quote:Op maandag 27 november 2023 17:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Of hij is, net als ik, uit de linkse trein deugrups gestapt toen deze lustig voortdenderde naar Wokistan.
Ik zag op Reddit dit artikel voorbij komen dat hier over gaat: https://archive.is/u7z7W#selection-429.0-433.125quote:Op maandag 27 november 2023 16:58 schreef Hexagon het volgende:
Overigens ben ik wel eens benieuwd waar die politieke metamorfose van Plasterk vandaan komt. Zo radicaal omslaan is toch bijzonder voor iemand die 60+ is.
Ik vermoed eigenlijk dat het uit persoonlijke rancune komt naar een aantal personen in de politiek.
quote:Het gebeurt me niet vaak, maar ik had plotseling de minister van Binnenlandse Zaken aan de lijn. Recent was een essay van mij in De Groene Amsterdammer verschenen en dat was blijkbaar niet onopgemerkt gebleven. Ronald Plasterk wilde weten of ik een oplossing had voor de weglopende sociaal-democratische achterban. Ons telefoongesprek vond plaats een paar maanden voor de Tweede-Kamerverkiezingen van 2017, die voor de PvdA op een historische nederlaag zouden uitlopen. Ik vond het een aparte manier om de partijkoers te evalueren. Maar hé, ik was best bereid om wat advies te verschaffen.
Afijn, ik stak mijn riedel af. De Partij van de Arbeid was te veel op schoot bij de VVD gaan zitten, met een contraproductief bezuinigingsbeleid als resultaat. The boom, not the slump, is the time for austerity, leerde John Maynard Keynes al. De partij overstijgende consensus over economisch beleid had er bovendien voor gezorgd dat alle aandacht uitging naar culturele strijdpunten. Dat was funest voor linkse partijen, want een grote groep kiezers heeft linkse economische voorkeuren en is op cultureel terrein behoudend.
Mijn advies was om de economische strijdbijl weer op te graven. Het viel niet in goede aarde. Plasterk bleek geen voorstander van een linksere koers. Hij dacht dat het verloren volk eerder op rechts te vinden was, op de culturele thema’s. Al snel draaiden de rollen zich om en kreeg ik van de minister advies over de koers van de Partij van de Arbeid.
(...)
In zijn eerste column van dit jaar, ‘Linkse kader moet beter luisteren’, legt hij het nog één keer uit. Populisme, dat is volgens Ronald Plasterk luisteren naar het volk. En dat zou de Partij van de Arbeid meer moeten doen. Hij vertelt over de jaren tachtig, toen hij tijdens de campagnetijd in zijn Lelijke Eend met Joop den Uyl de Leidse arbeidersbuurten aandeed. Den Uyl, díe wist tenminste dat je als leider de wensen van het gewone volk voorop moest stellen. Niet consuminderen, zoals ‘rijkelui’ Kaag en Rosenmöller dat willen.
Het grappige hieraan is dat Den Uyls bekendste voordracht net hierover gaat. ‘Wij zullen ons blijvend moeten instellen op een levensgedrag met een zuiniger gebruik van grondstoffen en energie’, zei Joop den Uyl in een beroemde televisietoespraak tijdens de eerste oliecrisis, in de jaren zeventig. Later sprak hij over ‘de bewustwording van de nieuwe schaarste’. De twintig procent van de wereldbevolking die in de rijkste landen woonde, zo constateerde Den Uyl, verbruikte ‘tachtig procent van de wereldvoorraad aan voedingsmiddelen en grondstoffen’. Dat was onhoudbaar. Een meerderheid van de bevolking deelt dit soort zorgen over duurzaamheid.
Waarschijnlijk heeft Plasterk, toen hij met ome Joop in zijn Lelijke Eend door Leiden reed, gewoon niet zo goed geluisterd.
Of gewoon accepteren dat je voor de linkerflank wat ideologischer moet zijn. Als er economische crisis is weten mensen vaak links wel weer te vindenquote:Op maandag 27 november 2023 17:54 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Ik zag op Reddit dit artikel voorbij komen dat hier over gaat: https://archive.is/u7z7W#selection-429.0-433.125
[..]
Het is veel beter als deze mensen buiten slapen. Ja.quote:
Nou ja, flauw gezegd is een asielzoeker geen Nederlander natuurlijk.quote:Op maandag 27 november 2023 18:12 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De “premier van alle Nederlanders”-to-be dames en heren!
Ik heb liever dat jij jezelf bent, dat is een veel aardigere en intelligentere persoonquote:Op maandag 27 november 2023 17:09 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Ik bezig momenteel een act om op dezelfde niveau te reageren als hoe PVV'ers en overige wappies dat bij de vorige verkiezingen deden.
Het is echter een zeer polariserende actie.quote:Op maandag 27 november 2023 18:20 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou ja, flauw gezegd is een asielzoeker geen Nederlander natuurlijk.
Ja, dat zal er leuk uitzien in de net voor tig miljoenen verbouwde boulevard van KIjkduin tenslotte.quote:Op maandag 27 november 2023 18:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is veel beter als deze mensen buiten slapen. Ja.
HiJ heEfT jurIdiSch Niets fOuT gEdAan.quote:Op maandag 27 november 2023 17:39 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Mocht iemand zich nog afvragen waarom ik die Smeets hypocriet vond…
Maar als ze asielzoekers genoemd worden dan zitten hier dus geen veilige landers bij. Geert had toch iets gezegd dat echte vluchtelingen wel welkom waren eventueel. Wat zijn dan echte vluchtelingen? Zijn mensen uit bijvoorbeeld Syrië of Eritrea dat?quote:
Alsof ook maar iemand het een iota interesseert wie die mensen zijn en waar ze vandaan komen of dat ze onder Wilders ook nog steeds binnenkomen.quote:Op maandag 27 november 2023 18:35 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar als ze asielzoekers genoemd worden dan zitten hier dus geen veilige landers bij. Geert had toch iets gezegd dat echte vluchtelingen wel welkom waren eventueel. Wat zijn dan echte vluchtelingen? Zijn mensen uit bijvoorbeeld Syrië of Eritrea dat?
Oh zeker, maar goed, had er iemand gedacht dat Wilders opeens zalvende woorden over asielzoekers ging spreken? Dit is ook precies het soort "opkomen voor de Nederlander" dat zijn kiezers wenst.quote:Op maandag 27 november 2023 18:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het is echter een zeer polariserende actie.
Yup. Zie het hem als PM ook nog doen, zijn aanhang zal dat alleen maar toejuichen.quote:Op maandag 27 november 2023 18:39 schreef Monolith het volgende:
[..]
Oh zeker, maar goed, had er iemand gedacht dat Wilders opeens zalvende woorden over asielzoekers ging spreken? Dit is ook precies het soort "opkomen voor de Nederlander" dat zijn kiezers wenst.
Uit Syrië in ieder geval niet, want Wilders wilde dat land graag veilig verklaard zien. Tenminste dat gaf hij in het eerste interview na zijn overwinning gelijk aan.quote:Op maandag 27 november 2023 18:35 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar als ze asielzoekers genoemd worden dan zitten hier dus geen veilige landers bij. Geert had toch iets gezegd dat echte vluchtelingen wel welkom waren eventueel. Wat zijn dan echte vluchtelingen? Zijn mensen uit bijvoorbeeld Syrië of Eritrea dat?
Mildere toon ook.quote:Op maandag 27 november 2023 17:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Echt een actie voor een "minister-president van alle Nederlanders" ook.
Dus uiteindelijk zijn alle landen gewoon veilig?quote:Op maandag 27 november 2023 18:41 schreef Monolith het volgende:
[..]
Uit Syrië in ieder geval niet, want Wilders wilde dat land graag veilig verklaard zien. Tenminste dat gaf hij in het eerste interview na zijn overwinning gelijk aan.
Eigen volk eerst, maar het eigen volk in Ter Apel kan er in stikken.quote:
BeHaLvE nEdErLaNd!!!11quote:Op maandag 27 november 2023 18:46 schreef Momo het volgende:
[..]
Dus uiteindelijk zijn alle landen gewoon veilig?
Je hebt gelijk.quote:Op maandag 27 november 2023 18:30 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik heb liever dat jij jezelf bent, dat is een veel aardigere en intelligentere persoon
Daar heb ik ook een bloedhekel aan en ik laat mij ook niet vertellen hoe ik ze mag benoemen maar ik blijf gewoon bij mijn eigen stijl, zeg maar, vooral ook omdat ik denk dat ze die spiegel helemaal niet herkennen.quote:Op maandag 27 november 2023 18:48 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Je hebt gelijk.
Ik heb alleen ontzettend veel moeite met het meten met twee maten door een bepaalde groep users. Toen Kaag aan haar voordeur werd geïntimideerd en door Wilders van heks tot weet ik veel allemaal werd uitgemaakt, werd dit enorm toegejuicht door dezelfde groep users. Dan heb ik het nog niet eens over zijn xenofobe uitlatingen.
Nu het PVV’ers betreft, moeten we die opeens met de fluwelen handschoen benaderen. Daar pas ik voor. Dan ga ik cynisch en sarcastisch posten om hen een spiegel op te houden.
P.S. Ben noch D66-stemmer, noch Kaag-fanboy.
Scheelt hem toch zeker 3uur heen en 3 uur terug in de auto zittenquote:Op maandag 27 november 2023 18:47 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Eigen volk eerst, maar het eigen volk in Ter Apel kan er in stikken.
En hij blijft wat langer leven wellicht.quote:Op maandag 27 november 2023 18:57 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Scheelt hem toch zeker 3uur heen en 3 uur terug in de auto zitten
Zijn de Nederlandse snelwegen zo slecht dan? Het is hier toch geen België?quote:Op maandag 27 november 2023 18:58 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
En hij blijft wat langer leven wellicht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |