abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211785689
quote:
7s.gif Op woensdag 27 december 2023 22:10 schreef Troel het volgende:

[..]
Als ze in 1980 inderdaad zo netjes alles aangelegd hebben, zou dat moeten kunnen werken. Maar niemand bij ons thuis heeft daar verstand van en daarom schakelen we graag een professional in :@
Als je onzeker bent niet aan beginnen.
Maar eigenlijk kan iedereen dit wel met een paar goede handen en een dosis gezond verstand.
Vakman pur sang
  woensdag 27 december 2023 @ 22:17:45 #202
35189 Troel
scherp en bot
pi_211785808
quote:
1s.gif Op woensdag 27 december 2023 22:12 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Als je onzeker bent niet aan beginnen.
Maar eigenlijk kan iedereen dit wel met een paar goede handen en een dosis gezond verstand.
In mijn vorige huis (nieuwbouw), zou ik dit wel durven. Hier begin ik er niet aan.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211786211
quote:
7s.gif Op woensdag 27 december 2023 22:17 schreef Troel het volgende:

[..]
In mijn vorige huis (nieuwbouw), zou ik dit wel durven. Hier begin ik er niet aan.
Ik overdrijf ook,veel heel handige mensen die ik ken komen ook niet aan de elektra.
Vakman pur sang
  Moderator donderdag 28 december 2023 @ 10:16:08 #204
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_211791481
Wauw, heb even dit topic helemaal bijgelezen. Heftig dit hoor! Ik leef extra mee omdat ik ook nog steeds in 'spanning' zit voor de eerste keer dat het hier hard gaat regenen....

Wij hebben namelijk de afgelopen maanden ook een 'onderbouw' "kelder" laten aanleggen bij ons huis hier in zuidoost Spanje.

Het grote verschil is, dat wij hier in een van de droogste gebieden van Europa wonen met ongeveer 25 tot 30 dagen neerslag per jaar. :@

Toestanden zoals bij @Troel zullen wij dan ook niet heel snel krijgen, maar het kan hier wel i.c.m. enorme onweersbuien enorm hozen. Dan krijg je dus in een klap een mega lading water op een kurkdroge grond die dat dan niet goed absorbeert.
Om aan te geven hoe weinig het hier regent, de afronding van de onderbouw was in oktober en sindsdien heeft het eigenlijk niet geregend. Naja, twee keer een klein druppel buitje in november, maar dat deed uiteraard niks.

De vuurdoop als het een keer echt gaat hozen/onweren moet dus nog komen :X
Nu kan er eigenlijk maar van een kant water eventueel naar binnen komen en dat is de voorkant, want de rest van de muren zitten letterlijk onder het huis waar het water sowieso niet tegen de buitenmuur aan kan komen.
Bij de trap aan de ingang van de onderbouw is een waterpomp geïnstalleerd die grote hoeveelheden water via een buis onder de grond naar de straat pompt en de straat zit weer 2 meter onder het niveau van het huis (huis is letterlijk op een rots gebouwd)

De binnen muren van de onderbouw staan ook los van de buiten-kleigrond en ze zijn geïmpregneerd aan de onderkant dus er is wel over nagedacht. Maar ja, bij uitzonderlijke situaties weet je het nooit natuurlijk.
  donderdag 28 december 2023 @ 11:10:39 #205
35189 Troel
scherp en bot
pi_211792316
Het water in de beek is denk ik met wel 30 cm gezakt *O*
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 28 december 2023 @ 11:15:19 #206
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_211792413
quote:
7s.gif Op donderdag 28 december 2023 11:10 schreef Troel het volgende:
Paar Amerikaanse oldtimers met dikke V8's kopen.
Die zijn slecht voor het milieu -> opwarming aarde -> beek droogt op -> geen overstroming meer *O*
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  donderdag 28 december 2023 @ 11:16:12 #207
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_211792424
A murky, forgotten land.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 28 december 2023 @ 11:53:59 #208
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211793015
quote:
11s.gif Op donderdag 28 december 2023 10:16 schreef dick_laurent het volgende:
Dan krijg je dus in een klap een mega lading water op een kurkdroge grond die dat dan niet goed absorbeert
Beter dan een drijfnatte grond die niet absorbeert :P
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  donderdag 28 december 2023 @ 12:08:07 #209
35189 Troel
scherp en bot
pi_211793238
Het pvc blijkt laminaat te zijn :{
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 28 december 2023 @ 12:09:16 #210
35189 Troel
scherp en bot
pi_211793262
quote:
1s.gif Op donderdag 28 december 2023 11:15 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Paar Amerikaanse oldtimers met dikke V8's kopen.
Die zijn slecht voor het milieu -> opwarming aarde -> beek droogt op -> geen overstroming meer *O*
Ging het daardoor nuet heel veel meer regenen zodat de beek toch overstroomt? :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 28 december 2023 @ 12:10:36 #211
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_211793283
quote:
7s.gif Op donderdag 28 december 2023 12:09 schreef Troel het volgende:

[..]
Ging het daardoor nuet heel veel meer regenen zodat de beek toch overstroomt? :D
Details :7
A murky, forgotten land.
  donderdag 28 december 2023 @ 12:52:01 #212
35189 Troel
scherp en bot
pi_211794119
quote:
11s.gif Op donderdag 28 december 2023 10:16 schreef dick_laurent het volgende:
Wauw, heb even dit topic helemaal bijgelezen. Heftig dit hoor! Ik leef extra mee omdat ik ook nog steeds in 'spanning' zit voor de eerste keer dat het hier hard gaat regenen....

Wij hebben namelijk de afgelopen maanden ook een 'onderbouw' "kelder" laten aanleggen bij ons huis hier in zuidoost Spanje.

Het grote verschil is, dat wij hier in een van de droogste gebieden van Europa wonen met ongeveer 25 tot 30 dagen neerslag per jaar. :@

Toestanden zoals bij @:troel zullen wij dan ook niet heel snel krijgen, maar het kan hier wel i.c.m. enorme onweersbuien enorm hozen. Dan krijg je dus in een klap een mega lading water op een kurkdroge grond die dat dan niet goed absorbeert.
Om aan te geven hoe weinig het hier regent, de afronding van de onderbouw was in oktober en sindsdien heeft het eigenlijk niet geregend. Naja, twee keer een klein druppel buitje in november, maar dat deed uiteraard niks.

De vuurdoop als het een keer echt gaat hozen/onweren moet dus nog komen :X
Nu kan er eigenlijk maar van een kant water eventueel naar binnen komen en dat is de voorkant, want de rest van de muren zitten letterlijk onder het huis waar het water sowieso niet tegen de buitenmuur aan kan komen.
Bij de trap aan de ingang van de onderbouw is een waterpomp geïnstalleerd die grote hoeveelheden water via een buis onder de grond naar de straat pompt en de straat zit weer 2 meter onder het niveau van het huis (huis is letterlijk op een rots gebouwd)

De binnen muren van de onderbouw staan ook los van de buiten-kleigrond en ze zijn geïmpregneerd aan de onderkant dus er is wel over nagedacht. Maar ja, bij uitzonderlijke situaties weet je het nooit natuurlijk.
Als je er rekening mee gehouden hebt, dan heb je het goed geregeld, dus dan zal het wel los lopen denk ik toch? En anders hoop ik voor je dat het nooit uitzonderlijk wordt. *O*
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Manager PR/Moderator donderdag 28 december 2023 @ 22:53:50 #213
269689 crew  Viv
pi_211806553
quote:
7s.gif Op donderdag 28 december 2023 12:08 schreef Troel het volgende:
Het pvc blijkt laminaat te zijn :{
Vandaar dat het zo krom getrokken was? :{

:*
pi_211808426
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2023 15:20 schreef Leandra het volgende:

[..]
En daar zit nog net zoveel water in als een week geleden?
:D.
pi_211808471
Wij hadden trouwens ook water in de kelder, maar dat was mijn eigen stomme schuld... wilde water uit de kruipruimte naar buiten pompen maar toen viel de slang in de kelder , heb dus een uur lang water van kruipruimte naar kelder zitten pompen.. :(.

Ik heb eerst met een dompelpomp al het water weggepompt, vervolgens tapijt eruit getrokken en daarna een paar dagen zo'n bouwdroger erin gezet van de Boels. Ik denk dat jij daar ook aan moet om dat vocht weg te krijgen. Nu gaan we schilderen en een nieuwe vloer uitzoeken (pff wat is dat duur geworden zeg !!).

[ Bericht 6% gewijzigd door Sport_Life op 29-12-2023 00:14:43 ]
  vrijdag 29 december 2023 @ 00:44:00 #216
277627 Seven.
We are Borg.
pi_211809147
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 december 2023 00:09 schreef Sport_Life het volgende:
Wij hadden trouwens ook water in de kelder, maar dat was mijn eigen stomme schuld... wilde water uit de kruipruimte naar buiten pompen maar toen viel de slang in de kelder , heb dus een uur lang water van kruipruimte naar kelder zitten pompen.. :(.

Ik heb eerst met een dompelpomp al het water weggepompt, vervolgens tapijt eruit getrokken en daarna een paar dagen zo'n bouwdroger erin gezet van de Boels. Ik denk dat jij daar ook aan moet om dat vocht weg te krijgen. Nu gaan we schilderen en een nieuwe vloer uitzoeken (pff wat is dat duur geworden zeg !!).

Yes, valt vies tegen momenteel ;( . Zelfs Kwantum en Leenbakker zijn duur.
Resistance is futile.
pi_211809375
quote:
7s.gif Op donderdag 28 december 2023 11:10 schreef Troel het volgende:
Beter...
Ik hoop dat het zakken de komende dagen door zal gaan.

Wat een ellende Troel, sterkte!
pi_211809506
quote:
9s.gif Op vrijdag 29 december 2023 00:44 schreef Seven. het volgende:

[..]
Yes, valt vies tegen momenteel ;( . Zelfs Kwantum en Leenbakker zijn duur.
Ja echt bizar! Eenvoudig tapijt bij de carpet right was al 3400 :X wel incl ondervloer enzo.

Ik denk dat we de ondervloer zelf maar gaan leggen. Scheelt ook weer wat.
  vrijdag 29 december 2023 @ 06:04:28 #219
35189 Troel
scherp en bot
pi_211811083
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 december 2023 00:09 schreef Sport_Life het volgende:

Ow dat is ook kut.

Hier nog niet toe aan drogen helaas, er komt nog steeds wel nieuw water binnen, ook al stroomt het niet meer met een straaltje door dat gat uit de muur.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 30 december 2023 @ 10:43:51 #220
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_211834952
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 december 2023 06:04 schreef Troel het volgende:

[..]
Ow dat is ook kut.

Hier nog niet toe aan drogen helaas, er komt nog steeds wel nieuw water binnen, ook al stroomt het niet meer met een straaltje door dat gat uit de muur.
Hoe gaat het nu? Las elders iets over pompdienst buiten?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zaterdag 30 december 2023 @ 10:55:19 #221
35189 Troel
scherp en bot
pi_211835104
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2023 10:43 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Hoe gaat het nu? Las elders iets over pompdienst buiten?
Ja, we pompen buiten de ruimte bij de ramen leeg, dat moet ook in de nacht. Bij ons dienst vannacht kwamen we erachter dat er toch wel weer een stroompje uit de muur komt (maar ook weer flink wat regen geweest).
Wij waren van 3 tot half 4 bezig, vanochtend bleek dat mijn pa de wekker om half 4 gezet had dus allemaal een gebroken nacht in plaats van om en om.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 30 december 2023 @ 11:00:22 #222
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_211835166
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 december 2023 10:55 schreef Troel het volgende:

[..]
Ja, we pompen buiten de ruimte bij de ramen leeg, dat moet ook in de nacht. Bij ons dienst vannacht kwamen we erachter dat er toch wel weer een stroompje uit de muur komt (maar ook weer flink wat regen geweest).
Wij waren van 3 tot half 4 bezig, vanochtend bleek dat mijn pa de wekker om half 4 gezet had dus allemaal een gebroken nacht in plaats van om en om.
Wat een ellende blijft het joh. Zowel binnen als buiten moeten pompen. En zo komen jullie ook niet tot rust -O-
En zonde dat je vader onnodig ook een gebroken nacht had..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zaterdag 30 december 2023 @ 14:33:26 #223
35189 Troel
scherp en bot
pi_211839085
Ow en voor de 'dat vergoed je verzekeraar-roepers' (pun intended :P ):
https://www.klaverblad.nl(...)erlast-verzekerd.htm

Vandaag wel een lichtpuntje:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 30 december 2023 @ 14:36:31 #224
35189 Troel
scherp en bot
pi_211839142
Overigens maakt dat nie thet water in de kelder bij mijn vriend thuis goed :(
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211840178
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 december 2023 14:33 schreef Troel het volgende:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Misschien als had je beter lief kunnen doen tegen hem dan is er een handige man in huis die zaken oplost.
Vakman pur sang
  zaterdag 30 december 2023 @ 16:23:48 #226
35189 Troel
scherp en bot
pi_211841223
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2023 15:35 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Misschien als had je beter lief kunnen doen tegen hem dan is er een handige man in huis die zaken oplost.
Hahahahah, als het om computerzaken gaat zeker, maar dit soort dingen echt niet ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211843198
quote:

SPOILER
Wees er maar trots op dat je gelijk hebt. Gelukkig heb ik een verzekering, die dit alles wel dekt, inclusief de eerste noodoplossing via een aannemer die zij 24/7 inschakelen. No pun intended!

[ Bericht 0% gewijzigd door PJ op 30-12-2023 18:08:09 ]
pi_211845342
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2023 18:01 schreef PJ het volgende:

[..]
Wees er maar trots op dat je gelijk hebt. Gelukkig heb ik een verzekering, die dit alles wel dekt, inclusief de eerste noodoplossing via een aannemer die zij 24/7 inschakelen. No pun intended!
Daar staat. Schade doordat muren vocht doorlaten is niet verzekerd. En dat zal dan voor al die verzekeringen wellicht wel gelden.

Ook bij jouw fancy verzekering waarschijnlijk;
quote:
Welke vochtschade is NIET verzekerd?

Bij lekkages die niet het gevolg zijn van nalatigheid of overstromingen zal je verzekering doorgaans de gevolgen van de vochtschade dekken. Maar dat is zeker niet het geval bij elk vochtprobleem. In de volgende situaties vergoedt je verzekering de schade vaak niet:

1. Vochtschade door optrekkend vocht

Optrekkend grondwater is 1 van de meest voorkomende vochtproblemen. Het ontstaat door een ontbrekende, beschadigde of onderbroken waterkering. Dit vochtprobleem leidt in de meeste gevallen niet tot een vergoeding, omdat optrekkend vocht door je verzekering beschouwd wordt als nalatigheid van de eigenaar. Alleen als opstijgend vocht een gevolg is van een overstroming of hevige regenval vergoeden bepaalde verzekeringen de kosten.

2. Vochtschade door doorslaand vocht

Doorslaand vocht komt voor bij beschadigde gevels die niet goed beschermd zijn tegen vocht. Regenwater dringt binnen langs poreuze buitenmuren en tast zo je binnenmuren aan. De verzekering vergoedt de gevolgen van doorslaand vocht in de meeste gevallen niet. Ook omdat dit vochtprobleem een gevolg is van nalatigheid, namelijk sterk verouderde, beschadigde buitenmuren die niet op tijd aangepakt zijn.

3. Vochtschade door condensatievocht

Koken, douchen, strijken, …: al deze activiteiten verhogen de luchtvochtigheid in je woning. In een slecht geventileerde woning kan die warme lucht neerslaan op koude oppervlakken (muren, ramen, …), met condens tot gevolg. Ook condensatievocht valt volgens je verzekeraar onder nalatig onderhoud van je woning. Het is namelijk te wijten aan een gebrekkige of slechte ventilatie en dit kan je voorkomen door te investeren in een degelijk ventilatiesysteem en de ruimtes regelmatig goed te ventileren.

Let op, ook andere vochtproblemen zoals optrekkend of doorslaand vocht kunnen aan de basis liggen van een verhoogde luchtvochtigheid en condensatieproblemen als gevolg daarvan. Het vochtprobleem oplossen is dan de boodschap.

.
Vakman pur sang
pi_211846719
quote:

SPOILER
En je kinderen dan..
  zaterdag 30 december 2023 @ 21:08:42 #230
35189 Troel
scherp en bot
pi_211847603
quote:
15s.gif Op zaterdag 30 december 2023 20:41 schreef Sport_Life het volgende:

[..]
En je kinderen dan..
Die stonden met hun voeten in de drek te lachen en hebben de sleepkabel gehaald ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211859197
Wat een ellende, @Troel . Iemand schreef hier dat brand het allerergst is. Wat resultaat betreft is dat misschien wel zo, maar lekkages zijn op een geheel eigen manier gekmakend. Sterkte ermee. :*
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_211859486
quote:

SPOILER
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2023 19:47 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Daar staat. Schade doordat muren vocht doorlaten is niet verzekerd. En dat zal dan voor al die verzekeringen wellicht wel gelden.

Ook bij jouw fancy verzekering waarschijnlijk;
[..]

Ik zou er persoonlijk nog wel een aantal mails/brieven aan durven wagen.
Dit doorslaand vocht is ontstaan door een overstroomde beek. Zonder die overstroming was dit probleem niet ontstaan. Heeft dus in mijn ogen niets te maken met achterstallig onderhoud. Ik zou een onafhankelijke schadeexpert inschakelen en (evt via de rechtsbijstand) toch proberen dit te verhalen op de verzekering.
Maar goed, jouw huis, jouw geld, jouw feestje.
  zondag 31 december 2023 @ 10:55:15 #233
35189 Troel
scherp en bot
pi_211860490
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2023 09:48 schreef Claudia_x het volgende:
Wat een ellende, @:troel . Iemand schreef hier dat brand het allerergst is. Wat resultaat betreft is dat misschien wel zo, maar lekkages zijn op een geheel eigen manier gekmakend. Sterkte ermee. :*
Gekmakend zeker, maar we zijn geen spullen kwijt natuurlijk. Dat lijkt me zo erg aan een brand of inbraak.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211860963
quote:

[..]
Ook indien het een kelder betreft?

Weet je dat héél zeker?

Water in een kelder en de gevolgen daarvan valt echt zelden onder de dekking.
Maar ik ben benieuwd naar de polisvoorwaarden van jouw verzekering. Wellicht kan TS dan overstappen.
pi_211862472
twitter

Nog ff doorpompen wel helaas.
Vakman pur sang
pi_211863134
quote:

[..]
Nou, dat is dan best interessant voor velen denk ik zo. Welke verzekering is dat?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_211864265
quote:

SPOILER
Ik wilde je niet extra van streek maken, maar wij hebben nooit enig voet aan de grond gekregen bij de verzekering. Enigszins voor de gevolgschade, maar dat was onze minste zorg.
pi_211864582
quote:

[..]
Water door muren is nooit gedekt.
pi_211865504
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2023 10:06 schreef Angelfrouk het volgende:
Ik zou er persoonlijk nog wel een aantal mails/brieven aan durven wagen.
Dit doorslaand vocht is ontstaan door een overstroomde beek. Zonder die overstroming was dit probleem niet ontstaan. Heeft dus in mijn ogen niets te maken met achterstallig onderhoud. Ik zou een onafhankelijke schadeexpert inschakelen en (evt via de rechtsbijstand) toch proberen dit te verhalen op de verzekering.
Maar goed, jouw huis, jouw geld, jouw feestje.
Uitgangspunt is dat een woningeigenaar verantwoordelijk is voor het waterdicht zijn / maken van het huis. Of het nou regen of de beek is, doet niet ter zake.
  dinsdag 2 januari 2024 @ 13:22:05 #240
35189 Troel
scherp en bot
pi_211891149
Ondertussen is het laminaat verwijderd en hebben we prachtige vloer die er nog onder zat kunnen bewonderen. De beek staat weer hoog en het is flink nat, maar het lijkt rustig te zijn nu. Redelijk standaard gewoon alles in het souterrain een paar centimeter water (met pomp), maar as we speak geen stroompje uit de muur.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 2 januari 2024 @ 13:24:07 #241
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_211891172
Hopelijk stijgt het niet (veel) verder en komt er geen nieuw stroompje meer door de muur.
In dat geval zou je ergste achter de rug hebben.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 2 januari 2024 @ 13:25:08 #242
35189 Troel
scherp en bot
pi_211891187
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 13:24 schreef StateOfMind het volgende:
Hopelijk stijgt het niet (veel) verder en komt er geen nieuw stroompje meer door de muur.
In dat geval zou je ergste achter de rug hebben.
Nouja het is toch een kwestie van maanden voordat alles droog is en een en ander weer aangepakt kan worden ben ik bang.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 2 januari 2024 @ 13:29:25 #243
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_211891237
Zooi van die bouwdrogers aanschaffen.

En cursussen 'kampvuur maken' geven in het souterrain :7
A murky, forgotten land.
  dinsdag 2 januari 2024 @ 16:03:52 #244
35189 Troel
scherp en bot
pi_211893402
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 13:29 schreef StateOfMind het volgende:
Zooi van die bouwdrogers aanschaffen.

En cursussen 'kampvuur maken' geven in het souterrain :7
Het moet buiten ook droog zijn :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 2 januari 2024 @ 16:09:18 #245
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_211893484
Oh ja :@

Dan kun je het voorlopig vergeten vrees ik :'(
A murky, forgotten land.
  Manager PR/Moderator dinsdag 2 januari 2024 @ 16:12:07 #246
269689 crew  Viv
  dinsdag 2 januari 2024 @ 16:28:15 #247
35189 Troel
scherp en bot
pi_211893718
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 16:12 schreef Viv het volgende:
Is verhuizen een optie? :@
Waar naar toe :P (en wie gaat het huis in deze staat kopen??)

Maar nee, eigenlijk is het heel simpel, als dit allemaal achter de rug is, is er ook al zoveel verspijkerd aan dit huis dat er bijna niets meer fout kan gaan zeg maar :P

En de omgeving maakt heel veel goed. Bovendien zou je dan al naar twee huizen moeten verhuizen enzo, want in een normaal huis gaan echt geen twee gezinnen passen. :@
Ik sta wel ingeschreven voor een huurwoning, maar dat lost niets op op heel korte termijn, want loting.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211894253
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 16:03 schreef Troel het volgende:

[..]
Het moet buiten ook droog zijn :D
Klopt, tot het een stuk droger is het even accepteren zoals het is. Drogen kan pas als er geen water meer komt, of je moet stroom willen vernietigen.
Vakman pur sang
pi_211897197
@Troel, ik hoop toch echt voor je dat de verzekeraar in ieder geval een fors gedeelte gaat vergoeden.

2,5 jaar terug was hier zo'n intense hoosbui dat binnen een uur in de hele buurt de straten en de tuinen blank stonden. De riolering bleek het niet aan te aan te kunnen en het water in onze regenpijp werd omhoog gestuwd naar de dakgoot en kwam vanuit daar door de muren en het plafond heen in de kinderkamers.

Het plafond van 1 van de kinderkamers kwam naar beneden zetten, de vloeren op de bovenverdieping trokken krom, de vensterbanken braken af, de muren bolden op, etc. Hier is een schade expert gekomen vanuit Interpolis, onze verzekeraar, en die stelde vast dat er geen achterstallig onderhoud was en dat de gevolgschade werd gedekt. Daar viel in ons geval echt alles onder; de vloer, het plafond, nieuwe vensterbanken, er kwam een schilder voor al het schilderwerk, reinigingskosten voor de gordijnen, spullen die stuk waren door het water. Alleen de verzakking in onze achtertuin viel buiten de verzekering. Ons 'geluk' was dat we er nog geen jaar woonden en we letterlijk net alles hadden verbouwd en opgeknapt dus alles werd vergoed tegen nieuwwaarde. Wij kregen zelfs ¤ 15,- per uur voor de werkzaamheden die wij zelf moesten verrichten, zoals schoonmaak werkzaamheden, dingen naar de stort brengen (inclusief de stortkosten).

Dit is natuurlijk een hele andere situatie dan bij jou én met veel minder heftige gevolgen, maar ook hier kwam de schade door vocht dat door de muren en het plafond naar binnen kwam (nou ja 'vocht', het regende binnen net zo hard als buiten). Er werd gewoon echt heel veel als gevolgschade genoteerd omdat de oorzaak de regenpijp was en die hebben we op eigen kosten gemaakt en aangepast.

Ik zou mij dan ook kunnen voorstellen dat aangezien de oorzaak bij jullie de rivier is, veel of misschien zelfs wel alle schade als gevolgschade kan worden gezien? Tenzij vast komt te staan dat er sprake is van achterstallig onderhoud of een ander gebrek, maar het lijkt mij dat geen enkel huis is bestand tegen zoveel water...

Heel veel sterkte, ik leef met je mee en hoop dat er snel betere (en rustigere) tijden voor jullie aanbreken!
  dinsdag 2 januari 2024 @ 21:36:42 #250
35189 Troel
scherp en bot
pi_211897524
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 21:18 schreef Schanu het volgende:
@:Troel, ik hoop toch echt voor je dat de verzekeraar in ieder geval een fors gedeelte gaat vergoeden.

Als ik het goed begrepen heb, is er vandaag weer contact geweest met de tussenpersoon. Ik heb zelf al aangegeven dat ik best wel een babbeltje wil houden met de rechtsbijstandsverzekering in verband met het natuurgebied aan de overkant. Want dat is normaal dus veel droger en dan hadden we zelf de sloot kunnen gebruiken in plaats van dat dat al tijden vol water stond en niet afgevoerd werd vanwege het nathouden.

Ook de straat heeft er danig onder te leiden. Vandaag maar weer melding gemaakt bij de gemeente (overigens ook over de wateroverlast). Ik zit er serieus over te denken om maar een gelamineerd blaadje aan een boom te prikken met de nummers van de loonwerkers uit de buurt :D
De afvalophaaldienst durft hier niet meer te komen en ook de postbode heeft er moeite mee. Lijkt mij dat een gemeente ook een zorgplicht heeft in dezen. We betalen genoeg belasting enzo :@
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')