abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211454078
pi_211454090
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 november 2023 12:51 schreef capricia het volgende:

[..]
Gewoon via de TV, Netflix, YouTube, internet. Mensen komen echt meer met Engels in aanraking dan jij denkt. En ook deze mensen gaan naar het buitenland op vakantie.
Hoe leerzaam Engels is als je ondertitelde dingen kijkt wordt vaak overschat, laatst nog een onderzoek gelezen dat je er praktisch niks van mee pikt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 28 november 2023 @ 12:54:56 #153
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_211454093
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 12:36 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat sterft nooit uit, mensen die op hun 16e al aan het werk gaan in bijvoorbeeld de zorg en het VMBO hebben afgesloten met een 4,5 oid op Engels en het daarna nooit meer gebruiken blijven bestaan. En dat blijft zelfs een behoorlijk grote groep, er zijn veel en veel meer Nederlanders slecht in Engels dan er goed zijn.
Dit is gewoonweg niet waar.

Er zal altijd een groep slecht in de Engelse taal blijven, net als dat er een groep is die slecht is in de Nederlandse taal, rekenen of een andere kwaliteit die redelijk essentieel is in de huidige maatschappij. Dat betekent dat je die groep uiteraard moet ondersteunen zodat zij zich niet buitengesloten voelen, maar je kan niet de volledige maatschappij meer inrichten op het allerlaagste niveau van Engels, anders sta je progressie in de weg.

Je kan trouwens ook niet de volledige maatschappij inrichten op tweetaligheid, dus ergens moet je daar een middenweg in vinden.
Makkelijk eerste
  Moderator dinsdag 28 november 2023 @ 12:56:11 #154
236264 crew  capricia
pi_211454108
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 12:46 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, Engels op de basisschool is niet standaard. Hangt enorm van de meester/juf af.
Nope. Het is gewoon verplicht. En terecht.

quote:
Sinds 1986 is het geven van onderwijs in Engels in het basisonderwijs vanaf groep 7 verplicht. Inmiddels bieden steeds meer scholen Engels al eerder dan groep 7 aan. Er zijn scholen die al Engels geven vanaf groep 1. Andere scholen beginnen in groep 5 of 6.
https://www.onderwijsinsp(...)20groep%205%20of%206.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 28 november 2023 @ 12:56:40 #155
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_211454111
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 12:48 schreef Hanca het volgende:

[..]
Echt onzin, de mensen waar ik het over heb werken in de zorg oid, op plekken waar je gewoon nooit met Engels in aanraking komt. Waarom zou je Engels spreken in een verzorgingshuis?
Als je 20 bent en totaal geen Engels kunt spreken, vind ik dat wel een gebrekkige opvoeding of een tekortkoming in het onderwijs. Dat is toch een beetje als niet kunnen rekenen als je 20 bent, maar als dat het geval is vinden we het wel raar. Waarom zou iemand zijn kind niet een beetje Engels willen aanleren op jonge leeftijd? Daar hebben ze hun leven lang profijt van.

Nu zullen er vast mensen zijn die het niet nodig vinden om Engels te leren, maar dan kun je moeilijk gaan eisen dat het dan uit de maatschappij moet verdwijnen.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_211454114
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 12:53 schreef Frozen-assassin het volgende:
Meeste boeken moet je ook naar links openvouwen om het te kunnen lezen. Walgelijk. Dat dit kan.
Boeken lezen is dan ook een linkse hobby. behalve voor Joden.
pi_211454132
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 november 2023 12:56 schreef capricia het volgende:

[..]
Nope. Het is gewoon verplicht. En terecht.
[..]
https://www.onderwijsinsp(...)20groep%205%20of%206.
Toch geeft de middelbare school hier na een specifieke vraag van mij (er is een kans dat mijn dochter naar het TTO VWO gaat) dat de meeste basisscholen in de omgeving geen Engels geven. Net als die van mijn dochter, trouwens.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 28 november 2023 @ 12:59:11 #158
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_211454155
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 12:54 schreef Hanca het volgende:

[..]
Hoe leerzaam Engels is als je ondertitelde dingen kijkt wordt vaak overschat, laatst nog een onderzoek gelezen dat je er praktisch niks van mee pikt.
Kwam dat onderzoek heel toevallig van die studenten die geen Engels kunnen?
  dinsdag 28 november 2023 @ 13:01:17 #159
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_211454180
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 12:54 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Dit is gewoonweg niet waar.

Er zal altijd een groep slecht in de Engelse taal blijven, net als dat er een groep is die slecht is in de Nederlandse taal, rekenen of een andere kwaliteit die redelijk essentieel is in de huidige maatschappij. Dat betekent dat je die groep uiteraard moet ondersteunen zodat zij zich niet buitengesloten voelen, maar je kan niet de volledige maatschappij meer inrichten op het allerlaagste niveau van Engels, anders sta je progressie in de weg.

Je kan trouwens ook niet de volledige maatschappij inrichten op tweetaligheid, dus ergens moet je daar een middenweg in vinden.
Vrijheid blijheid, als jij niet n het Engels bediend wil worden in een restaurant, dan zoek je er een op waar je wel Nederlands kan spreken. Tegelijkertijd is het dan weer voor een restaurant wel handig voor je klanten als je op z'n minst één iemand heb rondlopen die Nederlands kan spreken. Als ze dat niet doen, lopen ze waarschijnlijk klanten mis.
  Moderator dinsdag 28 november 2023 @ 13:02:17 #160
236264 crew  capricia
pi_211454191
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 12:57 schreef Hanca het volgende:

[..]
Toch geeft de middelbare school hier na een specifieke vraag van mij (er is een kans dat mijn dochter naar het TTO VWO gaat) dat de meeste basisscholen in de omgeving geen Engels geven. Net als die van mijn dochter, trouwens.
Dat zou ik eens met die school van je dochter gaan praten. Het is verplicht. En ik vind dit toch wel een minimum.

Hier krijgen ze naast Engels ook Spaans op de basisschool. En dat is een normale openbare school. Het kost die kinderen 0 moeite om het op te pikken. En hun taalgevoel krikt het enorm op. Zelfs in Frankrijk (op vakantie toen ze 10 was) begon ze Franse woordjes te begrijpen omdat het gewoon ook een Romaanse taal is.

En even los van Spaans. Een basisschool die 0 Engels geeft, dat is gewoon niet okay volgens de inspectie.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 28 november 2023 @ 13:06:47 #161
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_211454263
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 november 2023 13:02 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat zou ik eens met die school van je dochter gaan praten. Het is verplicht. En ik vind dit toch wel een minimum.

Hier krijgen ze naast Engels ook Spaans op de basisschool. En dat is een normale openbare school. Het kost die kinderen 0 moeite om het op te pikken. En hun taalgevoel krikt het enorm op. Zelfs in Frankrijk (op vakantie toen toen ze 10 was) begon ze Franse woordjes te begrijpen omdat het gewoon ook een Romaanse taal is.
Dat is nu precies ook het ding, ik lees erg vaak dat je kinderen niet moet lastig vallen met bepaalde dingen in het onderwijs, maar feit blijft dat kinderen op jonge leeftijd makkelijker dingen opslaan en ze dan eigen maken, dat is eigenlijk precies wat het hele opvoeden is. Of het nu je moedertaal is, of lopen, met mes en vork eten, vreemde talen, rekenen ga zo maar door, dat begint allemaal op jonge leeftijd, dus wat je er dan al 'instopt' daar gaat een kind een levenlang plezier en profijt van hebben.

En dan zou ik het niet eens laten afhangen van het onderwijs, maar thuis ook veel aandacht aan besteden, kan ook spelenderwijs.
  Moderator dinsdag 28 november 2023 @ 13:08:42 #162
236264 crew  capricia
pi_211454298
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 13:06 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Dat is nu precies ook het ding, ik lees erg vaak dat je kinderen niet moet lastig vallen met bepaalde dingen in het onderwijs, maar feit blijft dat kinderen op jonge leeftijd makkelijker dingen opslaan en ze dan eigen maken, dat is eigenlijk precies wat het hele opvoeden is. Of het nu je moedertaal is, of lopen, met mes en vork eten, vreemde talen, rekenen ga zo maar door, dat begint allemaal op jonge leeftijd, dus wat je er dan al 'instopt' daar gaat een kind een levenlang plezier en profijt van hebben.
Ja. Zo zie ik het ook. Gewoon aanbieden. De een zal het makkelijker oppakken dan de ander. Maar niet aanbieden, helpt sws niemand. Wat is er mis met wat Engelse liedjes en een Engels boekje met plaatjes voorlezen aan groep 3?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_211454310
Ik vraag me af wat er met Bosma gaat gebeuren: hij wil al jaren voorzitter worden en volgens vele is hij capabel genoeg en licht het afwijzen vooral aan zijn partij.

Benieuwd of hij mag van ome Geert.
speak only if it improves the silence.
  dinsdag 28 november 2023 @ 13:11:50 #164
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_211454372
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 november 2023 13:08 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja. Zo zie ik het ook. Gewoon aanbieden. De een zal het makkelijker oppakken dan de ander. Maar niet aanbieden, helpt sws niemand. Wat is er mis met wat Engelse liedjes en een Engels boekje met plaatjes voorlezen aan groep 3?
Dat heeft met persoonlijke opvattingen te maken, denk ik.
pi_211454373
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 12:57 schreef Hanca het volgende:

[..]
Bedoelen ze geen les in het Engels ipv Engelse les?
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_211454374
quote:
3s.gif Op dinsdag 28 november 2023 13:09 schreef TjjWester het volgende:
Ik vraag me af wat er met Bosma gaat gebeuren: hij wil al jaren voorzitter worden en volgens vele is hij capabel genoeg en licht het afwijzen vooral aan zijn partij.

Nou ja, die had stas mediazaken in zijn hoofd voor hem, dat lijkt me geen onoverkomelijke post om iemand anders voor te vinden.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
  dinsdag 28 november 2023 @ 13:13:07 #167
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_211454392
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 13:11 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]
Bedoelen ze geen les in het Engels ipv Engelse les?
Misschien werd de vraag in het Engels gesteld.
  dinsdag 28 november 2023 @ 13:13:14 #168
319979 Fok-it
All is well
pi_211454396
quote:
3s.gif Op dinsdag 28 november 2023 13:09 schreef TjjWester het volgende:

Wat heeft Wilders daarmee te maken? Ieder Kamerlid mag zich toch gewoon verkiesbaar stellen
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_211454413
Wat ik me ook afvroeg; wie gaat er fractievoorzitter worden mocht Geertje premier worden?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Moderator dinsdag 28 november 2023 @ 13:16:33 #170
236264 crew  capricia
pi_211454423
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 13:13 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Misschien werd de vraag in het Engels gesteld.
Bij English Sports. :D

There is a name for it:
We call them Poor"
pi_211454430
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 november 2023 13:11 schreef nostra het volgende:

[..]
Nou ja, die had stas mediazaken in zijn hoofd voor hem, dat lijkt me geen onoverkomelijke post om iemand anders voor te vinden.
Bosma is binnen de PVV de gene die het beste contact heeft met andere partijen(zijn manier van voorzitten word kamerbreed gewaardeerd), Hij kan zich heel zakelijk opstellen en goed verplaatsen in wat nodig is.

Ik denk dat hij weleens bijzonder belangrijk kan zijn in formatie, Wilders is de brulaap die weinig nuance kent, niet goed is in polderen en met veel partijen problemen heeft.
pi_211454446
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 13:13 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Wat heeft Wilders daarmee te maken? Ieder Kamerlid mag zich toch gewoon verkiesbaar stellen
1. Binnen de PVV is er maar 1 leider en die houd niet van mensen die hun eigen ding doen.
2. Je verkiesbaar stellen zonder steun van je eigen partij is bijzonder dom en loopt altijd uit op een fiasco.
3. Links zal haar eigen kandidaat naar voren schuiven dus steun van de PVV is onmisbaar.
  dinsdag 28 november 2023 @ 13:21:58 #173
319979 Fok-it
All is well
pi_211454467
quote:
3s.gif Op dinsdag 28 november 2023 13:20 schreef TjjWester het volgende:

[..]
1. Binnen de PVV is er maar 1 leider en die houd niet van mensen die hun eigen ding doen.
2. Je verkiesbaar stellen zonder steun van je eigen partij is bijzonder dom en loopt altijd uit op een fiasco.
3. Links zal haar eigen kandidaat naar voren schuiven dus steun van de PVV is onmisbaar.
Het is een flinke steun in de rug ja. Maar zoals je zelf al zegt. Bosma wordt door alle partijen wel gewaardeerd in zijn rol als voorzitter
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_211454472
quote:
3s.gif Op dinsdag 28 november 2023 13:20 schreef TjjWester het volgende:
Weisglas.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_211454492
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 13:21 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Het is een flinke steun in de rug ja. Maar zoals je zelf al zegt. Bosma wordt door alle partijen wel gewaardeerd in zijn rol als voorzitter
De voorzitter verkiezingen gaan niet over meetbare argumenten, ervaring of logica.

Het is een politiek spelletje, kijk maar naar de voorzitters van de afgelopen 10 jaar met uitzondering van Arib.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')