quote:
Op dinsdag 19 december 2023 16:36 schreef Akathisia het volgende:[..]
Precies, je ontbeert het vermogen om je eigen inzicht op waarde te schatten t.o.v. vvmu. Het is misplaatste arrogantie met een gebrek aan reflectie en nieuwsgierigheid.

Over arrogantie gesproken zie deze claim van je.
Hmm even over mezelf al 17 jaar deze account hier. Met Ancilla nog op de piratenpartij gestemd. Mijn scriptie ging over de sleepwet. Waar ik niet vind dat wat we krijgen opweegt tegen wat we verloren. Digitale vrijheid is nogal een onderwerp wat me al lang interesseert en ik best wat vanaf weet. Het is allemaal niet zo zwart wit als of je mag alles zeggen of niks.
Kijk als een overheid autofabrikanten verplicht gordels in auto's te doen en mensen verplicht gordels te dragen kun je dat zien als autoritair of een verlies aan vrijheid. Immers geen gordelloze autos meer en je moet een gordel dragen. Zo'n beperking je moet iets noemt men in filosofie ook wel negatieve vrijheid.
Maar het verplichten van een gordel heeft ook voordelen, bijvoorbeeld minder fatale ongevallen of de mogelijkheid een gordel te dragen in je auto. Dat noemt men dan positieve vrijheid.
In geval van gordels denk ik dat wat het oplevert aan positieve vrijheid duidelijk meer is dan de kosten aan negatieve vrijheid.
Bij de sleepwet is naar mijn mening vrijwel geen winst, terwijl onze vrijheid wel wordt aangetast (dit is meer theoretisch want praktisch merk ik er voorlopig niks van).
Waarom dit verhaaltje nou omdat het ook in het geval van regels voor grote techbedrijven relevant is. Stel je mag straks niet meer op X verkondigen dat de holocaust een hoax is of dat negers minderwaardig zijn. Dan lever je misschien een klein beetje vrijheid in. Aan de andere kant heb je mijns inziens zeker meer winst, veelvuldig haat verspreiden is niet zonder gevolgen. Over hoe streng je moet modereren wat wel en niet moet kunnen daar kun je wat mij betreft veelvuldig over discussieren. Dat het noodzakelijk is, tja dat is mijn conclusie in ieder geval na 20 jaar veel internetten zonder moderatie gaat het nog kut in de meest hechte online communities.
Prima trouwens dat je het niet met me eens bent hoor, maar mijn mening meteen bij het grofvuil zetten omdat hij je niet zint is

Waarom probeer je niet uit te leggen waarom ik ongelijk heb. Kom niet met een glijdende schaal want dat argument kan je beide kanten opmaken.