Ik durf het je niet te zeggen.quote:Op zaterdag 23 december 2023 08:47 schreef halfway het volgende:
Isolatie zuigt juist op en kan een brug vormen voor doorslag, ik neem aan dat je een spouwmuur hebt?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zie hier het stuk waar het meeste water uit de muur komt. Het lijkt echt gewoon alsof er daar een aansluiting is met het een of ander, want het is één rechte lijn waar het mis gaat. Daarom het idee dat er iets bij de bouw vergeten is
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
quote:Op zaterdag 23 december 2023 08:58 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik durf het je niet te zeggen.
Inmiddels is de kamer helemaal leeg. Mijn vriend is naar de hornbach voor nieuwe filters voor de waterstofzuiger (want als die aangeeft dat het vervangen moet worden, moet er een droog filter in). In de tussentijd zijn we aan het dweilen, want je moet toch wat. Maar het is echt dweilen met de kraan open zeg maar.
De kamer ernaast slaapt mijn andere zoon, die is inmiddels wakker en zijn kamer al aan het opruimen zodat er niets op de grond staat. Tot nu toe is zijn kamer nog droog (daarom het idee dat het door het terras komt en niet door grondwater). Het toilet beneden zit ook aan de terraskant en daar is het ook nat. Gelukkig komt het nog niet uit de septic tanks het toilet in. Want ook dat hebben we al een keer meegemaakt. Het is gelukkig relatief schoon water wat we opvegen (met wat stukjes verf/kalk).Wat bevindt zich buiten ter hoogte van de horizontale lijn? Is dat het niveau van de tuin? Of van het terras? Of iets anders?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zie hier het stuk waar het meeste water uit de muur komt. Het lijkt echt gewoon alsof er daar een aansluiting is met het een of ander, want het is één rechte lijn waar het mis gaat. Daarom het idee dat er iets bij de bouw vergeten isIt ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
Nee, dat is gecheckt (uiteraardquote:Op zaterdag 23 december 2023 08:59 schreef PJ het volgende:
Zit er niet gewoon een geknapte leiding achter? Richting een buitenkraan ofzo.
Zou maar de inboedelverzekering bellen.
Nee, dat is gecheckt (uiteraardquote:Op zaterdag 23 december 2023 09:16 schreef GerryDV het volgende:
Hoofdkraan al dicht gedraait om er zeker van te zijn dat het niet een leiding is die lekt?
Dit.quote:Op zaterdag 23 december 2023 09:49 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
Nee, dat is gecheckt (uiteraard)
Het gras- en terrasniveau liggen hoger dan de lijn waar het water stroomt.quote:Op zaterdag 23 december 2023 09:07 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
Wat bevindt zich buiten ter hoogte van de horizontale lijn? Is dat het niveau van de tuin? Of van het terras? Of iets anders?
Heb je geen foto van de buitenkant ter plaatse van de lekkage?quote:Op zaterdag 23 december 2023 10:14 schreef Troel het volgende:
[..]
Het gras- en terrasniveau liggen hoger dan de lijn waar het water stroomt.
In het gras liggen drie betonnen septicbakken, maar die liggen niet tegen het huis aan. We weten dus niet wat het zou kunnen zijn, want het zit onder de grond
Hoofdleiding kan je niet dichtzetten voor de watermeter: maw weet je zeker dat die het niet is.quote:
quote:Op zaterdag 23 december 2023 08:58 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik durf het je niet te zeggen.
Inmiddels is de kamer helemaal leeg. Mijn vriend is naar de hornbach voor nieuwe filters voor de waterstofzuiger (want als die aangeeft dat het vervangen moet worden, moet er een droog filter in). In de tussentijd zijn we aan het dweilen, want je moet toch wat. Maar het is echt dweilen met de kraan open zeg maar.
De kamer ernaast slaapt mijn andere zoon, die is inmiddels wakker en zijn kamer al aan het opruimen zodat er niets op de grond staat. Tot nu toe is zijn kamer nog droog (daarom het idee dat het door het terras komt en niet door grondwater). Het toilet beneden zit ook aan de terraskant en daar is het ook nat. Gelukkig komt het nog niet uit de septic tanks het toilet in. Want ook dat hebben we al een keer meegemaakt. Het is gelukkig relatief schoon water wat we opvegen (met wat stukjes verf/kalk).Ziet eruit als de aansluiting muur/vloer. En dat is bij kelders het meest tricky punt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zie hier het stuk waar het meeste water uit de muur komt. Het lijkt echt gewoon alsof er daar een aansluiting is met het een of ander, want het is één rechte lijn waar het mis gaat. Daarom het idee dat er iets bij de bouw vergeten is
Maar de hoofdvraag is, wat wil je precies? Want dit is niet ff met een poetsdoek of like verf te fixen.
Wil je een relatief snelle DIY tussenoplossing, een goede definitieve oplossing, alleen een luisterend oor om frustratie kwijt te kunnen of geruststelling dat het vanzelf goed komt?
En opstalverzekering bellen is sowieso geen slecht idee.
Snelle DIY oplossing om niet elk uur te hoeven stofzuigen de komende dagen.quote:Op zaterdag 23 december 2023 12:16 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ziet eruit als de aansluiting muur/vloer. En dat is bij kelders het meest tricky punt.
Maar de hoofdvraag is, wat wil je precies? Want dit is niet ff met een poetsdoek of like verf te fixen.
Wil je een relatief snelle DIY tussenoplossing, een goede definitieve oplossing, alleen een luisterend oor om frustratie kwijt te kunnen of geruststelling dat het vanzelf goed komt?
En opstalverzekering bellen is sowieso geen slecht idee.
Maar ik weet waar die leiding loopt en die loopt niet daar. De enige leiding die daar loopt zit na de watermeter.quote:Op zaterdag 23 december 2023 11:29 schreef PJ het volgende:
[..]
Hoofdleiding kan je niet dichtzetten voor de watermeter: maw weet je zeker dat die het niet is.
Nogmaals: bel verzekering (ook op zaterdag), die sturen dan iemand langs om mee te kijken/denken.
Je kunt iemand met spierballen een pompput buiten laten ingraven en pompen maar.quote:Op zaterdag 23 december 2023 12:32 schreef Troel het volgende:
[..]
Snelle DIY oplossing om niet elk uur te hoeven stofzuigen de komende dagen.
Geloof me, ook dat weet ik. Daar staat ook een mooie grote emmer onderquote:Op zaterdag 23 december 2023 12:52 schreef Lospedrosa het volgende:
Zelfde als je een daklekkage hebt met dit weer, bv bitumen, niet te repareren nu, veel te nat.
Afwachten en symptoom bestrijding tot het droog is.
Ik heb het ook, maar gelukkig lekt het buiten onder de carport. Op de carport die doorloopt boven schuur en keuken zit platdak VOL panelen en ergens op het carport gedeelte zit een lekje.quote:Op zaterdag 23 december 2023 12:54 schreef Troel het volgende:
[..]
Geloof me, ook dat weet ik. Daar staat ook een mooie grote emmer onder
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |