Dus het kan nog wel wat wordenquote:Op vrijdag 1 december 2023 09:23 schreef ESF1Gamer het volgende:
Zelfs Chris Woerts gelooft er niet meer in
[ twitter ]
Woerts is een idioot, dumpen van aandelen zegt niets over de levensvatbaarheid van dit plan. Ze dumpen massaal omdat iedere potentiele groei in de toekomst weg is en ze zich gaan consolideren als kleine speler en daar hoort dan een andere beurswaarde bij. Daarnaast komen er 350 miljoen euro aan aandelen bij (voor Canal+ en de andere schuldeisers), dus is er sprake van zware verwatering van het aandeel. Viaplay A. staat ook maar op -11% verlies, B-aandelen zijn vooral de kleinere aandeelhouders.quote:Op vrijdag 1 december 2023 09:23 schreef ESF1Gamer het volgende:
[ twitter ]
Juistem. Ik zou als aandeelhouder niet blij zijn dat die beslissing niet onderbouwd wordt.quote:Op vrijdag 1 december 2023 09:22 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Hier trouwens de cijfers voor je, kan je alleen vrij weinig mee aangezien ze heel het buitenland op 1 hoop gooien en we weinig meer weten dan dat NL de grootste speler is in het buitenland maar niet hoe groot.
https://www.viaplaygroup.(...)r/202311294571-1.pdf
Ze willen nieuwe aandelen verkopen om geld binnen te harken, dat heeft alles te maken met de levensvatbaarheid.quote:Op vrijdag 1 december 2023 09:24 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Woerts is een idioot, dumpen van aandelen zegt niets over de levensvatbaarheid van dit plan
Gezien je grote interesse de laatste 2 jaar in Viaplay verwacht ik niet anders dan dat jij groot aandeelhouder bentquote:Op vrijdag 1 december 2023 09:39 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Juistem. Ik zou als aandeelhouder niet blij zijn dat die beslissing niet onderbouwd wordt.
Ik neem aan dat de echte aandeelhouders (Canal+ en PPF) die info wel hebben gehad nu met de herkapitalisatie. Ga er ook maar vanuit dat Viaplay vrij snel nu van de beurs zal worden afgehaald. Zoveel extra geld hoeven ze nu niet meer bij te leggen om de hele toko over te nemen.quote:Op vrijdag 1 december 2023 09:39 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Juistem. Ik zou als aandeelhouder niet blij zijn dat die beslissing niet onderbouwd wordt.
Nee, ze geven nieuwe aandelen aan Canal+ en PPF (e.a.), die hoeven ze niet te verkopen, dat is de verwatering van het aandeel waar ik het al over had en de grote reden van de beursdaling nu. Canal+ en PPF (e.a.) krijgen die voor het geld dat ze nu investeren en de afgeschreven leningen.quote:Op vrijdag 1 december 2023 09:40 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ze willen nieuwe aandelen verkopen om geld binnen te harken, dat heeft alles te maken met de levensvatbaarheid.
Dan zou ik nu bloedchagrijnig zijnquote:Op vrijdag 1 december 2023 09:41 schreef franklop het volgende:
[..]
Gezien je grote interesse de laatste 2 jaar in Viaplay verwacht ik niet anders dan dat jij groot aandeelhouder bent
Gezien het feit dat ze in Nederland dus wel winst maken, verwacht ik dat ze gewoon gaan meebieden. Zou imho erg onverstandig zijn om dat niet te doen en je bestaansrecht overboord te gooien.quote:Op vrijdag 1 december 2023 08:57 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik denk dat ze vanaf 2025 de rechten wel kwijt zijn vanwege financiële toestand Viaplay Group zelf, waar de Nederlandse tak ook onder valt.
het schip zinkt hard, medewerkers zijn op het werk hun CV aan het opvoeren.quote:Op vrijdag 1 december 2023 09:23 schreef ESF1Gamer het volgende:
[ twitter ]
Ik geloof niet meer in Chris Woerts gezien alle onzin die hij de laatste tijd verkoopt.quote:Op vrijdag 1 december 2023 09:23 schreef ESF1Gamer het volgende:
[ twitter ]
Wat ik al zei dan moet er wel geld ervoor zijn en dat zie ik niet dat ze dat hebben.quote:Op vrijdag 1 december 2023 09:51 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Gezien het feit dat ze in Nederland dus wel winst maken, verwacht ik dat ze gewoon gaan meebieden. Zou imho erg onverstandig zijn om dat niet te doen en je bestaansrecht overboord te gooien.
Ze hebben net een kapitaalinjectie gekregen. En als die aandeelhouders erin geloven, zullen ze ook dat geld beschikbaar stellen.quote:Op vrijdag 1 december 2023 09:53 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Wat ik al zei dan moet er wel geld ervoor zijn en dat zie ik niet dat ze dat hebben.
Volgens mij kan je niet meer een jaarabbo aanschaffenquote:Op vrijdag 1 december 2023 10:04 schreef THEFXR het volgende:
dit is gewoon hun reddingsplan anders waren ze failliet verklaard. mislukt het reddingsplan, dan gebeurt dat alsnog, zou iig geen jaar abo aanschaffen.
Viaplay kan geen "kleine speler" zijn/worden.quote:Op vrijdag 1 december 2023 09:24 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Woerts is een idioot, dumpen van aandelen zegt niets over de levensvatbaarheid van dit plan. Ze dumpen massaal omdat iedere potentiele groei in de toekomst weg is en ze zich gaan consolideren als kleine speler en daar hoort dan een andere beurswaarde bij. Daarnaast komen er 350 miljoen euro aan aandelen bij (voor Canal+ en de andere schuldeisers), dus is er sprake van zware verwatering van het aandeel. Viaplay A. staat ook maar op -11% verlies, B-aandelen zijn vooral de kleinere aandeelhouders.
Het grootste probleem nu is de schuldenlast en als ik lees dat er mogelijk deze maand al bankgaranties ingetrokken gaan worden dan is dat een veel groter probleem dan de beurswaarde.
Gelukkig hebben we in ieder geval F1TV mocht VIaplay ergens halverwege het komende F1 seizoen kopje onder gaan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In mijn ogen wel.quote:Op vrijdag 1 december 2023 10:21 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Zien we de laatste stuiptrekkingen nu?
Hopelijk.quote:Op vrijdag 1 december 2023 10:21 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Zien we de laatste stuiptrekkingen nu?
quote:Op vrijdag 1 december 2023 10:22 schreef koemleit het volgende:
[..]
Viaplay kan geen "kleine speler" zijn/worden.
De streamingmarkt is bij uitstek "massa is kassa".
Je koopt rechten/maakt series en probeert die aan zoveel mogelijk mensen te verplaatsen. De kosten die je maakt zijn vrijwel gelijk, al heb je 1 of 1 miljoen abonnees.
Derhalve ga je het als "kleine speler" niet redden.Tuurlijk wel, internationaal een kleine speler bedoel ik. Maar in bijvoorbeeld Scandinavie en Nederland kan je dan groot zijn. Zie bijvoorbeeld ook Videoland.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De vraag is hoe veel winst. Is het genoeg om weer 90 miljoen op te hoesten als de veiling van start gaat?quote:Op vrijdag 1 december 2023 09:51 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Gezien het feit dat ze in Nederland dus wel winst maken, verwacht ik dat ze gewoon gaan meebieden. Zou imho erg onverstandig zijn om dat niet te doen en je bestaansrecht overboord te gooien.
Heb je inderdaad een punt! Zo zie je maar niet je waffel open trekken over zaken waar je eigenlijk niks van weet.quote:Op vrijdag 1 december 2023 10:36 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, internationaal een kleine speler bedoel ik. Maar in bijvoorbeeld Scandinavie en Nederland kan je dan groot zijn. Zie bijvoorbeeld ook Videoland.
In Nederland is het de F1 dienst. Is er ook marktaandeel buiten de F1 om is nog maar de vraag.quote:Op vrijdag 1 december 2023 10:36 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, internationaal een kleine speler bedoel ik. Maar in bijvoorbeeld Scandinavie en Nederland kan je dan groot zijn. Zie bijvoorbeeld ook Videoland.
Die was uitgesteld, meen ik.quote:Op vrijdag 1 december 2023 10:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De vraag is hoe veel winst. Is het genoeg om weer 90 miljoen op te hoesten als de veiling van start gaat?
Als die veiling niet al geweest is dat is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |