Het is niet hun eiland.quote:Op donderdag 7 december 2023 19:49 schreef the-eye het volgende:
[..]
Hun eiland, hun regels
364 dagen per jaar kan je zo veel en zo vaak over de weg op Amekland dansen en filmen als je wil. Een paar uur per jaar is het even anders daar en ik denk niet dat daar verandering in gaat komen omdat het een aantal mensen van buiten het eiland niet zint. Daar gaat geen wetboek verandering in brengen
Het is wel hun eiland; ze wonen en werken er, het vormt hun sociale omgeving, hun roots liggen er en ze vormen er de cultuur waar ook Sunneklaas toe behoort. Ze hebben op het vasteland al kunnen zien waar bemoeienis van buitenstaanders bij traditionele feesten toe leidt en daar hebben ze blijkbaar geen zin in. Groot gelijk wat mij betreft.quote:
Dus Limbo's mogen alle buitenstaanders die carnaval komen vieren van de weg rammen of wat?quote:Op donderdag 7 december 2023 21:12 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Het is wel hun eiland; ze wonen en werken er, het vormt hun sociale omgeving, hun roots liggen er en ze vormen er de cultuur waar ook Sunneklaas toe behoort. Ze hebben op het vasteland al kunnen zien waar bemoeienis van buitenstaanders bij traditionele feesten toe leidt en daar hebben ze blijkbaar geen zin in. Groot gelijk wat mij betreft.
Als je daar dan als nietszeggend tv omroepje of youtuber gaat lopen klieren moet je ook niet huilen dat mensen je heel erg duidelijk maken dat je niet welkom bent met je geprovoceer.
Oh, is dat zo? Welke onwetende toeristen is dat allemaal overkomen? Graag met bron, bedankt.quote:Op donderdag 7 december 2023 19:54 schreef PotjeSambal het volgende:
[..]
Als je als onwetende toerist over straat gaat na een bepaald tijdstip krijg je klappen. Dat is lastig vallen.
Waarom zouden we achter het stuur kruipen met vastelaovend? We hebben dan gedronken.quote:Op donderdag 7 december 2023 21:15 schreef havanagila het volgende:
[..]
Dus Limbo's mogen alle buitenstaanders die carnaval komen vieren van de weg rammen of wat?
Limbo's zijn allang verloren. Die hebben er ook min of meer voor gekozen om er geld aan te verdienen. En daar is dus iedereen welkom om de boel onder te kotsen en elkaar aan te randen bij de dixie's. Maar hoe moeilijk is het nou om op een enkel afgelegen miniem eilandje één dag per jaar gewoon even geen camera en microfoon in mensen hun bek te schuiven als je dat gevraagd wordt en ze even met rust te laten?quote:Op donderdag 7 december 2023 21:15 schreef havanagila het volgende:
[..]
Dus Limbo's mogen alle buitenstaanders die carnaval komen vieren van de weg rammen of wat?
Doe niet zo dom man. Iedereen kan en mag er komen, het terrein is openbaar terrein.quote:Op donderdag 7 december 2023 21:12 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Het is wel hun eiland; ze wonen en werken er, het vormt hun sociale omgeving, hun roots liggen er en ze vormen er de cultuur waar ook Sunneklaas toe behoort. Ze hebben op het vasteland al kunnen zien waar bemoeienis van buitenstaanders bij traditionele feesten toe leidt en daar hebben ze blijkbaar geen zin in. Groot gelijk wat mij betreft.
Als je daar dan als nietszeggend tv omroepje of youtuber gaat lopen klieren moet je ook niet huilen dat mensen je heel erg duidelijk maken dat je niet welkom bent met je geprovoceer.
Vallen is meestal lastig.quote:Op donderdag 7 december 2023 19:54 schreef PotjeSambal het volgende:
[..]
Als je als onwetende toerist over straat gaat na een bepaald tijdstip krijg je klappen. Dat is lastig vallen.
Op Ameland geldt gewoon de Nederlandse wet.quote:Op donderdag 7 december 2023 21:32 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
tegen buitenstaanders, probeerde te bekeren werd hij weggejaagd. Na poging twee is hij op het eiland begraven. Die mensen beschermden ook hun tradities. De grap is dat als je daar een topic over opent de consensus zal zijn dat die zendeling een idioot was en had moeten wegblijven.
Niet dat de situaties gelijk zijn natuurlijk, maar met mensen gewoon met rust laten als ze dat graag willen is helemaal niet zoveel mis. Powned kwam gewoon provoceren, en nu ze precies hebben gekregen wat ze wilden komt het uitmelken in de media.
Juridisch gezien wel ja. Je kunt je medemens binnen de grenzen van de wet behoorlijk het leven zuur maken. Zelf nadenken is daarom een noodzakelijke deugd.quote:Op donderdag 7 december 2023 21:32 schreef MeneerFrikandel het volgende:
[..]
Doe niet zo dom man. Iedereen kan en mag er komen, het terrein is openbaar terrein.
xdxdxd. JA je kunt ze bijvooreeld uit je eigen straat slaan. Als ik dat hier in Rotterdam doe ga ik gewoon de cel in.quote:Op donderdag 7 december 2023 21:36 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Juridisch gezien wel ja. Je kunt je medemens binnen de grenzen van de wet behoorlijk het leven zuur maken. Zelf nadenken is daarom een noodzakelijke deugd.
Dat iets wettelijk gezien mag is een bijzonder slechte verdediging. Ik mag ook 20 keer per dag bij jou aanbellen en mijn tromboneles op je stoep uitvoeren. Ga je mijn wettelijk recht daarop dan ook verdedigen?quote:Op donderdag 7 december 2023 21:35 schreef MeneerFrikandel het volgende:
[..]
Op Ameland geldt gewoon de Nederlandse wet.
is dus niet zo. wettelijk gewoon verboden en valt onder stalking en overlast.quote:Op donderdag 7 december 2023 21:39 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Dat iets wettelijk gezien mag is een bijzonder slechte verdediging. Ik mag ook 20 keer per dag bij jou aanbellen en mijn tromboneles op je stoep uitvoeren. Ga je mijn wettelijk recht daarop dan ook verdedigen?
Volgens mij snap je niet zo goed wat ik zeg. Lees anders mijn andere posts ook even.quote:Op donderdag 7 december 2023 21:36 schreef MeneerFrikandel het volgende:
[..]
xdxdxd. JA je kunt ze bijvooreeld uit je eigen straat slaan. Als ik dat hier in Rotterdam doe ga ik gewoon de cel in.
neuh is me wel duidelijk, je ziet hier gewoon misdaden te verdedigen. ga dat lekker ergens anders doen.quote:Op donderdag 7 december 2023 21:39 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Volgens mij snap je niet zo goed wat ik zeg. Lees anders mijn andere posts ook even.
Daar kun je wat Powned doet natuurlijk ook onder scharen. Is in de praktijk alleen wat lastig definieerbaar.quote:Op donderdag 7 december 2023 21:39 schreef MeneerFrikandel het volgende:
[..]
is dus niet zo. wettelijk gewoon verboden en valt onder stalking en overlast.
Hier posten is gewoon wettelijk toegestaan hoor.quote:Op donderdag 7 december 2023 21:40 schreef MeneerFrikandel het volgende:
[..]
neuh is me wel duidelijk, je ziet hier gewoon misdaden te verdedigen. ga dat lekker ergens anders doen.
ja want rijden over de straat snachts is hartstikke verboten. Echt je hebt er niets van begrepen. oprecht.quote:Op donderdag 7 december 2023 21:41 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Daar kun je wat Powned doet natuurlijk ook onder scharen. Is in de praktijk alleen wat lastig definieerbaar.
Zoals ik al zei, je kunt ook gewoon accepteren dat een eilandje waar je anders ook nooit komt vraagt of je dat op één avond per jaar misschien ook niet wilt doen. Is dat nou echt zo moeilijk?
quote:Op donderdag 7 december 2023 21:42 schreef MeneerFrikandel het volgende:
[..]
ja want rijden over de straat snachts is hartstikke verboten. Echt je hebt er niets van begrepen. oprecht.
Hopen dat ze dan duidelijk zichtbaar gemaakt hebben dat ze filmden anders mag het niet.quote:Op donderdag 7 december 2023 21:35 schreef MeneerFrikandel het volgende:
[..]
Op Ameland geldt gewoon de Nederlandse wet.
Precies, want Sunneklaas is voor heel Nederland een eerste levensbehoefte, net zoals stroom en water voor de Amelander.quote:Op donderdag 7 december 2023 21:41 schreef PzKpfw het volgende:
Ameland die twee dagen dan voortaan ook maar afsluiten van stroom en water.
Inderdaad. Eens kijken hoe de moraalfokkers reageren als powned met een microfoon voor ze staat in de parenclub.quote:Op donderdag 7 december 2023 21:43 schreef Masberum het volgende:
Die mensen leven op een klein eiland. Laat ze hun feestje hebben elk jaar en laat het een mysterie blijven wat het precies is. Ze lopen met maskers op en vrouwen moeten thuis blijven. Klinkt als een gewoon weekend voor elk levensvol persoon.
Uhm nee hoor. Als we zo gaan beginnen kunnen we alle dorpen priveruimte maken en buitenstaanders de toegang ontzeggen. Leuke samenleving krijg je dan.quote:Op donderdag 7 december 2023 21:12 schreef spicymchaggis het volgende:
Het is wel hun eiland; ze wonen en werken er, het vormt hun sociale omgeving
Alsof ze zich daar aan houden.quote:Op donderdag 7 december 2023 21:21 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Waarom zouden we achter het stuur kruipen met vastelaovend? We hebben dan gedronken.
Een parenclub is geen openbaar terrein. Je slaat weer eens met je micropenis op een drumstel.quote:Op donderdag 7 december 2023 21:49 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Inderdaad. Eens kijken hoe de moraalfokkers reageren als powned met een microfoon voor ze staat in de parenclub.
Oh, vertel. Je weet er klaarblijkelijk erg veel van.quote:Op donderdag 7 december 2023 21:57 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Een parenclub is geen openbaar terrein. Je slaat weer eens met je micropenis op een drumstel.
Harvest geeft je een like. Ik vind dat wat zielig als je over micropenissen begint. Niveautje, jullie allebei dusquote:Op donderdag 7 december 2023 21:57 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Een parenclub is geen openbaar terrein. Je slaat weer eens met je micropenis op een drumstel.
Helaas, dan zul je er toch echt eens zelf een kijkje moeten nemen.quote:Op donderdag 7 december 2023 22:07 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Oh, vertel. Je weet er klaarblijkelijk erg veel van.
Te lui om op Google het woord 'Sunneklaas' in te tikken? Tweede hit: https://www.ouders.nl/for(...)s/raar-feest-amelandquote:Op donderdag 7 december 2023 21:18 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Oh, is dat zo? Welke onwetende toeristen is dat allemaal overkomen? Graag met bron, bedankt.
Parenclub is geen openbare weg dat is nu precies het verschil.quote:Op donderdag 7 december 2023 21:49 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Inderdaad. Eens kijken hoe de moraalfokkers reageren als powned met een microfoon voor ze staat in de parenclub.
Waar staat dat ze in elkaar zijn geslagen?quote:Op donderdag 7 december 2023 22:20 schreef PotjeSambal het volgende:
[..]
Te lui om op Google het woord 'Sunneklaas' in te tikken? Tweede hit: https://www.ouders.nl/for(...)s/raar-feest-ameland
Ik woon daar niet en ben er niet geboren en opgegroeid, dus hoe zou het "mijn eiland" moeten zijn?quote:
Als je daar een paar dagen lang gaat lopen provoceren zoals powned dat deed, terwijl mensen je heel duidelijk hebben laten merken dat ze niet op je geklier zitten te wachten, mag je er van uit gaan dat je uiteindelijk terecht "aangevallen" wordt, dan moet je achteraf niet lopen janken.quote:Op donderdag 7 december 2023 21:55 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Uhm nee hoor. Als we zo gaan beginnen kunnen we alle dorpen priveruimte maken en buitenstaanders de toegang ontzeggen. Leuke samenleving krijg je dan.
Ameland is onderdeel van Nederand en dat feest van ze is deels in de openbare ruimte.
Ik heb geen interesse om naar dat eiland te gaan, maar als ik dat wil, dan mag ik dat, en dan hoor ik niet aangevallen te worden.
Is dat ooit gebeurd dan?quote:Op donderdag 7 december 2023 19:54 schreef PotjeSambal het volgende:
[..]
Daar zal een rechter anders over denken.quote:Op donderdag 7 december 2023 22:58 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Als je daar een paar dagen lang gaat lopen provoceren zoals powned dat deed, terwijl mensen je heel duidelijk hebben laten merken dat ze niet op je geklier zitten te wachten, mag je er van uit gaan dat je uiteindelijk terecht "aangevallen" wordt, dan moet je achteraf niet lopen janken.
Klappen krijgen schreef ik. Dit goedpraten, bijzonder.quote:Op donderdag 7 december 2023 22:34 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Waar staat dat ze in elkaar zijn geslagen?
Kennelijk heeft alleen hun auto klappen gehad, zonder schade.quote:Op donderdag 7 december 2023 23:21 schreef PotjeSambal het volgende:
[..]
Klappen krijgen schreef ik. Dit goedpraten, bijzonder.
achtergesteld gebied zo te lezenquote:Op donderdag 7 december 2023 23:31 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Wat is dit voor vage shit dan?
Tijd dat ze dat eiland eens doorlichten met wat onderzoeken.
Misschien lees ik eroverheen maar volgens mij staat er nergens dat je als buitenstaander je niet op straat zou mogen begeven (mits man en ouder dan 18).quote:
Behalve alle vrouwen. Of alle niet-Amelanders. Oh, en alle Amelandse mannen die zich wel kunnen gedragen.quote:Op donderdag 7 december 2023 21:43 schreef Masberum het volgende:
Ze lopen met maskers op en vrouwen moeten thuis blijven. Klinkt als een gewoon weekend voor elk levensvol persoon.
Het feest is deels in de openbare ruimte en deels in privéruimten. Zoiets kan in een kleine gemeenschap waar iedereen elkaar kent. Het is heel logisch dat je daar geen gemaskerde vreemdelingen bij wilt hebben.quote:Op donderdag 7 december 2023 21:55 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Uhm nee hoor. Als we zo gaan beginnen kunnen we alle dorpen priveruimte maken en buitenstaanders de toegang ontzeggen. Leuke samenleving krijg je dan.
Ameland is onderdeel van Nederand en dat feest van ze is deels in de openbare ruimte.
Ik heb geen interesse om naar dat eiland te gaan, maar als ik dat wil, dan mag ik dat, en dan hoor ik niet aangevallen te worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |