Nee, dat is niet meer zo, VVD en NSC zitten nu op een lijn met de PVV volgens het opiniepanel.quote:Op donderdag 23 november 2023 19:35 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Het is zo eenvoudig.
VVD, NSC, keurige rechtse partijen die mensenrechten en de grondwet respecteren, die daadwerkelijk een stukje (VVD) of best veel (NSC) algemeen belang meenemen in hun besluiten.
En dan heb je PVV en FvD…..
Ik begrijp best wanneer beiden proberen een kabinet met PVV te vormen, je moet toch wat, maar ik neem toch aan dat beiden heel goed nadenken over waar keiharde grenzen liggen. Grenzen die ver uit de buurt van extreem-rechts gedachtegoed liggen.quote:Op donderdag 23 november 2023 19:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, dat is niet meer zo, VVD en NSC zitten nu op een lijn met de PVV volgens het opiniepanel.
iedereen moet zich toch aan de grondwet houden ?quote:Op donderdag 23 november 2023 19:41 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Ik begrijp best wanneer beiden proberen een kabinet met PVV te vormen, je moet toch wat, maar ik neem toch aan dat beiden heel goed nadenken over waar keiharde grenzen liggen. Grenzen die ver uit de buurt van extreem-rechts gedachtegoed liggen.
Pieter gaat de komende tijd 1000 keer roepen dat de grondwet gerespecteerd moet worden en Geert gaat bij de presentatie braaf zeggen dat hij dat ook gaat doen.quote:Op donderdag 23 november 2023 19:41 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Ik begrijp best wanneer beiden proberen een kabinet met PVV te vormen, je moet toch wat, maar ik neem toch aan dat beiden heel goed nadenken over waar keiharde grenzen liggen. Grenzen die ver uit de buurt van extreem-rechts gedachtegoed liggen.
Wat denk je, zou dan bij al die PVV-stemmers het kwartje gaan vallen dat de 'Hoe dan, Geert?'-vraag eigenlijk wel terecht was?quote:Op donderdag 23 november 2023 19:44 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Vervolgens klapt het na 2 maanden op een of ander Europees kutverdrag.
Ik zie dat voorbehoud eigenlijk niet gemaakt worden.quote:Op donderdag 23 november 2023 19:41 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk ook niet best voor Omtzigt. Zijn partij heeft beleidsmatig nagenoeg geen enkele overeenkomst met de PVV. De PVV staat op de 15e plaats in de partijgelijkenis op basis van stemgedrag:quote:Op donderdag 23 november 2023 19:10 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Uit peilingen blijkt dat NSC-kiezers voor 76 procent met Wilders willen en VVD-kiezers voor 65 procent. Met links willen beide partijen maar voor 10 procent. Bron: Eenvandaag.
Lijkt me toch ook wel een heel stevig argument voor een kabinet over rechts. Nee het hoeft niet en je kan nee zeggen enzo maar het zegt wat over het sentiment in de samenleving als je toch weer over links gaat.
Goh.quote:Op donderdag 23 november 2023 19:47 schreef speknek het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk ook niet best voor Omtzigt. Zijn partij heeft beleidsmatig nagenoeg geen enkele overeenkomst met de PVV. De PVV staat op de 15e plaats in de partijgelijkenis:
https://www.partijgedrag.nl/partijgelijkenis.php
(Overigens de VVD op de 14e plaats).
Ruim achter GroenLinks en zelfs de SP.
Als driekwart van zijn achterban samen wil met de PVV, dan heeft de achterban zich dus helemaal niet verdiept in zijn standpunten, maar is hij alleen een proteststem.
Lastig hè dat het spelletje “alleen op de wereld” alleen in de theorie best aardige resultaten oplevertquote:Op donderdag 23 november 2023 19:44 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Pieter gaat de komende tijd 1000 keer roepen dat de grondwet gerespecteerd moet worden en Geert gaat bij de presentatie braaf zeggen dat hij dat ook gaat doen.
Vervolgens klapt het na 2 maanden op een of ander Europees kutverdrag.
Welnee.quote:Op donderdag 23 november 2023 19:45 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wat denk je, zou dan bij al die PVV-stemmers het kwartje gaan vallen dat de 'Hoe dan, Geert?'-vraag eigenlijk wel terecht was?
Goh..totaal onverwachts.quote:Op donderdag 23 november 2023 19:47 schreef speknek het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk ook niet best voor Omtzigt. Zijn partij heeft beleidsmatig nagenoeg geen enkele overeenkomst met de PVV. De PVV staat op de 15e plaats in de partijgelijkenis:
Als driekwart van zijn achterban samen wil met de PVV, dan heeft de achterban zich dus helemaal niet verdiept in zijn standpunten, maar is hij alleen een proteststem.
Een groot deel van de NSC-stemmers had zijn keuze al gemaakt nog voordat Omtzigt überhaupt standpunten had.quote:Op donderdag 23 november 2023 19:47 schreef speknek het volgende:
Ik ben geschokt. Stemmers die 6 maanden geleden nog achter de BBB aanliepen hebben zich niet verdiept in Omtzigts programma?quote:Op donderdag 23 november 2023 19:47 schreef speknek het volgende:
[..]
Juist. Er was nog niet eens een programma. Toen peilde Omtzigt op zijn hoogtepunt.quote:Op donderdag 23 november 2023 19:49 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Een groot deel van de NSC-stemmers had zijn keuze al gemaakt nog voordat Omtzigt überhaupt standpunten had.
Ja, ironisch genoeg is hij alleen maar stemmers kwijtgeraakt nadat hij een programma had en de meesten zijn naar de PVV gegaan waar ze volgens mij ook nooit het programma hebben gelezen.quote:Op donderdag 23 november 2023 19:49 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Een groot deel van de NSC-stemmers had zijn keuze al gemaakt nog voordat Omtzigt überhaupt standpunten had.
In NL hebben we daar geen regels voor, dus in theorie tot aan de volgende wettelijke verkiezingen over 4 jaar. In de praktijk zullen er na een jaar wel nieuwe verkiezingen komen.quote:Op donderdag 23 november 2023 18:05 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Hoelang mag je trouwens formeren tot er nieuwe verkiezingen komen? Stel je voor, VVD formeert een half jaar met PVV en dan nog een half jaar met PVDA en doet beiden niet?
Is dat nog een optie.
Voor enkele familieleden van mij gaat dat zeker op.quote:Op donderdag 23 november 2023 19:47 schreef speknek het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk ook niet best voor Omtzigt. Zijn partij heeft beleidsmatig nagenoeg geen enkele overeenkomst met de PVV. De PVV staat op de 15e plaats in de partijgelijkenis op basis van stemgedrag:
Dat gelul over wetgeving enzo interesseert dan ook maximaal 1 procent van de Nederlandse kiezers iets.quote:Op donderdag 23 november 2023 19:53 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Voor enkele familieleden van mij gaat dat zeker op.
Het is godzijdank totaal onbelangijk.quote:Op donderdag 23 november 2023 19:55 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dat gelul over wetgeving enzo interesseert dan ook maximaal 1 procent van de Nederlandse kiezers iets.
2e partij krijgt normaliter MinFin. 3e partij krijgt BuZa.quote:Op donderdag 23 november 2023 19:55 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/
zal best een mooie ministerpost krijgen min BUZA ofzo
Na die cynische moord op het vorige kabinet weet ik niet of ik de VVD nog zou classificeren als keurig.quote:Op donderdag 23 november 2023 19:35 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Het is zo eenvoudig.
VVD, NSC, keurige rechtse partijen die mensenrechten en de grondwet respecteren, die daadwerkelijk een stukje (VVD) of best veel (NSC) algemeen belang meenemen in hun besluiten.
En dan heb je PVV en FvD…..
Wat denk je dat de taak is van de mensen die we net verkozen hebben? Zou dat iets met wetgeving te maken kunnen hebben?quote:Op donderdag 23 november 2023 19:55 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dat gelul over wetgeving enzo interesseert dan ook maximaal 1 procent van de Nederlandse kiezers iets.
1% geloof ik ook niet maar dat er een groot deel is wat geen flauw idee heeft...ja, dat geloof ik wel.quote:Op donderdag 23 november 2023 19:58 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wat denk je dat de taak is van de mensen die we net verkozen hebben? Zou dat iets met wetgeving te maken kunnen hebben?
Bij geen interesse in wetgeving kun je mijns inziens beter niet stemmen, want dan heb je totaal geen idee wat je aan het doen bent. Gelukkig geloof ik jouw 1% ook totaal niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |