Het begon allemaal hiermeequote:Na maanden van onzekerheid is het nu toch echt zover. Elon Musk is officieel eigenaar van Twitter. De man die in april vol enthousiasme een deal sloot - en daar vervolgens eenzijdig van afzag - liet deze maand weten alsnog bereid te zijn 44 miljard dollar neer te leggen. En nu is de kogel door de kerk.
Mogelijk heeft voor Musk meegespeeld dat als hij voet bij stuk had gehouden, hij naar de rechter had gemoeten. Waarschijnlijk wist hij dat zijn kansen in de rechtszaal niet zo groot waren. Zijn bewering dat Twitter niet eerlijk is geweest over de hoeveelheid nep- en spamaccounts horen we in elk geval niet meer. Ook bleek hij opeens wel weer toekomst te zien in Twitter: het zou onderdeel worden van de 'allesomvattende' app X.
Waarom is dit groot nieuws?
De kans is groot dat je dit leest, maar niet zoveel met Twitter hebt. In vergelijking met bijvoorbeeld Facebook en Instagram is het platform relatief klein - in Nederland zijn volgens onderzoeksbureau Newcom 1,1 miljoen mensen dagelijks actief.
Toch wordt Twitter gezien als invloedrijk omdat er veel journalisten, politici en opiniemakers op zitten. Gesprekken en reacties op het nieuws kunnen daardoor verstrekkende gevolgen hebben voor de 'echte wereld'. Het vervult daarmee soms een invloedrijke rol in het maatschappelijke debat. Het is spannend om te zien hoe Musk daarmee omgaat.
Wordt Musk zelf de baas bij Twitter, of wordt hij alleen eigenaar?
Het is wel de verwachting dat hij de leiding op zich zal nemen, zij het tijdelijk. Vannacht werd al bekend dat de top is ontslagen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Game on!
En hoe luister je dan in delen? Want in 1x 3+ uur luisteren slaat natuurlijk nergens op. Hoe vind je later je lange video terug? En gaat-ie dan verder waar je was?quote:Op zondag 10 december 2023 19:48 schreef Rnie het volgende:
[ twitter ]
Eindelijk volledige podcasts op X
Deden ze dat maar 24/7, had de rest van de wereld geen last van deze aandachtsgeile blaaskaken.quote:
Bookmarken of in een lijst gooien.quote:Op zondag 10 december 2023 20:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
En hoe luister je dan in delen? Want in 1x 3+ uur luisteren slaat natuurlijk nergens op. Hoe vind je later je lange video terug? En gaat-ie dan verder waar je was?
Afspelen op hogere snelheid, scheelt minstens een uur.quote:Op zondag 10 december 2023 20:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
En hoe luister je dan in delen? Want in 1x 3+ uur luisteren slaat natuurlijk nergens op. Hoe vind je later je lange video terug? En gaat-ie dan verder waar je was?
gefeliciteerdquote:Op zondag 10 december 2023 21:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Superonhandig dus. Bij YouTube of podcast-apps gaat dit automatisch.
Kan dat überhaupt op Twitter dan?quote:Op zondag 10 december 2023 21:56 schreef loveli het volgende:
[..]
Afspelen op hogere snelheid, scheelt minstens een uur.
Nouja, bookmarks voor dit soort posts is best handig, maar X is natuurlijk geen volwaardig videoplatform. Het zou al een hele verbetering zijn om een simplistische youtube kloon pagina aan te maken die alle video's uit je tijdlijn bij elkaar scraped.quote:Op zondag 10 december 2023 21:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Superonhandig dus. Bij YouTube of podcast-apps gaat dit automatisch.
Dat is m'n punt. Leuk dat die limieten eraf gaan, maar dat maakt het niet opeens een handige manier om media te consumeren. Zeker niet van deze lengte.quote:Op zondag 10 december 2023 22:04 schreef Rnie het volgende:
[..]
Nouja, bookmarks voor dit soort posts is best handig, maar X is natuurlijk geen volwaardig videoplatform. Het zou al een hele verbetering zijn om een simplistische youtube kloon pagina aan te maken die alle video's uit je tijdlijn bij elkaar scraped.
Ja, de video functionaliteiten zijn behoorlijk uitgebreid. Naast afspeelsnelheid aanpassen, casten en picture in picture mode, kan je de video's als een eindeloze Youtube Shorts scroll bekijken. Dit werkt wel lekker, maar een echte tijdlijn vol met video's is er (nog) niet.quote:
Het zegt eigenlijk niets, de Jones-fans zijn georganiseerd, de gros van de gebruikers van X zijn niet eens op de hoogte van deze poll.quote:Op maandag 11 december 2023 08:28 schreef bianconeri het volgende:
Het zegt toch genoeg over X dat de meeste mensen voor toelaten van Alex Jones stemmen.
quote:The Journal sought to determine what Instagram’s Reels algorithm would recommend to test accounts set up to follow only young gymnasts, cheerleaders and other teen and preteen influencers active on the platform.
Instagram’s system served jarring doses of salacious content to those test accounts, including risqué footage of children as well as overtly sexual adult videos—and ads for some of the biggest U.S. brands.
The Journal set up the test accounts after observing that the thousands of followers of such young people’s accounts often include large numbers of adult men, and that many of the accounts who followed those children also had demonstrated interest in sex content related to both children and adults. The Journal also tested what the algorithm would recommend after its accounts followed some of those users as well, which produced more-disturbing content interspersed with ads.
In a stream of videos recommended by Instagram, an ad for the dating app Bumble appeared between a video of someone stroking the face of a life-size latex doll and a video of a young girl with a digitally obscured face lifting up her shirt to expose her midriff. In another, a Pizza Hut commercial followed a video of a man lying on a bed with his arm around what the caption said was a 10-year-old girl.
Vraag me af waarom adverteerders op zo'n walgelijk platform met walgelijke content aanwezig willen blijven. Misschien weet @Basp1 het wel. Hier wil je toch als adverteerder niet tussen staan?quote:Meta said the Journal’s tests produced a manufactured experience that doesn’t represent what billions of users see.
Zou je echt denken?quote:Op maandag 11 december 2023 19:25 schreef Nober het volgende:
'Tucker Carlson begint eigen website, einde X in zicht'
Tucker geloofde destijds niets van wat Trump uitkraamde heeft hij eens achter de schermen gezegd. Die bukt nu dus vol voor het kremlin.quote:Op maandag 11 december 2023 19:25 schreef Nober het volgende:
'Tucker Carlson begint eigen website, einde X in zicht'
[ twitter ]
Ik weet zeker dat er "X" hatende lefties zijn die alt accounts aanmaken om "X" in een slecht daglicht te zetten, in hoeverre dat mogelijk is KEK.quote:Op dinsdag 12 december 2023 16:02 schreef Rnie het volgende:
The Year Twitter Died
https://www.theverge.com/(...)ts-history-elon-muskx1000
Ze blijven zich constant ZO druk maken om dit platform. Dit is echt oprecht niet meer gezond hoor.
![]()
Edit - En toch door blijven posten![]()
![]()
[ twitter ]
Net zoals je ook overtuigd was dat de 6 januari bestorming van het Witte huis door antifa gedaan was.quote:Op woensdag 13 december 2023 02:29 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Ik weet zeker dat er "X" hatende lefties zijn die alt accounts aanmaken om "X" in een slecht daglicht te zetten, in hoeverre dat mogelijk is KEK.
Wel typisch dat X dit dan post. Waren ze niet zelf een rechtzaak begonnen tegen dit soort kritiek? Zal natuurlijk ook geen impact hebben natuurlijk dat Zuck niet alles eraan doet om méér van die zooi te krijgen.quote:
En dat de verkiezingen GESTOLEN! zijn etc etc ...quote:Op woensdag 13 december 2023 10:02 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Net zoals je ook overtuigd was dat de 6 januari bestorming van het Witte huis door antifa gedaan was.
En dan straks weer klagen dat adverteerders weer weg gaan. Law and order!!!quote:Op maandag 11 december 2023 08:28 schreef bianconeri het volgende:
Het zegt toch genoeg over X dat de meeste mensen voor toelaten van Alex Jones stemmen.
Moet je je voorstellen dat Zucherberg ook scholen gaat beginnen, of Soros.quote:Op woensdag 13 december 2023 23:27 schreef Rnie het volgende:
[ twitter ]
https://www.bloomberg.com(...)efined&sref=ekORE1fh
Musk University.
Weer klagen? Wanneer is dat gebeurt dan?quote:Op woensdag 13 december 2023 23:11 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
En dan straks weer klagen dat adverteerders weer weg gaan. Law and order!!!
Zou mooi zijn. Hoe meer onderwijs, hoe beter.quote:Op woensdag 13 december 2023 23:34 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Moet je je voorstellen dat Zucherberg ook scholen gaat beginnen, of Soros.
https://www.reuters.com/technology/x-may-lose-up-75-mln-by-year-end-advertiser-exodus-nyt-2023-11-24/#:~:text=Advertisers%20have%20fled%20X%20since,Musk's%20takeover%2C%20Reuters%20previously%20reported.quote:Op woensdag 13 december 2023 23:35 schreef Rnie het volgende:
[..]
Weer klagen? Wanneer is dat gebeurt dan?
Of Trump! Oh wacht .....quote:Op woensdag 13 december 2023 23:34 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Moet je je voorstellen dat Zucherberg ook scholen gaat beginnen, of Soros.
quote:Op woensdag 13 december 2023 23:45 schreef Rnie het volgende:
[..]
Geen klacht gezien wb adverteerders die weggaan.
quote:Musk backing an antisemitic post on the platform last week has led several companies including Walt Disney (DIS.N) and Warner Bros Discovery (WBD.O) to pause their advertisements on the site formerly called Twitter.
quote:X has struck back and sued media watchdog group Media Matters, alleging the organization defamed the platform with a report that said ads for major brands including Apple and Oracle had appeared next to posts touting Adolf Hitler and the Nazi party.
Internal documents viewed by The New York Times this week list more than 200 ad units of companies from the likes of Airbnb, Amazon, Coca-Cola and Microsoft, many of which have halted or are considering pausing their ads on the social network, the report said.
Nog steeds niet. Of doel je op de klacht wb de oorzaak van het hele debacle?quote:
So what? Ik volg hem ook niet op FB.quote:Op donderdag 14 december 2023 13:11 schreef Rnie het volgende:
Meta’s X-alternatief Threads nu alsnog beschikbaar in EU
https://nos.nl/artikel/25(...)og-beschikbaar-in-eu
Geduchte concurrentZuck gebruikt zijn eigen platform nieteens
![]()
Hoe is het op Post.news? Thriving?quote:Op donderdag 14 december 2023 16:47 schreef Ulx het volgende:
[..]
So what? Ik volg hem ook niet op FB.
Ja hoor, loopt aardig volgens mij. Ik volg veel dezelfde lui die ook op X zitten/zaten. En het is opvallend dat hun berichten op post door minder bagger zijn omgeven dan hun posts op X.quote:Op donderdag 14 december 2023 16:49 schreef Rnie het volgende:
[..]
Hoe is het op Post.news? Thriving?
quote:Op zaterdag 16 december 2023 09:54 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ja hoor, loopt aardig volgens mij.
Hoezo?
Geen idee. Hoezo?quote:Op zaterdag 16 december 2023 10:03 schreef Rnie het volgende:
[..]Ja hoor @:Ulx , ja hoor.
Hebben ze al een Wikipedia pagina?
quote:Op maandag 18 december 2023 04:56 schreef Kijkertje het volgende:
Media Matters heeft er nog eens over nagedacht:
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
quote:The lawsuit asks a judge to block Paxton's investigation permanently.
Dat doe je zelf natuurlijk.quote:Op maandag 18 december 2023 10:59 schreef Vis1980 het volgende:
Ineens stond mijn Twitterfeed vol met vechtpartijen en haat, what the fuck? Wie pusht die shit?
quote:
Je wilt zeggen dat ik dat soort filmpjes heb aangezet? Ik zit vrij lang op Twitter, ik klik niet op dat soort filmpjes.quote:
Dat hoef je ook niet te doen. Maar als je op Fok bepaalde topics volgt, die een constante stroom aan embedded posts van X laten zien, dan doet dat ook iets voor je eigen algoritme.quote:Op maandag 18 december 2023 11:12 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Je wilt zeggen dat ik dat soort filmpjes heb aangezet? Ik zit vrij lang op Twitter, ik klik niet op dat soort filmpjes.
Ik krijg ongevraagd allerlei vreselijke filmpjes te zien met veel geweld. Ik zit ook al jaren op Fok. Dit is allemaal pas sinds deze week in mijn feed. En ik kan blocken wat ik wil, Twitter blijft ze maar in mijn scherm dumpen. Blijkbaar zijn er er tyfusveel van die Twitteraccounts met geweld, dat lijkt mij toch banwaardig.quote:Op maandag 18 december 2023 11:14 schreef Rnie het volgende:
[..]
Dat hoef je ook niet te doen. Maar als je op Fok bepaalde topics volgt, die een constante stroom aan embedded posts van X laten zien, dan doet dat ook iets voor je eigen algoritme.
Daarbij ben je vrij om te kijken hoe het algoritme in elkaar steekt. Zie de git van X.
Kijk je sec bij de For You tab dan?quote:Op maandag 18 december 2023 11:19 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik krijg ongevraagd allerlei vreselijke filmpjes te zien met veel geweld. Ik zit ook al jaren op Fok. Dit is allemaal pas sinds deze week in mijn feed. En ik kan blocken wat ik wil, Twitter blijft ze maar in mijn scherm dumpen. Blijkbaar zijn er er tyfusveel van die Twitteraccounts met geweld, dat lijkt mij toch banwaardig.
Twitter maar eens de deur uit doen, ik ben hier echt niet van gediend.
Klaarblijkelijk veels te moeilijke humor voor mij, want ik heb echt geen enkele keer gelachen.quote:
Je bent een fanboy, nietwaar?quote:Op maandag 18 december 2023 12:18 schreef Rnie het volgende:
[..]
Klaarblijkelijk veels te moeilijke humor voor mij, want ik heb echt geen enkele keer gelachen.
Jij kunt in 14 minuten en 7 seconden een filmpje van ruim een haf uur kijken ?quote:Op maandag 18 december 2023 12:18 schreef Rnie het volgende:
Klaarblijkelijk veel te moeilijke humor voor mij, want ik heb echt geen enkele keer gelachen.
Beetje, maar ik vind dit soort lachband humor in die monoloog setting praktisch tot nooit grappig.quote:
Na tien minuten uitgezet. Wordt het nog grappig?quote:Op maandag 18 december 2023 16:10 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Jij kunt in 14 minuten en 7 seconden een filmpje van ruim een haf uur kijken ?
quote:Op maandag 18 december 2023 13:00 schreef capricia het volgende:
Goh, is er iemand verbaasd?
[ twitter ]
Goede community note trouwens:quote:Op maandag 18 december 2023 17:12 schreef Rnie het volgende:
[..]
[ twitter ]
Ian Miles Cheong is echt next level.
Ik zeg het al maanden, X stopt in de EU, of krijgt een europese variant.
quote:EU Commisioners are appointed
Thierry Breton was nominated by the directly-elected President of France.
The group of commisioners was approved as a whole by the directly-elected European Parliament.
The group was then approved by the European Council.
https://www.france24.com/(...)uropean-commissioner
https://eur-lex.europa.eu(...)d-commissioners.html
Ligt eraan hoelang dat onderzoek duurt natuurlijk, maar ik neem aan dat begin 2025 het speeldveld wat betreft X/EU/regelgeving redelijk open ligt.quote:Op maandag 18 december 2023 17:45 schreef Ludachrist het volgende:
Welke deadline had je voor die weddenschap in gedachten?
The left can't meme, waarom niet? omdat ze gewoonweg geen humor hebben. Zelfde geldt voor al die linkse late night shows.quote:Op maandag 18 december 2023 12:18 schreef Rnie het volgende:
[..]
Klaarblijkelijk veels te moeilijke humor voor mij, want ik heb echt geen enkele keer gelachen.
Je TDS speelt weer op.quote:Op maandag 18 december 2023 19:29 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
The left can't meme, waarom niet? omdat ze gewoonweg geen humor hebben. Zelfde geldt voor al die linkse late night shows.
Of Alex Baldwin die Trump imiteert.
Zelfs meme's moeten ze stelen, zo ongrappig zijn ze.quote:
Elon Musk moet die gek verbannen! niemand heeft om meneer Breton zijn mening gevraagd.quote:Op maandag 18 december 2023 13:00 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
Geen idee wat dat betekend, maar vaak gaat links en humor gewoonweg niet samen. Dit is natuurlijk een uiterst subjectief gegeven.quote:
quote:Op maandag 18 december 2023 17:08 schreef Rnie het volgende:
(...)
Na tien minuten uitgezet. Wordt het nog grappig?
quote:Op maandag 18 december 2023 12:18 schreef Rnie het volgende:
Klaarblijkelijk veel te moeilijke humor voor mij, want ik heb echt geen enkele keer gelachen.
Elmo gaat gewoon door het stof. Maar hij heeft voor de buhne een grote bek, want libs moeten geowned worden, tenminste dan in woord, en die droeftoeter die hij aangenomen heeft om CEO in name only uit te hangen, mag zich het vuur uit der sloffen gaan rennen om te redden wat er te redden valt.quote:Op maandag 18 december 2023 17:34 schreef Rnie het volgende:
[ twitter ]
Ik durf er een wedje op te leggen dat de uitkomst zal zijn dat X niet voldoet aan bepaalde regelgeving, Musk aankaart dat de EU niet goed bij zijn paasei is en daarmee dus ervoor zorgt dat X niet meer toegankelijk zal zijn in de EU.
Na tien minuten uitgezet. Wordt het nog grappig?quote:Op maandag 18 december 2023 17:08 schreef Rnie het volgende:
[..]
Beetje, maar ik vind dit soort lachband humor in die monoloog setting praktisch tot nooit grappig.
[..]
Is gelukkig in 60 deeltjes nog niet gebeurd. Waar wil je het over hebben? Blauwe vinkjes? Margin calls? Bankleningen? Elon's vliegtuig?quote:Op maandag 18 december 2023 23:52 schreef Vis1980 het volgende:
In plaats van inhoudelijk de aantijgingen te bespreken
Ho eens, ik heb in tien minuten geen enkele keer gelachen. Wat kom jij aan met je hondje?quote:
Goh, je weet dus niet wat woorden betekenen, dan wel impliceren.quote:Op dinsdag 19 december 2023 02:04 schreef Rnie het volgende:
Ho eens, ik heb in tien minuten geen enkele keer gelachen. Wat kom jij aan met je hondje?
Ik ben verbaasd. En ik vind het doodeng. Waar is de EU in hemelsnaam mee bezig? Waarom wil ze de vrije uitwisseling van ideeen tegengaan?quote:Op maandag 18 december 2023 13:00 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
De man kwam niet voor niks met een gootsteen binnenwandelen toen hij Twitter overnam.quote:Op maandag 18 december 2023 11:19 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik krijg ongevraagd allerlei vreselijke filmpjes te zien met veel geweld. Ik zit ook al jaren op Fok. Dit is allemaal pas sinds deze week in mijn feed. En ik kan blocken wat ik wil, Twitter blijft ze maar in mijn scherm dumpen. Blijkbaar zijn er er tyfusveel van die Twitteraccounts met geweld, dat lijkt mij toch banwaardig.
Twitter maar eens de deur uit doen, ik ben hier echt niet van gediend.
De vrije uitwisseling van bijvoorbeeld meningen over een holocaust die niet bestaan heeft heel terecht dat europa wilt tegen zulke abjecte meningen opgetreden wordt.quote:Op dinsdag 19 december 2023 08:07 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik ben verbaasd. En ik vind het doodeng. Waar is de EU in hemelsnaam mee bezig? Waarom wil ze de vrije uitwisseling van ideeen tegengaan?
Nou ja, dit soort capriolen wakkeren de EU-scepsis hopelijk aan en dan komt er toch iets goeds uit voort.
Ho eens, ik heb in tien minuten geen enkele keer gelachen. Wat kom jij aan met je hondje?quote:
Goede wetenschappers zijn anders bij uitstek degenen die altijd ruimte voor twijfel laten. Daar zouden politici wat van kunnen leren.quote:Op dinsdag 19 december 2023 08:28 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De vrije uitwisseling van bijvoorbeeld meningen over een holocaust die niet bestaan heeft heel terecht dat europa wilt tegen zulke abjecte meningen opgetreden wordt.
Optreden tegen leugens en meningen die op leugens gebaseerd zijn we willen met de EU toch niet zo'n bananen republiek worden als de VS waar de hardst schreeuwende meningen belangrijker zijn als wetenschappelijke feiten.
Hoeveel wetenschappers waren dat?quote:Op dinsdag 19 december 2023 08:35 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Goede wetenschappers zijn anders bij uitstek degenen die altijd ruimte voor twijfel laten. Daar zouden politici wat van kunnen leren.
Misschien kun je je nog die tijd herinneren waarin wetenschappers bijvoorbeeld homoseksualiteit een ziekte vonden, met alle schadelijke gevolgen van dien? Gelukkig was er toen ruimte voor tegenspraak. Die tegenspraak elimineren is funest voor vooruitgang.
Nu werkt twijfel voor politici niet goed bij de kiezer en ziet men twijfel, zeker ter rechterzijde waar men sowieso nogal geil is op 'sterke leidersfiguren' als teken van zwakte. Dat kon je ook zien aan de keer dat Wouter Bos als kersvers partijleider van de PvdA nadat hij de verkiezingen had gewonnen en in een documentaire (De Wouter Bos-tapes) fundamentele zelftwijfel omtrent zijn ideeen en kwaliteiten hardop uitsprak door rechtse media en tegenstanders gekapitteld werd.quote:Op dinsdag 19 december 2023 08:35 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Goede wetenschappers zijn anders bij uitstek degenen die altijd ruimte voor twijfel laten. Daar zouden politici wat van kunnen leren.
Misschien kun je je nog die tijd herinneren waarin wetenschappers bijvoorbeeld homoseksualiteit een ziekte vonden, met alle schadelijke gevolgen van dien? Gelukkig was er toen ruimte voor tegenspraak. Die tegenspraak elimineren is funest voor vooruitgang.
Is juist ter bescherming van vrijheid van meningsuiting. Als je gigabedrijven en de rijkste mensen ter wereld laat bepalen wat men online zegt en ziet is dat hoewel aantrekkelijk voor extreem-rechts als Elon ook zeer slecht voor Vvmuquote:Op dinsdag 19 december 2023 08:07 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik ben verbaasd. En ik vind het doodeng. Waar is de EU in hemelsnaam mee bezig? Waarom wil ze de vrije uitwisseling van ideeen tegengaan?
Nou ja, dit soort capriolen wakkeren de EU-scepsis hopelijk aan en dan komt er toch iets goeds uit voort.
De social mediagiganten zijn de digitale debatruimte geworden en ik ben het er helemaal mee eens dat die de informatieoverdracht niet in de weg mogen zitten, maar geef ze dan niet zelf de verantwoordelijkheid over wat als informatie en wat als desinformatie te beschouwen, net als dat ik vond dat men Trump niet van (toen nog) twitter had mogen bannen. Contentsturing lijkt me dan weer niet de bedoeling. Etatische interventie blijft echter wel glad ijs,dat moet wel beseft worden.quote:Op dinsdag 19 december 2023 08:51 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Is juist ter bescherming van vrijheid van meningsuiting. Als je gigabedrijven en de rijkste mensen ter wereld laat bepalen wat men online zegt en ziet is dat hoewel aantrekkelijk voor extreem-rechts als Elon ook zeer slecht voor Vvmu
Dat vind ik wat ver gaan, Fok mag iemand ook bannen als die de policy niet volgt. Lijkt mij gewoon wenselijk, al begrijp ik dat Twitter en Facebook bij lange na niet zo groot zijn als Fok.quote:Op dinsdag 19 december 2023 09:09 schreef -XOR- het volgende:
[..]
De social mediagiganten zijn de digitale debatruimte geworden en ik ben het er helemaal mee eens dat die de informatieoverdracht niet in de weg mogen zitten, maar geef ze dan niet zelf de verantwoordelijkheid over wat als informatie en wat als desinformatie te beschouwen, net als dat ik vond dat men Trump niet van (toen nog) twitter had mogen bannen. Contentsturing lijkt me dan weer niet de bedoeling. Etatische interventie blijft echter wel glad ijs,dat moet wel beseft worden.
Dit is een Orwelliaanse uitspraak: het inperken van de vrijheid van meningsuiting is het beschermen van de vrijheid van meningsuiting.quote:Op dinsdag 19 december 2023 08:51 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Is juist ter bescherming van vrijheid van meningsuiting. Als je gigabedrijven en de rijkste mensen ter wereld laat bepalen wat men online zegt en ziet is dat hoewel aantrekkelijk voor extreem-rechts als Elon ook zeer slecht voor Vvmu
Wat ver? Het gaat ontzettend ver. Maar mensen worden verblind door hun ongenoegen met meningen die haaks op die van henzelf staan. Want het is natuurlijk steevast de vrijheid van meningsuiting van de ander die moet worden ingeperkt.quote:Op dinsdag 19 december 2023 09:21 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dat vind ik wat ver gaan, Fok mag iemand ook bannen als die de policy niet volgt. Lijkt mij gewoon wenselijk, al begrijp ik dat Twitter en Facebook bij lange na niet zo groot zijn als Fok.
Wtfquote:Op dinsdag 19 december 2023 09:09 schreef -XOR- het volgende:
[..]
De social mediagiganten zijn de digitale debatruimte geworden en ik ben het er helemaal mee eens dat die de informatieoverdracht niet in de weg mogen zitten, maar geef ze dan niet zelf de verantwoordelijkheid over wat als informatie en wat als desinformatie te beschouwen, net als dat ik vond dat men Trump niet van (toen nog) twitter had mogen bannen. Contentsturing lijkt me dan weer niet de bedoeling. Etatische interventie blijft echter wel glad ijs,dat moet wel beseft worden.
quote:Op dinsdag 19 december 2023 08:51 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Er was nota bene consensus. Daarom stond homoseksualiteit ook in het handboek voor de classificatie van psychische stoornissen. En daar vloeiden kwaadaardige behandelingen uit voort en verschillende vormen van uitsluiting.quote:Op dinsdag 19 december 2023 08:40 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Hoeveel wetenschappers waren dat?
quote:
Jij bent vast een meester in debatteren.quote:
Je bedoelt gigabedrijven zoals in de big-pharma, die tijdens de corona alleen hun waarheid wilden pushen?quote:Op dinsdag 19 december 2023 08:51 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Je bedoelt dit te typen in BNW, toch?quote:Op dinsdag 19 december 2023 10:04 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Je bedoelt gigabedrijven zoals in de big-pharma, die tijdens de corona alleen hun waarheid wilden pushen?
Jij wilt net als de EU bepalen wat de waarheid is en iedereen die twijfelt censureren/naar BNW sturen?quote:Op dinsdag 19 december 2023 10:08 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Je bedoelt dit te typen in BNW, toch?
Nee, complotten worden besproken in BNW, niet hier. Policy van Fok, niet van mij. Jij hebt met die policy ingestemd.quote:Op dinsdag 19 december 2023 10:11 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Jij wilt net als de EU bepalen wat de waarheid is en iedereen die twijfelt censureren/naar BNW sturen?
Dat Fok die beleidsvrijheid gegund wordt lijkt me terecht, maar platforms als twitter zijn debatruimte voor politici geworden en die ruimte is een oligopolistisch speelveld. Wanneer pakweg een Wilders geweigerd zou worden bij elk RTL/SBS/NPO-debat lijkt me dat ook onwenselijk, die kan zijn ideeen dan immers niet ventileren voor de grote massa en heeft dan dus een democratische achterstand tov zijn concurrenten.quote:Op dinsdag 19 december 2023 09:21 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dat vind ik wat ver gaan, Fok mag iemand ook bannen als die de policy niet volgt. Lijkt mij gewoon wenselijk, al begrijp ik dat Twitter en Facebook bij lange na niet zo groot zijn als Fok.
Fair enough, daar zit wat in. Ik vind het wel wat dubbel, aangezien je ook mag verwachten van die politici dat ze op zijn minst proberen er geen misbruik van te maken.quote:Op dinsdag 19 december 2023 10:13 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat Fok die vrijheid gegund wordt lijkt me terecht, maar op platforms als twitter zijn debatruimte voor politici geworden en die ruimte is een oligopolistisch speelveld. Wanneer pakweg een Wilders geweigerd zou worden bij elk RTL/SBS/NPO-debat lijkt me dat ook onwenselijk, die kan zijn ideeen dan immers niet ventileren.
Voor anonieme accounts lijkt het me wel billijk dat die geschredderd kunnen worden, maar geverifieerde politici (en dan bij uitbreiding iedereen die zich authenticeert) zouden slechts bij hoge uitzondering geband moeten mogen worden.
Maar is de mening dat de holocaust nooit plaats gevonden heeft nu waar?quote:Op dinsdag 19 december 2023 10:11 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Jij wilt net als de EU bepalen wat de waarheid is en iedereen die twijfelt censureren/naar BNW sturen?
Klopt, en Trump zocht de grenzen ook wel heel nadrukkelijk op, maar gezien er zat accounts waren die dubieuzere content postten leek het er verdacht veel op dat die ban politiek gemotiveerd was.quote:Op dinsdag 19 december 2023 10:15 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Fair enough, daar zit wat in. Ik vind het wel wat dubbel, aangezien je ook mag verwachten van die politici dat ze op zijn minst proberen er geen misbruik van te maken.
Het had dan ook niets met wetenschap te maken, maar meer met de algemene opvatting over homoseksualiteit.quote:Op dinsdag 19 december 2023 10:17 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar is de mening dat de holocaust nooit plaats gevonden heeft nu waar?
Want het is heel leuk dat de wetenschappelijke geschiedenis van hoe we als westerse wereld tegen homoseksualiteit aan kijken aangehaald wordt maar over zo'n abjecte mening als holocaust ontkenning horen we Claudia x niet.
Eh nee mensen als Musk met zijn bedrijf vvmu inperken is juist Orwelliaans. Hij wil letterijk een everything app hebben. Rare interpretatie van Orwell heb je.quote:Op dinsdag 19 december 2023 09:35 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dit is een Orwelliaanse uitspraak: het inperken van de vrijheid van meningsuiting is het beschermen van de vrijheid van meningsuiting.
Het is erg grappig als er geklaagd wordt over bedrijven die bepalen wat ze op hun platform willen.quote:Op dinsdag 19 december 2023 09:53 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
[..]
Jij bent vast een meester in debatteren.
Ah, nog zo'n autoritair figuurquote:Op dinsdag 19 december 2023 10:21 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Eh nee mensen als Musk met zijn bedrijf vvmu inperken is juist Orwelliaans. Hij wil letterijk een everything app hebben. Rare interpretatie van Orwell heb je.
Vond jij het nodig dat Musk Twitter overnam en waarom?quote:Op dinsdag 19 december 2023 10:22 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Het is erg grappig als er geklaagd wordt over bedrijven die bepalen wat ze op hun platform willen.
Die hebben dan te veel macht. En de oplossing? De macht nog meer centraliseren.
Die emoticon vat dat dus wel goed samen.
Wat bedoel je met nodig?quote:Op dinsdag 19 december 2023 10:26 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Vond jij het nodig dat Musk Twitter overnam en waarom?
Ik las vaak onenigheid over Twitter, dat men een ban kreeg omdat men misinformatie aan het verspreiden was. Volgens sommigen hier was het nodig dat een sterke leider als Musk het overnam en voor eens en altijd wat te doen aan vvmu. Nu bant hij zelf vanuit persoonlijke mening en nu hoor ik ineens geen gezeur over het gebrek aan vvmu.quote:Op dinsdag 19 december 2023 10:28 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Wat bedoel je met nodig?
Vind het wel leuk om te volgen. Is wat anders dan beursgenoteerde social mediabedrijven.
ja, 'misinformatie' werd op grote schaal gedownplayd of verwijderd op Twitter voordat Musk het overnamquote:Op dinsdag 19 december 2023 10:32 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik las vaak onenigheid over Twitter, dat men een ban kreeg omdat men misinformatie aan het verspreiden was. Volgens sommigen hier was het nodig dat een sterke leider als Musk het overnam en voor eens en altijd wat te doen aan vvmu. Nu bant hij zelf vanuit persoonlijke mening en nu hoor ik ineens geen gezeur over het gebrek aan vvmu.
Nee, de overheid moet zorgen voor een level playing field wat betreft participatiemogelijkheden in het publiek debat en dus zorgen dat het oligopolie van techbedrijven niet kan bepalen wie er aan dat debat mee mogen doen en wie niet, evenzo zou de overheid niet moeten aansturen op contentmoderatie en social mediagiganten te verplichten actief te screenen op desinformatie. Als de overheid iets strafbaars ontwaart op een SM-platform (smaad, het in gevaar brengen van de volksgezondheid, oproepen tot geweld) moet zij daar zelf op ingrijpen.quote:Op dinsdag 19 december 2023 10:22 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Het is erg grappig als er geklaagd wordt over bedrijven die bepalen wat ze op hun platform willen.
Die hebben dan te veel macht. En de oplossing? De macht nog meer centraliseren.
Die emoticon vat dat dus wel goed samen.
overheden wereldwijd zijn juist bezig met bepaalde berichten van die platforms áf te krijgenquote:Op dinsdag 19 december 2023 10:38 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Nee, de overheid moet zorgen voor een level playing field wat betreft participatiemogelijkheden in het publiek debat en dus zorgen dat het oligopolie van techbedrijven niet kan bepalen wie er aan dat debat mee mogen doen en wie niet, evenzo zou de overheid niet moeten aansturen op contentmoderatie en social mediagiganten te verplichten actief te screenen op desinformatie. Als de overheid iets strafbaars ontwaart op SM (smaad, het in gevaar brengen van de volksgezondheid, oproepen tot geweld) moet zij daar zelf op ingrijpen.
Ideetjes spuien over hoe het zou moeten zijn is een beetje het idee van subfora als NWS en POL tjappie.quote:Op dinsdag 19 december 2023 10:39 schreef aTypisch het volgende:
[..]
overheden wereldwijd zijn juist bezig met bepaalde berichten van die platforms áf te krijgen
maar lachen dit, die ideetjes over hoe het zou moeten zijn ofzo
Dat is wel een eenzijdige en archaïsche blik op de effecten en sturing van zo'n platform. Overheden mogen er -ongezonde- baat bij hebben om informatie te controleren, bedrijven hebben er baat bij om aangeboden informatie (over tijd) dusdanig te presenteren dat hun verdiensten of marktaandeel groeien. Ook als dat ten koste gaat van minder meetbare kwaliteiten van de doelgroep (die niet toevallig ook de maatschappij is die overheden proberen te vormen met wetgeving, boete en subsidies): Het vermogen om in harmonie samen te leven, empathie, intellectuele, culturele en sociale interesse, de uitwisseling van juiste en gebalanceerde informatie.quote:Op dinsdag 19 december 2023 09:38 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wat ver? Het gaat ontzettend ver. Maar mensen worden verblind door hun ongenoegen met meningen die haaks op die van henzelf staan. Want het is natuurlijk steevast de vrijheid van meningsuiting van de ander die moet worden ingeperkt.
Wat ons angst is zou moeten boezemen, is als overheden bepalen wat informatie en wat desinformatie is. Dat werkt staatscensuur in de hand. Poetin zou er blij van worden.
Dat vul je zelf in, maar dat maakt het nog niet waar. Ik ben nergens verbaasd over, maar het lijkt er op dat ik wel de juiste vraag stelde. Dus voordat Musk het overnam was het volgens vele allemaal een probleem dat mensen gebanned werden, maar nu iemand als Musk het doet is het weer prima.quote:Op dinsdag 19 december 2023 10:34 schreef aTypisch het volgende:
[..]
ja, 'misinformatie' werd op grote schaal gedownplayd of verwijderd op Twitter voordat Musk het overnam
https://time.com/5936036/secret-2020-election-campaign/
maar dat is nu niet ineens weg, alleen heeft hij allicht andere (overheids)banden waar hij zich aan moet houden dan het vorige leiderschap van twitter
als ik het goed begrijp ben je er verbaasd over dat een platformhouder mensen van zijn platform af kan gooien? en zelfs soms misschien van mensen die het in jouw ogen niet zouden verdienen??
jeetje
maar uit niets blijkt dat overheden zijn voor een leveled playing field in de (online) wereldquote:Op dinsdag 19 december 2023 10:40 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ideetjes spuien over hoe het zou moeten zijn is een beetje het idee van subfora als NWS en POL tjappie.
waarom spreek je mij aan op wat je hebt gelezen?quote:Op dinsdag 19 december 2023 10:47 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dat vul je zelf in, maar dat maakt het nog niet waar. Ik ben nergens verbaasd over, maar het lijkt er op dat ik wel de juiste vraag stelde. Dus voordat Musk het overnam was het volgens vele allemaal een probleem dat mensen gebanned werden, maar nu iemand als Musk het doet is het weer prima.
Ik heb altijd al geroepen dat een site zijn eigen huisregels hanteert, er zijn zelf hele zielige butt hurt slachtofferusers op fok die zelfs dat nog censuur vinden. Maar nu banned hij je als je hem bijvoorbeeld voor schut zet, dat lijkt mij niet echt een beleidsdingetje, maar puur 'waar ik zelf zin in heb'. Dus ik snap niet helemaal waarom pas als andere instantie er zich mee gaan bemoeien het als gevaar voor vvmu wordt gezien, maar één man die op persoonlijke titel mensen gaat bannen niet.
Omdat ik niet uitsluit dat jij wat anders bedoelt met 'leveled playing field' dan de praktijk. Dat iedereen een kans krijgt mee te doen met de discussie is wat anders dan dat iedereen maar de meest gevaarlijke onzin mag verspreiden.quote:Op dinsdag 19 december 2023 10:49 schreef aTypisch het volgende:
maar uit niets blijkt dat overheden zijn voor een leveled playing field in de (online) wereld
Ik ageer juist tegen overheden die een gelijk speelveld tegenwerken en voorts ben ik niet voor verplichte identificatie locatiechecks 'en ander spul', grappig hoe slecht jij leest.quote:Op dinsdag 19 december 2023 10:49 schreef aTypisch het volgende:
[..]
maar uit niets blijkt dat overheden zijn voor een leveled playing field in de (online) wereld
ook participatiemogelijkheden worden juist onderuit gehaald door: verplichte identificaties, locatie checks en ander spul
dan is het toch grappig hoe jij erover praat
Dus je wilt anoniem schreeuwen dat iemand een klootzak en kinderverkrachter is en daarom vermoord moet worden omdat je een abjecte mening hebt. Heel goed dat voor serieuze discours de persoon bekend moet zijn bij zulke uitspraken.quote:Op dinsdag 19 december 2023 10:49 schreef aTypisch het volgende:
[..]
ook participatiemogelijkheden worden juist onderuit gehaald door: verplichte identificaties, locatie checks en ander spul
dan is het toch grappig hoe jij erover praat
Nee maar men moet wel de waarheid kunnen vertellen ook al wil de overheid dat niet, en niet als paranoïde en schizofreen omschreven worden.quote:Op dinsdag 19 december 2023 10:55 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dus je wilt anoniem schreeuwen dat iemand een klootzak en kinderverkrachter is en daarom vermoord moet worden omdat je een abjecte mening hebt. Heel goed dat voor serieuze discours de persoon bekend moet zijn bij zulke uitspraken.
Ik weet niet hoeveel beter je af bent als één steenrijke man dat gaat bepalen, die met een afgebroken aanrecht een bedrijf in een opwelling koopt. En wie weet wie het hierna nog koopt.quote:Op dinsdag 19 december 2023 11:00 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Nee maar men moet wel de waarheid kunnen vertellen ook al wil de overheid dat niet, en niet als paranoïde en schizofreen omschreven worden.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Fred_Spijkers
Dit is het gevaar als de overheid gaat beslissen wat de waarheid is.
Geil he, die Musk?quote:Op dinsdag 19 december 2023 11:03 schreef Rnie het volgende:
[ twitter ]
Goed om te zien dat er weer personeel aangenomen wordt.![]()
Ah, het gat dus puur om de persoon?quote:Op dinsdag 19 december 2023 11:08 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik weet niet hoeveel beter je af bent als één steenrijke man dat gaat bepalen, die met een afgebroken aanrecht een bedrijf in een opwelling koopt. En wie weet wie het hierna nog koopt.
Het gaat niet om WIE het is.quote:Op dinsdag 19 december 2023 11:18 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Ah, het gat dus puur om de persoon?
Waarom zie ik je dan niet in dit topic?:quote:
Oh op die fiets. Ben ik dat verplicht?quote:Op dinsdag 19 december 2023 11:21 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Waarom zei ik je dan niet in dit topic?:
NWS / Vlaamse mediareus DPG wil RTL Nederland overnemen voor 1,1 miljard
lolquote:Op dinsdag 19 december 2023 10:55 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dus je wilt anoniem schreeuwen dat iemand een klootzak en kinderverkrachter is en daarom vermoord moet worden omdat je een abjecte mening hebt. Heel goed dat voor serieuze discours de persoon bekend moet zijn bij zulke uitspraken.
Het is zeker te hopen dat dat niet door gaat. Daar ben je het vast ook wel mee eens toch?quote:Op dinsdag 19 december 2023 11:21 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Waarom zie ik je dan niet in dit topic?:
NWS / Vlaamse mediareus DPG wil RTL Nederland overnemen voor 1,1 miljard
Als jij zegt dat het belangrijk is dat rijke mensen niet het nieuws mogen bepalen dan had ik wel verwacht dat je daar gepost had, maar het gaat je om de man.quote:Op dinsdag 19 december 2023 11:23 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Oh op die fiets. Ben ik dat verplicht?
'Je mag ergens geen mening over hebben als je niet in het andere topic komt'.
Vind je het zelf niet een beetje kinderachtig?
Zekers, het is zeer ongezond als bijna alle media bij een persoon/bedrijf ligt.quote:Op dinsdag 19 december 2023 11:28 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Het is zeker te hopen dat dat niet door gaat. Daar ben je het vast ook wel mee eens toch?
Ah want als je een mening hebt, moet je meteen alle topics over dat onderwerp gaan afzoeken en daar hetzelfde gaan zeggen.quote:Op dinsdag 19 december 2023 11:29 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Als jij zegt dat het belangrijk is dat rijke mensen niet het nieuws mogen bepalen dan had ik wel verwacht dat je daar gepost had, maar het gaat je om de man.
Nee hoor juist niet. Ik denk dat het belangrijk is om vrijheid van meningsuiting te beschermen. Daarvoor zijn regels nodig ook online. Heb je bijvoorbeeld zon Alex jones die met zijn megaroeptoeter schreeuwt dat de ouders van Sandy hook kinderen acteurs zijn met bijbehorende gevolgen van dien wordt de vvmu van die ouders ernstig geschaad. Jij vind het misschien wel lachen als de Jones's Tate's en Musks van deze wereld meer recht op hun mening hebben dan normies als jij en ik. Ik niet.quote:
voor iemand die zogenaamd voor vrijheid van meningsuiting staat wil je wel een aantal zaken beperken geloof ikquote:Op dinsdag 19 december 2023 13:59 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nee hoor juist niet. Ik denk dat het belangrijk is om vrijheid van meningsuiting te beschermen. Daarvoor zijn regels nodig ook online. Heb je bijvoorbeeld zon Alex jones die met zijn megaroeptoeter schreeuwt dat de ouders van Sandy hook kinderen acteurs zijn met bijbehorende gevolgen van dien wordt de vvmu van die ouders ernstig geschaad. Jij vind het misschien wel lachen als de Jones's Tate's en Musks van deze wereld meer recht op hun mening hebben dan normies als jij en ik. Ik niet.
Claudias gedweep met wetenschap in deze is volstrekt kansloos, tuurlijk als je vaak genoeg de holocaust ontkent kunnen mensen gaan geloven dat het niet gebeurd is. Misschien kun je hopen dat de wetenschap dan ook daarin meegaat. Ik geloof niet dat discussie over of de holocaust gebeurt is of niet nog waarde heeft. Het is gebeurd. Het enige positieve aan ontkenning van zulke realiteit is als je een extremistische politieke agenda hebt.
De grondwet in de US is geschreven in een tijd dat "spread like wildfire" scenario's nagenoeg niet aan de orde waren. Er is natuurlijk geen rekening gehouden met Social Media platformen waar miljoenen mensen de krankzinnige mening van persoon XYZ op hele grote schaal kunnen delen, liken en sharen.quote:Op dinsdag 19 december 2023 13:59 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nee hoor juist niet. Ik denk dat het belangrijk is om vrijheid van meningsuiting te beschermen. Daarvoor zijn regels nodig ook online. Heb je bijvoorbeeld zon Alex jones die met zijn megaroeptoeter schreeuwt dat de ouders van Sandy hook kinderen acteurs zijn met bijbehorende gevolgen van dien wordt de vvmu van die ouders ernstig geschaad. Jij vind het misschien wel lachen als de Jones's Tate's en Musks van deze wereld meer recht op hun mening hebben dan normies als jij en ik. Ik niet.
Claudias gedweep met wetenschap in deze is volstrekt kansloos, tuurlijk als je vaak genoeg de holocaust ontkent kunnen mensen gaan geloven dat het niet gebeurd is. Misschien kun je hopen dat de wetenschap dan ook daarin meegaat. Ik geloof niet dat discussie over of de holocaust gebeurt is of niet nog waarde heeft. Het is gebeurd. Het enige positieve aan ontkenning van zulke realiteit is als je een extremistische politieke agenda hebt.
Jij kan niet eens een argument maken.quote:Op dinsdag 19 december 2023 14:05 schreef aTypisch het volgende:
[..]
voor iemand die zogenaamd voor vrijheid van meningsuiting staat wil je wel een aantal zaken beperken geloof ik
The remedy to being wrong isn't censorship, it's more speech.
dat laatste zinnetje is ook wel lachwekkend, je spreekt jezelf constant tegen in de realiteit
dat zeg ik nietquote:Op dinsdag 19 december 2023 14:14 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Jij kan niet eens een argument maken.
Je eerste zin zegt niks. 2e willekeurige quote. Laatste zin nogmaals geen inhoud enkel een kwalificatie.
Probeer anders eens iets te onderbouwen, waarom kun je volgens jou alleen voor vrijheid van meningsuiting zijn als niks beperkt mag worden?
je trekt hele rare conclusies weerquote:Wat is er lachwekkend aan de zin, hoe spreek ik mezelf tegen volgens jou.
Of leg uit waarom je met deze qoute komt. Ik heb het fout over de holocaust dus het moet meer ontkent worden ofzo?
Ik zou 'm toch nog afkijken als ik jou was, mocht je dat intussen nog niet gedaan hebben natuurlijk. Is een interessant item waarbij Musk ook als vehikel en voorbeeld wordt gebruikt om een breder sociaal vraagstuk aan te kaarten (zoals gebruikelijk bij LWT).quote:Op maandag 18 december 2023 17:08 schreef Rnie het volgende:
[..]
Beetje, maar ik vind dit soort lachband humor in die monoloog setting praktisch tot nooit grappig.
[..]
Na tien minuten uitgezet. Wordt het nog grappig?
Valt wel mee gezien je met je cryptische one liners alles openlaat aan de ander te intrepreteren wat je nou probeert te zeggen zul je wel vaak tegenkomen dat de ander je gedachten niet kon lezen.quote:Op dinsdag 19 december 2023 14:18 schreef aTypisch het volgende:
[..]
dat zeg ik niet
je trekt hele rare conclusies weer
Jones en Snowden zijn natuurlijk niet te vergelijken dat zijn twee uitersten. Snowden riskeerde zijn leven om informatie te delen voor een ideaal groter dan hijzelf. Jones gebruikt zijn platform om zichzelf te verrijken met leugens al moet hij ervoor over lijken.quote:maar het is een quote van snowden, in jouw voorbeelden gaat het bijvoorbeeld over jones
die gozer is toch compleet afgemaakt in het publieke debat omdat hij daar compleet fout zat?
als hij een verboden onderwerp is of een verbod heeft, dan valt dat weg
hij kon eerst zijn debiele dingen roepen, en dan kan men daar vervolgens wat van vinden
de microfoon afpakken van onwelgevalligen drukt die zieke gedachtes alleen maar naar extremere underground plekken
in bijna elk denkbaar land zijn hier overigens gewoon wettelijke kaders voor, die vaak ook veel te ver gaan
rond de verkiezingen in turkije werd een politieke opponent nog van het platform gegooid onder overheidsdruk
dat werk je alleen maar in de hand met die drang naar meer controle erover
gr
. Als het ondergronds moet gaat Jones geen 1.7 miljoen mensen bereiken hoor. Jij ziet dat Jones is afgemaakt ik ben realistischer hij is nu populairder dan ooit. Komt natuurlijk ook door de spotlight die hij cadeau krijgt.quote:Twitter suspended Jones's account on Sept. 6, 2018, and archives show Jones with roughly 900,000 followers at that time. Jones initially signed up for Twitter in 2010. It took Jones eight years to reach 900,000 - and in span of days, he nearly doubled it to 1.7 million
Zoals met het propageren van lockdown-maatregelen of beleid waardoor sport, zorg of eten van mindere kwaliteit wordt?quote:Op dinsdag 19 december 2023 10:38 schreef -XOR- het volgende:
het in gevaar brengen van de volksgezondheid
Precies, je ontbeert het vermogen om je eigen inzicht op waarde te schatten t.o.v. vvmu. Het is misplaatste arrogantie met een gebrek aan reflectie en nieuwsgierigheid.quote:Op dinsdag 19 december 2023 16:21 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Waarom je liever zieke gedachtes op de voorgrond ziet waar ze meer mensen bereiken en dus meer schade veroorzaken dat vind ik bizar.
Volgens mij was dat niet strafbaar.quote:Op dinsdag 19 december 2023 16:29 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Zoals met het propageren van lockdown-maatregelen of beleid waardoor sport, zorg of eten van mindere kwaliteit wordt?
Maar waar heb je het dan over? Spreken over het vergiftigen van het water oid?quote:Op dinsdag 19 december 2023 16:46 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Volgens mij was dat niet strafbaar.
Ik dacht eerlijkgezegd dat er een wetsartikel bestond over het in gevaar brengen van de volksgezondheid maar na Googlen vind ik het niet.quote:Op dinsdag 19 december 2023 16:47 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Maar waar heb je het dan over? Spreken over het vergiftigen van het water oid?
Hmm, het leek me ook wel aannemelijk (daadwerkelijke en concrete handeling met dat als doel), maar niet in relatie tot vvmu.quote:Op dinsdag 19 december 2023 16:50 schreef -XOR- het volgende:
Ik dacht eerlijkgezegd dat er een wetsartikel bestond over het in gevaar brengen van de volksgezondheid maar na Googlen vind ik het niet.
dat kan niet als je coca cola en heineken in je land hebtquote:Op dinsdag 19 december 2023 16:50 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik dacht eerlijkgezegd dat er een wetsartikel bestond over het in gevaar brengen van de volksgezondheid maar na Googlen vind ik het niet.
quote:Op dinsdag 19 december 2023 16:36 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Precies, je ontbeert het vermogen om je eigen inzicht op waarde te schatten t.o.v. vvmu. Het is misplaatste arrogantie met een gebrek aan reflectie en nieuwsgierigheid.
Whehe, ben bezig met verhuizen en kwam vandaag nog deze nagenoeg onleesbare aantekeningen van vroegah tegen. (Ja, ik heb het handschrift van iemand met het downsyndroomquote:Op dinsdag 19 december 2023 19:03 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Immers geen gordelloze autos meer en je moet een gordel dragen. Zo'n beperking je moet iets noemt men in filosofie ook wel negatieve vrijheid.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Op dinsdag 19 december 2023 19:03 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Waarom dit verhaaltje nou omdat het ook in het geval van regels voor grote techbedrijven relevant is. Stel je mag straks niet meer op X verkondigen dat de holocaust een hoax is of dat negers minderwaardig zijn. Dan lever je misschien een klein beetje vrijheid in. Aan de andere kant heb je mijns inziens zeker meer winst, veelvuldig haat verspreiden is niet zonder gevolgen. Over hoe streng je moet modereren wat wel en niet moet kunnen daar kun je wat mij betreft veelvuldig over discussieren. Dat het noodzakelijk is, tja dat is mijn conclusie in ieder geval na 20 jaar veel internetten zonder moderatie gaat het nog kut in de meest hechte online communities.Mwheh, vandaag geen zin in (het kan ingewikkeld worden). Maar vaak zat gedaan. Misschien morgen even een oude post opzoeken en oppoetsen.quote:Op dinsdag 19 december 2023 19:03 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Prima trouwens dat je het niet met me eens bent hoor, maar mijn mening meteen bij het grofvuil zetten omdat hij je niet zint is“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
Jezus, wat een lekker wijf was dat vroeger he? Allememaggies zeg, wat is daar tegenwoordig van terechtgekomen?quote:Op dinsdag 19 december 2023 19:03 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Met Ancilla nog op de piratenpartij gestemd.
Na tien minuten uitgezet. Wordt het nog grappig?quote:
Geen idee ik vond haar wel goede teksten hebben maar voor haar kortstondige politieke stint stond ze niet op mijn radar erna ook niet meer.quote:Op dinsdag 19 december 2023 21:27 schreef Rnie het volgende:
[..]
Jezus, wat een lekker wijf was dat vroeger he? Allememaggies zeg, wat is daar tegenwoordig van terechtgekomen?
Presentatrice bij black box.quote:Op dinsdag 19 december 2023 21:27 schreef Rnie het volgende:
[..]
Jezus, wat een lekker wijf was dat vroeger he? Allememaggies zeg, wat is daar tegenwoordig van terechtgekomen?
Storinkje?quote:Op donderdag 21 december 2023 07:09 schreef Toby56 het volgende:
En nu?
Twitter/X uit de EU?
Weinig te zien momenteel.
Een storinkje of GO FOK YOURSELF... that's the question.quote:Op donderdag 21 december 2023 07:10 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Storinkje?
Het oogt er idd wat leeg.
Kaput.quote:Op donderdag 21 december 2023 07:09 schreef Toby56 het volgende:
En nu?
Twitter/X uit de EU?
Weinig te zien momenteel.
De EU heeft het bedrijf vermoord en de aarde is getuige ?quote:Op donderdag 21 december 2023 07:13 schreef Toby56 het volgende:
Een storinkje of GO FOK YOURSELF... that's the question.
Alleen Marsmannetjes- en vrouwtjes plus Marsreizigers en Marswikkels worden m.i.v. vandaag, de eerste barre winterdag van rampjaar 2023, nog toegestaan op X.quote:Op donderdag 21 december 2023 07:17 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
De EU heeft het bedrijf vermoord en de aarde is getuige ?
Het algoritme wat betreft de Top Charts in de App Store/ Play Store heb ik nooit gesnapt.quote:Op vrijdag 22 december 2023 00:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, gaat super. De iOS app is inmiddels uit de top 100 van de App Store gevallen, maar kniesoor die daarop let
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 22 december 2023 10:15 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Musk is een visionair, die komt in de geschiedenis boekjes terecht
een visonair zoals er maar weinig in de geschiedenis zijn geweest
Zorg wel dat je niets laat lekken!quote:Op vrijdag 22 december 2023 10:15 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Musk is een visionair, die komt in de geschiedenis boekjes terecht
een visonair zoals er maar weinig in de geschiedenis zijn geweest
mijn zwager is met 120 km per uur vanachter het stuur door de voorruit gevlogen en in een sloot verderop verzopenquote:Op dinsdag 19 december 2023 19:03 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]Over arrogantie gesproken zie deze claim van je.
Hmm even over mezelf al 17 jaar deze account hier. Met Ancilla nog op de piratenpartij gestemd. Mijn scriptie ging over de sleepwet. Waar ik niet vind dat wat we krijgen opweegt tegen wat we verloren. Digitale vrijheid is nogal een onderwerp wat me al lang interesseert en ik best wat vanaf weet. Het is allemaal niet zo zwart wit als of je mag alles zeggen of niks.
Kijk als een overheid autofabrikanten verplicht gordels in auto's te doen en mensen verplicht gordels te dragen kun je dat zien als autoritair of een verlies aan vrijheid. Immers geen gordelloze autos meer en je moet een gordel dragen. Zo'n beperking je moet iets noemt men in filosofie ook wel negatieve vrijheid.
Maar het verplichten van een gordel heeft ook voordelen, bijvoorbeeld minder fatale ongevallen of de mogelijkheid een gordel te dragen in je auto. Dat noemt men dan positieve vrijheid.
In geval van gordels denk ik dat wat het oplevert aan positieve vrijheid duidelijk meer is dan de kosten aan negatieve vrijheid.
nee dat is niet waaar , de man gaat de geschiedenisboekjes in om zijn uitvindingen en visie, X gaat het succes van Wechat evenarenquote:Op vrijdag 22 december 2023 10:19 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
De man is vooral goed in marketing en dat is het wel zo'n beetje.
Ah, daar hebben we Hoofd PR van de Anti Musk Brigade.quote:Op vrijdag 22 december 2023 10:19 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
De man is vooral goed in marketing en dat is het wel zo'n beetje.
Heb je de Following tab al gevonden?quote:Op vrijdag 22 december 2023 10:21 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Zorg wel dat je niets laat lekken!
Het verschil tussen regels m.b.t. meningen en autogordels is dat een autogordel objectief vast te stellen is als een veiligheidsmaatregel. Er is geen sprake van interpretatie, geen sprake van "ik vind dit een autogordel" of "ik vind dit geen autogordel". Een autogordel is simpelweg wat het is en het draagt bij aan de veiligheid van inzittenden van een auto.quote:Op dinsdag 19 december 2023 19:03 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]Over arrogantie gesproken zie deze claim van je.
Hmm even over mezelf al 17 jaar deze account hier. Met Ancilla nog op de piratenpartij gestemd. Mijn scriptie ging over de sleepwet. Waar ik niet vind dat wat we krijgen opweegt tegen wat we verloren. Digitale vrijheid is nogal een onderwerp wat me al lang interesseert en ik best wat vanaf weet. Het is allemaal niet zo zwart wit als of je mag alles zeggen of niks.
Kijk als een overheid autofabrikanten verplicht gordels in auto's te doen en mensen verplicht gordels te dragen kun je dat zien als autoritair of een verlies aan vrijheid. Immers geen gordelloze autos meer en je moet een gordel dragen. Zo'n beperking je moet iets noemt men in filosofie ook wel negatieve vrijheid.
Maar het verplichten van een gordel heeft ook voordelen, bijvoorbeeld minder fatale ongevallen of de mogelijkheid een gordel te dragen in je auto. Dat noemt men dan positieve vrijheid.
In geval van gordels denk ik dat wat het oplevert aan positieve vrijheid duidelijk meer is dan de kosten aan negatieve vrijheid.
Bij de sleepwet is naar mijn mening vrijwel geen winst, terwijl onze vrijheid wel wordt aangetast (dit is meer theoretisch want praktisch merk ik er voorlopig niks van).
Waarom dit verhaaltje nou omdat het ook in het geval van regels voor grote techbedrijven relevant is. Stel je mag straks niet meer op X verkondigen dat de holocaust een hoax is of dat negers minderwaardig zijn. Dan lever je misschien een klein beetje vrijheid in. Aan de andere kant heb je mijns inziens zeker meer winst, veelvuldig haat verspreiden is niet zonder gevolgen. Over hoe streng je moet modereren wat wel en niet moet kunnen daar kun je wat mij betreft veelvuldig over discussieren. Dat het noodzakelijk is, tja dat is mijn conclusie in ieder geval na 20 jaar veel internetten zonder moderatie gaat het nog kut in de meest hechte online communities.
Prima trouwens dat je het niet met me eens bent hoor, maar mijn mening meteen bij het grofvuil zetten omdat hij je niet zint is
Waarom probeer je niet uit te leggen waarom ik ongelijk heb. Kom niet met een glijdende schaal want dat argument kan je beide kanten opmaken.
Dat heb ik met die obsessieve adoratie.quote:Op vrijdag 22 december 2023 12:41 schreef Rnie het volgende:
[..]
Blijf die antipathie wel bijzonder vinden overigens.
Ja, het blijft inderdaad een bizar fenomeen.quote:Op zaterdag 23 december 2023 13:01 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Dat heb ik met die obsessieve adoratie.
Ik zat die thread even te lezen en het is inderdaad mooi om te zien wat er snel kan gebeuren. Aan de andere kant klikte ik bij zo'n eenzaam iemand op het account en zie dan in de omschrijving staan 'al 7 jaar borderline en helemaal alleen'. Je weet niet precies wat je je met dit soort figuren op de hals haalt...quote:
Eens hoor, maar het toont maar mooi aan dat zo'n platform ook gewoon voor verbinding kan zorgen.quote:Op zaterdag 23 december 2023 13:10 schreef Mike het volgende:
[..]
Ik zat die thread even te lezen en het is inderdaad mooi om te zien wat er snel kan gebeuren. Aan de andere kant klikte ik bij zo'n eenzaam iemand op het account en zie dan in de omschrijving staan 'al 7 jaar borderline en helemaal alleen'. Je weet niet precies wat je je met dit soort figuren op de hals haalt...
Heb je de Following tab al gevonden?quote:Op zaterdag 23 december 2023 12:34 schreef Vis1980 het volgende:
Gedverderrie, wat een blinde adoratie van een man met een beetje geld. Het is behoorlijk lachwekkend om te zien gebeuren. Muskpijperts!
Wat zie je als "blinde adoratie"?quote:Op zaterdag 23 december 2023 12:34 schreef Vis1980 het volgende:
Gedverderrie, wat een blinde adoratie van een man met een beetje geld. Het is behoorlijk lachwekkend om te zien gebeuren. Muskpijperts!
Fixed that for you. Misschien moet je eens uit die media bubbel stappen.quote:Op zaterdag 23 december 2023 12:34 schreef Vis1980 het volgende:
Gedverderrie, wat een gestuurde haat vanuit de media op een man met een eigen mening. Omdat Elon niet meer democratisch stemt. Het is behoorlijk lachwekkend om te zien gebeuren dat velen maar klakkeloos alles overnemen. Racisten! haten op een Afrikaanse visionair.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
quote:Op zaterdag 23 december 2023 19:35 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Fixed that for you. Misschien moet je eens uit die media bubbel stappen.Je bent de complottheorie / verspreide misinformatie over de emerald mine vergeten toe te voegen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De enige echte.
Dan ken je Epicbeardman nog niet, die gelooft zelfs nog dat 911 een complot is.quote:Op zaterdag 23 december 2023 20:10 schreef Rnie het volgende:
[..]
Je bent de complottheorie / verspreide misinformatie over de emerald mine vergeten toe te voegen.
quote:Op zaterdag 23 december 2023 19:35 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Fixed that for you. Misschien moet je eens uit die media bubbel stappen.Ja leuk en aardig, maar zijn politieke voorkeur maakt mijn geen reet uit, maar rijke mensen pijpen, omdat ze rijk zijn, vind ik nogal gay. Maar goed, als ie Soros heet, dan is het allemaal evil.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
Uiterst bijzondere opmerkingquote:Op zondag 24 december 2023 01:41 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
maar rijke mensen pijpen, omdat ze rijk zijn, vind ik nogal gay.
En wie doet dat dan?quote:Op zondag 24 december 2023 01:41 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja leuk en aardig, maar zijn politieke voorkeur maakt mijn geen reet uit, maar rijke mensen pijpen, omdat ze rijk zijn, vind ik nogal gay. Maar goed, als ie Soros heet, dan is het allemaal evil.
Zou wel leuk zijn eens inzicht te hebben hoe mensen 20 jaar geleden reageerden.quote:Op donderdag 21 december 2023 07:24 schreef Toby56 het volgende:
Als Muskie inderdaad besloten heeft om zijn kostbare speeltje uit de EU terug te trekken, dan biedt dat nieuwe mogelijkheden voooooooooooooorrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.... FOK!!![]()
Terug naar de goeie ouwe forumtijden uit 1999, toen iedereen elkaar nog met 'u' aansprak.
Je kan toch de search van Fok hiervoor gebruiken?quote:Op zondag 24 december 2023 05:13 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Zou wel leuk zijn eens inzicht te hebben hoe mensen 20 jaar geleden reageerden.
Ik vroeg me af waar komt deze tweet ineens vandaan.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 22:05 schreef Rnie het volgende:
Er wordt gewoon weer personeel aangenomen. Zaken gaan goed.
[ twitter ]
Precies, dat bedoelde ik eerder ook met Muskpijper. Het gaat helemaal nergens over, maar meneer voelt zich enorm gedwongen om zogenaamd de publieke opinie te beïnvloeden door net te doen alsof het geweldig gaat met Twitter, maar het is zo overduidelijk te zien, dat het zijn kracht meteen verliest.quote:Op woensdag 3 januari 2024 02:34 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Ik vroeg me af waar komt deze tweet ineens vandaan.
even googlen:
Ahh, een groot aandeel houder van X, benoemt dat het aandeel 71% van zijn waarde heeft verloren.
https://www.theguardian.c(...)tock-falls-elon-musk
Jij wordt ingehuurd of niet? Want waarom post je anders een niets zeggend bericht out of the blue dat het zogenaamd goed gaat met Twitter🧐
Waar is je onderbouwing dat deze schatting een daadwerkelijke 71% waardedaling betreft?quote:Op woensdag 3 januari 2024 02:34 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Ik vroeg me af waar komt deze tweet ineens vandaan.
even googlen:
Ahh, een groot aandeel houder van X, benoemt dat het aandeel 71% van zijn waarde heeft verloren.
https://www.theguardian.c(...)tock-falls-elon-musk
Jij wordt ingehuurd of niet? Want waarom post je anders een niets zeggend bericht out of the blue dat het zogenaamd goed gaat met Twitter🧐
Heb je al de Following tab gevonden? Ik wacht al een tijdje op antwoord.quote:Op woensdag 3 januari 2024 11:15 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Precies, dat bedoelde ik eerder ook met Muskpijper. Het gaat helemaal nergens over, maar meneer voelt zich enorm gedwongen om zogenaamd de publieke opinie te beïnvloeden door net te doen alsof het geweldig gaat met Twitter, maar het is zo overduidelijk te zien, dat het zijn kracht meteen verliest.
lol om onderbouwing vragen en dan 3 posting hierboven.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 22:05 schreef Rnie het volgende:
Er wordt gewoon weer personeel aangenomen. Zaken gaan goed.
[ twitter ]
Als dat het geval is, dan is het juist goed dat je ongemotiveerde medewerkers je toko uitwerkt en gemotiveerde medewerkers aanneemt. Goed opgemerkt Baspeen.quote:Op woensdag 3 januari 2024 13:42 schreef Basp1 het volgende:
Het kan net zo goed zijn dat er door het bizarre beleid van Musk nog steeds veel mensen opzeggen en ze daarom vervangers nodig hebben.
quote:Op woensdag 3 januari 2024 14:15 schreef Rnie het volgende:
[..]
Als dat het geval is, dan is het juist goed dat je ongemotiveerde medewerkers je toko uitwerkt en gemotiveerde medewerkers aanneemt. Goed opgemerkt Baspeen.
En waarom zou een aandeelhouder (== mede eigenaar) geen inzage hebben in zijn eigen bedrijf?quote:Op woensdag 3 januari 2024 13:16 schreef Rnie het volgende:
[..]
Waar is je onderbouwing dat deze schatting een daadwerkelijke 71% waardedaling betreft?
https://www.axios.com/202(...)delity-valuation-cut
Behind the scenes: Fidelity doesn't necessarily have much, if any, inside information on X's fina0ncial performance, despite being a shareholder in the privately held business. Other shareholders may value their X stock differently.
Het is een vrij verhandelbaar aandeel wat niet op de beurs staat. Als jantje er 50% minder voor wilt geven en hans 25% betekend het niet dat het aandeel in absolute waarde 37,5% minder waard is geworden. Er is namelijk niet wereldwijd gepolst. Deze harde cijfers zijn dus alleen op de beurs van kracht. Iedereen binnen de organisatie is vrij om te denken wat het aandeel waard is.quote:Op woensdag 3 januari 2024 14:37 schreef Korenfok het volgende:
[..]
En waarom zou een aandeelhouder (== mede eigenaar) geen inzage hebben in zijn eigen bedrijf?
Beetje raar dit. Jij komt met dit stuk aanzetten?quote:Op woensdag 3 januari 2024 14:37 schreef Korenfok het volgende:
Maar waarom geloof jij die speculatie van die site?
Topicbump. Het is weer tijd om onze glory over dit onderwerp te blazen op Fok.quote:Op woensdag 3 januari 2024 14:37 schreef Korenfok het volgende:
Plus de vraag was waarom post je een niets zeggend bericht out of nowhere... net toevallig deze info op duikt op internet?
Who cares wat ze denken?quote:Op woensdag 3 januari 2024 14:30 schreef IndoorKite het volgende:
Misschien zijn ze ongemotiveerd omdat ze vinden dat het bedrijf niet leuk is om voor te werken? En/of omdat het slecht gaat met het bedrijf?
Nou, je punt was dat "zaken goed gaan" omdat er open posities zijn. Maar dat hoeft helemaal niet. Mensen kunnen weggaan omdat het zo slecht gaat. Dat is mijn puntquote:Op woensdag 3 januari 2024 17:06 schreef Rnie het volgende:
[..]
Who cares wat ze denken?Dan blijft mijn punt toch staan? Het gaat erom dat je ongemotiveerd volk lekker moet bonjouren.
Gemotiveerde medewerkers kunnen natuurlijk ook gewoon vertrekken.quote:Op woensdag 3 januari 2024 14:15 schreef Rnie het volgende:
[..]
Als dat het geval is, dan is het juist goed dat je ongemotiveerde medewerkers je toko uitwerkt en gemotiveerde medewerkers aanneemt. Goed opgemerkt Baspeen.
Goed mogelijk inderdaad dat gemotiveerde mensen weggaan en ongemotiveerde erbij komen. Of in ieder geval dat de kwaliteit achteruit holt naarmate de organisatie meer een cult wordt.quote:Op woensdag 3 januari 2024 17:18 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Gemotiveerde medewerkers kunnen natuurlijk ook gewoon vertrekken.
quote:Op woensdag 3 januari 2024 17:06 schreef Rnie het volgende:
[..]
Who cares wat ze denken?Dan blijft mijn punt toch staan? Het gaat erom dat je ongemotiveerd volk lekker moet bonjouren.
Wil je voor de rest niet storen in je post waar je met jezelf bezig bent, maar waarom blijf je het steeds Twitter noemen? Zit de pijn nog zo diep jongen?quote:Op donderdag 4 januari 2024 00:38 schreef Vis1980 het volgende:
[..]Ik ken fanboys vooral van games, Nintendo of Sega, PlayStation of Xbox, maar een Twiiterfanboy is nieuw voor mij. Maar goed, we leven in een vrij land, zo is het ook weer. En dan ben ik weer vrij genoeg om mij er over te verbazen.
Nja, point taken.quote:Op woensdag 3 januari 2024 17:13 schreef IndoorKite het volgende:
[..]
Nou, je punt was dat "zaken goed gaan" omdat er open posities zijn. Maar dat hoeft helemaal niet. Mensen kunnen weggaan omdat het zo slecht gaat. Dat is mijn punt
Gast welke pijn? Pijn van een sociaal medium platform? Koekoek!quote:Op donderdag 4 januari 2024 02:26 schreef Rnie het volgende:
[..]
Wil je voor de rest niet storen in je post waar je met jezelf bezig bent, maar waarom blijf je het steeds Twitter noemen? Zit de pijn nog zo diep jongen?
[ afbeelding ]
Oja, heb je de following tab al gevonden?
Ik vind je obsessieve gedrag om X constant Twitter te noemen, omdat de pijn klaarblijkelijk diep zit (mocht je een andere verklaring hebben, dan hoor ik die graag) ook bijzonder. Maar goed, we leven in een vrij land, zo is het ook weer. En dan ben ik weer vrij genoeg om mij er over te verbazen.quote:Op donderdag 4 januari 2024 09:47 schreef Vis1980 het volgende:
Pijn van een sociaal medium platform? Koekoek!
Ik wil je alleen maar helpen hoor.quote:Op donderdag 4 januari 2024 09:47 schreef Vis1980 het volgende:
En je bent geen klantenservice, dus je kan stoppen met vragen of ik de tab heb gevonden.
quote:Op vrijdag 5 januari 2024 01:54 schreef Rnie het volgende:
[..]
[ twitter ]
Je act begint vermoeiend te worden @:Vis1980Krijg je stickers van de anti-Musk circlejerk alliantie ofzo?
Musk begrijpt (zoals velen) niet dat affirmative action/ positieve discriminatie alleen maar positieve resultaten oplevert anders zouden bedrijven het niet doen. Het is ook gewoon volgens de wet toegestaan. Maar ja RACISME! roepen doet het altijd wel goed onder het (MAGA-) rechtsvolk.quote:
Dit betreft een heel ander rapport.quote:
quote:Op vrijdag 5 januari 2024 02:20 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Musk begrijpt (zoals velen) niet dat affirmative action/ positieve discriminatie alleen maar positieve resultaten oplevert anders zouden bedrijven het niet doen. Het is ook gewoon volgens de wet toegestaan. Maar ja RACISME! roepen doet het altijd wel goed onder het (MAGA-) rechtsvolk.
[ twitter ]
Ehm jij begrijpt er net als Musk duidelijk ook niets vanquote:
quote:Op vrijdag 5 januari 2024 02:58 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ehm jij begrijpt er net als Musk duidelijk ook niets van
Je hebt blijkbaar mijn edit niet gezien? Vance maakte hetzelfde ontzettend stompzinnge punt.
[ twitter ]
En jij stemt er als Muskist ook gelijk weer helemaal mee in. Zonder nadenken. Man man man ....![]()
Dezelfde stompzinnigheid maakt het nog leukerquote:
Ik heb niks met Twitter, Trump, of rechts. Maar positieve discriminatie bestaat niet. Discriminatie is discriminatie. En er is altijd een groep die hierdoor gediscrimineerd wordt. Of het nou een minderheid of een meerderheid is dat maakt niet uit.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 02:20 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Musk begrijpt (zoals velen) niet dat affirmative action/ positieve discriminatie alleen maar positieve resultaten oplevert anders zouden bedrijven het niet doen. Het is ook gewoon volgens de wet toegestaan. Maar ja RACISME! roepen doet het altijd wel goed onder het (MAGA-) rechtsvolk.
[ twitter ]
[ twitter ]
Welnee bedrijven hebben er baat bij als je het toepast zoals het bedoeld is (en dat is niet het halen van quota of afstrepen van checklists zoals Cuban aangeeft). Heb je het hele draadje van Cuban wel gelezen?quote:Op vrijdag 5 januari 2024 05:17 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Ik heb niks met Twitter of Trump. Maar positieve discriminatie bestaat niet. Discriminatie is discriminatie. En er is altijd een groep die hierdoor gediscrimineerd wordt. Of het nou een minderheid of een meerderheid is dat maakt niet uit.
Bedrijven doen aan affirmative action/positieve discriminatie omdat de minderheid met de grootste mond dit van hun eist. Ook de politiek laat zich hier graag door beïnvloedden. En zij zijn doodsbang van de gevolgen wanneer ze hier niet naar luisteren. Iedereen ongeacht hun huidskleur, religie, gender of land van herkomst (en wat je nog maar meer kan bedenken) moeten gelijke kansen en gelijke behandeling hebben. In gelijke omstandigheden.
Wanneer er bijvoorbeeld 10 gelijkwaardige sollicitanten zijn, waarvan 1 in zo'n minderheids groep valt. Dan is het prima om deze persoon aan te nemen. Maar wanneer je dit 10 keer achter elkaar doet. Dan is het gewoon discriminatie. Omdat er geen sprake is van gelijke behandeling/gelijke kansen in gelijke omstandigheden.
Je moet niet van het ene op het andere moment een ongelijke situatie willen oplossen. Dit moet je geleidelijk doen.
En in dit geval zullen de 10 personen het een positieve resultaat vinden. Maar die 90 andere personen niet.
Voor welke gevolgen zouden bedrijven 'doodsbang' moeten zijn? Ik had juist begrepen dat die bedrijven 'doodsbang' moeten zijn als ze zich wél aan DEI-beleid conformeren. Dan worden ze immers het mikpunt van de anti-'woke' brigade op social media, demonstraties uit MAGA-rechtse hoek en allerhande bedreigingen/boycot-acties. Om nog maar niet te spreken van tegenwerking via rechtszaken/wetgeving zoals bv met Disney gebeurde door figuren als DeSantis.quote:1. Diversity
Good businesses look where others don't, to find the employees that will put your business in the best possible position to succeed.
You may not agree, but I take it as a given that there are people of various races, ethnicities, orientation, etc that are regularly excluded from hiring consideration. By extending our hiring search to include them, we can find people that are more qualified. The loss of DEI-Phobic companies is my gain.
1a. We live in a country with very diverse demographics. In this era where trust of businesses can be hard to come by, people tend to connect more easily to people who are like them. Having a workforce that is diverse and representative of your stakeholders is good for business.
2. Equity
Treating people equally does not mean treating them the same.
I made the mistake for a lot of years thinking it did.
Equity is a core principle of business.
Put your employees in a position to succeed. Recognize their differences and play to their strengths where ever possible. It is not a hard concept. But it is not easy to implement. Most workforces don't have the depth of management to do this well. When it's not done well it can create tension and resentment.
3. Inclusion
One of my favorite sayings is that "Great employees reduce the stress of those around them"
Great companies create environments that reduce unnecessary stress of their employees (Im not talking hitting quota or getting the product out the door stress), which in turn increases productivity
This is what Inclusion is all about. Making all employees, no matter who they are or how they see themselves, feel comfortable in their environment and able to do their jobs
Again, it's not easy.
4. Why DEI is like HealthCare
One of the lessons I've learned in healthcare is that most CEOs don't know and don't really want to know where their healthcare benefit dollars are going. In their minds, its not part of the core competency of their business. As a result they waste a shitload of money on less than quality care for their employees and more often than not it's their sickest and lowest paid employees that subsidize the rebates and deductibles (Sicker employees have to pay up to their deductible, healthy don't)
So what does this have to do with DEI ?
Like HealthCare, DEI is not seen as a core competency in most companies. It's just a huge expense.
Intellectually they see the benefit of DEI. But they don't have time to focus on it So it turns into a check box that they hope they don't have to deal with beyond having HR do a report to the board and legal tells them they are covered.
When anything that impacts all of your employees is pretty much a check list item to the CEO, there is a good chance that its not going work well and you are going to have employees who are not comfortable for a lot of different reasons. Which in turn creates resentment towards DEI policies and training. Which in turn makes it harder on the managers trying to implement it
When companies do DEI well, you see a well run , successful company
5. So what's the conclusion ?
If you don't think there is a need for DEI and it doesn't create a competitive advantage for your company, just look at the
@X
posts/replies/quotes below.
These are the same people that work for you or are your co-workers. Everyone is entitled to their POV, but these same feelings, even if they are not said out-loud, are heard loud and clear at work.
1. diversity: Dit punt maak ik ook. Je moet de beste mensen voor de beste plek zien te vinden. Ongeacht hun gender, huidskleur of wat dan ook. Maar in gelijke omstandigheden moet iedereen dezelfde kans hebben/gelijke behandeld worden. In een land waar bijvoorbeeld 75 procent blank is (of christelijk, of wat dan ook) Moet je niet verwachten dat de verdeling in bijvoorbeeld bedrijven 50/50 zal zijn. Omdat dat geen goede afspiegeling is van de samenleving.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 05:48 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Welnee bedrijven hebben er baat bij als je het toepast zoals het bedoeld is (en dat is niet het halen van quota of afstrepen van checklists zoals Cuban aangeeft). Heb je het hele draadje van Cuban wel gelezen?
[..]
Voor welke gevolgen zouden bedrijven 'doodsbang' moeten zijn? Ik had juist begrepen dat die bedrijven 'doodsbang' moeten zijn als ze zich wél aan DEI-beleid conformeren. Dan worden ze immers het mikpunt van de anti-'woke' brigade op social media, demonstraties uit MAGA-rechtse hoek en allerhande bedreigingen/boycot-acties. Om nog maar niet te spreken van tegenwerking via rechtszaken/wetgeving zoals bv met Disney gebeurde door figuren als DeSantis.
Lies, damned lies, and statisticsquote:Op vrijdag 5 januari 2024 08:39 schreef Tijn het volgende:
"Incredible growth" is blijkbaar 10% toegenomen bezoekersduur de week na kerst en oud & nieuw
[ twitter ]
Wat verwacht je niet? Dat Musk weer wat onzinnigs roept over rechtszaken?quote:Op zaterdag 6 januari 2024 11:35 schreef Rnie het volgende:
Je verwacht het niet natuurlijk.
[ twitter ]
Waarom zou je dat niet verwachten dat doet hij toch dagelijks.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 14:14 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Wat verwacht je niet? Dat Musk weer wat onzinnigs roept over rechtszaken?
Dat Media Matters uitsluitend gefund wordt door lefty's.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 14:14 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Wat verwacht je niet? Dat Musk weer wat onzinnigs roept over rechtszaken?
Joh. Een linksige non-profit heeft vooral donors onder democraten. Stop alle persen, dit is baanbrekend nieuws.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 17:51 schreef Rnie het volgende:
[..]
Dat Media Matters uitsluitend gefund wordt door lefty's.
quote:Op zaterdag 6 januari 2024 19:12 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Joh. Een linksige non-profit heeft vooral donors onder democraten. Stop alle persen, dit is baanbrekend nieuws.
Op welke postquote:
Op welke postquote:
houdt hij zich nu bezig met het Nederlandse populatiebeleid?quote:
Dat de leiders ze zich daar dan nu pas zorgen over maken vind ik dan weer vreemd die zorgen hadden deze topmannen vanaf het begin over elon moeten hebben. Elon is altijd redelijk open geweest over zijn middelen gebruik .quote:Op zondag 7 januari 2024 09:14 schreef nostra het volgende:
Elon Musk’s use of drugs—including LSD, cocaine, ecstasy, mushrooms and ketamine—has made some Tesla and SpaceX leaders worry about potential risk to his companies. https://www.wsj.com/busin(...)share_mobilewebshare
quote:
quote:Op zondag 26 november 2023 09:19 schreef Rnie het volgende:
Wat heeft dit weer in godsnaam met X te maken?
Je hebt helemaal gelijk. Ik volg alleen maar de uitmuntende logica die het merendeel binnen dit topic aanhoudt. Musk is X, X is Tesla, Tesla is Musk en Musk is Trump. Het hoort dus automatisch in dit topic. Binnenkort gaan we ook Teslastock en het nut van elektrische auto's behandelen binnen dit topic.....oh wait.quote:
quote:Op zondag 7 januari 2024 09:14 schreef nostra het volgende:
Elon Musk’s use of drugs—including LSD, cocaine, ecstasy, mushrooms and ketamine—has made some Tesla and SpaceX leaders worry about potential risk to his companies. https://www.wsj.com/busin(...)share_mobilewebshare
Niet het hele filmpje gekeken omdat het begin alleen herhaling was van de tweets.quote:
Da's de USA hè, die schieten in de stress als je marijuana gebruikt. En hebben werknemers geen enkele privacy. Neemt niet weg dat het aantal mensen dat de WSJ, toch bepaald geen New York Post, ter onderbouwing voor serieuzere aantijgingen aandraagt niet valt weg te wuiven. En een hoop van de random bagger verklaart, in plaats van Asperger en nonstop 24-urige werkdagen (daar heb je ook wat meer voor nodig dan Davitamon bruistabletten).quote:
Heeft de Nasa dat bevestigd of is Pinokkio weer bezig?quote:
Wat is het punt van dit filmpje? Is Musk nu opeens van mening dat huidskleur van werknemers wel belangrijk is? Wat is anders zijn probleem met een wit basketbalteam?quote:
Wtfquote:Op zondag 7 januari 2024 23:52 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Wat is het punt van dit filmpje? Is Musk nu opeens van mening dat huidskleur van werknemers wel belangrijk is? Wat is anders zijn probleem met een wit basketbalteam?
Maar in Amerikaanse basketbal is de meerderheid juist gekleurd toch. Dus het aannemen van blanke mensen past dan precies in DEI. Omdat het gaat om inclusion, diversity en equity.quote:
https://kro-ncrv.nl/kro-ncrv-stopt-per-direct-met-xquote:KRO-NCRV stopt per direct met het gebruik van X als communicatiekanaal. Reden is de aanhoudende, veelal anonieme, haatdragende en ronduit racistische uitingen die op X worden gedaan.
Peter Kuipers, directievoorzitter KRO-NCRV over dit besluit: "X is in mijn ogen meer en meer verworden tot een maatschappij ontwrichtend platform. Met anonieme toetsenbordridders die vanachter hun laptop de meest weerzinwekkende bagger tikken. Dit werd nog eens extra duidelijk toen afgelopen week Akwasi van Omroep Zwart kandidaat was in De slimste mens. Elke avond was #Akwasi trending op X door alle racistische en negatieve posts. Wij staan als KRO-NCRV voor een samenleving waarin we in harmonie samenleven, een verbonden samenleving. Een social media kanaal dat aan zijn gebruikers alle ruimte lijkt te geven aan polarisatie en racisme past daar niet meer bij. Ik hoop dat andere omroepen en mediabedrijven ook de stap zetten om X niet meer te gebruiken."
KRO-NCRV en de programma's blijven wel actief op de social media kanalen Instagram, Facebook, TikTok, Threads, LinkedIn en YouTube.
Schuld van Media Matters.quote:Op maandag 8 januari 2024 16:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
https://kro-ncrv.nl/kro-ncrv-stopt-per-direct-met-x
2024 en nu pas zien ze dat Twitter een zooitje debielen is.quote:Op maandag 8 januari 2024 16:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Liever ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald, niet waar.quote:Op maandag 8 januari 2024 17:28 schreef Marsenal het volgende:
[..]
2024 en nu pas zien ze dat Twitter een zooitje debielen is.
Was de vraag te moeilijk voor je? Je post een filmpje van een kwartier met clickbait titel. Ik skipte erdoorheen maar kwam het genoemde in de titel niet tegen. Wat was Musks punt dan?quote:
Nou vooruit dan maarquote:Op maandag 8 januari 2024 18:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
Liever ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald, niet waar.
Volkomen terecht ook. Ik ben 15 jaar behoorlijk actief geweest op Twitter en natuurlijk kwam je weleens wat tegen waarvan je dacht: dit is wettelijk strafbaar, maar de laatste maanden was het gewoon echt niet meer te doen.quote:Op maandag 8 januari 2024 16:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hoeveel gebruikers er ook mogen vertrekken, ook al is er nog 1. Dat zal Elon zijn. En Elon zal altijd het grootste licht blijvenquote:Op maandag 8 januari 2024 19:14 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Volkomen terecht ook. Ik ben 15 jaar behoorlijk actief geweest op Twitter en natuurlijk kwam je weleens wat tegen waarvan je dacht: dit is wettelijk strafbaar, maar de laatste maanden was het gewoon echt niet meer te doen.
Account na 15 jaar verwijderd.
https://www.rtl.nl/boulev(...)-na-besluit-kro-ncrvquote:Veel media overwegen ook te stoppen met X na besluit KRO-NCRV
Veel Nederlandse mediabedrijven denken erover om ook te stoppen met socialmediaplatform X. Dat blijkt uit een rondgang van het 'ANP'. Maar niemand volgt vooralsnog het voorbeeld van KRO-NCRV door direct te stoppen met de berichtensite. De omroep deed dit nadat omroepbaas Akwasi, die meedeed aan 'De Slimste Mens', avondenlang werd bestookt met haatdragende en racistische uitingen.
De NPO laat weten 'erover te denken, maar we hebben nog geen beslissing genomen', aldus een woordvoerder. De NPO benadrukt 'alle racistische uitingen tegen Akwasi af te wijzen. Maar alle omroepen zijn vrij om hier zelf een besluit in te nemen'. RTL en Talpa zeggen later met een reactie te komen.
BNNVARA meldt het 'weerzinwekkend te vinden wat Akwasi over zich uitgestort krijgt, en dit is helaas geen uitzondering op dit platform. Wij nemen de oproep van onze collega's van KRO-NCRV daarom in beraad.' Ook AVROTROS laat weten 'het idee van KRO-NCRV in overweging te nemen. We zijn al langere tijd aan het afbouwen op X.'
De VPRO stelt 'de problematische kant van X te zien. Tegelijkertijd is het een belangrijk deel van onze publieke taak om al het publiek te bedienen. Waarbij de VPRO juist op X ook een ander geluid wil laten horen. Daar zien wij een verbindende rol. We zien dat dit steeds moeizamer is op X en sluiten niet uit dat we anders omgaan met het platform in de toekomst.' De NTR zegt later met een reactie te komen.
Omroep MAX laat weten dat 'X een van de communicatiekanalen is die Omroep MAX inzet om een programma onder de aandacht te brengen. We houden voortdurend in de gaten hoe het medium zich ontwikkelt. We zien nu geen aanleiding er per direct mee te stoppen.'
Ook het AD "kijkt al langer kritisch naar X", laat hoofdredacteur Rennie Rijpma weten. "We overwegen ook geen gebruik meer te maken van het sociale medium. Van de ooit zo fijne plek om nieuws en opinies te delen en te volgen, is weinig meer over." Ditzelfde geldt voor journalistenvakblad Villamedia, stelt hoofdredacteur Chris Helt. "We willen ook via X bereikbaar blijven voor de mensen die er nog wel op zitten", zegt hij. "Het voelt als een verantwoordelijkheid om nog enige orde, fatsoen en feiten te kunnen waarborgen, ook op X. Maar het wordt wel steeds lastiger."
X, het voormalige Twitter, was niet bereikbaar voor een reactie. Sinds de overname door Elon Musk zijn de woordvoerders wegbezuinigd. Vragen worden automatisch beantwoord met een poep-emoji.
quote:Op maandag 8 januari 2024 19:46 schreef Tijn het volgende:
Veel andere Nederlandse media overweegt ook te stoppen met X na het vertrek van KRO-NCRV:
Dank!quote:Op maandag 8 januari 2024 19:40 schreef Beathoven het volgende:
Ik geef alvast maar even een reactie namens Rnie.
quote:Op maandag 8 januari 2024 19:14 schreef Blastbeat het volgende:
Volkomen terecht ook. Ik ben 15 jaar behoorlijk actief geweest op Twitter en natuurlijk kwam je weleens wat tegen waarvan je dacht: dit is wettelijk strafbaar, maar de laatste maanden was het gewoon echt niet meer te doen.quote:Op maandag 8 januari 2024 16:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Account na 15 jaar verwijderd.
Nou, ik denk gewoon door mijn eigen ervaringen met Twitter/X in de context van dit besluit van KRO-NCRV te noemen.quote:
Chique.quote:Op maandag 8 januari 2024 20:53 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Nou, ik denk gewoon door mijn eigen ervaringen met Twitter/X in de context van dit besluit van KRO-NCRV te noemen.
Niemand zal hen missen.quote:Op maandag 8 januari 2024 16:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Blame Jack. 5x zoveel personeel in dienst met 5x zo weinig uitrol van functies. Echt, hoe dan?quote:Op maandag 8 januari 2024 22:40 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Hoezo is dit nu pas een functionaliteit?
Bijzondere logica weer.quote:Op maandag 8 januari 2024 22:51 schreef Rnie het volgende:
[..]
Blame Jack. 5x zoveel personeel in dienst met 5x zo weinig uitrol van functies. Echt, hoe dan?![]()
Kan je nagaan hoe slecht de ads tools voor bedrijven waren voordat het werd overgenomen.![]()
Het grootste probleem van marketeers die X/Twitter ads tools gebruiken, is de "lack of ad management control". Dit, in combinatie met de uitgerolde sensitivity settings en enhanced blocklist functies, halen het grootste probleem bij marketeers weg.quote:
Blijkbaar is na drie dagen het kwartje nog steeds niet gevallen bij Musk en zijn fanbois. Geniaal!quote:
Had je onder Jack al Twitter Premium dan?quote:Op maandag 8 januari 2024 22:51 schreef Rnie het volgende:
[..]
Blame Jack. 5x zoveel personeel in dienst met 5x zo weinig uitrol van functies. Echt, hoe dan?![]()
Kan je nagaan hoe slecht de ads tools voor bedrijven waren voordat het werd overgenomen.![]()
Ja, sinds Juni 2021. Weliswaar een lager bedrag met veel minder functionaliteiten.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 06:38 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Had je onder Jack al Twitter Premium dan?
Ligt eraan welk premium abbo je neemt he? Met premium+ heb je geen advertenties.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 06:41 schreef Basp1 het volgende:
Neem je een Premium abbo om stukken minder advertenties te zien ga je alsnog gebombardeerd worden met advertenties.
quote:Op dinsdag 9 januari 2024 04:13 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Blijkbaar is na drie dagen het kwartje nog steeds niet gevallen bij Musk en zijn fanbois. Geniaal!
Oke beste webcare medewerker, kun je mensen hier ook gratis upgraden?quote:Op dinsdag 9 januari 2024 09:55 schreef Rnie het volgende:
[..]
Ligt eraan welk premium abbo je neemt he? Met premium+ heb je geen advertenties.
💩quote:Op dinsdag 9 januari 2024 10:26 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Oke beste webcare medewerker, kun je mensen hier ook gratis upgraden?
Ja leuk, maar het is natuurlijk niet Jack z'n schuld dat het meer dan een jaar heeft geduurd voordat zo'n feature verschijnt, hequote:Op maandag 8 januari 2024 23:51 schreef Rnie het volgende:
[..]
Het grootste probleem van marketeers die X/Twitter ads tools gebruiken, is de "lack of ad management control". Dit, in combinatie met de uitgerolde sensitivity settings en enhanced blocklist functies, halen het grootste probleem bij marketeers weg.
[ twitter ]
Het is toch verbazingwekkend dat een organisatie, die 95% van zijn revenue haalde uit ads, de kritieken al jaren kent en tevens 5x zoveel man in dienst heeft, zich alleen maar bezig hield met.....tja, met wat eigenlijk?
Dit is, met 5x zo weinig personeel bereikt in 2023. What the fuck waren ze daar aan het doen al die jaren?!
[ afbeelding ]
Bijzonder dat je denkt dat je een mail stuurt naar X.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 11:04 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Beter je werkinstructies volgen poep icoontjes waren het toch niet meer.
Hou deze gedachte vast.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 11:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja leuk, maar het is natuurlijk niet Jack z'n schuld dat het meer dan een jaar heeft geduurd voordat zo'n feature verschijnt, he
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |