abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211402882
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 19:55 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Dat gelul over wetgeving enzo interesseert dan ook maximaal 1 procent van de Nederlandse kiezers iets.
Gelul over wetgeving. :')

En dan word jij boos als ik zeg dat het alleen maar TEGEN TEGEN TEGEN is. Dat is dan toch alles wat nog rest.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  donderdag 23 november 2023 @ 19:59:31 #252
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_211402885
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 19:56 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
2e partij krijgt normaliter MinFin. 3e partij krijgt BuZa.
BBB heeft al iemand voor landbouw

Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_211402891
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 19:58 schreef Hanca het volgende:

[..]
Wat denk je dat de taak is van de mensen die we net verkozen hebben? Zou dat iets met wetgeving te maken kunnen hebben?

Bij geen interesse in wetgeving kun je mijns inziens beter niet stemmen, want dan heb je totaal geen idee wat je aan het doen bent. Gelukkig geloof ik jouw 1% ook totaal niet.
Wat is jouw inschatting dan? Je overschat echt de gemiddelde Nederlander. Zelfs in mijn hoogopgeleide bubbel volgt nauwelijks iemand de politiek.

(Waarbij er ook nog eens een enorm genderverschil in interesse is)
pi_211402896
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 19:59 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Duh.
pi_211402907
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 19:59 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Ik heb het gevoel dat Yeşilgöz en Omtzigt BBB er helemaal niet bij willen hebben, alleen maar meer brekebenen die fouten kunnen maken wegens gebrek aan ervaring.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  donderdag 23 november 2023 @ 20:01:34 #256
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_211402916
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 20:00 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik heb het gevoel dat Yeşilgöz en Omtzigt BBB er helemaal niet bij willen hebben, alleen maar meer brekebenen die fouten kunnen maken wegens gebrek aan ervaring.
Ze willen de BBB niet echt, maar al die zetels in de EK weer wel.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 23 november 2023 @ 20:01:49 #257
8369 speknek
Another day another slay
pi_211402925
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 19:55 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Dat gelul over wetgeving enzo interesseert dan ook maximaal 1 procent van de Nederlandse kiezers iets.
Wat natuurlijk extreem beschamend is, want dat is het enige waar stemmen om draait. De wetgevende macht kiezen.

Las in een ander topic al mensen juichen dat alle problemen van links nu aangepakt zouden worden, en dan weliswaar niet linkse wetgeving want we hebben al 21 jaar een rechtse wetgevende macht, maar de linkse cultuur! Maar er is geen enkele partij die een cultuur kan opleggen en al helemaal niet vanuit de oppositie. Dat is gewoon tribalisme uitdragen op een plek die daar helemaal niet voor bedoeld is. Ik hoorde dat voetbalhooligans vanavond wilde rellen omdat een groepje mensen een groepje andere mensen een hart onder de riem wilde steken, dus dat past dan wel weer.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_211402929
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 20:00 schreef Hanca het volgende:

[..]
Gebrek aan kunde speelt ook wel mee, denk ik. Aan de andere kant, de VVD moet toch wel raad weten met een partij die vooral een lobby spreekbuis is?
pi_211402942
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 19:59 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Wat is jouw inschatting dan? Je overschat echt de gemiddelde Nederlander. Zelfs in mijn hoogopgeleide bubbel volgt nauwelijks iemand de politiek.

(Waarbij er ook nog eens een enorm genderverschil in interesse is)
Er is een verschil tussen de politiek niet intensief volgen en geen interesse hebben in wetgeving. Mijn ervaring is dat de meeste mensen best heel redelijk weten wat ze in Den Haag doen en dat dat met name over wetten gaat. Ook de laagopgeleide mensen die ik spreek. Dat ze niet exact elke wet kennen die langs komt klopt, maar ook als je globaal het nieuws volgt komt er nog behoorlijk wat langs.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_211402958
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 20:01 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ze willen de BBB niet echt, maar al die zetels in de EK weer wel.
Ja, maar die komen na de formatie wel. Met alleen BBB hebben ze ook geen meerderheid, dan zijn CDA en JA21 en/of SGP ook nog nodig.
pi_211403011
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 20:03 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, maar die komen na de formatie wel. Met alleen BBB hebben ze ook geen meerderheid, dan zijn CDA en JA21 en/of SGP ook nog nodig.
Ah, maar de PVV gaat de eerste Kamer afschaffen. Dat staat in hun programma. Dat hebben ze beloofd. :+
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_211403016
BBB komt nu ook zo wanhopig over, die willen zo graag mee doen, dat je ze best kan negeren. Die willen ook na de formatie echt nog wel praten, zo graag willen ze er bij horen. Kun je beter een beetje hard to get spelen.
pi_211403017
Maar even een zijstraat. Wilders zegt geen relaties te willen onderhouden met landen die Sharia wetgeving hebben, een van die landen is Qatar, een van onze grootste gas leveranciers en natuurlijk gaat Wilders die keutel intrekken want gas maar wat als Qatar zegt "Prima dat jullie voor Wilders kiezen maar wij leveren dan niet meer aan Nederland"

En zeg nu niet dat het onmogelijk is want Qatar heeft dat wapen al eerder ingezet en met leveringsboycotts gedreigd.
pi_211403035
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 20:06 schreef capricia het volgende:

[..]
Ah, maar de PVV gaat de eerste Kamer afschaffen. Dat staat in hun programma. Dat hebben ze beloofd. :+
Zoals het nu gaat, graag. En vervangen door een Constitutioneel Hof.

Maar volgens mij moet de Eerste Kamer daarover ook stemmen, toch? Die moeten dan voor hun eigen opheffing stemmen. Zie ik ze niet doen.
pi_211403038
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 20:07 schreef Tijger_m het volgende:
Maar even een zijstraat. Wilders zegt geen relaties te willen onderhouden met landen die Sharia wetgeving hebben, een van die landen is Qatar, een van onze grootste gas leveranciers en natuurlijk gaat Wilders die keutel intrekken want gas maar wat als Qatar zegt "Prima dat jullie voor Wilders kiezen maar wij leveren dan niet meer aan Nederland"

En zeg nu niet dat het onmogelijk is want Qatar heeft dat wapen al eerder ingezet en met leveringsboycotts gedreigd.
Dat kan, dan levert Qatar voortaan meer gas aan Duitsland en kopen wij het van Duitsland.

Edit: maar de deal is voor de komende 27(!!!!) jaar, Qatar is gek als ze die intrekken voor een korte tijd Wilders: https://www.rtlnieuws.nl/(...)d-leveringszekerheid
pi_211403046
Vandaag weer 5 mensen, waaronder 3 kinderen, neergestoken in Dublin door een Algerijn. Dit is dus waarom partijen als de PVV in heel Europa aan de macht komen.
pi_211403047
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 20:08 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat kan, dan levert Qatar voortaan meer gas aan Duitsland en kopen wij het van Duitsland.
Dat lijkt mij geen spelletje wat Qatar op prijs gaat stellen maar goed. En ik zie de Duitse regering hun gasleveranties niet in gevaar brengen voor Wilders.
pi_211403056
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 20:08 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Zoals het nu gaat, graag. En vervangen door een Constitutioneel Hof.

Maar volgens mij moet de Eerste Kamer daarover ook stemmen, toch? Die moeten dan voor hun eigen opheffing stemmen. Zie ik ze niet doen.
Er komt ook "een laagdrempelig bindend referendum".
Wat nou EK. Wij zijn het volk. 8-)
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 23 november 2023 @ 20:10:45 #269
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_211403066
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 20:10 schreef capricia het volgende:

[..]
Correctieve referenda zouden een catastrofe zijn.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_211403074
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 20:09 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat lijkt mij geen spelletje wat Qatar op prijs gaat stellen maar goed. En ik zie de Duitse regering hun gasleveranties niet in gevaar brengen voor Wilders.
Zie mijn edit, het contract met Qatar is voor 27 jaar. Niet alleen is afkopen dan duur, Qatar is gek als ze zo'n lamg contract laten vallen als we heel even Wilders hier hebbem.
pi_211403075
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 20:01 schreef speknek het volgende:
Maar er is geen enkele partij die een cultuur kan opleggen en al helemaal niet vanuit de oppositie.
Je kan vanuit de politiek de cultuur tot op zekere hoogte vormgeven, maar los daarvan staat toch buiten kijf staan dat een cultuur die als zodanig omschreven kan worden op bepalende plekken dominant is (geweest)? Of dat nou door een partij, reptilians of op natuurlijke wijze zo gekomen is.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_211403076
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 20:10 schreef capricia het volgende:

[..]
Prima, hoor, maar alweer die wetgeving moet ook door de 1e Kamer volgens mij.
pi_211403093
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 20:10 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Correctieve referenda zouden een catastrofe zijn.
Een raadgevend referendum is een drama, correcfief een ramp, initiërend een enorme ramp.
pi_211403095
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 19:58 schreef Hanca het volgende:

[..]
Wat denk je dat de taak is van de mensen die we net verkozen hebben? Zou dat iets met wetgeving te maken kunnen hebben?

Bij geen interesse in wetgeving kun je mijns inziens beter niet stemmen, want dan heb je totaal geen idee wat je aan het doen bent. Gelukkig geloof ik jouw 1% ook totaal niet.
Dan hadden we een totaal andere uitslag gehad. Ik ben voor.
pi_211403096
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 20:03 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het lijkt me inderdaad dat ze in zo'n kabinet niet heel happig zijn op van die LPF-gevallen. De PVV gaat natuurlijk al een uitdaging worden. Dat is twee decennia lang Wilders + klapvee geweest. Gaan die regeren, dan krijg je ministers die veel meer eigen vrijheid hebben. Ben benieuwd hoe dat gaat. Of staat Jetten straks in de kamer te zingen: "Even aan mn Geertje vragen. Ik zweer je dat ze dat zei, ze lachte er niet eens bij!"?

Wilders heeft natuurlijk ook het liefst gewoon mensen met kennis van zaken die er wat van proberen te maken, waarna hij er gemakzuchtig tegenaan kan schoppen. De vraag is wie zich daarvoor gaat lenen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')