Dat zou ik zeker niet doen. Dan maak je de griffier, die zichzelf als ambtenaar niet kan verdedigen, veel te kwetsbaar.quote:Op maandag 27 november 2023 16:45 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat zei ik ook al. Ik zou zeggen: geef die rol dan gewoon ook aan de griffie.
Jij hecht hier veel te veel belang aan. En ook aan dat baantje van Rutte, daar is op Rutte zelf na niemand in Den Haag mee bezig.quote:Op maandag 27 november 2023 16:52 schreef Hexagon het volgende:
Maar ik denk dat dit best een voorbode kan zijn van kabinet Plasterk I
Dan krijgt de VVD zijn zin dat Geert geen premier gaat worden en is het NAVO-baantje gered.
Lol watquote:Op maandag 27 november 2023 16:52 schreef Hexagon het volgende:
Hoe dan?quote:Op maandag 27 november 2023 16:52 schreef Hexagon het volgende:
Dan krijgt de VVD zijn zin dat Geert geen premier gaat worden en is het NAVO-baantje gered.
Dat zit geen enkele PVV-politicus op een na, dus ideaal.quote:Op maandag 27 november 2023 16:56 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Hoe dan?
Plasterk zit niet eens meer in een politieke partij.
Niet ordinair opportunisme?quote:Op maandag 27 november 2023 16:58 schreef Hexagon het volgende:
Overigens ben ik wel eens benieuwd waar die politieke metamorfose van Plasterk vandaan komt. Zo radicaal omslaan is toch bijzonder voor iemand die 60+ is.
Ik vermoed eigenlijk dat het uit persoonlijke rancune komt naar een aantal personen in de politiek.
Dat denk ik niet. Als oud-minister liggen de baantjes voor het oprapen. Zo’n radicale afslag werkt dan eerder tegen je.quote:
kloptquote:Op maandag 27 november 2023 16:58 schreef Hexagon het volgende:
Overigens ben ik wel eens benieuwd waar die politieke metamorfose van Plasterk vandaan komt. Zo radicaal omslaan is toch bijzonder voor iemand die 60+ is.
Ik vermoed eigenlijk dat het uit persoonlijke rancune komt naar een aantal personen in de politiek.
Erg vreemd inderdaad dat ze vragen willen stellen aan een ontmaskerde crimineel.quote:Op maandag 27 november 2023 17:04 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Flauw en laat ook weer zien wat er mis is met de pers.
Ik weet niet of ze hiervoor protocollen hebben bij de Limburgse omroep.quote:Op maandag 27 november 2023 17:05 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Belachelijk. Kun je echt niet maken.
Geen idee wat hier schitterend aan is. Zal wel aan mij liggen.quote:
Vermoedelijk. Plasterk is als verpersoonlijking zo ongeveer het meest linkse wat de PvdA recent heeft voortgebracht. De linkse hobbies in een personage vertolkt bij wijze van.quote:Op maandag 27 november 2023 16:58 schreef Hexagon het volgende:
Is ie veroordeeld dan?quote:Op maandag 27 november 2023 17:06 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Erg vreemd inderdaad dat ze vragen willen stellen aan een ontmaskerde crimineel.
Maakt niet uit. Dit doe je niet. Een woonhuis is privé, punt.quote:Op maandag 27 november 2023 17:06 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Ik weet niet of ze hiervoor protocollen hebben bij de Limburgse omroep.
Ik bezig momenteel een act om op dezelfde niveau te reageren als hoe PVV'ers en overige wappies dat bij de vorige verkiezingen deden.quote:
Kaag werd terecht aangepakt aan haar voordeur. Dom heks dat ze is!quote:Op maandag 27 november 2023 17:09 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maakt niet uit. Dit doe je niet. Een woonhuis is privé, punt.
We gaan toch ook niet bij Sigrid Kaag aan de bel vragen wat ze van die fakkeldrager vond? Of bij Mark Rutte waar onze duizend euro blijft?
Dit kun je alleen doen als er gigantische journalistieke relevantie is en het echt niet anders kan. Hier volstrekt niet aan de orde.
Ook die is tenenkrommendquote:Op maandag 27 november 2023 17:09 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Ik bezig momenteel een act om op dezelfde niveau te reageren als hoe PVV'ers en overige wappies dat bij de vorige verkiezingen deden.
Matige act dan w.m.b.quote:Op maandag 27 november 2023 17:09 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Ik bezig momenteel een act om op dezelfde niveau te reageren als hoe PVV'ers en overige wappies dat bij de vorige verkiezingen deden.
Onschuldpresumptie, daar doen PVV’ers doorgaans niet aan.quote:
Door hijgerig bij zijn huis te gaan staan.quote:Op maandag 27 november 2023 17:06 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Erg vreemd inderdaad dat ze vragen willen stellen aan een ontmaskerde crimineel.
Inderdaad, dit mag alleen bij linksjes en Rutte gebeuren.quote:Op maandag 27 november 2023 17:13 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Door hijgerig bij zijn huis te gaan staan.
En voor het geld hoeft hij het niet te doenquote:Op maandag 27 november 2023 17:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat denk ik niet. Als oud-minister liggen de baantjes voor het oprapen. Zo’n radicale afslag werkt dan eerder tegen je.
Na enkel een aangifte ben je al crimineel?quote:Op maandag 27 november 2023 17:06 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Nu hij nog geen minister is kan hij dat doen inderdaad.quote:Op maandag 27 november 2023 17:28 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Prioriteiten op orde, zoals altijd.
Echt een actie voor een "minister-president van alle Nederlanders" ook.quote:Op maandag 27 november 2023 17:28 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Willibrord Frequin-vibesquote:Op maandag 27 november 2023 17:09 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maakt niet uit. Dit doe je niet. Een woonhuis is privé, punt.
We gaan toch ook niet bij Sigrid Kaag aan de bel vragen wat ze van die fakkeldrager vond? Of bij Mark Rutte waar onze duizend euro blijft?
Dit kun je alleen doen als er gigantische journalistieke relevantie is en het echt niet anders kan. Hier volstrekt niet aan de orde.
Nederland moet ook zolang wachten op de zuiverende werking van de PVV op het landsbestuur dat een dagje langer ook niet uitmaakt.quote:Op maandag 27 november 2023 17:28 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Of hij is, net als ik, uit de linkse trein gestapt toen deze lustig voortdenderde naar Wokistan.quote:Op maandag 27 november 2023 16:58 schreef Hexagon het volgende:
Hij had ook gewoon op het de Christenunie kunnen stemmen ofzo.quote:Op maandag 27 november 2023 17:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Of hij is, net als ik, uit de linkse trein gestapt toen deze lustig voortdenderde naar Wokistan.
quote:
Goed volk ook daar.quote:Een groepje, zich ‘buurtbewoners’ noemende, demonstranten voegt zich zondagavond bij de hoofdingang van het hotel. Een vijftal eist een gesprek met de manager. Want, zo krijgen gasten te horen: niemand zit te wachten op die „onverhoedse inval uit Ter Apel”, waar de 98 asielzoekers niet terechtkonden. „Sinds afgelopen woensdag kán dat ook niet meer”, aldus een van die mannen. Immers: „Wilders heeft toch niet voor niets gewonnen?”
En dus moet de hotelmanager per direct uitleg komen geven, is de eis. Want ze willen niet nog meer „aapjes” in de stad. En als er niet meteen gehoor wordt gegeven aan die eis, de hotelmanager was niet aanwezig, vliegt er foldermateriaal van de receptiebalie door de lucht. De twee baliemedewerksters zoeken hun toevlucht in een afgesloten kamer achter de receptie. In eerste instantie grijpt ingehuurd bewakingspersoneel in. Korte tijd later staan zo’n tien agenten bij de ingang en is het weer rustig in het hotel.
Vind je het dan niet wat dubbel dat je dan op de Pvda-GL hebt gestemd? Dan houd je alsnog dat in stand als je er zo last van had? Waarom dan niet CU bijvoorbeeld?quote:Op maandag 27 november 2023 17:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Of hij is, net als ik, uit de linkse trein gestapt toen deze lustig voortdenderde naar Wokistan.
Omdat ik een nog grotere hekel aan de PVV heb.quote:Op maandag 27 november 2023 17:50 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Vind je het dan niet wat dubbel dat je dan op de Pvda-GL hebt gestemd? Dan houd je alsnog dat in stand als je er zo last van had? Waarom dan niet CU bijvoorbeeld?
Leuke PVV-retoriek toch?quote:Op maandag 27 november 2023 17:29 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Na enkel een aangifte ben je al crimineel?
quote:Op maandag 27 november 2023 17:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Of hij is, net als ik, uit de linkse trein deugrups gestapt toen deze lustig voortdenderde naar Wokistan.
Ik zag op Reddit dit artikel voorbij komen dat hier over gaat: https://archive.is/u7z7W#selection-429.0-433.125quote:Op maandag 27 november 2023 16:58 schreef Hexagon het volgende:
quote:Het gebeurt me niet vaak, maar ik had plotseling de minister van Binnenlandse Zaken aan de lijn. Recent was een essay van mij in De Groene Amsterdammer verschenen en dat was blijkbaar niet onopgemerkt gebleven. Ronald Plasterk wilde weten of ik een oplossing had voor de weglopende sociaal-democratische achterban. Ons telefoongesprek vond plaats een paar maanden voor de Tweede-Kamerverkiezingen van 2017, die voor de PvdA op een historische nederlaag zouden uitlopen. Ik vond het een aparte manier om de partijkoers te evalueren. Maar hé, ik was best bereid om wat advies te verschaffen.
Afijn, ik stak mijn riedel af. De Partij van de Arbeid was te veel op schoot bij de VVD gaan zitten, met een contraproductief bezuinigingsbeleid als resultaat. The boom, not the slump, is the time for austerity, leerde John Maynard Keynes al. De partij overstijgende consensus over economisch beleid had er bovendien voor gezorgd dat alle aandacht uitging naar culturele strijdpunten. Dat was funest voor linkse partijen, want een grote groep kiezers heeft linkse economische voorkeuren en is op cultureel terrein behoudend.
Mijn advies was om de economische strijdbijl weer op te graven. Het viel niet in goede aarde. Plasterk bleek geen voorstander van een linksere koers. Hij dacht dat het verloren volk eerder op rechts te vinden was, op de culturele thema’s. Al snel draaiden de rollen zich om en kreeg ik van de minister advies over de koers van de Partij van de Arbeid.
(...)
In zijn eerste column van dit jaar, ‘Linkse kader moet beter luisteren’, legt hij het nog één keer uit. Populisme, dat is volgens Ronald Plasterk luisteren naar het volk. En dat zou de Partij van de Arbeid meer moeten doen. Hij vertelt over de jaren tachtig, toen hij tijdens de campagnetijd in zijn Lelijke Eend met Joop den Uyl de Leidse arbeidersbuurten aandeed. Den Uyl, díe wist tenminste dat je als leider de wensen van het gewone volk voorop moest stellen. Niet consuminderen, zoals ‘rijkelui’ Kaag en Rosenmöller dat willen.
Het grappige hieraan is dat Den Uyls bekendste voordracht net hierover gaat. ‘Wij zullen ons blijvend moeten instellen op een levensgedrag met een zuiniger gebruik van grondstoffen en energie’, zei Joop den Uyl in een beroemde televisietoespraak tijdens de eerste oliecrisis, in de jaren zeventig. Later sprak hij over ‘de bewustwording van de nieuwe schaarste’. De twintig procent van de wereldbevolking die in de rijkste landen woonde, zo constateerde Den Uyl, verbruikte ‘tachtig procent van de wereldvoorraad aan voedingsmiddelen en grondstoffen’. Dat was onhoudbaar. Een meerderheid van de bevolking deelt dit soort zorgen over duurzaamheid.
Waarschijnlijk heeft Plasterk, toen hij met ome Joop in zijn Lelijke Eend door Leiden reed, gewoon niet zo goed geluisterd.
Of gewoon accepteren dat je voor de linkerflank wat ideologischer moet zijn. Als er economische crisis is weten mensen vaak links wel weer te vindenquote:Op maandag 27 november 2023 17:54 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Ik zag op Reddit dit artikel voorbij komen dat hier over gaat: https://archive.is/u7z7W#selection-429.0-433.125
[..]
Het is veel beter als deze mensen buiten slapen. Ja.quote:
Nou ja, flauw gezegd is een asielzoeker geen Nederlander natuurlijk.quote:Op maandag 27 november 2023 18:12 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De “premier van alle Nederlanders”-to-be dames en heren!
Ik heb liever dat jij jezelf bent, dat is een veel aardigere en intelligentere persoonquote:Op maandag 27 november 2023 17:09 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Het is echter een zeer polariserende actie.quote:Op maandag 27 november 2023 18:20 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou ja, flauw gezegd is een asielzoeker geen Nederlander natuurlijk.
Ja, dat zal er leuk uitzien in de net voor tig miljoenen verbouwde boulevard van KIjkduin tenslotte.quote:Op maandag 27 november 2023 18:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is veel beter als deze mensen buiten slapen. Ja.
HiJ heEfT jurIdiSch Niets fOuT gEdAan.quote:Op maandag 27 november 2023 17:39 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Mocht iemand zich nog afvragen waarom ik die Smeets hypocriet vond…
Maar als ze asielzoekers genoemd worden dan zitten hier dus geen veilige landers bij. Geert had toch iets gezegd dat echte vluchtelingen wel welkom waren eventueel. Wat zijn dan echte vluchtelingen? Zijn mensen uit bijvoorbeeld Syrië of Eritrea dat?quote:
Alsof ook maar iemand het een iota interesseert wie die mensen zijn en waar ze vandaan komen of dat ze onder Wilders ook nog steeds binnenkomen.quote:Op maandag 27 november 2023 18:35 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar als ze asielzoekers genoemd worden dan zitten hier dus geen veilige landers bij. Geert had toch iets gezegd dat echte vluchtelingen wel welkom waren eventueel. Wat zijn dan echte vluchtelingen? Zijn mensen uit bijvoorbeeld Syrië of Eritrea dat?
Oh zeker, maar goed, had er iemand gedacht dat Wilders opeens zalvende woorden over asielzoekers ging spreken? Dit is ook precies het soort "opkomen voor de Nederlander" dat zijn kiezers wenst.quote:Op maandag 27 november 2023 18:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het is echter een zeer polariserende actie.
Yup. Zie het hem als PM ook nog doen, zijn aanhang zal dat alleen maar toejuichen.quote:Op maandag 27 november 2023 18:39 schreef Monolith het volgende:
[..]
Oh zeker, maar goed, had er iemand gedacht dat Wilders opeens zalvende woorden over asielzoekers ging spreken? Dit is ook precies het soort "opkomen voor de Nederlander" dat zijn kiezers wenst.
Uit Syrië in ieder geval niet, want Wilders wilde dat land graag veilig verklaard zien. Tenminste dat gaf hij in het eerste interview na zijn overwinning gelijk aan.quote:Op maandag 27 november 2023 18:35 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar als ze asielzoekers genoemd worden dan zitten hier dus geen veilige landers bij. Geert had toch iets gezegd dat echte vluchtelingen wel welkom waren eventueel. Wat zijn dan echte vluchtelingen? Zijn mensen uit bijvoorbeeld Syrië of Eritrea dat?
Mildere toon ook.quote:Op maandag 27 november 2023 17:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Echt een actie voor een "minister-president van alle Nederlanders" ook.
Dus uiteindelijk zijn alle landen gewoon veilig?quote:Op maandag 27 november 2023 18:41 schreef Monolith het volgende:
[..]
Uit Syrië in ieder geval niet, want Wilders wilde dat land graag veilig verklaard zien. Tenminste dat gaf hij in het eerste interview na zijn overwinning gelijk aan.
Eigen volk eerst, maar het eigen volk in Ter Apel kan er in stikken.quote:
BeHaLvE nEdErLaNd!!!11quote:Op maandag 27 november 2023 18:46 schreef Momo het volgende:
[..]
Dus uiteindelijk zijn alle landen gewoon veilig?
Je hebt gelijk.quote:Op maandag 27 november 2023 18:30 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik heb liever dat jij jezelf bent, dat is een veel aardigere en intelligentere persoon
Daar heb ik ook een bloedhekel aan en ik laat mij ook niet vertellen hoe ik ze mag benoemen maar ik blijf gewoon bij mijn eigen stijl, zeg maar, vooral ook omdat ik denk dat ze die spiegel helemaal niet herkennen.quote:Op maandag 27 november 2023 18:48 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Je hebt gelijk.
Ik heb alleen ontzettend veel moeite met het meten met twee maten door een bepaalde groep users. Toen Kaag aan haar voordeur werd geïntimideerd en door Wilders van heks tot weet ik veel allemaal werd uitgemaakt, werd dit enorm toegejuicht door dezelfde groep users. Dan heb ik het nog niet eens over zijn xenofobe uitlatingen.
Nu het PVV’ers betreft, moeten we die opeens met de fluwelen handschoen benaderen. Daar pas ik voor. Dan ga ik cynisch en sarcastisch posten om hen een spiegel op te houden.
P.S. Ben noch D66-stemmer, noch Kaag-fanboy.
Scheelt hem toch zeker 3uur heen en 3 uur terug in de auto zittenquote:Op maandag 27 november 2023 18:47 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Eigen volk eerst, maar het eigen volk in Ter Apel kan er in stikken.
En hij blijft wat langer leven wellicht.quote:Op maandag 27 november 2023 18:57 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Scheelt hem toch zeker 3uur heen en 3 uur terug in de auto zitten
Zijn de Nederlandse snelwegen zo slecht dan? Het is hier toch geen België?quote:Op maandag 27 november 2023 18:58 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
En hij blijft wat langer leven wellicht.
Onverlichte wegen en je kunt zeggen wat je wilt over belgische wegen, maar België heeft het meest verlichte wegennet ter wereld las ik ooit ergens. Is ook wel nodig ook natuurlijk.quote:Op maandag 27 november 2023 19:00 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zijn de Nederlandse snelwegen zo slecht dan? Het is hier toch geen België?
Als je al die kuilen niet ziet is dat levensgevaarlijk.quote:Op maandag 27 november 2023 19:05 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Onverlichte wegen en je kunt zeggen wat je wilt over belgische wegen, maar België heeft het meest verlichte wegennet ter wereld las ik ooit ergens. Is ook wel nodig ook natuurlijk.
Belgische logica.quote:Op maandag 27 november 2023 19:05 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Onverlichte wegen en je kunt zeggen wat je wilt over belgische wegen, maar België heeft het meest verlichte wegennet ter wereld las ik ooit ergens. Is ook wel nodig ook natuurlijk.
Waar heb je het over? Ik heb kritiek op de pers. Hun algemene manier van doen. Heeft niks met links en rechts te maken.quote:Op maandag 27 november 2023 17:14 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Inderdaad, dit mag alleen bij linksjes en Rutte gebeuren.
Als we links verbieden is er niets meer aan de hand.
Vroeger werd wel gezegd dat je het Belgische wegennet vanuit de ruimte kon zien liggenquote:Op maandag 27 november 2023 19:05 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Ja, maar inmiddels is het wel iets minder omdat ze uit kostenbesparingen op gezette tijden de lampen uit doen. Dan zetten ze de snelwegen langs Luik vanaf elf uur in het donker, maar de landweg naar Sint-Jansboerekuttinge blijft gewoon de hele nacht verlicht. Heerlijk volk blijft het toch.quote:Op maandag 27 november 2023 19:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Vroeger werd wel gezegd dat je het Belgische wegennet vanuit de ruimte kon zien liggen
Ach, het zou zo saai zijn als ze hetzelfde als de Nederlanders warenquote:Op maandag 27 november 2023 19:15 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, maar inmiddels is het wel iets minder omdat ze uit kostenbesparingen op gezette tijden de lampen uit doen. Dan zetten ze de snelwegen langs Luik vanaf elf uur in het donker, maar de landweg naar Sint-Jansboerekuttinge blijft gewoon de hele nacht verlicht. Heerlijk volk blijft het toch.
Vlaams Belang scoort daar constant rond de 25%, PVV nu hier ook. We beginnen dus wel steeds meer op elkaar te lijken.quote:Op maandag 27 november 2023 19:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ach, het zou zo saai zijn als ze hetzelfde als de Nederlanders waren
Vlaams Belang scoort alleen in Vlaanderen, niet in Belgiequote:Op maandag 27 november 2023 19:45 schreef Hanca het volgende:
[..]
Vlaams Belang scoort daar constant rond de 25%, PVV nu hier ook. We beginnen dus wel steeds meer op elkaar te lijken.
Nederlandstaligenquote:Op maandag 27 november 2023 19:49 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Vlaams Belang scoort alleen in Vlaanderen, niet in Belgie
Commentaar van Haagse politici is vooral dat dit na woensdag niet meer kan. Waar die asielzoekers dan wel moeten blijven? Nou, simpel, op plaatsen waar ze links gestemd hebben aldus de PVV in Den Haag.quote:Boosheid over komst asielzoekers naar Kijkduin: ‘Wilders heeft toch niet voor niets gewonnen?’
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ts-gewonnen-a4182420
Het is niet hij die van kleur verschoten is, het is de PvdA. Hij ziet nu het electorale gat dat is achtergebleven nadat zijn sociaaldemocraten collectief zelfmoord pleegden door samen te gaan met Groen Links. Nu een poging tot verbinden, straks een poging om de PvdA uit zijn as te doen herrijzen en de volgende verkiezingen glansrijk te winnen. Lutz heeft 'ie iig mee..quote:Op maandag 27 november 2023 16:58 schreef Hexagon het volgende:
Altijd gezellig in PVV-dorp.quote:Op maandag 27 november 2023 19:52 schreef Tijger_m het volgende:
Artikel over Kijkduin in de NRC:
[..]
Commentaar van Haagse politici is vooral dat dit na woensdag niet meer kan. Waar die asielzoekers dan wel moeten blijven? Nou, simpel, op plaatsen waar ze links gestemd hebben aldus de PVV in Den Haag.
Verder wil men in Den Haag niet meer "aapjes" hebben (maar je mag ze geen racisten noemen, natuurlijk) en werd er met interieur gesmeten toen de manager niet op de proppen kwam. Leuk.
Even voor de informatie, de 90 asielzoekers zitten al in het hotel in Kijkduin (sinds zondag) en hebben ook niks gemerkt van de demonstratie, de normale gasten wel.
Hij is al veel langer dan de fusie zeer rechts en vooral ook anti-klimaat en anti-EU. Ook in de tijd van Plasterk als minister was PvdA al pro-EU en pro-klimaatmaatregelen. Hij is dus veranderd, niet de PvdA.quote:Op maandag 27 november 2023 20:02 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Het is niet hij die van kleur verschoten is, het is de PvdA. Hij ziet nu het electorale gat dat is achtergebleven nadat zijn sociaaldemocraten collectief zelfmoord pleegden door samen te gaan met Groen Links. Nu een poging tot verbinden, straks een poging om de PvdA uit zijn as te doen herrijzen en de volgende verkiezingen glansrijk te winnen. Lutz heeft 'ie iig mee..
De PvdA ook, maar dat proces is al een paar decennia gaande.quote:Op maandag 27 november 2023 20:07 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hij is al veel langer dan de fusie zeer rechts en vooral ook anti-klimaat en anti-EU. Ook in de tijd van Plasterk als minister was PvdA al pro-EU en pro-klimaatmaatregelen. Hij is dus veranderd, niet de PvdA.
Zijn conclusie dat de PvdA zijn eigen sociaal-democratische beginselen heeft verraden en daardoor zijn electoraat is kwijtgeraakt, klopt als een bus.quote:Op maandag 27 november 2023 20:07 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hij is al veel langer dan de fusie zeer rechts en vooral ook anti-klimaat en anti-EU. Ook in de tijd van Plasterk als minister was PvdA al pro-EU en pro-klimaatmaatregelen. Hij is dus veranderd, niet de PvdA.
Plasterk was altijd al wel zeer eurosceptisch en ook een van de drijvende krachten achter de anti-eu-grondwet campagne.quote:Op maandag 27 november 2023 20:07 schreef Hanca het volgende:
[..]
Willem-Alexander?quote:Op maandag 27 november 2023 20:09 schreef Toby56 het volgende:
't Is gewoon wachten tot de eerste 'geïnspireerde' knokploegen op straat gaan verschijnen.
Mooi man. De tijden van de W.A. gaan herleven.
Die laat het gewoon van de VVD afhangen. Lafjes is het wel.quote:Op maandag 27 november 2023 20:16 schreef phpmystyle het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)rs-zijn-het-spel-zat
Zie ongeveer vanaf 45 seconden waarop Omtzigt antwoordt op de vraag of hij wel met de PVV wil en antwoordt dat hij het wel weet maar nog niet zegt.
Mijn inziens wordt het een nee.
Een bedrijfje gestart en voor 30 miljoen verkocht en spontaan is hij niet links meer. Ik geloof ook niet dat zijn oude collega's nog zo'n fan zijn na de plasterkkorting, dus daar kan ook wat verzuring zitten.quote:Op maandag 27 november 2023 16:58 schreef Hexagon het volgende:
Nee hoor want je weet niet wat de VVD zegt tegen de verkenner en wat de VVD eventueel later in dit traject nog zegt.quote:Op maandag 27 november 2023 20:17 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Die laat het gewoon van de VVD afhangen. Lafjes is het wel.
De PVV is een anti-democratische partij met fascistische kenmerken. Zoiets trekt altijd fijne mensen aan. Zoals dat geteisem met hun "aapjes".quote:
Wat heeft die man met "ik weet het niet, ik moet erover nadenken" gecombineerd met "ik weet het wel, maar ik zeg het nog niet"?!quote:Op maandag 27 november 2023 20:16 schreef phpmystyle het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)rs-zijn-het-spel-zat
Zie ongeveer vanaf 45 seconden waarop Omtzigt antwoordt op de vraag of hij wel met de PVV wil en antwoordt dat hij het wel weet maar nog niet zegt.
Mijn inziens wordt het een nee.
En mensen wegzetten als racist en homohater, wat is dat?quote:Op maandag 27 november 2023 20:19 schreef Toby56 het volgende:
[..]
De PVV is een anti-democratische partij met fascistische kenmerken. Zoiets trekt altijd fijne mensen aan. Zoals dat geteisem met hun "aapjes".
Pim Fortuyn zei destijds al minzaam tegen een kritische journalist: "U vindt mijn ideeën eng? Dan moet u eens bij mijn aanhang gaan kijken!"
En dan was Fortuyn nog een licht van verdraagzaamheid in vergelijking met Geert 'Milders'.
Verder dan "bah, wat bent u naïef!" ging Pim doorgaans niet.
Tegen een kritische vrouwelijke journalist zei hij quasi-boos "mens ga toch afwassen!"
Voor Geert is het gros van de pers "tuig van de richel."
Het feit dat iemand met zo'n partijprogramma - vol haat en stupide generalisaties - en een batterij van scheldquotes op sociale media de grootste is geworden in NL is geen goed (voor)teken.
Heh, hij is een fan van "Geen ja, Geen nee"?quote:Op maandag 27 november 2023 20:32 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wat heeft die man met "ik weet het niet, ik moet erover nadenken" gecombineerd met "ik weet het wel, maar ik zeg het nog niet"?!
Natuurlijk gaat hij dat doen. Volkomen terecht ook. Als Wilders 37 zetels haalt en z’n hele onrechtstatelijk program bij het grofvuil zet zoals hij gedaan heeft is dat ook volkomen prudentquote:Op maandag 27 november 2023 20:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
Omtzigt is gewoon af. Wat een lafheid. Natuurlijk gaat 'ie met Wilders babbelen.
Dat moet nog maar blijken of Wilders iets bij het grofvuil zetquote:Op maandag 27 november 2023 20:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Natuurlijk gaat hij dat doen. Volkomen terecht ook. Als Wilders 37 zetels haalt en z’n hele onrechtstatelijk program bij het grofvuil zet zoals hij gedaan heeft is dat ook volkomen prudent
Het is een man van procedures. Als hij het nog niet weet, dan zegt hij dat hij het niet weet. Als hij het wel weet, dan wacht hij tot het moment dat hij het mag vertellen.quote:Op maandag 27 november 2023 20:32 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wat heeft die man met "ik weet het niet, ik moet erover nadenken" gecombineerd met "ik weet het wel, maar ik zeg het nog niet"?!
Dat heeft die dan zelf voor elkaar gebokst in de afgelopen 20 jaar.quote:Op maandag 27 november 2023 14:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik ook.
En de NSC leden staan volgens mij ook niet massaal enthousiast te trappelen om met de PVV te gaan.
T is een beetje wisselwerking mijn idee. Ze wachten op elkaarquote:Op maandag 27 november 2023 20:17 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Die laat het gewoon van de VVD afhangen. Lafjes is het wel.
Alleen is hier helemaal geen procedure voor, natuurlijk, hij mag zeggen wat hij wil in dit stadium. Het was voor Timmermans geen enkel probleem om te zeggen dat hij niet met de PVV in zee gaat. Ook geen probleem voor Yesilgoz om haar standpunt te geven.quote:Op maandag 27 november 2023 20:39 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Het is een man van procedures. Als hij het nog niet weet, dan zegt hij dat hij het niet weet. Als hij het wel weet, dan wacht hij tot het moment dat hij het mag vertellen.
Als het gaat om mensen die zich racistisch of anti-homoseksueel uitlaten, dan heb ik er niet zoveel problemen mee als ze racist en homohater worden genoemd. Zeker als ze dat met enige regelmaat blijven doen.quote:Op maandag 27 november 2023 20:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En mensen wegzetten als racist en homohater, wat is dat?
Daar kom je dus achter na het voeren van een gesprekquote:Op maandag 27 november 2023 20:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat moet nog maar blijken of Wilders iets bij het grofvuil zet
Ze spreken niet met elkaar, he? Ze spreken met een verkenner die op zijn beurt aan de Kamer rapporteert.quote:Op maandag 27 november 2023 20:41 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Daar kom je dus achter na het voeren van een gesprek
Daar gaat het dus al vaak mis.quote:Op maandag 27 november 2023 20:41 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Als het gaat om mensen die zich racistisch of anti-homoseksueel uitlaten, dan heb ik er niet zoveel problemen mee als ze racist en homohater worden genoemd. Zeker als ze dat met enige regelmaat blijven doen.
Op basis daarvan kan ik, uit eigener ervaring, getuigen dat veel mensen homohater zijn. Helaas.
Met de term 'racist' ligt het vaak wat genuanceerder, omdat dan ook vaak culturele en levensbeschouwelijke achtergronden erbij worden betrokken.
Hij vindt zelf dat hij het eerst aan de verkenner moet vertellen, dus dan is het voor hem de procedure die hij moet volgen.quote:Op maandag 27 november 2023 20:40 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Alleen is hier helemaal geen procedure voor, natuurlijk, hij mag zeggen wat hij wil in dit stadium. Het was voor Timmermans geen enkel probleem om te zeggen dat hij niet met de PVV in zee gaat. Ook geen probleem voor Yesilgoz om haar standpunt te geven.
Nou ja ik ga er van uit dat Omzigt nog ook wel een keer met Wilders hierover praat ook al zou de verkenner zeggen dat het beter zal zijn als PVV niet in een coalitie zal stappen maar dat het over midden zal gaan.quote:Op maandag 27 november 2023 20:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ze spreken niet met elkaar, he? Ze spreken met een verkenner die op zijn beurt aan de Kamer rapporteert.
Hij vind dat, ja, maar er is geen procedure voor. Ik krijg steeds meer het vermoeden dat hij op het autistische spectrum zit. Dat of Aspbergers.quote:Op maandag 27 november 2023 20:43 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Hij vindt zelf dat hij het eerst aan de verkenner moet vertellen, dus dan is het voor hem de procedure die hij moet volgen.
Klopt. En dat is een kwalijke zaak.quote:Op maandag 27 november 2023 20:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Daar gaat het dus al vaak mis.
En inderdaad is er nog behoorlijk wat homohaat. Ik zou ook eens een kijkje nemen in de conservatief islamitische keuken, hoe men daar over LGBTQ+ en genderdiversiteit denkt. Daar zit ietsje meer 'onbegrip', zoals ook blijkt uit het rapport van het SCP.
Of ze zien in de PVV net als FvD een fijne partner tegen 'LGBTQ'.quote:Op maandag 27 november 2023 20:48 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Klopt. En dat is een kwalijke zaak.
De conservatief gristelijke keuken beschouwt homoseksualiteit en alles wat met Sodom & Gomorra te maken had en heeft ook als een doodzonde, want dat zegt de Bijbel.
Las vandaag trouwens in de Volkskrant nog een reportage uit de Haagse Schilderwijk, waar veel moslims wonen. En waar moslims zelf toegaven dat - hoewel de meesten gewoon niet hadden gestemd - er steeds meer moslims op de PVV zijn gaan stemmen, omdat ze veel punten uit Wilders' partijprogramma herkennen en waarderen. Die zijn dan zeker naar een hele maffe islamitische school geweest.
Dat weet ik ook niet, maar hij is in ieder geval zo geprogrammeerd.quote:Op maandag 27 november 2023 20:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hij vind dat, ja, maar er is geen procedure voor. Ik krijg steeds meer het vermoeden dat hij op het autistische spectrum zit. Dat of Aspbergers.
Niet "of", maar "want".quote:Op maandag 27 november 2023 20:50 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Of ze zien in de PVV net als FvD een fijne partner tegen 'LGBTQ'.
Staan die krakers van vrijdag dan met hun Regenboogvlag.
Oh ik ook. Als het eens universeel ingezet zou worden.quote:Op maandag 27 november 2023 20:53 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Niet "of", maar "want".
Verder zie ik 1000 keer liever een regenboog dan een kabinet Wilders, een haatzaaiende imam of een jan en alleman vervloekende dominee.
Ik denk dat we Ronald Plasterk überhaupt niet terugzien na de formatie.quote:Op maandag 27 november 2023 20:53 schreef Jojoke het volgende:
Straks wordt Plasterk nog de minister-president van het zakenkabinet.
Ik zag vorige week een prachtige volle regenboog.quote:Op maandag 27 november 2023 20:53 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Oh ik ook. Als het eens universeel ingezet zou worden.
Wilders wil er morgen ook naartoe gaan hè, is hij op z’n Twitter aan het raaskallen.quote:Op maandag 27 november 2023 19:52 schreef Tijger_m het volgende:
Artikel over Kijkduin in de NRC:
[..]
Commentaar van Haagse politici is vooral dat dit na woensdag niet meer kan. Waar die asielzoekers dan wel moeten blijven? Nou, simpel, op plaatsen waar ze links gestemd hebben aldus de PVV in Den Haag.
Verder wil men in Den Haag niet meer "aapjes" hebben (maar je mag ze geen racisten noemen, natuurlijk) en werd er met interieur gesmeten toen de manager niet op de proppen kwam. Leuk.
Even voor de informatie, de 90 asielzoekers zitten al in het hotel in Kijkduin (sinds zondag) en hebben ook niks gemerkt van de demonstratie, de normale gasten wel.
Hij lijkt iig af en toe qua gedrag op mijn autistische dochter. Die snapt er ook niks van als dat wat ze zegt niet letterlijk wordt genomen, maar er wat anders wordt geïnterpreteerd.quote:Op maandag 27 november 2023 20:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hij vind dat, ja, maar er is geen procedure voor. Ik krijg steeds meer het vermoeden dat hij op het autistische spectrum zit. Dat of Aspbergers.
Op Instagram zetten, toch?quote:Op maandag 27 november 2023 20:55 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ik zag vorige week een prachtige volle regenboog.
Dat was mooi.
En ja, ik dacht nog "dit zou het hele universum nu mogen zien."
(Better luck next time.)
Ik heb geeneens een smartphone. Ik werk nog met rooksignalen.quote:
*Toont dickpic met regenboogtattoo* 'helemaal met je eens.'quote:Op maandag 27 november 2023 20:57 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Op Instagram zetten, toch?
Iedere keer dat ik er een zie wordt ik zeiknat, overigens, want dat is wat iedereen vergeet bij een regenboog, iemand wordt nat als je er een ziet.
Een dickpic op insta? Dat lijkt me de goden verzoeken.quote:Op maandag 27 november 2023 20:59 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
*Toont dickpic met regenboogtattoo* 'helemaal met je eens.'
Ik heb de Nokia van Mark R. overgekocht, op marktplaats.quote:
Bijzonder!quote:Op maandag 27 november 2023 21:01 schreef Toby56 het volgende:
[..]
(Maar het is wel waar; ik heb geen smartphone.)
En vaak best lekker rustig.quote:
goed verhaaal vind ikquote:Op maandag 27 november 2023 20:32 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wilders gaat alle asielzoekers, alle linkse hobbies, Europa en de roetveegpieten bij het grofvuil zetten, toch?quote:Op maandag 27 november 2023 20:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat moet nog maar blijken of Wilders iets bij het grofvuil zet
https://www.telegraaf.nl/(...)uw-asielbeleid-nodigquote:Op maandag 27 november 2023 21:08 schreef Caland het volgende:
Die kansloze zorgvuldige act
Ik zie zelfs nog liever Greet het land leiden dan burn-out Pietertje
quote:VVD-staatssecretaris Van der Burg maant formerende partijen tot haast: 'Opvang zit vol, snel nieuw asielbeleid nodig'
AMSTERDAM - Het aantal asielzoekers dat naar Nederland komt blijft ongewoon hoog en het COA heeft geen enkele opvangplek meer over.
Demissionair VVD-staatssecretaris Van der Burg (Asiel) roept formerende partijen op haast te maken:
,,Mijn portefeuille heeft heel snel nieuw beleid nodig."
Misschien had hij die kritiek dan intern moeten houdenquote:Op maandag 27 november 2023 21:11 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)uw-asielbeleid-nodig
VVD
Vd Burg smeekt om hulp van PVV en NSC
[..]
Had zijn partij maar niet stekker eruit moeten trekken.quote:Op maandag 27 november 2023 21:11 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
VVD
Rutte heeft een puinhoop achtergelaten er moet krachtdadig opgetreden worden ook naar Brussel toe
[..]
Dat klinkt als zijn probleem.quote:Op maandag 27 november 2023 21:11 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
VVD
Rutte heeft een puinhoop achtergelaten er moet krachtdadig opgetreden worden ook naar Brussel toe
[..]
Ik word een beetje moe van dat gedweep met een zakenkabinet. Het aantal vakmensen en specialisten dat zin heeft om vanuit hun veilige werkplek naar Den Haag te komen om daar even invulling te geven aan het onmogelijke, daar bovenop hun hele maatschappelijke carrière op het spel zetten door toe te treden tot Wilders I en als bonus waarschijnlijk publiekelijk aan de schandpaal worden genageld bij de eerste kleine tegenvaller zijn waarschijnlijk op één hand te tellen.quote:
had dat wel geholpen?? Nog meer oppotten in de doofpot?quote:Op maandag 27 november 2023 21:15 schreef Caland het volgende:
[..]
Misschien had hij die kritiek dan intern moeten houden
Terwijl zo ongeveer de complete Kamer lekker gratuit met poep smijt langs de zijlijn.quote:Op maandag 27 november 2023 21:18 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Ik word een beetje moe van dat gedweep met een zakenkabinet. Het aantal vakmensen en specialisten dat zin heeft om vanuit hun veilige werkplek naar Den Haag te komen om daar even invulling te geven aan het onmogelijke, daar bovenop hun hele maatschappelijke carrière op het spel zetten door toe te treden tot Wilders I en als bonus waarschijnlijk publiekelijk aan de schandpaal worden genageld bij de eerste kleine tegenvaller zijn waarschijnlijk op één hand te tellen.
Het is een probleem van Nederlandquote:
quote:VVD-staatssecretaris Van der Burg maant formerende partijen tot haast: 'Opvang zit vol, snel nieuw asielbeleid nodig'
VALENTIJN BARTELS EN EMILE KOSSEN
1 uur geledenin BINNENLAND
AMSTERDAM - Het aantal asielzoekers dat naar Nederland komt blijft ongewoon hoog en het COA heeft geen enkele opvangplek meer over.
Demissionair VVD-staatssecretaris Van der Burg (Asiel) roept formerende partijen op haast te maken: ,,Mijn portefeuille heeft heel snel nieuw beleid nodig."
Ik wist niet dat heel Nederland namens de VVD de staatssecretaris van Asiel was.quote:Op maandag 27 november 2023 21:22 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Het is een probleem van Nederland
Om vervolgens als ze weer buiten moeten slapen mogelijk kritiek over je heen te krijgen? Dan zou ik liever nu maar hard gaan roepen.quote:Op maandag 27 november 2023 21:15 schreef Caland het volgende:
[..]
Misschien had hij die kritiek dan intern moeten houden
De VVD kan hem niet helpen, wat willen we ?? nieuwe verkiezingen of doorpakkenquote:Op maandag 27 november 2023 21:23 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Ik wist niet dat heel Nederland namens de VVD de staatssecretaris van Asiel was.
Dit heb je nu al minstens drie keer gepostquote:Op maandag 27 november 2023 21:22 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Het is een probleem van Nederland
[..]
de waarheid mag niet naar buiten hequote:Op maandag 27 november 2023 21:25 schreef Caland het volgende:
[..]
Dit heb je nu al minstens drie keer gepost
Dan had de VVD het vorige kabinet maar niet moeten laten vallen als er haast en urgentie geboden was.quote:Op maandag 27 november 2023 21:25 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
De VVD kan hem niet helpen, wat willen we ?? nieuwe verkiezingen of doorpakken
Het is inderdaad het zoveelste wondermiddel wat tot mislukken gedoemd is.quote:Op maandag 27 november 2023 21:18 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Ik word een beetje moe van dat gedweep met een zakenkabinet. Het aantal vakmensen en specialisten dat zin heeft om vanuit hun veilige werkplek naar Den Haag te komen om daar even invulling te geven aan het onmogelijke, daar bovenop hun hele maatschappelijke carrière op het spel zetten door toe te treden tot Wilders I en als bonus waarschijnlijk publiekelijk aan de schandpaal worden genageld bij de eerste kleine tegenvaller zijn waarschijnlijk op één hand te tellen.
Of dat je graag voorsorteert op de schuld afschuiven.quote:Op maandag 27 november 2023 21:30 schreef Tijn het volgende:
Als je als partij een zakenkabinet voorstelt, zeg je in feite dat je zelf geen capabele mensen hebt.
ik vond jeanine nog de lekkerste minister van defensiequote:Op maandag 27 november 2023 21:30 schreef Tijn het volgende:
Als je als partij een zakenkabinet voorstelt, zeg je in feite dat je zelf geen capabele mensen hebt.
Misschien is een cursusje begrijpend lezen een idee?quote:Op maandag 27 november 2023 21:26 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
de waarheid mag niet naar buiten he
het geschreeuw om hulp van de VVD zelf, misschien wat meer miljarden naar Stikstof?? Zal dat helpen ?
VVD of GL ik zie het verschil niet meer
Maar hij is in paniek en hij heeft zich al een keer ziek gemeldquote:Op maandag 27 november 2023 21:38 schreef Erasmus het volgende:
Het laatste kabinet had 299 dagen nodig om te formeren, en dan ook nog eens met precies dezelfde partijen van het kabinet daarvoor.![]()
Deze formatie gaat niet heel veel beter worden. Iemand moet de verwachtingen van dhr. Van Den Burg even temperen.
En een zakenkabinet klinkt a-politiek, maar aangezien ze voor elk voorstel gewoon met pure politici in gesprek moeten die niet eens meer verantwoordelijkheid hebben, wordt het alleen maar politieker.quote:Op maandag 27 november 2023 21:18 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Dus?quote:Op maandag 27 november 2023 21:39 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Maar hij is in paniek en hij heeft zich al een keer ziek gemeld
Als ik vande burg was dan liet ik me opsluiten op een cruisseschip en deed net op ik een asielzoeker \wasquote:
Oké. Bedankt voor je bijdrage!quote:Op maandag 27 november 2023 21:43 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Als ik vande burg was dan liet ik me opsluiten op een cruisseschip en deed net op ik een asielzoeker \was
We noteren het even.quote:Op maandag 27 november 2023 21:43 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Als ik vande burg was dan liet ik me opsluiten op een cruisseschip en deed net op ik een asielzoeker \was
Als we het allemaal doen, hebben we allemaal gratis woonruimte.quote:Op maandag 27 november 2023 21:43 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
en dan wachten tot de formatie is afgerond en dan roepen hallo , hier ben ik
Onzinquote:Op maandag 27 november 2023 20:02 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Het is niet hij die van kleur verschoten is, het is de PvdA. Hij ziet nu het electorale gat dat is achtergebleven nadat zijn sociaaldemocraten collectief zelfmoord pleegden door samen te gaan met Groen Links. Nu een poging tot verbinden, straks een poging om de PvdA uit zijn as te doen herrijzen en de volgende verkiezingen glansrijk te winnen. Lutz heeft 'ie iig mee..
Ach, dat klopt wel. Maar er zit een vrij sterke wens om een bepaald beeld op “links” te projecteren.quote:Op maandag 27 november 2023 21:51 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Onzin
De PvdA is niet veel anders dan 10 jaar geleden toen hij er nog bij zat. En in die tijd had hij niet dat soort meningen.
Ja, de ideale linkse partij is volgens sommigen inderdaad een partij die enkel voor hun eigen belangen opkomt. Dat is welbekend.quote:Op maandag 27 november 2023 21:56 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ach, dat klopt wel. Maar er zit een vrij sterke wens om een bepaald beeld op “links” te projecteren.
stikstof is links en brandnetels is het ultieme kwaad, o en bramenquote:Op maandag 27 november 2023 21:56 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ach, dat klopt wel. Maar er zit een vrij sterke wens om een bepaald beeld op “links” te projecteren.
Soms lijkt ie wel aandachtsgeil.quote:Op maandag 27 november 2023 20:32 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Lijkt me eerder iemand die uit de treure voors en tegens wil afwegen en daardoor niet iets hards zeggen, ik denk okay voor sommige politieke onderwerpen ontzettend lastig voor acute zaken waar snel gehandeld moet worden. Zou geen goede zijn voor corona persco'squote:Op maandag 27 november 2023 22:08 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Soms lijkt ie wel aandachtsgeil.
Hij kan ook kiezen voor duidelijk antwoorden waardoor niemand meer gaat vissen. Maar zijn manier van doen en antwoorden is zodanig dat het uitnodigt om hem altijd maar weer te interviewen..
Gelijk JA zeggen kan ie ook niet. Regeren met de PVV uitleggen als laatste mogelijk, het moest, het kon niet anders. Is makkelijker dan gelijk koffie drinken met hem.quote:Op maandag 27 november 2023 22:10 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Lijkt me eerder iemand die uit de treure voors en tegens wil afwegen en daardoor niet iets hards zeggen, ik denk okay voor sommige politieke onderwerpen ontzettend lastig voor acute zaken waar snel gehandeld moet worden. Zou geen goede zijn voor corona persco's
koffie drinkequote:Op maandag 27 november 2023 22:11 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Gelijk JA zeggen kan ie ook niet. Regeren met de PVV uitleggen als laatste mogelijk, het moest, het kon niet anders. Is makkelijker dan gelijk koffie drinken met hem.
Het is best vreemd als je voor het eerst in de kamer zit, dat je dan gelijk als kamerlid al een hoge toon mag aanslaan over wel/niet regeren.quote:Op maandag 27 november 2023 22:13 schreef Hexagon het volgende:
Pieter zal denk ik nog enkele fractieleden moeten sensibiliseren voor hij ja kan zeggen.
Ja dat mag. In principe heeft ieder kamerlid dezelfde rechten.quote:Op maandag 27 november 2023 22:16 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het is best vreemd als je voor het eerst in de kamer zit, dat je dan gelijk als kamerlid al een hoge toon mag aanslaan over wel/niet regeren.
Pieter is wel de leider he.
Ze hebben niet een structuur a la PVV natuurlijk. Teveel macht kan je als leider ook breken als een deel weigert mee te doen en te dreigen met scheuring of afzetting als lijsttrekker.quote:Op maandag 27 november 2023 22:16 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het is best vreemd als je voor het eerst in de kamer zit, dat je dan gelijk als kamerlid al een hoge toon mag aanslaan over wel/niet regeren.
Je snapt heel goed wat ik bedoel.quote:Op maandag 27 november 2023 22:18 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja dat mag. In principe heeft ieder kamerlid dezelfde rechten.
Dus nu mag Pieter ervaren hoe vervelend hij was.
Maar in tegenstelling tot Geert is het geen dictator. Het zou ook wel heel vreemd zijn als het bij niemand van de NSC-fractie zou wringen om met de PVV te gaan regeren.quote:Op maandag 27 november 2023 22:16 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nja of iedereen zou toevallig een rechterflanker zijn, maar dat is ook niet het geval.quote:Op maandag 27 november 2023 22:20 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Maar in tegenstelling tot Geert is het geen dictator. Het zou ook wel heel vreemd zijn als het bij niemand van de NSC-fractie zou wringen om met de PVV te gaan regeren.
Jawel, zo werkt het staatsrecht. Je stemrecht is niet afhankelijk van hoelang je er al zit.quote:Op maandag 27 november 2023 22:19 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je snapt heel goed wat ik bedoel.
Pieter had al zijn strepen verdiend, nr 15 van de lijst zonder enige ervaring hoeft niet gelijk heel veel inspraak te verwachten over zeer fundamentele kwesties.
Het is net het oude CDAquote:Op maandag 27 november 2023 22:20 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Nja of iedereen zou toevallig een rechterflanker zijn, maar dat is ook niet het geval.
Maar als het maar blijft voortduren die formatie dan moet van de Burg steeds maar doorgaan met smeken om opvang voor de buitenlandse werkzoekenden op te sluitenquote:Op maandag 27 november 2023 22:21 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Jawel, zo werkt het staatsrecht. Je stemrecht is niet afhankelijk van hoelang je er al zit.
nou nou dat zou pas lachen zijn he,quote:Op maandag 27 november 2023 22:26 schreef Hexagon het volgende:
Zou wat zijn als er een stel NSC kamerleden ineens met een burnout thuis komen zitten door Pieter zijn sensibilisering.
Bij de PVV achterban gedeeltelijk terecht.quote:Op maandag 27 november 2023 20:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En mensen wegzetten als racist en homohater, wat is dat?
Kan denk ik maar niet geloven dat een deel van zijn achterban Geert is nagelopen.quote:Op maandag 27 november 2023 22:30 schreef TheVulture het volgende:
Het is wel echt knap dat Frans Timmermans met afstand zo onsympathiek over blijft komen he... net ook weer bij Beau. Vleesgeworden verzuurde plucheplakker.
Tijd voor de opticien.quote:Op maandag 27 november 2023 21:26 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
de waarheid mag niet naar buiten he
het geschreeuw om hulp van de VVD zelf, misschien wat meer miljarden naar Stikstof?? Zal dat helpen ?
VVD of GL ik zie het verschil niet meer
Ik denk dat Rob Jetten snel de oppositieleider is.quote:Op maandag 27 november 2023 22:30 schreef TheVulture het volgende:
Het is wel echt knap dat Frans Timmermans met afstand zo onsympathiek over blijft komen he... net ook weer bij Beau. Vleesgeworden verzuurde plucheplakker.
weet je wat ?quote:
Het zou voor de verandering leuk zijn als het klopt wat je stelt, maar zoals zo vaak is dat niet het geval.quote:Op maandag 27 november 2023 22:38 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
weet je wat ?
Mensen zijn het spuugzat dat gezever over stikstof en volop weilanden opkopen maar geen woningen bouwen en op de paar woningen die er zijn, de asielzoekers voorrang geven , dat is pas frustratie
Dan gaat men PVV stemmen en het kan nog veeel erger
Van alle oppositiepartijen heeft hij de grootste bek inderdaad, vooral als het 1-op-1 tegen Wilders in de Kamer is.quote:Op maandag 27 november 2023 22:36 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik denk dat Rob Jetten snel de oppositieleider is.
Jetten kan als een wat gladde droogkloot, vooral beter met dat soort lui omgaan. Ik denk dat Timmermans al snel de pispaal is van de fractievoorzitters van de coalitie.quote:Op maandag 27 november 2023 22:47 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Van alle oppositiepartijen heeft hij de grootste bek inderdaad, vooral als het 1-op-1 tegen Wilders in de Kamer is.
Marijnissen ook wel maar niet zo groot als de bek van haar vader.
Ik meen eens gehoord te hebben dat hij (Timmermans) geen interesse had om in de fractie te gaan zitten als hij niet meeregeert - is hij bijgedraaid?quote:Op maandag 27 november 2023 22:49 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Jetten kan als een wat gladde droogkloot, vooral beter met dat soort lui omgaan. Ik denk dat Timmermans al snel de pispaal is van de fractievoorzitters van de coalitie.
Grapjas.quote:Op maandag 27 november 2023 22:50 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
o ja, je weet niets, echt niets
[..]
klopt
ER is niets zo frusterend als geen woonruimte kijgen voor eerlijke werkende jonge mensen, terwijl er volop weilanden worden opgekochtquote:
Ja wat ik dan zelf zie is dat ze in een studio'tje terecht komen van 4 bij 4 waarin ze na een maand ook weg willen en zich inschrijven bij wat anders.quote:Op maandag 27 november 2023 22:54 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ER is niets zo frusterend als geen woonruimte kijgen voor eerlijke werkende jonge mensen
en de VVD stopt de asielzoekers in hotels aan zeequote:Op maandag 27 november 2023 22:55 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Ja wat ik dan zelf zie is dat ze in een studio'tje terecht komen van 4 bij 4 waarin ze na een maand ook weg willen en zich inschrijven bij wat anders.
Qua ruimte niet veel verschilquote:Op maandag 27 november 2023 22:56 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
en de VVD stopt de asielzoekers in hotels aan zee
Was zijn eigen partij nu maar akkoord gegaan met zijn spreidingswet.quote:Op maandag 27 november 2023 22:56 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
en de VVD stopt de asielzoekers in hotels aan zee
VVD is in paniek die willen uit de regering
Ik had meer een selectie , arbeidscontract, woningbouw en tewerkstellingswet gezien, dan een verplichtte opsluitwetquote:Op maandag 27 november 2023 23:01 schreef Caland het volgende:
[..]
Was zijn eigen partij nu maar akkoord gegaan met zijn spreidingswet.
Oh ironie
Ja, een beetje hetzelfde uitleg als het uitleg van Timmermans aan dat kort pittig dametje van dat SBS debat: dat gebeurt niet direct in een dag. Als dat kon, dan kon het. Maar zo werkt de wereld niet en het kan niet.quote:Op maandag 27 november 2023 23:10 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik had meer een selectie , arbeidscontract, woningbouw en tewerkstellingswet gezien, dan een verplichtte opsluitwet
De VVD / GL geeft 30 miljard uiit om weilanden op te kopen en is niet in staat om woningen te bouwen en weet niet wat te doen met al die werkzoekenden die naar nederland komen in een zeer krappe arbeidsmarktquote:Op maandag 27 november 2023 23:17 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Ja, een beetje hetzelfde uitleg als het uitleg van Timmermans aan dat kort pittig dametje van dat SBS debat: dat gebeurt niet direct in een dag. Als dat kon, dan kon het. Maar zo werkt de wereld niet en het kan niet.
De VVD heeft zelf het laatste kabinet opgeblazen dus reken maar op een vertraging van minstens een jaar op alle belangrijke beslissingen.
Ook de PVV gaat dat niet binnen een dag kunnen oplossen.quote:Op maandag 27 november 2023 23:26 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
De VVD / GL geeft 30 miljard uiit om weilanden op te kopen en is niet in staat om woningen te bouwen en weet niet wat te doen met al die werkzoekenden die naar nederland komen in een zeer krappe arbeidsmarkt
dan moet je als regeringspartij gewoon heel snel weg wezen en ergens in een hoekje gaan zitten huilen
Ik vind het trouwens heel knap dat je deze quatsch weet neer te typen.quote:Op maandag 27 november 2023 23:26 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
GL geeft 30 miljard uiit om weilanden op te kopen
Verbaas je nergens meer over.quote:Op maandag 27 november 2023 23:33 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Ik vind het trouwens heel knap dat je deze quatsch weet neer te typen.
Wat bedoel je met de selectiewet? Gaan we het dan hebben over de vluchtelingen of ook over arbeidsmigranten etc.?quote:Op maandag 27 november 2023 23:10 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik had meer een selectie , arbeidscontract, woningbouw en tewerkstellingswet gezien, dan een verplichtte opsluitwet
Was dat onder minister Klaver in Rutte 3 of 4quote:Op maandag 27 november 2023 23:26 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
De VVD / GL geeft 30 miljard uiit om weilanden op te kopen en is niet in staat om woningen te bouwen en weet niet wat te doen met al die werkzoekenden die naar nederland komen in een zeer krappe arbeidsmarkt
dan moet je als regeringspartij gewoon heel snel weg wezen en ergens in een hoekje gaan zitten huilen
quote:Op maandag 27 november 2023 23:41 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Was dat onder minister Klaver in Rutte 3 of 4
quote:Op maandag 27 november 2023 21:43 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
en dan wachten tot de formatie is afgerond en dan roepen hallo , hier ben ik
Of wachten op nieuwe verkiezingen en dan krijgt de VVD wel zo gruwellijk pak slaag dat ze vrienden gaan worden met D66
Heb je gezopen of zo? Mijn god, wat komt er hedenavond weer een prietpraat uitquote:Op maandag 27 november 2023 23:26 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
plucheplakker?quote:Op maandag 27 november 2023 22:30 schreef TheVulture het volgende:
Ja, dat heb ik ook al een paar keer aangegeven. Persoonlijk afbreukrisico is gigantisch groot, het salaris lachwekkend voor iemand met een beetje carriere en je naam zit voor altijd aan Wilders vast. Alleen een volleerd luchtfietser gelooft hierin.quote:Op maandag 27 november 2023 21:18 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Men wil zich in noodsituaties best "opofferen voor het landsbelang" maar men zal zich nooit opofferen voor het kiezersbelang van de PVV.quote:Op dinsdag 28 november 2023 00:10 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, dat heb ik ook al een paar keer aangegeven. Persoonlijk afbreukrisico is gigantisch groot, het salaris lachwekkend voor iemand met een beetje carriere en je naam zit voor altijd aan Wilders vast. Alleen een volleerd luchtfietser gelooft hierin.
Zo ongeveer, ja.quote:Op dinsdag 28 november 2023 00:13 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Men wil zich in noodsituaties best "opofferen voor het landsbelang" maar men zal zich nooit opofferen voor het kiezersbelang van de PVV.
In het PVV programma staat dat die salarissen wel naar beneden kunnen met 20%.quote:Op dinsdag 28 november 2023 00:10 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, dat heb ik ook al een paar keer aangegeven. Persoonlijk afbreukrisico is gigantisch groot, het salaris lachwekkend voor iemand met een beetje carriere en je naam zit voor altijd aan Wilders vast. Alleen een volleerd luchtfietser gelooft hierin.
Prima plan voor PVV bewindslieden, die zijn over het algemeen hun salaris als 2e Kamerlid al niet waardquote:Op dinsdag 28 november 2023 00:21 schreef capricia het volgende:
[..]
In het PVV programma staat dat die salarissen wel naar beneden kunnen met 20%.
Ik vind het al geen hoge bedragen voor dit soort topfuncties.
Ik vind het geen slechte bedragen. Politici zijn doorgaans geen beste bestuurders. Wil je een vergelijkbaar salaris in het bedrijfsleven verdienen zit je al snel op de topfuncties binnen middelgrote bedrijven.quote:Op dinsdag 28 november 2023 00:21 schreef capricia het volgende:
Ik vind het al geen hoge bedragen voor dit soort topfuncties.
Ik vind een minister wel een topfunctie. En liever zie ik goede mensen op die functies.quote:Op dinsdag 28 november 2023 00:30 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik vind het geen slechte bedragen. Politici zijn doorgaans geen beste bestuurders. Wil je een vergelijkbaar salaris in het bedrijfsleven verdienen zit je al snel op de topfuncties binnen middelgrote bedrijven.
Eens en oneens, als ik een de jonge zie of helder dan is het meer dan dik betaald. Pak je een donner ofzo dan vind ik het weer te mager.quote:Op dinsdag 28 november 2023 00:34 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vind een minister wel een topfunctie. En liever zie ik goede mensen op die functies.
En je weet dat ze in het bedrijfsleven direct meer verdienen. Nu hoef je daar ook niet perse mee te concurreren, maar echt top verdienen ze niet.
Je kunt je afvragen wat je voor dat geld in huis kunt halen als je naam ook nog aan de PVV gekoppeld gaat worden.quote:Op dinsdag 28 november 2023 00:36 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Eens en oneens, als ik een de jonge zie of helder dan is het meer dan dik betaald. Pak je een donner ofzo dan vind ik het weer te mager.
Vind het wel een heel gewaagde frame tbh.quote:Op dinsdag 28 november 2023 00:38 schreef capricia het volgende:
[..]
Je kunt je afvragen wat je voor dat geld in huis kunt halen als je naam ook nog aan de PVV gekoppeld gaat worden.
Ik denk niet dat dat een uithangbord is om de beste kwaliteit aan vakministers binnen te halen.
Ok, bekijk dan eens wat er voor de PVV in de 2e Kamer zit en vergelijk dan eens met andere partijen. Dat lijkt mij een goede indicatie.quote:Op dinsdag 28 november 2023 00:51 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Vind het wel een heel gewaagde frame tbh.
Wat gaan we dan vergelijken?quote:Op dinsdag 28 november 2023 00:52 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ok, bekijk dan eens wat er voor de PVV in de 2e Kamer zit en vergelijk dan eens met andere partijen. Dat lijkt mij een goede indicatie.
Wacht maar tot ik begin over het sluiten van de bejaardenhuizen, die de VVD heeft gesloten in een snel vergrijzende samenlevingquote:Op maandag 27 november 2023 23:58 schreef J.B. het volgende:
[..]
[..]
Heb je gezopen of zo? Mijn god, wat komt er hedenavond weer een prietpraat uit
In welk kabinet gaf GroenLinks 30 miljard uit? Welke minister hadden ze geleverd?quote:Op dinsdag 28 november 2023 00:58 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Wacht maar tot ik begin over het sluiten van de bejaardenhuizen, die de VVD heeft gesloten in een snel vergrijzende samenleving
En vervangen heeft door de hele stad door scheurende criminele leaseauto ZZP ers, die zodra ze de hielen gelicht hebben, dat meneer jansen van de trap af dondert en sterft achter de voordeur
Anders kan je beter stoppen met drinken, je prietpraat ziet er niet goed uit.quote:Op maandag 27 november 2023 23:26 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Yup allemaal in zijn eentje, grondwet of niet. Is het tegen een verdrag in? Trekken we ons uit het verdrag! Gezeur met EU? Trekken we ons terug! Doorgaan met de Euro? Gewoon die gulden weer terug, want toen er nog guldens waren bestonden er nog geen transgenders. Dat het nu maar eens klaar mag zijn met decennia lang een linkse regering!quote:Op maandag 27 november 2023 21:10 schreef Buendia het volgende:
[..]
Wilders gaat alle asielzoekers, alle linkse hobbies, Europa en de roetveegpieten bij het grofvuil zetten, toch?
De arbeidsmigranten / asielzoekers / statushouders die er nu zijn die gaan nooit meer terug en wachten op het moment dat ze een MOB achter de naam krijgen en ze in de illegaliteit verdwijnen, zodat er weer een bed leeg is dat is geen manier van doenquote:Op maandag 27 november 2023 23:39 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Wat bedoel je met de selectiewet? Gaan we het dan hebben over de vluchtelingen of ook over arbeidsmigranten etc.?
Moet de regering gaan zeggen arbeidsmigranten prima maar enkel voor deze banen, want anders kan Nederland het niet aan? En welke sectoren gaan we dan kiezen? Of zorgen we gewoon voor minder arbeidsmigranten en laten we het aan de markt over, oftewel laat iedereen lekker gaar koken in zijn personeelstekort.
Ik ben bang dat nummer 1 de beste keuze is, maar verwacht dat er nogal heftig gereageerd gaat worden door bedrijven die de dupé zullen zijn, dat kost je dan weer stemmen en zorgt weer voor een nieuwe partij die zich in gaat zetten voor dit bedrijf.
Ik ben wel eens bang dat het maken van langetermijnsdoelen de enige manier is om grote, niet al te populaire wijzigingen door te voeren. En dan nog kan je raar het deksel op de neus krijgen en verkettert worden.
Waar ik nu ben is nauwelijks een druppel alcohol verkrijgbaar.quote:Op dinsdag 28 november 2023 01:57 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Anders kan je beter stoppen met drinken, je prietpraat ziet er niet goed uit.
Je wilt dus zeggen dat je die onzin allemaal nuchter post?quote:Op dinsdag 28 november 2023 02:27 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Waar ik nu ben is nauwelijks een druppel alcohol verkrijgbaar.
komt wel heerlijk bronwater uit de eigen borehole van 40 meter diep
Dat was ook mijn eerste gedachte.quote:Op dinsdag 28 november 2023 04:39 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Je wilt dus zeggen dat je die onzin allemaal nuchter post?
Wilders heeft ook nog eens 20% salaris reductie voor bewindslieden in zijn programma staan. Opzich zou dat een van de weinig dingen zijn waar ik wel wat in ziequote:Op maandag 27 november 2023 21:18 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
If you pay peanuts, you get monkeys.quote:Op dinsdag 28 november 2023 07:13 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Wilders heeft ook nog eens 20% salaris reductie voor bewindslieden in zijn programma staan. Opzich zou dat een van de weinig dingen zijn waar ik wel wat in zie
Sowieso, gaan beweren dat de PvdA ooit teksten als in zijn columns schreeuwde is natuurlijk volkomen lachwekkend.quote:Op dinsdag 28 november 2023 07:59 schreef Hanca het volgende:
Voor mensen die zeggen dat Plasterk niet veranderd is, dit was zijn mening 5,5 jaar geleden: https://www.volkskrant.nl(...)ent&utm_content=free
Hij wilde toen een gecombineerd PvdA en GL laten samengaan onder Klaver. Nunzijn ze samen onder een PvdA'er en is dat 'het einde van de PvdA': https://www.telegraaf.nl/(...)betekent-einde-pvd-a
Plasterk heeft als toenmalig demissionair minister dus juist aan de wieg gestaan van de fusie.
Als je dus zo graag wil doen wat 'de kiezer wil', dan moet je vooral het aantal klimaatmaatregelen niet verlagen.quote:93 procent van de Nederlanders van 18 jaar of ouder denkt dat het klimaat aan het veranderen is. 60 procent denkt dat dit geheel of vooral door de mens komt. Verder is 73 procent van de Nederlanders van mening dat de mens nog iets tegen de klimaatverandering kan doen. Tegelijkertijd zien veel mensen het als een groot probleem voor nu en in de toekomst, en maken zij zich zorgen voor toekomstige generaties. Deze uitkomsten zijn vergelijkbaar met die van 2020. Alleen het deel dat zich veel zorgen maakt voor toekomstige generaties is licht gestegen van 31 procent in 2020 naar 34 procent in 2023.
82 procent vindt het belangrijk dat de overheid zich bezighoudt met klimaatbeleid. Dat is iets minder dan drie jaar geleden toen 85 procent dit vond. 44 procent vindt het beleid nog niet ver genoeg gaan. Dat is niet veranderd ten opzichte van 2020 (42 procent).
De maatschappelijk teleurgestelde oudere blanke man vindt vrij algemeen dat het klimaat een linkse hobby is.quote:Op dinsdag 28 november 2023 08:10 schreef Hanca het volgende:
En wat leesvoer voor Wilders: https://longreads.cbs.nl/(...)ergietransitie-2023/
[..]
Als je dus zo graag wil doen wat 'de kiezer wil', dan moet je vooral het aantal klimaatmaatregelen niet verlagen.
Niet dus, deze CBS longread is vandaag uitgekomen. Gezien 2/3e van de kiezers rechts heeft gestemd en er tegelijk 82% vindt dat de overheid zich bezig moet houden met klimaatbeleid, kan je niet anders dan constateren dat de rechtse kiezer wil dat de overheid zich met klimaat bezig houdt.quote:Op dinsdag 28 november 2023 08:14 schreef Perrin het volgende:
[..]
De maatschappelijk teleurgestelde oudere blanke man vindt vrij algemeen dat het klimaat een linkse hobby is.
Nou, ik kom ze iig niet tegen, die milieubewuste PVV-stemmers. En al helemaal op fok! niet.quote:Op dinsdag 28 november 2023 08:17 schreef Hanca het volgende:
[..]
Niet dus, deze CBS longread is vandaag uitgekomen. Gezien 2/3e van de kiezers rechts heeft gestemd en er tegelijk 82% vindt dat de overheid zich bezig moet houden met klimaatbeleid, kan je niet anders dan constateren dat de rechtse kiezer wil dat de overheid zich met klimaat bezig houdt.
Jouw frame is nu bewezen fout.
Tja, ze zijn er blijkbaar wel. Wellicht schreeuwen ze niet uit dat ze PVV hebben gestemd of praten ze weinig over klimaat, maar slechts 18% is tegen klimaatbeleid en dat is lager dan het percentage PVV stemmers (zeker als je daar de FvD stemmers bij op telt)quote:Op dinsdag 28 november 2023 08:21 schreef Perrin het volgende:
[..]
Nou, ik kom ze iig niet tegen, die milieubewuste PVV-stemmers. En al helemaal op fok! niet.
Wat ik veel om me heen hoor is dat mensen het probleem wel onderkennen maar dan vaak weer de schuld leggen bij andere landen en/of het belachelijk vinden dat Nederland 'voorloper' is.quote:Op dinsdag 28 november 2023 08:24 schreef Hanca het volgende:
[..]
Tja, ze zijn er blijkbaar wel. Wellicht schreeuwen ze niet uit dat ze PVV hebben gestemd of praten ze weinig over klimaat, maar slechts 18% is tegen klimaatbeleid en dat is lager dan het percentage PVV stemmers (zeker als je daar de FvD stemmers bij op telt)
Tellen ze daar de niet-stemgerechtigde jeugd ook mee?quote:Op dinsdag 28 november 2023 08:24 schreef Hanca het volgende:
[..]
Tja, ze zijn er blijkbaar wel. Wellicht schreeuwen ze niet uit dat ze PVV hebben gestemd of praten ze weinig over klimaat, maar slechts 18% is tegen klimaatbeleid en dat is lager dan het percentage PVV stemmers (zeker als je daar de FvD stemmers bij op telt)
quote:Op dinsdag 28 november 2023 00:10 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Om nog maar te zwijgen over het feit dat sommige ministers overstelpt worden met doodsbedreigingen en imbecielen met fakkels voor de deur krijgen, dan kan je beter anoniem in het bedrijfsleven vertoeven. Ik zou dat mezelf en mijn (eventuele) gezin absoluut niet aan willen doen, laat staan voor een lager salaris dan in het bedrijfsleven.quote:Op dinsdag 28 november 2023 00:34 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vind een minister wel een topfunctie. En liever zie ik goede mensen op die functies.
En je weet dat ze in het bedrijfsleven direct meer verdienen. Nu hoef je daar ook niet perse mee te concurreren, maar echt top verdienen ze niet.
En dan het afbraakrisico van het feit dat je naam aan de PVV gekoppeld gaat worden, en weet ik wat voor instabiliteit nog meer.
Dan begrijp ik heel goed dat vakbekwame bestuurders niet te springen staan.
Nee, gaat om volwassenen, zie mijn eerste post hierover.quote:Op dinsdag 28 november 2023 08:32 schreef Perrin het volgende:
[..]
Tellen ze daar de niet-stemgerechtigde jeugd ook mee?
Dat verdwaalde sociaaldemocraat zal wel gebaseerd zijn op dat Bosma vroeger lid was van de PvdAquote:Op dinsdag 28 november 2023 07:59 schreef Hanca het volgende:
Voor mensen die zeggen dat Plasterk niet veranderd is, dit was zijn mening 5,5 jaar geleden: https://www.volkskrant.nl(...)ent&utm_content=free
Hij wilde toen een gecombineerd PvdA en GL laten samengaan onder Klaver. Nu zijn ze samen onder een PvdA'er en is dat 'het einde van de PvdA': https://www.telegraaf.nl/(...)betekent-einde-pvd-a
Plasterk heeft als toenmalig demissionair minister dus juist aan de wieg gestaan van de fusie.
Maar goed, Plasterk heeft gewoon geen benul van wat de sociaal-democratie in houdt, aangezien hij Ayn Rand fan Bosma een 'verdwaalde sociaal-democraat' noemt. En met Timmermans heeft Plasterk ruzie, aangezien van Plasterk het verhaal komt dat Timmermans een half jaar heeft lopen niksen in de Kamer toen hij zijn gewenste woordvoerderschap niet kreeg. Dat wordt een bijzonder gesprek tussen die twee...
De VVD heeft al hun regeringspartners van eerste keuze helpen decimeren, en een fors deel van het electoraat naar Wilders gejaagd. En nu kijken ze om zich heen en vragen ze zich af 'wat nu?'.quote:Op dinsdag 28 november 2023 08:40 schreef capricia het volgende:
En we hebben weer een VVD D66-prominent. Voorhoeve ziet de PVV niet zo zitten.
[ twitter ]
Echt, ik deel zijn analyse gewoon voor 0%. In op de SGP na elke andere fractie van de Kamer verwacht ik eerder ruzie dan binnen de PVV, die medewerkers verkoop gaan echt niet opstaan tegen Wilders. En na een kabinet Timmermans is de kiezer helemaal boos dat de rechtse meerderheid genegeerd wordt en zul je zien dat PVV en BBB samen al ongeveer of helemaal aan een meerderheid komen.quote:Op dinsdag 28 november 2023 08:40 schreef capricia het volgende:
En we hebben weer een VVD-prominent. Voorhoeve ziet de PVV niet zo zitten.
[ twitter ]
Ik geloof met deze uitslag ook niet in een kabinet timmermans,quote:Op dinsdag 28 november 2023 08:46 schreef Hanca het volgende:
[..]
Echt, ik deel zijn analyse gewoon voor 0%. In op de SGP na elke andere fractie van de Kamer verwacht ik eerder ruzie dan binnen de PVV, die medewerkers verkoop gaan echt niet opstaan tegen Wilders. En na een kabinet Timmermans is de kiezer helemaal boos dat de rechtse meerderheid genegeerd wordt en zul je zien dat PVV en BBB samen al ongeveer of helemaal aan een meerderheid komen.
Hoe kan zo iemand het sentiment in de samenleving nou inschatten dat men wel tot rust komt bij een kabinet Timmermans? Volgens mij sta je dan enorm ver van de samenleving af.
Je kunt het sentiment van de samenleving ook serieus nemen zonder dat je een kabinet-Wilders vormt. Een groot deel van het electoraat wil helemaal niet per se Wilders, maar een trendbreuk.quote:Op dinsdag 28 november 2023 08:50 schreef Hanca het volgende:
Ik denk echt dat als je Wilders nu negeert, dat in de toekomst wordt aangewezen als het moment dat de nexit begon. Je kunt niet het sentiment in de samenleving zo negeren en denken dat dat uiteindelijk wel goed komt.
dit denk ik ook niet, ik denk dat als je het hem nu niet lukt om te gaan regeren, dat hij de volgende keer nog groterder wordt. Maar ik denk niet dat Geert een nexit gaat organiseren.quote:Op dinsdag 28 november 2023 08:50 schreef Hanca het volgende:
Ik denk echt dat als je Wilders nu negeert, dat in de toekomst wordt aangewezen als het moment dat de nexit begon. Je kunt niet het sentiment in de samenleving zo negeren en denken dat dat uiteindelijk wel goed komt.
Ze willen in elk geval geen pro-Europees verhaal, wat die inmiddels blijkbaar D66-lid geworden Voorhoeven wel wil zo blijkt uit zijn brief. En het sentiment in de samenleving zonder Wilders serieus nemen, betekent volgens mij allemaal volgens rechters helemaal niet mogelijke maatregelen invoeren. Laat Wilders dat zelf proberen.quote:Op dinsdag 28 november 2023 08:54 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je kunt het sentiment van de samenleving ook serieus nemen zonder dat je een kabinet-Wilders vormt. Een groot deel van het electoraat wil helemaal niet per se Wilders, maar een trendbreuk.
Nee, maar het initiërend referendum is wel een heilige graal, de macht bij het volk. En een initiërend referendum gaat 100% zeker uitlopen in een nexit-referendum.quote:Op dinsdag 28 november 2023 08:55 schreef koemleit het volgende:
[..]
dit denk ik ook niet, ik denk dat als je het hem nu niet lukt om te gaan regeren, dat hij de volgende keer nog groterder wordt. Maar ik denk niet dat Geert een nexit gaat organiseren.
He tis niet zo dat de Nexit ergens een heilige graal is voor de PVV.
Nou dan gaat de ChristenUnie toch lekker met ze samenwerkenquote:Op dinsdag 28 november 2023 08:50 schreef Hanca het volgende:
Ik heb het niet per sé over samenwerken, ik heb het over nu uitgebreid en minstens een paar maanden lang de gesprekken met Wilders een kans geven. Voor de verkiezingen wilde Yeşilgöz nog graag dat gesprek aan gaan, de CU wilde dat nooit.quote:Op dinsdag 28 november 2023 09:00 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Nou dan gaat de ChristenUnie toch lekker met ze samenwerken
Maar alle verwachtingen uit de categorie Nexit, Alle Marokkanen terug naar Istanbul, de gulden terug en zwarte piet weer op tv gaan sowieso niet gebeuren, ongeacht wat het resultaat van de formatie wordt. Dus de mensen die daarop wachten eindigen hoe dan ook teleurgesteld. Ik denk echter niet dat het volledige Wilders-electoraat die verwachtingen heeft.quote:Op dinsdag 28 november 2023 08:57 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ze willen in elk geval geen pro-Europees verhaal, wat die inmiddels blijkbaar D66-lid geworden Voorhoeven wel wil zo blijkt uit zijn brief. En het sentiment in de samenleving zonder Wilders serieus nemen, betekent volgens mij allemaal volgens rechters helemaal niet mogelijke maatregelen invoeren. Laat Wilders dat zelf proberen.
Nee, maar een pro-Europees verhaal onder 'klimaatpaus' Timmermans met een voortrekkersrol in Europa is echt niet wat de PVV (of NSC, of VVD) kiezer wil. En een ander kabinet zal Timmermans niet willen leiden en krijg je D66 nooit in mee.quote:Op dinsdag 28 november 2023 09:17 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar alle verwachtingen uit de categorie Nexit, Alle Marokkanen terug naar Istanbul, de gulden terug en zwarte piet weer op tv gaan sowieso niet gebeuren, ongeacht wat het resultaat van de formatie wordt. Dus de mensen die daarop wachten eindigen hoe dan ook teleurgesteld. Ik denk echter niet dat het volledige Wilders-electoraat die verwachtingen heeft.
en dan gaat iederen weer VVD , CDA en D66 stemmen ??quote:Op dinsdag 28 november 2023 09:06 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik heb het niet per sé over samenwerken, ik heb het over nu uitgebreid en minstens een paar maanden lang de gesprekken met Wilders een kans geven. Voor de verkiezingen wilde Yeşilgöz nog graag dat gesprek aan gaan, de CU wilde dat nooit.
Als de gesprekken dan na een aantal maanden op niks uitlopen, zou ik terug gaan naar de kiezer met het verhaal: we hebben het geprobeerd, maar met Wilders valt niet te praten.
Opa Timmermans gaat lekker van zijn EU pensioen genietenquote:Op dinsdag 28 november 2023 09:21 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, maar een pro-Europees verhaal onder 'klimaatpaus' Timmermans met een voortrekkersrol in Europa is echt niet wat de PVV (of NSC, of VVD) kiezer wil. En een ander kabinet zal Timmermans niet willen leiden en krijg je D66 nooit in mee.
Dan is het iedere kiezer in elk geval vooraf duidelijk dat een stem op PVV een weggegooide stem is en kun je ze dus ook met recht na de verkiezingen links laten liggen. De PVV stemmers hebben dan bewust op een partij gestemd die niet gaat regeren.quote:Op dinsdag 28 november 2023 09:25 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
en dan gaat iederen weer VVD , CDA en D66 stemmen ??
Ik denk dat je zijn electoraat een beetje overschat. Ome Greet weet het vast weer zo te spinnen dat het allemaal de schuld is van anderen aangezien dat zijn verdienmodel is. Wat zeg ik, daar is hij momenteel al mee bezig.quote:Op dinsdag 28 november 2023 09:27 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dan is het iedere kiezer in elk geval vooraf duidelijk dat een stem op PVV een weggegooide stem is en kun je ze dus ook met recht na de verkiezingen links laten liggen. De mensen hebben dan bewust op een partij gestemd die niet gaat regeren.
Hee vriend! Goeiemorgen. Ga jij nog reageren op de vragen of GroenLinks afgelopen jaren heeft geregeerd en waar zij die 30 miljard voor klimaatfonds vandaan hebben gehaald?quote:Op dinsdag 28 november 2023 09:25 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Opa Timmermans gaat lekker van zijn EU pensioen genieten
Jij onderschat zijn electoraat. 25% van de kiezers is echt niet dom. Een heel deel is gewoon ook een voormalig VVD stemmer die PVV stemde om Timmermans uit het torentje te houden, om de VVD te dwingen over rechts te gaan. Een stem op VVD kon uitlopen op een kabinet Rutte II, dat wilden ze niet. Maar die kiezer zal weglopen bij PVV als duidelijk is dat de VVD niet met hen in zee gaat.quote:Op dinsdag 28 november 2023 09:28 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik denk dat je zijn electoraat een beetje overschat. Ome Greet weet het vast weer zo te spinnen dat het allemaal de schuld is van anderen aangezien dat zijn verdienmodel is. Wat zeg ik, daar is hij momenteel al mee bezig.
Ik heb niet het idee dat het zo werkt.quote:Op dinsdag 28 november 2023 09:27 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dan is het iedere kiezer in elk geval vooraf duidelijk dat een stem op PVV een weggegooide stem is en kun je ze dus ook met recht na de verkiezingen links laten liggen. De PVV stemmers hebben dan bewust op een partij gestemd die niet gaat regeren.
De VVD kan nu de migratie niet oplossen dus weer VVD stemmen is verder met de ellende,quote:Op dinsdag 28 november 2023 09:31 schreef Hanca het volgende:
[..]
Jij onderschat zijn electoraat. 25% van de kiezers is echt niet dom. Een heel deel is gewoon ook een voormalig VVD stemmer die PVV stemde om Timmermans uit het torentje te houden, om de VVD te dwingen over rechts te gaan. Een stem op VVD kon uitlopen op een kabinet Rutte II, dat wilden ze niet. Maar die kiezer zal weglopen bij PVV als duidelijk is dat de VVD niet met hen in zee gaat.
Dat kan geen enkele partij, Hans.quote:Op dinsdag 28 november 2023 09:34 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
De VVD kan nu de migratie niet oplossen dus weer VVD stemmen is verder met de ellende,
nog meer cruiseeschepen en kampen met werkwillige migranten
Gaat van den Burg dan gewoon weer verder ??
jawel sjaak, vast welquote:
Ik denk het niet, maar hoop dat jij gelijk hebt.quote:Op dinsdag 28 november 2023 09:31 schreef Hanca het volgende:
[..]
Jij onderschat zijn electoraat. 25% van de kiezers is echt niet dom. Een heel deel is gewoon ook een voormalig VVD stemmer die PVV stemde om Timmermans uit het torentje te houden, om de VVD te dwingen over rechts te gaan. Een stem op VVD kon uitlopen op een kabinet Rutte II, dat wilden ze niet. Maar die kiezer zal weglopen bij PVV als duidelijk is dat de VVD niet met hen in zee gaat.
Ik zou ze het minimumloon geven en net als Amerikaanse horeca laten tippen door lobbyisten voor verricht werkquote:Op dinsdag 28 november 2023 07:32 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
If you pay peanuts, you get monkeys.
In welk kabinet gaf GroenLinks 30 miljard uit? Welke minister hadden ze geleverd?quote:Op maandag 27 november 2023 23:26 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Groen links , we daar op stemt staat totaal naast de realiteitquote:Op dinsdag 28 november 2023 09:40 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
In welk kabinet gaf GroenLinks 30 miljard uit? Welke minister hadden ze geleverd?
Graag je antwoord. Draai er niet omheen...
In amsterdam en Utrecht kun je geeneens een kop koffie bestellen in het nederlandsquote:Op dinsdag 28 november 2023 09:42 schreef Hanca het volgende:
De migratiepolitiek is deels op te lossen door studies weer puur in het Nederlands aan te bieden (of iig een zeer strenge op universitair niveau zijnde Nederlandse taaltoets waar je doorheen moet voor je de studie begint), bepaalde bedrijven die bijna puur op arbeidsmigranten leunen te weren en de spreidingswet in te voeren waardoor er genoeg plek is om de asielzoekers op te vangen, zonder dat je af en toe met spoed statushouders met voorrang in sociale huurwoningen moet stoppen.
Helaas kun je van een PVV-VVD-BBB kabinet geen van deze maatregelen verwachten.
Tering vent, ben je boomer ofzo.quote:Op dinsdag 28 november 2023 09:44 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
In amsterdam en Utrecht kun je geeneens een kop koffie bestellen in het nederlands
71 is dat Boomer ?quote:
Als er iets is dat een zekerheidje geeft op totale decimatie van links is het wel de PVV negeren en over links een kabinet gaan vormen. Rechts heeft gewonnen. Het is niet anders. Rechts moet regeren, hetzij in een minderheidskabinet, hetzij in een zakenkabinet, goedschiks,kwaadschiks, het boeit niet. PvdA/GL moet in de oppositie. Ik hoop dat ze NIET gaan blaten over 'landsbelang' en gewoon schikken in hun rol en/of nieuwe verkiezingen afwachten.quote:Op dinsdag 28 november 2023 08:46 schreef Hanca het volgende:
Hoe kan zo iemand het sentiment in de samenleving nou inschatten dat men wel tot rust komt bij een kabinet Timmermans? Volgens mij sta je dan enorm ver van de samenleving af.
Geef gewoon antwoord op de vraag. Je draait er weer omheen.quote:Op dinsdag 28 november 2023 09:42 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Groen links , we daar op stemt staat totaal naast de realiteit
Migranten komen om te werken en geld verdienen
nieuwe verkiezingen gaat verloren zetels niet doen terugkerenquote:Op dinsdag 28 november 2023 09:47 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Als er iets is dat een zekerheidje geeft op totale decimatie van links is het wel de PVV negeren en over links een kabinet gaan vormen. Rechts heeft gewonnen. Het is niet anders. Rechts moet regeren, hetzij in een minderheidskabinet, hetzij in een zakenkabinet, goedschiks,kwaadschiks, het boeit niet. PvdA/GL moet in de oppositie. Ik hoop dat ze NIET gaan blaten over 'landsbelang' en gewoon schikken in hun rol en/of nieuwe verkiezingen afwachten.
Ik denk eerder dat een linkse coalitie de VVD nog meer zetels gaat kosten, en dat ze dat welf ook wel weten.quote:Op dinsdag 28 november 2023 09:47 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Als er iets is dat een zekerheidje geeft op totale decimatie van links is het wel de PVV negeren en over links een kabinet gaan vormen. Rechts heeft gewonnen. Het is niet anders. Rechts moet regeren, hetzij in een minderheidskabinet, hetzij in een zakenkabinet, goedschiks,kwaadschiks, het boeit niet. PvdA/GL moet in de oppositie. Ik hoop dat ze NIET gaan blaten over 'landsbelang' en gewoon schikken in hun rol en/of nieuwe verkiezingen afwachten.
Heel de politieke discussie gaat toch ook over het verlagen van de instroom vanaf nu? We hebben het toch over beleid maken voor de toekomst? We kunnen het natuurlijk hebben over de "arbeidsmigranten / asielzoekers / statushouders die er nu zijn", maar laten we het hebben over de toekomstige instroom en dan vooral even de arbeidsmigranten (omdat dit de grootste groep is).quote:Op dinsdag 28 november 2023 02:23 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
De arbeidsmigranten / asielzoekers / statushouders die er nu zijn die gaan nooit meer terug en wachten op het moment dat ze een MOB achter de naam krijgen en ze in de illegaliteit verdwijnen, zodat er weer een bed leeg is dat is geen manier van doen
Tenzij je ze een arbeidscontract voorlegd met de verplichting om na afloop weer terug te keren naar het land van herkomst met een leuke spaarpot
Het eindelooos opsluiten van deze werkzoekenden op cruiseschepen en hotels maakt dat de mister van asielzaken vandaag of morgen in wanhoop van een cruiseschip afspringt
"Helaas" wil niemand de nek van de Nederlandse technologische sector omdraaien.quote:Op dinsdag 28 november 2023 09:42 schreef Hanca het volgende:
De migratiepolitiek is deels op te lossen door studies weer puur in het Nederlands aan te bieden (of iig een zeer strenge op universitair niveau zijnde Nederlandse taaltoets waar je doorheen moet voor je de studie begint), bepaalde bedrijven die bijna puur op arbeidsmigranten leunen te weren en de spreidingswet in te voeren waardoor er genoeg plek is om de asielzoekers op te vangen, zonder dat je af en toe met spoed statushouders met voorrang in sociale huurwoningen moet stoppen.
Helaas kun je van een PVV-VVD-BBB kabinet geen van deze maatregelen verwachten.
Ik heb het niet over het weren van technologische bedrijven en om met buitenlandse studenten samen te werken hoeven ze echt niet hier te komen studeren, dus dat is ook geen argument.quote:Op dinsdag 28 november 2023 10:05 schreef speknek het volgende:
[..]
"Helaas" wil niemand de nek van de Nederlandse technologische sector omdraaien.
Benieuwd wat die vinden van het huidige politieke landschap dat ze grotendeels zelf hebben gecreëerd.quote:Op dinsdag 28 november 2023 09:59 schreef Hanca het volgende:
Er is morgen een bijeenkomst van de VVD met de leden: https://www.ad.nl/politie(...)-voorkomen~a8953c89/
Ja, dit lijkt me een sleutelmoment. Willen de leden per sé dat de VVD met de PVV in gesprek gaat of niet, dat maakt een enorm verschil.quote:Op dinsdag 28 november 2023 10:09 schreef Perrin het volgende:
[..]
Benieuwd wat die vinden van het huidige politieke landschap dat ze grotendeels zelf hebben gecreëerd.
Haha.quote:Op dinsdag 28 november 2023 10:07 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik heb het niet over het weren van technologische bedrijven en om met buitenlandse studenten samen te werken hoeven ze echt niet hier te komen studeren, dus dat is ook geen argument.
Als je niet op universitair niveau Nederlands kunt, heb je niks te zoeken bij een universitaire studie. Zoals je Italië gewoon Italiaans moet kunnen en in Frankrijk Frans.
Dingdingding. VVD wil niet de middelste partij zijn, dan verliezen ze hun stem (en geldschieters, big business zit helemaal niet te wachten op extreem rechts). Die willen de rechterpartij zijn. De middelste partij zijn is funest voor hun branding.quote:Op dinsdag 28 november 2023 09:57 schreef Buendia het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat een linkse coalitie de VVD nog meer zetels gaat kosten, en dat ze dat welf ook wel weten.
Aan de andere kant zou een coalitie met de PVV hun ook stemmen kunnen gaan kosten, dus ik kan me voorstellen dat voor de VVD een gedoogconstructie de best optie lijkt.
Of het NSC daarin meegaat is nog maar de vraag. Ik denk dat het best lang gaat duren voordat ze eruit zijn.....
Nou heb ik het niet zo op de pandjesprins, maar die haalde in reactie op dit soort plannen de situatie aan in Denemarken waar men ook druk bezig is geweest met het weren van buitenlandse studenten en het weren van de Engelse taal uit het onderwijs. Met name ook vanwege het daardoor toegenomen tekort aan bijvoorbeeld gekwalificeerd IT-personeel.quote:Op dinsdag 28 november 2023 10:07 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik heb het niet over het weren van technologische bedrijven en om met buitenlandse studenten samen te werken hoeven ze echt niet hier te komen studeren, dus dat is ook geen argument.
Voor die docenten is dus de taaltoets een oplossing: dan kun je best delen van studies in het Engels geven, maar de studenten beheersen allemaal het Nederlands.quote:Op dinsdag 28 november 2023 10:12 schreef speknek het volgende:
[..]
Haha.
Heb je wel eens met buitenlandse studenten rechtstreeks uit het buitenland gewerkt? (Nee anders had je dit niet gezegd)
Het gaat overigens meer om de docenten dan de studenten. Maar dat terzijde. Italië is een uitstekend voorbeeld van een academische wereld die niet meer mee kan komen (ligt ook aan Berlusconi, maar ook aan een gebrek aan internationale kwaliteit).
Maar die buitenlandse studenten vertrekken grotendeels. Het deel wat wil blijven zal toch Nederlands moeten leren om zich te redden in de samenleving, die kunnen dus komen en die taaltoets halen.quote:Op dinsdag 28 november 2023 10:15 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou heb ik het niet zo op de pandjesprins, maar die haalde in reactie op dit soort plannen de situatie aan in Denemarken waar men ook druk bezig is geweest met het weren van buitenlandse studenten en het weren van de Engelse taal uit het onderwijs. Met name ook vanwege het daardoor toegenomen tekort aan bijvoorbeeld gekwalificeerd IT-personeel.
De beschikbaarheid van mensen is gewoon een belangrijke reden voor bedrijven om zich ergens te vestigen. De expatregeling afschaffen, buitenlandse aanwas in het onderwijs ontmoedigen..het kan allemaal, maar het heeft ook gevolgen.
Waarom zouden de mensen die blijven Nederlands moeten leren? Compleet nutteloze taal.quote:Op dinsdag 28 november 2023 10:19 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar die buitenlandse studenten vertrekken grotendeels. Het deel wat wil blijven zal toch Nederlands moeten leren om zich te redden in de samenleving, die kunnen dus komen en die taaltoets halen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |