abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 19 december 2023 @ 11:08:45 #126
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_211666990
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 11:00 schreef ReplaR het volgende:

[..]
Nee maar men moet wel de waarheid kunnen vertellen ook al wil de overheid dat niet, en niet als paranoïde en schizofreen omschreven worden.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Fred_Spijkers

Dit is het gevaar als de overheid gaat beslissen wat de waarheid is.
Ik weet niet hoeveel beter je af bent als één steenrijke man dat gaat bepalen, die met een afgebroken aanrecht een bedrijf in een opwelling koopt. En wie weet wie het hierna nog koopt.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  dinsdag 19 december 2023 @ 11:09:19 #127
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_211666997
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 december 2023 11:03 schreef Rnie het volgende:
[ twitter ]

Goed om te zien dat er weer personeel aangenomen wordt. *O*
Geil he, die Musk?
pi_211667094
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 11:08 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ik weet niet hoeveel beter je af bent als één steenrijke man dat gaat bepalen, die met een afgebroken aanrecht een bedrijf in een opwelling koopt. En wie weet wie het hierna nog koopt.
Ah, het gat dus puur om de persoon?
  dinsdag 19 december 2023 @ 11:19:21 #129
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_211667106
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 11:18 schreef ReplaR het volgende:

[..]
Ah, het gat dus puur om de persoon?
Het gaat niet om WIE het is.
pi_211667114
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 11:09 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Geil he, die Musk?
Musk is geen X en X is geen Musk. Of heb ik iets gemist?
De enige echte.
pi_211667123
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 11:19 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Het gaat niet om WIE het is.
Waarom zie ik je dan niet in dit topic?:
NWS / Vlaamse mediareus DPG wil RTL Nederland overnemen voor 1,1 miljard
  dinsdag 19 december 2023 @ 11:23:30 #132
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_211667141
quote:
Oh op die fiets. Ben ik dat verplicht?

'Je mag ergens geen mening over hebben als je niet in het andere topic komt'.

Vind je het zelf niet een beetje kinderachtig?
pi_211667174
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 10:55 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Dus je wilt anoniem schreeuwen dat iemand een klootzak en kinderverkrachter is en daarom vermoord moet worden omdat je een abjecte mening hebt. Heel goed dat voor serieuze discours de persoon bekend moet zijn bij zulke uitspraken.
lol
pi_211667211
quote:
Het is zeker te hopen dat dat niet door gaat. Daar ben je het vast ook wel mee eens toch?
pi_211667214
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 11:23 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Oh op die fiets. Ben ik dat verplicht?

'Je mag ergens geen mening over hebben als je niet in het andere topic komt'.

Vind je het zelf niet een beetje kinderachtig?
Als jij zegt dat het belangrijk is dat rijke mensen niet het nieuws mogen bepalen dan had ik wel verwacht dat je daar gepost had, maar het gaat je om de man.

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 11:28 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Het is zeker te hopen dat dat niet door gaat. Daar ben je het vast ook wel mee eens toch?
Zekers, het is zeer ongezond als bijna alle media bij een persoon/bedrijf ligt.
Als Musk bijna alle social media wilt overnemen word ik ook boos.

[ Bericht 15% gewijzigd door ReplaR op 19-12-2023 11:52:55 ]
  dinsdag 19 december 2023 @ 11:31:11 #136
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_211667232
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 11:29 schreef ReplaR het volgende:

[..]
Als jij zegt dat het belangrijk is dat rijke mensen niet het nieuws mogen bepalen dan had ik wel verwacht dat je daar gepost had, maar het gaat je om de man.
Ah want als je een mening hebt, moet je meteen alle topics over dat onderwerp gaan afzoeken en daar hetzelfde gaan zeggen. _O- Wat een armoe!
pi_211667295
twitter

Thriving & flourishing. :) _O_
De enige echte.
pi_211668815
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 10:23 schreef aTypisch het volgende:

[..]
Ah, nog zo'n autoritair figuur
Nee hoor juist niet. Ik denk dat het belangrijk is om vrijheid van meningsuiting te beschermen. Daarvoor zijn regels nodig ook online. Heb je bijvoorbeeld zon Alex jones die met zijn megaroeptoeter schreeuwt dat de ouders van Sandy hook kinderen acteurs zijn met bijbehorende gevolgen van dien wordt de vvmu van die ouders ernstig geschaad. Jij vind het misschien wel lachen als de Jones's Tate's en Musks van deze wereld meer recht op hun mening hebben dan normies als jij en ik. Ik niet.

Claudias gedweep met wetenschap in deze is volstrekt kansloos, tuurlijk als je vaak genoeg de holocaust ontkent kunnen mensen gaan geloven dat het niet gebeurd is. Misschien kun je hopen dat de wetenschap dan ook daarin meegaat. Ik geloof niet dat discussie over of de holocaust gebeurt is of niet nog waarde heeft. Het is gebeurd. Het enige positieve aan ontkenning van zulke realiteit is als je een extremistische politieke agenda hebt.
pi_211668900
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 13:59 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Nee hoor juist niet. Ik denk dat het belangrijk is om vrijheid van meningsuiting te beschermen. Daarvoor zijn regels nodig ook online. Heb je bijvoorbeeld zon Alex jones die met zijn megaroeptoeter schreeuwt dat de ouders van Sandy hook kinderen acteurs zijn met bijbehorende gevolgen van dien wordt de vvmu van die ouders ernstig geschaad. Jij vind het misschien wel lachen als de Jones's Tate's en Musks van deze wereld meer recht op hun mening hebben dan normies als jij en ik. Ik niet.

Claudias gedweep met wetenschap in deze is volstrekt kansloos, tuurlijk als je vaak genoeg de holocaust ontkent kunnen mensen gaan geloven dat het niet gebeurd is. Misschien kun je hopen dat de wetenschap dan ook daarin meegaat. Ik geloof niet dat discussie over of de holocaust gebeurt is of niet nog waarde heeft. Het is gebeurd. Het enige positieve aan ontkenning van zulke realiteit is als je een extremistische politieke agenda hebt.
voor iemand die zogenaamd voor vrijheid van meningsuiting staat wil je wel een aantal zaken beperken geloof ik

The remedy to being wrong isn't censorship, it's more speech.

dat laatste zinnetje is ook wel lachwekkend, je spreekt jezelf constant tegen in de realiteit
pi_211668983
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 13:59 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

De grondwet in de US is geschreven in een tijd dat "spread like wildfire" scenario's nagenoeg niet aan de orde waren. Er is natuurlijk geen rekening gehouden met Social Media platformen waar miljoenen mensen de krankzinnige mening van persoon XYZ op hele grote schaal kunnen delen, liken en sharen.

Als je als maatschappij een probleem hebt met de wetgeving in dat land, dan zal je je hard moeten maken om deze aan te passen. Vooralsnog wordt daar niet of nauwelijks aan getornd. Het is dan ook raar om te verwachten dat een social media platform gaat handelen naar wetgeving die er niet is. Dit geldt natuurlijk voor de US.

De EU loopt op dat gebied "voor" wat betreft regelgeving omtrent Vvmu/online en X moet een keuze maken. Of ze accepteren het en doen er alles aan om de EU te dienen (waardoor je dus met 1 platform en 1 variant moet inleveren op de wetten in de US), of ze doen het niet en dan moeten ze de consequenties aanvaarden.
De enige echte.
pi_211669022
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 december 2023 14:05 schreef aTypisch het volgende:

[..]
voor iemand die zogenaamd voor vrijheid van meningsuiting staat wil je wel een aantal zaken beperken geloof ik

The remedy to being wrong isn't censorship, it's more speech.

dat laatste zinnetje is ook wel lachwekkend, je spreekt jezelf constant tegen in de realiteit
Jij kan niet eens een argument maken.
Je eerste zin zegt niks. 2e willekeurige quote. Laatste zin nogmaals geen inhoud enkel een kwalificatie.

Probeer anders eens iets te onderbouwen, waarom kun je volgens jou alleen voor vrijheid van meningsuiting zijn als niks beperkt mag worden? Wat is er lachwekkend aan de zin, hoe spreek ik mezelf tegen volgens jou.

Of leg uit waarom je met deze qoute komt. Ik heb het fout over de holocaust dus het moet meer ontkend worden ofzo?
pi_211669087
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 14:14 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Jij kan niet eens een argument maken.
Je eerste zin zegt niks. 2e willekeurige quote. Laatste zin nogmaals geen inhoud enkel een kwalificatie.

Probeer anders eens iets te onderbouwen, waarom kun je volgens jou alleen voor vrijheid van meningsuiting zijn als niks beperkt mag worden?
dat zeg ik niet
quote:
Wat is er lachwekkend aan de zin, hoe spreek ik mezelf tegen volgens jou.

Of leg uit waarom je met deze qoute komt. Ik heb het fout over de holocaust dus het moet meer ontkent worden ofzo?
je trekt hele rare conclusies weer

maar het is een quote van snowden, in jouw voorbeelden gaat het bijvoorbeeld over jones
die gozer is toch compleet afgemaakt in het publieke debat omdat hij daar compleet fout zat?
als hij een verboden onderwerp is of een verbod heeft, dan valt dat weg
hij kon eerst zijn debiele dingen roepen, en dan kan men daar vervolgens wat van vinden

de microfoon afpakken van onwelgevalligen drukt die zieke gedachtes alleen maar naar extremere underground plekken

in bijna elk denkbaar land zijn hier overigens gewoon wettelijke kaders voor, die vaak ook veel te ver gaan

rond de verkiezingen in turkije werd een politieke opponent nog van het platform gegooid onder overheidsdruk

dat werk je alleen maar in de hand met die drang naar meer controle erover

gr

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 19-12-2023 14:20:51 ]
  dinsdag 19 december 2023 @ 14:40:28 #143
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_211669363
quote:
2s.gif Op maandag 18 december 2023 17:08 schreef Rnie het volgende:

[..]
Beetje, maar ik vind dit soort lachband humor in die monoloog setting praktisch tot nooit grappig.
[..]

Na tien minuten uitgezet. Wordt het nog grappig?
Ik zou 'm toch nog afkijken als ik jou was, mocht je dat intussen nog niet gedaan hebben natuurlijk. Is een interessant item waarbij Musk ook als vehikel en voorbeeld wordt gebruikt om een breder sociaal vraagstuk aan te kaarten (zoals gebruikelijk bij LWT).
Mag het programma graag kijken om de informatieve waarde, waarbij de humor er als een leuke bonus doorheen verweven zit. En als ik de humor dan een keer niet zo geslaagd vind, blijft er altijd wel wat leerzaams over als je een beetje geïnteresseerd bent in de VS.
pi_211670540
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 december 2023 14:18 schreef aTypisch het volgende:

[..]
dat zeg ik niet
je trekt hele rare conclusies weer
Valt wel mee gezien je met je cryptische one liners alles openlaat aan de ander te intrepreteren wat je nou probeert te zeggen zul je wel vaak tegenkomen dat de ander je gedachten niet kon lezen.

quote:
maar het is een quote van snowden, in jouw voorbeelden gaat het bijvoorbeeld over jones
die gozer is toch compleet afgemaakt in het publieke debat omdat hij daar compleet fout zat?
als hij een verboden onderwerp is of een verbod heeft, dan valt dat weg
hij kon eerst zijn debiele dingen roepen, en dan kan men daar vervolgens wat van vinden

de microfoon afpakken van onwelgevalligen drukt die zieke gedachtes alleen maar naar extremere underground plekken

in bijna elk denkbaar land zijn hier overigens gewoon wettelijke kaders voor, die vaak ook veel te ver gaan

rond de verkiezingen in turkije werd een politieke opponent nog van het platform gegooid onder overheidsdruk

dat werk je alleen maar in de hand met die drang naar meer controle erover

gr
Jones en Snowden zijn natuurlijk niet te vergelijken dat zijn twee uitersten. Snowden riskeerde zijn leven om informatie te delen voor een ideaal groter dan hijzelf. Jones gebruikt zijn platform om zichzelf te verrijken met leugens al moet hij ervoor over lijken.

Jones heeft nog altijd een veel groter platform, Musk schuift aan met Jones en Tate om het over vrijheid van meningsuiting te hebben niet met Snowden. Waarom je liever zieke gedachtes op de voorgrond ziet waar ze meer mensen bereiken en dus meer schade veroorzaken dat vind ik bizar. Dan inderdaad liever ondergrond, veel minder schadelijk dan moet je misschien af en toe een keldertje terroristen oprollen. Veel minder kut dan als opeens je familie over een bloeddrinkende cabal begint. Ga maar na
quote:
Twitter suspended Jones's account on Sept. 6, 2018, and archives show Jones with roughly 900,000 followers at that time. Jones initially signed up for Twitter in 2010. It took Jones eight years to reach 900,000 - and in span of days, he nearly doubled it to 1.7 million
. Als het ondergronds moet gaat Jones geen 1.7 miljoen mensen bereiken hoor. Jij ziet dat Jones is afgemaakt ik ben realistischer hij is nu populairder dan ooit. Komt natuurlijk ook door de spotlight die hij cadeau krijgt.

In elk geval als je in het digitale tijdperk techgiganten als X volledig zelf laat bepalen wie wat te zien krijgt is dat extreem slecht voor vrijheid van meningsuiting. Dan kun je beter regulering hebben vanuit een overheid waar jij nog een miniscuul beetje inbreng hebt dan het bedrijf dat jou alleen ziet als melkkoe. Misschien denk je dat politici dat ook doen, is vrij cynisch reserveer dan hetzelfde cynisme voor bedrijven of ultrarijken die beweren goed voor jou te doen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Lord-Ronddraai op 19-12-2023 16:33:25 ]
pi_211670630
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 10:38 schreef -XOR- het volgende:
het in gevaar brengen van de volksgezondheid
Zoals met het propageren van lockdown-maatregelen of beleid waardoor sport, zorg of eten van mindere kwaliteit wordt?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_211670699
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 16:21 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Waarom je liever zieke gedachtes op de voorgrond ziet waar ze meer mensen bereiken en dus meer schade veroorzaken dat vind ik bizar.
Precies, je ontbeert het vermogen om je eigen inzicht op waarde te schatten t.o.v. vvmu. Het is misplaatste arrogantie met een gebrek aan reflectie en nieuwsgierigheid.

[ Bericht 3% gewijzigd door Akathisia op 19-12-2023 16:44:09 ]
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  dinsdag 19 december 2023 @ 16:46:19 #147
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211670804
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 16:29 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Zoals met het propageren van lockdown-maatregelen of beleid waardoor sport, zorg of eten van mindere kwaliteit wordt?
Volgens mij was dat niet strafbaar.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_211670809
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 16:46 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Volgens mij was dat niet strafbaar.
Maar waar heb je het dan over? Spreken over het vergiftigen van het water oid?
  dinsdag 19 december 2023 @ 16:50:09 #149
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211670854
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 16:47 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Maar waar heb je het dan over? Spreken over het vergiftigen van het water oid?
Ik dacht eerlijkgezegd dat er een wetsartikel bestond over het in gevaar brengen van de volksgezondheid maar na Googlen vind ik het niet.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_211670872
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 16:50 schreef -XOR- het volgende:
Ik dacht eerlijkgezegd dat er een wetsartikel bestond over het in gevaar brengen van de volksgezondheid maar na Googlen vind ik het niet.
Hmm, het leek me ook wel aannemelijk (daadwerkelijke en concrete handeling met dat als doel), maar niet in relatie tot vvmu.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')