Dus het kan nog wel wat wordenquote:Op vrijdag 1 december 2023 09:23 schreef ESF1Gamer het volgende:
Zelfs Chris Woerts gelooft er niet meer in
[ twitter ]
Woerts is een idioot, dumpen van aandelen zegt niets over de levensvatbaarheid van dit plan. Ze dumpen massaal omdat iedere potentiele groei in de toekomst weg is en ze zich gaan consolideren als kleine speler en daar hoort dan een andere beurswaarde bij. Daarnaast komen er 350 miljoen euro aan aandelen bij (voor Canal+ en de andere schuldeisers), dus is er sprake van zware verwatering van het aandeel. Viaplay A. staat ook maar op -11% verlies, B-aandelen zijn vooral de kleinere aandeelhouders.quote:Op vrijdag 1 december 2023 09:23 schreef ESF1Gamer het volgende:
[ twitter ]
Juistem. Ik zou als aandeelhouder niet blij zijn dat die beslissing niet onderbouwd wordt.quote:Op vrijdag 1 december 2023 09:22 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Hier trouwens de cijfers voor je, kan je alleen vrij weinig mee aangezien ze heel het buitenland op 1 hoop gooien en we weinig meer weten dan dat NL de grootste speler is in het buitenland maar niet hoe groot.
https://www.viaplaygroup.(...)r/202311294571-1.pdf
Ze willen nieuwe aandelen verkopen om geld binnen te harken, dat heeft alles te maken met de levensvatbaarheid.quote:Op vrijdag 1 december 2023 09:24 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Woerts is een idioot, dumpen van aandelen zegt niets over de levensvatbaarheid van dit plan
Gezien je grote interesse de laatste 2 jaar in Viaplay verwacht ik niet anders dan dat jij groot aandeelhouder bentquote:Op vrijdag 1 december 2023 09:39 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Juistem. Ik zou als aandeelhouder niet blij zijn dat die beslissing niet onderbouwd wordt.
Ik neem aan dat de echte aandeelhouders (Canal+ en PPF) die info wel hebben gehad nu met de herkapitalisatie. Ga er ook maar vanuit dat Viaplay vrij snel nu van de beurs zal worden afgehaald. Zoveel extra geld hoeven ze nu niet meer bij te leggen om de hele toko over te nemen.quote:Op vrijdag 1 december 2023 09:39 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Juistem. Ik zou als aandeelhouder niet blij zijn dat die beslissing niet onderbouwd wordt.
Nee, ze geven nieuwe aandelen aan Canal+ en PPF (e.a.), die hoeven ze niet te verkopen, dat is de verwatering van het aandeel waar ik het al over had en de grote reden van de beursdaling nu. Canal+ en PPF (e.a.) krijgen die voor het geld dat ze nu investeren en de afgeschreven leningen.quote:Op vrijdag 1 december 2023 09:40 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ze willen nieuwe aandelen verkopen om geld binnen te harken, dat heeft alles te maken met de levensvatbaarheid.
Dan zou ik nu bloedchagrijnig zijnquote:Op vrijdag 1 december 2023 09:41 schreef franklop het volgende:
[..]
Gezien je grote interesse de laatste 2 jaar in Viaplay verwacht ik niet anders dan dat jij groot aandeelhouder bent
Gezien het feit dat ze in Nederland dus wel winst maken, verwacht ik dat ze gewoon gaan meebieden. Zou imho erg onverstandig zijn om dat niet te doen en je bestaansrecht overboord te gooien.quote:Op vrijdag 1 december 2023 08:57 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik denk dat ze vanaf 2025 de rechten wel kwijt zijn vanwege financiële toestand Viaplay Group zelf, waar de Nederlandse tak ook onder valt.
het schip zinkt hard, medewerkers zijn op het werk hun CV aan het opvoeren.quote:Op vrijdag 1 december 2023 09:23 schreef ESF1Gamer het volgende:
[ twitter ]
Ik geloof niet meer in Chris Woerts gezien alle onzin die hij de laatste tijd verkoopt.quote:Op vrijdag 1 december 2023 09:23 schreef ESF1Gamer het volgende:
[ twitter ]
Wat ik al zei dan moet er wel geld ervoor zijn en dat zie ik niet dat ze dat hebben.quote:Op vrijdag 1 december 2023 09:51 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Gezien het feit dat ze in Nederland dus wel winst maken, verwacht ik dat ze gewoon gaan meebieden. Zou imho erg onverstandig zijn om dat niet te doen en je bestaansrecht overboord te gooien.
Ze hebben net een kapitaalinjectie gekregen. En als die aandeelhouders erin geloven, zullen ze ook dat geld beschikbaar stellen.quote:Op vrijdag 1 december 2023 09:53 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Wat ik al zei dan moet er wel geld ervoor zijn en dat zie ik niet dat ze dat hebben.
Volgens mij kan je niet meer een jaarabbo aanschaffenquote:Op vrijdag 1 december 2023 10:04 schreef THEFXR het volgende:
dit is gewoon hun reddingsplan anders waren ze failliet verklaard. mislukt het reddingsplan, dan gebeurt dat alsnog, zou iig geen jaar abo aanschaffen.
Viaplay kan geen "kleine speler" zijn/worden.quote:Op vrijdag 1 december 2023 09:24 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Woerts is een idioot, dumpen van aandelen zegt niets over de levensvatbaarheid van dit plan. Ze dumpen massaal omdat iedere potentiele groei in de toekomst weg is en ze zich gaan consolideren als kleine speler en daar hoort dan een andere beurswaarde bij. Daarnaast komen er 350 miljoen euro aan aandelen bij (voor Canal+ en de andere schuldeisers), dus is er sprake van zware verwatering van het aandeel. Viaplay A. staat ook maar op -11% verlies, B-aandelen zijn vooral de kleinere aandeelhouders.
Het grootste probleem nu is de schuldenlast en als ik lees dat er mogelijk deze maand al bankgaranties ingetrokken gaan worden dan is dat een veel groter probleem dan de beurswaarde.
Gelukkig hebben we in ieder geval F1TV mocht VIaplay ergens halverwege het komende F1 seizoen kopje onder gaan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In mijn ogen wel.quote:Op vrijdag 1 december 2023 10:21 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Zien we de laatste stuiptrekkingen nu?
Hopelijk.quote:Op vrijdag 1 december 2023 10:21 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Zien we de laatste stuiptrekkingen nu?
quote:Op vrijdag 1 december 2023 10:22 schreef koemleit het volgende:
[..]
Viaplay kan geen "kleine speler" zijn/worden.
De streamingmarkt is bij uitstek "massa is kassa".
Je koopt rechten/maakt series en probeert die aan zoveel mogelijk mensen te verplaatsen. De kosten die je maakt zijn vrijwel gelijk, al heb je 1 of 1 miljoen abonnees.
Derhalve ga je het als "kleine speler" niet redden.Tuurlijk wel, internationaal een kleine speler bedoel ik. Maar in bijvoorbeeld Scandinavie en Nederland kan je dan groot zijn. Zie bijvoorbeeld ook Videoland.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De vraag is hoe veel winst. Is het genoeg om weer 90 miljoen op te hoesten als de veiling van start gaat?quote:Op vrijdag 1 december 2023 09:51 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Gezien het feit dat ze in Nederland dus wel winst maken, verwacht ik dat ze gewoon gaan meebieden. Zou imho erg onverstandig zijn om dat niet te doen en je bestaansrecht overboord te gooien.
Heb je inderdaad een punt! Zo zie je maar niet je waffel open trekken over zaken waar je eigenlijk niks van weet.quote:Op vrijdag 1 december 2023 10:36 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, internationaal een kleine speler bedoel ik. Maar in bijvoorbeeld Scandinavie en Nederland kan je dan groot zijn. Zie bijvoorbeeld ook Videoland.
In Nederland is het de F1 dienst. Is er ook marktaandeel buiten de F1 om is nog maar de vraag.quote:Op vrijdag 1 december 2023 10:36 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, internationaal een kleine speler bedoel ik. Maar in bijvoorbeeld Scandinavie en Nederland kan je dan groot zijn. Zie bijvoorbeeld ook Videoland.
Die was uitgesteld, meen ik.quote:Op vrijdag 1 december 2023 10:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De vraag is hoe veel winst. Is het genoeg om weer 90 miljoen op te hoesten als de veiling van start gaat?
Als die veiling niet al geweest is dat is.
quote:Op vrijdag 1 december 2023 10:22 schreef koemleit het volgende:
[..]
Viaplay kan geen "kleine speler" zijn/worden.
De streamingmarkt is bij uitstek "massa is kassa".
Je koopt rechten/maakt series en probeert die aan zoveel mogelijk mensen te verplaatsen. De kosten die je maakt zijn vrijwel gelijk, al heb je 1 of 1 miljoen abonnees.
Derhalve ga je het als "kleine speler" niet redden.Kleine speler...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De F1 rechten, en ik gok ook de voetbal en darten, gaan per land.
Dus die kosten kan je eigenlijk alleen voor NL dekkend maken.
Gezien ze voor meerdere landen het doen kan je op locatie wel het verschil maken.
Door de productie samen te voegen, daar zou je geld kunnen besparen.
Maar dat is gok ik een druppel op de gloeiende plaat die de uitzendrechten kosten.
En daar hebben ze gewoon veel te veel voor betaald.N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
dit klopt en hun 'overkoepelende Via play mensen (Coulthard, Hakinnen) was best een goed idee.quote:Op vrijdag 1 december 2023 11:04 schreef nils7 het volgende:
[..]
Kleine speler...
De F1 rechten, en ik gok ook de voetbal en darten, gaan per land.
Dus die kosten kan je eigenlijk alleen voor NL dekkend maken.
Gezien ze voor meerdere landen het doen kan je op locatie wel het verschil maken.
Maar dat is gok ik een druppel op de gloeiende plaat die de uitzendrechten kosten.
En daar hebben ze gewoon veel te veel voor betaald.
Vooral als je dat betaalt met leningen en de rente stijgt opeens flink.quote:Op vrijdag 1 december 2023 11:13 schreef koemleit het volgende:
[..]
dit klopt en hun 'overkoepelende Via play mensen (Coulthard, Hakinnen) was best een goed idee.
maar als je dan 3x zoveel gaat betalen als dat ziggo deed.
ja dan wordt het lastig.
Dan verdwijnt echt elke reden om Viaplay over F1TV te verkiezen.quote:Op vrijdag 1 december 2023 11:04 schreef nils7 het volgende:
Als je in NL winst maakt dan is het veel maar niet teveel, al was die aankoop van de eerste 3 jaar ook een investering in marktuitbreiding.quote:Op vrijdag 1 december 2023 11:04 schreef nils7 het volgende:
En daar hebben ze gewoon veel te veel voor betaald.
Als het alleen om F1 zou gaan hadden we deze discussie niet eens.quote:Op vrijdag 1 december 2023 11:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dan verdwijnt echt elke reden om Viaplay over F1TV te verkiezen.
https://www.bnr.nl/nieuws(...)ssement-voor-viaplayquote:Ondanks megaverlies (nog) geen faillissement voor Viaplay
Viaplay heeft alsnog de kwartaalcijfers bekend gemaakt. De publicatie daarvan is meerdere keren uitgesteld. Tegelijkertijd maakt de Zweedse streamingsdienst bekend een akkoord te hebben bereikt over een herstructurering van het bedrijf, ‘waar je niet heel blij van wordt', zegt Jean Paul van Oudheusden, marktanalist bij eToro en oprichter van Markets Are Everywhere. 'Viaplay is technisch failliet.’
Het bedrijf, bekend van de Formule 1-uitzendingen in Nederland, maakt na onderhandelingen met schuldeisers en aandeelhouders bekend 2 miljard Zweedse kroon (175 miljoen euro) aan leningen af te schrijven. Daarvan wordt 500 miljoen kroon omgezet in aandelen in het entertainmentbedrijf. Viaplay laat ook weten nieuwe afspraken te hebben gemaakt over 14,6 miljard kroon aan uitstaande schulden, bijvoorbeeld door de betaaltermijn te verlengen.
Daarnaast versterkt het Scandinavische entertainmentbedrijf de eigen balans door 4 miljard kroon (350 miljoen euro) aan nieuwe aandelen uit te geven. Die nieuwe stukken gaan naar bestaande aandeelhouders, zoals Canal+ en het Tsjechische investeringsbedrijf PPF. 'Maar de beurswaarde van het bedrijf is maar de helft van dat bedrag, dan kan je concluderen dat ze technisch failliet zijn.'
Viaplay kwam dit jaar in financiële moeilijkheden na grote verliezen en kondigde aan zich uit veel landen terug te trekken. De vraag is of de herstructurering en de uitgifte van aandelen zoden aan de dijk zal zetten. Van Oudheusden betwijfelt dat. 'Er zitten wel heel veel voorwaarden aan en het bedrijf heeft geen tijd meer voor een volledige publieke aandelenemissie.'
De steun van Canal+ en PPF is dan ook niet voldoende, denkt hij. 'Het gaat hier om voorwaardelijke zekerheid, een ander deel moet op de beurs worden opgehaald.' Daarnaast moeten alle plannen nog worden voorgelegd aan de obligatie- en aandeelhouders. Daarom verwacht Van Oudheusden niet dat er voor het einde van het jaar duidelijkheid is over de toekomst van Viaplay.
Vooralsnog lijken beleggers weinig vertrouwen te hebben in Viaplay. 'Het aandeel gaat volledig onderuit.' Gisteren lag de beurswaarde van het bedrijf nog op omgerekend 175 miljoen euro, 'als je nu kijkt is het bedrijf eigenlijk niks waard. Dit gaat een flinke klap worden'.
Dat klinkt alvast hoopgevend. Wel jammer dat ze alleen F1 noemen, maar goed, dat is nou eenmaal het merendeel van de kijkers. Wachten wat het voor de algemene sportfan gaat betekenen dus, nog altijdquote:Als onderdeel van de kostenreductie zal Viaplay in de loop der tijd enkele markten verlaten, waarna de focus op Scandinavië en Nederland zal komen te liggen. Een vertrek uit Nederland is op dit moment dus niet aan de orde en in haar verslag haalt Viaplay zelfs het nieuwe, strategische partnership met F1 in ons land aan. "Dat waarborgt de winstgevendheid en voegt verdere waarde toe voor de sportabonnees en F1-fans in Nederland."
Geen idee of ze in NL winst maken, dat zou best kunnen.quote:Op vrijdag 1 december 2023 11:25 schreef Tarado het volgende:
[..]
Als je in NL winst maakt dan is het veel maar niet teveel, al was die aankoop van de eerste 3 jaar ook een investering in marktuitbreiding.
Nu het meer om consolideren gaat vraag ik me af of ze weer zoveel gaan of kunnen betalen voor 25 en verder.
Ziggo heeft veel geld uitgegeven aan Europees voetbal dus die zie ik ook de hoofdprijs niet betalen voor de F1 rechten, dus de kans dat een andere partij het pakt is best wel aanwezig.
De plannen die ze hadden kunnen wel in de shredder, ze wilden een soort netflix+sport zender/speler worden in Europa, dat is dus wel mislukt.quote:Op vrijdag 1 december 2023 11:59 schreef nils7 het volgende:
[..]
Geen idee of ze in NL winst maken, dat zou best kunnen.
Dan hebben ze daar niet TE veel voor betaald.
Maar ze wilden de F1 en Voetbal gebruiken om mensen te lokken naar hun streaming platform.
Op wat Scandinavische series na kan ik de rest ook wel ergens anders vinden (op hun sport exclusive docu's na dan).
Prachtig. Heel mooi.quote:Op vrijdag 1 december 2023 11:35 schreef Tijn het volgende:
Als je naar het koersverloop van het hele jaar kijkt, zijn ze bijna 97% van hun waarde verloren.
[ afbeelding ]
Niet te snel de vlag uit als je viaplay fan bent. Om de waarde van de F1 rechten in Nederland nog een klein beetje vast te houden moeten ze wel ropeen dat een vertrek niet aan de orde is.quote:Op vrijdag 1 december 2023 11:32 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat klinkt alvast hoopgevend. Wel jammer dat ze alleen F1 noemen, maar goed, dat is nou eenmaal het merendeel van de kijkers. Wachten wat het voor de algemene sportfan gaat betekenen dus, nog altijd
Dat denk ik dus niet, Canal+ is een grote speler en die staan op pole postion om maar een populaire uitdrukking te gebruiken.quote:Op vrijdag 1 december 2023 13:29 schreef Red_85 het volgende:
De oranje/zwarte gieren cirkelen al over dit bloedende en hinkende rendier.
Kinderachtige reacties Plooi en Mol incomingquote:Op vrijdag 1 december 2023 13:35 schreef quo_ het volgende:
[..]
Niet te snel de vlag uit als je viaplay fan bent. Om de waarde van de F1 rechten in Nederland nog een klein beetje vast te houden moeten ze wel ropeen dat een vertrek niet aan de orde is.
In werkelijkheid staan ze helemaal voorgesorteerd voor terugtrekking naar de scandinavische markt.
Volgens mij kijken we in 2024 in NL weer naar de F1 op Ziggo.
Als dit een van de weinige markten is waar ze wel winst maken zou het raar zijn als ze zich daar terugtrekken.quote:Op vrijdag 1 december 2023 13:35 schreef quo_ het volgende:
[..]
Niet te snel de vlag uit als je viaplay fan bent. Om de waarde van de F1 rechten in Nederland nog een klein beetje vast te houden moeten ze wel ropeen dat een vertrek niet aan de orde is.
In werkelijkheid staan ze helemaal voorgesorteerd voor terugtrekking naar de scandinavische markt.
Volgens mij kijken we in 2024 in NL weer naar de F1 op Ziggo.
Ik ben vooral fan van de rechten die ze hebben én, in tegenstelling tot een partij als Ziggo, ook daadwerkelijk gebruiken. Als Ziggo precies hetzelfde zou hebben en gebruiken kan het me weinig schelen welk naampje er in beeld staat, al is het Net5.quote:Op vrijdag 1 december 2023 13:35 schreef quo_ het volgende:
[..]
Niet te snel de vlag uit als je viaplay fan bent.
Die twee ras narcisten gaan denken dat het faalde omdat hun er niet bij betrokken waren.quote:Op vrijdag 1 december 2023 13:54 schreef exile79 het volgende:
[..]
Kinderachtige reacties Plooi en Mol incoming
Mmm, denk je dan dat het niet waar is dat ze de sportrechten aan andere partijen aangeboden hebben? Want zelf geloof ik dat eigenlijk wel. Het is voor zover ik weet ook nergens ontkend, terwijl er dan meerdere partijen zijn die weten hoe het zit.quote:Op vrijdag 1 december 2023 13:56 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Als dit een van de weinige markten is waar ze wel winst maken zou het raar zijn als ze zich daar terugtrekken.
Het wordt nergens ontkend maar het wordt ook nergens bevestigd dus blijft een gerucht.quote:Op vrijdag 1 december 2023 15:38 schreef Jane het volgende:
[..]
Mmm, denk je dan dat het niet waar is dat ze de sportrechten aan andere partijen aangeboden hebben? Want zelf geloof ik dat eigenlijk wel. Het is voor zover ik weet ook nergens ontkend, terwijl er dan meerdere partijen zijn die weten hoe het zit.
Mijn indruk is dat het Nederlandse onderdeel gewoon onverkoopbaar is, omdat de sportrechten zo (veel te) duur zijn ingekocht, dat het verlies dat ze zouden lijden gelijk de doodsteek voor het gehele bedrijf zou zijn geweest. Althans, ik denk dat dat de overweging was die ze maakten toen ze destijds aankondigden in NL te blijven, als enige land buiten Scandinavië.
Dat ze toen alle andere plannen voor NL de nek omdraaiden, was ook al een teken aan de wand dat ze niet daadwerkelijk dachten dat de NLse tak het bedrijf zou gaan redden, ook al is/was het dan het 'meest succesvolle' buitenlandse onderdeel. Net als het in aanloop naar de kwartaalcijfers toch nog proberen de rechten te verkopen. Het water staat ze aan de lippen, dat is inmiddels wel duidelijk.
'Meest succsvol' is natuurlijk ook relatief. De opbrengsten zijn niet genoeg om het bedrijf als geheel overeind te houden en als je dat succesvolle onderdeel dan ook niet met winst (of minimaal verlies) kunt verkopen, wordt het eigenlijk gewoon een blok aan je been. Als ze 'Nederland' gunstig hadden kunnen verkopen, hadden ze het gedaan, is mijn overtuiging.
Denk ik ook, maar niet op de manier waarop jij nu denktquote:Op vrijdag 1 december 2023 14:34 schreef tripel7 het volgende:
[..]
Die twee ras narcisten gaan denken dat het faalde omdat hun er niet bij betrokken waren.
Heel dat clubje daar is erin gaan geloven terwijl ze niet beseffen dat ze voor Verstappen totale nobuddies waren.quote:Op vrijdag 1 december 2023 14:34 schreef tripel7 het volgende:
[..]
Die twee ras narcisten gaan denken dat het faalde omdat hun er niet bij betrokken waren.
Zou je ook op persoonlijke titel mogen bieden? Ik denk dat ik immers die ene Nederlandse kijker ben die zin heeft om weer de hele winter te genieten van de Ski Classics die Viaplay als enige in Nederland uitzendtquote:Op vrijdag 1 december 2023 15:38 schreef Jane het volgende:
[..]
Mmm, denk je dan dat het niet waar is dat ze de sportrechten aan andere partijen aangeboden hebben? Want zelf geloof ik dat eigenlijk wel. Het is voor zover ik weet ook nergens ontkend, terwijl er dan meerdere partijen zijn die weten hoe het zit.
Mijn indruk is dat het Nederlandse onderdeel gewoon onverkoopbaar is, omdat de sportrechten zo (veel te) duur zijn ingekocht, dat het verlies dat ze zouden lijden gelijk de doodsteek voor het gehele bedrijf zou zijn geweest. Althans, ik denk dat dat de overweging was die ze maakten toen ze destijds aankondigden in NL te blijven, als enige land buiten Scandinavië.
Dat ze toen alle andere plannen voor NL de nek omdraaiden, was ook al een teken aan de wand dat ze niet daadwerkelijk dachten dat de NLse tak het bedrijf zou gaan redden, ook al is/was het dan het 'meest succesvolle' buitenlandse onderdeel. Net als het in aanloop naar de kwartaalcijfers toch nog proberen de rechten te verkopen. Het water staat ze aan de lippen, dat is inmiddels wel duidelijk.
'Meest succsvol' is natuurlijk ook relatief. De opbrengsten zijn niet genoeg om het bedrijf als geheel overeind te houden en als je dat succesvolle onderdeel dan ook niet met winst (of minimaal verlies) kunt verkopen, wordt het eigenlijk gewoon een blok aan je been. Als ze 'Nederland' gunstig hadden kunnen verkopen, hadden ze het gedaan, is mijn overtuiging.
Maar dat waren ze in Nederland natuurlijk niet.quote:Op vrijdag 1 december 2023 16:17 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Heel dat clubje daar is erin gaan geloven terwijl ze niet beseffen dat ze voor Verstappen totale nobuddies waren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |