Ik durf het je niet te zeggen.quote:Op zaterdag 23 december 2023 08:47 schreef halfway het volgende:
Isolatie zuigt juist op en kan een brug vormen voor doorslag, ik neem aan dat je een spouwmuur hebt?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zie hier het stuk waar het meeste water uit de muur komt. Het lijkt echt gewoon alsof er daar een aansluiting is met het een of ander, want het is één rechte lijn waar het mis gaat. Daarom het idee dat er iets bij de bouw vergeten is
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
quote:Op zaterdag 23 december 2023 08:58 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik durf het je niet te zeggen.
Inmiddels is de kamer helemaal leeg. Mijn vriend is naar de hornbach voor nieuwe filters voor de waterstofzuiger (want als die aangeeft dat het vervangen moet worden, moet er een droog filter in). In de tussentijd zijn we aan het dweilen, want je moet toch wat. Maar het is echt dweilen met de kraan open zeg maar.
De kamer ernaast slaapt mijn andere zoon, die is inmiddels wakker en zijn kamer al aan het opruimen zodat er niets op de grond staat. Tot nu toe is zijn kamer nog droog (daarom het idee dat het door het terras komt en niet door grondwater). Het toilet beneden zit ook aan de terraskant en daar is het ook nat. Gelukkig komt het nog niet uit de septic tanks het toilet in. Want ook dat hebben we al een keer meegemaakt. Het is gelukkig relatief schoon water wat we opvegen (met wat stukjes verf/kalk).Wat bevindt zich buiten ter hoogte van de horizontale lijn? Is dat het niveau van de tuin? Of van het terras? Of iets anders?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zie hier het stuk waar het meeste water uit de muur komt. Het lijkt echt gewoon alsof er daar een aansluiting is met het een of ander, want het is één rechte lijn waar het mis gaat. Daarom het idee dat er iets bij de bouw vergeten isIt ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
Nee, dat is gecheckt (uiteraardquote:Op zaterdag 23 december 2023 08:59 schreef PJ het volgende:
Zit er niet gewoon een geknapte leiding achter? Richting een buitenkraan ofzo.
Zou maar de inboedelverzekering bellen.
Nee, dat is gecheckt (uiteraardquote:Op zaterdag 23 december 2023 09:16 schreef GerryDV het volgende:
Hoofdkraan al dicht gedraait om er zeker van te zijn dat het niet een leiding is die lekt?
Dit.quote:Op zaterdag 23 december 2023 09:49 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
Nee, dat is gecheckt (uiteraard)
Het gras- en terrasniveau liggen hoger dan de lijn waar het water stroomt.quote:Op zaterdag 23 december 2023 09:07 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
Wat bevindt zich buiten ter hoogte van de horizontale lijn? Is dat het niveau van de tuin? Of van het terras? Of iets anders?
Heb je geen foto van de buitenkant ter plaatse van de lekkage?quote:Op zaterdag 23 december 2023 10:14 schreef Troel het volgende:
[..]
Het gras- en terrasniveau liggen hoger dan de lijn waar het water stroomt.
In het gras liggen drie betonnen septicbakken, maar die liggen niet tegen het huis aan. We weten dus niet wat het zou kunnen zijn, want het zit onder de grond
Hoofdleiding kan je niet dichtzetten voor de watermeter: maw weet je zeker dat die het niet is.quote:
quote:Op zaterdag 23 december 2023 08:58 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik durf het je niet te zeggen.
Inmiddels is de kamer helemaal leeg. Mijn vriend is naar de hornbach voor nieuwe filters voor de waterstofzuiger (want als die aangeeft dat het vervangen moet worden, moet er een droog filter in). In de tussentijd zijn we aan het dweilen, want je moet toch wat. Maar het is echt dweilen met de kraan open zeg maar.
De kamer ernaast slaapt mijn andere zoon, die is inmiddels wakker en zijn kamer al aan het opruimen zodat er niets op de grond staat. Tot nu toe is zijn kamer nog droog (daarom het idee dat het door het terras komt en niet door grondwater). Het toilet beneden zit ook aan de terraskant en daar is het ook nat. Gelukkig komt het nog niet uit de septic tanks het toilet in. Want ook dat hebben we al een keer meegemaakt. Het is gelukkig relatief schoon water wat we opvegen (met wat stukjes verf/kalk).Ziet eruit als de aansluiting muur/vloer. En dat is bij kelders het meest tricky punt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zie hier het stuk waar het meeste water uit de muur komt. Het lijkt echt gewoon alsof er daar een aansluiting is met het een of ander, want het is één rechte lijn waar het mis gaat. Daarom het idee dat er iets bij de bouw vergeten is
Maar de hoofdvraag is, wat wil je precies? Want dit is niet ff met een poetsdoek of like verf te fixen.
Wil je een relatief snelle DIY tussenoplossing, een goede definitieve oplossing, alleen een luisterend oor om frustratie kwijt te kunnen of geruststelling dat het vanzelf goed komt?
En opstalverzekering bellen is sowieso geen slecht idee.
Snelle DIY oplossing om niet elk uur te hoeven stofzuigen de komende dagen.quote:Op zaterdag 23 december 2023 12:16 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ziet eruit als de aansluiting muur/vloer. En dat is bij kelders het meest tricky punt.
Maar de hoofdvraag is, wat wil je precies? Want dit is niet ff met een poetsdoek of like verf te fixen.
Wil je een relatief snelle DIY tussenoplossing, een goede definitieve oplossing, alleen een luisterend oor om frustratie kwijt te kunnen of geruststelling dat het vanzelf goed komt?
En opstalverzekering bellen is sowieso geen slecht idee.
Maar ik weet waar die leiding loopt en die loopt niet daar. De enige leiding die daar loopt zit na de watermeter.quote:Op zaterdag 23 december 2023 11:29 schreef PJ het volgende:
[..]
Hoofdleiding kan je niet dichtzetten voor de watermeter: maw weet je zeker dat die het niet is.
Nogmaals: bel verzekering (ook op zaterdag), die sturen dan iemand langs om mee te kijken/denken.
Je kunt iemand met spierballen een pompput buiten laten ingraven en pompen maar.quote:Op zaterdag 23 december 2023 12:32 schreef Troel het volgende:
[..]
Snelle DIY oplossing om niet elk uur te hoeven stofzuigen de komende dagen.
Geloof me, ook dat weet ik. Daar staat ook een mooie grote emmer onderquote:Op zaterdag 23 december 2023 12:52 schreef Lospedrosa het volgende:
Zelfde als je een daklekkage hebt met dit weer, bv bitumen, niet te repareren nu, veel te nat.
Afwachten en symptoom bestrijding tot het droog is.
Ik heb het ook, maar gelukkig lekt het buiten onder de carport. Op de carport die doorloopt boven schuur en keuken zit platdak VOL panelen en ergens op het carport gedeelte zit een lekje.quote:Op zaterdag 23 december 2023 12:54 schreef Troel het volgende:
[..]
Geloof me, ook dat weet ik. Daar staat ook een mooie grote emmer onder
Het vervelende is dat er niet genoeg water naar binnen komt om een pomp in te kunnen zetten zo dar dat die droog komt te staan.quote:Op zaterdag 23 december 2023 12:45 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Je kunt iemand met spierballen een pompput buiten laten ingraven en pompen maar.
Maar das absurt want je zit grondwater peil weg te pompen wat natuurlijk nooit lukt.
Enige wat je kunt doen is iets makkelijkers kopen om steeds water weg te zuigen, een waterstofzuiger met ingebouwde pomp die het water zo afvoer met slang.
En afwachten tot het droger wordt.
Daarna kan je de hele buitenzijde laten fixeren met impregnatie en coating.
Dat laatste heeft geen enkele zin, weet je hoe groot waterdruk is vanaf buiten?quote:Op zaterdag 23 december 2023 12:58 schreef Troel het volgende:
[..]
Het vervelende is dat er niet genoeg water naar binnen komt om een pomp in te kunnen zetten zo dar dat die droog komt te staan.
Ik zat zelf al te denken aan goed stevig plastic op de muur ducttapen om in ieder geval te voorkomen dat er nog meer water in de vloer terecht komt. Voor zover dat nog plakt ook
Dan zou ik mijn geld inzetten op de naad tussen muur en vloer kitten met:quote:Op zaterdag 23 december 2023 12:32 schreef Troel het volgende:
[..]
Snelle DIY oplossing om niet elk uur te hoeven stofzuigen de komende dagen.
Ow nee, het water komt dan wel naar binnen, maar op het zeilquote:Op zaterdag 23 december 2023 13:02 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat laatste heeft geen enkele zin, weet je hoe groot waterdruk is vanaf buiten?
Ik bedoel ook buiten in de grond graven en een pompput met een stuk drainage slang ingraven onder lekkage nivo. Met vlotterpomp, ga er maar vanuit dat deze continue aanstaat.
https://aquamilieutechnie(...)m-deksel-naar-keuze/
We hebben een reservezuiger geregeld voor als deze kapot gaat en vier filters op voorraad liggen en een zuigschema gemaaktquote:Op zaterdag 23 december 2023 13:34 schreef halfway het volgende:
Maar goed TS, we zijn nu 15 uur verder Kerstmis komt eraan. Wat zijn je plannen?
Tuurlijk werkt dat wel. De heren zullen er geen zin aan hebben en het kost geld. Maar is juist het enige wat werkt.quote:Op zaterdag 23 december 2023 13:43 schreef Troel het volgende:
[..]
Afgraven en een pomp gaat echt niet werken, dus dat is niet wat.
Eens en het kan ook met een dompelpomp van ¤80quote:Op zaterdag 23 december 2023 14:05 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Tuurlijk werkt dat wel. De heren zullen er geen zin aan hebben en het kost geld. Maar is juist het enige wat werkt.
Ja eens, misschien een dikke pvc buis met sleuven erin slijpen in de grond zetten.quote:Op zaterdag 23 december 2023 14:07 schreef halfway het volgende:
[..]
Eens en het kan ook met een dompelpomp van ¤80
Waar moet het water heen dan? En hoe krijgen we zo'n kraantje hier als de toegangsweg zo goed als onbereikbaar is.quote:Op zaterdag 23 december 2023 14:05 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Tuurlijk werkt dat wel. De heren zullen er geen zin aan hebben en het kost geld. Maar is juist het enige wat werkt.
Met de batse.quote:Op zaterdag 23 december 2023 14:25 schreef Troel het volgende:
[..]
Waar moet het water heen dan? En hoe krijgen we zo'n kraantje hier als de toegangsweg zo goed als onbereikbaar is.
Ik snap best dat dit de beste oplossing is, maar dit is geen huis in een woonwijk zeg maar
Hier zit een hele sterke 'je zusje'-grap in.quote:Op zaterdag 23 december 2023 13:43 schreef Troel het volgende:
[..]
We hebben een reservezuiger geregeld voor als deze kapot gaat en vier filters op voorraad liggen en een zuigschema gemaakt![]()
De 4 vrouwen stelden een zuigschema op om de kerst door te komen.quote:Op zaterdag 23 december 2023 14:34 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Hier zit een hele sterke 'je zusje'-grap in.
We zitten hier op een drukriool. En de sloten stromen over.quote:Op zaterdag 23 december 2023 14:28 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Met de batse.
En zolang een lange dikke slang laten afvoeren, gewoon ergens op een riool of sloot elders
Niks doen is geen optie, pomp kan 10 m3 uur pompen. Maar goed ik haak af ben er klaar mee.quote:Op zaterdag 23 december 2023 15:03 schreef bleiblei het volgende:
Dat met die dompelpomp is een hilarisch voorstel. Wat wil je dan doen? Grondwater omlaag pompen? Enig idee hoe ze een (kleine) bouwput bemalen? En dat wil je dan met een gat en een dompelpomp bereiken?
En dan met een bats een gat willen graven. Sterkte.
Je bereikt wel dat heel plaatselijk je het grondwater verlaagd ja, dat sijpelt continu terug natuurlijk door de bodemlagen maar heb wel vaker zo problemen (tijdelijk)kunnen oplossen.quote:Op zaterdag 23 december 2023 15:03 schreef bleiblei het volgende:
Dat met die dompelpomp is een hilarisch voorstel. Wat wil je dan doen? Grondwater omlaag pompen? Enig idee hoe ze een (kleine) bouwput bemalen? En dat wil je dan met een gat en een dompelpomp bereiken?
En dan met een bats een gat willen graven. Sterkte.
Correct. Punt is dat ik dat ook niet weet. Inmiddels komt er 4.5 liter per tien minuten uit de muur. We hebben gekeken waar we het beste kunnen gaan graven, maar die ruimte is er niet echt, iets met gemetselde dingen.quote:Op zaterdag 23 december 2023 16:00 schreef GrumpyFish het volgende:
Zonder duidelijk beeld van de situatie zit iedereen hier toch maar wat in het luchtledige te schieten (zeker met oplossingen aan buitenzijde).
Het vreemde is dat er een horizontale lijn is waar water naar binnen komt. Dat impliceert dat daar iets zit waar water zich in de spouw kan ophopen, en dat dat voorbij die ca. 1 meter opeens ophoudt.
Omdat we onvoldoende informatie hebben, weten we niet of het puur komt door verzadiging van de constructie en spouwisolatie met water (door dat verhoogde terras? Dat daar precies achter ligt? En ophoudt waar de lijn met water ook stopt?) Of dat daar een verspringing in een bepaalde (funderings)constructie zit oid.
Nou ja begin eens met graven aan de andere kant van die muur, dan wordt eea zichtbaar.quote:Op zaterdag 23 december 2023 16:00 schreef GrumpyFish het volgende:
Zonder duidelijk beeld van de situatie zit iedereen hier toch maar wat in het luchtledige te schieten (zeker met oplossingen aan buitenzijde).
Het vreemde is dat er een horizontale lijn is waar water naar binnen komt. Dat impliceert dat daar iets zit waar water zich in de spouw kan ophopen, en dat dat voorbij die ca. 1 meter opeens ophoudt.
Omdat we onvoldoende informatie hebben, weten we niet of het puur komt door verzadiging van de constructie en spouwisolatie met water (door dat verhoogde terras? Dat daar precies achter ligt? En ophoudt waar de lijn met water ook stopt?) Of dat daar een verspringing in een bepaalde (funderings)constructie zit oid.
Zal wel een gekke gedachte zijn, maar kan de brandweer jullie niet helpen?quote:Op zaterdag 23 december 2023 17:13 schreef Troel het volgende:
[..]
Correct. Punt is dat ik dat ook niet weet. Inmiddels komt er 4.5 liter per tien minuten uit de muur. We hebben gekeken waar we het beste kunnen gaan graven, maar die ruimte is er niet echt, iets met gemetselde dingen.
Inmiddels ben ik ook een paar uur kwijtgeraakt met een gestolen auto waar een berger voor moest komen en politie.
Er worden nu profielen in de kamer gezet met een pomp zodat er constant gepompt kan worden.
En ik ben echt kapot
Nee, want volgens de meldkamer kunnen ze pas wat vanaf 30 cm. Volgens de brandweer hier is het vanaf 5, maar helaas kunnen ze niet komen omdat ik aardig ben, moet echt via de meldkamer.quote:Op zaterdag 23 december 2023 18:56 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Zal wel een gekke gedachte zijn, maar kan de brandweer jullie niet helpen?
quote:Op zaterdag 23 december 2023 19:05 schreef Troel het volgende:
[..]
Nee, want volgens de meldkamer kunnen ze pas wat vanaf 30 cm. Volgens de brandweer hier is het vanaf 5, maar helaas kunnen ze niet komen omdat ik aardig ben, moet echt via de meldkamer.
Ok update: een profiel dwars in de kamer waar het water blijft staan. Daar staat een dompelpomp in die elke zoveel tijd aangaat met een huestopcontactding. Dat is in ieder geval fijn voor de nachten
Dat hoop ik ookquote:Op zaterdag 23 december 2023 19:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]![]()
Sterkte, hopelijk komt er binnen afzienbare tijd i.i.g. tijdelijk een acceptabele oplossing waar je je niet de hele dag mee hoeft te bemoeien
Dat heeft iemand anders gedaan hier in huis. Water dat door een muur komt die waterdicht zou moeten zijn is niet verzekerd.quote:Op zaterdag 23 december 2023 20:33 schreef PJ het volgende:
[..]
En wat zeiden ze bij het noodnummer van je verzekering toen je ze belde?
De persoon in kwestie die gebeld heeft, komt uit de verzekeringen. Daarom ligt dat ook bij haarquote:Op zaterdag 23 december 2023 20:44 schreef PJ het volgende:
Maar de gevolgschade wel bij je inboedelverzekering en die zal er alles aan willen doen om de schade te beperken.
Maw zij zullen je proberen te helpen.
Net als bij een lekkage van een dak trouwens: oorzaak van lekkage is voor jouw rekening en gevolgschade voor de inboedel.
Niet dat ik ik er maar op enige wijze verstand van heb, maar houdt dat wel op een natte ondergrond?quote:Op zondag 24 december 2023 10:50 schreef Troel het volgende:
Inmiddels slaapkamer en toilet blank. Gaan zo met kit aan de slag.
Ik ook niet meer hoorquote:Op zondag 24 december 2023 10:55 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Niet dat ik ik er maar op enige wijze verstand van heb, maar houdt dat wel op een natte ondergrond?
En waar gaan jullie die kit aanbrengen dan? Het is toch de muur waar het water doorheen komt en niet een naad tussen vloer en muur oid? Ik snap ff niet zo goed wat het plan nu is
Ach, een nierbekkenontsteking ook nog.. Het zit wel echt flink tegen zegquote:Op zondag 24 december 2023 11:22 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik ook niet meer hoor![]()
Mijn oom heeft een en ander overgenomen nu, die heeft een achtergrond in de bouw. Ik weet niet of ze met de kit een barriere willen maken zodat het water in een vlak blijft staan en makkelijker te pompen is of wat anders.
Ik moet zelf straks naar de huisarts voor mijn nierbekkenontsteking dus het suckt sowieso. O nee, zuiger deed het niet
In goed Twents:quote:Op zondag 24 december 2023 12:31 schreef Queller het volgende:
Welkom in de wereld van het water in huis. Wij zitten er al jaren mee. Beste tip: stop met nadenken over wat je nú kan doen om het water te stoppen. Het gaat niet werken en je wordt er alleen maar heel ongelukkig van. Wellicht krijg je het ergens dicht, maar dan zoekt het een andere weg en komt het daar naar binnen. In het slechtste geval maak je het probleem (en de gevolgen) dus alleen maar groter.
Ga op zoek naar een vlakzuiger; dat scheelt je een hoop gekloot met de waterstofzuiger. Zodra het water is gedaald, kun je op zoek naar de oorzaak en de definitieve oplossing.
Veel sterkte
Dat klinkt voorzichtig positief, naar omstandigheden dan.quote:
De ruimte wordt souterrain genoemd. Dus ik vermoed wel dat het vloerpeil van de ruimte een flink stuk onder maaiveld ligt. Maar mogelijk steekt er ook nog een klein metertje van deze kamers boven het oorspronkelijke maaiveld uit, zodat er lichtval en ventilatie via 'gewone' ramen mogelijk is.quote:Op maandag 25 december 2023 08:52 schreef Makrolon het volgende:
Maak eens een foto van buitenaf dan... Dan kunnen we meedenken.
