Gelul over wetgeving.quote:Op donderdag 23 november 2023 19:55 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dat gelul over wetgeving enzo interesseert dan ook maximaal 1 procent van de Nederlandse kiezers iets.
BBB heeft al iemand voor landbouwquote:Op donderdag 23 november 2023 19:56 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
2e partij krijgt normaliter MinFin. 3e partij krijgt BuZa.
Wat is jouw inschatting dan? Je overschat echt de gemiddelde Nederlander. Zelfs in mijn hoogopgeleide bubbel volgt nauwelijks iemand de politiek.quote:Op donderdag 23 november 2023 19:58 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wat denk je dat de taak is van de mensen die we net verkozen hebben? Zou dat iets met wetgeving te maken kunnen hebben?
Bij geen interesse in wetgeving kun je mijns inziens beter niet stemmen, want dan heb je totaal geen idee wat je aan het doen bent. Gelukkig geloof ik jouw 1% ook totaal niet.
Duh.quote:Op donderdag 23 november 2023 19:59 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
BBB heeft al iemand voor landbouw
Ik heb het gevoel dat Yeşilgöz en Omtzigt BBB er helemaal niet bij willen hebben, alleen maar meer brekebenen die fouten kunnen maken wegens gebrek aan ervaring.quote:Op donderdag 23 november 2023 19:59 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
BBB heeft al iemand voor landbouw
Ze willen de BBB niet echt, maar al die zetels in de EK weer wel.quote:Op donderdag 23 november 2023 20:00 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik heb het gevoel dat Yeşilgöz en Omtzigt BBB er helemaal niet bij willen hebben, alleen maar meer brekebenen die fouten kunnen maken wegens gebrek aan ervaring.
Wat natuurlijk extreem beschamend is, want dat is het enige waar stemmen om draait. De wetgevende macht kiezen.quote:Op donderdag 23 november 2023 19:55 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dat gelul over wetgeving enzo interesseert dan ook maximaal 1 procent van de Nederlandse kiezers iets.
Gebrek aan kunde speelt ook wel mee, denk ik. Aan de andere kant, de VVD moet toch wel raad weten met een partij die vooral een lobby spreekbuis is?quote:Op donderdag 23 november 2023 20:00 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik heb het gevoel dat Yeşilgöz en Omtzigt BBB er helemaal niet bij willen hebben, alleen maar meer brekebenen die fouten kunnen maken wegens gebrek aan ervaring.
Er is een verschil tussen de politiek niet intensief volgen en geen interesse hebben in wetgeving. Mijn ervaring is dat de meeste mensen best heel redelijk weten wat ze in Den Haag doen en dat dat met name over wetten gaat. Ook de laagopgeleide mensen die ik spreek. Dat ze niet exact elke wet kennen die langs komt klopt, maar ook als je globaal het nieuws volgt komt er nog behoorlijk wat langs.quote:Op donderdag 23 november 2023 19:59 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Wat is jouw inschatting dan? Je overschat echt de gemiddelde Nederlander. Zelfs in mijn hoogopgeleide bubbel volgt nauwelijks iemand de politiek.
(Waarbij er ook nog eens een enorm genderverschil in interesse is)
Ja, maar die komen na de formatie wel. Met alleen BBB hebben ze ook geen meerderheid, dan zijn CDA en JA21 en/of SGP ook nog nodig.quote:Op donderdag 23 november 2023 20:01 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ze willen de BBB niet echt, maar al die zetels in de EK weer wel.
Ah, maar de PVV gaat de eerste Kamer afschaffen. Dat staat in hun programma. Dat hebben ze beloofd.quote:Op donderdag 23 november 2023 20:03 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, maar die komen na de formatie wel. Met alleen BBB hebben ze ook geen meerderheid, dan zijn CDA en JA21 en/of SGP ook nog nodig.
Zoals het nu gaat, graag. En vervangen door een Constitutioneel Hof.quote:Op donderdag 23 november 2023 20:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Ah, maar de PVV gaat de eerste Kamer afschaffen. Dat staat in hun programma. Dat hebben ze beloofd.
Dat kan, dan levert Qatar voortaan meer gas aan Duitsland en kopen wij het van Duitsland.quote:Op donderdag 23 november 2023 20:07 schreef Tijger_m het volgende:
Maar even een zijstraat. Wilders zegt geen relaties te willen onderhouden met landen die Sharia wetgeving hebben, een van die landen is Qatar, een van onze grootste gas leveranciers en natuurlijk gaat Wilders die keutel intrekken want gas maar wat als Qatar zegt "Prima dat jullie voor Wilders kiezen maar wij leveren dan niet meer aan Nederland"
En zeg nu niet dat het onmogelijk is want Qatar heeft dat wapen al eerder ingezet en met leveringsboycotts gedreigd.
Dat lijkt mij geen spelletje wat Qatar op prijs gaat stellen maar goed. En ik zie de Duitse regering hun gasleveranties niet in gevaar brengen voor Wilders.quote:Op donderdag 23 november 2023 20:08 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat kan, dan levert Qatar voortaan meer gas aan Duitsland en kopen wij het van Duitsland.
Er komt ook "een laagdrempelig bindend referendum".quote:Op donderdag 23 november 2023 20:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zoals het nu gaat, graag. En vervangen door een Constitutioneel Hof.
Maar volgens mij moet de Eerste Kamer daarover ook stemmen, toch? Die moeten dan voor hun eigen opheffing stemmen. Zie ik ze niet doen.
Correctieve referenda zouden een catastrofe zijn.quote:Op donderdag 23 november 2023 20:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Er komt ook "een laagdrempelig bindend referendum".
Wat nou EK. Wij zijn het volk.
Zie mijn edit, het contract met Qatar is voor 27 jaar. Niet alleen is afkopen dan duur, Qatar is gek als ze zo'n lamg contract laten vallen als we heel even Wilders hier hebbem.quote:Op donderdag 23 november 2023 20:09 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat lijkt mij geen spelletje wat Qatar op prijs gaat stellen maar goed. En ik zie de Duitse regering hun gasleveranties niet in gevaar brengen voor Wilders.
Je kan vanuit de politiek de cultuur tot op zekere hoogte vormgeven, maar los daarvan staat toch buiten kijf staan dat een cultuur die als zodanig omschreven kan worden op bepalende plekken dominant is (geweest)? Of dat nou door een partij, reptilians of op natuurlijke wijze zo gekomen is.quote:Op donderdag 23 november 2023 20:01 schreef speknek het volgende:
Maar er is geen enkele partij die een cultuur kan opleggen en al helemaal niet vanuit de oppositie.
Prima, hoor, maar alweer die wetgeving moet ook door de 1e Kamer volgens mij.quote:Op donderdag 23 november 2023 20:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Er komt ook "een laagdrempelig bindend referendum".
Wat nou EK. Wij zijn het volk.
Een raadgevend referendum is een drama, correcfief een ramp, initiërend een enorme ramp.quote:Op donderdag 23 november 2023 20:10 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Correctieve referenda zouden een catastrofe zijn.
Dan hadden we een totaal andere uitslag gehad. Ik ben voor.quote:Op donderdag 23 november 2023 19:58 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wat denk je dat de taak is van de mensen die we net verkozen hebben? Zou dat iets met wetgeving te maken kunnen hebben?
Bij geen interesse in wetgeving kun je mijns inziens beter niet stemmen, want dan heb je totaal geen idee wat je aan het doen bent. Gelukkig geloof ik jouw 1% ook totaal niet.
Het lijkt me inderdaad dat ze in zo'n kabinet niet heel happig zijn op van die LPF-gevallen. De PVV gaat natuurlijk al een uitdaging worden. Dat is twee decennia lang Wilders + klapvee geweest. Gaan die regeren, dan krijg je ministers die veel meer eigen vrijheid hebben. Ben benieuwd hoe dat gaat. Of staat Jetten straks in de kamer te zingen: "Even aan mn Geertje vragen. Ik zweer je dat ze dat zei, ze lachte er niet eens bij!"?quote:Op donderdag 23 november 2023 20:03 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, maar die komen na de formatie wel. Met alleen BBB hebben ze ook geen meerderheid, dan zijn CDA en JA21 en/of SGP ook nog nodig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |