abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211558076
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 19:55 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]
"Hoe Nederlands is een traditie die alleen op een eiland in Nederland bestaat?" Mijn hemel wat een niveau.
Je kunt moeilijk spreken van een nationale traditie als maar 0.0001% van de bevolking deze traditie beoefend
pi_211558159
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2023 20:13 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Alsnog, je hoeft er niet op los te gaan slaan. Daar gaat het mis.
Ze hadden ook naar de media kunnen gaan om uit te leggen waarom ze hun feest graag zonder pottenkijkers willen. De aangifte hadden ze ook kunnen doen ipv ook geweld te gebruiken.
Doen ze al twee jaar. Laten we niet doen alsof PowNed niet treiter tv is
  FOK!mycroftheld vrijdag 8 december 2023 @ 20:33:13 #228
128465 Wrapster
pi_211558245
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2023 19:37 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
De enigen die zich belachelijk gemaakt hebben zijn die pownews huilertjes die blijkbaar toch niet zo stoer zijn als hoe ze zich voor doen.
Nah.

Ik heb niet zoveel met Pownews maar hoe die dwazen op dat eiland tekeer zijn gegaan is compleet bezopen. Ik had werkelijk nog nooit van deze 'traditie' gehoord maar heb er door dit incident nu wel een bepaalde mening over. Pownews is hier dus niet de enige die zich belachelijk heeft gemaakt.
pi_211558300
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2023 20:13 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Alsnog, je hoeft er niet op los te gaan slaan. Daar gaat het mis.
Ze hadden ook naar de media kunnen gaan om uit te leggen waarom ze hun feest graag zonder pottenkijkers willen. De aangifte hadden ze ook kunnen doen ipv ook geweld te gebruiken.
Dat is de omgekeerde wereld, de Amelanders zijn helemaal niemand een uitleg over sunneklaas verschuldigd.
pi_211558331
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 december 2023 20:33 schreef bondage het volgende:

[..]
Nah.

Ik heb niet zoveel met Pownews maar hoe die dwazen op dat eiland tekeer zijn gegaan is compleet bezopen. Ik had werkelijk nog nooit van deze 'traditie' gehoord maar heb er door dit incident nu wel een bepaalde mening over. Pownews is hier dus niet de enige die zich belachelijk heeft gemaakt.
Pownews is al twee jaar op rij door de Amelanders heel duidelijk verzocht om hen met rust te laten en op te houden met uitdagen, provoceren en klieren voor en tijdens sunneklaas. Wie niet horen wil moet maar voelen.
  vrijdag 8 december 2023 @ 20:46:12 #231
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_211558391
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2023 20:37 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Dat is de omgekeerde wereld, de Amelanders zijn helemaal niemand een uitleg over sunneklaas verschuldigd.
Dat hadden ze misschien beter wel kunnen doen ipv erop te slaan.
Hoe kun je geweld nou goedpraten?
Wie dit leest is een lezer van dit
  vrijdag 8 december 2023 @ 20:46:48 #232
438527 MissButterflyy
pi_211558397
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2023 20:40 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Pownews is al twee jaar op rij door de Amelanders heel duidelijk verzocht om hen met rust te laten en op te houden met uitdagen, provoceren en klieren voor en tijdens sunneklaas. Wie niet horen wil moet maar voelen.
Ben je een amelander?
pi_211558472
quote:

[..]
Typisch.
"Pools are perfect for holding water"
pi_211558495
quote:

[..]
En volgend jaar komt dat tuig gewoon weer helaas
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 8 december 2023 @ 20:58:46 #235
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_211558527
quote:

[..]
Moeten ze maar niet zo krampachtig geheimzinnig doen over hun feestje. Als het hele eiland leeg moet zijn op die dagen is het niet zo raar dat mensen zich afvragen waarom dat moet.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  FOK!mycroftheld vrijdag 8 december 2023 @ 21:14:49 #236
128465 Wrapster
pi_211558701
quote:

[..]
Ze hadden dit ook anders op kunnen lossen, namelijk alle wegen naar de dorpen (zijn er niet zoveel) afsluiten en politie neerzetten om buitenstaanders tegen te houden, hoe belachelijk het ook is maar goed.

En mochten ze toch binnenkomen dan alsnog politie inschakelen. Er is geen enkele reden om mensen van de weg te gaan drukken, zo'n actie kan dodelijke gevolgen hebben en is wat mij betreft poging tot doodslag waardig.
pi_211558755
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2023 20:46 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Dat hadden ze misschien beter wel kunnen doen ipv erop te slaan.
Hoe kun je geweld nou goedpraten?
Dat "geweld" :') heeft pownews zelf uitgelokt, als ze de Amelanders gewoon met rust hadden gelaten - zoals hun meermaals verzocht is - was er niets aan de hand geweest.

Er is hen duidelijk uitgelegd dat het een feest exclusief van en voor Amelanders is en iedereen met een beetje digitale vaardigheden kan op internet heel eenvoudig vinden waarom Sunneklaas alleen maar in de kleine, besloten kring van een hecht dorp gevierd kan worden.

Op basis van wat ik er over gelezen heb lijkt het me een geweldig feest waar iedereen, van jong tot oud, in zo'n klein dorp zich kostelijk mee amuseert. Hopelijk kunnen ze het nog lang op traditionele wijze blijven vieren.

quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2023 20:46 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ben je een amelander?
Nee, hoe kom je daar bij?
  vrijdag 8 december 2023 @ 21:24:49 #238
438527 MissButterflyy
pi_211558808
quote:
13s.gif Op vrijdag 8 december 2023 21:14 schreef bondage het volgende:

[..]
Ze hadden dit ook anders op kunnen lossen, namelijk alle wegen naar de dorpen (zijn er niet zoveel) afsluiten en politie neerzetten om buitenstaanders tegen te houden, hoe belachelijk het ook is maar goed.

En mochten ze toch binnenkomen dan alsnog politie inschakelen. Er is geen enkele reden om mensen van de weg te gaan drukken, zo'n actie kan dodelijke gevolgen hebben en is wat mij betreft poging tot doodslag waardig.
Dit dus. Ga de andere post van hem niet meer beantwoorden.
pi_211558834
quote:
13s.gif Op vrijdag 8 december 2023 21:14 schreef bondage het volgende:

[..]

Dat kunnen ze niet, dat moeten de lokale autoriteiten immers doen. Hoeveel agenten en politiewagens denk je trouwens dat er op een eiland als Ameland in december aanwezig zijn? Dat was één groot kat-en-muis-spel tussen pownews en de politie geworden met alle (mogelijke) gevolgen van dien.

Nog even en de Amelanders moeten volgens de fok goegemeente maar particuliere beveiligers gaan inhuren om zich sensatiemakende "journalisten" van het lijf te houden. _O-

[ Bericht 10% gewijzigd door spicymchaggis op 08-12-2023 21:32:52 ]
  vrijdag 8 december 2023 @ 21:30:36 #240
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_211558902
Ze zouden het leger naar Ameland moeten sturen , alle mannelijke bewoners naar werkkampen moeten sturen en normaal fokbeleid moeten voeren met de vrouwen daar.
pi_211558911
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 18:37 schreef Janneke141 het volgende:
Ik ben wel blij dat Powned hier probeerde te filmen hoor. Hoe weten we anders of we aanstoot kunnen nemen aan deze traditie?
Je hebt toch geen feitelijke informatie nodig om ergens aanstoot aan te nemen?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  FOK!mycroftheld vrijdag 8 december 2023 @ 21:31:27 #242
128465 Wrapster
pi_211558915
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2023 21:26 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Dat kunnen ze niet, dat moeten de lokale autoriteiten immers doen. Hoeveel agenten en politiewagens denk je trouwens dat er op een eiland als Ameland in december aanwezig zijn? Dat was één groot kat-en-muis-spel tussen pownews en de politie geworden met alle (mogelijke) gevolgen van dien.
Dan zorgen ze maar voor meer agenten, dat is immers tijdens voetbalwedstrijden ook nooit een probleem. Kunnen gewoon op de boot met voertuig en al. Gaan ze maar in een hotel bivakkeren, daar komt immers toch niemand tijdens die dagen.

Jij loopt hier geweld te verheerlijken, en dit soort geweld is niet de oplossing. Hoe irri Powned ook kan zijn. Bovendien hadden ze het aangekondigd, zorg er dan gewoon voor dat er politie aanwezig is zodra de boot aankomt.
pi_211558969
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 19:17 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Ik snap niet wat er zo moeilijk aan is om die mensen met rust te laten? Moet werkelijk iedere traditie in dit land afgebroken worden? Als we zo doorgaan dan krijgt Prinses "achterlijke stinkhoer" Maxima nog gelijk ook met haar "de Nederlandse identiteit bestaat niet". Valt me erg tegen van PowNed dit.
Dat is al lang afgebroken, met Sinterklaas als laatste. Maxima heeft ook gelijk. Enigste wat nog rest is Carnaval.
pi_211559008
quote:
15s.gif Op vrijdag 8 december 2023 21:31 schreef bondage het volgende:

[..]
Dan zorgen ze maar voor meer agenten, dat is immers tijdens voetbalwedstrijden ook nooit een probleem. Kunnen gewoon op de boot met voertuig en al. Gaan ze maar in een hotel bivakkeren, daar komt immers toch niemand tijdens die dagen.

Jij loopt hier geweld te verheerlijken, en dit soort geweld is niet de oplossing. Hoe irri Powned ook kan zijn. Bovendien hadden ze het aangekondigd, zorg er dan gewoon voor dat er politie aanwezig is zodra de boot aankomt.
Nogmaals, de kleine dorpsgemeenschappen en families op Ameland kunnen niet zo maar meer politie op trommelen, dat horen de lokale autoriteiten te doen. Bovendien is dat de omgekeerde wereld; het eiland in een halve politiestaat veranderen omdat een paar veredelde youtubers willen komen klieren en een feest willen komen verstoren.
pi_211559038
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 21:34 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Dat is al lang afgebroken, met Sinterklaas als laatste. Maxima heeft ook gelijk. Enigste wat nog rest is dat gekke zuipfeest wat we Carnaval noemen.
Als het aan de randstad ligt is het daar ook liever vandaag dan morgen mee afgelopen.
pi_211559077
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2023 21:37 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Als het aan de randstad ligt is het daar ook liever vandaag dan morgen mee afgelopen.
Gelukkig hebben we de pride nog.
  vrijdag 8 december 2023 @ 21:40:25 #247
438527 MissButterflyy
pi_211559100
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2023 21:37 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Hoezo? Wat is dat nu weer voor flauwekul. Genoeg mensen uit de randstad komen zelfs naar het zuiden om het mee te vieren.
En verder denk ik dat ze daar vinden dat ze met carnaval vieren lekker hun gang moeten gaan in het zuiden.
  FOK!mycroftheld vrijdag 8 december 2023 @ 21:42:28 #248
128465 Wrapster
pi_211559141
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2023 21:36 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Nogmaals, de kleine dorpsgemeenschappen en families op Ameland kunnen niet zo maar meer politie op trommelen, dat horen de lokale autoriteiten te doen. Bovendien is dat de omgekeerde wereld; het eiland in een halve politiestaat veranderen omdat een paar veredelde youtubers willen komen klieren en een feest willen komen verstoren.
Bijzonder, want dat zou betekenen dat dit feest niet door de autoriteiten wordt erkend als zodanig besloten en zou iedereen er mogen komen gezien openbaar terrein.

En er kwam hier ergens in het topic nog een brief van de gemeente voorbij over deze traditie, wat doet geloven dat het niet vrijblijvend is maar je gewoon verplicht bent om mee te doen. In combi met dit incident heb ik echt mijn bedenkingen bij deze traditie.
pi_211559202
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2023 21:40 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Hoezo? Wat is dat nu weer voor flauwekul. Genoeg mensen uit de randstad komen zelfs naar het zuiden om het mee te vieren.
En verder denk ik dat ze daar vinden dat ze met carnaval vieren lekker hun gang moeten gaan in het zuiden.
En hoe blij denk je dat wij Limburgers nou echt zijn met die randstedelingen die ordinair lopen te schreeuwen om iedereen van hun aanwezigheid op de hoogte te stellen, overal haantje de voorste proberen te zijn en to-taal niets van vastelaovend snappen?
pi_211559305
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 december 2023 21:42 schreef bondage het volgende:

[..]

In combi met dit incident heb ik echt mijn bedenkingen bij deze traditie.
Google er gewoon naar, er is genoeg informatie op internet te vinden over de winterfeesten op de diverse waddeneilanden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')