abonnement Unibet Coolblue
pi_211544544
https://www.powned.tv/art(...)w-ned-ploeg-aan~168/


quote:
Direct na aankomst met de boot ging het al mis. Een knokploeg van 20 tot 30 in het zwart gehulde mannen scande elke auto op de aanwezigheid van buitenstaanders en belaagde de auto met daarin de journalisten. Er werd op de auto geslagen en gesprongen. Een van de belagers beklom de motorkap en moest uiteindelijk afgeschud worden door de beveiliger die de auto bestuurde.

Wat volgde leek meer op een actiefilm dan op de werkelijkheid. Ongeveer tien auto’s gingen op hoge snelheid achter de PowNed-auto aan. Meerdere malen stonden auto’s op de route al te wachten om wegen af te sluiten en onze ploeg vast te rijden. Hierbij werd ook geprobeerd de PowNed-ploeg af te sluiten en op hoge snelheid de sloot in te sturen. Uiteindelijk werd de auto geramd, vlak voordat de politie (eindelijk) ter plaatse was om een einde te maken aan de achtervolging.

Wat volgde is rustig een schandaal te noemen. Hoewel een van de achtervolgers vanzelfsprekend schade aan de auto had na het rammen van onze auto, vond de politie het niet nodig om kentekens te noteren, arrestaties te verrichten of zelfs maar foto’s te maken van de verrichte schade. De knokploeg kon rustig huiswaarts keren, terwijl de PowNed-ploeg mee moest naar het bureau.

Politie 'heeft geen tijd'

Daar volgde een nieuwe verbazing: de agenten ‘hadden geen tijd’ voor het opnemen van de aangifte voor poging tot doodslag. Er werd lacherig gedaan tegen onze ploeg en tijdens een telefoongesprek tussen eindredactie en politie werd de haak erop gegooid. Met pijn en moeite werden de agenten bereid gevonden om onze ploeg te begeleiden richting het hotel, waar ze van de politie in het donker (lichten moesten gedoofd worden) maar de nacht moesten doorkomen.

Om de veiligheid van onze mensen te waarborgen, is er uiteindelijk besloten contact op te nemen met de minister van Veiligheid en Justitie. Deze zag de urgentie gelukkig direct in en zette de boel in beweging. Plotseling was de toon van de plaatselijke politie wel bereid mee te werken en was er ineens wel tijd voor van alles. Vanuit het vasteland werd een politieboot ingeschakeld om onze ploeg in veiligheid te brengen. Om het af te maken, keerde de politieboot halverwege terug vanwege een te heftige zee en slecht zicht.

Daarop waren onze journalisten toch verplicht om te overnachten op het eiland. Waar de politie het eerder op de avond naar eigen zeggen dusdanig druk was dat er geen kentekens genoteerd konden worden en een aangifte echt onmogelijk was, was het nu plotseling mogelijk om te patrouilleren rond het hotel en de schade aan onze auto op te nemen.

Burgemeester is ook al 'te druk'

Het spreekt voor zich dat onze drie mannen aangifte doen vanwege poging tot doodslag, zoals er ook aangifte gedaan zal worden tegen de lokale politie. Op Twitter schrijft de politie dat er inmiddels een onderzoek is gestart. In werkelijkheid had dat onderzoek al nagenoeg afgerond kunnen zijn als er direct doortastend ingegrepen had geworden op het moment dat alle daders inclusief politie rond onze auto stonden na de achtervolging.

Toen wij woensdagochtend verhaal wilden halen bij burgemeester Leo Pieter Stoel (VVD), bleek deze in spoedoverleg te zitten. Er werd direct aangegeven dat hij de hele dag geen tijd had om voor de camera te komen na het drama dat zich afspeelde op zijn eiland. Ook al ‘te druk’. Persvrijheid en persveiligheid doen er op Ameland blijkbaar niet toe tijdens een verkleedfeestje voor volwassenen, dat ieder jaar twee dagen duurt.
onbegrijpelijk dit, ik snap dat ze powned daar niet willen hebben, maar dit slaat natuurlijk helemaal nergens op
blablablabla
pi_211544550
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 14:43 schreef Ikbenookeenklant het volgende:

[..]
corrupt is misschien wat overdreven, want technisch gezien gaven ze wel aan dat ze de volgende dag aangifte konden doen (wat ik overigens ook niet de juiste aanpak vind, ze hadden direct in de buurt moeten kijken wie er poging tot doodslag pleegde) op zijn minst verwerpelijk en zwaar onder druk van de eigen burgers
corruptie is corruptie. Het wegkijken van bepaalde (misdadige) gedragingen is niet iets wat ik wil zien van een organisatie die zijn burgers moet beschermen. Ook als ze erg vervelend zijn, en een feest proberen te verstoren.
pi_211544566
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 14:50 schreef zuchtje het volgende:

[..]
corruptie is corruptie. Het wegkijken van bepaalde (misdadige) gedragingen is niet iets wat ik wil zien van een organisatie die zijn burgers moet beschermen. Ook als ze erg vervelend zijn, en een feest proberen te verstoren.
maar is dat corruptie? volgens deze definitie niet eigenlijk ( https://nl.wikipedia.org/wiki/Corruptie ) , ik denk dat een andere term beter past

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 07-12-2023 14:54:50 ]
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 7 december 2023 @ 14:55:18 #4
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_211544577
quote:
Een knokploeg van 20 tot 30 in het zwart gehulde mannen scande elke auto op de aanwezigheid van buitenstaanders
Man man man wat een volk _O- 8)7
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_211544586
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 14:55 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Man man man wat een volk _O- 8)7
beelden van die belaging: vanaf 25 seconde
https://www.dumpert.nl/item/100078762_1bd16e3a

ik zou ook gas geven

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-12-2023 14:57:49 ]
pi_211544601
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 14:53 schreef Ikbenookeenklant het volgende:

[..]
maar is dat corruptie? volgens deze definitie niet eigenlijk ( https://nl.wikipedia.org/wiki/Corruptie ) , ik denk dat een andere term beter past
De politie misbruikt hun machtspositie om de belagers een ongeoorloofde gunst te verlenen.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 7 december 2023 @ 14:59:43 #7
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_211544604
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 14:56 schreef Ikbenookeenklant het volgende:

[..]
beelden van die belaging: vanaf 25 seconde
https://www.dumpert.nl/item/100078762_1bd16e3a

ik zou ook gas geven
Jammer dat ze niet een paar van die debielen geraakt hebben met de auto.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_211544616
Het is niet voor niks een eiland, lekker laten houden zo
"You can call me Susan if it makes you happy"
  Moderator donderdag 7 december 2023 @ 15:08:50 #9
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_211544660
Ik mag toch aannemen dat er kamervragen over gesteld gaan worden over het handelen, of beter gezegd het uitblijven daarvan, van de politie? De politie dient te allen tijde neutraal te zijn en dat zijn ze niet. Nou heb ik makkelijk praten want ik ben maar onlogisch van het fok forum en zo'n agent woont daar tussen die tokkies. :+
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_211544724
quote:
10s.gif Op donderdag 7 december 2023 15:08 schreef onlogisch het volgende:
Ik mag toch aannemen dat er kamervragen over gesteld gaan worden over het handelen, of beter gezegd het uitblijven daarvan, van de politie? De politie dient te allen tijde neutraal te zijn en dat zijn ze niet. Nou heb ik makkelijk praten want ik ben maar onlogisch van het fok forum en zo'n agent woont daar tussen die tokkies. :+
Ik hoop het nu nog niet, er worden al genoeg onzinnige kamervragen gesteld die uitlopen in debatten gebaseerd op halve informatie en aannames, Let op: ik ze 'nu nog niet'

dat dit onderzocht moet worden en welke rol de burgemeester en de politie hier in heeft gespeeld en wat ze wel/niet met die informatie gedaan is. Als dat bekend is mogen de kamervragen en corrective actions genomen worden.

Pownews moet volgend jaar gewoon een week of wat van te voren daar al de toerist uit gaan hangen, een paar auto's strategisch neerzetten met onopvallende camera's en/of wildcamera's verstoppen en het dan uitgebreid in beeld gaan brengen, en uiteraard gewoon opvallend terug komen (ook in een auto die vol hangt met cameras om daders vast te leggen) volgend jaar met 1 ploeg die dan weer wat sensatie kan brengen ;)
pi_211544751
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 14:53 schreef Ikbenookeenklant het volgende:

[..]
maar is dat corruptie? volgens deze definitie niet eigenlijk ( https://nl.wikipedia.org/wiki/Corruptie ) , ik denk dat een andere term beter past
Volgens mij heb je gelijk in die zin dat sprake moet zijn van financieel gewin of diensten, maar dat wegkijken is evengoed verkeerd.

Zo'n burgermeester mag ook wel gewoon duiding geven als daarom gevraagd word.
blablablabla
  FOK!mycroftheld donderdag 7 december 2023 @ 15:26:54 #12
128465 verified  bondage
niet meer aanwezig op FOK!
pi_211544785
Blijkbaar niet de eerste keer dat ze opgejaagd worden... Dat ze buitenstaanders weren is al iets maar vervolgens grof geweld gaan gebruiken gaat een stap verder. En dan nog de politie :') die het maar lekker laat voor wat het is.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Sunneklaas

quote:
Journalisten worden structureel weggejaagd en ook worden publicaties van beelden en teksten vaak niet gewaardeerd.[8] Zo is in 2022 een team journalisten van PowNed van het eiland weggejaagd[9] en werd een ander team journalisten van dezelfde omroep in 2023 achtervolgd, bedreigd, aangereden en aangevallen. Tevens werd de auto van de journalisten van de weg gebotst, en werd door een groep in zwart geklede eilanders ingeslagen op het voertuig. De Amelandse burgemeester weigerde na het incident te reageren. De ingeseinde politie was aanvankelijk niet bereid om een aangifte van de strafbare feiten op te nemen.
  donderdag 7 december 2023 @ 15:43:34 #13
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_211544915
Eilanders blijven een apart volk. :+
94257 - 478969
Unbearable, isn't it? The suffering of strangers, the agony of friends. There is a secret song at the center of the world, Joey, and its sound is like razors through flesh. I'm here to turn up the volume.
  Moderator donderdag 7 december 2023 @ 15:58:24 #14
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211545060
Ik lees over zaken dat als je vrouw buiten loopt je klappen krijgt of dat als je thuis licht aan hebt dat ze dan je ramen in gooien. Dat vinden wij niet raar, dat vinden wij alleen maar heel bijzonder
pi_211545299
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 15:18 schreef Ikbenookeenklant het volgende:

Pownews moet volgend jaar gewoon een week of wat van te voren daar al de toerist uit gaan hangen, een paar auto's strategisch neerzetten met onopvallende camera's en/of wildcamera's verstoppen en het dan uitgebreid in beeld gaan brengen, en uiteraard gewoon opvallend terug komen (ook in een auto die vol hangt met cameras om daders vast te leggen) volgend jaar met 1 ploeg die dan weer wat sensatie kan brengen ;)
Stiekem personen filmen is ook op de openbare weg verboden. Zullen we dan dan ook maar eens heel precies gaan vervolgen, een boel NPO gevallen zijn vast nog niet verjaard.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_211545366
twitter


Verbaast me niks. Zal wel veel aangerand en verkracht worden. :N
Koel en donker bewaren
  donderdag 7 december 2023 @ 16:34:26 #17
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_211545397
quote:
13s.gif Op donderdag 7 december 2023 16:31 schreef Guanabana het volgende:
[ twitter ]

Verbaast me niks. Zal wel veel aangerand en verkracht worden. :N
Dat is een bot :')
I am an attractive young woman. I am new here and searching. As a professional model, I earn my steady income. Due to my work, I cannot post sexually suggestive
6 Volgend
1 Volger
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_211545408
Oke nou toch denk ik dat het zoiets is, wat zou het anders zijn dat ze zo angstvallig geheim willen houden. Maar goed, ik heb dan ook echt nul vertrouwen in de mensheid en de waarheid is vaak nog erger dan wat je verzint.
Koel en donker bewaren
  donderdag 7 december 2023 @ 16:42:25 #19
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211545467
quote:
13s.gif Op donderdag 7 december 2023 16:31 schreef Guanabana het volgende:
[ twitter ]

Verbaast me niks. Zal wel veel aangerand en verkracht worden. :N
Is het nou echt of nep? :')
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  Moderator donderdag 7 december 2023 @ 16:43:34 #20
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211545483
  donderdag 7 december 2023 @ 16:53:54 #21
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_211545584
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 16:43 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
En anders wat... krijg je dan klappen? En dat vindt de gemeente allemaal prima?

Je bepaalt toch godverdomme zelf wel, of, waar, en wanneer je naar buiten gaat :') .
Huilen dan.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 7 december 2023 @ 16:56:01 #22
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_211545601
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 16:35 schreef Guanabana het volgende:
Oke nou toch denk ik dat het zoiets is, wat zou het anders zijn dat ze zo angstvallig geheim willen houden. Maar goed, ik heb dan ook echt nul vertrouwen in de mensheid en de waarheid is vaak nog erger dan wat je verzint.
Vooral willen zorgen dat niemand er iets aan gaat veranderen, ofzo. Ik geloof nog wel (net) dat het zonder massaverkrachtingen plaatsvindt :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 7 december 2023 @ 16:57:01 #23
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_211545608
quote:
7s.gif Op donderdag 7 december 2023 16:53 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
En anders wat... krijg je dan klappen? En dat vindt de gemeente allemaal prima?

Je bepaalt toch godverdomme zelf wel, of, waar, en wanneer je naar buiten gaat :') .
Niet in Ballum, Buren, Kabul, Nes en Hollum.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_211545619
Dit moet tot op de bodem uitgezocht worden.
  donderdag 7 december 2023 @ 17:05:07 #25
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211545691
quote:
9s.gif Op donderdag 7 december 2023 16:56 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Vooral willen zorgen dat niemand er iets aan gaat veranderen, ofzo. Ik geloof nog wel (net) dat het zonder massaverkrachtingen plaatsvindt :+
Ik hoop het ook, maar blijf het raar vinden dat ze dan zo zwaar agressief zijn. Wat als er misstanden geweest zijn die ze binnenshuis willen houden of zo.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_211545798
Man man man.....afgraven en in zee laten zakken dat pleuris dorp,missen we niks aan!
pi_211545823
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 16:43 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
dit mag allemaal zo zijn, en wat mij betreft ook prima dat je dan gevraagd word binnen te blijven, dat je dat dan vervolgens ook gewoon doet uit respect.

Je gaat ook geen bier drinken en boeren in de kerk, met je schoenen door een woonwagen lopen of weet ik veel wat

maar dat betekent niet dat iemand die daar wel komt van de weg gereden mag worden, tegen gehouden en op de motorkap van een auto klimmen etc. en dat de politie en burgemeester het allemaal toe lijken te staan en geen actie ondernemen als dat wel gebeurd.
  Moderator donderdag 7 december 2023 @ 17:19:37 #28
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_211545829
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 17:18 schreef Ikbenookeenklant het volgende:

[..]
dit mag allemaal zo zijn, en wat mij betreft ook prima dat je dan gevraagd word binnen te blijven, dat je dat dan vervolgens ook gewoon doet uit respect.

Je gaat ook geen bier drinken en boeren in de kerk, met je schoenen door een woonwagen lopen of weet ik veel wat

maar dat betekent niet dat iemand die daar wel komt van de weg gereden mag worden, tegen gehouden en op de motorkap van een auto klimmen etc. en dat de politie en burgemeester het allemaal toe lijken te staan en geen actie ondernemen als dat wel gebeurd.
@GGMM sprak hier ook zijn afschuw over uit.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_211545893
https://www.rtlnieuws.nl/(...)est-mysterie-wat-het

quote:
Dat het feest zoals dit jaar wordt verstoord, is voor Ameland 'ook nieuw'. "Het is gewoon een prachtig familiefeest, waarbij het spelelement heel belangrijk is."

Het Openbaar Ministerie doet samen met de politie onderzoek naar het incident met Powned. Ook loopt er een intern onderzoek bij de politie naar het handelen van de agenten op 5 en 6 december.
:') ____!!
  donderdag 7 december 2023 @ 17:30:04 #30
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211545917
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 17:26 schreef Ikbenookeenklant het volgende:
een prachtig familiefeest
Oh jee.....
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  FOK!mycroftheld donderdag 7 december 2023 @ 17:30:15 #31
128465 verified  bondage
niet meer aanwezig op FOK!
pi_211545918
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 16:43 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Regels?

Prop die maar ergens waar de zon niet schijnt. Mafklappers 8)7
  Forum Admin donderdag 7 december 2023 @ 17:32:56 #32
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_211545935
Maarre..die sufferds hebben nu toch alleen maar de aandacht weten te trekken, kwestie van tijd voor er iets of iemand er wel achter komt wat er speelt.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_211545938
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 17:18 schreef Ikbenookeenklant het volgende:
maar dat betekent niet dat iemand die daar wel komt van de weg gereden mag worden, tegen gehouden en op de motorkap van een auto klimmen etc. en dat de politie en burgemeester het allemaal toe lijken te staan en geen actie ondernemen als dat wel gebeurd.
Nee, maar dat gebeurd wel.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Moderator donderdag 7 december 2023 @ 17:37:29 #34
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211545968
Dat Sinterklaas er op Ameland anders aan toe gaat, moge duidelijk zijn. 'Toch stamt ook dit feest af van de originele verhalen over Sint-Nicolaas', vertelt Margry. De goedheiligman was, naast een kindervriend en een beschermer van zeelui en armen, ook huwelijksmakelaar. 'Een oude legende vertelt het verhaal van een arme man die niet genoeg geld had om aan een huwelijkspartner voor zijn dochters te komen. De dochters belandden daardoor bijna in de prostitutie. Totdat Sint-Nicolaas geld door het raam van de man gooide, waardoor hij een bruidsschat had om zijn dochters alsnog uit te huwelijken. De traditie van de chocolade munten komt daar ook vandaan.'

Tot de negentiende eeuw was Sinterklaas niet alleen een feest voor kinderen. Het zoeken naar een geschikte partner speelde ook een rol. Jonge mannen en vrouwen gaven speculaaspoppen of liefdesbriefjes aan degene op wie ze een oogje hadden. Nu Sinterklaas vooral een kinderfeest is geworden, is dat aspect op de meeste plekken verdwenen. 'Maar in relictgebieden, zoals op Ameland, maakt het nog steeds deel uit van de traditie. Op een eiland met een beperkt aanbod van jongeren was het belangrijker om die functies in stand te houden', aldus Margry.

Om die reden wordt er tijdens Sunneklaas ook onderscheid gemaakt tussen kinderen en jongemannen. Hofmakerij is iets voor jongvolwassenen. Het is niet passend minderjarigen mee te laten doen aan het verleidingsspel, daarom blijven zij tijdens Sunneklaas binnen.
https://www.quest.nl/maat(...)-ameland-sunneklaas/
  donderdag 7 december 2023 @ 17:38:14 #35
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_211545974
Ik dacht zat ze bij Powned-rechts juist opkwamen voor lokale tradities.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  Forum Admin donderdag 7 december 2023 @ 17:40:53 #36
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_211546003
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 17:37 schreef Momo het volgende:
Dat Sinterklaas er op Ameland anders aan toe gaat, moge duidelijk zijn. 'Toch stamt ook dit feest af van de originele verhalen over Sint-Nicolaas', vertelt Margry. De goedheiligman was, naast een kindervriend en een beschermer van zeelui en armen, ook huwelijksmakelaar. 'Een oude legende vertelt het verhaal van een arme man die niet genoeg geld had om aan een huwelijkspartner voor zijn dochters te komen. De dochters belandden daardoor bijna in de prostitutie. Totdat Sint-Nicolaas geld door het raam van de man gooide, waardoor hij een bruidsschat had om zijn dochters alsnog uit te huwelijken. De traditie van de chocolade munten komt daar ook vandaan.'

Tot de negentiende eeuw was Sinterklaas niet alleen een feest voor kinderen. Het zoeken naar een geschikte partner speelde ook een rol. Jonge mannen en vrouwen gaven speculaaspoppen of liefdesbriefjes aan degene op wie ze een oogje hadden. Nu Sinterklaas vooral een kinderfeest is geworden, is dat aspect op de meeste plekken verdwenen. 'Maar in relictgebieden, zoals op Ameland, maakt het nog steeds deel uit van de traditie. Op een eiland met een beperkt aanbod van jongeren was het belangrijker om die functies in stand te houden', aldus Margry.

Om die reden wordt er tijdens Sunneklaas ook onderscheid gemaakt tussen kinderen en jongemannen. Hofmakerij is iets voor jongvolwassenen. Het is niet passend minderjarigen mee te laten doen aan het verleidingsspel, daarom blijven zij tijdens Sunneklaas binnen.
https://www.quest.nl/maat(...)-ameland-sunneklaas/
jongens pakken de meisjes maar dan met wapens en af/bedreiging _O-
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  donderdag 7 december 2023 @ 17:45:42 #37
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211546033
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 17:37 schreef Momo het volgende:
Dat Sinterklaas er op Ameland anders aan toe gaat, moge duidelijk zijn. 'Toch stamt ook dit feest af van de originele verhalen over Sint-Nicolaas', vertelt Margry. De goedheiligman was, naast een kindervriend en een beschermer van zeelui en armen, ook huwelijksmakelaar. 'Een oude legende vertelt het verhaal van een arme man die niet genoeg geld had om aan een huwelijkspartner voor zijn dochters te komen. De dochters belandden daardoor bijna in de prostitutie. Totdat Sint-Nicolaas geld door het raam van de man gooide, waardoor hij een bruidsschat had om zijn dochters alsnog uit te huwelijken. De traditie van de chocolade munten komt daar ook vandaan.'

Tot de negentiende eeuw was Sinterklaas niet alleen een feest voor kinderen. Het zoeken naar een geschikte partner speelde ook een rol. Jonge mannen en vrouwen gaven speculaaspoppen of liefdesbriefjes aan degene op wie ze een oogje hadden. Nu Sinterklaas vooral een kinderfeest is geworden, is dat aspect op de meeste plekken verdwenen. 'Maar in relictgebieden, zoals op Ameland, maakt het nog steeds deel uit van de traditie. Op een eiland met een beperkt aanbod van jongeren was het belangrijker om die functies in stand te houden', aldus Margry.

Om die reden wordt er tijdens Sunneklaas ook onderscheid gemaakt tussen kinderen en jongemannen. Hofmakerij is iets voor jongvolwassenen. Het is niet passend minderjarigen mee te laten doen aan het verleidingsspel, daarom blijven zij tijdens Sunneklaas binnen.
https://www.quest.nl/maat(...)-ameland-sunneklaas/
Ja dat is onderhand wel duidelijk.
Vruchtbaarheidsfeest. Tinder voor vikingen. Lekker boeiend.

Ik ben het wachten op wat zich er precies afspeelt. Want waarom zouden ze anders zo vijandig zijn. Alsof ze zich schamen, of iets ín de doofpot willen houden.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_211546042
Tijd voor Albertoooo om daar eens undercover te gaan...
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_211546059
Volgend jaar op 4 en 5 december zal hier zoveel aandacht voor zijn dat ze niets meer verborgen kunnen houden op Ameland. Niet echt slim om die journalisten met geweld het eiland af te jagen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 7 december 2023 @ 17:52:14 #40
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_211546074
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 17:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Volgend jaar op 4 en 5 december zal hier zoveel aandacht voor zijn dat ze niets meer verborgen kunnen houden op Ameland. Niet echt slim om die journalisten met geweld het eiland af te jagen.
Wat raad je ze dan aan? Die flapdrollen van Powned de traditie laten verpesten door het te filmen, zonder slag of stoot?
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  Moderator donderdag 7 december 2023 @ 17:57:44 #41
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211546108
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 17:52 schreef Perrin het volgende:

[..]
Wat raad je ze dan aan? Die flapdrollen van Powned de traditie laten verpesten door het te filmen, zonder slag of stoot?
Is de traditie verpest als iemand het een keer filmt?
pi_211546114
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 17:57 schreef Momo het volgende:

[..]
Is de traditie verpest als iemand het een keer filmt?
Ja.
  donderdag 7 december 2023 @ 17:59:25 #43
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_211546123
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 17:57 schreef Momo het volgende:

[..]
Is de traditie verpest als iemand het een keer filmt?
Ja natuurlijk.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_211546126
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 17:52 schreef Perrin het volgende:

[..]
Wat raad je ze dan aan? Die flapdrollen van Powned de traditie laten verpesten door het te filmen, zonder slag of stoot?
Gewoon laten filmen verpest niet gelijk je hele traditie. Alleen als er schandalig onoorbare zaken zijn die het daglicht kunnen verdragen is het begrijpelijk dat je zo reageert.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 7 december 2023 @ 18:00:33 #45
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211546129
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 17:48 schreef MatthijsDJ het volgende:
Tijd voor Albertoooo om daar eens undercover te gaan...
Blijf kijken. Want na de reclame ga ik deze Amelanders confronteren, met hun seksuele uitspattingen en aanrandingen!

Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  donderdag 7 december 2023 @ 18:00:40 #46
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_211546130
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 18:00 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Gewoon laten filmen verpest niet gelijk je hele traditie. Alleen als er schandalig onoorbare zaken zijn die het daglicht kunnen verdragen is het begrijpelijk dat je zo reageert.
Ja je bent vast een gruwelijke misdaad op het spoor! Justitie zal je dankbaar zijn. Bemoeizucht van mensen :N
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_211546131
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 15:01 schreef TLC het volgende:
Het is niet voor niks een eiland, lekker laten houden zo
Hadden ze dat ook maar met Urk gedaan. :P
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  donderdag 7 december 2023 @ 18:02:11 #48
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211546144
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 17:52 schreef Perrin het volgende:

[..]
Wat raad je ze dan aan? Die flapdrollen van Powned de traditie laten verpesten door het te filmen, zonder slag of stoot?
Waarom zou je geen reportage mogen maken van een traditie?
Is de traditie misschien niet zo fris dan?
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_211546165
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 16:43 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Regels zijn geen wetten.
Ze profileren zich nu alsof ze een onafhankelijke staat zijn.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_211546205
quote:
met dat onderzoek draai je niks meer terug en volgend jaar en alle jaren daarna gebeurt gewoon weer hetzelfde en dan komt er weer een onderzoek, etc.
er verandert niks en terecht....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')