abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 8 december 2023 @ 12:09:48 #187
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_211553455
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 12:01 schreef Kuhn het volgende:

[..]
Je kent Powned niet?
Tuurlijk wel, en iedereen kent powned, dus dan weet je dat elk dingetje gelijk groot gemaakt word. Daar hadden de Amelanders ook op kunnen anticiperen
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_211554089
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 11:17 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Wat voor een rottigheid was Powned volgens hen van plan dat erger is dan achtervolgen, klem- en aanrijden?
Provoceren, klieren, zuigen, mensen filmen en een microfoon onder de neus duwen die daar helemaal geen zin in hebben en vervolgens door blijven klieren wanneer mensen aangeven daar niet van gediend te zijn. "Ja maar, u kunt toch gewoon een antwoord geven?"

De modus operandi van dit soort "reporters" is toch al lang bekend?
pi_211554105
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 11:47 schreef Montagui het volgende:
De gemeente Ameland heeft het wel netjes aangegeven en gevraagd om deze traditie te respecteren. Dus ook geen auto's.

[ afbeelding ]
Gelukkig alleen in Ballum, Buren, Nes en Hollum. Als je het niet bevalt ga je maar naar een ander dorp...
  Forum Admin vrijdag 8 december 2023 @ 13:25:55 #190
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_211554142
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2023 13:19 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Provoceren, klieren, zuigen, mensen filmen en een microfoon onder de neus duwen die daar helemaal geen zin in hebben en vervolgens door blijven klieren wanneer mensen aangeven daar niet van gediend te zijn. "Ja maar, u kunt toch gewoon een antwoord geven?"

Dat maakt de reactie alleen maar achterlijker.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_211554223
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2023 13:19 schreef spicymchaggis het volgende:

Joah, blijft alleen de vraag nog onbeantwoord.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  vrijdag 8 december 2023 @ 14:52:05 #192
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_211554951
quote:
De gemeente Ameland heeft het wel netjes aangegeven en gevraagd om deze traditie te respecteren. Dus ook geen auto's.

[ afbeelding ]
Door de gemeente gedwongen worden binnen te blijven… bizar.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_211554978
-

[ Bericht 100% gewijzigd door MeneerPresident op 08-12-2023 15:00:27 ]
pi_211555016
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 december 2023 13:21 schreef ReplaR het volgende:

[..]
Gelukkig alleen in Ballum, Buren, Nes en Hollum. Als je het niet bevalt ga je maar naar een ander dorp...
quote:

[ afbeelding ]
Het boeit niet. Je hoeft je hier niet aan te houden klaar. Mensen die denken van wel en het allemaal goedpraten zijn niet helemaal lekker in hun bovenkamer
pi_211555025
Nou ja tja, dit feest valt en staat natuurlijk wel bij een gesloten kring.

De aard van het feest maakt dat het snel niet leuk meer is als er onbekenden mee doen of zich mee bemoeien.

Het is juist het familiare karakter dat het mogelijk en ook leuk maakt.
Zonder dat wordt het snel beperkend of intimiderend.
Ook het stukje van raden wie er achter het masker zit houdt op zodra je mensen niet kent, dan valt er niets te herkennen als je slim speelt.

Meiden die stiekem toch over straat gaan worden niet graag gevangen door gemaskerde mannen die ze niet kennen en niet kunnen vertrouwen. Hetzelfde gaat op voor het spel binnen de huizen.
Het is gewoon geen lolletje meer als er pottenkijkers, onbekende spelers en bemoeials bij zijn.
pi_211555042
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 15:01 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
Nou ja tja, dit feest valt en staat natuurlijk wel bij een gesloten kring.

De aard van het feest maakt dat het snel niet leuk meer is als er onbekenden mee doen of zich mee bemoeien.

Het is juist het familiare karakter dat het mogelijk en ook leuk maakt.
Zonder dat wordt het snel beperkend of intimiderend.
Ook het stukje van raden wie er achter het masker zit houdt op zodra je mensen niet kent, dan valt er niets te herkennen als je slim speelt.

Meiden die stiekem toch over straat gaan worden niet graag gevangen door gemaskerde mannen die ze niet kennen en niet kunnen vertrouwen. Hetzelfde gaat op voor het spel binnen de huizen.
Het is gewoon geen lolletje meer als er pottenkijkers, onbekende spelers en bemoeials bij zijn.
Jammer dan. Stelletje randdebielen daarzo. Als je iemand moedwillig op de openbare weg aan gaat rijden en gaat staan schreeuwen bij het raam met open maken open maken dan kun je je feest ergens steken waar de zon niet schijnt.
pi_211555061
Ik vind het echt schokkend wat er gebeurd is. Ook als je leest dat de ruiten worden ingegooid als er ergens licht brand. Wat voor hooligans zijn dit? Mijn god, ik had van een rustig waddeneiland wel iets anders verwacht. Dit zijn echt mensen met een geestelijke achterstand.
Erg vind ik ook dat de burgemeester het allemaal gewoon vindt. Wat een idioten daar. Zal wel veel inteelt zijn daar. in Amerika hebben ze en term voor dit soort achterlijken: rednecks.
pi_211555071
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 15:05 schreef Vincent_student het volgende:
Ik vind het echt schokkend wat er gebeurd is. Ook als je leest dat de ruiten worden ingegooid als er ergens licht brand. Wat voor hooligans zijn dit? Mijn god, ik had van een rustig waddeneiland wel iets anders verwacht. Dit zijn echt mensen met een geestelijke achterstand.
Erg vind ik ook dat de burgemeester het allemaal gewoon vindt. Wat een idioten daar. Zal wel veel inteelt zijn daar. in Amerika hebben ze en term voor dit soort achterlijken: rednecks.
Ja en meisjes die lastig gevallen worden op straat alsof het de normaalste zaak van de wereld is.
pi_211555074
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2023 15:02 schreef MeneerPresident het volgende:

[..]
Jammer dan. Stelletje randdebielen daarzo. Als je iemand moedwillig op de openbare weg aan gaat rijden en gaat staan schreeuwen bij het raam met open maken open maken dan kun je je feest ergens steken waar de zon niet schijnt.
En als je moedwillig daar naartoe gaat om te provoceren wat moet er dan gebeuren?
pi_211555089
quote:

[ afbeelding ]
Die auto's dat begrijp ik. Maar de rest is gewoon Middeleeuws. En als je er niet aan houdt wordt je in elkaar gemept. Ik was van plan om ooit hier op vakantie te gaan. Maar never nooit nu ik weet wat voor volk daar woont.
pi_211555142
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 15:02 schreef MeneerPresident het volgende:

[..]
Jammer dan. Stelletje randdebielen daarzo.
Nou nee.

Het is juist een spel dat meer binding oplevert in de gemeenschap.

Snap ook niet waarom je dat perse zou moeten willen verstoren.
Alsof je boos bent dat je niet zomaar als derde mee mag doen met een potje schaak, of als voetbalfan niet even het veld op mag rennen om een balletje mee te trappen. Of als wildvreemde op nieuwjaarsnacht zomaar bij een groep gaan staan om hun vuurwerk af te steken en ongevraagd een biertje te pakken.

Het is het verschil tussen een geintje die binnen een vriendenkring wordt gemaakt en een vreemde die hetzelfde flikt. Wat binnen die kring een vrolijk geintje is is niet zo leuk als een vreemde dat doet tot kwetsend aan toe.

Een besloten feest is besloten, het is vrij asociaal om je daar niet aan te houden.

Over het feest zelf is zat bekend, normale nieuwschierigheid is gewoon beantwoord. Het enige wat niet wordt gewaardeerd is het perse willen verstoren van een besloten feest, het willen verpesten van een besloten feest.
pi_211555159
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 11:32 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik vind het oprecht fascinerend. Het is stereotype tokkie/apenrots gedrag en omdat het traditie is of "hun" eiland is het ineens wel prima om mensen van de weg te rijden of auto's te scannen voor buitenstaanders met een knokploeg.

Het meest bizarre is nog wel dat schijnbaar de lokale politie het daar ook mee eens is.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_211555187
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 15:06 schreef MeneerPresident het volgende:

[..]
Ja en meisjes die lastig gevallen worden op straat alsof het de normaalste zaak van de wereld is.
Ah nee joh.

Het is een spelletje. Meiden doen daar ook aan mee. Verkleden zich soms zelfs als 'jager', gaan giebelend stiekem door de tuinen van huis naar huis.
Raden wie de gemaskerde mannen zijn. Die jongeman die ze wel zien zitten komt op hun schoot zitten.

Een hoop gelach en gebloos alom. Er is veel toezicht, veel sociale controle.
En dat valt of staat bij het besloten zijn. De heren weten wie wie is, lastig vallen mag niet, spelen wel.
pi_211555193
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2023 15:00 schreef MeneerPresident het volgende:

[..]
[..]
Het boeit niet. Je hoeft je hier niet aan te houden klaar. Mensen die denken van wel en het allemaal goedpraten zijn niet helemaal lekker in hun bovenkamer
Ik was sarcastisch want die 4 dorpen zijn de enige op dat eiland.
  vrijdag 8 december 2023 @ 15:28:14 #205
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_211555239
Zijn dat dezelfde inteeltkoppen die met alle geweld zwarte Piet willen houden ofzo?

Graag afmeren en blijf maar op je eilandje.
pi_211555336
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 15:07 schreef Nober het volgende:

[..]
En als je moedwillig daar naartoe gaat om te provoceren wat moet er dan gebeuren?
Dus elke journalist die ergens heen gaat is aan het provoceren?

De eilanders hadden ook normaal kunnen reageren op vragen, er was meteen al een vijandige houding.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  vrijdag 8 december 2023 @ 15:47:55 #207
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_211555401
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 21:32 schreef MeneerFrikandel het volgende:
Doe niet zo dom man. Iedereen kan en mag er komen, het terrein is openbaar terrein.
Klopt.

Als je een groep schoolkinderen een bos in ziet gaan omdat ze daar levend stratego gaan spelen, is er geen probleem mee om ook dat bos in te gaan en mee te doen. Het is gewoon openbaar terrein, en je mag toch zeker zelf wel weten waar je gaat staan? Die leraren moeten dan ook niet moeilijk gaan doen – dan moeten ze maar lekker binnen gaan spelen.

En wanneer je een fotograaf foto's ziet maken van een bruidspaar in de historische binnenstad, is er ook niets mis mee om de hele tijd vlak voor het bruidspaar te gaan staan. Openbare ruimte, toch, en dat jij de hele tijd wil staan waar zij net foto's willen nemen, dat is gewoon jouw goed recht, hoor.

Of als je op een zomermiddag naar het park gaat, waar groepjes mensen zitten te picknicken? Gewoon lekker tussen gaan zitten. De openbare ruimte is tenslotte niet van hun, als ze privé willen zitten, gaan ze dat maar in de achtertuin doen.

Dat iets in de openbare ruimte gebeurt, wil niet zeggen dat het fatsoenlijk is om je daarmee te gaan bemoeien, ongeacht of het wettelijk toegestaan is of niet.

Ja, de reactie van de Amelanders hier gaat de perken te buiten, en is bovendien extreem contra-productief; er is nu meer aandacht voor dan ooit tevoren. Daar staat tegenover dat Powned al eerder verzocht is weg te gaan en niet te komen, en men bang is dat aandacht leidt tot bezoek en deelname van buitenstaanders, zodat de traditie verwatert tot een soort publiek carnaval, zoals op andere Waddeneilanden is gebeurd (bijv. Texel).

Tenzij er een serieus vermoeden is van misstanden, lijkt het me prima dat iedereen - inclusief de media - respecteert dat op twee avonden per jaar een onderling privé-feest gevierd wordt waarbij je even niet welkom bent in die gehuchten.
pi_211555425
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 15:39 schreef schommelstoel het volgende:

[..]
Dus elke journalist die ergens heen gaat is aan het provoceren?

De eilanders hadden ook normaal kunnen reageren op vragen, er was meteen al een vijandige houding.
Er is al veelvuldig geantwoord op normale vragen.

Ook jij kan vrij precies weten hoe dit feest in elkaar steekt. Er is zat info over.

De vraag is vooral wanneer betitel je iemand als zijnde journalist?
Moet je iedereen met een camera maar toelaten? Ook als je weet dat ze de boel gaan verdraaien en verstoren, of enkel willen 'scoren'?

Moet jij iemand die bij een x bedrijf hoort maar toelaten als jij straks oud en nieuw viert terwijl je al weet dat het een of ander verdraait verhaaltje gaat worden en jouw feestje ernstig verpest wordt door de bemoeienis?

Wordt het niet eens tijd om journalisme wat beter te vatten binnen grenzen?
Dat niet iedere gek met een microfoon die overdreven aanwezig is om enkel te 'scoren' zich daarop kan beroepen?
pi_211555464
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 15:50 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
Er is al veelvuldig geantwoord op normale vragen.

Ook jij kan vrij precies weten hoe dit feest in elkaar steekt. Er is zat info over.

De vraag is vooral wanneer betitel je iemand als zijnde journalist?
Moet je iedereen met een camera maar toelaten? Ook als je weet dat ze de boel gaan verdraaien en verstoren, of enkel willen 'scoren'?

Moet jij iemand die bij een x bedrijf hoort maar toelaten als jij straks oud en nieuw viert terwijl je al weet dat het een of ander verdraait verhaaltje gaat worden en jouw feestje ernstig verpest wordt door de bemoeienis?

Wordt het niet eens tijd om journalisme wat beter te vatten binnen grenzen?
Dat niet iedere gek met een microfoon die overdreven aanwezig is om enkel te 'scoren' zich daarop kan beroepen?
Je kan lullen wat je wilt en wat krom is proberen recht te praten.
Ze hebben geen alleen recht op dat eiland.

En al helemaal niet het recht om voor eigen rechter te spelen door geweld te gebruiken.

Het optreden van de politie is helemaal van de zotte.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_211556432
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 21:46 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Hopen dat ze dan duidelijk zichtbaar gemaakt hebben dat ze filmden anders mag het niet.
tuurlijk wel, op de openbare weg mag dat gewoon
pi_211556454
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 15:15 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
Een besloten feest is besloten, het is vrij asociaal om je daar niet aan te houden.
Ja, eh, dan dienen ze maar een zaaltje af te huren.

Als het in de openbare ruimte plaatsvindt is het per definitie niet besloten.
"Pools are perfect for holding water"
pi_211556467
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 15:15 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
Nou nee.

Het is juist een spel dat meer binding oplevert in de gemeenschap.

Snap ook niet waarom je dat perse zou moeten willen verstoren.
Alsof je boos bent dat je niet zomaar als derde mee mag doen met een potje schaak, of als voetbalfan niet even het veld op mag rennen om een balletje mee te trappen. Of als wildvreemde op nieuwjaarsnacht zomaar bij een groep gaan staan om hun vuurwerk af te steken en ongevraagd een biertje te pakken.

Het is het verschil tussen een geintje die binnen een vriendenkring wordt gemaakt en een vreemde die hetzelfde flikt. Wat binnen die kring een vrolijk geintje is is niet zo leuk als een vreemde dat doet tot kwetsend aan toe.

Over het feest zelf is zat bekend, normale nieuwschierigheid is gewoon beantwoord. Het enige wat niet wordt gewaardeerd is het perse willen verstoren van een besloten feest, het willen verpesten van een besloten feest.
Je snapt het overduidelijk niet. Een besloten feest is besloten. Op de openbare weg kan een feest niet besloten zijn, tenzij de gemeente een vergunning afgeeft voor afsluiting van de openbare weg etc.
pi_211556995
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 13:32 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Joah, blijft alleen de vraag nog onbeantwoord.
Lees je nou gewoon niet wat ik schrijf?
pi_211557064
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 13:25 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dat maakt de reactie alleen maar achterlijker.
Nee hoor, tot nu toe zijn ze weg gekomen met mensen op de nationale televisie belachelijk te maken. De Amelanders hadden daar geen zin in en besloten, na twee jaar achter mekaar meermaals gewaarschuwd te hebben, niet meer hun andere wang toe te keren.

Jammer dat powned wel zo mans was om de Amelanders te blijven klieren en provoceren, maar nu loopt te janken als een verongelijkt klein kind. "But it's just a prank!" :')
pi_211557099
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 15:08 schreef Vincent_student het volgende:

[..]
Die auto's dat begrijp ik. Maar de rest is gewoon Middeleeuws. En als je er niet aan houdt wordt je in elkaar gemept. Ik was van plan om ooit hier op vakantie te gaan. Maar never nooit nu ik weet wat voor volk daar woont.
_O-

Dramaqueen much?
pi_211557407
Ik snap niet wat er zo moeilijk aan is om die mensen met rust te laten? Moet werkelijk iedere traditie in dit land afgebroken worden? Als we zo doorgaan dan krijgt Prinses "achterlijke stinkhoer" Maxima nog gelijk ook met haar "de Nederlandse identiteit bestaat niet". Valt me erg tegen van PowNed dit.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  Forum Admin vrijdag 8 december 2023 @ 19:28:24 #217
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_211557526
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2023 18:33 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Nee hoor, tot nu toe zijn ze weg gekomen met mensen op de nationale televisie belachelijk te maken. De Amelanders hadden daar geen zin in en besloten, na twee jaar achter mekaar meermaals gewaarschuwd te hebben, niet meer hun andere wang toe te keren.

Jammer dat powned wel zo mans was om de Amelanders te blijven klieren en provoceren, maar nu loopt te janken als een verongelijkt klein kind. "But it's just a prank!" :')
Ja en in dat proces hebben ze zichzelf en het feest belachelijk gemaakt terwijl tot vorige week geen hond van sunneklaas had gehoord.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')