Met dooie mus blij gemaakt wordenquote:
quote:Op donderdag 30 november 2023 19:37 schreef DKUp het volgende:
Er komt echt wel meer naar buiten hoor, wees maar niet bang
Dat zou van de drup in de regen zijn als dat hier ook gebeurt, ze hebben een goede Apple TV app maar alle andere apps/sites van DAZN zijn zwaar klote.quote:Op donderdag 30 november 2023 19:25 schreef Peterselieman het volgende:
[ twitter ]
ViaPlay Polen gaat geen F1 meer uitzenden. Die rechten komen in handen van DAZN
Zou betekenen dat ze heel het buitenland van de hand doen.quote:Op donderdag 30 november 2023 19:42 schreef ESF1Gamer het volgende:
[ twitter ]
Dit heb ik van tweakers. Deze persoon heeft ook nieuws gebracht dat Viplay Polen de F1 rechten heeft verkocht.
Geen officieel nieuws, op X is er nieuws genoeg al.quote:Op donderdag 30 november 2023 19:43 schreef THEFXR het volgende:
stop met kicken, er is nu ff geen nieuws
Nattekittenquote:
Het zijn bijna mijn woorden van eerder deze avond, maar ik ben het niet.quote:
ViaPlay Polen zou iig weg moeten. De rechten van de sporten schijnen in de verkoop te zijn gegaanquote:Op donderdag 30 november 2023 19:41 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Dat zou van de drup in de regen zijn als dat hier ook gebeurt, ze hebben een goede Apple TV app maar alle andere apps/sites van DAZN zijn zwaar klote.
Ik dacht net hetzelfdequote:Op donderdag 30 november 2023 20:25 schreef ESF1Gamer het volgende:
Ik kijk over 2 uurtjes wel hoe het er dan voor staat
Van diezelfde gast weer.quote:
Liever nietquote:Op donderdag 30 november 2023 20:32 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
Nou, dan kunnen Mol en Plooij ook weer popiejopie gaan doen in de paddock.
Ik hoop op Winkelman eigenlijk. Als commentator.quote:Op donderdag 30 november 2023 20:32 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
vandaar die camera'squote:Op donderdag 30 november 2023 20:32 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
Dit inderdaad!quote:Op donderdag 30 november 2023 20:42 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ik hoop op Winkelman eigenlijk. Als commentator.
Lees nu dat het fake zou zijn...quote:Op donderdag 30 november 2023 20:30 schreef Jane het volgende:
[ twitter ]
[..]
Van diezelfde gast weer.
Jep, hopende dat onder meer het WK handbal en darts deze maand gewoon te zien blijft en er niet ineens een stekker uit wordt getrokken ergensquote:Op donderdag 30 november 2023 20:04 schreef Tijn het volgende:
Wel weer bijzonder dit, hoor. Zitten we gewoon met z'n allen te wachten op kwartaalcijfers
quote:Op donderdag 30 november 2023 21:18 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
En ik maar denken dat iedereen tevreden was bij F1TV
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
En straks is het geeneens 30 november meerquote:
Waaarom zou hij dat doenquote:Op donderdag 30 november 2023 22:08 schreef Sally het volgende:
wie past die TT steeds aan? @:heywoodu ?
Huh? Ik zit nergens aan, neequote:Op donderdag 30 november 2023 22:08 schreef Sally het volgende:
wie past die TT steeds aan? @:heywoodu ?
Jij dan?quote:
Viaplayed.quote:Op donderdag 30 november 2023 22:10 schreef Sally het volgende:
[..]
En straks is het geeneens 30 november meer
Wéér een belofte verbroken...?
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
Ja, wat ik al dacht dus. Klokka er 22 en dan og framleis nyheter enzo. Weinig spannends.quote:
Schijnt niet te mogen, las ik ergens. Je hebt als beursgenoteerd bedrijf de verplichting kwartaalcijfers voor een bepaalde datum openbaar te maken.quote:Op donderdag 30 november 2023 22:10 schreef Sally het volgende:
[..]
En straks is het geeneens 30 november meer
Wéér een belofte verbroken...?
quote:Op donderdag 30 november 2023 22:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
Schijnt niet te mogen, las ik ergens. Je hebt als beursgenoteerd bedrijf de verplichting kwartaalcijfers voor een bepaalde datum openbaar te maken.
Zolang geen F1 bij Viaplayquote:Op donderdag 30 november 2023 22:28 schreef Sally het volgende:
[..]Zeg dat maar aan (ja sorry) ViaPlee.
Nou, dan is dat fijn voor de mensen die het hebben.quote:Op donderdag 30 november 2023 22:32 schreef Nattekat het volgende:
Dan is het straks "ja, het gaat goed, veel winst in Nederland gemaakt, dus we kunnen daar uitbreiden"
Waarom is dat tegenstrijdig met interesse in dit nieuws dan, volgens jou?quote:Op donderdag 30 november 2023 21:18 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
En ik maar denken dat iedereen tevreden was bij F1TV
Waarom zou je daar blij mee zijn als je F1TV hebt? Dan boeit dat toch niet?quote:
Wij ramptoeristen willen rampen zienquote:Op donderdag 30 november 2023 22:49 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Waarom zou je daar blij mee zijn als je F1TV hebt? Dan boeit dat toch niet?
Ramptoeristje spelenquote:Op donderdag 30 november 2023 22:49 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Waarom zou je daar blij mee zijn als je F1TV hebt? Dan boeit dat toch niet?
Nog 57 minuten te gaanquote:
Je hebt de finish al in zicht! Ben jij nou een sportmanmod?quote:
quote:23:55, 5 surviving Internet users are waiting for the publication of the report from the Viaplay group, as well as the action plan regarding individual international branches
Niet de eerste belofte die Viaplay gebroken heeft.quote:
Slaap lekkerquote:Op vrijdag 1 december 2023 00:03 schreef ESF1Gamer het volgende:
Ik ga slapen. Later vandaag verder ramptoeristje spelen
*mompelt niet verhogen abogeldquote:Op vrijdag 1 december 2023 00:01 schreef Jane het volgende:
[..]
Niet de eerste belofte die Viaplay gebroken heeft.![]()
*mompelt iets over 6 races op het open kanaal
https://racingnews365.nl/(...)-uit-meerdere-landenquote:Op vrijdag 1 december 2023 07:07 schreef ESF1Gamer het volgende:
De cijfers zijn bekend en heleboel blabla verhaaltje van de ceo. Ik moet nog zien of ze op de rechten vanaf 2025 gaan meebieden.
quote:7% Group organic sales growth with reported net sales of SEK 4,536m (3,972)
17% Viaplay organic sales growth and Viaplay now represents 52% share of Group net sales
Operating income before associated company income (ACI) and items affecting comparability (IAC) of SEK -321m (-171)
IAC of SEK -253m (0) primarily related to restructuring and redundancy costs
Total reported operating income of SEK -538m (-100) including ACI of SEK 36m (71)
Net income of SEK -693m (-86) and EPS of SEK -8.85 (-1.10)
Comprehensive recapitalisation plan announced today
quote:Our core Nordic, Netherlands and Viaplay Select operations have stable Viaplay subscriber volumes and rising ARPU levels, a much-improved content mix, and growing content sales to 3rd party platforms. We are well on track to reach our year end revenue and profitability targets for these operations, as we set out in July.
Oftewel in NL gaan ze door, UK is al afgestoten en Polen en de Baltics gaan ze afstoten.quote:The non-core international operations in the Baltics, Poland and the UK have continued to perform below expectations, but better year-on-year due to the range of cost savings initiatives that we have implemented. We now expect to report higher full year losses for these operations than previously guided for, due to the range of commercial initiatives that we have not been able to initiate now that we are exiting the markets. The route to profitability for these operations is not clear or realistic, which is why we have now reached agreement to sell our UK operation, subject to regulatory approval, and we will exit the Baltic and Polish markets by summer 2025. The negative cash effect of exiting these loss-making operations will be approximately SEK 2.2 billion over the coming years. In addition, we have reached agreement to sell our Paprika Studios content production business, subject to shareholder approval, which will further sharpen our Nordic focus.
Zieke sportmanmodquote:Op donderdag 30 november 2023 23:32 schreef Jane het volgende:
[..]
Je hebt de finish al in zicht! Ben jij nou een sportmanmod?
Precies mijn punt.quote:Op donderdag 30 november 2023 22:45 schreef Jane het volgende:
[..]
Waarom is dat tegenstrijdig met interesse in dit nieuws dan, volgens jou?
Als de rechten in andere handen komen, heeft dat hoogstwaarschijnlijk ook invloed op F1TV, al was het alleen maar vanwege het NLse commentaarkanaal. In het ergste geval kan F1TVPro ook nog gaan verdwijnen uit NL, al verwacht ik niet dat dat zo snel gaat gebeuren. Maar zeg nooit nooit.
Verder ben ik hier natuurlijk ook gewoon als ordinaire ramptoerist.
Ik denk dat ze vanaf 2025 de rechten wel kwijt zijn vanwege financiële toestand Viaplay Group zelf, waar de Nederlandse tak ook onder valt.quote:Op vrijdag 1 december 2023 08:56 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Maar zoals verwacht veranderd er niks. De Nederlandse markt met de daarbij behorende rechten die al binnen zijn is veel te belangrijk voor ViaPlay.
Dat moeten we even afwachten, zonder F1 hebben ze hier geen bestaansrecht en dat zullen ze zelf toch ook wel weten. Wel benieuwd naar de abbo prijzen van 2024.quote:Op vrijdag 1 december 2023 08:57 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik denk dat ze vanaf 2025 de rechten wel kwijt zijn vanwege financiële toestand Viaplay Group zelf, waar de Nederlandse tak ook onder valt.
Kwartaalcijfers zijn überhaupt weinig interessant.quote:Op vrijdag 1 december 2023 09:18 schreef Nattekat het volgende:
Maar goed, feitelijk zijn we niets wijzer omdat de cijfers nog steeds niet bekend zijn gemaakt
Niet zo gek, elk groeipotentieel is nu weg bij Viaplay, consolideren is het toverwoord en tegenwoordig is 90% van de beurswaarde van zo ongeveer ieder bedrijf toekomstperspectief.quote:
Het zegt wat over de staat van Viaplay in Nederland. Dat ze hier niet gingen vertrekken was sowieso wel een klein zekerheidje.quote:Op vrijdag 1 december 2023 09:19 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Kwartaalcijfers zijn überhaupt weinig interessant.
Hier trouwens de cijfers voor je, kan je alleen vrij weinig mee aangezien ze heel het buitenland op 1 hoop gooien en we weinig meer weten dan dat NL de grootste speler is in het buitenland maar niet hoe groot.quote:Op vrijdag 1 december 2023 09:20 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het zegt wat over de staat van Viaplay in Nederland. Dat ze hier niet gingen vertrekken was sowieso wel een klein zekerheidje.
Dus het kan nog wel wat wordenquote:Op vrijdag 1 december 2023 09:23 schreef ESF1Gamer het volgende:
Zelfs Chris Woerts gelooft er niet meer in
[ twitter ]
Woerts is een idioot, dumpen van aandelen zegt niets over de levensvatbaarheid van dit plan. Ze dumpen massaal omdat iedere potentiele groei in de toekomst weg is en ze zich gaan consolideren als kleine speler en daar hoort dan een andere beurswaarde bij. Daarnaast komen er 350 miljoen euro aan aandelen bij (voor Canal+ en de andere schuldeisers), dus is er sprake van zware verwatering van het aandeel. Viaplay A. staat ook maar op -11% verlies, B-aandelen zijn vooral de kleinere aandeelhouders.quote:Op vrijdag 1 december 2023 09:23 schreef ESF1Gamer het volgende:
[ twitter ]
Juistem. Ik zou als aandeelhouder niet blij zijn dat die beslissing niet onderbouwd wordt.quote:Op vrijdag 1 december 2023 09:22 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Hier trouwens de cijfers voor je, kan je alleen vrij weinig mee aangezien ze heel het buitenland op 1 hoop gooien en we weinig meer weten dan dat NL de grootste speler is in het buitenland maar niet hoe groot.
https://www.viaplaygroup.(...)r/202311294571-1.pdf
Ze willen nieuwe aandelen verkopen om geld binnen te harken, dat heeft alles te maken met de levensvatbaarheid.quote:Op vrijdag 1 december 2023 09:24 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Woerts is een idioot, dumpen van aandelen zegt niets over de levensvatbaarheid van dit plan
Gezien je grote interesse de laatste 2 jaar in Viaplay verwacht ik niet anders dan dat jij groot aandeelhouder bentquote:Op vrijdag 1 december 2023 09:39 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Juistem. Ik zou als aandeelhouder niet blij zijn dat die beslissing niet onderbouwd wordt.
Ik neem aan dat de echte aandeelhouders (Canal+ en PPF) die info wel hebben gehad nu met de herkapitalisatie. Ga er ook maar vanuit dat Viaplay vrij snel nu van de beurs zal worden afgehaald. Zoveel extra geld hoeven ze nu niet meer bij te leggen om de hele toko over te nemen.quote:Op vrijdag 1 december 2023 09:39 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Juistem. Ik zou als aandeelhouder niet blij zijn dat die beslissing niet onderbouwd wordt.
Nee, ze geven nieuwe aandelen aan Canal+ en PPF (e.a.), die hoeven ze niet te verkopen, dat is de verwatering van het aandeel waar ik het al over had en de grote reden van de beursdaling nu. Canal+ en PPF (e.a.) krijgen die voor het geld dat ze nu investeren en de afgeschreven leningen.quote:Op vrijdag 1 december 2023 09:40 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ze willen nieuwe aandelen verkopen om geld binnen te harken, dat heeft alles te maken met de levensvatbaarheid.
Dan zou ik nu bloedchagrijnig zijnquote:Op vrijdag 1 december 2023 09:41 schreef franklop het volgende:
[..]
Gezien je grote interesse de laatste 2 jaar in Viaplay verwacht ik niet anders dan dat jij groot aandeelhouder bent
Gezien het feit dat ze in Nederland dus wel winst maken, verwacht ik dat ze gewoon gaan meebieden. Zou imho erg onverstandig zijn om dat niet te doen en je bestaansrecht overboord te gooien.quote:Op vrijdag 1 december 2023 08:57 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik denk dat ze vanaf 2025 de rechten wel kwijt zijn vanwege financiële toestand Viaplay Group zelf, waar de Nederlandse tak ook onder valt.
het schip zinkt hard, medewerkers zijn op het werk hun CV aan het opvoeren.quote:Op vrijdag 1 december 2023 09:23 schreef ESF1Gamer het volgende:
[ twitter ]
Ik geloof niet meer in Chris Woerts gezien alle onzin die hij de laatste tijd verkoopt.quote:Op vrijdag 1 december 2023 09:23 schreef ESF1Gamer het volgende:
[ twitter ]
Wat ik al zei dan moet er wel geld ervoor zijn en dat zie ik niet dat ze dat hebben.quote:Op vrijdag 1 december 2023 09:51 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Gezien het feit dat ze in Nederland dus wel winst maken, verwacht ik dat ze gewoon gaan meebieden. Zou imho erg onverstandig zijn om dat niet te doen en je bestaansrecht overboord te gooien.
Ze hebben net een kapitaalinjectie gekregen. En als die aandeelhouders erin geloven, zullen ze ook dat geld beschikbaar stellen.quote:Op vrijdag 1 december 2023 09:53 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Wat ik al zei dan moet er wel geld ervoor zijn en dat zie ik niet dat ze dat hebben.
Volgens mij kan je niet meer een jaarabbo aanschaffenquote:Op vrijdag 1 december 2023 10:04 schreef THEFXR het volgende:
dit is gewoon hun reddingsplan anders waren ze failliet verklaard. mislukt het reddingsplan, dan gebeurt dat alsnog, zou iig geen jaar abo aanschaffen.
Viaplay kan geen "kleine speler" zijn/worden.quote:Op vrijdag 1 december 2023 09:24 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Woerts is een idioot, dumpen van aandelen zegt niets over de levensvatbaarheid van dit plan. Ze dumpen massaal omdat iedere potentiele groei in de toekomst weg is en ze zich gaan consolideren als kleine speler en daar hoort dan een andere beurswaarde bij. Daarnaast komen er 350 miljoen euro aan aandelen bij (voor Canal+ en de andere schuldeisers), dus is er sprake van zware verwatering van het aandeel. Viaplay A. staat ook maar op -11% verlies, B-aandelen zijn vooral de kleinere aandeelhouders.
Het grootste probleem nu is de schuldenlast en als ik lees dat er mogelijk deze maand al bankgaranties ingetrokken gaan worden dan is dat een veel groter probleem dan de beurswaarde.
Gelukkig hebben we in ieder geval F1TV mocht VIaplay ergens halverwege het komende F1 seizoen kopje onder gaan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In mijn ogen wel.quote:Op vrijdag 1 december 2023 10:21 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Zien we de laatste stuiptrekkingen nu?
Hopelijk.quote:Op vrijdag 1 december 2023 10:21 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Zien we de laatste stuiptrekkingen nu?
quote:Op vrijdag 1 december 2023 10:22 schreef koemleit het volgende:
[..]
Viaplay kan geen "kleine speler" zijn/worden.
De streamingmarkt is bij uitstek "massa is kassa".
Je koopt rechten/maakt series en probeert die aan zoveel mogelijk mensen te verplaatsen. De kosten die je maakt zijn vrijwel gelijk, al heb je 1 of 1 miljoen abonnees.
Derhalve ga je het als "kleine speler" niet redden.Tuurlijk wel, internationaal een kleine speler bedoel ik. Maar in bijvoorbeeld Scandinavie en Nederland kan je dan groot zijn. Zie bijvoorbeeld ook Videoland.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De vraag is hoe veel winst. Is het genoeg om weer 90 miljoen op te hoesten als de veiling van start gaat?quote:Op vrijdag 1 december 2023 09:51 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Gezien het feit dat ze in Nederland dus wel winst maken, verwacht ik dat ze gewoon gaan meebieden. Zou imho erg onverstandig zijn om dat niet te doen en je bestaansrecht overboord te gooien.
Heb je inderdaad een punt! Zo zie je maar niet je waffel open trekken over zaken waar je eigenlijk niks van weet.quote:Op vrijdag 1 december 2023 10:36 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, internationaal een kleine speler bedoel ik. Maar in bijvoorbeeld Scandinavie en Nederland kan je dan groot zijn. Zie bijvoorbeeld ook Videoland.
In Nederland is het de F1 dienst. Is er ook marktaandeel buiten de F1 om is nog maar de vraag.quote:Op vrijdag 1 december 2023 10:36 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, internationaal een kleine speler bedoel ik. Maar in bijvoorbeeld Scandinavie en Nederland kan je dan groot zijn. Zie bijvoorbeeld ook Videoland.
Die was uitgesteld, meen ik.quote:Op vrijdag 1 december 2023 10:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De vraag is hoe veel winst. Is het genoeg om weer 90 miljoen op te hoesten als de veiling van start gaat?
Als die veiling niet al geweest is dat is.
quote:Op vrijdag 1 december 2023 10:22 schreef koemleit het volgende:
[..]
Viaplay kan geen "kleine speler" zijn/worden.
De streamingmarkt is bij uitstek "massa is kassa".
Je koopt rechten/maakt series en probeert die aan zoveel mogelijk mensen te verplaatsen. De kosten die je maakt zijn vrijwel gelijk, al heb je 1 of 1 miljoen abonnees.
Derhalve ga je het als "kleine speler" niet redden.Kleine speler...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De F1 rechten, en ik gok ook de voetbal en darten, gaan per land.
Dus die kosten kan je eigenlijk alleen voor NL dekkend maken.
Gezien ze voor meerdere landen het doen kan je op locatie wel het verschil maken.
Door de productie samen te voegen, daar zou je geld kunnen besparen.
Maar dat is gok ik een druppel op de gloeiende plaat die de uitzendrechten kosten.
En daar hebben ze gewoon veel te veel voor betaald.N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
dit klopt en hun 'overkoepelende Via play mensen (Coulthard, Hakinnen) was best een goed idee.quote:Op vrijdag 1 december 2023 11:04 schreef nils7 het volgende:
[..]
Kleine speler...
De F1 rechten, en ik gok ook de voetbal en darten, gaan per land.
Dus die kosten kan je eigenlijk alleen voor NL dekkend maken.
Gezien ze voor meerdere landen het doen kan je op locatie wel het verschil maken.
Maar dat is gok ik een druppel op de gloeiende plaat die de uitzendrechten kosten.
En daar hebben ze gewoon veel te veel voor betaald.
Vooral als je dat betaalt met leningen en de rente stijgt opeens flink.quote:Op vrijdag 1 december 2023 11:13 schreef koemleit het volgende:
[..]
dit klopt en hun 'overkoepelende Via play mensen (Coulthard, Hakinnen) was best een goed idee.
maar als je dan 3x zoveel gaat betalen als dat ziggo deed.
ja dan wordt het lastig.
Dan verdwijnt echt elke reden om Viaplay over F1TV te verkiezen.quote:Op vrijdag 1 december 2023 11:04 schreef nils7 het volgende:
Als je in NL winst maakt dan is het veel maar niet teveel, al was die aankoop van de eerste 3 jaar ook een investering in marktuitbreiding.quote:Op vrijdag 1 december 2023 11:04 schreef nils7 het volgende:
En daar hebben ze gewoon veel te veel voor betaald.
Als het alleen om F1 zou gaan hadden we deze discussie niet eens.quote:Op vrijdag 1 december 2023 11:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dan verdwijnt echt elke reden om Viaplay over F1TV te verkiezen.
https://www.bnr.nl/nieuws(...)ssement-voor-viaplayquote:Ondanks megaverlies (nog) geen faillissement voor Viaplay
Viaplay heeft alsnog de kwartaalcijfers bekend gemaakt. De publicatie daarvan is meerdere keren uitgesteld. Tegelijkertijd maakt de Zweedse streamingsdienst bekend een akkoord te hebben bereikt over een herstructurering van het bedrijf, ‘waar je niet heel blij van wordt', zegt Jean Paul van Oudheusden, marktanalist bij eToro en oprichter van Markets Are Everywhere. 'Viaplay is technisch failliet.’
Het bedrijf, bekend van de Formule 1-uitzendingen in Nederland, maakt na onderhandelingen met schuldeisers en aandeelhouders bekend 2 miljard Zweedse kroon (175 miljoen euro) aan leningen af te schrijven. Daarvan wordt 500 miljoen kroon omgezet in aandelen in het entertainmentbedrijf. Viaplay laat ook weten nieuwe afspraken te hebben gemaakt over 14,6 miljard kroon aan uitstaande schulden, bijvoorbeeld door de betaaltermijn te verlengen.
Daarnaast versterkt het Scandinavische entertainmentbedrijf de eigen balans door 4 miljard kroon (350 miljoen euro) aan nieuwe aandelen uit te geven. Die nieuwe stukken gaan naar bestaande aandeelhouders, zoals Canal+ en het Tsjechische investeringsbedrijf PPF. 'Maar de beurswaarde van het bedrijf is maar de helft van dat bedrag, dan kan je concluderen dat ze technisch failliet zijn.'
Viaplay kwam dit jaar in financiële moeilijkheden na grote verliezen en kondigde aan zich uit veel landen terug te trekken. De vraag is of de herstructurering en de uitgifte van aandelen zoden aan de dijk zal zetten. Van Oudheusden betwijfelt dat. 'Er zitten wel heel veel voorwaarden aan en het bedrijf heeft geen tijd meer voor een volledige publieke aandelenemissie.'
De steun van Canal+ en PPF is dan ook niet voldoende, denkt hij. 'Het gaat hier om voorwaardelijke zekerheid, een ander deel moet op de beurs worden opgehaald.' Daarnaast moeten alle plannen nog worden voorgelegd aan de obligatie- en aandeelhouders. Daarom verwacht Van Oudheusden niet dat er voor het einde van het jaar duidelijkheid is over de toekomst van Viaplay.
Vooralsnog lijken beleggers weinig vertrouwen te hebben in Viaplay. 'Het aandeel gaat volledig onderuit.' Gisteren lag de beurswaarde van het bedrijf nog op omgerekend 175 miljoen euro, 'als je nu kijkt is het bedrijf eigenlijk niks waard. Dit gaat een flinke klap worden'.
Dat klinkt alvast hoopgevend. Wel jammer dat ze alleen F1 noemen, maar goed, dat is nou eenmaal het merendeel van de kijkers. Wachten wat het voor de algemene sportfan gaat betekenen dus, nog altijdquote:Als onderdeel van de kostenreductie zal Viaplay in de loop der tijd enkele markten verlaten, waarna de focus op Scandinavië en Nederland zal komen te liggen. Een vertrek uit Nederland is op dit moment dus niet aan de orde en in haar verslag haalt Viaplay zelfs het nieuwe, strategische partnership met F1 in ons land aan. "Dat waarborgt de winstgevendheid en voegt verdere waarde toe voor de sportabonnees en F1-fans in Nederland."
Geen idee of ze in NL winst maken, dat zou best kunnen.quote:Op vrijdag 1 december 2023 11:25 schreef Tarado het volgende:
[..]
Als je in NL winst maakt dan is het veel maar niet teveel, al was die aankoop van de eerste 3 jaar ook een investering in marktuitbreiding.
Nu het meer om consolideren gaat vraag ik me af of ze weer zoveel gaan of kunnen betalen voor 25 en verder.
Ziggo heeft veel geld uitgegeven aan Europees voetbal dus die zie ik ook de hoofdprijs niet betalen voor de F1 rechten, dus de kans dat een andere partij het pakt is best wel aanwezig.
De plannen die ze hadden kunnen wel in de shredder, ze wilden een soort netflix+sport zender/speler worden in Europa, dat is dus wel mislukt.quote:Op vrijdag 1 december 2023 11:59 schreef nils7 het volgende:
[..]
Geen idee of ze in NL winst maken, dat zou best kunnen.
Dan hebben ze daar niet TE veel voor betaald.
Maar ze wilden de F1 en Voetbal gebruiken om mensen te lokken naar hun streaming platform.
Op wat Scandinavische series na kan ik de rest ook wel ergens anders vinden (op hun sport exclusive docu's na dan).
Prachtig. Heel mooi.quote:Op vrijdag 1 december 2023 11:35 schreef Tijn het volgende:
Als je naar het koersverloop van het hele jaar kijkt, zijn ze bijna 97% van hun waarde verloren.
[ afbeelding ]
Niet te snel de vlag uit als je viaplay fan bent. Om de waarde van de F1 rechten in Nederland nog een klein beetje vast te houden moeten ze wel ropeen dat een vertrek niet aan de orde is.quote:Op vrijdag 1 december 2023 11:32 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat klinkt alvast hoopgevend. Wel jammer dat ze alleen F1 noemen, maar goed, dat is nou eenmaal het merendeel van de kijkers. Wachten wat het voor de algemene sportfan gaat betekenen dus, nog altijd
Dat denk ik dus niet, Canal+ is een grote speler en die staan op pole postion om maar een populaire uitdrukking te gebruiken.quote:Op vrijdag 1 december 2023 13:29 schreef Red_85 het volgende:
De oranje/zwarte gieren cirkelen al over dit bloedende en hinkende rendier.
Kinderachtige reacties Plooi en Mol incomingquote:Op vrijdag 1 december 2023 13:35 schreef quo_ het volgende:
[..]
Niet te snel de vlag uit als je viaplay fan bent. Om de waarde van de F1 rechten in Nederland nog een klein beetje vast te houden moeten ze wel ropeen dat een vertrek niet aan de orde is.
In werkelijkheid staan ze helemaal voorgesorteerd voor terugtrekking naar de scandinavische markt.
Volgens mij kijken we in 2024 in NL weer naar de F1 op Ziggo.
Als dit een van de weinige markten is waar ze wel winst maken zou het raar zijn als ze zich daar terugtrekken.quote:Op vrijdag 1 december 2023 13:35 schreef quo_ het volgende:
[..]
Niet te snel de vlag uit als je viaplay fan bent. Om de waarde van de F1 rechten in Nederland nog een klein beetje vast te houden moeten ze wel ropeen dat een vertrek niet aan de orde is.
In werkelijkheid staan ze helemaal voorgesorteerd voor terugtrekking naar de scandinavische markt.
Volgens mij kijken we in 2024 in NL weer naar de F1 op Ziggo.
Ik ben vooral fan van de rechten die ze hebben én, in tegenstelling tot een partij als Ziggo, ook daadwerkelijk gebruiken. Als Ziggo precies hetzelfde zou hebben en gebruiken kan het me weinig schelen welk naampje er in beeld staat, al is het Net5.quote:Op vrijdag 1 december 2023 13:35 schreef quo_ het volgende:
[..]
Niet te snel de vlag uit als je viaplay fan bent.
Die twee ras narcisten gaan denken dat het faalde omdat hun er niet bij betrokken waren.quote:Op vrijdag 1 december 2023 13:54 schreef exile79 het volgende:
[..]
Kinderachtige reacties Plooi en Mol incoming
Mmm, denk je dan dat het niet waar is dat ze de sportrechten aan andere partijen aangeboden hebben? Want zelf geloof ik dat eigenlijk wel. Het is voor zover ik weet ook nergens ontkend, terwijl er dan meerdere partijen zijn die weten hoe het zit.quote:Op vrijdag 1 december 2023 13:56 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Als dit een van de weinige markten is waar ze wel winst maken zou het raar zijn als ze zich daar terugtrekken.
Het wordt nergens ontkend maar het wordt ook nergens bevestigd dus blijft een gerucht.quote:Op vrijdag 1 december 2023 15:38 schreef Jane het volgende:
[..]
Mmm, denk je dan dat het niet waar is dat ze de sportrechten aan andere partijen aangeboden hebben? Want zelf geloof ik dat eigenlijk wel. Het is voor zover ik weet ook nergens ontkend, terwijl er dan meerdere partijen zijn die weten hoe het zit.
Mijn indruk is dat het Nederlandse onderdeel gewoon onverkoopbaar is, omdat de sportrechten zo (veel te) duur zijn ingekocht, dat het verlies dat ze zouden lijden gelijk de doodsteek voor het gehele bedrijf zou zijn geweest. Althans, ik denk dat dat de overweging was die ze maakten toen ze destijds aankondigden in NL te blijven, als enige land buiten Scandinavië.
Dat ze toen alle andere plannen voor NL de nek omdraaiden, was ook al een teken aan de wand dat ze niet daadwerkelijk dachten dat de NLse tak het bedrijf zou gaan redden, ook al is/was het dan het 'meest succesvolle' buitenlandse onderdeel. Net als het in aanloop naar de kwartaalcijfers toch nog proberen de rechten te verkopen. Het water staat ze aan de lippen, dat is inmiddels wel duidelijk.
'Meest succsvol' is natuurlijk ook relatief. De opbrengsten zijn niet genoeg om het bedrijf als geheel overeind te houden en als je dat succesvolle onderdeel dan ook niet met winst (of minimaal verlies) kunt verkopen, wordt het eigenlijk gewoon een blok aan je been. Als ze 'Nederland' gunstig hadden kunnen verkopen, hadden ze het gedaan, is mijn overtuiging.
Denk ik ook, maar niet op de manier waarop jij nu denktquote:Op vrijdag 1 december 2023 14:34 schreef tripel7 het volgende:
[..]
Die twee ras narcisten gaan denken dat het faalde omdat hun er niet bij betrokken waren.
Heel dat clubje daar is erin gaan geloven terwijl ze niet beseffen dat ze voor Verstappen totale nobuddies waren.quote:Op vrijdag 1 december 2023 14:34 schreef tripel7 het volgende:
[..]
Die twee ras narcisten gaan denken dat het faalde omdat hun er niet bij betrokken waren.
Zou je ook op persoonlijke titel mogen bieden? Ik denk dat ik immers die ene Nederlandse kijker ben die zin heeft om weer de hele winter te genieten van de Ski Classics die Viaplay als enige in Nederland uitzendtquote:Op vrijdag 1 december 2023 15:38 schreef Jane het volgende:
[..]
Mmm, denk je dan dat het niet waar is dat ze de sportrechten aan andere partijen aangeboden hebben? Want zelf geloof ik dat eigenlijk wel. Het is voor zover ik weet ook nergens ontkend, terwijl er dan meerdere partijen zijn die weten hoe het zit.
Mijn indruk is dat het Nederlandse onderdeel gewoon onverkoopbaar is, omdat de sportrechten zo (veel te) duur zijn ingekocht, dat het verlies dat ze zouden lijden gelijk de doodsteek voor het gehele bedrijf zou zijn geweest. Althans, ik denk dat dat de overweging was die ze maakten toen ze destijds aankondigden in NL te blijven, als enige land buiten Scandinavië.
Dat ze toen alle andere plannen voor NL de nek omdraaiden, was ook al een teken aan de wand dat ze niet daadwerkelijk dachten dat de NLse tak het bedrijf zou gaan redden, ook al is/was het dan het 'meest succesvolle' buitenlandse onderdeel. Net als het in aanloop naar de kwartaalcijfers toch nog proberen de rechten te verkopen. Het water staat ze aan de lippen, dat is inmiddels wel duidelijk.
'Meest succsvol' is natuurlijk ook relatief. De opbrengsten zijn niet genoeg om het bedrijf als geheel overeind te houden en als je dat succesvolle onderdeel dan ook niet met winst (of minimaal verlies) kunt verkopen, wordt het eigenlijk gewoon een blok aan je been. Als ze 'Nederland' gunstig hadden kunnen verkopen, hadden ze het gedaan, is mijn overtuiging.
Maar dat waren ze in Nederland natuurlijk niet.quote:Op vrijdag 1 december 2023 16:17 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Heel dat clubje daar is erin gaan geloven terwijl ze niet beseffen dat ze voor Verstappen totale nobuddies waren.
Ik denk dat je dan wel ook uitzendplicht hebt. Dus misschien streamen via Twitch?quote:Op vrijdag 1 december 2023 16:17 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Zou je ook op persoonlijke titel mogen bieden? Ik denk dat ik immers die ene Nederlandse kijker ben die zin heeft om weer de hele winter te genieten van de Ski Classics die Viaplay als enige in Nederland uitzendt
Wil ik best een tientje of drie voor betalen.
Ik ben bereid @Faraday01 mee te laten kijken naar de Vasaloppet.quote:Op vrijdag 1 december 2023 16:21 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik denk dat je dan wel ook uitzendplicht hebt. Dus misschien streamen via Twitch?
quote:Op vrijdag 1 december 2023 16:25 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik ben bereid @:Faraday01 mee te laten kijken naar de Vasaloppet.
Misschien hebben ze die wel te koop aangeboden, dat weet ik niet. Maar het verhaal is nu dat ze winst maken, al zal dat bij lange na niet genoeg zijn om het moederbedrijf overeind te houden, denk ik. Maar alle beetjes helpenquote:Op vrijdag 1 december 2023 15:38 schreef Jane het volgende:
[..]
Blijft moeilijk om er echt een vinger achter te krijgen maar ik heb het idee dat Canal+ de boel lekker aan het opschonen is en het dan overneemt.quote:Op vrijdag 1 december 2023 16:49 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Misschien hebben ze die wel te koop aangeboden, dat weet ik niet. Maar het verhaal is nu dat ze winst maken, al zal dat bij lange na niet genoeg zijn om het moederbedrijf overeind te houden, denk ik. Maar alle beetjes helpen
Dus ook schrappen in de plannen voor Nederland om het nog winstgevender te maken.
Verkopen met verlies zou sowieso geen optie geweest zijn. Daar wordt het bedrijf alleen maar slechter van (als ze inderdaad winst maken). Verliesgevende takken hebben ze in ieder geval wel in de etalage gezet.
Ja, dat lijkt me ook. Zoals het er nu uitziet is Canal+ al grotendeels eigenaar van Viaplay. Ze zijn alleen nog op zoek naar manieren om wat van de schulden van Viaplay te lozen voordat ze het volledig naar zich toetrekken.quote:Op vrijdag 1 december 2023 16:55 schreef Tarado het volgende:
[..]
Blijft moeilijk om er echt een vinger achter te krijgen maar ik heb het idee dat Canal+ de boel lekker aan het opschonen is en het dan overneemt.
VaagPlay.quote:Op vrijdag 1 december 2023 21:05 schreef Sally het volgende:
Vaag verhaal allemaal. Het zal mijn tijd wel duren![]()
quote:
Ik had er ook ViagraPlay van kunnen maken, maar zo hard gaat het niet.quote:
Laat maar, ja. Offtopicquote:Op vrijdag 1 december 2023 21:31 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ik had er ook ViagraPlay van kunnen maken, maar zo hard gaat het niet.
quote:
Hebben wij ook wat te klappenquote:
Ik zal jou klappenquote:Op vrijdag 1 december 2023 21:47 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Hebben wij ook wat te klappen
quote:
Kom danquote:
Zie je zo!quote:
je moet toch toeslaan als de aandelen op het laagste punt staan, is het motto van de speculant.quote:Op vrijdag 1 december 2023 11:35 schreef Tijn het volgende:
Als je naar het koersverloop van het hele jaar kijkt, zijn ze bijna 97% van hun waarde verloren.
[ afbeelding ]
Viaplay niets meer waard: aandeel crasht hard op beurs en daalt in een dag met 80 procentquote:Op vrijdag 1 december 2023 20:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, dat lijkt me ook. Zoals het er nu uitziet is Canal+ al grotendeels eigenaar van Viaplay. Ze zijn alleen nog op zoek naar manieren om wat van de schulden van Viaplay te lozen voordat ze het volledig naar zich toetrekken.
quote:Schuldenlast
De totale beurswaarde van Viaplay Group is door de crash van vandaag uitgekomen op rond de 40 miljoen euro. Geen enkel extern bedrijf wil echter de handen aan het in brand staande Zweedse mediabedrijf branden. De overnameprijs mag dan wel gering zijn maar binnen de boedel zit niet alleen een uitzendrechtenpakket waarvan de prijs ver boven de marktwaarde ligt en niet tot nauwelijks terugverdiend kan worden. De schuldenlast die op het bedrijf rust bedraagt rond 1,3 miljard euro. Dat abonnees vanavond nog naar Viaplay kunnen kijken, komt omdat de twee grootste aandeelhouders Canal+ en PPF de streamingdienst met noodhulp financieel in leven houdt. Wanneer deze bedrijven besloten de geldkraan dicht te draaien, is het naar alle waarschijnlijkheid in rap tempo einde oefening voor alle activiteiten – ook de Nederlandse streamingdienst – van Viaplay Group.
quote:Op vrijdag 1 december 2023 23:15 schreef Jane het volgende:
[..]
Viaplay niets meer waard: aandeel crasht hard op beurs en daalt in een dag met 80 procent
[..]
Goh. Gek.quote:Wanneer deze bedrijven besloten de geldkraan dicht te draaien, is het naar alle waarschijnlijkheid in rap tempo einde oefening voor alle activiteiten - ook de Nederlandse streamingdienst - van Viaplay Group.
Het was mij even ontgaan dat canal+ aan viaplay gelinkt is. Je zou best wel eens gelijk kunnen hebben. Het canal+ pakket dat je via diverse glasvezelaanbieders kunt krijgen wordt daarmee wel een stuk interessanter.quote:Op vrijdag 1 december 2023 16:55 schreef Tarado het volgende:
[..]
Blijft moeilijk om er echt een vinger achter te krijgen maar ik heb het idee dat Canal+ de boel lekker aan het opschonen is en het dan overneemt.
Dat is alleen maar interessant voor mensen die alleen F1 kijken maar van die groep begrijp ik sowieso niet dat ze Viaplay kiezen, ik heb Viaplay omdat het naast F1 ook de PL en andere sporten/competities heeft.quote:Op zaterdag 2 december 2023 08:37 schreef KillerBee4ever het volgende:
Tja, als minimaal 70% het abo opzegt, en in het voorjaar ook geen nieuw abonnement meer neemt (al was het alleen maar uit principe, omdat het abonnementsbedrag zo godsgruwelijk hoog is), dan heeft- of krijgt Viaplay alsnog een probleem in Nederland.
M.a.w.: als abonnee heb je zélf in de hand of Viaplay dit overleeft, of niet....
En let op mijn woorden, vlak voor het F1 seizoen begint, komt er weer een flinke prijsverhoging aan.
Hier hebben we niet eens een glazen bol voor nodig
Als je meerdere sporten volgt op VP, dan is de drempel om op te zeggen wel een stukje hoger inderdaad.quote:Op zaterdag 2 december 2023 08:57 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat is alleen maar interessant voor mensen die alleen F1 kijken maar van die groep begrijp ik sowieso niet dat ze Viaplay kiezen, ik heb Viaplay omdat het naast F1 ook de PL en andere sporten/competities heeft.
Ik heb het eerste jaar 99 betaald, het 2e jaar was 12x10,49 = 126, dat vind ik nog steeds niet duur voor wat ze bieden aan sport.
Ik weet niet of ze weer een jaaraanbieding gaan doen voor een aantrekkelijk tarief of alleen maand abonnementen, want die zijn inderdaad een stukje duurder.
Ik ga het sowieso opzeggen omdat mijn jaar abbo omgezet wordt naar een maand bij verloop, vorig jaar heb ik het ook opgezegd en met een ander e-mail adres een nieuw abonnement voor een jaar afgesloten.quote:Op zaterdag 2 december 2023 09:40 schreef KillerBee4ever het volgende:
[..]
Als je meerdere sporten volgt op VP, dan is de drempel om op te zeggen wel een stukje hoger inderdaad.
Het is natuurlijk altijd een keuze, vooral uit principe, om toch je abonnement op te zeggen en af te wachten tot de pleuris uitbreekt, die sporten komen dan zeer waarschijnlijk weer terug op lineaire Tv.
En als je als abonnee toch al niet tevreden bent met deze dienst, ongeacht hoeveel sporten je volgt, dan lijkt dit mij geen onoverkomelijke keuze.
Ik heb het omdat ik het fijn vind gewoon naar een kpn kanaal te kunnen zappen. Het hele studio/commentaar spul vind ik prima. Alleen een Tom die soms populair doet, maar dat is soms ook wel wat je wil.quote:Op zaterdag 2 december 2023 08:57 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat is alleen maar interessant voor mensen die alleen F1 kijken maar van die groep begrijp ik sowieso niet dat ze Viaplay kiezen, ik heb Viaplay omdat het naast F1 ook de PL en andere sporten/competities heeft.
Ik heb het eerste jaar 99 betaald, het 2e jaar was 12x10,49 = 126, dat vind ik nog steeds niet duur voor wat ze bieden aan sport.
Ik weet niet of ze weer een jaaraanbieding gaan doen voor een aantrekkelijk tarief of alleen maand abonnementen, want die zijn inderdaad een stukje duurder.
je was tevreden, moet nog maar blijken wat het volgend jaar wordt met al die ontslagrondes.quote:Op zaterdag 2 december 2023 09:58 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik ga het sowieso opzeggen omdat mijn jaar abbo omgezet wordt naar een maand bij verloop, vorig jaar heb ik het ook opgezegd en met een ander e-mail adres een nieuw abonnement voor een jaar afgesloten.
Het kan altijd beter maar ik ben wel tevreden over wat ze bieden voor het geld.
Videoland heeft een marktaandeel van 20% en 1,2 miljoen abonnees. Viaplay heeft een marktaandeel van 15%.quote:Omdat het abonnee-aantal van Videoland aan het einde van het derde kwartaal door RTL Group bekend is gemaakt, is het bijzonder onwaarschijnlijk dat het aantal abonnees van Viaplay inderdaad het nog gecommuniceerde ‘meer dan een miljoen’ bedraagt.
Dus 700k a 800kquote:Op woensdag 6 december 2023 18:33 schreef Jane het volgende:
Meer informatie over Het Grote Geheim van Viaplay (het aantal abonnees):
‘Viaplay ziet marktaandeel ook met Formule 1 instorten’
[..]
Videoland heeft een marktaandeel van 20% en 1,2 miljoen abonnees. Viaplay heeft een marktaandeel van 15%.
In het 3e kwartaal, toen de F1 nog liep. Ik vraag me af hoeveel daarvan over is nu het seizoen is afgelopen.quote:
Die eeuwige stilte over de aantallen sprak sowieso al boekdelen. Iedereen die ik ken is naar F1TV overgegaan dit jaar, dat wordt ook gewoon mond-tot-mond aanbevolen. Viaplay heeft de F1 kijker helemaal niets te bieden voor ruim 2x zo veel per maand.quote:Op woensdag 6 december 2023 18:33 schreef Jane het volgende:
Meer informatie over Het Grote Geheim van Viaplay (het aantal abonnees):
‘Viaplay ziet marktaandeel ook met Formule 1 instorten’
[..]
Videoland heeft een marktaandeel van 20% en 1,2 miljoen abonnees. Viaplay heeft een marktaandeel van 15%.
Alsof dit bericht het tegendeel bewijst, aanname op aanname en ze stellen dat f1tv niet zakt maar blijkbaar dan ook niet stijgt? Dus mensen stoppen gewoon met F1 kijken, kan ook natuurlijk.quote:Op maandag 11 december 2023 11:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die eeuwige stilte over de aantallen sprak sowieso al boekdelen. Iedereen die ik ken is naar F1TV overgegaan dit jaar, dat wordt ook gewoon mond-tot-mond aanbevolen. Viaplay heeft de F1 kijker helemaal niets te bieden voor ruim 2x zo veel per maand.
Er staat letterlijk wat hét marktaandeel is van andere streamingdiensten die wél hun aantal abonnees publiceren…met het marktaandeel van ViaPlay weet je dan dus ook het aantal abonnees van ViaPlay, en dat was TIJDENS het F1 seizoen al een heel stuk lager dan ViaPlay zelf beweerde. Gezien hun leugens en loze beloften past dit helemaal in het ViaPlay straatje overigens.quote:Op maandag 11 december 2023 13:46 schreef Tarado het volgende:
[..]
Alsof dit bericht het tegendeel bewijst, aanname op aanname en ze stellen dat f1tv niet zakt maar blijkbaar dan ook niet stijgt? Dus mensen stoppen gewoon met F1 kijken, kan ook natuurlijk.
De kop staat al tussen aanhalingstekens, moet ik nog verder gaan of kan je zelf ook een beetje lezen?quote:Op zaterdag 16 december 2023 12:50 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Er staat letterlijk wat hét marktaandeel is van andere streamingdiensten die wél hun aantal abonnees publiceren…met het marktaandeel van ViaPlay weet je dan dus ook het aantal abonnees van ViaPlay, en dat was TIJDENS het F1 seizoen al een heel stuk lager dan ViaPlay zelf beweerde. Gezien hun leugens en loze beloften past dit helemaal in het ViaPlay straatje overigens.
Wtf, wat heb je toch intens simpele zielen op aardequote:Op zondag 17 december 2023 10:34 schreef Tarado het volgende:
[ twitter ]
Oftewel, er zijn weer genoeg die wat te ver gaan.
Zoiets zie ik jou bij Herbert Cool niet doenquote:Op zondag 17 december 2023 10:49 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Wtf, wat heb je toch intens simpele zielen op aarde
Dergelijke mensen moeten echt gewoon spuitjes met kalmerende middelen krijgen om eens wat rustiger te worden, niet normaal.
Dat is dan ook een prima commentatorquote:Op zondag 17 december 2023 10:50 schreef franklop het volgende:
[..]
Zoiets zie ik jou bij Herbert Cool niet doen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
quote:Op zondag 17 december 2023 10:57 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat is dan ook een prima commentatorHeb je al een bod gedaan op de Vasaloppet?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik zoek nog een linkje voor maart 24
![]()
Het is een algemene maatschappelijke trend ...quote:Op zondag 17 december 2023 10:34 schreef Tarado het volgende:
[ twitter ]
Oftewel, er zijn weer genoeg die wat te ver gaan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.No bitch to me
quote:Op zondag 17 december 2023 11:43 schreef TornadoDK het volgende:
Ik wilde ook een abonnement nemen maar omdat ik niet in Nederland woon willen ze mijn geld niet
Dan is juist F1TV toch wel handig of kan je dan in het buitenland (jouw huidige land) geen NL commentaar krijgen als je dat zou willen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Toekomstige geologen zullen een abrupt einde van normen en waarden zien in de grondlagen rond het begin van de jaren 20 in de 21e eeuw. Het is één van de grootste mysteries in hun vakgebied.quote:Op zondag 17 december 2023 11:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het is een algemene maatschappelijke trend ...
Waar zijn de normen en waarden gebleven?
Was meer een algemene klacht over viaplayquote:Op zondag 17 december 2023 11:52 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dan is juist F1TV toch wel handig of kan je dan in het buitenland (jouw huidige land) geen NL commentaar krijgen als je dat zou willen?
ze missen zo wel geld, best dom. je kan met een VPN een abo afsluitenquote:Op zondag 17 december 2023 11:58 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Was meer een algemene klacht over viaplay![]()
Ik wilde het vooral voor de combinatie met andere sporten die ze aanbieden.
F1 Zenden ze hier gelukkig op een publieke zender uit. Dat ik het commentaar maar half versta is minder maar daarvoor ga ik niet alleen een abonnement afsluiten.
Als ik weer in Nederland ben maar even afsluiten als het dan nog bestaat tenminste
Ik geloof dat ze op 10 januari een speciale aandeelhouders vergadering hebben over recapitalicatiequote:Op zondag 17 december 2023 11:58 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Was meer een algemene klacht over viaplay![]()
Ik wilde het vooral voor de combinatie met andere sporten die ze aanbieden.
F1 Zenden ze hier gelukkig op een publieke zender uit. Dat ik het commentaar maar half versta is minder maar daarvoor ga ik niet alleen een abonnement afsluiten.
Als ik weer in Nederland ben maar even afsluiten als het dan nog bestaat tenminste
"Failure to complete the recapitalisation programme may lead to the Group not being considered a going concern and having to pursue other less optimal funding solutions and, if not successful, having to enter into insolvency proceedings, which would likely result in the Group entering bankruptcy proceedings, which would result in the loss of all, or close to all, remaining value for shareholders and creditors."quote:8January Bondholders’ meeting
10 January Extraordinary General Meeting
15 January Last day of trading in Viaplay Group shares including the right to participate in the Rights Issue
16 January Publication of prospectus
17 January Record date for participation in the Rights Issue, i.e. holders of shares who are registered in the share register on this day will receive subscription rights for participation in the Rights Issue
19 January – 2 February Subscription period
5 February Announcement of the subscription outcome of the Rights Issue
9 February Settlement of the Directed Issue, the Debt-to-Equity Issue, and completion of the recapitalisation
Zat ik ook nog aan te denken. Maar kans is groot dat ze dat ook blokkeren.quote:Op zondag 17 december 2023 12:02 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ze missen zo wel geld, best dom. je kan met een VPN een abo afsluiten
Tegen de tijd dat je hier bent, is het toch wel gedaan met de centralisatie. Viaplay kan niet nog een keer betalen voor alles, dus er zullen langzaam rechten weer wegbloeden.quote:Op zondag 17 december 2023 12:12 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Zat ik ook nog aan te denken. Maar kans is groot dat ze dat ook blokkeren.
Wel als ze prijzen verhogen bij de Scandinavische tak en mogelijk later bij de Nederlandse takquote:Op zondag 17 december 2023 12:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Tegen de tijd dat je hier bent, is het toch wel gedaan met de centralisatie. Viaplay kan niet nog een keer betalen voor alles, dus er zullen langzaam rechten weer wegbloeden.
Nee.quote:Op zondag 17 december 2023 10:52 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Ik vind zijn commentaar echt tenenkrommend, maar dit is ook wel een uiterste.
Op een gegeven moment houden de F1 fans viaplee wel voor gezien en stappen ze over naar F1TV. Wat nu al gaande is.quote:Op dinsdag 19 december 2023 09:55 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Wel als ze prijzen verhogen bij de Scandinavische tak en mogelijk later bij de Nederlandse tak
Die prijzen daar zijn al absurd, in Denemarken betaal je geloof ik 60 euro/maand voor het all in pakket, geen idee wat er allemaal in zit maar iig PL en F1.quote:Op dinsdag 19 december 2023 09:55 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Wel als ze prijzen verhogen bij de Scandinavische tak en mogelijk later bij de Nederlandse tak
Bron? Tot nu toe is het nog nergens ooit voorgekomen dat F1TV verdwijnt, dat is dan toch een zekerheidje die we verliezenquote:Op dinsdag 19 december 2023 11:38 schreef Starflyer het volgende:
Als Canal+ het overneemt is het niet lang daarna einde F1TV in Nederland, verwacht ik. In Frankrijk heeft Canal+ de rechten voor F1 en houdt F1TV na volgend jaar daar op.
Bron is Redditquote:Op dinsdag 19 december 2023 11:39 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Bron? Tot nu toe is het nog nergens ooit voorgekomen dat F1TV verdwijnt, dat is dan toch een zekerheidje die we verliezen
Dat zal de wensdenkers leren! Maar zonder gekheid, 1 keuze is nooit goed, misschien komt het ook wel door Canal+ dat je als Viaplay klant F1TV erbij krijgt in 24.quote:Op dinsdag 19 december 2023 11:38 schreef Starflyer het volgende:
Als Canal+ het overneemt is het niet lang daarna einde F1TV in Nederland, verwacht ik. In Frankrijk heeft Canal+ de rechten voor F1 en houdt F1TV na volgend jaar daar op.
En de prijzen voor Canal+ zijn daar ook flink hoger dan Viaplay in Nederland.
quote:Op dinsdag 19 december 2023 11:44 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Bron is Reddit
In Duitsland is het ook verdwenen nadat Sky daar de rechten kreeg, dacht ik.
Zoals geen sprintraces?quote:Op dinsdag 19 december 2023 11:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Liberty heeft z'n best gedaan, maar nu gaan ze keihard Ecclestone achterna. Tijd voor wat nieuws.
Denk dat het inmiddels dermate veel waard is dat alleen iemand als de saoudische kroonprins gek genoeg is om het aan zijn sportwashing project toe te voegen.quote:Op dinsdag 19 december 2023 11:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Liberty heeft z'n best gedaan, maar nu gaan ze keihard Ecclestone achterna. Tijd voor wat nieuws.
Er is één ding waar ik een nog grotere hekel aan heb. Nou ja, twee. Maar één van de twee is de aardappelkwaliteit van de uitzendingen waar we het mee moeten doen.quote:Op dinsdag 19 december 2023 12:19 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Zoals geen sprintraces?
jaja, meneer 'ik heb een hele grote tv'.quote:Op dinsdag 19 december 2023 12:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Er is één ding waar ik een nog grotere hekel aan heb. Nou ja, twee. Maar één van de twee is de aardappelkwaliteit van de uitzendingen waar we het mee moeten doen.
Dat vond ik al kut voor ik een grote tv hadquote:Op dinsdag 19 december 2023 13:58 schreef Sally het volgende:
[..]
jaja, meneer 'ik heb een hele grote tv'.
Wat is groot?quote:Op dinsdag 19 december 2023 14:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat vond ik al kut voor ik een grote tv had
Niet elk gesprek over de grote van iets is om stoer te doen ehquote:
Dat is ook duur, tenminste als je het legaal doet.quote:Op dinsdag 19 december 2023 14:35 schreef THEFXR het volgende:
de toekomst is gewoon een abo op sky nemen, als ik het zo lees.
ZO mogelijk NOG kutter qua commentaarquote:Op dinsdag 19 december 2023 14:35 schreef THEFXR het volgende:
de toekomst is gewoon een abo op sky nemen, als ik het zo lees.
zelfs nog in een vreemde taalquote:Op dinsdag 19 december 2023 14:38 schreef Sally het volgende:
[..]
ZO mogelijk NOG kutter qua commentaar![]()
'Vreemde taal'?quote:
die is van 18 december, gisteren dus.quote:Op dinsdag 19 december 2023 14:45 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Ik las dit net:
https://www.totaaltv.nl/n(...)cent-in-scandinavie/
Al langs geweest hier?
quote:Het slechte nieuws blijft zich voor Viaplay opstapelen. Dit keer komt het onheil van buitenlandse kant waardoor klanten van bijvoorbeeld Ziggo en KPN gratis naar Formule 1 kunnen kijken.
[...]
totaaltv gaat nogal voor de clickbait maar er waren afgelopen toch ook races te zien op de belg, of waren dat er maar 2?quote:Op dinsdag 19 december 2023 14:49 schreef Sally het volgende:
[..]
die is van 18 december, gisteren dus.
Kom ook nog deze tegen van vandaag (let op, de titel is wat "verneukeratief", want het gaat voor de grootste hap om RTL Deutschland.)
https://www.totaaltv.nl/n(...)en-andere-providers/
Domper voor Viaplay: tot 9 Formule 1-races ‘gratis’ live bij Ziggo, KPN en andere providers
[..]
Nu ja, gaat nu natuurlijk om die extra - bij RTL DLD dus.quote:Op dinsdag 19 december 2023 14:58 schreef Tarado het volgende:
[..]
totaaltv gaat nogal voor de clickbait maar er waren afgelopen toch ook races te zien op de belg, of waren dat er maar 2?
quote:Op dinsdag 19 december 2023 15:02 schreef Sally het volgende:
[..]
Nu ja, gaat nu natuurlijk om die extra - bij RTL DLD dus.
Hier ook F1TV.quote:Op dinsdag 19 december 2023 14:42 schreef Sally het volgende:
[..]
'Vreemde taal'?
Engels bedoel je?
voor mij zelf geen enkel probleem om te volgen, heb nu F1TV commentaar en dat vind ik erg prettig.
Zelfs de technische analyses kan ik goed volgen.
Edit: het kl*terige aan SKY vind ik tegenwoordig hun bias.
Ik zap dus juist naar F1 LIVE-commentaar.quote:Op dinsdag 19 december 2023 15:05 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Hier ook F1TV.
En ik schakel altijd snel over naar het Engels, en het stukje bias moet je ff door heen kijken.
Ik lach er om.
Of elke keer dat ze het doen neem je een slok drinken of iets lekkers dat op tafel staat![]()
Maar no way dat ik nog naar het Nederlandse gestuntel ga luisteren.
Slim!quote:Op dinsdag 19 december 2023 15:06 schreef Sally het volgende:
[..]
Ik zap dus juist naar F1 LIVE-commentaar.
Mn Google TV zelfs ingesteld op ENG, zodat ik dat niet steeds hoef te doen![]()
55. Wat in een woonkamer van 3m breed best flink is.quote:Op dinsdag 19 december 2023 14:29 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Wat is groot?
Ik zat gister wat te Googlen naar een 70 inch TV
Heb nu een 55 inch LG TV
55 inch is opzich ook al wel redelijk qua formaat.
Is niet meer nodig. Je kunt tegenwoordig de gewenste taal opgeven in de instellingen van de F1TV-app.quote:Op dinsdag 19 december 2023 15:06 schreef Sally het volgende:
[..]
Ik zap dus juist naar F1 LIVE-commentaar.
Mn Google TV zelfs ingesteld op ENG, zodat ik dat niet steeds hoef te doen![]()
Ja voldoende wel dan.quote:Op dinsdag 19 december 2023 15:57 schreef Nattekat het volgende:
[..]
55. Wat in een woonkamer van 3m breed best flink is.
En dan maar hopen dat het niet geoblocked wordt zoals de RAI vroeger.quote:Op dinsdag 19 december 2023 14:49 schreef Sally het volgende:
[..]
die is van 18 december, gisteren dus.
Kom ook nog deze tegen van vandaag (let op, de titel is wat "verneukeratief", want het gaat voor de grootste hap om RTL Deutschland.)
https://www.totaaltv.nl/n(...)en-andere-providers/
Domper voor Viaplay: tot 9 Formule 1-races ‘gratis’ live bij Ziggo, KPN en andere providers
[..]
SPOILER: offtopic in dit ViaPlay-topicOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hm, nog even uitfiegelieren dan. Aangezien ik ook nog wel vaak op de tablet kijk.
Lijkt mij niet. RAI zend programma's die iedereen mag zien onversleuteld uit op de satelliet en de programma's die alleen de Italianen mogen zien versleuteld, vandaar dat de zender op zwart gaat bij NL providers aangezien zij geen decodeersleutel hebben. Nu is het zo dat RTL Dld in HD kwaliteit volledig versleuteld is op de satelliet en toch kunnen we hier alles zien. Het verteld mij dat NL providers hier wel de decodeersleutel hebben. Uiteraard kunnen ze de NL provider tijdelijk de toegang ontzeggen, maar de kans lijkt mij klein.quote:Op dinsdag 19 december 2023 16:36 schreef Starflyer het volgende:
[..]
En dan maar hopen dat het niet geoblocked wordt zoals de RAI vroeger.
quote:Op dinsdag 19 december 2023 16:41 schreef Sally het volgende:
dat woord kende ik niet.SPOILER: offtopic in dit ViaPlay-topicOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En heb voor mn neefje een chromecast gekocht... en ja toen dacht ik laat ik er dan zelf ook maar 1 bij kopen voor als ik straks geen viaplay toegang meer heb.
meteen even alle reclame uitgezet dus alleen app's zichtbaar. geeft rust aan de ogen.
En met een buttondinges gezorgd dat dubbel klikken op de knop meteen F1TV meteen opent.
Vinnut nog steeds belachelijk dat die app niet op de Frame zelf zit. Viaplay heeft dat tenminste welOp dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
Even offtopic: hoe heb je dat precies gedaan?quote:Op dinsdag 19 december 2023 17:57 schreef Nizno het volgende:
[..]
dat woord kende ik niet.
En heb voor mn neefje een chromecast gekocht... en ja toen dacht ik laat ik er dan zelf ook maar 1 bij kopen voor als ik straks geen viaplay toegang meer heb.
meteen even alle reclame uitgezet dus alleen app's zichtbaar. geeft rust aan de ogen.
En met een buttondinges gezorgd dat dubbel klikken op de knop meteen F1TV meteen opent.
Vinnut nog steeds belachelijk dat die app niet op de Frame zelf zit. Viaplay heeft dat tenminste wel
Speciaal topic voor dat?quote:Op woensdag 20 december 2023 10:48 schreef D.Licious het volgende:
[..]
Even offtopic: hoe heb je dat precies gedaan?
Daar heb ik gereageerdquote:Op woensdag 20 december 2023 11:21 schreef Sally het volgende:
[..]
Speciaal topic voor dat?
F1 / Ervaring F1TV (officieel tv kanaal van Formula1.com) #6
quote:
Whaaaat, was Rianne leuke dingen aan het posten?quote:
quote:The Vivendi company and PPF Cyprus Management Limited have notified Austria’s Federal Competition Authority that they each intend to increase their existing shareholdings in Viaplay Group AB to more than 25% each.
https://www.viaplaygroup.(...)isation-step-2190573quote:Viaplay Group AB (publ) (“Viaplay Group” or the “Company”) announces that the Company today, 8 January 2024, has received approval from its bondholders at the bondholder meetings (the “Bondholder Meetings”) held in accordance with the notices dated 6 December 2023 (the “Notices”) and in relation to the Company’s outstanding bond loans with maturity in 2024 (ISIN: SE0011426220), 2025 (ISIN: SE0012676138) and 2026 (ISIN: SE0013104957) (the “Bonds”) issued under the Company’s MTN programme. Approval of the proposal set out in the Notices is a key step in the Company’s recapitalisation plan announced on 1 December 2023.
Ik weet niet hoe ze dat gaan aanpakken, ze zullen sowieso een grote(re) vinger in de pap krijgen bij Viaplay Group dus dan lijkt het ook aannemelijker dat zo'n bod voor die rechten door Viaplay gedaan wordt.quote:Op maandag 8 januari 2024 17:35 schreef ESF1Gamer het volgende:
Zou het kunnen dat Canal+ dit jaar gaat bieden op de F1 rechten voor Nederland en dan de rest van Viaplay Nederland overneemt als ze die rechten binnenkrijgen?
https://www.viaplaygroup.(...)proposed-resolutionsquote:Viaplay Group AB (publ) ("Viaplay Group") held an Extraordinary General Meeting (the "EGM") today, 10 January 2024, at which all proposed resolutions were approved. The EGM's resolutions include an issue of class B shares with preferential rights for Viaplay Group's shareholders, two directed issues of class B shares, and a reduction of Viaplay Group's share capital and amendments of its articles of association in order to enable the issues of class B shares. This means that the recapitalisation programme for Viaplay Group proposed by the Board of Directors on 1 December 2023 can progress according to plan, as the EGM resolved in accordance with the Board of Directors' proposals to the EGM as part of the recapitalisation programme.
Hm, daar gaat 1 van de redenen waarom mensen ViaPlay hebben naast F1quote:Op dinsdag 16 januari 2024 15:41 schreef Jane het volgende:
Blijkbaar heeft Viaplay enkele uitzendrechten/sublicenties voor Darts verkocht aan RTL 7.
https://www.dartfreakz.nl(...)oernooi-eind-januari
Ze hakken alles af om in leven te blijven.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 15:41 schreef Jane het volgende:
Blijkbaar heeft Viaplay enkele uitzendrechten/sublicenties voor Darts verkocht aan RTL 7.
https://www.dartfreakz.nl(...)oernooi-eind-januari
Misschien doen ze eindelijk een keer wat ze al hadden moeten doen en dat is de wedstrijden in NL op het open kanaal toestaan.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 16:27 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ze hakken alles af om in leven te blijven.
Die 'andere sporten dan F1' waren imo juist de redenen voor velen om juist wél ViaPlay te hebben.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 16:27 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ze hakken alles af om in leven te blijven.
Die site weet gewoon ook niet precies wat er is afgesproken, maar heeft alleen de bevestiging gekregen dat het op RTL 7 te zien zal zijn en zegt dat er al eerder geluiden waren over sublicenties.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 16:00 schreef Sally het volgende:
[..]
Hm, daar gaat 1 van de redenen waarom mensen ViaPlay hebben naast F1![]()
Maar je zegt deels? (nu even niet de tijd om artikel te lezen op mn werk)
voor de rest zie:quote:The prospectus also includes updated targets for the full year 2024, and the previously announced targets for 2024 are therefore no longer valid.
Net sales for core Nordic, Netherlands and Viaplay Select operations SEK 17.2–17.8 billion
Operating income before ACI & IAC for core Nordic, Netherlands and Viaplay Select operations Between a loss of SEK 250 million and a profit of SEK 50million
Group free cash flow * Negative SEK 1.7–2.2 billion, including negative SEK 0.6–0.8 billion for the non-core international operations
De Premier League en in mindere mate de Bundesliga.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 16:44 schreef Sally het volgende:
[..]
Die 'andere sporten dan F1' waren imo juist de redenen voor velen om juist wél ViaPlay te hebben.
Sow.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 16:45 schreef Tarado het volgende:
Viaplay Group publishes prospectus and provides trading update
[..]
voor de rest zie:
https://www.viaplaygroup.(...)ading-update-2192369
Ja, er zijn mensen die ook de darts kijken hoor - ken er op FOK wel een paarquote:Op dinsdag 16 januari 2024 16:46 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
De Premier League en in mindere mate de Bundesliga.
Maar Darts?
Blijkbaar wel want ze hebben zich ingekocht, dit is zeg maar de prognose voor het eerste hersteljaar.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 16:46 schreef Sally het volgende:
[..]
Sow.
Loss, en Negative Income.....
Daar zijn aandeelhouders blij mee?!
*not*
Welk hersteljaar, die gasten hebben zich totaal verkeken op de Nederlandse consument, alles steeds duurder maken om de kosten te dekken en het dan vreemd vinden dat veel mensen overstappen naar F1TVPro.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 16:48 schreef Tarado het volgende:
[..]
Blijkbaar wel want ze hebben zich ingekocht, dit is zeg maar de prognose voor het eerste hersteljaar.
Ze hebben zich zo verkeken dat ze NL als een kernactiviteit beschouwen terwijl ze andere markten hebben afgestoten.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 17:22 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Welk hersteljaar, die gasten hebben zich totaal verkeken op de Nederlandse consument, alles steeds duurder maken om de kosten te dekken en het dan vreemd vinden dat veel mensen overstappen naar F1TVPro.
Ze gaan niet herstellen want ze maken het weer duurder. Dat jaagt juist mensen weg.
Ik had het meestal op de achtergrond aan omdat er rond de kerst niks beter was op tv. (dat was in de tijd dat het nog op rtl7 zat)quote:Op dinsdag 16 januari 2024 16:47 schreef Sally het volgende:
[..]
Ja, er zijn mensen die ook de darts kijken hoor - ken er op FOK wel een paar![]()
* Sally niet.
Iedereen al prikkelbaar...quote:Op dinsdag 16 januari 2024 17:31 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik had het meestal op de achtergrond aan omdat er rond de kerst niks beter was op tv. (dat was in de tijd dat het nog op rtl7 zat)
Of ze kregen de F1 rechten voor 2024 niet verkocht voor de waarde die ze wouden hebbenquote:Op dinsdag 16 januari 2024 17:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ze hebben zich zo verkeken dat ze NL als een kernactiviteit beschouwen terwijl ze andere markten hebben afgestoten.
Die pijltjes zijn idd prikbaarquote:Op dinsdag 16 januari 2024 17:32 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Iedereen al prikkelbaar...
Dit precies denk ik ook.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 17:32 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Of ze kregen de F1 rechten voor 2024 niet verkocht voor de waarde die ze wouden hebben
Ik denk daarom dat ze NL tak als kernactiviteit hebben beschouwd.
Gewoon trekken aan een dood racepaard.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 17:32 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Of ze kregen de F1 rechten voor 2024 niet verkocht voor de waarde die ze wouden hebben
Daarom zie ik die biedingstrijd ook gaan tussen Canal+ en Ziggo. Viaplay heeft geen geld in kas of het wordt overgenomen door Canal+quote:
Weer duurder ja? Het is dat ik een luie kijker ben zonder zin in gedoe rond de wedstrijden.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 17:22 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Welk hersteljaar, die gasten hebben zich totaal verkeken op de Nederlandse consument, alles steeds duurder maken om de kosten te dekken en het dan vreemd vinden dat veel mensen overstappen naar F1TVPro.
Ze gaan niet herstellen want ze maken het weer duurder. Dat jaagt juist mensen weg.
Ik denk het niet want dan was Canal+ er niet zo groot ingestapt, wat ik wel denk is dat Viaplay als geheel (dus niet alleen NL) door hen zal worden opgeslokt binnen afzienbare tijd.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 17:32 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
De problemen kwamen imho vooral door de Scandinavische markt (o.a. drastische terugloop van de advertentie inkomsten) en niet de Nederlandse markt. Daarom hebben ze de meeste internationale markten afgestoten, behalve die ze als winstgevend beschouwen (op korte termijn).quote:Op dinsdag 16 januari 2024 17:22 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Dit is echt dom geklets, ViaPlay gaat helemaal niets meer kopen, dat aandeel is 90% gedaald het afgelopen jaar en het bedrijf is voor een fooi te koop (35 miljoen is echt peanuts in de wereldwijde markt en dat is de verkoopwaarde van het bedrijf momenteel). Het enige wat nog kan is dat Canal+ het zal overnemen en zij de F1 zullen gaan uitzenden in Nederland. Maar Ziggo laat zich niet nog een keer piepelen en die hebben wel gewoon een gezonde financiële positie en bovendien een direct lijntje met LM, dus ik zet mn geld in op Ziggo en dat zal ergens rond de zomer wel definitief worden.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 19:49 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Kunnen we ophouden met die onzin dat Viaplay Nederland een drama zou zijn financieel gezien voor Viaplay, Viaplay Nederland is het enige goed functionerende deel van het bedrijf.
Allemaal leuk die wishful thinking en ik zou ook willen dat het gewoon weer naar Ziggo ging maar de realiteit is dat ze waarschijnlijk de nieuwe rechten ook wel weer zullen kopen al dan niet met cash van Canal+.
Alles is mogelijk.quote:Op woensdag 17 januari 2024 08:30 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Nu al zin in dit topic als ViaPlay ook de rechten koopt voor 2025.
Het is wel weer mogelijk, ben benieuwd en ik heb het al eens eerder gezegd, het is gewoon een prima sportzender maar als ik alleen F1 zou willen nam ik ook geen Viaplay.quote:
geloof dat RTL+ duitsland dit jaar weet uitzendquote:Op woensdag 17 januari 2024 08:30 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Niet alle races en er is meer dan F1.quote:Op woensdag 17 januari 2024 13:16 schreef THEFXR het volgende:
[..]
geloof dat RTL+ duitsland dit jaar weet uitzend
Welcome to the dark sidequote:Op woensdag 17 januari 2024 20:46 schreef heywoodu het volgende:
Viaplay heeft dit seizoen kennelijk de Ski Classics niet meer, nu kunnen ze de tyfus genieten en maakt het me weinig meer uit allemaal. Het is dat ze nog wat andere rechten hebben die ze in tegenstelling tot Ziggo gewoon gebruiken. Woest.
ViaPlay bestaat voor het einde van het jaar niet meer.quote:Op woensdag 17 januari 2024 08:30 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Dus je gaat niet de Vasaloppet voor ons streamen?quote:Op woensdag 17 januari 2024 20:46 schreef heywoodu het volgende:
Viaplay heeft dit seizoen kennelijk de Ski Classics niet meer, nu kunnen ze de tyfus genieten en maakt het me weinig meer uit allemaal. Het is dat ze nog wat andere rechten hebben die ze in tegenstelling tot Ziggo gewoon gebruiken. Woest.
Een klap in het gezicht van de fanquote:Op donderdag 18 januari 2024 06:29 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Dus je gaat niet de Vasaloppet voor ons streamen?
Zeven races maar het is nog niet bekend welke.quote:Op woensdag 17 januari 2024 13:16 schreef THEFXR het volgende:
[..]
geloof dat RTL+ duitsland dit jaar weet uitzend
Die willen of kunnen niet betalen voor Sky?quote:Op donderdag 18 januari 2024 13:08 schreef Nieuwschierig het volgende:
Marko en Hulkenberg waren er in elk geval blij mee.
Dat ze nu veel meer exposure krijgen in Duitsland. Altijd handig voor een schnabbel hier en daarquote:Op vrijdag 19 januari 2024 16:11 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Die willen of kunnen niet betalen voor Sky?
De vorige keer werd het meen ik in mei van dat jaar bekend, dus zal dit jaar ook zoiets zijn neem ik aan.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 14:30 schreef Eagles89 het volgende:
Die uitzendrechten zouden toch al afgelopen september ofzo geveild worden? Ik weet dat het uitgesteld was maar we zitten inmiddels al in januari…is al bekend wanneer ze nu geveild gaan worden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |