Het begon allemaal hiermeequote:Na maanden van onzekerheid is het nu toch echt zover. Elon Musk is officieel eigenaar van Twitter. De man die in april vol enthousiasme een deal sloot - en daar vervolgens eenzijdig van afzag - liet deze maand weten alsnog bereid te zijn 44 miljard dollar neer te leggen. En nu is de kogel door de kerk.
Mogelijk heeft voor Musk meegespeeld dat als hij voet bij stuk had gehouden, hij naar de rechter had gemoeten. Waarschijnlijk wist hij dat zijn kansen in de rechtszaal niet zo groot waren. Zijn bewering dat Twitter niet eerlijk is geweest over de hoeveelheid nep- en spamaccounts horen we in elk geval niet meer. Ook bleek hij opeens wel weer toekomst te zien in Twitter: het zou onderdeel worden van de 'allesomvattende' app X.
Waarom is dit groot nieuws?
De kans is groot dat je dit leest, maar niet zoveel met Twitter hebt. In vergelijking met bijvoorbeeld Facebook en Instagram is het platform relatief klein - in Nederland zijn volgens onderzoeksbureau Newcom 1,1 miljoen mensen dagelijks actief.
Toch wordt Twitter gezien als invloedrijk omdat er veel journalisten, politici en opiniemakers op zitten. Gesprekken en reacties op het nieuws kunnen daardoor verstrekkende gevolgen hebben voor de 'echte wereld'. Het vervult daarmee soms een invloedrijke rol in het maatschappelijke debat. Het is spannend om te zien hoe Musk daarmee omgaat.
Wordt Musk zelf de baas bij Twitter, of wordt hij alleen eigenaar?
Het is wel de verwachting dat hij de leiding op zich zal nemen, zij het tijdelijk. Vannacht werd al bekend dat de top is ontslagen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Game on!
En hoe luister je dan in delen? Want in 1x 3+ uur luisteren slaat natuurlijk nergens op. Hoe vind je later je lange video terug? En gaat-ie dan verder waar je was?quote:Op zondag 10 december 2023 19:48 schreef Rnie het volgende:
[ twitter ]
Eindelijk volledige podcasts op X
Deden ze dat maar 24/7, had de rest van de wereld geen last van deze aandachtsgeile blaaskaken.quote:
Bookmarken of in een lijst gooien.quote:Op zondag 10 december 2023 20:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
En hoe luister je dan in delen? Want in 1x 3+ uur luisteren slaat natuurlijk nergens op. Hoe vind je later je lange video terug? En gaat-ie dan verder waar je was?
Afspelen op hogere snelheid, scheelt minstens een uur.quote:Op zondag 10 december 2023 20:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
En hoe luister je dan in delen? Want in 1x 3+ uur luisteren slaat natuurlijk nergens op. Hoe vind je later je lange video terug? En gaat-ie dan verder waar je was?
gefeliciteerdquote:Op zondag 10 december 2023 21:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Superonhandig dus. Bij YouTube of podcast-apps gaat dit automatisch.
Kan dat überhaupt op Twitter dan?quote:Op zondag 10 december 2023 21:56 schreef loveli het volgende:
[..]
Afspelen op hogere snelheid, scheelt minstens een uur.
Nouja, bookmarks voor dit soort posts is best handig, maar X is natuurlijk geen volwaardig videoplatform. Het zou al een hele verbetering zijn om een simplistische youtube kloon pagina aan te maken die alle video's uit je tijdlijn bij elkaar scraped.quote:Op zondag 10 december 2023 21:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Superonhandig dus. Bij YouTube of podcast-apps gaat dit automatisch.
Dat is m'n punt. Leuk dat die limieten eraf gaan, maar dat maakt het niet opeens een handige manier om media te consumeren. Zeker niet van deze lengte.quote:Op zondag 10 december 2023 22:04 schreef Rnie het volgende:
[..]
Nouja, bookmarks voor dit soort posts is best handig, maar X is natuurlijk geen volwaardig videoplatform. Het zou al een hele verbetering zijn om een simplistische youtube kloon pagina aan te maken die alle video's uit je tijdlijn bij elkaar scraped.
Ja, de video functionaliteiten zijn behoorlijk uitgebreid. Naast afspeelsnelheid aanpassen, casten en picture in picture mode, kan je de video's als een eindeloze Youtube Shorts scroll bekijken. Dit werkt wel lekker, maar een echte tijdlijn vol met video's is er (nog) niet.quote:
Het zegt eigenlijk niets, de Jones-fans zijn georganiseerd, de gros van de gebruikers van X zijn niet eens op de hoogte van deze poll.quote:Op maandag 11 december 2023 08:28 schreef bianconeri het volgende:
Het zegt toch genoeg over X dat de meeste mensen voor toelaten van Alex Jones stemmen.
quote:The Journal sought to determine what Instagram’s Reels algorithm would recommend to test accounts set up to follow only young gymnasts, cheerleaders and other teen and preteen influencers active on the platform.
Instagram’s system served jarring doses of salacious content to those test accounts, including risqué footage of children as well as overtly sexual adult videos—and ads for some of the biggest U.S. brands.
The Journal set up the test accounts after observing that the thousands of followers of such young people’s accounts often include large numbers of adult men, and that many of the accounts who followed those children also had demonstrated interest in sex content related to both children and adults. The Journal also tested what the algorithm would recommend after its accounts followed some of those users as well, which produced more-disturbing content interspersed with ads.
In a stream of videos recommended by Instagram, an ad for the dating app Bumble appeared between a video of someone stroking the face of a life-size latex doll and a video of a young girl with a digitally obscured face lifting up her shirt to expose her midriff. In another, a Pizza Hut commercial followed a video of a man lying on a bed with his arm around what the caption said was a 10-year-old girl.
Vraag me af waarom adverteerders op zo'n walgelijk platform met walgelijke content aanwezig willen blijven. Misschien weet @Basp1 het wel. Hier wil je toch als adverteerder niet tussen staan?quote:Meta said the Journal’s tests produced a manufactured experience that doesn’t represent what billions of users see.
Zou je echt denken?quote:Op maandag 11 december 2023 19:25 schreef Nober het volgende:
'Tucker Carlson begint eigen website, einde X in zicht'
Tucker geloofde destijds niets van wat Trump uitkraamde heeft hij eens achter de schermen gezegd. Die bukt nu dus vol voor het kremlin.quote:Op maandag 11 december 2023 19:25 schreef Nober het volgende:
'Tucker Carlson begint eigen website, einde X in zicht'
[ twitter ]
Ik weet zeker dat er "X" hatende lefties zijn die alt accounts aanmaken om "X" in een slecht daglicht te zetten, in hoeverre dat mogelijk is KEK.quote:Op dinsdag 12 december 2023 16:02 schreef Rnie het volgende:
The Year Twitter Died
https://www.theverge.com/(...)ts-history-elon-muskx1000
Ze blijven zich constant ZO druk maken om dit platform. Dit is echt oprecht niet meer gezond hoor.
![]()
Edit - En toch door blijven posten![]()
![]()
[ twitter ]
Net zoals je ook overtuigd was dat de 6 januari bestorming van het Witte huis door antifa gedaan was.quote:Op woensdag 13 december 2023 02:29 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Ik weet zeker dat er "X" hatende lefties zijn die alt accounts aanmaken om "X" in een slecht daglicht te zetten, in hoeverre dat mogelijk is KEK.
Wel typisch dat X dit dan post. Waren ze niet zelf een rechtzaak begonnen tegen dit soort kritiek? Zal natuurlijk ook geen impact hebben natuurlijk dat Zuck niet alles eraan doet om méér van die zooi te krijgen.quote:
En dat de verkiezingen GESTOLEN! zijn etc etc ...quote:Op woensdag 13 december 2023 10:02 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Net zoals je ook overtuigd was dat de 6 januari bestorming van het Witte huis door antifa gedaan was.
En dan straks weer klagen dat adverteerders weer weg gaan. Law and order!!!quote:Op maandag 11 december 2023 08:28 schreef bianconeri het volgende:
Het zegt toch genoeg over X dat de meeste mensen voor toelaten van Alex Jones stemmen.
Moet je je voorstellen dat Zucherberg ook scholen gaat beginnen, of Soros.quote:Op woensdag 13 december 2023 23:27 schreef Rnie het volgende:
[ twitter ]
https://www.bloomberg.com(...)efined&sref=ekORE1fh
Musk University.
Weer klagen? Wanneer is dat gebeurt dan?quote:Op woensdag 13 december 2023 23:11 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
En dan straks weer klagen dat adverteerders weer weg gaan. Law and order!!!
Zou mooi zijn. Hoe meer onderwijs, hoe beter.quote:Op woensdag 13 december 2023 23:34 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Moet je je voorstellen dat Zucherberg ook scholen gaat beginnen, of Soros.
https://www.reuters.com/technology/x-may-lose-up-75-mln-by-year-end-advertiser-exodus-nyt-2023-11-24/#:~:text=Advertisers%20have%20fled%20X%20since,Musk's%20takeover%2C%20Reuters%20previously%20reported.quote:Op woensdag 13 december 2023 23:35 schreef Rnie het volgende:
[..]
Weer klagen? Wanneer is dat gebeurt dan?
Of Trump! Oh wacht .....quote:Op woensdag 13 december 2023 23:34 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Moet je je voorstellen dat Zucherberg ook scholen gaat beginnen, of Soros.
quote:Op woensdag 13 december 2023 23:45 schreef Rnie het volgende:
[..]
Geen klacht gezien wb adverteerders die weggaan.
quote:Musk backing an antisemitic post on the platform last week has led several companies including Walt Disney (DIS.N) and Warner Bros Discovery (WBD.O) to pause their advertisements on the site formerly called Twitter.
quote:X has struck back and sued media watchdog group Media Matters, alleging the organization defamed the platform with a report that said ads for major brands including Apple and Oracle had appeared next to posts touting Adolf Hitler and the Nazi party.
Internal documents viewed by The New York Times this week list more than 200 ad units of companies from the likes of Airbnb, Amazon, Coca-Cola and Microsoft, many of which have halted or are considering pausing their ads on the social network, the report said.
Nog steeds niet. Of doel je op de klacht wb de oorzaak van het hele debacle?quote:
So what? Ik volg hem ook niet op FB.quote:Op donderdag 14 december 2023 13:11 schreef Rnie het volgende:
Meta’s X-alternatief Threads nu alsnog beschikbaar in EU
https://nos.nl/artikel/25(...)og-beschikbaar-in-eu
Geduchte concurrentZuck gebruikt zijn eigen platform nieteens
![]()
Hoe is het op Post.news? Thriving?quote:Op donderdag 14 december 2023 16:47 schreef Ulx het volgende:
[..]
So what? Ik volg hem ook niet op FB.
Ja hoor, loopt aardig volgens mij. Ik volg veel dezelfde lui die ook op X zitten/zaten. En het is opvallend dat hun berichten op post door minder bagger zijn omgeven dan hun posts op X.quote:Op donderdag 14 december 2023 16:49 schreef Rnie het volgende:
[..]
Hoe is het op Post.news? Thriving?
quote:Op zaterdag 16 december 2023 09:54 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ja hoor, loopt aardig volgens mij.
Hoezo?
Geen idee. Hoezo?quote:Op zaterdag 16 december 2023 10:03 schreef Rnie het volgende:
[..]Ja hoor @:Ulx , ja hoor.
Hebben ze al een Wikipedia pagina?
quote:Op maandag 18 december 2023 04:56 schreef Kijkertje het volgende:
Media Matters heeft er nog eens over nagedacht:
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
quote:The lawsuit asks a judge to block Paxton's investigation permanently.
Dat doe je zelf natuurlijk.quote:Op maandag 18 december 2023 10:59 schreef Vis1980 het volgende:
Ineens stond mijn Twitterfeed vol met vechtpartijen en haat, what the fuck? Wie pusht die shit?
quote:
Je wilt zeggen dat ik dat soort filmpjes heb aangezet? Ik zit vrij lang op Twitter, ik klik niet op dat soort filmpjes.quote:
Dat hoef je ook niet te doen. Maar als je op Fok bepaalde topics volgt, die een constante stroom aan embedded posts van X laten zien, dan doet dat ook iets voor je eigen algoritme.quote:Op maandag 18 december 2023 11:12 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Je wilt zeggen dat ik dat soort filmpjes heb aangezet? Ik zit vrij lang op Twitter, ik klik niet op dat soort filmpjes.
Ik krijg ongevraagd allerlei vreselijke filmpjes te zien met veel geweld. Ik zit ook al jaren op Fok. Dit is allemaal pas sinds deze week in mijn feed. En ik kan blocken wat ik wil, Twitter blijft ze maar in mijn scherm dumpen. Blijkbaar zijn er er tyfusveel van die Twitteraccounts met geweld, dat lijkt mij toch banwaardig.quote:Op maandag 18 december 2023 11:14 schreef Rnie het volgende:
[..]
Dat hoef je ook niet te doen. Maar als je op Fok bepaalde topics volgt, die een constante stroom aan embedded posts van X laten zien, dan doet dat ook iets voor je eigen algoritme.
Daarbij ben je vrij om te kijken hoe het algoritme in elkaar steekt. Zie de git van X.
Kijk je sec bij de For You tab dan?quote:Op maandag 18 december 2023 11:19 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik krijg ongevraagd allerlei vreselijke filmpjes te zien met veel geweld. Ik zit ook al jaren op Fok. Dit is allemaal pas sinds deze week in mijn feed. En ik kan blocken wat ik wil, Twitter blijft ze maar in mijn scherm dumpen. Blijkbaar zijn er er tyfusveel van die Twitteraccounts met geweld, dat lijkt mij toch banwaardig.
Twitter maar eens de deur uit doen, ik ben hier echt niet van gediend.
Klaarblijkelijk veels te moeilijke humor voor mij, want ik heb echt geen enkele keer gelachen.quote:
Je bent een fanboy, nietwaar?quote:Op maandag 18 december 2023 12:18 schreef Rnie het volgende:
[..]
Klaarblijkelijk veels te moeilijke humor voor mij, want ik heb echt geen enkele keer gelachen.
Jij kunt in 14 minuten en 7 seconden een filmpje van ruim een haf uur kijken ?quote:Op maandag 18 december 2023 12:18 schreef Rnie het volgende:
Klaarblijkelijk veel te moeilijke humor voor mij, want ik heb echt geen enkele keer gelachen.
Beetje, maar ik vind dit soort lachband humor in die monoloog setting praktisch tot nooit grappig.quote:
Na tien minuten uitgezet. Wordt het nog grappig?quote:Op maandag 18 december 2023 16:10 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Jij kunt in 14 minuten en 7 seconden een filmpje van ruim een haf uur kijken ?
quote:Op maandag 18 december 2023 13:00 schreef capricia het volgende:
Goh, is er iemand verbaasd?
[ twitter ]
Goede community note trouwens:quote:Op maandag 18 december 2023 17:12 schreef Rnie het volgende:
[..]
[ twitter ]
Ian Miles Cheong is echt next level.
Ik zeg het al maanden, X stopt in de EU, of krijgt een europese variant.
quote:EU Commisioners are appointed
Thierry Breton was nominated by the directly-elected President of France.
The group of commisioners was approved as a whole by the directly-elected European Parliament.
The group was then approved by the European Council.
https://www.france24.com/(...)uropean-commissioner
https://eur-lex.europa.eu(...)d-commissioners.html
Ligt eraan hoelang dat onderzoek duurt natuurlijk, maar ik neem aan dat begin 2025 het speeldveld wat betreft X/EU/regelgeving redelijk open ligt.quote:Op maandag 18 december 2023 17:45 schreef Ludachrist het volgende:
Welke deadline had je voor die weddenschap in gedachten?
The left can't meme, waarom niet? omdat ze gewoonweg geen humor hebben. Zelfde geldt voor al die linkse late night shows.quote:Op maandag 18 december 2023 12:18 schreef Rnie het volgende:
[..]
Klaarblijkelijk veels te moeilijke humor voor mij, want ik heb echt geen enkele keer gelachen.
Je TDS speelt weer op.quote:Op maandag 18 december 2023 19:29 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
The left can't meme, waarom niet? omdat ze gewoonweg geen humor hebben. Zelfde geldt voor al die linkse late night shows.
Of Alex Baldwin die Trump imiteert.
Zelfs meme's moeten ze stelen, zo ongrappig zijn ze.quote:
Elon Musk moet die gek verbannen! niemand heeft om meneer Breton zijn mening gevraagd.quote:Op maandag 18 december 2023 13:00 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
Geen idee wat dat betekend, maar vaak gaat links en humor gewoonweg niet samen. Dit is natuurlijk een uiterst subjectief gegeven.quote:
quote:Op maandag 18 december 2023 17:08 schreef Rnie het volgende:
(...)
Na tien minuten uitgezet. Wordt het nog grappig?
quote:Op maandag 18 december 2023 12:18 schreef Rnie het volgende:
Klaarblijkelijk veel te moeilijke humor voor mij, want ik heb echt geen enkele keer gelachen.
Elmo gaat gewoon door het stof. Maar hij heeft voor de buhne een grote bek, want libs moeten geowned worden, tenminste dan in woord, en die droeftoeter die hij aangenomen heeft om CEO in name only uit te hangen, mag zich het vuur uit der sloffen gaan rennen om te redden wat er te redden valt.quote:Op maandag 18 december 2023 17:34 schreef Rnie het volgende:
[ twitter ]
Ik durf er een wedje op te leggen dat de uitkomst zal zijn dat X niet voldoet aan bepaalde regelgeving, Musk aankaart dat de EU niet goed bij zijn paasei is en daarmee dus ervoor zorgt dat X niet meer toegankelijk zal zijn in de EU.
Na tien minuten uitgezet. Wordt het nog grappig?quote:Op maandag 18 december 2023 17:08 schreef Rnie het volgende:
[..]
Beetje, maar ik vind dit soort lachband humor in die monoloog setting praktisch tot nooit grappig.
[..]
Is gelukkig in 60 deeltjes nog niet gebeurd. Waar wil je het over hebben? Blauwe vinkjes? Margin calls? Bankleningen? Elon's vliegtuig?quote:Op maandag 18 december 2023 23:52 schreef Vis1980 het volgende:
In plaats van inhoudelijk de aantijgingen te bespreken
Ho eens, ik heb in tien minuten geen enkele keer gelachen. Wat kom jij aan met je hondje?quote:
Goh, je weet dus niet wat woorden betekenen, dan wel impliceren.quote:Op dinsdag 19 december 2023 02:04 schreef Rnie het volgende:
Ho eens, ik heb in tien minuten geen enkele keer gelachen. Wat kom jij aan met je hondje?
Ik ben verbaasd. En ik vind het doodeng. Waar is de EU in hemelsnaam mee bezig? Waarom wil ze de vrije uitwisseling van ideeen tegengaan?quote:Op maandag 18 december 2023 13:00 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
De man kwam niet voor niks met een gootsteen binnenwandelen toen hij Twitter overnam.quote:Op maandag 18 december 2023 11:19 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik krijg ongevraagd allerlei vreselijke filmpjes te zien met veel geweld. Ik zit ook al jaren op Fok. Dit is allemaal pas sinds deze week in mijn feed. En ik kan blocken wat ik wil, Twitter blijft ze maar in mijn scherm dumpen. Blijkbaar zijn er er tyfusveel van die Twitteraccounts met geweld, dat lijkt mij toch banwaardig.
Twitter maar eens de deur uit doen, ik ben hier echt niet van gediend.
De vrije uitwisseling van bijvoorbeeld meningen over een holocaust die niet bestaan heeft heel terecht dat europa wilt tegen zulke abjecte meningen opgetreden wordt.quote:Op dinsdag 19 december 2023 08:07 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik ben verbaasd. En ik vind het doodeng. Waar is de EU in hemelsnaam mee bezig? Waarom wil ze de vrije uitwisseling van ideeen tegengaan?
Nou ja, dit soort capriolen wakkeren de EU-scepsis hopelijk aan en dan komt er toch iets goeds uit voort.
Ho eens, ik heb in tien minuten geen enkele keer gelachen. Wat kom jij aan met je hondje?quote:
Goede wetenschappers zijn anders bij uitstek degenen die altijd ruimte voor twijfel laten. Daar zouden politici wat van kunnen leren.quote:Op dinsdag 19 december 2023 08:28 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De vrije uitwisseling van bijvoorbeeld meningen over een holocaust die niet bestaan heeft heel terecht dat europa wilt tegen zulke abjecte meningen opgetreden wordt.
Optreden tegen leugens en meningen die op leugens gebaseerd zijn we willen met de EU toch niet zo'n bananen republiek worden als de VS waar de hardst schreeuwende meningen belangrijker zijn als wetenschappelijke feiten.
Hoeveel wetenschappers waren dat?quote:Op dinsdag 19 december 2023 08:35 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Goede wetenschappers zijn anders bij uitstek degenen die altijd ruimte voor twijfel laten. Daar zouden politici wat van kunnen leren.
Misschien kun je je nog die tijd herinneren waarin wetenschappers bijvoorbeeld homoseksualiteit een ziekte vonden, met alle schadelijke gevolgen van dien? Gelukkig was er toen ruimte voor tegenspraak. Die tegenspraak elimineren is funest voor vooruitgang.
Nu werkt twijfel voor politici niet goed bij de kiezer en ziet men twijfel, zeker ter rechterzijde waar men sowieso nogal geil is op 'sterke leidersfiguren' als teken van zwakte. Dat kon je ook zien aan de keer dat Wouter Bos als kersvers partijleider van de PvdA nadat hij de verkiezingen had gewonnen en in een documentaire (De Wouter Bos-tapes) fundamentele zelftwijfel omtrent zijn ideeen en kwaliteiten hardop uitsprak door rechtse media en tegenstanders gekapitteld werd.quote:Op dinsdag 19 december 2023 08:35 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Goede wetenschappers zijn anders bij uitstek degenen die altijd ruimte voor twijfel laten. Daar zouden politici wat van kunnen leren.
Misschien kun je je nog die tijd herinneren waarin wetenschappers bijvoorbeeld homoseksualiteit een ziekte vonden, met alle schadelijke gevolgen van dien? Gelukkig was er toen ruimte voor tegenspraak. Die tegenspraak elimineren is funest voor vooruitgang.
Is juist ter bescherming van vrijheid van meningsuiting. Als je gigabedrijven en de rijkste mensen ter wereld laat bepalen wat men online zegt en ziet is dat hoewel aantrekkelijk voor extreem-rechts als Elon ook zeer slecht voor Vvmuquote:Op dinsdag 19 december 2023 08:07 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik ben verbaasd. En ik vind het doodeng. Waar is de EU in hemelsnaam mee bezig? Waarom wil ze de vrije uitwisseling van ideeen tegengaan?
Nou ja, dit soort capriolen wakkeren de EU-scepsis hopelijk aan en dan komt er toch iets goeds uit voort.
De social mediagiganten zijn de digitale debatruimte geworden en ik ben het er helemaal mee eens dat die de informatieoverdracht niet in de weg mogen zitten, maar geef ze dan niet zelf de verantwoordelijkheid over wat als informatie en wat als desinformatie te beschouwen, net als dat ik vond dat men Trump niet van (toen nog) twitter had mogen bannen. Contentsturing lijkt me dan weer niet de bedoeling. Etatische interventie blijft echter wel glad ijs,dat moet wel beseft worden.quote:Op dinsdag 19 december 2023 08:51 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Is juist ter bescherming van vrijheid van meningsuiting. Als je gigabedrijven en de rijkste mensen ter wereld laat bepalen wat men online zegt en ziet is dat hoewel aantrekkelijk voor extreem-rechts als Elon ook zeer slecht voor Vvmu
Dat vind ik wat ver gaan, Fok mag iemand ook bannen als die de policy niet volgt. Lijkt mij gewoon wenselijk, al begrijp ik dat Twitter en Facebook bij lange na niet zo groot zijn als Fok.quote:Op dinsdag 19 december 2023 09:09 schreef -XOR- het volgende:
[..]
De social mediagiganten zijn de digitale debatruimte geworden en ik ben het er helemaal mee eens dat die de informatieoverdracht niet in de weg mogen zitten, maar geef ze dan niet zelf de verantwoordelijkheid over wat als informatie en wat als desinformatie te beschouwen, net als dat ik vond dat men Trump niet van (toen nog) twitter had mogen bannen. Contentsturing lijkt me dan weer niet de bedoeling. Etatische interventie blijft echter wel glad ijs,dat moet wel beseft worden.
Dit is een Orwelliaanse uitspraak: het inperken van de vrijheid van meningsuiting is het beschermen van de vrijheid van meningsuiting.quote:Op dinsdag 19 december 2023 08:51 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Is juist ter bescherming van vrijheid van meningsuiting. Als je gigabedrijven en de rijkste mensen ter wereld laat bepalen wat men online zegt en ziet is dat hoewel aantrekkelijk voor extreem-rechts als Elon ook zeer slecht voor Vvmu
Wat ver? Het gaat ontzettend ver. Maar mensen worden verblind door hun ongenoegen met meningen die haaks op die van henzelf staan. Want het is natuurlijk steevast de vrijheid van meningsuiting van de ander die moet worden ingeperkt.quote:Op dinsdag 19 december 2023 09:21 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dat vind ik wat ver gaan, Fok mag iemand ook bannen als die de policy niet volgt. Lijkt mij gewoon wenselijk, al begrijp ik dat Twitter en Facebook bij lange na niet zo groot zijn als Fok.
Wtfquote:Op dinsdag 19 december 2023 09:09 schreef -XOR- het volgende:
[..]
De social mediagiganten zijn de digitale debatruimte geworden en ik ben het er helemaal mee eens dat die de informatieoverdracht niet in de weg mogen zitten, maar geef ze dan niet zelf de verantwoordelijkheid over wat als informatie en wat als desinformatie te beschouwen, net als dat ik vond dat men Trump niet van (toen nog) twitter had mogen bannen. Contentsturing lijkt me dan weer niet de bedoeling. Etatische interventie blijft echter wel glad ijs,dat moet wel beseft worden.
quote:Op dinsdag 19 december 2023 08:51 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Er was nota bene consensus. Daarom stond homoseksualiteit ook in het handboek voor de classificatie van psychische stoornissen. En daar vloeiden kwaadaardige behandelingen uit voort en verschillende vormen van uitsluiting.quote:Op dinsdag 19 december 2023 08:40 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Hoeveel wetenschappers waren dat?
quote:
Jij bent vast een meester in debatteren.quote:
Je bedoelt gigabedrijven zoals in de big-pharma, die tijdens de corona alleen hun waarheid wilden pushen?quote:Op dinsdag 19 december 2023 08:51 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Je bedoelt dit te typen in BNW, toch?quote:Op dinsdag 19 december 2023 10:04 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Je bedoelt gigabedrijven zoals in de big-pharma, die tijdens de corona alleen hun waarheid wilden pushen?
Jij wilt net als de EU bepalen wat de waarheid is en iedereen die twijfelt censureren/naar BNW sturen?quote:Op dinsdag 19 december 2023 10:08 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Je bedoelt dit te typen in BNW, toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |