Oh graven en pompen was toch een belachelijke oplossing, zei iemand hier??quote:Op dinsdag 26 december 2023 13:53 schreef Troel het volgende:
We zijn op de goede weg. Brandweer heeft geholpen met een stukje afgraven, daar kunnen we nu zelf pompen zodat het niet via de ramen naar binnen komt.
Zo kwamen we er achter dat onder de ramen de muren gemetseld zijn, maar niet gevoegd. Zodra het droog is dus alles afgraven en shit fixen.
Brandweer was blij dat ze konden helpen, zaten zich te vervelen op de kazerne.
Heeft het echt een toegevoegde waarde dat je users die al in de ellende zitten hier op gaat zitten wijzen ?quote:Op dinsdag 26 december 2023 13:59 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Oh graven en pompen was toch een belachelijke oplossing, zei iemand hier??
Specifiek onder de ramen, om te kijken of daar beton zat of grond en om daar makkelijk te kunnen pompen en dus om heel andere redenenquote:Op dinsdag 26 december 2023 13:59 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Oh graven en pompen was toch een belachelijke oplossing, zei iemand hier??
Het is niet echt fatsoenlijk op de foto te krijgen. Heb wel fimpje gemaakt gisteren geloof ik, maar geen idee waar ik dat moet uploadenquote:Op dinsdag 26 december 2023 13:53 schreef Molo het volgende:
[..]
Zekers, linke soep is het. Heb het idee dat veel mensen dat toch echt onderschatten
Voor de ramptoeristen zoals ik, heb je foto's van het gat?
Het is pvc, maar ook dat is al zo krom als de pest. Afgeschreven dus.quote:Op dinsdag 26 december 2023 15:33 schreef Eix het volgende:
Wat ik me nog even afvroeg op basis van de foto’s: heb je in het souterain laminaat liggen of gelijmde pvc oid?
Want zeker bij laminaat zie ik wel een risico op krom trekken. En daarnaast schimmelvorming van de ondervloer. Aan de ene kant een zorg voor later en voor de inboedelverzekering. Anderzijds, als je de planken er nu makkelijk uit kan halen dan valt dat misschien nog wel te redden.
Over een maand of drie ofzo.quote:Op dinsdag 26 december 2023 16:10 schreef Aure het volgende:
Jeetje Troel, wat een kerst is dit zeg. Zo ontzettend kut. Maar goed dat je de oorzaak nu lijkt te weten. Hopelijk is het snel droog genoeg om het te fixen!
Gelukkig kunnen jullie er nog wat voordelen in zienquote:Op dinsdag 26 december 2023 16:14 schreef Troel het volgende:
[..]
Over een maand of drie ofzo.
De jongste sliep al een paar dagen op de slaapbank in mijn werkkamer. Dat is voorlopig zijn kamer. Oudste is nu ook binnenshuis verhuisd. Gelukkig hebben we die ruimte in huis, maar eerlijk is eerlijk: voor de jongens is het echt kut. Ze zijn echt hun eigen plekje kwijt. Voordeel voor de jongste is wel dat hij nu een extra beeldscherm heeft en mijn fijne keychrome toetsenbord
Wat ik vooral heel lastig vond, is dat zowel mijn ma als ik op ons tandvlees liepen, terwijl wij lichamelijk gezien allebei natuurlijk in de shit zaten. Mijn pa kan sowieso niet veel met zijn hernia. En je gaat maar door en je gaat maar door, want je moet wat.quote:Op dinsdag 26 december 2023 16:16 schreef Aure het volgende:
[..]
Gelukkig kunnen jullie er nog wat voordelen in zienmaar je moet ook wel, anders word je helemaal gek. En gelukkig is er wel ook een oplossing in zicht, ook al duurt dat nog wel ff... Iets om naar uit te kijken..
Dikke knuffelen dan toch ook nog even zo'n mooi diner op tafel zetten!
Supervrouw
Die rechte lijn is zo apart, alsof de ondergrond buiten gewoon beton oid is waar de buitenmuur bovenop is gezet zonder de kier tussen de twee waterdicht te maken.quote:Op dinsdag 26 december 2023 16:01 schreef Troel het volgende:
@:Molo van gisteren:
[ afbeelding ]
Toen viel het nog wel mee. Je kunt wel mooi zien dat er echt een bepaalde lijn is waardoor het water naar binnen komt.
De beek die langs ons huis stroomt
[ afbeelding ] richting ons huis vanaf de brug
[ afbeelding ] de andere kant op vanaf de brug
[ afbeelding ]
Deze plint was recht aan het begin
[ afbeelding ]
Dit is de kamer waar het gat dus in zit. De brandweer heeft dus (om het pompen makkelijker te maken) een en ander uit het gat voor het raam gegraven. Onder de dorpel van het raam blijkt dus niet gevoegd te zijn.
En nu ik toch aan het uploaden was:
Ondanks dat de helft van de keuken en de bijkeuken niet werkt en we tussendoor waterduty hadden, hebben we het voor elkaar gekregen om een kerstdiner op tafel te zetten.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En nog een foto van deze prachtige auto
[ afbeelding ]
Nou, daar zijn we dus ook erg benieuwd naar. Morgen bellen we met een aannemer om alvast voor over een paar maanden als het droog isquote:Op dinsdag 26 december 2023 16:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die rechte lijn is zo apart, alsof de ondergrond buiten gewoon beton oid is waar de buitenmuur bovenop is gezet zonder de kier tussen de twee waterdicht te maken.
Is het geen optie om het drogen te bespoedigen dmv zo'n bouwdroger?quote:Op dinsdag 26 december 2023 16:40 schreef Troel het volgende:
[..]
Nou, daar zijn we dus ook erg benieuwd naar. Morgen bellen we met een aannemer om alvast voor over een paar maanden als het droog iseen en ander te bekijken.
Ik ben verder geen expert oid, maar als er gegraven kan worden zou ik dat liever gisteren dan vandaag doen. Haal dat water weg van die muren.quote:Op dinsdag 26 december 2023 16:40 schreef Troel het volgende:
[..]
Nou, daar zijn we dus ook erg benieuwd naar. Morgen bellen we met een aannemer om alvast voor over een paar maanden als het droog iseen en ander te bekijken.
Nouja en dan zijn het nog autistjes ook en de oudste doet dit jaar examen. Zelfs de honden hier in huis zijn gestresst zeg maarquote:Op dinsdag 26 december 2023 17:49 schreef Ivo1985 het volgende:
Die rechte lijn is inderdaad bizar en zal *iets* te maken hebben met de constructie.
Wel sneu voor de pubers inderdaad. Pubers kennende zullen ze not amused zijn dat ze hun eigen plekje voorlopig kwijt zijn en kan dat ze nog best zwaar gaan vallen de komende tijd.
Want ja, nu is het niet anders en is het nog even vakantie. Maar na, de kerstvakantie begint wel hun gewone leventje weer, maar hebben ze hun plek zo te zien nog lang niet terug.
Drogen in zo'n situatie duurt inderdaad lang. Die muur zal intussen volledig verzadigd zijn.
Fair. Ik ken je situatie natuurlijk niet helemaal, dus als het omleiden van water geen optie is, zit je idd met een klein zwembad.quote:Op dinsdag 26 december 2023 18:26 schreef Troel het volgende:
Zonder enige kennis denk ik dat eerst het grondwaterpeil omlaag moet voordat je gaat graven. Nu is het vochtige grond tegen die muur aan, maar als je die grond weg haalt terwijl het water nog hoog staat, dan staat het water tegen de muur te klotsen. Denk dat de muur daar minder goed mee om kan gaan, vandaar het wachten. De insteek is om ze zo snel mogelijk te laten kijken en mee te laten denken met een oplossing, zij hebben er voor geleerd en misschien kan het inderdaad al wel eerder. De kamers renoveren kan in ieder geval niet eerder dan dat ze droog zijn.
Het gaat dus echt om droog aan de buitenkant (lees: zakken grondwaterpeil)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |