abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 8 december 2023 @ 03:57:29 #151
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_211550721
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2023 21:12 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Het is wel hun eiland; ze wonen en werken er, het vormt hun sociale omgeving, hun roots liggen er en ze vormen er de cultuur waar ook Sunneklaas toe behoort. Ze hebben op het vasteland al kunnen zien waar bemoeienis van buitenstaanders bij traditionele feesten toe leidt en daar hebben ze blijkbaar geen zin in. Groot gelijk wat mij betreft.

Als je daar dan als nietszeggend tv omroepje of youtuber gaat lopen klieren moet je ook niet huilen dat mensen je heel erg duidelijk maken dat je niet welkom bent met je geprovoceer.
Welke traditionele feesten zijn verpest door buitenstaanders dan?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  vrijdag 8 december 2023 @ 05:34:56 #152
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_211550833
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2023 22:39 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Ik woon daar niet en ben er niet geboren en opgegroeid, dus hoe zou het "mijn eiland" moeten zijn?
Het is ook jouw eiland niet, het is ons eiland. Het is een onderdeel van Nederland, dus gelden toch echt de Nederlandse wetten. Zodra ze er een groot hek om zetten en de onafhankelijkheid uitroepen is het niet hun eiland of jouw eiland maar van Nederland
Laffe huichelaar
  vrijdag 8 december 2023 @ 06:25:52 #153
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_211550906
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 05:34 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Het is ook jouw eiland niet, het is ons eiland. Het is een onderdeel van Nederland, dus gelden toch echt de Nederlandse wetten. Zodra ze er een groot hek om zetten en de onafhankelijkheid uitroepen is het niet hun eiland of jouw eiland maar van Nederland
Dus als het wettelijk ingekaderd zou worden met de één of andere vergunning zou je het wel okee vinden?
  vrijdag 8 december 2023 @ 06:45:00 #154
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_211550931
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 06:25 schreef the-eye het volgende:

[..]
Dus als het wettelijk ingekaderd zou worden met de één of andere vergunning zou je het wel okee vinden?
Ja, net als andere festivals/evenementen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  vrijdag 8 december 2023 @ 06:53:54 #155
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_211550950
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 06:25 schreef the-eye het volgende:

[..]
Ik vind dat die lui lekker moeten doen waar ze zelf zin in hebben, zolang ze mensen die er geen zin in hebben maar niet in hun vrijheid beperken.

Of van de weg rijden
Laffe huichelaar
  vrijdag 8 december 2023 @ 07:13:15 #156
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_211550981
Moet je dit eens proberen als KOZP een traditie probeert te verstoren :')
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_211550995
Stelletje rednecks daar op Ameland :')
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_211551098
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 03:57 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Welke traditionele feesten zijn verpest door buitenstaanders dan?
Sinterklaas is denk ik wel het duidelijkste voorbeeld.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 8 december 2023 @ 07:48:49 #159
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_211551121
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2023 07:42 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Sinterklaas is denk ik wel het duidelijkste voorbeeld.
Dat is natuurlijk niet verpest door 'de buitenstaanders'. Tenzij je als volwassene alleen leuk Sinterklaas kunt vieren met op exact dezelfde manier als men 80 jaar geleden deed ofzo, wetende dat het je kinderen geen fuck kan schelen.

Dit hele Amelandse gebeuren komt vooral enórm dubieus over, vooral omdat mensen die er 'niet horen' nota bene met geweld aangepakt worden, dat is echt bizar.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_211551134
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2023 01:00 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]
Het feest is deels in de openbare ruimte en deels in privéruimten. Zoiets kan in een kleine gemeenschap waar iedereen elkaar kent. Het is heel logisch dat je daar geen gemaskerde vreemdelingen bij wilt hebben.
Zodra er randstedelingen op af gaan komen weet je al dat het gedaan is met het Amelandse sunneklaasfeest. Dan eindigt het na één of twee jaar van vechtpartijen, vandalisme en aanrandingen met een totaalverbod en dan zijn de Amelanders hun traditie en stukje cultuur kwijt.
pi_211551179
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 07:48 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Dat is natuurlijk niet verpest door 'de buitenstaanders'. Tenzij je als volwassene alleen leuk Sinterklaas kunt vieren met op exact dezelfde manier als men 80 jaar geleden deed ofzo, wetende dat het je kinderen geen fuck kan schelen.

Dit hele Amelandse gebeuren komt vooral enórm dubieus over, vooral omdat mensen die er 'niet horen' nota bene met geweld aangepakt worden, dat is echt bizar.
Sinterklaas is alleen leuk zonder provocerende "protesteerders" aan de kant bij bijv. een intocht.

Kozp heeft - als het me goed kan herinneren - vorig jaar al aangekondigd dat ze ook wel eens even tijdens vastelaovend/carnaval naar het zuiden zou afreizen om daar onder het mom van "vaststellen of er sprake van racisme is" te komen klieren, zuigen en provoceren. M.a.w. het volgende traditionele volksfeest waar ze hun zinnen op gezet hebben om het de nek om te draaien.
  vrijdag 8 december 2023 @ 08:12:20 #162
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_211551230
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 06:53 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Ik vind dat die lui lekker moeten doen waar ze zelf zin in hebben, zolang ze mensen die er geen zin in hebben maar niet in hun vrijheid beperken.

Of van de weg rijden
Zo simpel kan het zijn _O_ .
Huilen dan.
  vrijdag 8 december 2023 @ 09:03:51 #163
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_211551542
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 23:21 schreef PotjeSambal het volgende:

[..]
Klappen krijgen schreef ik. Dit goedpraten, bijzonder.
Waar staat dat ze klappen hebben gekregen?

Ik praat niets goed, ik hou gewoon niet van onzinverhalen.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  vrijdag 8 december 2023 @ 09:20:05 #164
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_211551665
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 07:48 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Na dit gedoe is het gewoon klaar natuurlijk, helemaal in de vorm van dat pamflet want dat is wettelijk gewoon niet in de haak, en daar mogen die lui zichzelf voor aankijken.

Alles bij elkaar is het daar bovenop een vage bende waarbij het niet anders kan dat er nog meer shit naar boven gaat komen. Anders zou de reactie echt niet zo extreem zijn van zowel politie, burgemeester en volk wat daar rondloopt.
pi_211551769
quote:
6s.gif Op vrijdag 8 december 2023 09:20 schreef S95Sedan het volgende:
Anders zou de reactie echt niet zo extreem zijn van zowel politie, burgemeester en volk wat daar rondloopt.
Mits Sunneklaas het belangrijkste evenement is waarmee Ameland zichzelf identificeert. Je weet hoe sommige vastelanders onder ons zich gedragen als men bepaalde tradities proberen te wijzigen. Of hoe diep de liefde kan gaan voor een balspelletje. Als je gedreven wordt door emotie kan je rare dingen doen. Misschien is Sunneklaas een laatste strohalm waar het eilandvolk zich aan vastklampt, voordat het weggevaagd wordt door de pluriforme samenleving aan de andere kant van de zee.

Maar dan hadden die Amelanders "het spel" aan moeten passen zodat er geen verboden handelingen gedaan worden, en er een documentaire van moeten maken. De regie weggeven aan Powned was niet erg constructief.
  vrijdag 8 december 2023 @ 09:36:50 #166
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_211551825
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 09:31 schreef zuchtje het volgende:

[..]
Mits Sunneklaas het belangrijkste evenement is waarmee Ameland zichzelf identificeert. Je weet hoe sommige vastelanders onder ons zich gedragen als men bepaalde tradities proberen te wijzigen. Of hoe diep de liefde kan gaan voor een balspelletje. Als je gedreven wordt door emotie kan je rare dingen doen. Misschien is Sunneklaas een laatste strohalm waar het eilandvolk zich aan vastklampt, voordat het weggevaagd wordt door de pluriforme samenleving aan de andere kant van de zee.

Maar dan hadden die Amelanders "het spel" aan moeten passen zodat er geen verboden handelingen gedaan worden, en er een documentaire van moeten maken. De regie weggeven aan Powned was niet erg constructief.
Worden er verboden handelingen gedaan dan?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  vrijdag 8 december 2023 @ 09:39:05 #167
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_211551840
quote:

[..]

Mwa, zolang je rechten van een ander afneemt, zoals in dit geval vrijheidsbeperking, dan ben je wat mij betreft gewoon af.

Ik denk dat de meeste mensen niet eens zoveel problemen hebben met die hele traditie. (mits er niet meer naar boven komt natuurlijk)
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 8 december 2023 @ 09:40:12 #168
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_211551849
quote:

[..]

Of bijvoorbeeld niet met geweld reageren en nota bene arriverende auto's scannen op 'buitenstaanders', en als er dan een 'buitenstaander' gespot wordt, aanvallen :')

Net een sekte zo.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 8 december 2023 @ 09:41:04 #169
408813 crew  trein2000
pi_211551856
quote:
84s.gif Op vrijdag 8 december 2023 09:36 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Mensen van de weg af rijden, de toegang tot de openbare weg met geweld ontzeggen en dat soort onzin is allemaal erg rechtmatig inderdaad.
zie email 27 oktober
pi_211551867
quote:
84s.gif Op vrijdag 8 december 2023 09:36 schreef Starhopper het volgende:

[..]
geen idee, niemand mag dat controleren. Wat een probleem is, want dan gaan mensen speculeren
pi_211552128
Powned is de dronken gast op een feest die ruzie loopt te zoeken, en als hij dan klappen krijgt hij meteen naar de politie rent.

Vorig jaar waren ze er ook al en toen waren ze ook niet welkom. Vorige week waren ze er voor een reportage en weer duidelijk te horen gekregen dat ze niet welkom waren B-) . En toch gaan ze er naartoe
pi_211552234
In Afghanistan vieren ze nu al weer ruim drie jaar achterelkaar elke dag Sunneklaasfeest.
  vrijdag 8 december 2023 @ 10:26:02 #173
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_211552427
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 09:41 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Mensen van de weg af rijden, de toegang tot de openbare weg met geweld ontzeggen en dat soort onzin is allemaal erg rechtmatig inderdaad.
Daar gaat het in mijn reactie niet om. Het gaat om het feest zelf.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_211552977
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 09:42 schreef zuchtje het volgende:

[..]
geen idee, niemand mag dat controleren. Wat een probleem is, want dan gaan mensen speculeren
Er is op internet genoeg informatie te vinden over de oorspronkelijk heidense winterfeesten (waar ook "sunneklaas" van afstamt) op de Waddeneilanden.

Er worden helemaal geen verboden handelingen uitgevoerd, maar het feest werkt alleen in een kleine besloten omgeving waarin mensen mekaar kennen en vertrouwen en er van uit kunnen gaan dat er geen rottigheid uitgehaald wordt. Met buitenstaanders kun je van dat laatste niet uitgaan en powned was zelfs overduidelijk uit op het uithalen van rottigheid.
pi_211553002
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2023 11:15 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Er is op internet genoeg informatie te vinden over de oorspronkelijk heidense winterfeesten (waar ook "sunneklaas" van afstamt) op de Waddeneilanden.

Er worden helemaal geen verboden handelingen uitgevoerd, maar het feest werkt alleen in een kleine besloten omgeving waarin mensen mekaar kennen en vertrouwen en er van uit kunnen gaan dat er geen rottigheid uitgehaald wordt. Met buitenstaanders kun je van dat laatste niet uitgaan en powned was zelfs overduidelijk uit op het uithalen van rottigheid.
Wat voor een rottigheid was Powned volgens hen van plan dat erger is dan achtervolgen, klem- en aanrijden?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')