quote:Op dinsdag 28 november 2023 13:09 schreef TjjWester het volgende:
Ik vraag me af wat er met Bosma gaat gebeuren: hij wil al jaren voorzitter worden en volgens vele is hij capabel genoeg en licht het afwijzen vooral aan zijn partij.
Benieuwd of hij mag van ome Geert.
Dat lijkt me eigenlijk helemaal geen begeerde positie.quote:Op dinsdag 28 november 2023 13:21 schreef Hanca het volgende:
Als fractievoorzitter nu ben je ook gelijk beoogd opvolger van Wilders, natuurlijk.
Nee, je denkt dat er niemand binnen de PVV fractie opveerde toen Wilders zei dat 65 ook voor hem 65 was en dat hij dus helemaal niet meer zo lang mee gaat?quote:Op dinsdag 28 november 2023 13:28 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat lijkt me eigenlijk helemaal geen begeerde positie.
De partij ís Geert Wilders, het is in alle opzichten het speeltje van één persoon. Het afbreukrisico is dus enorm, je gaat Mat Herben of Lilian Marijnissen achterna en in het begin alleen maar verliezen. Daar komt dan nog bij dat Bosma vermoedelijk zelf zijn boodschappen kan doen, terwijl Wilders niet zonder beveiliging over straat kan. Dat maakt de functie ook niet echt aantrekkelijk.quote:Op dinsdag 28 november 2023 13:31 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, je denkt dat er niemand binnen de PVV fractie opveerde toen Wilders zei dat 65 ook voor hem 65 was en dat hij dus helemaal niet meer zo lang mee gaat?
Iemand zal hem dan toch moeten opvolgen, je kunt moeilijk de partij opheffen en de fractieleden verbieden iets nieuws te beginnen.
VVD heeft nog steeds de voorzitter van de Eerste Kamer, dus ik denk niet dat de VVD echt een optie is.quote:Op dinsdag 28 november 2023 14:06 schreef Hexagon het volgende:
Ik schat dat het een VVD'er gaat worden als een soort compromis
Volgens mij hadden beide partijen wel eens eerder de voorzitter. Je had Anoushka van Miltenburg en Fred de Graaf samen.quote:Op dinsdag 28 november 2023 15:35 schreef Hanca het volgende:
[..]
VVD heeft nog steeds de voorzitter van de Eerste Kamer, dus ik denk niet dat de VVD echt een optie is.
Ik zou Tom van der Lee (PvdA-GL, lid van het presidium) trouwens een hele goede kandidaat vinden, maar ik weet niet of rechts zo'n functie gelijk aan links gaat gunnen.
Nee hoor, die is nog steeds Eerste Kamerlid. En die functies zijn niet verenigbaar. Bovendien zal iemand die tot voorzitter verkozen wil worden, toch echt eerst in de Tweede Kamer gekozen moeten worden. En volgens mij stond Van Strien niet op de lijst.quote:Op dinsdag 28 november 2023 15:54 schreef Quyxz_ het volgende:
Misschien die Gom? Die is vrijgekomen geloof ik.
Goed punt! Scheelt weer een schandaaltje.quote:Op dinsdag 28 november 2023 17:05 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee hoor, die is nog steeds Eerste Kamerlid. En die functies zijn niet verenigbaar. Bovendien zal iemand die tot voorzitter verkozen wil worden, toch echt eerst in de Tweede Kamer gekozen moeten worden. En volgens mij stond Van Strien niet op de lijst.
Naast Bosma wordt Van der Lee genoemd, Kamminga (VVD) lijkt kansloos: https://dvhn.nl/groningen(...)shamer-28786363.htmlquote:Op dinsdag 28 november 2023 15:35 schreef Hanca het volgende:
[..]
VVD heeft nog steeds de voorzitter van de Eerste Kamer, dus ik denk niet dat de VVD echt een optie is.
Ik zou Tom van der Lee (PvdA-GL, lid van het presidium) trouwens een hele goede kandidaat vinden, maar ik weet niet of rechts zo'n functie gelijk aan links gaat gunnen.
Nee, dat was Bergkamp ook niet. Vaak stemt de beoogde coalitie juist vaak samen op dezelfde kandidaat.quote:Op dinsdag 5 december 2023 09:31 schreef capricia het volgende:
Is het niet vaak iemand van de (beoogde) oppositie?
Ieg niet van de grootste partij.
Gelukkig overheerste in de vorige Kamer de beschaving.quote:Op dinsdag 5 december 2023 11:31 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Bosma als die wil, verdient het al heel lang. Buiten wat gebruikelijk is, als je puur kijkt naar gebruikelijk dan was die het allang geweest.
Heb jij Bosma wel eens iets zien maken dan? Of iets gezien wat hij gemaakt heeft al dan niet voor de PVV? Ik zou niet weten of hij een goed makertje is.quote:Op dinsdag 5 december 2023 13:55 schreef LangeTabbetje het volgende:
Martin Bosma, alvast een goed makertje voor de PVV dat ze niet gaan regeren. Prima voorzitter overigens.
Maakt de lijstuitputting voor Wilders ook gelijk weer een stap dichterbij.quote:Op dinsdag 5 december 2023 13:55 schreef LangeTabbetje het volgende:
Martin Bosma, alvast een goed makertje voor de PVV dat ze niet gaan regeren. Prima voorzitter overigens.
Nee want hij blijft gewoon kamerlid.quote:Op dinsdag 5 december 2023 14:18 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maakt de lijstuitputting voor Wilders ook gelijk weer een stap dichterbij.
quote:GroenLinks-Kamerlid Tom van der Lee was tot vorig jaar bestuurslid bij Oxfam Novib. Als directielid werd hij in algemene zin geïnformeerd over het ernstige wangedrag van medewerkers van de Britse tak van Oxfam. "Ik betreur het dat ik destijds niet meer heb doorgevraagd. Aan de slachtoffers bied ik persoonlijk mijn excuses aan."
RTL Nieuws sprak met Tom van der Lee, nu Kamerlid voor GroenLinks, over zijn kennis en rol ten tijde van het seksuele misbruik door Oxfam-medewerkers. Van der Lee was in 2012 één van de vier directieleden van de Nederlandse afdeling. In dat jaar is de directie van Oxfam geïnformeerd over ernstig wangedrag van medewerkers van de afdeling in Groot-Brittannië. De algemeen directeur van Oxfam Nederland, Farah Karimi, heeft in een reactie daarop de Britten om opheldering gevraagd.
Vervolgens is een kort geanonimiseerd rapport naar Oxfam Novib gestuurd waarin voor het eerst werd geschreven dat er seksfeesten werden georganiseerd met minderjarige prostituees door hulpverleners van de Britse tak van Oxfam. Er gingen ook miljoenen aan Nederlands overheidsgeld naar de Britse afdeling van Oxfam.
Was u als directielid op de hoogte van de wantoestanden?
Van der Lee: "Tijdens een vergadering is door de directie meegedeeld dat er sprake is geweest van ernstig wangedrag door Britse medewerkers van Oxfam op Haïti. Er was verder bekend dat daarvoor mensen zijn ontslagen, zonder dat de specifieke aard van het wangedrag werd benoemd. Ik wist niet wat we nu weten, namelijk dat er mogelijk minderjarige prostituees bij betrokken waren. Het rapport waarin meer stond wat er was gebeurd, heb ik nooit ontvangen en ook niet ingezien. De humanitaire activiteiten van Oxfam Novib vielen niet onder mijn portefeuille."
Wat dacht u toen u werd geïnformeerd over dat ernstige wangedrag?
"Je schrikt. Maar ik dacht ook, er is tenminste goed opgetreden. Er zijn mensen ontslagen. Mijn eerste gedachte was eigenlijk vooral: is er fraude gepleegd met het geld dat via de Giro 555 actie was opgehaald? Dat was mijn belangrijkste gedachte. Ook omdat ik de aard van het ernstige wangedrag niet kende."
Hebben jullie gesprekken gehad met wat jullie verder met dit nieuws zouden doen?
"Ja. We hebben tijdens die bewuste directievergadering gesproken over de vraag: hoe gaan we hier mee om? Van dat gesprek kan ik me niet alle details herinneren, het is immers zeven jaar geleden. Maar er is toen besloten dat de Britten meer informatie moesten geven en dat wij dit in Nederland moesten delen met de Stichting Hulp Organisaties, de Rekenkamer en het ministerie van Buitenlandse Zaken."
Wat was u rol precies als campagneleider bij Oxfam? En specifiek tijdens de giro 555 actie voor Haïti van 2010?
"Een organisatie als Oxfam is voortdurend actief om fondsen voor haar programma's te werven. Ik was verantwoordelijk voor het binnenhalen van projectfinanciering en donaties. Daarnaast was ik verantwoordelijk voor het campagnewerk van Oxfam dat gericht was op de aanpak van structurele oorzaken achter armoede, onrecht en schending van de mensenrechten."
Als campagneleider gaat u ook over het beeld van Oxfam. Imago is erg belangrijk omdat je afhankelijk bent van giften. Heeft u gedacht om het nieuws over de wantoestanden onder de pet te houden om het imago niet te schaden?
"Absoluut niet. Er is direct besloten, nog voordat de details van het wangedrag bij Oxfam Novib bekend waren, om dit te melden bij de Stichting Hulp Organisaties, het ministerie van Buitenlandse Zaken en de Rekenkamer. Of bij het delen van het rapport later ook de specifieke aard van het wangedrag is genoemd, weet ik niet omdat ik daar zelf niet betrokken was."
Had u, achteraf bezien, het nieuws niet duidelijker naar buiten moeten brengen?
"Ja. Met wat we nu weten hadden we achteraf bezien het wangedrag en ook de aard van het wangedrag naar buiten moeten brengen. Dat we dat niet hebben gedaan, daar heeft Farah Karimi terecht haar excuses namens de organisatie voor aangeboden. Oxfam Novib had dit als organisatie beter moeten doen. En omdat ik directielid was, was ik daarvoor medeverantwoordelijk."
De directeur, Farah Karimi, heeft haar excuses aangeboden. Wilt u ook uw excuses aanbieden?
"Het is heel erg wat er is gebeurd. Vooral voor de slachtoffers. Ik bied hen persoonlijk mijn excuses aan en betreur dat ik destijds niet meer heb doorgevraagd."
https://www.rtlnieuws.nl/(...)andaal-oxfam-ik-bied
quote:https://sargasso.nl/quote-van-de-dag-hak-polaks-neus-eraf/
PVV-kamerlid Martin Bosma:
“Ik zou die neuzen gaan afhakken. Ooh, ik zie Clairy Polak al liggen
PVV+SGP+BBB+FvD = 50 ‘zekere’ stemmen voor Bosma.quote:Op donderdag 14 december 2023 09:10 schreef GlennQuagmire het volgende:
Zodadelijk vanaf 10:35 gaat het debat en de stemming beginnen. Zal in 1 stemronde beslist worden, dus lang duurt het niet. Ben benieuwd of Bosma genoeg gematigde VVD'ers en NSC'ers kan overtuigen. Zo niet wordt het Van der Lee.
Waarschijnlijk hier te volgen: https://www.tweedekamer.n(...)viteit?id=2023A07606
Geen schijn van kans, het motorblok steunt Bosma. Dat is ruim voldoende.quote:Op donderdag 14 december 2023 09:15 schreef trein2000 het volgende:
[..]
PVV+SGP+BBB+FvD = 50 ‘zekere’ stemmen voor Bosma.
Ik zet mijn geld op Vd Lee.
Wie is bij jou “het motorblok”? Dat zal vast niet NSC en VVD zijn, want daar is het een vrije kwestie.quote:Op donderdag 14 december 2023 09:17 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Geen schijn van kans, het motorblok steunt Bosma. Dat is ruim voldoende.
Heeft de PVV geen lijstengroep?quote:Op dinsdag 5 december 2023 14:18 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maakt de lijstuitputting voor Wilders ook gelijk weer een stap dichterbij.
Correct. Maar de figuur Bosma is een stuk controversiëler. Zie ook het stuk in de DPG kranten…quote:Op donderdag 14 december 2023 09:19 schreef GlennQuagmire het volgende:
Vd Lee heeft GL/Pvda, D66, en alle kleinere partijen = 55, dus ongeveer net zoveel zekere stemmen. Het komt echt aan op VVD en NSC
De PVV heeft een lijst van 45 kandidaat kamerleden, daarvan zit ook al een deel in de Eerste Kamer. Er zijn wat dat betreft in praktijk 42 kandidaten, anders blijven er zetels in Eerste of Tweede Kamer leeg. Omdat er altijd kamerleden langdurig ziek of zwanger kunnen worden, wil je aan beide kanten minstens 1 en met de grootte van de PVV in de Tweede Kamer het liefst minstens 2 mensen op de reservelijst houden. Hou je dus nog maar 39 over, op 37 zetels.quote:Op donderdag 14 december 2023 09:21 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Heeft de PVV geen lijstengroep?
Bij een lijsten groep heb je binnen een bepaalde kieskring andere kandidaten dan in de rest van Nederland.quote:Op donderdag 14 december 2023 09:25 schreef Hanca het volgende:
[..]
De PVV heeft een lijst van 45 kandidaat kamerleden, daarvan zit ook al een deel in de Eerste Kamer. Er zijn wat dat betreft in praktijk 42 kandidaten, anders blijven er zetels in Eerste of Tweede Kamer leeg. Omdat er altijd kamerleden langdurig ziek of zwanger kunnen worden, wil je aan beide kanten minstens 1 en met de grootte van de PVV in de Tweede Kamer het liefst minstens 2 mensen op de reservelijst houden. Hou je dus nog maar 39 over, op 37 zetels.
Maar goed, de kamervoorzitter blijft gewoon in de fractie, dus dat heeft niks jet lijstuitputting te maken. De voorzitter is gewoon 1 van de 150 leden van de Kamer. Wel kan de PVV dus hooguit 1 of 2 bewindspersonen van de lijst halen.
De PVV had overal dezelfde lijst met 45 kandidaten.quote:Op donderdag 14 december 2023 09:27 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Bij een lijsten groep heb je binnen een bepaalde kieskring andere kandidaten dan in de rest van Nederland.
Je zult dus alle kieskringen moeten controleren, voornamelijk Venlo.
Eventuele zoeken her en der?quote:Op donderdag 14 december 2023 09:30 schreef GlennQuagmire het volgende:
Zijn alle PVV'ers met dubbelfuncties aanwezig vandaag?
Wel een terechte en goede vraag vond ik.quote:Op donderdag 14 december 2023 11:01 schreef GlennQuagmire het volgende:
Beckerman snapt niet dat er geen coalitie en oppositie is
Die zijn er momenteel dan ook niet.quote:Op donderdag 14 december 2023 11:01 schreef GlennQuagmire het volgende:
Beckerman snapt niet dat er geen coalitie en oppositie is
Ik weet het nog zo niet, ook bij enkele linkse partijen is Bosma wel geliefd. Daarbij zetten ze zo Bosma ook buitenspel in de kamer, toch een zwaargewicht voor de PVV. Denk ook dat de NPO hoopt op Bosma, zodat hij hun met rust laat.quote:Op donderdag 14 december 2023 11:33 schreef AlwaysHappy het volgende:
Zal Van der Lee wel worden, maar hoop dat Bosman een kans krijgt.
Bosma heeft geen linkse stem nodig, motorblok is voldoende.quote:Op donderdag 14 december 2023 11:34 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Ik weet het nog zo niet, ook bij enkele linkse partijen is Bosma wel geliefd. Daarbij zetten ze zo Bosma ook buitenspel in de kamer, toch een zwaargewicht voor de PVV. Denk ook dat de NPO hoopt op Bosma, zodat hij hun met rust laat.
Iedereen is het er over eens dat hij prima kan voorzitten (net als Van der Lee overigens), niet iedereen is het er over eens dat hij ook geschikt is om de andere taken van een Kamervoorzitter te vervullen.quote:Op donderdag 14 december 2023 11:34 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Ik weet het nog zo niet, ook bij enkele linkse partijen is Bosma wel geliefd. Daarbij zetten ze zo Bosma ook buitenspel in de kamer, toch een zwaargewicht voor de PVV. Denk ook dat de NPO hoopt op Bosma, zodat hij hun met rust laat.
NSC laat zijn kamerleden de vrije keuze.quote:Op donderdag 14 december 2023 11:37 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Bosma heeft geen linkse stem nodig, motorblok is voldoende.
En terecht. Dat zouden alle partijen moeten doen.quote:Op donderdag 14 december 2023 11:40 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
NSC laat zijn kamerleden de vrije keuze.
VVD ook. Heb ik hem al voorgehouden, reageert hij niet op.quote:Op donderdag 14 december 2023 11:40 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
NSC laat zijn kamerleden de vrije keuze.
Ach fatsoensnorm, die jongen staat er voor de eerste keer, al deel ik niet zijn volledige mening heeft hij het goed gedaan en leuk dat ze hem zo welkom heten in de politiek.quote:Op donderdag 14 december 2023 11:37 schreef superniger het volgende:
10 minuten lang iemand feliciteren met zijn maidenspeech.
De stemming is sowieso anoniem dus zelfs als er partij orders zijn kunnen Kamerleden die negeren.quote:Op donderdag 14 december 2023 11:41 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En terecht. Dat zouden alle partijen moeten doen.
In theorie, inderdaad.quote:Op donderdag 14 december 2023 11:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De stemming is sowieso anoniem dus zelfs als er partij orders zijn kunnen Kamerleden die negeren.
VVD. Ingrid Michon.quote:Op donderdag 14 december 2023 11:41 schreef superniger het volgende:
Van welke partij is deze mevrouw?
In de praktijk ook maar dan is de vraag hoeveel ruggegraat kamerleden hebben en ik denk dat het antwoord daarop "verdomd weinig" zal zijnquote:
Als de kamervoorzitter zeer genereus is 1/24e dag anders minderquote:Op donderdag 14 december 2023 11:44 schreef Tekaschi het volgende:
Hoeveel dagen gaan ze krijgen om al die vragen te beantwoorden, wat een vragen. Had dan per partij een brief opgesteld met vragen en ze behandeld.
Had je anders verwacht? Die kleine linkse partijtjes zullen blijven schoppen tegen de PVV zolang de PVV de grootste is. Die gaan ons de komende jaren weer laten zien dat de burger en Nederland op plek 2 (of zelfs 3) staat.quote:Op donderdag 14 december 2023 11:47 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Ik hoor wel veel kritiek/sneer naar Bosma. Kan aan mij liggen maar toch.
Nu vind ik dat deels ook wel terecht, maar hierdoor denk ik niet dat hij het worden zal.
Blijf je nou zo bezig? Je zou het niet over partijen hebben maar toch kan je het constant niet laten.quote:Op donderdag 14 december 2023 11:51 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Had je anders verwacht? Die kleine linkse partijtjes zullen blijven schoppen tegen de PVV zolang de PVV de grootste is. Die gaan ons de komende jaren weer laten zien dat de burger en Nederland op plek 2 (of zelfs 3) staat.
Ik vind het niet erg dat je PVV stemt. Moet je helemaal zelf weten. Maar het is raar om telkens links schuld te geven dat ze hier vragen over stellen. Het zijn gewoon moties en uitspraken die je niet moet willen in een normale maatschappij. Dan is het niet gek dat je daar vragen over stelt.quote:Op donderdag 14 december 2023 11:51 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Had je anders verwacht? Die kleine linkse partijtjes zullen blijven schoppen tegen de PVV zolang de PVV de grootste is. Die gaan ons de komende jaren weer laten zien dat de burger en Nederland op plek 2 (of zelfs 3) staat.
Pleonasme gespotquote:
Ze kunnen ook vragen stellen over het oxfam debacle, Bosma had die zeer zeker gehad was hij erbij betrokken geweest.quote:Op donderdag 14 december 2023 11:53 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ik vind het niet erg dat je PVV stemt. Moet je helemaal zelf weten. Maar het is raar om telkens links schuld te geven dat ze hier vragen over stellen. Het zijn gewoon moties en uitspraken die je niet moet willen in een normale maatschappij. Dan is het niet gek dat je daar vragen over stelt.
Niet alles is een complot. Niet alles is altijd fout.
Dat zijn gewoon twee partijen. Dat ze dat samen optellen moeten ze zelf weten maar dat maakt ze afzonderlijk niet groter dan een 12/13 zetels per partij.quote:Op donderdag 14 december 2023 11:57 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
PvdA/GL is de 2e partij van deze 2e Kamer.
Wat is Oxford Debacle?quote:Op donderdag 14 december 2023 11:57 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Ze kunnen ook vragen stellen over het oxford debacle, Bosma had die zeer zeker gehad was hij erbij betrokken geweest.
Mens gisteren stuurde je mij nog een PM dat ik je niet persoonlijk moest aanvallen, dan kom je in een ander topic met het argument dat ik het alleen maar over "partijen" heb terwijl ik sinds november niks anders zie van jou dan PVV bashen waarbij de opmerking dat ze pvv geen leden heeft 50% van die inbreng is. Veeg voor je eigen deur. Ja we weten het, je bent niet blij met de Pvv niet blij met de winst en je bent aan het stampvoeten, wat ik een bepaald kliekje steeds zie doen, het is klaar.quote:Op donderdag 14 december 2023 11:52 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Blijf je nou zo bezig? Je zou het niet over partijen hebben maar toch kan je het constant niet laten.
Damn woordenboek, oxfam.quote:Op donderdag 14 december 2023 12:02 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Wat is Oxford Debacle?
En waarom mag je dan niet vragen stellen over de uitspraken en moties van Bosma vroeger? Je haalt continu andere dingen erbij. Ga gewoon in op mijn punt graag. Ben je het er niet mee eens dat je vragen krijgt over dingen die je hebt gedaan of gezegd?
quote:Op donderdag 14 december 2023 12:02 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Mens gisteren stuurde je mij nog een PM dat ik je niet persoonlijk moest aanvallen, dan kom je in een ander topic met het argument dat ik het alleen maar over "partijen" heb terwijl ik sinds november niks anders zie van jou dan PVV bashen waarbij de opmerking dat ze pvv geen leden heeft 50% van die inbreng is. Veeg voor je eigen deur. Ja we weten het, je bent niet blij met de Pvv niet blij met de winst en je bent aan het stampvoeten, wat ik een bepaald kliekje steeds zie doen, het is klaar.
Hier doelde ik op.quote:Op donderdag 14 december 2023 11:09 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Dat mag je vinden, ik stem PVV en ben pro Bosma, maar in het geval van de kamervoorzitter kijk ik neutraal, als het van der Lee wordt dan verdiend hij het ook en kijk ik uit naar zijn voorzitterschap. Ik laat partijbelangen in dit geval achterwege, want dat is ook wat een voorzitter moet doen. Arib was van de PvdA en daar zou ik nooit op kunnen stemmen maar één van de beste voorzitters die we gehad hebben.
Wat was het debacle, precies? Eerder begon je hier al over en gaf je er blijk van de link die je postte niet eens gelezen te hebben en de feiten niet te kennen.quote:
Sneller (D66) heeft dat al op tafel gegooid: Vragen over uitingen op sociale media - https://nos.nl/l/2501204#UPDATE-container-74094660quote:Op donderdag 14 december 2023 12:07 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wat was het debacle, precies? Eerder begon je hier al over en gaf je er blijk van de link die je postte niet eens gelezen te hebben en de feiten niet te kennen.
Wat niet?quote:Op donderdag 14 december 2023 12:14 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Sorry, de bingo is pas vanaf 65+.
Nee zonder dollen, doe maar niet.
Je gaat nog steeds niet in op andere punten.quote:
Dit is een lichtgewicht. Op de verkiezingsavond deed ze ook nogal onhandig over de winst van de PVV door hen niet direct te feliciteren maar uitsluitend te focussen op de winst van NSC. Snap niet dat Omtzigt haar zo hoog op de lijst heeft gezet.quote:Op donderdag 14 december 2023 12:19 schreef superniger het volgende:
Zij is geen fijne spreker.
Iets te veel uuhhs.
Zijn bestuurservaring lijkt me vrij relevant en het wegkijken door o.a. hem als bestuurder in het Oxfam schandaal is dan toch een flink pijnpunt zeker ook gezien het hele Arib gebeuren. De organisatie achter de voorzitter wilt en heeft het recht op een voorzitter die ingrijpt bij grensoverschrijdend gedrag.quote:Op donderdag 14 december 2023 12:29 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Van die domme, niet inhoudelijke kreten in caps.
Duurt lang.quote:Op donderdag 14 december 2023 12:26 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Zal wel ergens na vieren zijn.
Hij kon daar helemaal niet op ingrijpen, heb je uberhaupt gelezen waar dat verhaal over ging? Het enige wat hem te verwijten is is dat hij er niet verder ingedoken is en niet alle details kende, hij was niet verantwoordelijk voor het schandaal en ook niet verantwoordelijk voor ingrijpen erop.quote:Op donderdag 14 december 2023 12:31 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Zijn bestuurservaring lijkt me vrij relevant en het wegkijken door o.a. hem als bestuurder in het Oxfam schandaal is dan toch een flink pijnpunt zeker ook gezien het hele Arib gebeuren. De organisatie achter de voorzitter wilt en heeft het recht op een voorzitter die ingrijpt bij grensoverschrijdend gedrag.
Jeetje, het is maar een internet forumpje. Neem het niet al te serieus.quote:Op donderdag 14 december 2023 12:29 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Van die domme, niet inhoudelijke kreten in caps.
Wat was er dan zo schandalig van Van der Lee?quote:Op donderdag 14 december 2023 12:31 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Zijn bestuurservaring lijkt me vrij relevant en het wegkijken door o.a. hem als bestuurder in het Oxfam schandaal is dan toch een flink pijnpunt zeker ook gezien het hele Arib gebeuren. De organisatie achter de voorzitter wilt en heeft het recht op een voorzitter die ingrijpt bij grensoverschrijdend gedrag.
Zo werkt democratie hequote:
SP/CU zal wel voor vd Lee gaan CDA weet ik niet.quote:Op donderdag 14 december 2023 12:52 schreef phpmystyle het volgende:
zijn ze bij cda,cu, en SP ook biased?
Had gdacht dat die wat opener zouden zijn, iets minder dadendrang.quote:Op donderdag 14 december 2023 12:53 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
SP/CU zal wel voor vd Lee gaan CDA weet ik niet.
Biased? Men mag geen voorkeur hebben voor de 1 of voor de ander ofzo?quote:Op donderdag 14 december 2023 12:52 schreef phpmystyle het volgende:
zijn ze bij cda,cu, en SP ook biased?
Rutte was een kleine joingen toen hij nog bij unilever was. Van der Lee en Arib waren (eind)verantwoordelijk voor iets wat zich direct onder hhen plaatsvond.quote:Op donderdag 14 december 2023 12:50 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Wat was er dan zo schandalig van Van der Lee?
Rutte is toch ook premier geworden terwijl hij niet optrad tegen schandalen bij Unilever in Azie?
Waar heb je het over?quote:Op donderdag 14 december 2023 12:54 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Had gdacht dat die wat opener zouden zijn, iets minder dadendrang.
Er vond helemaal NIETS plaats "direct onder Van der Lee" en hij was er al helemaal niet (eind)verantwoordelijk voor.quote:Op donderdag 14 december 2023 12:54 schreef quo_ het volgende:
[..]
Rutte was een kleine joingen toen hij nog bij unilever was. Van der Lee en Arib waren (eind)verantwoordelijk voor iets wat zich direct onder hhen plaatsvond.
Ik bedoel meer op de links-rechts as. NSC en VVD gaan zelf afwegen, en alle andere fracties hebben hun positie al ingenomen. Was benieuwd hoe andere denken bij cu, cda, en sp daarover.quote:Op donderdag 14 december 2023 12:54 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Biased? Men mag geen voorkeur hebben voor de 1 of voor de ander ofzo?![]()
Wordt lastig stemmen dan..
Eeeh nee. Van der Lee had er helemaal niets mee te maken. Van der Lee werkte bij Oxfam Nederland, het schandaal vond plaats bij Oxfam Groot Brittannie.quote:Op donderdag 14 december 2023 12:54 schreef quo_ het volgende:
[..]
Rutte was een kleine joingen toen hij nog bij unilever was. Van der Lee en Arib waren (eind)verantwoordelijk voor iets wat zich direct onder hhen plaatsvond.
Joost Eenmans begon erover.quote:Op donderdag 14 december 2023 12:59 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Kwam dit ter sprake? Kan het niet volgen helaas.
[ twitter ]
quote:Eerdmans vroeg Van der Lee verder hoe hij wist dat de moordenaar van Pim Fortuyn "waarschijnlijk een milieuactivist was". Hij zou daarover iets hebben gezegd op de avond van de moord.
Had vd Lee niet de NCVeiligheid kunnen bellen?quote:Op donderdag 14 december 2023 12:59 schreef Gehrman het volgende:
[..]
[ twitter ]
Het was in recherchekringen natuurlijk allang duidelijk dat het een milieuactivist was, het was alleen nog niet aan de pers doorgecommuniceerd. Alu-hoedjes van GS maken er weer eens een complot van, als zou Van der Lee van tevoren op de hoogte zijn geweest.quote:Op donderdag 14 december 2023 13:04 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Had vd Lee niet de NCVeiligheid kunnen bellen?
Ah ok wist ik nietquote:Op donderdag 14 december 2023 13:07 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Het was in recherchekringen natuurlijk allang duidelijk dat het een milieuactivist was, het was alleen nog niet aan de pers doorgecommuniceerd. Alu-hoedjes van GS maken er weer eens een complot van, als zou Van der Lee van tevoren op de hoogte zijn geweest.
Nee, die komt er niet, de stemming is anoniem.quote:Op donderdag 14 december 2023 12:52 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Zo werkt democratie he![]()
Ben wel benieuwd of er een lijst komt wie op wie heeft gestemd ook al is het geheim
Soms komen er weleens dingen binnen, of tweets van kamerleden die aangegeven te hebben voor wie te hebben gestemdquote:Op donderdag 14 december 2023 13:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, die komt er niet, de stemming is anoniem.
Ik neem dat aan, maar tenzij Volkert moeilijk zou hebben gedaan over het opgeven van zijn naam wist men dat allang, hij was namelijk al bekend milieuactivist dus bij het opgeven van zijn naam was het meteen duidelijk. GeenStijlers zijn alleen niet bepaald de scherpste messen uit de la.quote:
Ik vind het eigenlijk wel logisch dat ze allemaal wat vragen willen stellen voordat ze daadwerkelijk stemmen. Als volk willen we toch ook altijd zoveel mogelijk weten voordat we een partij een stem geven?quote:Op donderdag 14 december 2023 13:19 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Wat een circus dit. Stem nou maar.
Ben zelf wel benieuwd naar beantwoording van Bosmaquote:Op donderdag 14 december 2023 13:19 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Leuk een dagje vullen zo, toch? Het uurloon x aantal kamerleden en op naar de volgende theatershowquote:Op donderdag 14 december 2023 13:19 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
In Hollywood-termen heet zo een dag als vandaag een 'filler'.quote:Op donderdag 14 december 2023 13:21 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk wel logisch dat ze allemaal wat vragen willen stellen voordat ze daadwerkelijk stemmen. Als volk willen we toch ook altijd zoveel mogelijk weten voordat we een partij een stem geven?
quote:Op donderdag 14 december 2023 13:24 schreef KNAK het volgende:
[..]
Leuk een dagje vullen zo, toch? Het uurloon x aantal kamerleden en op naar de volgende theatershow
[..]
In Hollywood-termen heet zo een dag als vandaag een 'filler'.
Uitslag staat al vast, gewoon beetje op de spreekstoel een dagje met zn allen vollullen.
Ze worden niet betaald per uur hequote:Op donderdag 14 december 2023 13:24 schreef KNAK het volgende:
[..]
Leuk een dagje vullen zo, toch? Het uurloon x aantal kamerleden en op naar de volgende theatershow
[..]
Uitslag staat al vast, gewoon beetje op de spreekstoel een dagje met zn allen vollullen.
Ja, dat kan maar de stemming zelf is anoniem dus je zal geen lijst krijgen van exact wie op wie gestemd heeft.quote:Op donderdag 14 december 2023 13:10 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Soms komen er weleens dingen binnen, of tweets van kamerleden die aangegeven te hebben voor wie te hebben gestemd
quote:Op donderdag 14 december 2023 13:24 schreef KNAK het volgende:
[..]
[..]
BBB/NSC/VVD hebben sleutelpositie de rest van de stemmen staat wel vast of is zo klein dat het weinig uitmaakt (CDA).quote:Op donderdag 14 december 2023 11:37 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Bosma heeft geen linkse stem nodig, motorblok is voldoende.
Ja, compleet overbodige shitshow.quote:Op donderdag 14 december 2023 13:24 schreef KNAK het volgende:
[..]
[..]
Maar NSC en VVD gaan niet in zijn geheel voor Bosma of voor Van der Lee, zo lijkt het. Het kan dus best heel spannend worden wie het grootste deel van die 2 partijen binnen haalt.quote:Op donderdag 14 december 2023 13:47 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
BBB/NSC/VVD hebben sleutelpositie de rest van de stemmen staat wel vast of is zo klein dat het weinig uitmaakt (CDA).
Ja was al wat gaan rekenen, als ik Plas zo hoorde dan gaat BBB wel voor Bosma en dan heb je op dit moment de situatie dat van der Lee 50 min of meer zekere stemmen heeft en dat Bosma 51 min of meer zekere stemmen heeft met VVD/NSC en CDA als de kingmakers.quote:Op donderdag 14 december 2023 14:12 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar NSC en VVD gaan niet in zijn geheel voor Bosma of voor Van der Lee, zo lijkt het. Het kan dus best heel spannend worden wie het grootste deel van die 2 partijen binnen haalt.
Als Bosma minister wordt, dan kan Agema of Wilders dat niet worden. Anders zouden er wel eens lege zetels in de Kamer kunnen overblijven.quote:Op donderdag 14 december 2023 14:23 schreef Montagui het volgende:
Mij maakt het niet uit wie het wordt.
Ik kan Bosma wel waarderen als kamervoorzitter, die van der Lee heb ik nog niet meegemaakt als kamervoorzitter.
Mocht Bosma het niet worden dan zie ik voor hem wel een job als minister van cultuurzaken etc.
Lijst van 45, dus er is wel iets van ruimte.quote:Op donderdag 14 december 2023 14:33 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als Bosma minister wordt, dan kan Agema of Wilders dat niet worden. Anders zouden er wel eens lege zetels in de Kamer kunnen overblijven.
Sowieso kan de PVV-fractie niet zonder en Wilders, en Agema en Bosma.quote:Op donderdag 14 december 2023 14:33 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als Bosma minister wordt, dan kan Agema of Wilders dat niet worden. Anders zouden er wel eens lege zetels in de Kamer kunnen overblijven.
37 kamerleden, dan hou je er maar 8 over terwijl er 30 ministers en staatsen benodigd zijn.quote:Op donderdag 14 december 2023 14:36 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Lijst van 45, dus er is wel iets van ruimte.
Hopen dat Geert nog wat talent buiten de lijst heeft.quote:Op donderdag 14 december 2023 14:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
37 kamerleden, dan hou je er maar 8 over terwijl er 30 ministers en staatsen benodigd zijn.
Timmermans wilde uitstel totdat het kabinet heeft gereageerd, gisteren hebben ze een fopbrief ontvangen.quote:Op donderdag 14 december 2023 14:39 schreef GlennQuagmire het volgende:
Dacht dat ze hadden besloten om even te wachten met stemmen over die motie
Tot ze antwoord hadden van het kabinet over de motie en die was er vanochtend (kabinet ontraadt de motie).quote:Op donderdag 14 december 2023 14:39 schreef GlennQuagmire het volgende:
Dacht dat ze hadden besloten om even te wachten met stemmen over die motie
Het had al lang klaar moeten zijn !quote:
Ondertekend door Yesilgoz?quote:Op donderdag 14 december 2023 14:40 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Tot ze antwoord hadden van het kabinet over de motie en die was er vanochtend (kabinet ontraadt de motie).
quote:Op donderdag 14 december 2023 14:41 schreef quo_ het volgende:
[..]
Het had al lang klaar moeten zijn !
Het theater van vandaag is een goed voorbeeld van de inefficientie en stroperigheid van onze democratie en bestuur.
Net als gewone mensen beginnen om 8 uur
Beide kandidaten 5 minuten spreektijd geven om zich te positioneren en vervolgens een uurtje vragen stellen en beantwoorden.
Daarna stemmen en tellen.
Het had voor de koffie klaar kunnen zijn i.p.v. een dag lang leuteren en punten proberen te scoren.
Oh, dus als je om 8:30 begint of om 9:00 ben je geen gewoon mens? Bijzondere insteek wel.quote:Op donderdag 14 december 2023 14:41 schreef quo_ het volgende:
[..]
Het theater van vandaag is een goed voorbeeld van de inefficientie en stroperigheid van onze democratie en bestuur.
Beide kandidaten 5 minuten spreektijd geven om zich te positioneren en vervolgens een uurtje vragen stellen en beantwoorden.
Het had voor de koffie klaar kunnen zijn i.p.v. een dag lang leuteren en punten proberen te scoren.
Dion Graus als minister-president.quote:Op donderdag 14 december 2023 14:36 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Sowieso kan de PVV-fractie niet zonder en Wilders, en Agema en Bosma.
Dat mag niet, kamerleden hebben het recht om uit het hele land te komen, daarom beginnen ze regulier niet voor 10 uurquote:Op donderdag 14 december 2023 14:41 schreef quo_ het volgende:
[..]
Dierendag nationale vrije feestdag. Je dier kan je dan bij de imam, pastor of een dierenfluisteraar laten zegenenquote:Op donderdag 14 december 2023 14:42 schreef superniger het volgende:
[..]
Dion Graus als minister-president.
Hoe zit het met die mishandeling? Is dat afgehandeld?quote:Op donderdag 14 december 2023 14:42 schreef superniger het volgende:
[..]
Dion Graus als minister-president.
Zou wel leuk zijn, een extra vrije dag in de 2e helft vh jaarquote:Op donderdag 14 december 2023 14:44 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Dierendag nationale vrije feestdag. Je dier kan je dan bij de imam, pastor of een dierenfluisteraar laten zegenen
We hebben al zo'n beetje de minste feestdagen, dus ik ben er voor.quote:Op donderdag 14 december 2023 14:45 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Zou wel leuk zijn, een extra vrije dag in de 2e helft vh jaar
Man wat ben je weer zuur.quote:Op donderdag 14 december 2023 14:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oh, dus als je om 8:30 begint of om 9:00 ben je geen gewoon mens? Bijzondere insteek wel.
Ook goed. Dan had het om 12 uur klaar kunnen zijn.quote:Op donderdag 14 december 2023 14:43 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Dat mag niet, kamerleden hebben het recht om uit het hele land te komen, daarom beginnen ze regulier niet voor 10 uur
Niks zuur aan, jij formuleert het raar. De werktijden van de 2e Kamerleden zijn overigens niet beperkt tot wanneer men in de plenaire zaal zit dus je hele post is eigenlijk een beetje onzin.quote:Op donderdag 14 december 2023 14:49 schreef quo_ het volgende:
[..]
Man wat ben je weer zuur.
De meerderheid van de nederlandse werknemer begint de werkdag tussen 7 en 9 uur, dus ik neem gewoon 8 uur als voorbeeld.
K vind het zelf allemaal wat wolligquote:Op donderdag 14 december 2023 14:53 schreef Whiskers2009 het volgende:
Van der Lee zegt m.i. wel goede dingen nu. En hij spreekt wél goed en met een prettige stem.
Van der Lee straalt rust uit, maar lijkt mij niet opgewassen als het er heftig aan toe gaat.quote:Op donderdag 14 december 2023 14:56 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
K vind het zelf allemaal wat wollig
wolf in schaapsvegankleren.quote:Op donderdag 14 december 2023 14:57 schreef Rnie het volgende:
[..]
Van der Lee straalt rust uit, maar lijkt mij niet opgewassen als het er heftig aan toe gaat.
Lijkt meer op een gore smeercampagne van JA21.quote:Op donderdag 14 december 2023 12:59 schreef Gehrman het volgende:
[..]
[ twitter ]
quote:Op donderdag 14 december 2023 14:57 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
wolf in schaapsvegankleren.
Als bij Bosma het verleden relevant is dan is dat bij vd Lee ook en vd Lee zijn daadwerkelijke gedrag is dat die nadat die was geïnformeerd over de misstanden bij Oxfam in Haïti daar niets aan heeft gedaan en dat die eerder dan anderen al wist uit welke hoek de dader kwam bij de moord uit Fortuyn (zijn eigen hoek).quote:Op donderdag 14 december 2023 14:58 schreef archito het volgende:
[..]
Lijkt meer op een gore smeercampagne van JA21.
Waar Bosma wordt aangesproken op zijn daadwerkelijke gedrag, wordt er bij vd Lee van alles bijgehaald zoals Fortuyn en Oxfam Novib. Ik heb liever dat ze gewoon eerlijk zeggen dat ze om politieke redenen op Bosma stemmen i.p.v. te proberen iemand anders kapot te maken.
Goh dat wisten we nog niet. Wat zijn we toch gezegend met zo'n deskundige in ons midden.quote:Op donderdag 14 december 2023 14:52 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Niks zuur aan, jij formuleert het raar. De werktijden van de 2e Kamerleden zijn overigens niet beperkt tot wanneer men in de plenaire zaal zit dus je hele post is eigenlijk een beetje onzin.
Beetje jammer ditquote:Op donderdag 14 december 2023 14:57 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
wolf in schaapsvegankleren.
Alweer, dat verhaal over Oxfam wat je ophangt slaat nergens op en dat de Telegraaf graag linkse politici zwart maakt wisten we al langer.quote:Op donderdag 14 december 2023 15:00 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Als bij Bosma het verleden relevant is dan is dat bij vd Lee ook en vd Lee zijn daadwerkelijke gedrag is dat die nadat die was geïnformeerd over de misstanden bij Oxfam in Haïti daar niets aan heeft gedaan en dat die eerder dan anderen al wist uit welke hoek de dader kwam bij de moord uit Fortuyn (zijn eigen hoek).
Wouter de Winter had ook nog een anekdote over de wat meer onsmakelijke kanten van Van de Lee, zoals ik al zei wolf in schaapskleren.
Nogmaals, Van der Lee zat helemaal niet bij Oxfam Groot-Brittanie en de politie wist dat allang van Volkert. Die hebben hoogstwaarschijnlijk de AIVD geinformeerd en die hebben op hun beurt alle fracties bijgepraat voordat het publiek het wist zoals dat wel vaker gaat bij nationale veiligheidsissues.quote:Op donderdag 14 december 2023 15:00 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Als bij Bosma het verleden relevant is dan is dat bij vd Lee ook en vd Lee zijn daadwerkelijke gedrag is dat die nadat die was geïnformeerd over de misstanden bij Oxfam in Haïti daar niets aan heeft gedaan en dat die eerder dan anderen al wist uit welke hoek de dader kwam bij de moord uit Fortuyn (zijn eigen hoek).
Wouter de Winter had ook nog een anekdote over de wat meer onsmakelijke kanten van Van de Lee, zoals ik al zei wolf in schaapskleren.
Beetje gek dat vd Lee zelf zijn excuses heeft aangeboden voor zijn handelen van toen als het nergens op slaat en enkel omdat het een journalist van de T is maakt een anekdote nog geen onzin.quote:Op donderdag 14 december 2023 15:03 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Alweer, dat verhaal over Oxfam wat je ophangt slaat nergens op en dat de Telegraaf graag linkse politici zwart maakt wisten we al langer.
vd Lee heeft Rosenmöller geïnformeerd erover voordat Rosenmöller geïnformeerd was door AIVD/politie whatever. Dat is het hele punt, Rosenmöller vertelt in dat boek hoe die via vd Lee hoorde uit welke hoek de dader kwam, dat kwam dus niet via AIVD/politie.quote:Op donderdag 14 december 2023 15:04 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Nogmaals, Van der Lee zat helemaal niet bij Oxfam Groot-Brittanie en de politie wist dat allang van Volkert. Die hebben hoogstwaarschijnlijk de AIVD geinformeerd en die hebben op hun beurt alle fracties bijgepraat voordat het publiek het wist zoals dat wel vaker gaat bij nationale veiligheidsissues.
GS is een lelijke smeercampagne begonnen. Wel een mooie foto van die kale geilneef trouwens, ligt er mooi bij.
Daar is de rechtse smeercampagne dus op gericht, om goedgelovige mensen zoals jij blijkbaar dit soort dingen in het hoofd te prenten. Het werkt dus wel helaas.quote:Op donderdag 14 december 2023 15:00 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Wat geeft jou die indruk?quote:Op donderdag 14 december 2023 14:57 schreef Rnie het volgende:
[..]
Van der Lee straalt rust uit, maar lijkt mij niet opgewassen als het er heftig aan toe gaat.
Die excuses waren volkomen onnodig, hem trof helemaal geen blaam. Misplaatst schuldgevoel naar mijn mening.quote:Op donderdag 14 december 2023 15:04 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Beetje gek dat vd Lee zelf zijn excuses heeft aangeboden voor zijn handelen van toen als het nergens op slaat en enkel omdat het een journalist van de T is maakt een anekdote nog geen onzin.
Zou makkelijker zijn als hij vraag voor vraag beantwoord.quote:Op donderdag 14 december 2023 15:04 schreef Rnie het volgende:
Waar heeft van der Lee het allemaal over joh?
Bij NGO's werken wel meer mensen die het leed van de hele wereld met zich meetorsen. Lastig voor henzelf maar verder niets mis mee natuurlijk.quote:Op donderdag 14 december 2023 15:06 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Die excuses waren volkomen onnodig, hem trof helemaal geen blaam. Misplaatst schuldgevoel naar mijn mening.
Niets wat hij deed was onoirbaar of niet in de haak.
Nee, want dan valt er totaal niet naar te luisteren. Dan is iedereen na 5 min afgehaaktquote:Op donderdag 14 december 2023 15:06 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Zou makkelijker zijn als hij vraag voor vraag beantwoord.
Voor de luisteraars thuis miss welquote:Op donderdag 14 december 2023 15:08 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, want dan valt er totaal niet naar te luisteren. Dan is iedereen na 5 min afgehaakt
Dat zie je vaker. Dat redelijke mensen nog wel eens aan zelfkastijding doen omdat ze zich daar toe gedwongen voelen.quote:Op donderdag 14 december 2023 15:06 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Die excuses waren volkomen onnodig, hem trof helemaal geen blaam. Misplaatst schuldgevoel naar mijn mening.
Niets wat hij deed was onoirbaar of niet in de haak.
En? Van der Lee had het niet via de inlichtingendiensten?quote:Op donderdag 14 december 2023 15:04 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Beetje gek dat vd Lee zelf zijn excuses heeft aangeboden voor zijn handelen van toen als het nergens op slaat en enkel omdat het een journalist van de T is maakt een anekdote nog geen onzin.
[..]
vd Lee heeft Rosenmöller geïnformeerd erover voordat Rosenmöller geïnformeerd was door AIVD/politie whatever. Dat is het hele punt, Rosenmöller vertelt in dat boek hoe die via vd Lee hoorde uit welke hoek de dader kwam, dat kwam dus niet via AIVD/politie.
De vraag wordt nu door de NSC gesteld.quote:
Ik vind Bosma een veel betere en leukere kamervoorzitter dan Van der Lee maar de lasterlijke suggesties van GS zijn smerig vies.quote:Op donderdag 14 december 2023 15:09 schreef Tijger_m het volgende:
Ik heb overigens niets voor (of tegen) van der Lee, ik had persoonlijk liever Roelien Kamminga kandidaat zien worden en de positie krijgen.
Ik heb wel iets tegen Bosma, zijn uitspraken door de jaren heen en zijn steun aan Wilders en diens uitspraken maken hem ongeschikt voor mij maar wij hebben hier geen stem in dus whatever.
Ik vroeg het aan jou. Wat jou die indruk geeft.quote:Op donderdag 14 december 2023 15:10 schreef Rnie het volgende:
[..]
De vraag wordt nu door de NSC gesteld.![]()
Zie post.quote:Op donderdag 14 december 2023 15:11 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik vroeg het aan jou. Wat jou die indruk geeft.
Voor de onderlinge sfeer zal het wel goed zijn. Denk dat DENKquote:Op donderdag 14 december 2023 15:10 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik vind Bosma een veel betere en leukere kamervoorzitter dan Van der Lee maar de lasterlijke suggesties van GS zijn smerig vies.
Het is ook achterlijk om excuses aan te meoten bieden voor iets waar je niks mee te maken hebt gehad.quote:Op donderdag 14 december 2023 15:08 schreef archito het volgende:
[..]
Dat zie je vaker. Dat redelijke mensen nog wel eens aan zelfkastijding doen omdat ze zich daar toe gedwongen voelen.
Wilders biedt gewoon nergens excuses voor aan, hoe kwetsend en discriminerend zijn uitspraken ook waren.
En een groot deel van Nederland vindt dat allemaal wel prima en roept over van der Lee 'Zie je wel, hij biedt excuses aan, dus hij is schuldig!'
quote:Op 23 mei 2002 deed Van Vroonhoven haar intrede in de Tweede Kamer. Ze was er woordvoerder belastingen en hield zich bezig met cultuurbeleid en startende ondernemers. Tussen 13 mei en 17 augustus 2008 werd ze tijdelijk als Tweede Kamerlid vervangen door Ine Aasted-Madsen. Ze was geen kandidaat voor de Tweede Kamerverkiezingen 2010, waardoor haar Kamerlidmaatschap op 17 juni 2010 ophield. Tussen 11 maart 2010 en eind 2011 zat ze voor het CDA in de gemeenteraad van Den Haag.
Van 7 mei 2014 tot 17 december 2017 was Van Vroonhoven wethouder in de gemeente Hilversum. Haar portefeuille bevatte wonen en grondzaken, natuur, milieu en duurzaamheid en monumentenzorg. Zij legde haar functie per 17 december 2017 neer; haar echtgenoot had een betrekking gevonden in Melbourne, Australië en het hele gezin Van Vroonhoven emigreerde mee.
In 2022 keerde Van Vroonhoven terug naar Nederland. Ze was vanaf september dat jaar fractiemedewerker en woordvoerder van Pieter Omtzigt. Voor de Tweede Kamerverkiezingen van november 2023 was ze de nummer 2 op de kandidatenlijst van Nieuw Sociaal Contract (NSC) en behaalde ze 44.045 voorkeurstemmen.[2] Sinds 6 december 2023 neemt ze opnieuw zitting in de Tweede kamer.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Nicolien_van_Vroonhoven-Kok
Excuses voor het verleden prima maar dan niet als het zo politiek wordt maar echt vanuit de persoon zelf.quote:Op donderdag 14 december 2023 15:12 schreef Zorro het volgende:
[..]
Het is ook achterlijk om excuses aan te meoten bieden voor iets waar je niks mee te maken hebt gehad.
Zie de slavernijexcuses
Wat zou goed zijn voor de onderlinge sfeer?quote:Op donderdag 14 december 2023 15:12 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Voor de onderlinge sfeer zal het wel goed zijn. Denk dat DENKook wel in de loop van de tijd er prettig bij zou voelen.
Om eerlijk te zijn zie ik vd Lee geen grapje maken of een leuke opmerking maken, dat zie ik bij Bosma wel.quote:Op donderdag 14 december 2023 15:16 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wat zou goed zijn voor de onderlinge sfeer?
Iemands functioneren zou je niet mogen vermengen met iemands politieke of religieuze voorkeur imo,quote:Op donderdag 14 december 2023 15:09 schreef Tijger_m het volgende:
Ik heb overigens niets voor (of tegen) van der Lee, ik had persoonlijk liever Roelien Kamminga kandidaat zien worden en de positie krijgen.
Ik heb wel iets tegen Bosma, zijn uitspraken door de jaren heen en zijn steun aan Wilders en diens uitspraken maken hem ongeschikt voor mij maar wij hebben hier geen stem in dus whatever.
DENK en de PVV hebben natuurlijk zeker in stijl wel enige overlap. Ik heb wel eens het idee dat die beter met elkaar overweg kunnen dan veel andere fracties onderling.quote:Op donderdag 14 december 2023 15:12 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Voor de onderlinge sfeer zal het wel goed zijn. Denk dat DENKook wel in de loop van de tijd er prettig bij zou voelen.
Ik vind kroketten altijd erg gezellig.quote:Op donderdag 14 december 2023 15:16 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wat zou goed zijn voor de onderlinge sfeer?
Ik heb wel iets tegen v.d. Lee maar Roelien Kamminga zou inderdaad een prima voorzitter zijn geweest. Neem aan dat ze wel weer ondervoorzitter wordt en dat we haar dus vaak genoeg zullen zienquote:Op donderdag 14 december 2023 15:09 schreef Tijger_m het volgende:
Bosma blijft overigens mijn favoriet .quote:Ik heb wel iets tegen Bosma, zijn uitspraken door de jaren heen en zijn steun aan Wilders en diens uitspraken maken hem ongeschikt voor mij maar wij hebben hier geen stem in dus whatever.
Ja precies, maar zoiets zie ik ook wel bij BBB, SP, PvdD.quote:Op donderdag 14 december 2023 15:19 schreef -XOR- het volgende:
[..]
DENK en de PVV hebben natuurlijk zeker in stijl wel enige overlap. Ik heb wel eens het idee dat die beter met elkaar overweg kunnen dan veel andere fracties onderling.
Ze hebben allebei gewoon een andere stijl . Van der Lee krijgt ook niet echt de kans . Hij staat al met 3-0 achter .quote:Op donderdag 14 december 2023 15:17 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Om eerlijk te zijn zie ik vd Lee geen grapje maken of een leuke opmerking maken, dat zie ik bij Bosma wel.
Helder. Ik zie daar persoonlijk niet direct een meerwaarde in voor de onderlinge verhoudingen overigens.quote:Op donderdag 14 december 2023 15:17 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Om eerlijk te zijn zie ik vd Lee geen grapje maken of een leuke opmerking maken, dat zie ik bij Bosma wel.
quote:Op donderdag 14 december 2023 15:20 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Ik vind kroketten altijd erg gezellig.
En wat voor audi en BMW ? Zit ook veel verschil tussenquote:Op donderdag 14 december 2023 15:26 schreef phpmystyle het volgende:
Wordt veel te veel aandacht aanbesteed. Who cares wie het doet ook, zijn beide goede kandidaten. Je kan kiezen tussen een audi of bmw.
Nou zijn beide bovenmatige managertypes, dus ik zou zeggen een a6 en/of 5 seriequote:Op donderdag 14 december 2023 15:27 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
En wat voor audi en BMW ? Zit ook veel verschil tussen
Ik ga voor de fietsquote:Op donderdag 14 december 2023 15:26 schreef phpmystyle het volgende:
Wordt veel te veel aandacht aanbesteed. Who cares wie het doet ook, zijn beide goede kandidaten. Je kan kiezen tussen een audi of bmw.
Laat dan maar, hoor, geen ruimte in die sedans voor de hondquote:Op donderdag 14 december 2023 15:30 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nou zijn beide bovenmatige managertypes, dus ik zou zeggen een a6 en/of 5 serie
Van beide is een stationwagen beschikbaar.quote:Op donderdag 14 december 2023 15:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Laat dan maar, hoor, geen ruimte in die sedans voor de hond
quote:Op donderdag 14 december 2023 15:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Laat dan maar, hoor, geen ruimte in die sedans voor de hond
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
2 uur? Het is begonnen om 10:15, ze zijn al ruim 4 uur bezig excl. pauze.quote:Op donderdag 14 december 2023 15:46 schreef Dutch_view het volgende:
Dit debat duurt al bijna 2 uren, hoe lang gaat het dan bij Bosma dan nog duren? Daar zal het mogelijk nog wel langer duren denk ik
Bij Bosma komen vanuit de EU alleen Hongarije, Italië en Slowakije nog op bezoek.quote:Op donderdag 14 december 2023 15:34 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Chinezen willen miss niet komen als vd Lee voorzitter wordt
Als hij slim is snikt en huilt hij het uit en zegt hij over alles sorry zodat er misschien nog meer mensen op hem gaan stemmenquote:Op donderdag 14 december 2023 15:46 schreef Dutch_view het volgende:
Dit debat duurt al bijna 2 uren, hoe lang gaat het dan bij Bosma dan nog duren? Daar zal het mogelijk nog wel langer duren denk ik
Ik bedoelde eigenlijk dat deze kandidaat aan het woord isquote:Op donderdag 14 december 2023 15:47 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
2 uur? Het is begonnen om 10:15, ze zijn al ruim 4 uur bezig excl. pauze.
Tranen doen het altijd goed op tvquote:Op donderdag 14 december 2023 15:47 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Als hij slim is snikt en huilt hij het uit en zegt hij over alles sorry zodat er misschien nog meer mensen op hem gaan stemmen
Veel vragen beantwoorden kost veel tijd.quote:Op donderdag 14 december 2023 15:48 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Ik bedoelde eigenlijk dat deze kandidaat aan het woord is
En dan tweede termijn nog.quote:Op donderdag 14 december 2023 15:46 schreef Dutch_view het volgende:
Ze mogen nog reflecteren op de antwoorden en moties indienen.quote:Op donderdag 14 december 2023 15:55 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Huh? Ze kunnen nu toch meteen vragen stellen?
Moties indienen? Bij de verkiezing van een Kamervoorzitter?quote:Op donderdag 14 december 2023 15:57 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Ze mogen nog reflecteren op de antwoorden en moties indienen.
Jazeker mag dat.quote:Op donderdag 14 december 2023 15:59 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Moties indienen? Bij de verkiezing van een Kamervoorzitter?
Na gisteren mag alles qua moties, verwacht ieder moment Yesilgoz met weer een motie over iets totaal andersquote:Op donderdag 14 december 2023 16:02 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Jazeker mag dat.
Als jij wilt dat de nieuwe voorzitter voortaan iedereen onzijdig met "het" aanspreekt dan kun je daarover een motie indienen.
Maar ook de veilige werk sfeer, werkdruk, slechte antwoorden van het kabinet of de bejegening in de kamer kunnen tot moties leiden.
Nee die is er na.quote:Op donderdag 14 december 2023 16:04 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Na gisteren mag alles qua moties, verwacht ieder moment Yesilgoz met weer een motie
Ik kan er wel een paar bedenken maar ik vermoed dat Bosma er niet om zou kunnen lachenquote:Op donderdag 14 december 2023 16:07 schreef Whiskers2009 het volgende:
Bosma probeert iets te geforceerd grappig te doen..
Bosma? Hoe weet jij dat dan? Jij bent wester die journalist?quote:Op donderdag 14 december 2023 16:16 schreef TjjWester het volgende:
Het is wel gladjanus en misbruikt het personeel.
Bosma heeft zich in de afgelopen jaren echt wel bewezen en is als voorzitten geliefd op links en rechts. Als persoon is een heel ander verhaal.quote:Op donderdag 14 december 2023 16:21 schreef OmniRocket het volgende:
Leuk zo'n sollicitatie, uiteindelijk gaat het voornamelijk over de stemmen van NSC/VVD naar je toe te trekken. Links daarvan stemt van der Lee, rechts daarvan stemt Bosma.
Wordt totaal niet gekeken naar de geschiktheid van iemand.
Hij heeft een minutenlang betoog gehouden dat het personeel van de tweede kamer zo fan van hem is en dat zwevende kiezers maar moeten luisteren naar het personeel.quote:Op donderdag 14 december 2023 16:18 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Bosma? Hoe weet jij dat dan? Jij bent wester die journalist?
Hij probeert het Kamerpersoneel te behoeden voor toekomstige idiote werktijden, dus om 23:00 uur voortaan afronden.quote:Op donderdag 14 december 2023 16:16 schreef TjjWester het volgende:
Het is wel gladjanus en misbruikt het personeel.
Zuurheid spat eraf. Voelt zich natuurlijk gekwetst.quote:Op donderdag 14 december 2023 16:24 schreef superniger het volgende:
Wat zuur van Klaver.
Was gewoon een grap.
Als medewerker zou ik er niet blij mee zijn om ongevraagd in kamp Bosma terecht te komen, ongeacht zijn goede voorstel over artikel 81.quote:Op donderdag 14 december 2023 16:24 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Hij probeert het Kamerpersoneel te behoeden voor toekomstige idiote werktijden, dus om 23:00 uur voortaan afronden.
Wie weet loopt de stream achter en is die kwiebus van DENK nog aan het woordquote:
Kan ook. Misschien kijkt ze nu naar van der Leequote:Op donderdag 14 december 2023 16:39 schreef Zorro het volgende:
[..]
Wie weet loopt de stream achter en is die kwiebus van DENK nog aan het woord
Ja, dit is wel een beetje de reden dat Links de touch kwijt is met "het gewone volk" hèquote:Op donderdag 14 december 2023 16:24 schreef superniger het volgende:
Wat zuur van Klaver.
Was gewoon een grap.
Niet van eventuele gevolgen.quote:Op donderdag 14 december 2023 17:03 schreef Cyan9 het volgende:
Bosma heeft er geen actieve herinneringen aan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |