quote:Op maandag 25 december 2023 11:33 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Zo raar blijkt dat artikel uiteindelijk dus niet te zijn. Hetgeen deze hoogleraar aangeeft, is precies hetgeen dat je in dit topic ziet gebeuren. Dus zelfs een artikel waarin daarvoor gewaarschuwd wordt, heeft dat effect. Dit is spot on:
[..]
Je hoeft alleen maar 'op straat' te vervangen door 'op Fok!'.
Deze hoogleraar voorziet ons deze keer van een mening en activistisch geleuter ipv feitenquote:Ik verwacht dat de polarisatie die is ingezet alleen maar toeneemt. Dat merk ik al aan de gesprekken op straat. Mensen voelen zich gesterkt om openlijk discriminatoir te zijn. Ik denk dat ze in het bijzonder meer uitspraken zullen doen over de islam en moslims die ze eerder misschien niet zouden doen. Hierbij voelen ze zich niet alleen gesterkt door de grootste politieke partij in de Tweede Kamer die dit centraal in haar partijbeleid doet. Maar ook door het verhoogde dreigingsniveau wat is afgegeven, waarbij wordt gezegd dat de grootste dreiging nog steeds komt uit de hoek van het jihadistisch terrorisme. Ik denk dat dit bij elkaar opgeteld de racistische denkbeelden die in de afgelopen jaren al zijn gegroeid alleen maar verder zal verdiepen. Ik sluit niet uit dat dit kan aanzetten tot het actiever en openlijker vertonen van allerlei haatdragend en racistisch gedrag.
Als ze nou uit zou leggen waarom dat dan precies racisme is en niet waarom dat een stevige basis in observatie van de werkelijkheid heeft, dan zou ik dat knapper vinden dan deze meningen zo uiten.quote:Op maandag 25 december 2023 11:33 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Zo raar blijkt dat artikel uiteindelijk dus niet te zijn. Hetgeen deze hoogleraar aangeeft, is precies hetgeen dat je in dit topic ziet gebeuren. Dus zelfs een artikel waarin daarvoor gewaarschuwd wordt, heeft dat effect. Dit is spot on:
[..]
Sinds wanneer is een kritische beschouwing op of het niet eens zijn met een geloofsovertuiging discriminatoir of racistisch?quote:Op maandag 25 december 2023 11:33 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
[..]
In de rest van het artikel staat waarop ze zich baseert. Sowieso heeft haar mening natuurlijk wel wat meer waarde dan die van de eerste de beste user hier. Ik neem het advies van mijn dokter ook wat serieuzer dan dat van de buurman, ook al is het in beide gevallen een mening. Het verschil is dat de ene deskundig is op het vakgebied en de ander maar wat roept.quote:Op maandag 25 december 2023 12:06 schreef the-eye het volgende:
[..]
[..]
Deze hoogleraar voorziet ons deze keer van een mening en activistisch geleuter ipv feiten
Dat lijkt me vrij duidelijk. Mensen worden hierdoor steeds meer beoordeeld op hoe ze eruit zien, waaronder huidskleur, haardracht, kleding, etc. Ik weet bijv. niet of ik het nu fijn zou vinden om nog naar een kerstmarkt te gaan, als ik een licht getinte huidskleur en een baardje zou hebben.quote:Op maandag 25 december 2023 12:27 schreef nixxx het volgende:
[..]
Als ze nou uit zou leggen waarom dat dan precies racisme is en niet waarom dat een stevige basis in observatie van de werkelijkheid heeft, dan zou ik dat knapper vinden dan deze meningen zo uiten.
Ook grappig dat niemand in de media bijv een antifa groep die protesteert tegen wat zij als fascisten ziet, haatdragend noemt.
Ah..... het autoriteitsargumentquote:Op maandag 25 december 2023 12:40 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
In de rest van het artikel staat waarop ze zich baseert. Sowieso heeft haar mening natuurlijk wel wat meer waarde dan die van de eerste de beste user hier. Ik neem het advies van mijn dokter ook wat serieuzer dan dat van de buurman, ook al is het in beide gevallen een mening. Het verschil is dat de ene deskundig is op het vakgebied en de ander maar wat roept.
Ik heb zelf meer met gedrag, dus als je een licht getinte huidskleur hebt en een baardje en je komt met je foute kersttrui gezellig glühwein of warme chocolademelk drinken, geen probleem. Kom je met een bedekt gezicht en een palestijnse vlag dan wel een probleem.quote:Op maandag 25 december 2023 12:43 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Dat lijkt me vrij duidelijk. Mensen worden hierdoor steeds meer beoordeeld op hoe ze eruit zien, waaronder huidskleur, haardracht, kleding, etc. Ik weet bijv. niet of ik het nu fijn zou vinden om nog naar een kerstmarkt te gaan, als ik een licht getinte huidskleur en een baardje zou hebben.
Ken je de term 'educatie guess'?quote:Op maandag 25 december 2023 14:29 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ah..... het autoriteitsargument![]()
Nee. Haar mening heeft niet meer waarde als die niet gebaseerd is op feiten en anders moet je me dat maar even uitleggen; Op het moment dat iemand een bepaald diploma gehaald heeft is diegene ineens vrij om feitenvrij dingen te roepen ofzo?
Een discussie voer je op argumenten en het maakt geen zak uit wie maar wel wat iemand als argument naar voren brengt. Dat je bij jezelf bespeurt dat je bevooroordeeld bent zou juist een aansporing moeten zijn om kritisch te kijken naar waar diegene mee komt
Nou.... in dit geval is ze aan het invullen wat andere mensen zouden denken en wat ze op straat hoortEen weinig wetenschappelijk of professionele houding waar je echt geen studie voor hoeft te hebben gedaan.
En precies..... als user op FOK! hoef je met zoiets niet aan te komen
Mensen met een lichtgetinte huidskleur en een baardje hebben doorgaans weinig op met kerstmis, als er dan al iemand op een kerstmarkt rondloopt die aan die beschrijving voldoet, dan zullen er genoeg mensen zijn die een gevoel van wantrouwen krijgen, en gezien de incidenten rond kerstmarkten de afgelopen jaren vind ik dat niet eens vreemd.quote:Op maandag 25 december 2023 12:43 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Dat lijkt me vrij duidelijk. Mensen worden hierdoor steeds meer beoordeeld op hoe ze eruit zien, waaronder huidskleur, haardracht, kleding, etc. Ik weet bijv. niet of ik het nu fijn zou vinden om nog naar een kerstmarkt te gaan, als ik een licht getinte huidskleur en een baardje zou hebben.
Probeer dit soort claims eens te onderbouwen. Waar zit het discriminatoire element volgens jou dan precies?quote:Op maandag 25 december 2023 11:33 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
[..]
Nee hoor. Het is een mening, meer niet. Maar deze vrouw mag haar mening spuwen in de media. Dat zien we wel meer met academici met een specifiek ideologisch wereldbeeld. Als we allemaal af moeten gaan op wat zulke vermeende 'experts' in de media zeggen, krijg je een ontzettend vertekend beeld van de realiteit.quote:Op maandag 25 december 2023 12:40 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
In de rest van het artikel staat waarop ze zich baseert. Sowieso heeft haar mening natuurlijk wel wat meer waarde dan die van de eerste de beste user hier. Ik neem het advies van mijn dokter ook wat serieuzer dan dat van de buurman, ook al is het in beide gevallen een mening. Het verschil is dat de ene deskundig is op het vakgebied en de ander maar wat roept.
Ja, je bevestigt m'n punt.quote:Op maandag 25 december 2023 15:22 schreef Hathor het volgende:
[..]
Mensen met een lichtgetinte huidskleur en een baardje hebben doorgaans weinig op met kerstmis, als er dan al iemand op een kerstmarkt rondloopt die aan die beschrijving voldoet, dan zullen er genoeg mensen zijn die een gevoel van wantrouwen krijgen, en gezien de incidenten rond kerstmarkten de afgelopen jaren vind ik dat niet eens vreemd.
Als je zo kijkt naar mensen........quote:Op maandag 25 december 2023 15:22 schreef Hathor het volgende:
[..]
Mensen met een lichtgetinte huidskleur en een baardje hebben doorgaans weinig op met kerstmis, als er dan al iemand op een kerstmarkt rondloopt die aan die beschrijving voldoet, dan zullen er genoeg mensen zijn die een gevoel van wantrouwen krijgen, en gezien de incidenten rond kerstmarkten de afgelopen jaren vind ik dat niet eens vreemd.
Als we zelfs de uitspraken van een hoogleraar op het eigen vakgebied wegzetten als 'ook maar een mening', is elke verdere discussie natuurlijk zinloos.quote:Op maandag 25 december 2023 15:51 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Probeer dit soort claims eens te onderbouwen. Waar zit het discriminatoire element volgens jou dan precies?
[..]
Nee hoor. Het is een mening, meer niet. Maar deze vrouw mag haar mening spuwen in de media. Dat zien we wel meer met academici met een specifiek ideologisch wereldbeeld. Als we allemaal af moeten gaan op wat zulke vermeende 'experts' in de media zeggen, krijg je een ontzettend vertekend beeld van de realiteit.
Geef vooral geen feiten want dan zouden mensen een hekel kunnen krijgen aan die terroristjes!quote:Maar ook door het verhoogde dreigingsniveau wat is afgegeven, waarbij wordt gezegd dat de grootste dreiging nog steeds komt uit de hoek van het jihadistisch terrorisme
Kortom, je kunt je eerdere claims niet onderbouwen. En inderdaad de mening van een hoogleraar is een mening. Academici zijn namelijk geen orakels. Zij hebben zich verdiept in bepaalde kwesties en kunnen hun mening daarom waarschijnlijk goed onderbouwen, maar dat maakt het nog niet de onomstreden waarheid.quote:Op maandag 25 december 2023 18:45 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Als we zelfs de uitspraken van een hoogleraar op het eigen vakgebied wegzetten als 'ook maar een mening', is elke verdere discussie natuurlijk zinloos.
Je zet gewoon een deel van mijn familie weg op huidskleur. Niet eens moslims. Soms met baard. Moeten die kerstmarkten ontlopen voor mensen als jij?quote:Op maandag 25 december 2023 15:22 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nee ik ken die term niet. Vind het een rare uitdrukking zo half Engels half Nederlands maar dat doet verder niets af aan het dikgedrukte die toch echt een mening inleidenquote:Op maandag 25 december 2023 15:11 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ken je de term 'educatie guess'?
Verder zei ik al; als je het artikel zou lezen, zou je weten waar haar mening op gebaseerd is.
Christenen uit het Midden-Oosten/Azië, Afrika, Zuid-Amerika en de overgebleven gekleurde christenen die een meerderheid vormen tellen niet mee volgens hem.quote:Op maandag 25 december 2023 18:52 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Je zet gewoon een deel van mijn familie weg op huidskleur. Niet eens moslims. Soms met baard. Moeten die kerstmarkten ontlopen voor mensen als jij?
Er had uiteraard educated guess moeten staan, maar dat vond de spellingcontrole kennelijk niet goed.quote:Op maandag 25 december 2023 20:47 schreef the-eye het volgende:
[..]
Nee ik ken die term niet. Vind het een rare uitdrukking zo half Engels half Nederlands maar dat doet verder niets af aan het dikgedrukte die toch echt een mening inleiden
Zo lang iemand niet met onderbouwde argumenten een discussie binnenkomt is het een mening en die is net zo boeiend als die van jou of mij. Opleiding en ervaring speelt mee bij een aanstelling maar in een discussie gaat het om feiten of een onderbouwde mening. "Ik denk" en "Ik hoor" zijn geen onderbouwing
Wat voor claims?quote:Op maandag 25 december 2023 18:51 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Kortom, je kunt je eerdere claims niet onderbouwen. En inderdaad de mening van een hoogleraar is een mening. Academici zijn namelijk geen orakels. Zij hebben zich verdiept in bepaalde kwesties en kunnen hun mening daarom waarschijnlijk goed onderbouwen, maar dat maakt het nog niet de onomstreden waarheid.
Nee, zoals al meerdere mensen hier aangegeven hebben kom je niet met een onderbouwing. Lees iets nog maar een keer zodat je er uit haalt wat ik er uit haal is geen argument.quote:Op maandag 25 december 2023 21:21 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Er had uiteraard educated guess moeten staan, maar dat vond de spellingcontrole kennelijk niet goed.
Verder heb ik je al drie keer verteld om het artikel te lezen voor de onderbouwing. Als dat teveel moeite is, zijn we wel uitgepraat.
Ik ga het nog één keer zeggen en daarna kun je de (kerst) boom in: lees het artikel.quote:Op maandag 25 december 2023 21:38 schreef the-eye het volgende:
[..]
Nee, zoals al meerdere mensen hier aangegeven hebben kom je niet met een onderbouwing. Lees iets nog maar een keer zodat je er uit haalt wat ik er uit haal is geen argument.
Je verwees naar het stuk over discriminatie, waarin je stelde dat dit op FOK! precies zo zou zijn. Dat is een claim.quote:Op maandag 25 december 2023 21:26 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Wat voor claims?
En het is nou niet bepaald zo dat users hier een goed onderbouwd verhaal tegenover het hare zetten, of zelf betrapt zullen worden op veel deskundigheid. De reacties hier zijn merendeels vrij primair en in de trant van haha moslims knuffelen, slachtofferrol.
Die claim wordt uitgebreid onderbouwt door de users hier. Wat wil je dat ik daar nog aan toevoeg? Ik gaf zelfs een voorbeeld en dat voorbeeld werd al direct bevestigd door Hathor. Onderbouwing afgevinkt.quote:Op maandag 25 december 2023 21:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je verwees naar het stuk over discriminatie, waarin je stelde dat dit op FOK! precies zo zou zijn. Dat is een claim.
En de mening van deze hoogleraar is een mening waarin niet iedereen zich kan vinden. Zij draait de situatie op een dusdanige manier, dat de daders eigenlijk slachtoffers worden. Nu mag zij dat natuurlijk best vinden en het kan ook prima dat jij je weer in die analyse kan vinden (je noemde haar betoog immers 'spot on') maar dit maakt het nog geen feit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |