De vraag wordt nu door de NSC gesteld.quote:
Ik vind Bosma een veel betere en leukere kamervoorzitter dan Van der Lee maar de lasterlijke suggesties van GS zijn smerig vies.quote:Op donderdag 14 december 2023 15:09 schreef Tijger_m het volgende:
Ik heb overigens niets voor (of tegen) van der Lee, ik had persoonlijk liever Roelien Kamminga kandidaat zien worden en de positie krijgen.
Ik heb wel iets tegen Bosma, zijn uitspraken door de jaren heen en zijn steun aan Wilders en diens uitspraken maken hem ongeschikt voor mij maar wij hebben hier geen stem in dus whatever.
Ik vroeg het aan jou. Wat jou die indruk geeft.quote:Op donderdag 14 december 2023 15:10 schreef Rnie het volgende:
[..]
De vraag wordt nu door de NSC gesteld.![]()
Zie post.quote:Op donderdag 14 december 2023 15:11 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik vroeg het aan jou. Wat jou die indruk geeft.
Voor de onderlinge sfeer zal het wel goed zijn. Denk dat DENKquote:Op donderdag 14 december 2023 15:10 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik vind Bosma een veel betere en leukere kamervoorzitter dan Van der Lee maar de lasterlijke suggesties van GS zijn smerig vies.
Het is ook achterlijk om excuses aan te meoten bieden voor iets waar je niks mee te maken hebt gehad.quote:Op donderdag 14 december 2023 15:08 schreef archito het volgende:
[..]
Dat zie je vaker. Dat redelijke mensen nog wel eens aan zelfkastijding doen omdat ze zich daar toe gedwongen voelen.
Wilders biedt gewoon nergens excuses voor aan, hoe kwetsend en discriminerend zijn uitspraken ook waren.
En een groot deel van Nederland vindt dat allemaal wel prima en roept over van der Lee 'Zie je wel, hij biedt excuses aan, dus hij is schuldig!'
quote:Op 23 mei 2002 deed Van Vroonhoven haar intrede in de Tweede Kamer. Ze was er woordvoerder belastingen en hield zich bezig met cultuurbeleid en startende ondernemers. Tussen 13 mei en 17 augustus 2008 werd ze tijdelijk als Tweede Kamerlid vervangen door Ine Aasted-Madsen. Ze was geen kandidaat voor de Tweede Kamerverkiezingen 2010, waardoor haar Kamerlidmaatschap op 17 juni 2010 ophield. Tussen 11 maart 2010 en eind 2011 zat ze voor het CDA in de gemeenteraad van Den Haag.
Van 7 mei 2014 tot 17 december 2017 was Van Vroonhoven wethouder in de gemeente Hilversum. Haar portefeuille bevatte wonen en grondzaken, natuur, milieu en duurzaamheid en monumentenzorg. Zij legde haar functie per 17 december 2017 neer; haar echtgenoot had een betrekking gevonden in Melbourne, Australië en het hele gezin Van Vroonhoven emigreerde mee.
In 2022 keerde Van Vroonhoven terug naar Nederland. Ze was vanaf september dat jaar fractiemedewerker en woordvoerder van Pieter Omtzigt. Voor de Tweede Kamerverkiezingen van november 2023 was ze de nummer 2 op de kandidatenlijst van Nieuw Sociaal Contract (NSC) en behaalde ze 44.045 voorkeurstemmen.[2] Sinds 6 december 2023 neemt ze opnieuw zitting in de Tweede kamer.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Nicolien_van_Vroonhoven-Kok
Excuses voor het verleden prima maar dan niet als het zo politiek wordt maar echt vanuit de persoon zelf.quote:Op donderdag 14 december 2023 15:12 schreef Zorro het volgende:
[..]
Het is ook achterlijk om excuses aan te meoten bieden voor iets waar je niks mee te maken hebt gehad.
Zie de slavernijexcuses
Wat zou goed zijn voor de onderlinge sfeer?quote:Op donderdag 14 december 2023 15:12 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Voor de onderlinge sfeer zal het wel goed zijn. Denk dat DENKook wel in de loop van de tijd er prettig bij zou voelen.
Om eerlijk te zijn zie ik vd Lee geen grapje maken of een leuke opmerking maken, dat zie ik bij Bosma wel.quote:Op donderdag 14 december 2023 15:16 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wat zou goed zijn voor de onderlinge sfeer?
Iemands functioneren zou je niet mogen vermengen met iemands politieke of religieuze voorkeur imo,quote:Op donderdag 14 december 2023 15:09 schreef Tijger_m het volgende:
Ik heb overigens niets voor (of tegen) van der Lee, ik had persoonlijk liever Roelien Kamminga kandidaat zien worden en de positie krijgen.
Ik heb wel iets tegen Bosma, zijn uitspraken door de jaren heen en zijn steun aan Wilders en diens uitspraken maken hem ongeschikt voor mij maar wij hebben hier geen stem in dus whatever.
DENK en de PVV hebben natuurlijk zeker in stijl wel enige overlap. Ik heb wel eens het idee dat die beter met elkaar overweg kunnen dan veel andere fracties onderling.quote:Op donderdag 14 december 2023 15:12 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Voor de onderlinge sfeer zal het wel goed zijn. Denk dat DENKook wel in de loop van de tijd er prettig bij zou voelen.
Ik vind kroketten altijd erg gezellig.quote:Op donderdag 14 december 2023 15:16 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wat zou goed zijn voor de onderlinge sfeer?
Ik heb wel iets tegen v.d. Lee maar Roelien Kamminga zou inderdaad een prima voorzitter zijn geweest. Neem aan dat ze wel weer ondervoorzitter wordt en dat we haar dus vaak genoeg zullen zienquote:Op donderdag 14 december 2023 15:09 schreef Tijger_m het volgende:
Bosma blijft overigens mijn favoriet .quote:Ik heb wel iets tegen Bosma, zijn uitspraken door de jaren heen en zijn steun aan Wilders en diens uitspraken maken hem ongeschikt voor mij maar wij hebben hier geen stem in dus whatever.
Ja precies, maar zoiets zie ik ook wel bij BBB, SP, PvdD.quote:Op donderdag 14 december 2023 15:19 schreef -XOR- het volgende:
[..]
DENK en de PVV hebben natuurlijk zeker in stijl wel enige overlap. Ik heb wel eens het idee dat die beter met elkaar overweg kunnen dan veel andere fracties onderling.
Ze hebben allebei gewoon een andere stijl . Van der Lee krijgt ook niet echt de kans . Hij staat al met 3-0 achter .quote:Op donderdag 14 december 2023 15:17 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Om eerlijk te zijn zie ik vd Lee geen grapje maken of een leuke opmerking maken, dat zie ik bij Bosma wel.
Helder. Ik zie daar persoonlijk niet direct een meerwaarde in voor de onderlinge verhoudingen overigens.quote:Op donderdag 14 december 2023 15:17 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Om eerlijk te zijn zie ik vd Lee geen grapje maken of een leuke opmerking maken, dat zie ik bij Bosma wel.
quote:Op donderdag 14 december 2023 15:20 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Ik vind kroketten altijd erg gezellig.
En wat voor audi en BMW ? Zit ook veel verschil tussenquote:Op donderdag 14 december 2023 15:26 schreef phpmystyle het volgende:
Wordt veel te veel aandacht aanbesteed. Who cares wie het doet ook, zijn beide goede kandidaten. Je kan kiezen tussen een audi of bmw.
Nou zijn beide bovenmatige managertypes, dus ik zou zeggen een a6 en/of 5 seriequote:Op donderdag 14 december 2023 15:27 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
En wat voor audi en BMW ? Zit ook veel verschil tussen
Ik ga voor de fietsquote:Op donderdag 14 december 2023 15:26 schreef phpmystyle het volgende:
Wordt veel te veel aandacht aanbesteed. Who cares wie het doet ook, zijn beide goede kandidaten. Je kan kiezen tussen een audi of bmw.
Laat dan maar, hoor, geen ruimte in die sedans voor de hondquote:Op donderdag 14 december 2023 15:30 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nou zijn beide bovenmatige managertypes, dus ik zou zeggen een a6 en/of 5 serie
Van beide is een stationwagen beschikbaar.quote:Op donderdag 14 december 2023 15:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Laat dan maar, hoor, geen ruimte in die sedans voor de hond
quote:Op donderdag 14 december 2023 15:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Laat dan maar, hoor, geen ruimte in die sedans voor de hond
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
2 uur? Het is begonnen om 10:15, ze zijn al ruim 4 uur bezig excl. pauze.quote:Op donderdag 14 december 2023 15:46 schreef Dutch_view het volgende:
Dit debat duurt al bijna 2 uren, hoe lang gaat het dan bij Bosma dan nog duren? Daar zal het mogelijk nog wel langer duren denk ik
Bij Bosma komen vanuit de EU alleen Hongarije, Italië en Slowakije nog op bezoek.quote:Op donderdag 14 december 2023 15:34 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Chinezen willen miss niet komen als vd Lee voorzitter wordt
Als hij slim is snikt en huilt hij het uit en zegt hij over alles sorry zodat er misschien nog meer mensen op hem gaan stemmenquote:Op donderdag 14 december 2023 15:46 schreef Dutch_view het volgende:
Dit debat duurt al bijna 2 uren, hoe lang gaat het dan bij Bosma dan nog duren? Daar zal het mogelijk nog wel langer duren denk ik
Ik bedoelde eigenlijk dat deze kandidaat aan het woord isquote:Op donderdag 14 december 2023 15:47 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
2 uur? Het is begonnen om 10:15, ze zijn al ruim 4 uur bezig excl. pauze.
Tranen doen het altijd goed op tvquote:Op donderdag 14 december 2023 15:47 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Als hij slim is snikt en huilt hij het uit en zegt hij over alles sorry zodat er misschien nog meer mensen op hem gaan stemmen
Veel vragen beantwoorden kost veel tijd.quote:Op donderdag 14 december 2023 15:48 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Ik bedoelde eigenlijk dat deze kandidaat aan het woord is
En dan tweede termijn nog.quote:Op donderdag 14 december 2023 15:46 schreef Dutch_view het volgende:
Ze mogen nog reflecteren op de antwoorden en moties indienen.quote:Op donderdag 14 december 2023 15:55 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Huh? Ze kunnen nu toch meteen vragen stellen?
Moties indienen? Bij de verkiezing van een Kamervoorzitter?quote:Op donderdag 14 december 2023 15:57 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Ze mogen nog reflecteren op de antwoorden en moties indienen.
Jazeker mag dat.quote:Op donderdag 14 december 2023 15:59 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Moties indienen? Bij de verkiezing van een Kamervoorzitter?
Na gisteren mag alles qua moties, verwacht ieder moment Yesilgoz met weer een motie over iets totaal andersquote:Op donderdag 14 december 2023 16:02 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Jazeker mag dat.
Als jij wilt dat de nieuwe voorzitter voortaan iedereen onzijdig met "het" aanspreekt dan kun je daarover een motie indienen.
Maar ook de veilige werk sfeer, werkdruk, slechte antwoorden van het kabinet of de bejegening in de kamer kunnen tot moties leiden.
Nee die is er na.quote:Op donderdag 14 december 2023 16:04 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Na gisteren mag alles qua moties, verwacht ieder moment Yesilgoz met weer een motie
Ik kan er wel een paar bedenken maar ik vermoed dat Bosma er niet om zou kunnen lachenquote:Op donderdag 14 december 2023 16:07 schreef Whiskers2009 het volgende:
Bosma probeert iets te geforceerd grappig te doen..
Bosma? Hoe weet jij dat dan? Jij bent wester die journalist?quote:Op donderdag 14 december 2023 16:16 schreef TjjWester het volgende:
Het is wel gladjanus en misbruikt het personeel.
Bosma heeft zich in de afgelopen jaren echt wel bewezen en is als voorzitten geliefd op links en rechts. Als persoon is een heel ander verhaal.quote:Op donderdag 14 december 2023 16:21 schreef OmniRocket het volgende:
Leuk zo'n sollicitatie, uiteindelijk gaat het voornamelijk over de stemmen van NSC/VVD naar je toe te trekken. Links daarvan stemt van der Lee, rechts daarvan stemt Bosma.
Wordt totaal niet gekeken naar de geschiktheid van iemand.
Hij heeft een minutenlang betoog gehouden dat het personeel van de tweede kamer zo fan van hem is en dat zwevende kiezers maar moeten luisteren naar het personeel.quote:Op donderdag 14 december 2023 16:18 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Bosma? Hoe weet jij dat dan? Jij bent wester die journalist?
Hij probeert het Kamerpersoneel te behoeden voor toekomstige idiote werktijden, dus om 23:00 uur voortaan afronden.quote:Op donderdag 14 december 2023 16:16 schreef TjjWester het volgende:
Het is wel gladjanus en misbruikt het personeel.
Zuurheid spat eraf. Voelt zich natuurlijk gekwetst.quote:Op donderdag 14 december 2023 16:24 schreef superniger het volgende:
Wat zuur van Klaver.
Was gewoon een grap.
Als medewerker zou ik er niet blij mee zijn om ongevraagd in kamp Bosma terecht te komen, ongeacht zijn goede voorstel over artikel 81.quote:Op donderdag 14 december 2023 16:24 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Hij probeert het Kamerpersoneel te behoeden voor toekomstige idiote werktijden, dus om 23:00 uur voortaan afronden.
Wie weet loopt de stream achter en is die kwiebus van DENK nog aan het woordquote:
Kan ook. Misschien kijkt ze nu naar van der Leequote:Op donderdag 14 december 2023 16:39 schreef Zorro het volgende:
[..]
Wie weet loopt de stream achter en is die kwiebus van DENK nog aan het woord
Ja, dit is wel een beetje de reden dat Links de touch kwijt is met "het gewone volk" hèquote:Op donderdag 14 december 2023 16:24 schreef superniger het volgende:
Wat zuur van Klaver.
Was gewoon een grap.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |