quote:Op dinsdag 28 november 2023 13:09 schreef TjjWester het volgende:
Ik vraag me af wat er met Bosma gaat gebeuren: hij wil al jaren voorzitter worden en volgens vele is hij capabel genoeg en licht het afwijzen vooral aan zijn partij.
Benieuwd of hij mag van ome Geert.
Dat lijkt me eigenlijk helemaal geen begeerde positie.quote:Op dinsdag 28 november 2023 13:21 schreef Hanca het volgende:
Als fractievoorzitter nu ben je ook gelijk beoogd opvolger van Wilders, natuurlijk.
Nee, je denkt dat er niemand binnen de PVV fractie opveerde toen Wilders zei dat 65 ook voor hem 65 was en dat hij dus helemaal niet meer zo lang mee gaat?quote:Op dinsdag 28 november 2023 13:28 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat lijkt me eigenlijk helemaal geen begeerde positie.
De partij ís Geert Wilders, het is in alle opzichten het speeltje van één persoon. Het afbreukrisico is dus enorm, je gaat Mat Herben of Lilian Marijnissen achterna en in het begin alleen maar verliezen. Daar komt dan nog bij dat Bosma vermoedelijk zelf zijn boodschappen kan doen, terwijl Wilders niet zonder beveiliging over straat kan. Dat maakt de functie ook niet echt aantrekkelijk.quote:Op dinsdag 28 november 2023 13:31 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, je denkt dat er niemand binnen de PVV fractie opveerde toen Wilders zei dat 65 ook voor hem 65 was en dat hij dus helemaal niet meer zo lang mee gaat?
Iemand zal hem dan toch moeten opvolgen, je kunt moeilijk de partij opheffen en de fractieleden verbieden iets nieuws te beginnen.
VVD heeft nog steeds de voorzitter van de Eerste Kamer, dus ik denk niet dat de VVD echt een optie is.quote:Op dinsdag 28 november 2023 14:06 schreef Hexagon het volgende:
Ik schat dat het een VVD'er gaat worden als een soort compromis
Volgens mij hadden beide partijen wel eens eerder de voorzitter. Je had Anoushka van Miltenburg en Fred de Graaf samen.quote:Op dinsdag 28 november 2023 15:35 schreef Hanca het volgende:
[..]
VVD heeft nog steeds de voorzitter van de Eerste Kamer, dus ik denk niet dat de VVD echt een optie is.
Ik zou Tom van der Lee (PvdA-GL, lid van het presidium) trouwens een hele goede kandidaat vinden, maar ik weet niet of rechts zo'n functie gelijk aan links gaat gunnen.
Nee hoor, die is nog steeds Eerste Kamerlid. En die functies zijn niet verenigbaar. Bovendien zal iemand die tot voorzitter verkozen wil worden, toch echt eerst in de Tweede Kamer gekozen moeten worden. En volgens mij stond Van Strien niet op de lijst.quote:Op dinsdag 28 november 2023 15:54 schreef Quyxz_ het volgende:
Misschien die Gom? Die is vrijgekomen geloof ik.
Goed punt! Scheelt weer een schandaaltje.quote:Op dinsdag 28 november 2023 17:05 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee hoor, die is nog steeds Eerste Kamerlid. En die functies zijn niet verenigbaar. Bovendien zal iemand die tot voorzitter verkozen wil worden, toch echt eerst in de Tweede Kamer gekozen moeten worden. En volgens mij stond Van Strien niet op de lijst.
Naast Bosma wordt Van der Lee genoemd, Kamminga (VVD) lijkt kansloos: https://dvhn.nl/groningen(...)shamer-28786363.htmlquote:Op dinsdag 28 november 2023 15:35 schreef Hanca het volgende:
[..]
VVD heeft nog steeds de voorzitter van de Eerste Kamer, dus ik denk niet dat de VVD echt een optie is.
Ik zou Tom van der Lee (PvdA-GL, lid van het presidium) trouwens een hele goede kandidaat vinden, maar ik weet niet of rechts zo'n functie gelijk aan links gaat gunnen.
Nee, dat was Bergkamp ook niet. Vaak stemt de beoogde coalitie juist vaak samen op dezelfde kandidaat.quote:Op dinsdag 5 december 2023 09:31 schreef capricia het volgende:
Is het niet vaak iemand van de (beoogde) oppositie?
Ieg niet van de grootste partij.
Gelukkig overheerste in de vorige Kamer de beschaving.quote:Op dinsdag 5 december 2023 11:31 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Bosma als die wil, verdient het al heel lang. Buiten wat gebruikelijk is, als je puur kijkt naar gebruikelijk dan was die het allang geweest.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |