Misschien is de waarheid dat ze het echt even niet weten.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:53 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
[..]
Dilan draait als een windvaan. Wel samenwerken met de PVV. Niet samenwerken met de PVV als Wilders premier wordt. En nu wellicht toch weer wel want "ik zei dat toen ik niet kon voorzien dat de PVV de grootste zou kunnen worden".
We hadden nu een half zakenkabinet met mensen als Kuipers en Dijkgraaf, kan niet zeggen dat dat zo enorm beviel.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:52 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Omtzigt gaat zijn zakenkabinet krijgen.
Ik zoek nergens wat achter. Ik concludeer slechts dat ze draait als een windvaan.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:55 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Misschien is de waarheid dat ze het echt even niet weten.
Iedereen zoekt overal maar wat achter.
Lijkt mij een terechte conclusie.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:56 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik zoek nergens wat achter. Ik concludeer slechts dat ze draait als een windvaan.
"Nieuwe bestuurscultuur" vol met pannenkoek PVV'ers.quote:
Vakministers. Tick in the box van Omtzigt.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:51 schreef Hexagon het volgende:
Ach Geert kan wel even Harry Mens opbellen die wel even in zijn rolodex van dubieuze ondernemers snuffelt.
Ik denk niet dat mensen van het kaliber Kuipers of Dijkgraaf in Wilders 1 gaan zitten. Zo maar een gok.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:56 schreef Hanca het volgende:
[..]
We hadden nu een half zakenkabinet met mensen als Kuipers en Dijkgraaf, kan niet zeggen dat dat zo enorm beviel.
Je kan de keuze van een ander toch bekritiseren? Het is niet alsof ze roepen dat het fraude was.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:58 schreef trein2000 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)iezingswinst-wilders
Links gaat demonstreren tegen de uitslag van de verkiezingen. Nu ben ik ook vere van gelukkig met Wilders-1 . Maar dit is fundamenteel ondemocratisch.
Nee, dat is fundamenteel democratisch. Net zo fundamenteel als ons recht om het totale onzin te vindenquote:Op donderdag 23 november 2023 16:58 schreef trein2000 het volgende:
Links gaat demonstreren tegen de uitslag van de verkiezingen. Nu ben ik ook vere van gelukkig met Wilders-1 . Maar dit is fundamenteel ondemocratisch.
Een minister is nu eenmaal een politieke functionaris die politieke knopen moet doorhakken.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:56 schreef Hanca het volgende:
[..]
We hadden nu een half zakenkabinet met mensen als Kuipers en Dijkgraaf, kan niet zeggen dat dat zo enorm beviel.
Demonstreren is een democratisch rechtquote:Op donderdag 23 november 2023 16:58 schreef trein2000 het volgende:
Inderdaad. Brieven sturen naar je vertegenwoordigers in de Kamer om te zorgen dat ze niet met hem samenwerken, prima. Maar demonstreren tegen een verkiezingsuitslag (want zo komt dit over), dat kan gewoon niet.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:58 schreef trein2000 het volgende:
Waarom is zulk demonstratie meteen fundamenteel ondemocratisch? Ik lees in artikel niet dat het een demonstratie is om PVV uit te sluiten of dit uitslag nietig te verklaren of wat dan ook.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:58 schreef trein2000 het volgende:
Ja. Zo gaat dat met politici.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:53 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
[..]
Dilan draait als een windvaan. Wel samenwerken met de PVV. Niet samenwerken met de PVV als Wilders premier wordt. En nu wellicht toch weer wel want "ik zei dat toen ik niet kon voorzien dat de PVV de grootste zou kunnen worden".
Nee, sorry, dat kan wel, dat is een grondrecht. Dat moet voor mij gewoon kunnen en ik vind ook dat het onzin is om het te doen.quote:Op donderdag 23 november 2023 17:00 schreef Hanca het volgende:
[..]
Inderdaad. Brieven sturen naar je vertegenwoordigers in de Kamer om te zorgen dat ze niet met hem samenwerken, prima. Maar demonstreren tegen een verkiezingsuitslag (want zo komt dit over), dat kan gewoon niet.
Ik vind ook nogal een verschil zitten tussen een menselijke ketting maken om verbroedering te tonen en de andere demonstratie met anti PVV spandoeken. Het eerste zegt al helemaal niets over of je vind dat PVV mag regeren.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:58 schreef trein2000 het volgende:
Er is maar 1 demonstratie tegen de verkiezingsuitslagquote:Op donderdag 23 november 2023 17:00 schreef Hanca het volgende:
[..]
Inderdaad. Brieven sturen naar je vertegenwoordigers in de Kamer om te zorgen dat ze niet met hem samenwerken, prima. Maar demonstreren tegen een verkiezingsuitslag (want zo komt dit over), dat kan gewoon niet.
Exact.quote:Op donderdag 23 november 2023 17:01 schreef kipknots het volgende:
[..]
Ik vind ook nogal een verschil zitten tussen een menselijke ketting maken om verbroedering te tonen en de andere demonstratie met anti PVV spandoeken. Het eerste zegt al helemaal niets over of je vind dat PVV mag regeren.
Geen idee wat Omtzigt tevoorschijn kan toveren, die kan misschien best kwaliteit leveren. Maar Dijkgraaf en Kuipers waren ook gewoon geen briljante ministers en het koste ze erg veel tijd om te snappen wat je moet doen als politicus. Je moet toch gewoon meerderheden vinden voor je plannen, daar moet je politiek gevoel voor hebben.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik denk niet dat mensen van het kaliber Kuipers of Dijkgraaf in Wilders 1 gaan zitten. Zo maar een gok.
Ah, maar wat als ik heel demonstratief een brief stuur?quote:Op donderdag 23 november 2023 17:01 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Er is maar 1 demonstratie tegen de verkiezingsuitslag
Fundamenteel ondemocratisch is onzin.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:58 schreef trein2000 het volgende:
Ik had tot 2 maand geleden best goede hoop op NSC als nieuwe goede bestuurspartij die wat legacy weg had kunnen snijden.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:58 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
"Nieuwe bestuurscultuur" vol met pannenkoek PVV'ers.
Op zich wel triest om te zien dat iets wat in het begin heel hoopvol klinkt keihard verkracht wordt.
Kan me nog goed herinneren wie hier eerder van beticht werd en hoe zwaar er schande van werd gesproken..quote:Op donderdag 23 november 2023 17:01 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ja. Zo gaat dat met politici.
Eens, samen een ketting vormen om bijvoorbeeld een moskee om te laten zien dat ook zij er bij horen kan natuurlijk wel gewoon.quote:Op donderdag 23 november 2023 17:01 schreef kipknots het volgende:
[..]
Ik vind ook nogal een verschil zitten tussen een menselijke ketting maken om verbroedering te tonen en de andere demonstratie met anti PVV spandoeken. Het eerste zegt al helemaal niets over of je vind dat PVV mag regeren.
Denk dat het voor mensen uit het bedrijfsleven lastig is om te aarden in Den Haag. Helemaal voor het flutloontje dat ze als minister krijgen.quote:Op donderdag 23 november 2023 17:02 schreef Hanca het volgende:
[..]
Geen idee wat Omtzigt tevoorschijn kan toveren, die kan misschien best kwaliteit leveren. Maar Dijkgraaf en Kuipers waren ook gewoon geen briljante ministers en het koste ze erg veel tijd om te snappen wat je moet doen als politicus. Je moet toch gewoon meerderheden vinden voor je plannen, daar moet je politiek gevoel voor hebben.
Of je daar voor Omtzigt zit is niet het relevante punt, je zit dan in kabinet Wilders 1 en dat staat op je CV.quote:Op donderdag 23 november 2023 17:02 schreef Hanca het volgende:
[..]
Geen idee wat Omtzigt tevoorschijn kan toveren, die kan misschien best kwaliteit leveren. Maar Dijkgraaf en Kuipers waren ook gewoon geen briljante ministers en het koste ze erg veel tijd om te snappen wat je moet doen als politicus. Je moet toch gewoon meerderheden vinden voor je plannen, daar moet je politiek gevoel voor hebben.
Dat vind ik ook niet echt demonstreren eerlijk gezegd. Al draag je er wel een (mooie) boodschap mee uit.quote:Op donderdag 23 november 2023 17:03 schreef Hanca het volgende:
[..]
Eens, samen een ketting vormen om bijvoorbeeld een moskee om te laten zien dat ook zij er bij horen kan natuurlijk wel gewoon.
Dat is gelukkig ook de demonstratie waar de politieke partijen aan mee doen. Vind het demonstratie recht een groot goed en een anti pvv demonstratie kan ook gewoon, maar zou het niet gepast vinden als politieke partijen daar nu in mee zouden lopen.quote:Op donderdag 23 november 2023 17:03 schreef Hanca het volgende:
[..]
Eens, samen een ketting vormen om bijvoorbeeld een moskee om te laten zien dat ook zij er bij horen kan natuurlijk wel gewoon.
Ok, dan ben ik in het framen van de Telegraaf getrapt en heb ik te snel gelezen.quote:Op donderdag 23 november 2023 17:07 schreef kipknots het volgende:
[..]
Dat is gelukkig ook de demonstratie waar de politieke partijen aan mee doen. Vind het demonstratie recht een groot goed en een anti pvv demonstratie kan ook gewoon, maar zou het niet gepast vinden als politieke partijen daar nu in mee zouden lopen.
Het is ook misselijk wat ze doen, helemaal mee eens. Maar zo werkt de politiek in de praktijk wel.quote:Op donderdag 23 november 2023 17:03 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Kan me nog goed herinneren wie hier eerder van beticht werd en hoe zwaar er schande van werd gesproken..
Vind ik wat gezocht. Niet meer dan logisch dat verliezers de dag na de verkiezingen terughoudend zijn en de bal bij de winnaars leggen.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:56 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik zoek nergens wat achter. Ik concludeer slechts dat ze draait als een windvaan.
Owh, dat laatste denk ik ook wel.quote:Op donderdag 23 november 2023 17:08 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Het is ook misselijk wat ze doen, helemaal mee eens. Maar zo werkt de politiek in de praktijk wel.
Eerlijk gezegd denk ik dat Dilan er zelf ook niet echt zin in heeft om met Geertje samen te spelen maar dat de fractie of de leden zullen zeggen: als we eruit kunnen komen met Geert doen we het gewoon.
Die staat letterlijk in het gelinkte artikel. Telegraaf heeft genoeg rommel op de site staan, maar dit is een prima artikel.quote:Op donderdag 23 november 2023 17:08 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ok, dan ben ik in het framen van de Telegraaf getrapt en heb ik te snel gelezen.
Dat is een rare manier om om tegen de PVV te demonstreren. Die willen moslims ook allemaal een ketting om leggenquote:Op donderdag 23 november 2023 17:03 schreef Hanca het volgende:
[..]
Moskee aan de ketting leggen, dan hoeft Geert dat straks niet meer te doen.quote:Op donderdag 23 november 2023 17:03 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat sowieso.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:56 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Waarom?quote:Op donderdag 23 november 2023 16:57 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Lijkt mij een terechte conclusie.
Ik krijg het gevoel dat ze niet veel langer in functie gaat zijn als aanvoerder van de VVD.
Demonstreren tegen de democratiequote:Op donderdag 23 november 2023 16:58 schreef trein2000 het volgende:
Het is een extreem onzinnige demonstratie, maar verder niet verboden of ondemocratisch zolang het een vreedzame demonstratie blijft.quote:Op donderdag 23 november 2023 17:17 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Demonstreren tegen de democratie
quote:Pieter Omtzigt lijkt weer wat meer afstand te nemen van de PVV. Voor aanvang van het allereerste fractieberaad stelt Omtzigt donderdag dat media zijn constructieve teksten van de uitslagenavond over samenwerken 'verkeerd geïnterpreteerd hebben': ,,Ik word straks beëdigd op basis van de Grondwet, daarin staan de vrijheid van godsdienst en van meningsuiting, net als het verbod op censuur. Daar mag u mij elke dag op aanspreken."
Omtzigt zelf zegt nu: ,,Ik heb gezegd dat politici stappen moeten nemen, dat is gewoon verkeerd geïnterpreteerd." Volgens Omtzigt zal er een uiterst 'complexe formatie' volgen.
Inderdaad, het voegt niets toe maar het is wel hun goed recht.quote:Op donderdag 23 november 2023 17:20 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Het is een extreem onzinnige demonstratie, maar verder niet verboden of ondemocratisch zolang het een vreedzame demonstratie blijft.
Oproepen tot nieuwe verkiezingen mag ook, even onzinnig.
In een democratie mag je inderdaad best demonstreren tegen de democratie, ieder normaal mens vind je dan alleen een debieltjequote:Op donderdag 23 november 2023 17:20 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Het is een extreem onzinnige demonstratie, maar verder niet verboden of ondemocratisch zolang het een vreedzame demonstratie blijft.
Oproepen tot nieuwe verkiezingen mag ook, even onzinnig.
Demonstreren voor democratie. Niet erg democratisch om te doen alsof je politieke tegenstanders dat recht niet hebben. Vrij nutteloze demonstratie trouwens wacht dan op zijn minst wat er aan regering komt uitrollen. En zorg dat beide groepen in dezelfde demonstratie lopen laat verbinding zien tegenover de polarisatie van PVV.quote:Op donderdag 23 november 2023 17:17 schreef timmmmm het volgende:
[..]
En dan belooft Wilders zich straks echt aan de grondwet te gaan houden en kan de rituele dans gewoon door. Die gaan echt nog wel het gesprek aan, al dan niet gedwongen door de rest van de Kamer.quote:Op donderdag 23 november 2023 17:26 schreef Hanca het volgende:
En Omtzigt zegt nu ook exact wat ik zei, hij heeft de PVV gister niet genoemd en neemt afstand van de PVV: https://www.ad.nl/politie(...)d-begrepen~ac3dba56/
[..]
Beetje raar om dat uit mijn post te halen. Drink jij veel?quote:Op donderdag 23 november 2023 17:29 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Niet erg democratisch om te doen alsof je politieke tegenstanders dat recht niet hebben.
Dat klopt, volstrekt debiel en contraproductief. Maar niet verboden verder.quote:Op donderdag 23 november 2023 17:29 schreef timmmmm het volgende:
[..]
In een democratie mag je inderdaad best demonstreren tegen de democratie, ieder normaal mens vind je dan alleen een debieltje
Het hangt echt af van wat de rest van NSC wil, een deel komt bij GroenLinks vandaan. Het is niet puur ex-CDA.quote:Op donderdag 23 november 2023 17:31 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
En dan belooft Wilders zich straks echt aan de grondwet te gaan houden en kan de rituele dans gewoon door. Die gaan echt nog wel het gesprek aan, al dan niet gedwongen door de rest van de Kamer.
Bron: https://www.ad.nl/politie(...)d-begrepen~ac3dba56/quote:16:58
Omtzigt over uitgestoken hand naar PVV: 'Mijn woorden zijn niet goed begrepen'
Pieter Omtzigt lijkt weer wat meer afstand te nemen van de PVV. Voor aanvang van het allereerste fractieberaad stelt Omtzigt donderdag dat media zijn constructieve teksten van de uitslagenavond over samenwerken 'verkeerd geïnterpreteerd hebben': ,,Ik word straks beëdigd op basis van de Grondwet, daarin staan de vrijheid van godsdienst en van meningsuiting, net als het verbod op censuur. Daar mag u mij elke dag op aanspreken."
Woensdagavond had Omtzigt het over 'over de schaduw heen stappen' en 'het land moet bestuurd worden', dat klonk een stuk welwillender dan de PVV-blokkade die Omtzigt tijdens de campagne opwierp. De partijvoorzitter van Nieuw Sociaal Contract waarschuwde vanmiddag al dat de partij 'is opgericht voor de rechtsstatelijkheid, de Grondwet is pijler nummer één voor ons. Als je daar aan knaagt, ben je weg'.
Omtzigt zelf zegt nu: ,,Ik heb gezegd dat politici stappen moeten nemen, dat is gewoon verkeerd geïnterpreteerd." Volgens Omtzigt zal er een uiterst 'complexe formatie' volgen.
NSC-partijleider Pieter Omtzigt geeft dus nog steeds geen duidelijkheid over eventuele regeringsdeelname met de PVV. Hij wil eerst in de fractie praten over de formatie.
Het is ook wel wat raar om te roepen dat er gedemonstreerd wordt tegen de democratie.quote:Op donderdag 23 november 2023 17:32 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Beetje raar om dat uit mijn post te halen. Drink jij veel?
Wat zou er in dat korte smsje hebben gestaan?quote:
Dat is stap twee, ik denk dat een aanzienlijk deel van zijn leden en kader het niet trekken en dat een regeringsdeelname met de PVV de snelste manier is om NSC om zeep te helpen. Maar het gesprek gaat wel gevoerd worden. Dat kan niet anders met twee zo duidelijke winnaars met, op het oog, overbrugbare inhoudelijke verschillen.quote:Op donderdag 23 november 2023 17:32 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het hangt echt af van wat de rest van NSC wil, een deel komt bij GroenLinks vandaan. Het is niet puur ex-CDA.
Demonstreren omdat de meeste mensen op een partij hebben gestemd die je niet lief vindt, is geen aanklacht tegen de democratie. En je vindt het ondemocratisch dat wel te vinden.quote:Op donderdag 23 november 2023 17:33 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Het is ook wel wat raar om te roepen dat er gedemonstreerd wordt tegen de democratie.
Niemand kan NSC of wie dan ook dwingen om in een kabinet met PVV te gaan zitten, net zoals niemand PVV kan dwingen om PvdA/GL en D66 uit te nodigen.quote:Op donderdag 23 november 2023 17:33 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Bron: https://www.ad.nl/politie(...)d-begrepen~ac3dba56/
Iedereen mag demonstreren natuurlijk. Ik hoorde bij de boerenprotesten bar weinig geluiden over "democratische meerderheid" of "zure verliezers" om maar wat te noemen.quote:Op donderdag 23 november 2023 17:32 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Dat klopt, volstrekt debiel en contraproductief. Maar niet verboden verder.
Ik zou het niet doen, komt nogal over als zure verliezers, maar heb sowieso niet zoveel met demonstreren.
Was je tegen mij nooit gelukt sukk0lquote:Op donderdag 23 november 2023 17:36 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Wat zou er in dat korte smsje hebben gestaan?
Ja duidelijk borrelop.quote:
Het kan evengoed een noodkreet zijn om te laten zien hoe belangrijk en kwetsbaar onze democratie is en hoe ondermijnend onze populistische vrienden daarin zijn.quote:Op donderdag 23 november 2023 17:37 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Demonstreren omdat de meeste mensen op een partij hebben gestemd die je niet lief vindt, is geen aanklacht tegen de democratie. En je vindt het ondemocratisch dat wel te vinden.
Staat genoteerd en proost kameraad
Geen idee, zullenw e nooit weten met zijn oude nokia met 2mbquote:Op donderdag 23 november 2023 17:36 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Lekker links laten liggen die heks.quote:Op donderdag 23 november 2023 17:40 schreef Lospedrosa het volgende:
[ twitter ]Wist wel dat die Koopmans niet spoorde
Nu komt de (communistische) aap uit de mouw
Waarom zou ik dat niet willen horen?quote:Op donderdag 23 november 2023 17:40 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Het kan evengoed een noodkreet zijn om te laten zien hoe belangrijk en kwetsbaar onze democratie is en hoe ondermijnend onze populistische vrienden daarin zijn.
Maar goed, dat zal je niet willen horen.
we moeten de komende weken afwachtenquote:Op donderdag 23 november 2023 17:41 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Begin een beetje bang te worden dat Pietertje toch over links wil. (Wat ik eigenlijk al had voorspeld hier)
Jammer.
Ouwe vogelzoeker geile kikker haas koe penis hangoor stierenklquote:Op donderdag 23 november 2023 17:36 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Is toch eigenlijk bizar wat ze zegt?quote:Op donderdag 23 november 2023 17:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Lekker links laten liggen die heks.
Tja de voortekenen zijn niet zo goed.quote:Op donderdag 23 november 2023 17:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
we moeten de komende weken afwachten
Waarom zou je niet tegen andermans stemkeuze mogen demonstreren?quote:Op donderdag 23 november 2023 17:17 schreef timmmmm het volgende:
[..]
'premier nodig?'quote:Op donderdag 23 november 2023 17:36 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dit gaat nooit gebeuren, want dan moet de VVD ook meedoen. Als de VVD nu over links gaat, is het weer klaar met de VVD als grote partijquote:Op donderdag 23 november 2023 17:41 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Begin een beetje bang te worden dat Pietertje toch over links wil. (Wat ik eigenlijk al had voorspeld hier)
Jammer. Toch Frans met z'n allen het torentje in gestemd.
Daar hoop ik aan de ene kant stiekem op.quote:Op donderdag 23 november 2023 17:41 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Jammer. Toch Frans met z'n allen het torentje in gestemd.
Ja, fundamenteel fout en zelfs gevaarlijk.quote:Op donderdag 23 november 2023 17:42 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Is toch eigenlijk bizar wat ze zegt?
Waarom zou je niet tegen de democratie mogen demonstreren? Al ga je de straat op om tegen de illegaliteit van verkrachting te demonstreren. Je mag tegen alles demonstreren, maar anderen mogen je er een debiel om vindenquote:Op donderdag 23 november 2023 17:42 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Waarom zou je niet tegen andermans stemkeuze mogen demonstreren?
Nogmaals afwachten, het gekonkel en gedraai is begonnen.quote:Op donderdag 23 november 2023 17:42 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Tja de voortekenen zijn niet zo goed.
Dit is het enige waar ik echt bang voor ben. Clown Wilders kan het allemaal niet zo erg verpesten en dan klapt het kabinet als ie weer eens uit de bocht vliegt dus het ergste wat ons kan gebeuren is een paar jaar wanbestuur en we hebben inmiddels gezien dat we dat wel overleven. Nieuwe verkiezingen omdat we er allemaal niet uitkomen is ook prima, het is wat het is.quote:Op donderdag 23 november 2023 17:45 schreef Hexagon het volgende:
Kabinet Timmermans is alleen aan de orde als Wilders het zou verprutsen. Dus wanneer hij door hoogmoed het verspeeld zoals de BBB in Brabant
Helemaal mee eens.quote:Op donderdag 23 november 2023 17:49 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dit is het enige waar ik echt bang voor ben. Clown Wilders kan het allemaal niet zo erg verpesten en dan klapt het kabinet als ie weer eens uit de bocht vliegt dus het ergste wat ons kan gebeuren is een paar jaar wanbestuur en we hebben inmiddels gezien dat we dat wel overleven. Nieuwe verkiezingen omdat we er allemaal niet uitkomen is ook prima, het is wat het is.
Maar als ze nu, met deze uitslag, zonder Wilders aan een kabinet Timmermans beginnen, breekt het land in tweeën. Dan ben ik echt bang dat het nooit meer goed komt met de polarisatie in dit land. Dan zie ik ook echt rellen in de straat, wat dwingender 'protesten' tegen de democratie dan die stinkhippies nou van plan zijn.
Eens.quote:Op donderdag 23 november 2023 17:42 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dit gaat nooit gebeuren, want dan moet de VVD ook meedoen. Als de VVD nu over links gaat, is het weer klaar met de VVD als grote partij
Daarom kan wilders ook gewoon heel veel eisen en snap ik niet dat mensen hier denken dat hij het premierschap zou laten schieten.quote:Op donderdag 23 november 2023 17:49 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dit is het enige waar ik echt bang voor ben. Clown Wilders kan het allemaal niet zo erg verpesten en dan klapt het kabinet als ie weer eens uit de bocht vliegt dus het ergste wat ons kan gebeuren is een paar jaar wanbestuur en we hebben inmiddels gezien dat we dat wel overleven. Nieuwe verkiezingen omdat we er allemaal niet uitkomen is ook prima, het is wat het is.
Maar als ze nu, met deze uitslag, zonder Wilders aan een kabinet Timmermans beginnen, breekt het land in tweeën. Dan ben ik echt bang dat het nooit meer goed komt met de polarisatie in dit land. Dan zie ik ook echt rellen in de straat, wat dwingender 'protesten' tegen de democratie dan die stinkhippies nou van plan zijn.
Uiteraard, daar ligt nu de macht. Wilders is afhankelijk van hen en niet andersom. Vraag is wat Wilders allemaal moet inleveren. Afschaffen eigen risico na dat toneelstukje met Geert, Frans en die chronisch zieke mevrouw? Dan slaat ie echt een pleefiguur.quote:Op donderdag 23 november 2023 17:47 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nogmaals afwachten, het gekonkel en gedraai is begonnen.
Denk echt dat VVD en NSC is samen onderling overleg plegen.
Wat voor rellen moet ik me daar precies bij voorstellen? Van hetzelfde kaliber als die in 1977 en 1982 toen de PvdA beide keren als grootste partij gepasseerd werd?quote:Op donderdag 23 november 2023 17:49 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Mwoah, hij eiste die plaatst niet echt op gister.quote:Op donderdag 23 november 2023 17:52 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Daarom kan wilders ook gewoon heel veel eisen en snap ik niet dat mensen hier denken dat hij het premierschap zou laten schieten.
Ja, maar da's anders. Ofzo.quote:Op donderdag 23 november 2023 17:52 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Wat voor rellen moet ik me daar precies bij voorstellen? Van hetzelfde kaliber als die in 1977 en 1982 toen de PvdA beide keren als grootste partij gepasseerd werd?
Hij moet toch zelf ook wel inzien, met alle uitspraken die hij heeft gedaan, dat die functie niet bij hem past.quote:Op donderdag 23 november 2023 17:52 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Daarom kan wilders ook gewoon heel veel eisen en snap ik niet dat mensen hier denken dat hij het premierschap zou laten schieten.
Iedereen weet dat er budgettair weinig/geen ruimte is.quote:Op donderdag 23 november 2023 17:52 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Uiteraard, daar ligt nu de macht. Wilders is afhankelijk van hen en niet andersom. Vraag is wat Wilders allemaal moet inleveren. Afschaffen eigen risico na dat toneelstukje met Geert, Frans en die chronisch zieke mevrouw? Dan slaat ie echt een pleefiguur.
Als we een hard asielbeleid krijgen dan denk ik oprecht dat de vvd/nsc daar wel voor te porren is.quote:Op donderdag 23 november 2023 17:42 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dit gaat nooit gebeuren, want dan moet de VVD ook meedoen. Als de VVD nu over links gaat, is het weer klaar met de VVD als grote partij
Gezien de 50 tot 60 zetels die er nog meer op rechts te verdienen zijn moet je niet uitsluiten dat Geert dan richting de 60 tot 70 zetels kan gaan. Dat denk ik echt, merk vandaag ook bij rechtse medekiezers die niet op PVV hebben gestemd dat ze allemaal met de PVV willen.quote:Op donderdag 23 november 2023 17:49 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Nee inderdaad, dat vond ik ook wel apart maar ik kan me niet voorstellen dat hij het niet zou willen.quote:Op donderdag 23 november 2023 17:52 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Mwoah, hij eiste die plaatst niet echt op gister.
Als je niet ziet wat dit zal doen met de 'tegenpartij', sta je echt helemaal los van de samenlevingquote:Op donderdag 23 november 2023 17:52 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Wat voor rellen moet ik me daar precies bij voorstellen? Van hetzelfde kaliber als die in 1977 en 1982 toen de PvdA beide keren als grootste partij gepasseerd werd?
Hij lijkt mij realistisch genoeg om in te schatten dat hij daarvoor "te gek " heeft gedaan.quote:Op donderdag 23 november 2023 17:54 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Nee inderdaad, dat vond ik ook wel apart maar ik kan me niet voorstellen dat hij het niet zou willen.
Ja maar dat kan niet!!!! Want we hebben ergens een wet uit 1950 die dat zegt!!!! Asielbeleid is al superstreng!quote:Op donderdag 23 november 2023 17:54 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Als we een hard asielbeleid krijgen dan denk ik oprecht dat de vvd/nsc daar wel voor de porren is.
Maar de vraag is of de PvdA/GL dit accepteren en vervolgens de vvd te omarmen.
Nee, dat is niet stap 2, de fractie is gewoon stap 1. Als de fractie niet wil, dan houdt het op.quote:Op donderdag 23 november 2023 17:37 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat is stap twee, ik denk dat een aanzienlijk deel van zijn leden en kader het niet trekken en dat een regeringsdeelname met de PVV de snelste manier is om NSC om zeep te helpen. Maar het gesprek gaat wel gevoerd worden. Dat kan niet anders met twee zo duidelijke winnaars met, op het oog, overbrugbare inhoudelijke verschillen.
Dit is echt zo ongelooflijk treurig.quote:Lilian Marijnissen wil verder als leider van de SP. Dat heeft ze donderdag laten weten, schrijft persbureau ANP. Marijnissen zegt, ondanks opnieuw een nederlaag van haar partij, „strijdbaar” te zijn.
Ik heb vandaag ook door veel VVD-stemmers horen zeggen dat ze dan nooit meer VVD stemmen.quote:Op donderdag 23 november 2023 17:54 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Gezien de 50 tot 60 zetels die er nog meer op rechts te verdienen zijn moet je niet uitsluiten dat Geert dan richting de 60 tot 70 zetels kan gaan. Dat denk ik echt, merk vandaag ook bij rechtse medekiezers die niet op PVV hebben gestemd dat ze allemaal met de PVV willen.
Dat zou inderdaad maar zo kunnen. Terwijl Wilders natuurlijk minder dan een kwart van de bevolking wat opmerkelijk genoeg bijna overeenkomt met het percentage laagopgeleiden wat we in dit land kennen.quote:Op donderdag 23 november 2023 17:49 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik denk eigenlijk de enige manier voor haar en de VVD om het te spelen.quote:
Kennelijk moet de partij helemaal kapot voordat ze haar conclusie trekt.quote:Op donderdag 23 november 2023 17:56 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Dit is echt zo ongelooflijk treurig.
Eens, die blijft gewoon doorgaan met verliezen.quote:Op donderdag 23 november 2023 17:56 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Dit is echt zo ongelooflijk treurig.
Nou goed die heb je ook maar het aantal Nederlanders dat klaar is met migratie is meer dan de helft. Zie daar de breuklijn die de samenleving verdeelt.quote:Op donderdag 23 november 2023 17:56 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik heb vandaag ook door veel VVD-stemmers horen zeggen dat ze dan nooit meer VVD stemmen.
Mensen die ontkennen dat dit echt een kruitvat is wat op ontploffen staat, weten niet wat er speelt
Dus we moeten doen wat zij willen omdat ze anders geweld gaan inzetten om op politiek vlak hun zin door te drijven?quote:Op donderdag 23 november 2023 17:55 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Als je niet ziet wat dit zal doen met de 'tegenpartij', sta je echt helemaal los van de samenleving
Marijnissen moet en zal blijven zitten totdat de allerlaatste zetel is geëvaporeerd. Waar nepotisme al niet goed voor is. Zielig voor Jan.quote:Op donderdag 23 november 2023 17:58 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Kennelijk moet de partij helemaal kapot voordat ze haar conclusie trekt.
Ik zou niet weten wat er zou kunnen gebeuren eigenlijk. Heb hier op Fok geleerd dat het juist de "linksen" zijn die gevaarlijk zijn. Kan me daarom niet voorstellen dat er PVV'erts boze dingen gaan doen als Geertjeuh niet in de regering zou komen.quote:Op donderdag 23 november 2023 17:56 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik heb vandaag ook door veel VVD-stemmers horen zeggen dat ze dan nooit meer VVD stemmen.
Mensen die ontkennen dat dit echt een kruitvat is wat op ontploffen staat, weten niet wat er speelt
Waarom legt iedereen hier elkaar zo graag woorden in de mond? Dat is een ontzettend nare manier van discussiëren.quote:Op donderdag 23 november 2023 17:59 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Dus we moeten doen wat zij willen omdat ze anders geweld gaan inzetten om op politiek vlak hun zin door te drijven?
Hadden we daar trouwens niet een mooie term voor? Iets dat begint met een T en eindigt op errorisme?...
Je begint toch echt zelf over rellen lieve schattebout, dat legt niemand je in de mond:quote:Op donderdag 23 november 2023 18:01 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Waarom legt iedereen hier elkaar zo graag woorden in de mond? Dat is een ontzettend nare manier van discussiëren.
Ik post waar ik bang voor ben dat gebeurt nu Wilders de grootste is, namelijk dat het land definitief in tweeën breekt. Krijg je meteen dit in je schoenen geschoven. Weirdos
quote:Op donderdag 23 november 2023 17:49 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Nee, die blijft wel zitten, aangezien het risico heel groot is dat degene die nu met Wilders in zee gaat daar besmet uit komt. Ga je nu Yeşilgöz vervangen, ga je wel heel snel door je kandidaten heen.quote:Op donderdag 23 november 2023 18:03 schreef capricia het volgende:
Denken jullie dat Yesilgoz weg gaat/moet?
Moet ze weg? Ja. Gaat ze weg? Ik betwijfel het. VVD'ers hebben er een verborgen talent voor om te laat tot conclusies te komen.quote:Op donderdag 23 november 2023 18:03 schreef capricia het volgende:
Denken jullie dat Yesilgoz weg gaat/moet?
Dat ziet Omtzigt wel zitten denk ik. Geen verantwoordelijkheid maar wel als waakhond ervoor zorgen dat dit kabinet niet (grondwettelijk) uit de bocht vliegt.quote:Op donderdag 23 november 2023 18:03 schreef Hanca het volgende:
Ik ben het wel eens met dat het heel gevaarlijk is om de PVV nu te passeren. Maar ik kan me heel goed voorstellen dat NSC er niet aan gaat beginnen. Maar een VVD-PVV-BBB minderheidskabinet kan dan toch prima?
Goeie. Nog niet aan gedacht.quote:Op donderdag 23 november 2023 18:04 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, die blijft wel zitten, aangezien het risico heel groot is dat degene die nu met Wilders in zee gaat daar besmet uit komt. Ga je nu Yeşilgöz vervangen, ga je wel heel snel door je kandidaten heen.
Mwoah, is JPB en Rutte ook neit overkomen.quote:Op donderdag 23 november 2023 18:04 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, die blijft wel zitten, aangezien het risico heel groot is dat degene die nu met Wilders in zee gaat daar besmet uit komt. Ga je nu Yeşilgöz vervangen, ga je wel heel snel door je kandidaten heen.
Een heel jaar?quote:Op donderdag 23 november 2023 18:04 schreef Lospedrosa het volgende:
Eerste jaar alleen maar verdrietige mensen op de NOS.
Ja, dat zie ik ook echt wel gebeuren, daar ben ik echt bang voor als men voor die optie kiest. Maar ik zeg toch nergens dat we daarom dit of dat moeten doen.quote:Op donderdag 23 november 2023 18:03 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Je begint toch echt zelf over rellen lieve schattebout, dat legt niemand je in de mond:
[..]
Demonstratie voor verbinding: " Ze demonstreren tegen democratie"quote:Op donderdag 23 november 2023 18:00 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik zou niet weten wat er zou kunnen gebeuren eigenlijk. Heb hier op Fok geleerd dat het juist de "linksen" zijn die gevaarlijk zijn. Kan me daarom niet voorstellen dat er PVV'erts boze dingen gaan doen als Geertjeuh niet in de regering zou komen.
En al die tijd hebben we Rutte hier?quote:Op donderdag 23 november 2023 18:05 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Hoelang mag je trouwens formeren tot er nieuwe verkiezingen komen? Stel je voor, VVD formeert een half jaar met PVV en dan nog een half jaar met PVDA en doet beiden niet?
Is dat nog een optie.
Denk dat daar geen regels over bestaan. De kamer moet dan in meerderheid tot de conclusie komen dat ze ontbonden moeten worden omdat er geen regering te vormen is, dat is een ultiem zwaktebod en zullen ze echt niet doen.quote:Op donderdag 23 november 2023 18:05 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Hoelang mag je trouwens formeren tot er nieuwe verkiezingen komen? Stel je voor, VVD formeert een half jaar met PVV en dan nog een half jaar met PVDA en doet beiden niet?
Is dat nog een optie.
Ik zie nederland 3 wel verdwijnen, dat wil Omtzigt ook en de VVD heeft dat wel eens eerder geprobeerdquote:Op donderdag 23 november 2023 18:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Een heel jaar?
Dacht dat Geert de hele NPO ging opheffen.
Nou dat weet ik zo net nog niet, in landen als België is het weleens voorgekomen.quote:Op donderdag 23 november 2023 18:08 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Denk dat daar geen regels over bestaan. De kamer moet dan in meerderheid tot de conclusie komen dat ze ontbonden moeten worden omdat er geen regering te vormen is, dat is een ultiem zwaktebod en zullen ze echt niet doen.
Of die wordt halverwege ingeruild voor een andere VVD'er als demissionair premier. Kan allemaal prima.quote:Op donderdag 23 november 2023 18:07 schreef capricia het volgende:
[..]
En al die tijd hebben we Rutte hier?
Ik heb vandaag geleerd dat de toespraak van Timmermans gister even erg is als alle controversiële uitspraken van Wilders in 16 jaar PVVquote:Op donderdag 23 november 2023 17:53 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Hij moet toch zelf ook wel inzien, met alle uitspraken die hij heeft gedaan, dat die functie niet bij hem past.
Zou kunnen maar volgens mij komen ze er daar ook uiteindelijk meestal wel uit. Inhoudelijk is dat mogelijk zelfs nog complexer.quote:Op donderdag 23 november 2023 18:09 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Nou dat weet ik zo net nog niet, in landen als België is het weleens voorgekomen.
In principe 4 jaar.quote:Op donderdag 23 november 2023 18:05 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Is dat nog een optie.
Vice premier toch? Die vervangt de premier als ie er niet (meer) is.quote:Op donderdag 23 november 2023 18:09 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Of die wordt halverwege ingeruild voor een andere VVD'er als demissionair premier. Kan allemaal prima.
Is in principe ook geen ramp. 1 zender nieuws/actualiteiten/praatprogramma's en 1 zender sport/documentaires/leerzame jeugdprogramma's zou voldoende moeten zijn. Dan maar geen Heel Holland Bakt bij de NPO.quote:Op donderdag 23 november 2023 18:08 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik zie nederland 3 wel verdwijnen, dat wil Omtzigt ook en de VVD heeft dat wel eens eerder geprobeerd
joh dit is binne een maand beklonkenquote:Op donderdag 23 november 2023 18:05 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Is dat nog een optie.
Ik ben serieus, pas na 4 jaar komen er officieel verkiezingen.quote:
Ja dan houd het op hequote:Op donderdag 23 november 2023 18:05 schreef phpmystyle het volgende:
Jongens stop maar.
PVV in het kabinet gaat definitief niet meer door.
https://www.telegraaf.nl/(...)evoerders-in-gesprek
Greanpeace wil het niet hebben. Helaas.
Nou dan kunnen we nog wel even, bijzonder dat dit nog nooit eerder tot problemen heeft geleid.quote:Op donderdag 23 november 2023 18:14 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik ben serieus, pas na 4 jaar komen er officieel verkiezingen.
Volgens mij tot aan de nieuwe verkiezingen.quote:Op donderdag 23 november 2023 18:05 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Is dat nog een optie.
Bovendien zie ik Timmermans niet als de bedrijfspoedel van Geert 1 fungeren.quote:Op donderdag 23 november 2023 17:57 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Edit: VVD, NSC, BBB minderheidskabinet is een optie, maar gevaarlijk. Je moet dan de ene keer op PVV en de andere keer op PvdA/GL links gaan leunen. Die houden het echt geen vier jaar vol.
Het is wel opvallend hoe vaak Pieter verkeerd geintepreteerd word volgens Pieter. Mischien kan hij een van de communicatie adviseurs van de overheid die hij wil ontslaan in dienst nemen?quote:Op donderdag 23 november 2023 17:26 schreef Hanca het volgende:
En Omtzigt zegt nu ook exact wat ik zei, hij heeft de PVV gister niet genoemd en neemt afstand van de PVV: https://www.ad.nl/politie(...)d-begrepen~ac3dba56/
[..]
Misschien moeten mensen gewoon stoppen met interpreteren en alleen horen wat hij zegt? Net als bij Kaag destijds, daar trokken al die politiek duiders ook wat mij betreft hele rare conclusies. Omtzigt zei, bewust, niks over Wilders en de PVV, dan doen alsof hij dat wel heeft gedaan is heel vreemd.quote:Op donderdag 23 november 2023 18:23 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het is wel opvallend hoe vaak Pieter verkeerd geintepreteerd word volgens Pieter. Mischien kan hij een van de communicatie adviseurs van de overheid die hij wil ontslaan in dienst nemen?
Uiteraard. Tenzij hij voortijdig zelf vertrekt en volgens mij neemt Kaag het dan over.quote:Op donderdag 23 november 2023 18:07 schreef capricia het volgende:
[..]
En al die tijd hebben we Rutte hier?
Het is natuurlijk niet gek dat men verwacht en aanneemt dat hij daar wel wat over zegt, he?quote:Op donderdag 23 november 2023 18:26 schreef Hanca het volgende:
[..]
Misschien moeten mensen gewoon stoppen met interpreteren en alleen horen wat hij zegt? Net als bij Kaag destijds, daar trokken al die politiek duiders ook wat mij betreft hele rare conclusies. Omtzigt zei, bewust, niks over Wilders en de PVV, dan doen alsof hij dat wel heeft gedaan is heel vreemd.
Maar als hij dat niet doet, moet je niet doen alsof hij dat wel heeft gedaan.quote:Op donderdag 23 november 2023 18:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het is natuurlijk niet gek dat men verwacht en aanneemt dat hij daar wel wat over zegt, he?
Als ze er echt niet uitkomen kunnen ze wel vervroegde verkiezingen uitschrijvenquote:Op donderdag 23 november 2023 18:15 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Nou dan kunnen we nog wel even, bijzonder dat dit nog nooit eerder tot problemen heeft geleid.
Dat ben ik wel met je eens maar het helpt ook als Omtzigt eens een keer wat duidelijker is, het is niet de eerste keer dat hij na een paar uur woorden intrekt of uitlegt.quote:Op donderdag 23 november 2023 18:29 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar als hij dat niet doet, moet je niet doen alsof hij dat wel heeft gedaan.
PO is de slimste van allemaal in Den Haag. Je maakt mij niet wijd dat hij niet snapt dat als je de woorden ‘over schaduw stappen’ echoot die Geert net gebruikt heeft dat er dan een dynamiek ontstaat. Gewoon teruggefloten.quote:Op donderdag 23 november 2023 18:29 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat ben ik wel met je eens maar het helpt ook als Omtzigt eens een keer wat duidelijker is, het is niet de eerste keer dat hij na een paar uur woorden intrekt of uitlegt.
Ik begin ondertussen aardig te twijfelen aan de slimheid van Omtzigt, ik krijg meer het gevoel dat hij denkt de slimste te zijn.quote:Op donderdag 23 november 2023 18:33 schreef trein2000 het volgende:
[..]
PO is de slimste van allemaal in Den Haag. Je maakt mij niet wijd dat hij niet snapt dat als je de woorden ‘over schaduw stappen’ echoot die Geert net gebruikt heeft dat er dan een dynamiek ontstaat. Gewoon teruggefloten.
teruggefloten door wie? Hij bepaald dat toch zelf lijkt me?quote:Op donderdag 23 november 2023 18:33 schreef trein2000 het volgende:
[..]
PO is de slimste van allemaal in Den Haag. Je maakt mij niet wijd dat hij niet snapt dat als je de woorden ‘over schaduw stappen’ echoot die Geert net gebruikt heeft dat er dan een dynamiek ontstaat. Gewoon teruggefloten.
Fractieleden. Partijbestuur.quote:Op donderdag 23 november 2023 18:35 schreef koemleit het volgende:
[..]
teruggefloten door wie? Hij bepaald dat toch zelf lijkt me?
Hij IS de NSC.
Nee, dat is hij niet, Wilders is de PVV, NSC heeft leden en een bestuur.quote:Op donderdag 23 november 2023 18:35 schreef koemleit het volgende:
[..]
teruggefloten door wie? Hij bepaald dat toch zelf lijkt me?
Hij IS de NSC.
Ik weet dat anderen hierom zijn aangevallen, maar hij komt over als mijn autistische dochter die ook altijd exact bedoelt wat zij zegt en heel verbaasd is als iemand er wat anders achter ziet.quote:Op donderdag 23 november 2023 18:33 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Mooie uitgangspositie voor de VVD.quote:Op donderdag 23 november 2023 18:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Uiteraard. Tenzij hij voortijdig zelf vertrekt en volgens mij neemt Kaag het dan over.
Een partijbestuur waar Omtzigt ook nog eens niet in zit of gezeten heeft. Wat bij een nieuwkomer toch geen zekerheidje is.quote:Op donderdag 23 november 2023 18:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, dat is hij niet, Wilders is de PVV, NSC heeft leden en een bestuur.
2 hooggeplaatste NSC'ers gaven vandaag te kennen dat ze de PVV niet zien zitten, een paar uur later zegt Omtzigt "Zo bedoelde ik het niet"quote:Op donderdag 23 november 2023 18:37 schreef koemleit het volgende:
[..]
zou kunnen maar lijkt me sterk.
waarschijnlijk is het gewoon weer Omtzigts wispelturigheid.
Het overnemen door Kaag is niet verplicht, ook bij AZ kun je een andere minister neerzetten, net als op ieder ander ministerie. Als Rutte stopt, stapt gewoon Yeşilgöz naar voren lijkt me.quote:Op donderdag 23 november 2023 18:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Mooie uitgangspositie voor de VVD.
Dat lijkt me ook. Voor een paar weken accepteren ze vast een ander maar als er nog geen zicht is op een nieuw kabinet komt er gewoon een VVD’er.quote:Op donderdag 23 november 2023 18:39 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het overnemen door Kaag is niet verplicht, ook bij AZ kun je een andere minister neerzetten, net als op ieder ander ministerie. Als Rutte stopt, stapt gewoon Yeşilgöz naar voren lijkt me.
Niet per se.quote:Op donderdag 23 november 2023 18:39 schreef Hexagon het volgende:
Zo te zien al de eerste tekenen van ruzie bij NSC.
Heeft wel net iets meer voeten in de aarde dan een ‘gewone’ minister vervangen. Maar het kan. Vraag is wel of de nieuwe TK dat vervolgens accepteert natuurlijk.quote:Op donderdag 23 november 2023 18:39 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het overnemen door Kaag is niet verplicht, ook bij AZ kun je een andere minister neerzetten, net als op ieder ander ministerie. Als Rutte stopt, stapt gewoon Yeşilgöz naar voren lijkt me.
Lijkt me sws een absurde situatie.quote:Op donderdag 23 november 2023 18:39 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als er op dat moment wordt gepraat met de VVD door een meerderheid is dat een formaliteit, als VVD net onderhandelingen heeft opgeblazen wordt het wat anders.quote:Op donderdag 23 november 2023 18:44 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Heeft wel net iets meer voeten in de aarde dan een ‘gewone’ minister vervangen. Maar het kan. Vraag is wel of de nieuwe TK dat vervolgens accepteert natuurlijk.
Zij is demissionair minister van justitie.quote:Op donderdag 23 november 2023 18:42 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook. Voor een paar weken accepteren ze vast een ander maar als er nog geen zicht is op een nieuw kabinet komt er gewoon een VVD’er.
Nou die van demissionair premierquote:Op donderdag 23 november 2023 18:47 schreef capricia het volgende:
[..]
Zij is demissionair minister van justitie.
Best vaag. Als zij dan demissionair premier wordt. Wat is haar mandaat?
We verkiezen geen premier. Dus waarom zou dit zo anders zijn dan het vervangen van een andere minister? Een premier is de eerste onder gelijken, dat is niet zomaar. Hij is gewoon een minister.quote:Op donderdag 23 november 2023 18:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Lijkt me sws een absurde situatie.
Zij is nooit gekozen voor die rol, in het huidige, demissionaire kabinet. Ze is demissionair min van justitie. En die rol heeft ze nog steeds.
Dus als de premier stopt, kan hij iedereen (dus in theorie ook ongekozen mensen) op zijn plek zetten, zolang ze maar van zijn partij zijn. Heel vaag. En dat is roepen om problemen.
Je hoeft niet in de TK verkozen te worden om MP te worden hè. Niet bij de start van een kabinet, maar ook niet bij een tussentijdse vervanging. Zou wel een noviteit zijn trouwens, ik kan me niet herinneren dat een MP voor de installatie van een nieuw kabinet is vertrokken en werd vervangen.quote:Op donderdag 23 november 2023 18:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Lijkt me sws een absurde situatie.
Zij is nooit gekozen voor die rol, in het huidige, demissionaire kabinet. Ze is demissionair min van justitie. En die rol heeft ze nog steeds.
Dus als de premier stopt, kan hij iedereen (dus in theorie ook ongekozen mensen) op zijn plek zetten, zolang ze maar van zijn partij zijn. Heel vaag. En dat is roepen om problemen.
Dan moetenn ze opstappen, twee leden kunnen niet het beleid bepalenquote:Op donderdag 23 november 2023 18:39 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
2 hooggeplaatste NSC'ers gaven vandaag te kennen dat ze de PVV niet zien zitten, een paar uur later zegt Omtzigt "Zo bedoelde ik het niet"
Teruggefloten lijkt mij niet onwaarschijnlijk.
Omtzigt is maar een lid. Dus twee is meer.quote:Op donderdag 23 november 2023 18:50 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dan moetenn ze opstappen, twee leden kunnen niet het beleid bepalen
Joh, bij de grootste partij van Nederland kan zelfs één lid het.quote:Op donderdag 23 november 2023 18:50 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
iets nader uitleggen dat mag ookquote:Op donderdag 23 november 2023 18:29 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat ben ik wel met je eens maar het helpt ook als Omtzigt eens een keer wat duidelijker is, het is niet de eerste keer dat hij na een paar uur woorden intrekt of uitlegt.
I know.quote:Op donderdag 23 november 2023 18:50 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je hoeft niet in de TK verkozen te worden om MP te worden hè. Niet bij de start van een kabinet, maar ook niet bij een tussentijdse vervanging. Zou wel een noviteit zijn trouwens, ik kan me niet herinneren dat een MP voor de installatie van een nieuw kabinet is vertrokken en werd vervangen.
Wat is de rol van een vice premier dan eigenlijk?quote:Op donderdag 23 november 2023 18:49 schreef Hanca het volgende:
[..]
We verkiezen geen premier. Dus waarom zou dit zo anders zijn dan het vervangen van een andere minister? Een premier is de eerste onder gelijken, dat is niet zomaar. Hij is gewoon een minister.
De voorzitter en de nummer 5 van de lijst, maar die nummer 5 is na Omtzigt eigenlijk wel de bekendste naam.quote:Op donderdag 23 november 2023 18:50 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Invallen bij ziekte en afwezigheid.quote:Op donderdag 23 november 2023 18:52 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat is de rol van een vice premier dan eigenlijk?
ja ok, maar de meerderheid besluit toch?quote:Op donderdag 23 november 2023 18:52 schreef Hanca het volgende:
[..]
De voorzitter en de nummer 5 van de lijst, maar die nummer 5 is na Omtzigt eigenlijk wel de bekendste naam.
In de praktijk wat de kamer haar aan ruimte geeft. Dat kan heel veel of heel weinig zijn.quote:Op donderdag 23 november 2023 18:47 schreef capricia het volgende:
[..]
Zij is demissionair minister van justitie.
Best vaag. Als zij dan demissionair premier wordt. Wat is haar mandaat?
Op de ALV, ja. Dit is geen ALV.quote:Op donderdag 23 november 2023 18:53 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja ok, maar de meerderheid besluit toch?
In principe wel, behalve als er een (grote) minderheid echt principiële bezwaren heeft en zegt uit de fractie te stappen als hij met Wilders in zee gaat.quote:Op donderdag 23 november 2023 18:53 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja ok, maar de meerderheid besluit toch?
ze ziet het wel zitten,quote:Op donderdag 23 november 2023 18:54 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Op de ALV, ja. Dit is geen ALV.
.”quote:Of Yesilgöz open staat voor een eerste gesprek met Wilders, blijft ook nog vaag. „De VVD-fractie gaat nu voor.” Ook na afloop van die ruim twee uur durende vergadering geeft de VVD-voorvrouw nog geen duidelijkheid. Ze legt de bal bij Wilders en NSC-voorman Pieter Omtzigt. „Zij zijn in de lead, als winnaars van deze verkiezingen
Fractiebesluiten gaan normaal ook gewoon per meerderheid.quote:Op donderdag 23 november 2023 18:54 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Op de ALV, ja. Dit is geen ALV.
Dat mag altijdquote:Op donderdag 23 november 2023 18:55 schreef Hanca het volgende:
[..]
In principe wel, behalve als er een (grote) minderheid echt principiële bezwaren heeft en zegt uit de fractie te stappen als hij met Wilders in zee gaat.
Dat zou wel hilarisch zijn, hoor, een rechtse coalitie die om zeep geholpen word door een scheuring bij NSCquote:Op donderdag 23 november 2023 18:55 schreef Hanca het volgende:
[..]
In principe wel, behalve als er een (grote) minderheid echt principiële bezwaren heeft en zegt uit de fractie te stappen als hij met Wilders in zee gaat.
Zeker een noviteit maar als de formatie een tijd aansleept lijkt het me niet eens heel gek.quote:Op donderdag 23 november 2023 18:50 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je hoeft niet in de TK verkozen te worden om MP te worden hè. Niet bij de start van een kabinet, maar ook niet bij een tussentijdse vervanging. Zou wel een noviteit zijn trouwens, ik kan me niet herinneren dat een MP voor de installatie van een nieuw kabinet is vertrokken en werd vervangen.
Ja, dat kan gewoon gebeuren, bij NSC is niet iedereen zo rechts.quote:Op donderdag 23 november 2023 18:56 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat zou wel hilarisch zijn, hoor, een rechtse coalitie die om zeep geholpen word door een scheuring bij NSC
Dat weet ik en ik keek ook met wat verbazing naar Omtzigts uitspraken gisteren.quote:Op donderdag 23 november 2023 18:57 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, dat kan gewoon gebeuren, bij NSC is niet iedereen zo rechts.
Ik had het over de NSC, wat heeft Yesilgoz daar nu weer mee te maken?quote:Op donderdag 23 november 2023 18:55 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ze ziet het wel zitten,
[..]
.”
VVD wil wel, NSC ook , dus zal best goedkomenquote:Op donderdag 23 november 2023 19:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik had het over de NSC, wat heeft Yesilgoz daar nu weer mee te maken?
De VVD zal inderdaad geen haast hebben, maar het heeft ook geen zin om te rekken om te rekken. Het huidige kabinet heeft immers niet eens bijna een meerderheid, dus als je ook daadwerkelijk een plan wil doorvoeren dan heb je toch een andere samenstelling nodig.quote:Op donderdag 23 november 2023 18:51 schreef capricia het volgende:
[..]
I know.
Wel een fijne uitgangspositie voor de VVD.
Zou dus helemaal geen haast met die formatie hebben. Ik las net dat de formatie maximaal 4 jaar kan duren.
Fijn voor Dilan, als premier.
Heeft ze dat toch nog bereikt.
Wat laisser faire en zo min mogelijk overheidsingrijpen is nou ook niet een heel vreemd concept bij de liberalen.quote:Op donderdag 23 november 2023 19:02 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De VVD zal inderdaad geen haast hebben, maar het heeft ook geen zin om te rekken om te rekken. Het huidige kabinet heeft immers niet eens bijna een meerderheid, dus als je ook daadwerkelijk een plan wil doorvoeren dan heb je toch een andere samenstelling nodig.
beetje gemaakt tegenstribbelen hoort erbij dat is altijd zo, nee ne niet doen wantquote:Op donderdag 23 november 2023 19:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat laisser faire en zo min mogelijk overheidsingrijpen is nou ook niet een heel vreemd concept bij de liberalen.
Mocht er echt iets nodig zijn, beetje over links, beetje over rechts.
Is zo.quote:
Extreemlinks tegen extreemrechts, dat is niet best nee.quote:Op donderdag 23 november 2023 19:10 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Alsof de 37 zetels nog niet erg genoeg waren hebben we inmiddels ook PVV-knokploegen in het straatbeeld. Heel erg eng. Unheimisch.
Extreemlinks?quote:Op donderdag 23 november 2023 19:11 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Extreemlinks tegen extreemrechts, dat is niet best nee.
Hoezo zijn die mensen extreemlinks? Wat is dit nu weer voor idiote claim?quote:Op donderdag 23 november 2023 19:11 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ga het vooral proberen zou ik zeggen.quote:Op donderdag 23 november 2023 19:10 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Uit peilingen blijkt dat NSC-kiezers voor 76 procent met Wilders willen en VVD-kiezers voor 65 procent. Met links willen beide partijen maar voor 10 procent. Bron: Eenvandaag.
Lijkt me toch ook wel een heel stevig argument voor een kabinet over rechts. Nee het hoeft niet en je kan nee zeggen enzo maar het zegt wat over het sentiment in de samenleving als je toch weer over links gaat.
Een linkse demonstratie is niet extreem links.quote:Op donderdag 23 november 2023 19:11 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Kiezers zijn niet de facto ook leden, dus die hebben er niet zoveel over te zeggen.quote:Op donderdag 23 november 2023 19:10 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Uit peilingen blijkt dat NSC-kiezers voor 76 procent met Wilders willen en VVD-kiezers voor 65 procent. Met links willen beide partijen maar voor 10 procent. Bron: Eenvandaag.
Lijkt me toch ook wel een heel stevig argument voor een kabinet over rechts. Nee het hoeft niet en je kan nee zeggen enzo maar het zegt wat over het sentiment in de samenleving als je toch weer over links gaat.
https://x.com/opiniepanel(...)TSMTqXUMWhfBokBSC7Qgquote:Op donderdag 23 november 2023 19:10 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Ik ga er niet heen, maar als ik ¤1 krijg per vlag met pro palestine uitingen dan zou ik al snel een vakantie bij elkaar graaien denk ik.quote:Op donderdag 23 november 2023 19:13 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Een linkse demonstratie is niet extreem links.
Over links is idd een slecht idee en gaat de VVD ook echt pas doen als de onderhandelingen met de PVV keihard klappen. Maar dan is een minderheidskabinet wel een prima optie.quote:Op donderdag 23 november 2023 19:10 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Mag toch hopen dat de partijleiders het serieus nemen.quote:Op donderdag 23 november 2023 19:13 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
https://x.com/opiniepanel(...)TSMTqXUMWhfBokBSC7Qg
Die percentages zijn nog hoger zelfs.
Dat denk je serieus? Bij de "steunbetuigingsketting" in Utrecht?quote:Op donderdag 23 november 2023 19:14 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik ga er niet heen, maar als ik ¤1 krijg per vlag met pro palestine uitingen dan zou ik al snel een vakantie bij elkaar graaien denk ik.
Nee joh, extreem zit alleen aan de rechterkant toch?quote:Op donderdag 23 november 2023 19:13 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Een linkse demonstratie is niet extreem links.
Nogmaals: het gaat hier over de steunbetuigingsketting in Utrecht. NIET om de anti-Wilders/anti-PVVdemonstratie.quote:Op donderdag 23 november 2023 19:19 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Nee joh, extreem zit alleen aan de rechterkant toch?
Opschieten, wil straks met 140 naar schiphol om op te stijgen vanaf de nieuwe startbanen onderwijl met raam open om wat verse methaan en stikstof op te snuiven.quote:Op donderdag 23 november 2023 19:10 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Plak iets met vrede of steun in je demonstratie en alles is prima op de linkerflank.quote:Op donderdag 23 november 2023 19:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat denk je serieus? Bij de "steunbetuigingsketting" in Utrecht?
Ben blij dat je dat zegt.quote:Op donderdag 23 november 2023 19:16 schreef Hanca het volgende:
[..]
Over links is idd een slecht idee en gaat de VVD ook echt pas doen als de onderhandelingen met de PVV keihard klappen. Maar dan is een minderheidskabinet wel een prima optie.
Heb je kans dat D66 er uit stapt.quote:Op donderdag 23 november 2023 19:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat laisser faire en zo min mogelijk overheidsingrijpen is nou ook niet een heel vreemd concept bij de liberalen.
Mocht er echt iets nodig zijn, beetje over links, beetje over rechts.
Ik zal straks eens de foto's bekijken.quote:Op donderdag 23 november 2023 19:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat denk je serieus? Bij de "steunbetuigingsketting" in Utrecht?
Zeker niet. Maar net als niet alle rechts extreem is, is ook niet alle links extreem.quote:Op donderdag 23 november 2023 19:19 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Nee joh, extreem zit alleen aan de rechterkant toch?
Dat klopt.quote:Op donderdag 23 november 2023 19:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zeker niet. Maar net als niet alle rechts extreem is, is ook niet alle links extreem.
Je kunt het wel.quote:
Nou, jij bent ook al wat genuanceerder.quote:
Ik ben altijd genuanceerd. Dat is een van de dingen die me het meest wordt verwetenquote:Op donderdag 23 november 2023 19:31 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nou, jij bent ook al wat genuanceerder.
Het is zo eenvoudig.quote:
Nee, dat is niet meer zo, VVD en NSC zitten nu op een lijn met de PVV volgens het opiniepanel.quote:Op donderdag 23 november 2023 19:35 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Het is zo eenvoudig.
VVD, NSC, keurige rechtse partijen die mensenrechten en de grondwet respecteren, die daadwerkelijk een stukje (VVD) of best veel (NSC) algemeen belang meenemen in hun besluiten.
En dan heb je PVV en FvD…..
Ik begrijp best wanneer beiden proberen een kabinet met PVV te vormen, je moet toch wat, maar ik neem toch aan dat beiden heel goed nadenken over waar keiharde grenzen liggen. Grenzen die ver uit de buurt van extreem-rechts gedachtegoed liggen.quote:Op donderdag 23 november 2023 19:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, dat is niet meer zo, VVD en NSC zitten nu op een lijn met de PVV volgens het opiniepanel.
iedereen moet zich toch aan de grondwet houden ?quote:Op donderdag 23 november 2023 19:41 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Ik begrijp best wanneer beiden proberen een kabinet met PVV te vormen, je moet toch wat, maar ik neem toch aan dat beiden heel goed nadenken over waar keiharde grenzen liggen. Grenzen die ver uit de buurt van extreem-rechts gedachtegoed liggen.
Pieter gaat de komende tijd 1000 keer roepen dat de grondwet gerespecteerd moet worden en Geert gaat bij de presentatie braaf zeggen dat hij dat ook gaat doen.quote:Op donderdag 23 november 2023 19:41 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Ik begrijp best wanneer beiden proberen een kabinet met PVV te vormen, je moet toch wat, maar ik neem toch aan dat beiden heel goed nadenken over waar keiharde grenzen liggen. Grenzen die ver uit de buurt van extreem-rechts gedachtegoed liggen.
Wat denk je, zou dan bij al die PVV-stemmers het kwartje gaan vallen dat de 'Hoe dan, Geert?'-vraag eigenlijk wel terecht was?quote:Op donderdag 23 november 2023 19:44 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Vervolgens klapt het na 2 maanden op een of ander Europees kutverdrag.
Ik zie dat voorbehoud eigenlijk niet gemaakt worden.quote:Op donderdag 23 november 2023 19:41 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk ook niet best voor Omtzigt. Zijn partij heeft beleidsmatig nagenoeg geen enkele overeenkomst met de PVV. De PVV staat op de 15e plaats in de partijgelijkenis op basis van stemgedrag:quote:Op donderdag 23 november 2023 19:10 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Goh.quote:Op donderdag 23 november 2023 19:47 schreef speknek het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk ook niet best voor Omtzigt. Zijn partij heeft beleidsmatig nagenoeg geen enkele overeenkomst met de PVV. De PVV staat op de 15e plaats in de partijgelijkenis:
https://www.partijgedrag.nl/partijgelijkenis.php
(Overigens de VVD op de 14e plaats).
Ruim achter GroenLinks en zelfs de SP.
Als driekwart van zijn achterban samen wil met de PVV, dan heeft de achterban zich dus helemaal niet verdiept in zijn standpunten, maar is hij alleen een proteststem.
Lastig hè dat het spelletje “alleen op de wereld” alleen in de theorie best aardige resultaten oplevertquote:Op donderdag 23 november 2023 19:44 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Pieter gaat de komende tijd 1000 keer roepen dat de grondwet gerespecteerd moet worden en Geert gaat bij de presentatie braaf zeggen dat hij dat ook gaat doen.
Vervolgens klapt het na 2 maanden op een of ander Europees kutverdrag.
Welnee.quote:Op donderdag 23 november 2023 19:45 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wat denk je, zou dan bij al die PVV-stemmers het kwartje gaan vallen dat de 'Hoe dan, Geert?'-vraag eigenlijk wel terecht was?
Goh..totaal onverwachts.quote:Op donderdag 23 november 2023 19:47 schreef speknek het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk ook niet best voor Omtzigt. Zijn partij heeft beleidsmatig nagenoeg geen enkele overeenkomst met de PVV. De PVV staat op de 15e plaats in de partijgelijkenis:
Als driekwart van zijn achterban samen wil met de PVV, dan heeft de achterban zich dus helemaal niet verdiept in zijn standpunten, maar is hij alleen een proteststem.
Een groot deel van de NSC-stemmers had zijn keuze al gemaakt nog voordat Omtzigt überhaupt standpunten had.quote:Op donderdag 23 november 2023 19:47 schreef speknek het volgende:
Ik ben geschokt. Stemmers die 6 maanden geleden nog achter de BBB aanliepen hebben zich niet verdiept in Omtzigts programma?quote:Op donderdag 23 november 2023 19:47 schreef speknek het volgende:
[..]
Juist. Er was nog niet eens een programma. Toen peilde Omtzigt op zijn hoogtepunt.quote:Op donderdag 23 november 2023 19:49 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Een groot deel van de NSC-stemmers had zijn keuze al gemaakt nog voordat Omtzigt überhaupt standpunten had.
Ja, ironisch genoeg is hij alleen maar stemmers kwijtgeraakt nadat hij een programma had en de meesten zijn naar de PVV gegaan waar ze volgens mij ook nooit het programma hebben gelezen.quote:Op donderdag 23 november 2023 19:49 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Een groot deel van de NSC-stemmers had zijn keuze al gemaakt nog voordat Omtzigt überhaupt standpunten had.
In NL hebben we daar geen regels voor, dus in theorie tot aan de volgende wettelijke verkiezingen over 4 jaar. In de praktijk zullen er na een jaar wel nieuwe verkiezingen komen.quote:Op donderdag 23 november 2023 18:05 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Is dat nog een optie.
Voor enkele familieleden van mij gaat dat zeker op.quote:Op donderdag 23 november 2023 19:47 schreef speknek het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk ook niet best voor Omtzigt. Zijn partij heeft beleidsmatig nagenoeg geen enkele overeenkomst met de PVV. De PVV staat op de 15e plaats in de partijgelijkenis op basis van stemgedrag:
Dat gelul over wetgeving enzo interesseert dan ook maximaal 1 procent van de Nederlandse kiezers iets.quote:Op donderdag 23 november 2023 19:53 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Voor enkele familieleden van mij gaat dat zeker op.
Het is godzijdank totaal onbelangijk.quote:Op donderdag 23 november 2023 19:55 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dat gelul over wetgeving enzo interesseert dan ook maximaal 1 procent van de Nederlandse kiezers iets.
2e partij krijgt normaliter MinFin. 3e partij krijgt BuZa.quote:Op donderdag 23 november 2023 19:55 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/
zal best een mooie ministerpost krijgen min BUZA ofzo
Na die cynische moord op het vorige kabinet weet ik niet of ik de VVD nog zou classificeren als keurig.quote:Op donderdag 23 november 2023 19:35 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Het is zo eenvoudig.
VVD, NSC, keurige rechtse partijen die mensenrechten en de grondwet respecteren, die daadwerkelijk een stukje (VVD) of best veel (NSC) algemeen belang meenemen in hun besluiten.
En dan heb je PVV en FvD…..
Wat denk je dat de taak is van de mensen die we net verkozen hebben? Zou dat iets met wetgeving te maken kunnen hebben?quote:Op donderdag 23 november 2023 19:55 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dat gelul over wetgeving enzo interesseert dan ook maximaal 1 procent van de Nederlandse kiezers iets.
1% geloof ik ook niet maar dat er een groot deel is wat geen flauw idee heeft...ja, dat geloof ik wel.quote:Op donderdag 23 november 2023 19:58 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wat denk je dat de taak is van de mensen die we net verkozen hebben? Zou dat iets met wetgeving te maken kunnen hebben?
Bij geen interesse in wetgeving kun je mijns inziens beter niet stemmen, want dan heb je totaal geen idee wat je aan het doen bent. Gelukkig geloof ik jouw 1% ook totaal niet.
Gelul over wetgeving.quote:Op donderdag 23 november 2023 19:55 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
BBB heeft al iemand voor landbouwquote:Op donderdag 23 november 2023 19:56 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
2e partij krijgt normaliter MinFin. 3e partij krijgt BuZa.
Wat is jouw inschatting dan? Je overschat echt de gemiddelde Nederlander. Zelfs in mijn hoogopgeleide bubbel volgt nauwelijks iemand de politiek.quote:Op donderdag 23 november 2023 19:58 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wat denk je dat de taak is van de mensen die we net verkozen hebben? Zou dat iets met wetgeving te maken kunnen hebben?
Bij geen interesse in wetgeving kun je mijns inziens beter niet stemmen, want dan heb je totaal geen idee wat je aan het doen bent. Gelukkig geloof ik jouw 1% ook totaal niet.
Duh.quote:Op donderdag 23 november 2023 19:59 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
BBB heeft al iemand voor landbouw
Ik heb het gevoel dat Yeşilgöz en Omtzigt BBB er helemaal niet bij willen hebben, alleen maar meer brekebenen die fouten kunnen maken wegens gebrek aan ervaring.quote:Op donderdag 23 november 2023 19:59 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
BBB heeft al iemand voor landbouw
Ze willen de BBB niet echt, maar al die zetels in de EK weer wel.quote:Op donderdag 23 november 2023 20:00 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik heb het gevoel dat Yeşilgöz en Omtzigt BBB er helemaal niet bij willen hebben, alleen maar meer brekebenen die fouten kunnen maken wegens gebrek aan ervaring.
Wat natuurlijk extreem beschamend is, want dat is het enige waar stemmen om draait. De wetgevende macht kiezen.quote:Op donderdag 23 november 2023 19:55 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Gebrek aan kunde speelt ook wel mee, denk ik. Aan de andere kant, de VVD moet toch wel raad weten met een partij die vooral een lobby spreekbuis is?quote:Op donderdag 23 november 2023 20:00 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik heb het gevoel dat Yeşilgöz en Omtzigt BBB er helemaal niet bij willen hebben, alleen maar meer brekebenen die fouten kunnen maken wegens gebrek aan ervaring.
Er is een verschil tussen de politiek niet intensief volgen en geen interesse hebben in wetgeving. Mijn ervaring is dat de meeste mensen best heel redelijk weten wat ze in Den Haag doen en dat dat met name over wetten gaat. Ook de laagopgeleide mensen die ik spreek. Dat ze niet exact elke wet kennen die langs komt klopt, maar ook als je globaal het nieuws volgt komt er nog behoorlijk wat langs.quote:Op donderdag 23 november 2023 19:59 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Wat is jouw inschatting dan? Je overschat echt de gemiddelde Nederlander. Zelfs in mijn hoogopgeleide bubbel volgt nauwelijks iemand de politiek.
(Waarbij er ook nog eens een enorm genderverschil in interesse is)
Ja, maar die komen na de formatie wel. Met alleen BBB hebben ze ook geen meerderheid, dan zijn CDA en JA21 en/of SGP ook nog nodig.quote:Op donderdag 23 november 2023 20:01 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ze willen de BBB niet echt, maar al die zetels in de EK weer wel.
Ah, maar de PVV gaat de eerste Kamer afschaffen. Dat staat in hun programma. Dat hebben ze beloofd.quote:Op donderdag 23 november 2023 20:03 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, maar die komen na de formatie wel. Met alleen BBB hebben ze ook geen meerderheid, dan zijn CDA en JA21 en/of SGP ook nog nodig.
Zoals het nu gaat, graag. En vervangen door een Constitutioneel Hof.quote:Op donderdag 23 november 2023 20:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Ah, maar de PVV gaat de eerste Kamer afschaffen. Dat staat in hun programma. Dat hebben ze beloofd.
Dat kan, dan levert Qatar voortaan meer gas aan Duitsland en kopen wij het van Duitsland.quote:Op donderdag 23 november 2023 20:07 schreef Tijger_m het volgende:
Maar even een zijstraat. Wilders zegt geen relaties te willen onderhouden met landen die Sharia wetgeving hebben, een van die landen is Qatar, een van onze grootste gas leveranciers en natuurlijk gaat Wilders die keutel intrekken want gas maar wat als Qatar zegt "Prima dat jullie voor Wilders kiezen maar wij leveren dan niet meer aan Nederland"
En zeg nu niet dat het onmogelijk is want Qatar heeft dat wapen al eerder ingezet en met leveringsboycotts gedreigd.
Dat lijkt mij geen spelletje wat Qatar op prijs gaat stellen maar goed. En ik zie de Duitse regering hun gasleveranties niet in gevaar brengen voor Wilders.quote:Op donderdag 23 november 2023 20:08 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat kan, dan levert Qatar voortaan meer gas aan Duitsland en kopen wij het van Duitsland.
Er komt ook "een laagdrempelig bindend referendum".quote:Op donderdag 23 november 2023 20:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zoals het nu gaat, graag. En vervangen door een Constitutioneel Hof.
Maar volgens mij moet de Eerste Kamer daarover ook stemmen, toch? Die moeten dan voor hun eigen opheffing stemmen. Zie ik ze niet doen.
Correctieve referenda zouden een catastrofe zijn.quote:Op donderdag 23 november 2023 20:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Er komt ook "een laagdrempelig bindend referendum".
Wat nou EK. Wij zijn het volk.
Zie mijn edit, het contract met Qatar is voor 27 jaar. Niet alleen is afkopen dan duur, Qatar is gek als ze zo'n lamg contract laten vallen als we heel even Wilders hier hebbem.quote:Op donderdag 23 november 2023 20:09 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat lijkt mij geen spelletje wat Qatar op prijs gaat stellen maar goed. En ik zie de Duitse regering hun gasleveranties niet in gevaar brengen voor Wilders.
Je kan vanuit de politiek de cultuur tot op zekere hoogte vormgeven, maar los daarvan staat toch buiten kijf staan dat een cultuur die als zodanig omschreven kan worden op bepalende plekken dominant is (geweest)? Of dat nou door een partij, reptilians of op natuurlijke wijze zo gekomen is.quote:Op donderdag 23 november 2023 20:01 schreef speknek het volgende:
Maar er is geen enkele partij die een cultuur kan opleggen en al helemaal niet vanuit de oppositie.
Prima, hoor, maar alweer die wetgeving moet ook door de 1e Kamer volgens mij.quote:Op donderdag 23 november 2023 20:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Er komt ook "een laagdrempelig bindend referendum".
Wat nou EK. Wij zijn het volk.
Een raadgevend referendum is een drama, correcfief een ramp, initiërend een enorme ramp.quote:Op donderdag 23 november 2023 20:10 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Correctieve referenda zouden een catastrofe zijn.
Dan hadden we een totaal andere uitslag gehad. Ik ben voor.quote:Op donderdag 23 november 2023 19:58 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het lijkt me inderdaad dat ze in zo'n kabinet niet heel happig zijn op van die LPF-gevallen. De PVV gaat natuurlijk al een uitdaging worden. Dat is twee decennia lang Wilders + klapvee geweest. Gaan die regeren, dan krijg je ministers die veel meer eigen vrijheid hebben. Ben benieuwd hoe dat gaat. Of staat Jetten straks in de kamer te zingen: "Even aan mn Geertje vragen. Ik zweer je dat ze dat zei, ze lachte er niet eens bij!"?quote:Op donderdag 23 november 2023 20:03 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, maar die komen na de formatie wel. Met alleen BBB hebben ze ook geen meerderheid, dan zijn CDA en JA21 en/of SGP ook nog nodig.
Alleen zijn klapvee gaat zich daarvoor lenen, denk ik.quote:Op donderdag 23 november 2023 20:12 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het lijkt me inderdaad dat ze in zo'n kabinet niet heel happig zijn op van die LPF-gevallen. De PVV gaat natuurlijk al een uitdaging worden. Dat is twee decennia lang Wilders + klapvee geweest. Gaan die regeren, dan krijg je ministers die veel meer eigen vrijheid hebben. Ben benieuwd hoe dat gaat. Of staat Jetten straks in de kamer te zingen: "Even aan mn Geertje vragen. Ik zweer je dat ze dat zei, ze lachte er niet eens bij!"?
Wilders heeft natuurlijk ook het liefst gewoon mensen met kennis van zaken die er wat van proberen te maken, waarna hij er gemakzuchtig tegenaan kan schoppen. De vraag is wie zich daarvoor gaat lenen.
Eigenlijk is elke inmenging van het volk op besluitvorming totaal geschift. Niet aan beginnen.quote:Op donderdag 23 november 2023 20:12 schreef Hanca het volgende:
[..]
Een raadgevend referendum is een drama, correcfief een ramp, initiërend een enorme ramp.
De tijden van erkende toppers als Eduard Bomhoff en Herman Heinsbroek zullen herleven.quote:Op donderdag 23 november 2023 20:13 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Alleen zijn klapvee gaat zich daarvoor lenen, denk ik.
Denk je? Fortuyn en de LPF waren toch wat salonfahiger dan WIlders, denk ik.quote:Op donderdag 23 november 2023 20:27 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De tijden van erkende toppers als Eduard Bomhoff en Herman Heinsbroek zullen herleven.
Heerlijk nostalgisch:quote:Op donderdag 23 november 2023 20:27 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De tijden van erkende toppers als Eduard Bomhoff en Herman Heinsbroek zullen herleven.
U bent bekend met de afloop van het LPF avontuur? Daar doelde ik opquote:Op donderdag 23 november 2023 20:29 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Denk je? Fortuyn en de LPF waren toch wat salonfahiger dan WIlders, denk ik.
Want laten we eerlijk zijn, als je bij een sollicitatie zegt "Ja, mijn vorige baan was staatssecretaris voor de PVV" zal het antwoord al snel zijn "Dank u voor uw komst"
Waarom zou je - zo als jij kennelijk wil/leest - onderscheid maken waar mensen vandaan komen ?quote:Op donderdag 23 november 2023 16:43 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het PVV gedachten goed, als je naar het partij programma kijkt, IS ridicuul er wordt bij de PVV helemaal geen onderscheid gemaakt waar mensen vandaan komen dus waar haal je dat hele verhaal vandaan eigenlijk?
Welnee joh toch niet de ruimdenkende en tolerante islam ? Je weet wel de religie die bol staat van zaken over gelijke rechten voor mensen en verdraagzaamheid tegen ongelovigen en mensen met kritiek.quote:Op donderdag 23 november 2023 20:07 schreef Tijger_m het volgende:
Maar even een zijstraat. Wilders zegt geen relaties te willen onderhouden met landen die Sharia wetgeving hebben, een van die landen is Qatar, een van onze grootste gas leveranciers en natuurlijk gaat Wilders die keutel intrekken want gas maar wat als Qatar zegt "Prima dat jullie voor Wilders kiezen maar wij leveren dan niet meer aan Nederland"
En zeg nu niet dat het onmogelijk is want Qatar heeft dat wapen al eerder ingezet en met leveringsboycotts gedreigd.
Ja, uiteraard ben ik daar bekend mee. Ik denk dat Wilders geen buitenstaanders zal willen, overigens, dat zou totaal niet stroken met zijn gedrag van de afgelopen 20 jaar.quote:Op donderdag 23 november 2023 20:32 schreef trein2000 het volgende:
[..]
U bent bekend met de afloop van het LPF avontuur? Daar doelde ik op
Maar hij zal toch iets moeten. Want hij zal een stuk of 10 bewindspersonen moeten leveren als het zo ver komt. En die kan hij moeilijk allemaal uit z’n fractie halen. Want dan blijft daar niets over.quote:Op donderdag 23 november 2023 20:33 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, uiteraard ben ik daar bekend mee. Ik denk dat Wilders geen buitenstaanders zal willen, overigens, dat zou totaal niet stroken met zijn gedrag van de afgelopen 20 jaar.
Wilders zegt in zijn programma dat Nederland geen banden moet onderhouden met Sharia landen, he? Dan moet je niet gek opkijken als een dergelijk land zegt dat ze geen zaken met jou meer doet.quote:Op donderdag 23 november 2023 20:32 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Welnee joh toch niet de ruimdenkende en tolerante islam ? Je weet wel de religie die bol staat van zaken over gelijke rechten voor mensen en verdraagzaamheid tegen ongelovigen en mensen met kritiek.
Maar nu ff serieus, je hebt helaas wel een punt. Ik zie t totaal niet zitten met Wilders als MP. Dat gaat een hoop problemen geven met de islamitische landen. Maar zie je nu echt niet in dat dat gewoon niet juist is ? Dat eeuwige buigen voor de islam kan niet anders dan ons ooit vreselijk gaan opbreken.
Als je vindt dat verkiezingen bewijzen dat referenda ongewenst zijn, dan zeg je in mijn ogen gewoon dat democratie ongewenst is. Ook typisch de retoriek van autoritaire regimes. Als een democratie even wat chaos of onvrede veroorzaakt is dat gelijk het bewijs dat het een waardeloze staatsvorm is. Het tegendeel is waar natuurlijk. De fundamentele kracht van democratie blijft zelfcorrectie, niet de illusie dat je in een rechte lijn naar Walhalla beweegt. Dat laatste is vaak wat totalitaire regimes over zichzelf roepen en wat je dan ook vaak ziet falen omdat beter ten halve gekeerd voor die regimes een zwaktebod is.quote:Op donderdag 23 november 2023 20:31 schreef Harvest89 het volgende:
Deze verkiezingen zijn sowieso het bewijs dat referenda zwaar ongewenst zijn.
Tja...lijkt mij een probleem voor Wilders, mischien dat hij nog wat kan weghalen bij lagere overheden? Geen idee.quote:Op donderdag 23 november 2023 20:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar hij zal toch iets moeten. Want hij zal een stuk of 10 bewindspersonen moeten leveren als het zo ver komt. En die kan hij moeilijk allemaal uit z’n fractie halen. Want dan blijft daar niets over.
Ik ben heel benieuwd waar VVD en eventueel NSC mee komen, ik denk dat de PVV gewoon wat kandidaat-kamerleden naar voren schuift. VVD had nu 10 bewindspersonen volgens mij, als we dat aantal aanhouden: Wilders, Agema, Faber, Kops lijken me dan vrij zeker, Claassen, Maeijer, De Roon zie ik ook nog wel gebeuren. Bosma lijkt me de enige die de fractie net zo strak kan leiden als Wilders deed, dus die blijft in de kamer. Om die laatste 3 plekken in te vullen is lastig, een uitbater van een poffertjeskraam of een verkoper bij Lubbers Groenten en Fruit in Winschoten lijken me nou niet echt geschikt.quote:Op donderdag 23 november 2023 20:27 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hij heeft 45 man op z’n lijst staan zie ik, nu is het verloop bij de pvv lager dan elders. Maar dan nog. Hij zelf en misschien 2, man nog uit de fractie. Maximaal.quote:Op donderdag 23 november 2023 20:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tja...lijkt mij een probleem voor Wilders, mischien dat hij nog wat kan weghalen bij lagere overheden? Geen idee.
Kan niet. Lijst uitgeput, staat 45 man op.quote:Op donderdag 23 november 2023 20:39 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik ben heel benieuwd waar VVD en eventueel NSC mee komen, ik denk dat de PVV gewoon wat kandidaat-kamerleden naar voren schuift. VVD had nu 10 bewindspersonen volgens mij, als we dat aantal aanhouden: Wilders, Agema, Faber, Kops lijken me dan vrij zeker, Claassen, Maeijer, De Roon zie ik ook nog wel gebeuren. Bosma lijkt me de enige die de fractie net zo strak kan leiden als Wilders deed, dus die blijft in de kamer. Om die laatste 3 plekken in te vullen is lastig, een uitbater van een poffertjeskraam of een verkoper bij Lubbers Groenten en Fruit in Winschoten lijken me nou niet echt geschikt.
Ja, daar had ik niet op gelet. Dan dus toch een ander lijstje. Maar als je ziet wat de nieuwkomers op de lijst tot nu toe voor beroep hadden is dat niet hoopgevend.quote:Op donderdag 23 november 2023 20:40 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hij heeft 45 man op z’n lijst staan zie ik, nu is het verloop bij de pvv lager dan elders. Maar dan nog. Hij zelf en misschien 2, man nog uit de fractie. Maximaal.
En dan staat er nog een man van 79 op en senatoren. Als hij zelf premier wordt kan hij misschien 1 hoogstens twee adjudanten meenemen. De rest zal echt van buiten de lijst moeten komen.quote:Op donderdag 23 november 2023 20:42 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, daar had ik niet op gelet. Dan dus toch een ander lijstje. Maar als je ziet wat de nieuwkomers op de lijst tot nu toe voor beroep hadden is dat niet hoopgevend.
Kan hij mensen weghalen bij PS? Of gemeentes? Ik heb niet echt een beeld bij de non-partij zeg maarquote:Op donderdag 23 november 2023 20:44 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En dan staat er nog een man van 79 op en senatoren. Als hij zelf premier wordt kan hij misschien 1 hoogstens twee adjudanten meenemen. De rest zal echt van buiten de lijst moeten komen.
Technisch kan dat. Maar dubbelmandaten komen voor, zeker lager op de lijst. Dus dat wordt nog een hele uitdaging voor hem.quote:Op donderdag 23 november 2023 20:45 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Kan hij mensen weghalen bij PS? Of gemeentes? Ik heb niet echt een beeld bij de non-partij zeg maar
Ik bedoelde als minister of staatsecretaris, overigens. Ik heb niet het gevoel dat daar veel kwaliteit bij zit maar goed, extern zal het ook lastig worden om mensen te vinden die wel capabel zijn en namens hem in willen stappen. Al helemaal omdat die geen enkele loyaliteit aan hem hebben.quote:Op donderdag 23 november 2023 20:45 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Technisch kan dat. Maar dubbelmandaten komen voor, zeker lager op de lijst. Dus dat wordt nog een hele uitdaging voor hem.
Ja dat snap ik. Als kamerlid kun je uiteraard niemand van buiten de lijst halenquote:Op donderdag 23 november 2023 20:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik bedoelde als minister of staatsecretaris, overigens. Ik heb niet het gevoel dat daar veel kwaliteit bij zit maar goed, extern zal het ook lastig worden om mensen te vinden die wel capabel zijn en namens hem in willen stappen.
*zucht* Ik denk dat we straks mischien met weemoed aan Bomhoff & co gaan terugdenken.quote:Op donderdag 23 november 2023 20:48 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja dat snap ik. Als kamerlid kun je uiteraard niemand van buiten de lijst halen![]()
Maar de figuren die lager op de lijst staan willen nogal eens al in een raad of PS zitten. Het clubje bij de pvv is klein. Overigens deels om begrijpelijke redenen.
Die senatoren kunnen in principe allemaal over, op die lijst stonden 11 namen en hij heeft maar 4 zetels.quote:Op donderdag 23 november 2023 20:44 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En dan staat er nog een man van 79 op en senatoren. Als hij zelf premier wordt kan hij misschien 1 hoogstens twee adjudanten meenemen. De rest zal echt van buiten de lijst moeten komen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |