:
[..]
Godverdomme, jij was toch degene die begon met iemand te "verbeteren" qua taal? Iets dat inderdaad eigenlijk niet nodig is in NWS En dan nu slachtoffer spelen. Echt heel triest.
Daarnaast begon je ook nog eens met schelden. Serieus, je hebt zo'n bord voor je kop.
Goed verhaal.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 15:06 schreef Gia het volgende:
quote:Op dinsdag 16 januari 2024 15:19 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Daar is iets aan vooraf gegaan, met je godverdomme.
Duidelijk met het verkeerde been uit bed gestapt!
Meesten kunnen dat toch niet betalen, zo'n half miljoen. Daar niet van.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 15:08 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Lekker je makelaar vragen de grondwet te overtreden
Degenen die dat niet deden, hadden daarna een probleem. Sta nog steeds achter Israel.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 15:13 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Was het niet ook @:Gia die niet begreep waar alle Palestijnen zich voor de invasie in Noord-Gaza zich druk om maakten? "Gewoon aanlopen richting zuiden"
In het hoofd van Gia is het altijd feest.
Ja, die vieze buutnlanders hebben eigenlijk nooit geen geld. Goed punt.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 15:24 schreef Gia het volgende:
[..]
Meesten kunnen dat toch niet betalen, zo'n half miljoen. Daar niet van.
De makelaar verkoopt jouw huis?quote:Op dinsdag 16 januari 2024 15:08 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Lekker je makelaar vragen de grondwet te overtreden
Dat klopt niet nee. Waar ik woon zijn ook best wat Polen die nu huizen kopen. En daar zitten gewoon normale, nette mensen bij.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 15:26 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja, die vieze buutnlanders hebben eigenlijk nooit geen geld. Goed punt.
Filmpje staat nu al een halve dag online en nog niemand heeft de moeite genomen om het te ondertitelen.quote:
Oh.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 15:27 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat klopt niet nee. Waar ik woon zijn ook best wat Polen die nu huizen kopen. En daar zitten gewoon normale, nette mensen bij.
Vriendje van m’n zoon is ook Pools en ze wonen in een mooi huis.
Het moet maar eens afgelopen zijn met die vooroordelen.
Dat gaat altijd escaleren als de politie niet ingrijpt.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 13:40 schreef junkiesietze het volgende:
Terecht. Aanpakken dat lompenproletariaatquote:Op dinsdag 16 januari 2024 15:06 schreef Gia het volgende:
90% klopte wel. @RamboDirkquote:Richard kan worden gekenmerkt als een no nonsense ondernemer. “Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan” is op zijn lijf geschreven. Recht op zijn doel af weet hij zijn klanten met raad en daad bij te staan. Daarnaast beschikt hij over een schat aan ervaring op financieel en fiscaal gebied. Als echte ochtendmens is hij vaak al vroeg voor de klant aan de slag.
...en waarschijnlijk heeft hij ook nog zelf eerst voor dat pistool gezorgd.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 13:16 schreef inslagenreuring het volgende:
De arme man is doorgedraaid. Hoe wanhopig moet je zijn om tot zulke daden over te gaan.
Gaaf land.
Was verdomme wel ff een "klap", jaren klagen over drugscriminaliteit, geweld en ander gespuis en niks wordt er gedaan. Wat borden over vrouwenrechten bij de gemeente waar iemand wat borden beklad had en binnen een dag schoon en camera bewaking.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 14:53 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Deugen is het hoogst haalbare doel in onze maatschappij.
Althans, voor het geitenwollensokkenvolk wat de dienst uitmaakt.
Immigranten hebben gemiddeld veel minder binding met de plek waar ze wonen, criminelen vermijden vaak binding met de plek waar ze wonen.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 15:27 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat klopt niet nee. Waar ik woon zijn ook best wat Polen die nu huizen kopen. En daar zitten gewoon normale, nette mensen bij.
Vriendje van m’n zoon is ook Pools en ze wonen in een mooi huis.
Het moet maar eens afgelopen zijn met die vooroordelen.
Klopt ja, toch kopen ook zij steeds vaker huizen. Dan wil je meestal toch langer ergens blijven wonen.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 15:46 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Immigranten hebben gemiddeld veel minder binding met de plek waar ze wonen, criminelen vermijden vaak binding met de plek waar ze wonen.
Waarom?quote:Op dinsdag 16 januari 2024 15:49 schreef Rnie het volgende:
Zal de rijdende rechter van deze week verschoven worden naar volgende week? Iets met een disclaimer aan het begin van de uitzending zou best gepast zijn.
Want? Gaat de Rijdende Rechter ook over het wel of niet mogen doodschieten van je buren na een ruzie?quote:Op dinsdag 16 januari 2024 15:49 schreef Rnie het volgende:
Zal de rijdende rechter van deze week verschoven worden naar volgende week? Iets met een disclaimer aan het begin van de uitzending zou best gepast zijn.
https://www.ad.nl/binnenl(...)t-zichzelf~ae1b53db/quote:Op dinsdag 16 januari 2024 15:49 schreef MissButterflyy het volgende:
Volgens de gelderlander is het gedode echtpaar een Pool en een Nederlander.
https://www.gelderlander.(...)t-zichzelf~ae1b53db/
wow, precies het zelfde bericht bij twee verschillende krantenquote:Op dinsdag 16 januari 2024 15:54 schreef tong80 het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/binnenl(...)t-zichzelf~ae1b53db/
is dit serieusquote:Op dinsdag 16 januari 2024 15:56 schreef butz0rs het volgende:
[..]
wow, precies het zelfde bericht bij twee verschillende krantenOp school mocht ik nooit kopiëren.
Jetske die na afloop vraagt of de kinderen tevreden zijn met de 25 jaar die Richard krijgtquote:Op dinsdag 16 januari 2024 15:54 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Want? Gaat de Rijdende Rechter ook over het wel of niet mogen doodschieten van je buren na een ruzie?
Een Pool een zijn Nederlandse vrouw uit Haarlem.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 15:49 schreef MissButterflyy het volgende:
Volgens de gelderlander is het gedode echtpaar een Pool en een Nederlander.
https://www.gelderlander.(...)t-zichzelf~ae1b53db/
https://www.ad.nl/binnenl(...)t-zichzelf~ae1b53db/quote:Uit gegevens blijkt dat de verdachte zijn woning exact een jaar geleden - dus op 16 januari 2023 - heeft verkocht aan een Poolse man. Die kwam er te wonen met zijn partner, een vrouw uit Haarlem.
DPG clickbait factoryquote:Op dinsdag 16 januari 2024 15:56 schreef butz0rs het volgende:
[..]
wow, precies het zelfde bericht bij twee verschillende krantenOp school mocht ik nooit kopiëren.
Volgende keer maar weer een sarcasme-teken geven als ik iets post.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 15:54 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Want? Gaat de Rijdende Rechter ook over het wel of niet mogen doodschieten van je buren na een ruzie?
Brabants Dagblad heeft ook vaak berichten integraal van het AD. Zelfde uitgever.quote:
Je bent iets op het spoor hierquote:Op dinsdag 16 januari 2024 15:59 schreef tong80 het volgende:
[..]
Brabants Dagblad heeft ook vaak berichten integraal van het AD. Zelfde uitgever.
Papendrechtse courantquote:Op dinsdag 16 januari 2024 16:00 schreef onlogisch het volgende:
[..]
De Gelderlander
De Stentor
Brabants Dagblad
De Dordtenaar
Mijn god ik word gek hier.
Meisje overlijdt door een onvoorzichtig doch noodlottig ongeval. Vader wordt gelyncht op social media.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 14:51 schreef Cyan9 het volgende:
Dit lijkt toch een enigszins doordachte actie, wellicht om de publieke opinie te beïnvloeden.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 14:27 schreef Caland het volgende:
Net een paar man vermoord, moet dit nu even melden op facebook live.
De mensheid weet mij elke keer weer te verbazen.
Dat idee heb ik vooral bij het filmpje van de vrouw. Waarom post je een filmpje net nadat je gehoord hebt dat je man twee mensen heeft vermoord. Ik kan daar geen voorstelling van maken. Heel apart.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 16:06 schreef ISVV het volgende:
[..]
Dit lijkt toch een enigszins doordachte actie, wellicht om de publieke opinie te beïnvloeden.
Ik vind het eveneens heel apart en ook gênant. Geen idee of mevrouw altijd al van de social media is en dit soort emo-filmpjes post.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 16:11 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Dat idee heb ik vooral bij het filmpje van de vrouw. Waarom post je een filmpje net nadat je gehoord hebt dat je man twee mensen heeft vermoord. Ik kan daar geen voorstelling van maken. Heel apart.
Twee provinciaalse tokkies die bewust een oud huis met gebreken verkochten, er niet mee weg kwamen dus maar de trekker overhalen.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 16:11 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Dat idee heb ik vooral bij het filmpje van de vrouw. Waarom post je een filmpje net nadat je gehoord hebt dat je man twee mensen heeft vermoord. Ik kan daar geen voorstelling van maken. Heel apart.
etnisch profileren.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 16:10 schreef Nobu het volgende:
Veenkolonialen zijn over het algemeen afstammelingen van gedeporteerde zuiplappen en criminelen, dat levert natuurlijk bijzondere snuiters op.
Ook nog terwijl je 134 km/u rijdt.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 16:11 schreef Knutknuttsson het volgende:
Op Facebook ook, hij wordt daar als held onthaald omdat hij "zijn gezin beschermd". De mensen vergeten even dat hij een ander gezin helemaal kapot heeft gemaakt en 2 kinderen zonder ouders achterlaten.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 16:03 schreef FYazz het volgende:
[..]
Meisje overlijdt door een onvoorzichtig doch noodlottig ongeval. Vader wordt gelyncht op social media.
Man dood met opzet twee mensen.
Ontvangt vele steunbetuigingen op social media.
Retoriek hier is niet anders.
Bij andere zaken is "geweld nooit de oplossing!".
Nu kan het sentiment gelegd worden op dat het land zo naar de klote gaat door ... (vul maar in) dus is geweld ineens "begrijpelijk".
Natuurlijk klopt het wat je zegt. Maar die man zegt in het filmpje dat ie zijn hele leven de bak in gaat. Dus dat neemt ie op de koop toe. Daarom vermoed ik dat ie nog aan de buitenwereld zijn verhaal wilde doen, zodat ie niet als compleet wappie gezien wordt (en misschien was ie er toch wel van overtuigd dat het zijn zaak ten goede zou komen)quote:Op dinsdag 16 januari 2024 16:16 schreef FYazz het volgende:
[..]
Ik vind het eveneens heel apart en ook gênant. Geen idee of mevrouw altijd al van de social media is en dit soort emo-filmpjes post.
Handig is het in ieder geval niet voor de zaak van haar man. Hebben hier gelukkig geen jury die beïnvloed kan worden door de publieke opinie, maar gewoon een rechterlijke macht die afgaat op de feiten die me mevrouw in detail aanreikt
Tokkies die de kant van Henk Richard en Ingrid kiezen, je verwacht het niet.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 16:18 schreef Mr.Chippie het volgende:
[..]
Op Facebook ook, hij wordt daar als held onthaald omdat hij "zijn gezin beschermd". De mensen vergeten even dat hij een ander gezin helemaal kapot heeft gemaakt en 2 kinderen zonder ouders achterlaten.
Absurd, inderdaad. Zeker omdat wij als buitenstaanders niet weten hoe de vork precies in de steel stak. Dat de verdachte getergd was, staat buiten kijf. Maar het is nogal een stap om in zo'n situatie naar een wapen te grijpen en mensen te fucking vermoorden.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 16:03 schreef FYazz het volgende:
[..]
Meisje overlijdt door een onvoorzichtig doch noodlottig ongeval. Vader wordt gelyncht op social media.
Man dood met opzet twee mensen.
Ontvangt vele steunbetuigingen op social media.
Retoriek hier is niet anders.
Bij andere zaken is "geweld nooit de oplossing!".
Nu kan het sentiment gelegd worden op dat het land zo naar de klote gaat door ... (vul maar in) dus is geweld ineens "begrijpelijk".
Dit klopt ook niet helemaal, hij had wel degelijk verwondingen. Hoe die eraan gekomen is moet nog blijken.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 14:46 schreef Caland het volgende:
[..]
Twee mensen dood en de aannemelijke dader die het zonder een kras op zijn gezicht meent te moeten melden op facebook live. Al het andere lijkt me juist ruis.
Of een hele trieste buurtquote:Op dinsdag 16 januari 2024 16:40 schreef de_boswachter het volgende:
De buurt neemt het op voor de dader. Zullen dan wel leuke mensen zijn geweest die slachtoffers.
Oh dat is wel multitasken level eindbaas, dan.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 16:17 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Ook nog terwijl je 134 km/u rijdt.
Zo’n buurt waar ze je met de nek aankijken als je niet zelf al uit die buurt komt.quote:
Ik moest na het lezen over dit incident denken aan die serie Van God Los van BNN-Varaquote:Op dinsdag 16 januari 2024 16:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Absurd, inderdaad. Zeker omdat wij als buitenstaanders niet weten hoe de vork precies in de steel stak. Dat de verdachte getergd was, staat buiten kijf. Maar het is nogal een stap om in zo'n situatie naar een wapen te grijpen en mensen te fucking vermoorden.
Waar slaat dit nou weer op, idioot.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 16:16 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Twee provinciaalse tokkies die bewust een oud huis met gebreken verkochten, er niet mee weg kwamen dus maar de trekker overhalen.
Provinciaal gespotquote:Op dinsdag 16 januari 2024 16:43 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Waar slaat dit nou weer op, idioot.
Voor hetzelfde geld proberen die Polen allerlei gebreken op de mouw te spelden die ze zelf hebben veroorzaakt.
Als je zo achterlijk wilt reageren houd je dan gewoon stil.
Pool gespotquote:
Ze hadden sinds de zomer ook al beveiliging bij hun huis.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 16:40 schreef de_boswachter het volgende:
De buurt neemt het op voor de dader. Zullen dan wel leuke mensen zijn geweest die slachtoffers.
Maar hoe werkt dat nu in de provincie. Als iemand zelf wel gebreken zou veroorzaken dan is het normaal om mensen af te knallen?quote:
Nah doe es normaal, hoezo nou weer buitenlanderhaat? De ene man was blijkbaar pools en de vrouw Nederlands. Daarnaast zijn er blijkbaar verschillende bedreigingen geweest, waar de politie een keer een honkbalknuppel heeft weggehaald bij de slachtoffers. De kinderen van de daders bleken vol bedreigd te zijn etc etc.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 16:47 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Maar hoe werkt dat nu in de provincie. Als iemand zelf wel gebreken zou veroorzaken dan is het normaal om mensen af te knallen?
Uiteraard ook een provinciaal die de socials vol met pvv heeft. Dus buitenlanderhaat zal wel de echte reden zijn.
Lekker opsluiten en de sleutel weggooien.
Wel grappig dat die daders het continue over "die polen" hebben.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 16:49 schreef Jacy-Jacy het volgende:
Die vrouw van die Poolse man is een Nederlandse. Die ook overleden is.
Op Geenstijl stond (staat?) het. Het begint met de camera aan de achterkant, die filmt kort de snelheidsmeter.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 16:41 schreef Jacy-Jacy het volgende:
Oh dat is wel multitasken level eindbaas, dan.
Ik heb dat filmpje van die vrouw nergens gezien?
Omdat de daders er zelf continue over hebben. Als een mocro hier de boel klein schiet en het continue over autochtonen heeft was dit forum te klein geweestquote:Op dinsdag 16 januari 2024 16:50 schreef PakjeDrum het volgende:
[..]
Nah doe es normaal, hoezo nou weer buitenlanderhaat? De ene man was blijkbaar pools en de vrouw Nederlands. Daarnaast zijn er blijkbaar verschillende bedreigingen geweest, waar de politie een keer een honkbalknuppel heeft weggehaald bij de slachtoffers. De kinderen van de daders bleken vol bedreigd te zijn etc etc.
Uiteraard 1 kant van het verhaal, maar nergens een verwijzing naar "buitenlanderhaat" nogmaals doe es normaal en reageer dan gewoon niet.
Meneer was al eerder deze week met een pistool gezien.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 16:50 schreef matthijst het volgende:
Benieuwd naar het echte verhaal, vooral dat treiteren.
Hopelijk had die Pool een pistool en heeft die Richard dat afgepakt en ze ermee afgemaakt.
Beter dat dan met voorbedachte rade erheen rijden met een pistool en iemand omleggen.
Ja ik las ook al dat hij eerder deze week in de Coop in Weiteveen gespot was met pistool.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 16:52 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Meneer was al eerder deze week met een pistool gezien.
Waarom hopelijk?quote:Op dinsdag 16 januari 2024 16:50 schreef matthijst het volgende:
Hopelijk had die Pool een pistool en heeft die Richard dat afgepakt en ze ermee afgemaakt.
Beter dat dan met voorbedachte rade erheen rijden met een pistool en iemand omleggen.
Nee dat is in de provincie ook niet normaal. Op een kill spree gaan ook niet en hij gaat terecht voor lange tijd de nor in.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 16:47 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Maar hoe werkt dat nu in de provincie. Als iemand zelf wel gebreken zou veroorzaken dan is het normaal om mensen af te knallen?
Uiteraard ook een provinciaal die de socials vol met pvv heeft. Dus buitenlanderhaat zal wel de echte reden zijn.
Lekker opsluiten en de sleutel weggooien.
Poolse meneer of dader meneer?quote:Op dinsdag 16 januari 2024 16:52 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Dus ga je zelf ook maar domme aannames doen, en natuurlijk weer "racisme" erbij halen wat in elke nieuwsbericht nergens wordt vermeld. Nogmaals reageer gewoon niet.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 16:51 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Omdat de daders er zelf continue over hebben. Als een mocro hier de boel klein schiet en het continue over autochtonen heeft was dit forum te klein geweest
worsteling om een pistool en dan zelf neergeschoten worden met je eigen pistool klinkt wat frisser dan dat de dader bewust naar je huis rijdt om je af te schieten?quote:
Die Pool of die Richard?quote:Op dinsdag 16 januari 2024 16:52 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Dader meneerquote:Op dinsdag 16 januari 2024 16:54 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Poolse meneer of dader meneer?
Hopelijk?quote:Op dinsdag 16 januari 2024 16:50 schreef matthijst het volgende:
Ik snap je niet echt.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 16:56 schreef matthijst het volgende:
[..]
worsteling om een pistool en dan zelf neergeschoten worden met je eigen pistool klinkt wat frisser dan dat de dader bewust naar je huis rijdt om je af te schieten?
[..]
Die Pool of die Richard?
Lekker gewapend boodschappen doen. Heel normaal.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 16:52 schreef Ama het volgende:
[..]
Ja ik las ook al dat hij eerder deze week in de Coop in Weiteveen gespot was met pistool.
Noodweer is sowieso wat lastig als meneer met vuurwapen bij het stel "op bezoek" is gegaan.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 13:49 schreef nostra het volgende:
[..]
Wat lastiger met die vrouw, die (naar verluidt) weggereden schijnt te zijn en door paniek/gladheid tegen een boom is gereden, waarna hij erachteraan is gelopen en alsnog heeft neergeschoten.
Jaja, beetje krom verwoordquote:
OK, slotje.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 17:00 schreef Zoddie het volgende:
Wordt dit weer zo'n gevalletje auto zoek met jonge vrouw en gehandicapt meisje en Internet is druk bezig de moeder van het meisje en een vriend van de jongevrouw te beschuldigen van moord terwijl de auto gewoon een ongeluk had?
Alles kwam er in langs, driehoeksverhoudingen, moeders die hun kinderen haten, etc etc.
Pure speculatie allemaal.
Hou je een beetje tot de feiten van wat bekend is.
Dit zijn gewoon slachtoffers van de woningmarkt, een bouwkundig rapport voor verkoop willen is overgeslagen worden.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 16:53 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Nee dat is in de provincie ook niet normaal. Op een kill spree gaan ook niet en hij gaat terecht voor lange tijd de nor in.
Maar zonder de hele voorgeschiedenis te kennen schilder jij die gast terloops nog even af als oplichter die niet met zijn frauduleuze praktijken is weggekomen en daarom maar gaat moorden.
Dat is gewoon laag bij de grond.
Niemand weet wat er precies gebeurd is.
Terwijl het over een stel gaat die pools en Nederlands isquote:Op dinsdag 16 januari 2024 16:50 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Wel grappig dat die daders het continue over "die polen" hebben.
Die zullen elkaar goed kennen zeg.
Helemaal niets wijst daar nog op voorlopig. Hij kon zelfs nog op facebook live na afloopquote:Op dinsdag 16 januari 2024 17:09 schreef Jacy-Jacy het volgende:
Ik gok dat dat ontoerekeningsvatbaar wordt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |