abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211595723
quote:
Terrorismedreiging in Nederland naar een-na-hoogste niveau: 'Reële kans op aanslag'

De Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid (NCTV) heeft het dreigingsniveau voor terrorisme verhoogd van 3 naar 4. Dat betekent dat er een reële kans is dat er een aanslag plaatsvindt in ons land.
Het is voor het eerst sinds december 2019 dat het dreigingsniveau in Nederland weer op het een-na-hoogste niveau staat.

De oorlog tussen Israël en Hamas, de koranschendingen in verschillende Europese landen en de oproepen tot aanslagen van terroristische organisaties zijn de oorzaak van het verhoogde dreigingsniveau.

"De recentelijke aanslagen in omringende landen laten zien dat individuen aan deze oproepen gehoor geven", schrijft de NCTV in een verklaring. "Ook een aantal arrestaties in naburige Europese landen van verdachten die de intentie hadden om vanuit jihadistisch motief een aanslag te plegen zijn hier voorbeelden van."

Volgens de NCTV is ook de dreiging vanuit het rechts-extremisme en het anti-institutioneel extremisme nog altijd aanwezig.

Radicalisering jonge jihadisten gebeurt grotendeels online
Internet speelt de laatste jaren een steeds grotere rol in radicalisering, zegt de NCTV. Dat gebeurt onder meer in de vorm van het verspreiden van propaganda en het vormen van een netwerk.

Sommigen zoeken online naar mensen die dezelfde ideologie hebben, radicaliseren en gaan dan over tot geweld. Maar het valt de NCTV ook op dat sommige jongeren een geschikte ideologie zoeken bij al bestaande geweldfantasieën.

Niet alleen bij het jihadisme, maar ook bij het rechts-extremisme speelt internet een steeds grotere rol. Bovendien neemt de online haat richting Joden en lhbtiq+'en in Nederland toe.

Nederland neemt sinds oorlog Gaza al extra maatregelen
Nederland neemt sinds het oplaaien van de oorlog tussen Israël en Hamas al wel extra maatregelen om een aanslag te voorkomen. Dat zei een woordvoerder van de NCTV eind november tegen NU.nl. Over de aard van die extra maatregelen kan de NCTV niets zeggen vanwege veiligheidsredenen.

In het vorige dreigingsbeeld in mei liet de NCTV weten dat er een toegenomen dreiging was vanwege jihadistische organisaties die voorbereidingen troffen om terroristische aanslagen te plegen in Europa. Desondanks bleef het dreigingsniveau toen op 3 staan.

Tussen maart 2013 en december 2019 stond het dreigingsniveau in Nederland ook op 4. Daarna is het dreigingsniveau afgeschaald naar 3. Drie keer per jaar meldt de NCTV in het Dreigingsbeeld Terrorisme Nederland wat het huidige dreigingsniveau is.
Nou we gaan het zien. (Hopelijk niet) Dat ze de de dreiging maar zo snel mogelijk neutraliseren.

U zijt gewaarschuwd! :)
pi_211595746
Gelukkig hebben we al genoeg hamas aanhangers in onze steden met die leuzen van from the river to the sea...
Zonder wrijving geen glans
pi_211595765
Gelukkig blijven we ons bemoeien met dat kansloos conflict in het Midden-Oosten. :O

Levert ons echt veel op...
  dinsdag 12 december 2023 @ 16:10:26 #4
505199 Squishmallow
Cuno doesn't fucking care
pi_211595767
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 16:08 schreef Haags het volgende:
Gelukkig hebben we al genoeg hamas aanhangers in onze steden met die leuzen van from the river to the sea...
Ja, gewoon iedereen oppakken bij zo'n demonstratie. Pak je ook meteen Carice en wat andere BN'ers. Ruimt lekker op.

Maarja, Greet de grootste betekent nu ook nog meer boosslims.
"Alright. Entertain the Cuno! Show me whatcha got. Watcha got there? Whatcha got, huh?! Show me whatcha got!"
pi_211595790
quote:
9s.gif Op dinsdag 12 december 2023 16:05 schreef Frutsel het volgende:
Niet alleen bij het jihadisme, maar ook bij het rechts-extremisme speelt internet een steeds grotere rol.
Zo me eerder druk maken om een aanslag vanuit extreem links op Wilders of Baudet.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  dinsdag 12 december 2023 @ 16:18:15 #6
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_211595833
Ik heb het idee dat men dat rechts-extremisme er alleen maar een beetje bijpakt om het islam extremisme te bagataliseren. Dat benoemde lijstje met aanslagen zijn louter Islam gerelateerde aanslagen :')

pi_211595843
Ondertussen staan voor Nederland de grenzen nog wagenwijd open voor een ieder ter wereld die meent te moeten vluchten of terreur mee te brengen. Ze worden massaal op cruiseschepen en in hotels gehuisvest, om uiteindelijk door te stromen naar een sociale huurwoning midden in je wijk. Het IND heeft werkelijk geen idee wat ze binnen halen en iedereen kan hier een lulverhaal aan de grote klok hangen om statushouder te worden.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_211595850
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 16:12 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Zo me eerder druk maken om een aanslag vanuit extreem links op Wilders of Baudet.
Ik denk dat als je een lijstje zou maken met alle potentiële mogelijkheden dat we rond 8 miljoen inwoners zitten die mogelijk als dreiging kunnen worden gezien :)
pi_211595882
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2023 16:18 schreef RamboDirk het volgende:
Ik heb het idee dat men dat rechts-extremisme er alleen maar een beetje bijpakt om het islam extremisme te bagataliseren. Dat benoemde lijstje met aanslagen zijn louter Islam gerelateerde aanslagen :')

En ondanks een dubbele aanslag op een vooraanstaand politicus en het moeten afgelasten van de uitslagenavond wordt links-extremisme niet genoemd. En dan maar zeuren over Wilders en de grondwet terwijl dat achterbakse kreng Yesilgöz de veiligheidsdiensten totaal heeft gepolitiseerd en illegaal burgers laat bespioneren.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 12 december 2023 @ 16:24:51 #10
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_211595894
Nog meer islam binnenhalen, dan gaat die dreiging vast omlaag |:(
pi_211595945
En in Parijs reisadvies "geel". :')

Wat zijn we toch aan het doen. We zitten aan het uiteinde van het hoefijzer model, ja de uitspraken van Wilders is 1 kant, de andere kant is het ziekelijke wegkijken en faciliteren van deze radicale ideologie iets wat we nu al decennia zien. Maar laten we vooral negeren wat voor een enorme ellende de islam veroorzaakt, laten we het vooral niet benoemen, want een middenweg zoeken is natuurlijk Wilders in de kaart spelen. Is immers niet de wegkijkende elite die het slachtoffer is van deze groeiende ellende. En dan hebben we er nu iemand in de kamer zitten die roept dat de islam al 2000 jaar bij Europa hoort, in mijn ogen een radicalere uitspraak dan wat ik ooit uit de mond van een pvv'er heb gehoord.

Eens zien hoeveel slachtoffers nog moeten gaan vallen voordat de oogjes opengaan bij wegkijkend Europa.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_211595953
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2023 16:24 schreef Mubassie het volgende:
Nog meer islam binnenhalen, dan gaat die dreiging vast omlaag |:(
Gelukkig stromen er elke week ruim tweeduizend mensen binnen met hetzelfde geloof waarbij maar zeer mondjesmaat afstand wordt genomen van het extreme gedachtengoed binnen dat geloof. En het risico en de kans dat er mensen tussen zitten die exact dat extreme gedachtengoed ondersteunen is helaas ook erg groot. In de landen om ons heen zijn aanslagen al meermaals voorgekomen en Nederland gaat vanzelf ook aan de beurt zijn, want heel veel mensen hun ogen zijn nog steeds niet geopend en hebben nog steeds een roze bril op wat betreft 'vluchtelingen'.

Ik denk dat de dreiging al wel naar 5 kan. Voor mensen die niet in de randstad wonen zal het nog niet of sporadisch zichtbaar zijn maar hier in de randstad zie je overal signalen dat door de toestroom van vluchtelingen de samenhang van de maatschappij verloren is gegaan. Mensen verstaan en begrijpen elkaar niet meer.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  Miss 200.000.000! dinsdag 12 december 2023 @ 16:34:36 #13
367000 roos94
pi_211595962
Gelukkig woon ik in Zierikzee. Dat zullen ze denk ik niet snel uitkiezen

Moest ik wonen aan de Rotterdamse haven of hartje Den Haag, dan mwuah.. misschien minder lekker slapen.
pi_211595970
Onlangs ging het reisadvies voor Parijs al naar code geel, gelukkig zitten er verder geen mensen met slechte bedoelingen tussen alle vluchtelingen. Dus dit moet wel vanwege de heropleving van extreemrechts zijn.
pi_211595995
Daar zitten we dan in Nederland, jarenlange import van Moslims, wegkijken, ontkennen, goed praten, "ja maar hun", verwarde personen...

En zie waar het toe leidt.
  Moderator dinsdag 12 december 2023 @ 16:39:03 #16
8781 crew  Frutsel
pi_211595999
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 16:32 schreef Tekaschi het volgende:

Wat zijn we toch aan het doen. We zitten aan het uiteinde van het hoefijzer model, ja de uitspraken van Wilders is 1 kant, de andere kant is het ziekelijke wegkijken en faciliteren van deze radicale ideologie iets wat we nu al decennia zien. Maar laten we vooral negeren wat voor een enorme ellende de islam veroorzaakt, laten we het vooral niet benoemen, want een middenweg zoeken is natuurlijk Wilders in de kaart spelen. Is immers niet de wegkijkende elite die het slachtoffer is van deze groeiende ellende. En dan hebben we er nu iemand in de kamer zitten die roept dat de islam al 2000 jaar bij Europa hoort, in mijn ogen een radicalere uitspraak dan wat ik ooit uit de mond van een pvv'er heb gehoord.

Eens zien hoeveel slachtoffers nog moeten gaan vallen voordat de oogjes opengaan bij wegkijkend Europa.
Dit is copy-paste he? :) Je hebt dit ergens staan volgens mij...
Wat op zich jammer is dat je betoog ergens wel begrijpelijk is en ook kunt bespreken maar door bepaalde termen je eigenlijk weet je dat niet uit bent op discussie en liever gewoon weer deze rant afsteekt :)

edit: Zo zitten er trouwens nog een paar hierboven. Dus het slotje komt dichtbij en dan kunnen we dit onderwerp ook weer gaan vermijden
pi_211596000
De klimaatbangmakerij staat op een laag pitje door het slechte weer, dan is dit een goed alternatief.
Plaats hier uw advertentie
pi_211596031
Moslims gaan kerst vanaf nu elk jaar verpesten in Nederland en heel het westen.
-géén blogabet, bvd-
pi_211596041
Gepolitiseerd als het is heeft de AIVD het dreigingsniveau aangepast na het nieuws van gisteren dat er tot 2040 2.5 miljoen migranten bij moeten.

quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2023 16:33 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Gelukkig stromen er elke week ruim tweeduizend mensen binnen met hetzelfde geloof waarbij maar zeer mondjesmaat afstand wordt genomen van het extreme gedachtengoed binnen dat geloof. En het risico en de kans dat er mensen tussen zitten die exact dat extreme gedachtengoed ondersteunen is helaas ook erg groot. In de landen om ons heen zijn aanslagen al meermaals voorgekomen en Nederland gaat vanzelf ook aan de beurt zijn, want heel veel mensen hun ogen zijn nog steeds niet geopend en hebben nog steeds een roze bril op wat betreft 'vluchtelingen'.

Ik denk dat de dreiging al wel naar 5 kan. Voor mensen die niet in de randstad wonen zal het nog niet of sporadisch zichtbaar zijn maar hier in de randstad zie je overal signalen dat door de toestroom van vluchtelingen de samenhang van de maatschappij verloren is gegaan. Mensen verstaan en begrijpen elkaar niet meer.
Het gaat ook niet alleen om aanslagen of zelfs joodse schoolsluitingen en ondergedoken leraren. Als op straat even of andere kerel vervelend deed tegen een vrouw dan grijp je in terwijl je weet dat alle andere mannen in de buurt aan jouw kant gaan staan. Ik denk dat je daar in de randstad niet meer vanuit kan gaan, en dan grijp je dus niet meer in.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_211596044
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 16:41 schreef MagicIsland1 het volgende:
Deden ze al op kerstmarkten in Duitsland.

Snel afschaffen dus. Tis maar kerst. Als moslims dan tevreden zijn. En door.
  dinsdag 12 december 2023 @ 16:49:16 #21
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_211596097
quote:

[ afbeelding ]
Indrukwekkend, ik zou zeker eens solliciteren bij de AIVD. Waarom überhaupt naar inlichtingen zoeken als je ook gewoon iets kunt bedenken of aanvoelen?
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
  dinsdag 12 december 2023 @ 16:49:38 #22
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_211596102
Gaaf land zeg.
pi_211596118
quote:

[ afbeelding ]
Grappig ook hoe de twee 'aanslagen' op Thierry er niet bijstaan wanneer "de man die Tim wilde..." er wel op staat.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_211596122
Misschien moet men ook eens stoppen met het toelaten van de mensen die voor dit gevaar zorgen. En ook het uitzetten van risicogevallen. Helaas is het tegenovergestelde de realiteit, er worden alleen maar meer mensen toegelaten die een acute of potentiële dreiging kunnen vormen.
quote:

[ afbeelding ]
Dit weten we inmiddels helaas. Er wordt ondertussen meer gedaan om stigmatisering tegen te gaan dan terrorisme.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_211596143
https://www.thetimes.co.u(...)-art-class-0hzt3sdm0

:'). Gaat er weer een lerarenhoofd rollen?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_211596163
quote:
6s.gif Op dinsdag 12 december 2023 16:39 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Wat op zich jammer is dat je betoog ergens wel begrijpelijk is en ook kunt bespreken maar door bepaalde termen je eigenlijk weet je dat niet uit bent op discussie en liever gewoon weer deze rant afsteekt :)

edit: Zo zitten er trouwens nog een paar hierboven. Dus het slotje komt dichtbij en dan kunnen we dit onderwerp ook weer gaan vermijden
Nee geen copy paste. En liever een "rant" beste Frutsel dan aanslagen. Ik weiger toe te geven aan de groeiende "normalisering" van de ellende wat de islam met zich meebrengt, dit mag nooit normaal worden. In Frankrijk nu weer een lerares wat doodsbedreigingen krijgt en moet onderduiken omdat ze een eeuwen oud schilderij heeft laten zien waar een blote borst op stond, dit mogen wij niet normaal vinden of ooit accepteren.

Een "rant" zie ik daarnaast al tientallen jaren, een "rant" over de bruinhemden die door de straten marcheren, anders gelovigen aanvallen, homo's belagen, aanslagen plegen, dat is de "rant" die ik al jaren zie over zogenaamd "rechts" terwijl alle feiten en de werkelijkheid naar de islam wijzen die er zich een factor duizend meer schuldig aan maken dan de "rants" wat ik al jaren over het zogenaamde "rechtse gevaar" hoor.

Maar in één ding heb je gelijk, ik ben niet uit op een discussie, die discussie heb ik, mede op FOK!, heel wat jaren proberen aan te gaan. Op een gegeven moment was ik dat verketteren en demoniseren wel zat, dus moeten jullie het doen met mijn "rants".
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
  Moderator dinsdag 12 december 2023 @ 17:01:36 #27
8781 crew  Frutsel
pi_211596189
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 16:58 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Nee geen copy paste. En liever een "rant" beste Frutsel dan aanslagen. Ik weiger toe te geven aan de groeiende "normalisering" van de ellende wat de islam met zich meebrengt, dit mag nooit normaal worden. In Frankrijk nu weer een lerares wat doodsbedreigingen krijgt en moet onderduiken omdat ze een eeuwen oud schilderij heeft laten zien waar een blote borst op stond, dit mogen wij niet normaal vinden of ooit accepteren.

Een "rant" zie ik daarnaast al tientallen jaren, een "rant" over de bruinhemden die door de straten marcheren, anders gelovigen aanvallen, homo's belagen, aanslagen plegen, dat is de "rant" die ik al jaren zie over zogenaamd "rechts" terwijl alle feiten en de werkelijkheid naar de islam wijzen die er zich een factor duizend meer schuldig aan maken dan de "rants" wat ik al jaren over het zogenaamde "rechtse gevaar" hoor.

Maar in één ding heb je gelijk, ik ben niet uit op een discussie, die discussie heb ik, mede op FOK!, heel wat jaren proberen aan te gaan. Op een gegeven moment was ik dat verketteren en demoniseren wel zat, dus moeten jullie het doen met mijn "rants".
Ik zeg ook nergens dat het niet besproken mag worden en geef zelfs aan er begrip voor hebben dat men het wil bespreken.
Het zijn alleen bepaalde krachttermen die geuit worden waardoor een topic als dit verziekt wordt en het zo vaak een slotje oplevert. Voegt gewoon niets toe.
  dinsdag 12 december 2023 @ 17:03:09 #28
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_211596205
Maar vooral geen enkele moeite doen om de stroom "vluchtelingen" buiten de deur te houden.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_211596224
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 16:34 schreef roos94 het volgende:
Gelukkig woon ik in Zierikzee. Dat zullen ze denk ik niet snel uitkiezen

Moest ik wonen aan de Rotterdamse haven of hartje Den Haag, dan mwuah.. misschien minder lekker slapen.
Ik denk dat ze rekening houden met een gek die op straat mensen gaat neersteken of neerknuppelen met een hamer. Zoiets kan overal denk ik wel gebeuren.
  Miss 200.000.000! dinsdag 12 december 2023 @ 17:07:10 #30
367000 roos94
pi_211596229
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 17:06 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ik denk dat ze rekening houden met een gek die op straat mensen gaat neersteken of neerknuppelen met een hamer. Zoiets kan overal denk ik wel gebeuren.
Het zal in mijn witte, vooral bewoond door oudere Zeeuwen, wijkje, minder snel kans op hebben dan waar ik woonde in het stronthol in Rotterdam Zuid.
pi_211596354
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 17:01 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Ik zeg ook nergens dat het niet besproken mag worden en geef zelfs aan er begrip voor hebben dat men het wil bespreken.
Het zijn alleen bepaalde krachttermen die geuit worden waardoor een topic als dit verziekt wordt en het zo vaak een slotje oplevert. Voegt gewoon niets toe.
Welke 'krachttermen' heb je het nu dan over? Ik zie de laatste tijd in topics ook wel erg veel posts verdwijnen, vooral als het over onderwerpen rondom terrorisme of criminaliteit gaat.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_211596392
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 17:07 schreef roos94 het volgende:

[..]
Het zal in mijn witte, vooral bewoond door oudere Zeeuwen, wijkje, minder snel kans op hebben dan waar ik woonde in het stronthol in Rotterdam Zuid.
Ik gok dat zoiets sneller in jouw witte wijkje gebeurd dan in Rotterdam Zuid. Of gewoon sowieso op een plek waar veel blanke mensen zijn. Het is niet voor niks een aanslag tegen het westen.
pi_211596458
quote:
Ah kan natuurlijk

Jij kan je vast nog wel herinneren dat je voor je clubje zei ‘voetbal is oorlog’ en zong ‘Hamas, hamas, alle joden aan het gas’ of ben je dat toevallig vergeten?
pi_211596472
Bij dit soort berichten voel ik me altijd extra kut dat ik in Amsterdam werk en met het OV reis.
pi_211596547
quote:
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 16:10 schreef koffiekoekjes het volgende:
Gelukkig blijven we ons bemoeien met dat kansloos conflict in het Midden-Oosten. :O

Levert ons echt veel op...
Gezellig ja.
Voel me nu niet veilig in mijn woonplaats Den Haag.
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
  dinsdag 12 december 2023 @ 18:04:10 #36
3542 Gia
User under construction
pi_211596573
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2023 17:34 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ik gok dat zoiets sneller in jouw witte wijkje gebeurd dan in Rotterdam Zuid. Of gewoon sowieso op een plek waar veel blanke mensen zijn. Het is niet voor niks een aanslag tegen het westen.
Ik woon tussen moslims. 5 gezinnen naast ons, en nog meer elders in de wijk. Wij zijn veilig.
  dinsdag 12 december 2023 @ 18:08:50 #37
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_211596596
quote:

[..]
Leg eens uit...?
  dinsdag 12 december 2023 @ 18:14:35 #38
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_211596652
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 16:43 schreef Nober het volgende:

[..]
Deden ze al op kerstmarkten in Duitsland.

Snel afschaffen dus. Tis maar kerst. Als moslims dan tevreden zijn. En door.
We noemen het gewoon eindejaarsdagen, net zoals sommige scholen het kerstdiner al eindejaarsdiner noemen voor al dat onverdraagzame volk. En dan gaan we naar de eindejaarsmarkt.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
pi_211596706
quote:

[..]
Stronthol😆🤣
pi_211596782
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2023 16:55 schreef Akathisia het volgende:

Iedereen stomverbaasd dat er voor het onderwijs geen leraren m/v te vinden zijn.
  dinsdag 12 december 2023 @ 18:36:55 #41
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211596841
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 18:27 schreef hb64 het volgende:

[..]
Iedereen stomverbaasd dat er voor het onderwijs geen leraren m/v te vinden zijn.
Verbijsterend idd
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
  dinsdag 12 december 2023 @ 18:37:52 #42
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211596853
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2023 18:14 schreef Catkiller het volgende:

[..]
We noemen het gewoon eindejaarsdagen, net zoals sommige scholen het kerstdiner al eindejaarsdiner noemen voor al dat onverdraagzame volk. En dan gaan we naar de eindejaarsmarkt.
Met een eindejaarvrachtwagen die door de eindejaarsmarkt ploegt. In naam van eindejaars-allah
  dinsdag 12 december 2023 @ 18:38:18 #43
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211596858
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 16:41 schreef MagicIsland1 het volgende:
Dan vraag ik me af of die kerstkaarten die ik elk jaar uit mijn vriendenkring krijg dan van nepmoslims zijn of zo. Ik zal even opletten of ze ermee ophouden dit jaar en kerst gaan verpesten in plaats daarvan. _O-

Edit: vriendin van me zegt dat ze op mijn kerstboom gaat spugen. Dat is er al één :(
  dinsdag 12 december 2023 @ 18:38:46 #44
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211596861
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 18:38 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Dan vraag ik me af of die kerstkaarten die ik elk jaar uit mijn vriendenkring krijg dan van nepmoslims zijn of zo. Ik zal even opletten of ze ermee ophouden dit jaar en kerst gaan verpesten in plaats daarvan. _O-
sp3cjoden
  dinsdag 12 december 2023 @ 18:40:03 #45
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_211596874
quote:

[..]
Kwestie van tijd, we gaan vanzelf toegeven. Zij het niet nu, dan wel over een x aantal jaar.
pi_211597090
quote:

[..]
Waarom pak je die gevallen dan niet aan maar dreig je gelijk met het sluiten van het topic waardoor het niet bespreekbaar is?!
  Spellchecker dinsdag 12 december 2023 @ 19:19:46 #47
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_211597429
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2023 16:55 schreef Akathisia het volgende:

Wat haten ze het Westen en onze gewoontes en geschiedenis toch ....

:')
pi_211597534
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2023 19:19 schreef maily het volgende:

[..]

Maar wel massaal hierin komen en de boel verstieren :{w
pi_211597726
Komt allemaal door die dekselse rechts-extremisten die de straten opgaan om te demonstreren tegen alles wat islamitisch is na de verkiezingsuitslag.

Oh nee wacht.
pi_211597734
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2023 19:19 schreef maily het volgende:

[..]

Het is gewoon een invasie. We zijn alleen te dom om het te zien.
pi_211597787
quote:
6s.gif Op dinsdag 12 december 2023 16:39 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Waarom zou je zelfcensuur gaan toepassen?
pi_211597824
pi_211597887
"Koranverbranding is een probleem."
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_211597973
Hmz, dit heb ik eerder gehoord, en het toen een poosje bijgehouden:

30-07-03: Officials: Suicide airliner hijackings possible
01-08-03: VS waarschuwen voor nieuwe aanslagen
03-08-03: Ashcroft: Al Qaeda threat is very real
03-08-03: Al-Qaeda waarschuwt Verenigde Staten
05-08-03: Al Qaeda werkt aan nieuwe technieken om vliegtuigen te kapen
04-08-03: Nieuwe terreuraanslag volgens VS onvermijdelijk
18-08-03: Onderzoekers waarschuwen voor 'tweede 11 september'
01-09-03: 'Bin Laden beraamt bio-aanval'
07-09-03: Al-Qaeda waarschuwt voor nieuwe aanslagen
20-10-03: Bin Laden kondigt nieuwe zelfmoordaanslagen aan
30-10-03: 'Al-Qaeda wil tijdens ramadan VS hard raken'
08-11-03: 'Al-Qaeda beraamt aanslagen met transportvliegtuigen'
21-11-03: 'Al-Qaeda-woordvoerder bedreigt opnieuw Japan en VS'
21-11-03: 'Nederland doelwit van Al-Qaeda'
22-11-03: VS waarschuwt voor aanslagen
22-11-03: Italië belangrijk doelwit terroristen
24-11-03: Terreuraanslagen in Athene mogelijk
25-11-03: Britse regering waarschuwt voor nieuwe aanslagen
26-11-03: Argentina issues alert about possible terrorist attacks
30-11-03: Vliegveld Londen alert op aanslagen Kerstmis
02-12-03: Italy fears terrorist attack
02-12-03: VN: dreiging al-Qaeda groeit
02-12-03: Opnieuw angst voor terreur
03-12-03: Britse politie arresteert vermeende terroristen
04-12-03: U.S. warns of attacks
05-12-03: VS waarschuwen voor aanslagen in Indonesië
06-12-03: Video adds to U.S. terror fears
07-12-03: Riyadh, new warnings of possible attacks
07-12-03: VS: Al-Qaeda gebruikt mogelijk kleding bij aanslagen
09-12-03: message from Osama bin Laden:"great event that will shake the world" (terrorist attack)
10-12-03: U.S. alerts embassy in Bangladesh, "several possible threats"
13-12-03: VS waarschuwen voor aanslagen in Colombia
18-12-03: U.S. diplomats urged to leave Saudi Arabia, terrorist threats
19-12-03: U.S. studies credibility of new terror threats
21-12-03: Terror Threat Level wordt verhoogd van Yellow naar Orange
21-12-03: Possible terrorist strikes more devastating than the attacks of 9/11
23-12-03: Al Qaeda could be planning more attacks on the U.S. with commercial jets.
23-12-03: Al Qaeda threat against oil interests in Alaska
23-12-03: Terrorist threat to Americans in the Gulf Arab state
23-12-03: Turkse politie waarschuwt voor nieuwe aanslagen
24-12-03: U.S. WARNS OF AL QAEDA ATTACKS ABROAD (Saudi Arabia, Bahrain, Yemen, Kenya possible targets)
24-12-03: VS controleren bemanning buitenlandse vliegtuigen
24-12-03: Nieuwe terreurdreiging in Turkije
24-12-03: Formule 1: Britten vrezen terrorisme in Bahrein
24-12-03: Franse vluchten naar VS geannuleerd (vrees voor een terroristische actie)
24-12-03: Alarming Terror Talk on Web Surfaces ("You will forget about Manhattan events. Be prepared.")
24-12-03: FLIGHTS CANCELLED
25-12-03: FLIGHTS CANCELLED
25-12-03: U.S. fears over the use of a "dirty bomb" by Al Qaeda.
29-12-03: UK issues new Saudi terror alert (attack in the "final stages" of planning)
30-12-03: Israëlische autoriteiten vrezen enorme aanslag' rond jaarwisseling
31-12-03: Duitsland vreest aanslag op ziekenhuis
31-12-03: U.S. OFFICIALS: BRITISH PLANES THREATENED
31-12-03: Ambulances feared as tools for terrorists
31-12-03: US fears Bio and or Chem attacks on major population centers
01-01-04: VS: vliegtuigen omgeleid uit angst voor terreur
03-01-04: Crash op Washington verijdeld
04-01-04: nieuwe tape "Osama bin Laden"
05-01-04: Capitool in Washington ontruimd
07-01-04: Annulering vluchten, Al Qaeda terrorist komt niet opdagen.
16-01-04: U.S. warns of threats in Bangladesh
19-01-04: Al Qaeda: We will destroy New York within 35 days.
31-01-04: Opnieuw specifieke dreigingen terrorisme in VS
31-01-04: US officials: US city's could be terrorist targets
01-02-04: Terror fears cancel more flights.
02-02-04: U.S. officials fear 'dirty bombs' on airliners
12-02-04: Vluchten British Airways geannuleerd ivm dreiging aanslagen.
17-02-04: Londen: aanslag Saudie-Arabië dreigt
25-2-04: CIA Chief: Al Qaeda Can Still Do 9/11 Style Attack
25-02-04: Al-Qaïda dreigt met nieuwe aanslagen op de VS
05-03-04: BLAIR WARNS OF WMD TERROR
17-30-04: 'Al-Qaida heeft grote havens op het oog'
20-03-04: U.S. warns of continued al Qaeda threat
20-03-04: 'Al-Qaeda wilde aanslag in Berlijn plegen'
23-03-04: Al-Qaeda dreigt VS met wraak na aanslag
Yassin
24-03-04: VS waarschuwen voor wereldwijde terreurdreiging
01-04-04: Extra beveiliging voor atleten VS
02-04-04: Al-Qaeda roept aanhangers op tot aanval op Westen
03-04-04: FBI, Homeland Security warn of possible transport plot
19-04-04: VS rekenen op aanslagen voor verkiezingen
19-04-04: 'Een aanslag in Londen is onafwendbaar'
04-05-04: 'Terroristen laten met opzet lege tassen achter'
19-05-04: 'Terroristische aanslag op VS dreigt'
22-05-04: FBI Issues Homeland Suicide Bomber Warning
26-05-04: Terrorists may strike U.S. this summer
26-05-04: U.S. Attorney General Ashcroft, FBI Director Mueller plan news conference Wednesday to warn of terror threat
26-05-04: Major terror attack possible this summer
27-04-04: Ashcroft: Al Qaeda plans to hit U.S. 'hard'
28-06-04: A New Terror Threat
This holiday, watch out for those floating beer coolers
09-07-04: Nog dit jaar een aanslag in de Verenigde Staten
14-07-04: The terrorist threat against the United States in the run-up to the November election is as serious as at any time since the Sept. 11, 2001
03-08-04: The United States raised the terrorism threat level Sunday to code orange
03-08-04: 'Amerikaanse banken in Londen mogelijk doelwit'
06-08-04: Al Qaeda 'threat to blow up ships'
09-08-04: Officials: Capitol Among New U.S. Terror Targets
09-08-04: 'Al-Qaeda wil met helikopters New York treffen'
09-08-04: FBI Warns al-Qaida Will Try More Attacks
10-08-04: SEPTEMBER, "MAAND VAN HET TERREURALARM"
pi_211598655
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 19:37 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Het is gewoon een invasie. We zijn alleen te dom om het te zien.
Nee hoor, velen zien het wel.
Maar wat kunnen we doen? Ze eigenhandig terugduwen over de grens?
pi_211598810
quote:
5s.gif Op dinsdag 12 december 2023 20:22 schreef GwanGwaa het volgende:

[..]
Nee hoor, velen zien het wel.
Maar wat kunnen we doen? Ze eigenhandig terugduwen over de grens?
How about onderscheid maken op afkomst om iemand NL staatsburger te laten worden?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Moderator dinsdag 12 december 2023 @ 21:47:04 #57
8781 crew  Frutsel
pi_211599726
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 december 2023 17:27 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Welke 'krachttermen' heb je het nu dan over? Ik zie de laatste tijd in topics ook wel erg veel posts verdwijnen, vooral als het over onderwerpen rondom terrorisme of criminaliteit gaat.
het "ziekelijk wegkijken" en/of "faciliteren". Met dat soort termen komt zo'n topic nooit verder want dan wordt het zon wellus nietus, links vs rechts etc. En dan wordt het weer een islambash topic, een pvv-bash topic of weet ik ut. Islam is kut... het voegt allemaal niets toe en geeft een topic als deze ook weinig bestaansrecht.

Ik vind het een vorm van zwakte als je zo je punt moet maken. Er zitten hier best een aantal die inhoudelijk sterk zijn maar als je wil dat dit soort zaken bespreekbaar blijven moet je dat andere meer gaan vermijden.
  Moderator dinsdag 12 december 2023 @ 21:50:12 #58
8781 crew  Frutsel
pi_211599761
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 18:57 schreef ReplaR het volgende:

[..]
Waarom pak je die gevallen dan niet aan maar dreig je gelijk met het sluiten van het topic waardoor het niet bespreekbaar is?!
Ik pak hem aan door hem te wijzen op dat wat ik anders zou willen
Ik pak het aan door het topic zelf te openen zodat ik het kan sturen
ik pak het aan door te zeggen dat er genoeg bespreekbaar kan en moet zijn
maar de handreiking moet wederzijds zijn en dus zeg ik dat je op die toer hard op weg bent niets inhoudelijk toe te voegen en zo'n topic daarmee zijn bestaansrecht verliest en je dus ook je collega-users je een kans ontneemt om te posten.

En ik ben niet zo van het gelijk sluiten of gelijk iemand voordragen voor een ban, daarom reageer ik nu op hem omdat ik denk dat hij echt wel anders kan.
pi_211600148
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 16:51 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Grappig ook hoe de twee 'aanslagen' op Thierry er niet bijstaan wanneer "de man die Tim wilde..." er wel op staat.
Dan had @RamboDirk ook niet kunnen beweren dat er alleen islam-gerelateerde aanslagen op het lijstje staan.
pi_211600173
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 20:31 schreef ludovico het volgende:

[..]
How about onderscheid maken op afkomst om iemand NL staatsburger te laten worden?
Dat zou ingaan tegen artikel 1 van de Grondwet.
pi_211600216
Ik kan mij eerlijk gezegd maar weinig voorstellen bij de terreur dreiging vanuit rechts extremistische kant. Van de (niet genoemde) links extremistische kant dan weer wel, want met Wilders nu is een volgende en nieuwe Volkert niet heel erg onwaarschijnlijk. ''Gelukkig'' word de beste man al bijna 20 jaar (twintig) 24/7 beveiligd (wegens dreigementen uit vooral islamitische en linkse hoek).

Maar hé, ik ben tegen geweld, dus tijd dat we al deze kwaadaardige cellen maar eens goed bij de bron aanpakken, dusssss;

Het/de nauwelijks merkbare (dreiging van) extreem rechts? Laten zien dat dat extreme gedachtegoed waarin geweld word verheerlijkt niet welkom is hier en extreme werken waarin dat gedachtegoed gepromoot en opgedrongen word -evenals clubhuizen waar dit gebeurt- per direct opdoeken.

Het/de voorstelbare (dreiging van) extreem links? Laten zien dat dat extreme gedachtegoed waarin geweld word verheerlijkt niet welkom is hier en extreme werken waarin dat gedachtegoed gepromoot en opgedrongen word -evenals clubhuizen waar dit gebeurt- per direct opdoeken.

Het meest voorkomende en merkbare van alle dreiging, het Salafisme? Laten zien dat dat extreme gedachtegoed waarin geweld word verheerlijkt niet welkom is hier en extreme werken waarin dat gedachtegoed gepromoot en opgedrongen word -evenals clubhuizen waar dit gebeurt- per direct opdoeken.

Nee, nevermind. :@
pi_211600286
Inderdaad interessant dat extreem links niet genoemd wordt. Ik vroeg me nog even af of 'anti-institutioneel extremisme' een andere term is voor extreem links, maar dat blijkt niet zo te zijn. Dat gaat met name over de wappies: van die mensen die denken dat Nederland (en de wereld) geregeerd worden door een kwaadaardige, babybloed-drinkende elite.

In eerdere berichten van de AIVD ging het volgens mij wel altijd over jihadisme, extreem rechts én extreem links. Nu is extreem links weg en hebben we de wappies daarvoor terug gekregen. Ik weet niet of dat een goede ruil is.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-12-2023 22:41:00 ]
pi_211600327
Anti-institutioneel extremisme is volgens mij niet specifiek gelinkt aan rechts of links. Ik denk dat de Covid-19 demonstraties daar een goed voorbeeld van waren. Daar had je echt een rare mix van linkse en rechtse mensen. Kortom, politieke voorkeur maakt niet uit, het is gewoon anti-overheid.
pi_211600586
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 22:29 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Dat zou ingaan tegen artikel 1 van de Grondwet.
quote:
worden in gelijke gevallen gelijk behandeld.
Is geen gelijk geval.
Maareh, je zult gelijk hebben vermoed ik, maar het lijkt me broodnodig tot de problematiek weg is.
  woensdag 13 december 2023 @ 09:41:03 #65
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_211602151
quote:

[..]

Edit: vriendin van me zegt dat ze op mijn kerstboom gaat spugen. Dat is er al één :(
Als dit echt waar is, is dit wel heel triest. :')
pi_211602180
quote:
4s.gif Op dinsdag 12 december 2023 22:33 schreef SpaceOddity het volgende:
Ik kan mij eerlijk gezegd maar weinig voorstellen bij de terreur dreiging vanuit rechts extremistische kant. Van de (niet genoemde) links extremistische kant dan weer wel, want met Wilders nu is een volgende en nieuwe Volkert niet heel erg onwaarschijnlijk. ''Gelukkig'' word de beste man al bijna 20 jaar (twintig) 24/7 beveiligd (wegens dreigementen uit vooral islamitische en linkse hoek).

Maar hé, ik ben tegen geweld, dus tijd dat we al deze kwaadaardige cellen maar eens goed bij de bron aanpakken, dusssss;

Het/de nauwelijks merkbare (dreiging van) extreem rechts? Laten zien dat dat extreme gedachtegoed waarin geweld word verheerlijkt niet welkom is hier en extreme werken waarin dat gedachtegoed gepromoot en opgedrongen word -evenals clubhuizen waar dit gebeurt- per direct opdoeken.

Het/de voorstelbare (dreiging van) extreem links? Laten zien dat dat extreme gedachtegoed waarin geweld word verheerlijkt niet welkom is hier en extreme werken waarin dat gedachtegoed gepromoot en opgedrongen word -evenals clubhuizen waar dit gebeurt- per direct opdoeken.

Het meest voorkomende en merkbare van alle dreiging, het Salafisme? Laten zien dat dat extreme gedachtegoed waarin geweld word verheerlijkt niet welkom is hier en extreme werken waarin dat gedachtegoed gepromoot en opgedrongen word -evenals clubhuizen waar dit gebeurt- per direct opdoeken.

Nee, nevermind. :@
Als je alle feiten en statistieken plus bijkomende hysterie en ophef op een rijtje zet kun je alleen maar concluderen dat we een groot islam probleem hebben terwijl de wegkijkers last hebben van een rechtsefobie.
  woensdag 13 december 2023 @ 09:54:03 #67
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211602301
quote:

[..]
Zeeland ftw! Zit ik in Zeeuws Vlaanderen tussen twee kerncentrales in toch ook wel lekker.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  woensdag 13 december 2023 @ 09:58:45 #68
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211602359
quote:
4s.gif Op dinsdag 12 december 2023 22:33 schreef SpaceOddity het volgende:
Ik kan mij eerlijk gezegd maar weinig voorstellen bij de terreur dreiging vanuit rechts extremistische kant.
Dat komt omdat jij en ik niet aan de ontvangende kant van die dreiging staan. Het lijkt me dat moskeeën en synagoges op de lijst van potentiële doelen staan en niet onze lokale Appie, terwijl winkelcentra, kerstmarkten, popconcerten, nachtclubs wel degelijk op de mogelijke hitlist staan van moslimextremisten.
  woensdag 13 december 2023 @ 09:59:23 #69
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211602363
quote:
1s.gif Op woensdag 13 december 2023 09:41 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]
Als dit echt waar is, is dit wel heel triest. :')
Nee natuurlijk gaat ze niet op mijn kerstboom spugen, lampekap :D
  woensdag 13 december 2023 @ 10:00:30 #70
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_211602373
Het wordt er steeds gezelliger op zeg in dit land.
  woensdag 13 december 2023 @ 10:15:49 #71
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_211602523
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 09:59 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Nee natuurlijk gaat ze niet op mijn kerstboom spugen, lampekap :D
Tja je weet het tegenwoordig niet meer. Kan maar zo echt zijn.
  woensdag 13 december 2023 @ 11:09:08 #72
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211603179
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 10:15 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]
Tja je weet het tegenwoordig niet meer. Kan maar zo echt zijn.
Ik heb geen vrienden die elkanders feestelijke ornamentele vegetatie mollen. ;)
En anders gooi ik met baklava terug.
pi_211608505
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 09:58 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Dat komt omdat jij en ik niet aan de ontvangende kant van die dreiging staan. Het lijkt me dat moskeeën en synagoges op de lijst van potentiële doelen staan en niet onze lokale Appie, terwijl winkelcentra, kerstmarkten, popconcerten, nachtclubs wel degelijk op de mogelijke hitlist staan van moslimextremisten.
Er zijn al streng beveiligde synagoges, naar mijn weten komt die dreiging vooral uit de islamitische hoek, maar als je het beter weet dan laat ik mij graag door jou updaten. De afgelopen jaren heb ik materiaal voorbij zien komen waarbij joden (met en zonder keppel op) op straat werden lastig gevallen, of dat er bijvoorbeeld een ruit van een joodse ondernemer kapot werd gegooid. Na mijn weten was dit bijna altijd door mensen met islamitische roots, misschien een enkele keer door iemand met rechts extremistische achtergrond, maar die kan ik me zo niet voor de geest halen.

En ja, dan hebben we nog een enkele keer dat "rechts extremisten" een flesje met iets van een brandende brandstof naar een moskee hebben gegooid.

Daarnaast kan ik mij een video voor de geest halen van iets wat zich afspeelde in een moskee. Een ouderen moslim werd daarin mishandeld door een jongere moslim. De jongere generatie moslims lijken zich hier strenger in de leer en ook aggresiever in het leven te staan.

Mijn bevinding; joden staan wel degelijk aan de "ontvangende kant", niet door extreem rechtse dreiging, maar wel door islamitische dreiging. Moslims staan dan ook aan de "ontvangende kant" maar hebben hier -met uitzondering van een enkel incident- nauwelijks echt te maken gehad met dreiging. Of je moet iemand die een koran in de fik zet en even staat te bbqen als "dreiging" zien. _O-
Maar als moslim zich ergens zorgen over zouden moeten maken, over echte dreiging, dan moeten ze vooral vrees hebben voor de islamitische ideologie zelf. De agressieve harde kern vreet het vanzelf langzaam maar zeker van binnen uit op.
pi_211608637
Altijd al bang geweest voor die joodse terreur.. na al die joodse aanslagen wereldwijd moeten wij er ook een keer aan geloven vrees ik.
  woensdag 13 december 2023 @ 21:16:23 #75
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211610940
quote:
4s.gif Op woensdag 13 december 2023 18:29 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
Er zijn al streng beveiligde synagoges, naar mijn weten komt die dreiging vooral uit de islamitische hoek, maar als je het beter weet dan laat ik mij graag door jou updaten. De afgelopen jaren heb ik materiaal voorbij zien komen waarbij joden (met en zonder keppel op) op straat werden lastig gevallen, of dat er bijvoorbeeld een ruit van een joodse ondernemer kapot werd gegooid. Na mijn weten was dit bijna altijd door mensen met islamitische roots, misschien een enkele keer door iemand met rechts extremistische achtergrond, maar die kan ik me zo niet voor de geest halen.

En ja, dan hebben we nog een enkele keer dat "rechts extremisten" een flesje met iets van een brandende brandstof naar een moskee hebben gegooid.

Daarnaast kan ik mij een video voor de geest halen van iets wat zich afspeelde in een moskee. Een ouderen moslim werd daarin mishandeld door een jongere moslim. De jongere generatie moslims lijken zich hier strenger in de leer en ook aggresiever in het leven te staan.

Mijn bevinding; joden staan wel degelijk aan de "ontvangende kant", niet door extreem rechtse dreiging, maar wel door islamitische dreiging. Moslims staan dan ook aan de "ontvangende kant" maar hebben hier -met uitzondering van een enkel incident- nauwelijks echt te maken gehad met dreiging. Of je moet iemand die een koran in de fik zet en even staat te bbqen als "dreiging" zien. _O-
Maar als moslim zich ergens zorgen over zouden moeten maken, over echte dreiging, dan moeten ze vooral vrees hebben voor de islamitische ideologie zelf. De agressieve harde kern vreet het vanzelf langzaam maar zeker van binnen uit op.
Ik zei ook nergens dat er geen dreiging is vanuit islamitische hoek naar Joodse mensen of doelen, ik had het over de eventuele dreiging vanuit extreemrechtse hoek, dat die niet is gericht op niet-Joodse en niet-islamitische Nederlandse mensen en doelen.
  woensdag 13 december 2023 @ 22:09:18 #76
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_211611824
Voor mijn werk reis ik via Utrecht Centraal. Auto is geen optie. Fiets zou eventueel kunnen maar een bepaald kantoor is daarvoor iets te ver weg. Ik kan met de bus Utrecht Centraal ontwijken. Zouden jullie dat ook doen? En de bus gaat niet via de Gökmen T.-haltes :')
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  woensdag 13 december 2023 @ 22:13:24 #77
138876 Andromache
pi_211611869
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 16:32 schreef Tekaschi het volgende:

De bijbel en de torah zijn ook niet echt zachtzinnig in bepaalde passages, maar die zijn al door beschaving en geschiedenis en secularisering de kop ingedrukt.

Islam is niet het probleem, wel dat we niet afdwingen of niet duidelijk grenzen willen trekken dat geloofsbelijding van welk geloof dan ook binnen onze seculiere samenleving moet passen, dat de wet vóór het religie gaat, en dat we niemand dwingen ferm afstand te nemen van een radicale interpretatie van welk geloof dan ook, en dat we ook bang zijn te benoemen dat het goed mogelijk is dat je het christendom iets gemakkelijker kunt belijden in ons deel van de wereld en dat daar niks mis mee is (goh, 1500 jaar christendom, nee máár). Er zijn best vooruitstrevende islamitische theologen, maar die worden intern gecanceld, uit geopolitieke motieven vanuit de Arabische wereld.

De bijbel en torah zijn ook niet bepaald zachtzinnig op bepaalde onderdelen, maar dat is door secularisering en beschaving flink de kop ingedrukt. Dat moeten we ook durven aangaan met de islam.
  woensdag 13 december 2023 @ 23:07:19 #78
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_211612736
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 22:13 schreef Andromache het volgende:

[..]
Islam is niet het probleem, wel dat we niet afdwingen of niet duidelijk grenzen willen trekken dat geloofsbelijding van welk geloof dan ook binnen onze seculiere samenleving moet passen, dat de wet vóór het religie gaat, en dat we niemand dwingen ferm afstand te nemen van een radicale interpretatie van welk geloof dan ook, en dat we ook bang zijn te benoemen dat het goed mogelijk is dat je het christendom iets gemakkelijker kunt belijden in ons deel van de wereld en dat daar niks mis mee is (goh, 1500 jaar christendom, nee máár). Er zijn best vooruitstrevende islamitische theologen, maar die worden intern gecanceld, uit geopolitieke motieven vanuit de Arabische wereld.

De bijbel en torah zijn ook niet bepaald zachtzinnig op bepaalde onderdelen, maar dat is door secularisering en beschaving flink de kop ingedrukt. Dat moeten we ook durven aangaan met de islam.
Tja daar waar vroeger links progressieve krachten de macht van de kerk gebroken hebben. Hebben diezelfde zogenaamde links progressieve krachten besloten om een nog veel achterlijker geloof te omarmen en de problemen van datzelfde geloof te bagatelliseren of gewoon botweg te negeren. Dat is de achterlijke hypocriete spagaat wat een groot deel van "progressief" links tegenwoordig als handelsmerk heeft. Want wij zijn pro LHBTi+ en pro vrouwenrechten en tegen conservatieve rechtse mensen!!! Maar als iets ultraconservatief is maar een kleurtje heeft is dat blijkbaar weer een soort van vrijbrief ofzo. Echt die bizarre bi-polaire gedachtengang is helemaal hip onder "progressief" links. :')
pi_211612982
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 22:13 schreef Andromache het volgende:

[..]

Mijn inziens gaat het fout door deze religies gelijk te stellen op alleen de (voor hun) heilige geschriften. De islam is een geval apart, want de islam is de enige religie (en ideologie) welke een (voor moslims) perfect rolmodel kent die geweld niet schuwde en juist daarom vandaag de dag daarom nog steeds door moslims op respect kan rekenen. Dit vormt een belangrijke katalysator als het aankomt op datgene wat bewezen werkt binnen in de islam en datgene wat klaarblijkelijk ook bewezen werkt daar buiten; intimidatie, agressie en dreiging van (barbaars) geweld. Zweden en Denemarken kijken momenteel bijvoorbeeld of er wettelijke mogelijkheden zijn om koran verbrandingen tegen te gaan, dit uit angst voor gewelddadige represailles uit islamitische hoek. Want wij hebben inmiddels geleerd van Hebdo en Paty dat gewelddadige represailles uit islamitische hoek zeer serieus te nemen zaken zijn, zelfs al zou het hier gaan om vermeende bespotting zoals bij Paty.

De islam druk je niet de kop in door brave ''iedereen is gelijk'' praatjes en een aai over de bol, en dan denken ''komt vanzelf wel een keertje goed''.
  woensdag 13 december 2023 @ 23:57:31 #80
138876 Andromache
pi_211613009
En die discussie moet je dus aan willen gaan. Geweld laten afzweren. Religiekritiek moet kunnen. De bijbel heeft een verhaal over incest, om het volk te laten voortbestaan, da's een vorm van seksueel geweld die onze samenleving zeer terecht afwijst. Het kan. Maar je moet het wel willen.
pi_211613307
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 22:09 schreef Andromache het volgende:
Voor mijn werk reis ik via Utrecht Centraal. Auto is geen optie. Fiets zou eventueel kunnen maar een bepaald kantoor is daarvoor iets te ver weg. Ik kan met de bus Utrecht Centraal ontwijken. Zouden jullie dat ook doen? En de bus gaat niet via de Gökmen T.-haltes :')
Ik zou helemaal niets ontwijken. Behalve kerstmarkten misschien maar dat trekt me toch al niet.
Wil jij serieus je route aanpassen?
pi_211613379
Ze kunnen hier niet eens al die explosies die bij woningen gebeuren voorkomen. Dat zijn in feite toch ook aanslagen ?
In Rotterdam, Amsterdam bijna elke week een explosie.
pi_211613562
Gemeenten en RAI nemen extra maatregelen na verhoogd dreigingsniveau
https://nos.nl/l/2501477

Het verhoogde dreigingsniveau in Nederland is voor de gemeenten Maastricht en Valkenburg reden om extra veiligheidsmaatregelen te nemen. De gemeentes organiseren jaarlijks grote kerstevenementen. Ook evenementencentrum RAI in Amsterdam schroeft de beveiliging op.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_211613615
Dit is gewoon een jaarlijks terugkerend dingetje. Kerst is een risicowedstrijd geworden. :')
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_211616832
quote:
Eén aanhouding in Nederland en drie in Denemarken vanwege voorbereiden aanslag

De politie heeft één persoon in Nederland en drie mensen in Denemarken aangehouden vanwege het voorbereiden van een aanslag. De Deense politie meldde donderdag dat de arrestaties zijn verricht in een onderzoek om een terroristische aanslag te voorkomen.
De Deense veiligheidsdiensten maakten ook bekend dat zij meer aanwezig zullen zijn op straat en rondom Joodse locaties.

Het dreigingsniveau in Denemarken staat al jaren op niveau vier van de vijf. De Deense autoriteiten denken dat het veiligheidsrisico dit jaar verder is toegenomen door koranverbrandingen van activisten.

Dinsdag verhoogde de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid (NCTV) het dreigingsniveau in Nederland van niveau drie naar vier, het op een-na-hoogste niveau. Dat betekent dat er een "reële" kans op een aanslag is.

De toegenomen dreiging is een gevolg van de oorlog tussen Israël en Hamas, de koranverbrandingen in verschillende Europese landen en oproepen tot aanslagen van terroristische organisaties. In omringende landen leidde dat tot aanslagen van individuen, zoals in Parijs.
pi_211616866
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 13:41 schreef Frutsel het volgende:

[..]

De aanslag was gepland om in Denemarken te worden uitgevoerd?
pi_211616874
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 05:57 schreef quirina het volgende:
Ze kunnen hier niet eens al die explosies die bij woningen gebeuren voorkomen. Dat zijn in feite toch ook aanslagen ?
Een paar kerstmarkten zijn natuurlijk stukken beter te beveiligen dan honderdduizenden woningen.

Je weet immers dat elke kerstmarkt een potentieel doelwit is.

Je weet dat niet van alle woningen in Nederland.
pi_211616897
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 13:45 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
De aanslag was gepland om in Denemarken te worden uitgevoerd?
Altijd weer die Finnen Denen 😱

Vikingen zeker :(
  donderdag 14 december 2023 @ 13:48:12 #89
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211616901
quote:

[..]

Goh, verder niets over die mensen vermeld, lekker duidelijk weer. Zullen we bingo doen?

- Bekend bij de autoriteiten
- bekend als radicaal islamitisch
- Illegaal verblijvend na afgewezen asiel verzoek
- meerdere asiel verzoeken in verschillende Europese landen gedaan
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
pi_211616918
quote:
1s.gif Op donderdag 14 december 2023 13:48 schreef nixxx het volgende:

[..]
Goh, verder niets over die mensen vermeld, lekker duidelijk weer. Zullen we bingo doen?

Lieve jongen
Hart van goud
Doet geen vlieg kwaad
Moeilijke jeugd
pi_211616921
Doe mij maar vast die Miele graag :Y
pi_211616931
Er is geen betere *O*
  donderdag 14 december 2023 @ 13:56:53 #93
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_211616985
quote:
1s.gif Op donderdag 14 december 2023 13:49 schreef Gajes_Octavianus het volgende:

[..]
Lieve jongen
Hart van goud
Doet geen vlieg kwaad
Moeilijke jeugd
Geen stageplek kunnen vinden
Geen buurthuis in de buurt
Ik ben inmiddels overleden
pi_211617066
quote:
Ze zouden Joodse plekken op het oog hebben gehad, schrijft de Deense krant Berlingske.
En nu heel progressief links helemaal verbaasd doen over hoe dit allemaal wel niet kan en waarom de jodenhaat “opeens” zo aanwezig is.

donderdag 14 december 2023 @ 14:05:45 #95
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_211617072
quote:
15s.gif Op donderdag 14 december 2023 13:56 schreef Enchanter het volgende:

[..]
Geen stageplek kunnen vinden
Geen buurthuis in de buurt
Geen Kerstkadootjes.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_211617092
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 14:05 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Geen Kerstkadootjes.
Die krijg ik ook niet 😱 :'(

*pakt kalashnikov
pi_211617098
Grapje natuurlijk @AIVD :6
pi_211617101
quote:
Dat komt meer uit het criminele circuit schijnbaar. Maar ook hier hebben de daders elke keer een bepaalde achtergrond.
pi_211617333
quote:
Ja, dat zijn wel aanslagen, maar geen terrorisme.
pi_211617349
Je weet al waar dit heen gaat natuurlijk. "Laten we maar geen kerst meer vieren omdat bepaalde groepen er moeite mee hebben." Voortaan vieren we alleen nog maar ramadan, suikerfeest en offerfeest. En oja, vanaf nu is het op 19 juli vuurwerk en oliebollen.
"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
pi_211617372
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 14:33 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Je weet al waar dit heen gaat natuurlijk. "Laten we maar geen kerst meer vieren omdat bepaalde groepen er moeite mee hebben." Voortaan vieren we alleen nog maar ramadan, suikerfeest en offerfeest. En oja, vanaf nu is het op 19 juli vuurwerk en oliebollen.
Hoho, vierwerk is het nu :Y
pi_211617390
quote:

[..]

"Deense media berichten dat er aanhoudingen zijn verricht op meerdere plekken in het land. Er zou een link zijn met de verboden bende Loyal to Familia. De politie heeft dit nog niet bevestigd."
pi_211617438
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 14:36 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
"Deense media berichten dat er aanhoudingen zijn verricht op meerdere plekken in het land. Er zou een link zijn met de verboden bende Loyal to Familia. De politie heeft dit nog niet bevestigd."
Dat klinkt weer als georganiseerde misdaad ipv terrorisme.
Maar eerder in dit topic stond ook dat ze het op Joodse plekken hadden voorzien, volgens een Deense krant.
Hetgeen weer terrorisme is.
pi_211617449
Moet wel zeggen dat onze veiligheidsdiensten er wel altijd goed op zitten.
Echt een grote aanslag hebben we nog niet gehad, maar er zijn er wel veel voorkomen door arrestaties.
pi_211617459
quote:

[..]
Klinkt als een Netflix serie.
pi_211617563
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 14:40 schreef Zoddie het volgende:
Moet wel zeggen dat onze veiligheidsdiensten er wel altijd goed op zitten.
Echt een grote aanslag hebben we nog niet gehad, maar er zijn er wel veel voorkomen door arrestaties.
Het zijn meestal andere veiligheidsdiensten die ons waarschuwen, in dit geval ook.

quote:
De man is officieel aangehouden op verzoek van Duitsland.
pi_211617762
quote:

[..]

Het blijkt een 'Rotterdammer' te zijn.
pi_211617884
quote:

[..]

quote:
De toegenomen dreiging is een gevolg van de oorlog tussen Israël en Hamas, de koranverbrandingen in verschillende Europese landen en oproepen tot aanslagen van terroristische organisaties. In omringende landen leidde dat tot aanslagen van individuen, zoals in Parijs.
De toegenomen dreiging is het gevolg van het importeren van honderdduizenden mensen met een bedenkelijke cultuur en het goedkeuren van hun haat voor de Westerse maatschappij door bepaalde lieden. Bij de minste kritiek wordt je weggezet als neonazi.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 14-12-2023 15:27:26 ]
  donderdag 14 december 2023 @ 16:19:58 #109
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211618591
quote:

[..]
Tong80 heeft een apart topic geopend, die bende blijkt voornamelijk arabisch/middenoosters te zijn.
  donderdag 14 december 2023 @ 16:31:15 #110
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_211618741
quote:
1s.gif Op donderdag 14 december 2023 16:19 schreef nixxx het volgende:

[..]
Tong80 heeft een apart topic geopend, die bende blijkt voornamelijk arabisch/middenoosters te zijn.
Insert Pikachu faces.
  Trouwste user 2022 donderdag 14 december 2023 @ 16:33:47 #111
7889 tong80
Spleenheup
pi_211618778
quote:
1s.gif Op donderdag 14 december 2023 16:19 schreef nixxx het volgende:

[..]
Natuurlijk weer gesloten zonder linkje naar dit topic. Het mag niet te druk worden tijdens de begrafenis.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  donderdag 14 december 2023 @ 16:36:53 #112
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_211618818
Nou maar hopen dat ze zich niet opblazen als je net met je Palestina sjaaltje op het station zit :')
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_211618845
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 16:33 schreef tong80 het volgende:

[..]
Natuurlijk weer gesloten zonder linkje naar dit topic. Het mag niet te druk worden tijdens de begrafenis.

:T
Was al aan het zoeken, maar zie het slotje nu.

Ontopic:

57 jaar ook lees ik, dus niet zo'n naïeve jonge gehersenspoelde lone wolf.

Voor terreurplannen opgepakte Rotterdammer Nazih R. verdacht van lidmaatschap Hamas

Toch weer apart dat de Denen en de Duitsers hier in NL terroristen moeten identificeren. Blij dat hij gepakt is, maar vraag mij af of hij niet al op de radar stond in NL en zo ja waarom ze niet ingegrepen hebben.
pi_211618874
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 16:36 schreef AgLarrr het volgende:
Nou maar hopen dat ze zich niet opblazen als je net met je Palestina sjaaltje op het station zit :')
Nee, die tramschutter ging ook niet voor soortgenoten, die naïeve wegkijkers zijn de nuttige idioten die ze nodig hebben om meer radicaal volk naar NL te halen, die sparen ze nog even totdat ze de overhand hebben.

Maar dit zal dat volk niet weerhouden om de komende weken weer in heel NL genocidale leuzen te schreeuwen. Hoop dat dit nu ook klaar is en die pro Hamas demonstraties keihard de kop in worden gedrukt.
pi_211618988
Ah, een Hamas aanhanger..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_211619073
quote:
Abdelhamid Al A., Mohamed B., Ibrahim El-R. and Nazih R. have been longstanding members of HAMAS and have participated in HAMAS operations abroad. They are closely linked to the military branch's leadership. (...) In October 2023, Abdelhamid Al A., Mohamed B. and Nazih R. travelled repeatedly from Berlin to look for the weapons, with Ibrahim El-R. providing assistance."
Van GS. Maar zijn ze nu vandaag erachter gekomen dat deze gasten een heel verleden hebben met Hamas of hebben we er heel wat in Europa zitten die we maar laten totdat we ze op heterdaad betrappen?
  donderdag 14 december 2023 @ 17:09:00 #117
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211619085
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 17:07 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Van GS. Maar zijn ze nu vandaag erachter gekomen dat deze gasten een heel verleden hebben met Hamas of hebben we er heel wat in Europa zitten die we maar laten totdat we ze op heterdaad betrappen?
Etnisch profileren, DAT is het probleem in het westen!
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_211619681
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 16:54 schreef Jor_Dii het volgende:
Ah, een Hamas aanhanger..
Ah dan kan het ook geen terroristische aanslag genoemd worden.
Meer een vrijheidsevenement.
  donderdag 14 december 2023 @ 18:09:15 #119
182233 thedeedster
pi_211619687
quote:

[..]
Hamasleden. Die idioten zouden volgens het NOS journaal aanslagen willen plegen op Joodse plekken in Europa.

Hoe dom ben je dan?

De Europese media staan meer aan de kant van de Gazanen dan Israël. Nou, na zo’n aanslag ben je al die goodwill weer kwijt.

En dan nog, hoe kun je die Joodse mensen hier in Europa verwijten wat er duizenden kilometers verderop gebeurt. Puur antisemitisme dus.

Dom, dommer, domst.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  donderdag 14 december 2023 @ 18:13:03 #120
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_211619724
quote:
1s.gif Op donderdag 14 december 2023 18:09 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Hamasleden. Die idioten zouden volgens het NOS journaal aanslagen willen plegen op Joodse plekken in Europa.

Hoe dom ben je dan?

De Europese media staan meer aan de kant van de Gazanen dan Israël. Nou, na zo’n aanslag ben je al die goodwill weer kwijt.

En dan nog, hoe kun je die Joodse mensen hier in Europa verwijten wat er duizenden kilometers verderop gebeurt. Puur antisemitisme dus.

Dom, dommer, domst.
Het zijn terroristen hè, geen PR-adviseurs.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
  donderdag 14 december 2023 @ 18:18:46 #121
182233 thedeedster
pi_211619785
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 18:13 schreef Dubbelzuurrr het volgende:

[..]
Het zijn terroristen hè, geen PR-adviseurs.
Goed punt. :D

Grote lichten zijn het inderdaad niet, anders deden ze wel normaal.
  donderdag 14 december 2023 @ 18:21:15 #122
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211619831
quote:

[..]
Ik zou de Mossad echt hartelijk uitnodigen in Nederland om iedereen van wie ze terroristische banden kennen, zoals deze Nazih, zonder proces om te leggen.
pi_211619892
quote:
10s.gif Op donderdag 14 december 2023 17:09 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Etnisch profileren, DAT is het probleem in het westen!
Tja, dat is volgens sommigen zogenaamd 'discriminatie'.
pi_211619908
quote:
1s.gif Op donderdag 14 december 2023 18:21 schreef nixxx het volgende:

[..]
Ik zou de Mossad echt hartelijk uitnodigen in Nederland om iedereen van wie ze terroristische banden kennen, zoals deze Nazih, zonder proces om te leggen.
Ik hoop dat zodra Israël klaar is in gaza de mossad lekker opzoek gaat naar die pro Hamas aanhangers in Europa zoals ze deden met de nazi's. Als je ook weer de berichten op social media ziet uit islamitische en linkse hoek op dit soort berichten dan walg ik van het feit dat zulke mensen in ons mooie Europa wonen. Allemaal terroristen aanhangers, daar heb ik 0 genade voor.
pi_211619979
Wat blijft het trouwens oorverdovend stil van de linkse kant van het fok spectrum, niks te melden hierover?
pi_211620023
Zo'n hamaslidje. Levensgevaarlijk en wordt gezocht in denemarken en duitsland.
En dat loopt dan vrolijk vrij rond hier.

:N
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_211620038
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 18:30 schreef Scorpie het volgende:
Wat blijft het trouwens oorverdovend stil van de linkse kant van het fok spectrum, niks te melden hierover?
Tuurlijk niet. Links is nooit op enig zelfreflectie te betrappen geweest.
1947-2016
  donderdag 14 december 2023 @ 18:34:06 #128
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211620041
quote:
“Dat hoort er in 2023 gewoon bij “
“Is onze eigen schuld omdat we zoveel oorlog in hun landen voeren “
“Islamofobie “
pi_211620275
Misschien schrikt het eens af om ze na veroordeling in de noordzee te flikkeren.
pi_211620300
quote:
1s.gif Op donderdag 14 december 2023 18:21 schreef nixxx het volgende:

[..]
Ik denk dat als ze dat willen, dat ook gewoon doen, uitnodiging of niet.
  donderdag 14 december 2023 @ 18:52:29 #131
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211620312
De vruchten van progressief nederland zijn wrang
  donderdag 14 december 2023 @ 18:54:13 #132
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211620331
quote:
14s.gif Op donderdag 14 december 2023 18:52 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
De vruchten van progressief nederland zijn wrang
“Progressief”
pi_211620390
quote:
1s.gif Op donderdag 14 december 2023 18:51 schreef Gajes_Octavianus het volgende:

[..]
Ik denk dat als ze dat willen, dat ook gewoon doen, uitnodiging of niet.
Onderschat onze eigen AIVD maar niet :-)
pi_211620415
quote:
De dingen waar zij zich druk over maken, naast het klimaat natuurlijk, is: Wilders, SGP, Orban, AfD, FvD, Le Pen, Trump enz.

Wellicht vindt men zelfs dat Islamitische terroristen eigenlijk ook wel een punt hebben. Immers, het Westen is zo racistisch en oneerlijk tegenover migranten, dan kun je wel verwachten dat deze mensen op een gegeven moment iets terug zullen doen.
  donderdag 14 december 2023 @ 19:01:11 #135
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211620419
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 18:33 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Tuurlijk niet. Links is nooit op enig zelfreflectie te betrappen geweest.
Gast, ik heb bijna letterlijk de post boven deze als eerste reactie gehad op dit nieuws.
Hou eens op met het cultiveren van dat links-rechts gedoe. Links was niet aan de macht terwijl deze openlijke Hamasnik hier binnenkwam en -bleef, hè.

Als je jezelf dan toch per se wilt bevestigen in je gevoel doe het dan op een leukere manier en geef jezelf een hand. Daar is nog nooit ruzie van gekomen op een forum.
pi_211620520
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 18:59 schreef Wotte het volgende:

[..]
Onderschat onze eigen AIVD maar niet :-)
Wellicht, maar die zullen geen mensen omleggen, zeker niet in eigen land.
De Mossad heeft daar minder problemen mee, net zoals de CIA.
pi_211620832
quote:
Ze wachten nog op de context.
pi_211620846
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 14:04 schreef Scorpie het volgende:

[..]
En nu heel progressief links helemaal verbaasd doen over hoe dit allemaal wel niet kan en waarom de jodenhaat “opeens” zo aanwezig is.

Net als de gristen clubjes. Mirjam Bikker die laatst het sterk toegenomen antisemitisme veroordeelde terwijl haar partij medeverantwoordelijk is voor de import van al die jodenhaat.
pi_211621022
Nu weer een Hamas aanhanger met terroristische motieven in Rotterdam opgepakt. En nog steeds zijn er mensen die open grenzen verdedigen. Waarom? Wat gaat er in die hoofden om vraag je je af.
  donderdag 14 december 2023 @ 20:01:08 #140
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211621070
quote:
De Rotterdammer die donderdagmorgen is opgepakt in een terreuronderzoek, is volgens het Duitse Openbaar Ministerie "al jaren lid van Hamas". Het gaat om Nazih R., zo is bekendgemaakt. De man is officieel aangehouden op verzoek van Duitsland. Zowel in Duitsland als in Denemarken loopt een onderzoek waarin de verdachte voorkomt.
Nazi _O- je verzint het ook niet ook he met die halve wilden :D
pi_211621508
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 19:01 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Gast, ik heb bijna letterlijk de post boven deze als eerste reactie gehad op dit nieuws.
Hou eens op met het cultiveren van dat links-rechts gedoe. Links was niet aan de macht terwijl deze openlijke Hamasnik hier binnenkwam en -bleef, hè.

Als je jezelf dan toch per se wilt bevestigen in je gevoel doe het dan op een leukere manier en geef jezelf een hand. Daar is nog nooit ruzie van gekomen op een forum.
:D

Leuk gevonden.
1947-2016
pi_211621529
quote:
10s.gif Op donderdag 14 december 2023 20:01 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Nazi _O- je verzint het ook niet ook he met die halve wilden :D
Was dit de opvolger van Gokmen Tanis? Is er een aanslag voorkomen?
pi_211723373
Arrestaties in Duitsland en Oostenrijk vanwege aanslagplannen feestdagen

quote:
In Oostenrijk en Duitsland zijn meerdere mensen opgepakt omdat ze plannen zouden hebben voor aanslagen met de feestdagen, schrijft de Duitse krant Bild. Doelwit zou onder meer de Dom van Keulen zijn geweest, die door de politie wordt doorzocht op explosieven.

Volgens Bild gaat het om een islamitische terreurcel en loopt het onderzoek ook in Spanje. Mogelijk zouden de aanslagen gepleegd moeten worden tijdens christelijke kerkdiensten met kerst in Keulen, Wenen of Madrid.
In Oostenrijk en Duitsland zijn meerdere mensen opgepakt omdat ze plannen zouden hebben voor aanslagen met de feestdagen, schrijft de Duitse krant Bild. Doelwit zou onder meer de Dom van Keulen zijn geweest, die door de politie wordt doorzocht op explosieven.

Volgens Bild gaat het om een islamitische terreurcel en loopt het onderzoek ook in Spanje. Mogelijk zouden de aanslagen gepleegd moeten worden tijdens christelijke kerkdiensten met kerst in Keulen, Wenen of Madrid.

De politie in Wenen laat aan de Duitse krant weten dat er een verhoogde dreiging geldt en dat er voorzorgsmaatregelen zijn genomen.

Dreigingsniveau Nederland
Het dreigingsniveau in Nederland is een paar weken terug ook verhoogd. Het dreigingsniveau gaat van 3 naar 4, het op één na hoogste niveau. Dat betekent dat kans op een aanslag reëel is. De belangrijkste reden is het conflict in Israël en Gaza en aanslagen in buurlanden van Nederland.

Volgens de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid (NCTV) zijn 'geen standaardmaatregelen of landelijke adviezen gekoppeld' aan een verhoging van het dreigingsniveau. Wel zijn politie, gemeenten, ministeries en veiligheidsdiensten extra alert.
Geen noodzaak om hier een nieuw topic over te openen want dreiging van islamitisch terreur is inmiddels zo common als berichten over ''steek incidenten'' dat dit inmiddels gewoon in een algemeen verzameltopicje als deze kan. ^O^
  zaterdag 23 december 2023 @ 23:34:58 #144
463823 Rodgrod
Lekker met vanillekwark
pi_211723738
Ik hoor nooit iets over aanslagen tijdens de ramadan.
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven
pi_211724149
Religie van de vrede. _O-
  zondag 24 december 2023 @ 01:22:41 #146
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_211724556
Zal wel druk op de Dam zijn morgen met al die demonstranten
pi_211724579
quote:
15s.gif Op zondag 24 december 2023 01:22 schreef Enchanter het volgende:
Zal wel druk op de Dam zijn morgen met al die demonstranten
Waarvoor of waartegen wordt er gedemonstreerd?
  zondag 24 december 2023 @ 01:37:24 #148
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_211724655
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2023 01:25 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
tegen deze (waarschijnlijk) geplande aanslagen en ander islamitisch geweld
pi_211724692
quote:
15s.gif Op zondag 24 december 2023 01:37 schreef Enchanter het volgende:

[..]
tegen deze (waarschijnlijk) geplande aanslagen en ander islamitisch geweld
Moeten de blanke mensen niet eerst demonstreren vanwege Praag? Of is dat al geweest?

Vermoedelijk heb je per ongeluk ook een verkeerd linkje gekopieerd. Deze heeft in ieder geval niks met islamitisch geweld te maken.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 24-12-2023 01:45:46 ]
  zondag 24 december 2023 @ 01:43:32 #150
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_211724697
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2023 01:43 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Moeten de blanke mensen niet eerst demonstreren vanwege Praag? Of is dat al geweest?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 24 december 2023 @ 09:11:53 #151
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_211725467
quote:

[..]
Sjongejonge |:(
  zondag 24 december 2023 @ 09:19:27 #152
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_211725496
quote:

[..]

Vermoedelijk heb je per ongeluk ook een verkeerd linkje gekopieerd. Deze heeft in ieder geval niks met islamitisch geweld te maken.
Er komt een demo van Telegram users.
  zondag 24 december 2023 @ 09:47:36 #153
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211725743
'Moslims voelen zich steeds onveiliger door verhoogd dreigingsniveau in Nederland’

Nee.... dit is niet de speld

Werkelijk verbijsterend koddig hoe men dat ultra conservatieve relietuig altijd weer in de comfortabele slachtoffer rol weet te positioneren.
  zondag 24 december 2023 @ 09:54:54 #154
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211725873
quote:
10s.gif Op zondag 24 december 2023 09:47 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
'Moslims voelen zich steeds onveiliger door verhoogd dreigingsniveau in Nederland’

Werkelijk verbijsterend koddig hoe men dat ultra conservatieve relietuig altijd weer in de comfortabele slachtoffer rol weet te positioneren.
Raarrrrrrrrrr
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_211725927
quote:

[..]

Ik begrijp waar je heen wil, maar bij zulke incidenten heb je toch altijd genoeg stille tochten met hoge opkomst hoor....

Daarbij is Praag niet een aanslag uit naam van een bepaald geloof, ofwel?
pi_211725959
quote:

Helaas zijn er teveel naïeve mensen die hier nog steeds intrappen...
  zondag 24 december 2023 @ 11:54:37 #157
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211727764
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 23:34 schreef Rodgrod het volgende:
Ik hoor nooit iets over aanslagen tijdens de ramadan.
Niet in Europa iig, moslims onderling gaan tijdens de ramadan gewoon verder.
  zondag 24 december 2023 @ 13:07:59 #158
498210 KoningWouter
BE THE BEST&FUCK THE REST
pi_211728643
quote:

Hier de niet paywall versie:

https://archive.is/kIL4r

Altijd maar dat geknuffel van de moslims terwijl het overige deel van de bevolking moet vrezen voor aanslagen van die knuffelgroep.

Waarom gebeurt dat? Ik hoop echt dat het onder de PVV anders wordt want dit kan gewoon niet.

[ Bericht 5% gewijzigd door KoningWouter op 24-12-2023 13:16:24 ]
pi_211728884
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2023 01:25 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Ik denk tegen de demonisering van mensen die "gematigd" een ideologie aanhagen, welke radicaal, intolerant, agressief, mensenrechten schendend en barbaars geweldadig is.

Dit omdat nogal wat mede aanhangers van deze radicale, intolerante, agressieve, mensenrechten schendende en barbaars geweldadige ideologie niet "gematigd" hier in zijn en de ideologie volgen zoals het in de kern van die ideologie word opgedragen en de radicaliteit, intolerantie, agressie, het schenden van mensen rechten en barbaarse geweldadigheid in de praktijk ten uitvoer brengen en er zodoende voor zorgen dat honderden miljoenen mensen te maken hebben met de verschrikkelijke gevolgen daarvan.

Van de homo die niet zichzelf durft te zijn, de afvallige die niet openlijk durft te zeggen dat ie deze ideologie niet meer aan hangt, de vrouw die zelf wil bepalen wat ze wel en niet draagt of zoals hieronder; het uitgehuwde meisje.

twitter

Maar laten we het nu maar even "gezellig" houden en het barbaarse bloedvergieten zoals onthoofde babys, kinderen waarbij de vingers worden afgesneden (en dan vermoord worden) nadat ze moesten toekijken hoe hun ouders gemarteld, verminkt en vermoord werden, en alle verdere terreur en dreiging daarvan uit naam van deze ideologie maar even achterwege laten.

En laten we nu eens deze mensen die alleen maar liefde voelen voor deze gestoorde en levens gevaarlijke ideologie een hart onder de riem steken, want "ook zij horen hier thuis".

Het is immers, kerst. O+
  zondag 24 december 2023 @ 13:36:21 #160
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_211728991
Geert Wilders is de enige weg naar vrijheid..

Ik heb zelf een poster van Geert Wilders, heb ik ooit als cadeau gekregen in 2010 , maar durf hem tot de dag van vandaag niet op mijn raam te hangen (Rotterdam Zuid) omdat ik bang ben dat mijn ruit ingeslagen word.

Terwijl je hier wel overal verkiezingsposters ziet van Turkse raadsleden.. en van Denk, dat mag dan weer wel..

De wijk hier is overspoeld door criminelen en in elke straat heb je wel eens een explosie, ontzettend veel tuig overal, en het enige wat je kan doen als je geprovoceerd word is wegkijken, naar de grond en je vooral niet te opvallend gedragen.

Geert Wilders is de enige die deze problemen continu op twitter benoemd, terwijl mevrouw Kaag (ja ik heb zelfs nachtmerries van dat mens zo hoog zit de frustratie naar haar, met die ijzige nep lach..) het liefst de hele Gaza strook naar Nederland haalt..

Elk land moet een Geert Wilders of een Le Pen, of een Meloni, Orban als leider hebben, pas dan kunnen we Europa echt veranderen, waar wij weer de baas zijn, en niet de linkse groepen die het liefst open grenzen hebben tussen Europa en de 3'e wereld.
pi_211728996
Pogingen doodslag en verminking op rechtse politici door links geindoctrineerde figuren vindt nctv dan weer geen enkel probleem voor de rechtstaat. Extreemrechts dit dat is hun eeuwige nantra.
  zondag 24 december 2023 @ 13:53:41 #162
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_211729161
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2023 13:36 schreef BMW1993 het volgende:
Geert Wilders is de enige weg naar vrijheid..

Ik heb zelf een poster van Geert Wilders, heb ik ooit als cadeau gekregen in 2010 , maar durf hem tot de dag van vandaag niet op mijn raam te hangen (Rotterdam Zuid) omdat ik bang ben dat mijn ruit ingeslagen word.

Terwijl je hier wel overal verkiezingsposters ziet van Turkse raadsleden.. en van Denk, dat mag dan weer wel..

De wijk hier is overspoeld door criminelen en in elke straat heb je wel eens een explosie, ontzettend veel tuig overal, en het enige wat je kan doen als je geprovoceerd word is wegkijken, naar de grond en je vooral niet te opvallend gedragen.

Geert Wilders is de enige die deze problemen continu op twitter benoemd, terwijl mevrouw Kaag (ja ik heb zelfs nachtmerries van dat mens zo hoog zit de frustratie naar haar, met die ijzige nep lach..) het liefst de hele Gaza strook naar Nederland haalt..

Elk land moet een Geert Wilders of een Le Pen, of een Meloni, Orban als leider hebben, pas dan kunnen we Europa echt veranderen, waar wij weer de baas zijn, en niet de linkse groepen die het liefst open grenzen hebben tussen Europa en de 3'e wereld.
In feite willen rechts en links hetzelfde; een beter samenleving. Althans zo zie ik het.

Alleen de manier waarop je dit wil bereiken is anders. Rechts (althans zo klinkt het met jou post) wil het liefst bepaalde groepen hier niet hebben, omdat ze daarmee denken te bereiken dat het dan beter wordt voor iedereen.

Links is weer vaak de utopisch en denkt juist vanuit het perspectief dat iedereen uiteindelijk kan meedragen aan een betere samenleving. En hoopt (wellicht onterecht soms) dat je mensen kan veranderen die hierheen komen.

Ik geloof niet zo in deze extremen. Er zit ergens een middenweg.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zondag 24 december 2023 @ 14:00:57 #163
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_211729233
quote:
2s.gif Op zondag 24 december 2023 13:53 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
In feite willen rechts en links hetzelfde; een beter samenleving. Althans zo zie ik het.

Alleen de manier waarop je dit wil bereiken is anders. Rechts (althans zo klinkt het met jou post) wil het liefst bepaalde groepen hier niet hebben, omdat ze daarmee denken te bereiken dat het dan beter wordt voor iedereen.

Links is weer vaak de utopisch en denkt juist vanuit het perspectief dat iedereen uiteindelijk kan meedragen aan een betere samenleving. En hoopt (wellicht onterecht soms) dat je mensen kan veranderen die hierheen komen.

Ik geloof niet zo in deze extremen. Er zit ergens een middenweg.
Je hebt gelijk.

Groen Links geloofd inderdaad dat moslims eenmaal in Europa gematigder worden, en er een 'Europese islam' zal zijn over enkele generaties, zoals je nu in Bosnië ziet, de meeste moslims daar zijn 'cultuurmoslims' slechts 20% draagt een hoofddoek. en de meeste zwarte gewaden die je daar ziet, zijn van toeristen uit de Golfstaten.

Maar als ik de praktijk bekijk, dan zie je meestal dat de kinderen de versie overnemen van hun eigen ouders.

Zo dragen in het VK ook bij de 2'e en 3'e generatie Pakistaanse, Bengaalse en Somalische inwoners de volledige sluier, en zijn de opvattingen ook niet milder geworden in de daaropvolgende generaties.

De theorieën van links zijn vaak goed bedoeld, en sociaal.. Maar helaas ontbreekt bij veel van dit soort mensen ook de kennis over de Islamitische wereld om de situatie goed in te schatten.
  zondag 24 december 2023 @ 14:13:42 #164
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_211729448
quote:

Het is bijzonder dat de groep waar het gevaar uit komt, zich onveilig zou voelen. Maar dit is dus hoe de Westerse media tegenwoordig hun werk doen. Daders zijn slachtoffers, en slachtoffers zijn daders. Goed is kwaad en kwaad is goed.

De realiteit moet worden dusdanig worden gedraaid, dat het aansluit bij het intersectionele wereldbeeld dat men heeft. En in dat wereldbeeld zijn moslims structurele en onderdrukte slachtoffers. Dus ook al zorgen mensen uit de Islamtische hoek voor het gevaar, moet het narratief zo worden gevlochten dat moslims tóch eigenlijk slachtoffer zijn.
  zondag 24 december 2023 @ 14:26:34 #165
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211729640
quote:
14s.gif Op zondag 24 december 2023 14:13 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het is bijzonder dat de groep waar het gevaar uit komt, zich onveilig zou voelen. Maar dit is dus hoe de Westerse media tegenwoordig hun werk doen. Daders zijn slachtoffers, en slachtoffers zijn daders. Goed is kwaad en kwaad is goed.

De realiteit moet worden dusdanig worden gedraaid, dat het aansluit bij het intersectionele wereldbeeld dat men heeft. En in dat wereldbeeld zijn moslims structurele en onderdrukte slachtoffers. Dus ook al zorgen mensen uit de Islamtische hoek voor het gevaar, moet het narratief zo worden gevlochten dat moslims tóch eigenlijk slachtoffer zijn.
Dat ze zelf ook geen aversie voelen dat ze voor elke scheet weer eens worden weggezet als het debiele broertje dat extra bescherming en knuffels verdient.

Zal wel aan mij liggen, maar het is op zich veelzeggend. Ultra conservatieve religieuze gekte is natuurlijk ook wel een flinke mentale retardatie.
pi_211729837
Verkeerd

[ Bericht 88% gewijzigd door Anniek88 op 24-12-2023 14:46:05 (Verkeerde topic s) ]
  zondag 24 december 2023 @ 14:46:23 #167
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211729852
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2023 14:45 schreef Anniek88 het volgende:
Er reageren ook bovengemiddeld veel mannen van middelbare leeftijd op die reels van HvK :’/
Mensen die niet met hun harses 24/7 op taktok en ze insta hun nieuws vergaren bedoel je? :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  zondag 24 december 2023 @ 16:45:18 #168
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_211730974
quote:

[..]

Er vallen jaarlijks +/- 11.000 doden en het zelfde aantal gewonden door aanslagen uit de naam van de religie van de vrede.
CAR (ik weet niet hoe ik bij Congo kwam :@ ) wordt al aanzienlijke tijd geteisterd door aanslagen en nee die worden niet gepleegd door doorgeslagen studenten.
Hier nog een link
  zondag 24 december 2023 @ 16:56:36 #169
505275 Eriksson666
MET PENSIOEN, TOT NOOIT
pi_211731047
quote:
14s.gif Op zondag 24 december 2023 14:13 schreef HowardRoark het volgende:
Dat is helemaal niet zo bijzonder. Moslims zijn een religieuze en etnische minderheid in West-Europa waar nog geen 100 jaar eerder Hitler en co rondliepen die het op religieuze minderheden hadden gemunt en in een land waar de extreemrechtse anti-islamitische PVV in de peilingen op 48 zetels staat. Dan is het niet raar om je onveilig te voelen, maar normaal.

Aan de ene kant heb je PVV, aan de andere kant heb je IS, en in het midden heb je zowel moslims als niet-moslims die van beide kanten worden belaagd terwijl extreemrechts de boel op scherp stelt (polariseert) en elkaar helpt met een-tweetjes, meer zetels voor PVV, meer rekruten voor IS.

ISLAMIC STATE’S GOAL: “ELIMINATING THE GRAYZONE” OF COEXISTENCE BETWEEN MUSLIMS AND THE WEST

IN A STATEMENT PUBLISHED in its online magazine, Dabiq, this February, the militant group the Islamic State warned that “Muslims in the West will soon find themselves between one of two choices.”

The attack had “further [brought] division to the world,” the group said, boasting that it had polarized society and “eliminated the grayzone,” representing coexistence between religious groups. As a result, it said, Muslims living in the West would soon no longer be welcome in their own societies. Treated with increasing suspicion, distrust and hostility by their fellow citizens as a result of the deadly shooting, Western Muslims would soon be forced to “either apostatize … or they [migrate] to the Islamic State, and thereby escape persecution from the crusader governments and citizens,” the group stated, while threatening of more attacks to come.
https://theintercept.com/(...)uslims-and-the-west/
MET PENSIOEN, TOT NOOIT
pi_211731267
quote:
15s.gif Op zondag 24 december 2023 16:45 schreef Enchanter het volgende:

[..]
Er vallen jaarlijks +/- 11.000 doden en het zelfde aantal gewonden door aanslagen uit de naam van de religie van de vrede.
CAR (ik weet niet hoe ik bij Congo kwam :@ ) wordt al aanzienlijke tijd geteisterd door aanslagen en nee die worden niet gepleegd door doorgeslagen studenten.
Hier nog een link
Dat soort conflicten in Afrika is volgens mij vaak op verschillende manieren op te vatten. Je kunt het zien als een strijd tussen moslims en christenen, als een strijd van rebellen tegen de regering, als een strijd van een etnische minderheid tegen de overheersende etnische meerderheid. Soms is het vooral een strijd tussen geloven, soms is het eerder een stammenstrijd (en hebben de stammen een verschillend geloof). Ik vind het in ieder geval lastig te vergelijken met het jihadistisch geweld waar we hier soms mee te maken hebben.
  zondag 24 december 2023 @ 18:04:17 #171
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_211731489
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2023 16:56 schreef Eriksson666 het volgende:

[..]
Dat is helemaal niet zo bijzonder. Moslims zijn een religieuze en etnische minderheid in West-Europa waar nog geen 100 jaar eerder Hitler en co rondliepen die het op religieuze minderheden hadden gemunt en in een land waar de extreemrechtse anti-islamitische PVV in de peilingen op 48 zetels staat. Dan is het niet raar om je onveilig te voelen, maar normaal.

Aan de ene kant heb je PVV, aan de andere kant heb je IS, en in het midden heb je zowel moslims als niet-moslims die van beide kanten worden belaagd terwijl extreemrechts de boel op scherp stelt (polariseert) en elkaar helpt met een-tweetjes, meer zetels voor PVV, meer rekruten voor IS.

ISLAMIC STATE’S GOAL: “ELIMINATING THE GRAYZONE” OF COEXISTENCE BETWEEN MUSLIMS AND THE WEST

IN A STATEMENT PUBLISHED in its online magazine, Dabiq, this February, the militant group the Islamic State warned that “Muslims in the West will soon find themselves between one of two choices.”

The attack had “further [brought] division to the world,” the group said, boasting that it had polarized society and “eliminated the grayzone,” representing coexistence between religious groups. As a result, it said, Muslims living in the West would soon no longer be welcome in their own societies. Treated with increasing suspicion, distrust and hostility by their fellow citizens as a result of the deadly shooting, Western Muslims would soon be forced to “either apostatize … or they [migrate] to the Islamic State, and thereby escape persecution from the crusader governments and citizens,” the group stated, while threatening of more attacks to come.
Je weet het een leuke draai aan te geven, maar de realiteit is dat Islamisten het Westen onveiliger maken en een bedreiging vormen voor anderen. Terrorisme is daar één voorbeeld van. Uit de Islamtische hoek komen daders, geen slachtoffers.

En je verwijzing naar de Hitler is helemaal bespottelijk. De Islamtische wereld stond zij aan zij met Nazi-Duitsland omdat ook binnen die wereld, het antisemitisme al eeuwen welig tiert. Er waren dan ook vele Islamtische en Arabische vrijwilligers die voor de Nazi-Duitsland hebben gevochten in onder andere in de Balkan en Griekenland.

De realiteit is dat velen in het Westen (en we weten allemaal wel wie) ontzettend graag willen dat moslims een onderdrukte minderheid vormen, die zij kunnen infantiliseren en er zich vervolgens over bekommeren. Een groep die zich in een soort van situatie bevinden als Joodse gemeenschappen deden voor de Tweede Wereldoorlog. Maar dit is gewoon absoluut niet waar.
  zondag 24 december 2023 @ 22:50:28 #172
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_211734879
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2023 16:56 schreef Eriksson666 het volgende:

[..]

PVV met IS vergelijken. :')

Geert gaat Nederland redden van de ondergang.
  zondag 24 december 2023 @ 23:03:51 #173
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211735071
quote:
Wat wil je dat we zeggen?

Ernstig natuurlijk, gelukkig hebben de veiligheidsdiensten ze op tijd in de smiezen gehad en laten we hopen dat we in Europa van Kerstaanslagen verschoond blijven.

Misschien kunnen o.a. @xpompompomx , @Harvest89 , @Aberkullie deze post even liken, dan hebben we ons ook weer van onze due diligence gekweten.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  maandag 25 december 2023 @ 00:10:39 #174
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211736000
quote:
Wat bangmakerij is dit topic. Verdachten zijn opgepakt, zoals er zo veel gekken preventief worden opgepakt.

Voor de rest neem ik net zo goed de andere helft van Fok! al minder serieus omdat het Tsjechische aanslag topic nog niet eens een tweede reeks heeft behaald. Hilarisch.

Maar goed, fijne kerst. Ik heb zoals elk jaar te veel gedronken en ga nu naar bed, want morgen een drukke dag.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_211741292
quote:

Zo raar blijkt dat artikel uiteindelijk dus niet te zijn. Hetgeen deze hoogleraar aangeeft, is precies hetgeen dat je in dit topic ziet gebeuren. Dus zelfs een artikel waarin daarvoor gewaarschuwd wordt, heeft dat effect. Dit is spot on:

quote:
Ik verwacht dat de polarisatie die is ingezet alleen maar toeneemt. Dat merk ik al aan de gesprekken op straat. Mensen voelen zich gesterkt om openlijk discriminatoir te zijn. Ik denk dat ze in het bijzonder meer uitspraken zullen doen over de islam en moslims die ze eerder misschien niet zouden doen. Hierbij voelen ze zich niet alleen gesterkt door de grootste politieke partij in de Tweede Kamer die dit centraal in haar partijbeleid doet. Maar ook door het verhoogde dreigingsniveau wat is afgegeven, waarbij wordt gezegd dat de grootste dreiging nog steeds komt uit de hoek van het jihadistisch terrorisme. Ik denk dat dit bij elkaar opgeteld de racistische denkbeelden die in de afgelopen jaren al zijn gegroeid alleen maar verder zal verdiepen. Ik sluit niet uit dat dit kan aanzetten tot het actiever en openlijker vertonen van allerlei haatdragend en racistisch gedrag.
Je hoeft alleen maar 'op straat' te vervangen door 'op Fok!'.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-12-2023 11:34:10 ]
  maandag 25 december 2023 @ 12:06:02 #176
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_211742080
quote:
11s.gif Op maandag 25 december 2023 11:33 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Zo raar blijkt dat artikel uiteindelijk dus niet te zijn. Hetgeen deze hoogleraar aangeeft, is precies hetgeen dat je in dit topic ziet gebeuren. Dus zelfs een artikel waarin daarvoor gewaarschuwd wordt, heeft dat effect. Dit is spot on:
[..]
quote:
Ik verwacht dat de polarisatie die is ingezet alleen maar toeneemt. Dat merk ik al aan de gesprekken op straat. Mensen voelen zich gesterkt om openlijk discriminatoir te zijn. Ik denk dat ze in het bijzonder meer uitspraken zullen doen over de islam en moslims die ze eerder misschien niet zouden doen. Hierbij voelen ze zich niet alleen gesterkt door de grootste politieke partij in de Tweede Kamer die dit centraal in haar partijbeleid doet. Maar ook door het verhoogde dreigingsniveau wat is afgegeven, waarbij wordt gezegd dat de grootste dreiging nog steeds komt uit de hoek van het jihadistisch terrorisme. Ik denk dat dit bij elkaar opgeteld de racistische denkbeelden die in de afgelopen jaren al zijn gegroeid alleen maar verder zal verdiepen. Ik sluit niet uit dat dit kan aanzetten tot het actiever en openlijker vertonen van allerlei haatdragend en racistisch gedrag.
Deze hoogleraar voorziet ons deze keer van een mening en activistisch geleuter ipv feiten :')
  maandag 25 december 2023 @ 12:27:59 #177
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211742598
quote:

[..]
[..]
Als ze nou uit zou leggen waarom dat dan precies racisme is en niet waarom dat een stevige basis in observatie van de werkelijkheid heeft, dan zou ik dat knapper vinden dan deze meningen zo uiten.

Ook grappig dat niemand in de media bijv een antifa groep die protesteert tegen wat zij als fascisten ziet, haatdragend noemt.
  maandag 25 december 2023 @ 12:30:06 #178
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211742631
quote:

[..]
[..]
Sinds wanneer is een kritische beschouwing op of het niet eens zijn met een geloofsovertuiging discriminatoir of racistisch? :?

Ik vind het prima als mensen moslim zijn, prachtig voor hen. De Islam vind ik een gedrocht en zie ik geen plek hebben in de samenleving in Nederland
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_211742818
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2023 12:06 schreef the-eye het volgende:

[..]
[..]
Deze hoogleraar voorziet ons deze keer van een mening en activistisch geleuter ipv feiten :')
In de rest van het artikel staat waarop ze zich baseert. Sowieso heeft haar mening natuurlijk wel wat meer waarde dan die van de eerste de beste user hier. Ik neem het advies van mijn dokter ook wat serieuzer dan dat van de buurman, ook al is het in beide gevallen een mening. Het verschil is dat de ene deskundig is op het vakgebied en de ander maar wat roept.
pi_211742886
quote:
1s.gif Op maandag 25 december 2023 12:27 schreef nixxx het volgende:

[..]
Als ze nou uit zou leggen waarom dat dan precies racisme is en niet waarom dat een stevige basis in observatie van de werkelijkheid heeft, dan zou ik dat knapper vinden dan deze meningen zo uiten.

Ook grappig dat niemand in de media bijv een antifa groep die protesteert tegen wat zij als fascisten ziet, haatdragend noemt.
Dat lijkt me vrij duidelijk. Mensen worden hierdoor steeds meer beoordeeld op hoe ze eruit zien, waaronder huidskleur, haardracht, kleding, etc. Ik weet bijv. niet of ik het nu fijn zou vinden om nog naar een kerstmarkt te gaan, als ik een licht getinte huidskleur en een baardje zou hebben.
  maandag 25 december 2023 @ 14:29:17 #181
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_211744599
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2023 12:40 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
In de rest van het artikel staat waarop ze zich baseert. Sowieso heeft haar mening natuurlijk wel wat meer waarde dan die van de eerste de beste user hier. Ik neem het advies van mijn dokter ook wat serieuzer dan dat van de buurman, ook al is het in beide gevallen een mening. Het verschil is dat de ene deskundig is op het vakgebied en de ander maar wat roept.
Ah..... het autoriteitsargument :')
Nee. Haar mening heeft niet meer waarde als die niet gebaseerd is op feiten en anders moet je me dat maar even uitleggen; Op het moment dat iemand een bepaald diploma gehaald heeft is diegene ineens vrij om feitenvrij dingen te roepen ofzo?
Een discussie voer je op argumenten en het maakt geen zak uit wie maar wel wat iemand als argument naar voren brengt. Dat je bij jezelf bespeurt dat je bevooroordeeld bent zou juist een aansporing moeten zijn om kritisch te kijken naar waar diegene mee komt
Nou.... in dit geval is ze aan het invullen wat andere mensen zouden denken en wat ze op straat hoort :') Een weinig wetenschappelijk of professionele houding waar je echt geen studie voor hoeft te hebben gedaan.
En precies..... als user op FOK! hoef je met zoiets niet aan te komen

[ Bericht 1% gewijzigd door the-eye op 25-12-2023 14:38:24 ]
  maandag 25 december 2023 @ 14:47:49 #182
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211744853
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2023 12:43 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Dat lijkt me vrij duidelijk. Mensen worden hierdoor steeds meer beoordeeld op hoe ze eruit zien, waaronder huidskleur, haardracht, kleding, etc. Ik weet bijv. niet of ik het nu fijn zou vinden om nog naar een kerstmarkt te gaan, als ik een licht getinte huidskleur en een baardje zou hebben.
Ik heb zelf meer met gedrag, dus als je een licht getinte huidskleur hebt en een baardje en je komt met je foute kersttrui gezellig glühwein of warme chocolademelk drinken, geen probleem. Kom je met een bedekt gezicht en een palestijnse vlag dan wel een probleem.
pi_211745174
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2023 14:29 schreef the-eye het volgende:

[..]
Ah..... het autoriteitsargument :')
Nee. Haar mening heeft niet meer waarde als die niet gebaseerd is op feiten en anders moet je me dat maar even uitleggen; Op het moment dat iemand een bepaald diploma gehaald heeft is diegene ineens vrij om feitenvrij dingen te roepen ofzo?
Een discussie voer je op argumenten en het maakt geen zak uit wie maar wel wat iemand als argument naar voren brengt. Dat je bij jezelf bespeurt dat je bevooroordeeld bent zou juist een aansporing moeten zijn om kritisch te kijken naar waar diegene mee komt
Nou.... in dit geval is ze aan het invullen wat andere mensen zouden denken en wat ze op straat hoort :') Een weinig wetenschappelijk of professionele houding waar je echt geen studie voor hoeft te hebben gedaan.
En precies..... als user op FOK! hoef je met zoiets niet aan te komen
Ken je de term 'educatie guess'?

Verder zei ik al; als je het artikel zou lezen, zou je weten waar haar mening op gebaseerd is.
pi_211745333
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2023 12:43 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Mensen met een lichtgetinte huidskleur en een baardje hebben doorgaans weinig op met kerstmis, als er dan al iemand op een kerstmarkt rondloopt die aan die beschrijving voldoet, dan zullen er genoeg mensen zijn die een gevoel van wantrouwen krijgen, en gezien de incidenten rond kerstmarkten de afgelopen jaren vind ik dat niet eens vreemd.
pi_211745705
quote:

[..]
[..]
Probeer dit soort claims eens te onderbouwen. Waar zit het discriminatoire element volgens jou dan precies?
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2023 12:40 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Nee hoor. Het is een mening, meer niet. Maar deze vrouw mag haar mening spuwen in de media. Dat zien we wel meer met academici met een specifiek ideologisch wereldbeeld. Als we allemaal af moeten gaan op wat zulke vermeende 'experts' in de media zeggen, krijg je een ontzettend vertekend beeld van de realiteit.
pi_211747161
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2023 15:22 schreef Hathor het volgende:

[..]
Mensen met een lichtgetinte huidskleur en een baardje hebben doorgaans weinig op met kerstmis, als er dan al iemand op een kerstmarkt rondloopt die aan die beschrijving voldoet, dan zullen er genoeg mensen zijn die een gevoel van wantrouwen krijgen, en gezien de incidenten rond kerstmarkten de afgelopen jaren vind ik dat niet eens vreemd.
Ja, je bevestigt m'n punt.
pi_211747165
quote:

[..]
Als je zo kijkt naar mensen........
pi_211747186
quote:
14s.gif Op maandag 25 december 2023 15:51 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Probeer dit soort claims eens te onderbouwen. Waar zit het discriminatoire element volgens jou dan precies?
[..]
Nee hoor. Het is een mening, meer niet. Maar deze vrouw mag haar mening spuwen in de media. Dat zien we wel meer met academici met een specifiek ideologisch wereldbeeld. Als we allemaal af moeten gaan op wat zulke vermeende 'experts' in de media zeggen, krijg je een ontzettend vertekend beeld van de realiteit.
Als we zelfs de uitspraken van een hoogleraar op het eigen vakgebied wegzetten als 'ook maar een mening', is elke verdere discussie natuurlijk zinloos.
  FOK!fotograaf maandag 25 december 2023 @ 18:49:04 #189
842 Zorro
Z
pi_211747209
quote:
Maar ook door het verhoogde dreigingsniveau wat is afgegeven, waarbij wordt gezegd dat de grootste dreiging nog steeds komt uit de hoek van het jihadistisch terrorisme
Geef vooral geen feiten want dan zouden mensen een hekel kunnen krijgen aan die terroristjes!
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_211747228
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2023 18:45 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Als we zelfs de uitspraken van een hoogleraar op het eigen vakgebied wegzetten als 'ook maar een mening', is elke verdere discussie natuurlijk zinloos.
Kortom, je kunt je eerdere claims niet onderbouwen. En inderdaad de mening van een hoogleraar is een mening. Academici zijn namelijk geen orakels. Zij hebben zich verdiept in bepaalde kwesties en kunnen hun mening daarom waarschijnlijk goed onderbouwen, maar dat maakt het nog niet de onomstreden waarheid.
pi_211747229
quote:

[..]
Je zet gewoon een deel van mijn familie weg op huidskleur. Niet eens moslims. Soms met baard. Moeten die kerstmarkten ontlopen voor mensen als jij?
pi_211747281
Daarnaast is de kans op criminele aanslagen veel;groter. Kijk naar allw bomaanslagen in alleen al Rotterdam en Amsterdam dit jaar.
  maandag 25 december 2023 @ 20:47:59 #193
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_211748250
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2023 15:11 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Ken je de term 'educatie guess'?

Verder zei ik al; als je het artikel zou lezen, zou je weten waar haar mening op gebaseerd is.
Nee ik ken die term niet. Vind het een rare uitdrukking zo half Engels half Nederlands maar dat doet verder niets af aan het dikgedrukte die toch echt een mening inleiden
Zo lang iemand niet met onderbouwde argumenten een discussie binnenkomt is het een mening en die is net zo boeiend als die van jou of mij. Opleiding en ervaring speelt mee bij een aanstelling maar in een discussie gaat het om feiten of een onderbouwde mening. "Ik denk" en "Ik hoor" zijn geen onderbouwing

[ Bericht 7% gewijzigd door the-eye op 25-12-2023 20:53:15 ]
  maandag 25 december 2023 @ 20:52:31 #194
505275 Eriksson666
MET PENSIOEN, TOT NOOIT
pi_211748308
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2023 18:52 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Je zet gewoon een deel van mijn familie weg op huidskleur. Niet eens moslims. Soms met baard. Moeten die kerstmarkten ontlopen voor mensen als jij?
Christenen uit het Midden-Oosten/Azië, Afrika, Zuid-Amerika en de overgebleven gekleurde christenen die een meerderheid vormen tellen niet mee volgens hem.
MET PENSIOEN, TOT NOOIT
pi_211748666
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2023 20:47 schreef the-eye het volgende:

[..]
Nee ik ken die term niet. Vind het een rare uitdrukking zo half Engels half Nederlands maar dat doet verder niets af aan het dikgedrukte die toch echt een mening inleiden
Zo lang iemand niet met onderbouwde argumenten een discussie binnenkomt is het een mening en die is net zo boeiend als die van jou of mij. Opleiding en ervaring speelt mee bij een aanstelling maar in een discussie gaat het om feiten of een onderbouwde mening. "Ik denk" en "Ik hoor" zijn geen onderbouwing

Er had uiteraard educated guess moeten staan, maar dat vond de spellingcontrole kennelijk niet goed.

Verder heb ik je al drie keer verteld om het artikel te lezen voor de onderbouwing. Als dat teveel moeite is, zijn we wel uitgepraat.
pi_211748721
quote:
14s.gif Op maandag 25 december 2023 18:51 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Kortom, je kunt je eerdere claims niet onderbouwen. En inderdaad de mening van een hoogleraar is een mening. Academici zijn namelijk geen orakels. Zij hebben zich verdiept in bepaalde kwesties en kunnen hun mening daarom waarschijnlijk goed onderbouwen, maar dat maakt het nog niet de onomstreden waarheid.
Wat voor claims?

En het is nou niet bepaald zo dat users hier een goed onderbouwd verhaal tegenover het hare zetten, of zelf betrapt zullen worden op veel deskundigheid. De reacties hier zijn merendeels vrij primair en in de trant van haha moslims knuffelen, slachtofferrol.
  maandag 25 december 2023 @ 21:38:57 #197
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_211748895
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2023 21:21 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Er had uiteraard educated guess moeten staan, maar dat vond de spellingcontrole kennelijk niet goed.

Verder heb ik je al drie keer verteld om het artikel te lezen voor de onderbouwing. Als dat teveel moeite is, zijn we wel uitgepraat.
Nee, zoals al meerdere mensen hier aangegeven hebben kom je niet met een onderbouwing. Lees iets nog maar een keer zodat je er uit haalt wat ik er uit haal is geen argument.
pi_211748995
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2023 21:38 schreef the-eye het volgende:

[..]
Nee, zoals al meerdere mensen hier aangegeven hebben kom je niet met een onderbouwing. Lees iets nog maar een keer zodat je er uit haalt wat ik er uit haal is geen argument.
Ik ga het nog één keer zeggen en daarna kun je de (kerst) boom in: lees het artikel.

Het heeft geen enkele zin om met iemand te discussiëren over een artikel, terwijl diegene dat artikel niet gelezen heeft.
pi_211749000
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2023 21:26 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Wat voor claims?

En het is nou niet bepaald zo dat users hier een goed onderbouwd verhaal tegenover het hare zetten, of zelf betrapt zullen worden op veel deskundigheid. De reacties hier zijn merendeels vrij primair en in de trant van haha moslims knuffelen, slachtofferrol.
Je verwees naar het stuk over discriminatie, waarin je stelde dat dit op FOK! precies zo zou zijn. Dat is een claim.

En de mening van deze hoogleraar is een mening waarin niet iedereen zich kan vinden. Zij draait de situatie op een dusdanige manier, dat de daders eigenlijk slachtoffers worden. Nu mag zij dat natuurlijk best vinden en het kan ook prima dat jij je weer in die analyse kan vinden (je noemde haar betoog immers 'spot on') maar dit maakt het nog geen feit.
pi_211749564
quote:
14s.gif Op maandag 25 december 2023 21:46 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Je verwees naar het stuk over discriminatie, waarin je stelde dat dit op FOK! precies zo zou zijn. Dat is een claim.

En de mening van deze hoogleraar is een mening waarin niet iedereen zich kan vinden. Zij draait de situatie op een dusdanige manier, dat de daders eigenlijk slachtoffers worden. Nu mag zij dat natuurlijk best vinden en het kan ook prima dat jij je weer in die analyse kan vinden (je noemde haar betoog immers 'spot on') maar dit maakt het nog geen feit.
Die claim wordt uitgebreid onderbouwt door de users hier. Wat wil je dat ik daar nog aan toevoeg? Ik gaf zelfs een voorbeeld en dat voorbeeld werd al direct bevestigd door Hathor. Onderbouwing afgevinkt.

Verder maakt zij helemaal geen slachtoffers van daders, dat is een heel kwalijke frame. De enige manier waarop dat zo zou zijn, is immers wanneer je elke moslim tot dader bestempelt. Dat is wel weer onbedoeld het onderschrijven van haar betoog en een stukje van de onderbouwing waarnaar je op zoek was. Eerst vragen wat er hier dan aan discriminerende dingen gezegd wordt en vervolgens zelf elke moslim als dader afschilderen... Onderbouwing nogmaals afgevinkt.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 25-12-2023 22:21:46 ]
pi_211749843
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2023 20:52 schreef Eriksson666 het volgende:

[..]
Christenen uit het Midden-Oosten/Azië, Afrika, Zuid-Amerika en de overgebleven gekleurde christenen die een meerderheid vormen tellen niet mee volgens hem.
Blijkbaar. Het is goed voor dat soort mensen iets meer werelds te worden en te reizen en ontdekken. Hoe kan ik anders mensen mee op reis nemen? Zou ik wel willen doen bij Wilders.
pi_211750654
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2023 18:41 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Tsja, had je iets anders verwacht? De aanslagen op kerstmarkten de laatste jaren spreken voor zich.
pi_211750678
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2023 18:41 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Tsja, had je iets anders verwacht? De aanslagen op kerstmarkten de laatste jaren spreken voor zich.
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2023 18:52 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Ik kom niet op kerstmarkten, daar heb ik helemaal niks mee, blijf maar lekker gaan als je daar behoefte aan hebt.
  maandag 25 december 2023 @ 23:12:47 #204
498210 KoningWouter
pi_211750821
-

[ Bericht 69% gewijzigd door KoningWouter op 25-12-2023 23:17:02 ]
pi_211751005
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2023 18:45 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Kan prima.

Kijk bijvoorbeeld naar Leo Lucassen en Jan van de Beek; beide zeer bezig met migratie, beide compleet andere meningen daarover.

Het stuk waar jij op wijst als ''spot on'' belicht -zoals zo vaak dat het geval is- maar deels en dus ook vooral eenzijdig. Het is allemaal op een specifieke wijze geschreven om een bepaald frame te creëren.

Daardoor lezen mensen (en jij dan dus blijkbaar ook) datgene wat ze willen lezen wat zoiets is als; ''een flink deel van de ''nederlanders'' zijn inherent racistisch en ziet nu met Wilders als grootste en het continu benoemen van terreur uit naam van de islam zn kansen groeien om ''racistische'' drek te spuwen op een minderheidsgroep, met moslims op het hakblok''.

Terwijl dit niet klopt, en anderen prikken hier gewoon heel makkelijk door heen.
pi_211751304
quote:
4s.gif Op maandag 25 december 2023 23:19 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
Kan prima.

Kijk bijvoorbeeld naar Leo Lucassen en Jan van de Beek; beide zeer bezig met migratie, beide compleet andere meningen daarover.

Het stuk waar jij op wijst als ''spot on'' belicht -zoals zo vaak dat het geval is- maar deels en dus ook vooral eenzijdig. Het is allemaal op een specifieke wijze geschreven om een bepaald frame te creëren.

Daardoor lezen mensen (en jij dan dus blijkbaar ook) datgene wat ze willen lezen wat zoiets is als; ''een flink deel van de ''nederlanders'' zijn inherent racistisch en ziet nu met Wilders als grootste en het continu benoemen van terreur uit naam van de islam zn kansen groeien om ''racistische'' drek te spuwen op een minderheidsgroep, met moslims op het hakblok''.

Terwijl dit niet klopt, en anderen prikken hier gewoon heel makkelijk door heen.
Weer iemand die zelf van alles verzint en me dan vertelt dat dat is wat ik vind.
pi_211752709
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2023 23:06 schreef Hathor het volgende:

[..]
[..]
Ik kom niet op kerstmarkten, daar heb ik helemaal niks mee, blijf maar lekker gaan als je daar behoefte aan hebt.
Ja. Echt een enorm probleem. Of zijn criminele aanslagen meer in het nieuws?
pi_211752735
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2023 23:06 schreef Hathor het volgende:

[..]
[..]
Wij komen er ook niet. Jij doet net of een deel van ons daar gevaar oplevert......gekleurde mensen toch?
  dinsdag 26 december 2023 @ 00:57:56 #209
498210 KoningWouter
pi_211752764
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 00:56 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Wij komen er ook niet. Jij doet net of een deel van ons daar gevaar oplevert......gekleurde mensen toch?
Ja laten we het even wat minder racistisch maken.

Kerstmarkten zijn vooral doelwit van moslim extremisten met als doel zoveel mogelijk ongelovigen te doden uit naam van de Islam en specifiek deel 3 van de Jihad: De heilige oorlog.
pi_211752809
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 00:55 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Ja. Echt een enorm probleem. Of zijn criminele aanslagen meer in het nieuws?
Nou nee, een aanslag is een aanslag wat mij betreft.
pi_211752810
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 00:57 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Ja laten we het even wat minder racistisch maken.

Kerstmarkten zijn vooral doelwit van moslim extremisten met als doel zoveel mogelijk ongelovigen te doden uit naam van de Islam en specifiek deel 3 van de Jihad: De heilige oorlog.
Precies. Andere aanslagen al daargelaten. Ja. Soms zijn er gekken die eenzaam gekke dingen doen. Ja. Er is ook werkelijke dreiging vanuit bepaalde groepen.
pi_211752817
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 00:56 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Ga me nou geen woorden in de mond leggen jankbal.
pi_211752832
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 01:00 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Precies. Andere aanslagen al daargelaten. Ja. Soms zijn er gekken die eenzaam gekke dingen doen. Ja. Er is ook werkelijke dreiging vanuit bepaalde groepen.
Ja, vanuit islamitische groepen.
pi_211752839
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 01:00 schreef Hathor het volgende:

[..]
Nou nee, een aanslag is een aanslag wat mij betreft.
Dus die 600 criminele aanslagen in Nederland zijn toch wat zorgelijker dan aanslagen van moslims? Statistisch zit je al fout.
pi_211752849
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 01:01 schreef Hathor het volgende:

[..]
En extreem rechts en links. Dat is heel duidelijk geworden laatste tijd.
pi_211752851
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 01:02 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Dus die 600 criminele aanslagen in Nederland zijn toch wat zorgelijker dan aanslagen van moslims? Statistisch zit je al fout.
Welke 600? Link ze eens?
pi_211752860
quote:

[..]
Wanneer is de laatste bomaanslag geweest door een rechts extremistische groepering?
pi_211752868
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 01:02 schreef Hathor het volgende:

[..]
Welke 600? Link ze eens?
Die hoef ik niet te linken. De aanslagen met zwaar vuurwerk en mensen. Dat heb je gemist?
  dinsdag 26 december 2023 @ 01:04:15 #219
498210 KoningWouter
pi_211752873
quote:

[..]
Extreem rechts en extreem links en aanslagen op Kerstmarkten?

Ja als je moslim extremisten extreem rechts noemt wat ik kan bevatten dan zit je goed. Maar wat extreem links met kerstmarkt terrorisme te maken heeft zie ik hier even niet.
pi_211752887
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 01:03 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Die hoef ik niet te linken. De aanslagen met zwaar vuurwerk en mensen. Dat heb je gemist?
Ja dus link ze maar eens.
pi_211752920
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 01:04 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Extreem rechts en extreem links en aanslagen op Kerstmarkten?

Ja als je moslim extremisten extreem rechts noemt wat ik kan bevatten dan zit je goed. Maar wat extreem links met kerstmarkt terrorisme te maken heeft zie ik hier even niet.
Welke aanslagen? Hoeveel markten?Er zijn meer bomaanslagen binnen het criminele cirquit. Mag je van mij best een achtergrond of kleur aanhangen. Daar zit nu een groot gevaar.
pi_211752933
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 01:07 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Welke aanslagen? Hoeveel markten?Er zijn meer bomaanslagen binnen het criminele cirquit. Mag je van mij best een achtergrond of kleur aanhangen. Daar zit nu een groot gevaar.
Ahh ik zie het al, je bent gewoon een ordinaire wegkijker. De groeten verder met je achterlijke gezever.
  dinsdag 26 december 2023 @ 01:08:36 #223
498210 KoningWouter
pi_211752936
quote:

[..]
Je vergeet wel even te vermelden dat die honderden aanslagen weinig doden tot gevolg hebben. (En ze vooral als waarschuwingen vanuit het criminele circuit gezien kunnen worden) en moslim aanslagen op kerstmarkten als doel hebben zoveel mogelijk ongelovigen te doden.

Als we het over dezelfde aanslagen hebben dan.
pi_211752976
Ik heb te veel gemist over aanslagen op kerstmarkten blijkbaar.
pi_211752989
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 01:08 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Je vergeet wel even te vermelden dat die honderden aanslagen weinig doden tot gevolg hebben. (En ze vooral als waarschuwingen vanuit het criminele circuit gezien kunnen worden) en moslim aanslagen op kerstmarkten als doel hebben zoveel mogelijk ongelovigen te doden.

Kerstmarktaaanvallen kosten waar 100en mensen?
pi_211752995
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 01:10 schreef Jaroon het volgende:
Ik heb te veel gemist over aanslagen op kerstmarkten blijkbaar.
https://www.aivd.nl/

Ga hier maar eens in spitten en je komt ze allemaal tegen.
pi_211753007
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 01:11 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Ben je dronken of gewoon een totaalidioot?
pi_211753030
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 01:11 schreef Hathor het volgende:

[..]

Nee. Zo werkt dat niet. Geef mij de duidelijke gegevens en data maar aan. Vergelijk het ook even met criminele aanslagen laatste jaar. Je bent er slim genoeg voor dat duidelijk te maken.
  dinsdag 26 december 2023 @ 01:13:13 #229
498210 KoningWouter
pi_211753032
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 01:11 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Elke dode op een kerstmarktaanval is er een te veel, daar moet je het wel mee eens zijn toch?

Naar wat ik weet van aanslagen vanuit het criminele circuit is dat er wat portiekjes zijn opgeblazen met zwaar vuurwerk en dat er geen enkele dode bij is gevallen tot nu toe. Maar verlicht me, ik leer graag bij.
pi_211753098
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 01:13 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Elke dode op een kerstmarktaanval is er een te veel, daar moet je het wel mee eens zijn toch?

Naar wat ik weet van aanslagen vanuit het criminele circuit is dat er wat portiekjes zijn opgeblazen met zwaar vuurwerk en dat er geen enkele dode bij is gevallen tot nu toe. Maar verlicht me, ik leer graag bij.
Elke dode is teveel. Mee eens. Aanvallen op kerstmarkten vallen nog mee. Meestal een gek. Die zijn er. Soms is het verschil moeilijk te maken. Iemand is gewoon heel er boos ergens over. Een kerstmarkt is ook niets voor mij.
pi_211753099
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 01:13 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Nee. Zo werkt dat niet. Geef mij de duidelijke gegevens en data maar aan. Vergelijk het ook even met criminele aanslagen laatste jaar. Je bent er slim genoeg voor dat duidelijk te maken.
Gewoon alles blijven ontkennen. :')
  dinsdag 26 december 2023 @ 01:18:09 #232
498210 KoningWouter
pi_211753132
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 01:16 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Elke dode is teveel. Mee eens. Aanvallen op kerstmarkten vallen nog mee. Meestal een gek. Die zijn er. Soms is het verschil moeilijk te maken. Iemand is gewoon heel er boos ergens over. Een kerstmarkt is ook niets voor mij.
Ja dat het een gek is dat lijkt mij ook. Maar dat de boze dader vaak een extremistische moslim is kun je toch niet ontkennen.

En dan zal er vast wel eens een ontheemde Japanner ooit ergens in de afgelopen 60 jaar een aanslag hebben gepleegd op een kerstmarkt. Maar het zijn voornamelijk extremistische moslims.

Dat kun je niet ontkennen. :)
  dinsdag 26 december 2023 @ 01:19:53 #233
505275 Eriksson666
MET PENSIOEN, TOT NOOIT
pi_211753162
Deze is van na de aanslag op de kerstmarkt Berlijn in 2016

MET PENSIOEN, TOT NOOIT
pi_211753164
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 01:16 schreef Hathor het volgende:

[..]
Gewoon alles blijven ontkennen. :')
Normaal blijven kijken en niet gelijk panisch raken. Je hebt van mijn familie niets negatiefs te verwachten. We zijn deels gekleurd. Kersmisshow....niet direct iets voor ons. Wel een Gregoriaanse mis tijdens kerst. Daar hoef je niet gelovig voor te zijn. Aanvallen komen verder meer uit de wereld van de criminaliteit.
pi_211753197
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 01:18 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Ja dat het een gek is dat lijkt mij ook. Maar dat de boze dader vaak een extremistische moslim is kun je toch niet ontkennen.

En dan zal er vast wel eens een ontheemde Japanner ooit ergens in de afgelopen 60 jaar een aanslag hebben gepleegd op een kerstmarkt. Maar het zijn voornamelijk extremistische moslims.

Dat ontken ik wel. Het zijn in Europa niet meestal moslims die aanslagen plegen. Dat is feitelijk niet waar.
  dinsdag 26 december 2023 @ 01:24:51 #236
498210 KoningWouter
pi_211753257
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 01:21 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Dat ontken ik wel. Het zijn in Europa niet meestal moslims die aanslagen plegen. Dat is feitelijk niet waar.
Dus je ontkent dat het meestal extremistische moslims zijn die aanslagen op kerstmarkten plegen want dat haal ik niet uit je post.

Als je het alleen over aanslagen hebt dan denk ik dat het vooral vanuit het criminele circuit komt.

Maar aanslagen op kerstmarkten dat zijn toch echt de moslim extremisten. En dan ook vooral in Duitsland. Waar de media werd verboden te beschrijven dat het een extremistische moslim was. Het waren gewoon verwarde mannen. :')

Kom op dat geloof je toch zelf ook niet?
pi_211753259
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 01:21 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Daar gaan we weer, gewoon blijven ontkennen.
pi_211753278
quote:

[..]
Ga me nou geen woorden in de mond leggen jankbal.
Jij komt er blijkbaar wel en trekt een rare conclusie. Kermissen etc.
pi_211753299
quote:

[..]
Ook. Zeer zeker. Zie bijv ISIS andere groepen. Maar zie de gevaren in eigen huis ook. Mijn irritatie begon in dit topic over het benomen van mensen met kleur en kerstmarkten.
pi_211753305
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 01:03 schreef Hathor het volgende:

[..]
Wanneer is de laatste bomaanslag geweest door een rechts extremistische groepering?
Geen idee.
pi_211753497
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 01:08 schreef Hathor het volgende:

[..]
Ahh ik zie het al, je bent gewoon een ordinaire wegkijker. De groeten verder met je achterlijke gezever.
Het is geen weg kijken. Hoeven aanslagen zijn er geweest dit jaar? Niet direct baard gerelateerd?
pi_211753526
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 01:08 schreef KoningWouter het volgende:

[..]

Ik wacht nog steeds op de antwoorden over hoeveelheden mensen die omgekomen zijn.
quote:

[..]

Ik zie de link niet.
pi_211753538
quote:

[..]

pi_211753561
quote:

[..]

Er komen gewoon mensen om in het criminele cirquit. En onschuldigen bedreigt. Het is geen kerstmis. Nu ook niet. Kerstmarkten? Werkelijk?
pi_211753572
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 01:18 schreef KoningWouter het volgende:

[..]

Het meeste extremisme ziet nu in de crimi wereld.
  dinsdag 26 december 2023 @ 01:57:42 #246
498210 KoningWouter
pi_211753626
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 01:53 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Het meeste extremisme ziet nu in de crimi wereld.
Een crimineel kiest er voor om crimineel te zijn. Dat is dan het risico van het vak.

Een gezin dat naar een kerstmarkt gaat verwacht niet dood gereden te worden door een vrachtwagen met Hassan daarin.

Daar zit wel een klein verschil in.
pi_211753652
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 01:57 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Een crimineel kiest er voor om crimineel te zijn. Dat is dan het risico van het vak.

Een gezin dat naar een kerstmarkt gaat verwacht niet dood gereden te worden door een vrachtwagen met Hassan daarin.

Daar zit wel een klein verschil in.
Criminelen maken steeds minder keuze over wie ze nu echt pakken. Heeft met domheid te maken. Ze nemen ook jou mee in een afrekining die niet kan. Het kost ook niets.Ik verwacht ook niet aangepakt te worden voor niets.
  dinsdag 26 december 2023 @ 02:06:55 #248
498210 KoningWouter
pi_211753697
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 02:01 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Criminelen maken steeds minder keuze over wie ze nu echt pakken. Heeft met domheid te maken. Ze nemen ook jou mee in een afrekining die niet kan. Het kost ook niets.Ik verwacht ook niet aangepakt te worden voor niets.
Ja keihard aanpakken dat tuig.

Net als Hassan in de vrachtwagen en zijn soortgenoten die op zelfmoordmissie gaat naar een kerstmarkt in Berlijn.
pi_211753714
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 02:06 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Ja keihard aanpakken dat tuig.

Net als Hassan in de vrachtwagen en zijn soortgenoten die op zelfmoordmissie gaat naar een kerstmarkt in Berlijn.
Niet geheel gelukt. Maar idioot.
pi_211754148
quote:

[..]

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 01:24 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Dus je ontkent dat het meestal extremistische moslims zijn die aanslagen op kerstmarkten plegen want dat haal ik niet uit je post.

Als je het alleen over aanslagen hebt dan denk ik dat het vooral vanuit het criminele circuit komt.

Maar aanslagen op kerstmarkten dat zijn toch echt de moslim extremisten. En dan ook vooral in Duitsland. Waar de media werd verboden te beschrijven dat het een extremistische moslim was. Het waren gewoon verwarde mannen. :')

Kom op dat geloof je toch zelf ook niet?
@Jaroon is niet de enige die in verwarring raakt door dit soort posts. Als ik jullie posts lees, lijkt het alsof er vele aanslagen zijn geweest op kerstmarkten, die 'allemaal' te vinden zijn op de site van de AIVD. En die 'meestal door extremistische moslims' en 'vooral in Duitsland' gepleegd zijn.

Nou ben ik natuurlijk bekend met die aanslag in Berlijn, in 2016, maar daarmee houdt het wel op. Voor zover ik weet is dat de enige keer geweest dat er een aanslag op een kerstmarkt geweest is. Kunnen jullie eens een andere aanslag noemen op een kerstmarkt?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-12-2023 03:11:54 ]
  dinsdag 26 december 2023 @ 06:07:00 #251
505275 Eriksson666
MET PENSIOEN, TOT NOOIT
pi_211754493
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 03:09 schreef Sodemieters het volgende:
Nou ben ik natuurlijk bekend met die aanslag in Berlijn, in 2016, maar daarmee houdt het wel op. Voor zover ik weet is dat de enige keer geweest dat er een aanslag op een kerstmarkt geweest is. Kunnen jullie eens een andere aanslag noemen op een kerstmarkt?
Het gaat vooral om verijdelde aanslagen op kerstmarkten.

Er was nog een aanslag op een kerstmarkt naast die van 2016
https://en.wikipedia.org/wiki/2018_Strasbourg_attack

Telt deze ook mee?

At the time of the explosions, central Stockholm was filled with Christmas shoppers and thousands of people were in the vicinity.
https://en.wikipedia.org/wiki/2010_Stockholm_bombings
MET PENSIOEN, TOT NOOIT
pi_211754782
quote:

[..]
[..]
@:Jaroon is niet de enige die in verwarring raakt door dit soort posts. Als ik jullie posts lees, lijkt het alsof er vele aanslagen zijn geweest op kerstmarkten, die 'allemaal' te vinden zijn op de site van de AIVD. En die 'meestal door extremistische moslims' en 'vooral in Duitsland' gepleegd zijn.

Ludwigshaven 2016, aanslag voorkomen doordat de ontsteking niet werkte.
Straatsburg 2018, terrorist opent het vuur op een kerstmarkt. 3 doden 12 gewonden.
2022 Dusseldorf moet een kerstmarkt ontruimd worden na terreurdreiging.
En dan onlangs in Potsdam waar een man een machette uit zijn jas haalt, maar voordat hij schade kan aanrichten word overmeesterd door medewerkers van de kerstmarkt.

Het is in ieder geval duidelijk dat er verhoogde paraatheid nodig is tijdens dit soort evenementen, aangezien er ook nog diverse berichten zijn over arrestaties waardoor aanslagen voorkomen zijn.
  dinsdag 26 december 2023 @ 11:05:57 #253
498210 KoningWouter
pi_211756324
quote:

[..]
[..]
@:Jaroon is niet de enige die in verwarring raakt door dit soort posts. Als ik jullie posts lees, lijkt het alsof er vele aanslagen zijn geweest op kerstmarkten, die 'allemaal' te vinden zijn op de site van de AIVD. En die 'meestal door extremistische moslims' en 'vooral in Duitsland' gepleegd zijn.

Nou is het ook wel een tijd geleden dus helemaal scherp op het netvlies heb ik het ook niet meer. Maar volgens mij waren het er meer dan een. En werden ze vooral toegeschreven aan verwarde mannen. Maar helemaal zeker weten doe ik het nu ook niet meer. Dus wellicht moeten we het maar gewoon op de aanslag in Berlijn in 2016 houden.
pi_211756563
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 11:05 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Nou is het ook wel een tijd geleden dus helemaal scherp op het netvlies heb ik het ook niet meer. Maar volgens mij waren het er meer dan een. En werden ze vooral toegeschreven aan verwarde mannen. Maar helemaal zeker weten doe ik het nu ook niet meer. Dus wellicht moeten we het maar gewoon op de aanslag in Berlijn in 2016 houden.
Er zijn er ook een aantal voorkomen, doordat de veiligheidsdiensten hun werk goed doen. En gelukkig zijn de terroristen niet altijd even kundig als het op explosieven aankomt waardoor de bom of niet afgaat, of alleen de terrorist pijn doet.
  dinsdag 26 december 2023 @ 11:22:36 #255
498210 KoningWouter
pi_211756611
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 11:19 schreef Hathor het volgende:

[..]
Er zijn er ook een aantal voorkomen, doordat de veiligheidsdiensten hun werk goed doen. En gelukkig zijn de terroristen niet altijd even kundig als het op explosieven aankomt waardoor de bom of niet afgaat, of alleen de terrorist pijn doet.
Ja volgens mij was het ook echt een "dingetje" rond die tijd.

Dan zou ik kunnen zeggen: iemand maakt toch niet voor niets dat kerst-terrorisme-filmpje zoals dat een paar posts terug gepost is, maar dat is natuurlijk geen bewijs. Wel een indicatie.

Wat ik wel zeker weet is dat we toen nog in de tijd leefden dat vooral niets qua geweld aan de Islam toegeschreven mocht worden. Dat kranten werden geïnstrueerd het op verwarde mannen te houden om het zo uit de boeken te houden.

Daar hebben we nu dus last van want we kunnen het niet meer opzoeken.
pi_211757037
quote:
1s.gif Op maandag 25 december 2023 22:20 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Die claim wordt uitgebreid onderbouwt door de users hier. Wat wil je dat ik daar nog aan toevoeg? Ik gaf zelfs een voorbeeld en dat voorbeeld werd al direct bevestigd door Hathor. Onderbouwing afgevinkt.
Ik zie dat eigenlijk niet op wellicht die post van Hathor na. Heb je enkele voorbeelden?
quote:
Verder maakt zij helemaal geen slachtoffers van daders, dat is een heel kwalijke frame. De enige manier waarop dat zo zou zijn, is immers wanneer je elke moslim tot dader bestempelt. Dat is wel weer onbedoeld het onderschrijven van haar betoog en een stukje van de onderbouwing waarnaar je op zoek was. Eerst vragen wat er hier dan aan discriminerende dingen gezegd wordt en vervolgens zelf elke moslim als dader afschilderen... Onderbouwing nogmaals afgevinkt.
Nee hoor.

De realiteit is dat het gevaar al jaren vanuit de Islamtische hoek komt. En dit is gericht jegens niet-moslims. Dit is bijvoorbeeld ook waarom er de afgelopen dagen allerlei kerken en met Kerstmarkten scherp in de gaten moeten worden gehouden.

Door deze realiteit zo te verdraaien alsof eigenlijk moslims het slachtoffer zijn, is een poging om de hoek waaruit de daders komen (de Islamtische hoek dus) weg te zetten als de hoek waar de slachtoffers zich bevinden. Dit is gewoon niet waar.

En nee, dit wil niet zeggen dat elke moslims een dader is, maar wel dat de daders zich onder moslims bevinden. Maar omdat het terrorisme niet gericht is jegens moslims, hebben zij geen reden zich om onveilig te voelen. Ga als media eens praten met de organisatoren van een kerstmarkt of kerkgangers, die hebben namelijk wél reden zich onveilig te voelen. Moslims niet.
pi_211759107
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2023 23:36 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Weer iemand die zelf van alles verzint en me dan vertelt dat dat is wat ik vind.
Tuurlijk, ik verzin hier bijvoorbeeld dat Lucassen en van de Beek hele uiteenlopende meningen hebben, en wij moeten van jou gewoon aannemen dat wij ons moeten aansluiten bij de mening van mevrouw hier.
Tuurlijk. Nee echt.

dinsdag 26 december 2023 @ 13:55:50 #258
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_211759258
Zeker weer boze Hakbars.
pi_211764673
quote:
3s.gif Op dinsdag 26 december 2023 06:07 schreef Eriksson666 het volgende:

[..]
Het gaat vooral om verijdelde aanslagen op kerstmarkten.

Er was nog een aanslag op een kerstmarkt naast die van 2016
https://en.wikipedia.org/wiki/2018_Strasbourg_attack

Telt deze ook mee?

At the time of the explosions, central Stockholm was filled with Christmas shoppers and thousands of people were in the vicinity.
https://en.wikipedia.org/wiki/2010_Stockholm_bombings
Weinig aanslagen. Dat valt op.
pi_211764689
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 08:16 schreef Hathor het volgende:

[..]
Ludwigshaven 2016, aanslag voorkomen doordat de ontsteking niet werkte.
Straatsburg 2018, terrorist opent het vuur op een kerstmarkt. 3 doden 12 gewonden.
2022 Dusseldorf moet een kerstmarkt ontruimd worden na terreurdreiging.
En dan onlangs in Potsdam waar een man een machette uit zijn jas haalt, maar voordat hij schade kan aanrichten word overmeesterd door medewerkers van de kerstmarkt.

Het is in ieder geval duidelijk dat er verhoogde paraatheid nodig is tijdens dit soort evenementen, aangezien er ook nog diverse berichten zijn over arrestaties waardoor aanslagen voorkomen zijn.
Weinig potentele gevaren dus.
pi_211765933
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 11:19 schreef Hathor het volgende:

[..]
Of dat mensen gewoon niet serieus genoeg waren. De werkelijke schrik komt van extreem links en rechts.
pi_211766409
Politie Keulen pakt verdachte van plannen aanslag Dom op
https://nos.nl/l/2502875

In de Duitse plaats Wesel heeft de politie een man vastgezet op verdenking van betrokkenheid bij het plannen van een aanslag op de Dom van Keulen.

Bij een inval in een woning werden vijf mensen aangehouden, meldt de Keulse politie. Vier van hen zijn inmiddels weer op vrije voeten. De verdachte die nog vastzit is een 30-jarige man uit Tadzjikistan. De politie zegt dat er informatie is over de man die "relevant is voor de staatsveiligheid".
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_211766808
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 21:28 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Of dat mensen gewoon niet serieus genoeg waren. De werkelijke schrik komt van extreem links en rechts.
Jij ziet alleen wat je wil zien.
  dinsdag 26 december 2023 @ 22:50:32 #264
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_211767442
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 december 2023 21:54 schreef Aether het volgende:
Politie Keulen pakt verdachte van plannen aanslag Dom op
https://nos.nl/l/2502875

In de Duitse plaats Wesel heeft de politie een man vastgezet op verdenking van betrokkenheid bij het plannen van een aanslag op de Dom van Keulen.

Bij een inval in een woning werden vijf mensen aangehouden, meldt de Keulse politie. Vier van hen zijn inmiddels weer op vrije voeten. De verdachte die nog vastzit is een 30-jarige man uit Tadzjikistan. De politie zegt dat er informatie is over de man die "relevant is voor de staatsveiligheid".
Dat valt mee, ik had mijn geld ingezet op een asielzoekers uit Syrië, maar het is dus een migrant uit Tadzjikistan, dat land hoor je niet vaak voorbij komen.
  dinsdag 26 december 2023 @ 23:17:48 #265
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_211767905
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 22:50 schreef BMW1993 het volgende:

[..]
Dat valt mee, ik had mijn geld ingezet op een asielzoekers uit Syrië, maar het is dus een migrant uit Tadzjikistan, dat land hoor je niet vaak voorbij komen.
Het land is ook geen issue. Het geloof wel.
  woensdag 27 december 2023 @ 01:36:06 #266
505275 Eriksson666
MET PENSIOEN, TOT NOOIT
pi_211769375
quote:
Als je het NCTV-rapport had gelezen van afgelopen maand, dan zou je weten dat ze de laatste tijd verdachte lieden uit Centraal-Aziatische landen hebben gearresteerd in verschillende Europese landen waaronder NL omdat ISKP (IS Khorasan Provincie) mensen uit de omringende stan-landen die aan Afghanistan grenzen rekruteert en richting het Westen stuurt om een aanslag te plegen, m.a.w. ze willen niet alleen een lokale franchise van IS centraal in Afghanistan blijven maar willen uitbreiden. Ze plegen al geregeld aanslagen in Afghanistan en zijn een pain in the ass voor de Taliban. Nu willen ze globaal gaan.

Drie aanslagen in 2017 uitgevoerd door Oezbeken in Istanboel, Stockholm en New York
https://en.wikipedia.org/wiki/Istanbul_nightclub_shooting
https://en.wikipedia.org/wiki/2017_Stockholm_truck_attack
https://en.wikipedia.org/wiki/2017_New_York_City_truck_attack

Arrestaties in Nederland en Duitsland van personen verbonden aan ISKP
Een 29-jarige man en een 31-jarige vrouw werden op 6 juli in respec)evelijk Eindhoven en Breda aangehouden op verdenking van voorbereidingshandelingen voor een terroristisch misdrijf. De man wordt daarnaast verdacht van deelname aan ISIS. Volgens het Openbaar Ministerie gaat het om een man uit Tadzjikistan en een vrouw uit Kirgizië. De man deed zich voor als vluchteling. Hij was volgens het Openbaar Ministerie de leider van een aan ISKP verbonden netwerk waarvan de andere leden zich in Duitsland en België bevonden. In Duitsland werden zeven mannen van tussen de 20 en 45 jaar uit Tadzjikistan, Kirgizië en Turkmenistan aangehouden, die ook tot het netwerk behoorden. Zij zouden begin 2022 vanuit Oekraïne in Duitsland zijn aangekomen. Zij bespraken mogelijke doelwitten in Duitsland en probeerden om aan wapens te komen.

Door de oorlog in Oekraïne zijn verscheidene van de aldaar gevestigde jihadisten uitgeweken naar West-Europa. Met name bij geradicaliseerde personen met een Centraal-Aziatische achtergrond kan het gedachtegoed van ISKP appelleren. Structuren van het Afghaanse ISKP zijn al langer aanwezig in naburige Centraal-Aziatische landen als Tadzjikistan, Kirgizië, Oezbekistan en Turkmenistan. Bovendien richt ISKP haar propaganda sinds 2021 in toenemende mate op deze landen, die deel uitmaakten van de historische regio Khorasan.
MET PENSIOEN, TOT NOOIT
pi_211769437
sommige mensen zijn mss onder de indruk van een lang verhaal, maar ik werk op schiphol al heeeel lang en zie duidelijk het verschil !! het is zeker niet meer wat het was.. en wij worden nu gecontroleerd door mensen waar wij om gecontroleerd zouden moeten worden!
pi_211769489
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 01:50 schreef Thorelf het volgende:
wij worden nu gecontroleerd door mensen waar wij om gecontroleerd zouden moeten worden!
Diepe shit.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
pi_211769556
quote:
7s.gif Op woensdag 27 december 2023 02:03 schreef nostra het volgende:

[..]
Diepe shit.
waar! maar dit is nederland..triest landje
  woensdag 27 december 2023 @ 11:29:51 #270
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211772953
Hmm wat zou dit precies geweest zijn? Ook een poging tot aanslag of wat anders?

https://www.nu.nl/binnenl(...)an-met-vleesmes.html
  woensdag 27 december 2023 @ 11:31:29 #271
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_211772985
quote:

[..]
Waarschijnlijk weer zo'n kansloze die met een zielig verhaaltje asiel kreeg, of gewoon de boel bij elkaar heeft gelogen.
pi_211773008
@jeroon, je begint wel elke keer over die criminele aanslagen? Maar die worden ook gewoon voor een groot deel door 'moslims' gepleegd hoor
pi_211773015
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 11:32 schreef Kuhn het volgende:
@:Jaroon, je begint wel elke keer over die criminele aanslagen? Maar die worden ook gewoon voor een groot deel door 'moslims' gepleegd hoor
pi_211773650
quote:
1s.gif Op woensdag 27 december 2023 11:29 schreef nixxx het volgende:
Hmm wat zou dit precies geweest zijn? Ook een poging tot aanslag of wat anders?

https://www.nu.nl/binnenl(...)an-met-vleesmes.html
Tsja, kan van alles zijn, er lopen zoveel mafketels rond dat je door de bomen het bos niet meer kan zien.
pi_211774269
quote:

[..]

Desbetreffende user doet in het Israël-Hamas topic niet anders dan Palestijnen over één kam scheren, dus dat hij dat hier doet met moslims is niet verrassend.

quote:
14s.gif Op dinsdag 26 december 2023 11:46 schreef HowardRoark het volgende:
Nee hoor.

De realiteit is dat het gevaar al jaren vanuit de Islamtische hoek komt. En dit is gericht jegens niet-moslims. Dit is bijvoorbeeld ook waarom er de afgelopen dagen allerlei kerken en met Kerstmarkten scherp in de gaten moeten worden gehouden.

Door deze realiteit zo te verdraaien alsof eigenlijk moslims het slachtoffer zijn, is een poging om de hoek waaruit de daders komen (de Islamtische hoek dus) weg te zetten als de hoek waar de slachtoffers zich bevinden. Dit is gewoon niet waar.

En nee, dit wil niet zeggen dat elke moslims een dader is, maar wel dat de daders zich onder moslims bevinden. Maar omdat het terrorisme niet gericht is jegens moslims, hebben zij geen reden zich om onveilig te voelen. Ga als media eens praten met de organisatoren van een kerstmarkt of kerkgangers, die hebben namelijk wél reden zich onveilig te voelen. Moslims niet.
Hoezo hebben zij geen reden om zich onveilig te voelen? Je weet dat er meer dingen zijn om je onveilig over te voelen naast grootschalige aanslagen?

Overigens gaan moslims ook gewoon naar kerstmarkten, restaurants, treinstations, metrostations en andere plekken waar veel mensen samenkomen. Dus die "out" gaat voor moslims helemaal niet op.

Daarnaast hebben moskeeën ook regelmatig te maken met bedreigingen, net als kerken en synagogen. Dus zelfs qua gebedshuizen is er geen "out" voor moslims.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ronald-Koeman op 27-12-2023 12:51:08 ]
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_211774853
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 12:46 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Hoezo hebben zij geen reden om zich onveilig te voelen? Je weet dat er meer dingen zijn om je onveilig over te voelen naast grootschalige aanslagen?

Overigens gaan moslims ook gewoon naar kerstmarkten, restaurants, treinstations, metrostations en andere plekken waar veel mensen samenkomen. Dus die "out" gaat voor moslims helemaal niet op.

Daarnaast hebben moskeeën ook regelmatig te maken met bedreigingen, net als kerken en synagogen. Dus zelfs qua gebedshuizen is er geen "out" voor moslims.
Ik heb al uitgebreid gereageerd in post #256.

Islamitisch terreur is het Westen is niet gericht jegens moslims. Dit kun je draaien wat je wilt, maar dit is gewoon de realiteit. Waarom denk je dat veiligheidsdiensten Kerstmarkten en kerken beschermen? En dat synagoges in het Westen helaas 24/7 met beveiliging te maken hebben? Dat komt in principe allemaal uit de Islamtische hoek.
pi_211776763
quote:
14s.gif Op woensdag 27 december 2023 13:23 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik heb al uitgebreid gereageerd in post #256.

Islamitisch terreur is het Westen is niet gericht jegens moslims. Dit kun je draaien wat je wilt, maar dit is gewoon de realiteit. Waarom denk je dat veiligheidsdiensten Kerstmarkten en kerken beschermen? En dat synagoges in het Westen helaas 24/7 met beveiliging te maken hebben? Dat komt in principe allemaal uit de Islamtische hoek.
Mogen mensen alleen bang zijn voor gerichte terreur en niet voor niet-gerichte terreur? Een bom, machinegeweer en rijdende vrachtwagen discrimineren niet op het moment suprême.

Dat moslims zich slachtoffer voelen heeft te maken met aangekeken worden op islamitisch terreur met discriminatie en bedreigingen als gevolg. Náást het risico op gerichte terreur (moskees) en niet-gerichte terreur waar wij allemaal slachtoffer van kunnen worden.
pi_211779809
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 14:50 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Mogen mensen alleen bang zijn voor gerichte terreur en niet voor niet-gerichte terreur? Een bom, machinegeweer en rijdende vrachtwagen discrimineren niet op het moment suprême.

Dat moslims zich slachtoffer voelen heeft te maken met aangekeken worden op islamitisch terreur met discriminatie en bedreigingen als gevolg. Náást het risico op gerichte terreur (moskees) en niet-gerichte terreur waar wij allemaal slachtoffer van kunnen worden.
Islamitische terreurcellen hebben plekken zoals moskeeën niet als doelwit.

En daarnaast zou het ook een hele goede ontwikkeling zijn als men binnen de Islamitische gemeenschappen in het Westen eens wat meer zelfreflectie zou tonen en zij ook zelf moeite zou doen om het radicalisme uit hun eigen kringen te verwijderen.

Maar wil men dat eigenlijk wel? We hebben recent nog kunnen zien dat menigeen de straat op trok en niet eens Hamas een terreurbeweging kon noemen. Dat waren gewoon 'vrijheidsstrijders' of 'verzetsstrijders'. Ik denk dat dit ook genoeg zegt over het diepere probleem dat er aanwezig is bij de Islamtische gemeenschappen in het Westen.
pi_211781464
quote:
14s.gif Op woensdag 27 december 2023 17:23 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Islamitische terreurcellen hebben plekken zoals moskeeën niet als doelwit.
Extreemrechtse terroristen hebben plekken zoals moskeeën wel als doelwit. Wat is je punt? Dat er daar minder van zijn of dat die minder vaak daadwerkelijk overgaan op aanslagen plegen? Wellicht, ik heb de cijfers niet, maar dat maakt het niet minder bedreigend voor moslims of dat je het zomaar kunt wegwuiven.

quote:
En daarnaast zou het ook een hele goede ontwikkeling zijn als men binnen de Islamitische gemeenschappen in het Westen eens wat meer zelfreflectie zou tonen en zij ook zelf moeite zou doen om het radicalisme uit hun eigen kringen te verwijderen.
Dit is een bekend probleem inderdaad. Er wordt hier en daar wel wat aan gedaan maar er wordt ook veel tegengewerkt. Zelfreflectie in dit geval behelst kritisch kijken naar de Koran en de profeet en daar heerst een enorm taboe op om het maar even zacht uit te drukken en daar wringt mijn inziens de schoen. Maar goed, dit staat verder los van het feit dat ook moslims net zo goed last hebben en gevaar lopen op terreur.

quote:
Maar wil men dat eigenlijk wel? We hebben recent nog kunnen zien dat menigeen de straat op trok en niet eens Hamas een terreurbeweging kon noemen. Dat waren gewoon 'vrijheidsstrijders' of 'verzetsstrijders'. Ik denk dat dit ook genoeg zegt over het diepere probleem dat er aanwezig is bij de Islamtische gemeenschappen in het Westen.
Ik denk niet dat je de mening van protesteerders op straat als algehele waarheid moet aannemen. Dat zijn over het algemeen de fanatiekelingen met een extreme mening en weinig nuance. Dat er sympathie is voor de Palestijnse zaak en Hamas in het verlengde daarvan is wel een feit maar dat kun je niet extrapoleren naar algehele hang naar terreur van moslims richting niet-moslims.
pi_211782904
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 19:10 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Extreemrechtse terroristen hebben plekken zoals moskeeën wel als doelwit. Wat is je punt? Dat er daar minder van zijn of dat die minder vaak daadwerkelijk overgaan op aanslagen plegen? Wellicht, ik heb de cijfers niet, maar dat maakt het niet minder bedreigend voor moslims of dat je het zomaar kunt wegwuiven.
Daar ging het hier niet over, het ging in dit geval over terrorisme vanuit de Islamtische hoek waardoor moslims zich onveiliger zouden gaan voelen. Want ach, men zou er maar op worden aangekeken. Dit is gewoon het verdraaien van de werkelijkheid.
quote:
[..]
Ik denk niet dat je de mening van protesteerders op straat als algehele waarheid moet aannemen. Dat zijn over het algemeen de fanatiekelingen met een extreme mening en weinig nuance. Dat er sympathie is voor de Palestijnse zaak en Hamas in het verlengde daarvan is wel een feit maar dat kun je niet extrapoleren naar algehele hang naar terreur van moslims richting niet-moslims.
Er is talloze demonstranten in het Westen op straat, tijdens de demonstraties, gevraagd wat men van Hamas vond en dan zijn de antwoorden in veel gevallen schrikbarend. Daar zijn verscheidene videos van te vinden. Het was ook niet voor niets dat in Londen tot tweemaal toe iemand met een bord dat kritisch op Hamas was, binnen luttele seconden werd aangevallen door een groepje omstanders. Dat is veelzeggend.
pi_211783501
quote:
14s.gif Op woensdag 27 december 2023 20:18 schreef HowardRoark het volgende:
Daar ging het hier niet over, het ging in dit geval over terrorisme vanuit de Islamtische hoek waardoor moslims zich onveiliger zouden gaan voelen. Want ach, men zou er maar op worden aangekeken. Dit is gewoon het verdraaien van de werkelijkheid.
Waarom zou dat dan verdraaien van de werkelijkheid zijn?
pi_211783629
quote:

[..]
Extreemrechtse terroristen hebben plekken zoals moskeeën wel als doelwit.
Wanneer is voor het laatst een moskee door een rechts-extremistische groepering uit naam van een God aangevallen?
pi_211783662
quote:

Waarom zou de mening van protestanten op straat niet als algehele opinie van die menigte aangenomen moeten worden?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 27-12-2023 20:50:28 ]
pi_211784103
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 20:47 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Wanneer is voor het laatst een moskee door een rechts-extremistische groepering uit naam van een God aangevallen?
Het lijkt me niet zo van belang of je nou uit naam van een god wordt aangevallen, uit naam van 'het superieure blanke ras', of vanwege een ander terroristisch motief.
pi_211784151
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 21:07 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Het lijkt me niet zo van belang of je nou uit naam van een god wordt aangevallen, uit naam van 'het superieure blanke ras', of vanwege een ander terroristisch motief.
Dat lijkt me juist extreem van belang, aangezien dat iets zegt over de aard en omvang van de aanval en de dreiging die daarmee gepaard gaat. Zo is een lone wolf die een aanval pleegt natuurlijk van een totaal andere orde dan laten we zeggen een aanval door Hamas, en dat zijn dan ook indicatoren waarnaar bijvoorbeeld de AIVD of de NCTV naar kijkt, maar dat hoef ik jou natuurlijk niet uit te leggen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 27-12-2023 21:10:38 ]
pi_211784210
quote:
1s.gif Op woensdag 27 december 2023 21:10 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Dat lijkt me juist extreem van belang, aangezien dat iets zegt over de aard en omvang van de aanval en de dreiging die daarmee gepaard gaat. Zo is een lone wolf die een aanval pleegt natuurlijk van een totaal andere orde dan laten we zeggen een aanval door Hamas, en dat zijn dan ook indicatoren waarnaar bijvoorbeeld de AIVD of de NCTV naar kijkt, maar dat hoef ik jou natuurlijk niet uit te leggen.
Hoe zou dat voor de slachtoffers dan verschil maken? Is het erger om slachtoffer te worden van een lone wolf dan van een grote beweging? Of juist andersom?
pi_211784263
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 21:12 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Hoe zou dat voor de slachtoffers dan verschil maken? Is het erger om slachtoffer te worden van een lone wolf dan van een grote beweging? Of juist andersom?
Waarom zouden we alleen vanuit de frame van de slachtoffers moeten kijken volgens jou? Ik dacht dat jij juist belang hechtte aan het grote plaatje?
pi_211784368
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 21:14 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Waarom zouden we alleen vanuit de frame van de slachtoffers moeten kijken volgens jou? Ik dacht dat jij juist belang hechtte aan het grote plaatje?
Omdat daar de discussie over ging. Dat moslims ook te lijden hebben onder het verhoogde dreigingsniveau. Het is me niet duidelijk welk punt jij er nu van probeert te maken, maar het lijkt niet aan te sluiten op de eerdere discussie.
pi_211784563
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 21:18 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Omdat daar de discussie over ging. Dat moslims ook te lijden hebben onder het verhoogde dreigingsniveau. Het is me niet duidelijk welk punt jij er nu van probeert te maken, maar het lijkt niet aan te sluiten op de eerdere discussie.
Dat zou natuurlijk wel heel gek zijn als moslims zich net zo onveilig voelen als joden en christenen, aangezien de dreiging vanuit enig extremitische hoek naar moslims toe vele malen kleiner is dan de dreiging vanuit extremistisch islamitische hoek naar joden, kerken en andere instanties. Het lijkt me evident dat moslims dus een stuk rustiger kunnen slapen dan de gemiddelde jood op dit moment als ze het rapport van de NCTV lezen.

Of telt rationaliteit in dit geval niet vind je?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 27-12-2023 21:33:03 ]
pi_211784798
quote:
1s.gif Op woensdag 27 december 2023 21:26 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Dat zou natuurlijk wel heel gek zijn als moslims zich net zo onveilig voelen als joden en christenen, aangezien de dreiging vanuit enig extremitische hoek naar moslims toe vele malen kleiner is dan de dreiging vanuit islamitische hoek naar joden, kerken en andere instanties. Het lijkt me evident dat moslims dus een stuk rustiger kunnen slapen dan de gemiddelde jood op dit moment als ze het rapport van de NCTV lezen.

Of telt rationaliteit in dit geval niet vind je?
Ik vermoed dat je het artikel - waaruit deze discussie voortkwam - niet gelezen hebt. Het ging er juist om dat moslims lijden onder de verhoogde dreiging van jihadistisch geweld. Niet zozeer omdat ze vrezen slachtoffer te worden van een aanslag, maar o.a. omdat ze vrezen slachtoffer te worden van stigmatisering.

Het is mij ook niet duidelijk waarom je er een soort competitie van lijkt te willen maken. Als andere mensen erger lijden, is jouw lijden dan irrelevant?
pi_211785061
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 21:36 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Ik vermoed dat je het artikel - waaruit deze discussie voortkwam - niet gelezen hebt. Het ging er juist om dat moslims lijden onder de verhoogde dreiging van jihadistisch geweld. Niet zozeer omdat ze vrezen slachtoffer te worden van een aanslag, maar o.a. omdat ze vrezen slachtoffer te worden van stigmatisering.

Het is mij ook niet duidelijk waarom je er een soort competitie van lijkt te willen maken. Als andere mensen erger lijden, is jouw lijden dan irrelevant?
Een competitie? Nee. Maar dat we zaken in het juiste perspectief moeten plaatsen en de juiste aandacht aan de meest urgente zaken moeten schenken is natuurlijk wel belangrijk.

Met stip op 1 staat natuurlijk de dreiging voor terreuraanslagen uit islamitische hoek aangezien die op dit moment enorm groot is, en pas heel veel later komt de eventuele angst voor stigmatisering voor moslims, aangezien dat op dit moment slechts een (niet gestaafde) angst is, en die staat niet 1 maar toch wel 3 of 4 tredes lager in die ladder.

Gelukkig schakelt de NCTV hier op dezelfde wijze over en moeten helaas kerken en synagoges continue bewaakt blijven terwijl moskeeën op dit moment (gelukkig mag ik wel zeggen) helemaal onder op het lijstje van dreigingsniveau staan.

Kortom, wat nuancering over de angsten voor vermeende zaken van moslims mag best wel, ten faveure van de reeële dreiging van terreuraanslagen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-12-2023 21:47:22 ]
  woensdag 27 december 2023 @ 22:53:32 #292
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_211786524
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 01:36 schreef Eriksson666 het volgende:

[..]
Als je het NCTV-rapport had gelezen van afgelopen maand, dan zou je weten dat ze de laatste tijd verdachte lieden uit Centraal-Aziatische landen hebben gearresteerd in verschillende Europese landen waaronder NL omdat ISKP (IS Khorasan Provincie) mensen uit de omringende stan-landen die aan Afghanistan grenzen rekruteert en richting het Westen stuurt om een aanslag te plegen, m.a.w. ze willen niet alleen een lokale franchise van IS centraal in Afghanistan blijven maar willen uitbreiden. Ze plegen al geregeld aanslagen in Afghanistan en zijn een pain in the ass voor de Taliban. Nu willen ze globaal gaan.

Drie aanslagen in 2017 uitgevoerd door Oezbeken in Istanboel, Stockholm en New York
https://en.wikipedia.org/wiki/Istanbul_nightclub_shooting
https://en.wikipedia.org/wiki/2017_Stockholm_truck_attack
https://en.wikipedia.org/wiki/2017_New_York_City_truck_attack

Arrestaties in Nederland en Duitsland van personen verbonden aan ISKP
Een 29-jarige man en een 31-jarige vrouw werden op 6 juli in respec)evelijk Eindhoven en Breda aangehouden op verdenking van voorbereidingshandelingen voor een terroristisch misdrijf. De man wordt daarnaast verdacht van deelname aan ISIS. Volgens het Openbaar Ministerie gaat het om een man uit Tadzjikistan en een vrouw uit Kirgizië. De man deed zich voor als vluchteling. Hij was volgens het Openbaar Ministerie de leider van een aan ISKP verbonden netwerk waarvan de andere leden zich in Duitsland en België bevonden. In Duitsland werden zeven mannen van tussen de 20 en 45 jaar uit Tadzjikistan, Kirgizië en Turkmenistan aangehouden, die ook tot het netwerk behoorden. Zij zouden begin 2022 vanuit Oekraïne in Duitsland zijn aangekomen. Zij bespraken mogelijke doelwitten in Duitsland en probeerden om aan wapens te komen.

Door de oorlog in Oekraïne zijn verscheidene van de aldaar gevestigde jihadisten uitgeweken naar West-Europa. Met name bij geradicaliseerde personen met een Centraal-Aziatische achtergrond kan het gedachtegoed van ISKP appelleren. Structuren van het Afghaanse ISKP zijn al langer aanwezig in naburige Centraal-Aziatische landen als Tadzjikistan, Kirgizië, Oezbekistan en Turkmenistan. Bovendien richt ISKP haar propaganda sinds 2021 in toenemende mate op deze landen, die deel uitmaakten van de historische regio Khorasan.
Wow. Bedankt voor deze informatie ik had hier geen weet van!

Ik dacht juist dat al die 'Stans' redelijk gematigd waren in hun islam.. Maar schijn bedriegt..
Jammer dat de leegloop van Oekraïne ook resulteert in nog meer uitwassen van de islam religie...
pi_211787009
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 12:46 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Desbetreffende user doet in het Israël-Hamas topic niet anders dan Palestijnen over één kam scheren, dus dat hij dat hier doet met moslims is niet verrassend.
[..]

Had je het over mij soms? Ik heb al wekenlang niet in dat topic gepost, dus hou je beschuldigingen maar voor je.
pi_211787041
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 20:47 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Er is zegge en schrijven hier in Europa een keer wat zippofluid naar toe gegooid als ik het me goed herinner. :')

Daar waren zeker 264 theoretische slachtoffers bij gevallen.
pi_211787398
Nou, toch een rustige kerst gehad.
pi_211810194
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 22:15 schreef Hathor het volgende:

[..]
Jij ziet alleen wat je wil zien.
Er zijn weinig islamitische aanslagen in West Europa. Wat zie ik niet?
pi_211810199
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 02:27 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Er zijn weinig islamitische aanslagen in West Europa. Wat zie ik niet?
Jij wil niet zien dat elke aanslag er een teveel is.
pi_211810215
Je kan mensen onderverdelen.

Op kleur.

Dan op geloof/geen geloof.

Op extremisme.

Dan op geboorteland.

En op aanslagen die worden gepleegd en dan terug kijken naar die rij. Wie komen er het meest voor in het rijtje aanslagen en dreiging van aanslagen. Extreem rechts volgens mij. Maar die komen debiel over . Dat hebben ze niet mee.
pi_211815427
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 14:50 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Moslim zijn is een keuze. Niet zoiets als etniciteit waar je niet om hebt gevraagd. Als er in naam van de religie die jij ook aanhangt over de gehele wereld terreur wordt gezaaid, kun je ook gewoon aan beetje zelfreflectie doen.
pi_211821124
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 02:28 schreef Hathor het volgende:

[..]
Jij wil niet zien dat elke aanslag er een teveel is.
Onzinnig. Dat zeg ik nergens. Je hebt geen antwoord.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')