abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211544544
https://www.powned.tv/art(...)w-ned-ploeg-aan~168/

quote:
Direct na aankomst met de boot ging het al mis. Een knokploeg van 20 tot 30 in het zwart gehulde mannen scande elke auto op de aanwezigheid van buitenstaanders en belaagde de auto met daarin de journalisten. Er werd op de auto geslagen en gesprongen. Een van de belagers beklom de motorkap en moest uiteindelijk afgeschud worden door de beveiliger die de auto bestuurde.

Wat volgde leek meer op een actiefilm dan op de werkelijkheid. Ongeveer tien auto’s gingen op hoge snelheid achter de PowNed-auto aan. Meerdere malen stonden auto’s op de route al te wachten om wegen af te sluiten en onze ploeg vast te rijden. Hierbij werd ook geprobeerd de PowNed-ploeg af te sluiten en op hoge snelheid de sloot in te sturen. Uiteindelijk werd de auto geramd, vlak voordat de politie (eindelijk) ter plaatse was om een einde te maken aan de achtervolging.

Wat volgde is rustig een schandaal te noemen. Hoewel een van de achtervolgers vanzelfsprekend schade aan de auto had na het rammen van onze auto, vond de politie het niet nodig om kentekens te noteren, arrestaties te verrichten of zelfs maar foto’s te maken van de verrichte schade. De knokploeg kon rustig huiswaarts keren, terwijl de PowNed-ploeg mee moest naar het bureau.

Politie 'heeft geen tijd'

Daar volgde een nieuwe verbazing: de agenten ‘hadden geen tijd’ voor het opnemen van de aangifte voor poging tot doodslag. Er werd lacherig gedaan tegen onze ploeg en tijdens een telefoongesprek tussen eindredactie en politie werd de haak erop gegooid. Met pijn en moeite werden de agenten bereid gevonden om onze ploeg te begeleiden richting het hotel, waar ze van de politie in het donker (lichten moesten gedoofd worden) maar de nacht moesten doorkomen.

Om de veiligheid van onze mensen te waarborgen, is er uiteindelijk besloten contact op te nemen met de minister van Veiligheid en Justitie. Deze zag de urgentie gelukkig direct in en zette de boel in beweging. Plotseling was de toon van de plaatselijke politie wel bereid mee te werken en was er ineens wel tijd voor van alles. Vanuit het vasteland werd een politieboot ingeschakeld om onze ploeg in veiligheid te brengen. Om het af te maken, keerde de politieboot halverwege terug vanwege een te heftige zee en slecht zicht.

Daarop waren onze journalisten toch verplicht om te overnachten op het eiland. Waar de politie het eerder op de avond naar eigen zeggen dusdanig druk was dat er geen kentekens genoteerd konden worden en een aangifte echt onmogelijk was, was het nu plotseling mogelijk om te patrouilleren rond het hotel en de schade aan onze auto op te nemen.

Burgemeester is ook al 'te druk'

Het spreekt voor zich dat onze drie mannen aangifte doen vanwege poging tot doodslag, zoals er ook aangifte gedaan zal worden tegen de lokale politie. Op Twitter schrijft de politie dat er inmiddels een onderzoek is gestart. In werkelijkheid had dat onderzoek al nagenoeg afgerond kunnen zijn als er direct doortastend ingegrepen had geworden op het moment dat alle daders inclusief politie rond onze auto stonden na de achtervolging.

Toen wij woensdagochtend verhaal wilden halen bij burgemeester Leo Pieter Stoel (VVD), bleek deze in spoedoverleg te zitten. Er werd direct aangegeven dat hij de hele dag geen tijd had om voor de camera te komen na het drama dat zich afspeelde op zijn eiland. Ook al ‘te druk’. Persvrijheid en persveiligheid doen er op Ameland blijkbaar niet toe tijdens een verkleedfeestje voor volwassenen, dat ieder jaar twee dagen duurt.
onbegrijpelijk dit, ik snap dat ze powned daar niet willen hebben, maar dit slaat natuurlijk helemaal nergens op
blablablabla
pi_211544550
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 14:43 schreef Ikbenookeenklant het volgende:

[..]
corrupt is misschien wat overdreven, want technisch gezien gaven ze wel aan dat ze de volgende dag aangifte konden doen (wat ik overigens ook niet de juiste aanpak vind, ze hadden direct in de buurt moeten kijken wie er poging tot doodslag pleegde) op zijn minst verwerpelijk en zwaar onder druk van de eigen burgers
corruptie is corruptie. Het wegkijken van bepaalde (misdadige) gedragingen is niet iets wat ik wil zien van een organisatie die zijn burgers moet beschermen. Ook als ze erg vervelend zijn, en een feest proberen te verstoren.
pi_211544566
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 14:50 schreef zuchtje het volgende:

[..]
corruptie is corruptie. Het wegkijken van bepaalde (misdadige) gedragingen is niet iets wat ik wil zien van een organisatie die zijn burgers moet beschermen. Ook als ze erg vervelend zijn, en een feest proberen te verstoren.
maar is dat corruptie? volgens deze definitie niet eigenlijk ( https://nl.wikipedia.org/wiki/Corruptie ) , ik denk dat een andere term beter past

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 07-12-2023 14:54:50 ]
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 7 december 2023 @ 14:55:18 #4
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_211544577
quote:
Een knokploeg van 20 tot 30 in het zwart gehulde mannen scande elke auto op de aanwezigheid van buitenstaanders
Man man man wat een volk _O- 8)7
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_211544586
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 14:55 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Man man man wat een volk _O- 8)7
beelden van die belaging: vanaf 25 seconde
https://www.dumpert.nl/item/100078762_1bd16e3a

ik zou ook gas geven

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-12-2023 14:57:49 ]
pi_211544601
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 14:53 schreef Ikbenookeenklant het volgende:

[..]
maar is dat corruptie? volgens deze definitie niet eigenlijk ( https://nl.wikipedia.org/wiki/Corruptie ) , ik denk dat een andere term beter past
De politie misbruikt hun machtspositie om de belagers een ongeoorloofde gunst te verlenen.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 7 december 2023 @ 14:59:43 #7
284411 crew  heywoodu
pi_211544604
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 14:56 schreef Ikbenookeenklant het volgende:

[..]
beelden van die belaging: vanaf 25 seconde
https://www.dumpert.nl/item/100078762_1bd16e3a

ik zou ook gas geven
Jammer dat ze niet een paar van die debielen geraakt hebben met de auto.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
pi_211544616
Het is niet voor niks een eiland, lekker laten houden zo
"You can call me Susan if it makes you happy"
  Moderator donderdag 7 december 2023 @ 15:08:50 #9
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_211544660
Ik mag toch aannemen dat er kamervragen over gesteld gaan worden over het handelen, of beter gezegd het uitblijven daarvan, van de politie? De politie dient te allen tijde neutraal te zijn en dat zijn ze niet. Nou heb ik makkelijk praten want ik ben maar onlogisch van het fok forum en zo'n agent woont daar tussen die tokkies. :+
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_211544724
quote:
10s.gif Op donderdag 7 december 2023 15:08 schreef onlogisch het volgende:
Ik mag toch aannemen dat er kamervragen over gesteld gaan worden over het handelen, of beter gezegd het uitblijven daarvan, van de politie? De politie dient te allen tijde neutraal te zijn en dat zijn ze niet. Nou heb ik makkelijk praten want ik ben maar onlogisch van het fok forum en zo'n agent woont daar tussen die tokkies. :+
Ik hoop het nu nog niet, er worden al genoeg onzinnige kamervragen gesteld die uitlopen in debatten gebaseerd op halve informatie en aannames, Let op: ik ze 'nu nog niet'

dat dit onderzocht moet worden en welke rol de burgemeester en de politie hier in heeft gespeeld en wat ze wel/niet met die informatie gedaan is. Als dat bekend is mogen de kamervragen en corrective actions genomen worden.

Pownews moet volgend jaar gewoon een week of wat van te voren daar al de toerist uit gaan hangen, een paar auto's strategisch neerzetten met onopvallende camera's en/of wildcamera's verstoppen en het dan uitgebreid in beeld gaan brengen, en uiteraard gewoon opvallend terug komen (ook in een auto die vol hangt met cameras om daders vast te leggen) volgend jaar met 1 ploeg die dan weer wat sensatie kan brengen ;)
pi_211544751
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 14:53 schreef Ikbenookeenklant het volgende:

[..]
Volgens mij heb je gelijk in die zin dat sprake moet zijn van financieel gewin of diensten, maar dat wegkijken is evengoed verkeerd.

Zo'n burgermeester mag ook wel gewoon duiding geven als daarom gevraagd word.
blablablabla
  FOK!mycroftheld donderdag 7 december 2023 @ 15:26:54 #12
128465 verified  bondage
Ingewikkeld
pi_211544785
Blijkbaar niet de eerste keer dat ze opgejaagd worden... Dat ze buitenstaanders weren is al iets maar vervolgens grof geweld gaan gebruiken gaat een stap verder. En dan nog de politie :') die het maar lekker laat voor wat het is.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Sunneklaas

quote:
Journalisten worden structureel weggejaagd en ook worden publicaties van beelden en teksten vaak niet gewaardeerd.[8] Zo is in 2022 een team journalisten van PowNed van het eiland weggejaagd[9] en werd een ander team journalisten van dezelfde omroep in 2023 achtervolgd, bedreigd, aangereden en aangevallen. Tevens werd de auto van de journalisten van de weg gebotst, en werd door een groep in zwart geklede eilanders ingeslagen op het voertuig. De Amelandse burgemeester weigerde na het incident te reageren. De ingeseinde politie was aanvankelijk niet bereid om een aangifte van de strafbare feiten op te nemen.
pi_211544915
Eilanders blijven een apart volk. :+
  donderdag 7 december 2023 @ 15:58:24 #14
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211545060
Ik lees over zaken dat als je vrouw buiten loopt je klappen krijgt of dat als je thuis licht aan hebt dat ze dan je ramen in gooien. Dat vinden wij niet raar, dat vinden wij alleen maar heel bijzonder
pi_211545299
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 15:18 schreef Ikbenookeenklant het volgende:

Pownews moet volgend jaar gewoon een week of wat van te voren daar al de toerist uit gaan hangen, een paar auto's strategisch neerzetten met onopvallende camera's en/of wildcamera's verstoppen en het dan uitgebreid in beeld gaan brengen, en uiteraard gewoon opvallend terug komen (ook in een auto die vol hangt met cameras om daders vast te leggen) volgend jaar met 1 ploeg die dan weer wat sensatie kan brengen ;)
Stiekem personen filmen is ook op de openbare weg verboden. Zullen we dan dan ook maar eens heel precies gaan vervolgen, een boel NPO gevallen zijn vast nog niet verjaard.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_211545366
twitter

Verbaast me niks. Zal wel veel aangerand en verkracht worden. :N
Koel en donker bewaren
  donderdag 7 december 2023 @ 16:34:26 #17
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_211545397
quote:
13s.gif Op donderdag 7 december 2023 16:31 schreef Guanabana het volgende:
[ twitter ]

Dat is een bot :')
I am an attractive young woman. I am new here and searching. As a professional model, I earn my steady income. Due to my work, I cannot post sexually suggestive
6 Volgend
1 Volger
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_211545408
Oke nou toch denk ik dat het zoiets is, wat zou het anders zijn dat ze zo angstvallig geheim willen houden. Maar goed, ik heb dan ook echt nul vertrouwen in de mensheid en de waarheid is vaak nog erger dan wat je verzint.
Koel en donker bewaren
  donderdag 7 december 2023 @ 16:42:25 #19
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211545467
quote:
13s.gif Op donderdag 7 december 2023 16:31 schreef Guanabana het volgende:
[ twitter ]

Is het nou echt of nep? :')
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  donderdag 7 december 2023 @ 16:43:34 #20
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211545483
  donderdag 7 december 2023 @ 16:53:54 #21
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_211545584
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 16:43 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
En anders wat... krijg je dan klappen? En dat vindt de gemeente allemaal prima?

Je bepaalt toch godverdomme zelf wel, of, waar, en wanneer je naar buiten gaat :') .
Huilen dan.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 7 december 2023 @ 16:56:01 #22
284411 crew  heywoodu
pi_211545601
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 16:35 schreef Guanabana het volgende:
Oke nou toch denk ik dat het zoiets is, wat zou het anders zijn dat ze zo angstvallig geheim willen houden. Maar goed, ik heb dan ook echt nul vertrouwen in de mensheid en de waarheid is vaak nog erger dan wat je verzint.
Vooral willen zorgen dat niemand er iets aan gaat veranderen, ofzo. Ik geloof nog wel (net) dat het zonder massaverkrachtingen plaatsvindt :+
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 7 december 2023 @ 16:57:01 #23
284411 crew  heywoodu
pi_211545608
quote:
7s.gif Op donderdag 7 december 2023 16:53 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
En anders wat... krijg je dan klappen? En dat vindt de gemeente allemaal prima?

Je bepaalt toch godverdomme zelf wel, of, waar, en wanneer je naar buiten gaat :') .
Niet in Ballum, Buren, Kabul, Nes en Hollum.
pi_211545619
Dit moet tot op de bodem uitgezocht worden.
  donderdag 7 december 2023 @ 17:05:07 #25
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211545691
quote:
9s.gif Op donderdag 7 december 2023 16:56 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Vooral willen zorgen dat niemand er iets aan gaat veranderen, ofzo. Ik geloof nog wel (net) dat het zonder massaverkrachtingen plaatsvindt :+
Ik hoop het ook, maar blijf het raar vinden dat ze dan zo zwaar agressief zijn. Wat als er misstanden geweest zijn die ze binnenshuis willen houden of zo.
pi_211545798
Man man man.....afgraven en in zee laten zakken dat pleuris dorp,missen we niks aan!
pi_211545823
quote:
[ afbeelding ]
dit mag allemaal zo zijn, en wat mij betreft ook prima dat je dan gevraagd word binnen te blijven, dat je dat dan vervolgens ook gewoon doet uit respect.

Je gaat ook geen bier drinken en boeren in de kerk, met je schoenen door een woonwagen lopen of weet ik veel wat

maar dat betekent niet dat iemand die daar wel komt van de weg gereden mag worden, tegen gehouden en op de motorkap van een auto klimmen etc. en dat de politie en burgemeester het allemaal toe lijken te staan en geen actie ondernemen als dat wel gebeurd.
  Moderator donderdag 7 december 2023 @ 17:19:37 #28
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_211545829
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 17:18 schreef Ikbenookeenklant het volgende:

[..]
dit mag allemaal zo zijn, en wat mij betreft ook prima dat je dan gevraagd word binnen te blijven, dat je dat dan vervolgens ook gewoon doet uit respect.

Je gaat ook geen bier drinken en boeren in de kerk, met je schoenen door een woonwagen lopen of weet ik veel wat

maar dat betekent niet dat iemand die daar wel komt van de weg gereden mag worden, tegen gehouden en op de motorkap van een auto klimmen etc. en dat de politie en burgemeester het allemaal toe lijken te staan en geen actie ondernemen als dat wel gebeurd.
@GGMM sprak hier ook zijn afschuw over uit.
4045
onlogisch
pi_211545893
https://www.rtlnieuws.nl/(...)est-mysterie-wat-het

quote:
Dat het feest zoals dit jaar wordt verstoord, is voor Ameland 'ook nieuw'. "Het is gewoon een prachtig familiefeest, waarbij het spelelement heel belangrijk is."

Het Openbaar Ministerie doet samen met de politie onderzoek naar het incident met Powned. Ook loopt er een intern onderzoek bij de politie naar het handelen van de agenten op 5 en 6 december.
:') ____!!
  donderdag 7 december 2023 @ 17:30:04 #30
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211545917
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 17:26 schreef Ikbenookeenklant het volgende:
een prachtig familiefeest
Oh jee.....
  FOK!mycroftheld donderdag 7 december 2023 @ 17:30:15 #31
128465 verified  bondage
Ingewikkeld
pi_211545918
quote:
[ afbeelding ]
Regels?

Prop die maar ergens waar de zon niet schijnt. Mafklappers 8)7
  Forum Admin donderdag 7 december 2023 @ 17:32:56 #32
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_211545935
Maarre..die sufferds hebben nu toch alleen maar de aandacht weten te trekken, kwestie van tijd voor er iets of iemand er wel achter komt wat er speelt.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_211545938
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 17:18 schreef Ikbenookeenklant het volgende:
Nee, maar dat gebeurd wel.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  donderdag 7 december 2023 @ 17:37:29 #34
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211545968
Dat Sinterklaas er op Ameland anders aan toe gaat, moge duidelijk zijn. 'Toch stamt ook dit feest af van de originele verhalen over Sint-Nicolaas', vertelt Margry. De goedheiligman was, naast een kindervriend en een beschermer van zeelui en armen, ook huwelijksmakelaar. 'Een oude legende vertelt het verhaal van een arme man die niet genoeg geld had om aan een huwelijkspartner voor zijn dochters te komen. De dochters belandden daardoor bijna in de prostitutie. Totdat Sint-Nicolaas geld door het raam van de man gooide, waardoor hij een bruidsschat had om zijn dochters alsnog uit te huwelijken. De traditie van de chocolade munten komt daar ook vandaan.'

Tot de negentiende eeuw was Sinterklaas niet alleen een feest voor kinderen. Het zoeken naar een geschikte partner speelde ook een rol. Jonge mannen en vrouwen gaven speculaaspoppen of liefdesbriefjes aan degene op wie ze een oogje hadden. Nu Sinterklaas vooral een kinderfeest is geworden, is dat aspect op de meeste plekken verdwenen. 'Maar in relictgebieden, zoals op Ameland, maakt het nog steeds deel uit van de traditie. Op een eiland met een beperkt aanbod van jongeren was het belangrijker om die functies in stand te houden', aldus Margry.

Om die reden wordt er tijdens Sunneklaas ook onderscheid gemaakt tussen kinderen en jongemannen. Hofmakerij is iets voor jongvolwassenen. Het is niet passend minderjarigen mee te laten doen aan het verleidingsspel, daarom blijven zij tijdens Sunneklaas binnen.
https://www.quest.nl/maat(...)-ameland-sunneklaas/
  donderdag 7 december 2023 @ 17:38:14 #35
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_211545974
Ik dacht zat ze bij Powned-rechts juist opkwamen voor lokale tradities.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  Forum Admin donderdag 7 december 2023 @ 17:40:53 #36
pi_211546003
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 17:37 schreef Momo het volgende:
Dat Sinterklaas er op Ameland anders aan toe gaat, moge duidelijk zijn. 'Toch stamt ook dit feest af van de originele verhalen over Sint-Nicolaas', vertelt Margry. De goedheiligman was, naast een kindervriend en een beschermer van zeelui en armen, ook huwelijksmakelaar. 'Een oude legende vertelt het verhaal van een arme man die niet genoeg geld had om aan een huwelijkspartner voor zijn dochters te komen. De dochters belandden daardoor bijna in de prostitutie. Totdat Sint-Nicolaas geld door het raam van de man gooide, waardoor hij een bruidsschat had om zijn dochters alsnog uit te huwelijken. De traditie van de chocolade munten komt daar ook vandaan.'

Tot de negentiende eeuw was Sinterklaas niet alleen een feest voor kinderen. Het zoeken naar een geschikte partner speelde ook een rol. Jonge mannen en vrouwen gaven speculaaspoppen of liefdesbriefjes aan degene op wie ze een oogje hadden. Nu Sinterklaas vooral een kinderfeest is geworden, is dat aspect op de meeste plekken verdwenen. 'Maar in relictgebieden, zoals op Ameland, maakt het nog steeds deel uit van de traditie. Op een eiland met een beperkt aanbod van jongeren was het belangrijker om die functies in stand te houden', aldus Margry.

Om die reden wordt er tijdens Sunneklaas ook onderscheid gemaakt tussen kinderen en jongemannen. Hofmakerij is iets voor jongvolwassenen. Het is niet passend minderjarigen mee te laten doen aan het verleidingsspel, daarom blijven zij tijdens Sunneklaas binnen.
jongens pakken de meisjes maar dan met wapens en af/bedreiging _O-
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  donderdag 7 december 2023 @ 17:45:42 #37
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211546033
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 17:37 schreef Momo het volgende:

Ja dat is onderhand wel duidelijk.
Vruchtbaarheidsfeest. Tinder voor vikingen. Lekker boeiend.

Ik ben het wachten op wat zich er precies afspeelt. Want waarom zouden ze anders zo vijandig zijn. Alsof ze zich schamen, of iets ín de doofpot willen houden.
pi_211546042
Tijd voor Albertoooo om daar eens undercover te gaan...
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | <a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://mdj-stek.nl</a>
pi_211546059
Volgend jaar op 4 en 5 december zal hier zoveel aandacht voor zijn dat ze niets meer verborgen kunnen houden op Ameland. Niet echt slim om die journalisten met geweld het eiland af te jagen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 7 december 2023 @ 17:52:14 #40
38496 Perrin
pi_211546074
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 17:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Volgend jaar op 4 en 5 december zal hier zoveel aandacht voor zijn dat ze niets meer verborgen kunnen houden op Ameland. Niet echt slim om die journalisten met geweld het eiland af te jagen.
Wat raad je ze dan aan? Die flapdrollen van Powned de traditie laten verpesten door het te filmen, zonder slag of stoot?
  donderdag 7 december 2023 @ 17:57:44 #41
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211546108
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 17:52 schreef Perrin het volgende:

[..]
Wat raad je ze dan aan? Die flapdrollen van Powned de traditie laten verpesten door het te filmen, zonder slag of stoot?
Is de traditie verpest als iemand het een keer filmt?
pi_211546114
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 17:57 schreef Momo het volgende:

[..]
Ja.
  donderdag 7 december 2023 @ 17:59:25 #43
38496 Perrin
pi_211546123
quote:

[..]
Ja natuurlijk.
pi_211546126
quote:

[..]
Gewoon laten filmen verpest niet gelijk je hele traditie. Alleen als er schandalig onoorbare zaken zijn die het daglicht kunnen verdragen is het begrijpelijk dat je zo reageert.
  donderdag 7 december 2023 @ 18:00:33 #45
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211546129
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 17:48 schreef MatthijsDJ het volgende:
Tijd voor Albertoooo om daar eens undercover te gaan...
Blijf kijken. Want na de reclame ga ik deze Amelanders confronteren, met hun seksuele uitspattingen en aanrandingen!

donderdag 7 december 2023 @ 18:00:40 #46
38496 Perrin
pi_211546130
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 18:00 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Gewoon laten filmen verpest niet gelijk je hele traditie. Alleen als er schandalig onoorbare zaken zijn die het daglicht kunnen verdragen is het begrijpelijk dat je zo reageert.
Ja je bent vast een gruwelijke misdaad op het spoor! Justitie zal je dankbaar zijn. Bemoeizucht van mensen :N
pi_211546131
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 15:01 schreef TLC het volgende:
Het is niet voor niks een eiland, lekker laten houden zo
Hadden ze dat ook maar met Urk gedaan. :P
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  donderdag 7 december 2023 @ 18:02:11 #48
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211546144
quote:

[..]
Waarom zou je geen reportage mogen maken van een traditie?
Is de traditie misschien niet zo fris dan?
pi_211546165
quote:
[ afbeelding ]
Regels zijn geen wetten.
Ze profileren zich nu alsof ze een onafhankelijke staat zijn.
pi_211546205
quote:
met dat onderzoek draai je niks meer terug en volgend jaar en alle jaren daarna gebeurt gewoon weer hetzelfde en dan komt er weer een onderzoek, etc.
er verandert niks en terecht....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 7 december 2023 @ 18:11:17 #51
486162 EenAndereWeg
houd 1,5 meter afstand
pi_211546208
Even zomaar een avondklok opstellen. Gezellig.
houd ANDERHALVE METER afstand
  Spellchecker donderdag 7 december 2023 @ 18:26:33 #52
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_211546319
quote:
[ afbeelding ]
Als je dan daar bent weet je dat al natuurlijk.
En als het je niet aanstaat blijf je daar weg.
pi_211546329
Volgend jaar moeten uit solidariteit met Powned ook sbs6, op1 gaan. Leuke reportage schieten.
pi_211546370
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 18:27 schreef PotjeSambal het volgende:
Volgend jaar moeten uit solidariteit met Powned ook sbs6, op1 gaan. Leuke reportage schieten.
die zijn geen volslagen idioten, alleen powned neemt dit risico. De rest is wel tolerant tegenover aloude tradities.
Wanneer kan sunneklaas genomineerd worden voor unesco erfgoed?
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Forum Admin donderdag 7 december 2023 @ 18:35:15 #55
pi_211546409
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2023 18:26 schreef maily het volgende:

[..]
Als je dan daar bent weet je dat al natuurlijk.
En als het je niet aanstaat blijf je daar weg.
Ja zo werkt dat dus niet.
  Spellchecker donderdag 7 december 2023 @ 18:35:43 #56
197773 crew  maily
pi_211546415
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 18:35 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Voor mij wel.
  donderdag 7 december 2023 @ 18:37:17 #57
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_211546431
Ik ben wel blij dat Powned hier probeerde te filmen hoor. Hoe weten we anders of we aanstoot kunnen nemen aan deze traditie?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_211546437
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 18:10 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
met dat onderzoek draai je niks meer terug en volgend jaar en alle jaren daarna gebeurt gewoon weer hetzelfde en dan komt er weer een onderzoek, etc.
er verandert niks en terecht....
Zoals ik eerder al zei: Afgraven en lekker de zee op laten drijven dat eiland. Misschien dat Afrika ze nog op wil nemen....
pi_211546443
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 18:35 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
jawel hoor. Iets wat mag hoef je niet te doen namelijk. Alles blijft een keuze en je kan ook een keer anderen respecteren voor de verandering.
pi_211546444
Ameland :')
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  Forum Admin donderdag 7 december 2023 @ 18:39:23 #61
pi_211546445
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 18:37 schreef Janneke141 het volgende:
Ik ben wel blij dat Powned hier probeerde te filmen hoor. Hoe weten we anders of we aanstoot kunnen nemen aan deze traditie?
De enige reden dat er aandacht voor is is het compleet debiele gedrag van die eilanders. Dat ze liever niet hebben dat er mensen op af komen kan ik an sich wel in komen, maar dit? Nope.
  Forum Admin donderdag 7 december 2023 @ 18:40:02 #62
pi_211546452
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 18:39 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
jawel hoor. Iets wat mag hoef je niet te doen namelijk. Alles blijft een keuze en je kan ook een keer anderen respecteren voor de verandering.
Oh ja helemaal vergeten, geen users die Sjors heten tussen 18:00 en 00:00

Tot morgen! Is traditie.
pi_211546453
quote:
ik neem er geen aanstoot aan hoor... het zou niet eens in mij opkomen. Ik wou dat ik eraan mee mocht doen, maar dat zit er niet in.
  Spellchecker donderdag 7 december 2023 @ 18:54:47 #64
197773 crew  maily
  donderdag 7 december 2023 @ 18:55:30 #65
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211546610
quote:
Zijn ze zelf schuld door zo vijandig te doen. Van verbaal geweld tot poging tot doodslag.
Daarmee wekken ze dus de indruk dat ze koste wat kost iets willen beschermen dat totaal niet in de haak is volgens de NL wet. Die politieagenten daar die blijkbaar hun reet met de wet af vegen helpt ook niet mee in de beeldvorming.

Alsof Nederland wakker zou liggen van een traditioneel feest met een seksueel tintje. Voor het gros van de mensen is een fout huisfeest of parenclub in de eigen regio waarschijnijk veel leuker, dus bang voor massatoerisme hoeven ze volgens mij ook niet te zijn.
  donderdag 7 december 2023 @ 18:57:18 #66
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211546626
En in de openbare ruimte mag je in NL gewoon filmen.
Ook in Ameland. Of Amelanders dat nu leuk vinden of niet doet er niet toe. Anders sticht je maar je eigen eilandrepubliek of zo.
pi_211546627
Powned ging er heen om het feest te verpesten. Het leuke van Sunneklaas schijnt te zijn dat je de ander niet herkent. Dat is dus alleen maar leuk als je het viert onder bekenden.
De lichten gaan uit, dan is het nog spannender. Dus hoezo ga je ergens heen om te filmen waar de lichten uit zijn

[ Bericht 0% gewijzigd door eigendeegcookie op 07-12-2023 19:12:06 ]
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_211546650
Ameland is Nederlands grondgebied en is geen privé-eiland van de bewoners. Wij betalen net zo goed mee aan het onderhoud aan de openbare plekken als dat zij doen. Ik snap dus ook niet hoe ze het lef kunnen hebben om mensen de toegang tot het eiland te ontzeggen. Wat een lef eigenlijk zeg.

Volgend jaar tijdens carnaval ook maar alle mensen van boven de rivieren tegenhouden als we toch zo bezig zijn.
pi_211546682
Laat die mensen lekker
Groot fan van User Wotte
pi_211546719
Oh ja, we hebben een traditie, dus mogen we iedereen die komt kijken intimideren en aanvallen :')

En politie op Ameland die niks doet want locals.
pi_211546743
Jammer, dat de Duitsers Ameland niet hebben laten zinken: wat menen die eiland bewoners zich wel niet?
  donderdag 7 december 2023 @ 19:09:56 #72
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_211546775
quote:
[ afbeelding ]
Het is toch te gek voor woorden dat mensen aangevallen worden omdat Sunneklaas.
Triest volk
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  donderdag 7 december 2023 @ 19:11:29 #73
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_211546794
quote:

[..]
Het zou niet lang duren voordat, dat het geval is. We zien in dit topic al reeds dat het eeuwen oude lokale gebruk van daar al weer langs "onze" meetlat wordt gehouden en als het de toets niet doorstaat dan is er al reeds een antwoord want iedereen zal natuurlijk wel even doen wat wij willen
Ik sta daarom helemaal achter de Amelanders
  donderdag 7 december 2023 @ 19:13:35 #74
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_211546808
Mensen die denken dat er per se een of ander gruwelijk geheim moet zijn :') Die mensen weten gewoon dat als je je traditie openbaar gaat maken er toeristen op af komen, en voor je het weet zit het elk jaar vol met dronken debielen van het vasteland en is je stukje geschiedenis vervallen tot een nieuw carnaval. Dus maak je ze gelijk duidelijk dat journalisten niet welkom zijn.

En Powned wist dat ook al, want afgelopen jaar probeerden ze het ook en waren ze ook niet welkom. Maar sensatiehoeren dat ze zijn probeerden ze het gewoon nog eens. Dus werd het ze deze keer nog iets duidelijker gemaakt.

Een en ander doet me denken aan die geestelijke die zo nodig een eiland met een geïsoleerde stam op wilde om ze te bekeren. De eerste keer werd hij verjaagd. De tweede keer werd hij gedood. Daarna heeft niemand het meer geprobeerd.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_211546894
quote:
7s.gif Op donderdag 7 december 2023 19:13 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
En Powned wist dat ook al, want afgelopen jaar probeerden ze het ook en waren ze ook niet welkom. Maar sensatiehoeren dat ze zijn probeerden ze het gewoon nog eens. Dus werd het ze deze keer nog iets duidelijker gemaakt.
ze gaan volgend jaar gewoon weer en daarna weer.... wanneer zullen er doden vallen?
  Forum Admin donderdag 7 december 2023 @ 19:20:41 #76
pi_211546898
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 19:11 schreef the-eye het volgende:

[..]
Het zou niet lang duren voordat, dat het geval is. We zien in dit topic al reeds dat het eeuwen oude lokale gebruk van daar al weer langs "onze" meetlat wordt gehouden en als het de toets niet doorstaat dan is er al reeds een antwoord want iedereen zal natuurlijk wel even doen wat wij willen
Ik sta daarom helemaal achter de Amelanders
De enige meetlat hier is de wet en daar nemen ze een loopje mee. Los van het feest zelf overigens.

Het gaat er niet om wat ze precies doen, maar het moet wel mogen. En juist door als een dolle stier auto's van de weg te neuken trek je en de aandacht en vestig je het idee dat er dingen gebeuren die niet door de beugel kunnen.

Powned is al tijden op zijn retour. Had ze te woord gestaan en simpelweg alleen maar "nee" verkocht en er was geen hond die naar die docu ging kijken, als die überhaupt al afgemaakt zou worden.
pi_211546908
quote:
10s.gif Op donderdag 7 december 2023 18:02 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Waarom zou je geen reportage mogen maken van een traditie?
Is de traditie misschien niet zo fris dan?
Je komt redelijk gefrustreerd over omdat je niet weet hoe het er aan toe gaat. Laat het gaan.
Vrijmetselaars zijn ook niet open over hun gebruiken en rituelen. Prima, niet iedereen heeft de behoefte om alles op social media te gooien.
  donderdag 7 december 2023 @ 19:22:10 #78
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_211546931
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2023 19:20 schreef Straatcommando. het volgende:
Powned is al tijden op zijn retour. Had ze te woord gestaan en simpelweg alleen maar "nee" verkocht en er was geen hond die naar die docu ging kijken, als die überhaupt al afgemaakt zou worden.
dit doet mij denken aan een interview met jorrtisma die gewoon de hele tijd haar mond hierld wat voor vragen er ook kwamen, ze zei niks... _O- _O_
Dat is de enige manier hoe je met dit soort tuig om moet gaan, gewoon niks zeggen..... ook bij een interview met meerdere personen. Zogauw het tuig van powned komt gewoon niks meer zeggen.
  Forum Admin donderdag 7 december 2023 @ 19:23:54 #80
pi_211546961
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 19:21 schreef grimselman het volgende:

[..]
Je komt redelijk gefrustreerd over omdat je niet weet hoe het er aan toe gaat. Laat het gaan.
Vrijmetselaars zijn ook niet open over hun gebruiken en rituelen. Prima, niet iedereen heeft de behoefte om alles op social media te gooien.
Het word steeds mooier hier :D
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 19:22 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
dit doet mij denken aan een interview met jorrtisma die gewoon de hele tijd haar mond hierld wat voor vragen er ook kwamen, ze zei niks... _O- _O_
Oh wauw, ja. :D nou precies dat dus.
pi_211546969
Lijkt erop dat het hele eiland één grote inteeltfamilie is.
  donderdag 7 december 2023 @ 19:29:46 #82
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_211547043
quote:

[..]
De enige meetlat hier is de wet en daar nemen ze een loopje mee. Los van het feest zelf overigens.

Het gaat er niet om wat ze precies doen, maar het moet wel mogen. En juist door als een dolle stier auto's van de weg te neuken trek je en de aandacht en vestig je het idee dat er dingen gebeuren die niet door de beugel kunnen.

Geef de daders een geldboete want de kans op herhaling is nihil.
pi_211547047
quote:
7s.gif Op donderdag 7 december 2023 19:13 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Mensen die denken dat er per se een of ander gruwelijk geheim moet zijn :') Die mensen weten gewoon dat als je je traditie openbaar gaat maken er toeristen op af komen, en voor je het weet zit het elk jaar vol met dronken debielen van het vasteland en is je stukje geschiedenis vervallen tot een nieuw carnaval. Dus maak je ze gelijk duidelijk dat journalisten niet welkom zijn.

[..]
Dit dus. Buitenstaanders begrijpen over het algemeen totaal niet waar dit soort traditionele lokale feesten om draaien en dan strikt het dus, net als met de vastelaovend in Limburg en het bourgondische carnaval in Brabant, binnen de kortste keren van de bezopen randstedelingen en andere buitenstaanders die alles en iedereen met hun gekwaak overschreeuwen, vrouwen lastig vallen en vandalisme plegen.
  donderdag 7 december 2023 @ 19:30:12 #84
pi_211547051
quote:

[..]
Dat is de enige manier hoe je met dit soort tuig om moet gaan, gewoon niks zeggen..... ook bij een interview met meerdere personen. Zogauw het tuig van powned komt gewoon niks meer zeggen.
Was dat niet Ella Vogelaar? Dat kwam best pijnlijk over. Ook zwijgen kun je goed of slecht doen.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  donderdag 7 december 2023 @ 19:35:26 #85
pi_211547124
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 19:20 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
ze gaan volgend jaar gewoon weer en daarna weer.... wanneer zullen er doden vallen?
Ze kunnen ook niet gaan.
pi_211547130
quote:
[ afbeelding ]
Wtf?! En wat doen die kerels dan?
pi_211547168
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 18:30 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
die zijn geen volslagen idioten, alleen powned neemt dit risico. De rest is wel tolerant tegenover aloude tradities.
Wanneer kan sunneklaas genomineerd worden voor unesco erfgoed?
_O- _O-

Geen pottenkijkers willen = op eigen terrein dit feestje houden, niet op de openbare weg.
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 19:06 schreef havanagila het volgende:
Oh ja, we hebben een traditie, dus mogen we iedereen die komt kijken intimideren en aanvallen :')

En politie op Ameland die niks doet want locals.
Vooral dat laatste. Was de buurman. Dan durft de politie niks.
pi_211547204
quote:
15s.gif Op donderdag 7 december 2023 19:30 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Was dat niet Ella Vogelaar? Dat kwam best pijnlijk over. Ook zwijgen kun je goed of slecht doen.
Zogauw dat tuig van powned komt is het beste er vol in gaan of hard wegrennen.
  donderdag 7 december 2023 @ 19:43:54 #89
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211547257
quote:
Precies dit.
pi_211547265
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 17:38 schreef Perrin het volgende:
Ik dacht zat ze bij Powned-rechts juist opkwamen voor lokale tradities.
Dit dus. Net goed voor ze.
pi_211547268
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 19:21 schreef grimselman het volgende:

[..]
Vrijmetselaars vallen geen andere mensen - op de openbare weg - lastig die niets met hun rituelen te maken willen hebben.

Hoe moeilijk is dit nou :')
  donderdag 7 december 2023 @ 19:45:03 #92
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211547277
quote:
dit doet mij denken aan een interview met jorrtisma die gewoon de hele tijd haar mond hierld wat voor vragen er ook kwamen, ze zei niks...
Dat had bij Vogelaar ook zo goed gewerkt....
  donderdag 7 december 2023 @ 19:49:07 #93
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_211547335
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 19:44 schreef PotjeSambal het volgende:

[..]
Vrijmetselaars vallen geen andere mensen - op de openbare weg - lastig die niets met hun rituelen te maken willen hebben.

Hun eiland, hun regels
364 dagen per jaar kan je zo veel en zo vaak over de weg op Amekland dansen en filmen als je wil. Een paar uur per jaar is het even anders daar en ik denk niet dat daar verandering in gaat komen omdat het een aantal mensen van buiten het eiland niet zint. Daar gaat geen wetboek verandering in brengen

[ Bericht 5% gewijzigd door the-eye op 07-12-2023 19:57:59 ]
pi_211547352
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 19:44 schreef PotjeSambal het volgende:

[..]

Je bedoelt waarschijnlijk dat vrijmetselaars geen mensen op de openbare weg lastig vallen die alles van hun rituelen willen weten.
Daar ging mijn vergelijking ook niet over
pi_211547394
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 19:49 schreef the-eye het volgende:

[..]
Hun eiland, hun regels
364 dagen per jaar kan je zo veel en zo vaak over de weg op Amekland dansen en filmen als je wil. Een paar uur per jaar is het even anders daar.
Ga ik morgen ook hier in de straat proberen.
pi_211547400
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 19:50 schreef grimselman het volgende:

[..]
Je bedoelt waarschijnlijk dat vrijmetselaars geen mensen op de openbare weg lastig vallen die alles van hun rituelen willen weten.
Daar ging mijn vergelijking ook niet over
Als je als onwetende toerist over straat gaat na een bepaald tijdstip krijg je klappen. Dat is lastig vallen.
  donderdag 7 december 2023 @ 19:59:33 #97
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_211547475
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 19:53 schreef PotjeSambal het volgende:

[..]
Ga ik morgen ook hier in de straat proberen.
Waarom?
pi_211547718
quote:

[..]
Hun eiland, hun regels
364 dagen per jaar kan je zo veel en zo vaak over de weg op Amekland dansen en filmen als je wil. Een paar uur per jaar is het even anders daar en ik denk niet dat daar verandering in gaat komen omdat het een aantal mensen van buiten het eiland niet zint. Daar gaat geen wetboek verandering in brengen
Ik sta achter deze post
Groot fan van User Wotte
pi_211547866
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 19:59 schreef the-eye het volgende:

[..]
Waarom?
Mijn straat, mijn regels. De buurman en de politie vinden het ook leuk.
  donderdag 7 december 2023 @ 20:34:17 #100
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_211547961
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 20:26 schreef PotjeSambal het volgende:

[..]
Mijn straat, mijn regels. De buurman en de politie vinden het ook leuk.
Nee sorry joh, te weinig draagvlak
  donderdag 7 december 2023 @ 20:39:46 #101
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211548026
quote:

[..]
Hun eiland, hun regels
Het is niet hun eiland.
pi_211548051
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 20:39 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Het is niet hun eiland.
Snappen sommigen maar niet.
pi_211548403
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 20:39 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Het is niet hun eiland.
Het is wel hun eiland; ze wonen en werken er, het vormt hun sociale omgeving, hun roots liggen er en ze vormen er de cultuur waar ook Sunneklaas toe behoort. Ze hebben op het vasteland al kunnen zien waar bemoeienis van buitenstaanders bij traditionele feesten toe leidt en daar hebben ze blijkbaar geen zin in. Groot gelijk wat mij betreft.

Als je daar dan als nietszeggend tv omroepje of youtuber gaat lopen klieren moet je ook niet huilen dat mensen je heel erg duidelijk maken dat je niet welkom bent met je geprovoceer.
pi_211548443
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2023 21:12 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Het is wel hun eiland; ze wonen en werken er, het vormt hun sociale omgeving, hun roots liggen er en ze vormen er de cultuur waar ook Sunneklaas toe behoort. Ze hebben op het vasteland al kunnen zien waar bemoeienis van buitenstaanders bij traditionele feesten toe leidt en daar hebben ze blijkbaar geen zin in. Groot gelijk wat mij betreft.

Als je daar dan als nietszeggend tv omroepje of youtuber gaat lopen klieren moet je ook niet huilen dat mensen je heel erg duidelijk maken dat je niet welkom bent met je geprovoceer.
Dus Limbo's mogen alle buitenstaanders die carnaval komen vieren van de weg rammen of wat?
  donderdag 7 december 2023 @ 21:18:28 #105
pi_211548482
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 19:54 schreef PotjeSambal het volgende:

[..]
Als je als onwetende toerist over straat gaat na een bepaald tijdstip krijg je klappen. Dat is lastig vallen.
Oh, is dat zo? Welke onwetende toeristen is dat allemaal overkomen? Graag met bron, bedankt.
pi_211548511
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 21:15 schreef havanagila het volgende:

[..]
Dus Limbo's mogen alle buitenstaanders die carnaval komen vieren van de weg rammen of wat?
Waarom zouden we achter het stuur kruipen met vastelaovend? We hebben dan gedronken.
  donderdag 7 december 2023 @ 21:21:56 #107
pi_211548519
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 21:15 schreef havanagila het volgende:

[..]
Limbo's zijn allang verloren. Die hebben er ook min of meer voor gekozen om er geld aan te verdienen. En daar is dus iedereen welkom om de boel onder te kotsen en elkaar aan te randen bij de dixie's. Maar hoe moeilijk is het nou om op een enkel afgelegen miniem eilandje één dag per jaar gewoon even geen camera en microfoon in mensen hun bek te schuiven als je dat gevraagd wordt en ze even met rust te laten?
pi_211548636
Ik zeg volgend jaar met 20.000 man daar bivakkeren. laat maar komen met hun domme hoofd.
  donderdag 7 december 2023 @ 21:31:32 #109
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_211548640
quote:

[..]
Het is wel hun eiland
het is ons eiland.
Laffe huichelaar
pi_211548659
quote:

[..]

Doe niet zo dom man. Iedereen kan en mag er komen, het terrein is openbaar terrein.
  donderdag 7 december 2023 @ 21:32:36 #111
pi_211548669
Toen een Amerikaanse zendeling de bewoners van North Sentinel eiland, die al eeuwen geïsoleerd leefden en vijandig waren tegen buitenstaanders, probeerde te bekeren werd hij weggejaagd. Na poging twee is hij op het eiland begraven. Die mensen beschermden ook hun tradities. De grap is dat als je daar een topic over opent de consensus zal zijn dat die zendeling een idioot was en had moeten wegblijven.

Niet dat de situaties gelijk zijn natuurlijk, maar met mensen gewoon met rust laten als ze dat graag willen is helemaal niet zoveel mis. Powned kwam gewoon provoceren, en nu ze precies hebben gekregen wat ze wilden komt het uitmelken in de media.
  Spellchecker donderdag 7 december 2023 @ 21:32:37 #112
197773 crew  maily
pi_211548670
quote:

[..]
Vallen is meestal lastig.
Als je maar weer opstaat. ^O^
pi_211548730
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2023 21:32 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
tegen buitenstaanders, probeerde te bekeren werd hij weggejaagd. Na poging twee is hij op het eiland begraven. Die mensen beschermden ook hun tradities. De grap is dat als je daar een topic over opent de consensus zal zijn dat die zendeling een idioot was en had moeten wegblijven.

Niet dat de situaties gelijk zijn natuurlijk, maar met mensen gewoon met rust laten als ze dat graag willen is helemaal niet zoveel mis. Powned kwam gewoon provoceren, en nu ze precies hebben gekregen wat ze wilden komt het uitmelken in de media.
Op Ameland geldt gewoon de Nederlandse wet.
  donderdag 7 december 2023 @ 21:36:31 #114
pi_211548740
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 21:32 schreef MeneerFrikandel het volgende:

[..]
Doe niet zo dom man. Iedereen kan en mag er komen, het terrein is openbaar terrein.
Juridisch gezien wel ja. Je kunt je medemens binnen de grenzen van de wet behoorlijk het leven zuur maken. Zelf nadenken is daarom een noodzakelijke deugd.
pi_211548745
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2023 21:36 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Juridisch gezien wel ja. Je kunt je medemens binnen de grenzen van de wet behoorlijk het leven zuur maken. Zelf nadenken is daarom een noodzakelijke deugd.
xdxdxd. JA je kunt ze bijvooreeld uit je eigen straat slaan. Als ik dat hier in Rotterdam doe ga ik gewoon de cel in.
  donderdag 7 december 2023 @ 21:39:01 #116
pi_211548770
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 21:35 schreef MeneerFrikandel het volgende:

[..]
Dat iets wettelijk gezien mag is een bijzonder slechte verdediging. Ik mag ook 20 keer per dag bij jou aanbellen en mijn tromboneles op je stoep uitvoeren. Ga je mijn wettelijk recht daarop dan ook verdedigen?
pi_211548775
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2023 21:39 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Dat iets wettelijk gezien mag is een bijzonder slechte verdediging. Ik mag ook 20 keer per dag bij jou aanbellen en mijn tromboneles op je stoep uitvoeren. Ga je mijn wettelijk recht daarop dan ook verdedigen?
is dus niet zo. wettelijk gewoon verboden en valt onder stalking en overlast.
  donderdag 7 december 2023 @ 21:39:49 #118
pi_211548777
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 21:36 schreef MeneerFrikandel het volgende:

[..]
xdxdxd. JA je kunt ze bijvooreeld uit je eigen straat slaan. Als ik dat hier in Rotterdam doe ga ik gewoon de cel in.
Volgens mij snap je niet zo goed wat ik zeg. Lees anders mijn andere posts ook even.
pi_211548787
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2023 21:39 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Volgens mij snap je niet zo goed wat ik zeg. Lees anders mijn andere posts ook even.
neuh is me wel duidelijk, je ziet hier gewoon misdaden te verdedigen. ga dat lekker ergens anders doen.
  donderdag 7 december 2023 @ 21:41:40 #120
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_211548803
Ameland die twee dagen dan voortaan ook maar afsluiten van stroom en water. :s)
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  donderdag 7 december 2023 @ 21:41:46 #121
pi_211548806
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 21:39 schreef MeneerFrikandel het volgende:

[..]
is dus niet zo. wettelijk gewoon verboden en valt onder stalking en overlast.
Daar kun je wat Powned doet natuurlijk ook onder scharen. Is in de praktijk alleen wat lastig definieerbaar.

Zoals ik al zei, je kunt ook gewoon accepteren dat een eilandje waar je anders ook nooit komt vraagt of je dat op één avond per jaar misschien ook niet wilt doen. Is dat nou echt zo moeilijk?
  donderdag 7 december 2023 @ 21:42:13 #122
pi_211548812
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 21:40 schreef MeneerFrikandel het volgende:

[..]
neuh is me wel duidelijk, je ziet hier gewoon misdaden te verdedigen. ga dat lekker ergens anders doen.
Hier posten is gewoon wettelijk toegestaan hoor.
pi_211548817
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2023 21:41 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Daar kun je wat Powned doet natuurlijk ook onder scharen. Is in de praktijk alleen wat lastig definieerbaar.

Zoals ik al zei, je kunt ook gewoon accepteren dat een eilandje waar je anders ook nooit komt vraagt of je dat op één avond per jaar misschien ook niet wilt doen. Is dat nou echt zo moeilijk?
ja want rijden over de straat snachts is hartstikke verboten. Echt je hebt er niets van begrepen. oprecht.
pi_211548831
Die mensen leven op een klein eiland. Laat ze hun feestje hebben elk jaar en laat het een mysterie blijven wat het precies is. Ze lopen met maskers op en vrouwen moeten thuis blijven. Klinkt als een gewoon weekend voor elk levensvol persoon.
  donderdag 7 december 2023 @ 21:43:40 #125
pi_211548835
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 21:42 schreef MeneerFrikandel het volgende:

[..]
ja want rijden over de straat snachts is hartstikke verboten. Echt je hebt er niets van begrepen. oprecht.
:?

Nee deze post snap ik inderdaad niet. Misschien kun je beter wat minder blowen op een doordeweekse avond.
pi_211548878
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 21:35 schreef MeneerFrikandel het volgende:

[..]
Hopen dat ze dan duidelijk zichtbaar gemaakt hebben dat ze filmden anders mag het niet.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 7 december 2023 @ 21:47:48 #127
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_211548893
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 21:41 schreef PzKpfw het volgende:
Ameland die twee dagen dan voortaan ook maar afsluiten van stroom en water. :s)
Precies, want Sunneklaas is voor heel Nederland een eerste levensbehoefte, net zoals stroom en water voor de Amelander.

Tering wat een evenredigheid.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  donderdag 7 december 2023 @ 21:49:37 #128
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_211548914
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 21:43 schreef Masberum het volgende:
Die mensen leven op een klein eiland. Laat ze hun feestje hebben elk jaar en laat het een mysterie blijven wat het precies is. Ze lopen met maskers op en vrouwen moeten thuis blijven. Klinkt als een gewoon weekend voor elk levensvol persoon.
Inderdaad. Eens kijken hoe de moraalfokkers reageren als powned met een microfoon voor ze staat in de parenclub.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  donderdag 7 december 2023 @ 21:55:24 #129
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211549002
quote:
Het is wel hun eiland; ze wonen en werken er, het vormt hun sociale omgeving
Uhm nee hoor. Als we zo gaan beginnen kunnen we alle dorpen priveruimte maken en buitenstaanders de toegang ontzeggen. Leuke samenleving krijg je dan.

Ameland is onderdeel van Nederand en dat feest van ze is deels in de openbare ruimte.
Ik heb geen interesse om naar dat eiland te gaan, maar als ik dat wil, dan mag ik dat, en dan hoor ik niet aangevallen te worden.
  donderdag 7 december 2023 @ 21:56:14 #130
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211549018
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2023 21:21 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Waarom zouden we achter het stuur kruipen met vastelaovend? We hebben dan gedronken.
Alsof ze zich daar aan houden. :')
  donderdag 7 december 2023 @ 21:57:00 #131
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_211549039
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 21:49 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Inderdaad. Eens kijken hoe de moraalfokkers reageren als powned met een microfoon voor ze staat in de parenclub.
Een parenclub is geen openbaar terrein. Je slaat weer eens met je micropenis op een drumstel.
Op 't randje en erover.
  donderdag 7 december 2023 @ 22:07:36 #132
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_211549233
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 21:57 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Een parenclub is geen openbaar terrein. Je slaat weer eens met je micropenis op een drumstel.
Oh, vertel. Je weet er klaarblijkelijk erg veel van.
pi_211549313
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 21:57 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Harvest geeft je een like. Ik vind dat wat zielig als je over micropenissen begint. Niveautje, jullie allebei dus
  donderdag 7 december 2023 @ 22:14:40 #134
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_211549326
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 22:07 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Oh, vertel. Je weet er klaarblijkelijk erg veel van.
Helaas, dan zul je er toch echt eens zelf een kijkje moeten nemen.
Op 't randje en erover.
pi_211549419
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2023 21:18 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Oh, is dat zo? Welke onwetende toeristen is dat allemaal overkomen? Graag met bron, bedankt.
Te lui om op Google het woord 'Sunneklaas' in te tikken? Tweede hit: https://www.ouders.nl/for(...)s/raar-feest-ameland
pi_211549435
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 21:49 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Parenclub is geen openbare weg dat is nu precies het verschil.
pi_211549607
We zouden wat vaker elkaar lekker met rust moeten laten
Groot fan van User Wotte
  donderdag 7 december 2023 @ 22:34:49 #138
pi_211549644
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 22:20 schreef PotjeSambal het volgende:

[..]
Te lui om op Google het woord 'Sunneklaas' in te tikken? Tweede hit: https://www.ouders.nl/for(...)s/raar-feest-ameland
Waar staat dat ze in elkaar zijn geslagen?
pi_211549692
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 21:31 schreef timmmmm het volgende:

[..]
het is ons eiland.
Ik woon daar niet en ben er niet geboren en opgegroeid, dus hoe zou het "mijn eiland" moeten zijn?
pi_211549961
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 21:55 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Uhm nee hoor. Als we zo gaan beginnen kunnen we alle dorpen priveruimte maken en buitenstaanders de toegang ontzeggen. Leuke samenleving krijg je dan.

Ameland is onderdeel van Nederand en dat feest van ze is deels in de openbare ruimte.
Ik heb geen interesse om naar dat eiland te gaan, maar als ik dat wil, dan mag ik dat, en dan hoor ik niet aangevallen te worden.
Als je daar een paar dagen lang gaat lopen provoceren zoals powned dat deed, terwijl mensen je heel duidelijk hebben laten merken dat ze niet op je geklier zitten te wachten, mag je er van uit gaan dat je uiteindelijk terecht "aangevallen" wordt, dan moet je achteraf niet lopen janken.

Als powned tijdens de vastelaovend in Limburg net zo zou komen provoceren en klieren met de bedoeling om het feest te verstoren denk ik dat ze ook duidelijk te verstaan gegeven zal worden dat genoeg genoeg is en dat het verstandig zou zijn wanneer ze zouden vertrekken.
pi_211550155
quote:

[..]
Is dat ooit gebeurd dan?

En waarom zou vallen lastig zijn?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 07-12-2023 23:29:06 ]
  donderdag 7 december 2023 @ 23:21:08 #142
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_211550194
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2023 22:58 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Als je daar een paar dagen lang gaat lopen provoceren zoals powned dat deed, terwijl mensen je heel duidelijk hebben laten merken dat ze niet op je geklier zitten te wachten, mag je er van uit gaan dat je uiteindelijk terecht "aangevallen" wordt, dan moet je achteraf niet lopen janken.

Daar zal een rechter anders over denken.
Op 't randje en erover.
pi_211550196
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2023 22:34 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Waar staat dat ze in elkaar zijn geslagen?
Klappen krijgen schreef ik. Dit goedpraten, bijzonder.
pi_211550241
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 23:21 schreef PotjeSambal het volgende:

[..]
Kennelijk heeft alleen hun auto klappen gehad, zonder schade.
  donderdag 7 december 2023 @ 23:30:28 #145
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_211550243
Tja ik snap die Amelanders wel. Maar is wel een lastige situatie. Als de interesse gewekt is, zal je steeds grover geweld nodig hebben, als je ongewenste buitenstaanders buiten wil houden. Dat gaat het imago van je feestje uiteindelijk ook niet helpen.

Overigens zijn die Amelanders bij mijn weten ook helemaal niet zo hatelijk naar buitenstaanders bij hun traditie. De camera's, algehele 'journalistieke' stijl van PowNed en angst om hun traditie kwijt te raken zullen bijdragen aan de extreme reactie.
  donderdag 7 december 2023 @ 23:31:02 #146
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_211550245
quote:
[ afbeelding ]
Wat is dit voor vage shit dan?

Tijd dat ze dat eiland eens doorlichten met wat onderzoeken.
pi_211550273
quote:
6s.gif Op donderdag 7 december 2023 23:31 schreef S95Sedan het volgende:

[..]
Wat is dit voor vage shit dan?

Tijd dat ze dat eiland eens doorlichten met wat onderzoeken.
achtergesteld gebied zo te lezen
  donderdag 7 december 2023 @ 23:43:10 #148
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_211550312
quote:
[ afbeelding ]
Misschien lees ik eroverheen maar volgens mij staat er nergens dat je als buitenstaander je niet op straat zou mogen begeven (mits man en ouder dan 18).
Op 't randje en erover.
pi_211550340
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 21:43 schreef Masberum het volgende:
Ze lopen met maskers op en vrouwen moeten thuis blijven. Klinkt als een gewoon weekend voor elk levensvol persoon.
Behalve alle vrouwen. Of alle niet-Amelanders. Oh, en alle Amelandse mannen die zich wel kunnen gedragen.
Mwah, dus eigenlijk is het maar een select groepje misdragende malloten.
pi_211550524
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 21:55 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Het feest is deels in de openbare ruimte en deels in privéruimten. Zoiets kan in een kleine gemeenschap waar iedereen elkaar kent. Het is heel logisch dat je daar geen gemaskerde vreemdelingen bij wilt hebben.
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
  vrijdag 8 december 2023 @ 03:57:29 #151
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_211550721
quote:

[..]

Welke traditionele feesten zijn verpest door buitenstaanders dan?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  vrijdag 8 december 2023 @ 05:34:56 #152
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_211550833
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2023 22:39 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Ik woon daar niet en ben er niet geboren en opgegroeid, dus hoe zou het "mijn eiland" moeten zijn?
Het is ook jouw eiland niet, het is ons eiland. Het is een onderdeel van Nederland, dus gelden toch echt de Nederlandse wetten. Zodra ze er een groot hek om zetten en de onafhankelijkheid uitroepen is het niet hun eiland of jouw eiland maar van Nederland
Laffe huichelaar
  vrijdag 8 december 2023 @ 06:25:52 #153
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_211550906
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 05:34 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Het is ook jouw eiland niet, het is ons eiland. Het is een onderdeel van Nederland, dus gelden toch echt de Nederlandse wetten. Zodra ze er een groot hek om zetten en de onafhankelijkheid uitroepen is het niet hun eiland of jouw eiland maar van Nederland
Dus als het wettelijk ingekaderd zou worden met de één of andere vergunning zou je het wel okee vinden?
  vrijdag 8 december 2023 @ 06:45:00 #154
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_211550931
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 06:25 schreef the-eye het volgende:

[..]
Dus als het wettelijk ingekaderd zou worden met de één of andere vergunning zou je het wel okee vinden?
Ja, net als andere festivals/evenementen.
  vrijdag 8 december 2023 @ 06:53:54 #155
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_211550950
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 06:25 schreef the-eye het volgende:

[..]
Ik vind dat die lui lekker moeten doen waar ze zelf zin in hebben, zolang ze mensen die er geen zin in hebben maar niet in hun vrijheid beperken.

Of van de weg rijden
Laffe huichelaar
  vrijdag 8 december 2023 @ 07:13:15 #156
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_211550981
Moet je dit eens proberen als KOZP een traditie probeert te verstoren :')
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_211550995
Stelletje rednecks daar op Ameland :')
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_211551098
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 03:57 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Welke traditionele feesten zijn verpest door buitenstaanders dan?
Sinterklaas is denk ik wel het duidelijkste voorbeeld.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 8 december 2023 @ 07:48:49 #159
284411 crew  heywoodu
pi_211551121
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2023 07:42 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Sinterklaas is denk ik wel het duidelijkste voorbeeld.
Dat is natuurlijk niet verpest door 'de buitenstaanders'. Tenzij je als volwassene alleen leuk Sinterklaas kunt vieren met op exact dezelfde manier als men 80 jaar geleden deed ofzo, wetende dat het je kinderen geen fuck kan schelen.

Dit hele Amelandse gebeuren komt vooral enórm dubieus over, vooral omdat mensen die er 'niet horen' nota bene met geweld aangepakt worden, dat is echt bizar.
pi_211551134
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2023 01:00 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]
Het feest is deels in de openbare ruimte en deels in privéruimten. Zoiets kan in een kleine gemeenschap waar iedereen elkaar kent. Het is heel logisch dat je daar geen gemaskerde vreemdelingen bij wilt hebben.
Zodra er randstedelingen op af gaan komen weet je al dat het gedaan is met het Amelandse sunneklaasfeest. Dan eindigt het na één of twee jaar van vechtpartijen, vandalisme en aanrandingen met een totaalverbod en dan zijn de Amelanders hun traditie en stukje cultuur kwijt.
pi_211551179
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 07:48 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Dat is natuurlijk niet verpest door 'de buitenstaanders'. Tenzij je als volwassene alleen leuk Sinterklaas kunt vieren met op exact dezelfde manier als men 80 jaar geleden deed ofzo, wetende dat het je kinderen geen fuck kan schelen.

Dit hele Amelandse gebeuren komt vooral enórm dubieus over, vooral omdat mensen die er 'niet horen' nota bene met geweld aangepakt worden, dat is echt bizar.
Sinterklaas is alleen leuk zonder provocerende "protesteerders" aan de kant bij bijv. een intocht.

Kozp heeft - als het me goed kan herinneren - vorig jaar al aangekondigd dat ze ook wel eens even tijdens vastelaovend/carnaval naar het zuiden zou afreizen om daar onder het mom van "vaststellen of er sprake van racisme is" te komen klieren, zuigen en provoceren. M.a.w. het volgende traditionele volksfeest waar ze hun zinnen op gezet hebben om het de nek om te draaien.
  vrijdag 8 december 2023 @ 08:12:20 #162
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_211551230
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 06:53 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Ik vind dat die lui lekker moeten doen waar ze zelf zin in hebben, zolang ze mensen die er geen zin in hebben maar niet in hun vrijheid beperken.

Of van de weg rijden
Zo simpel kan het zijn _O_ .
Huilen dan.
  vrijdag 8 december 2023 @ 09:03:51 #163
pi_211551542
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 23:21 schreef PotjeSambal het volgende:

[..]
Waar staat dat ze klappen hebben gekregen?

Ik praat niets goed, ik hou gewoon niet van onzinverhalen.
  vrijdag 8 december 2023 @ 09:20:05 #164
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_211551665
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 07:48 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Na dit gedoe is het gewoon klaar natuurlijk, helemaal in de vorm van dat pamflet want dat is wettelijk gewoon niet in de haak, en daar mogen die lui zichzelf voor aankijken.

Alles bij elkaar is het daar bovenop een vage bende waarbij het niet anders kan dat er nog meer shit naar boven gaat komen. Anders zou de reactie echt niet zo extreem zijn van zowel politie, burgemeester en volk wat daar rondloopt.
pi_211551769
quote:
6s.gif Op vrijdag 8 december 2023 09:20 schreef S95Sedan het volgende:
Anders zou de reactie echt niet zo extreem zijn van zowel politie, burgemeester en volk wat daar rondloopt.
Mits Sunneklaas het belangrijkste evenement is waarmee Ameland zichzelf identificeert. Je weet hoe sommige vastelanders onder ons zich gedragen als men bepaalde tradities proberen te wijzigen. Of hoe diep de liefde kan gaan voor een balspelletje. Als je gedreven wordt door emotie kan je rare dingen doen. Misschien is Sunneklaas een laatste strohalm waar het eilandvolk zich aan vastklampt, voordat het weggevaagd wordt door de pluriforme samenleving aan de andere kant van de zee.

Maar dan hadden die Amelanders "het spel" aan moeten passen zodat er geen verboden handelingen gedaan worden, en er een documentaire van moeten maken. De regie weggeven aan Powned was niet erg constructief.
  vrijdag 8 december 2023 @ 09:36:50 #166
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_211551825
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 09:31 schreef zuchtje het volgende:

[..]
Mits Sunneklaas het belangrijkste evenement is waarmee Ameland zichzelf identificeert. Je weet hoe sommige vastelanders onder ons zich gedragen als men bepaalde tradities proberen te wijzigen. Of hoe diep de liefde kan gaan voor een balspelletje. Als je gedreven wordt door emotie kan je rare dingen doen. Misschien is Sunneklaas een laatste strohalm waar het eilandvolk zich aan vastklampt, voordat het weggevaagd wordt door de pluriforme samenleving aan de andere kant van de zee.

Maar dan hadden die Amelanders "het spel" aan moeten passen zodat er geen verboden handelingen gedaan worden, en er een documentaire van moeten maken. De regie weggeven aan Powned was niet erg constructief.
Worden er verboden handelingen gedaan dan?
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  vrijdag 8 december 2023 @ 09:39:05 #167
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_211551840
quote:

[..]

Mwa, zolang je rechten van een ander afneemt, zoals in dit geval vrijheidsbeperking, dan ben je wat mij betreft gewoon af.

Ik denk dat de meeste mensen niet eens zoveel problemen hebben met die hele traditie. (mits er niet meer naar boven komt natuurlijk)
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 8 december 2023 @ 09:40:12 #168
284411 crew  heywoodu
pi_211551849
quote:

[..]

Of bijvoorbeeld niet met geweld reageren en nota bene arriverende auto's scannen op 'buitenstaanders', en als er dan een 'buitenstaander' gespot wordt, aanvallen :')

Net een sekte zo.
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 8 december 2023 @ 09:41:04 #169
408813 crew  trein2000
pi_211551856
quote:
84s.gif Op vrijdag 8 december 2023 09:36 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Mensen van de weg af rijden, de toegang tot de openbare weg met geweld ontzeggen en dat soort onzin is allemaal erg rechtmatig inderdaad.
zie email 27 oktober
pi_211551867
quote:
84s.gif Op vrijdag 8 december 2023 09:36 schreef Starhopper het volgende:

[..]
geen idee, niemand mag dat controleren. Wat een probleem is, want dan gaan mensen speculeren
pi_211552128
Powned is de dronken gast op een feest die ruzie loopt te zoeken, en als hij dan klappen krijgt hij meteen naar de politie rent.

Vorig jaar waren ze er ook al en toen waren ze ook niet welkom. Vorige week waren ze er voor een reportage en weer duidelijk te horen gekregen dat ze niet welkom waren B-) . En toch gaan ze er naartoe
pi_211552234
In Afghanistan vieren ze nu al weer ruim drie jaar achterelkaar elke dag Sunneklaasfeest.
  vrijdag 8 december 2023 @ 10:26:02 #173
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_211552427
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 09:41 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Mensen van de weg af rijden, de toegang tot de openbare weg met geweld ontzeggen en dat soort onzin is allemaal erg rechtmatig inderdaad.
Daar gaat het in mijn reactie niet om. Het gaat om het feest zelf.
pi_211552977
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 09:42 schreef zuchtje het volgende:

[..]
geen idee, niemand mag dat controleren. Wat een probleem is, want dan gaan mensen speculeren
Er is op internet genoeg informatie te vinden over de oorspronkelijk heidense winterfeesten (waar ook "sunneklaas" van afstamt) op de Waddeneilanden.

Er worden helemaal geen verboden handelingen uitgevoerd, maar het feest werkt alleen in een kleine besloten omgeving waarin mensen mekaar kennen en vertrouwen en er van uit kunnen gaan dat er geen rottigheid uitgehaald wordt. Met buitenstaanders kun je van dat laatste niet uitgaan en powned was zelfs overduidelijk uit op het uithalen van rottigheid.
pi_211553002
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2023 11:15 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Er is op internet genoeg informatie te vinden over de oorspronkelijk heidense winterfeesten (waar ook "sunneklaas" van afstamt) op de Waddeneilanden.

Er worden helemaal geen verboden handelingen uitgevoerd, maar het feest werkt alleen in een kleine besloten omgeving waarin mensen mekaar kennen en vertrouwen en er van uit kunnen gaan dat er geen rottigheid uitgehaald wordt. Met buitenstaanders kun je van dat laatste niet uitgaan en powned was zelfs overduidelijk uit op het uithalen van rottigheid.
Wat voor een rottigheid was Powned volgens hen van plan dat erger is dan achtervolgen, klem- en aanrijden?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  Moderator vrijdag 8 december 2023 @ 11:18:13 #176
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_211553006
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 18:39 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
En iets wat niet mag, wel :? Namelijk mensen met geweld verwijderen.
4045
onlogisch
  Forum Admin vrijdag 8 december 2023 @ 11:32:21 #177
pi_211553141
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 11:18 schreef onlogisch het volgende:

[..]
En iets wat niet mag, wel :? Namelijk mensen met geweld verwijderen.
Ik vind het oprecht fascinerend. Het is stereotype tokkie/apenrots gedrag en omdat het traditie is of "hun" eiland is het ineens wel prima om mensen van de weg te rijden of auto's te scannen voor buitenstaanders met een knokploeg.

Vraag me af of de muppets die dit zo goedkeuren dat ook doen als een stel hooligans een centraal station claimen op de jaarlijkse derby. Of hangmocros bij de shisha lounge. "Had je immers kunnen weten, is altijd al zo geweest, is maar een dag per jaar"

Toch?
pi_211553164
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 11:32 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ik vind het oprecht fascinerend. Het is stereotype tokkie/apenrots gedrag en omdat het traditie is of "hun" eiland is het ineens wel prima om mensen van de weg te rijden of auto's te scannen voor buitenstaanders met een knokploeg.

Vraag me af of de muppets die dit zo goedkeuren dat ook doen als een stel hooligans een centraal station claimen op de jaarlijkse derby. Of hangmocros bij de shisha lounge. "Had je immers kunnen weten, is altijd al zo geweest, is maar een dag per jaar"

Toch?
Ik vind het ook heel bijzonder. Op het vaste land is alles vogelvrij verklaard, tradities en hele steden mogen getransformeerd worden, maar gut, die arme eilanders; laat die toch lekker übertribalistisch zijn.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  Forum Admin vrijdag 8 december 2023 @ 11:35:52 #179
pi_211553174
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 11:34 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Ik vind het ook heel bijzonder. Op het vaste land is alles vogelvrij verklaard, tradities en hele steden mogen getransformeerd worden, maar gut, die arme eilanders; laat die toch lekker übertribalistisch zijn.
En wat dan de kers op de taart is is dat al deze aandacht er is gekomen dóór dat achterlijke gedrag.

Ik denk dat vrijwel niemand van dat feest had gehoord voor dit nieuwsbericht. Ik in ieder geval niet :D
  vrijdag 8 december 2023 @ 11:38:49 #180
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_211553204
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2023 11:35 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
En wat dan de kers op de taart is is dat al deze aandacht er is gekomen dóór dat achterlijke gedrag.

Ik denk dat vrijwel niemand van dat feest had gehoord voor dit nieuwsbericht. Ik in ieder geval niet :D
De hokjesman heeft hier jaren geleden al een uitzending over gemaakt, is daar ook geweest, heeft ook opnamen gemaakt tijdens de spelnacht.
Ik begrijp niet waarom ze bij powned zo moeilijk doen.

https://npo.nl/start/video/de-amelanders_3
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
  Forum Admin vrijdag 8 december 2023 @ 11:39:47 #181
pi_211553208
quote:
15s.gif Op vrijdag 8 december 2023 11:38 schreef junkiesietze het volgende:

[..]
De hokjesman heeft hier jaren geleden al een uitzending over gemaakt, is daar ook geweest, heeft ook opnamen gemaakt tijdens de spelnacht.
Ik begrijp niet waarom ze bij powned zo moeilijk doen.
Dat is hun verdienmodel. En dat is tanende, wie kijkt er nog naar die drek.

Ze hebben Powned alleen volledig in de kaart gespeeld.
  vrijdag 8 december 2023 @ 11:40:28 #182
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_211553214
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 11:39 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dat is hun verdienmodel. En dat is tanende, wie kijkt er nog naar die drek.

Ze hebben Powned alleen volledig in de kaart gespeeld.
Nee ik bedoel waarom word powned aangevallen? terwijl er meer journalisten zijn die er reportages over hebben gemaakt.
en ik heb ook een auto.
  Forum Admin vrijdag 8 december 2023 @ 11:44:37 #183
pi_211553254
quote:
15s.gif Op vrijdag 8 december 2023 11:40 schreef junkiesietze het volgende:

[..]
Nee ik bedoel waarom word powned aangevallen? terwijl er meer journalisten zijn die er reportages over hebben gemaakt.
Ze hebben ook een typisch groepje gestuurd volgens mij. Die lui hebben ongetwijfeld zitten zuigen/etteren.
pi_211553274
De gemeente Ameland heeft het wel netjes aangegeven en gevraagd om deze traditie te respecteren. Dus ook geen auto's.

“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_211553395
quote:
15s.gif Op vrijdag 8 december 2023 11:40 schreef junkiesietze het volgende:

[..]
Je kent Powned niet?
pi_211553424
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 11:47 schreef Montagui het volgende:
De gemeente Ameland heeft het wel netjes aangegeven en gevraagd om deze traditie te respecteren. Dus ook geen auto's.

[ afbeelding ]
In de dorpskernen. Daarom hebben ze de achtervolgers waarschijnlijk ook niet aangehouden :').
  vrijdag 8 december 2023 @ 12:09:48 #187
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_211553455
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 12:01 schreef Kuhn het volgende:

[..]
Je kent Powned niet?
Tuurlijk wel, en iedereen kent powned, dus dan weet je dat elk dingetje gelijk groot gemaakt word. Daar hadden de Amelanders ook op kunnen anticiperen
en ik heb ook een auto.
pi_211554089
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 11:17 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Wat voor een rottigheid was Powned volgens hen van plan dat erger is dan achtervolgen, klem- en aanrijden?
Provoceren, klieren, zuigen, mensen filmen en een microfoon onder de neus duwen die daar helemaal geen zin in hebben en vervolgens door blijven klieren wanneer mensen aangeven daar niet van gediend te zijn. "Ja maar, u kunt toch gewoon een antwoord geven?"

De modus operandi van dit soort "reporters" is toch al lang bekend?
pi_211554105
quote:

[ afbeelding ]
Gelukkig alleen in Ballum, Buren, Nes en Hollum. Als je het niet bevalt ga je maar naar een ander dorp...
  Forum Admin vrijdag 8 december 2023 @ 13:25:55 #190
pi_211554142
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2023 13:19 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Provoceren, klieren, zuigen, mensen filmen en een microfoon onder de neus duwen die daar helemaal geen zin in hebben en vervolgens door blijven klieren wanneer mensen aangeven daar niet van gediend te zijn. "Ja maar, u kunt toch gewoon een antwoord geven?"

Dat maakt de reactie alleen maar achterlijker.
pi_211554223
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2023 13:19 schreef spicymchaggis het volgende:

Joah, blijft alleen de vraag nog onbeantwoord.
  vrijdag 8 december 2023 @ 14:52:05 #192
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_211554951
quote:

[ afbeelding ]
Door de gemeente gedwongen worden binnen te blijven… bizar.
pi_211554978
-

[ Bericht 100% gewijzigd door MeneerPresident op 08-12-2023 15:00:27 ]
pi_211555016
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 december 2023 13:21 schreef ReplaR het volgende:

[..]
Gelukkig alleen in Ballum, Buren, Nes en Hollum. Als je het niet bevalt ga je maar naar een ander dorp...
quote:

[ afbeelding ]
Het boeit niet. Je hoeft je hier niet aan te houden klaar. Mensen die denken van wel en het allemaal goedpraten zijn niet helemaal lekker in hun bovenkamer
pi_211555025
Nou ja tja, dit feest valt en staat natuurlijk wel bij een gesloten kring.

De aard van het feest maakt dat het snel niet leuk meer is als er onbekenden mee doen of zich mee bemoeien.

Het is juist het familiare karakter dat het mogelijk en ook leuk maakt.
Zonder dat wordt het snel beperkend of intimiderend.
Ook het stukje van raden wie er achter het masker zit houdt op zodra je mensen niet kent, dan valt er niets te herkennen als je slim speelt.

Meiden die stiekem toch over straat gaan worden niet graag gevangen door gemaskerde mannen die ze niet kennen en niet kunnen vertrouwen. Hetzelfde gaat op voor het spel binnen de huizen.
Het is gewoon geen lolletje meer als er pottenkijkers, onbekende spelers en bemoeials bij zijn.
pi_211555042
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 15:01 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
Nou ja tja, dit feest valt en staat natuurlijk wel bij een gesloten kring.

De aard van het feest maakt dat het snel niet leuk meer is als er onbekenden mee doen of zich mee bemoeien.

Het is juist het familiare karakter dat het mogelijk en ook leuk maakt.
Zonder dat wordt het snel beperkend of intimiderend.
Ook het stukje van raden wie er achter het masker zit houdt op zodra je mensen niet kent, dan valt er niets te herkennen als je slim speelt.

Meiden die stiekem toch over straat gaan worden niet graag gevangen door gemaskerde mannen die ze niet kennen en niet kunnen vertrouwen. Hetzelfde gaat op voor het spel binnen de huizen.
Het is gewoon geen lolletje meer als er pottenkijkers, onbekende spelers en bemoeials bij zijn.
Jammer dan. Stelletje randdebielen daarzo. Als je iemand moedwillig op de openbare weg aan gaat rijden en gaat staan schreeuwen bij het raam met open maken open maken dan kun je je feest ergens steken waar de zon niet schijnt.
pi_211555061
Ik vind het echt schokkend wat er gebeurd is. Ook als je leest dat de ruiten worden ingegooid als er ergens licht brand. Wat voor hooligans zijn dit? Mijn god, ik had van een rustig waddeneiland wel iets anders verwacht. Dit zijn echt mensen met een geestelijke achterstand.
Erg vind ik ook dat de burgemeester het allemaal gewoon vindt. Wat een idioten daar. Zal wel veel inteelt zijn daar. in Amerika hebben ze en term voor dit soort achterlijken: rednecks.
pi_211555071
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 15:05 schreef Vincent_student het volgende:
Ik vind het echt schokkend wat er gebeurd is. Ook als je leest dat de ruiten worden ingegooid als er ergens licht brand. Wat voor hooligans zijn dit? Mijn god, ik had van een rustig waddeneiland wel iets anders verwacht. Dit zijn echt mensen met een geestelijke achterstand.
Erg vind ik ook dat de burgemeester het allemaal gewoon vindt. Wat een idioten daar. Zal wel veel inteelt zijn daar. in Amerika hebben ze en term voor dit soort achterlijken: rednecks.
Ja en meisjes die lastig gevallen worden op straat alsof het de normaalste zaak van de wereld is.
pi_211555074
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2023 15:02 schreef MeneerPresident het volgende:

[..]
Jammer dan. Stelletje randdebielen daarzo. Als je iemand moedwillig op de openbare weg aan gaat rijden en gaat staan schreeuwen bij het raam met open maken open maken dan kun je je feest ergens steken waar de zon niet schijnt.
En als je moedwillig daar naartoe gaat om te provoceren wat moet er dan gebeuren?
pi_211555089
quote:

[ afbeelding ]
Die auto's dat begrijp ik. Maar de rest is gewoon Middeleeuws. En als je er niet aan houdt wordt je in elkaar gemept. Ik was van plan om ooit hier op vakantie te gaan. Maar never nooit nu ik weet wat voor volk daar woont.
pi_211555142
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 15:02 schreef MeneerPresident het volgende:

[..]
Jammer dan. Stelletje randdebielen daarzo.
Nou nee.

Het is juist een spel dat meer binding oplevert in de gemeenschap.

Snap ook niet waarom je dat perse zou moeten willen verstoren.
Alsof je boos bent dat je niet zomaar als derde mee mag doen met een potje schaak, of als voetbalfan niet even het veld op mag rennen om een balletje mee te trappen. Of als wildvreemde op nieuwjaarsnacht zomaar bij een groep gaan staan om hun vuurwerk af te steken en ongevraagd een biertje te pakken.

Het is het verschil tussen een geintje die binnen een vriendenkring wordt gemaakt en een vreemde die hetzelfde flikt. Wat binnen die kring een vrolijk geintje is is niet zo leuk als een vreemde dat doet tot kwetsend aan toe.

Een besloten feest is besloten, het is vrij asociaal om je daar niet aan te houden.

Over het feest zelf is zat bekend, normale nieuwschierigheid is gewoon beantwoord. Het enige wat niet wordt gewaardeerd is het perse willen verstoren van een besloten feest, het willen verpesten van een besloten feest.
pi_211555159
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 11:32 schreef Straatcommando. het volgende:

Het meest bizarre is nog wel dat schijnbaar de lokale politie het daar ook mee eens is.
pi_211555187
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 15:06 schreef MeneerPresident het volgende:

[..]
Ja en meisjes die lastig gevallen worden op straat alsof het de normaalste zaak van de wereld is.
Ah nee joh.

Het is een spelletje. Meiden doen daar ook aan mee. Verkleden zich soms zelfs als 'jager', gaan giebelend stiekem door de tuinen van huis naar huis.
Raden wie de gemaskerde mannen zijn. Die jongeman die ze wel zien zitten komt op hun schoot zitten.

Een hoop gelach en gebloos alom. Er is veel toezicht, veel sociale controle.
En dat valt of staat bij het besloten zijn. De heren weten wie wie is, lastig vallen mag niet, spelen wel.
pi_211555193
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2023 15:00 schreef MeneerPresident het volgende:

[..]
[..]
Het boeit niet. Je hoeft je hier niet aan te houden klaar. Mensen die denken van wel en het allemaal goedpraten zijn niet helemaal lekker in hun bovenkamer
Ik was sarcastisch want die 4 dorpen zijn de enige op dat eiland.
  vrijdag 8 december 2023 @ 15:28:14 #205
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_211555239
Zijn dat dezelfde inteeltkoppen die met alle geweld zwarte Piet willen houden ofzo?

Graag afmeren en blijf maar op je eilandje.
pi_211555336
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 15:07 schreef Nober het volgende:

[..]
En als je moedwillig daar naartoe gaat om te provoceren wat moet er dan gebeuren?
Dus elke journalist die ergens heen gaat is aan het provoceren?

De eilanders hadden ook normaal kunnen reageren op vragen, er was meteen al een vijandige houding.
  vrijdag 8 december 2023 @ 15:47:55 #207
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_211555401
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 21:32 schreef MeneerFrikandel het volgende:
Klopt.

Als je een groep schoolkinderen een bos in ziet gaan omdat ze daar levend stratego gaan spelen, is er geen probleem mee om ook dat bos in te gaan en mee te doen. Het is gewoon openbaar terrein, en je mag toch zeker zelf wel weten waar je gaat staan? Die leraren moeten dan ook niet moeilijk gaan doen – dan moeten ze maar lekker binnen gaan spelen.

En wanneer je een fotograaf foto's ziet maken van een bruidspaar in de historische binnenstad, is er ook niets mis mee om de hele tijd vlak voor het bruidspaar te gaan staan. Openbare ruimte, toch, en dat jij de hele tijd wil staan waar zij net foto's willen nemen, dat is gewoon jouw goed recht, hoor.

Of als je op een zomermiddag naar het park gaat, waar groepjes mensen zitten te picknicken? Gewoon lekker tussen gaan zitten. De openbare ruimte is tenslotte niet van hun, als ze privé willen zitten, gaan ze dat maar in de achtertuin doen.

Dat iets in de openbare ruimte gebeurt, wil niet zeggen dat het fatsoenlijk is om je daarmee te gaan bemoeien, ongeacht of het wettelijk toegestaan is of niet.

Ja, de reactie van de Amelanders hier gaat de perken te buiten, en is bovendien extreem contra-productief; er is nu meer aandacht voor dan ooit tevoren. Daar staat tegenover dat Powned al eerder verzocht is weg te gaan en niet te komen, en men bang is dat aandacht leidt tot bezoek en deelname van buitenstaanders, zodat de traditie verwatert tot een soort publiek carnaval, zoals op andere Waddeneilanden is gebeurd (bijv. Texel).

Tenzij er een serieus vermoeden is van misstanden, lijkt het me prima dat iedereen - inclusief de media - respecteert dat op twee avonden per jaar een onderling privé-feest gevierd wordt waarbij je even niet welkom bent in die gehuchten.
pi_211555425
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 15:39 schreef schommelstoel het volgende:

[..]
Dus elke journalist die ergens heen gaat is aan het provoceren?

De eilanders hadden ook normaal kunnen reageren op vragen, er was meteen al een vijandige houding.
Er is al veelvuldig geantwoord op normale vragen.

Ook jij kan vrij precies weten hoe dit feest in elkaar steekt. Er is zat info over.

De vraag is vooral wanneer betitel je iemand als zijnde journalist?
Moet je iedereen met een camera maar toelaten? Ook als je weet dat ze de boel gaan verdraaien en verstoren, of enkel willen 'scoren'?

Moet jij iemand die bij een x bedrijf hoort maar toelaten als jij straks oud en nieuw viert terwijl je al weet dat het een of ander verdraait verhaaltje gaat worden en jouw feestje ernstig verpest wordt door de bemoeienis?

Wordt het niet eens tijd om journalisme wat beter te vatten binnen grenzen?
Dat niet iedere gek met een microfoon die overdreven aanwezig is om enkel te 'scoren' zich daarop kan beroepen?
pi_211555464
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 15:50 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
Er is al veelvuldig geantwoord op normale vragen.

Ook jij kan vrij precies weten hoe dit feest in elkaar steekt. Er is zat info over.

De vraag is vooral wanneer betitel je iemand als zijnde journalist?
Moet je iedereen met een camera maar toelaten? Ook als je weet dat ze de boel gaan verdraaien en verstoren, of enkel willen 'scoren'?

Moet jij iemand die bij een x bedrijf hoort maar toelaten als jij straks oud en nieuw viert terwijl je al weet dat het een of ander verdraait verhaaltje gaat worden en jouw feestje ernstig verpest wordt door de bemoeienis?

Wordt het niet eens tijd om journalisme wat beter te vatten binnen grenzen?
Dat niet iedere gek met een microfoon die overdreven aanwezig is om enkel te 'scoren' zich daarop kan beroepen?
Je kan lullen wat je wilt en wat krom is proberen recht te praten.
Ze hebben geen alleen recht op dat eiland.

En al helemaal niet het recht om voor eigen rechter te spelen door geweld te gebruiken.

Het optreden van de politie is helemaal van de zotte.
pi_211556432
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 21:46 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Hopen dat ze dan duidelijk zichtbaar gemaakt hebben dat ze filmden anders mag het niet.
tuurlijk wel, op de openbare weg mag dat gewoon
pi_211556454
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 15:15 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
Een besloten feest is besloten, het is vrij asociaal om je daar niet aan te houden.
Ja, eh, dan dienen ze maar een zaaltje af te huren.

Als het in de openbare ruimte plaatsvindt is het per definitie niet besloten.
"Pools are perfect for holding water"
pi_211556467
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 15:15 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
Nou nee.

Het is juist een spel dat meer binding oplevert in de gemeenschap.

Snap ook niet waarom je dat perse zou moeten willen verstoren.
Alsof je boos bent dat je niet zomaar als derde mee mag doen met een potje schaak, of als voetbalfan niet even het veld op mag rennen om een balletje mee te trappen. Of als wildvreemde op nieuwjaarsnacht zomaar bij een groep gaan staan om hun vuurwerk af te steken en ongevraagd een biertje te pakken.

Het is het verschil tussen een geintje die binnen een vriendenkring wordt gemaakt en een vreemde die hetzelfde flikt. Wat binnen die kring een vrolijk geintje is is niet zo leuk als een vreemde dat doet tot kwetsend aan toe.

Over het feest zelf is zat bekend, normale nieuwschierigheid is gewoon beantwoord. Het enige wat niet wordt gewaardeerd is het perse willen verstoren van een besloten feest, het willen verpesten van een besloten feest.
Je snapt het overduidelijk niet. Een besloten feest is besloten. Op de openbare weg kan een feest niet besloten zijn, tenzij de gemeente een vergunning afgeeft voor afsluiting van de openbare weg etc.
pi_211556995
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 13:32 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Joah, blijft alleen de vraag nog onbeantwoord.
Lees je nou gewoon niet wat ik schrijf?
pi_211557064
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 13:25 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dat maakt de reactie alleen maar achterlijker.
Nee hoor, tot nu toe zijn ze weg gekomen met mensen op de nationale televisie belachelijk te maken. De Amelanders hadden daar geen zin in en besloten, na twee jaar achter mekaar meermaals gewaarschuwd te hebben, niet meer hun andere wang toe te keren.

Jammer dat powned wel zo mans was om de Amelanders te blijven klieren en provoceren, maar nu loopt te janken als een verongelijkt klein kind. "But it's just a prank!" :')
pi_211557099
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 15:08 schreef Vincent_student het volgende:

[..]
Die auto's dat begrijp ik. Maar de rest is gewoon Middeleeuws. En als je er niet aan houdt wordt je in elkaar gemept. Ik was van plan om ooit hier op vakantie te gaan. Maar never nooit nu ik weet wat voor volk daar woont.
_O-

Dramaqueen much?
pi_211557407
Ik snap niet wat er zo moeilijk aan is om die mensen met rust te laten? Moet werkelijk iedere traditie in dit land afgebroken worden? Als we zo doorgaan dan krijgt Prinses "achterlijke stinkhoer" Maxima nog gelijk ook met haar "de Nederlandse identiteit bestaat niet". Valt me erg tegen van PowNed dit.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  Forum Admin vrijdag 8 december 2023 @ 19:28:24 #217
pi_211557526
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2023 18:33 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Nee hoor, tot nu toe zijn ze weg gekomen met mensen op de nationale televisie belachelijk te maken. De Amelanders hadden daar geen zin in en besloten, na twee jaar achter mekaar meermaals gewaarschuwd te hebben, niet meer hun andere wang toe te keren.

Jammer dat powned wel zo mans was om de Amelanders te blijven klieren en provoceren, maar nu loopt te janken als een verongelijkt klein kind. "But it's just a prank!" :')
Ja en in dat proces hebben ze zichzelf en het feest belachelijk gemaakt terwijl tot vorige week geen hond van sunneklaas had gehoord.
pi_211557571
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 19:17 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Ik snap niet wat er zo moeilijk aan is om die mensen met rust te laten? Moet werkelijk iedere traditie in dit land afgebroken worden? Als we zo doorgaan dan krijgt Prinses "achterlijke stinkhoer" Maxima nog gelijk ook met haar "de Nederlandse identiteit bestaat niet". Valt me erg tegen van PowNed dit.
Hoe Nederlands is een traditie waar maar een handvol mensen aan meedoen, en waar het overgrote deel van de bevolking helemaal niks mee heeft? Het is een Amelands' feest, wat weinig van doen heeft met de "Nederlandse (hedendaagse) traditie/identiteit"
pi_211557602
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 19:28 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ja en in dat proces hebben ze zichzelf en het feest belachelijk gemaakt terwijl tot vorige week geen hond van sunneklaas had gehoord.
De enigen die zich belachelijk gemaakt hebben zijn die pownews huilertjes die blijkbaar toch niet zo stoer zijn als hoe ze zich voor doen.
  vrijdag 8 december 2023 @ 19:42:20 #220
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_211557644
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2023 19:37 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
De enigen die zich belachelijk gemaakt hebben zijn die pownews huilertjes die blijkbaar toch niet zo stoer zijn als hoe ze zich voor doen.
Nee hoor. Dat hebben de agressieve vierders van Sunneklaas wel gedaan.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_211557764
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 19:34 schreef zuchtje het volgende:

[..]
Hoe Nederlands is een traditie waar maar een handvol mensen aan meedoen, en waar het overgrote deel van de bevolking helemaal niks mee heeft? Het is een Amelands' feest, wat weinig van doen heeft met de "Nederlandse (hedendaagse) traditie/identiteit"
"Hoe Nederlands is een traditie die alleen op een eiland in Nederland bestaat?" Mijn hemel wat een niveau.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_211557900
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 19:34 schreef zuchtje het volgende:

[..]
Die traditie is vele malen Nederlandser dan "black friday", "halloween", oktoberfeesten enz.
  vrijdag 8 december 2023 @ 20:13:45 #223
438527 MissButterflyy
pi_211557982
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2023 20:06 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Die traditie is vele malen Nederlandser dan "black friday", "halloween", oktoberfeesten enz.
Alsnog, je hoeft er niet op los te gaan slaan. Daar gaat het mis.
Ze hadden ook naar de media kunnen gaan om uit te leggen waarom ze hun feest graag zonder pottenkijkers willen. De aangifte hadden ze ook kunnen doen ipv ook geweld te gebruiken.
pi_211557983
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 15:07 schreef Nober het volgende:

[..]
Niets? Wat versta je uberhaupt onder provoceren?
pi_211557987
quote:
Ja precies, laat die mensen van pownews gewoon met rust.
pi_211558076
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 19:55 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]
"Hoe Nederlands is een traditie die alleen op een eiland in Nederland bestaat?" Mijn hemel wat een niveau.
Je kunt moeilijk spreken van een nationale traditie als maar 0.0001% van de bevolking deze traditie beoefend
pi_211558159
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2023 20:13 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ze hadden ook naar de media kunnen gaan om uit te leggen waarom ze hun feest graag zonder pottenkijkers willen. De aangifte hadden ze ook kunnen doen ipv ook geweld te gebruiken.
Doen ze al twee jaar. Laten we niet doen alsof PowNed niet treiter tv is
  FOK!mycroftheld vrijdag 8 december 2023 @ 20:33:13 #228
128465 verified  bondage
Ingewikkeld
pi_211558245
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2023 19:37 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Nah.

Ik heb niet zoveel met Pownews maar hoe die dwazen op dat eiland tekeer zijn gegaan is compleet bezopen. Ik had werkelijk nog nooit van deze 'traditie' gehoord maar heb er door dit incident nu wel een bepaalde mening over. Pownews is hier dus niet de enige die zich belachelijk heeft gemaakt.
pi_211558300
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2023 20:13 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Dat is de omgekeerde wereld, de Amelanders zijn helemaal niemand een uitleg over sunneklaas verschuldigd.
pi_211558331
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 december 2023 20:33 schreef bondage het volgende:

[..]
Nah.

Ik heb niet zoveel met Pownews maar hoe die dwazen op dat eiland tekeer zijn gegaan is compleet bezopen. Ik had werkelijk nog nooit van deze 'traditie' gehoord maar heb er door dit incident nu wel een bepaalde mening over. Pownews is hier dus niet de enige die zich belachelijk heeft gemaakt.
Pownews is al twee jaar op rij door de Amelanders heel duidelijk verzocht om hen met rust te laten en op te houden met uitdagen, provoceren en klieren voor en tijdens sunneklaas. Wie niet horen wil moet maar voelen.
  vrijdag 8 december 2023 @ 20:46:12 #231
438527 MissButterflyy
pi_211558391
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2023 20:37 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Dat is de omgekeerde wereld, de Amelanders zijn helemaal niemand een uitleg over sunneklaas verschuldigd.
Dat hadden ze misschien beter wel kunnen doen ipv erop te slaan.
Hoe kun je geweld nou goedpraten?
  vrijdag 8 december 2023 @ 20:46:48 #232
438527 MissButterflyy
pi_211558397
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2023 20:40 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Pownews is al twee jaar op rij door de Amelanders heel duidelijk verzocht om hen met rust te laten en op te houden met uitdagen, provoceren en klieren voor en tijdens sunneklaas. Wie niet horen wil moet maar voelen.
Ben je een amelander?
pi_211558472
quote:

[..]
Typisch.
pi_211558495
quote:

[..]
En volgend jaar komt dat tuig gewoon weer helaas
  vrijdag 8 december 2023 @ 20:58:46 #235
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_211558527
quote:

[..]
Moeten ze maar niet zo krampachtig geheimzinnig doen over hun feestje. Als het hele eiland leeg moet zijn op die dagen is het niet zo raar dat mensen zich afvragen waarom dat moet.
Op 't randje en erover.
  FOK!mycroftheld vrijdag 8 december 2023 @ 21:14:49 #236
128465 verified  bondage
Ingewikkeld
pi_211558701
quote:

[..]
Ze hadden dit ook anders op kunnen lossen, namelijk alle wegen naar de dorpen (zijn er niet zoveel) afsluiten en politie neerzetten om buitenstaanders tegen te houden, hoe belachelijk het ook is maar goed.

En mochten ze toch binnenkomen dan alsnog politie inschakelen. Er is geen enkele reden om mensen van de weg te gaan drukken, zo'n actie kan dodelijke gevolgen hebben en is wat mij betreft poging tot doodslag waardig.
pi_211558755
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2023 20:46 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Dat hadden ze misschien beter wel kunnen doen ipv erop te slaan.
Hoe kun je geweld nou goedpraten?
Dat "geweld" :') heeft pownews zelf uitgelokt, als ze de Amelanders gewoon met rust hadden gelaten - zoals hun meermaals verzocht is - was er niets aan de hand geweest.

Er is hen duidelijk uitgelegd dat het een feest exclusief van en voor Amelanders is en iedereen met een beetje digitale vaardigheden kan op internet heel eenvoudig vinden waarom Sunneklaas alleen maar in de kleine, besloten kring van een hecht dorp gevierd kan worden.

Op basis van wat ik er over gelezen heb lijkt het me een geweldig feest waar iedereen, van jong tot oud, in zo'n klein dorp zich kostelijk mee amuseert. Hopelijk kunnen ze het nog lang op traditionele wijze blijven vieren.

quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2023 20:46 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ben je een amelander?
Nee, hoe kom je daar bij?
  vrijdag 8 december 2023 @ 21:24:49 #238
438527 MissButterflyy
pi_211558808
quote:
13s.gif Op vrijdag 8 december 2023 21:14 schreef bondage het volgende:

[..]
Ze hadden dit ook anders op kunnen lossen, namelijk alle wegen naar de dorpen (zijn er niet zoveel) afsluiten en politie neerzetten om buitenstaanders tegen te houden, hoe belachelijk het ook is maar goed.

En mochten ze toch binnenkomen dan alsnog politie inschakelen. Er is geen enkele reden om mensen van de weg te gaan drukken, zo'n actie kan dodelijke gevolgen hebben en is wat mij betreft poging tot doodslag waardig.
Dit dus. Ga de andere post van hem niet meer beantwoorden.
pi_211558834
quote:

[..]

Dat kunnen ze niet, dat moeten de lokale autoriteiten immers doen. Hoeveel agenten en politiewagens denk je trouwens dat er op een eiland als Ameland in december aanwezig zijn? Dat was één groot kat-en-muis-spel tussen pownews en de politie geworden met alle (mogelijke) gevolgen van dien.

Nog even en de Amelanders moeten volgens de fok goegemeente maar particuliere beveiligers gaan inhuren om zich sensatiemakende "journalisten" van het lijf te houden. _O-

[ Bericht 10% gewijzigd door spicymchaggis op 08-12-2023 21:32:52 ]
  vrijdag 8 december 2023 @ 21:30:36 #240
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_211558902
Ze zouden het leger naar Ameland moeten sturen , alle mannelijke bewoners naar werkkampen moeten sturen en normaal fokbeleid moeten voeren met de vrouwen daar.
pi_211558911
quote:
Je hebt toch geen feitelijke informatie nodig om ergens aanstoot aan te nemen?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  FOK!mycroftheld vrijdag 8 december 2023 @ 21:31:27 #242
128465 verified  bondage
Ingewikkeld
pi_211558915
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2023 21:26 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Dat kunnen ze niet, dat moeten de lokale autoriteiten immers doen. Hoeveel agenten en politiewagens denk je trouwens dat er op een eiland als Ameland in december aanwezig zijn? Dat was één groot kat-en-muis-spel tussen pownews en de politie geworden met alle (mogelijke) gevolgen van dien.
Dan zorgen ze maar voor meer agenten, dat is immers tijdens voetbalwedstrijden ook nooit een probleem. Kunnen gewoon op de boot met voertuig en al. Gaan ze maar in een hotel bivakkeren, daar komt immers toch niemand tijdens die dagen.

Jij loopt hier geweld te verheerlijken, en dit soort geweld is niet de oplossing. Hoe irri Powned ook kan zijn. Bovendien hadden ze het aangekondigd, zorg er dan gewoon voor dat er politie aanwezig is zodra de boot aankomt.
pi_211558969
quote:
Dat is al lang afgebroken, met Sinterklaas als laatste. Maxima heeft ook gelijk. Enigste wat nog rest is Carnaval.
pi_211559008
quote:
15s.gif Op vrijdag 8 december 2023 21:31 schreef bondage het volgende:

[..]
Dan zorgen ze maar voor meer agenten, dat is immers tijdens voetbalwedstrijden ook nooit een probleem. Kunnen gewoon op de boot met voertuig en al. Gaan ze maar in een hotel bivakkeren, daar komt immers toch niemand tijdens die dagen.

Jij loopt hier geweld te verheerlijken, en dit soort geweld is niet de oplossing. Hoe irri Powned ook kan zijn. Bovendien hadden ze het aangekondigd, zorg er dan gewoon voor dat er politie aanwezig is zodra de boot aankomt.
Nogmaals, de kleine dorpsgemeenschappen en families op Ameland kunnen niet zo maar meer politie op trommelen, dat horen de lokale autoriteiten te doen. Bovendien is dat de omgekeerde wereld; het eiland in een halve politiestaat veranderen omdat een paar veredelde youtubers willen komen klieren en een feest willen komen verstoren.
pi_211559038
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 21:34 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Dat is al lang afgebroken, met Sinterklaas als laatste. Maxima heeft ook gelijk. Enigste wat nog rest is dat gekke zuipfeest wat we Carnaval noemen.
Als het aan de randstad ligt is het daar ook liever vandaag dan morgen mee afgelopen.
pi_211559077
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2023 21:37 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Als het aan de randstad ligt is het daar ook liever vandaag dan morgen mee afgelopen.
Gelukkig hebben we de pride nog.
  vrijdag 8 december 2023 @ 21:40:25 #247
438527 MissButterflyy
pi_211559100
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2023 21:37 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Hoezo? Wat is dat nu weer voor flauwekul. Genoeg mensen uit de randstad komen zelfs naar het zuiden om het mee te vieren.
En verder denk ik dat ze daar vinden dat ze met carnaval vieren lekker hun gang moeten gaan in het zuiden.
  FOK!mycroftheld vrijdag 8 december 2023 @ 21:42:28 #248
128465 verified  bondage
Ingewikkeld
pi_211559141
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2023 21:36 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Nogmaals, de kleine dorpsgemeenschappen en families op Ameland kunnen niet zo maar meer politie op trommelen, dat horen de lokale autoriteiten te doen. Bovendien is dat de omgekeerde wereld; het eiland in een halve politiestaat veranderen omdat een paar veredelde youtubers willen komen klieren en een feest willen komen verstoren.
Bijzonder, want dat zou betekenen dat dit feest niet door de autoriteiten wordt erkend als zodanig besloten en zou iedereen er mogen komen gezien openbaar terrein.

En er kwam hier ergens in het topic nog een brief van de gemeente voorbij over deze traditie, wat doet geloven dat het niet vrijblijvend is maar je gewoon verplicht bent om mee te doen. In combi met dit incident heb ik echt mijn bedenkingen bij deze traditie.
pi_211559202
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2023 21:40 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Hoezo? Wat is dat nu weer voor flauwekul. Genoeg mensen uit de randstad komen zelfs naar het zuiden om het mee te vieren.
En verder denk ik dat ze daar vinden dat ze met carnaval vieren lekker hun gang moeten gaan in het zuiden.
En hoe blij denk je dat wij Limburgers nou echt zijn met die randstedelingen die ordinair lopen te schreeuwen om iedereen van hun aanwezigheid op de hoogte te stellen, overal haantje de voorste proberen te zijn en to-taal niets van vastelaovend snappen?
pi_211559305
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 december 2023 21:42 schreef bondage het volgende:

[..]

In combi met dit incident heb ik echt mijn bedenkingen bij deze traditie.
Google er gewoon naar, er is genoeg informatie op internet te vinden over de winterfeesten op de diverse waddeneilanden.
  vrijdag 8 december 2023 @ 22:13:37 #251
438527 MissButterflyy
pi_211559544
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2023 21:45 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
En hoe blij denk je dat wij Limburgers nou echt zijn met die randstedelingen die ordinair lopen te schreeuwen om iedereen van hun aanwezigheid op de hoogte te stellen, overal haantje de voorste proberen te zijn en to-taal niets van vastelaovend snappen?
Ik woon zelf in Limburg, mijn ervaring is dat ze altijd mee mogen feesten. Maak er toch niet zo’n probleem van zeg.
pi_211560363
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 17:36 schreef probeer het volgende:

[..]
Ja, eh, dan dienen ze maar een zaaltje af te huren.

Als het in de openbare ruimte plaatsvindt is het per definitie niet besloten.
Dus straks met oud en nieuw sta jij j lekker met je vrienden op straat en is het prima als wildvreemden met cameras op vrij agressieve en verstorende wijze je lastig gaan vallen?
pi_211560776
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 00:01 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
Dus straks met oud en nieuw sta jij j lekker met je vrienden op straat en is het prima als wildvreemden met cameras op vrij agressieve en verstorende wijze je lastig gaan vallen?
Waaruit blijkt dat precies?

En een rare gevolgtrekking die je daar maakt. Leuk, kan ik ook, suggestieve vragen stellen.

Nee, dat zou ik niet prettig vinden. Maar ik zou ze niet met meerdere auto's achtervolgen om ze van de weg te willen rijden. Ik begrijp dat jij daar dus geen enkele moeite mee hebt? Je maakt deze posts ook terwijl je achter het stuur zit?
pi_211560783
quote:

[..]

Maar ze zijn irritant! Dus, tsja, he .. dat krijg je er dan van. Logisch gevolg.
pi_211561722
Mafklappers.
Filmpje
pi_211562702
Ik ben tegen de agressieve wijze waarop de Amelanders reageren maar ik ben ook tegen de wijze van provoceren van de journalisten.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_211562708
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 01:50 schreef probeer het volgende:

[..]
Waaruit blijkt dat precies?

En een rare gevolgtrekking die je daar maakt. Leuk, kan ik ook, suggestieve vragen stellen.

Nee, dat zou ik niet prettig vinden. Maar ik zou ze niet met meerdere auto's achtervolgen om ze van de weg te willen rijden. Ik begrijp dat jij daar dus geen enkele moeite mee hebt? Je maakt deze posts ook terwijl je achter het stuur zit?
Het is PowNed he? Dat is zo'n beetje hun kenmerk.

En nee ik app nooit in de auto.
  zaterdag 9 december 2023 @ 13:09:54 #258
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_211563981
Het moet gewoon geregeld worden dat de eilanden niet voor buitenstaanders bereikbaar zijn als die mensen hun tradities vieren
pi_211564848
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 11:11 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
Het is PowNed he? Dat is zo'n beetje hun kenmerk.

En nee ik app nooit in de auto.
Rete irritant? Sure.

Agressief? nee.

Die agressie kwam toch echt van de Amelanders.
  zaterdag 9 december 2023 @ 15:14:04 #260
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_211565141
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 13:09 schreef the-eye het volgende:
Het moet gewoon geregeld worden dat de eilanden niet voor buitenstaanders bereikbaar zijn als die mensen hun tradities vieren
Ja prima, ik wil op mijn verjaardag ook graag mijn straat afgesloten hebben voor doorgaand verkeer, kan dat meteen geregeld worden?
  zaterdag 9 december 2023 @ 15:29:30 #261
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_211565264
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 13:09 schreef the-eye het volgende:
Nederlandse grenzen dan ook maar gelijk dichtgooien op onze feestdagen?
Op 't randje en erover.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 9 december 2023 @ 15:42:51 #262
284411 crew  heywoodu
pi_211565359
'Deel van traditie afgebroken' :+
https://www.omropfryslan.(...)-traditie-afgebroken

Met weer een optreden van 's lands bekendste en enige traditiedeskundige _O_

quote:
Volgens traditiedeskundige Ineke Strouken van het Meertens Instituut is het Sunneklaasfeest een onschuldige vorm van Sinterklaasfeestvieren met veel theater. Ze is zelf als onderzoeker op het eiland geweest.
pi_211567873
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 15:14 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Ja prima, ik wil op mijn verjaardag ook graag mijn straat afgesloten hebben voor doorgaand verkeer, kan dat meteen geregeld worden?
Waarom alleen voor doorgaand verkeer? Waarom niet gewoon voor iedereen die niet in de straat woont en meteen een ook voor alle vrouwen en kinderen die wél bij je in de straat wonen?
  zaterdag 9 december 2023 @ 22:22:02 #264
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_211569167
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 15:29 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Nederlandse grenzen dan ook maar gelijk dichtgooien op onze feestdagen?
Nee

[ Bericht 22% gewijzigd door the-eye op 09-12-2023 23:05:37 ]
  zaterdag 9 december 2023 @ 23:07:59 #265
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_211569909
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 15:14 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Hoezo, de jaartjes gaan dusdanig tellen dat je ook bijna een cultureel erfgoed bent?
pi_211570329
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 14:40 schreef probeer het volgende:

[..]
Rete irritant? Sure.

Agressief? nee.

Die agressie kwam toch echt van de Amelanders.
Mensen steeds een microfoon onder hun neus blijven duwen en niet met rust laten vind ik best wel agressief eigenlijk.
En daar staat PowNed bekend om.
pi_211570489
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 23:51 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
Mensen steeds een microfoon onder hun neus blijven duwen en niet met rust laten vind ik best wel agressief eigenlijk.
En daar staat PowNed bekend om.
En is dat hier ook gebeurd? Of vul je dat, alweer, gewoon maar in?

Wat ik zo bizar vind van je mening in deze; er is daadwerkelijk beeldmateriaal van de zware, en ernstig strafbare, agressie van enkele Amelanders. Geen enkele bron rept over agressie door Powned. Zelfs geen Amelanders die zeggen 'ja maar zij begonnen met het agressieve gedrag en wij reageerden daar op'.

En toch zit je hier nou al het hele topic Powned als agressor neer te zetten.

Heb je überhaupt de filmpjes gezien?

[ Bericht 12% gewijzigd door probeer op 10-12-2023 00:27:50 ]
pi_211570550
Mogen er nog bijzondere plekjes overblijven?
  zondag 10 december 2023 @ 00:14:55 #269
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211570567
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 15:42 schreef heywoodu het volgende:
'Deel van traditie afgebroken' :+
https://www.omropfryslan.(...)-traditie-afgebroken

Met weer een optreden van 's lands bekendste en enige traditiedeskundige _O_
[..]

Zo naïef dat het bijna schattig is:
quote:
Strouken denkt dat er iets is misgegaan in de communicatie met PowNed.
PowNed wist heel goed dat ze daar niet welkom waren, hoezo "iets misgegaan in de communicatie"?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_211570572
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 00:13 schreef Jaroon het volgende:
Want dat bijzondere plekje (Ameland tijdens die festiviteiten?) bestaat nu niet meer, nu die lui van Powned langs geweest zijn?
pi_211570592
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 00:14 schreef Leandra het volgende:

[..]
[..]
PowNed wist heel goed dat ze daar niet welkom waren, hoezo "iets misgegaan in de communicatie"?
Wellicht dat als Powned van te voren gehoord had gekregen dat ze er met ernstig geweld geweerd zouden worden, plus een vleugje corruptie vanuit de politie (want dat is het), dat Powned dan niet gekomen zou zijn?

Volgende keer dus vanuit de organisatie gewoon even duidelijk communiceren dat die Amelanders je van de weg proberen te rijden als je toch komt.

[ Bericht 0% gewijzigd door probeer op 10-12-2023 00:28:29 ]
pi_211570653
En voor de goede orde, vind ik het verachtelijk dat Powned daar toch heen gaat nadat duidelijk was dat ze daar absoluut niet welkom waren? Jazeker. Zie ik dat als een bewust afbraak willen doen aan de ervaring van anderen mbt die festiviteiten? Jup.

Rechtvaardigt dat 1) dit soort geweld van de Amelanders, en 2) de houding van de Amelandse politie? Geenszins. Als het aan mij zou liggen volgt er strafrechtelijke vervolging van de geweldsplegers, en iig extern onderzoek met mogelijk ontslag voor alle betrokken politieagenten.

Als je als politie weigert te handelen wanneer mensen elkaar van de weg proberen te rijden en auto's rammen, om letterlijk welke reden, achtergrond of context dan ook, zou je geen politie mogen zijn.

[ Bericht 8% gewijzigd door probeer op 10-12-2023 00:31:07 ]
pi_211570778
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 00:08 schreef probeer het volgende:

[..]
En is dat hier ook gebeurd? Of vul je dat, alweer, gewoon maar in?

Wat ik zo bizar vind van je mening in deze; er is daadwerkelijk beeldmateriaal van de zware, en ernstig strafbare, agressie van enkele Amelanders. Geen enkele bron rept over agressie door Powned. Zelfs geen Amelanders die zeggen 'ja maar zij begonnen met het agressieve gedrag en wij reageerden daar op'.

En toch zit je hier nou al het hele topic Powned als agressor neer te zetten.

Heb je überhaupt de filmpjes gezien?
Euhm ja...

Ik heb de filmpjes gezien (ook degene die PowNed niet zelf heeft uitgekozen om te laten zien), ook van vorig jaar en dat is zeker gebeurd.
Er is ook vorig jaar al duidelijk aangegeven dat mensen er niet op zaten te wachten. Toch zijn ze er dit jaar weer om achter mensen aan te lopen en te doen.

Nogmaals, het is niet zo dat journalisten helemaal niet toegelaten worden. Mijn info van de inhoud van dat feest komt niet voort uit eigen ervaring, maar vanuit verslaggeving en duiding door anderen.
PowNed is te kennen gegeven mensen met rust te laten en dat weigeren ze, dat is niet dit jaar begonnen. Mensen zijn het gewoon ontzettend beu dat PowNed door blijft drammen en doen.

En dat is nu erg naar afgelopen. Maar dat nare komt niet uit de lucht vallen.
De manier waarop is verkeerd, maar PowNed is wel erg goed in blijven etteren om een slechte reactie uit te lokken. Het is niet alsof ze dat verder nooit doen, provoceren is echt een algemeen kenmerk van ze.
pi_211570808
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 00:40 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
Euhm ja...

Ik heb de filmpjes gezien (ook degene die PowNed niet zelf heeft uitgekozen om te laten zien), ook van vorig jaar en dat is zeker gebeurd.
Er is ook vorig jaar al duidelijk aangegeven dat mensen er niet op zaten te wachten. Toch zijn ze er dit jaar weer om achter mensen aan te lopen en te doen.

Nogmaals, het is niet zo dat journalisten helemaal niet toegelaten worden. Mijn info van de inhoud van dat feest komt niet voort uit eigen ervaring, maar vanuit verslaggeving en duiding door anderen.
PowNed is te kennen gegeven mensen met rust te laten en dat weigeren ze, dat is niet dit jaar begonnen. Mensen zijn het gewoon ontzettend beu dat PowNed door blijft drammen en doen.

En dat is nu erg naar afgelopen. Maar dat nare komt niet uit de lucht vallen.
De manier waarop is verkeerd, maar PowNed is wel erg goed in blijven etteren om een slechte reactie uit te lokken. Het is niet alsof ze dat verder nooit doen, provoceren is echt een algemeen kenmerk van ze.
Ja en dan houd je nog steeds gewoon je poten thuis. Zo lastig is dat niet hoor. Vooral niet als 3 gastjes in een auto zitten die zwaar in de minderheid zijn.
Let op dit is mijn mening, geen feit.
pi_211570822
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 00:15 schreef probeer het volgende:

[..]
Want dat bijzondere plekje (Ameland tijdens die festiviteiten?) bestaat nu niet meer, nu die lui van Powned langs geweest zijn?
Dat men is op sommige eilanden soms wat intiem is. Bepaalde feesten. Wil niet zeggen dat het krankzinnig is.
pi_211570834
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 00:18 schreef probeer het volgende:

[..]
Wellicht dat als Powned van te voren gehoord had gekregen dat ze er met ernstig geweld geweerd zouden worden, plus een vleugje corruptie vanuit de politie (want dat is het), dat Powned dan niet gekomen zou zijn?

Volgende keer dus vanuit de organisatie gewoon even duidelijk communiceren dat die Amelanders je van de weg proberen te rijden als je toch komt.
Pownews IS daar om kritisch en soms nodig en onnodig vervelend te zijn.
pi_211570917
Ik ben ook ooit ergens op 1 van de eilanden beland tegen te avond. Onbeschrijfelijk. Je hoopt dat het niet elke dag zo gaat en mensen zich er over uitspreken.
pi_211571048
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 00:46 schreef DjDaano het volgende:

[..]
Ja en dan houd je nog steeds gewoon je poten thuis. Zo lastig is dat niet hoor. Vooral niet als 3 gastjes in een auto zitten die zwaar in de minderheid zijn.
Een omroep die voor een fiks deelt draait op het provoceren van mensen in de hoop dat enkelen daarvan over de schreef gaan krijgt wat ze willen.

Op een gehele populatie zijn er een paar die te ver gaan in hun reactie na geprovoceerd te zijn.

Nu hebben we het hier over alle amelanders. Dat ze anderen wel hebben beantwoord en toegelaten hebben boeit niet meer. Want wel max 20 mensen zeiden donder op en een handjevol ging tever.
pi_211571056
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 01:02 schreef Jaroon het volgende:
Ik ben ook ooit ergens op 1 van de eilanden beland tegen te avond. Onbeschrijfelijk. Je hoopt dat het niet elke dag zo gaat en mensen zich er over uitspreken.
Welk eiland?

Want op de andere eilanden gaat dit anders.
pi_211571062
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 01:14 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
Een omroep die voor een fiks deelt draait op het provoceren van mensen in de hoop dat enkelen daarvan over de schreef gaan krijgt wat ze willen.

Op een gehele populatie zijn er een paar die te ver gaan in hun reactie na geprovoceerd te zijn.

Nu hebben we het hier over alle amelanders. Dat ze anderen wel hebben beantwoord en toegelaten hebben boeit niet meer. Want wel max 20 mensen zeiden donder op en een handjevol ging tever.
Maar serieus. Er was ook geen echt probleem. Vrouwen die geslagen zouden worden.....
pi_211571078
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 01:15 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
Welk eiland?

Want op de andere eilanden gaat dit anders.
Ik weet het niet zeker meer. Terschelling? Daar was ook een feest waar we niet echt welkom waren als zeilers. Viel uiteindelijk ook mee.
pi_211571242
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 01:16 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Maar serieus. Er was ook geen echt probleem. Vrouwen die geslagen zouden worden.....
Ah nee joh.

Dit komt voort uit heidense "vruchtbaarheids' feesten.
Er is geen sprake van slaan. Het is een soort van boefje/agent spelletje.

De dames gaan giebelend stiekem van huis naar huis of verkleden zich zelfs als "jager". Verder proberen ze te raden wie de jongeman achter het masker is en scoren fiks als dat lukt.

Met een knipoog en een lach wordt de (jonge) dame gevangen als ze de 'regels' overtreed.
Pijn en rottigheid wordt niet geaccepteerd, ook de volgende dag moet men weer met elkaar door namelijk.

De heren die (wederzijdse) interesse in dames hebben komen in de huizen, laten blozende meiden springen en dansen en gaan op de schoot van hun gewilde lief zitten.

Juist door dit karakter van het feest is het zo belangrijk dat het besloten is. Met vreemden is dit niet ok. Het is enkel ok als men weet dat Miep en Piet een oogje op elkaar hebben. Dat tijdens dit feest Miep blozend over de stok heen springt en Piet op haar schoot gaat zitt.
En als de meiden giebelend door de tuinen heen van huis naar huis gaan ze niet bont en blauw geslagen worden of in de bosjes verkracht worden, maar met een knipoog door bekenden achter een masker terug gebracht worden zodat ze een tweede poging kunnen beramen.

De te jonge jongens proberen zich onder hun vermomming groter voor te doen en worden getest. Als het ze lukt om een aantal controles door te komen geeft dat ze "status'.

De dag na dit feest is iedereen blij, relaties zijn begonnen en bevestigd. De transitie naar stel of volwassen zijn is gemaakt. Buren lachen met elkaar
pi_211571247
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 01:44 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
Ah nee joh.

Dit komt voort uit heidense "vruchtbaarheids' feesten.
Er is geen sprake van slaan. Het is een soort van boefje/agent spelletje.

De dames gaan giebelend stiekem van huis naar huis of verkleden zich zelfs als "jager". Verder proberen ze te raden wie de jongeman achter het masker is en scoren fiks als dat lukt.

Met een knipoog en een lach wordt de (jonge) dame gevangen als ze de 'regels' overtreed.
Pijn en rottigheid wordt niet geaccepteerd, ook de volgende dag moet men weer met elkaar door namelijk.

De heren die (wederzijdse) interesse in dames hebben komen in de huizen, laten blozende meiden springen en dansen en gaan op de schoot van hun gewilde liwf zitten.

Juist door dit karakter van het feest is het zo belangrijk dat het besloten is. Met vreemden is dit niet ok. Het is enkel ok als men weet dat Miep en Piet een oogje op elkaar hebben. Dat tijdens dit feest Miep blozend over de stok heen springt en Piet op haar schoot gaat zitt.
En als de meiden giebelend door de tuinen heen van huis naar huis gaan ze niet bont en blauw geslagen worden of in de bosjes verkracht worden, maar met een knipoog door bekenden achter een masker terug gebracht worden zodat ze een tweede poging kunnen beramen.

De te jonge jongens proberen zich onder hun vermomming groter voor te doen en worden getest. Als het ze lukt om een aantal controles door te komen geeft dat ze "status'.

De dag na dit feest is iedereen blij, relaties zijn begonnen en bevestigd. De transitie naar stel of voleaizijn is gemaakt. Buren lachen met elkaar
Klinkt bijzonder. Daarnaast geen plek voor hijgerige media. Kom jij van 1 van de eilanden.
pi_211571252
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 01:45 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Klinkt bijzonder. Daarnaast geen plek voor hijgerige media. Kom jij van 1 van de eilanden.
Het is niet heel bijzonder, het is vooral oud. Vroeger kwam dit veel meer voor.

En nee, ik ben geen eilander, wel ben ik geïnteresseerd in culturele gewoonten en is ook hiervan veel bekend. Is er geen sprake van niemand mag het weten.
Is er enkel sprake van verstoor het niet (verstoren verkloot het).
pi_211571396
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2023 01:50 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]

En nee, ik ben geen eilander, wel ben ik geïnteresseerd in culturele gewoonten en is ook hiervan veel bekend. Is er geen sprake van niemand mag het weten.
Dat laatste lijkt mij ook. Als het zo bijna middeleeuws zou zijn hoor je er wel echt over in deze tijd........hier......hoop ik.
pi_211571438
Als er werkelijk iets aan de hand zou zijn hoor je er echt wel over.
pi_211571563
Echt een rare sekte daar.
pi_211571834
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 04:11 schreef JustAUser het volgende:
Echt een rare sekte daar.
Hoe kom je erbij? Omdat een omroep wat roept?
  zondag 10 december 2023 @ 08:38:18 #289
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_211572350
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 05:19 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Hoe kom je erbij? Omdat een omroep wat roept?
Je hebt de beelden niet gezien?
  zondag 10 december 2023 @ 08:43:13 #290
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_211572358
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2023 01:50 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]

En is het bij voorbaat goed om met geweld mensen te weren ^O^
pi_211572407
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 01:14 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]

Het interview van de burgmeester vooraf en het optreden van de politie achteraf helpt natuurlijk ook niet. Powned mag daar gewoon zijn en als je dat als provocerend oppakt dan is er in de basis al een probleem.

Dat 20 man een groep journalisten van de weg ramt is zwaar achterlijk.
  zondag 10 december 2023 @ 09:26:20 #292
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_211572494
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 00:13 schreef Jaroon het volgende:
Als het bijzondere aan die plek is anderen van de weg af rammen, lijkt het antwoord me nee.

Het is te hopen dat er door deze berichtgeving volgend jaar 10.000 mensen op dat eiland zitten tijdens dit feest, eigen schuld, dikke bult
Laffe huichelaar
pi_211572593
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 00:14 schreef Leandra het volgende:

[..]
[..]
Juridisch gezien was PowNed daar gewoon welkom. Immers bevonden ze zich op de openbare weg.
pi_211572646
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 02:47 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Dat laatste lijkt mij ook. Als het zo bijna middeleeuws zou zijn hoor je er wel echt over in deze tijd........hier......hoop ik.
Als mensen die zich op de openbare weg begeven met geweld belaagd worden, dan is het toch echt behoorlijk barbaars. Ook 'gewone' toeristen worden immers gewaarschuwd om niet de straat op te gaan ivm de risico's om 'aangepakt' te worden.
pi_211573222
Verbieden die ellende. Wij betalen goed geld aan de belasting voor het wegennet daar, tot hier en niet verder.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 10 december 2023 @ 11:33:56 #296
426493 crew  PippenScottie
pi_211573434
We hebben dus eindelijk een no-go zone gevonden in Nederland?
My friends all drive horses
  zondag 10 december 2023 @ 11:39:10 #297
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_211573477
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 09:01 schreef DjDaano het volgende:

[..]
Het interview van de burgmeester vooraf en het optreden van de politie achteraf helpt natuurlijk ook niet. Powned mag daar gewoon zijn en als je dat als provocerend oppakt dan is er in de basis al een probleem.

Dat 20 man een groep journalisten van de weg ramt is zwaar achterlijk.
Komop... tis het platteland hè daar zit weleens meer een trekker tegen een paalje. We gaan nou toch niet moeilijk doen over een beetje blikschade. Als dat er uberhaupt al is :')
pi_211574080
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 11:39 schreef the-eye het volgende:

[..]
Komop... tis het platteland hè daar zit weleens meer een trekker tegen een paalje. We gaan nou toch niet moeilijk doen over een beetje blikschade. Als dat er uberhaupt al is :')
Klopt maar ook op het platteland word niet bewust tegen je auto geramt. Daarbij hebben ze hun werk niet kunnen doen.

Als powned volgend jaar wat fatsoenlijke beveiliging meeneemt dan weten ze zeker dat ze nieuws hebben en is het meteen het einde van het feest helaas.
pi_211574773
Ik gun de Amelanders hun tradities maar al dat mysterieuze gedoe erom heen maakt me wel nieuwsgierig.
  zondag 10 december 2023 @ 14:28:47 #300
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_211574794
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 14:25 schreef Sjemmert het volgende:
Ik gun de Amelanders hun tradities maar al dat mysterieuze gedoe erom heen maakt me wel nieuwsgierig.
Je kan op Vimeo "Wild Geraas" kijken
  zondag 10 december 2023 @ 14:55:19 #301
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_211575019
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 11:39 schreef the-eye het volgende:

[..]
Mensen worden van de weggeramt, de zijkant zit in elkaar en jij zet het weg als blikschade?
pi_211577176
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 09:50 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Als mensen die zich op de openbare weg begeven met geweld belaagd worden, dan is het toch echt behoorlijk barbaars. Ook 'gewone' toeristen worden immers gewaarschuwd om niet de straat op te gaan ivm de risico's om 'aangepakt' te worden.
Ook vreemd idd. Maar wat zoekt men daar als POW?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')