Nee, complotten worden besproken in BNW, niet hier. Policy van Fok, niet van mij. Jij hebt met die policy ingestemd.quote:Op dinsdag 19 december 2023 10:11 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Jij wilt net als de EU bepalen wat de waarheid is en iedereen die twijfelt censureren/naar BNW sturen?
Dat Fok die beleidsvrijheid gegund wordt lijkt me terecht, maar platforms als twitter zijn debatruimte voor politici geworden en die ruimte is een oligopolistisch speelveld. Wanneer pakweg een Wilders geweigerd zou worden bij elk RTL/SBS/NPO-debat lijkt me dat ook onwenselijk, die kan zijn ideeen dan immers niet ventileren voor de grote massa en heeft dan dus een democratische achterstand tov zijn concurrenten.quote:Op dinsdag 19 december 2023 09:21 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dat vind ik wat ver gaan, Fok mag iemand ook bannen als die de policy niet volgt. Lijkt mij gewoon wenselijk, al begrijp ik dat Twitter en Facebook bij lange na niet zo groot zijn als Fok.
Fair enough, daar zit wat in. Ik vind het wel wat dubbel, aangezien je ook mag verwachten van die politici dat ze op zijn minst proberen er geen misbruik van te maken.quote:Op dinsdag 19 december 2023 10:13 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat Fok die vrijheid gegund wordt lijkt me terecht, maar op platforms als twitter zijn debatruimte voor politici geworden en die ruimte is een oligopolistisch speelveld. Wanneer pakweg een Wilders geweigerd zou worden bij elk RTL/SBS/NPO-debat lijkt me dat ook onwenselijk, die kan zijn ideeen dan immers niet ventileren.
Voor anonieme accounts lijkt het me wel billijk dat die geschredderd kunnen worden, maar geverifieerde politici (en dan bij uitbreiding iedereen die zich authenticeert) zouden slechts bij hoge uitzondering geband moeten mogen worden.
Maar is de mening dat de holocaust nooit plaats gevonden heeft nu waar?quote:Op dinsdag 19 december 2023 10:11 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Jij wilt net als de EU bepalen wat de waarheid is en iedereen die twijfelt censureren/naar BNW sturen?
Klopt, en Trump zocht de grenzen ook wel heel nadrukkelijk op, maar gezien er zat accounts waren die dubieuzere content postten leek het er verdacht veel op dat die ban politiek gemotiveerd was.quote:Op dinsdag 19 december 2023 10:15 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Fair enough, daar zit wat in. Ik vind het wel wat dubbel, aangezien je ook mag verwachten van die politici dat ze op zijn minst proberen er geen misbruik van te maken.
Het had dan ook niets met wetenschap te maken, maar meer met de algemene opvatting over homoseksualiteit.quote:Op dinsdag 19 december 2023 10:17 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar is de mening dat de holocaust nooit plaats gevonden heeft nu waar?
Want het is heel leuk dat de wetenschappelijke geschiedenis van hoe we als westerse wereld tegen homoseksualiteit aan kijken aangehaald wordt maar over zo'n abjecte mening als holocaust ontkenning horen we Claudia x niet.
Eh nee mensen als Musk met zijn bedrijf vvmu inperken is juist Orwelliaans. Hij wil letterijk een everything app hebben. Rare interpretatie van Orwell heb je.quote:Op dinsdag 19 december 2023 09:35 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dit is een Orwelliaanse uitspraak: het inperken van de vrijheid van meningsuiting is het beschermen van de vrijheid van meningsuiting.
Het is erg grappig als er geklaagd wordt over bedrijven die bepalen wat ze op hun platform willen.quote:Op dinsdag 19 december 2023 09:53 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
[..]
Jij bent vast een meester in debatteren.
Ah, nog zo'n autoritair figuurquote:Op dinsdag 19 december 2023 10:21 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Eh nee mensen als Musk met zijn bedrijf vvmu inperken is juist Orwelliaans. Hij wil letterijk een everything app hebben. Rare interpretatie van Orwell heb je.
Vond jij het nodig dat Musk Twitter overnam en waarom?quote:Op dinsdag 19 december 2023 10:22 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Het is erg grappig als er geklaagd wordt over bedrijven die bepalen wat ze op hun platform willen.
Die hebben dan te veel macht. En de oplossing? De macht nog meer centraliseren.
Die emoticon vat dat dus wel goed samen.
Wat bedoel je met nodig?quote:Op dinsdag 19 december 2023 10:26 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Vond jij het nodig dat Musk Twitter overnam en waarom?
Ik las vaak onenigheid over Twitter, dat men een ban kreeg omdat men misinformatie aan het verspreiden was. Volgens sommigen hier was het nodig dat een sterke leider als Musk het overnam en voor eens en altijd wat te doen aan vvmu. Nu bant hij zelf vanuit persoonlijke mening en nu hoor ik ineens geen gezeur over het gebrek aan vvmu.quote:Op dinsdag 19 december 2023 10:28 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Wat bedoel je met nodig?
Vind het wel leuk om te volgen. Is wat anders dan beursgenoteerde social mediabedrijven.
ja, 'misinformatie' werd op grote schaal gedownplayd of verwijderd op Twitter voordat Musk het overnamquote:Op dinsdag 19 december 2023 10:32 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik las vaak onenigheid over Twitter, dat men een ban kreeg omdat men misinformatie aan het verspreiden was. Volgens sommigen hier was het nodig dat een sterke leider als Musk het overnam en voor eens en altijd wat te doen aan vvmu. Nu bant hij zelf vanuit persoonlijke mening en nu hoor ik ineens geen gezeur over het gebrek aan vvmu.
Nee, de overheid moet zorgen voor een level playing field wat betreft participatiemogelijkheden in het publiek debat en dus zorgen dat het oligopolie van techbedrijven niet kan bepalen wie er aan dat debat mee mogen doen en wie niet, evenzo zou de overheid niet moeten aansturen op contentmoderatie en social mediagiganten te verplichten actief te screenen op desinformatie. Als de overheid iets strafbaars ontwaart op een SM-platform (smaad, het in gevaar brengen van de volksgezondheid, oproepen tot geweld) moet zij daar zelf op ingrijpen.quote:Op dinsdag 19 december 2023 10:22 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Het is erg grappig als er geklaagd wordt over bedrijven die bepalen wat ze op hun platform willen.
Die hebben dan te veel macht. En de oplossing? De macht nog meer centraliseren.
Die emoticon vat dat dus wel goed samen.
overheden wereldwijd zijn juist bezig met bepaalde berichten van die platforms áf te krijgenquote:Op dinsdag 19 december 2023 10:38 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Nee, de overheid moet zorgen voor een level playing field wat betreft participatiemogelijkheden in het publiek debat en dus zorgen dat het oligopolie van techbedrijven niet kan bepalen wie er aan dat debat mee mogen doen en wie niet, evenzo zou de overheid niet moeten aansturen op contentmoderatie en social mediagiganten te verplichten actief te screenen op desinformatie. Als de overheid iets strafbaars ontwaart op SM (smaad, het in gevaar brengen van de volksgezondheid, oproepen tot geweld) moet zij daar zelf op ingrijpen.
Ideetjes spuien over hoe het zou moeten zijn is een beetje het idee van subfora als NWS en POL tjappie.quote:Op dinsdag 19 december 2023 10:39 schreef aTypisch het volgende:
[..]
overheden wereldwijd zijn juist bezig met bepaalde berichten van die platforms áf te krijgen
maar lachen dit, die ideetjes over hoe het zou moeten zijn ofzo
Dat is wel een eenzijdige en archaïsche blik op de effecten en sturing van zo'n platform. Overheden mogen er -ongezonde- baat bij hebben om informatie te controleren, bedrijven hebben er baat bij om aangeboden informatie (over tijd) dusdanig te presenteren dat hun verdiensten of marktaandeel groeien. Ook als dat ten koste gaat van minder meetbare kwaliteiten van de doelgroep (die niet toevallig ook de maatschappij is die overheden proberen te vormen met wetgeving, boete en subsidies): Het vermogen om in harmonie samen te leven, empathie, intellectuele, culturele en sociale interesse, de uitwisseling van juiste en gebalanceerde informatie.quote:Op dinsdag 19 december 2023 09:38 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wat ver? Het gaat ontzettend ver. Maar mensen worden verblind door hun ongenoegen met meningen die haaks op die van henzelf staan. Want het is natuurlijk steevast de vrijheid van meningsuiting van de ander die moet worden ingeperkt.
Wat ons angst is zou moeten boezemen, is als overheden bepalen wat informatie en wat desinformatie is. Dat werkt staatscensuur in de hand. Poetin zou er blij van worden.
Dat vul je zelf in, maar dat maakt het nog niet waar. Ik ben nergens verbaasd over, maar het lijkt er op dat ik wel de juiste vraag stelde. Dus voordat Musk het overnam was het volgens vele allemaal een probleem dat mensen gebanned werden, maar nu iemand als Musk het doet is het weer prima.quote:Op dinsdag 19 december 2023 10:34 schreef aTypisch het volgende:
[..]
ja, 'misinformatie' werd op grote schaal gedownplayd of verwijderd op Twitter voordat Musk het overnam
https://time.com/5936036/secret-2020-election-campaign/
maar dat is nu niet ineens weg, alleen heeft hij allicht andere (overheids)banden waar hij zich aan moet houden dan het vorige leiderschap van twitter
als ik het goed begrijp ben je er verbaasd over dat een platformhouder mensen van zijn platform af kan gooien? en zelfs soms misschien van mensen die het in jouw ogen niet zouden verdienen??
jeetje
maar uit niets blijkt dat overheden zijn voor een leveled playing field in de (online) wereldquote:Op dinsdag 19 december 2023 10:40 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ideetjes spuien over hoe het zou moeten zijn is een beetje het idee van subfora als NWS en POL tjappie.
waarom spreek je mij aan op wat je hebt gelezen?quote:Op dinsdag 19 december 2023 10:47 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dat vul je zelf in, maar dat maakt het nog niet waar. Ik ben nergens verbaasd over, maar het lijkt er op dat ik wel de juiste vraag stelde. Dus voordat Musk het overnam was het volgens vele allemaal een probleem dat mensen gebanned werden, maar nu iemand als Musk het doet is het weer prima.
Ik heb altijd al geroepen dat een site zijn eigen huisregels hanteert, er zijn zelf hele zielige butt hurt slachtofferusers op fok die zelfs dat nog censuur vinden. Maar nu banned hij je als je hem bijvoorbeeld voor schut zet, dat lijkt mij niet echt een beleidsdingetje, maar puur 'waar ik zelf zin in heb'. Dus ik snap niet helemaal waarom pas als andere instantie er zich mee gaan bemoeien het als gevaar voor vvmu wordt gezien, maar één man die op persoonlijke titel mensen gaat bannen niet.
Omdat ik niet uitsluit dat jij wat anders bedoelt met 'leveled playing field' dan de praktijk. Dat iedereen een kans krijgt mee te doen met de discussie is wat anders dan dat iedereen maar de meest gevaarlijke onzin mag verspreiden.quote:Op dinsdag 19 december 2023 10:49 schreef aTypisch het volgende:
maar uit niets blijkt dat overheden zijn voor een leveled playing field in de (online) wereld
Ik ageer juist tegen overheden die een gelijk speelveld tegenwerken en voorts ben ik niet voor verplichte identificatie locatiechecks 'en ander spul', grappig hoe slecht jij leest.quote:Op dinsdag 19 december 2023 10:49 schreef aTypisch het volgende:
[..]
maar uit niets blijkt dat overheden zijn voor een leveled playing field in de (online) wereld
ook participatiemogelijkheden worden juist onderuit gehaald door: verplichte identificaties, locatie checks en ander spul
dan is het toch grappig hoe jij erover praat
Dus je wilt anoniem schreeuwen dat iemand een klootzak en kinderverkrachter is en daarom vermoord moet worden omdat je een abjecte mening hebt. Heel goed dat voor serieuze discours de persoon bekend moet zijn bij zulke uitspraken.quote:Op dinsdag 19 december 2023 10:49 schreef aTypisch het volgende:
[..]
ook participatiemogelijkheden worden juist onderuit gehaald door: verplichte identificaties, locatie checks en ander spul
dan is het toch grappig hoe jij erover praat
Nee maar men moet wel de waarheid kunnen vertellen ook al wil de overheid dat niet, en niet als paranoïde en schizofreen omschreven worden.quote:Op dinsdag 19 december 2023 10:55 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dus je wilt anoniem schreeuwen dat iemand een klootzak en kinderverkrachter is en daarom vermoord moet worden omdat je een abjecte mening hebt. Heel goed dat voor serieuze discours de persoon bekend moet zijn bij zulke uitspraken.
Ik weet niet hoeveel beter je af bent als één steenrijke man dat gaat bepalen, die met een afgebroken aanrecht een bedrijf in een opwelling koopt. En wie weet wie het hierna nog koopt.quote:Op dinsdag 19 december 2023 11:00 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Nee maar men moet wel de waarheid kunnen vertellen ook al wil de overheid dat niet, en niet als paranoïde en schizofreen omschreven worden.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Fred_Spijkers
Dit is het gevaar als de overheid gaat beslissen wat de waarheid is.
Geil he, die Musk?quote:Op dinsdag 19 december 2023 11:03 schreef Rnie het volgende:
[ twitter ]
Goed om te zien dat er weer personeel aangenomen wordt.![]()
Ah, het gat dus puur om de persoon?quote:Op dinsdag 19 december 2023 11:08 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik weet niet hoeveel beter je af bent als één steenrijke man dat gaat bepalen, die met een afgebroken aanrecht een bedrijf in een opwelling koopt. En wie weet wie het hierna nog koopt.
Het gaat niet om WIE het is.quote:Op dinsdag 19 december 2023 11:18 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Ah, het gat dus puur om de persoon?
Waarom zie ik je dan niet in dit topic?:quote:
Oh op die fiets. Ben ik dat verplicht?quote:Op dinsdag 19 december 2023 11:21 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Waarom zei ik je dan niet in dit topic?:
NWS / Vlaamse mediareus DPG wil RTL Nederland overnemen voor 1,1 miljard
lolquote:Op dinsdag 19 december 2023 10:55 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dus je wilt anoniem schreeuwen dat iemand een klootzak en kinderverkrachter is en daarom vermoord moet worden omdat je een abjecte mening hebt. Heel goed dat voor serieuze discours de persoon bekend moet zijn bij zulke uitspraken.
Het is zeker te hopen dat dat niet door gaat. Daar ben je het vast ook wel mee eens toch?quote:Op dinsdag 19 december 2023 11:21 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Waarom zie ik je dan niet in dit topic?:
NWS / Vlaamse mediareus DPG wil RTL Nederland overnemen voor 1,1 miljard
Als jij zegt dat het belangrijk is dat rijke mensen niet het nieuws mogen bepalen dan had ik wel verwacht dat je daar gepost had, maar het gaat je om de man.quote:Op dinsdag 19 december 2023 11:23 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Oh op die fiets. Ben ik dat verplicht?
'Je mag ergens geen mening over hebben als je niet in het andere topic komt'.
Vind je het zelf niet een beetje kinderachtig?
Zekers, het is zeer ongezond als bijna alle media bij een persoon/bedrijf ligt.quote:Op dinsdag 19 december 2023 11:28 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Het is zeker te hopen dat dat niet door gaat. Daar ben je het vast ook wel mee eens toch?
Ah want als je een mening hebt, moet je meteen alle topics over dat onderwerp gaan afzoeken en daar hetzelfde gaan zeggen.quote:Op dinsdag 19 december 2023 11:29 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Als jij zegt dat het belangrijk is dat rijke mensen niet het nieuws mogen bepalen dan had ik wel verwacht dat je daar gepost had, maar het gaat je om de man.
Nee hoor juist niet. Ik denk dat het belangrijk is om vrijheid van meningsuiting te beschermen. Daarvoor zijn regels nodig ook online. Heb je bijvoorbeeld zon Alex jones die met zijn megaroeptoeter schreeuwt dat de ouders van Sandy hook kinderen acteurs zijn met bijbehorende gevolgen van dien wordt de vvmu van die ouders ernstig geschaad. Jij vind het misschien wel lachen als de Jones's Tate's en Musks van deze wereld meer recht op hun mening hebben dan normies als jij en ik. Ik niet.quote:
voor iemand die zogenaamd voor vrijheid van meningsuiting staat wil je wel een aantal zaken beperken geloof ikquote:Op dinsdag 19 december 2023 13:59 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nee hoor juist niet. Ik denk dat het belangrijk is om vrijheid van meningsuiting te beschermen. Daarvoor zijn regels nodig ook online. Heb je bijvoorbeeld zon Alex jones die met zijn megaroeptoeter schreeuwt dat de ouders van Sandy hook kinderen acteurs zijn met bijbehorende gevolgen van dien wordt de vvmu van die ouders ernstig geschaad. Jij vind het misschien wel lachen als de Jones's Tate's en Musks van deze wereld meer recht op hun mening hebben dan normies als jij en ik. Ik niet.
Claudias gedweep met wetenschap in deze is volstrekt kansloos, tuurlijk als je vaak genoeg de holocaust ontkent kunnen mensen gaan geloven dat het niet gebeurd is. Misschien kun je hopen dat de wetenschap dan ook daarin meegaat. Ik geloof niet dat discussie over of de holocaust gebeurt is of niet nog waarde heeft. Het is gebeurd. Het enige positieve aan ontkenning van zulke realiteit is als je een extremistische politieke agenda hebt.
De grondwet in de US is geschreven in een tijd dat "spread like wildfire" scenario's nagenoeg niet aan de orde waren. Er is natuurlijk geen rekening gehouden met Social Media platformen waar miljoenen mensen de krankzinnige mening van persoon XYZ op hele grote schaal kunnen delen, liken en sharen.quote:Op dinsdag 19 december 2023 13:59 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nee hoor juist niet. Ik denk dat het belangrijk is om vrijheid van meningsuiting te beschermen. Daarvoor zijn regels nodig ook online. Heb je bijvoorbeeld zon Alex jones die met zijn megaroeptoeter schreeuwt dat de ouders van Sandy hook kinderen acteurs zijn met bijbehorende gevolgen van dien wordt de vvmu van die ouders ernstig geschaad. Jij vind het misschien wel lachen als de Jones's Tate's en Musks van deze wereld meer recht op hun mening hebben dan normies als jij en ik. Ik niet.
Claudias gedweep met wetenschap in deze is volstrekt kansloos, tuurlijk als je vaak genoeg de holocaust ontkent kunnen mensen gaan geloven dat het niet gebeurd is. Misschien kun je hopen dat de wetenschap dan ook daarin meegaat. Ik geloof niet dat discussie over of de holocaust gebeurt is of niet nog waarde heeft. Het is gebeurd. Het enige positieve aan ontkenning van zulke realiteit is als je een extremistische politieke agenda hebt.
Jij kan niet eens een argument maken.quote:Op dinsdag 19 december 2023 14:05 schreef aTypisch het volgende:
[..]
voor iemand die zogenaamd voor vrijheid van meningsuiting staat wil je wel een aantal zaken beperken geloof ik
The remedy to being wrong isn't censorship, it's more speech.
dat laatste zinnetje is ook wel lachwekkend, je spreekt jezelf constant tegen in de realiteit
dat zeg ik nietquote:Op dinsdag 19 december 2023 14:14 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Jij kan niet eens een argument maken.
Je eerste zin zegt niks. 2e willekeurige quote. Laatste zin nogmaals geen inhoud enkel een kwalificatie.
Probeer anders eens iets te onderbouwen, waarom kun je volgens jou alleen voor vrijheid van meningsuiting zijn als niks beperkt mag worden?
je trekt hele rare conclusies weerquote:Wat is er lachwekkend aan de zin, hoe spreek ik mezelf tegen volgens jou.
Of leg uit waarom je met deze qoute komt. Ik heb het fout over de holocaust dus het moet meer ontkent worden ofzo?
Ik zou 'm toch nog afkijken als ik jou was, mocht je dat intussen nog niet gedaan hebben natuurlijk. Is een interessant item waarbij Musk ook als vehikel en voorbeeld wordt gebruikt om een breder sociaal vraagstuk aan te kaarten (zoals gebruikelijk bij LWT).quote:Op maandag 18 december 2023 17:08 schreef Rnie het volgende:
[..]
Beetje, maar ik vind dit soort lachband humor in die monoloog setting praktisch tot nooit grappig.
[..]
Na tien minuten uitgezet. Wordt het nog grappig?
Valt wel mee gezien je met je cryptische one liners alles openlaat aan de ander te intrepreteren wat je nou probeert te zeggen zul je wel vaak tegenkomen dat de ander je gedachten niet kon lezen.quote:Op dinsdag 19 december 2023 14:18 schreef aTypisch het volgende:
[..]
dat zeg ik niet
je trekt hele rare conclusies weer
Jones en Snowden zijn natuurlijk niet te vergelijken dat zijn twee uitersten. Snowden riskeerde zijn leven om informatie te delen voor een ideaal groter dan hijzelf. Jones gebruikt zijn platform om zichzelf te verrijken met leugens al moet hij ervoor over lijken.quote:maar het is een quote van snowden, in jouw voorbeelden gaat het bijvoorbeeld over jones
die gozer is toch compleet afgemaakt in het publieke debat omdat hij daar compleet fout zat?
als hij een verboden onderwerp is of een verbod heeft, dan valt dat weg
hij kon eerst zijn debiele dingen roepen, en dan kan men daar vervolgens wat van vinden
de microfoon afpakken van onwelgevalligen drukt die zieke gedachtes alleen maar naar extremere underground plekken
in bijna elk denkbaar land zijn hier overigens gewoon wettelijke kaders voor, die vaak ook veel te ver gaan
rond de verkiezingen in turkije werd een politieke opponent nog van het platform gegooid onder overheidsdruk
dat werk je alleen maar in de hand met die drang naar meer controle erover
gr
. Als het ondergronds moet gaat Jones geen 1.7 miljoen mensen bereiken hoor. Jij ziet dat Jones is afgemaakt ik ben realistischer hij is nu populairder dan ooit. Komt natuurlijk ook door de spotlight die hij cadeau krijgt.quote:Twitter suspended Jones's account on Sept. 6, 2018, and archives show Jones with roughly 900,000 followers at that time. Jones initially signed up for Twitter in 2010. It took Jones eight years to reach 900,000 - and in span of days, he nearly doubled it to 1.7 million
Zoals met het propageren van lockdown-maatregelen of beleid waardoor sport, zorg of eten van mindere kwaliteit wordt?quote:Op dinsdag 19 december 2023 10:38 schreef -XOR- het volgende:
het in gevaar brengen van de volksgezondheid
Precies, je ontbeert het vermogen om je eigen inzicht op waarde te schatten t.o.v. vvmu. Het is misplaatste arrogantie met een gebrek aan reflectie en nieuwsgierigheid.quote:Op dinsdag 19 december 2023 16:21 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Waarom je liever zieke gedachtes op de voorgrond ziet waar ze meer mensen bereiken en dus meer schade veroorzaken dat vind ik bizar.
Volgens mij was dat niet strafbaar.quote:Op dinsdag 19 december 2023 16:29 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Zoals met het propageren van lockdown-maatregelen of beleid waardoor sport, zorg of eten van mindere kwaliteit wordt?
Maar waar heb je het dan over? Spreken over het vergiftigen van het water oid?quote:Op dinsdag 19 december 2023 16:46 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Volgens mij was dat niet strafbaar.
Ik dacht eerlijkgezegd dat er een wetsartikel bestond over het in gevaar brengen van de volksgezondheid maar na Googlen vind ik het niet.quote:Op dinsdag 19 december 2023 16:47 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Maar waar heb je het dan over? Spreken over het vergiftigen van het water oid?
Hmm, het leek me ook wel aannemelijk (daadwerkelijke en concrete handeling met dat als doel), maar niet in relatie tot vvmu.quote:Op dinsdag 19 december 2023 16:50 schreef -XOR- het volgende:
Ik dacht eerlijkgezegd dat er een wetsartikel bestond over het in gevaar brengen van de volksgezondheid maar na Googlen vind ik het niet.
dat kan niet als je coca cola en heineken in je land hebtquote:Op dinsdag 19 december 2023 16:50 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik dacht eerlijkgezegd dat er een wetsartikel bestond over het in gevaar brengen van de volksgezondheid maar na Googlen vind ik het niet.
quote:Op dinsdag 19 december 2023 16:36 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Precies, je ontbeert het vermogen om je eigen inzicht op waarde te schatten t.o.v. vvmu. Het is misplaatste arrogantie met een gebrek aan reflectie en nieuwsgierigheid.
Whehe, ben bezig met verhuizen en kwam vandaag nog deze nagenoeg onleesbare aantekeningen van vroegah tegen. (Ja, ik heb het handschrift van iemand met het downsyndroomquote:Op dinsdag 19 december 2023 19:03 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Immers geen gordelloze autos meer en je moet een gordel dragen. Zo'n beperking je moet iets noemt men in filosofie ook wel negatieve vrijheid.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Op dinsdag 19 december 2023 19:03 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Waarom dit verhaaltje nou omdat het ook in het geval van regels voor grote techbedrijven relevant is. Stel je mag straks niet meer op X verkondigen dat de holocaust een hoax is of dat negers minderwaardig zijn. Dan lever je misschien een klein beetje vrijheid in. Aan de andere kant heb je mijns inziens zeker meer winst, veelvuldig haat verspreiden is niet zonder gevolgen. Over hoe streng je moet modereren wat wel en niet moet kunnen daar kun je wat mij betreft veelvuldig over discussieren. Dat het noodzakelijk is, tja dat is mijn conclusie in ieder geval na 20 jaar veel internetten zonder moderatie gaat het nog kut in de meest hechte online communities.Mwheh, vandaag geen zin in (het kan ingewikkeld worden). Maar vaak zat gedaan. Misschien morgen even een oude post opzoeken en oppoetsen.quote:Op dinsdag 19 december 2023 19:03 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Prima trouwens dat je het niet met me eens bent hoor, maar mijn mening meteen bij het grofvuil zetten omdat hij je niet zint is“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
Jezus, wat een lekker wijf was dat vroeger he? Allememaggies zeg, wat is daar tegenwoordig van terechtgekomen?quote:Op dinsdag 19 december 2023 19:03 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Met Ancilla nog op de piratenpartij gestemd.
Na tien minuten uitgezet. Wordt het nog grappig?quote:
Geen idee ik vond haar wel goede teksten hebben maar voor haar kortstondige politieke stint stond ze niet op mijn radar erna ook niet meer.quote:Op dinsdag 19 december 2023 21:27 schreef Rnie het volgende:
[..]
Jezus, wat een lekker wijf was dat vroeger he? Allememaggies zeg, wat is daar tegenwoordig van terechtgekomen?
Presentatrice bij black box.quote:Op dinsdag 19 december 2023 21:27 schreef Rnie het volgende:
[..]
Jezus, wat een lekker wijf was dat vroeger he? Allememaggies zeg, wat is daar tegenwoordig van terechtgekomen?
Storinkje?quote:Op donderdag 21 december 2023 07:09 schreef Toby56 het volgende:
En nu?
Twitter/X uit de EU?
Weinig te zien momenteel.
Een storinkje of GO FOK YOURSELF... that's the question.quote:Op donderdag 21 december 2023 07:10 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Storinkje?
Het oogt er idd wat leeg.
Kaput.quote:Op donderdag 21 december 2023 07:09 schreef Toby56 het volgende:
En nu?
Twitter/X uit de EU?
Weinig te zien momenteel.
De EU heeft het bedrijf vermoord en de aarde is getuige ?quote:Op donderdag 21 december 2023 07:13 schreef Toby56 het volgende:
Een storinkje of GO FOK YOURSELF... that's the question.
Alleen Marsmannetjes- en vrouwtjes plus Marsreizigers en Marswikkels worden m.i.v. vandaag, de eerste barre winterdag van rampjaar 2023, nog toegestaan op X.quote:Op donderdag 21 december 2023 07:17 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
De EU heeft het bedrijf vermoord en de aarde is getuige ?
Het algoritme wat betreft de Top Charts in de App Store/ Play Store heb ik nooit gesnapt.quote:Op vrijdag 22 december 2023 00:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, gaat super. De iOS app is inmiddels uit de top 100 van de App Store gevallen, maar kniesoor die daarop let
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 22 december 2023 10:15 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Musk is een visionair, die komt in de geschiedenis boekjes terecht
een visonair zoals er maar weinig in de geschiedenis zijn geweest
Zorg wel dat je niets laat lekken!quote:Op vrijdag 22 december 2023 10:15 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Musk is een visionair, die komt in de geschiedenis boekjes terecht
een visonair zoals er maar weinig in de geschiedenis zijn geweest
mijn zwager is met 120 km per uur vanachter het stuur door de voorruit gevlogen en in een sloot verderop verzopenquote:Op dinsdag 19 december 2023 19:03 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]Over arrogantie gesproken zie deze claim van je.
Hmm even over mezelf al 17 jaar deze account hier. Met Ancilla nog op de piratenpartij gestemd. Mijn scriptie ging over de sleepwet. Waar ik niet vind dat wat we krijgen opweegt tegen wat we verloren. Digitale vrijheid is nogal een onderwerp wat me al lang interesseert en ik best wat vanaf weet. Het is allemaal niet zo zwart wit als of je mag alles zeggen of niks.
Kijk als een overheid autofabrikanten verplicht gordels in auto's te doen en mensen verplicht gordels te dragen kun je dat zien als autoritair of een verlies aan vrijheid. Immers geen gordelloze autos meer en je moet een gordel dragen. Zo'n beperking je moet iets noemt men in filosofie ook wel negatieve vrijheid.
Maar het verplichten van een gordel heeft ook voordelen, bijvoorbeeld minder fatale ongevallen of de mogelijkheid een gordel te dragen in je auto. Dat noemt men dan positieve vrijheid.
In geval van gordels denk ik dat wat het oplevert aan positieve vrijheid duidelijk meer is dan de kosten aan negatieve vrijheid.
nee dat is niet waaar , de man gaat de geschiedenisboekjes in om zijn uitvindingen en visie, X gaat het succes van Wechat evenarenquote:Op vrijdag 22 december 2023 10:19 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
De man is vooral goed in marketing en dat is het wel zo'n beetje.
Ah, daar hebben we Hoofd PR van de Anti Musk Brigade.quote:Op vrijdag 22 december 2023 10:19 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
De man is vooral goed in marketing en dat is het wel zo'n beetje.
Heb je de Following tab al gevonden?quote:Op vrijdag 22 december 2023 10:21 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Zorg wel dat je niets laat lekken!
Het verschil tussen regels m.b.t. meningen en autogordels is dat een autogordel objectief vast te stellen is als een veiligheidsmaatregel. Er is geen sprake van interpretatie, geen sprake van "ik vind dit een autogordel" of "ik vind dit geen autogordel". Een autogordel is simpelweg wat het is en het draagt bij aan de veiligheid van inzittenden van een auto.quote:Op dinsdag 19 december 2023 19:03 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]Over arrogantie gesproken zie deze claim van je.
Hmm even over mezelf al 17 jaar deze account hier. Met Ancilla nog op de piratenpartij gestemd. Mijn scriptie ging over de sleepwet. Waar ik niet vind dat wat we krijgen opweegt tegen wat we verloren. Digitale vrijheid is nogal een onderwerp wat me al lang interesseert en ik best wat vanaf weet. Het is allemaal niet zo zwart wit als of je mag alles zeggen of niks.
Kijk als een overheid autofabrikanten verplicht gordels in auto's te doen en mensen verplicht gordels te dragen kun je dat zien als autoritair of een verlies aan vrijheid. Immers geen gordelloze autos meer en je moet een gordel dragen. Zo'n beperking je moet iets noemt men in filosofie ook wel negatieve vrijheid.
Maar het verplichten van een gordel heeft ook voordelen, bijvoorbeeld minder fatale ongevallen of de mogelijkheid een gordel te dragen in je auto. Dat noemt men dan positieve vrijheid.
In geval van gordels denk ik dat wat het oplevert aan positieve vrijheid duidelijk meer is dan de kosten aan negatieve vrijheid.
Bij de sleepwet is naar mijn mening vrijwel geen winst, terwijl onze vrijheid wel wordt aangetast (dit is meer theoretisch want praktisch merk ik er voorlopig niks van).
Waarom dit verhaaltje nou omdat het ook in het geval van regels voor grote techbedrijven relevant is. Stel je mag straks niet meer op X verkondigen dat de holocaust een hoax is of dat negers minderwaardig zijn. Dan lever je misschien een klein beetje vrijheid in. Aan de andere kant heb je mijns inziens zeker meer winst, veelvuldig haat verspreiden is niet zonder gevolgen. Over hoe streng je moet modereren wat wel en niet moet kunnen daar kun je wat mij betreft veelvuldig over discussieren. Dat het noodzakelijk is, tja dat is mijn conclusie in ieder geval na 20 jaar veel internetten zonder moderatie gaat het nog kut in de meest hechte online communities.
Prima trouwens dat je het niet met me eens bent hoor, maar mijn mening meteen bij het grofvuil zetten omdat hij je niet zint is
Waarom probeer je niet uit te leggen waarom ik ongelijk heb. Kom niet met een glijdende schaal want dat argument kan je beide kanten opmaken.
Dat heb ik met die obsessieve adoratie.quote:Op vrijdag 22 december 2023 12:41 schreef Rnie het volgende:
[..]
Blijf die antipathie wel bijzonder vinden overigens.
Ja, het blijft inderdaad een bizar fenomeen.quote:Op zaterdag 23 december 2023 13:01 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Dat heb ik met die obsessieve adoratie.
Ik zat die thread even te lezen en het is inderdaad mooi om te zien wat er snel kan gebeuren. Aan de andere kant klikte ik bij zo'n eenzaam iemand op het account en zie dan in de omschrijving staan 'al 7 jaar borderline en helemaal alleen'. Je weet niet precies wat je je met dit soort figuren op de hals haalt...quote:
Eens hoor, maar het toont maar mooi aan dat zo'n platform ook gewoon voor verbinding kan zorgen.quote:Op zaterdag 23 december 2023 13:10 schreef Mike het volgende:
[..]
Ik zat die thread even te lezen en het is inderdaad mooi om te zien wat er snel kan gebeuren. Aan de andere kant klikte ik bij zo'n eenzaam iemand op het account en zie dan in de omschrijving staan 'al 7 jaar borderline en helemaal alleen'. Je weet niet precies wat je je met dit soort figuren op de hals haalt...
Heb je de Following tab al gevonden?quote:Op zaterdag 23 december 2023 12:34 schreef Vis1980 het volgende:
Gedverderrie, wat een blinde adoratie van een man met een beetje geld. Het is behoorlijk lachwekkend om te zien gebeuren. Muskpijperts!
Wat zie je als "blinde adoratie"?quote:Op zaterdag 23 december 2023 12:34 schreef Vis1980 het volgende:
Gedverderrie, wat een blinde adoratie van een man met een beetje geld. Het is behoorlijk lachwekkend om te zien gebeuren. Muskpijperts!
Fixed that for you. Misschien moet je eens uit die media bubbel stappen.quote:Op zaterdag 23 december 2023 12:34 schreef Vis1980 het volgende:
Gedverderrie, wat een gestuurde haat vanuit de media op een man met een eigen mening. Omdat Elon niet meer democratisch stemt. Het is behoorlijk lachwekkend om te zien gebeuren dat velen maar klakkeloos alles overnemen. Racisten! haten op een Afrikaanse visionair.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
quote:Op zaterdag 23 december 2023 19:35 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Fixed that for you. Misschien moet je eens uit die media bubbel stappen.Je bent de complottheorie / verspreide misinformatie over de emerald mine vergeten toe te voegen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De enige echte.
Dan ken je Epicbeardman nog niet, die gelooft zelfs nog dat 911 een complot is.quote:Op zaterdag 23 december 2023 20:10 schreef Rnie het volgende:
[..]
Je bent de complottheorie / verspreide misinformatie over de emerald mine vergeten toe te voegen.
quote:Op zaterdag 23 december 2023 19:35 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Fixed that for you. Misschien moet je eens uit die media bubbel stappen.Ja leuk en aardig, maar zijn politieke voorkeur maakt mijn geen reet uit, maar rijke mensen pijpen, omdat ze rijk zijn, vind ik nogal gay. Maar goed, als ie Soros heet, dan is het allemaal evil.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
Uiterst bijzondere opmerkingquote:Op zondag 24 december 2023 01:41 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
maar rijke mensen pijpen, omdat ze rijk zijn, vind ik nogal gay.
En wie doet dat dan?quote:Op zondag 24 december 2023 01:41 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja leuk en aardig, maar zijn politieke voorkeur maakt mijn geen reet uit, maar rijke mensen pijpen, omdat ze rijk zijn, vind ik nogal gay. Maar goed, als ie Soros heet, dan is het allemaal evil.
Zou wel leuk zijn eens inzicht te hebben hoe mensen 20 jaar geleden reageerden.quote:Op donderdag 21 december 2023 07:24 schreef Toby56 het volgende:
Als Muskie inderdaad besloten heeft om zijn kostbare speeltje uit de EU terug te trekken, dan biedt dat nieuwe mogelijkheden voooooooooooooorrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.... FOK!!![]()
Terug naar de goeie ouwe forumtijden uit 1999, toen iedereen elkaar nog met 'u' aansprak.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |