Nou we gaan het zien. (Hopelijk niet) Dat ze de de dreiging maar zo snel mogelijk neutraliseren.quote:Terrorismedreiging in Nederland naar een-na-hoogste niveau: 'Reële kans op aanslag'
De Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid (NCTV) heeft het dreigingsniveau voor terrorisme verhoogd van 3 naar 4. Dat betekent dat er een reële kans is dat er een aanslag plaatsvindt in ons land.
Het is voor het eerst sinds december 2019 dat het dreigingsniveau in Nederland weer op het een-na-hoogste niveau staat.
De oorlog tussen Israël en Hamas, de koranschendingen in verschillende Europese landen en de oproepen tot aanslagen van terroristische organisaties zijn de oorzaak van het verhoogde dreigingsniveau.
"De recentelijke aanslagen in omringende landen laten zien dat individuen aan deze oproepen gehoor geven", schrijft de NCTV in een verklaring. "Ook een aantal arrestaties in naburige Europese landen van verdachten die de intentie hadden om vanuit jihadistisch motief een aanslag te plegen zijn hier voorbeelden van."
Volgens de NCTV is ook de dreiging vanuit het rechts-extremisme en het anti-institutioneel extremisme nog altijd aanwezig.
Radicalisering jonge jihadisten gebeurt grotendeels online
Internet speelt de laatste jaren een steeds grotere rol in radicalisering, zegt de NCTV. Dat gebeurt onder meer in de vorm van het verspreiden van propaganda en het vormen van een netwerk.
Sommigen zoeken online naar mensen die dezelfde ideologie hebben, radicaliseren en gaan dan over tot geweld. Maar het valt de NCTV ook op dat sommige jongeren een geschikte ideologie zoeken bij al bestaande geweldfantasieën.
Niet alleen bij het jihadisme, maar ook bij het rechts-extremisme speelt internet een steeds grotere rol. Bovendien neemt de online haat richting Joden en lhbtiq+'en in Nederland toe.
Nederland neemt sinds oorlog Gaza al extra maatregelen
Nederland neemt sinds het oplaaien van de oorlog tussen Israël en Hamas al wel extra maatregelen om een aanslag te voorkomen. Dat zei een woordvoerder van de NCTV eind november tegen NU.nl. Over de aard van die extra maatregelen kan de NCTV niets zeggen vanwege veiligheidsredenen.
In het vorige dreigingsbeeld in mei liet de NCTV weten dat er een toegenomen dreiging was vanwege jihadistische organisaties die voorbereidingen troffen om terroristische aanslagen te plegen in Europa. Desondanks bleef het dreigingsniveau toen op 3 staan.
Tussen maart 2013 en december 2019 stond het dreigingsniveau in Nederland ook op 4. Daarna is het dreigingsniveau afgeschaald naar 3. Drie keer per jaar meldt de NCTV in het Dreigingsbeeld Terrorisme Nederland wat het huidige dreigingsniveau is.
Ja, gewoon iedereen oppakken bij zo'n demonstratie. Pak je ook meteen Carice en wat andere BN'ers. Ruimt lekker op.quote:Op dinsdag 12 december 2023 16:08 schreef Haags het volgende:
Gelukkig hebben we al genoeg hamas aanhangers in onze steden met die leuzen van from the river to the sea...
Zo me eerder druk maken om een aanslag vanuit extreem links op Wilders of Baudet.quote:Op dinsdag 12 december 2023 16:05 schreef Frutsel het volgende:
Niet alleen bij het jihadisme, maar ook bij het rechts-extremisme speelt internet een steeds grotere rol.
Ik denk dat als je een lijstje zou maken met alle potentiële mogelijkheden dat we rond 8 miljoen inwoners zitten die mogelijk als dreiging kunnen worden gezienquote:Op dinsdag 12 december 2023 16:12 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Zo me eerder druk maken om een aanslag vanuit extreem links op Wilders of Baudet.
En ondanks een dubbele aanslag op een vooraanstaand politicus en het moeten afgelasten van de uitslagenavond wordt links-extremisme niet genoemd. En dan maar zeuren over Wilders en de grondwet terwijl dat achterbakse kreng Yesilgöz de veiligheidsdiensten totaal heeft gepolitiseerd en illegaal burgers laat bespioneren.quote:Op dinsdag 12 december 2023 16:18 schreef RamboDirk het volgende:
Ik heb het idee dat men dat rechts-extremisme er alleen maar een beetje bijpakt om het islam extremisme te bagataliseren. Dat benoemde lijstje met aanslagen zijn louter Islam gerelateerde aanslagen
Gelukkig stromen er elke week ruim tweeduizend mensen binnen met hetzelfde geloof waarbij maar zeer mondjesmaat afstand wordt genomen van het extreme gedachtengoed binnen dat geloof. En het risico en de kans dat er mensen tussen zitten die exact dat extreme gedachtengoed ondersteunen is helaas ook erg groot. In de landen om ons heen zijn aanslagen al meermaals voorgekomen en Nederland gaat vanzelf ook aan de beurt zijn, want heel veel mensen hun ogen zijn nog steeds niet geopend en hebben nog steeds een roze bril op wat betreft 'vluchtelingen'.quote:Op dinsdag 12 december 2023 16:24 schreef Mubassie het volgende:
Nog meer islam binnenhalen, dan gaat die dreiging vast omlaag
Dit is copy-paste he?quote:Op dinsdag 12 december 2023 16:32 schreef Tekaschi het volgende:
En in Parijs reisadvies "geel".
Wat zijn we toch aan het doen. We zitten aan het uiteinde van het hoefijzer model, ja de uitspraken van Wilders is 1 kant, de andere kant is het ziekelijke wegkijken en faciliteren van deze radicale ideologie iets wat we nu al decennia zien. Maar laten we vooral negeren wat voor een enorme ellende de islam veroorzaakt, laten we het vooral niet benoemen, want een middenweg zoeken is natuurlijk Wilders in de kaart spelen. Is immers niet de wegkijkende elite die het slachtoffer is van deze groeiende ellende. En dan hebben we er nu iemand in de kamer zitten die roept dat de islam al 2000 jaar bij Europa hoort, in mijn ogen een radicalere uitspraak dan wat ik ooit uit de mond van een pvv'er heb gehoord.
Eens zien hoeveel slachtoffers nog moeten gaan vallen voordat de oogjes opengaan bij wegkijkend Europa.
Het gaat ook niet alleen om aanslagen of zelfs joodse schoolsluitingen en ondergedoken leraren. Als op straat even of andere kerel vervelend deed tegen een vrouw dan grijp je in terwijl je weet dat alle andere mannen in de buurt aan jouw kant gaan staan. Ik denk dat je daar in de randstad niet meer vanuit kan gaan, en dan grijp je dus niet meer in.quote:Op dinsdag 12 december 2023 16:33 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Gelukkig stromen er elke week ruim tweeduizend mensen binnen met hetzelfde geloof waarbij maar zeer mondjesmaat afstand wordt genomen van het extreme gedachtengoed binnen dat geloof. En het risico en de kans dat er mensen tussen zitten die exact dat extreme gedachtengoed ondersteunen is helaas ook erg groot. In de landen om ons heen zijn aanslagen al meermaals voorgekomen en Nederland gaat vanzelf ook aan de beurt zijn, want heel veel mensen hun ogen zijn nog steeds niet geopend en hebben nog steeds een roze bril op wat betreft 'vluchtelingen'.
Ik denk dat de dreiging al wel naar 5 kan. Voor mensen die niet in de randstad wonen zal het nog niet of sporadisch zichtbaar zijn maar hier in de randstad zie je overal signalen dat door de toestroom van vluchtelingen de samenhang van de maatschappij verloren is gegaan. Mensen verstaan en begrijpen elkaar niet meer.
Deden ze al op kerstmarkten in Duitsland.quote:Op dinsdag 12 december 2023 16:41 schreef MagicIsland1 het volgende:
Moslims gaan kerst vanaf nu elk jaar verpesten in Nederland en heel het westen.
Indrukwekkend, ik zou zeker eens solliciteren bij de AIVD. Waarom überhaupt naar inlichtingen zoeken als je ook gewoon iets kunt bedenken of aanvoelen?quote:Op dinsdag 12 december 2023 16:18 schreef RamboDirk het volgende:
Ik heb het idee dat men dat rechts-extremisme er alleen maar een beetje bijpakt om het islam extremisme te bagataliseren. Dat benoemde lijstje met aanslagen zijn louter Islam gerelateerde aanslagen
[ afbeelding ]
Grappig ook hoe de twee 'aanslagen' op Thierry er niet bijstaan wanneer "de man die Tim wilde..." er wel op staat.quote:Op dinsdag 12 december 2023 16:18 schreef RamboDirk het volgende:
[ afbeelding ]
Dit weten we inmiddels helaas. Er wordt ondertussen meer gedaan om stigmatisering tegen te gaan dan terrorisme.quote:Op dinsdag 12 december 2023 16:18 schreef RamboDirk het volgende:
[ afbeelding ]
Nee geen copy paste. En liever een "rant" beste Frutsel dan aanslagen. Ik weiger toe te geven aan de groeiende "normalisering" van de ellende wat de islam met zich meebrengt, dit mag nooit normaal worden. In Frankrijk nu weer een lerares wat doodsbedreigingen krijgt en moet onderduiken omdat ze een eeuwen oud schilderij heeft laten zien waar een blote borst op stond, dit mogen wij niet normaal vinden of ooit accepteren.quote:Op dinsdag 12 december 2023 16:39 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Dit is copy-paste he?Je hebt dit ergens staan volgens mij...
Wat op zich jammer is dat je betoog ergens wel begrijpelijk is en ook kunt bespreken maar door bepaalde termen je eigenlijk weet je dat niet uit bent op discussie en liever gewoon weer deze rant afsteekt
edit: Zo zitten er trouwens nog een paar hierboven. Dus het slotje komt dichtbij en dan kunnen we dit onderwerp ook weer gaan vermijden
Ik zeg ook nergens dat het niet besproken mag worden en geef zelfs aan er begrip voor hebben dat men het wil bespreken.quote:Op dinsdag 12 december 2023 16:58 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Nee geen copy paste. En liever een "rant" beste Frutsel dan aanslagen. Ik weiger toe te geven aan de groeiende "normalisering" van de ellende wat de islam met zich meebrengt, dit mag nooit normaal worden. In Frankrijk nu weer een lerares wat doodsbedreigingen krijgt en moet onderduiken omdat ze een eeuwen oud schilderij heeft laten zien waar een blote borst op stond, dit mogen wij niet normaal vinden of ooit accepteren.
Een "rant" zie ik daarnaast al tientallen jaren, een "rant" over de bruinhemden die door de straten marcheren, anders gelovigen aanvallen, homo's belagen, aanslagen plegen, dat is de "rant" die ik al jaren zie over zogenaamd "rechts" terwijl alle feiten en de werkelijkheid naar de islam wijzen die er zich een factor duizend meer schuldig aan maken dan de "rants" wat ik al jaren over het zogenaamde "rechtse gevaar" hoor.
Maar in één ding heb je gelijk, ik ben niet uit op een discussie, die discussie heb ik, mede op FOK!, heel wat jaren proberen aan te gaan. Op een gegeven moment was ik dat verketteren en demoniseren wel zat, dus moeten jullie het doen met mijn "rants".
Ik denk dat ze rekening houden met een gek die op straat mensen gaat neersteken of neerknuppelen met een hamer. Zoiets kan overal denk ik wel gebeuren.quote:Op dinsdag 12 december 2023 16:34 schreef roos94 het volgende:
Gelukkig woon ik in Zierikzee. Dat zullen ze denk ik niet snel uitkiezen
Moest ik wonen aan de Rotterdamse haven of hartje Den Haag, dan mwuah.. misschien minder lekker slapen.
Het zal in mijn witte, vooral bewoond door oudere Zeeuwen, wijkje, minder snel kans op hebben dan waar ik woonde in het stronthol in Rotterdam Zuid.quote:Op dinsdag 12 december 2023 17:06 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik denk dat ze rekening houden met een gek die op straat mensen gaat neersteken of neerknuppelen met een hamer. Zoiets kan overal denk ik wel gebeuren.
Welke 'krachttermen' heb je het nu dan over? Ik zie de laatste tijd in topics ook wel erg veel posts verdwijnen, vooral als het over onderwerpen rondom terrorisme of criminaliteit gaat.quote:Op dinsdag 12 december 2023 17:01 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ik zeg ook nergens dat het niet besproken mag worden en geef zelfs aan er begrip voor hebben dat men het wil bespreken.
Het zijn alleen bepaalde krachttermen die geuit worden waardoor een topic als dit verziekt wordt en het zo vaak een slotje oplevert. Voegt gewoon niets toe.
Ik gok dat zoiets sneller in jouw witte wijkje gebeurd dan in Rotterdam Zuid. Of gewoon sowieso op een plek waar veel blanke mensen zijn. Het is niet voor niks een aanslag tegen het westen.quote:Op dinsdag 12 december 2023 17:07 schreef roos94 het volgende:
[..]
Het zal in mijn witte, vooral bewoond door oudere Zeeuwen, wijkje, minder snel kans op hebben dan waar ik woonde in het stronthol in Rotterdam Zuid.
Ah kan natuurlijkquote:Op dinsdag 12 december 2023 16:08 schreef Haags het volgende:
Gelukkig hebben we al genoeg hamas aanhangers in onze steden met die leuzen van from the river to the sea...
quote:Op dinsdag 12 december 2023 16:08 schreef Haags het volgende:
Gezellig ja.quote:Op dinsdag 12 december 2023 16:10 schreef koffiekoekjes het volgende:
Gelukkig blijven we ons bemoeien met dat kansloos conflict in het Midden-Oosten.
Levert ons echt veel op...
Ik woon tussen moslims. 5 gezinnen naast ons, en nog meer elders in de wijk. Wij zijn veilig.quote:Op dinsdag 12 december 2023 17:34 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik gok dat zoiets sneller in jouw witte wijkje gebeurd dan in Rotterdam Zuid. Of gewoon sowieso op een plek waar veel blanke mensen zijn. Het is niet voor niks een aanslag tegen het westen.
Leg eens uit...?quote:Op dinsdag 12 december 2023 17:01 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ik zeg ook nergens dat het niet besproken mag worden en geef zelfs aan er begrip voor hebben dat men het wil bespreken.
Het zijn alleen bepaalde krachttermen die geuit worden waardoor een topic als dit verziekt wordt en het zo vaak een slotje oplevert. Voegt gewoon niets toe.
We noemen het gewoon eindejaarsdagen, net zoals sommige scholen het kerstdiner al eindejaarsdiner noemen voor al dat onverdraagzame volk. En dan gaan we naar de eindejaarsmarkt.quote:Op dinsdag 12 december 2023 16:43 schreef Nober het volgende:
[..]
Deden ze al op kerstmarkten in Duitsland.
Snel afschaffen dus. Tis maar kerst. Als moslims dan tevreden zijn. En door.
Stronthol😆🤣quote:Op dinsdag 12 december 2023 17:07 schreef roos94 het volgende:
[..]
Het zal in mijn witte, vooral bewoond door oudere Zeeuwen, wijkje, minder snel kans op hebben dan waar ik woonde in het stronthol in Rotterdam Zuid.
Iedereen stomverbaasd dat er voor het onderwijs geen leraren m/v te vinden zijn.quote:Op dinsdag 12 december 2023 16:55 schreef Akathisia het volgende:
https://www.thetimes.co.u(...)-art-class-0hzt3sdm0. Gaat er weer een lerarenhoofd rollen?
Verbijsterend iddquote:Op dinsdag 12 december 2023 18:27 schreef hb64 het volgende:
[..]
Iedereen stomverbaasd dat er voor het onderwijs geen leraren m/v te vinden zijn.
Met een eindejaarvrachtwagen die door de eindejaarsmarkt ploegt. In naam van eindejaars-allahquote:Op dinsdag 12 december 2023 18:14 schreef Catkiller het volgende:
[..]
We noemen het gewoon eindejaarsdagen, net zoals sommige scholen het kerstdiner al eindejaarsdiner noemen voor al dat onverdraagzame volk. En dan gaan we naar de eindejaarsmarkt.
Dan vraag ik me af of die kerstkaarten die ik elk jaar uit mijn vriendenkring krijg dan van nepmoslims zijn of zo. Ik zal even opletten of ze ermee ophouden dit jaar en kerst gaan verpesten in plaats daarvan.quote:Op dinsdag 12 december 2023 16:41 schreef MagicIsland1 het volgende:
Moslims gaan kerst vanaf nu elk jaar verpesten in Nederland en heel het westen.
sp3cjodenquote:Op dinsdag 12 december 2023 18:38 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dan vraag ik me af of die kerstkaarten die ik elk jaar uit mijn vriendenkring krijg dan van nepmoslims zijn of zo. Ik zal even opletten of ze ermee ophouden dit jaar en kerst gaan verpesten in plaats daarvan.
Kwestie van tijd, we gaan vanzelf toegeven. Zij het niet nu, dan wel over een x aantal jaar.quote:Op dinsdag 12 december 2023 18:38 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dan vraag ik me af of die kerstkaarten die ik elk jaar uit mijn vriendenkring krijg dan van nepmoslims zijn of zo. Ik zal even opletten of ze ermee ophouden dit jaar en kerst gaan verpesten in plaats daarvan.
Waarom pak je die gevallen dan niet aan maar dreig je gelijk met het sluiten van het topic waardoor het niet bespreekbaar is?!quote:Op dinsdag 12 december 2023 17:01 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Wat haten ze het Westen en onze gewoontes en geschiedenis toch ....quote:Op dinsdag 12 december 2023 16:55 schreef Akathisia het volgende:
https://www.thetimes.co.u(...)-art-class-0hzt3sdm0. Gaat er weer een lerarenhoofd rollen?
Maar wel massaal hierin komen en de boel verstierenquote:Op dinsdag 12 december 2023 19:19 schreef maily het volgende:
[..]
Wat haten ze het Westen en onze gewoontes en geschiedenis toch ....
Het is gewoon een invasie. We zijn alleen te dom om het te zien.quote:Op dinsdag 12 december 2023 19:19 schreef maily het volgende:
[..]
Wat haten ze het Westen en onze gewoontes en geschiedenis toch ....
Waarom zou je zelfcensuur gaan toepassen?quote:Op dinsdag 12 december 2023 16:39 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Dit is copy-paste he?Je hebt dit ergens staan volgens mij...
Wat op zich jammer is dat je betoog ergens wel begrijpelijk is en ook kunt bespreken maar door bepaalde termen je eigenlijk weet je dat niet uit bent op discussie en liever gewoon weer deze rant afsteekt
edit: Zo zitten er trouwens nog een paar hierboven. Dus het slotje komt dichtbij en dan kunnen we dit onderwerp ook weer gaan vermijden
Nee hoor, velen zien het wel.quote:Op dinsdag 12 december 2023 19:37 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het is gewoon een invasie. We zijn alleen te dom om het te zien.
How about onderscheid maken op afkomst om iemand NL staatsburger te laten worden?quote:Op dinsdag 12 december 2023 20:22 schreef GwanGwaa het volgende:
[..]
Nee hoor, velen zien het wel.
Maar wat kunnen we doen? Ze eigenhandig terugduwen over de grens?
het "ziekelijk wegkijken" en/of "faciliteren". Met dat soort termen komt zo'n topic nooit verder want dan wordt het zon wellus nietus, links vs rechts etc. En dan wordt het weer een islambash topic, een pvv-bash topic of weet ik ut. Islam is kut... het voegt allemaal niets toe en geeft een topic als deze ook weinig bestaansrecht.quote:Op dinsdag 12 december 2023 17:27 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Welke 'krachttermen' heb je het nu dan over? Ik zie de laatste tijd in topics ook wel erg veel posts verdwijnen, vooral als het over onderwerpen rondom terrorisme of criminaliteit gaat.
Ik pak hem aan door hem te wijzen op dat wat ik anders zou willenquote:Op dinsdag 12 december 2023 18:57 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Waarom pak je die gevallen dan niet aan maar dreig je gelijk met het sluiten van het topic waardoor het niet bespreekbaar is?!
Dan had @RamboDirk ook niet kunnen beweren dat er alleen islam-gerelateerde aanslagen op het lijstje staan.quote:Op dinsdag 12 december 2023 16:51 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Grappig ook hoe de twee 'aanslagen' op Thierry er niet bijstaan wanneer "de man die Tim wilde..." er wel op staat.
Dat zou ingaan tegen artikel 1 van de Grondwet.quote:Op dinsdag 12 december 2023 20:31 schreef ludovico het volgende:
[..]
How about onderscheid maken op afkomst om iemand NL staatsburger te laten worden?
quote:Op dinsdag 12 december 2023 22:29 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Dat zou ingaan tegen artikel 1 van de Grondwet.
Is geen gelijk geval.quote:worden in gelijke gevallen gelijk behandeld.
Als dit echt waar is, is dit wel heel triest.quote:Op dinsdag 12 december 2023 18:38 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Edit: vriendin van me zegt dat ze op mijn kerstboom gaat spugen. Dat is er al één
Als je alle feiten en statistieken plus bijkomende hysterie en ophef op een rijtje zet kun je alleen maar concluderen dat we een groot islam probleem hebben terwijl de wegkijkers last hebben van een rechtsefobie.quote:Op dinsdag 12 december 2023 22:33 schreef SpaceOddity het volgende:
Ik kan mij eerlijk gezegd maar weinig voorstellen bij de terreur dreiging vanuit rechts extremistische kant. Van de (niet genoemde) links extremistische kant dan weer wel, want met Wilders nu is een volgende en nieuwe Volkert niet heel erg onwaarschijnlijk. ''Gelukkig'' word de beste man al bijna 20 jaar (twintig) 24/7 beveiligd (wegens dreigementen uit vooral islamitische en linkse hoek).
Maar hé, ik ben tegen geweld, dus tijd dat we al deze kwaadaardige cellen maar eens goed bij de bron aanpakken, dusssss;
Het/de nauwelijks merkbare (dreiging van) extreem rechts? Laten zien dat dat extreme gedachtegoed waarin geweld word verheerlijkt niet welkom is hier en extreme werken waarin dat gedachtegoed gepromoot en opgedrongen word -evenals clubhuizen waar dit gebeurt- per direct opdoeken.
Het/de voorstelbare (dreiging van) extreem links? Laten zien dat dat extreme gedachtegoed waarin geweld word verheerlijkt niet welkom is hier en extreme werken waarin dat gedachtegoed gepromoot en opgedrongen word -evenals clubhuizen waar dit gebeurt- per direct opdoeken.
Het meest voorkomende en merkbare van alle dreiging, het Salafisme? Laten zien dat dat extreme gedachtegoed waarin geweld word verheerlijkt niet welkom is hier en extreme werken waarin dat gedachtegoed gepromoot en opgedrongen word -evenals clubhuizen waar dit gebeurt- per direct opdoeken.
Nee, nevermind.![]()
Zeeland ftw! Zit ik in Zeeuws Vlaanderen tussen twee kerncentrales in toch ook wel lekker.quote:Op dinsdag 12 december 2023 17:07 schreef roos94 het volgende:
[..]
Dat komt omdat jij en ik niet aan de ontvangende kant van die dreiging staan. Het lijkt me dat moskeeën en synagoges op de lijst van potentiële doelen staan en niet onze lokale Appie, terwijl winkelcentra, kerstmarkten, popconcerten, nachtclubs wel degelijk op de mogelijke hitlist staan van moslimextremisten.quote:Op dinsdag 12 december 2023 22:33 schreef SpaceOddity het volgende:
Ik kan mij eerlijk gezegd maar weinig voorstellen bij de terreur dreiging vanuit rechts extremistische kant.
Nee natuurlijk gaat ze niet op mijn kerstboom spugen, lampekapquote:Op woensdag 13 december 2023 09:41 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Als dit echt waar is, is dit wel heel triest.
Tja je weet het tegenwoordig niet meer. Kan maar zo echt zijn.quote:Op woensdag 13 december 2023 09:59 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nee natuurlijk gaat ze niet op mijn kerstboom spugen, lampekap
Ik heb geen vrienden die elkanders feestelijke ornamentele vegetatie mollen.quote:Op woensdag 13 december 2023 10:15 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Tja je weet het tegenwoordig niet meer. Kan maar zo echt zijn.
Er zijn al streng beveiligde synagoges, naar mijn weten komt die dreiging vooral uit de islamitische hoek, maar als je het beter weet dan laat ik mij graag door jou updaten. De afgelopen jaren heb ik materiaal voorbij zien komen waarbij joden (met en zonder keppel op) op straat werden lastig gevallen, of dat er bijvoorbeeld een ruit van een joodse ondernemer kapot werd gegooid. Na mijn weten was dit bijna altijd door mensen met islamitische roots, misschien een enkele keer door iemand met rechts extremistische achtergrond, maar die kan ik me zo niet voor de geest halen.quote:Op woensdag 13 december 2023 09:58 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat komt omdat jij en ik niet aan de ontvangende kant van die dreiging staan. Het lijkt me dat moskeeën en synagoges op de lijst van potentiële doelen staan en niet onze lokale Appie, terwijl winkelcentra, kerstmarkten, popconcerten, nachtclubs wel degelijk op de mogelijke hitlist staan van moslimextremisten.
Ik zei ook nergens dat er geen dreiging is vanuit islamitische hoek naar Joodse mensen of doelen, ik had het over de eventuele dreiging vanuit extreemrechtse hoek, dat die niet is gericht op niet-Joodse en niet-islamitische Nederlandse mensen en doelen.quote:Op woensdag 13 december 2023 18:29 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Er zijn al streng beveiligde synagoges, naar mijn weten komt die dreiging vooral uit de islamitische hoek, maar als je het beter weet dan laat ik mij graag door jou updaten. De afgelopen jaren heb ik materiaal voorbij zien komen waarbij joden (met en zonder keppel op) op straat werden lastig gevallen, of dat er bijvoorbeeld een ruit van een joodse ondernemer kapot werd gegooid. Na mijn weten was dit bijna altijd door mensen met islamitische roots, misschien een enkele keer door iemand met rechts extremistische achtergrond, maar die kan ik me zo niet voor de geest halen.
En ja, dan hebben we nog een enkele keer dat "rechts extremisten" een flesje met iets van een brandende brandstof naar een moskee hebben gegooid.
Daarnaast kan ik mij een video voor de geest halen van iets wat zich afspeelde in een moskee. Een ouderen moslim werd daarin mishandeld door een jongere moslim. De jongere generatie moslims lijken zich hier strenger in de leer en ook aggresiever in het leven te staan.
Mijn bevinding; joden staan wel degelijk aan de "ontvangende kant", niet door extreem rechtse dreiging, maar wel door islamitische dreiging. Moslims staan dan ook aan de "ontvangende kant" maar hebben hier -met uitzondering van een enkel incident- nauwelijks echt te maken gehad met dreiging. Of je moet iemand die een koran in de fik zet en even staat te bbqen als "dreiging" zien.![]()
Maar als moslim zich ergens zorgen over zouden moeten maken, over echte dreiging, dan moeten ze vooral vrees hebben voor de islamitische ideologie zelf. De agressieve harde kern vreet het vanzelf langzaam maar zeker van binnen uit op.
Islam is niet het probleem, wel dat we niet afdwingen of niet duidelijk grenzen willen trekken dat geloofsbelijding van welk geloof dan ook binnen onze seculiere samenleving moet passen, dat de wet vóór het religie gaat, en dat we niemand dwingen ferm afstand te nemen van een radicale interpretatie van welk geloof dan ook, en dat we ook bang zijn te benoemen dat het goed mogelijk is dat je het christendom iets gemakkelijker kunt belijden in ons deel van de wereld en dat daar niks mis mee is (goh, 1500 jaar christendom, nee máár). Er zijn best vooruitstrevende islamitische theologen, maar die worden intern gecanceld, uit geopolitieke motieven vanuit de Arabische wereld.quote:Op dinsdag 12 december 2023 16:32 schreef Tekaschi het volgende:
En in Parijs reisadvies "geel".
Wat zijn we toch aan het doen. We zitten aan het uiteinde van het hoefijzer model, ja de uitspraken van Wilders is 1 kant, de andere kant is het ziekelijke wegkijken en faciliteren van deze radicale ideologie iets wat we nu al decennia zien. Maar laten we vooral negeren wat voor een enorme ellende de islam veroorzaakt, laten we het vooral niet benoemen, want een middenweg zoeken is natuurlijk Wilders in de kaart spelen. Is immers niet de wegkijkende elite die het slachtoffer is van deze groeiende ellende. En dan hebben we er nu iemand in de kamer zitten die roept dat de islam al 2000 jaar bij Europa hoort, in mijn ogen een radicalere uitspraak dan wat ik ooit uit de mond van een pvv'er heb gehoord.
De bijbel en de torah zijn ook niet echt zachtzinnig in bepaalde passages, maar die zijn al door beschaving en geschiedenis en secularisering de kop ingedrukt.
Eens zien hoeveel slachtoffers nog moeten gaan vallen voordat de oogjes opengaan bij wegkijkend Europa.
Tja daar waar vroeger links progressieve krachten de macht van de kerk gebroken hebben. Hebben diezelfde zogenaamde links progressieve krachten besloten om een nog veel achterlijker geloof te omarmen en de problemen van datzelfde geloof te bagatelliseren of gewoon botweg te negeren. Dat is de achterlijke hypocriete spagaat wat een groot deel van "progressief" links tegenwoordig als handelsmerk heeft. Want wij zijn pro LHBTi+ en pro vrouwenrechten en tegen conservatieve rechtse mensen!!! Maar als iets ultraconservatief is maar een kleurtje heeft is dat blijkbaar weer een soort van vrijbrief ofzo. Echt die bizarre bi-polaire gedachtengang is helemaal hip onder "progressief" links.quote:Op woensdag 13 december 2023 22:13 schreef Andromache het volgende:
[..]
Islam is niet het probleem, wel dat we niet afdwingen of niet duidelijk grenzen willen trekken dat geloofsbelijding van welk geloof dan ook binnen onze seculiere samenleving moet passen, dat de wet vóór het religie gaat, en dat we niemand dwingen ferm afstand te nemen van een radicale interpretatie van welk geloof dan ook, en dat we ook bang zijn te benoemen dat het goed mogelijk is dat je het christendom iets gemakkelijker kunt belijden in ons deel van de wereld en dat daar niks mis mee is (goh, 1500 jaar christendom, nee máár). Er zijn best vooruitstrevende islamitische theologen, maar die worden intern gecanceld, uit geopolitieke motieven vanuit de Arabische wereld.
De bijbel en torah zijn ook niet bepaald zachtzinnig op bepaalde onderdelen, maar dat is door secularisering en beschaving flink de kop ingedrukt. Dat moeten we ook durven aangaan met de islam.
Mijn inziens gaat het fout door deze religies gelijk te stellen op alleen de (voor hun) heilige geschriften. De islam is een geval apart, want de islam is de enige religie (en ideologie) welke een (voor moslims) perfect rolmodel kent die geweld niet schuwde en juist daarom vandaag de dag daarom nog steeds door moslims op respect kan rekenen. Dit vormt een belangrijke katalysator als het aankomt op datgene wat bewezen werkt binnen in de islam en datgene wat klaarblijkelijk ook bewezen werkt daar buiten; intimidatie, agressie en dreiging van (barbaars) geweld. Zweden en Denemarken kijken momenteel bijvoorbeeld of er wettelijke mogelijkheden zijn om koran verbrandingen tegen te gaan, dit uit angst voor gewelddadige represailles uit islamitische hoek. Want wij hebben inmiddels geleerd van Hebdo en Paty dat gewelddadige represailles uit islamitische hoek zeer serieus te nemen zaken zijn, zelfs al zou het hier gaan om vermeende bespotting zoals bij Paty.quote:Op woensdag 13 december 2023 22:13 schreef Andromache het volgende:
[..]
Islam is niet het probleem, wel dat we niet afdwingen of niet duidelijk grenzen willen trekken dat geloofsbelijding van welk geloof dan ook binnen onze seculiere samenleving moet passen, dat de wet vóór het religie gaat, en dat we niemand dwingen ferm afstand te nemen van een radicale interpretatie van welk geloof dan ook, en dat we ook bang zijn te benoemen dat het goed mogelijk is dat je het christendom iets gemakkelijker kunt belijden in ons deel van de wereld en dat daar niks mis mee is (goh, 1500 jaar christendom, nee máár). Er zijn best vooruitstrevende islamitische theologen, maar die worden intern gecanceld, uit geopolitieke motieven vanuit de Arabische wereld.
De bijbel en torah zijn ook niet bepaald zachtzinnig op bepaalde onderdelen, maar dat is door secularisering en beschaving flink de kop ingedrukt. Dat moeten we ook durven aangaan met de islam.
Ik zou helemaal niets ontwijken. Behalve kerstmarkten misschien maar dat trekt me toch al niet.quote:Op woensdag 13 december 2023 22:09 schreef Andromache het volgende:
Voor mijn werk reis ik via Utrecht Centraal. Auto is geen optie. Fiets zou eventueel kunnen maar een bepaald kantoor is daarvoor iets te ver weg. Ik kan met de bus Utrecht Centraal ontwijken. Zouden jullie dat ook doen? En de bus gaat niet via de Gökmen T.-haltes
quote:Eén aanhouding in Nederland en drie in Denemarken vanwege voorbereiden aanslag
De politie heeft één persoon in Nederland en drie mensen in Denemarken aangehouden vanwege het voorbereiden van een aanslag. De Deense politie meldde donderdag dat de arrestaties zijn verricht in een onderzoek om een terroristische aanslag te voorkomen.
De Deense veiligheidsdiensten maakten ook bekend dat zij meer aanwezig zullen zijn op straat en rondom Joodse locaties.
Het dreigingsniveau in Denemarken staat al jaren op niveau vier van de vijf. De Deense autoriteiten denken dat het veiligheidsrisico dit jaar verder is toegenomen door koranverbrandingen van activisten.
Dinsdag verhoogde de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid (NCTV) het dreigingsniveau in Nederland van niveau drie naar vier, het op een-na-hoogste niveau. Dat betekent dat er een "reële" kans op een aanslag is.
De toegenomen dreiging is een gevolg van de oorlog tussen Israël en Hamas, de koranverbrandingen in verschillende Europese landen en oproepen tot aanslagen van terroristische organisaties. In omringende landen leidde dat tot aanslagen van individuen, zoals in Parijs.
Een paar kerstmarkten zijn natuurlijk stukken beter te beveiligen dan honderdduizenden woningen.quote:Op donderdag 14 december 2023 05:57 schreef quirina het volgende:
Ze kunnen hier niet eens al die explosies die bij woningen gebeuren voorkomen. Dat zijn in feite toch ook aanslagen ?
In Rotterdam, Amsterdam bijna elke week een explosie.
Altijd weer die Finnen Denen 😱quote:Op donderdag 14 december 2023 13:45 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
De aanslag was gepland om in Denemarken te worden uitgevoerd?
Goh, verder niets over die mensen vermeld, lekker duidelijk weer. Zullen we bingo doen?quote:
Lieve jongenquote:Op donderdag 14 december 2023 13:48 schreef nixxx het volgende:
[..]
Goh, verder niets over die mensen vermeld, lekker duidelijk weer. Zullen we bingo doen?
- Bekend bij de autoriteiten
- bekend als radicaal islamitisch
- Illegaal verblijvend na afgewezen asiel verzoek
- meerdere asiel verzoeken in verschillende Europese landen gedaan
Geen stageplek kunnen vindenquote:Op donderdag 14 december 2023 13:49 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Lieve jongen
Hart van goud
Doet geen vlieg kwaad
Moeilijke jeugd
En nu heel progressief links helemaal verbaasd doen over hoe dit allemaal wel niet kan en waarom de jodenhaat “opeens” zo aanwezig is.quote:Ze zouden Joodse plekken op het oog hebben gehad, schrijft de Deense krant Berlingske.
Geen Kerstkadootjes.quote:Op donderdag 14 december 2023 13:56 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Geen stageplek kunnen vinden
Geen buurthuis in de buurt
Dat komt meer uit het criminele circuit schijnbaar. Maar ook hier hebben de daders elke keer een bepaalde achtergrond.quote:Op donderdag 14 december 2023 05:57 schreef quirina het volgende:
Ze kunnen hier niet eens al die explosies die bij woningen gebeuren voorkomen. Dat zijn in feite toch ook aanslagen ?
Ja, dat zijn wel aanslagen, maar geen terrorisme.quote:Op donderdag 14 december 2023 05:57 schreef quirina het volgende:
Hoho, vierwerk is het nuquote:Op donderdag 14 december 2023 14:33 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Je weet al waar dit heen gaat natuurlijk. "Laten we maar geen kerst meer vieren omdat bepaalde groepen er moeite mee hebben." Voortaan vieren we alleen nog maar ramadan, suikerfeest en offerfeest. En oja, vanaf nu is het op 19 juli vuurwerk en oliebollen.
"Deense media berichten dat er aanhoudingen zijn verricht op meerdere plekken in het land. Er zou een link zijn met de verboden bende Loyal to Familia. De politie heeft dit nog niet bevestigd."quote:Op donderdag 14 december 2023 13:48 schreef nixxx het volgende:
[..]
Goh, verder niets over die mensen vermeld, lekker duidelijk weer. Zullen we bingo doen?
Dat klinkt weer als georganiseerde misdaad ipv terrorisme.quote:Op donderdag 14 december 2023 14:36 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
"Deense media berichten dat er aanhoudingen zijn verricht op meerdere plekken in het land. Er zou een link zijn met de verboden bende Loyal to Familia. De politie heeft dit nog niet bevestigd."
Klinkt als een Netflix serie.quote:Op donderdag 14 december 2023 14:36 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
"Deense media berichten dat er aanhoudingen zijn verricht op meerdere plekken in het land. Er zou een link zijn met de verboden bende Loyal to Familia. De politie heeft dit nog niet bevestigd."
Het zijn meestal andere veiligheidsdiensten die ons waarschuwen, in dit geval ook.quote:Op donderdag 14 december 2023 14:40 schreef Zoddie het volgende:
Moet wel zeggen dat onze veiligheidsdiensten er wel altijd goed op zitten.
Echt een grote aanslag hebben we nog niet gehad, maar er zijn er wel veel voorkomen door arrestaties.
quote:De man is officieel aangehouden op verzoek van Duitsland.
Het blijkt een 'Rotterdammer' te zijn.quote:Op donderdag 14 december 2023 13:48 schreef nixxx het volgende:
[..]
quote:
De toegenomen dreiging is het gevolg van het importeren van honderdduizenden mensen met een bedenkelijke cultuur en het goedkeuren van hun haat voor de Westerse maatschappij door bepaalde lieden. Bij de minste kritiek wordt je weggezet als neonazi.quote:De toegenomen dreiging is een gevolg van de oorlog tussen Israël en Hamas, de koranverbrandingen in verschillende Europese landen en oproepen tot aanslagen van terroristische organisaties. In omringende landen leidde dat tot aanslagen van individuen, zoals in Parijs.
Tong80 heeft een apart topic geopend, die bende blijkt voornamelijk arabisch/middenoosters te zijn.quote:Op donderdag 14 december 2023 14:36 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Insert Pikachu faces.quote:Op donderdag 14 december 2023 16:19 schreef nixxx het volgende:
[..]
Tong80 heeft een apart topic geopend, die bende blijkt voornamelijk arabisch/middenoosters te zijn.
Natuurlijk weer gesloten zonder linkje naar dit topic. Het mag niet te druk worden tijdens de begrafenis.quote:Op donderdag 14 december 2023 16:19 schreef nixxx het volgende:
[..]
Tong80 heeft een apart topic geopend, die bende blijkt voornamelijk arabisch/middenoosters te zijn.
Was al aan het zoeken, maar zie het slotje nu.quote:Op donderdag 14 december 2023 16:33 schreef tong80 het volgende:
[..]
Natuurlijk weer gesloten zonder linkje naar dit topic. Het mag niet te druk worden tijdens de begrafenis.
Nee, die tramschutter ging ook niet voor soortgenoten, die naïeve wegkijkers zijn de nuttige idioten die ze nodig hebben om meer radicaal volk naar NL te halen, die sparen ze nog even totdat ze de overhand hebben.quote:Op donderdag 14 december 2023 16:36 schreef AgLarrr het volgende:
Nou maar hopen dat ze zich niet opblazen als je net met je Palestina sjaaltje op het station zit
Van GS. Maar zijn ze nu vandaag erachter gekomen dat deze gasten een heel verleden hebben met Hamas of hebben we er heel wat in Europa zitten die we maar laten totdat we ze op heterdaad betrappen?quote:Abdelhamid Al A., Mohamed B., Ibrahim El-R. and Nazih R. have been longstanding members of HAMAS and have participated in HAMAS operations abroad. They are closely linked to the military branch's leadership. (...) In October 2023, Abdelhamid Al A., Mohamed B. and Nazih R. travelled repeatedly from Berlin to look for the weapons, with Ibrahim El-R. providing assistance."
Etnisch profileren, DAT is het probleem in het westen!quote:Op donderdag 14 december 2023 17:07 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Van GS. Maar zijn ze nu vandaag erachter gekomen dat deze gasten een heel verleden hebben met Hamas of hebben we er heel wat in Europa zitten die we maar laten totdat we ze op heterdaad betrappen?
Hamasleden. Die idioten zouden volgens het NOS journaal aanslagen willen plegen op Joodse plekken in Europa.quote:Op donderdag 14 december 2023 17:07 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Van GS. Maar zijn ze nu vandaag erachter gekomen dat deze gasten een heel verleden hebben met Hamas of hebben we er heel wat in Europa zitten die we maar laten totdat we ze op heterdaad betrappen?
Het zijn terroristen hè, geen PR-adviseurs.quote:Op donderdag 14 december 2023 18:09 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Hamasleden. Die idioten zouden volgens het NOS journaal aanslagen willen plegen op Joodse plekken in Europa.
Hoe dom ben je dan?
De Europese media staan meer aan de kant van de Gazanen dan Israël. Nou, na zo’n aanslag ben je al die goodwill weer kwijt.
En dan nog, hoe kun je die Joodse mensen hier in Europa verwijten wat er duizenden kilometers verderop gebeurt. Puur antisemitisme dus.
Dom, dommer, domst.
Goed punt.quote:Op donderdag 14 december 2023 18:13 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Het zijn terroristen hè, geen PR-adviseurs.
Ik zou de Mossad echt hartelijk uitnodigen in Nederland om iedereen van wie ze terroristische banden kennen, zoals deze Nazih, zonder proces om te leggen.quote:Op donderdag 14 december 2023 17:07 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Tja, dat is volgens sommigen zogenaamd 'discriminatie'.quote:Op donderdag 14 december 2023 17:09 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Etnisch profileren, DAT is het probleem in het westen!
Ik hoop dat zodra Israël klaar is in gaza de mossad lekker opzoek gaat naar die pro Hamas aanhangers in Europa zoals ze deden met de nazi's. Als je ook weer de berichten op social media ziet uit islamitische en linkse hoek op dit soort berichten dan walg ik van het feit dat zulke mensen in ons mooie Europa wonen. Allemaal terroristen aanhangers, daar heb ik 0 genade voor.quote:Op donderdag 14 december 2023 18:21 schreef nixxx het volgende:
[..]
Ik zou de Mossad echt hartelijk uitnodigen in Nederland om iedereen van wie ze terroristische banden kennen, zoals deze Nazih, zonder proces om te leggen.
Tuurlijk niet. Links is nooit op enig zelfreflectie te betrappen geweest.quote:Op donderdag 14 december 2023 18:30 schreef Scorpie het volgende:
Wat blijft het trouwens oorverdovend stil van de linkse kant van het fok spectrum, niks te melden hierover?
“Dat hoort er in 2023 gewoon bij “quote:Op donderdag 14 december 2023 18:30 schreef Scorpie het volgende:
Wat blijft het trouwens oorverdovend stil van de linkse kant van het fok spectrum, niks te melden hierover?
Ik denk dat als ze dat willen, dat ook gewoon doen, uitnodiging of niet.quote:Op donderdag 14 december 2023 18:21 schreef nixxx het volgende:
[..]
Ik zou de Mossad echt hartelijk uitnodigen in Nederland om iedereen van wie ze terroristische banden kennen, zoals deze Nazih, zonder proces om te leggen.
“Progressief”quote:Op donderdag 14 december 2023 18:52 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
De vruchten van progressief nederland zijn wrang
Onderschat onze eigen AIVD maar niet :-)quote:Op donderdag 14 december 2023 18:51 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Ik denk dat als ze dat willen, dat ook gewoon doen, uitnodiging of niet.
De dingen waar zij zich druk over maken, naast het klimaat natuurlijk, is: Wilders, SGP, Orban, AfD, FvD, Le Pen, Trump enz.quote:Op donderdag 14 december 2023 18:30 schreef Scorpie het volgende:
Gast, ik heb bijna letterlijk de post boven deze als eerste reactie gehad op dit nieuws.quote:Op donderdag 14 december 2023 18:33 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Tuurlijk niet. Links is nooit op enig zelfreflectie te betrappen geweest.
Wellicht, maar die zullen geen mensen omleggen, zeker niet in eigen land.quote:Op donderdag 14 december 2023 18:59 schreef Wotte het volgende:
[..]
Onderschat onze eigen AIVD maar niet :-)
Ze wachten nog op de context.quote:Op donderdag 14 december 2023 18:30 schreef Scorpie het volgende:
Net als de gristen clubjes. Mirjam Bikker die laatst het sterk toegenomen antisemitisme veroordeelde terwijl haar partij medeverantwoordelijk is voor de import van al die jodenhaat.quote:Op donderdag 14 december 2023 14:04 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En nu heel progressief links helemaal verbaasd doen over hoe dit allemaal wel niet kan en waarom de jodenhaat “opeens” zo aanwezig is.
Naziquote:De Rotterdammer die donderdagmorgen is opgepakt in een terreuronderzoek, is volgens het Duitse Openbaar Ministerie "al jaren lid van Hamas". Het gaat om Nazih R., zo is bekendgemaakt. De man is officieel aangehouden op verzoek van Duitsland. Zowel in Duitsland als in Denemarken loopt een onderzoek waarin de verdachte voorkomt.
quote:Op donderdag 14 december 2023 19:01 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Gast, ik heb bijna letterlijk de post boven deze als eerste reactie gehad op dit nieuws.
Hou eens op met het cultiveren van dat links-rechts gedoe. Links was niet aan de macht terwijl deze openlijke Hamasnik hier binnenkwam en -bleef, hè.
Als je jezelf dan toch per se wilt bevestigen in je gevoel doe het dan op een leukere manier en geef jezelf een hand. Daar is nog nooit ruzie van gekomen op een forum.
Was dit de opvolger van Gokmen Tanis? Is er een aanslag voorkomen?quote:Op donderdag 14 december 2023 20:01 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Nazije verzint het ook niet ook he met die halve wilden
Geen noodzaak om hier een nieuw topic over te openen want dreiging van islamitisch terreur is inmiddels zo common als berichten over ''steek incidenten'' dat dit inmiddels gewoon in een algemeen verzameltopicje als deze kan.quote:In Oostenrijk en Duitsland zijn meerdere mensen opgepakt omdat ze plannen zouden hebben voor aanslagen met de feestdagen, schrijft de Duitse krant Bild. Doelwit zou onder meer de Dom van Keulen zijn geweest, die door de politie wordt doorzocht op explosieven.
Volgens Bild gaat het om een islamitische terreurcel en loopt het onderzoek ook in Spanje. Mogelijk zouden de aanslagen gepleegd moeten worden tijdens christelijke kerkdiensten met kerst in Keulen, Wenen of Madrid.
In Oostenrijk en Duitsland zijn meerdere mensen opgepakt omdat ze plannen zouden hebben voor aanslagen met de feestdagen, schrijft de Duitse krant Bild. Doelwit zou onder meer de Dom van Keulen zijn geweest, die door de politie wordt doorzocht op explosieven.
Volgens Bild gaat het om een islamitische terreurcel en loopt het onderzoek ook in Spanje. Mogelijk zouden de aanslagen gepleegd moeten worden tijdens christelijke kerkdiensten met kerst in Keulen, Wenen of Madrid.
De politie in Wenen laat aan de Duitse krant weten dat er een verhoogde dreiging geldt en dat er voorzorgsmaatregelen zijn genomen.
Dreigingsniveau Nederland
Het dreigingsniveau in Nederland is een paar weken terug ook verhoogd. Het dreigingsniveau gaat van 3 naar 4, het op één na hoogste niveau. Dat betekent dat kans op een aanslag reëel is. De belangrijkste reden is het conflict in Israël en Gaza en aanslagen in buurlanden van Nederland.
Volgens de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid (NCTV) zijn 'geen standaardmaatregelen of landelijke adviezen gekoppeld' aan een verhoging van het dreigingsniveau. Wel zijn politie, gemeenten, ministeries en veiligheidsdiensten extra alert.
Waarvoor of waartegen wordt er gedemonstreerd?quote:Op zondag 24 december 2023 01:22 schreef Enchanter het volgende:
Zal wel druk op de Dam zijn morgen met al die demonstranten
tegen deze (waarschijnlijk) geplande aanslagen en ander islamitisch geweldquote:Op zondag 24 december 2023 01:25 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Waarvoor of waartegen wordt er gedemonstreerd?
Moeten de blanke mensen niet eerst demonstreren vanwege Praag? Of is dat al geweest?quote:Op zondag 24 december 2023 01:37 schreef Enchanter het volgende:
[..]
tegen deze (waarschijnlijk) geplande aanslagen en ander islamitisch geweld
quote:Op zondag 24 december 2023 01:43 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Moeten de blanke mensen niet eerst demonstreren vanwege Praag? Of is dat al geweest?
Sjongejongequote:Op zondag 24 december 2023 01:43 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Moeten de blanke mensen niet eerst demonstreren vanwege Praag? Of is dat al geweest?
Er komt een demo van Telegram users.quote:Op zondag 24 december 2023 01:43 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Vermoedelijk heb je per ongeluk ook een verkeerd linkje gekopieerd. Deze heeft in ieder geval niks met islamitisch geweld te maken.
Raarrrrrrrrrrquote:Op zondag 24 december 2023 09:47 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
'Moslims voelen zich steeds onveiliger door verhoogd dreigingsniveau in Nederland’
Nee.... dit is niet de speld
Werkelijk verbijsterend koddig hoe men dat ultra conservatieve relietuig altijd weer in de comfortabele slachtoffer rol weet te positioneren.
Ik begrijp waar je heen wil, maar bij zulke incidenten heb je toch altijd genoeg stille tochten met hoge opkomst hoor....quote:Op zondag 24 december 2023 01:43 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Helaas zijn er teveel naïeve mensen die hier nog steeds intrappen...quote:Op zondag 24 december 2023 09:47 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
'Moslims voelen zich steeds onveiliger door verhoogd dreigingsniveau in Nederland’
Werkelijk verbijsterend koddig hoe men dat ultra conservatieve relietuig altijd weer in de comfortabele slachtoffer rol weet te positioneren.
Niet in Europa iig, moslims onderling gaan tijdens de ramadan gewoon verder.quote:Op zaterdag 23 december 2023 23:34 schreef Rodgrod het volgende:
Ik hoor nooit iets over aanslagen tijdens de ramadan.
Hier de niet paywall versie:quote:Op zondag 24 december 2023 09:47 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
Ik denk tegen de demonisering van mensen die "gematigd" een ideologie aanhagen, welke radicaal, intolerant, agressief, mensenrechten schendend en barbaars geweldadig is.quote:Op zondag 24 december 2023 01:25 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Waarvoor of waartegen wordt er gedemonstreerd?
In feite willen rechts en links hetzelfde; een beter samenleving. Althans zo zie ik het.quote:Op zondag 24 december 2023 13:36 schreef BMW1993 het volgende:
Geert Wilders is de enige weg naar vrijheid..
Ik heb zelf een poster van Geert Wilders, heb ik ooit als cadeau gekregen in 2010 , maar durf hem tot de dag van vandaag niet op mijn raam te hangen (Rotterdam Zuid) omdat ik bang ben dat mijn ruit ingeslagen word.
Terwijl je hier wel overal verkiezingsposters ziet van Turkse raadsleden.. en van Denk, dat mag dan weer wel..
De wijk hier is overspoeld door criminelen en in elke straat heb je wel eens een explosie, ontzettend veel tuig overal, en het enige wat je kan doen als je geprovoceerd word is wegkijken, naar de grond en je vooral niet te opvallend gedragen.
Geert Wilders is de enige die deze problemen continu op twitter benoemd, terwijl mevrouw Kaag (ja ik heb zelfs nachtmerries van dat mens zo hoog zit de frustratie naar haar, met die ijzige nep lach..) het liefst de hele Gaza strook naar Nederland haalt..
Elk land moet een Geert Wilders of een Le Pen, of een Meloni, Orban als leider hebben, pas dan kunnen we Europa echt veranderen, waar wij weer de baas zijn, en niet de linkse groepen die het liefst open grenzen hebben tussen Europa en de 3'e wereld.
Je hebt gelijk.quote:Op zondag 24 december 2023 13:53 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
In feite willen rechts en links hetzelfde; een beter samenleving. Althans zo zie ik het.
Alleen de manier waarop je dit wil bereiken is anders. Rechts (althans zo klinkt het met jou post) wil het liefst bepaalde groepen hier niet hebben, omdat ze daarmee denken te bereiken dat het dan beter wordt voor iedereen.
Links is weer vaak de utopisch en denkt juist vanuit het perspectief dat iedereen uiteindelijk kan meedragen aan een betere samenleving. En hoopt (wellicht onterecht soms) dat je mensen kan veranderen die hierheen komen.
Ik geloof niet zo in deze extremen. Er zit ergens een middenweg.
Het is bijzonder dat de groep waar het gevaar uit komt, zich onveilig zou voelen. Maar dit is dus hoe de Westerse media tegenwoordig hun werk doen. Daders zijn slachtoffers, en slachtoffers zijn daders. Goed is kwaad en kwaad is goed.quote:Op zondag 24 december 2023 09:47 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
Dat ze zelf ook geen aversie voelen dat ze voor elke scheet weer eens worden weggezet als het debiele broertje dat extra bescherming en knuffels verdient.quote:Op zondag 24 december 2023 14:13 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is bijzonder dat de groep waar het gevaar uit komt, zich onveilig zou voelen. Maar dit is dus hoe de Westerse media tegenwoordig hun werk doen. Daders zijn slachtoffers, en slachtoffers zijn daders. Goed is kwaad en kwaad is goed.
De realiteit moet worden dusdanig worden gedraaid, dat het aansluit bij het intersectionele wereldbeeld dat men heeft. En in dat wereldbeeld zijn moslims structurele en onderdrukte slachtoffers. Dus ook al zorgen mensen uit de Islamtische hoek voor het gevaar, moet het narratief zo worden gevlochten dat moslims tóch eigenlijk slachtoffer zijn.
Mensen die niet met hun harses 24/7 op taktok en ze insta hun nieuws vergaren bedoel je?quote:Op zondag 24 december 2023 14:45 schreef Anniek88 het volgende:
Er reageren ook bovengemiddeld veel mannen van middelbare leeftijd op die reels van HvK :’/
Er vallen jaarlijks +/- 11.000 doden en het zelfde aantal gewonden door aanslagen uit de naam van de religie van de vrede.quote:Op zondag 24 december 2023 01:43 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Vermoedelijk heb je per ongeluk ook een verkeerd linkje gekopieerd. Deze heeft in ieder geval niks met islamitisch geweld te maken.
Dat is helemaal niet zo bijzonder. Moslims zijn een religieuze en etnische minderheid in West-Europa waar nog geen 100 jaar eerder Hitler en co rondliepen die het op religieuze minderheden hadden gemunt en in een land waar de extreemrechtse anti-islamitische PVV in de peilingen op 48 zetels staat. Dan is het niet raar om je onveilig te voelen, maar normaal.quote:Op zondag 24 december 2023 14:13 schreef HowardRoark het volgende:
Het is bijzonder dat de groep waar het gevaar uit komt, zich onveilig zou voelen. Maar dit is dus hoe de Westerse media tegenwoordig hun werk doen. Daders zijn slachtoffers, en slachtoffers zijn daders. Goed is kwaad en kwaad is goed.
Dat soort conflicten in Afrika is volgens mij vaak op verschillende manieren op te vatten. Je kunt het zien als een strijd tussen moslims en christenen, als een strijd van rebellen tegen de regering, als een strijd van een etnische minderheid tegen de overheersende etnische meerderheid. Soms is het vooral een strijd tussen geloven, soms is het eerder een stammenstrijd (en hebben de stammen een verschillend geloof). Ik vind het in ieder geval lastig te vergelijken met het jihadistisch geweld waar we hier soms mee te maken hebben.quote:Op zondag 24 december 2023 16:45 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Er vallen jaarlijks +/- 11.000 doden en het zelfde aantal gewonden door aanslagen uit de naam van de religie van de vrede.
CAR (ik weet niet hoe ik bij Congo kwam) wordt al aanzienlijke tijd geteisterd door aanslagen en nee die worden niet gepleegd door doorgeslagen studenten.
Hier nog een link
Je weet het een leuke draai aan te geven, maar de realiteit is dat Islamisten het Westen onveiliger maken en een bedreiging vormen voor anderen. Terrorisme is daar één voorbeeld van. Uit de Islamtische hoek komen daders, geen slachtoffers.quote:Op zondag 24 december 2023 16:56 schreef Eriksson666 het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet zo bijzonder. Moslims zijn een religieuze en etnische minderheid in West-Europa waar nog geen 100 jaar eerder Hitler en co rondliepen die het op religieuze minderheden hadden gemunt en in een land waar de extreemrechtse anti-islamitische PVV in de peilingen op 48 zetels staat. Dan is het niet raar om je onveilig te voelen, maar normaal.
Aan de ene kant heb je PVV, aan de andere kant heb je IS, en in het midden heb je zowel moslims als niet-moslims die van beide kanten worden belaagd terwijl extreemrechts de boel op scherp stelt (polariseert) en elkaar helpt met een-tweetjes, meer zetels voor PVV, meer rekruten voor IS.
ISLAMIC STATE’S GOAL: “ELIMINATING THE GRAYZONE” OF COEXISTENCE BETWEEN MUSLIMS AND THE WEST
IN A STATEMENT PUBLISHED in its online magazine, Dabiq, this February, the militant group the Islamic State warned that “Muslims in the West will soon find themselves between one of two choices.”
The attack had “further [brought] division to the world,” the group said, boasting that it had polarized society and “eliminated the grayzone,” representing coexistence between religious groups. As a result, it said, Muslims living in the West would soon no longer be welcome in their own societies. Treated with increasing suspicion, distrust and hostility by their fellow citizens as a result of the deadly shooting, Western Muslims would soon be forced to “either apostatize … or they [migrate] to the Islamic State, and thereby escape persecution from the crusader governments and citizens,” the group stated, while threatening of more attacks to come.
https://theintercept.com/(...)uslims-and-the-west/
PVV met IS vergelijken.quote:Op zondag 24 december 2023 16:56 schreef Eriksson666 het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet zo bijzonder. Moslims zijn een religieuze en etnische minderheid in West-Europa waar nog geen 100 jaar eerder Hitler en co rondliepen die het op religieuze minderheden hadden gemunt en in een land waar de extreemrechtse anti-islamitische PVV in de peilingen op 48 zetels staat. Dan is het niet raar om je onveilig te voelen, maar normaal.
Aan de ene kant heb je PVV, aan de andere kant heb je IS, en in het midden heb je zowel moslims als niet-moslims die van beide kanten worden belaagd terwijl extreemrechts de boel op scherp stelt (polariseert) en elkaar helpt met een-tweetjes, meer zetels voor PVV, meer rekruten voor IS.
ISLAMIC STATE’S GOAL: “ELIMINATING THE GRAYZONE” OF COEXISTENCE BETWEEN MUSLIMS AND THE WEST
IN A STATEMENT PUBLISHED in its online magazine, Dabiq, this February, the militant group the Islamic State warned that “Muslims in the West will soon find themselves between one of two choices.”
The attack had “further [brought] division to the world,” the group said, boasting that it had polarized society and “eliminated the grayzone,” representing coexistence between religious groups. As a result, it said, Muslims living in the West would soon no longer be welcome in their own societies. Treated with increasing suspicion, distrust and hostility by their fellow citizens as a result of the deadly shooting, Western Muslims would soon be forced to “either apostatize … or they [migrate] to the Islamic State, and thereby escape persecution from the crusader governments and citizens,” the group stated, while threatening of more attacks to come.
https://theintercept.com/(...)uslims-and-the-west/
Wat wil je dat we zeggen?quote:Op donderdag 14 december 2023 18:30 schreef Scorpie het volgende:
Wat bangmakerij is dit topic. Verdachten zijn opgepakt, zoals er zo veel gekken preventief worden opgepakt.quote:Op donderdag 14 december 2023 18:30 schreef Scorpie het volgende:
Zo raar blijkt dat artikel uiteindelijk dus niet te zijn. Hetgeen deze hoogleraar aangeeft, is precies hetgeen dat je in dit topic ziet gebeuren. Dus zelfs een artikel waarin daarvoor gewaarschuwd wordt, heeft dat effect. Dit is spot on:quote:Op zondag 24 december 2023 09:47 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
Je hoeft alleen maar 'op straat' te vervangen door 'op Fok!'.quote:Ik verwacht dat de polarisatie die is ingezet alleen maar toeneemt. Dat merk ik al aan de gesprekken op straat. Mensen voelen zich gesterkt om openlijk discriminatoir te zijn. Ik denk dat ze in het bijzonder meer uitspraken zullen doen over de islam en moslims die ze eerder misschien niet zouden doen. Hierbij voelen ze zich niet alleen gesterkt door de grootste politieke partij in de Tweede Kamer die dit centraal in haar partijbeleid doet. Maar ook door het verhoogde dreigingsniveau wat is afgegeven, waarbij wordt gezegd dat de grootste dreiging nog steeds komt uit de hoek van het jihadistisch terrorisme. Ik denk dat dit bij elkaar opgeteld de racistische denkbeelden die in de afgelopen jaren al zijn gegroeid alleen maar verder zal verdiepen. Ik sluit niet uit dat dit kan aanzetten tot het actiever en openlijker vertonen van allerlei haatdragend en racistisch gedrag.
quote:Op maandag 25 december 2023 11:33 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Zo raar blijkt dat artikel uiteindelijk dus niet te zijn. Hetgeen deze hoogleraar aangeeft, is precies hetgeen dat je in dit topic ziet gebeuren. Dus zelfs een artikel waarin daarvoor gewaarschuwd wordt, heeft dat effect. Dit is spot on:
[..]
Je hoeft alleen maar 'op straat' te vervangen door 'op Fok!'.
Deze hoogleraar voorziet ons deze keer van een mening en activistisch geleuter ipv feitenquote:Ik verwacht dat de polarisatie die is ingezet alleen maar toeneemt. Dat merk ik al aan de gesprekken op straat. Mensen voelen zich gesterkt om openlijk discriminatoir te zijn. Ik denk dat ze in het bijzonder meer uitspraken zullen doen over de islam en moslims die ze eerder misschien niet zouden doen. Hierbij voelen ze zich niet alleen gesterkt door de grootste politieke partij in de Tweede Kamer die dit centraal in haar partijbeleid doet. Maar ook door het verhoogde dreigingsniveau wat is afgegeven, waarbij wordt gezegd dat de grootste dreiging nog steeds komt uit de hoek van het jihadistisch terrorisme. Ik denk dat dit bij elkaar opgeteld de racistische denkbeelden die in de afgelopen jaren al zijn gegroeid alleen maar verder zal verdiepen. Ik sluit niet uit dat dit kan aanzetten tot het actiever en openlijker vertonen van allerlei haatdragend en racistisch gedrag.
Als ze nou uit zou leggen waarom dat dan precies racisme is en niet waarom dat een stevige basis in observatie van de werkelijkheid heeft, dan zou ik dat knapper vinden dan deze meningen zo uiten.quote:Op maandag 25 december 2023 11:33 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Zo raar blijkt dat artikel uiteindelijk dus niet te zijn. Hetgeen deze hoogleraar aangeeft, is precies hetgeen dat je in dit topic ziet gebeuren. Dus zelfs een artikel waarin daarvoor gewaarschuwd wordt, heeft dat effect. Dit is spot on:
[..]
Sinds wanneer is een kritische beschouwing op of het niet eens zijn met een geloofsovertuiging discriminatoir of racistisch?quote:Op maandag 25 december 2023 11:33 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
[..]
In de rest van het artikel staat waarop ze zich baseert. Sowieso heeft haar mening natuurlijk wel wat meer waarde dan die van de eerste de beste user hier. Ik neem het advies van mijn dokter ook wat serieuzer dan dat van de buurman, ook al is het in beide gevallen een mening. Het verschil is dat de ene deskundig is op het vakgebied en de ander maar wat roept.quote:Op maandag 25 december 2023 12:06 schreef the-eye het volgende:
[..]
[..]
Deze hoogleraar voorziet ons deze keer van een mening en activistisch geleuter ipv feiten
Dat lijkt me vrij duidelijk. Mensen worden hierdoor steeds meer beoordeeld op hoe ze eruit zien, waaronder huidskleur, haardracht, kleding, etc. Ik weet bijv. niet of ik het nu fijn zou vinden om nog naar een kerstmarkt te gaan, als ik een licht getinte huidskleur en een baardje zou hebben.quote:Op maandag 25 december 2023 12:27 schreef nixxx het volgende:
[..]
Als ze nou uit zou leggen waarom dat dan precies racisme is en niet waarom dat een stevige basis in observatie van de werkelijkheid heeft, dan zou ik dat knapper vinden dan deze meningen zo uiten.
Ook grappig dat niemand in de media bijv een antifa groep die protesteert tegen wat zij als fascisten ziet, haatdragend noemt.
Ah..... het autoriteitsargumentquote:Op maandag 25 december 2023 12:40 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
In de rest van het artikel staat waarop ze zich baseert. Sowieso heeft haar mening natuurlijk wel wat meer waarde dan die van de eerste de beste user hier. Ik neem het advies van mijn dokter ook wat serieuzer dan dat van de buurman, ook al is het in beide gevallen een mening. Het verschil is dat de ene deskundig is op het vakgebied en de ander maar wat roept.
Ik heb zelf meer met gedrag, dus als je een licht getinte huidskleur hebt en een baardje en je komt met je foute kersttrui gezellig glühwein of warme chocolademelk drinken, geen probleem. Kom je met een bedekt gezicht en een palestijnse vlag dan wel een probleem.quote:Op maandag 25 december 2023 12:43 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Dat lijkt me vrij duidelijk. Mensen worden hierdoor steeds meer beoordeeld op hoe ze eruit zien, waaronder huidskleur, haardracht, kleding, etc. Ik weet bijv. niet of ik het nu fijn zou vinden om nog naar een kerstmarkt te gaan, als ik een licht getinte huidskleur en een baardje zou hebben.
Ken je de term 'educatie guess'?quote:Op maandag 25 december 2023 14:29 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ah..... het autoriteitsargument![]()
Nee. Haar mening heeft niet meer waarde als die niet gebaseerd is op feiten en anders moet je me dat maar even uitleggen; Op het moment dat iemand een bepaald diploma gehaald heeft is diegene ineens vrij om feitenvrij dingen te roepen ofzo?
Een discussie voer je op argumenten en het maakt geen zak uit wie maar wel wat iemand als argument naar voren brengt. Dat je bij jezelf bespeurt dat je bevooroordeeld bent zou juist een aansporing moeten zijn om kritisch te kijken naar waar diegene mee komt
Nou.... in dit geval is ze aan het invullen wat andere mensen zouden denken en wat ze op straat hoortEen weinig wetenschappelijk of professionele houding waar je echt geen studie voor hoeft te hebben gedaan.
En precies..... als user op FOK! hoef je met zoiets niet aan te komen
Mensen met een lichtgetinte huidskleur en een baardje hebben doorgaans weinig op met kerstmis, als er dan al iemand op een kerstmarkt rondloopt die aan die beschrijving voldoet, dan zullen er genoeg mensen zijn die een gevoel van wantrouwen krijgen, en gezien de incidenten rond kerstmarkten de afgelopen jaren vind ik dat niet eens vreemd.quote:Op maandag 25 december 2023 12:43 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Dat lijkt me vrij duidelijk. Mensen worden hierdoor steeds meer beoordeeld op hoe ze eruit zien, waaronder huidskleur, haardracht, kleding, etc. Ik weet bijv. niet of ik het nu fijn zou vinden om nog naar een kerstmarkt te gaan, als ik een licht getinte huidskleur en een baardje zou hebben.
Probeer dit soort claims eens te onderbouwen. Waar zit het discriminatoire element volgens jou dan precies?quote:Op maandag 25 december 2023 11:33 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
[..]
Nee hoor. Het is een mening, meer niet. Maar deze vrouw mag haar mening spuwen in de media. Dat zien we wel meer met academici met een specifiek ideologisch wereldbeeld. Als we allemaal af moeten gaan op wat zulke vermeende 'experts' in de media zeggen, krijg je een ontzettend vertekend beeld van de realiteit.quote:Op maandag 25 december 2023 12:40 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
In de rest van het artikel staat waarop ze zich baseert. Sowieso heeft haar mening natuurlijk wel wat meer waarde dan die van de eerste de beste user hier. Ik neem het advies van mijn dokter ook wat serieuzer dan dat van de buurman, ook al is het in beide gevallen een mening. Het verschil is dat de ene deskundig is op het vakgebied en de ander maar wat roept.
Ja, je bevestigt m'n punt.quote:Op maandag 25 december 2023 15:22 schreef Hathor het volgende:
[..]
Mensen met een lichtgetinte huidskleur en een baardje hebben doorgaans weinig op met kerstmis, als er dan al iemand op een kerstmarkt rondloopt die aan die beschrijving voldoet, dan zullen er genoeg mensen zijn die een gevoel van wantrouwen krijgen, en gezien de incidenten rond kerstmarkten de afgelopen jaren vind ik dat niet eens vreemd.
Als je zo kijkt naar mensen........quote:Op maandag 25 december 2023 15:22 schreef Hathor het volgende:
[..]
Mensen met een lichtgetinte huidskleur en een baardje hebben doorgaans weinig op met kerstmis, als er dan al iemand op een kerstmarkt rondloopt die aan die beschrijving voldoet, dan zullen er genoeg mensen zijn die een gevoel van wantrouwen krijgen, en gezien de incidenten rond kerstmarkten de afgelopen jaren vind ik dat niet eens vreemd.
Als we zelfs de uitspraken van een hoogleraar op het eigen vakgebied wegzetten als 'ook maar een mening', is elke verdere discussie natuurlijk zinloos.quote:Op maandag 25 december 2023 15:51 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Probeer dit soort claims eens te onderbouwen. Waar zit het discriminatoire element volgens jou dan precies?
[..]
Nee hoor. Het is een mening, meer niet. Maar deze vrouw mag haar mening spuwen in de media. Dat zien we wel meer met academici met een specifiek ideologisch wereldbeeld. Als we allemaal af moeten gaan op wat zulke vermeende 'experts' in de media zeggen, krijg je een ontzettend vertekend beeld van de realiteit.
Geef vooral geen feiten want dan zouden mensen een hekel kunnen krijgen aan die terroristjes!quote:Maar ook door het verhoogde dreigingsniveau wat is afgegeven, waarbij wordt gezegd dat de grootste dreiging nog steeds komt uit de hoek van het jihadistisch terrorisme
Kortom, je kunt je eerdere claims niet onderbouwen. En inderdaad de mening van een hoogleraar is een mening. Academici zijn namelijk geen orakels. Zij hebben zich verdiept in bepaalde kwesties en kunnen hun mening daarom waarschijnlijk goed onderbouwen, maar dat maakt het nog niet de onomstreden waarheid.quote:Op maandag 25 december 2023 18:45 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Als we zelfs de uitspraken van een hoogleraar op het eigen vakgebied wegzetten als 'ook maar een mening', is elke verdere discussie natuurlijk zinloos.
Je zet gewoon een deel van mijn familie weg op huidskleur. Niet eens moslims. Soms met baard. Moeten die kerstmarkten ontlopen voor mensen als jij?quote:Op maandag 25 december 2023 15:22 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nee ik ken die term niet. Vind het een rare uitdrukking zo half Engels half Nederlands maar dat doet verder niets af aan het dikgedrukte die toch echt een mening inleidenquote:Op maandag 25 december 2023 15:11 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ken je de term 'educatie guess'?
Verder zei ik al; als je het artikel zou lezen, zou je weten waar haar mening op gebaseerd is.
Christenen uit het Midden-Oosten/Azië, Afrika, Zuid-Amerika en de overgebleven gekleurde christenen die een meerderheid vormen tellen niet mee volgens hem.quote:Op maandag 25 december 2023 18:52 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Je zet gewoon een deel van mijn familie weg op huidskleur. Niet eens moslims. Soms met baard. Moeten die kerstmarkten ontlopen voor mensen als jij?
Er had uiteraard educated guess moeten staan, maar dat vond de spellingcontrole kennelijk niet goed.quote:Op maandag 25 december 2023 20:47 schreef the-eye het volgende:
[..]
Nee ik ken die term niet. Vind het een rare uitdrukking zo half Engels half Nederlands maar dat doet verder niets af aan het dikgedrukte die toch echt een mening inleiden
Zo lang iemand niet met onderbouwde argumenten een discussie binnenkomt is het een mening en die is net zo boeiend als die van jou of mij. Opleiding en ervaring speelt mee bij een aanstelling maar in een discussie gaat het om feiten of een onderbouwde mening. "Ik denk" en "Ik hoor" zijn geen onderbouwing
Wat voor claims?quote:Op maandag 25 december 2023 18:51 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Kortom, je kunt je eerdere claims niet onderbouwen. En inderdaad de mening van een hoogleraar is een mening. Academici zijn namelijk geen orakels. Zij hebben zich verdiept in bepaalde kwesties en kunnen hun mening daarom waarschijnlijk goed onderbouwen, maar dat maakt het nog niet de onomstreden waarheid.
Nee, zoals al meerdere mensen hier aangegeven hebben kom je niet met een onderbouwing. Lees iets nog maar een keer zodat je er uit haalt wat ik er uit haal is geen argument.quote:Op maandag 25 december 2023 21:21 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Er had uiteraard educated guess moeten staan, maar dat vond de spellingcontrole kennelijk niet goed.
Verder heb ik je al drie keer verteld om het artikel te lezen voor de onderbouwing. Als dat teveel moeite is, zijn we wel uitgepraat.
Ik ga het nog één keer zeggen en daarna kun je de (kerst) boom in: lees het artikel.quote:Op maandag 25 december 2023 21:38 schreef the-eye het volgende:
[..]
Nee, zoals al meerdere mensen hier aangegeven hebben kom je niet met een onderbouwing. Lees iets nog maar een keer zodat je er uit haalt wat ik er uit haal is geen argument.
Je verwees naar het stuk over discriminatie, waarin je stelde dat dit op FOK! precies zo zou zijn. Dat is een claim.quote:Op maandag 25 december 2023 21:26 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Wat voor claims?
En het is nou niet bepaald zo dat users hier een goed onderbouwd verhaal tegenover het hare zetten, of zelf betrapt zullen worden op veel deskundigheid. De reacties hier zijn merendeels vrij primair en in de trant van haha moslims knuffelen, slachtofferrol.
Die claim wordt uitgebreid onderbouwt door de users hier. Wat wil je dat ik daar nog aan toevoeg? Ik gaf zelfs een voorbeeld en dat voorbeeld werd al direct bevestigd door Hathor. Onderbouwing afgevinkt.quote:Op maandag 25 december 2023 21:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je verwees naar het stuk over discriminatie, waarin je stelde dat dit op FOK! precies zo zou zijn. Dat is een claim.
En de mening van deze hoogleraar is een mening waarin niet iedereen zich kan vinden. Zij draait de situatie op een dusdanige manier, dat de daders eigenlijk slachtoffers worden. Nu mag zij dat natuurlijk best vinden en het kan ook prima dat jij je weer in die analyse kan vinden (je noemde haar betoog immers 'spot on') maar dit maakt het nog geen feit.
Blijkbaar. Het is goed voor dat soort mensen iets meer werelds te worden en te reizen en ontdekken. Hoe kan ik anders mensen mee op reis nemen? Zou ik wel willen doen bij Wilders.quote:Op maandag 25 december 2023 20:52 schreef Eriksson666 het volgende:
[..]
Christenen uit het Midden-Oosten/Azië, Afrika, Zuid-Amerika en de overgebleven gekleurde christenen die een meerderheid vormen tellen niet mee volgens hem.
Tsja, had je iets anders verwacht? De aanslagen op kerstmarkten de laatste jaren spreken voor zich.quote:Op maandag 25 december 2023 18:41 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Als je zo kijkt naar mensen........
Tsja, had je iets anders verwacht? De aanslagen op kerstmarkten de laatste jaren spreken voor zich.quote:Op maandag 25 december 2023 18:41 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Als je zo kijkt naar mensen........
Ik kom niet op kerstmarkten, daar heb ik helemaal niks mee, blijf maar lekker gaan als je daar behoefte aan hebt.quote:Op maandag 25 december 2023 18:52 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Je zet gewoon een deel van mijn familie weg op huidskleur. Niet eens moslims. Soms met baard. Moeten die kerstmarkten ontlopen voor mensen als jij?
Kan prima.quote:Op maandag 25 december 2023 18:45 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Als we zelfs de uitspraken van een hoogleraar op het eigen vakgebied wegzetten als 'ook maar een mening', is elke verdere discussie natuurlijk zinloos.
Weer iemand die zelf van alles verzint en me dan vertelt dat dat is wat ik vind.quote:Op maandag 25 december 2023 23:19 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Kan prima.
Kijk bijvoorbeeld naar Leo Lucassen en Jan van de Beek; beide zeer bezig met migratie, beide compleet andere meningen daarover.
Het stuk waar jij op wijst als ''spot on'' belicht -zoals zo vaak dat het geval is- maar deels en dus ook vooral eenzijdig. Het is allemaal op een specifieke wijze geschreven om een bepaald frame te creëren.
Daardoor lezen mensen (en jij dan dus blijkbaar ook) datgene wat ze willen lezen wat zoiets is als; ''een flink deel van de ''nederlanders'' zijn inherent racistisch en ziet nu met Wilders als grootste en het continu benoemen van terreur uit naam van de islam zn kansen groeien om ''racistische'' drek te spuwen op een minderheidsgroep, met moslims op het hakblok''.
Terwijl dit niet klopt, en anderen prikken hier gewoon heel makkelijk door heen.
Ja. Echt een enorm probleem. Of zijn criminele aanslagen meer in het nieuws?quote:Op maandag 25 december 2023 23:06 schreef Hathor het volgende:
[..]
Tsja, had je iets anders verwacht? De aanslagen op kerstmarkten de laatste jaren spreken voor zich.
[..]
Ik kom niet op kerstmarkten, daar heb ik helemaal niks mee, blijf maar lekker gaan als je daar behoefte aan hebt.
Wij komen er ook niet. Jij doet net of een deel van ons daar gevaar oplevert......gekleurde mensen toch?quote:Op maandag 25 december 2023 23:06 schreef Hathor het volgende:
[..]
Tsja, had je iets anders verwacht? De aanslagen op kerstmarkten de laatste jaren spreken voor zich.
[..]
Ik kom niet op kerstmarkten, daar heb ik helemaal niks mee, blijf maar lekker gaan als je daar behoefte aan hebt.
Ja laten we het even wat minder racistisch maken.quote:Op dinsdag 26 december 2023 00:56 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Wij komen er ook niet. Jij doet net of een deel van ons daar gevaar oplevert......gekleurde mensen toch?
Nou nee, een aanslag is een aanslag wat mij betreft.quote:Op dinsdag 26 december 2023 00:55 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ja. Echt een enorm probleem. Of zijn criminele aanslagen meer in het nieuws?
Precies. Andere aanslagen al daargelaten. Ja. Soms zijn er gekken die eenzaam gekke dingen doen. Ja. Er is ook werkelijke dreiging vanuit bepaalde groepen.quote:Op dinsdag 26 december 2023 00:57 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Ja laten we het even wat minder racistisch maken.
Kerstmarkten zijn vooral doelwit van moslim extremisten met als doel zoveel mogelijk ongelovigen te doden uit naam van de Islam en specifiek deel 3 van de Jihad: De heilige oorlog.
Ga me nou geen woorden in de mond leggen jankbal.quote:Op dinsdag 26 december 2023 00:56 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Wij komen er ook niet. Jij doet net of een deel van ons daar gevaar oplevert......gekleurde mensen toch?
Ja, vanuit islamitische groepen.quote:Op dinsdag 26 december 2023 01:00 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Precies. Andere aanslagen al daargelaten. Ja. Soms zijn er gekken die eenzaam gekke dingen doen. Ja. Er is ook werkelijke dreiging vanuit bepaalde groepen.
Dus die 600 criminele aanslagen in Nederland zijn toch wat zorgelijker dan aanslagen van moslims? Statistisch zit je al fout.quote:Op dinsdag 26 december 2023 01:00 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nou nee, een aanslag is een aanslag wat mij betreft.
Welke 600? Link ze eens?quote:Op dinsdag 26 december 2023 01:02 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dus die 600 criminele aanslagen in Nederland zijn toch wat zorgelijker dan aanslagen van moslims? Statistisch zit je al fout.
Wanneer is de laatste bomaanslag geweest door een rechts extremistische groepering?quote:Op dinsdag 26 december 2023 01:02 schreef Jaroon het volgende:
[..]
En extreem rechts en links. Dat is heel duidelijk geworden laatste tijd.
Extreem rechts en extreem links en aanslagen op Kerstmarkten?quote:Op dinsdag 26 december 2023 01:02 schreef Jaroon het volgende:
[..]
En extreem rechts en links. Dat is heel duidelijk geworden laatste tijd.
Ja dus link ze maar eens.quote:Op dinsdag 26 december 2023 01:03 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Die hoef ik niet te linken. De aanslagen met zwaar vuurwerk en mensen. Dat heb je gemist?
Welke aanslagen? Hoeveel markten?Er zijn meer bomaanslagen binnen het criminele cirquit. Mag je van mij best een achtergrond of kleur aanhangen. Daar zit nu een groot gevaar.quote:Op dinsdag 26 december 2023 01:04 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Extreem rechts en extreem links en aanslagen op Kerstmarkten?
Ja als je moslim extremisten extreem rechts noemt wat ik kan bevatten dan zit je goed. Maar wat extreem links met kerstmarkt terrorisme te maken heeft zie ik hier even niet.
Ahh ik zie het al, je bent gewoon een ordinaire wegkijker. De groeten verder met je achterlijke gezever.quote:Op dinsdag 26 december 2023 01:07 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Welke aanslagen? Hoeveel markten?Er zijn meer bomaanslagen binnen het criminele cirquit. Mag je van mij best een achtergrond of kleur aanhangen. Daar zit nu een groot gevaar.
Je vergeet wel even te vermelden dat die honderden aanslagen weinig doden tot gevolg hebben. (En ze vooral als waarschuwingen vanuit het criminele circuit gezien kunnen worden) en moslim aanslagen op kerstmarkten als doel hebben zoveel mogelijk ongelovigen te doden.quote:Op dinsdag 26 december 2023 01:02 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dus die 600 criminele aanslagen in Nederland zijn toch wat zorgelijker dan aanslagen van moslims? Statistisch zit je al fout.
Kerstmarktaaanvallen kosten waar 100en mensen?quote:Op dinsdag 26 december 2023 01:08 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Je vergeet wel even te vermelden dat die honderden aanslagen weinig doden tot gevolg hebben. (En ze vooral als waarschuwingen vanuit het criminele circuit gezien kunnen worden) en moslim aanslagen op kerstmarkten als doel hebben zoveel mogelijk ongelovigen te doden.
Als we het over dezelfde aanslagen hebben dan.
https://www.aivd.nl/quote:Op dinsdag 26 december 2023 01:10 schreef Jaroon het volgende:
Ik heb te veel gemist over aanslagen op kerstmarkten blijkbaar.
Ben je dronken of gewoon een totaalidioot?quote:Op dinsdag 26 december 2023 01:11 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Kerstmarktaaanvallen kosten waar 100en mensen?
Nee. Zo werkt dat niet. Geef mij de duidelijke gegevens en data maar aan. Vergelijk het ook even met criminele aanslagen laatste jaar. Je bent er slim genoeg voor dat duidelijk te maken.quote:Op dinsdag 26 december 2023 01:11 schreef Hathor het volgende:
[..]
https://www.aivd.nl/
Ga hier maar eens in spitten en je komt ze allemaal tegen.
Elke dode op een kerstmarktaanval is er een te veel, daar moet je het wel mee eens zijn toch?quote:Op dinsdag 26 december 2023 01:11 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Kerstmarktaaanvallen kosten waar 100en mensen?
Elke dode is teveel. Mee eens. Aanvallen op kerstmarkten vallen nog mee. Meestal een gek. Die zijn er. Soms is het verschil moeilijk te maken. Iemand is gewoon heel er boos ergens over. Een kerstmarkt is ook niets voor mij.quote:Op dinsdag 26 december 2023 01:13 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Elke dode op een kerstmarktaanval is er een te veel, daar moet je het wel mee eens zijn toch?
Naar wat ik weet van aanslagen vanuit het criminele circuit is dat er wat portiekjes zijn opgeblazen met zwaar vuurwerk en dat er geen enkele dode bij is gevallen tot nu toe. Maar verlicht me, ik leer graag bij.
Gewoon alles blijven ontkennen.quote:Op dinsdag 26 december 2023 01:13 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Nee. Zo werkt dat niet. Geef mij de duidelijke gegevens en data maar aan. Vergelijk het ook even met criminele aanslagen laatste jaar. Je bent er slim genoeg voor dat duidelijk te maken.
Ja dat het een gek is dat lijkt mij ook. Maar dat de boze dader vaak een extremistische moslim is kun je toch niet ontkennen.quote:Op dinsdag 26 december 2023 01:16 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Elke dode is teveel. Mee eens. Aanvallen op kerstmarkten vallen nog mee. Meestal een gek. Die zijn er. Soms is het verschil moeilijk te maken. Iemand is gewoon heel er boos ergens over. Een kerstmarkt is ook niets voor mij.
Normaal blijven kijken en niet gelijk panisch raken. Je hebt van mijn familie niets negatiefs te verwachten. We zijn deels gekleurd. Kersmisshow....niet direct iets voor ons. Wel een Gregoriaanse mis tijdens kerst. Daar hoef je niet gelovig voor te zijn. Aanvallen komen verder meer uit de wereld van de criminaliteit.quote:
Dat ontken ik wel. Het zijn in Europa niet meestal moslims die aanslagen plegen. Dat is feitelijk niet waar.quote:Op dinsdag 26 december 2023 01:18 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Ja dat het een gek is dat lijkt mij ook. Maar dat de boze dader vaak een extremistische moslim is kun je toch niet ontkennen.
En dan zal er vast wel eens een ontheemde Japanner ooit ergens in de afgelopen 60 jaar een aanslag hebben gepleegd op een kerstmarkt. Maar het zijn voornamelijk extremistische moslims.
Dat kun je niet ontkennen.
Dus je ontkent dat het meestal extremistische moslims zijn die aanslagen op kerstmarkten plegen want dat haal ik niet uit je post.quote:Op dinsdag 26 december 2023 01:21 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat ontken ik wel. Het zijn in Europa niet meestal moslims die aanslagen plegen. Dat is feitelijk niet waar.
Daar gaan we weer, gewoon blijven ontkennen.quote:Op dinsdag 26 december 2023 01:21 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat ontken ik wel. Het zijn in Europa niet meestal moslims die aanslagen plegen. Dat is feitelijk niet waar.
Jij komt er blijkbaar wel en trekt een rare conclusie. Kermissen etc.quote:Op dinsdag 26 december 2023 01:01 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ga me nou geen woorden in de mond leggen jankbal.
Ook. Zeer zeker. Zie bijv ISIS andere groepen. Maar zie de gevaren in eigen huis ook. Mijn irritatie begon in dit topic over het benomen van mensen met kleur en kerstmarkten.quote:
Geen idee.quote:Op dinsdag 26 december 2023 01:03 schreef Hathor het volgende:
[..]
Wanneer is de laatste bomaanslag geweest door een rechts extremistische groepering?
Het is geen weg kijken. Hoeven aanslagen zijn er geweest dit jaar? Niet direct baard gerelateerd?quote:Op dinsdag 26 december 2023 01:08 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ahh ik zie het al, je bent gewoon een ordinaire wegkijker. De groeten verder met je achterlijke gezever.
Ik wacht nog steeds op de antwoorden over hoeveelheden mensen die omgekomen zijn.quote:Op dinsdag 26 december 2023 01:08 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Je vergeet wel even te vermelden dat die honderden aanslagen weinig doden tot gevolg hebben. (En ze vooral als waarschuwingen vanuit het criminele circuit gezien kunnen worden) en moslim aanslagen op kerstmarkten als doel hebben zoveel mogelijk ongelovigen te doden.
Als we het over dezelfde aanslagen hebben dan.
Ik zie de link niet.quote:Op dinsdag 26 december 2023 01:11 schreef Hathor het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 26 december 2023 01:13 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Elke dode op een kerstmarktaanval is er een te veel, daar moet je het wel mee eens zijn toch?
Naar wat ik weet van aanslagen vanuit het criminele circuit is dat er wat portiekjes zijn opgeblazen met zwaar vuurwerk en dat er geen enkele dode bij is gevallen tot nu toe. Maar verlicht me, ik leer graag bij.
Er komen gewoon mensen om in het criminele cirquit. En onschuldigen bedreigt. Het is geen kerstmis. Nu ook niet. Kerstmarkten? Werkelijk?quote:Op dinsdag 26 december 2023 01:13 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Het meeste extremisme ziet nu in de crimi wereld.quote:Op dinsdag 26 december 2023 01:18 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Ja dat het een gek is dat lijkt mij ook. Maar dat de boze dader vaak een extremistische moslim is kun je toch niet ontkennen.
En dan zal er vast wel eens een ontheemde Japanner ooit ergens in de afgelopen 60 jaar een aanslag hebben gepleegd op een kerstmarkt. Maar het zijn voornamelijk extremistische moslims.
Dat kun je niet ontkennen.
Een crimineel kiest er voor om crimineel te zijn. Dat is dan het risico van het vak.quote:Op dinsdag 26 december 2023 01:53 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Het meeste extremisme ziet nu in de crimi wereld.
Criminelen maken steeds minder keuze over wie ze nu echt pakken. Heeft met domheid te maken. Ze nemen ook jou mee in een afrekining die niet kan. Het kost ook niets.Ik verwacht ook niet aangepakt te worden voor niets.quote:Op dinsdag 26 december 2023 01:57 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Een crimineel kiest er voor om crimineel te zijn. Dat is dan het risico van het vak.
Een gezin dat naar een kerstmarkt gaat verwacht niet dood gereden te worden door een vrachtwagen met Hassan daarin.
Daar zit wel een klein verschil in.
Ja keihard aanpakken dat tuig.quote:Op dinsdag 26 december 2023 02:01 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Criminelen maken steeds minder keuze over wie ze nu echt pakken. Heeft met domheid te maken. Ze nemen ook jou mee in een afrekining die niet kan. Het kost ook niets.Ik verwacht ook niet aangepakt te worden voor niets.
Niet geheel gelukt. Maar idioot.quote:Op dinsdag 26 december 2023 02:06 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Ja keihard aanpakken dat tuig.
Net als Hassan in de vrachtwagen en zijn soortgenoten die op zelfmoordmissie gaat naar een kerstmarkt in Berlijn.
quote:Op dinsdag 26 december 2023 01:11 schreef Hathor het volgende:
[..]
@Jaroon is niet de enige die in verwarring raakt door dit soort posts. Als ik jullie posts lees, lijkt het alsof er vele aanslagen zijn geweest op kerstmarkten, die 'allemaal' te vinden zijn op de site van de AIVD. En die 'meestal door extremistische moslims' en 'vooral in Duitsland' gepleegd zijn.quote:Op dinsdag 26 december 2023 01:24 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Dus je ontkent dat het meestal extremistische moslims zijn die aanslagen op kerstmarkten plegen want dat haal ik niet uit je post.
Als je het alleen over aanslagen hebt dan denk ik dat het vooral vanuit het criminele circuit komt.
Maar aanslagen op kerstmarkten dat zijn toch echt de moslim extremisten. En dan ook vooral in Duitsland. Waar de media werd verboden te beschrijven dat het een extremistische moslim was. Het waren gewoon verwarde mannen.
Kom op dat geloof je toch zelf ook niet?
Het gaat vooral om verijdelde aanslagen op kerstmarkten.quote:Op dinsdag 26 december 2023 03:09 schreef Sodemieters het volgende:
Nou ben ik natuurlijk bekend met die aanslag in Berlijn, in 2016, maar daarmee houdt het wel op. Voor zover ik weet is dat de enige keer geweest dat er een aanslag op een kerstmarkt geweest is. Kunnen jullie eens een andere aanslag noemen op een kerstmarkt?
Ludwigshaven 2016, aanslag voorkomen doordat de ontsteking niet werkte.quote:Op dinsdag 26 december 2023 03:09 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
[..]
@:Jaroon is niet de enige die in verwarring raakt door dit soort posts. Als ik jullie posts lees, lijkt het alsof er vele aanslagen zijn geweest op kerstmarkten, die 'allemaal' te vinden zijn op de site van de AIVD. En die 'meestal door extremistische moslims' en 'vooral in Duitsland' gepleegd zijn.
Nou ben ik natuurlijk bekend met die aanslag in Berlijn, in 2016, maar daarmee houdt het wel op. Voor zover ik weet is dat de enige keer geweest dat er een aanslag op een kerstmarkt geweest is. Kunnen jullie eens een andere aanslag noemen op een kerstmarkt?
Nou is het ook wel een tijd geleden dus helemaal scherp op het netvlies heb ik het ook niet meer. Maar volgens mij waren het er meer dan een. En werden ze vooral toegeschreven aan verwarde mannen. Maar helemaal zeker weten doe ik het nu ook niet meer. Dus wellicht moeten we het maar gewoon op de aanslag in Berlijn in 2016 houden.quote:Op dinsdag 26 december 2023 03:09 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
[..]
@:Jaroon is niet de enige die in verwarring raakt door dit soort posts. Als ik jullie posts lees, lijkt het alsof er vele aanslagen zijn geweest op kerstmarkten, die 'allemaal' te vinden zijn op de site van de AIVD. En die 'meestal door extremistische moslims' en 'vooral in Duitsland' gepleegd zijn.
Er zijn er ook een aantal voorkomen, doordat de veiligheidsdiensten hun werk goed doen. En gelukkig zijn de terroristen niet altijd even kundig als het op explosieven aankomt waardoor de bom of niet afgaat, of alleen de terrorist pijn doet.quote:Op dinsdag 26 december 2023 11:05 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Nou is het ook wel een tijd geleden dus helemaal scherp op het netvlies heb ik het ook niet meer. Maar volgens mij waren het er meer dan een. En werden ze vooral toegeschreven aan verwarde mannen. Maar helemaal zeker weten doe ik het nu ook niet meer. Dus wellicht moeten we het maar gewoon op de aanslag in Berlijn in 2016 houden.
Ja volgens mij was het ook echt een "dingetje" rond die tijd.quote:Op dinsdag 26 december 2023 11:19 schreef Hathor het volgende:
[..]
Er zijn er ook een aantal voorkomen, doordat de veiligheidsdiensten hun werk goed doen. En gelukkig zijn de terroristen niet altijd even kundig als het op explosieven aankomt waardoor de bom of niet afgaat, of alleen de terrorist pijn doet.
Ik zie dat eigenlijk niet op wellicht die post van Hathor na. Heb je enkele voorbeelden?quote:Op maandag 25 december 2023 22:20 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Die claim wordt uitgebreid onderbouwt door de users hier. Wat wil je dat ik daar nog aan toevoeg? Ik gaf zelfs een voorbeeld en dat voorbeeld werd al direct bevestigd door Hathor. Onderbouwing afgevinkt.
Nee hoor.quote:Op maandag 25 december 2023 22:20 schreef Sodemieters het volgende:
Verder maakt zij helemaal geen slachtoffers van daders, dat is een heel kwalijke frame. De enige manier waarop dat zo zou zijn, is immers wanneer je elke moslim tot dader bestempelt. Dat is wel weer onbedoeld het onderschrijven van haar betoog en een stukje van de onderbouwing waarnaar je op zoek was. Eerst vragen wat er hier dan aan discriminerende dingen gezegd wordt en vervolgens zelf elke moslim als dader afschilderen... Onderbouwing nogmaals afgevinkt.
Tuurlijk, ik verzin hier bijvoorbeeld dat Lucassen en van de Beek hele uiteenlopende meningen hebben, en wij moeten van jou gewoon aannemen dat wij ons moeten aansluiten bij de mening van mevrouw hier.quote:Op maandag 25 december 2023 23:36 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Weer iemand die zelf van alles verzint en me dan vertelt dat dat is wat ik vind.
Weinig aanslagen. Dat valt op.quote:Op dinsdag 26 december 2023 06:07 schreef Eriksson666 het volgende:
[..]
Het gaat vooral om verijdelde aanslagen op kerstmarkten.
Er was nog een aanslag op een kerstmarkt naast die van 2016
https://en.wikipedia.org/wiki/2018_Strasbourg_attack
Telt deze ook mee?
At the time of the explosions, central Stockholm was filled with Christmas shoppers and thousands of people were in the vicinity.
https://en.wikipedia.org/wiki/2010_Stockholm_bombings
Weinig potentele gevaren dus.quote:Op dinsdag 26 december 2023 08:16 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ludwigshaven 2016, aanslag voorkomen doordat de ontsteking niet werkte.
Straatsburg 2018, terrorist opent het vuur op een kerstmarkt. 3 doden 12 gewonden.
2022 Dusseldorf moet een kerstmarkt ontruimd worden na terreurdreiging.
En dan onlangs in Potsdam waar een man een machette uit zijn jas haalt, maar voordat hij schade kan aanrichten word overmeesterd door medewerkers van de kerstmarkt.
Het is in ieder geval duidelijk dat er verhoogde paraatheid nodig is tijdens dit soort evenementen, aangezien er ook nog diverse berichten zijn over arrestaties waardoor aanslagen voorkomen zijn.
Of dat mensen gewoon niet serieus genoeg waren. De werkelijke schrik komt van extreem links en rechts.quote:Op dinsdag 26 december 2023 11:19 schreef Hathor het volgende:
[..]
Er zijn er ook een aantal voorkomen, doordat de veiligheidsdiensten hun werk goed doen. En gelukkig zijn de terroristen niet altijd even kundig als het op explosieven aankomt waardoor de bom of niet afgaat, of alleen de terrorist pijn doet.
Jij ziet alleen wat je wil zien.quote:Op dinsdag 26 december 2023 21:28 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Of dat mensen gewoon niet serieus genoeg waren. De werkelijke schrik komt van extreem links en rechts.
Dat valt mee, ik had mijn geld ingezet op een asielzoekers uit Syrië, maar het is dus een migrant uit Tadzjikistan, dat land hoor je niet vaak voorbij komen.quote:Op dinsdag 26 december 2023 21:54 schreef Aether het volgende:
Politie Keulen pakt verdachte van plannen aanslag Dom op
https://nos.nl/l/2502875
In de Duitse plaats Wesel heeft de politie een man vastgezet op verdenking van betrokkenheid bij het plannen van een aanslag op de Dom van Keulen.
Bij een inval in een woning werden vijf mensen aangehouden, meldt de Keulse politie. Vier van hen zijn inmiddels weer op vrije voeten. De verdachte die nog vastzit is een 30-jarige man uit Tadzjikistan. De politie zegt dat er informatie is over de man die "relevant is voor de staatsveiligheid".
Het land is ook geen issue. Het geloof wel.quote:Op dinsdag 26 december 2023 22:50 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Dat valt mee, ik had mijn geld ingezet op een asielzoekers uit Syrië, maar het is dus een migrant uit Tadzjikistan, dat land hoor je niet vaak voorbij komen.
Als je het NCTV-rapport had gelezen van afgelopen maand, dan zou je weten dat ze de laatste tijd verdachte lieden uit Centraal-Aziatische landen hebben gearresteerd in verschillende Europese landen waaronder NL omdat ISKP (IS Khorasan Provincie) mensen uit de omringende stan-landen die aan Afghanistan grenzen rekruteert en richting het Westen stuurt om een aanslag te plegen, m.a.w. ze willen niet alleen een lokale franchise van IS centraal in Afghanistan blijven maar willen uitbreiden. Ze plegen al geregeld aanslagen in Afghanistan en zijn een pain in the ass voor de Taliban. Nu willen ze globaal gaan.quote:Op dinsdag 26 december 2023 22:50 schreef BMW1993 het volgende:
Dat valt mee, ik had mijn geld ingezet op een asielzoekers uit Syrië, maar het is dus een migrant uit Tadzjikistan, dat land hoor je niet vaak voorbij komen.
Diepe shit.quote:Op woensdag 27 december 2023 01:50 schreef Thorelf het volgende:
wij worden nu gecontroleerd door mensen waar wij om gecontroleerd zouden moeten worden!
Waarschijnlijk weer zo'n kansloze die met een zielig verhaaltje asiel kreeg, of gewoon de boel bij elkaar heeft gelogen.quote:Op dinsdag 26 december 2023 22:50 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 27 december 2023 11:32 schreef Kuhn het volgende:
@:Jaroon, je begint wel elke keer over die criminele aanslagen? Maar die worden ook gewoon voor een groot deel door 'moslims' gepleegd hoor
Tsja, kan van alles zijn, er lopen zoveel mafketels rond dat je door de bomen het bos niet meer kan zien.quote:Op woensdag 27 december 2023 11:29 schreef nixxx het volgende:
Hmm wat zou dit precies geweest zijn? Ook een poging tot aanslag of wat anders?
https://www.nu.nl/binnenl(...)an-met-vleesmes.html
Desbetreffende user doet in het Israël-Hamas topic niet anders dan Palestijnen over één kam scheren, dus dat hij dat hier doet met moslims is niet verrassend.quote:Op maandag 25 december 2023 22:20 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Die claim wordt uitgebreid onderbouwt door de users hier. Wat wil je dat ik daar nog aan toevoeg? Ik gaf zelfs een voorbeeld en dat voorbeeld werd al direct bevestigd door Hathor. Onderbouwing afgevinkt.
Verder maakt zij helemaal geen slachtoffers van daders, dat is een heel kwalijke frame. De enige manier waarop dat zo zou zijn, is immers wanneer je elke moslim tot dader bestempelt. Dat is wel weer onbedoeld het onderschrijven van haar betoog en een stukje van de onderbouwing waarnaar je op zoek was. Eerst vragen wat er hier dan aan discriminerende dingen gezegd wordt en vervolgens zelf elke moslim als dader afschilderen... Onderbouwing nogmaals afgevinkt.
Hoezo hebben zij geen reden om zich onveilig te voelen? Je weet dat er meer dingen zijn om je onveilig over te voelen naast grootschalige aanslagen?quote:Op dinsdag 26 december 2023 11:46 schreef HowardRoark het volgende:
Nee hoor.
De realiteit is dat het gevaar al jaren vanuit de Islamtische hoek komt. En dit is gericht jegens niet-moslims. Dit is bijvoorbeeld ook waarom er de afgelopen dagen allerlei kerken en met Kerstmarkten scherp in de gaten moeten worden gehouden.
Door deze realiteit zo te verdraaien alsof eigenlijk moslims het slachtoffer zijn, is een poging om de hoek waaruit de daders komen (de Islamtische hoek dus) weg te zetten als de hoek waar de slachtoffers zich bevinden. Dit is gewoon niet waar.
En nee, dit wil niet zeggen dat elke moslims een dader is, maar wel dat de daders zich onder moslims bevinden. Maar omdat het terrorisme niet gericht is jegens moslims, hebben zij geen reden zich om onveilig te voelen. Ga als media eens praten met de organisatoren van een kerstmarkt of kerkgangers, die hebben namelijk wél reden zich onveilig te voelen. Moslims niet.
Ik heb al uitgebreid gereageerd in post #256.quote:Op woensdag 27 december 2023 12:46 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Hoezo hebben zij geen reden om zich onveilig te voelen? Je weet dat er meer dingen zijn om je onveilig over te voelen naast grootschalige aanslagen?
Overigens gaan moslims ook gewoon naar kerstmarkten, restaurants, treinstations, metrostations en andere plekken waar veel mensen samenkomen. Dus die "out" gaat voor moslims helemaal niet op.
Daarnaast hebben moskeeën ook regelmatig te maken met bedreigingen, net als kerken en synagogen. Dus zelfs qua gebedshuizen is er geen "out" voor moslims.
Mogen mensen alleen bang zijn voor gerichte terreur en niet voor niet-gerichte terreur? Een bom, machinegeweer en rijdende vrachtwagen discrimineren niet op het moment suprême.quote:Op woensdag 27 december 2023 13:23 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik heb al uitgebreid gereageerd in post #256.
Islamitisch terreur is het Westen is niet gericht jegens moslims. Dit kun je draaien wat je wilt, maar dit is gewoon de realiteit. Waarom denk je dat veiligheidsdiensten Kerstmarkten en kerken beschermen? En dat synagoges in het Westen helaas 24/7 met beveiliging te maken hebben? Dat komt in principe allemaal uit de Islamtische hoek.
Islamitische terreurcellen hebben plekken zoals moskeeën niet als doelwit.quote:Op woensdag 27 december 2023 14:50 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Mogen mensen alleen bang zijn voor gerichte terreur en niet voor niet-gerichte terreur? Een bom, machinegeweer en rijdende vrachtwagen discrimineren niet op het moment suprême.
Dat moslims zich slachtoffer voelen heeft te maken met aangekeken worden op islamitisch terreur met discriminatie en bedreigingen als gevolg. Náást het risico op gerichte terreur (moskees) en niet-gerichte terreur waar wij allemaal slachtoffer van kunnen worden.
Extreemrechtse terroristen hebben plekken zoals moskeeën wel als doelwit. Wat is je punt? Dat er daar minder van zijn of dat die minder vaak daadwerkelijk overgaan op aanslagen plegen? Wellicht, ik heb de cijfers niet, maar dat maakt het niet minder bedreigend voor moslims of dat je het zomaar kunt wegwuiven.quote:Op woensdag 27 december 2023 17:23 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Islamitische terreurcellen hebben plekken zoals moskeeën niet als doelwit.
Dit is een bekend probleem inderdaad. Er wordt hier en daar wel wat aan gedaan maar er wordt ook veel tegengewerkt. Zelfreflectie in dit geval behelst kritisch kijken naar de Koran en de profeet en daar heerst een enorm taboe op om het maar even zacht uit te drukken en daar wringt mijn inziens de schoen. Maar goed, dit staat verder los van het feit dat ook moslims net zo goed last hebben en gevaar lopen op terreur.quote:En daarnaast zou het ook een hele goede ontwikkeling zijn als men binnen de Islamitische gemeenschappen in het Westen eens wat meer zelfreflectie zou tonen en zij ook zelf moeite zou doen om het radicalisme uit hun eigen kringen te verwijderen.
Ik denk niet dat je de mening van protesteerders op straat als algehele waarheid moet aannemen. Dat zijn over het algemeen de fanatiekelingen met een extreme mening en weinig nuance. Dat er sympathie is voor de Palestijnse zaak en Hamas in het verlengde daarvan is wel een feit maar dat kun je niet extrapoleren naar algehele hang naar terreur van moslims richting niet-moslims.quote:Maar wil men dat eigenlijk wel? We hebben recent nog kunnen zien dat menigeen de straat op trok en niet eens Hamas een terreurbeweging kon noemen. Dat waren gewoon 'vrijheidsstrijders' of 'verzetsstrijders'. Ik denk dat dit ook genoeg zegt over het diepere probleem dat er aanwezig is bij de Islamtische gemeenschappen in het Westen.
Daar ging het hier niet over, het ging in dit geval over terrorisme vanuit de Islamtische hoek waardoor moslims zich onveiliger zouden gaan voelen. Want ach, men zou er maar op worden aangekeken. Dit is gewoon het verdraaien van de werkelijkheid.quote:Op woensdag 27 december 2023 19:10 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Extreemrechtse terroristen hebben plekken zoals moskeeën wel als doelwit. Wat is je punt? Dat er daar minder van zijn of dat die minder vaak daadwerkelijk overgaan op aanslagen plegen? Wellicht, ik heb de cijfers niet, maar dat maakt het niet minder bedreigend voor moslims of dat je het zomaar kunt wegwuiven.
Er is talloze demonstranten in het Westen op straat, tijdens de demonstraties, gevraagd wat men van Hamas vond en dan zijn de antwoorden in veel gevallen schrikbarend. Daar zijn verscheidene videos van te vinden. Het was ook niet voor niets dat in Londen tot tweemaal toe iemand met een bord dat kritisch op Hamas was, binnen luttele seconden werd aangevallen door een groepje omstanders. Dat is veelzeggend.quote:Op woensdag 27 december 2023 19:10 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je de mening van protesteerders op straat als algehele waarheid moet aannemen. Dat zijn over het algemeen de fanatiekelingen met een extreme mening en weinig nuance. Dat er sympathie is voor de Palestijnse zaak en Hamas in het verlengde daarvan is wel een feit maar dat kun je niet extrapoleren naar algehele hang naar terreur van moslims richting niet-moslims.
Waarom zou dat dan verdraaien van de werkelijkheid zijn?quote:Op woensdag 27 december 2023 20:18 schreef HowardRoark het volgende:
Daar ging het hier niet over, het ging in dit geval over terrorisme vanuit de Islamtische hoek waardoor moslims zich onveiliger zouden gaan voelen. Want ach, men zou er maar op worden aangekeken. Dit is gewoon het verdraaien van de werkelijkheid.
Wanneer is voor het laatst een moskee door een rechts-extremistische groepering uit naam van een God aangevallen?quote:Op woensdag 27 december 2023 19:10 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Extreemrechtse terroristen hebben plekken zoals moskeeën wel als doelwit.
Waarom zou de mening van protestanten op straat niet als algehele opinie van die menigte aangenomen moeten worden?quote:Op woensdag 27 december 2023 19:10 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Ik denk niet dat je de mening van protesteerders op straat als algehele waarheid moet aannemen. Dat zijn over het algemeen de fanatiekelingen met een extreme mening en weinig nuance. Dat er sympathie is voor de Palestijnse zaak en Hamas in het verlengde daarvan is wel een feit maar dat kun je niet extrapoleren naar algehele hang naar terreur van moslims richting niet-moslims.
Het lijkt me niet zo van belang of je nou uit naam van een god wordt aangevallen, uit naam van 'het superieure blanke ras', of vanwege een ander terroristisch motief.quote:Op woensdag 27 december 2023 20:47 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wanneer is voor het laatst een moskee door een rechts-extremistische groepering uit naam van een God aangevallen?
Dat lijkt me juist extreem van belang, aangezien dat iets zegt over de aard en omvang van de aanval en de dreiging die daarmee gepaard gaat. Zo is een lone wolf die een aanval pleegt natuurlijk van een totaal andere orde dan laten we zeggen een aanval door Hamas, en dat zijn dan ook indicatoren waarnaar bijvoorbeeld de AIVD of de NCTV naar kijkt, maar dat hoef ik jou natuurlijk niet uit te leggen.quote:Op woensdag 27 december 2023 21:07 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Het lijkt me niet zo van belang of je nou uit naam van een god wordt aangevallen, uit naam van 'het superieure blanke ras', of vanwege een ander terroristisch motief.
Hoe zou dat voor de slachtoffers dan verschil maken? Is het erger om slachtoffer te worden van een lone wolf dan van een grote beweging? Of juist andersom?quote:Op woensdag 27 december 2023 21:10 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat lijkt me juist extreem van belang, aangezien dat iets zegt over de aard en omvang van de aanval en de dreiging die daarmee gepaard gaat. Zo is een lone wolf die een aanval pleegt natuurlijk van een totaal andere orde dan laten we zeggen een aanval door Hamas, en dat zijn dan ook indicatoren waarnaar bijvoorbeeld de AIVD of de NCTV naar kijkt, maar dat hoef ik jou natuurlijk niet uit te leggen.
Waarom zouden we alleen vanuit de frame van de slachtoffers moeten kijken volgens jou? Ik dacht dat jij juist belang hechtte aan het grote plaatje?quote:Op woensdag 27 december 2023 21:12 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Hoe zou dat voor de slachtoffers dan verschil maken? Is het erger om slachtoffer te worden van een lone wolf dan van een grote beweging? Of juist andersom?
Omdat daar de discussie over ging. Dat moslims ook te lijden hebben onder het verhoogde dreigingsniveau. Het is me niet duidelijk welk punt jij er nu van probeert te maken, maar het lijkt niet aan te sluiten op de eerdere discussie.quote:Op woensdag 27 december 2023 21:14 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Waarom zouden we alleen vanuit de frame van de slachtoffers moeten kijken volgens jou? Ik dacht dat jij juist belang hechtte aan het grote plaatje?
Dat zou natuurlijk wel heel gek zijn als moslims zich net zo onveilig voelen als joden en christenen, aangezien de dreiging vanuit enig extremitische hoek naar moslims toe vele malen kleiner is dan de dreiging vanuit extremistisch islamitische hoek naar joden, kerken en andere instanties. Het lijkt me evident dat moslims dus een stuk rustiger kunnen slapen dan de gemiddelde jood op dit moment als ze het rapport van de NCTV lezen.quote:Op woensdag 27 december 2023 21:18 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Omdat daar de discussie over ging. Dat moslims ook te lijden hebben onder het verhoogde dreigingsniveau. Het is me niet duidelijk welk punt jij er nu van probeert te maken, maar het lijkt niet aan te sluiten op de eerdere discussie.
Ik vermoed dat je het artikel - waaruit deze discussie voortkwam - niet gelezen hebt. Het ging er juist om dat moslims lijden onder de verhoogde dreiging van jihadistisch geweld. Niet zozeer omdat ze vrezen slachtoffer te worden van een aanslag, maar o.a. omdat ze vrezen slachtoffer te worden van stigmatisering.quote:Op woensdag 27 december 2023 21:26 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat zou natuurlijk wel heel gek zijn als moslims zich net zo onveilig voelen als joden en christenen, aangezien de dreiging vanuit enig extremitische hoek naar moslims toe vele malen kleiner is dan de dreiging vanuit islamitische hoek naar joden, kerken en andere instanties. Het lijkt me evident dat moslims dus een stuk rustiger kunnen slapen dan de gemiddelde jood op dit moment als ze het rapport van de NCTV lezen.
Of telt rationaliteit in dit geval niet vind je?
Een competitie? Nee. Maar dat we zaken in het juiste perspectief moeten plaatsen en de juiste aandacht aan de meest urgente zaken moeten schenken is natuurlijk wel belangrijk.quote:Op woensdag 27 december 2023 21:36 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ik vermoed dat je het artikel - waaruit deze discussie voortkwam - niet gelezen hebt. Het ging er juist om dat moslims lijden onder de verhoogde dreiging van jihadistisch geweld. Niet zozeer omdat ze vrezen slachtoffer te worden van een aanslag, maar o.a. omdat ze vrezen slachtoffer te worden van stigmatisering.
Het is mij ook niet duidelijk waarom je er een soort competitie van lijkt te willen maken. Als andere mensen erger lijden, is jouw lijden dan irrelevant?
Wow. Bedankt voor deze informatie ik had hier geen weet van!quote:Op woensdag 27 december 2023 01:36 schreef Eriksson666 het volgende:
[..]
Als je het NCTV-rapport had gelezen van afgelopen maand, dan zou je weten dat ze de laatste tijd verdachte lieden uit Centraal-Aziatische landen hebben gearresteerd in verschillende Europese landen waaronder NL omdat ISKP (IS Khorasan Provincie) mensen uit de omringende stan-landen die aan Afghanistan grenzen rekruteert en richting het Westen stuurt om een aanslag te plegen, m.a.w. ze willen niet alleen een lokale franchise van IS centraal in Afghanistan blijven maar willen uitbreiden. Ze plegen al geregeld aanslagen in Afghanistan en zijn een pain in the ass voor de Taliban. Nu willen ze globaal gaan.
Drie aanslagen in 2017 uitgevoerd door Oezbeken in Istanboel, Stockholm en New York
https://en.wikipedia.org/wiki/Istanbul_nightclub_shooting
https://en.wikipedia.org/wiki/2017_Stockholm_truck_attack
https://en.wikipedia.org/wiki/2017_New_York_City_truck_attack
Arrestaties in Nederland en Duitsland van personen verbonden aan ISKP
Een 29-jarige man en een 31-jarige vrouw werden op 6 juli in respec)evelijk Eindhoven en Breda aangehouden op verdenking van voorbereidingshandelingen voor een terroristisch misdrijf. De man wordt daarnaast verdacht van deelname aan ISIS. Volgens het Openbaar Ministerie gaat het om een man uit Tadzjikistan en een vrouw uit Kirgizië. De man deed zich voor als vluchteling. Hij was volgens het Openbaar Ministerie de leider van een aan ISKP verbonden netwerk waarvan de andere leden zich in Duitsland en België bevonden. In Duitsland werden zeven mannen van tussen de 20 en 45 jaar uit Tadzjikistan, Kirgizië en Turkmenistan aangehouden, die ook tot het netwerk behoorden. Zij zouden begin 2022 vanuit Oekraïne in Duitsland zijn aangekomen. Zij bespraken mogelijke doelwitten in Duitsland en probeerden om aan wapens te komen.
Door de oorlog in Oekraïne zijn verscheidene van de aldaar gevestigde jihadisten uitgeweken naar West-Europa. Met name bij geradicaliseerde personen met een Centraal-Aziatische achtergrond kan het gedachtegoed van ISKP appelleren. Structuren van het Afghaanse ISKP zijn al langer aanwezig in naburige Centraal-Aziatische landen als Tadzjikistan, Kirgizië, Oezbekistan en Turkmenistan. Bovendien richt ISKP haar propaganda sinds 2021 in toenemende mate op deze landen, die deel uitmaakten van de historische regio Khorasan.
Had je het over mij soms? Ik heb al wekenlang niet in dat topic gepost, dus hou je beschuldigingen maar voor je.quote:Op woensdag 27 december 2023 12:46 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Desbetreffende user doet in het Israël-Hamas topic niet anders dan Palestijnen over één kam scheren, dus dat hij dat hier doet met moslims is niet verrassend.
[..]
Hoezo hebben zij geen reden om zich onveilig te voelen? Je weet dat er meer dingen zijn om je onveilig over te voelen naast grootschalige aanslagen?
Overigens gaan moslims ook gewoon naar kerstmarkten, restaurants, treinstations, metrostations en andere plekken waar veel mensen samenkomen. Dus die "out" gaat voor moslims helemaal niet op.
Daarnaast hebben moskeeën ook regelmatig te maken met bedreigingen, net als kerken en synagogen. Dus zelfs qua gebedshuizen is er geen "out" voor moslims.
Er is zegge en schrijven hier in Europa een keer wat zippofluid naar toe gegooid als ik het me goed herinner.quote:Op woensdag 27 december 2023 20:47 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wanneer is voor het laatst een moskee door een rechts-extremistische groepering uit naam van een God aangevallen?
Jij wil niet zien dat elke aanslag er een teveel is.quote:Op vrijdag 29 december 2023 02:27 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Er zijn weinig islamitische aanslagen in West Europa. Wat zie ik niet?
Moslim zijn is een keuze. Niet zoiets als etniciteit waar je niet om hebt gevraagd. Als er in naam van de religie die jij ook aanhangt over de gehele wereld terreur wordt gezaaid, kun je ook gewoon aan beetje zelfreflectie doen.quote:Op woensdag 27 december 2023 14:50 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Mogen mensen alleen bang zijn voor gerichte terreur en niet voor niet-gerichte terreur? Een bom, machinegeweer en rijdende vrachtwagen discrimineren niet op het moment suprême.
Dat moslims zich slachtoffer voelen heeft te maken met aangekeken worden op islamitisch terreur met discriminatie en bedreigingen als gevolg. Náást het risico op gerichte terreur (moskees) en niet-gerichte terreur waar wij allemaal slachtoffer van kunnen worden.
Onzinnig. Dat zeg ik nergens. Je hebt geen antwoord.quote:Op vrijdag 29 december 2023 02:28 schreef Hathor het volgende:
[..]
Jij wil niet zien dat elke aanslag er een teveel is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |