abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211570834
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 00:18 schreef probeer het volgende:

[..]
Wellicht dat als Powned van te voren gehoord had gekregen dat ze er met ernstig geweld geweerd zouden worden, plus een vleugje corruptie vanuit de politie (want dat is het), dat Powned dan niet gekomen zou zijn?

Volgende keer dus vanuit de organisatie gewoon even duidelijk communiceren dat die Amelanders je van de weg proberen te rijden als je toch komt.
Pownews IS daar om kritisch en soms nodig en onnodig vervelend te zijn.
pi_211570917
Ik ben ook ooit ergens op 1 van de eilanden beland tegen te avond. Onbeschrijfelijk. Je hoopt dat het niet elke dag zo gaat en mensen zich er over uitspreken.
pi_211571048
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 00:46 schreef DjDaano het volgende:

[..]
Ja en dan houd je nog steeds gewoon je poten thuis. Zo lastig is dat niet hoor. Vooral niet als 3 gastjes in een auto zitten die zwaar in de minderheid zijn.
Een omroep die voor een fiks deelt draait op het provoceren van mensen in de hoop dat enkelen daarvan over de schreef gaan krijgt wat ze willen.

Op een gehele populatie zijn er een paar die te ver gaan in hun reactie na geprovoceerd te zijn.

Nu hebben we het hier over alle amelanders. Dat ze anderen wel hebben beantwoord en toegelaten hebben boeit niet meer. Want wel max 20 mensen zeiden donder op en een handjevol ging tever.
pi_211571056
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 01:02 schreef Jaroon het volgende:
Ik ben ook ooit ergens op 1 van de eilanden beland tegen te avond. Onbeschrijfelijk. Je hoopt dat het niet elke dag zo gaat en mensen zich er over uitspreken.
Welk eiland?

Want op de andere eilanden gaat dit anders.
pi_211571062
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 01:14 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
Een omroep die voor een fiks deelt draait op het provoceren van mensen in de hoop dat enkelen daarvan over de schreef gaan krijgt wat ze willen.

Op een gehele populatie zijn er een paar die te ver gaan in hun reactie na geprovoceerd te zijn.

Nu hebben we het hier over alle amelanders. Dat ze anderen wel hebben beantwoord en toegelaten hebben boeit niet meer. Want wel max 20 mensen zeiden donder op en een handjevol ging tever.
Maar serieus. Er was ook geen echt probleem. Vrouwen die geslagen zouden worden.....
pi_211571078
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 01:15 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
Welk eiland?

Want op de andere eilanden gaat dit anders.
Ik weet het niet zeker meer. Terschelling? Daar was ook een feest waar we niet echt welkom waren als zeilers. Viel uiteindelijk ook mee.
pi_211571242
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 01:16 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Maar serieus. Er was ook geen echt probleem. Vrouwen die geslagen zouden worden.....
Ah nee joh.

Dit komt voort uit heidense "vruchtbaarheids' feesten.
Er is geen sprake van slaan. Het is een soort van boefje/agent spelletje.

De dames gaan giebelend stiekem van huis naar huis of verkleden zich zelfs als "jager". Verder proberen ze te raden wie de jongeman achter het masker is en scoren fiks als dat lukt.

Met een knipoog en een lach wordt de (jonge) dame gevangen als ze de 'regels' overtreed.
Pijn en rottigheid wordt niet geaccepteerd, ook de volgende dag moet men weer met elkaar door namelijk.

De heren die (wederzijdse) interesse in dames hebben komen in de huizen, laten blozende meiden springen en dansen en gaan op de schoot van hun gewilde lief zitten.

Juist door dit karakter van het feest is het zo belangrijk dat het besloten is. Met vreemden is dit niet ok. Het is enkel ok als men weet dat Miep en Piet een oogje op elkaar hebben. Dat tijdens dit feest Miep blozend over de stok heen springt en Piet op haar schoot gaat zitt.
En als de meiden giebelend door de tuinen heen van huis naar huis gaan ze niet bont en blauw geslagen worden of in de bosjes verkracht worden, maar met een knipoog door bekenden achter een masker terug gebracht worden zodat ze een tweede poging kunnen beramen.

De te jonge jongens proberen zich onder hun vermomming groter voor te doen en worden getest. Als het ze lukt om een aantal controles door te komen geeft dat ze "status'.

De dag na dit feest is iedereen blij, relaties zijn begonnen en bevestigd. De transitie naar stel of volwassen zijn is gemaakt. Buren lachen met elkaar
pi_211571247
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 01:44 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
Ah nee joh.

Dit komt voort uit heidense "vruchtbaarheids' feesten.
Er is geen sprake van slaan. Het is een soort van boefje/agent spelletje.

De dames gaan giebelend stiekem van huis naar huis of verkleden zich zelfs als "jager". Verder proberen ze te raden wie de jongeman achter het masker is en scoren fiks als dat lukt.

Met een knipoog en een lach wordt de (jonge) dame gevangen als ze de 'regels' overtreed.
Pijn en rottigheid wordt niet geaccepteerd, ook de volgende dag moet men weer met elkaar door namelijk.

De heren die (wederzijdse) interesse in dames hebben komen in de huizen, laten blozende meiden springen en dansen en gaan op de schoot van hun gewilde liwf zitten.

Juist door dit karakter van het feest is het zo belangrijk dat het besloten is. Met vreemden is dit niet ok. Het is enkel ok als men weet dat Miep en Piet een oogje op elkaar hebben. Dat tijdens dit feest Miep blozend over de stok heen springt en Piet op haar schoot gaat zitt.
En als de meiden giebelend door de tuinen heen van huis naar huis gaan ze niet bont en blauw geslagen worden of in de bosjes verkracht worden, maar met een knipoog door bekenden achter een masker terug gebracht worden zodat ze een tweede poging kunnen beramen.

De te jonge jongens proberen zich onder hun vermomming groter voor te doen en worden getest. Als het ze lukt om een aantal controles door te komen geeft dat ze "status'.

De dag na dit feest is iedereen blij, relaties zijn begonnen en bevestigd. De transitie naar stel of voleaizijn is gemaakt. Buren lachen met elkaar
Klinkt bijzonder. Daarnaast geen plek voor hijgerige media. Kom jij van 1 van de eilanden.
pi_211571252
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 01:45 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Klinkt bijzonder. Daarnaast geen plek voor hijgerige media. Kom jij van 1 van de eilanden.
Het is niet heel bijzonder, het is vooral oud. Vroeger kwam dit veel meer voor.

En nee, ik ben geen eilander, wel ben ik geïnteresseerd in culturele gewoonten en is ook hiervan veel bekend. Is er geen sprake van niemand mag het weten.
Is er enkel sprake van verstoor het niet (verstoren verkloot het).
pi_211571396
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2023 01:50 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]

En nee, ik ben geen eilander, wel ben ik geïnteresseerd in culturele gewoonten en is ook hiervan veel bekend. Is er geen sprake van niemand mag het weten.
Dat laatste lijkt mij ook. Als het zo bijna middeleeuws zou zijn hoor je er wel echt over in deze tijd........hier......hoop ik.
pi_211571438
Als er werkelijk iets aan de hand zou zijn hoor je er echt wel over.
pi_211571563
Echt een rare sekte daar.
pi_211571834
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 04:11 schreef JustAUser het volgende:
Echt een rare sekte daar.
Hoe kom je erbij? Omdat een omroep wat roept?
  zondag 10 december 2023 @ 08:38:18 #289
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_211572350
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 05:19 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Hoe kom je erbij? Omdat een omroep wat roept?
Je hebt de beelden niet gezien?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zondag 10 december 2023 @ 08:43:13 #290
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_211572358
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2023 01:50 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]

En is het bij voorbaat goed om met geweld mensen te weren ^O^
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_211572407
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 01:14 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]

Het interview van de burgmeester vooraf en het optreden van de politie achteraf helpt natuurlijk ook niet. Powned mag daar gewoon zijn en als je dat als provocerend oppakt dan is er in de basis al een probleem.

Dat 20 man een groep journalisten van de weg ramt is zwaar achterlijk.
Let op dit is mijn mening, geen feit.
  zondag 10 december 2023 @ 09:26:20 #292
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_211572494
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 00:13 schreef Jaroon het volgende:
Mogen er nog bijzondere plekjes overblijven?
Als het bijzondere aan die plek is anderen van de weg af rammen, lijkt het antwoord me nee.

Het is te hopen dat er door deze berichtgeving volgend jaar 10.000 mensen op dat eiland zitten tijdens dit feest, eigen schuld, dikke bult
Laffe huichelaar
pi_211572593
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 00:14 schreef Leandra het volgende:

[..]
Zo naïef dat het bijna schattig is:
[..]
PowNed wist heel goed dat ze daar niet welkom waren, hoezo "iets misgegaan in de communicatie"?
Juridisch gezien was PowNed daar gewoon welkom. Immers bevonden ze zich op de openbare weg.
pi_211572646
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 02:47 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Dat laatste lijkt mij ook. Als het zo bijna middeleeuws zou zijn hoor je er wel echt over in deze tijd........hier......hoop ik.
Als mensen die zich op de openbare weg begeven met geweld belaagd worden, dan is het toch echt behoorlijk barbaars. Ook 'gewone' toeristen worden immers gewaarschuwd om niet de straat op te gaan ivm de risico's om 'aangepakt' te worden.
pi_211573222
Verbieden die ellende. Wij betalen goed geld aan de belasting voor het wegennet daar, tot hier en niet verder.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 10 december 2023 @ 11:33:56 #296
426493 crew  PippenScottie
pi_211573434
We hebben dus eindelijk een no-go zone gevonden in Nederland?
My friends all drive horses
  zondag 10 december 2023 @ 11:39:10 #297
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_211573477
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 09:01 schreef DjDaano het volgende:

[..]
Het interview van de burgmeester vooraf en het optreden van de politie achteraf helpt natuurlijk ook niet. Powned mag daar gewoon zijn en als je dat als provocerend oppakt dan is er in de basis al een probleem.

Dat 20 man een groep journalisten van de weg ramt is zwaar achterlijk.
Komop... tis het platteland hè daar zit weleens meer een trekker tegen een paalje. We gaan nou toch niet moeilijk doen over een beetje blikschade. Als dat er uberhaupt al is :')
pi_211574080
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 11:39 schreef the-eye het volgende:

[..]
Komop... tis het platteland hè daar zit weleens meer een trekker tegen een paalje. We gaan nou toch niet moeilijk doen over een beetje blikschade. Als dat er uberhaupt al is :')
Klopt maar ook op het platteland word niet bewust tegen je auto geramt. Daarbij hebben ze hun werk niet kunnen doen.

Als powned volgend jaar wat fatsoenlijke beveiliging meeneemt dan weten ze zeker dat ze nieuws hebben en is het meteen het einde van het feest helaas.
Let op dit is mijn mening, geen feit.
pi_211574773
Ik gun de Amelanders hun tradities maar al dat mysterieuze gedoe erom heen maakt me wel nieuwsgierig.
  zondag 10 december 2023 @ 14:28:47 #300
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_211574794
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 14:25 schreef Sjemmert het volgende:
Ik gun de Amelanders hun tradities maar al dat mysterieuze gedoe erom heen maakt me wel nieuwsgierig.
Je kan op Vimeo "Wild Geraas" kijken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')