abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 25 december 2023 @ 12:06:02 #176
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_211742080
quote:
11s.gif Op maandag 25 december 2023 11:33 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Zo raar blijkt dat artikel uiteindelijk dus niet te zijn. Hetgeen deze hoogleraar aangeeft, is precies hetgeen dat je in dit topic ziet gebeuren. Dus zelfs een artikel waarin daarvoor gewaarschuwd wordt, heeft dat effect. Dit is spot on:
[..]
Je hoeft alleen maar 'op straat' te vervangen door 'op Fok!'.
quote:
Ik verwacht dat de polarisatie die is ingezet alleen maar toeneemt. Dat merk ik al aan de gesprekken op straat. Mensen voelen zich gesterkt om openlijk discriminatoir te zijn. Ik denk dat ze in het bijzonder meer uitspraken zullen doen over de islam en moslims die ze eerder misschien niet zouden doen. Hierbij voelen ze zich niet alleen gesterkt door de grootste politieke partij in de Tweede Kamer die dit centraal in haar partijbeleid doet. Maar ook door het verhoogde dreigingsniveau wat is afgegeven, waarbij wordt gezegd dat de grootste dreiging nog steeds komt uit de hoek van het jihadistisch terrorisme. Ik denk dat dit bij elkaar opgeteld de racistische denkbeelden die in de afgelopen jaren al zijn gegroeid alleen maar verder zal verdiepen. Ik sluit niet uit dat dit kan aanzetten tot het actiever en openlijker vertonen van allerlei haatdragend en racistisch gedrag.
Deze hoogleraar voorziet ons deze keer van een mening en activistisch geleuter ipv feiten :')
  maandag 25 december 2023 @ 12:27:59 #177
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211742598
quote:

[..]
Zo raar blijkt dat artikel uiteindelijk dus niet te zijn. Hetgeen deze hoogleraar aangeeft, is precies hetgeen dat je in dit topic ziet gebeuren. Dus zelfs een artikel waarin daarvoor gewaarschuwd wordt, heeft dat effect. Dit is spot on:
[..]
Als ze nou uit zou leggen waarom dat dan precies racisme is en niet waarom dat een stevige basis in observatie van de werkelijkheid heeft, dan zou ik dat knapper vinden dan deze meningen zo uiten.

Ook grappig dat niemand in de media bijv een antifa groep die protesteert tegen wat zij als fascisten ziet, haatdragend noemt.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  maandag 25 december 2023 @ 12:30:06 #178
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211742631
quote:

[..]
[..]
Sinds wanneer is een kritische beschouwing op of het niet eens zijn met een geloofsovertuiging discriminatoir of racistisch? :?

Ik vind het prima als mensen moslim zijn, prachtig voor hen. De Islam vind ik een gedrocht en zie ik geen plek hebben in de samenleving in Nederland
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_211742818
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2023 12:06 schreef the-eye het volgende:

[..]
[..]
Deze hoogleraar voorziet ons deze keer van een mening en activistisch geleuter ipv feiten :')
In de rest van het artikel staat waarop ze zich baseert. Sowieso heeft haar mening natuurlijk wel wat meer waarde dan die van de eerste de beste user hier. Ik neem het advies van mijn dokter ook wat serieuzer dan dat van de buurman, ook al is het in beide gevallen een mening. Het verschil is dat de ene deskundig is op het vakgebied en de ander maar wat roept.
pi_211742886
quote:
1s.gif Op maandag 25 december 2023 12:27 schreef nixxx het volgende:

[..]
Als ze nou uit zou leggen waarom dat dan precies racisme is en niet waarom dat een stevige basis in observatie van de werkelijkheid heeft, dan zou ik dat knapper vinden dan deze meningen zo uiten.

Ook grappig dat niemand in de media bijv een antifa groep die protesteert tegen wat zij als fascisten ziet, haatdragend noemt.
Dat lijkt me vrij duidelijk. Mensen worden hierdoor steeds meer beoordeeld op hoe ze eruit zien, waaronder huidskleur, haardracht, kleding, etc. Ik weet bijv. niet of ik het nu fijn zou vinden om nog naar een kerstmarkt te gaan, als ik een licht getinte huidskleur en een baardje zou hebben.
  maandag 25 december 2023 @ 14:29:17 #181
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_211744599
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2023 12:40 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
In de rest van het artikel staat waarop ze zich baseert. Sowieso heeft haar mening natuurlijk wel wat meer waarde dan die van de eerste de beste user hier. Ik neem het advies van mijn dokter ook wat serieuzer dan dat van de buurman, ook al is het in beide gevallen een mening. Het verschil is dat de ene deskundig is op het vakgebied en de ander maar wat roept.
Ah..... het autoriteitsargument :')
Nee. Haar mening heeft niet meer waarde als die niet gebaseerd is op feiten en anders moet je me dat maar even uitleggen; Op het moment dat iemand een bepaald diploma gehaald heeft is diegene ineens vrij om feitenvrij dingen te roepen ofzo?
Een discussie voer je op argumenten en het maakt geen zak uit wie maar wel wat iemand als argument naar voren brengt. Dat je bij jezelf bespeurt dat je bevooroordeeld bent zou juist een aansporing moeten zijn om kritisch te kijken naar waar diegene mee komt
Nou.... in dit geval is ze aan het invullen wat andere mensen zouden denken en wat ze op straat hoort :') Een weinig wetenschappelijk of professionele houding waar je echt geen studie voor hoeft te hebben gedaan.
En precies..... als user op FOK! hoef je met zoiets niet aan te komen

[ Bericht 1% gewijzigd door the-eye op 25-12-2023 14:38:24 ]
  maandag 25 december 2023 @ 14:47:49 #182
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211744853
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2023 12:43 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Dat lijkt me vrij duidelijk. Mensen worden hierdoor steeds meer beoordeeld op hoe ze eruit zien, waaronder huidskleur, haardracht, kleding, etc. Ik weet bijv. niet of ik het nu fijn zou vinden om nog naar een kerstmarkt te gaan, als ik een licht getinte huidskleur en een baardje zou hebben.
Ik heb zelf meer met gedrag, dus als je een licht getinte huidskleur hebt en een baardje en je komt met je foute kersttrui gezellig glühwein of warme chocolademelk drinken, geen probleem. Kom je met een bedekt gezicht en een palestijnse vlag dan wel een probleem.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_211745174
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2023 14:29 schreef the-eye het volgende:

[..]
Ah..... het autoriteitsargument :')
Nee. Haar mening heeft niet meer waarde als die niet gebaseerd is op feiten en anders moet je me dat maar even uitleggen; Op het moment dat iemand een bepaald diploma gehaald heeft is diegene ineens vrij om feitenvrij dingen te roepen ofzo?
Een discussie voer je op argumenten en het maakt geen zak uit wie maar wel wat iemand als argument naar voren brengt. Dat je bij jezelf bespeurt dat je bevooroordeeld bent zou juist een aansporing moeten zijn om kritisch te kijken naar waar diegene mee komt
Nou.... in dit geval is ze aan het invullen wat andere mensen zouden denken en wat ze op straat hoort :') Een weinig wetenschappelijk of professionele houding waar je echt geen studie voor hoeft te hebben gedaan.
En precies..... als user op FOK! hoef je met zoiets niet aan te komen
Ken je de term 'educatie guess'?

Verder zei ik al; als je het artikel zou lezen, zou je weten waar haar mening op gebaseerd is.
pi_211745333
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2023 12:43 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Mensen met een lichtgetinte huidskleur en een baardje hebben doorgaans weinig op met kerstmis, als er dan al iemand op een kerstmarkt rondloopt die aan die beschrijving voldoet, dan zullen er genoeg mensen zijn die een gevoel van wantrouwen krijgen, en gezien de incidenten rond kerstmarkten de afgelopen jaren vind ik dat niet eens vreemd.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_211745705
quote:

[..]
[..]
Probeer dit soort claims eens te onderbouwen. Waar zit het discriminatoire element volgens jou dan precies?
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2023 12:40 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Nee hoor. Het is een mening, meer niet. Maar deze vrouw mag haar mening spuwen in de media. Dat zien we wel meer met academici met een specifiek ideologisch wereldbeeld. Als we allemaal af moeten gaan op wat zulke vermeende 'experts' in de media zeggen, krijg je een ontzettend vertekend beeld van de realiteit.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_211747161
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2023 15:22 schreef Hathor het volgende:

[..]
Mensen met een lichtgetinte huidskleur en een baardje hebben doorgaans weinig op met kerstmis, als er dan al iemand op een kerstmarkt rondloopt die aan die beschrijving voldoet, dan zullen er genoeg mensen zijn die een gevoel van wantrouwen krijgen, en gezien de incidenten rond kerstmarkten de afgelopen jaren vind ik dat niet eens vreemd.
Ja, je bevestigt m'n punt.
pi_211747165
quote:

[..]
Als je zo kijkt naar mensen........
pi_211747186
quote:
14s.gif Op maandag 25 december 2023 15:51 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Probeer dit soort claims eens te onderbouwen. Waar zit het discriminatoire element volgens jou dan precies?
[..]
Nee hoor. Het is een mening, meer niet. Maar deze vrouw mag haar mening spuwen in de media. Dat zien we wel meer met academici met een specifiek ideologisch wereldbeeld. Als we allemaal af moeten gaan op wat zulke vermeende 'experts' in de media zeggen, krijg je een ontzettend vertekend beeld van de realiteit.
Als we zelfs de uitspraken van een hoogleraar op het eigen vakgebied wegzetten als 'ook maar een mening', is elke verdere discussie natuurlijk zinloos.
  FOK!fotograaf maandag 25 december 2023 @ 18:49:04 #189
842 Zorro
Z
pi_211747209
quote:
Maar ook door het verhoogde dreigingsniveau wat is afgegeven, waarbij wordt gezegd dat de grootste dreiging nog steeds komt uit de hoek van het jihadistisch terrorisme
Geef vooral geen feiten want dan zouden mensen een hekel kunnen krijgen aan die terroristjes!
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_211747228
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2023 18:45 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Als we zelfs de uitspraken van een hoogleraar op het eigen vakgebied wegzetten als 'ook maar een mening', is elke verdere discussie natuurlijk zinloos.
Kortom, je kunt je eerdere claims niet onderbouwen. En inderdaad de mening van een hoogleraar is een mening. Academici zijn namelijk geen orakels. Zij hebben zich verdiept in bepaalde kwesties en kunnen hun mening daarom waarschijnlijk goed onderbouwen, maar dat maakt het nog niet de onomstreden waarheid.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_211747229
quote:

[..]
Je zet gewoon een deel van mijn familie weg op huidskleur. Niet eens moslims. Soms met baard. Moeten die kerstmarkten ontlopen voor mensen als jij?
pi_211747281
Daarnaast is de kans op criminele aanslagen veel;groter. Kijk naar allw bomaanslagen in alleen al Rotterdam en Amsterdam dit jaar.
  maandag 25 december 2023 @ 20:47:59 #193
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_211748250
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2023 15:11 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Ken je de term 'educatie guess'?

Verder zei ik al; als je het artikel zou lezen, zou je weten waar haar mening op gebaseerd is.
Nee ik ken die term niet. Vind het een rare uitdrukking zo half Engels half Nederlands maar dat doet verder niets af aan het dikgedrukte die toch echt een mening inleiden
Zo lang iemand niet met onderbouwde argumenten een discussie binnenkomt is het een mening en die is net zo boeiend als die van jou of mij. Opleiding en ervaring speelt mee bij een aanstelling maar in een discussie gaat het om feiten of een onderbouwde mening. "Ik denk" en "Ik hoor" zijn geen onderbouwing

[ Bericht 7% gewijzigd door the-eye op 25-12-2023 20:53:15 ]
  maandag 25 december 2023 @ 20:52:31 #194
505275 Eriksson666
MET PENSIOEN, TOT NOOIT
pi_211748308
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2023 18:52 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Je zet gewoon een deel van mijn familie weg op huidskleur. Niet eens moslims. Soms met baard. Moeten die kerstmarkten ontlopen voor mensen als jij?
Christenen uit het Midden-Oosten/Azië, Afrika, Zuid-Amerika en de overgebleven gekleurde christenen die een meerderheid vormen tellen niet mee volgens hem.
MET PENSIOEN, TOT NOOIT
pi_211748666
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2023 20:47 schreef the-eye het volgende:

[..]
Nee ik ken die term niet. Vind het een rare uitdrukking zo half Engels half Nederlands maar dat doet verder niets af aan het dikgedrukte die toch echt een mening inleiden
Zo lang iemand niet met onderbouwde argumenten een discussie binnenkomt is het een mening en die is net zo boeiend als die van jou of mij. Opleiding en ervaring speelt mee bij een aanstelling maar in een discussie gaat het om feiten of een onderbouwde mening. "Ik denk" en "Ik hoor" zijn geen onderbouwing

Er had uiteraard educated guess moeten staan, maar dat vond de spellingcontrole kennelijk niet goed.

Verder heb ik je al drie keer verteld om het artikel te lezen voor de onderbouwing. Als dat teveel moeite is, zijn we wel uitgepraat.
pi_211748721
quote:
14s.gif Op maandag 25 december 2023 18:51 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Kortom, je kunt je eerdere claims niet onderbouwen. En inderdaad de mening van een hoogleraar is een mening. Academici zijn namelijk geen orakels. Zij hebben zich verdiept in bepaalde kwesties en kunnen hun mening daarom waarschijnlijk goed onderbouwen, maar dat maakt het nog niet de onomstreden waarheid.
Wat voor claims?

En het is nou niet bepaald zo dat users hier een goed onderbouwd verhaal tegenover het hare zetten, of zelf betrapt zullen worden op veel deskundigheid. De reacties hier zijn merendeels vrij primair en in de trant van haha moslims knuffelen, slachtofferrol.
  maandag 25 december 2023 @ 21:38:57 #197
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_211748895
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2023 21:21 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Er had uiteraard educated guess moeten staan, maar dat vond de spellingcontrole kennelijk niet goed.

Verder heb ik je al drie keer verteld om het artikel te lezen voor de onderbouwing. Als dat teveel moeite is, zijn we wel uitgepraat.
Nee, zoals al meerdere mensen hier aangegeven hebben kom je niet met een onderbouwing. Lees iets nog maar een keer zodat je er uit haalt wat ik er uit haal is geen argument.
pi_211748995
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2023 21:38 schreef the-eye het volgende:

[..]
Nee, zoals al meerdere mensen hier aangegeven hebben kom je niet met een onderbouwing. Lees iets nog maar een keer zodat je er uit haalt wat ik er uit haal is geen argument.
Ik ga het nog één keer zeggen en daarna kun je de (kerst) boom in: lees het artikel.

Het heeft geen enkele zin om met iemand te discussiëren over een artikel, terwijl diegene dat artikel niet gelezen heeft.
pi_211749000
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2023 21:26 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Wat voor claims?

En het is nou niet bepaald zo dat users hier een goed onderbouwd verhaal tegenover het hare zetten, of zelf betrapt zullen worden op veel deskundigheid. De reacties hier zijn merendeels vrij primair en in de trant van haha moslims knuffelen, slachtofferrol.
Je verwees naar het stuk over discriminatie, waarin je stelde dat dit op FOK! precies zo zou zijn. Dat is een claim.

En de mening van deze hoogleraar is een mening waarin niet iedereen zich kan vinden. Zij draait de situatie op een dusdanige manier, dat de daders eigenlijk slachtoffers worden. Nu mag zij dat natuurlijk best vinden en het kan ook prima dat jij je weer in die analyse kan vinden (je noemde haar betoog immers 'spot on') maar dit maakt het nog geen feit.
pi_211749564
quote:
14s.gif Op maandag 25 december 2023 21:46 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Je verwees naar het stuk over discriminatie, waarin je stelde dat dit op FOK! precies zo zou zijn. Dat is een claim.

En de mening van deze hoogleraar is een mening waarin niet iedereen zich kan vinden. Zij draait de situatie op een dusdanige manier, dat de daders eigenlijk slachtoffers worden. Nu mag zij dat natuurlijk best vinden en het kan ook prima dat jij je weer in die analyse kan vinden (je noemde haar betoog immers 'spot on') maar dit maakt het nog geen feit.
Die claim wordt uitgebreid onderbouwt door de users hier. Wat wil je dat ik daar nog aan toevoeg? Ik gaf zelfs een voorbeeld en dat voorbeeld werd al direct bevestigd door Hathor. Onderbouwing afgevinkt.

Verder maakt zij helemaal geen slachtoffers van daders, dat is een heel kwalijke frame. De enige manier waarop dat zo zou zijn, is immers wanneer je elke moslim tot dader bestempelt. Dat is wel weer onbedoeld het onderschrijven van haar betoog en een stukje van de onderbouwing waarnaar je op zoek was. Eerst vragen wat er hier dan aan discriminerende dingen gezegd wordt en vervolgens zelf elke moslim als dader afschilderen... Onderbouwing nogmaals afgevinkt.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 25-12-2023 22:21:46 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')