Ik neig ook naar afgraven hoor, als je zegt dat er een verhoogd terras tegenaan ligt is t toch geen grondwater? Of ligt de ruimte onder grondwater niveau?
Hoever zit die lijn waar het water doorheen komt ongeveer onder het oorspronkelijke maaiveld?quote:Op maandag 25 december 2023 09:43 schreef Troel het volgende:
Correct hoor wat betreft souterrain. Grondwaterstand was gisteren 13 cm onder het maaiveld. Oorspronkelijke maaiveld that is.
De lijn waar het door de muur komt ligt onder het oorspronkelijke maaiveld, dus zit ook echt onder de grond als je het terras weg haalt.
Ik zal eens kijken of ik vandaag fotos kan maken vanaf buiten (maar daar is het nogal zompig).
Overigens doet de vlakzuiger goed werkt. Gisteren via MP geregeld door mijn oom en tante
Maar als het in het ontwerp van het huis niet is meegenomen, betekent dit nog niet dat de muur volledig als 'water en grondkerende muur' is opgebouwd.quote:Op maandag 25 december 2023 09:45 schreef Troel het volgende:
Overigena is het verhoogde terras al aanwezig vanaf de bouw voor zover ik begrepen heb.
Zeker nog een meter onder het maaiveld. Op het moment dat het echt zou gaan om een muur die niet geschikt was, dan zouden we het ook op andere plaatsen moeten hebben (we hebben twee kamers in het souterrain, maar eentje heeft last (en dat is toevallig de kamer bij het verhoogde terras), maar slechts de rechterkant van de hoek zit tegen het terras aan. De linkerkant heeft enkel maaiveld. Het lijkt daarom dat er een naad in de waterdichtheidsiets zit ofzo wat niet helemaal lekker zit, waar nu dus water doorheen komt omdat alles verzadigd is.quote:Op maandag 25 december 2023 10:03 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Hoever zit die lijn waar het water doorheen komt ongeveer onder het oorspronkelijke maaiveld?
[..]
Maar als het in het ontwerp van het huis niet is meegenomen, betekent dit nog niet dat de muur volledig als 'water en grondkerende muur' is opgebouwd.
Als het huis eerst helemaal getekend en uitgewerkt is en er pas later een tuinontwerp is gemaakt kan dat een (mede-) oorzaak zijn van de problemen die je nu ervaart.
Wel fijn dat de vlakzuiger goed werkt en je daarmee voor nu wat minder zorgen en gedoe hebt.
Dat klonk stiekem wel superpositief hoor. We hebben het 'wiezuigtwanneer-schema' maar weer losgelaten. Alleen maakt de pomp aardig wat geluid, dus mogelijk dat de andere puber in de woonkamer gaat slapen.quote:Op zondag 24 december 2023 23:56 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat klinkt voorzichtig positief, naar omstandigheden dan.
Wat een gedoe joh. Sterkte er mee.
Ja, de locatie is gewoon super. De reeen, hazen, fazanten en dergelijke lopen door de tuinquote:Op maandag 25 december 2023 10:42 schreef Ivo1985 het volgende:
Gaaf huis en wat een pracht locatie!
Als de lijn zo diep ligt, lijkt het verhoogde terras inderdaad niet de oorzaak. Want met het waterpeil maar net onder maaiveld staat het grondwater rondom het huis tot ver boven die lijn.
Helaas vermoed ik dan ook ergens een schade aan de waterdichte constructie zelf. Een scheur, of inderdaad een naad tussen twee delen die nu loslaat. Dan is nu de eerstvolgende stap om zoveel mogelijk gedetailleerde tekeningen en informatie van de bouw naar boven zien te halen (gemeentelijke archieven als je er zelf niets van hebt) zodat een deskundig 'straks' kan zien hoe de constructie is opgebouwd. Want hoe meer info er is over de constructie, hoe beter voorbereid een plan van aanpak kan worden om de zaak weer duurzaam waterdicht te maken.
En straks ook nog watervogelsquote:Op maandag 25 december 2023 10:48 schreef Troel het volgende:
[..]
Ja, de locatie is gewoon super. De reeen, hazen, fazanten en dergelijke lopen door de tuin
Dan kan ik waterbuffels gaan fokkenquote:Op maandag 25 december 2023 11:09 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
En straks ook nog watervogels
En volgendjaar met de kerst opetenquote:Op maandag 25 december 2023 12:36 schreef Troel het volgende:
[..]
Dan kan ik waterbuffels gaan fokken
En buffelmozzarella als voorafjequote:Op maandag 25 december 2023 12:57 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
En volgendjaar met de kerst opeten
Ah, ik had die hele foto verkeerd gezienquote:Op maandag 25 december 2023 10:29 schreef Troel het volgende:
[..]
Zeker nog een meter onder het maaiveld. Op het moment dat het echt zou gaan om een muur die niet geschikt was, dan zouden we het ook op andere plaatsen moeten hebben (we hebben twee kamers in het souterrain, maar eentje heeft last (en dat is toevallig de kamer bij het verhoogde terras), maar slechts de rechterkant van de hoek zit tegen het terras aan. De linkerkant heeft enkel maaiveld. Het lijkt daarom dat er een naad in de waterdichtheidsiets zit ofzo wat niet helemaal lekker zit, waar nu dus water doorheen komt omdat alles verzadigd is.
[ afbeelding ]
Het zwarte is de lijn waar het water naar binnen komt. Daaronder is de muur ook vochtig, maar dat komt vooral door het naar beneden druipen. De lijn zit bijna een halve meter onder de onderkant van het raam (dat zit verder naar links, niet zichtbaar op de foto). Voor het raam is een ruimte buiten waar geen grond zit, maar wel metselwerk. Het beginpunt van de 'doorbraak' zit wel op het punt waar het metselwerk begint zeg maar.
Even snel wat oude foto's van buiten genuket:
[ afbeelding ]
Hier zie je dat de ramen dus nog voor een flink stuk onder het maaiveld door gaan. De kamer links in beeld is het plaats delict. De grote boom is al een flinke tijd weg, maar die wortels gingen niet zo diep als waar nu de schade ontstaan is. Zoals je ziet ligt het verhoogde terras op het niveau van de eerste verdieping als je het souterrain als begane grond telt.
En voor het overzicht: dit hadden we bedacht om het water in ieder geval niet verder de kamer te laten verlaten. Het heeft gewerkt!
[ afbeelding ]
En dit is dus mijn nieuwe liefde:
[ afbeelding ]
We hebben een binnenzwembadquote:Op maandag 25 december 2023 13:25 schreef StateOfMind het volgende:
Boh ik kom volgend jaar bij jullie kerst vieren.
Neem ik wel mijn zwembroek mee
We hebben wel kit gebruikt om profielen vast te kitten op de vloer als soort van damwandquote:Op maandag 25 december 2023 14:17 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ah, ik had die hele foto verkeerd gezien. Dacht dat het vocht binnen kwam op het punt waar de stofzuiger zat
. Dan is die hele kitoplossing kul inderdaad
.
quote:Op maandag 25 december 2023 14:31 schreef Troel het volgende:
[..]
We hebben een binnenzwembad
En dan bedoel ik niet in die slaapkamer
En daar zit nog net zoveel water in als een week geleden?quote:Op maandag 25 december 2023 14:31 schreef Troel het volgende:
[..]
We hebben een binnenzwembad
En dan bedoel ik niet in die slaapkamer
Een verlengsnoer doet wonderen voor je keuken.quote:Op maandag 25 december 2023 14:43 schreef Troel het volgende:
Leuk nieuw detail: de stop van die kamer vliegt er uit.
Daar zit op een of andere manier ook deels de keuken en bijkeuken op, inclusief dus een grote vriezer en koelkast![]()
Gelukkig na vanavond veel van het eten op
Er zijn stopcontacten waar water bij komt of trekt de vlakzuiger de stop eruit?quote:Op maandag 25 december 2023 14:43 schreef Troel het volgende:
Leuk nieuw detail: de stop van die kamer vliegt er uit.
Daar zit op een of andere manier ook deels de keuken en bijkeuken op, inclusief dus een grote vriezer en koelkast![]()
Gelukkig na vanavond veel van het eten op
Jazekerquote:Op maandag 25 december 2023 15:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
En daar zit nog net zoveel water in als een week geleden?
Dat eerste ben ik bang. Alles in de keuken is omlegbaar behalve de afzuigkapquote:Op maandag 25 december 2023 15:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Er zijn stopcontacten waar water bij komt of trekt de vlakzuiger de stop eruit?
Het is hemels. Het enige dat je nog hoeft te doen, is het diepste punt opzoeken. En als je meerdere diepe punten hebt af en toe even met een trekker in de weer.quote:
Als je zeker weet dat je zeker weet (!) waar het water vandaan komt, kan je nog een dammetje bouwen van nakiplast. Pomp zet je dan middenin je stuwmeertje en dan kan de deur dicht. Scheelt een hoop herrie. Wel even zorgen dat de vloer goed droog is op het stukje waar je de nakiplast gaat plakken.quote:Op maandag 25 december 2023 10:29 schreef Troel het volgende:
En voor het overzicht: dit hadden we bedacht om het water in ieder geval niet verder de kamer te laten verlaten. Het heeft gewerkt!
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 25 december 2023 22:20 schreef Troel het volgende:
Inmiddels is er een gat in de muur waar het doorheen komt. Maar we hebben wel lekker gegeten
Owh shitquote:Op maandag 25 december 2023 22:20 schreef Troel het volgende:
Inmiddels is er een gat in de muur waar het doorheen komt. Maar we hebben wel lekker gegeten
Wat een rot kerst zeg.quote:Op maandag 25 december 2023 22:20 schreef Troel het volgende:
Ipv een dam doorbraak een muur doorbraak, hopelijk gaat het niet sneller stromen.quote:Op maandag 25 december 2023 22:20 schreef Troel het volgende:
Ik wil er eigenlijk niet aan denken. Mijn woonkamer zit boven het souterrain. Maar ik zit al te denken om daar spullen veilig neer te zetten.quote:Op dinsdag 26 december 2023 10:25 schreef Mrs.Peel het volgende:
Troel, wat ergBen je ook bang voor de rest van het huis? Aangezien er een gat in de muur is gekomen.
Heel veel sterkte!!!! Ik hoop dat er genoeg hulp komt
De vorige keer dat ik belde werd ik afgepoeierd.quote:Op dinsdag 26 december 2023 11:02 schreef StateOfMind het volgende:
Kan de brandweer niks betekenen in deze huidige situatie?
Maar de situatie is nu helaas wel verergert.quote:Op dinsdag 26 december 2023 11:07 schreef Troel het volgende:
[..]
De vorige keer dat ik belde werd ik afgepoeierd.
Zou ik ook proberen inderdaad...quote:Op dinsdag 26 december 2023 11:08 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Maar de situatie is nu helaas wel verergert.
Je kunt het proberen natuurlijk, helemaal als je zegt dat de beek is overstroomd en een gat in de muur heeft veroorzaakt
Wat moet de brandweer hiermee doen dan?quote:Op dinsdag 26 december 2023 11:07 schreef Troel het volgende:
[..]
De vorige keer dat ik belde werd ik afgepoeierd.
Als de structuur van het huis in gevaar kan komen, is de brandweer precies wie je nodig hebt.quote:Op dinsdag 26 december 2023 11:27 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Wat moet de brandweer hiermee doen dan?
Die kunnen alleen kelders leegpompen als er een flinke laag >15 cm instaat.
Of denk je dat die een nieuwe waterkerende laag aan je fundering gaan aanbrengen.
Ps de hele dag droog vandaag, dat zal misschien schelen.
PS2
Ik zou op de plek waar het gat ontstaat een diamantboring doen en een pijp pvc 75 insteken, inkorten met tixopalte, daarop een speciekuip eronder zetten en daar de pomp in.
5 cm kunnen ze hier halen volgens de commandant. Het gaat er ook niet zozeer om dat ze het oplossen, maar ze hebben enorm veel kennis en het zou al fijn zijn als ze ter plekke kunnen meedenken hoe we kunnen voorkomen dat het erger wordt bijvoorbeeld. Dat willen ze wel (ik ken ze vrij goed en zij mij ook), maar er zit een meldkamer tussen.quote:Op dinsdag 26 december 2023 11:27 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Wat moet de brandweer hiermee doen dan?
Die kunnen alleen kelders leegpompen als er een flinke laag >15 cm instaat.
Of denk je dat die een nieuwe waterkerende laag aan je fundering gaan aanbrengen.
Ps de hele dag droog vandaag, dat zal misschien schelen.
PS2
Ik zou op de plek waar het gat ontstaat een diamantboring doen en een pijp pvc 75 insteken, inkorten met tixopalte, daarop een speciekuip eronder zetten en daar de pomp in.
Die is niet in gevaar.quote:Op dinsdag 26 december 2023 11:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als de structuur van het huis in gevaar kan komen, is de brandweer precies wie je nodig hebt.
Oh zo, dan bel je die man toch ff privé.quote:Op dinsdag 26 december 2023 12:07 schreef Troel het volgende:
[..]
5 cm kunnen ze hier halen volgens de commandant. Het gaat er ook niet zozeer om dat ze het oplossen, maar ze hebben enorm veel kennis en het zou al fijn zijn als ze ter plekke kunnen meedenken hoe we kunnen voorkomen dat het erger wordt bijvoorbeeld. Dat willen ze wel (ik ken ze vrij goed en zij mij ook), maar er zit een meldkamer tussen.
Nee, een gat in een buitenmuur is geen reden tot zorgen, hoe kom ik erbij.quote:
Nee, er zijn genoeg gebouwen waar al decennia elke winter de kelder blank staat.quote:Op dinsdag 26 december 2023 12:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, een gat in een buitenmuur is geen reden tot zorgen, hoe kom ik erbij.
Is het gat door en door? Of een buts uit de muur vanuit de binnenkantquote:Op dinsdag 26 december 2023 12:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, een gat in een buitenmuur is geen reden tot zorgen, hoe kom ik erbij.
En waar een gat in de muur zit?quote:Op dinsdag 26 december 2023 12:22 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee, er zijn genoeg gebouwen waar al decennia elke winter de kelder blank staat.
Fijn dat ze even mee komen kijken Troel! Een gat in je muur is toch echt wel serieus anders dan doorsijpelend water. Misschien valt het mee, maar dan weet je dat ook en geeft dat mss ook een klein beetje rust voor nu, los van het water.quote:Op dinsdag 26 december 2023 12:32 schreef Troel het volgende:
Het kostte wat moeite en ik snap nu best waarom men hulpverleners uitscheld![]()
Maar de brandweer is onderweg
Zeker, anders komt het water er niet in he?quote:
Dat is aannemelijk ja, maar je weet het niet zeker vanachter je toetsenbord. Bij twijfel gewoon hulpdiensten bellen, en dat heeft te gelukkig gedaan.quote:Op dinsdag 26 december 2023 12:38 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Zeker, anders komt het water er niet in he?
Als waterpeil hoog genoeg is dringt het altijd ergens naar binnen.
In dit geval gok ik dat er bitumenstroken van 1 meter breed op de muur gebrand zijn en dat er een verbind lek is op die hoogte. En door continue water stroming valt er een gat in het stucwerk. Niet perse in de constructie, een gemetselde muur is nou niet bepaald waterdicht , stukje cement is zo weg.
Nee, iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen waterhuishouding.quote:Op dinsdag 26 december 2023 11:02 schreef StateOfMind het volgende:
Kan de brandweer niks betekenen in deze huidige situatie?
Dan vallen we alsnog onder risico op kortsluitingquote:Op dinsdag 26 december 2023 12:55 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Nee, iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen waterhuishouding.
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 26 december 2023 12:59 schreef Troel het volgende:
Het voelt best goed om even een knuffel te krijgen van de bevelvoerder die even alles van je over neemt.
[..]
Dan vallen we alsnog onder risico op kortsluiting![]()
Iets met meterkast in de kelder
Fantastisch anekdote, goede plaats en tijd voor ook om deze te vertellenquote:Op dinsdag 26 december 2023 13:03 schreef Lospedrosa het volgende:
Nou ben ik wel benieuwd wat de BRW kan regelen. Keep US posted!
Leuke anekdote, moest een keer naar een lekkage aan een hydrofoor in een kelder.
Maar in een uur of 2 was het peil al >1,5 meter hoog. Dus brw gebeld.
Komt eraan en gelijk een met duikpak duikt naar de hoofdkraan, leeggepompt.
Bleek een grote kast 125A gewoon onder water te staan. Had je niet ff de hoofdaansluiting moeten afschakelen.
“Ja nee dan moeten we wachten op Essent”
Ok dan!
Zekers, linke soep is het. Heb het idee dat veel mensen dat toch echt onderschattenquote:[b]Op dinsdag 26 december 2023 12:59 schreef Troel het volgende:
[..]
Dan vallen we alsnog onder risico op kortsluiting![]()
Iets met meterkast in de kelder
Oh graven en pompen was toch een belachelijke oplossing, zei iemand hier??quote:Op dinsdag 26 december 2023 13:53 schreef Troel het volgende:
We zijn op de goede weg. Brandweer heeft geholpen met een stukje afgraven, daar kunnen we nu zelf pompen zodat het niet via de ramen naar binnen komt.
Zo kwamen we er achter dat onder de ramen de muren gemetseld zijn, maar niet gevoegd. Zodra het droog is dus alles afgraven en shit fixen.
Brandweer was blij dat ze konden helpen, zaten zich te vervelen op de kazerne.
Heeft het echt een toegevoegde waarde dat je users die al in de ellende zitten hier op gaat zitten wijzen ?quote:Op dinsdag 26 december 2023 13:59 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Oh graven en pompen was toch een belachelijke oplossing, zei iemand hier??
Specifiek onder de ramen, om te kijken of daar beton zat of grond en om daar makkelijk te kunnen pompen en dus om heel andere redenenquote:Op dinsdag 26 december 2023 13:59 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Oh graven en pompen was toch een belachelijke oplossing, zei iemand hier??
Het is niet echt fatsoenlijk op de foto te krijgen. Heb wel fimpje gemaakt gisteren geloof ik, maar geen idee waar ik dat moet uploadenquote:Op dinsdag 26 december 2023 13:53 schreef Molo het volgende:
[..]
Zekers, linke soep is het. Heb het idee dat veel mensen dat toch echt onderschatten
Voor de ramptoeristen zoals ik, heb je foto's van het gat?
Het is pvc, maar ook dat is al zo krom als de pest. Afgeschreven dus.quote:Op dinsdag 26 december 2023 15:33 schreef Eix het volgende:
Wat ik me nog even afvroeg op basis van de foto’s: heb je in het souterain laminaat liggen of gelijmde pvc oid?
Want zeker bij laminaat zie ik wel een risico op krom trekken. En daarnaast schimmelvorming van de ondervloer. Aan de ene kant een zorg voor later en voor de inboedelverzekering. Anderzijds, als je de planken er nu makkelijk uit kan halen dan valt dat misschien nog wel te redden.
Over een maand of drie ofzo.quote:Op dinsdag 26 december 2023 16:10 schreef Aure het volgende:
Jeetje Troel, wat een kerst is dit zeg. Zo ontzettend kut. Maar goed dat je de oorzaak nu lijkt te weten. Hopelijk is het snel droog genoeg om het te fixen!
Gelukkig kunnen jullie er nog wat voordelen in zienquote:Op dinsdag 26 december 2023 16:14 schreef Troel het volgende:
[..]
Over een maand of drie ofzo.
De jongste sliep al een paar dagen op de slaapbank in mijn werkkamer. Dat is voorlopig zijn kamer. Oudste is nu ook binnenshuis verhuisd. Gelukkig hebben we die ruimte in huis, maar eerlijk is eerlijk: voor de jongens is het echt kut. Ze zijn echt hun eigen plekje kwijt. Voordeel voor de jongste is wel dat hij nu een extra beeldscherm heeft en mijn fijne keychrome toetsenbord
Wat ik vooral heel lastig vond, is dat zowel mijn ma als ik op ons tandvlees liepen, terwijl wij lichamelijk gezien allebei natuurlijk in de shit zaten. Mijn pa kan sowieso niet veel met zijn hernia. En je gaat maar door en je gaat maar door, want je moet wat.quote:Op dinsdag 26 december 2023 16:16 schreef Aure het volgende:
[..]
Gelukkig kunnen jullie er nog wat voordelen in zienmaar je moet ook wel, anders word je helemaal gek. En gelukkig is er wel ook een oplossing in zicht, ook al duurt dat nog wel ff... Iets om naar uit te kijken..
Dikke knuffelen dan toch ook nog even zo'n mooi diner op tafel zetten!
Supervrouw
Die rechte lijn is zo apart, alsof de ondergrond buiten gewoon beton oid is waar de buitenmuur bovenop is gezet zonder de kier tussen de twee waterdicht te maken.quote:Op dinsdag 26 december 2023 16:01 schreef Troel het volgende:
@:Molo van gisteren:
[ afbeelding ]
Toen viel het nog wel mee. Je kunt wel mooi zien dat er echt een bepaalde lijn is waardoor het water naar binnen komt.
De beek die langs ons huis stroomt
[ afbeelding ] richting ons huis vanaf de brug
[ afbeelding ] de andere kant op vanaf de brug
[ afbeelding ]
Deze plint was recht aan het begin
[ afbeelding ]
Dit is de kamer waar het gat dus in zit. De brandweer heeft dus (om het pompen makkelijker te maken) een en ander uit het gat voor het raam gegraven. Onder de dorpel van het raam blijkt dus niet gevoegd te zijn.
En nu ik toch aan het uploaden was:
Ondanks dat de helft van de keuken en de bijkeuken niet werkt en we tussendoor waterduty hadden, hebben we het voor elkaar gekregen om een kerstdiner op tafel te zetten.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En nog een foto van deze prachtige auto
[ afbeelding ]
Nou, daar zijn we dus ook erg benieuwd naar. Morgen bellen we met een aannemer om alvast voor over een paar maanden als het droog isquote:Op dinsdag 26 december 2023 16:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die rechte lijn is zo apart, alsof de ondergrond buiten gewoon beton oid is waar de buitenmuur bovenop is gezet zonder de kier tussen de twee waterdicht te maken.
Is het geen optie om het drogen te bespoedigen dmv zo'n bouwdroger?quote:Op dinsdag 26 december 2023 16:40 schreef Troel het volgende:
[..]
Nou, daar zijn we dus ook erg benieuwd naar. Morgen bellen we met een aannemer om alvast voor over een paar maanden als het droog iseen en ander te bekijken.
Ik ben verder geen expert oid, maar als er gegraven kan worden zou ik dat liever gisteren dan vandaag doen. Haal dat water weg van die muren.quote:Op dinsdag 26 december 2023 16:40 schreef Troel het volgende:
[..]
Nou, daar zijn we dus ook erg benieuwd naar. Morgen bellen we met een aannemer om alvast voor over een paar maanden als het droog iseen en ander te bekijken.
Nouja en dan zijn het nog autistjes ook en de oudste doet dit jaar examen. Zelfs de honden hier in huis zijn gestresst zeg maarquote:Op dinsdag 26 december 2023 17:49 schreef Ivo1985 het volgende:
Die rechte lijn is inderdaad bizar en zal *iets* te maken hebben met de constructie.
Wel sneu voor de pubers inderdaad. Pubers kennende zullen ze not amused zijn dat ze hun eigen plekje voorlopig kwijt zijn en kan dat ze nog best zwaar gaan vallen de komende tijd.
Want ja, nu is het niet anders en is het nog even vakantie. Maar na, de kerstvakantie begint wel hun gewone leventje weer, maar hebben ze hun plek zo te zien nog lang niet terug.
Drogen in zo'n situatie duurt inderdaad lang. Die muur zal intussen volledig verzadigd zijn.
Fair. Ik ken je situatie natuurlijk niet helemaal, dus als het omleiden van water geen optie is, zit je idd met een klein zwembad.quote:Op dinsdag 26 december 2023 18:26 schreef Troel het volgende:
Zonder enige kennis denk ik dat eerst het grondwaterpeil omlaag moet voordat je gaat graven. Nu is het vochtige grond tegen die muur aan, maar als je die grond weg haalt terwijl het water nog hoog staat, dan staat het water tegen de muur te klotsen. Denk dat de muur daar minder goed mee om kan gaan, vandaar het wachten. De insteek is om ze zo snel mogelijk te laten kijken en mee te laten denken met een oplossing, zij hebben er voor geleerd en misschien kan het inderdaad al wel eerder. De kamers renoveren kan in ieder geval niet eerder dan dat ze droog zijn.
Het gaat dus echt om droog aan de buitenkant (lees: zakken grondwaterpeil)
2 Zwembadenquote:Op dinsdag 26 december 2023 18:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Fair. Ik ken je situatie natuurlijk niet helemaal, dus als het omleiden van water geen optie is, zit je idd met een klein zwembad.
Ja, en vergeet het ondergelopen toilet niet: 3!quote:Op dinsdag 26 december 2023 19:59 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
2 Zwembaden
Ze hadden al een binnenzwembad
Damn zoveel pechquote:Op dinsdag 26 december 2023 20:17 schreef Troel het volgende:
[..]
Ja, en vergeet het ondergelopen toilet niet: 3!
En als mijn vriend zijn lekke auto hier neer zet 4
Daar waren we wel even bang voor toen de stoppen eruit vlogen. Gelukkig konden we snel via andere stoppen de benodigde zaken regelen. Wel overal snoeren nu, maar we missen eigenlijk alleen de afzuigkap.quote:Op woensdag 27 december 2023 00:31 schreef Seven. het volgende:
Het kerstdiner is in ieder geval niet in het water gevallen![]()
Dat minderen is fijn, de rest niet. Nogmaals sterkte!quote:Op woensdag 27 december 2023 09:23 schreef Troel het volgende:
Het stroompje uit de muur is echt aan het minderen. Wel zinn er inmiddels tal van andere plekken waar het alsnog uit de muur komt, ook in de andere kamer is het nu een kwestie van tijd.
Ik ben ook aan het hozen. Gedeelde smart (hoewel het bij mij minder erg is dan bij jou en ik ben er inmiddels erg aan gewend).quote:Op woensdag 27 december 2023 09:23 schreef Troel het volgende:
Het stroompje uit de muur is echt aan het minderen. Wel zinn er inmiddels tal van andere plekken waar het alsnog uit de muur komt, ook in de andere kamer is het nu een kwestie van tijd.
quote:Op woensdag 27 december 2023 09:23 schreef Troel het volgende:
Pfff..quote:Op woensdag 27 december 2023 09:23 schreef Troel het volgende:
De stop is eruit, dus het zou toch veilig moeten zijn? Het is gewoon een vaag huis dat bepaalde dingen op bepaalde stoppen zitten. Daar gaat een verzekeraar weinig aan veranderen denk ik?quote:Op woensdag 27 december 2023 21:45 schreef Molo het volgende:
Zou lekker via de verzekering iemand eerder vragen, je kunt toch niet 2 weken deels zonder elektra en in onveilige situatie zitten
Als je echt zonder kunt, sure. Zorg wel dat je kinderen ook echt geen gekke dingen gaan doen. Stoppen zijn niet voor niets doorgeslagen daarquote:Op woensdag 27 december 2023 21:47 schreef Troel het volgende:
[..]
De stop is eruit, dus het zou toch veilig moeten zijn? Het is gewoon een vaag huis dat bepaalde dingen op bepaalde stoppen zitten. Daar gaat een verzekeraar weinig aan veranderen denk ik?
De kinderen zijn oud genoeg om te weten dat het beneden nu gewoon verboden terrein is. Er is ook niets meer beneden, al hun spullen zijn daar weg en zijn elders ondergebracht. Het enige wat ik zelf echt ruk vind, is de afzuigkap en de verlichting in de ene helft van de keuken (maar hey, de andere helft doet het nog wel!). Dat is te overzien zeg maar. Alle andere apparatuur doet het nog, of heeft nieuwe peut gekregen vanuit een andere stop.quote:Op woensdag 27 december 2023 21:48 schreef Molo het volgende:
[..]
Als je echt zonder kunt, sure. Zorg wel dat je kinderen ook echt geen gekke dingen gaan doen. Stoppen zijn niet voor niets doorgeslagen daar
Je zou zelf of iemand met een klein beetje kennis de centraaldoos in het plafond kunnen laten openen. Even meten maar de stroom (spanning) is er toch al vanaf.quote:Op woensdag 27 december 2023 21:47 schreef Troel het volgende:
[..]
De stop is eruit, dus het zou toch veilig moeten zijn? Het is gewoon een vaag huis dat bepaalde dingen op bepaalde stoppen zitten. Daar gaat een verzekeraar weinig aan veranderen denk ik?
Als ze in 1980 inderdaad zo netjes alles aangelegd hebben, zou dat moeten kunnen werken. Maar niemand bij ons thuis heeft daar verstand van en daarom schakelen we graag een professional inquote:Op woensdag 27 december 2023 22:07 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Je zou zelf of iemand met een klein beetje kennis de centraaldoos in het plafond kunnen laten openen. Even meten maar de stroom (spanning) is er toch al vanaf.
Dan kapje eraf en dan alle doppen eraf halen en de draden uit elkaar halen, en beetje van elkaar af halen.
Nu zet je de stop (groep) weer in, niemand eraan zitten natuurlijk. En meet met een spanningszoeker de bruine draad die nu als enige spanning heeft (voorzichtig)
Nu de groep weer UIT. En dan op die bruine en bijhorende blauwe een steekdop zetten.
Voila je hebt nu veilig de kamer afgekoppeld van de groepenkast.
Als je onzeker bent niet aan beginnen.quote:Op woensdag 27 december 2023 22:10 schreef Troel het volgende:
[..]
Als ze in 1980 inderdaad zo netjes alles aangelegd hebben, zou dat moeten kunnen werken. Maar niemand bij ons thuis heeft daar verstand van en daarom schakelen we graag een professional in
In mijn vorige huis (nieuwbouw), zou ik dit wel durven. Hier begin ik er niet aan.quote:Op woensdag 27 december 2023 22:12 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Als je onzeker bent niet aan beginnen.
Maar eigenlijk kan iedereen dit wel met een paar goede handen en een dosis gezond verstand.
Ik overdrijf ook,veel heel handige mensen die ik ken komen ook niet aan de elektra.quote:Op woensdag 27 december 2023 22:17 schreef Troel het volgende:
[..]
In mijn vorige huis (nieuwbouw), zou ik dit wel durven. Hier begin ik er niet aan.
Paar Amerikaanse oldtimers met dikke V8's kopen.quote:Op donderdag 28 december 2023 11:10 schreef Troel het volgende:
Het water in de beek is denk ik met wel 30 cm gezakt
Beter dan een drijfnatte grond die niet absorbeertquote:Op donderdag 28 december 2023 10:16 schreef dick_laurent het volgende:
Dan krijg je dus in een klap een mega lading water op een kurkdroge grond die dat dan niet goed absorbeert
Ging het daardoor nuet heel veel meer regenen zodat de beek toch overstroomt?quote:Op donderdag 28 december 2023 11:15 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Paar Amerikaanse oldtimers met dikke V8's kopen.
Die zijn slecht voor het milieu -> opwarming aarde -> beek droogt op -> geen overstroming meer
Detailsquote:Op donderdag 28 december 2023 12:09 schreef Troel het volgende:
[..]
Ging het daardoor nuet heel veel meer regenen zodat de beek toch overstroomt?
Als je er rekening mee gehouden hebt, dan heb je het goed geregeld, dus dan zal het wel los lopen denk ik toch? En anders hoop ik voor je dat het nooit uitzonderlijk wordt.quote:Op donderdag 28 december 2023 10:16 schreef dick_laurent het volgende:
Wauw, heb even dit topic helemaal bijgelezen. Heftig dit hoor! Ik leef extra mee omdat ik ook nog steeds in 'spanning' zit voor de eerste keer dat het hier hard gaat regenen....
Wij hebben namelijk de afgelopen maanden ook een 'onderbouw' "kelder" laten aanleggen bij ons huis hier in zuidoost Spanje.
Het grote verschil is, dat wij hier in een van de droogste gebieden van Europa wonen met ongeveer 25 tot 30 dagen neerslag per jaar.![]()
Toestanden zoals bij @:troel zullen wij dan ook niet heel snel krijgen, maar het kan hier wel i.c.m. enorme onweersbuien enorm hozen. Dan krijg je dus in een klap een mega lading water op een kurkdroge grond die dat dan niet goed absorbeert.
Om aan te geven hoe weinig het hier regent, de afronding van de onderbouw was in oktober en sindsdien heeft het eigenlijk niet geregend. Naja, twee keer een klein druppel buitje in november, maar dat deed uiteraard niks.
De vuurdoop als het een keer echt gaat hozen/onweren moet dus nog komen![]()
Nu kan er eigenlijk maar van een kant water eventueel naar binnen komen en dat is de voorkant, want de rest van de muren zitten letterlijk onder het huis waar het water sowieso niet tegen de buitenmuur aan kan komen.
Bij de trap aan de ingang van de onderbouw is een waterpomp geïnstalleerd die grote hoeveelheden water via een buis onder de grond naar de straat pompt en de straat zit weer 2 meter onder het niveau van het huis (huis is letterlijk op een rots gebouwd)
De binnen muren van de onderbouw staan ook los van de buiten-kleigrond en ze zijn geïmpregneerd aan de onderkant dus er is wel over nagedacht. Maar ja, bij uitzonderlijke situaties weet je het nooit natuurlijk.
quote:Op maandag 25 december 2023 15:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
En daar zit nog net zoveel water in als een week geleden?
Yes, valt vies tegen momenteelquote:Op vrijdag 29 december 2023 00:09 schreef Sport_Life het volgende:
Wij hadden trouwens ook water in de kelder, maar dat was mijn eigen stomme schuld... wilde water uit de kruipruimte naar buiten pompen maar toen viel de slang in de kelder , heb dus een uur lang water van kruipruimte naar kelder zitten pompen...
Ik heb eerst met een dompelpomp al het water weggepompt, vervolgens tapijt eruit getrokken en daarna een paar dagen zo'n bouwdroger erin gezet van de Boels. Ik denk dat jij daar ook aan moet om dat vocht weg te krijgen. Nu gaan we schilderen en een nieuwe vloer uitzoeken (pff wat is dat duur geworden zeg !!).
Beter...quote:Op donderdag 28 december 2023 11:10 schreef Troel het volgende:
Het water in de beek is denk ik met wel 30 cm gezakt
Ja echt bizar! Eenvoudig tapijt bij de carpet right was al 3400quote:Op vrijdag 29 december 2023 00:44 schreef Seven. het volgende:
[..]
Yes, valt vies tegen momenteel. Zelfs Kwantum en Leenbakker zijn duur.
Ow dat is ook kut.quote:Op vrijdag 29 december 2023 00:09 schreef Sport_Life het volgende:
Wij hadden trouwens ook water in de kelder, maar dat was mijn eigen stomme schuld... wilde water uit de kruipruimte naar buiten pompen maar toen viel de slang in de kelder , heb dus een uur lang water van kruipruimte naar kelder zitten pompen...
Ik heb eerst met een dompelpomp al het water weggepompt, vervolgens tapijt eruit getrokken en daarna een paar dagen zo'n bouwdroger erin gezet van de Boels. Ik denk dat jij daar ook aan moet om dat vocht weg te krijgen. Nu gaan we schilderen en een nieuwe vloer uitzoeken (pff wat is dat duur geworden zeg !!).
Hoe gaat het nu? Las elders iets over pompdienst buiten?quote:Op vrijdag 29 december 2023 06:04 schreef Troel het volgende:
[..]
Ow dat is ook kut.
Hier nog niet toe aan drogen helaas, er komt nog steeds wel nieuw water binnen, ook al stroomt het niet meer met een straaltje door dat gat uit de muur.
Ja, we pompen buiten de ruimte bij de ramen leeg, dat moet ook in de nacht. Bij ons dienst vannacht kwamen we erachter dat er toch wel weer een stroompje uit de muur komt (maar ook weer flink wat regen geweest).quote:Op zaterdag 30 december 2023 10:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hoe gaat het nu? Las elders iets over pompdienst buiten?
Wat een ellende blijft het joh. Zowel binnen als buiten moeten pompen. En zo komen jullie ook niet tot rustquote:Op zaterdag 30 december 2023 10:55 schreef Troel het volgende:
[..]
Ja, we pompen buiten de ruimte bij de ramen leeg, dat moet ook in de nacht. Bij ons dienst vannacht kwamen we erachter dat er toch wel weer een stroompje uit de muur komt (maar ook weer flink wat regen geweest).
Wij waren van 3 tot half 4 bezig, vanochtend bleek dat mijn pa de wekker om half 4 gezet had dus allemaal een gebroken nacht in plaats van om en om.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
quote:Op zaterdag 30 december 2023 14:33 schreef Troel het volgende:
Ow en voor de 'dat vergoed je verzekeraar-roepers' (pun intended):
https://www.klaverblad.nl(...)erlast-verzekerd.htm
Vandaag wel een lichtpuntje:Misschien als had je beter lief kunnen doen tegen hem dan is er een handige man in huis die zaken oplost.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vakman pur sang
Hahahahah, als het om computerzaken gaat zeker, maar dit soort dingen echt nietquote:Op zaterdag 30 december 2023 15:35 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Misschien als had je beter lief kunnen doen tegen hem dan is er een handige man in huis die zaken oplost.
Vandaag wel een lichtpuntje:Wees er maar trots op dat je gelijk hebt. Gelukkig heb ik een verzekering, die dit alles wel dekt, inclusief de eerste noodoplossing via een aannemer die zij 24/7 inschakelen. No pun intended!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door PJ op 30-12-2023 18:08:09 ]
Daar staat. Schade doordat muren vocht doorlaten is niet verzekerd. En dat zal dan voor al die verzekeringen wellicht wel gelden.quote:Op zaterdag 30 december 2023 18:01 schreef PJ het volgende:
[..]
Wees er maar trots op dat je gelijk hebt. Gelukkig heb ik een verzekering, die dit alles wel dekt, inclusief de eerste noodoplossing via een aannemer die zij 24/7 inschakelen. No pun intended!
quote:Welke vochtschade is NIET verzekerd?
Bij lekkages die niet het gevolg zijn van nalatigheid of overstromingen zal je verzekering doorgaans de gevolgen van de vochtschade dekken. Maar dat is zeker niet het geval bij elk vochtprobleem. In de volgende situaties vergoedt je verzekering de schade vaak niet:
1. Vochtschade door optrekkend vocht
Optrekkend grondwater is 1 van de meest voorkomende vochtproblemen. Het ontstaat door een ontbrekende, beschadigde of onderbroken waterkering. Dit vochtprobleem leidt in de meeste gevallen niet tot een vergoeding, omdat optrekkend vocht door je verzekering beschouwd wordt als nalatigheid van de eigenaar. Alleen als opstijgend vocht een gevolg is van een overstroming of hevige regenval vergoeden bepaalde verzekeringen de kosten.
2. Vochtschade door doorslaand vocht
Doorslaand vocht komt voor bij beschadigde gevels die niet goed beschermd zijn tegen vocht. Regenwater dringt binnen langs poreuze buitenmuren en tast zo je binnenmuren aan. De verzekering vergoedt de gevolgen van doorslaand vocht in de meeste gevallen niet. Ook omdat dit vochtprobleem een gevolg is van nalatigheid, namelijk sterk verouderde, beschadigde buitenmuren die niet op tijd aangepakt zijn.
3. Vochtschade door condensatievocht
Koken, douchen, strijken, …: al deze activiteiten verhogen de luchtvochtigheid in je woning. In een slecht geventileerde woning kan die warme lucht neerslaan op koude oppervlakken (muren, ramen, …), met condens tot gevolg. Ook condensatievocht valt volgens je verzekeraar onder nalatig onderhoud van je woning. Het is namelijk te wijten aan een gebrekkige of slechte ventilatie en dit kan je voorkomen door te investeren in een degelijk ventilatiesysteem en de ruimtes regelmatig goed te ventileren.
Let op, ook andere vochtproblemen zoals optrekkend of doorslaand vocht kunnen aan de basis liggen van een verhoogde luchtvochtigheid en condensatieproblemen als gevolg daarvan. Het vochtprobleem oplossen is dan de boodschap.
.
Vandaag wel een lichtpuntje:En je kinderen dan..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die stonden met hun voeten in de drek te lachen en hebben de sleepkabel gehaaldquote:
Vandaag wel een lichtpuntje:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik zou er persoonlijk nog wel een aantal mails/brieven aan durven wagen.quote:Op zaterdag 30 december 2023 19:47 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Daar staat. Schade doordat muren vocht doorlaten is niet verzekerd. En dat zal dan voor al die verzekeringen wellicht wel gelden.
Ook bij jouw fancy verzekering waarschijnlijk;
[..]
Dit doorslaand vocht is ontstaan door een overstroomde beek. Zonder die overstroming was dit probleem niet ontstaan. Heeft dus in mijn ogen niets te maken met achterstallig onderhoud. Ik zou een onafhankelijke schadeexpert inschakelen en (evt via de rechtsbijstand) toch proberen dit te verhalen op de verzekering.
Maar goed, jouw huis, jouw geld, jouw feestje.
Gekmakend zeker, maar we zijn geen spullen kwijt natuurlijk. Dat lijkt me zo erg aan een brand of inbraak.quote:Op zondag 31 december 2023 09:48 schreef Claudia_x het volgende:
Wat een ellende, @:troel . Iemand schreef hier dat brand het allerergst is. Wat resultaat betreft is dat misschien wel zo, maar lekkages zijn op een geheel eigen manier gekmakend. Sterkte ermee.
Ook indien het een kelder betreft?quote:Op zaterdag 30 december 2023 18:01 schreef PJ het volgende:
[..]
Wees er maar trots op dat je gelijk hebt. Gelukkig heb ik een verzekering, die dit alles wel dekt, inclusief de eerste noodoplossing via een aannemer die zij 24/7 inschakelen. No pun intended!
Nou, dat is dan best interessant voor velen denk ik zo. Welke verzekering is dat?quote:Op zaterdag 30 december 2023 18:01 schreef PJ het volgende:
[..]
Vandaag wel een lichtpuntje:Ik wilde je niet extra van streek maken, maar wij hebben nooit enig voet aan de grond gekregen bij de verzekering. Enigszins voor de gevolgschade, maar dat was onze minste zorg.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Water door muren is nooit gedekt.quote:Op zaterdag 30 december 2023 18:01 schreef PJ het volgende:
[..]
Uitgangspunt is dat een woningeigenaar verantwoordelijk is voor het waterdicht zijn / maken van het huis. Of het nou regen of de beek is, doet niet ter zake.quote:Op zondag 31 december 2023 10:06 schreef Angelfrouk het volgende:
Ik zou er persoonlijk nog wel een aantal mails/brieven aan durven wagen.
Dit doorslaand vocht is ontstaan door een overstroomde beek. Zonder die overstroming was dit probleem niet ontstaan. Heeft dus in mijn ogen niets te maken met achterstallig onderhoud. Ik zou een onafhankelijke schadeexpert inschakelen en (evt via de rechtsbijstand) toch proberen dit te verhalen op de verzekering.
Maar goed, jouw huis, jouw geld, jouw feestje.
Nouja het is toch een kwestie van maanden voordat alles droog is en een en ander weer aangepakt kan worden ben ik bang.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 13:24 schreef StateOfMind het volgende:
Hopelijk stijgt het niet (veel) verder en komt er geen nieuw stroompje meer door de muur.
In dat geval zou je ergste achter de rug hebben.
Het moet buiten ook droog zijnquote:Op dinsdag 2 januari 2024 13:29 schreef StateOfMind het volgende:
Zooi van die bouwdrogers aanschaffen.
En cursussen 'kampvuur maken' geven in het souterrain
Waar naar toequote:
Klopt, tot het een stuk droger is het even accepteren zoals het is. Drogen kan pas als er geen water meer komt, of je moet stroom willen vernietigen.quote:
Als ik het goed begrepen heb, is er vandaag weer contact geweest met de tussenpersoon. Ik heb zelf al aangegeven dat ik best wel een babbeltje wil houden met de rechtsbijstandsverzekering in verband met het natuurgebied aan de overkant. Want dat is normaal dus veel droger en dan hadden we zelf de sloot kunnen gebruiken in plaats van dat dat al tijden vol water stond en niet afgevoerd werd vanwege het nathouden.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 21:18 schreef Schanu het volgende:
@:Troel, ik hoop toch echt voor je dat de verzekeraar in ieder geval een fors gedeelte gaat vergoeden.
Vergeet de beheerder van het natuurgebied en het waterschap nietquote:Op dinsdag 2 januari 2024 21:36 schreef Troel het volgende:
[..]
Als ik het goed begrepen heb, is er vandaag weer contact geweest met de tussenpersoon. Ik heb zelf al aangegeven dat ik best wel een babbeltje wil houden met de rechtsbijstandsverzekering in verband met het natuurgebied aan de overkant. Want dat is normaal dus veel droger en dan hadden we zelf de sloot kunnen gebruiken in plaats van dat dat al tijden vol water stond en niet afgevoerd werd vanwege het nathouden.
Ook de straat heeft er danig onder te leiden. Vandaag maar weer melding gemaakt bij de gemeente (overigens ook over de wateroverlast). Ik zit er serieus over te denken om maar een gelamineerd blaadje aan een boom te prikken met de nummers van de loonwerkers uit de buurt![]()
De afvalophaaldienst durft hier niet meer te komen en ook de postbode heeft er moeite mee. Lijkt mij dat een gemeente ook een zorgplicht heeft in dezen. We betalen genoeg belasting enzo
En God.quote:Op woensdag 3 januari 2024 01:11 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Vergeet de beheerder van het natuurgebied en het waterschap niet
quote:Op woensdag 3 januari 2024 10:26 schreef Troel het volgende:
Het stroomt weer. Beek staat ook weer centimeters hoger.
Dit lijkt mij slecht nieuws, maar ik ben wat in de war door de reacties.quote:Op woensdag 3 januari 2024 10:26 schreef Troel het volgende:
quote:Op dinsdag 2 januari 2024 16:28 schreef Troel het volgende:
[..]
Waar naar toe(en wie gaat het huis in deze staat kopen??)
Maar nee, eigenlijk is het heel simpel, als dit allemaal achter de rug is, is er ook al zoveel verspijkerd aan dit huis dat er bijna niets meer fout kan gaan zeg maar
En de omgeving maakt heel veel goed. Bovendien zou je dan al naar twee huizen moeten verhuizen enzo, want in een normaal huis gaan echt geen twee gezinnen passen.![]()
Ik sta wel ingeschreven voor een huurwoning, maar dat lost niets op op heel korte termijn, want loting.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je woont daar met 2 gezinnen?quote:Op dinsdag 2 januari 2024 16:28 schreef Troel het volgende:
[..]
Waar naar toe(en wie gaat het huis in deze staat kopen??)
Maar nee, eigenlijk is het heel simpel, als dit allemaal achter de rug is, is er ook al zoveel verspijkerd aan dit huis dat er bijna niets meer fout kan gaan zeg maar
En de omgeving maakt heel veel goed. Bovendien zou je dan al naar twee huizen moeten verhuizen enzo, want in een normaal huis gaan echt geen twee gezinnen passen.![]()
Ik sta wel ingeschreven voor een huurwoning, maar dat lost niets op op heel korte termijn, want loting.
Ze heeft in eerdere posts al over haar ouders gesproken. Dus je denkt veel te bijzonder volgens mijquote:Op woensdag 3 januari 2024 13:35 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Je woont daar met 2 gezinnen?
Een soort van commune of leefgemeenschap of zo?
Ha, nee, een groot landhuis in het buitengebied. Ik woon met mijn jongens aan de ene kant, mijn ouders aan de andere kant. Het is mijn deel wat nu shit heeftquote:Op woensdag 3 januari 2024 13:35 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Je woont daar met 2 gezinnen?
Een soort van commune of leefgemeenschap of zo?
quote:Op woensdag 3 januari 2024 13:32 schreef Viv het volgende:
[..]Klopt hoor, maar niet iets wat a la minute geregeld is dus. En om ze nou met deze troep achter te laten is ook zoietsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
Is het ook hoor.quote:Op woensdag 3 januari 2024 13:23 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dit lijkt mij slecht nieuws, maar ik ben wat in de war door de reacties.
quote:Op woensdag 3 januari 2024 19:21 schreef Troel het volgende:
Het water is inmiddels ook binnen gestegen tot een centimeter of 4.
Oh mennnnn, het wordt steeds ellendiger. Ik denk dat ik er helemaal doorheen zou zitten dus respect voor jou.quote:Op woensdag 3 januari 2024 19:21 schreef Troel het volgende:
Het water is inmiddels ook binnen gestegen tot een centimeter of 4. Hopelijk morgen het laminaatuit kamer 2 trekken kijken of er ook zoiets walgelijks onder zit.
Doen we ook hoor. Maar wat doe je er aan? Het grootste nadeel vind ik dat mijn twee weken vakantie om bij te komen er niet was. En dat is niet zo makkelijk in te halen. Dat vind ik wel echt een dingquote:Op woensdag 3 januari 2024 21:23 schreef Seven. het volgende:
[..]
Oh mennnnn, het wordt steeds ellendiger. Ik denk dat ik er helemaal doorheen zou zitten dus respect voor jou.
Ik krijg dit gevoel al als ik dit alleen al lees. Ik zou er best wat wanhopig van worden, de hele situatiequote:Op woensdag 3 januari 2024 21:23 schreef Seven. het volgende:
Oh mennnnn, het wordt steeds ellendiger. Ik denk dat ik er helemaal doorheen zou zitten dus respect voor jou.
Nou dat ook idd ook. Niks even bijtanken maar alleen maar bergen meer stress.quote:Op woensdag 3 januari 2024 21:27 schreef Troel het volgende:
[..]
Doen we ook hoor. Maar wat doe je er aan? Het grootste nadeel vind ik dat mijn twee weken vakantie om bij te komen er niet was. En dat is niet zo makkelijk in te halen. Dat vind ik wel echt een ding
Ik weet enigszins wat je meemaakt, hier hebben we ook de laatste weken een centimeter of 4 tot 8 cm water in de kelder staan. Voordeel hier is dat de artikelen die op de vloer staan sowieso al in plastic afgesloten bakken zitten of zo zijn opgeslagen dat ze 15 centimeter van de vloer staan.quote:Op woensdag 3 januari 2024 19:21 schreef Troel het volgende:
Het water is inmiddels ook binnen gestegen tot een centimeter of 4. Hopelijk morgen het laminaatuit kamer 2 trekken kijken of er ook zoiets walgelijks onder zit.
Hier staat ook wel een heleboel in plastic bakken, maar in de slaapkamers was dat natuurlijk niet het geval.quote:Op woensdag 3 januari 2024 22:00 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Ik weet enigszins wat je meemaakt, hier hebben we ook de laatste weken een centimeter of 4 tot 8 cm water in de kelder staan. Voordeel hier is dat de artikelen die op de vloer staan sowieso al in plastic afgesloten bakken zitten of zo zijn opgeslagen dat ze 15 centimeter van de vloer staan.
Maar het is een ellendig verhaal...
Waterbedquote:Op woensdag 3 januari 2024 22:17 schreef Troel het volgende:
[..]
Hier staat ook wel een heleboel in plastic bakken, maar in de slaapkamers was dat natuurlijk niet het geval.
Waterkast, waterbureau, waterlaptop en een zwembroekquote:
Hier is het louter een opslagruimte, wat een ellende bij jullie..quote:Op woensdag 3 januari 2024 22:17 schreef Troel het volgende:
[..]
Hier staat ook wel een heleboel in plastic bakken, maar in de slaapkamers was dat natuurlijk niet het geval.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
quote:Op donderdag 4 januari 2024 09:20 schreef Troel het volgende:
Ik voel me vandaag een beetje down.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wellicht een crowdfunding opzetten of zo?
Er wordt om minder zoiets opgezet.
Of de media opzoeken (lokale of regionale krant of zo).Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
Crowdfunding voelt slecht. Kost me veel moeite om iets aan te pakkenquote:Op donderdag 4 januari 2024 09:33 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Wellicht een crowdfunding opzetten of zo?
Er wordt om minder zoiets opgezet.
Of de media opzoeken (lokale of regionale krant of zo).
Ik voel me vandaag een beetje down.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.wat een rotsituatie Troel
Fake it till you make it...
Ik voel me vandaag een beetje down.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
Ik voel me vandaag een beetje down.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik voel me vandaag een beetje down.Zo'n dip is niet verwonderlijk natuurlijk, en jullie hebben het gewoon goed gedaan met zo'n prachtig huis. Dus hoe mooi je ook woont, het is en blijft een kutsituatie.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En ja, jullie worden ook aan jullie lot overgelaten. Ik snap best dat het steekt.
Resistance is futile.
Volgens mij kun je daar prima een beek en een natuurgebied mee leeg zuigen en elders weer loslatenquote:Op donderdag 4 januari 2024 12:35 schreef Basp1 het volgende:
De pompen die naar Frankrijk gaan zijn een beetje overgedimensioneerd voor jullie.
Elders is dan waarschijnlijk bij de buren waar dan de overstroming zal plaatsvinden.quote:Op donderdag 4 januari 2024 12:49 schreef Troel het volgende:
[..]
Volgens mij kun je daar prima een beek en een natuurgebied mee leeg zuigen en elders weer loslaten
De grap is dus dat elders ook prima elders in het dirp kan zijn waar ze nergens last. An hebben en alle vijvers gewoon normale hoogte hebben omdat ze daar wel aan watermanagement doen in plaats van water vasthouden in een natuurgebied...quote:Op donderdag 4 januari 2024 12:56 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Elders is dan waarschijnlijk bij de buren waar dan de overstroming zal plaatsvinden.
Hopen voor jou dat het nu wat droger gaat worden de komende tijd en je de lekkende muren waterdicht kan laten maken.
De vraag is tot wanneer iets een verborgen gebrek is natuurlijk. En los daarvan: in hoeverre is het echt een gebrek als er al maandenlang zoveel water staat omdat het natuurgebied nat gehouden wordt door de beheerder. Gaat niet elke muur daar op een gegeven moment aan onderdoor die niet specifiek gemaakt is om altijd in het water te staan?quote:Op donderdag 4 januari 2024 14:21 schreef Starflyer het volgende:
Wat ik me afvraag is of het probleem met de muur niet een verborgen gebrek is en verhaald kan worden op de vorige eigenaar.
Of hebben jullie zelf het terras opgehoogd?
Geen idee. Misschien iets om uit te zoeken.quote:Op donderdag 4 januari 2024 14:36 schreef Troel het volgende:
[..]
De vraag is tot wanneer iets een verborgen gebrek is natuurlijk.
Wat ik las over een niet gevoegde buitenmuur waar dat terras tegenaan is gelegd lijkt mij van wel.quote:En los daarvan: in hoeverre is het echt een gebrek als er al maandenlang zoveel water staat omdat het natuurgebied nat gehouden wordt door de beheerder. Gaat niet elke muur daar op een gegeven moment aan onderdoor die niet specifiek gemaakt is om altijd in het water te staan?
Dat is, hoe lullig ook, niet zomaar te beantwoorden.quote:Op donderdag 4 januari 2024 14:36 schreef Troel het volgende:
[..]
De vraag is tot wanneer iets een verborgen gebrek is natuurlijk. En los daarvan: in hoeverre is het echt een gebrek als er al maandenlang zoveel water staat omdat het natuurgebied nat gehouden wordt door de beheerder. Gaat niet elke muur daar op een gegeven moment aan onderdoor die niet specifiek gemaakt is om altijd in het water te staan?
Van hun huis? Hunzelf denk ik.quote:Op donderdag 4 januari 2024 15:10 schreef taxibabe het volgende:
Wie is de beheerder? Gemeente of provincie/Natuurmonumenten?
Het gaat daar om de buitenmuur van de koekkoek. Dus het water kan vrij de koekkoek in lopen. Maar daar is de koekkoek ook voor natuurlijkquote:Op donderdag 4 januari 2024 14:42 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Geen idee. Misschien iets om uit te zoeken.
[..]
Wat ik las over een niet gevoegde buitenmuur waar dat terras tegenaan is gelegd lijkt mij van wel.
Het gaat daar om de buitenmuur van de koekkoek. Dus het water kan vrij de koekkoek in lopen. Maar daar is de koekkoek ook voor natuurlijkquote:Op donderdag 4 januari 2024 14:42 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Geen idee. Misschien iets om uit te zoeken.
[..]
Wat ik las over een niet gevoegde buitenmuur waar dat terras tegenaan is gelegd lijkt mij van wel.
Van het natuurgebied Natuurmonumenten. We hebben nu via Vechtstromen een schademeldpunt doorgekregen. Inmiddels is het huis onbereikbaar met de auto. Geen probleem volgens de gemeente, eventuele hulpverlening komt daar wel door met wat vertraging. Ja, dat lees je goed.quote:Op donderdag 4 januari 2024 15:10 schreef taxibabe het volgende:
Wie is de beheerder? Gemeente of provincie/Natuurmonumenten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |