quote:Nemo Mettler (born 3 August 1999), known mononymously as Nemo, is a Swiss rapper, singer and musician. They play the violin, piano and drums. Nemo is currently signed to the Bakara Music label.
Nemo's EP "Clownfisch" reached number 95 in the Swiss charts Their single "Du" reached number 4 in the Swiss charts.On second season of The Masked Singer Switzerland, Nemo was unmasked as a panda and finished in fifth place
Stel dat ie wint en dat er over jaaaaaren een musical over hem komt en daarbij hoort een tv-programma om de hoofdrolspeler te vinden...quote:Op zondag 4 februari 2024 13:24 schreef Momo het volgende:
Een gerucht gaat dat de zanger Nemo zou gaan (Remo en Nemo hihi)
Hij was aanwezig in songwriter camp
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
Ierland is ook non binair.quote:Op woensdag 28 februari 2024 20:18 schreef Thrts het volgende:
is dit dan de eerste non binaire artiest?
Nee.quote:Op woensdag 28 februari 2024 20:18 schreef Thrts het volgende:
is dit dan de eerste non binaire artiest?
Goed puntquote:Op donderdag 29 februari 2024 11:09 schreef aarontje112 het volgende:
Best een goed nummer! Misschien wel een beetje zelfde vaarwater als België
Klopt, maar deze Nemo kan wel veel beter zingen (op plaat tenminste).quote:Op donderdag 29 februari 2024 11:10 schreef BillDauterive het volgende:
Nemo doet me trouwens wel heel erg aan Olly Alexander denken, ze hebben allebei een beetje dezelfde uitstraling.
Teya en Elsie Bay als backingvocalisten though !11!1!1!!quote:Op donderdag 29 februari 2024 12:04 schreef Nexum het volgende:
Sorry maar Drum N Bass doe je niet met van die Christina Aguilera Thuisbezorgd reclame achtige vocals. Dat mixt gewoon totaal niet. Wie dit hoorde en dacht ‘ja dit moet onze inzending worden’ heeft dat puur gedaan omdat het zoveel stijlen in 1 x mixt
Ik wil deze term inlijsten.quote:Op donderdag 29 februari 2024 12:04 schreef Nexum het volgende:
Christina Aguilera Thuisbezorgd reclame achtige vocals.
Oké, nogmaals beluisterd. Het uitroepen van een nieuwe potentiële winnaar was misschien iets te zelfverzekerdquote:Op donderdag 29 februari 2024 11:49 schreef grazz het volgende:
Potentiële winnaar dit. Uniek. Goede stem. Met goede staging verwacht ik een kippenvelmoment hier bij te gaan krijgen. Het lied pakte mij in ieder geval vanaf de eerste sec.
Ik vind het liedje van Zwitserland meer iets Wallonië zou sturen, en andersom eigenlijk ookquote:Op donderdag 29 februari 2024 11:09 schreef aarontje112 het volgende:
Best een goed nummer! Misschien wel een beetje zelfde vaarwater als België
Ik geef je gelijk met een Unicorn, dat was ook één grote mix van stijlen, maar Slo-Mo was toch niet rommelig? Het enige wat daarin afweek van de norm was een dancebreak, wat we gewoon nog niet eerder (op deze manier) hadden gezien op het ESF podium.quote:Op donderdag 29 februari 2024 13:36 schreef Fred_B het volgende:
Ik vind het ook wel een intens liedje. Ik heb niet echt een idee wat dit gaat doen. Het kan enorm floppen, maar als het goed gedaan wordt ook best aanspreken (geen winnaar hoor, randje Top 10 ofzo).
Als de jury dit gaat belonen, zal dat toch vooral voor de vocalen zijn. Het liedje zelf is wat rommelig (al was Unicorn of Slo-Mo dat misschien ook). Maar gevoelsmatig zou ik die eerder voor bijvoorbeeld België of Frankrijk zien gaan, wat toch allemaal wat radiovriendelijker is.
Geen idee eigenlijk, ik hoor Slo-Mo niet dagelijks meer (understatement), en in mijn hoofd is dat onsamenhangend momomomo en wat coupletten en een dance break.quote:Op donderdag 29 februari 2024 14:15 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Ik geef je gelijk met een Unicorn, dat was ook één grote mix van stijlen, maar Slo-Mo was toch niet rommelig? Het enige wat daarin afweek van de norm was een dancebreak, wat we gewoon nog niet eerder (op deze manier) hadden gezien op het ESF podium.
Dit en dan 3 minuten lang plus alle denkbare emoties x 10. Helemaal uitgeblust na dit nummer.quote:Op donderdag 29 februari 2024 14:53 schreef Funhouse het volgende:
Eerste luisterervaring:
[ afbeelding ]
Ik vond het ook veeeel langer dan drie minuten lijken te duren. Het lied gaat alle kanten op en toch vond ik het saai.quote:Op donderdag 29 februari 2024 15:16 schreef Greys het volgende:
De eerste tien seconden sprak het me wel aan en daarna had ik het gevoel dat het lied nog 8,5 minuut duurde dus nah nee, niet m'n kopje thee zo na de eerste luistersessie.
quote:Op donderdag 29 februari 2024 14:53 schreef Funhouse het volgende:
Eerste luisterervaring:
[ afbeelding ]
Ja vrees ik ook voor. Hoop voor een flinke jurystem in ieder geval, want originaliteit en zangkwaliteit heeft het in ieder gevalquote:Op dinsdag 5 maart 2024 09:28 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Ik vind het wel leuk, maar grote kans dat dit live zwaar tegenvalt.
quote:Switzerland | For his Eurovision performance, Nemo will work with Benke Rydman, who has previously worked with Mans Zelmerlow and Kaarija. He also announced in an interview that he wants to win Eurovision.
Ze zijn er voorbijquote:Op vrijdag 8 maart 2024 16:53 schreef BramVeen2002 het volgende:
Ik snap de hele hype hiervan echt niet...
Als ze dan ook nog eens Italië voorbijgaan![]()
quote:
Als de vocals on point zijn dan is dit een gegarandeerde top 5, vocals niet ok? Dan kan dit zo achterblijven in de semi.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 17:06 schreef TheVulture het volgende:
Van de topfavoriet is dit denk ik wel degene die het hardst onderuit kan gaan zodra de repetities beginnen. Ben heel benieuwd wat hier live van over blijft.
Nou ja, de Zwitserse selectiecommissie zal dit toch wel live gehoord hebben. En sowieso is bij de Zwitsers de zang meestal wel prima.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 07:20 schreef Em31 het volgende:
Ik kan me ondertussen best voorstellen dat dit rustig richting de favorieten/nummer 1 positie bij de bookmakers gaat. Het is toch wel anders, daardoor best origineel en hoewel het wat chaotisch is soms zitten er wel hele goede stukken in. Dit gaat sowieso opvallen.
Alleen wat hier eerder ook gezegd werd, ook de grootste kans dat dit live nogal misgaat.
Ik ben ook wel redelijk om, al hadden ze misschien dat rapstukje eruit moeten halen, het is al zoveel. De opera achtige vocals bij de drum and bass muziek is best tof.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 22:26 schreef molloot200 het volgende:
Ik ben inmiddels gewend en helemaal OM mensen
Ja maar je weet hoe dat soms gaat als ze daar op het podium staan, eventueel met een staging waarin je veel moet bewegen.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 09:16 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Nou ja, de Zwitserse selectiecommissie zal dit toch wel live gehoord hebben. En sowieso is bij de Zwitsers de zang meestal wel prima.
Nou ja, op Bohemian Rhapsody stemmen ze ook massaal, en dit is toch ergens de drie minuten versie daarvan.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 10:55 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik ben ook wel redelijk om, al hadden ze misschien dat rapstukje eruit moeten halen, het is al zoveel. De opera achtige vocals bij de drum and bass muziek is best tof.
Maar als wij er 5-10 keer naar moeten luisteren voordat we het meer waarderen, gaat het dan wel werken voor Henk en Ingrid die dit straks voor het eerst zien?
Ik moet het ook nog maar zien uiteraard. Maar op zich kun je wel een staging bedenken waarin hij niet zo veel hoeft te doen, anders dan zingen, en kunnen de anderen op het podium er dan een beetje hysterisch omheen zwerven.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 11:01 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ja maar je weet hoe dat soms gaat als ze daar op het podium staan, eventueel met een staging waarin je veel moet bewegen.
Mij eerder aan queen met Freddy Mercury.quote:Op maandag 11 maart 2024 20:00 schreef Tinkepink het volgende:
Geweldig nummer. Voor mij - net als bij Joost- een goede jaren ‘90 vibe. Moest erg denken aan de Sisters of Mercy.
Het doet mij wel wat denken aan:quote:Op maandag 11 maart 2024 20:00 schreef Tinkepink het volgende:
Moest erg denken aan de Sisters of Mercy.
Finland 2023! Prima keuze dan. Fijn, wat dit nummer verdient een puike staging.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 19:46 schreef grazz het volgende:
Volgens Zwitserse media is het Fredrik Rydman die de staging gaat doen. Zie hieronder zijn eerdere werk
[ afbeelding ]
Ik ben erg benieuwd of en hoe dit zich live staande houdt.quote:Op dinsdag 19 maart 2024 23:49 schreef Momo het volgende:
30 maart op pre party Madrid dus voor het eerst live, hopelijk doet Nemo het beter dan Mia en Dion daar
Er zit een Eminem in verborgen, maar het kan ook heel hoog. Wauwquote:
Zaterdag wordt volgens mij het complete optreden uitgebracht. Je wil natuurlijk niet alles meteen weggeven. Trust hier ook the process denk ik dan maar.quote:Op maandag 25 maart 2024 20:58 schreef Greys het volgende:
Kon er nou NIEMAND even een langer stukkie uploaden ergens? Ik dacht hierboven 'oh jottem, langer' maar het is meer het applaus dan het lied.
Maar denk wel dat hen het live kan nailen!
Edit: hen. Aangepast. Doe ik het zomaar fout. Klopt het zo dan, de zin? Dat hen het kan nailen? Ja toch?
Ik vind het serieus knap dat er kennelijk niemand die erbij was het hele optreden online heeft gegooid! Maar er was vast een soort regel als die wij hadden tijdens de repetities in Ahoy dat we max 10 sec mochten laten zien en anders de zaal uitgetieft werden.quote:Op maandag 25 maart 2024 22:25 schreef Cee het volgende:
[..]
Zaterdag wordt volgens mij het complete optreden uitgebracht. Je wil natuurlijk niet alles meteen weggeven. Trust hier ook the process denk ik dan maar.
Nemo lijkt totaal geen moeite te hebben met dit hoge, dus dit gaat wel goedkomen lijkt me.quote:
Vanavond komt deze eerst nog online, dus we horen het ook meteen goed in plaats van alleen een filmpje van de pre-party.quote:
Denk dat ze zo al over ons heen gaan.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 16:04 schreef AnnethingIsPossible het volgende:
Mijn verwachting is dat ze na het weekend omhoog springen in de odds.
Live met Ladaniva (Armenië):
https://www.instagram.com/reel/C5I77tqiEe_/?igsh=dWl2YTkza3B3M2lj
Als het hele optreden vanavond goed klinkt gaan ze langzaan richting de nummer 1 positie denk ik.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 16:30 schreef GeorgeM het volgende:
[..]
Denk dat ze zo al over ons heen gaan.
Maar Nemo heeft toch al eerder laten horen dat ze die hoge noten prima kunnen halen? Zo moeilijk is dat ook niet, kopstem is makkelijker dan borststem. Daar kan Dion Cooper over meepraten. Voor mij gaat het er meer over of het geheel een beetje klinkt, en of het behapbaar is voor mevrouw Van Zetten uit Tiel.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 17:10 schreef Em31 het volgende:
[..]
Als het hele optreden vanavond goed klinkt gaan ze langzaan richting de nummer 1 positie denk ik.
Dat zeg ik toch?quote:Op zaterdag 30 maart 2024 17:33 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Maar Nemo heeft toch al eerder laten horen dat ze die hoge noten prima kunnen halen? Zo moeilijk is dat ook niet, kopstem is makkelijker dan borststem. Daar kan Dion Cooper over meepraten. Voor mij gaat het er meer over of het geheel een beetje klinkt, en of het behapbaar is voor mevrouw Van Zetten uit Tiel.
Nee ok, ik verbaas me meer over dat die odds nu alweer dalen door een fragmentje van een paar secondenquote:Op zaterdag 30 maart 2024 17:35 schreef Em31 het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch?‘als het hele optreden goed klinkt’.
Niet van dit nummer geloof ik, dus denk dat ze daar toch op wachten. Kan alsnog gewoon matig zijn als we beelden van die tv-uitzending krijgen, maar in dit mini stukje hoeft Nemo niet veel moeite te doen, denk dat dat nu ook een soort van vertrouwen zal geven voor mensen die wedden, gok ik.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 17:37 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Nee ok, ik verbaas me meer over dat die odds nu alweer dalen door een fragmentje van een paar secondenNiet per se op jou gericht. Volgens mij heb ik zo'n fragment al eerder gehoord, maar ik kan me vergissen.
Afgelopen maandag waren er idd ook twee korte fragmentjes (hierboven in het topic, post 102 en nog eentje daarvoor ergens). En die klonken ook prima! Maar daar zat volgens mij het 'opera' stukje niet in. Dus misschien zijn de wedders opgelucht dat hij dat ook live kan.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 17:37 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Nee ok, ik verbaas me meer over dat die odds nu alweer dalen door een fragmentje van een paar secondenNiet per se op jou gericht. Volgens mij heb ik zo'n fragment al eerder gehoord, maar ik kan me vergissen.
quote:
Ja daar gaat na 5 seconden de plaat overheen, vraag je je toch af waarom hequote:Op zaterdag 30 maart 2024 17:45 schreef blackswangreen het volgende:
Ik vond een post in deze thread van een maand geleden, van ene @:Em31Ik dacht al, dit heb ik toch al eerder gezien.
[..]
Ik heb het idee dat de operastukken volledig op band staan. Vind het liedje nog steeds erg veel van alles en denk niet dat het grote publiek er makkelijk voor valt. De outfit hier helpt ook niet mee denk ik zo... het is me allemaal iets te kunstzinnig..quote:Op zaterdag 30 maart 2024 23:24 schreef Momo het volgende:
NEMO - The Code - Switzerland 🇨🇠| Live Performance @ MusicStar - Die Revival-Show | Eurovision 2024
Live optreden op Zwitserse TV (eerder deze week opgenomen)
Het finale stuk van de opera staat niet op tape (zou ook niet mogen). Snap dat die stukjes tussen de rap op band staat want anders is dat niet te zingen.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 23:29 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat de operastukken volledig op band staan. Vind het liedje nog steeds erg veel van alles en denk niet dat het grote publiek er makkelijk voor valt. De outfit hier helpt ook niet mee denk ik zo... het is me allemaal iets te kunstzinnig..
mega goed gedaan maar ik twijfel of de rest van het 'gewone volk' hier echt voor zal vallen. Zelf ben ik non-binary en muzikant en hoewel ik het persoonlijk fantastisch vind wat ik hier zie, denk ik dat het wellicht iets te gecultiveerd is voor voor de 'gewone stemmer'..quote:Op zaterdag 30 maart 2024 23:24 schreef Momo het volgende:
NEMO - The Code - Switzerland 🇨🇠| Live Performance @ MusicStar - Die Revival-Show | Eurovision 2024
Live optreden op Zwitserse TV (eerder deze week opgenomen)
Dit dusquote:Op zaterdag 30 maart 2024 23:47 schreef nik4ever het volgende:
[..]
mega goed gedaan maar ik twijfel of de rest van het 'gewone volk' hier echt voor zal vallen. Zelf ben ik non-binary en muzikant en hoewel ik het persoonlijk fantastisch vind wat ik hier zie, denk ik dat het wellicht iets te gecultiveerd is voor voor de 'gewone stemmer'..
Nogmaals was te verwachten als hij niet vals zong bij de pre-parties, wat blijkbaar het geval was in Madrid. Mind you, WITHOUT THE EURO MESIAS JOOST.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 23:53 schreef TheVulture het volgende:
Ondertussen wel lekker aan het stijgen bij de bookies, nu op 11% en zometeen Oekraine voorbij voor plek 3.
quote:
Ik kan gewoon geen andere inzending bedenken welke onderscheidend genoeg is en welke potentie heeft voor een goede staging om zowel bij jury als televote genoeg punten te pakken om te winnen!quote:Op zondag 31 maart 2024 00:01 schreef TheVulture het volgende:
[..]ik voel en zie het nog niet hoor Cee
Ja die televote is dus precies het probleem, ik denk dat Henk, Ingrid en Gerda dit allemaal iets té ingewikkeld vinden, zeker als dit ook een beetje de stijl is van de stagingquote:Op zondag 31 maart 2024 00:03 schreef Cee het volgende:
[..]
Ik kan gewoon geen andere inzending bedenken welke onderscheidend genoeg is en welke potentie heeft voor een goede staging om zowel bij jury als televote genoeg punten te pakken om om te winnen!
Maar Dylan, Sanne en Marjolein ook? De jongere groep stemmers?quote:Op zondag 31 maart 2024 00:05 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ja die televote is dus precies het probleem, ik denk dat Henk, Ingrid en Gerda dit allemaal iets té ingewikkeld vinden, zeker als dit ook een beetje de stijl is van de staging
Eigenlijk wel, het is zo'n gekke potpourri van stijlen.... maar goed ik zit er wel vaker naastquote:Op zondag 31 maart 2024 00:06 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Maar Dylan, Sanne en Marjolein ook? De jongere groep stemmers?
De gemiddelde Henk, Ingrid en Gerda op Twitter zouden een jongen met nagellak te veel vinden (ik weet dat Nemo non binair is maar dat zal er helemaal niet in gaan dan). Ik denk dat hier wel een publiek voor is. Maar ik vind het lastig in te schatten of dat 70 of 200 televote punten zou opleveren.quote:Op zondag 31 maart 2024 00:05 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ja die televote is dus precies het probleem, ik denk dat Henk, Ingrid en Gerda dit allemaal iets té ingewikkeld vinden, zeker als dit ook een beetje de stijl is van de staging
Als een vrouw met een baard kan winnen, kan een “man in een balletpak” voor Henk, Ingrid en Gerda op zich ook wel winnen natuurlijk. Het gaat er gewoon om dat dit HET moment van de avond wordt, net als Conchita dat destijds was. Of Salvador Sobral bijvoorbeeld.quote:Op zondag 31 maart 2024 00:14 schreef Momo het volgende:
[..]
De gemiddelde Henk, Ingrid en Gerda op Twitter zouden een jongen met nagellak te veel vinden (ik weet dat Nemo non binair is maar dat zal er helemaal niet in gaan dan). Ik denk dat hier wel een publiek voor is. Maar ik vind het lastig in te schatten of dat 70 of 200 televote punten zou opleveren.
Maar Nemo is nooit een dark horse geweest toch. Altijd hoog bij de bookmakers en op 2 in My Scoreboard zou ik geen dark horse noemen maar gewoon een goede kanshebber.quote:Op zondag 31 maart 2024 00:19 schreef NailQueen het volgende:
Ik denk niet dat dit wint. Vind het een beetje vergelijkbaar met La Zarra. Toen dachten we ook dat het een dark horse zou zijn maar dat viel even flink tegen.
Maar dat liedje van Conchita was een mooie ballad waar ook Gerda bij aan kon sluiten.quote:Op zondag 31 maart 2024 05:22 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Als een vrouw met een baard kan winnen, kan een “man in een balletpak” voor Henk, Ingrid en Gerda op zich ook wel winnen natuurlijk. Het gaat er gewoon om dat dit HET moment van de avond wordt, net als Conchita dat destijds was. Of Salvador Sobral bijvoorbeeld.
Ik moet wel zeggen dat die filmpjes niet zo heel veel nieuws zeggen, dus wat dat betreft is het bijzonder dat Zwitserland nu zo goed gaat. Maar het bevestigt in elk geval het beeld dat dit KAN winnen dit jaar.
Ik denk dat dit jongeren wel meer aanspreekt dan Conchita, en dat is het belangrijkste televoting-blok. Persoonlijk vind ik dit ook beter. Dit zou ik uit mezelf nog wel eens opzetten, Rise Like a Phoenix heb ik na 2014 nooit meer geluisterd. Gewoon een belegen Shirley Bassey-ballad.quote:Op zondag 31 maart 2024 09:35 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Maar dat liedje van Conchita was een mooie ballad waar ook Gerda bij aan kon sluiten.Dit balletpakje is niet alleen afwijkend in outfit maar dit lied is niet bepaald gangbaar te noemen.
Ja maar ik had het over een Gerda, niet de jeugd.quote:Op zondag 31 maart 2024 10:20 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ik denk dat dit jongeren wel meer aanspreekt dan Conchita, en dat is het belangrijkste televoting-blok. Persoonlijk vind ik dit ook beter. Dit zou ik uit mezelf nog wel eens opzetten, Rise Like a Phoenix heb ik na 2014 nooit meer geluisterd. Gewoon een belegen Shirley Bassey-ballad.
Dit is gewoon goed gezongen, Nemo komt goed over op camera, er is niet zoveel mis mee. Dit kan best winnen.
Ik ben hier nog niet zo zeker van, er is sinds 2014 en met name sinds 2019 wel het nodige veranderd qua tolerantie. Bij juries zie ik dit wel scoren, maar bij televote moet ik dat nog zien gebeuren. (Maar goed, misschien verrast de jeugd me.)quote:Op zondag 31 maart 2024 05:22 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Als een vrouw met een baard kan winnen, kan een “man in een balletpak” voor Henk, Ingrid en Gerda op zich ook wel winnen natuurlijk.
quote:Op zondag 31 maart 2024 18:41 schreef grazz het volgende:
Ik zie de krantenkoppen al hoor: Exact 10 jaar later verliest Nederland opnieuw van een "man in jurk"
Dan ben jij wel de eerste die het als winnaar zag.quote:Op donderdag 29 februari 2024 11:49 schreef grazz het volgende:
Potentiële winnaar dit. Uniek. Goede stem. Met goede staging verwacht ik een kippenvelmoment hier bij te gaan krijgen. Het lied pakte mij in ieder geval vanaf de eerste sec.
Als het niet Joost wordt, dan graag Nemoquote:Op zondag 31 maart 2024 18:41 schreef grazz het volgende:
Ik zie de krantenkoppen al hoor: Exact 10 jaar later verliest Nederland opnieuw van een "man in jurk"
Zeker, vanmorgen nog wel denk ik.quote:Op maandag 1 april 2024 08:01 schreef AnnethingIsPossible het volgende:
Zwitserland staat nu gezamenlijk met Kroatië op 16% boven aan de odds (nog wel tweede maar ik verwacht dat ze er nog voorbij gaan).
Ik vind dit niet eens zo heel erg goed gezongen, eerlijk gezegd. Je kunt horen dat het Nemo hier wat meer moeite kost dan bij dat tv-optreden. Maar beter dan Kroatië is het sowieso, dus wat dat betreft is de positie in de odds terechtquote:Op zondag 31 maart 2024 18:42 schreef usagi414 het volgende:
De upload van de organisatie met meer camera´s en beter geluid.
Kroatië nu weer naar 17% en Nemo nog op 16%.quote:Op maandag 1 april 2024 08:01 schreef AnnethingIsPossible het volgende:
Zwitserland staat nu gezamenlijk met Kroatië op 16% boven aan de odds (nog wel tweede maar ik verwacht dat ze er nog voorbij gaan).
Ik vind het wel indrukwekkend eigenlijk. Ik zie Zwitserland wel winnen.quote:Op maandag 1 april 2024 10:00 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ik vind dit niet eens zo heel erg goed gezongen, eerlijk gezegd. Je kunt horen dat het Nemo hier wat meer moeite kost dan bij dat tv-optreden. Maar beter dan Kroatië is het sowieso, dus wat dat betreft is de positie in de odds terecht
Dat is niet zo'n gewaagde voorspelling voor de huidige favorietquote:Op maandag 1 april 2024 16:05 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ik vind het wel indrukwekkend eigenlijk. Ik zie Zwitserland wel winnen.
Gelukkig zei ik het twee weken terug ook al.quote:Op maandag 1 april 2024 16:31 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Dat is niet zo'n gewaagde voorspelling voor de huidige favoriet
quote:Op maandag 18 maart 2024 20:02 schreef Arcee het volgende:
Ja, vandaag voor het eerst gehoord, maar de kwaliteit verraste me wel. Dit kan maar zo 'es winnen.
Ja ok, ik ook. Maar daar gaat het hier niet om, puur zangtechnisch vond ik dit optreden niet zo geweldig. Als ik er als Honest Vocal Coach naar luister. Dat wil niet zeggen dat Nemo niet de favoriet is in Malmöquote:Op maandag 1 april 2024 16:39 schreef Arcee het volgende:
[..]
Gelukkig zei ik het twee weken terug ook al.
[..]
Ja maar echt! Het nummer is gewoon goed!quote:Op maandag 1 april 2024 17:11 schreef quirina het volgende:
Ik zie Zwitserland vanaf het begin al als nr 1.
Nee hoor, je bent niet de enige. Ik raak nog steeds compleet overprikkeld door dit nummer, en niet op een goede manier.quote:Op maandag 1 april 2024 18:41 schreef Lamballert het volgende:
Ik heb het gevoel dat ik de enige ben die het niet echt snapt wat er nou zo leuk is aan dit nummerhet zal uiteraard niet voor niets op 1 staan in de odds, dus daar twijfel ik dan ook niet aan
Leuk weet ik niet, maar het is indrukwekkend gezongen. Er worden heel wat muzikale registers opengetrokken en dat maakt indruk.quote:Op maandag 1 april 2024 18:41 schreef Lamballert het volgende:
Ik heb het gevoel dat ik de enige ben die het niet echt snapt wat er nou zo leuk is aan dit nummer![]()
Zangkwaliteit is niets meer dan uitstekend; denk echter dat het gewoon weg niet mijn smaak is ondanks hoe knap het is.. Blijft tenslotte een song contest en dan kijk ik toch iets sneller naar het nummer.quote:Op maandag 1 april 2024 20:06 schreef Arcee het volgende:
[..]
:Leuk weet ik niet, maar het is indrukwekkend gezongen. Er worden heel wat muzikale registers opgetrokken en dat maakt indruk.
Ik sluit me hier bij aan... ik vind het qua song gewoon geen winnaar, al hoort het dan wel weer dik in de top 10.quote:Op maandag 1 april 2024 21:23 schreef Lamballert het volgende:
[..]
Zangkwaliteit is niets meer dan uitstekend; denk echter dat het gewoon weg niet mijn smaak is ondanks hoe knap het is.. Blijft tenslotte een song contest en dan kijk ik toch iets sneller naar het nummer.
Het gaat om de boodschap die Nemo uitdraagtquote:Op maandag 1 april 2024 21:23 schreef Lamballert het volgende:
[..]
Zangkwaliteit is niets meer dan uitstekend; denk echter dat het gewoon weg niet mijn smaak is ondanks hoe knap het is.. Blijft tenslotte een song contest en dan kijk ik toch iets sneller naar het nummer.
Vind je? Ik vind het vooral flauw en makkelijk scoren binnen een ESF-kader eigenlijk. Beetje net als Conchita Wurst, die het op kwaliteit van het nummer alleen ook nooit gered zou hebben.quote:Op dinsdag 2 april 2024 06:55 schreef quirina het volgende:
[..]
Het gaat om de boodschap die Nemo uitdraagt
"It is an incredible honour to be able to represent Switzerland at the Eurovision Song Contest. This platform offers a huge opportunity to build bridges between different cultures and generations. That‘s why it‘s very important to me as a gender-queer person to stand up for the entire LGBTQIA+ community.“
De boodschap is goed en nodig helaas.
Nee lijkt me niet, want ze stonden al lang hoog en nu nog hoger wegens eerste live uitvoering gehad die goed ging. Dat lijkt me de reden bij zo'n moeilijk te zingen lied dat het lied precies dit weekend op 1 kwam, niet het statement.quote:Op dinsdag 2 april 2024 09:44 schreef DecoAoreste het volgende:
Is het nu echt alleen dit statement waardoor ze ineens 1e staan bij de bookies ipv 5e? Matig hoor.
Oké, gelukkig. Dat van die live-uitvoering had ik even gemist.quote:Op dinsdag 2 april 2024 09:50 schreef Greys het volgende:
[..]
Nee lijkt me niet, want ze stonden al lang hoog en nu nog hoger wegens eerste live uitvoering gehad die goed ging. Dat lijkt me de reden bij zo'n moeilijk te zingen lied dat het lied precies dit weekend op 1 kwam, niet het statement.
Ze hadden dit weekend én een live uitvoering geupload net als Joost toen deed zeg maar én Nemo deed mee aan de preparty in Madrid waar ze goed live uit de verf kwamen, zowel het lied als de bijzonder sympathieke uitvoerende. Dus waar mensen misschien eerst nog twijfelden of het live wel goed zou komen is die twijfel nu weg.quote:Op dinsdag 2 april 2024 09:54 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Oké, gelukkig. Dat van die live-uitvoering had ik even gemist.
Hoop alsnog wel op winst van Kroatië (of Nederland natuurlijk).
Het is een beetje goedkoop statement inderdaad. Maar in dit geval, het nummer gaat er ook echt over. "Somewhere between the 0s and 1s, is where I found my kingdom come". Dus dan is het niet helemaal een statement dat er met de haren is bijgesleept om wat stemmen te scoren, zoals je soms wel hebt.quote:Op dinsdag 2 april 2024 09:44 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Vind je? Ik vind het vooral flauw en makkelijk scoren binnen een ESF-kader eigenlijk. Beetje net als Conchita Wurst, die het op kwaliteit van het nummer alleen ook nooit gered zou hebben.
Is het nu echt alleen dit statement waardoor ze ineens 1e staan bij de bookies ipv 5e? Matig hoor.
10 jaar geleden won een man in een jurk, deels als reactie op het versoberen van de homorechten in Rusland. Conchita werd ineens een homo-icoon. Nu zijn de tijden anders. In Nederland voelt het weer intoleranter en dat zal in de rest van Europa niet anders zijn.quote:Op zondag 31 maart 2024 18:33 schreef Dave het volgende:
[..]
Ik ben hier nog niet zo zeker van, er is sinds 2014 en met name sinds 2019 wel het nodige veranderd qua tolerantie. Bij juries zie ik dit wel scoren, maar bij televote moet ik dat nog zien gebeuren. (Maar goed, misschien verrast de jeugd me.)
Vorig jaar werd het hele feest gewonnen door een Marokkaan, met in de Top 5 verder een man met nagellak, een homo, een biseksueel en nog iemand uit het immer verderfelijke Israël. Zo intolerant of racistisch is de gemiddelde ESF-kijker dan toch ook weer niet?quote:Op dinsdag 2 april 2024 12:19 schreef BillDauterive het volgende:
Dat Nemo eerste staat verbaast me. Vorige week vroeg ik me nog af of hen uberhaupt wel de semi uit zou komen. Want het televotepubliek gaat hier toch niet warm voor lopen?
Wat Dave zegt, klopt ook precies.
[..]
10 jaar geleden won een man in een jurk, deels als reactie op het versoberen van de homorechten in Rusland. Conchita werd ineens een homo-icoon. Nu zijn de tijden anders. In Nederland voelt het weer intoleranter en dat zal in de rest van Europa niet anders zijn.
Nemo is non-binair en de gemiddelde LHB'er loopt daar echt niet warm voor. Die gaan niet op hen stemmen.
Ik denk dat Nemo blij mag zijn met een plek in de top 5.
10 jaar geleden werd exact dezelfde reden gegeven waarom Conchita niet zou winnen en we weten allemaal hoe dat is afgelopen.quote:Op dinsdag 2 april 2024 12:19 schreef BillDauterive het volgende:
Dat Nemo eerste staat verbaast me. Vorige week vroeg ik me nog af of hen uberhaupt wel de semi uit zou komen. Want het televotepubliek gaat hier toch niet warm voor lopen?
Wat Dave zegt, klopt ook precies.
[..]
10 jaar geleden won een man in een jurk, deels als reactie op het versoberen van de homorechten in Rusland. Conchita werd ineens een homo-icoon. Nu zijn de tijden anders. In Nederland voelt het weer intoleranter en dat zal in de rest van Europa niet anders zijn.
Nemo is non-binair en de gemiddelde LHB'er loopt daar echt niet warm voor. Die gaan niet op hen stemmen.
Ik denk dat Nemo blij mag zijn met een plek in de top 5.
De samenleving als geheel wordt wel intoleranter, maar zolang er maar een groep heel erg fanatiek voor Nemo is, is dat wat Eurovisie betreft geen probleem. Je kunt immers niet tegen iemand stemmen.quote:Op dinsdag 2 april 2024 13:32 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Vorig jaar werd het hele feest gewonnen door een Marokkaan, met in de Top 5 verder een man met nagellak, een homo, een biseksueel en nog iemand uit het immer verderfelijke Israël. Zo intolerant of racistisch is de gemiddelde ESF-kijker dan toch ook weer niet?
Bij Käärijä was ook een felle regenboog te zien. En Marco Mengoni liep zelfs bij de vlaggenparade met een regenboogvlag.quote:Op dinsdag 2 april 2024 13:32 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Vorig jaar werd het hele feest gewonnen door een Marokkaan, met in de Top 5 verder een man met nagellak, een homo, een biseksueel en nog iemand uit het immer verderfelijke Israël. Zo intolerant of racistisch is de gemiddelde ESF-kijker dan toch ook weer niet?
Maar Conchita was niet non-binair en werd gezien als tegengeluid tegen Rusland. Er stemden ook mensen op Conchita als proteststem tegen Rusland.quote:Op dinsdag 2 april 2024 13:46 schreef Miloutchi het volgende:
[..]
10 jaar geleden werd exact dezelfde reden gegeven waarom Conchita niet zou winnen en we weten allemaal hoe dat is afgelopen.
En het “voelt” intoleranter wilt ook niet direct zeggen dat iedereen intoleranter is geworden. Er kan ook een groep zijn die juist toleranter is geworden.
Nemo gaat toch wel een beetje met het charmeoffensief dat wij van Joost verwacht hadden aan de haal zoquote:Op woensdag 3 april 2024 22:15 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Nemo samen met de dames van Oekraïne, elkaars nummer zingen
quote:Op donderdag 4 april 2024 09:39 schreef blackswangreen het volgende:
[ x ]
Qua streams begint Nemo ook op te klimmen, het zijn geen enorme aantallen maar opvallend is dat het vooral streams buiten eigen land zijn. Dit is bv. bij Rim Tim Tagi Dim nooit gebeurd, dat nummer slaat totaal niet aan en The Code wel (een beetje).
Ja, en dan zie je dat als je bij Joost er de Belgische streams nog afhaalt (want dat is natuurlijk ook gewoon "own country"quote:Op donderdag 4 april 2024 11:24 schreef Em31 het volgende:
[..]
[ x ]
Dit is wel bizar, zo weinig streams in Zwitserland zelf.
Jup, toch een beetje dubbel. Het kan je maken en breken, maar in het geval van Zwitserland ga je toch maar mooi even als favoriet de repetities in en dat kan nooit kwaad.quote:Op donderdag 4 april 2024 11:45 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ja, en dan zie je dat als je bij Joost er de Belgische streams nog afhaalt (want dat is natuurlijk ook gewoon "own country") het vrij dicht bij elkaar ligt. Er is niet een nummer dat enorm populair is onder de "neutrale" luisteraars. En Nemo doet het dan eigenlijk heel goed.
En dat is eigenlijk allemaal te danken aan die pre party in Madrid. Wat dat betreft heeft Joost wel de boot gemist, zoals anderen hier ook al aangaven.
Mwah, omdat dit de eerste pre-party was en Nemo de hoge vocalen haalde. Momentum. Als dit de enige pre-party zou zijn geweest, zou Joost inderdaad de boot hebben gemist. Ik vind het te vroeg om dit nu al te stellen.quote:Op donderdag 4 april 2024 11:45 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ja, en dan zie je dat als je bij Joost er de Belgische streams nog afhaalt (want dat is natuurlijk ook gewoon "own country") het vrij dicht bij elkaar ligt. Er is niet een nummer dat enorm populair is onder de "neutrale" luisteraars. En Nemo doet het dan eigenlijk heel goed.
En dat is eigenlijk allemaal te danken aan die pre party in Madrid. Wat dat betreft heeft Joost wel de boot gemist, zoals anderen hier ook al aangaven.
Er komen nog meer pre-parties toch? Hoe kunnen we dan weten of Nemo als favoriet de repetities ingaat? E.e.a. kan nog wel veranderen.quote:Op donderdag 4 april 2024 14:10 schreef Em31 het volgende:
[..]
Jup, toch een beetje dubbel. Het kan je maken en breken, maar in het geval van Zwitserland ga je toch maar mooi even als favoriet de repetities in en dat kan nooit kwaad.
Maar goed misschien boeit het ze niet of misschien denken ze dat het eerder meer kwaad dan goed zou doen, we zullen het niet weten.
Het zijn niet alleen die vocalen, je ziet Nemo nu overal opduiken. Voorlopig lijkt het erop dat het qua marketing in elk geval beter was geweest om wel naar Madrid te gaan. Ik zag dit belang zelf ook niet zo, maar het is er duidelijk wel. Nemo heeft het in elk geval geen windeieren gelegdquote:Op donderdag 4 april 2024 14:34 schreef silverevlis het volgende:
[..]
Mwah, omdat dit de eerste pre-party was en Nemo de hoge vocalen haalde. Momentum. Als dit de enige pre-party zou zijn geweest, zou Joost inderdaad de boot hebben gemist. Ik vind het te vroeg om dit nu al te stellen.
Ik zie wel wat je bedoelt, maar ik hecht zelf niet zo veel waarde aan de pre-parties en wat dat eventueel kan opleveren. Het kan ook weer verdampen. Misschien ben ik er te nuchter voor, want het is geen garantie voor je optreden in mei.quote:Op donderdag 4 april 2024 15:06 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Het zijn niet alleen die vocalen, je ziet Nemo nu overal opduiken. Voorlopig lijkt het erop dat het qua marketing in elk geval beter was geweest om wel naar Madrid te gaan. Ik zag dit belang zelf ook niet zo, maar het is er duidelijk wel. Nemo heeft het in elk geval geen windeieren gelegd![]()
Voor de odds had het niet zoveel uitgemaakt, in Joost's geval dan, want hij kan niet zingen en dat blijft zo. De bookmakers gaan altijd twijfelen aan zijn kansen bij de jury.
Nou, dit eigenlijk.quote:Op donderdag 4 april 2024 14:46 schreef Cee het volgende:
Het is ook weer niet zo dat Joost als enige ‘slechts’ 1 preparty doet. Huidige favoriet Nemo doet er maar twee, Griekenland (geen grote kanshebber, wel in de top 10) doet niets. En het aflopen van alle preparties werpt ook niet altijd z’n vruchten af. Mustii stijgt niet door na Madrid. En ondanks goede optredens en het zijn van vaste prik op elke party met maximale exposure op socials garandeert ook geen kwalificatie (Letland 2022) of goede score in de finale (Slovenië 2023). Het is leuk voor de fans en voor de ervaring maar uiteindelijk heeft zo’n preparty voor het resultaat in mei geen groot effect.
Blijkbaar ziet team-Joost het toch anders, want ze hebben net de Nordic Eurovision Party toegevoegd aan de agendaquote:Op donderdag 4 april 2024 15:18 schreef silverevlis het volgende:
[..]
Ik zie wel wat je bedoelt, maar ik hecht zelf niet zo veel waarde aan de pre-parties en wat dat eventueel kan opleveren. Het kan ook weer verdampen. Misschien ben ik er te nuchter voor, want het is geen garantie voor je optreden in mei.
Oké deze post is alweer verouderd, Joost doet twee preparties.quote:Op donderdag 4 april 2024 14:46 schreef Cee het volgende:
Het is ook weer niet zo dat Joost als enige ‘slechts’ 1 preparty doet. Huidige favoriet Nemo doet er maar twee, Griekenland (geen grote kanshebber, wel in de top 10) doet niets. En het aflopen van alle preparties werpt ook niet altijd z’n vruchten af. Mustii stijgt niet door na Madrid. En ondanks goede optredens en het zijn van vaste prik op elke party met maximale exposure op socials garandeert ook geen kwalificatie (Letland 2022) of goede score in de finale (Slovenië 2023). Het is leuk voor de fans en voor de ervaring maar uiteindelijk heeft zo’n preparty voor het resultaat in mei geen groot effect.
Prachtig gedaanquote:Op vrijdag 5 april 2024 19:19 schreef Em31 het volgende:
https://www.instagram.com(...)dTQzY3l2ZmhuaA%3D%3D
Teresa & Maria door Nemo
Nou ja, 76% dat die het niet wordt dus. Al lijkt het me nog altijd de logische favoriet in dit deelnemersveld. Hoewel dit ook nog altijd behoorlijk mis kan gaan, ligt het plafond van Zwitserland naar mijn mening het hoogste van allemaal.quote:Op zondag 7 april 2024 23:08 schreef Arcee het volgende:
Nemo is wel echt de gedoodverfde winnaar momenteel. 24% kans om te winnen volgens de bookmakers.
Ik denk dat je daar heel lang op kunt wachten.quote:Op maandag 8 april 2024 23:01 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik wacht nog steeds op de post van jou dat het ineens klikt.
Ik ben as we speak m'n jaarlijkse top aan het maken!quote:Op maandag 8 april 2024 23:02 schreef Em31 het volgende:
[..]
Aangezien jij niet zegt wie dan wel, doe ik het toch.
40 postcards uit Zwitserland volgend jaarquote:Op maandag 8 april 2024 23:03 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Ik denk dat je daar heel lang op kunt wachten.
Zingen op skeelers!quote:Op woensdag 10 april 2024 11:29 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Bescherming, zal Zwitserland uitpakken met de staging of zit Nemo ons een beetje te trollen?
Het nummer van Nemo is nou niet meteen het nummer waar ik rollerdisco vibes bij krijg.quote:
Dan zou het nu al een grotere hit moeten zijn. Zo goed is het nou ook weer niet.quote:Op woensdag 10 april 2024 19:25 schreef Arcee het volgende:
Dit kan wel eens de Bohemian Rhapsody van Songfestivalwinnaars worden.
Ik ben zo benieuwdquote:Op woensdag 10 april 2024 11:29 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Bescherming, zal Zwitserland uitpakken met de staging of zit Nemo ons een beetje te trollen?
Nah, Italië lijkt mij ook een groot kanshebber.quote:
Ik zag mensen al een discussie hebben dat ze er gewoon een bandje in hadden gedaan tijdens de pre parties. Want het zou nooit zo goed kunnen klinken live. Maar het is echt live in geheel want je ziet elke keer net andere variaties qua vocals.quote:Op maandag 15 april 2024 11:57 schreef Em31 het volgende:
Het gemak waarmee hij dit nummer brengt tijdens de pre-party’s vind ik elke keer weer indrukwekkend. Als ze de staging niet compleet verkloten lijkt me dit ondertussen wel the one to beat. Het heeft dat ‘iets’ wat een winnaar vaak heeft.
Echt knap ja, moet toch heerlijk zijn als je zo kunt zingen.quote:Op maandag 15 april 2024 12:02 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik zag mensen al een discussie hebben dat ze er gewoon een bandje in hadden gedaan tijdens de pre parties. Want het zou nooit zo goed kunnen klinken live. Maar het is echt live in geheel want je ziet elke keer net andere variaties qua vocals.
Maar hen is toch óók meervoud?quote:Op maandag 15 april 2024 12:30 schreef BillDauterive het volgende:
Oef jongens, heel tof dat jullie proberen om genderneutrale voornaamwoorden te gebruiken, maar "ze" en meervoud is in het Nederlands hoogst ongebruikelijk. Als iemand dat bij mij zou doen, dan ga ik huilenNemo is nog steeds één persoon, houd het in ieder geval enkelvoud.
Het 'officiële' (uit de poll gekomen bij transgendernetwerk.nl) gebruik van genderneutrale voornaamwoorden is hen/hun of die/hen/hun
Het is een beetje verwarrend en sorry voor deze off-topic onderbreking, maar het "ze" en meervoud staat zo raar. Ik ken tig Nederlandse non-binaire personen en niemand gebruikt een meervoudsvorm bij het werkwoord.quote:
Het krijgt sowieso taalkundig niet de schoonheidsprijs, wat je er ook van maakt. Maar "hen gaat" is toch in alle opzichten lelijker dan "zij gaan"?quote:Op maandag 15 april 2024 12:30 schreef BillDauterive het volgende:
Oef jongens, heel tof dat jullie proberen om genderneutrale voornaamwoorden te gebruiken, maar "ze" en meervoud is in het Nederlands hoogst ongebruikelijk. Als iemand dat bij mij zou doen, dan ga ik huilenNemo is nog steeds één persoon, houd het in ieder geval enkelvoud.
Het 'officiële' (uit de poll gekomen bij transgendernetwerk.nl) gebruik van genderneutrale voornaamwoorden is hen/hun of die/hen/hun
Nemo. Hij gaat in Malmö een liedje zingen dat op zijn lijf geschreven is. Die eerste plaats is van hem.
wordt ->
Nemo. Die (of hen) gaat in Malmö een liedje zingen dat op hun lijf geschreven is. Die eerste plaats is van hen.
Nemo's liedje.quote:Op maandag 15 april 2024 12:43 schreef Em31 het volgende:
Hoe zeg je dan bijvoorbeeld ‘Nemo zijn liedje’
Nemo hun liedje?
Ah, dan heb ik niets gezegd!quote:Op maandag 15 april 2024 12:40 schreef Em31 het volgende:
Mijn ‘ze’ was hier gewoon Zwitserland als geheel, volgens mij die van Momo ook.
Het is wel even wennen, maar ik vind "hen gaat" niet lelijker dan "zij gaan", als je het over 1 persoon hebt.quote:Op maandag 15 april 2024 12:40 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Het krijgt sowieso taalkundig niet de schoonheidsprijs, wat je er ook van maakt. Maar "hen gaat" is toch in alle opzichten lelijker dan "zij gaan"?
Precies op deze manier inderdaadquote:Op maandag 15 april 2024 12:43 schreef Em31 het volgende:
Nemo hun liedje?
Ja zeker lelijk (en ik denk dat dat ook de reden is dat het niet zo makkelijk ingeburgerd raakt hier), maar wel correct. En wat Billie zegt: meteen duidelijk dat het om één persoon gaatquote:Op maandag 15 april 2024 12:40 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Het krijgt sowieso taalkundig niet de schoonheidsprijs, wat je er ook van maakt. Maar "hen gaat" is toch in alle opzichten lelijker dan "zij gaan"?
quote:Op maandag 15 april 2024 12:43 schreef Em31 het volgende:
Nemo hun liedje?
Ook goed, maar daarmee vermijd je het gebruik van voornaamwoorden en mijn persoonlijke mening is dat het daardoor altijd gek blijft voelen.quote:
Ja ik had daarboven eerst hij staan dus had het veranderd in zijn naam, zat er even niet aan te denken. Maar snap dat je het ook zo kunt lezen ja.quote:Op maandag 15 april 2024 12:45 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Ah, dan heb ik niets gezegd!
Omdat je in je edit zei dat je Nemo als 'hij' aansprak en het wilde verbeteren, dacht ik dat je nog steeds over hen als persoon praatte en niet over het land had.
[..]
Het is wel even wennen, maar ik vind "hen gaat" niet lelijker dan "zij gaan", als je het over 1 persoon hebt.
[..]
Precies op deze manier inderdaad
Ja ik sprak ook over ze als het team rond Nemo of Zwitserland.quote:Op maandag 15 april 2024 12:40 schreef Em31 het volgende:
Mijn ‘ze’ was hier gewoon Zwitserland als geheel, volgens mij die van Momo ook.
Het gebruik van mes en vork tijdens het eten was ook ooit 'gedoe' en dat is na een beetje oefenen ook heel gewoon geworden.quote:Op maandag 15 april 2024 12:57 schreef silverevlis het volgende:
Zou Nemo zelf aanslaan op het gebruik van 'hem' of laat-ie dat van de rug afglijden. Ik vind het allemaal maar gedoe.
Ja, je hebt het er maar zwaar mee!quote:Op maandag 15 april 2024 12:57 schreef silverevlis het volgende:
Zou Nemo zelf aanslaan op het gebruik van 'hem' of laat-ie dat van de rug afglijden. Ik vind het allemaal maar gedoe.
Algemener gesproken zou e.e.a. nog wel eens een krachtmeting kunnen worden.
True, maar ik vind dat niet met elkaar te vergelijken. Afijn, I'm audi.quote:Op maandag 15 april 2024 12:59 schreef Greys het volgende:
[..]
Het gebruik van mes en vork tijdens het eten was ook ooit 'gedoe' en dat is na een beetje oefenen ook heel gewoon geworden.
Is dit als een sneer bedoeld? Ik heb het er helemaal niet zwaar mee, maar uit gewoon mijn mening. Wat een vriendelijkheid. Ik snap meteen weer waarom ik ben gestopt met reageren en ga weer in de leesmodus. Adios.quote:
Wat betekent 'I'm audi' want ik ben nu toch aan het leren en ik weet het oprecht niet.quote:Op maandag 15 april 2024 13:00 schreef silverevlis het volgende:
[..]
True, maar ik vind dat niet met elkaar te vergelijken. Afijn, I'm audi.
Laatste reactie dan - het komt uit de film Clueless en is gewoon een uiting van ik ben ervandoorquote:Op maandag 15 april 2024 13:02 schreef Greys het volgende:
[..]
Wat betekent 'I'm audi' want ik ben nu toch aan het leren en ik weet het oprecht niet.
Nee joh. Rustig.quote:Op maandag 15 april 2024 13:01 schreef silverevlis het volgende:
[..]
Is dit als een sneer bedoeld? Ik heb het er helemaal niet zwaar mee, maar uit gewoon mijn mening. Wat een vriendelijkheid. Ik snap meteen weer waarom ik ben gestopt met reageren en ga weer in de leesmodus. Adios.
Je mening was in meerdere topics al bekend hoor, als je het dan als we het hier bespreken weer moet komen melden is een beetje typisch. Maar als je je daar prettig bij voelt blijf het vooral doen.quote:Op maandag 15 april 2024 13:01 schreef silverevlis het volgende:
[..]
Is dit als een sneer bedoeld? Ik heb het er helemaal niet zwaar mee, maar uit gewoon mijn mening. Wat een vriendelijkheid.
Ah thanks. Weer wat geleerd.quote:Op maandag 15 april 2024 13:03 schreef silverevlis het volgende:
[..]
Laatste reactie dan - het komt uit de film Clueless en is gewoon een uiting van ik ben ervandoor
Dat vragen mag altijd! Ik denk dat er genoeg mensen in de SC zijn die dit wel weten!quote:Op maandag 15 april 2024 12:49 schreef Em31 het volgende:Oké goed om te weten want ik had laatst maar een hele zin aangepast omdat ik niet kon vinden hoe je dat moest zeggen.
Zou het je nog bijna vragen in de SC.
En ik word dan weer blij dat mensen het ook echt proberen goed te doenquote:Op maandag 15 april 2024 12:54 schreef Greys het volgende:
Ik vind het wel echt leuk dat mensen hier hun best doen en dat ook het verbeteren en de tips op een hele prettige toon gaan. Het is inderdaad soms nog behoorlijk nadenken en we merkten bv tijdens de persmiddag (gewoon onderling hoor, daar merkte niemand verder iets van) dat we dan tegen elkaar zeiden 'kijk Nemo, hij heeft zo'n gave trui aan!' en dan snel daarna 'HEN ik bedoel hen!'. Omdat je dan zelf schrikt dat je het in de snelheid toch weer fout deed. Maar we proberen het idd zo goed mogelijk. En juist omdat het leren en de tips op een prettige toon gaan doe je nóg beter je best om het goed te doen.
Dit vind ik een hele mooie en zal ik ook gaan gebruiken!!quote:Op maandag 15 april 2024 12:59 schreef Greys het volgende:
[..]
Het gebruik van mes en vork tijdens het eten was ook ooit 'gedoe' en dat is na een beetje oefenen ook heel gewoon geworden.
Het is ook lastig in het Nederlands! Voel je er niet schuldig over als je er moeite mee hebt, het is heel makkelijk om je te vergissen. In het Engels is het idd veel makkelijkerquote:Op maandag 15 april 2024 15:40 schreef Cee het volgende:
@:BillDauterive mag ik nog even vragen waarom het in het Engels dan wel meervoud (‘they/them’) is als mensen over Nemo spreken? Ik probeer het echt goed te doen en ik dacht dat ik het door had maar in het Nederlands blijkt het dus lastiger te zijn dan in het Engels.
"Diens heeft een mooie trui"?quote:Op maandag 15 april 2024 16:46 schreef quirina het volgende:
Wat is er zo moeilijk aan het woordje “diens” te gebruiken?
Of alleen de naam?
“Kijk diens gave trui”quote:Op maandag 15 april 2024 12:54 schreef Greys het volgende:
Ik vind het wel echt leuk dat mensen hier hun best doen en dat ook het verbeteren en de tips op een hele prettige toon gaan. Het is inderdaad soms nog behoorlijk nadenken en we merkten bv tijdens de persmiddag (gewoon onderling hoor, daar merkte niemand verder iets van) dat we dan tegen elkaar zeiden 'kijk Nemo, hij heeft zo'n gave trui aan!' en dan snel daarna 'HEN ik bedoel hen!'. Omdat je dan zelf schrikt dat je het in de snelheid toch weer fout deed. Maar we proberen het idd zo goed mogelijk. En juist omdat het leren en de tips op een prettige toon gaan doe je nóg beter je best om het goed te doen.
Dat kan in díe zin idd, maar in veel andere zinnen weer niet. Zoals het voorbeeld hierboven. Wel leuk om het te leren!quote:
“Vraag maar aan Alyona Alyona of Alyona Alyona Alyona Alyona een goede zangeres vindt. “quote:Op maandag 15 april 2024 16:47 schreef Greys het volgende:
[..]
"Diens heeft een mooie trui"?
Nah. Nee. Dat klopt volgens mij niet hoor.
En alleen de naam kan wel, maar als je bv wilt zeggen "Kijk naar Nemo, Nemo heeft een mooie trui" is het wel gek met twee keer de naam achter elkaar.
Het is een combi net als zij/haarquote:Op maandag 15 april 2024 16:50 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat kan in díe zin idd, maar in veel andere zinnen weer niet. Zoals het voorbeeld hierboven. Wel leuk om het te leren!
Nieuw woord was ook beter geweest en met zij (en dan de 'they' zij als non-gender/binair) was het ook sneller gegaan, bij twijfel kan je dan altijd zij gebruiken. Veel mensen raken toch wat getriggerd bij die die/hen vormen die taaltechnisch gewoon niet lekker in de oren klinken (in ieder geval bij mij).quote:Op maandag 15 april 2024 17:04 schreef Fred_B het volgende:
[..]
“Vraag maar aan Alyona Alyona of Alyona Alyona Alyona Alyona een goede zangeres vindt. “
Dat gaat inderdaad niet lekker. Al denk ik dat als er ooit was besloten in plaats van dat “hen” een nieuw persoonlijk voornaamwoord als “qij” ofzo (of een andere medeklinker-ij) te gebruiken, de opname in het taalgebruik al een stuk verder gevorderd zou zijn.
Oef, geen idee, maar ik denk dat Meke (in post 294) ook wel een mooie uitleg geeft. In het Engels is het inderdaad makkelijker. De singular use of they bestaat al eeuwen, zelfs Shakespeare heeft hier gebruik van gemaakt.quote:Op maandag 15 april 2024 15:40 schreef Cee het volgende:
@:BillDauterive mag ik nog even vragen waarom het in het Engels dan wel meervoud (‘they/them’) is als mensen over Nemo spreken? Ik probeer het echt goed te doen en ik dacht dat ik het door had maar in het Nederlands blijkt het dus lastiger te zijn dan in het Engels.
Oef, dat maakt het nog wel wat ingewikkelder dan haha. Wat als je als goedbedoelende probeerder als ik bv dan 'hen' over iemand zegt die juist die/diens pronouns wil/heeft? Hoe weet je hoe iemand precies aangesproken wil worden als je in levende lijve bent ipv op socials waar het vaak wel in een bio staat ofzo. 😅quote:Op maandag 15 april 2024 18:06 schreef BillDauterive het volgende:
Er zijn genoeg non-binaire personen met die/diens pronouns, maar ook genoeg non-binaire personen die juist niet met die/diens aangesproken willen worden en ik ben daar eentje van, omdat je daarmee alsnog gendert.
Haha, in het Nederlands is het echt niet zo gemakkelijk als in het Engels. Ik hoop dat we (= alle Nederlandssprekenden) ooit tot een goed compromis kunnen komen.quote:Op maandag 15 april 2024 18:43 schreef Greys het volgende:
[..]
Oef, dat maakt het nog wel wat ingewikkelder dan haha. Wat als je als goedbedoelende probeerder als ik bv dan 'hen' over iemand zegt die juist die/diens pronouns wil/heeft? Hoe weet je hoe iemand precies aangesproken wil worden als je in levende lijve bent ipv op socials waar het vaak wel in een bio staat ofzo. 😅
Is nu uit!quote:Op woensdag 24 april 2024 13:23 schreef Momo het volgende:
https://www.instagram.com/p/C6I-67Bi3Y_/
Zo te zien krijgen we een remix versie van The Code
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |