abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211670977
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 16:50 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ik dacht eerlijkgezegd dat er een wetsartikel bestond over het in gevaar brengen van de volksgezondheid maar na Googlen vind ik het niet.
dat kan niet als je coca cola en heineken in je land hebt :+
pi_211672239
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 16:36 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Precies, je ontbeert het vermogen om je eigen inzicht op waarde te schatten t.o.v. vvmu. Het is misplaatste arrogantie met een gebrek aan reflectie en nieuwsgierigheid.
:') Over arrogantie gesproken zie deze claim van je.

Hmm even over mezelf al 17 jaar deze account hier. Met Ancilla nog op de piratenpartij gestemd. Mijn scriptie ging over de sleepwet. Waar ik niet vind dat wat we krijgen opweegt tegen wat we verloren. Digitale vrijheid is nogal een onderwerp wat me al lang interesseert en ik best wat vanaf weet. Het is allemaal niet zo zwart wit als of je mag alles zeggen of niks.

Kijk als een overheid autofabrikanten verplicht gordels in auto's te doen en mensen verplicht gordels te dragen kun je dat zien als autoritair of een verlies aan vrijheid. Immers geen gordelloze autos meer en je moet een gordel dragen. Zo'n beperking je moet iets noemt men in filosofie ook wel negatieve vrijheid.
Maar het verplichten van een gordel heeft ook voordelen, bijvoorbeeld minder fatale ongevallen of de mogelijkheid een gordel te dragen in je auto. Dat noemt men dan positieve vrijheid.
In geval van gordels denk ik dat wat het oplevert aan positieve vrijheid duidelijk meer is dan de kosten aan negatieve vrijheid.

Bij de sleepwet is naar mijn mening vrijwel geen winst, terwijl onze vrijheid wel wordt aangetast (dit is meer theoretisch want praktisch merk ik er voorlopig niks van).

Waarom dit verhaaltje nou omdat het ook in het geval van regels voor grote techbedrijven relevant is. Stel je mag straks niet meer op X verkondigen dat de holocaust een hoax is of dat negers minderwaardig zijn. Dan lever je misschien een klein beetje vrijheid in. Aan de andere kant heb je mijns inziens zeker meer winst, veelvuldig haat verspreiden is niet zonder gevolgen. Over hoe streng je moet modereren wat wel en niet moet kunnen daar kun je wat mij betreft veelvuldig over discussieren. Dat het noodzakelijk is, tja dat is mijn conclusie in ieder geval na 20 jaar veel internetten zonder moderatie gaat het nog kut in de meest hechte online communities.

Prima trouwens dat je het niet met me eens bent hoor, maar mijn mening meteen bij het grofvuil zetten omdat hij je niet zint is :')

Waarom probeer je niet uit te leggen waarom ik ongelijk heb. Kom niet met een glijdende schaal want dat argument kan je beide kanten opmaken.
pi_211673663
quote:
6s.gif Op dinsdag 19 december 2023 19:03 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Immers geen gordelloze autos meer en je moet een gordel dragen. Zo'n beperking je moet iets noemt men in filosofie ook wel negatieve vrijheid.
Whehe, ben bezig met verhuizen en kwam vandaag nog deze nagenoeg onleesbare aantekeningen van vroegah tegen. (Ja, ik heb het handschrift van iemand met het downsyndroom :+).

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
Waarom dit verhaaltje nou omdat het ook in het geval van regels voor grote techbedrijven relevant is. Stel je mag straks niet meer op X verkondigen dat de holocaust een hoax is of dat negers minderwaardig zijn. Dan lever je misschien een klein beetje vrijheid in. Aan de andere kant heb je mijns inziens zeker meer winst, veelvuldig haat verspreiden is niet zonder gevolgen. Over hoe streng je moet modereren wat wel en niet moet kunnen daar kun je wat mij betreft veelvuldig over discussieren. Dat het noodzakelijk is, tja dat is mijn conclusie in ieder geval na 20 jaar veel internetten zonder moderatie gaat het nog kut in de meest hechte online communities.
quote:
Prima trouwens dat je het niet met me eens bent hoor, maar mijn mening meteen bij het grofvuil zetten omdat hij je niet zint is
Mwheh, vandaag geen zin in (het kan ingewikkeld worden). Maar vaak zat gedaan. Misschien morgen even een oude post opzoeken en oppoetsen.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_211674367
quote:
Met Ancilla nog op de piratenpartij gestemd.
Jezus, wat een lekker wijf was dat vroeger he? Allememaggies zeg, wat is daar tegenwoordig van terechtgekomen?
De enige echte.
  dinsdag 19 december 2023 @ 21:43:08 #155
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_211674601
quote:
2s.gif Op maandag 18 december 2023 17:08 schreef Rnie het volgende:

Na tien minuten uitgezet. Wordt het nog grappig?
[/quote]

Je bent afgehaakt na het zien van het segment van 'bait and switch' bij Tesla?
Géén kloon van tvlxd!
pi_211675198
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 december 2023 21:27 schreef Rnie het volgende:

[..]
Jezus, wat een lekker wijf was dat vroeger he? Allememaggies zeg, wat is daar tegenwoordig van terechtgekomen?
Geen idee ik vond haar wel goede teksten hebben maar voor haar kortstondige politieke stint stond ze niet op mijn radar erna ook niet meer.
Ik vond dat Oliver filmpje ook niet heel grappig hoor soms pakt zijn humor me hier niet maar ik denk dat hij goed informatie overbrengt.
pi_211675319
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 december 2023 21:27 schreef Rnie het volgende:

[..]
Presentatrice bij black box.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_211687716
twitter
pi_211687995
En nu?

Twitter/X uit de EU?

Weinig te zien momenteel.
Ik doe het ff rustig aan.
  donderdag 21 december 2023 @ 07:10:45 #160
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_211687997
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2023 07:09 schreef Toby56 het volgende:
En nu?

Twitter/X uit de EU?

Storinkje?

Het oogt er idd wat leeg.
pi_211688006
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2023 07:10 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Storinkje?

Het oogt er idd wat leeg.
Een storinkje of GO FOK YOURSELF... that's the question. ;)
pi_211688010
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2023 07:09 schreef Toby56 het volgende:
En nu?

Twitter/X uit de EU?

Kaput.

Had net iets geplaatst..... dacht al dat het daar aan lag. :')
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_211688018
quote:
Op donderdag 21 december 2023 07:13 schreef Toby56 het volgende:

Een storinkje of GO FOK YOURSELF... that's the question. ;)
De EU heeft het bedrijf vermoord en de aarde is getuige ? 11.gif
pi_211688030
quote:
6s.gif Op donderdag 21 december 2023 07:17 schreef Treinhomo het volgende:

[..]
De EU heeft het bedrijf vermoord en de aarde is getuige ? 11.gif
Alleen Marsmannetjes- en vrouwtjes plus Marsreizigers en Marswikkels worden m.i.v. vandaag, de eerste barre winterdag van rampjaar 2023, nog toegestaan op X. ^p^ 8)7
  donderdag 21 december 2023 @ 07:20:26 #165
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211688031
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2023 07:13 schreef Montagui het volgende:

[..]
Kaput.

Had net iets geplaatst..... dacht al dat het daar aan lag. :')
Heb jij X kapotgemaakt?!? :o
Ik dacht ook al "wat raar..."
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 21 december 2023 @ 07:21:34 #166
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211688035
Er is vast wel iemand die via een VPN buiten de EU op X zit, heeft die nog wel (nieuwe) Tweets in beeld?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_211688046
Als Muskie inderdaad besloten heeft om zijn kostbare speeltje uit de EU terug te trekken, dan biedt dat nieuwe mogelijkheden voooooooooooooorrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.... FOK!! ^O^

Terug naar de goeie ouwe forumtijden uit 1999, toen iedereen elkaar nog met 'u' aansprak. O-)
pi_211688103
Bek?
  donderdag 21 december 2023 @ 07:42:44 #169
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211688107
Het werkt hier weer hoor.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_211688114
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2023 07:42 schreef Leandra het volgende:
Het werkt hier weer hoor.
Yes, vandaar 'bek?' (back).
Wilde ff checken of ik de enige was...
pi_211688136
Kan ik in elk geval dit kanaal weer volgen/lurken...

twitter
pi_211688174
Er is geklust, dat is duidelijk.
Hier op FOK! zijn de geciteerde tweets ook weer in de ouderwetse modus te bekijken.
pi_211688326
quote:
Dit is uiteraard meer BNW materiaal. Totale onzin.
pi_211693676
twitter

Gefeliciteerd Linda Yaccarino *O*
De enige echte.
  vrijdag 22 december 2023 @ 00:54:05 #175
12221 Tijn