Er zit een Eminem in verborgen, maar het kan ook heel hoog. Wauwquote:
Zaterdag wordt volgens mij het complete optreden uitgebracht. Je wil natuurlijk niet alles meteen weggeven. Trust hier ook the process denk ik dan maar.quote:Op maandag 25 maart 2024 20:58 schreef Greys het volgende:
Kon er nou NIEMAND even een langer stukkie uploaden ergens? Ik dacht hierboven 'oh jottem, langer' maar het is meer het applaus dan het lied.
Maar denk wel dat hen het live kan nailen!
Edit: hen. Aangepast. Doe ik het zomaar fout. Klopt het zo dan, de zin? Dat hen het kan nailen? Ja toch?
Ik vind het serieus knap dat er kennelijk niemand die erbij was het hele optreden online heeft gegooid! Maar er was vast een soort regel als die wij hadden tijdens de repetities in Ahoy dat we max 10 sec mochten laten zien en anders de zaal uitgetieft werden.quote:Op maandag 25 maart 2024 22:25 schreef Cee het volgende:
[..]
Zaterdag wordt volgens mij het complete optreden uitgebracht. Je wil natuurlijk niet alles meteen weggeven. Trust hier ook the process denk ik dan maar.
Nemo lijkt totaal geen moeite te hebben met dit hoge, dus dit gaat wel goedkomen lijkt me.quote:
Vanavond komt deze eerst nog online, dus we horen het ook meteen goed in plaats van alleen een filmpje van de pre-party.quote:
Denk dat ze zo al over ons heen gaan.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 16:04 schreef AnnethingIsPossible het volgende:
Mijn verwachting is dat ze na het weekend omhoog springen in de odds.
Live met Ladaniva (Armeni):
https://www.instagram.com/reel/C5I77tqiEe_/?igsh=dWl2YTkza3B3M2lj
Als het hele optreden vanavond goed klinkt gaan ze langzaan richting de nummer 1 positie denk ik.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 16:30 schreef GeorgeM het volgende:
[..]
Denk dat ze zo al over ons heen gaan.
Maar Nemo heeft toch al eerder laten horen dat ze die hoge noten prima kunnen halen? Zo moeilijk is dat ook niet, kopstem is makkelijker dan borststem. Daar kan Dion Cooper over meepraten. Voor mij gaat het er meer over of het geheel een beetje klinkt, en of het behapbaar is voor mevrouw Van Zetten uit Tiel.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 17:10 schreef Em31 het volgende:
[..]
Als het hele optreden vanavond goed klinkt gaan ze langzaan richting de nummer 1 positie denk ik.
Dat zeg ik toch?quote:Op zaterdag 30 maart 2024 17:33 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Maar Nemo heeft toch al eerder laten horen dat ze die hoge noten prima kunnen halen? Zo moeilijk is dat ook niet, kopstem is makkelijker dan borststem. Daar kan Dion Cooper over meepraten. Voor mij gaat het er meer over of het geheel een beetje klinkt, en of het behapbaar is voor mevrouw Van Zetten uit Tiel.
Nee ok, ik verbaas me meer over dat die odds nu alweer dalen door een fragmentje van een paar secondenquote:Op zaterdag 30 maart 2024 17:35 schreef Em31 het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch?‘als het hele optreden goed klinkt’.
Niet van dit nummer geloof ik, dus denk dat ze daar toch op wachten. Kan alsnog gewoon matig zijn als we beelden van die tv-uitzending krijgen, maar in dit mini stukje hoeft Nemo niet veel moeite te doen, denk dat dat nu ook een soort van vertrouwen zal geven voor mensen die wedden, gok ik.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 17:37 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Nee ok, ik verbaas me meer over dat die odds nu alweer dalen door een fragmentje van een paar secondenNiet per se op jou gericht. Volgens mij heb ik zo'n fragment al eerder gehoord, maar ik kan me vergissen.
Afgelopen maandag waren er idd ook twee korte fragmentjes (hierboven in het topic, post 102 en nog eentje daarvoor ergens). En die klonken ook prima! Maar daar zat volgens mij het 'opera' stukje niet in. Dus misschien zijn de wedders opgelucht dat hij dat ook live kan.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 17:37 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Nee ok, ik verbaas me meer over dat die odds nu alweer dalen door een fragmentje van een paar secondenNiet per se op jou gericht. Volgens mij heb ik zo'n fragment al eerder gehoord, maar ik kan me vergissen.
quote:
Ja daar gaat na 5 seconden de plaat overheen, vraag je je toch af waarom hequote:Op zaterdag 30 maart 2024 17:45 schreef blackswangreen het volgende:
Ik vond een post in deze thread van een maand geleden, van ene @:Em31Ik dacht al, dit heb ik toch al eerder gezien.
[..]
Ik heb het idee dat de operastukken volledig op band staan. Vind het liedje nog steeds erg veel van alles en denk niet dat het grote publiek er makkelijk voor valt. De outfit hier helpt ook niet mee denk ik zo... het is me allemaal iets te kunstzinnig..quote:Op zaterdag 30 maart 2024 23:24 schreef Momo het volgende:
NEMO - The Code - Switzerland 🇨🇭 | Live Performance @ MusicStar - Die Revival-Show | Eurovision 2024
Live optreden op Zwitserse TV (eerder deze week opgenomen)
Het finale stuk van de opera staat niet op tape (zou ook niet mogen). Snap dat die stukjes tussen de rap op band staat want anders is dat niet te zingen.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 23:29 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat de operastukken volledig op band staan. Vind het liedje nog steeds erg veel van alles en denk niet dat het grote publiek er makkelijk voor valt. De outfit hier helpt ook niet mee denk ik zo... het is me allemaal iets te kunstzinnig..
mega goed gedaan maar ik twijfel of de rest van het 'gewone volk' hier echt voor zal vallen. Zelf ben ik non-binary en muzikant en hoewel ik het persoonlijk fantastisch vind wat ik hier zie, denk ik dat het wellicht iets te gecultiveerd is voor voor de 'gewone stemmer'..quote:Op zaterdag 30 maart 2024 23:24 schreef Momo het volgende:
NEMO - The Code - Switzerland 🇨🇭 | Live Performance @ MusicStar - Die Revival-Show | Eurovision 2024
Live optreden op Zwitserse TV (eerder deze week opgenomen)
Dit dusquote:Op zaterdag 30 maart 2024 23:47 schreef nik4ever het volgende:
[..]
mega goed gedaan maar ik twijfel of de rest van het 'gewone volk' hier echt voor zal vallen. Zelf ben ik non-binary en muzikant en hoewel ik het persoonlijk fantastisch vind wat ik hier zie, denk ik dat het wellicht iets te gecultiveerd is voor voor de 'gewone stemmer'..
Nogmaals was te verwachten als hij niet vals zong bij de pre-parties, wat blijkbaar het geval was in Madrid. Mind you, WITHOUT THE EURO MESIAS JOOST.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 23:53 schreef TheVulture het volgende:
Ondertussen wel lekker aan het stijgen bij de bookies, nu op 11% en zometeen Oekraine voorbij voor plek 3.
quote:
Ik kan gewoon geen andere inzending bedenken welke onderscheidend genoeg is en welke potentie heeft voor een goede staging om zowel bij jury als televote genoeg punten te pakken om te winnen!quote:Op zondag 31 maart 2024 00:01 schreef TheVulture het volgende:
[..]ik voel en zie het nog niet hoor Cee
Ja die televote is dus precies het probleem, ik denk dat Henk, Ingrid en Gerda dit allemaal iets t ingewikkeld vinden, zeker als dit ook een beetje de stijl is van de stagingquote:Op zondag 31 maart 2024 00:03 schreef Cee het volgende:
[..]
Ik kan gewoon geen andere inzending bedenken welke onderscheidend genoeg is en welke potentie heeft voor een goede staging om zowel bij jury als televote genoeg punten te pakken om om te winnen!
Maar Dylan, Sanne en Marjolein ook? De jongere groep stemmers?quote:Op zondag 31 maart 2024 00:05 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ja die televote is dus precies het probleem, ik denk dat Henk, Ingrid en Gerda dit allemaal iets t ingewikkeld vinden, zeker als dit ook een beetje de stijl is van de staging
Eigenlijk wel, het is zo'n gekke potpourri van stijlen.... maar goed ik zit er wel vaker naastquote:Op zondag 31 maart 2024 00:06 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Maar Dylan, Sanne en Marjolein ook? De jongere groep stemmers?
De gemiddelde Henk, Ingrid en Gerda op Twitter zouden een jongen met nagellak te veel vinden (ik weet dat Nemo non binair is maar dat zal er helemaal niet in gaan dan). Ik denk dat hier wel een publiek voor is. Maar ik vind het lastig in te schatten of dat 70 of 200 televote punten zou opleveren.quote:Op zondag 31 maart 2024 00:05 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ja die televote is dus precies het probleem, ik denk dat Henk, Ingrid en Gerda dit allemaal iets t ingewikkeld vinden, zeker als dit ook een beetje de stijl is van de staging
Als een vrouw met een baard kan winnen, kan een “man in een balletpak” voor Henk, Ingrid en Gerda op zich ook wel winnen natuurlijk. Het gaat er gewoon om dat dit HET moment van de avond wordt, net als Conchita dat destijds was. Of Salvador Sobral bijvoorbeeld.quote:Op zondag 31 maart 2024 00:14 schreef Momo het volgende:
[..]
De gemiddelde Henk, Ingrid en Gerda op Twitter zouden een jongen met nagellak te veel vinden (ik weet dat Nemo non binair is maar dat zal er helemaal niet in gaan dan). Ik denk dat hier wel een publiek voor is. Maar ik vind het lastig in te schatten of dat 70 of 200 televote punten zou opleveren.
Maar Nemo is nooit een dark horse geweest toch. Altijd hoog bij de bookmakers en op 2 in My Scoreboard zou ik geen dark horse noemen maar gewoon een goede kanshebber.quote:Op zondag 31 maart 2024 00:19 schreef NailQueen het volgende:
Ik denk niet dat dit wint. Vind het een beetje vergelijkbaar met La Zarra. Toen dachten we ook dat het een dark horse zou zijn maar dat viel even flink tegen.
Maar dat liedje van Conchita was een mooie ballad waar ook Gerda bij aan kon sluiten.quote:Op zondag 31 maart 2024 05:22 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Als een vrouw met een baard kan winnen, kan een “man in een balletpak” voor Henk, Ingrid en Gerda op zich ook wel winnen natuurlijk. Het gaat er gewoon om dat dit HET moment van de avond wordt, net als Conchita dat destijds was. Of Salvador Sobral bijvoorbeeld.
Ik moet wel zeggen dat die filmpjes niet zo heel veel nieuws zeggen, dus wat dat betreft is het bijzonder dat Zwitserland nu zo goed gaat. Maar het bevestigt in elk geval het beeld dat dit KAN winnen dit jaar.
Ik denk dat dit jongeren wel meer aanspreekt dan Conchita, en dat is het belangrijkste televoting-blok. Persoonlijk vind ik dit ook beter. Dit zou ik uit mezelf nog wel eens opzetten, Rise Like a Phoenix heb ik na 2014 nooit meer geluisterd. Gewoon een belegen Shirley Bassey-ballad.quote:Op zondag 31 maart 2024 09:35 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Maar dat liedje van Conchita was een mooie ballad waar ook Gerda bij aan kon sluiten.Dit balletpakje is niet alleen afwijkend in outfit maar dit lied is niet bepaald gangbaar te noemen.
Ja maar ik had het over een Gerda, niet de jeugd.quote:Op zondag 31 maart 2024 10:20 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ik denk dat dit jongeren wel meer aanspreekt dan Conchita, en dat is het belangrijkste televoting-blok. Persoonlijk vind ik dit ook beter. Dit zou ik uit mezelf nog wel eens opzetten, Rise Like a Phoenix heb ik na 2014 nooit meer geluisterd. Gewoon een belegen Shirley Bassey-ballad.
Dit is gewoon goed gezongen, Nemo komt goed over op camera, er is niet zoveel mis mee. Dit kan best winnen.
Ik ben hier nog niet zo zeker van, er is sinds 2014 en met name sinds 2019 wel het nodige veranderd qua tolerantie. Bij juries zie ik dit wel scoren, maar bij televote moet ik dat nog zien gebeuren. (Maar goed, misschien verrast de jeugd me.)quote:Op zondag 31 maart 2024 05:22 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Als een vrouw met een baard kan winnen, kan een “man in een balletpak” voor Henk, Ingrid en Gerda op zich ook wel winnen natuurlijk.
quote:Op zondag 31 maart 2024 18:41 schreef grazz het volgende:
Ik zie de krantenkoppen al hoor: Exact 10 jaar later verliest Nederland opnieuw van een "man in jurk"
Dan ben jij wel de eerste die het als winnaar zag.quote:Op donderdag 29 februari 2024 11:49 schreef grazz het volgende:
Potentile winnaar dit. Uniek. Goede stem. Met goede staging verwacht ik een kippenvelmoment hier bij te gaan krijgen. Het lied pakte mij in ieder geval vanaf de eerste sec.
Als het niet Joost wordt, dan graag Nemoquote:Op zondag 31 maart 2024 18:41 schreef grazz het volgende:
Ik zie de krantenkoppen al hoor: Exact 10 jaar later verliest Nederland opnieuw van een "man in jurk"
Zeker, vanmorgen nog wel denk ik.quote:Op maandag 1 april 2024 08:01 schreef AnnethingIsPossible het volgende:
Zwitserland staat nu gezamenlijk met Kroati op 16% boven aan de odds (nog wel tweede maar ik verwacht dat ze er nog voorbij gaan).
Ik vind dit niet eens zo heel erg goed gezongen, eerlijk gezegd. Je kunt horen dat het Nemo hier wat meer moeite kost dan bij dat tv-optreden. Maar beter dan Kroati is het sowieso, dus wat dat betreft is de positie in de odds terechtquote:Op zondag 31 maart 2024 18:42 schreef usagi414 het volgende:
De upload van de organisatie met meer camera´s en beter geluid.
Kroati nu weer naar 17% en Nemo nog op 16%.quote:Op maandag 1 april 2024 08:01 schreef AnnethingIsPossible het volgende:
Zwitserland staat nu gezamenlijk met Kroati op 16% boven aan de odds (nog wel tweede maar ik verwacht dat ze er nog voorbij gaan).
Ik vind het wel indrukwekkend eigenlijk. Ik zie Zwitserland wel winnen.quote:Op maandag 1 april 2024 10:00 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ik vind dit niet eens zo heel erg goed gezongen, eerlijk gezegd. Je kunt horen dat het Nemo hier wat meer moeite kost dan bij dat tv-optreden. Maar beter dan Kroati is het sowieso, dus wat dat betreft is de positie in de odds terecht
Dat is niet zo'n gewaagde voorspelling voor de huidige favorietquote:Op maandag 1 april 2024 16:05 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ik vind het wel indrukwekkend eigenlijk. Ik zie Zwitserland wel winnen.
Gelukkig zei ik het twee weken terug ook al.quote:Op maandag 1 april 2024 16:31 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Dat is niet zo'n gewaagde voorspelling voor de huidige favoriet
quote:Op maandag 18 maart 2024 20:02 schreef Arcee het volgende:
Ja, vandaag voor het eerst gehoord, maar de kwaliteit verraste me wel. Dit kan maar zo 'es winnen.
Ja ok, ik ook. Maar daar gaat het hier niet om, puur zangtechnisch vond ik dit optreden niet zo geweldig. Als ik er als Honest Vocal Coach naar luister. Dat wil niet zeggen dat Nemo niet de favoriet is in Malmquote:Op maandag 1 april 2024 16:39 schreef Arcee het volgende:
[..]
Gelukkig zei ik het twee weken terug ook al.
[..]
Ja maar echt! Het nummer is gewoon goed!quote:Op maandag 1 april 2024 17:11 schreef quirina het volgende:
Ik zie Zwitserland vanaf het begin al als nr 1.
Nee hoor, je bent niet de enige. Ik raak nog steeds compleet overprikkeld door dit nummer, en niet op een goede manier.quote:Op maandag 1 april 2024 18:41 schreef Lamballert het volgende:
Ik heb het gevoel dat ik de enige ben die het niet echt snapt wat er nou zo leuk is aan dit nummerhet zal uiteraard niet voor niets op 1 staan in de odds, dus daar twijfel ik dan ook niet aan
Leuk weet ik niet, maar het is indrukwekkend gezongen. Er worden heel wat muzikale registers opengetrokken en dat maakt indruk.quote:Op maandag 1 april 2024 18:41 schreef Lamballert het volgende:
Ik heb het gevoel dat ik de enige ben die het niet echt snapt wat er nou zo leuk is aan dit nummer![]()
Zangkwaliteit is niets meer dan uitstekend; denk echter dat het gewoon weg niet mijn smaak is ondanks hoe knap het is.. Blijft tenslotte een song contest en dan kijk ik toch iets sneller naar het nummer.quote:Op maandag 1 april 2024 20:06 schreef Arcee het volgende:
[..]
:Leuk weet ik niet, maar het is indrukwekkend gezongen. Er worden heel wat muzikale registers opgetrokken en dat maakt indruk.
Ik sluit me hier bij aan... ik vind het qua song gewoon geen winnaar, al hoort het dan wel weer dik in de top 10.quote:Op maandag 1 april 2024 21:23 schreef Lamballert het volgende:
[..]
Zangkwaliteit is niets meer dan uitstekend; denk echter dat het gewoon weg niet mijn smaak is ondanks hoe knap het is.. Blijft tenslotte een song contest en dan kijk ik toch iets sneller naar het nummer.
Het gaat om de boodschap die Nemo uitdraagtquote:Op maandag 1 april 2024 21:23 schreef Lamballert het volgende:
[..]
Zangkwaliteit is niets meer dan uitstekend; denk echter dat het gewoon weg niet mijn smaak is ondanks hoe knap het is.. Blijft tenslotte een song contest en dan kijk ik toch iets sneller naar het nummer.
Vind je? Ik vind het vooral flauw en makkelijk scoren binnen een ESF-kader eigenlijk. Beetje net als Conchita Wurst, die het op kwaliteit van het nummer alleen ook nooit gered zou hebben.quote:Op dinsdag 2 april 2024 06:55 schreef quirina het volgende:
[..]
Het gaat om de boodschap die Nemo uitdraagt
"It is an incredible honour to be able to represent Switzerland at the Eurovision Song Contest. This platform offers a huge opportunity to build bridges between different cultures and generations. That‘s why it‘s very important to me as a gender-queer person to stand up for the entire LGBTQIA+ community.“
De boodschap is goed en nodig helaas.
Nee lijkt me niet, want ze stonden al lang hoog en nu nog hoger wegens eerste live uitvoering gehad die goed ging. Dat lijkt me de reden bij zo'n moeilijk te zingen lied dat het lied precies dit weekend op 1 kwam, niet het statement.quote:Op dinsdag 2 april 2024 09:44 schreef DecoAoreste het volgende:
Is het nu echt alleen dit statement waardoor ze ineens 1e staan bij de bookies ipv 5e? Matig hoor.
Ok, gelukkig. Dat van die live-uitvoering had ik even gemist.quote:Op dinsdag 2 april 2024 09:50 schreef Greys het volgende:
[..]
Nee lijkt me niet, want ze stonden al lang hoog en nu nog hoger wegens eerste live uitvoering gehad die goed ging. Dat lijkt me de reden bij zo'n moeilijk te zingen lied dat het lied precies dit weekend op 1 kwam, niet het statement.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |