Dat verdwaalde sociaaldemocraat zal wel gebaseerd zijn op dat Bosma vroeger lid was van de PvdAquote:Op dinsdag 28 november 2023 07:59 schreef Hanca het volgende:
Voor mensen die zeggen dat Plasterk niet veranderd is, dit was zijn mening 5,5 jaar geleden: https://www.volkskrant.nl(...)ent&utm_content=free
Hij wilde toen een gecombineerd PvdA en GL laten samengaan onder Klaver. Nu zijn ze samen onder een PvdA'er en is dat 'het einde van de PvdA': https://www.telegraaf.nl/(...)betekent-einde-pvd-a
Plasterk heeft als toenmalig demissionair minister dus juist aan de wieg gestaan van de fusie.
Maar goed, Plasterk heeft gewoon geen benul van wat de sociaal-democratie in houdt, aangezien hij Ayn Rand fan Bosma een 'verdwaalde sociaal-democraat' noemt. En met Timmermans heeft Plasterk ruzie, aangezien van Plasterk het verhaal komt dat Timmermans een half jaar heeft lopen niksen in de Kamer toen hij zijn gewenste woordvoerderschap niet kreeg. Dat wordt een bijzonder gesprek tussen die twee...
De VVD heeft al hun regeringspartners van eerste keuze helpen decimeren, en een fors deel van het electoraat naar Wilders gejaagd. En nu kijken ze om zich heen en vragen ze zich af 'wat nu?'.quote:Op dinsdag 28 november 2023 08:40 schreef capricia het volgende:
En we hebben weer een VVD D66-prominent. Voorhoeve ziet de PVV niet zo zitten.
[ twitter ]
Echt, ik deel zijn analyse gewoon voor 0%. In op de SGP na elke andere fractie van de Kamer verwacht ik eerder ruzie dan binnen de PVV, die medewerkers verkoop gaan echt niet opstaan tegen Wilders. En na een kabinet Timmermans is de kiezer helemaal boos dat de rechtse meerderheid genegeerd wordt en zul je zien dat PVV en BBB samen al ongeveer of helemaal aan een meerderheid komen.quote:Op dinsdag 28 november 2023 08:40 schreef capricia het volgende:
En we hebben weer een VVD-prominent. Voorhoeve ziet de PVV niet zo zitten.
[ twitter ]
Ik geloof met deze uitslag ook niet in een kabinet timmermans,quote:Op dinsdag 28 november 2023 08:46 schreef Hanca het volgende:
[..]
Echt, ik deel zijn analyse gewoon voor 0%. In op de SGP na elke andere fractie van de Kamer verwacht ik eerder ruzie dan binnen de PVV, die medewerkers verkoop gaan echt niet opstaan tegen Wilders. En na een kabinet Timmermans is de kiezer helemaal boos dat de rechtse meerderheid genegeerd wordt en zul je zien dat PVV en BBB samen al ongeveer of helemaal aan een meerderheid komen.
Hoe kan zo iemand het sentiment in de samenleving nou inschatten dat men wel tot rust komt bij een kabinet Timmermans? Volgens mij sta je dan enorm ver van de samenleving af.
Je kunt het sentiment van de samenleving ook serieus nemen zonder dat je een kabinet-Wilders vormt. Een groot deel van het electoraat wil helemaal niet per se Wilders, maar een trendbreuk.quote:Op dinsdag 28 november 2023 08:50 schreef Hanca het volgende:
Ik denk echt dat als je Wilders nu negeert, dat in de toekomst wordt aangewezen als het moment dat de nexit begon. Je kunt niet het sentiment in de samenleving zo negeren en denken dat dat uiteindelijk wel goed komt.
dit denk ik ook niet, ik denk dat als je het hem nu niet lukt om te gaan regeren, dat hij de volgende keer nog groterder wordt. Maar ik denk niet dat Geert een nexit gaat organiseren.quote:Op dinsdag 28 november 2023 08:50 schreef Hanca het volgende:
Ik denk echt dat als je Wilders nu negeert, dat in de toekomst wordt aangewezen als het moment dat de nexit begon. Je kunt niet het sentiment in de samenleving zo negeren en denken dat dat uiteindelijk wel goed komt.
Ze willen in elk geval geen pro-Europees verhaal, wat die inmiddels blijkbaar D66-lid geworden Voorhoeven wel wil zo blijkt uit zijn brief. En het sentiment in de samenleving zonder Wilders serieus nemen, betekent volgens mij allemaal volgens rechters helemaal niet mogelijke maatregelen invoeren. Laat Wilders dat zelf proberen.quote:Op dinsdag 28 november 2023 08:54 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je kunt het sentiment van de samenleving ook serieus nemen zonder dat je een kabinet-Wilders vormt. Een groot deel van het electoraat wil helemaal niet per se Wilders, maar een trendbreuk.
Nee, maar het initiërend referendum is wel een heilige graal, de macht bij het volk. En een initiërend referendum gaat 100% zeker uitlopen in een nexit-referendum.quote:Op dinsdag 28 november 2023 08:55 schreef koemleit het volgende:
[..]
dit denk ik ook niet, ik denk dat als je het hem nu niet lukt om te gaan regeren, dat hij de volgende keer nog groterder wordt. Maar ik denk niet dat Geert een nexit gaat organiseren.
He tis niet zo dat de Nexit ergens een heilige graal is voor de PVV.
Nou dan gaat de ChristenUnie toch lekker met ze samenwerkenquote:Op dinsdag 28 november 2023 08:50 schreef Hanca het volgende:
Ik heb het niet per sé over samenwerken, ik heb het over nu uitgebreid en minstens een paar maanden lang de gesprekken met Wilders een kans geven. Voor de verkiezingen wilde Yeşilgöz nog graag dat gesprek aan gaan, de CU wilde dat nooit.quote:Op dinsdag 28 november 2023 09:00 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Nou dan gaat de ChristenUnie toch lekker met ze samenwerken
Maar alle verwachtingen uit de categorie Nexit, Alle Marokkanen terug naar Istanbul, de gulden terug en zwarte piet weer op tv gaan sowieso niet gebeuren, ongeacht wat het resultaat van de formatie wordt. Dus de mensen die daarop wachten eindigen hoe dan ook teleurgesteld. Ik denk echter niet dat het volledige Wilders-electoraat die verwachtingen heeft.quote:Op dinsdag 28 november 2023 08:57 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ze willen in elk geval geen pro-Europees verhaal, wat die inmiddels blijkbaar D66-lid geworden Voorhoeven wel wil zo blijkt uit zijn brief. En het sentiment in de samenleving zonder Wilders serieus nemen, betekent volgens mij allemaal volgens rechters helemaal niet mogelijke maatregelen invoeren. Laat Wilders dat zelf proberen.
Nee, maar een pro-Europees verhaal onder 'klimaatpaus' Timmermans met een voortrekkersrol in Europa is echt niet wat de PVV (of NSC, of VVD) kiezer wil. En een ander kabinet zal Timmermans niet willen leiden en krijg je D66 nooit in mee.quote:Op dinsdag 28 november 2023 09:17 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar alle verwachtingen uit de categorie Nexit, Alle Marokkanen terug naar Istanbul, de gulden terug en zwarte piet weer op tv gaan sowieso niet gebeuren, ongeacht wat het resultaat van de formatie wordt. Dus de mensen die daarop wachten eindigen hoe dan ook teleurgesteld. Ik denk echter niet dat het volledige Wilders-electoraat die verwachtingen heeft.
en dan gaat iederen weer VVD , CDA en D66 stemmen ??quote:Op dinsdag 28 november 2023 09:06 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik heb het niet per sé over samenwerken, ik heb het over nu uitgebreid en minstens een paar maanden lang de gesprekken met Wilders een kans geven. Voor de verkiezingen wilde Yeşilgöz nog graag dat gesprek aan gaan, de CU wilde dat nooit.
Als de gesprekken dan na een aantal maanden op niks uitlopen, zou ik terug gaan naar de kiezer met het verhaal: we hebben het geprobeerd, maar met Wilders valt niet te praten.
Opa Timmermans gaat lekker van zijn EU pensioen genietenquote:Op dinsdag 28 november 2023 09:21 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, maar een pro-Europees verhaal onder 'klimaatpaus' Timmermans met een voortrekkersrol in Europa is echt niet wat de PVV (of NSC, of VVD) kiezer wil. En een ander kabinet zal Timmermans niet willen leiden en krijg je D66 nooit in mee.
Dan is het iedere kiezer in elk geval vooraf duidelijk dat een stem op PVV een weggegooide stem is en kun je ze dus ook met recht na de verkiezingen links laten liggen. De PVV stemmers hebben dan bewust op een partij gestemd die niet gaat regeren.quote:Op dinsdag 28 november 2023 09:25 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
en dan gaat iederen weer VVD , CDA en D66 stemmen ??
Ik denk dat je zijn electoraat een beetje overschat. Ome Greet weet het vast weer zo te spinnen dat het allemaal de schuld is van anderen aangezien dat zijn verdienmodel is. Wat zeg ik, daar is hij momenteel al mee bezig.quote:Op dinsdag 28 november 2023 09:27 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dan is het iedere kiezer in elk geval vooraf duidelijk dat een stem op PVV een weggegooide stem is en kun je ze dus ook met recht na de verkiezingen links laten liggen. De mensen hebben dan bewust op een partij gestemd die niet gaat regeren.
Hee vriend! Goeiemorgen. Ga jij nog reageren op de vragen of GroenLinks afgelopen jaren heeft geregeerd en waar zij die 30 miljard voor klimaatfonds vandaan hebben gehaald?quote:Op dinsdag 28 november 2023 09:25 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Opa Timmermans gaat lekker van zijn EU pensioen genieten
Jij onderschat zijn electoraat. 25% van de kiezers is echt niet dom. Een heel deel is gewoon ook een voormalig VVD stemmer die PVV stemde om Timmermans uit het torentje te houden, om de VVD te dwingen over rechts te gaan. Een stem op VVD kon uitlopen op een kabinet Rutte II, dat wilden ze niet. Maar die kiezer zal weglopen bij PVV als duidelijk is dat de VVD niet met hen in zee gaat.quote:Op dinsdag 28 november 2023 09:28 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik denk dat je zijn electoraat een beetje overschat. Ome Greet weet het vast weer zo te spinnen dat het allemaal de schuld is van anderen aangezien dat zijn verdienmodel is. Wat zeg ik, daar is hij momenteel al mee bezig.
Ik heb niet het idee dat het zo werkt.quote:Op dinsdag 28 november 2023 09:27 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dan is het iedere kiezer in elk geval vooraf duidelijk dat een stem op PVV een weggegooide stem is en kun je ze dus ook met recht na de verkiezingen links laten liggen. De PVV stemmers hebben dan bewust op een partij gestemd die niet gaat regeren.
De VVD kan nu de migratie niet oplossen dus weer VVD stemmen is verder met de ellende,quote:Op dinsdag 28 november 2023 09:31 schreef Hanca het volgende:
[..]
Jij onderschat zijn electoraat. 25% van de kiezers is echt niet dom. Een heel deel is gewoon ook een voormalig VVD stemmer die PVV stemde om Timmermans uit het torentje te houden, om de VVD te dwingen over rechts te gaan. Een stem op VVD kon uitlopen op een kabinet Rutte II, dat wilden ze niet. Maar die kiezer zal weglopen bij PVV als duidelijk is dat de VVD niet met hen in zee gaat.
Dat kan geen enkele partij, Hans.quote:Op dinsdag 28 november 2023 09:34 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
De VVD kan nu de migratie niet oplossen dus weer VVD stemmen is verder met de ellende,
nog meer cruiseeschepen en kampen met werkwillige migranten
Gaat van den Burg dan gewoon weer verder ??
jawel sjaak, vast welquote:
Ik denk het niet, maar hoop dat jij gelijk hebt.quote:Op dinsdag 28 november 2023 09:31 schreef Hanca het volgende:
[..]
Jij onderschat zijn electoraat. 25% van de kiezers is echt niet dom. Een heel deel is gewoon ook een voormalig VVD stemmer die PVV stemde om Timmermans uit het torentje te houden, om de VVD te dwingen over rechts te gaan. Een stem op VVD kon uitlopen op een kabinet Rutte II, dat wilden ze niet. Maar die kiezer zal weglopen bij PVV als duidelijk is dat de VVD niet met hen in zee gaat.
Ik zou ze het minimumloon geven en net als Amerikaanse horeca laten tippen door lobbyisten voor verricht werkquote:Op dinsdag 28 november 2023 07:32 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
If you pay peanuts, you get monkeys.
In welk kabinet gaf GroenLinks 30 miljard uit? Welke minister hadden ze geleverd?quote:Op maandag 27 november 2023 23:26 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
De VVD / GL geeft 30 miljard uiit om weilanden op te kopen en is niet in staat om woningen te bouwen en weet niet wat te doen met al die werkzoekenden die naar nederland komen in een zeer krappe arbeidsmarkt
dan moet je als regeringspartij gewoon heel snel weg wezen en ergens in een hoekje gaan zitten huilen
Groen links , we daar op stemt staat totaal naast de realiteitquote:Op dinsdag 28 november 2023 09:40 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
In welk kabinet gaf GroenLinks 30 miljard uit? Welke minister hadden ze geleverd?
Graag je antwoord. Draai er niet omheen...
In amsterdam en Utrecht kun je geeneens een kop koffie bestellen in het nederlandsquote:Op dinsdag 28 november 2023 09:42 schreef Hanca het volgende:
De migratiepolitiek is deels op te lossen door studies weer puur in het Nederlands aan te bieden (of iig een zeer strenge op universitair niveau zijnde Nederlandse taaltoets waar je doorheen moet voor je de studie begint), bepaalde bedrijven die bijna puur op arbeidsmigranten leunen te weren en de spreidingswet in te voeren waardoor er genoeg plek is om de asielzoekers op te vangen, zonder dat je af en toe met spoed statushouders met voorrang in sociale huurwoningen moet stoppen.
Helaas kun je van een PVV-VVD-BBB kabinet geen van deze maatregelen verwachten.
Tering vent, ben je boomer ofzo.quote:Op dinsdag 28 november 2023 09:44 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
In amsterdam en Utrecht kun je geeneens een kop koffie bestellen in het nederlands
71 is dat Boomer ?quote:
Als er iets is dat een zekerheidje geeft op totale decimatie van links is het wel de PVV negeren en over links een kabinet gaan vormen. Rechts heeft gewonnen. Het is niet anders. Rechts moet regeren, hetzij in een minderheidskabinet, hetzij in een zakenkabinet, goedschiks,kwaadschiks, het boeit niet. PvdA/GL moet in de oppositie. Ik hoop dat ze NIET gaan blaten over 'landsbelang' en gewoon schikken in hun rol en/of nieuwe verkiezingen afwachten.quote:Op dinsdag 28 november 2023 08:46 schreef Hanca het volgende:
Hoe kan zo iemand het sentiment in de samenleving nou inschatten dat men wel tot rust komt bij een kabinet Timmermans? Volgens mij sta je dan enorm ver van de samenleving af.
Geef gewoon antwoord op de vraag. Je draait er weer omheen.quote:Op dinsdag 28 november 2023 09:42 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Groen links , we daar op stemt staat totaal naast de realiteit
Migranten komen om te werken en geld verdienen
nieuwe verkiezingen gaat verloren zetels niet doen terugkerenquote:Op dinsdag 28 november 2023 09:47 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Als er iets is dat een zekerheidje geeft op totale decimatie van links is het wel de PVV negeren en over links een kabinet gaan vormen. Rechts heeft gewonnen. Het is niet anders. Rechts moet regeren, hetzij in een minderheidskabinet, hetzij in een zakenkabinet, goedschiks,kwaadschiks, het boeit niet. PvdA/GL moet in de oppositie. Ik hoop dat ze NIET gaan blaten over 'landsbelang' en gewoon schikken in hun rol en/of nieuwe verkiezingen afwachten.
Ik denk eerder dat een linkse coalitie de VVD nog meer zetels gaat kosten, en dat ze dat welf ook wel weten.quote:Op dinsdag 28 november 2023 09:47 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Als er iets is dat een zekerheidje geeft op totale decimatie van links is het wel de PVV negeren en over links een kabinet gaan vormen. Rechts heeft gewonnen. Het is niet anders. Rechts moet regeren, hetzij in een minderheidskabinet, hetzij in een zakenkabinet, goedschiks,kwaadschiks, het boeit niet. PvdA/GL moet in de oppositie. Ik hoop dat ze NIET gaan blaten over 'landsbelang' en gewoon schikken in hun rol en/of nieuwe verkiezingen afwachten.
Heel de politieke discussie gaat toch ook over het verlagen van de instroom vanaf nu? We hebben het toch over beleid maken voor de toekomst? We kunnen het natuurlijk hebben over de "arbeidsmigranten / asielzoekers / statushouders die er nu zijn", maar laten we het hebben over de toekomstige instroom en dan vooral even de arbeidsmigranten (omdat dit de grootste groep is).quote:Op dinsdag 28 november 2023 02:23 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
De arbeidsmigranten / asielzoekers / statushouders die er nu zijn die gaan nooit meer terug en wachten op het moment dat ze een MOB achter de naam krijgen en ze in de illegaliteit verdwijnen, zodat er weer een bed leeg is dat is geen manier van doen
Tenzij je ze een arbeidscontract voorlegd met de verplichting om na afloop weer terug te keren naar het land van herkomst met een leuke spaarpot
Het eindelooos opsluiten van deze werkzoekenden op cruiseschepen en hotels maakt dat de mister van asielzaken vandaag of morgen in wanhoop van een cruiseschip afspringt
"Helaas" wil niemand de nek van de Nederlandse technologische sector omdraaien.quote:Op dinsdag 28 november 2023 09:42 schreef Hanca het volgende:
De migratiepolitiek is deels op te lossen door studies weer puur in het Nederlands aan te bieden (of iig een zeer strenge op universitair niveau zijnde Nederlandse taaltoets waar je doorheen moet voor je de studie begint), bepaalde bedrijven die bijna puur op arbeidsmigranten leunen te weren en de spreidingswet in te voeren waardoor er genoeg plek is om de asielzoekers op te vangen, zonder dat je af en toe met spoed statushouders met voorrang in sociale huurwoningen moet stoppen.
Helaas kun je van een PVV-VVD-BBB kabinet geen van deze maatregelen verwachten.
Ik heb het niet over het weren van technologische bedrijven en om met buitenlandse studenten samen te werken hoeven ze echt niet hier te komen studeren, dus dat is ook geen argument.quote:Op dinsdag 28 november 2023 10:05 schreef speknek het volgende:
[..]
"Helaas" wil niemand de nek van de Nederlandse technologische sector omdraaien.
Benieuwd wat die vinden van het huidige politieke landschap dat ze grotendeels zelf hebben gecreëerd.quote:Op dinsdag 28 november 2023 09:59 schreef Hanca het volgende:
Er is morgen een bijeenkomst van de VVD met de leden: https://www.ad.nl/politie(...)-voorkomen~a8953c89/
Ja, dit lijkt me een sleutelmoment. Willen de leden per sé dat de VVD met de PVV in gesprek gaat of niet, dat maakt een enorm verschil.quote:Op dinsdag 28 november 2023 10:09 schreef Perrin het volgende:
[..]
Benieuwd wat die vinden van het huidige politieke landschap dat ze grotendeels zelf hebben gecreëerd.
Haha.quote:Op dinsdag 28 november 2023 10:07 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik heb het niet over het weren van technologische bedrijven en om met buitenlandse studenten samen te werken hoeven ze echt niet hier te komen studeren, dus dat is ook geen argument.
Als je niet op universitair niveau Nederlands kunt, heb je niks te zoeken bij een universitaire studie. Zoals je Italië gewoon Italiaans moet kunnen en in Frankrijk Frans.
Dingdingding. VVD wil niet de middelste partij zijn, dan verliezen ze hun stem (en geldschieters, big business zit helemaal niet te wachten op extreem rechts). Die willen de rechterpartij zijn. De middelste partij zijn is funest voor hun branding.quote:Op dinsdag 28 november 2023 09:57 schreef Buendia het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat een linkse coalitie de VVD nog meer zetels gaat kosten, en dat ze dat welf ook wel weten.
Aan de andere kant zou een coalitie met de PVV hun ook stemmen kunnen gaan kosten, dus ik kan me voorstellen dat voor de VVD een gedoogconstructie de best optie lijkt.
Of het NSC daarin meegaat is nog maar de vraag. Ik denk dat het best lang gaat duren voordat ze eruit zijn.....
Nou heb ik het niet zo op de pandjesprins, maar die haalde in reactie op dit soort plannen de situatie aan in Denemarken waar men ook druk bezig is geweest met het weren van buitenlandse studenten en het weren van de Engelse taal uit het onderwijs. Met name ook vanwege het daardoor toegenomen tekort aan bijvoorbeeld gekwalificeerd IT-personeel.quote:Op dinsdag 28 november 2023 10:07 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik heb het niet over het weren van technologische bedrijven en om met buitenlandse studenten samen te werken hoeven ze echt niet hier te komen studeren, dus dat is ook geen argument.
Voor die docenten is dus de taaltoets een oplossing: dan kun je best delen van studies in het Engels geven, maar de studenten beheersen allemaal het Nederlands.quote:Op dinsdag 28 november 2023 10:12 schreef speknek het volgende:
[..]
Haha.
Heb je wel eens met buitenlandse studenten rechtstreeks uit het buitenland gewerkt? (Nee anders had je dit niet gezegd)
Het gaat overigens meer om de docenten dan de studenten. Maar dat terzijde. Italië is een uitstekend voorbeeld van een academische wereld die niet meer mee kan komen (ligt ook aan Berlusconi, maar ook aan een gebrek aan internationale kwaliteit).
Maar die buitenlandse studenten vertrekken grotendeels. Het deel wat wil blijven zal toch Nederlands moeten leren om zich te redden in de samenleving, die kunnen dus komen en die taaltoets halen.quote:Op dinsdag 28 november 2023 10:15 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou heb ik het niet zo op de pandjesprins, maar die haalde in reactie op dit soort plannen de situatie aan in Denemarken waar men ook druk bezig is geweest met het weren van buitenlandse studenten en het weren van de Engelse taal uit het onderwijs. Met name ook vanwege het daardoor toegenomen tekort aan bijvoorbeeld gekwalificeerd IT-personeel.
De beschikbaarheid van mensen is gewoon een belangrijke reden voor bedrijven om zich ergens te vestigen. De expatregeling afschaffen, buitenlandse aanwas in het onderwijs ontmoedigen..het kan allemaal, maar het heeft ook gevolgen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |