abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211749843
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2023 20:52 schreef Eriksson666 het volgende:

[..]
Christenen uit het Midden-Oosten/Azië, Afrika, Zuid-Amerika en de overgebleven gekleurde christenen die een meerderheid vormen tellen niet mee volgens hem.
Blijkbaar. Het is goed voor dat soort mensen iets meer werelds te worden en te reizen en ontdekken. Hoe kan ik anders mensen mee op reis nemen? Zou ik wel willen doen bij Wilders.
pi_211750654
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2023 18:41 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Als je zo kijkt naar mensen........
Tsja, had je iets anders verwacht? De aanslagen op kerstmarkten de laatste jaren spreken voor zich.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_211750678
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2023 18:41 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Als je zo kijkt naar mensen........
Tsja, had je iets anders verwacht? De aanslagen op kerstmarkten de laatste jaren spreken voor zich.
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2023 18:52 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Je zet gewoon een deel van mijn familie weg op huidskleur. Niet eens moslims. Soms met baard. Moeten die kerstmarkten ontlopen voor mensen als jij?
Ik kom niet op kerstmarkten, daar heb ik helemaal niks mee, blijf maar lekker gaan als je daar behoefte aan hebt.
  maandag 25 december 2023 @ 23:12:47 #204
498210 KoningWouter
BE THE BEST&FUCK THE REST
pi_211750821
-

[ Bericht 69% gewijzigd door KoningWouter op 25-12-2023 23:17:02 ]
Nooit meer slapen
pi_211751005
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2023 18:45 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Als we zelfs de uitspraken van een hoogleraar op het eigen vakgebied wegzetten als 'ook maar een mening', is elke verdere discussie natuurlijk zinloos.
Kan prima.

Kijk bijvoorbeeld naar Leo Lucassen en Jan van de Beek; beide zeer bezig met migratie, beide compleet andere meningen daarover.

Het stuk waar jij op wijst als ''spot on'' belicht -zoals zo vaak dat het geval is- maar deels en dus ook vooral eenzijdig. Het is allemaal op een specifieke wijze geschreven om een bepaald frame te creëren.

Daardoor lezen mensen (en jij dan dus blijkbaar ook) datgene wat ze willen lezen wat zoiets is als; ''een flink deel van de ''nederlanders'' zijn inherent racistisch en ziet nu met Wilders als grootste en het continu benoemen van terreur uit naam van de islam zn kansen groeien om ''racistische'' drek te spuwen op een minderheidsgroep, met moslims op het hakblok''.

Terwijl dit niet klopt, en anderen prikken hier gewoon heel makkelijk door heen.
pi_211751304
quote:
4s.gif Op maandag 25 december 2023 23:19 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
Kan prima.

Kijk bijvoorbeeld naar Leo Lucassen en Jan van de Beek; beide zeer bezig met migratie, beide compleet andere meningen daarover.

Het stuk waar jij op wijst als ''spot on'' belicht -zoals zo vaak dat het geval is- maar deels en dus ook vooral eenzijdig. Het is allemaal op een specifieke wijze geschreven om een bepaald frame te creëren.

Daardoor lezen mensen (en jij dan dus blijkbaar ook) datgene wat ze willen lezen wat zoiets is als; ''een flink deel van de ''nederlanders'' zijn inherent racistisch en ziet nu met Wilders als grootste en het continu benoemen van terreur uit naam van de islam zn kansen groeien om ''racistische'' drek te spuwen op een minderheidsgroep, met moslims op het hakblok''.

Terwijl dit niet klopt, en anderen prikken hier gewoon heel makkelijk door heen.
Weer iemand die zelf van alles verzint en me dan vertelt dat dat is wat ik vind.
pi_211752709
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2023 23:06 schreef Hathor het volgende:

[..]
[..]
Ik kom niet op kerstmarkten, daar heb ik helemaal niks mee, blijf maar lekker gaan als je daar behoefte aan hebt.
Ja. Echt een enorm probleem. Of zijn criminele aanslagen meer in het nieuws?
pi_211752735
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2023 23:06 schreef Hathor het volgende:

[..]
[..]
Wij komen er ook niet. Jij doet net of een deel van ons daar gevaar oplevert......gekleurde mensen toch?
  dinsdag 26 december 2023 @ 00:57:56 #209
498210 KoningWouter
pi_211752764
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 00:56 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Wij komen er ook niet. Jij doet net of een deel van ons daar gevaar oplevert......gekleurde mensen toch?
Ja laten we het even wat minder racistisch maken.

Kerstmarkten zijn vooral doelwit van moslim extremisten met als doel zoveel mogelijk ongelovigen te doden uit naam van de Islam en specifiek deel 3 van de Jihad: De heilige oorlog.
Nooit meer slapen
pi_211752809
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 00:55 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Ja. Echt een enorm probleem. Of zijn criminele aanslagen meer in het nieuws?
Nou nee, een aanslag is een aanslag wat mij betreft.
pi_211752810
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 00:57 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Ja laten we het even wat minder racistisch maken.

Kerstmarkten zijn vooral doelwit van moslim extremisten met als doel zoveel mogelijk ongelovigen te doden uit naam van de Islam en specifiek deel 3 van de Jihad: De heilige oorlog.
Precies. Andere aanslagen al daargelaten. Ja. Soms zijn er gekken die eenzaam gekke dingen doen. Ja. Er is ook werkelijke dreiging vanuit bepaalde groepen.
pi_211752817
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 00:56 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Ga me nou geen woorden in de mond leggen jankbal.
pi_211752832
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 01:00 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Precies. Andere aanslagen al daargelaten. Ja. Soms zijn er gekken die eenzaam gekke dingen doen. Ja. Er is ook werkelijke dreiging vanuit bepaalde groepen.
Ja, vanuit islamitische groepen.
pi_211752839
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 01:00 schreef Hathor het volgende:

[..]
Nou nee, een aanslag is een aanslag wat mij betreft.
Dus die 600 criminele aanslagen in Nederland zijn toch wat zorgelijker dan aanslagen van moslims? Statistisch zit je al fout.
pi_211752849
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 01:01 schreef Hathor het volgende:

[..]
En extreem rechts en links. Dat is heel duidelijk geworden laatste tijd.
pi_211752851
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 01:02 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Dus die 600 criminele aanslagen in Nederland zijn toch wat zorgelijker dan aanslagen van moslims? Statistisch zit je al fout.
Welke 600? Link ze eens?
pi_211752860
quote:

[..]
Wanneer is de laatste bomaanslag geweest door een rechts extremistische groepering?
pi_211752868
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 01:02 schreef Hathor het volgende:

[..]
Welke 600? Link ze eens?
Die hoef ik niet te linken. De aanslagen met zwaar vuurwerk en mensen. Dat heb je gemist?
  dinsdag 26 december 2023 @ 01:04:15 #219
498210 KoningWouter
pi_211752873
quote:

[..]
Extreem rechts en extreem links en aanslagen op Kerstmarkten?

Ja als je moslim extremisten extreem rechts noemt wat ik kan bevatten dan zit je goed. Maar wat extreem links met kerstmarkt terrorisme te maken heeft zie ik hier even niet.
Nooit meer slapen
pi_211752887
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 01:03 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Die hoef ik niet te linken. De aanslagen met zwaar vuurwerk en mensen. Dat heb je gemist?
Ja dus link ze maar eens.
pi_211752920
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 01:04 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Extreem rechts en extreem links en aanslagen op Kerstmarkten?

Ja als je moslim extremisten extreem rechts noemt wat ik kan bevatten dan zit je goed. Maar wat extreem links met kerstmarkt terrorisme te maken heeft zie ik hier even niet.
Welke aanslagen? Hoeveel markten?Er zijn meer bomaanslagen binnen het criminele cirquit. Mag je van mij best een achtergrond of kleur aanhangen. Daar zit nu een groot gevaar.
pi_211752933
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 01:07 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Welke aanslagen? Hoeveel markten?Er zijn meer bomaanslagen binnen het criminele cirquit. Mag je van mij best een achtergrond of kleur aanhangen. Daar zit nu een groot gevaar.
Ahh ik zie het al, je bent gewoon een ordinaire wegkijker. De groeten verder met je achterlijke gezever.
  dinsdag 26 december 2023 @ 01:08:36 #223
498210 KoningWouter
pi_211752936
quote:

[..]
Je vergeet wel even te vermelden dat die honderden aanslagen weinig doden tot gevolg hebben. (En ze vooral als waarschuwingen vanuit het criminele circuit gezien kunnen worden) en moslim aanslagen op kerstmarkten als doel hebben zoveel mogelijk ongelovigen te doden.

Als we het over dezelfde aanslagen hebben dan.
Nooit meer slapen
pi_211752976
Ik heb te veel gemist over aanslagen op kerstmarkten blijkbaar.
pi_211752989
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 01:08 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Je vergeet wel even te vermelden dat die honderden aanslagen weinig doden tot gevolg hebben. (En ze vooral als waarschuwingen vanuit het criminele circuit gezien kunnen worden) en moslim aanslagen op kerstmarkten als doel hebben zoveel mogelijk ongelovigen te doden.

Kerstmarktaaanvallen kosten waar 100en mensen?
pi_211752995
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 01:10 schreef Jaroon het volgende:
Ik heb te veel gemist over aanslagen op kerstmarkten blijkbaar.
https://www.aivd.nl/

Ga hier maar eens in spitten en je komt ze allemaal tegen.
pi_211753007
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 01:11 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Ben je dronken of gewoon een totaalidioot?
pi_211753030
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 01:11 schreef Hathor het volgende:

[..]

Nee. Zo werkt dat niet. Geef mij de duidelijke gegevens en data maar aan. Vergelijk het ook even met criminele aanslagen laatste jaar. Je bent er slim genoeg voor dat duidelijk te maken.
  dinsdag 26 december 2023 @ 01:13:13 #229
498210 KoningWouter
pi_211753032
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 01:11 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Elke dode op een kerstmarktaanval is er een te veel, daar moet je het wel mee eens zijn toch?

Naar wat ik weet van aanslagen vanuit het criminele circuit is dat er wat portiekjes zijn opgeblazen met zwaar vuurwerk en dat er geen enkele dode bij is gevallen tot nu toe. Maar verlicht me, ik leer graag bij.
Nooit meer slapen
pi_211753098
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 01:13 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Elke dode op een kerstmarktaanval is er een te veel, daar moet je het wel mee eens zijn toch?

Naar wat ik weet van aanslagen vanuit het criminele circuit is dat er wat portiekjes zijn opgeblazen met zwaar vuurwerk en dat er geen enkele dode bij is gevallen tot nu toe. Maar verlicht me, ik leer graag bij.
Elke dode is teveel. Mee eens. Aanvallen op kerstmarkten vallen nog mee. Meestal een gek. Die zijn er. Soms is het verschil moeilijk te maken. Iemand is gewoon heel er boos ergens over. Een kerstmarkt is ook niets voor mij.
pi_211753099
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 01:13 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Nee. Zo werkt dat niet. Geef mij de duidelijke gegevens en data maar aan. Vergelijk het ook even met criminele aanslagen laatste jaar. Je bent er slim genoeg voor dat duidelijk te maken.
Gewoon alles blijven ontkennen. :')
  dinsdag 26 december 2023 @ 01:18:09 #232
498210 KoningWouter
pi_211753132
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 01:16 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Elke dode is teveel. Mee eens. Aanvallen op kerstmarkten vallen nog mee. Meestal een gek. Die zijn er. Soms is het verschil moeilijk te maken. Iemand is gewoon heel er boos ergens over. Een kerstmarkt is ook niets voor mij.
Ja dat het een gek is dat lijkt mij ook. Maar dat de boze dader vaak een extremistische moslim is kun je toch niet ontkennen.

En dan zal er vast wel eens een ontheemde Japanner ooit ergens in de afgelopen 60 jaar een aanslag hebben gepleegd op een kerstmarkt. Maar het zijn voornamelijk extremistische moslims.

Dat kun je niet ontkennen. :)
Nooit meer slapen
  dinsdag 26 december 2023 @ 01:19:53 #233
505275 Eriksson666
MET PENSIOEN, TOT NOOIT
pi_211753162
Deze is van na de aanslag op de kerstmarkt Berlijn in 2016

MET PENSIOEN, TOT NOOIT
pi_211753164
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 01:16 schreef Hathor het volgende:

[..]
Gewoon alles blijven ontkennen. :')
Normaal blijven kijken en niet gelijk panisch raken. Je hebt van mijn familie niets negatiefs te verwachten. We zijn deels gekleurd. Kersmisshow....niet direct iets voor ons. Wel een Gregoriaanse mis tijdens kerst. Daar hoef je niet gelovig voor te zijn. Aanvallen komen verder meer uit de wereld van de criminaliteit.
pi_211753197
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 01:18 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Ja dat het een gek is dat lijkt mij ook. Maar dat de boze dader vaak een extremistische moslim is kun je toch niet ontkennen.

En dan zal er vast wel eens een ontheemde Japanner ooit ergens in de afgelopen 60 jaar een aanslag hebben gepleegd op een kerstmarkt. Maar het zijn voornamelijk extremistische moslims.

Dat ontken ik wel. Het zijn in Europa niet meestal moslims die aanslagen plegen. Dat is feitelijk niet waar.
  dinsdag 26 december 2023 @ 01:24:51 #236
498210 KoningWouter
pi_211753257
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 01:21 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Dat ontken ik wel. Het zijn in Europa niet meestal moslims die aanslagen plegen. Dat is feitelijk niet waar.
Dus je ontkent dat het meestal extremistische moslims zijn die aanslagen op kerstmarkten plegen want dat haal ik niet uit je post.

Als je het alleen over aanslagen hebt dan denk ik dat het vooral vanuit het criminele circuit komt.

Maar aanslagen op kerstmarkten dat zijn toch echt de moslim extremisten. En dan ook vooral in Duitsland. Waar de media werd verboden te beschrijven dat het een extremistische moslim was. Het waren gewoon verwarde mannen. :')

Kom op dat geloof je toch zelf ook niet?
Nooit meer slapen
pi_211753259
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 01:21 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Daar gaan we weer, gewoon blijven ontkennen.
pi_211753278
quote:

[..]
Ga me nou geen woorden in de mond leggen jankbal.
Jij komt er blijkbaar wel en trekt een rare conclusie. Kermissen etc.
pi_211753299
quote:

[..]
Ook. Zeer zeker. Zie bijv ISIS andere groepen. Maar zie de gevaren in eigen huis ook. Mijn irritatie begon in dit topic over het benomen van mensen met kleur en kerstmarkten.
pi_211753305
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 01:03 schreef Hathor het volgende:

[..]
Wanneer is de laatste bomaanslag geweest door een rechts extremistische groepering?
Geen idee.
pi_211753497
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 01:08 schreef Hathor het volgende:

[..]
Ahh ik zie het al, je bent gewoon een ordinaire wegkijker. De groeten verder met je achterlijke gezever.
Het is geen weg kijken. Hoeven aanslagen zijn er geweest dit jaar? Niet direct baard gerelateerd?
pi_211753526
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 01:08 schreef KoningWouter het volgende:

[..]

Ik wacht nog steeds op de antwoorden over hoeveelheden mensen die omgekomen zijn.
quote:

[..]

Ik zie de link niet.
pi_211753538
quote:

[..]

pi_211753561
quote:

[..]

Er komen gewoon mensen om in het criminele cirquit. En onschuldigen bedreigt. Het is geen kerstmis. Nu ook niet. Kerstmarkten? Werkelijk?
pi_211753572
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 01:18 schreef KoningWouter het volgende:

[..]

Het meeste extremisme ziet nu in de crimi wereld.
  dinsdag 26 december 2023 @ 01:57:42 #246
498210 KoningWouter
pi_211753626
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 01:53 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Het meeste extremisme ziet nu in de crimi wereld.
Een crimineel kiest er voor om crimineel te zijn. Dat is dan het risico van het vak.

Een gezin dat naar een kerstmarkt gaat verwacht niet dood gereden te worden door een vrachtwagen met Hassan daarin.

Daar zit wel een klein verschil in.
Nooit meer slapen
pi_211753652
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 01:57 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Een crimineel kiest er voor om crimineel te zijn. Dat is dan het risico van het vak.

Een gezin dat naar een kerstmarkt gaat verwacht niet dood gereden te worden door een vrachtwagen met Hassan daarin.

Daar zit wel een klein verschil in.
Criminelen maken steeds minder keuze over wie ze nu echt pakken. Heeft met domheid te maken. Ze nemen ook jou mee in een afrekining die niet kan. Het kost ook niets.Ik verwacht ook niet aangepakt te worden voor niets.
  dinsdag 26 december 2023 @ 02:06:55 #248
498210 KoningWouter
pi_211753697
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 02:01 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Criminelen maken steeds minder keuze over wie ze nu echt pakken. Heeft met domheid te maken. Ze nemen ook jou mee in een afrekining die niet kan. Het kost ook niets.Ik verwacht ook niet aangepakt te worden voor niets.
Ja keihard aanpakken dat tuig.

Net als Hassan in de vrachtwagen en zijn soortgenoten die op zelfmoordmissie gaat naar een kerstmarkt in Berlijn.
Nooit meer slapen
pi_211753714
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 02:06 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Ja keihard aanpakken dat tuig.

Net als Hassan in de vrachtwagen en zijn soortgenoten die op zelfmoordmissie gaat naar een kerstmarkt in Berlijn.
Niet geheel gelukt. Maar idioot.
pi_211754148
quote:

[..]

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 01:24 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Dus je ontkent dat het meestal extremistische moslims zijn die aanslagen op kerstmarkten plegen want dat haal ik niet uit je post.

Als je het alleen over aanslagen hebt dan denk ik dat het vooral vanuit het criminele circuit komt.

Maar aanslagen op kerstmarkten dat zijn toch echt de moslim extremisten. En dan ook vooral in Duitsland. Waar de media werd verboden te beschrijven dat het een extremistische moslim was. Het waren gewoon verwarde mannen. :')

Kom op dat geloof je toch zelf ook niet?
@Jaroon is niet de enige die in verwarring raakt door dit soort posts. Als ik jullie posts lees, lijkt het alsof er vele aanslagen zijn geweest op kerstmarkten, die 'allemaal' te vinden zijn op de site van de AIVD. En die 'meestal door extremistische moslims' en 'vooral in Duitsland' gepleegd zijn.

Nou ben ik natuurlijk bekend met die aanslag in Berlijn, in 2016, maar daarmee houdt het wel op. Voor zover ik weet is dat de enige keer geweest dat er een aanslag op een kerstmarkt geweest is. Kunnen jullie eens een andere aanslag noemen op een kerstmarkt?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-12-2023 03:11:54 ]
  dinsdag 26 december 2023 @ 06:07:00 #251
505275 Eriksson666
MET PENSIOEN, TOT NOOIT
pi_211754493
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 03:09 schreef Sodemieters het volgende:
Nou ben ik natuurlijk bekend met die aanslag in Berlijn, in 2016, maar daarmee houdt het wel op. Voor zover ik weet is dat de enige keer geweest dat er een aanslag op een kerstmarkt geweest is. Kunnen jullie eens een andere aanslag noemen op een kerstmarkt?
Het gaat vooral om verijdelde aanslagen op kerstmarkten.

Er was nog een aanslag op een kerstmarkt naast die van 2016
https://en.wikipedia.org/wiki/2018_Strasbourg_attack

Telt deze ook mee?

At the time of the explosions, central Stockholm was filled with Christmas shoppers and thousands of people were in the vicinity.
https://en.wikipedia.org/wiki/2010_Stockholm_bombings
MET PENSIOEN, TOT NOOIT
pi_211754782
quote:

[..]
[..]
@:Jaroon is niet de enige die in verwarring raakt door dit soort posts. Als ik jullie posts lees, lijkt het alsof er vele aanslagen zijn geweest op kerstmarkten, die 'allemaal' te vinden zijn op de site van de AIVD. En die 'meestal door extremistische moslims' en 'vooral in Duitsland' gepleegd zijn.

Ludwigshaven 2016, aanslag voorkomen doordat de ontsteking niet werkte.
Straatsburg 2018, terrorist opent het vuur op een kerstmarkt. 3 doden 12 gewonden.
2022 Dusseldorf moet een kerstmarkt ontruimd worden na terreurdreiging.
En dan onlangs in Potsdam waar een man een machette uit zijn jas haalt, maar voordat hij schade kan aanrichten word overmeesterd door medewerkers van de kerstmarkt.

Het is in ieder geval duidelijk dat er verhoogde paraatheid nodig is tijdens dit soort evenementen, aangezien er ook nog diverse berichten zijn over arrestaties waardoor aanslagen voorkomen zijn.
  dinsdag 26 december 2023 @ 11:05:57 #253
498210 KoningWouter
pi_211756324
quote:

[..]
[..]
@:Jaroon is niet de enige die in verwarring raakt door dit soort posts. Als ik jullie posts lees, lijkt het alsof er vele aanslagen zijn geweest op kerstmarkten, die 'allemaal' te vinden zijn op de site van de AIVD. En die 'meestal door extremistische moslims' en 'vooral in Duitsland' gepleegd zijn.

Nou is het ook wel een tijd geleden dus helemaal scherp op het netvlies heb ik het ook niet meer. Maar volgens mij waren het er meer dan een. En werden ze vooral toegeschreven aan verwarde mannen. Maar helemaal zeker weten doe ik het nu ook niet meer. Dus wellicht moeten we het maar gewoon op de aanslag in Berlijn in 2016 houden.
Nooit meer slapen
pi_211756563
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 11:05 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Nou is het ook wel een tijd geleden dus helemaal scherp op het netvlies heb ik het ook niet meer. Maar volgens mij waren het er meer dan een. En werden ze vooral toegeschreven aan verwarde mannen. Maar helemaal zeker weten doe ik het nu ook niet meer. Dus wellicht moeten we het maar gewoon op de aanslag in Berlijn in 2016 houden.
Er zijn er ook een aantal voorkomen, doordat de veiligheidsdiensten hun werk goed doen. En gelukkig zijn de terroristen niet altijd even kundig als het op explosieven aankomt waardoor de bom of niet afgaat, of alleen de terrorist pijn doet.
  dinsdag 26 december 2023 @ 11:22:36 #255
498210 KoningWouter
pi_211756611
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 11:19 schreef Hathor het volgende:

[..]
Er zijn er ook een aantal voorkomen, doordat de veiligheidsdiensten hun werk goed doen. En gelukkig zijn de terroristen niet altijd even kundig als het op explosieven aankomt waardoor de bom of niet afgaat, of alleen de terrorist pijn doet.
Ja volgens mij was het ook echt een "dingetje" rond die tijd.

Dan zou ik kunnen zeggen: iemand maakt toch niet voor niets dat kerst-terrorisme-filmpje zoals dat een paar posts terug gepost is, maar dat is natuurlijk geen bewijs. Wel een indicatie.

Wat ik wel zeker weet is dat we toen nog in de tijd leefden dat vooral niets qua geweld aan de Islam toegeschreven mocht worden. Dat kranten werden geïnstrueerd het op verwarde mannen te houden om het zo uit de boeken te houden.

Daar hebben we nu dus last van want we kunnen het niet meer opzoeken.
Nooit meer slapen
pi_211757037
quote:
1s.gif Op maandag 25 december 2023 22:20 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Die claim wordt uitgebreid onderbouwt door de users hier. Wat wil je dat ik daar nog aan toevoeg? Ik gaf zelfs een voorbeeld en dat voorbeeld werd al direct bevestigd door Hathor. Onderbouwing afgevinkt.
Ik zie dat eigenlijk niet op wellicht die post van Hathor na. Heb je enkele voorbeelden?
quote:
Verder maakt zij helemaal geen slachtoffers van daders, dat is een heel kwalijke frame. De enige manier waarop dat zo zou zijn, is immers wanneer je elke moslim tot dader bestempelt. Dat is wel weer onbedoeld het onderschrijven van haar betoog en een stukje van de onderbouwing waarnaar je op zoek was. Eerst vragen wat er hier dan aan discriminerende dingen gezegd wordt en vervolgens zelf elke moslim als dader afschilderen... Onderbouwing nogmaals afgevinkt.
Nee hoor.

De realiteit is dat het gevaar al jaren vanuit de Islamtische hoek komt. En dit is gericht jegens niet-moslims. Dit is bijvoorbeeld ook waarom er de afgelopen dagen allerlei kerken en met Kerstmarkten scherp in de gaten moeten worden gehouden.

Door deze realiteit zo te verdraaien alsof eigenlijk moslims het slachtoffer zijn, is een poging om de hoek waaruit de daders komen (de Islamtische hoek dus) weg te zetten als de hoek waar de slachtoffers zich bevinden. Dit is gewoon niet waar.

En nee, dit wil niet zeggen dat elke moslims een dader is, maar wel dat de daders zich onder moslims bevinden. Maar omdat het terrorisme niet gericht is jegens moslims, hebben zij geen reden zich om onveilig te voelen. Ga als media eens praten met de organisatoren van een kerstmarkt of kerkgangers, die hebben namelijk wél reden zich onveilig te voelen. Moslims niet.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_211759107
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2023 23:36 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Weer iemand die zelf van alles verzint en me dan vertelt dat dat is wat ik vind.
Tuurlijk, ik verzin hier bijvoorbeeld dat Lucassen en van de Beek hele uiteenlopende meningen hebben, en wij moeten van jou gewoon aannemen dat wij ons moeten aansluiten bij de mening van mevrouw hier.
Tuurlijk. Nee echt.

:')
  dinsdag 26 december 2023 @ 13:55:50 #258
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_211759258
Zeker weer boze Hakbars.
pi_211764673
quote:
3s.gif Op dinsdag 26 december 2023 06:07 schreef Eriksson666 het volgende:

[..]
Het gaat vooral om verijdelde aanslagen op kerstmarkten.

Er was nog een aanslag op een kerstmarkt naast die van 2016
https://en.wikipedia.org/wiki/2018_Strasbourg_attack

Telt deze ook mee?

At the time of the explosions, central Stockholm was filled with Christmas shoppers and thousands of people were in the vicinity.
https://en.wikipedia.org/wiki/2010_Stockholm_bombings
Weinig aanslagen. Dat valt op.
pi_211764689
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 08:16 schreef Hathor het volgende:

[..]
Ludwigshaven 2016, aanslag voorkomen doordat de ontsteking niet werkte.
Straatsburg 2018, terrorist opent het vuur op een kerstmarkt. 3 doden 12 gewonden.
2022 Dusseldorf moet een kerstmarkt ontruimd worden na terreurdreiging.
En dan onlangs in Potsdam waar een man een machette uit zijn jas haalt, maar voordat hij schade kan aanrichten word overmeesterd door medewerkers van de kerstmarkt.

Het is in ieder geval duidelijk dat er verhoogde paraatheid nodig is tijdens dit soort evenementen, aangezien er ook nog diverse berichten zijn over arrestaties waardoor aanslagen voorkomen zijn.
Weinig potentele gevaren dus.
pi_211765933
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 11:19 schreef Hathor het volgende:

[..]
Of dat mensen gewoon niet serieus genoeg waren. De werkelijke schrik komt van extreem links en rechts.
pi_211766409
Politie Keulen pakt verdachte van plannen aanslag Dom op
https://nos.nl/l/2502875

In de Duitse plaats Wesel heeft de politie een man vastgezet op verdenking van betrokkenheid bij het plannen van een aanslag op de Dom van Keulen.

Bij een inval in een woning werden vijf mensen aangehouden, meldt de Keulse politie. Vier van hen zijn inmiddels weer op vrije voeten. De verdachte die nog vastzit is een 30-jarige man uit Tadzjikistan. De politie zegt dat er informatie is over de man die "relevant is voor de staatsveiligheid".
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_211766808
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 21:28 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Of dat mensen gewoon niet serieus genoeg waren. De werkelijke schrik komt van extreem links en rechts.
Jij ziet alleen wat je wil zien.
  dinsdag 26 december 2023 @ 22:50:32 #264
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_211767442
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 december 2023 21:54 schreef Aether het volgende:
Politie Keulen pakt verdachte van plannen aanslag Dom op
https://nos.nl/l/2502875

In de Duitse plaats Wesel heeft de politie een man vastgezet op verdenking van betrokkenheid bij het plannen van een aanslag op de Dom van Keulen.

Bij een inval in een woning werden vijf mensen aangehouden, meldt de Keulse politie. Vier van hen zijn inmiddels weer op vrije voeten. De verdachte die nog vastzit is een 30-jarige man uit Tadzjikistan. De politie zegt dat er informatie is over de man die "relevant is voor de staatsveiligheid".
Dat valt mee, ik had mijn geld ingezet op een asielzoekers uit Syrië, maar het is dus een migrant uit Tadzjikistan, dat land hoor je niet vaak voorbij komen.
  dinsdag 26 december 2023 @ 23:17:48 #265
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_211767905
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 22:50 schreef BMW1993 het volgende:

[..]
Dat valt mee, ik had mijn geld ingezet op een asielzoekers uit Syrië, maar het is dus een migrant uit Tadzjikistan, dat land hoor je niet vaak voorbij komen.
Het land is ook geen issue. Het geloof wel.
  woensdag 27 december 2023 @ 01:36:06 #266
505275 Eriksson666
MET PENSIOEN, TOT NOOIT
pi_211769375
quote:
Als je het NCTV-rapport had gelezen van afgelopen maand, dan zou je weten dat ze de laatste tijd verdachte lieden uit Centraal-Aziatische landen hebben gearresteerd in verschillende Europese landen waaronder NL omdat ISKP (IS Khorasan Provincie) mensen uit de omringende stan-landen die aan Afghanistan grenzen rekruteert en richting het Westen stuurt om een aanslag te plegen, m.a.w. ze willen niet alleen een lokale franchise van IS centraal in Afghanistan blijven maar willen uitbreiden. Ze plegen al geregeld aanslagen in Afghanistan en zijn een pain in the ass voor de Taliban. Nu willen ze globaal gaan.

Drie aanslagen in 2017 uitgevoerd door Oezbeken in Istanboel, Stockholm en New York
https://en.wikipedia.org/wiki/Istanbul_nightclub_shooting
https://en.wikipedia.org/wiki/2017_Stockholm_truck_attack
https://en.wikipedia.org/wiki/2017_New_York_City_truck_attack

Arrestaties in Nederland en Duitsland van personen verbonden aan ISKP
Een 29-jarige man en een 31-jarige vrouw werden op 6 juli in respec)evelijk Eindhoven en Breda aangehouden op verdenking van voorbereidingshandelingen voor een terroristisch misdrijf. De man wordt daarnaast verdacht van deelname aan ISIS. Volgens het Openbaar Ministerie gaat het om een man uit Tadzjikistan en een vrouw uit Kirgizië. De man deed zich voor als vluchteling. Hij was volgens het Openbaar Ministerie de leider van een aan ISKP verbonden netwerk waarvan de andere leden zich in Duitsland en België bevonden. In Duitsland werden zeven mannen van tussen de 20 en 45 jaar uit Tadzjikistan, Kirgizië en Turkmenistan aangehouden, die ook tot het netwerk behoorden. Zij zouden begin 2022 vanuit Oekraïne in Duitsland zijn aangekomen. Zij bespraken mogelijke doelwitten in Duitsland en probeerden om aan wapens te komen.

Door de oorlog in Oekraïne zijn verscheidene van de aldaar gevestigde jihadisten uitgeweken naar West-Europa. Met name bij geradicaliseerde personen met een Centraal-Aziatische achtergrond kan het gedachtegoed van ISKP appelleren. Structuren van het Afghaanse ISKP zijn al langer aanwezig in naburige Centraal-Aziatische landen als Tadzjikistan, Kirgizië, Oezbekistan en Turkmenistan. Bovendien richt ISKP haar propaganda sinds 2021 in toenemende mate op deze landen, die deel uitmaakten van de historische regio Khorasan.
MET PENSIOEN, TOT NOOIT
pi_211769437
sommige mensen zijn mss onder de indruk van een lang verhaal, maar ik werk op schiphol al heeeel lang en zie duidelijk het verschil !! het is zeker niet meer wat het was.. en wij worden nu gecontroleerd door mensen waar wij om gecontroleerd zouden moeten worden!
pi_211769489
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 01:50 schreef Thorelf het volgende:
wij worden nu gecontroleerd door mensen waar wij om gecontroleerd zouden moeten worden!
Diepe shit.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_211769556
quote:
7s.gif Op woensdag 27 december 2023 02:03 schreef nostra het volgende:

[..]
Diepe shit.
waar! maar dit is nederland..triest landje
  woensdag 27 december 2023 @ 11:29:51 #270
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211772953
Hmm wat zou dit precies geweest zijn? Ook een poging tot aanslag of wat anders?

https://www.nu.nl/binnenl(...)an-met-vleesmes.html
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  woensdag 27 december 2023 @ 11:31:29 #271
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_211772985
quote:

[..]
Waarschijnlijk weer zo'n kansloze die met een zielig verhaaltje asiel kreeg, of gewoon de boel bij elkaar heeft gelogen.
pi_211773008
@jeroon, je begint wel elke keer over die criminele aanslagen? Maar die worden ook gewoon voor een groot deel door 'moslims' gepleegd hoor
pi_211773015
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 11:32 schreef Kuhn het volgende:
@:Jaroon, je begint wel elke keer over die criminele aanslagen? Maar die worden ook gewoon voor een groot deel door 'moslims' gepleegd hoor
pi_211773650
quote:
1s.gif Op woensdag 27 december 2023 11:29 schreef nixxx het volgende:
Hmm wat zou dit precies geweest zijn? Ook een poging tot aanslag of wat anders?

https://www.nu.nl/binnenl(...)an-met-vleesmes.html
Tsja, kan van alles zijn, er lopen zoveel mafketels rond dat je door de bomen het bos niet meer kan zien.
pi_211774269
quote:

[..]
Die claim wordt uitgebreid onderbouwt door de users hier. Wat wil je dat ik daar nog aan toevoeg? Ik gaf zelfs een voorbeeld en dat voorbeeld werd al direct bevestigd door Hathor. Onderbouwing afgevinkt.

Verder maakt zij helemaal geen slachtoffers van daders, dat is een heel kwalijke frame. De enige manier waarop dat zo zou zijn, is immers wanneer je elke moslim tot dader bestempelt. Dat is wel weer onbedoeld het onderschrijven van haar betoog en een stukje van de onderbouwing waarnaar je op zoek was. Eerst vragen wat er hier dan aan discriminerende dingen gezegd wordt en vervolgens zelf elke moslim als dader afschilderen... Onderbouwing nogmaals afgevinkt.
Desbetreffende user doet in het Israël-Hamas topic niet anders dan Palestijnen over één kam scheren, dus dat hij dat hier doet met moslims is niet verrassend.

quote:
14s.gif Op dinsdag 26 december 2023 11:46 schreef HowardRoark het volgende:
Nee hoor.

De realiteit is dat het gevaar al jaren vanuit de Islamtische hoek komt. En dit is gericht jegens niet-moslims. Dit is bijvoorbeeld ook waarom er de afgelopen dagen allerlei kerken en met Kerstmarkten scherp in de gaten moeten worden gehouden.

Door deze realiteit zo te verdraaien alsof eigenlijk moslims het slachtoffer zijn, is een poging om de hoek waaruit de daders komen (de Islamtische hoek dus) weg te zetten als de hoek waar de slachtoffers zich bevinden. Dit is gewoon niet waar.

En nee, dit wil niet zeggen dat elke moslims een dader is, maar wel dat de daders zich onder moslims bevinden. Maar omdat het terrorisme niet gericht is jegens moslims, hebben zij geen reden zich om onveilig te voelen. Ga als media eens praten met de organisatoren van een kerstmarkt of kerkgangers, die hebben namelijk wél reden zich onveilig te voelen. Moslims niet.
Hoezo hebben zij geen reden om zich onveilig te voelen? Je weet dat er meer dingen zijn om je onveilig over te voelen naast grootschalige aanslagen?

Overigens gaan moslims ook gewoon naar kerstmarkten, restaurants, treinstations, metrostations en andere plekken waar veel mensen samenkomen. Dus die "out" gaat voor moslims helemaal niet op.

Daarnaast hebben moskeeën ook regelmatig te maken met bedreigingen, net als kerken en synagogen. Dus zelfs qua gebedshuizen is er geen "out" voor moslims.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ronald-Koeman op 27-12-2023 12:51:08 ]
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_211774853
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 12:46 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Hoezo hebben zij geen reden om zich onveilig te voelen? Je weet dat er meer dingen zijn om je onveilig over te voelen naast grootschalige aanslagen?

Overigens gaan moslims ook gewoon naar kerstmarkten, restaurants, treinstations, metrostations en andere plekken waar veel mensen samenkomen. Dus die "out" gaat voor moslims helemaal niet op.

Daarnaast hebben moskeeën ook regelmatig te maken met bedreigingen, net als kerken en synagogen. Dus zelfs qua gebedshuizen is er geen "out" voor moslims.
Ik heb al uitgebreid gereageerd in post #256.

Islamitisch terreur is het Westen is niet gericht jegens moslims. Dit kun je draaien wat je wilt, maar dit is gewoon de realiteit. Waarom denk je dat veiligheidsdiensten Kerstmarkten en kerken beschermen? En dat synagoges in het Westen helaas 24/7 met beveiliging te maken hebben? Dat komt in principe allemaal uit de Islamtische hoek.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_211776763
quote:
14s.gif Op woensdag 27 december 2023 13:23 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik heb al uitgebreid gereageerd in post #256.

Islamitisch terreur is het Westen is niet gericht jegens moslims. Dit kun je draaien wat je wilt, maar dit is gewoon de realiteit. Waarom denk je dat veiligheidsdiensten Kerstmarkten en kerken beschermen? En dat synagoges in het Westen helaas 24/7 met beveiliging te maken hebben? Dat komt in principe allemaal uit de Islamtische hoek.
Mogen mensen alleen bang zijn voor gerichte terreur en niet voor niet-gerichte terreur? Een bom, machinegeweer en rijdende vrachtwagen discrimineren niet op het moment suprême.

Dat moslims zich slachtoffer voelen heeft te maken met aangekeken worden op islamitisch terreur met discriminatie en bedreigingen als gevolg. Náást het risico op gerichte terreur (moskees) en niet-gerichte terreur waar wij allemaal slachtoffer van kunnen worden.
pi_211779809
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 14:50 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Mogen mensen alleen bang zijn voor gerichte terreur en niet voor niet-gerichte terreur? Een bom, machinegeweer en rijdende vrachtwagen discrimineren niet op het moment suprême.

Dat moslims zich slachtoffer voelen heeft te maken met aangekeken worden op islamitisch terreur met discriminatie en bedreigingen als gevolg. Náást het risico op gerichte terreur (moskees) en niet-gerichte terreur waar wij allemaal slachtoffer van kunnen worden.
Islamitische terreurcellen hebben plekken zoals moskeeën niet als doelwit.

En daarnaast zou het ook een hele goede ontwikkeling zijn als men binnen de Islamitische gemeenschappen in het Westen eens wat meer zelfreflectie zou tonen en zij ook zelf moeite zou doen om het radicalisme uit hun eigen kringen te verwijderen.

Maar wil men dat eigenlijk wel? We hebben recent nog kunnen zien dat menigeen de straat op trok en niet eens Hamas een terreurbeweging kon noemen. Dat waren gewoon 'vrijheidsstrijders' of 'verzetsstrijders'. Ik denk dat dit ook genoeg zegt over het diepere probleem dat er aanwezig is bij de Islamtische gemeenschappen in het Westen.
pi_211781464
quote:
14s.gif Op woensdag 27 december 2023 17:23 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Islamitische terreurcellen hebben plekken zoals moskeeën niet als doelwit.
Extreemrechtse terroristen hebben plekken zoals moskeeën wel als doelwit. Wat is je punt? Dat er daar minder van zijn of dat die minder vaak daadwerkelijk overgaan op aanslagen plegen? Wellicht, ik heb de cijfers niet, maar dat maakt het niet minder bedreigend voor moslims of dat je het zomaar kunt wegwuiven.

quote:
En daarnaast zou het ook een hele goede ontwikkeling zijn als men binnen de Islamitische gemeenschappen in het Westen eens wat meer zelfreflectie zou tonen en zij ook zelf moeite zou doen om het radicalisme uit hun eigen kringen te verwijderen.
Dit is een bekend probleem inderdaad. Er wordt hier en daar wel wat aan gedaan maar er wordt ook veel tegengewerkt. Zelfreflectie in dit geval behelst kritisch kijken naar de Koran en de profeet en daar heerst een enorm taboe op om het maar even zacht uit te drukken en daar wringt mijn inziens de schoen. Maar goed, dit staat verder los van het feit dat ook moslims net zo goed last hebben en gevaar lopen op terreur.

quote:
Maar wil men dat eigenlijk wel? We hebben recent nog kunnen zien dat menigeen de straat op trok en niet eens Hamas een terreurbeweging kon noemen. Dat waren gewoon 'vrijheidsstrijders' of 'verzetsstrijders'. Ik denk dat dit ook genoeg zegt over het diepere probleem dat er aanwezig is bij de Islamtische gemeenschappen in het Westen.
Ik denk niet dat je de mening van protesteerders op straat als algehele waarheid moet aannemen. Dat zijn over het algemeen de fanatiekelingen met een extreme mening en weinig nuance. Dat er sympathie is voor de Palestijnse zaak en Hamas in het verlengde daarvan is wel een feit maar dat kun je niet extrapoleren naar algehele hang naar terreur van moslims richting niet-moslims.
pi_211782904
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 19:10 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Extreemrechtse terroristen hebben plekken zoals moskeeën wel als doelwit. Wat is je punt? Dat er daar minder van zijn of dat die minder vaak daadwerkelijk overgaan op aanslagen plegen? Wellicht, ik heb de cijfers niet, maar dat maakt het niet minder bedreigend voor moslims of dat je het zomaar kunt wegwuiven.
Daar ging het hier niet over, het ging in dit geval over terrorisme vanuit de Islamtische hoek waardoor moslims zich onveiliger zouden gaan voelen. Want ach, men zou er maar op worden aangekeken. Dit is gewoon het verdraaien van de werkelijkheid.
quote:
[..]
Ik denk niet dat je de mening van protesteerders op straat als algehele waarheid moet aannemen. Dat zijn over het algemeen de fanatiekelingen met een extreme mening en weinig nuance. Dat er sympathie is voor de Palestijnse zaak en Hamas in het verlengde daarvan is wel een feit maar dat kun je niet extrapoleren naar algehele hang naar terreur van moslims richting niet-moslims.
Er is talloze demonstranten in het Westen op straat, tijdens de demonstraties, gevraagd wat men van Hamas vond en dan zijn de antwoorden in veel gevallen schrikbarend. Daar zijn verscheidene videos van te vinden. Het was ook niet voor niets dat in Londen tot tweemaal toe iemand met een bord dat kritisch op Hamas was, binnen luttele seconden werd aangevallen door een groepje omstanders. Dat is veelzeggend.
pi_211783501
quote:
14s.gif Op woensdag 27 december 2023 20:18 schreef HowardRoark het volgende:
Daar ging het hier niet over, het ging in dit geval over terrorisme vanuit de Islamtische hoek waardoor moslims zich onveiliger zouden gaan voelen. Want ach, men zou er maar op worden aangekeken. Dit is gewoon het verdraaien van de werkelijkheid.
Waarom zou dat dan verdraaien van de werkelijkheid zijn?
pi_211783629
quote:

[..]
Extreemrechtse terroristen hebben plekken zoals moskeeën wel als doelwit.
Wanneer is voor het laatst een moskee door een rechts-extremistische groepering uit naam van een God aangevallen?
pi_211783662
quote:

Waarom zou de mening van protestanten op straat niet als algehele opinie van die menigte aangenomen moeten worden?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 27-12-2023 20:50:28 ]
pi_211784103
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 20:47 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Wanneer is voor het laatst een moskee door een rechts-extremistische groepering uit naam van een God aangevallen?
Het lijkt me niet zo van belang of je nou uit naam van een god wordt aangevallen, uit naam van 'het superieure blanke ras', of vanwege een ander terroristisch motief.
pi_211784151
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 21:07 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Het lijkt me niet zo van belang of je nou uit naam van een god wordt aangevallen, uit naam van 'het superieure blanke ras', of vanwege een ander terroristisch motief.
Dat lijkt me juist extreem van belang, aangezien dat iets zegt over de aard en omvang van de aanval en de dreiging die daarmee gepaard gaat. Zo is een lone wolf die een aanval pleegt natuurlijk van een totaal andere orde dan laten we zeggen een aanval door Hamas, en dat zijn dan ook indicatoren waarnaar bijvoorbeeld de AIVD of de NCTV naar kijkt, maar dat hoef ik jou natuurlijk niet uit te leggen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 27-12-2023 21:10:38 ]
pi_211784210
quote:
1s.gif Op woensdag 27 december 2023 21:10 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Dat lijkt me juist extreem van belang, aangezien dat iets zegt over de aard en omvang van de aanval en de dreiging die daarmee gepaard gaat. Zo is een lone wolf die een aanval pleegt natuurlijk van een totaal andere orde dan laten we zeggen een aanval door Hamas, en dat zijn dan ook indicatoren waarnaar bijvoorbeeld de AIVD of de NCTV naar kijkt, maar dat hoef ik jou natuurlijk niet uit te leggen.
Hoe zou dat voor de slachtoffers dan verschil maken? Is het erger om slachtoffer te worden van een lone wolf dan van een grote beweging? Of juist andersom?
pi_211784263
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 21:12 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Hoe zou dat voor de slachtoffers dan verschil maken? Is het erger om slachtoffer te worden van een lone wolf dan van een grote beweging? Of juist andersom?
Waarom zouden we alleen vanuit de frame van de slachtoffers moeten kijken volgens jou? Ik dacht dat jij juist belang hechtte aan het grote plaatje?
pi_211784368
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 21:14 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Waarom zouden we alleen vanuit de frame van de slachtoffers moeten kijken volgens jou? Ik dacht dat jij juist belang hechtte aan het grote plaatje?
Omdat daar de discussie over ging. Dat moslims ook te lijden hebben onder het verhoogde dreigingsniveau. Het is me niet duidelijk welk punt jij er nu van probeert te maken, maar het lijkt niet aan te sluiten op de eerdere discussie.
pi_211784563
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 21:18 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Omdat daar de discussie over ging. Dat moslims ook te lijden hebben onder het verhoogde dreigingsniveau. Het is me niet duidelijk welk punt jij er nu van probeert te maken, maar het lijkt niet aan te sluiten op de eerdere discussie.
Dat zou natuurlijk wel heel gek zijn als moslims zich net zo onveilig voelen als joden en christenen, aangezien de dreiging vanuit enig extremitische hoek naar moslims toe vele malen kleiner is dan de dreiging vanuit extremistisch islamitische hoek naar joden, kerken en andere instanties. Het lijkt me evident dat moslims dus een stuk rustiger kunnen slapen dan de gemiddelde jood op dit moment als ze het rapport van de NCTV lezen.

Of telt rationaliteit in dit geval niet vind je?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 27-12-2023 21:33:03 ]
pi_211784798
quote:
1s.gif Op woensdag 27 december 2023 21:26 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Dat zou natuurlijk wel heel gek zijn als moslims zich net zo onveilig voelen als joden en christenen, aangezien de dreiging vanuit enig extremitische hoek naar moslims toe vele malen kleiner is dan de dreiging vanuit islamitische hoek naar joden, kerken en andere instanties. Het lijkt me evident dat moslims dus een stuk rustiger kunnen slapen dan de gemiddelde jood op dit moment als ze het rapport van de NCTV lezen.

Of telt rationaliteit in dit geval niet vind je?
Ik vermoed dat je het artikel - waaruit deze discussie voortkwam - niet gelezen hebt. Het ging er juist om dat moslims lijden onder de verhoogde dreiging van jihadistisch geweld. Niet zozeer omdat ze vrezen slachtoffer te worden van een aanslag, maar o.a. omdat ze vrezen slachtoffer te worden van stigmatisering.

Het is mij ook niet duidelijk waarom je er een soort competitie van lijkt te willen maken. Als andere mensen erger lijden, is jouw lijden dan irrelevant?
pi_211785061
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 21:36 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Ik vermoed dat je het artikel - waaruit deze discussie voortkwam - niet gelezen hebt. Het ging er juist om dat moslims lijden onder de verhoogde dreiging van jihadistisch geweld. Niet zozeer omdat ze vrezen slachtoffer te worden van een aanslag, maar o.a. omdat ze vrezen slachtoffer te worden van stigmatisering.

Het is mij ook niet duidelijk waarom je er een soort competitie van lijkt te willen maken. Als andere mensen erger lijden, is jouw lijden dan irrelevant?
Een competitie? Nee. Maar dat we zaken in het juiste perspectief moeten plaatsen en de juiste aandacht aan de meest urgente zaken moeten schenken is natuurlijk wel belangrijk.

Met stip op 1 staat natuurlijk de dreiging voor terreuraanslagen uit islamitische hoek aangezien die op dit moment enorm groot is, en pas heel veel later komt de eventuele angst voor stigmatisering voor moslims, aangezien dat op dit moment slechts een (niet gestaafde) angst is, en die staat niet 1 maar toch wel 3 of 4 tredes lager in die ladder.

Gelukkig schakelt de NCTV hier op dezelfde wijze over en moeten helaas kerken en synagoges continue bewaakt blijven terwijl moskeeën op dit moment (gelukkig mag ik wel zeggen) helemaal onder op het lijstje van dreigingsniveau staan.

Kortom, wat nuancering over de angsten voor vermeende zaken van moslims mag best wel, ten faveure van de reeële dreiging van terreuraanslagen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-12-2023 21:47:22 ]
  woensdag 27 december 2023 @ 22:53:32 #292
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_211786524
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 01:36 schreef Eriksson666 het volgende:

[..]
Als je het NCTV-rapport had gelezen van afgelopen maand, dan zou je weten dat ze de laatste tijd verdachte lieden uit Centraal-Aziatische landen hebben gearresteerd in verschillende Europese landen waaronder NL omdat ISKP (IS Khorasan Provincie) mensen uit de omringende stan-landen die aan Afghanistan grenzen rekruteert en richting het Westen stuurt om een aanslag te plegen, m.a.w. ze willen niet alleen een lokale franchise van IS centraal in Afghanistan blijven maar willen uitbreiden. Ze plegen al geregeld aanslagen in Afghanistan en zijn een pain in the ass voor de Taliban. Nu willen ze globaal gaan.

Drie aanslagen in 2017 uitgevoerd door Oezbeken in Istanboel, Stockholm en New York
https://en.wikipedia.org/wiki/Istanbul_nightclub_shooting
https://en.wikipedia.org/wiki/2017_Stockholm_truck_attack
https://en.wikipedia.org/wiki/2017_New_York_City_truck_attack

Arrestaties in Nederland en Duitsland van personen verbonden aan ISKP
Een 29-jarige man en een 31-jarige vrouw werden op 6 juli in respec)evelijk Eindhoven en Breda aangehouden op verdenking van voorbereidingshandelingen voor een terroristisch misdrijf. De man wordt daarnaast verdacht van deelname aan ISIS. Volgens het Openbaar Ministerie gaat het om een man uit Tadzjikistan en een vrouw uit Kirgizië. De man deed zich voor als vluchteling. Hij was volgens het Openbaar Ministerie de leider van een aan ISKP verbonden netwerk waarvan de andere leden zich in Duitsland en België bevonden. In Duitsland werden zeven mannen van tussen de 20 en 45 jaar uit Tadzjikistan, Kirgizië en Turkmenistan aangehouden, die ook tot het netwerk behoorden. Zij zouden begin 2022 vanuit Oekraïne in Duitsland zijn aangekomen. Zij bespraken mogelijke doelwitten in Duitsland en probeerden om aan wapens te komen.

Door de oorlog in Oekraïne zijn verscheidene van de aldaar gevestigde jihadisten uitgeweken naar West-Europa. Met name bij geradicaliseerde personen met een Centraal-Aziatische achtergrond kan het gedachtegoed van ISKP appelleren. Structuren van het Afghaanse ISKP zijn al langer aanwezig in naburige Centraal-Aziatische landen als Tadzjikistan, Kirgizië, Oezbekistan en Turkmenistan. Bovendien richt ISKP haar propaganda sinds 2021 in toenemende mate op deze landen, die deel uitmaakten van de historische regio Khorasan.
Wow. Bedankt voor deze informatie ik had hier geen weet van!

Ik dacht juist dat al die 'Stans' redelijk gematigd waren in hun islam.. Maar schijn bedriegt..
Jammer dat de leegloop van Oekraïne ook resulteert in nog meer uitwassen van de islam religie...
pi_211787009
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 12:46 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Desbetreffende user doet in het Israël-Hamas topic niet anders dan Palestijnen over één kam scheren, dus dat hij dat hier doet met moslims is niet verrassend.
[..]

Had je het over mij soms? Ik heb al wekenlang niet in dat topic gepost, dus hou je beschuldigingen maar voor je.
pi_211787041
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 20:47 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Er is zegge en schrijven hier in Europa een keer wat zippofluid naar toe gegooid als ik het me goed herinner. :')

Daar waren zeker 264 theoretische slachtoffers bij gevallen.
pi_211787398
Nou, toch een rustige kerst gehad.
pi_211810194
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 22:15 schreef Hathor het volgende:

[..]
Jij ziet alleen wat je wil zien.
Er zijn weinig islamitische aanslagen in West Europa. Wat zie ik niet?
pi_211810199
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 02:27 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Er zijn weinig islamitische aanslagen in West Europa. Wat zie ik niet?
Jij wil niet zien dat elke aanslag er een teveel is.
pi_211810215
Je kan mensen onderverdelen.

Op kleur.

Dan op geloof/geen geloof.

Op extremisme.

Dan op geboorteland.

En op aanslagen die worden gepleegd en dan terug kijken naar die rij. Wie komen er het meest voor in het rijtje aanslagen en dreiging van aanslagen. Extreem rechts volgens mij. Maar die komen debiel over . Dat hebben ze niet mee.
pi_211815427
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 14:50 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Moslim zijn is een keuze. Niet zoiets als etniciteit waar je niet om hebt gevraagd. Als er in naam van de religie die jij ook aanhangt over de gehele wereld terreur wordt gezaaid, kun je ook gewoon aan beetje zelfreflectie doen.
pi_211821124
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 02:28 schreef Hathor het volgende:

[..]
Jij wil niet zien dat elke aanslag er een teveel is.
Onzinnig. Dat zeg ik nergens. Je hebt geen antwoord.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')