abonnement Unibet Coolblue
pi_211453816
Over een week wordt de nieuwe tweede kamer geïnstalleerd, Vera Bergkamp zal hier niet in plaatsnemen, dus is er een nieuwe voorzitter nodig. Wie gaat het worden? Zal Martin Bosma eindelijk op de door hem zo begeerde stoel kunnen plaatsnemen, of wil hij liever minister worden? Kan er überhaupt iemand uit het huidige presidium voorzitter worden, aangezien de kwestie Arib aan het hele presidium kleeft? Zijn er al geruchten van mogelijke kandidaten?
pi_211453932
Zal wel Bosma worden.
pi_211454380
quote:
3s.gif Op dinsdag 28 november 2023 13:09 schreef TjjWester het volgende:
Ik vraag me af wat er met Bosma gaat gebeuren: hij wil al jaren voorzitter worden en volgens vele is hij capabel genoeg en licht het afwijzen vooral aan zijn partij.

Benieuwd of hij mag van ome Geert.
speak only if it improves the silence.
pi_211454464
Ben wel benieuwd wat Bosma doet. Hij is wat mij betreft de enige die het fractievoorzitterschap van Wilders over kan nemen bij de PVV, zou hij daar niet op mikken?

Als fractievoorzitter nu ben je ook gelijk beoogd opvolger van Wilders, natuurlijk.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 28 november 2023 @ 13:28:00 #5
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_211454520
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 13:21 schreef Hanca het volgende:
Als fractievoorzitter nu ben je ook gelijk beoogd opvolger van Wilders, natuurlijk.
Dat lijkt me eigenlijk helemaal geen begeerde positie.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 28 november 2023 @ 13:30:11 #6
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_211454541
Bosma zelf zal zich ongetwijfeld kandidaat willen stellen, en zijn (vervangend) voorzitterswerk was in principe ook keurig voor elkaar dus daar zit niet zo'n probleem in. De uitdaging ligt vooral in de samenstelling van de PVV-fractie, want daar zit wel veel ervaring maar weinig zelfstandigheid en kwaliteit, dus je kunt daar niet te veel mensen uit wegtrekken om functies elders (zoals minister of kamervoorzitter) te bekleden. Er zijn ook gewoon niet veel reserves, en het risico op dissidenten of noodgedwongen exits ligt nog best op de loer.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_211454555
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 13:28 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Dat lijkt me eigenlijk helemaal geen begeerde positie.
Nee, je denkt dat er niemand binnen de PVV fractie opveerde toen Wilders zei dat 65 ook voor hem 65 was en dat hij dus helemaal niet meer zo lang mee gaat?

Iemand zal hem dan toch moeten opvolgen, je kunt moeilijk de partij opheffen en de fractieleden verbieden iets nieuws te beginnen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 28 november 2023 @ 13:33:58 #8
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_211454574
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 13:31 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, je denkt dat er niemand binnen de PVV fractie opveerde toen Wilders zei dat 65 ook voor hem 65 was en dat hij dus helemaal niet meer zo lang mee gaat?

Iemand zal hem dan toch moeten opvolgen, je kunt moeilijk de partij opheffen en de fractieleden verbieden iets nieuws te beginnen.
De partij ís Geert Wilders, het is in alle opzichten het speeltje van één persoon. Het afbreukrisico is dus enorm, je gaat Mat Herben of Lilian Marijnissen achterna en in het begin alleen maar verliezen. Daar komt dan nog bij dat Bosma vermoedelijk zelf zijn boodschappen kan doen, terwijl Wilders niet zonder beveiliging over straat kan. Dat maakt de functie ook niet echt aantrekkelijk.

Er zal vast wel iemand zijn die heel graag in Wilders zijn voetsporen wil treden, maar ik denk niet dat dat Bosma is. Of Agema. Eerder een backbencher of iemand die nu nog helemaal niet in beeld is. Uiteindelijk zal Wilders ook degene zijn die het bepaalt, want hij is de enige die iemand lid kan maken van zijn eenmansclub.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_211454589
Hopelijk Bosma. De NPO saneren kan ie tegelijkertijd wel via zijn smartphone tussen schorsingen door doen.
  dinsdag 28 november 2023 @ 14:06:00 #10
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211454859
Ik schat dat het een VVD'er gaat worden als een soort compromis
pi_211455211
Dan zou Roelien Kamminga een grote kans maken als lid van het huidige presidium
pi_211455451
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 14:06 schreef Hexagon het volgende:
Ik schat dat het een VVD'er gaat worden als een soort compromis
VVD heeft nog steeds de voorzitter van de Eerste Kamer, dus ik denk niet dat de VVD echt een optie is.

Ik zou Tom van der Lee (PvdA-GL, lid van het presidium) trouwens een hele goede kandidaat vinden, maar ik weet niet of rechts zo'n functie gelijk aan links gaat gunnen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 28 november 2023 @ 15:43:54 #13
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211455505
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 15:35 schreef Hanca het volgende:

[..]
VVD heeft nog steeds de voorzitter van de Eerste Kamer, dus ik denk niet dat de VVD echt een optie is.

Ik zou Tom van der Lee (PvdA-GL, lid van het presidium) trouwens een hele goede kandidaat vinden, maar ik weet niet of rechts zo'n functie gelijk aan links gaat gunnen.
Volgens mij hadden beide partijen wel eens eerder de voorzitter. Je had Anoushka van Miltenburg en Fred de Graaf samen.

En als er een rechtse voorzitter komt dan wil men mogelijk niet de PVV en NSC zal denk ik passen. En de andere partijen zijn te klein. Dus dan kom je weer bij de VVD uit.
pi_211455568
Misschien die Gom? Die is vrijgekomen geloof ik.
gr gr
  dinsdag 28 november 2023 @ 17:05:03 #15
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_211456104
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 november 2023 15:54 schreef Quyxz_ het volgende:
Misschien die Gom? Die is vrijgekomen geloof ik.
Nee hoor, die is nog steeds Eerste Kamerlid. En die functies zijn niet verenigbaar. Bovendien zal iemand die tot voorzitter verkozen wil worden, toch echt eerst in de Tweede Kamer gekozen moeten worden. En volgens mij stond Van Strien niet op de lijst.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_211456124
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 17:05 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Nee hoor, die is nog steeds Eerste Kamerlid. En die functies zijn niet verenigbaar. Bovendien zal iemand die tot voorzitter verkozen wil worden, toch echt eerst in de Tweede Kamer gekozen moeten worden. En volgens mij stond Van Strien niet op de lijst.
Goed punt! Scheelt weer een schandaaltje.
gr gr
pi_211521936
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 15:35 schreef Hanca het volgende:

[..]
VVD heeft nog steeds de voorzitter van de Eerste Kamer, dus ik denk niet dat de VVD echt een optie is.

Ik zou Tom van der Lee (PvdA-GL, lid van het presidium) trouwens een hele goede kandidaat vinden, maar ik weet niet of rechts zo'n functie gelijk aan links gaat gunnen.
Naast Bosma wordt Van der Lee genoemd, Kamminga (VVD) lijkt kansloos: https://dvhn.nl/groningen(...)shamer-28786363.html
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator dinsdag 5 december 2023 @ 09:31:59 #18
236264 crew  capricia
pi_211522034
Is het niet vaak iemand van de (beoogde) oppositie?
Ieg niet van de grootste partij.
Definitely not CIA
pi_211522594
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2023 09:31 schreef capricia het volgende:
Is het niet vaak iemand van de (beoogde) oppositie?
Ieg niet van de grootste partij.
Nee, dat was Bergkamp ook niet. Vaak stemt de beoogde coalitie juist vaak samen op dezelfde kandidaat.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 5 december 2023 @ 10:50:15 #20
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_211522650
Als de geschiedenis niet liegt en zich ook hier herhaalt, zal het wel Bosma worden.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  dinsdag 5 december 2023 @ 11:31:21 #21
498835 Wienerschnitzels
mit kartoffelsalat
pi_211523194
Bosma als die wil, verdient het al heel lang. Buiten wat gebruikelijk is, als je puur kijkt naar gebruikelijk dan was die het allang geweest bijvoorbeeld in 2016 toen de PVV de tweede partij was.
  dinsdag 5 december 2023 @ 11:33:41 #22
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_211523229
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2023 11:31 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Bosma als die wil, verdient het al heel lang. Buiten wat gebruikelijk is, als je puur kijkt naar gebruikelijk dan was die het allang geweest.
Gelukkig overheerste in de vorige Kamer de beschaving.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_211523426
Qua het voorzitten van debatten kan ik trouwens Van der Lee en Bosma beide enorm waarderen, meer dan Bergkamp, Arib, Van Miltenburg of Verbeet. Dus wat dat betreft lijkt de Kamer er op vooruit te gaan.

Maar zoals nu wel duidelijk bekend is de voorzitter ook leidinggevende over een hele grote groep ambtenaren en is een voorzitter ook een representatieve functie (vangt buitenlandse delegaties op, gaat namens de Kamer naar het buitenland, is bij officiële gelegenheden zoals herdenkingen aanwezig en spreekt daar ook vaak). Dan vind ik Bosma, die ook binnen de PVV fractie niet bekend staat om het feit dat je makkelijk met hem kunt werken en die natuurlijk zeer veel zeer controversiële zaken heeft gezegd, gewoon veel minder geschikt.

Maar ik hoop vooral dat er oog is voor het personeel.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 5 december 2023 @ 12:01:44 #24
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_211523605
Het doet me wel denken aan de uitspraak van Youp, toen ze Deetman Kamervoorzitter maakten: Die stoel is toch geen afvalbak?
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_211524927
Martin Bosma, alvast een goed makertje voor de PVV dat ze niet gaan regeren. Prima voorzitter overigens.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  dinsdag 5 december 2023 @ 14:17:54 #26
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_211525237
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2023 13:55 schreef LangeTabbetje het volgende:
Martin Bosma, alvast een goed makertje voor de PVV dat ze niet gaan regeren. Prima voorzitter overigens.
Heb jij Bosma wel eens iets zien maken dan? Of iets gezien wat hij gemaakt heeft al dan niet voor de PVV? Ik zou niet weten of hij een goed makertje is.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  Moderator dinsdag 5 december 2023 @ 14:18:01 #27
54278 crew  Tijger_m
42
pi_211525239
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2023 13:55 schreef LangeTabbetje het volgende:
Martin Bosma, alvast een goed makertje voor de PVV dat ze niet gaan regeren. Prima voorzitter overigens.
Maakt de lijstuitputting voor Wilders ook gelijk weer een stap dichterbij.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 5 december 2023 @ 16:13:57 #28
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211526374
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2023 14:18 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Maakt de lijstuitputting voor Wilders ook gelijk weer een stap dichterbij.
Nee want hij blijft gewoon kamerlid.
pi_211552932
Ach Van der Lee.

Kamerlid Van der Lee over seksschandaal Oxfam: 'Ik bied slachtoffers excuses aan'

quote:
GroenLinks-Kamerlid Tom van der Lee was tot vorig jaar bestuurslid bij Oxfam Novib. Als directielid werd hij in algemene zin geïnformeerd over het ernstige wangedrag van medewerkers van de Britse tak van Oxfam. "Ik betreur het dat ik destijds niet meer heb doorgevraagd. Aan de slachtoffers bied ik persoonlijk mijn excuses aan."

RTL Nieuws sprak met Tom van der Lee, nu Kamerlid voor GroenLinks, over zijn kennis en rol ten tijde van het seksuele misbruik door Oxfam-medewerkers. Van der Lee was in 2012 één van de vier directieleden van de Nederlandse afdeling. In dat jaar is de directie van Oxfam geïnformeerd over ernstig wangedrag van medewerkers van de afdeling in Groot-Brittannië. De algemeen directeur van Oxfam Nederland, Farah Karimi, heeft in een reactie daarop de Britten om opheldering gevraagd.

Vervolgens is een kort geanonimiseerd rapport naar Oxfam Novib gestuurd waarin voor het eerst werd geschreven dat er seksfeesten werden georganiseerd met minderjarige prostituees door hulpverleners van de Britse tak van Oxfam. Er gingen ook miljoenen aan Nederlands overheidsgeld naar de Britse afdeling van Oxfam.

Was u als directielid op de hoogte van de wantoestanden?

Van der Lee: "Tijdens een vergadering is door de directie meegedeeld dat er sprake is geweest van ernstig wangedrag door Britse medewerkers van Oxfam op Haïti. Er was verder bekend dat daarvoor mensen zijn ontslagen, zonder dat de specifieke aard van het wangedrag werd benoemd. Ik wist niet wat we nu weten, namelijk dat er mogelijk minderjarige prostituees bij betrokken waren. Het rapport waarin meer stond wat er was gebeurd, heb ik nooit ontvangen en ook niet ingezien. De humanitaire activiteiten van Oxfam Novib vielen niet onder mijn portefeuille."

Wat dacht u toen u werd geïnformeerd over dat ernstige wangedrag?

"Je schrikt. Maar ik dacht ook, er is tenminste goed opgetreden. Er zijn mensen ontslagen. Mijn eerste gedachte was eigenlijk vooral: is er fraude gepleegd met het geld dat via de Giro 555 actie was opgehaald? Dat was mijn belangrijkste gedachte. Ook omdat ik de aard van het ernstige wangedrag niet kende."

Hebben jullie gesprekken gehad met wat jullie verder met dit nieuws zouden doen?

"Ja. We hebben tijdens die bewuste directievergadering gesproken over de vraag: hoe gaan we hier mee om? Van dat gesprek kan ik me niet alle details herinneren, het is immers zeven jaar geleden. Maar er is toen besloten dat de Britten meer informatie moesten geven en dat wij dit in Nederland moesten delen met de Stichting Hulp Organisaties, de Rekenkamer en het ministerie van Buitenlandse Zaken."

Wat was u rol precies als campagneleider bij Oxfam? En specifiek tijdens de giro 555 actie voor Haïti van 2010?

"Een organisatie als Oxfam is voortdurend actief om fondsen voor haar programma's te werven. Ik was verantwoordelijk voor het binnenhalen van projectfinanciering en donaties. Daarnaast was ik verantwoordelijk voor het campagnewerk van Oxfam dat gericht was op de aanpak van structurele oorzaken achter armoede, onrecht en schending van de mensenrechten."

Als campagneleider gaat u ook over het beeld van Oxfam. Imago is erg belangrijk omdat je afhankelijk bent van giften. Heeft u gedacht om het nieuws over de wantoestanden onder de pet te houden om het imago niet te schaden?

"Absoluut niet. Er is direct besloten, nog voordat de details van het wangedrag bij Oxfam Novib bekend waren, om dit te melden bij de Stichting Hulp Organisaties, het ministerie van Buitenlandse Zaken en de Rekenkamer. Of bij het delen van het rapport later ook de specifieke aard van het wangedrag is genoemd, weet ik niet omdat ik daar zelf niet betrokken was."

Had u, achteraf bezien, het nieuws niet duidelijker naar buiten moeten brengen?

"Ja. Met wat we nu weten hadden we achteraf bezien het wangedrag en ook de aard van het wangedrag naar buiten moeten brengen. Dat we dat niet hebben gedaan, daar heeft Farah Karimi terecht haar excuses namens de organisatie voor aangeboden. Oxfam Novib had dit als organisatie beter moeten doen. En omdat ik directielid was, was ik daarvoor medeverantwoordelijk."

De directeur, Farah Karimi, heeft haar excuses aangeboden. Wilt u ook uw excuses aanbieden?

"Het is heel erg wat er is gebeurd. Vooral voor de slachtoffers. Ik bied hen persoonlijk mijn excuses aan en betreur dat ik destijds niet meer heb doorgevraagd."

https://www.rtlnieuws.nl/(...)andaal-oxfam-ik-bied
  vrijdag 8 december 2023 @ 12:24:28 #30
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211553584
Ach Martin Bosma

quote:
https://sargasso.nl/quote-van-de-dag-hak-polaks-neus-eraf/
PVV-kamerlid Martin Bosma:

“Ik zou die neuzen gaan afhakken. Ooh, ik zie Clairy Polak al liggen
pi_211614084
Zodadelijk vanaf 10:35 gaat het debat en de stemming beginnen. Zal in 1 stemronde beslist worden, dus lang duurt het niet. Ben benieuwd of Bosma genoeg gematigde VVD'ers en NSC'ers kan overtuigen. Zo niet wordt het Van der Lee.
Waarschijnlijk hier te volgen: https://www.tweedekamer.n(...)viteit?id=2023A07606
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 14 december 2023 @ 09:15:44 #32
408813 crew  trein2000
pi_211614135
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 09:10 schreef GlennQuagmire het volgende:
Zodadelijk vanaf 10:35 gaat het debat en de stemming beginnen. Zal in 1 stemronde beslist worden, dus lang duurt het niet. Ben benieuwd of Bosma genoeg gematigde VVD'ers en NSC'ers kan overtuigen. Zo niet wordt het Van der Lee.
Waarschijnlijk hier te volgen: https://www.tweedekamer.n(...)viteit?id=2023A07606
PVV+SGP+BBB+FvD = 50 ‘zekere’ stemmen voor Bosma.
Ik zet mijn geld op Vd Lee.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_211614153
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 09:15 schreef trein2000 het volgende:

[..]
PVV+SGP+BBB+FvD = 50 ‘zekere’ stemmen voor Bosma.
Ik zet mijn geld op Vd Lee.
Geen schijn van kans, het motorblok steunt Bosma. Dat is ruim voldoende.
speak only if it improves the silence.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 14 december 2023 @ 09:19:30 #34
408813 crew  trein2000
pi_211614171
quote:
3s.gif Op donderdag 14 december 2023 09:17 schreef TjjWester het volgende:

[..]
Geen schijn van kans, het motorblok steunt Bosma. Dat is ruim voldoende.
Wie is bij jou “het motorblok”? Dat zal vast niet NSC en VVD zijn, want daar is het een vrije kwestie.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_211614172
Vd Lee heeft GL/Pvda, D66, en alle kleinere partijen = 55, dus ongeveer net zoveel zekere stemmen. Het komt echt aan op VVD en NSC
pi_211614182
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2023 14:18 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Maakt de lijstuitputting voor Wilders ook gelijk weer een stap dichterbij.
Heeft de PVV geen lijstengroep?
speak only if it improves the silence.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 14 december 2023 @ 09:21:26 #37
408813 crew  trein2000
pi_211614183
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 09:19 schreef GlennQuagmire het volgende:
Vd Lee heeft GL/Pvda, D66, en alle kleinere partijen = 55, dus ongeveer net zoveel zekere stemmen. Het komt echt aan op VVD en NSC
Correct. Maar de figuur Bosma is een stuk controversiëler. Zie ook het stuk in de DPG kranten…
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_211614224
quote:
3s.gif Op donderdag 14 december 2023 09:21 schreef TjjWester het volgende:

[..]
Heeft de PVV geen lijstengroep?
De PVV heeft een lijst van 45 kandidaat kamerleden, daarvan zit ook al een deel in de Eerste Kamer. Er zijn wat dat betreft in praktijk 42 kandidaten, anders blijven er zetels in Eerste of Tweede Kamer leeg. Omdat er altijd kamerleden langdurig ziek of zwanger kunnen worden, wil je aan beide kanten minstens 1 en met de grootte van de PVV in de Tweede Kamer het liefst minstens 2 mensen op de reservelijst houden. Hou je dus nog maar 39 over, op 37 zetels.

Maar goed, de kamervoorzitter blijft gewoon in de fractie, dus dat heeft niks jet lijstuitputting te maken. De voorzitter is gewoon 1 van de 150 leden van de Kamer. Wel kan de PVV dus hooguit 1 of 2 bewindspersonen van de lijst halen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_211614244
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 09:25 schreef Hanca het volgende:

[..]
De PVV heeft een lijst van 45 kandidaat kamerleden, daarvan zit ook al een deel in de Eerste Kamer. Er zijn wat dat betreft in praktijk 42 kandidaten, anders blijven er zetels in Eerste of Tweede Kamer leeg. Omdat er altijd kamerleden langdurig ziek of zwanger kunnen worden, wil je aan beide kanten minstens 1 en met de grootte van de PVV in de Tweede Kamer het liefst minstens 2 mensen op de reservelijst houden. Hou je dus nog maar 39 over, op 37 zetels.

Maar goed, de kamervoorzitter blijft gewoon in de fractie, dus dat heeft niks jet lijstuitputting te maken. De voorzitter is gewoon 1 van de 150 leden van de Kamer. Wel kan de PVV dus hooguit 1 of 2 bewindspersonen van de lijst halen.
Bij een lijsten groep heb je binnen een bepaalde kieskring andere kandidaten dan in de rest van Nederland.

Je zult dus alle kieskringen moeten controleren, voornamelijk Venlo.
speak only if it improves the silence.
pi_211614255
quote:
3s.gif Op donderdag 14 december 2023 09:27 schreef TjjWester het volgende:

[..]
Bij een lijsten groep heb je binnen een bepaalde kieskring andere kandidaten dan in de rest van Nederland.

Je zult dus alle kieskringen moeten controleren, voornamelijk Venlo.
De PVV had overal dezelfde lijst met 45 kandidaten.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_211614266
Zijn alle PVV'ers met dubbelfuncties aanwezig vandaag?
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 14 december 2023 @ 09:33:16 #42
408813 crew  trein2000
pi_211614304
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 09:30 schreef GlennQuagmire het volgende:
Zijn alle PVV'ers met dubbelfuncties aanwezig vandaag?
Eventuele zoeken her en der?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_211614768
Loopt wat uit, Heijnen is nog antwoorden aan het geven op wat milieuvragen
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 14 december 2023 @ 10:53:37 #45
408813 crew  trein2000
pi_211614882
twitter
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_211614883
Hup Bosma
pi_211614974
Beckerman snapt niet dat er geen coalitie en oppositie is
  donderdag 14 december 2023 @ 11:02:28 #48
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_211614984
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 11:01 schreef GlennQuagmire het volgende:
Beckerman snapt niet dat er geen coalitie en oppositie is
Wel een terechte en goede vraag vond ik.
  Moderator donderdag 14 december 2023 @ 11:02:52 #49
54278 crew  Tijger_m
42
pi_211614990
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 11:01 schreef GlennQuagmire het volgende:
Beckerman snapt niet dat er geen coalitie en oppositie is
Die zijn er momenteel dan ook niet.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 14 december 2023 @ 11:05:37 #50
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_211615031
PVV valt toch een klein beetje door de mand vind ik. :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')