Weet niet wat gaande is, beetje aan het volgen op GS. Ik zal nooit geweld goedpraten, maar ergens heb ik er wel begrip voor (even vanuit gaande dat het verhaal klopt). De politie en de rechtsstaat staat totaal niet in dienst van de samenleving, nu kunnen ze dat al jaren onder de pet houden door vooral te schreeuwen dat mensen met een ander kleurtje gediscrimineerd worden, maar als je in de mindere wijken woont en dus heel wat vaker de politie nodig hebt dan in de betere wijken dan merk je gewoon dat ze werkelijk niets doen aan de criminaliteit.
Drugsdealers, geweldplegers, mensen die jaren gestalkt/bedreigd worden die worden gewoon niet aangepakt, of je moet al uit de betere kringen komen. Dus mensen worden wanhopig, en die wanhopigheid heb ik enkele jaren geleden nog ondervonden. Ook een criminele doorgedraaide gast, die jarenlang hier mensen heeft lopen te bedreigen, vernielingen heeft aangebracht, en ronduit agressief was terwijl hij zwaar onder invloed was van drugs. Jarenlang heeft de politie en de buurt lopen klooien met die gast, maar rechters veroordeelden hem niet, lieten hem vrij en dan was het gewoon weer het probleem van de buurt. Tot de dag dat ze hem oppakte omdat hij een hoop openstaande rekeningen had, vervolgens krijgt hij een gebiedsverbod terwijl ze met hem het traject ingaan van begeleid wonen en hij binnen enkele weken liep hij hier weer rond met zelf een wanhopige politie die niets kan doen. De wanhoop nam toe omdat ook mijn ouders al meermaals bedreigd werden, en dan houd je je in, scheld wat op de politie, maar ik kan niet ontkennen dat ik hele nare gedachtes heb gehad dat als het zou misgaan en je achteraf weer leest "was in het vizier van de politie" ik mij niet meer zou inhouden en het recht in eigen hand zou nemen. En dat voelde op dat moment als rechtvaardigheid omdat de rechtstaat maar blijft falen, mijn persoonlijke voorbeelden zijn oneindig. Niet ingrijpen bij drugsdeals, zelfs niet die dagelijks bij het AZC staan, niet ingrijpen bij geweldsexplosies waar groepen een jongen kopschoppen, niks doen aan inbraken of diefstal waarbij recent bij de gemeente na 1 vernieling op het parkeerterrein vanwege één of ander vrouwenrecht project in Afrika een poster beklad was en er wel meteen camera's geplaatst konden worden, want dat was weer een prestige project van zo'n elitair geval. Dat is het niveau van onze rechtstaat, en dat er dan mensen zijn die knakken is helaas maar wel volledig te begrijpen. De grootste excessen worden met moeite aangepakt, en voor de rest tiert de criminaliteit gewoon in de samenleving zonder gevolgen, helaas geen politieposten of camera's voor de deur bij die mensen, die worden aan hun lot overgelaten en moeten maar hopen dat het goed afloopt want zelf ingrijpen mag dan weer niet.
Als je dan leest dat mensen een half jaar de cel invliegen omdat ze met een fakkel voor een deur staan bij een politicus dan is de rechtsstaat zeer krom en zeer selectief. Maar zo zien we ook dat de ene snelwegblokkeerder de andere snelwegblokkeerder niet is. Maar als je in de betere wijken woont van NL kan ik mij indenken dat je nog volledig de illusie hebt dat het onzin is, dat de politie onze rechtstaat dient en de burgers beschermt, want die zullen de politie een stuk minder nodig hebben en dus niet merken hoe de werkelijke wereld in elkaar zit.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.