De enige meetlat hier is de wet en daar nemen ze een loopje mee. Los van het feest zelf overigens.quote:Op donderdag 7 december 2023 19:11 schreef the-eye het volgende:
[..]
Het zou niet lang duren voordat, dat het geval is. We zien in dit topic al reeds dat het eeuwen oude lokale gebruk van daar al weer langs "onze" meetlat wordt gehouden en als het de toets niet doorstaat dan is er al reeds een antwoord want iedereen zal natuurlijk wel even doen wat wij willen
Ik sta daarom helemaal achter de Amelanders
Je komt redelijk gefrustreerd over omdat je niet weet hoe het er aan toe gaat. Laat het gaan.quote:Op donderdag 7 december 2023 18:02 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Waarom zou je geen reportage mogen maken van een traditie?
Is de traditie misschien niet zo fris dan?
dit doet mij denken aan een interview met jorrtisma die gewoon de hele tijd haar mond hierld wat voor vragen er ook kwamen, ze zei niks...quote:Op donderdag 7 december 2023 19:20 schreef Straatcommando. het volgende:
Powned is al tijden op zijn retour. Had ze te woord gestaan en simpelweg alleen maar "nee" verkocht en er was geen hond die naar die docu ging kijken, als die überhaupt al afgemaakt zou worden.
Het word steeds mooier hierquote:Op donderdag 7 december 2023 19:21 schreef grimselman het volgende:
[..]
Je komt redelijk gefrustreerd over omdat je niet weet hoe het er aan toe gaat. Laat het gaan.
Vrijmetselaars zijn ook niet open over hun gebruiken en rituelen. Prima, niet iedereen heeft de behoefte om alles op social media te gooien.
Oh wauw, ja.quote:Op donderdag 7 december 2023 19:22 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
dit doet mij denken aan een interview met jorrtisma die gewoon de hele tijd haar mond hierld wat voor vragen er ook kwamen, ze zei niks...![]()
Geef de daders een geldboete want de kans op herhaling is nihil.quote:Op donderdag 7 december 2023 19:20 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
De enige meetlat hier is de wet en daar nemen ze een loopje mee. Los van het feest zelf overigens.
Het gaat er niet om wat ze precies doen, maar het moet wel mogen. En juist door als een dolle stier auto's van de weg te neuken trek je en de aandacht en vestig je het idee dat er dingen gebeuren die niet door de beugel kunnen.
Powned is al tijden op zijn retour. Had ze te woord gestaan en simpelweg alleen maar "nee" verkocht en er was geen hond die naar die docu ging kijken, als die überhaupt al afgemaakt zou worden.
Dit dus. Buitenstaanders begrijpen over het algemeen totaal niet waar dit soort traditionele lokale feesten om draaien en dan strikt het dus, net als met de vastelaovend in Limburg en het bourgondische carnaval in Brabant, binnen de kortste keren van de bezopen randstedelingen en andere buitenstaanders die alles en iedereen met hun gekwaak overschreeuwen, vrouwen lastig vallen en vandalisme plegen.quote:Op donderdag 7 december 2023 19:13 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Mensen die denken dat er per se een of ander gruwelijk geheim moet zijnDie mensen weten gewoon dat als je je traditie openbaar gaat maken er toeristen op af komen, en voor je het weet zit het elk jaar vol met dronken debielen van het vasteland en is je stukje geschiedenis vervallen tot een nieuw carnaval. Dus maak je ze gelijk duidelijk dat journalisten niet welkom zijn.
[..]
Was dat niet Ella Vogelaar? Dat kwam best pijnlijk over. Ook zwijgen kun je goed of slecht doen.quote:Op donderdag 7 december 2023 19:22 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
dit doet mij denken aan een interview met jorrtisma die gewoon de hele tijd haar mond hierld wat voor vragen er ook kwamen, ze zei niks...![]()
Dat is de enige manier hoe je met dit soort tuig om moet gaan, gewoon niks zeggen..... ook bij een interview met meerdere personen. Zogauw het tuig van powned komt gewoon niks meer zeggen.
Ze kunnen ook niet gaan.quote:Op donderdag 7 december 2023 19:20 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ze gaan volgend jaar gewoon weer en daarna weer.... wanneer zullen er doden vallen?
quote:Op donderdag 7 december 2023 18:30 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
die zijn geen volslagen idioten, alleen powned neemt dit risico. De rest is wel tolerant tegenover aloude tradities.
Wanneer kan sunneklaas genomineerd worden voor unesco erfgoed?
Vooral dat laatste. Was de buurman. Dan durft de politie niks.quote:Op donderdag 7 december 2023 19:06 schreef havanagila het volgende:
Oh ja, we hebben een traditie, dus mogen we iedereen die komt kijken intimideren en aanvallen
En politie op Ameland die niks doet want locals.
Zogauw dat tuig van powned komt is het beste er vol in gaan of hard wegrennen.quote:Op donderdag 7 december 2023 19:30 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Was dat niet Ella Vogelaar? Dat kwam best pijnlijk over. Ook zwijgen kun je goed of slecht doen.
Precies dit.quote:Op donderdag 7 december 2023 19:20 schreef Straatcommando. het volgende:
Het gaat er niet om wat ze precies doen, maar het moet wel mogen. En juist door als een dolle stier auto's van de weg te neuken trek je en de aandacht en vestig je het idee dat er dingen gebeuren die niet door de beugel kunnen.
Dit dus. Net goed voor ze.quote:Op donderdag 7 december 2023 17:38 schreef Perrin het volgende:
Ik dacht zat ze bij Powned-rechts juist opkwamen voor lokale tradities.
Vrijmetselaars vallen geen andere mensen - op de openbare weg - lastig die niets met hun rituelen te maken willen hebben.quote:Op donderdag 7 december 2023 19:21 schreef grimselman het volgende:
[..]
Je komt redelijk gefrustreerd over omdat je niet weet hoe het er aan toe gaat. Laat het gaan.
Vrijmetselaars zijn ook niet open over hun gebruiken en rituelen. Prima, niet iedereen heeft de behoefte om alles op social media te gooien.
Dat had bij Vogelaar ook zo goed gewerkt....quote:Op donderdag 7 december 2023 19:22 schreef sjorsie1982 het volgende:
dit doet mij denken aan een interview met jorrtisma die gewoon de hele tijd haar mond hierld wat voor vragen er ook kwamen, ze zei niks...
Hun eiland, hun regelsquote:Op donderdag 7 december 2023 19:44 schreef PotjeSambal het volgende:
[..]
Vrijmetselaars vallen geen andere mensen - op de openbare weg - lastig die niets met hun rituelen te maken willen hebben.
Hoe moeilijk is dit nou
Je bedoelt waarschijnlijk dat vrijmetselaars geen mensen op de openbare weg lastig vallen die alles van hun rituelen willen weten.quote:Op donderdag 7 december 2023 19:44 schreef PotjeSambal het volgende:
[..]
Vrijmetselaars vallen geen andere mensen - op de openbare weg - lastig die niets met hun rituelen te maken willen hebben.
Hoe moeilijk is dit nou
Ga ik morgen ook hier in de straat proberen.quote:Op donderdag 7 december 2023 19:49 schreef the-eye het volgende:
[..]
Hun eiland, hun regels
364 dagen per jaar kan je zo veel en zo vaak over de weg op Amekland dansen en filmen als je wil. Een paar uur per jaar is het even anders daar.
Als je als onwetende toerist over straat gaat na een bepaald tijdstip krijg je klappen. Dat is lastig vallen.quote:Op donderdag 7 december 2023 19:50 schreef grimselman het volgende:
[..]
Je bedoelt waarschijnlijk dat vrijmetselaars geen mensen op de openbare weg lastig vallen die alles van hun rituelen willen weten.
Daar ging mijn vergelijking ook niet over
Waarom?quote:Op donderdag 7 december 2023 19:53 schreef PotjeSambal het volgende:
[..]
Ga ik morgen ook hier in de straat proberen.
Ik sta achter deze postquote:Op donderdag 7 december 2023 19:49 schreef the-eye het volgende:
[..]
Hun eiland, hun regels
364 dagen per jaar kan je zo veel en zo vaak over de weg op Amekland dansen en filmen als je wil. Een paar uur per jaar is het even anders daar en ik denk niet dat daar verandering in gaat komen omdat het een aantal mensen van buiten het eiland niet zint. Daar gaat geen wetboek verandering in brengen
Nee sorry joh, te weinig draagvlakquote:Op donderdag 7 december 2023 20:26 schreef PotjeSambal het volgende:
[..]
Mijn straat, mijn regels. De buurman en de politie vinden het ook leuk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |