abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 23 december 2023 @ 19:05:28 #51
35189 Troel
scherp en bot
pi_211719666
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2023 18:56 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Zal wel een gekke gedachte zijn, maar kan de brandweer jullie niet helpen?
Nee, want volgens de meldkamer kunnen ze pas wat vanaf 30 cm. Volgens de brandweer hier is het vanaf 5, maar helaas kunnen ze niet komen omdat ik aardig ben, moet echt via de meldkamer.

Ok update: een profiel dwars in de kamer waar het water blijft staan. Daar staat een dompelpomp in die elke zoveel tijd aangaat met een huestopcontactding. Dat is in ieder geval fijn voor de nachten :@
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 23 december 2023 @ 19:29:11 #52
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_211719859
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 december 2023 19:05 schreef Troel het volgende:

[..]
Nee, want volgens de meldkamer kunnen ze pas wat vanaf 30 cm. Volgens de brandweer hier is het vanaf 5, maar helaas kunnen ze niet komen omdat ik aardig ben, moet echt via de meldkamer.

Ok update: een profiel dwars in de kamer waar het water blijft staan. Daar staat een dompelpomp in die elke zoveel tijd aangaat met een huestopcontactding. Dat is in ieder geval fijn voor de nachten :@
-O-
Sterkte, hopelijk komt er binnen afzienbare tijd i.i.g. tijdelijk een acceptabele oplossing waar je je niet de hele dag mee hoeft te bemoeien :*
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zaterdag 23 december 2023 @ 19:35:54 #53
35189 Troel
scherp en bot
pi_211719916
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2023 19:29 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
-O-
Sterkte, hopelijk komt er binnen afzienbare tijd i.i.g. tijdelijk een acceptabele oplossing waar je je niet de hele dag mee hoeft te bemoeien :*
Dat hoop ik ook :@
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211720445
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 december 2023 19:35 schreef Troel het volgende:

[..]
Dat hoop ik ook :@
En wat zeiden ze bij het noodnummer van je verzekering toen je ze belde?
  zaterdag 23 december 2023 @ 20:36:38 #55
35189 Troel
scherp en bot
pi_211720480
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 20:33 schreef PJ het volgende:

[..]
En wat zeiden ze bij het noodnummer van je verzekering toen je ze belde?
Dat heeft iemand anders gedaan hier in huis. Water dat door een muur komt die waterdicht zou moeten zijn is niet verzekerd.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211720575
Maar de gevolgschade wel bij je inboedelverzekering en die zal er alles aan willen doen om de schade te beperken.
Maw zij zullen je proberen te helpen.

Net als bij een lekkage van een dak trouwens: oorzaak van lekkage is voor jouw rekening en gevolgschade voor de inboedel.
  zaterdag 23 december 2023 @ 21:01:40 #57
35189 Troel
scherp en bot
pi_211720776
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 20:44 schreef PJ het volgende:
Maar de gevolgschade wel bij je inboedelverzekering en die zal er alles aan willen doen om de schade te beperken.
Maw zij zullen je proberen te helpen.

Net als bij een lekkage van een dak trouwens: oorzaak van lekkage is voor jouw rekening en gevolgschade voor de inboedel.
De persoon in kwestie die gebeld heeft, komt uit de verzekeringen. Daarom ligt dat ook bij haar ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211722098
So, fijne aanloop naar de kerst.
Geen behulpzame suggesties mijnerzijds, maar ik duim voor je dat het ooit stopt met regenen...
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zondag 24 december 2023 @ 10:50:41 #59
35189 Troel
scherp en bot
pi_211726749
Inmiddels slaapkamer en toilet blank. Gaan zo met kit aan de slag.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 24 december 2023 @ 10:55:02 #60
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_211726852
quote:
7s.gif Op zondag 24 december 2023 10:50 schreef Troel het volgende:
Inmiddels slaapkamer en toilet blank. Gaan zo met kit aan de slag.
Niet dat ik ik er maar op enige wijze verstand van heb, maar houdt dat wel op een natte ondergrond?

En waar gaan jullie die kit aanbrengen dan? Het is toch de muur waar het water doorheen komt en niet een naad tussen vloer en muur oid? Ik snap ff niet zo goed wat het plan nu is :@
  zondag 24 december 2023 @ 11:22:27 #61
35189 Troel
scherp en bot
pi_211727331
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2023 10:55 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Niet dat ik ik er maar op enige wijze verstand van heb, maar houdt dat wel op een natte ondergrond?

En waar gaan jullie die kit aanbrengen dan? Het is toch de muur waar het water doorheen komt en niet een naad tussen vloer en muur oid? Ik snap ff niet zo goed wat het plan nu is :@
Ik ook niet meer hoor :D
Mijn oom heeft een en ander overgenomen nu, die heeft een achtergrond in de bouw. Ik weet niet of ze met de kit een barriere willen maken zodat het water in een vlak blijft staan en makkelijker te pompen is of wat anders.
Ik moet zelf straks naar de huisarts voor mijn nierbekkenontsteking dus het suckt sowieso. O nee, zuiger deed het niet :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 24 december 2023 @ 11:30:44 #62
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_211727420
quote:
7s.gif Op zondag 24 december 2023 11:22 schreef Troel het volgende:

[..]
Ik ook niet meer hoor :D
Mijn oom heeft een en ander overgenomen nu, die heeft een achtergrond in de bouw. Ik weet niet of ze met de kit een barriere willen maken zodat het water in een vlak blijft staan en makkelijker te pompen is of wat anders.
Ik moet zelf straks naar de huisarts voor mijn nierbekkenontsteking dus het suckt sowieso. O nee, zuiger deed het niet :P
Ach, een nierbekkenontsteking ook nog.. Het zit wel echt flink tegen zeg -O- :*
Hopelijk weet je oom e.e.a. in ieder geval voorlopig te fixen!
  Moderator / Redactie FP zondag 24 december 2023 @ 12:23:28 #63
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_211728045
-O-
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
pi_211728121
Welkom in de wereld van het water in huis. Wij zitten er al jaren mee. Beste tip: stop met nadenken over wat je nú kan doen om het water te stoppen. Het gaat niet werken en je wordt er alleen maar heel ongelukkig van. Wellicht krijg je het ergens dicht, maar dan zoekt het een andere weg en komt het daar naar binnen. In het slechtste geval maak je het probleem (en de gevolgen) dus alleen maar groter.

Ga op zoek naar een vlakzuiger; dat scheelt je een hoop gekloot met de waterstofzuiger. Zodra het water is gedaald, kun je op zoek naar de oorzaak en de definitieve oplossing.

Veel sterkte
pi_211729877
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2023 12:31 schreef Queller het volgende:
Welkom in de wereld van het water in huis. Wij zitten er al jaren mee. Beste tip: stop met nadenken over wat je nú kan doen om het water te stoppen. Het gaat niet werken en je wordt er alleen maar heel ongelukkig van. Wellicht krijg je het ergens dicht, maar dan zoekt het een andere weg en komt het daar naar binnen. In het slechtste geval maak je het probleem (en de gevolgen) dus alleen maar groter.

Ga op zoek naar een vlakzuiger; dat scheelt je een hoop gekloot met de waterstofzuiger. Zodra het water is gedaald, kun je op zoek naar de oorzaak en de definitieve oplossing.

Veel sterkte
In goed Twents:
Mens maak oe niet zo naar.
Vakman pur sang
  zondag 24 december 2023 @ 23:14:11 #66
35189 Troel
scherp en bot
pi_211735183
Er is een vlakzuigiets onderweg!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 24 december 2023 @ 23:46:51 #67
35189 Troel
scherp en bot
pi_211735528
Vlakzuigding O+ O+ O+ O+

Dank voor de tip!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211735666
quote:
7s.gif Op zondag 24 december 2023 23:46 schreef Troel het volgende:
Vlakzuigding O+ O+ O+ O+

Dank voor de tip!
Dat klinkt voorzichtig positief, naar omstandigheden dan.

Wat een gedoe joh. Sterkte er mee.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lucky_Strike op 25-12-2023 08:53:52 ]
Spoilers!
  maandag 25 december 2023 @ 01:07:36 #69
277627 Seven.
We are Borg.
pi_211737049
Ohhh wat een ellende.. sterkte daar
Resistance is futile.
pi_211739331
Maak eens een foto van buitenaf dan... Dan kunnen we meedenken.

Ik neig ook naar afgraven hoor, als je zegt dat er een verhoogd terras tegenaan ligt is t toch geen grondwater? Of ligt de ruimte onder grondwater niveau?
pi_211739564
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2023 08:52 schreef Makrolon het volgende:
Maak eens een foto van buitenaf dan... Dan kunnen we meedenken.

Ik neig ook naar afgraven hoor, als je zegt dat er een verhoogd terras tegenaan ligt is t toch geen grondwater? Of ligt de ruimte onder grondwater niveau?
De ruimte wordt souterrain genoemd. Dus ik vermoed wel dat het vloerpeil van de ruimte een flink stuk onder maaiveld ligt. Maar mogelijk steekt er ook nog een klein metertje van deze kamers boven het oorspronkelijke maaiveld uit, zodat er lichtval en ventilatie via 'gewone' ramen mogelijk is.
Waarna er op een stukje waar het souterrain geen ramen heeft, een verhoogd terras is aangebracht om gelijk te komen met de bovengelegen woonlaag.

Gezien de zeer vele regen en dat TS het heeft over sloten in de omgeving die overlopen en zandwegen die zo goed als onbegaanbaar zijn zal het grondwaterpeil misschien 20cm onder maaiveld liggen.

Waarbij ik dan wel op het volgende kom: hoe hoog zit de horizontale lijn waar het water doorheen lijkt te komen ten opzichte van het oorspronkelijke maaiveld?
En wat voor verharding heeft het verhoogde terras? Zit er in de opgehoogde grond nog iets van, drainage?

Wat ik me kan bedenken is dat de buitenmuren van het souterrain bij de bouw waterdicht gemaakt zijn tot ongeveer de hoogte van het oorspronkelijke maaiveld. Nu ligt daar aan één kant een berg verhoogde grond. Ook die berg verhoogde grond zal na 10 weken met zeer veel neerslag nu toch wel behoorlijk verzadigd zijn als de verharding van het terras én de aansluiting tussen gevel en terras niet volledig waterdicht zijn. Plaatselijk kan het 'grondwater' in die verhoging nu een behoorlijk stuk boven het oorspronkelijke maaiveld uitkomen.

Die verzadigde berg grond van het verhoogde terras ligt mogelijk tegen een gevel aan die niet gebouwd is als 'waterdichte kelder' maar tegen een buitenmuur die slechts bestand moet zijn tegen regen en wind. Regen en wind is héél iets anders dan de druk van grondwater.

Dus ja, plaatjes van buiten en op de foto van binnen aangeven waar ongeveer de hoogte van het oorspronkelijke maaiveld ligt zou wel kunnen helpen.
  maandag 25 december 2023 @ 09:43:47 #72
35189 Troel
scherp en bot
pi_211739724
Correct hoor wat betreft souterrain. Grondwaterstand was gisteren 13 cm onder het maaiveld. Oorspronkelijke maaiveld that is.

De lijn waar het door de muur komt ligt onder het oorspronkelijke maaiveld, dus zit ook echt onder de grond als je het terras weg haalt.

Ik zal eens kijken of ik vandaag fotos kan maken vanaf buiten (maar daar is het nogal zompig).

Overigens doet de vlakzuiger goed werkt. Gisteren via MP geregeld door mijn oom en tante O+
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 25 december 2023 @ 09:45:18 #73
35189 Troel
scherp en bot
pi_211739744
Overigena is het verhoogde terras al aanwezig vanaf de bouw voor zover ik begrepen heb.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211739924
quote:
7s.gif Op maandag 25 december 2023 09:43 schreef Troel het volgende:
Correct hoor wat betreft souterrain. Grondwaterstand was gisteren 13 cm onder het maaiveld. Oorspronkelijke maaiveld that is.

De lijn waar het door de muur komt ligt onder het oorspronkelijke maaiveld, dus zit ook echt onder de grond als je het terras weg haalt.

Ik zal eens kijken of ik vandaag fotos kan maken vanaf buiten (maar daar is het nogal zompig).

Overigens doet de vlakzuiger goed werkt. Gisteren via MP geregeld door mijn oom en tante O+
Hoever zit die lijn waar het water doorheen komt ongeveer onder het oorspronkelijke maaiveld?

quote:
7s.gif Op maandag 25 december 2023 09:45 schreef Troel het volgende:
Overigena is het verhoogde terras al aanwezig vanaf de bouw voor zover ik begrepen heb.
Maar als het in het ontwerp van het huis niet is meegenomen, betekent dit nog niet dat de muur volledig als 'water en grondkerende muur' is opgebouwd.
Als het huis eerst helemaal getekend en uitgewerkt is en er pas later een tuinontwerp is gemaakt kan dat een (mede-) oorzaak zijn van de problemen die je nu ervaart.

Wel fijn dat de vlakzuiger goed werkt en je daarmee voor nu wat minder zorgen en gedoe hebt.
  maandag 25 december 2023 @ 10:27:05 #75
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_211740193
Zou het zo'n constructie zijn? Verklaart de rechte lijn.

It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
  maandag 25 december 2023 @ 10:29:51 #76
35189 Troel
scherp en bot
pi_211740238
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2023 10:03 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Hoever zit die lijn waar het water doorheen komt ongeveer onder het oorspronkelijke maaiveld?
[..]
Maar als het in het ontwerp van het huis niet is meegenomen, betekent dit nog niet dat de muur volledig als 'water en grondkerende muur' is opgebouwd.
Als het huis eerst helemaal getekend en uitgewerkt is en er pas later een tuinontwerp is gemaakt kan dat een (mede-) oorzaak zijn van de problemen die je nu ervaart.

Wel fijn dat de vlakzuiger goed werkt en je daarmee voor nu wat minder zorgen en gedoe hebt.
Zeker nog een meter onder het maaiveld. Op het moment dat het echt zou gaan om een muur die niet geschikt was, dan zouden we het ook op andere plaatsen moeten hebben (we hebben twee kamers in het souterrain, maar eentje heeft last (en dat is toevallig de kamer bij het verhoogde terras), maar slechts de rechterkant van de hoek zit tegen het terras aan. De linkerkant heeft enkel maaiveld. Het lijkt daarom dat er een naad in de waterdichtheidsiets zit ofzo wat niet helemaal lekker zit, waar nu dus water doorheen komt omdat alles verzadigd is.

Het zwarte is de lijn waar het water naar binnen komt. Daaronder is de muur ook vochtig, maar dat komt vooral door het naar beneden druipen. De lijn zit bijna een halve meter onder de onderkant van het raam (dat zit verder naar links, niet zichtbaar op de foto). Voor het raam is een ruimte buiten waar geen grond zit, maar wel metselwerk. Het beginpunt van de 'doorbraak' zit wel op het punt waar het metselwerk begint zeg maar.

Even snel wat oude foto's van buiten genuket:

Hier zie je dat de ramen dus nog voor een flink stuk onder het maaiveld door gaan. De kamer links in beeld is het plaats delict. De grote boom is al een flinke tijd weg, maar die wortels gingen niet zo diep als waar nu de schade ontstaan is. Zoals je ziet ligt het verhoogde terras op het niveau van de eerste verdieping als je het souterrain als begane grond telt.

En voor het overzicht: dit hadden we bedacht om het water in ieder geval niet verder de kamer te laten verlaten. Het heeft gewerkt!

En dit is dus mijn nieuwe liefde:

troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 25 december 2023 @ 10:33:02 #77
35189 Troel
scherp en bot
pi_211740296
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2023 23:56 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Dat klinkt voorzichtig positief, naar omstandigheden dan.

Wat een gedoe joh. Sterkte er mee.
Dat klonk stiekem wel superpositief hoor. We hebben het 'wiezuigtwanneer-schema' maar weer losgelaten. Alleen maakt de pomp aardig wat geluid, dus mogelijk dat de andere puber in de woonkamer gaat slapen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211740449
Gaaf huis en wat een pracht locatie!

Als de lijn zo diep ligt, lijkt het verhoogde terras inderdaad niet de oorzaak. Want met het waterpeil maar net onder maaiveld staat het grondwater rondom het huis tot ver boven die lijn.

Helaas vermoed ik dan ook ergens een schade aan de waterdichte constructie zelf. Een scheur, of inderdaad een naad tussen twee delen die nu loslaat. Dan is nu de eerstvolgende stap om zoveel mogelijk gedetailleerde tekeningen en informatie van de bouw naar boven zien te halen (gemeentelijke archieven als je er zelf niets van hebt) zodat een deskundig 'straks' kan zien hoe de constructie is opgebouwd. Want hoe meer info er is over de constructie, hoe beter voorbereid een plan van aanpak kan worden om de zaak weer duurzaam waterdicht te maken.
  maandag 25 december 2023 @ 10:48:20 #79
35189 Troel
scherp en bot
pi_211740537
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2023 10:42 schreef Ivo1985 het volgende:
Gaaf huis en wat een pracht locatie!

Als de lijn zo diep ligt, lijkt het verhoogde terras inderdaad niet de oorzaak. Want met het waterpeil maar net onder maaiveld staat het grondwater rondom het huis tot ver boven die lijn.

Helaas vermoed ik dan ook ergens een schade aan de waterdichte constructie zelf. Een scheur, of inderdaad een naad tussen twee delen die nu loslaat. Dan is nu de eerstvolgende stap om zoveel mogelijk gedetailleerde tekeningen en informatie van de bouw naar boven zien te halen (gemeentelijke archieven als je er zelf niets van hebt) zodat een deskundig 'straks' kan zien hoe de constructie is opgebouwd. Want hoe meer info er is over de constructie, hoe beter voorbereid een plan van aanpak kan worden om de zaak weer duurzaam waterdicht te maken.
Ja, de locatie is gewoon super. De reeen, hazen, fazanten en dergelijke lopen door de tuin O+
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 25 december 2023 @ 11:09:34 #80
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_211740815
quote:
7s.gif Op maandag 25 december 2023 10:48 schreef Troel het volgende:

[..]
Ja, de locatie is gewoon super. De reeen, hazen, fazanten en dergelijke lopen door de tuin O+
En straks ook nog watervogels :s)
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  maandag 25 december 2023 @ 12:36:29 #81
35189 Troel
scherp en bot
pi_211742749
quote:
11s.gif Op maandag 25 december 2023 11:09 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
En straks ook nog watervogels :s)
Dan kan ik waterbuffels gaan fokken O+
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 25 december 2023 @ 12:57:57 #82
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_211743126
quote:
7s.gif Op maandag 25 december 2023 12:36 schreef Troel het volgende:

[..]
Dan kan ik waterbuffels gaan fokken O+
En volgendjaar met de kerst opeten :9~
A murky, forgotten land.
  maandag 25 december 2023 @ 13:18:18 #83
35189 Troel
scherp en bot
pi_211743382
quote:
1s.gif Op maandag 25 december 2023 12:57 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
En volgendjaar met de kerst opeten :9~
En buffelmozzarella als voorafje
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 25 december 2023 @ 13:25:17 #84
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_211743494
Boh ik kom volgend jaar bij jullie kerst vieren.

Neem ik wel mijn zwembroek mee :s)
A murky, forgotten land.
  maandag 25 december 2023 @ 14:17:46 #85
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_211744324
quote:
7s.gif Op maandag 25 december 2023 10:29 schreef Troel het volgende:

[..]
Zeker nog een meter onder het maaiveld. Op het moment dat het echt zou gaan om een muur die niet geschikt was, dan zouden we het ook op andere plaatsen moeten hebben (we hebben twee kamers in het souterrain, maar eentje heeft last (en dat is toevallig de kamer bij het verhoogde terras), maar slechts de rechterkant van de hoek zit tegen het terras aan. De linkerkant heeft enkel maaiveld. Het lijkt daarom dat er een naad in de waterdichtheidsiets zit ofzo wat niet helemaal lekker zit, waar nu dus water doorheen komt omdat alles verzadigd is.

[ afbeelding ]

Het zwarte is de lijn waar het water naar binnen komt. Daaronder is de muur ook vochtig, maar dat komt vooral door het naar beneden druipen. De lijn zit bijna een halve meter onder de onderkant van het raam (dat zit verder naar links, niet zichtbaar op de foto). Voor het raam is een ruimte buiten waar geen grond zit, maar wel metselwerk. Het beginpunt van de 'doorbraak' zit wel op het punt waar het metselwerk begint zeg maar.

Even snel wat oude foto's van buiten genuket:

[ afbeelding ]
Hier zie je dat de ramen dus nog voor een flink stuk onder het maaiveld door gaan. De kamer links in beeld is het plaats delict. De grote boom is al een flinke tijd weg, maar die wortels gingen niet zo diep als waar nu de schade ontstaan is. Zoals je ziet ligt het verhoogde terras op het niveau van de eerste verdieping als je het souterrain als begane grond telt.

En voor het overzicht: dit hadden we bedacht om het water in ieder geval niet verder de kamer te laten verlaten. Het heeft gewerkt!
[ afbeelding ]

En dit is dus mijn nieuwe liefde:

[ afbeelding ]
Ah, ik had die hele foto verkeerd gezien :') . Dacht dat het vocht binnen kwam op het punt waar de stofzuiger zat :@ . Dan is die hele kitoplossing kul inderdaad :@ .
  maandag 25 december 2023 @ 14:31:08 #86
35189 Troel
scherp en bot
pi_211744634
quote:
1s.gif Op maandag 25 december 2023 13:25 schreef StateOfMind het volgende:
Boh ik kom volgend jaar bij jullie kerst vieren.

Neem ik wel mijn zwembroek mee :s)
We hebben een binnenzwembad :@
En dan bedoel ik niet in die slaapkamer :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 25 december 2023 @ 14:41:50 #87
35189 Troel
scherp en bot
pi_211744779
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2023 14:17 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Ah, ik had die hele foto verkeerd gezien :') . Dacht dat het vocht binnen kwam op het punt waar de stofzuiger zat :@ . Dan is die hele kitoplossing kul inderdaad :@ .
We hebben wel kit gebruikt om profielen vast te kitten op de vloer als soort van damwand
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 25 december 2023 @ 14:43:25 #88
35189 Troel
scherp en bot
pi_211744795
Leuk nieuw detail: de stop van die kamer vliegt er uit.
Daar zit op een of andere manier ook deels de keuken en bijkeuken op, inclusief dus een grote vriezer en koelkast :X

Gelukkig na vanavond veel van het eten op }:|
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 25 december 2023 @ 14:48:06 #89
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_211744861
quote:
7s.gif Op maandag 25 december 2023 14:31 schreef Troel het volgende:

[..]
:D _O_
A murky, forgotten land.
  maandag 25 december 2023 @ 15:20:30 #90
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211745296
quote:
7s.gif Op maandag 25 december 2023 14:31 schreef Troel het volgende:

[..]
En daar zit nog net zoveel water in als een week geleden?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_211745303
quote:
7s.gif Op maandag 25 december 2023 14:43 schreef Troel het volgende:
Daar zit op een of andere manier ook deels de keuken en bijkeuken op, inclusief dus een grote vriezer en koelkast :X

Een verlengsnoer doet wonderen voor je keuken.
  maandag 25 december 2023 @ 15:21:33 #92
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211745314
quote:
7s.gif Op maandag 25 december 2023 14:43 schreef Troel het volgende:

Er zijn stopcontacten waar water bij komt of trekt de vlakzuiger de stop eruit?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 25 december 2023 @ 16:24:28 #93
35189 Troel
scherp en bot
pi_211745994
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2023 15:20 schreef Leandra het volgende:

[..]
En daar zit nog net zoveel water in als een week geleden?
Jazeker
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 25 december 2023 @ 16:25:23 #94
35189 Troel
scherp en bot
pi_211746006
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2023 15:21 schreef Leandra het volgende:

[..]
Er zijn stopcontacten waar water bij komt of trekt de vlakzuiger de stop eruit?
Dat eerste ben ik bang. Alles in de keuken is omlegbaar behalve de afzuigkap :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 25 december 2023 @ 17:20:46 #95
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_211746437
Wat een ellende verder wel -O-

Heb je toch een hoop gedoe en gezeik mee, en schade.
Ik neem aan de verzekering dat dekt?

Ik zou aan de ene kant dolgraag een woning met een tuin hebben op mijn huidige bovenwoning.
Maar aan de andere kant blijft dit soort ellende mij bespaart.

Of zoals ik altijd zeg, als het water bij mij tot de plinten staat, dan is dat vooral vervelend voor de onderburen :7
A murky, forgotten land.
pi_211747155
quote:
7s.gif Op zondag 24 december 2023 23:46 schreef Troel het volgende:
Vlakzuigding O+ O+ O+ O+

Dank voor de tip!
Het is hemels. Het enige dat je nog hoeft te doen, is het diepste punt opzoeken. En als je meerdere diepe punten hebt af en toe even met een trekker in de weer.

En ja, het ding maakt een hoop lawaai :P
pi_211747175
quote:
7s.gif Op maandag 25 december 2023 10:29 schreef Troel het volgende:

[ afbeelding ]
Als je zeker weet dat je zeker weet (!) waar het water vandaan komt, kan je nog een dammetje bouwen van nakiplast. Pomp zet je dan middenin je stuwmeertje en dan kan de deur dicht. Scheelt een hoop herrie. Wel even zorgen dat de vloer goed droog is op het stukje waar je de nakiplast gaat plakken.
  maandag 25 december 2023 @ 22:20:53 #98
35189 Troel
scherp en bot
pi_211749562
Inmiddels is er een gat in de muur waar het doorheen komt. Maar we hebben wel lekker gegeten :{
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Moderator / Redactie FP maandag 25 december 2023 @ 22:21:39 #99
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_211749578
quote:
7s.gif Op maandag 25 december 2023 22:20 schreef Troel het volgende:
Inmiddels is er een gat in de muur waar het doorheen komt. Maar we hebben wel lekker gegeten :{
-O-
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
  maandag 25 december 2023 @ 22:39:37 #100
277627 Seven.
We are Borg.
pi_211749980
Oh mênnnnnnnn......
Resistance is futile.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')