Misschien is de waarheid dat ze het echt even niet weten.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:53 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
[..]
Dilan draait als een windvaan. Wel samenwerken met de PVV. Niet samenwerken met de PVV als Wilders premier wordt. En nu wellicht toch weer wel want "ik zei dat toen ik niet kon voorzien dat de PVV de grootste zou kunnen worden".
We hadden nu een half zakenkabinet met mensen als Kuipers en Dijkgraaf, kan niet zeggen dat dat zo enorm beviel.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:52 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Omtzigt gaat zijn zakenkabinet krijgen.
Ik zoek nergens wat achter. Ik concludeer slechts dat ze draait als een windvaan.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:55 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Misschien is de waarheid dat ze het echt even niet weten.
Iedereen zoekt overal maar wat achter.
Lijkt mij een terechte conclusie.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:56 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik zoek nergens wat achter. Ik concludeer slechts dat ze draait als een windvaan.
"Nieuwe bestuurscultuur" vol met pannenkoek PVV'ers.quote:
Vakministers. Tick in the box van Omtzigt.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:51 schreef Hexagon het volgende:
Ach Geert kan wel even Harry Mens opbellen die wel even in zijn rolodex van dubieuze ondernemers snuffelt.
Ik denk niet dat mensen van het kaliber Kuipers of Dijkgraaf in Wilders 1 gaan zitten. Zo maar een gok.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:56 schreef Hanca het volgende:
[..]
We hadden nu een half zakenkabinet met mensen als Kuipers en Dijkgraaf, kan niet zeggen dat dat zo enorm beviel.
Je kan de keuze van een ander toch bekritiseren? Het is niet alsof ze roepen dat het fraude was.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:58 schreef trein2000 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)iezingswinst-wilders
Links gaat demonstreren tegen de uitslag van de verkiezingen. Nu ben ik ook vere van gelukkig met Wilders-1 . Maar dit is fundamenteel ondemocratisch.
Nee, dat is fundamenteel democratisch. Net zo fundamenteel als ons recht om het totale onzin te vindenquote:Op donderdag 23 november 2023 16:58 schreef trein2000 het volgende:
Links gaat demonstreren tegen de uitslag van de verkiezingen. Nu ben ik ook vere van gelukkig met Wilders-1 . Maar dit is fundamenteel ondemocratisch.
Een minister is nu eenmaal een politieke functionaris die politieke knopen moet doorhakken.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:56 schreef Hanca het volgende:
[..]
We hadden nu een half zakenkabinet met mensen als Kuipers en Dijkgraaf, kan niet zeggen dat dat zo enorm beviel.
Demonstreren is een democratisch rechtquote:Op donderdag 23 november 2023 16:58 schreef trein2000 het volgende:
Inderdaad. Brieven sturen naar je vertegenwoordigers in de Kamer om te zorgen dat ze niet met hem samenwerken, prima. Maar demonstreren tegen een verkiezingsuitslag (want zo komt dit over), dat kan gewoon niet.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:58 schreef trein2000 het volgende:
Waarom is zulk demonstratie meteen fundamenteel ondemocratisch? Ik lees in artikel niet dat het een demonstratie is om PVV uit te sluiten of dit uitslag nietig te verklaren of wat dan ook.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:58 schreef trein2000 het volgende:
Ja. Zo gaat dat met politici.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:53 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
[..]
Dilan draait als een windvaan. Wel samenwerken met de PVV. Niet samenwerken met de PVV als Wilders premier wordt. En nu wellicht toch weer wel want "ik zei dat toen ik niet kon voorzien dat de PVV de grootste zou kunnen worden".
Nee, sorry, dat kan wel, dat is een grondrecht. Dat moet voor mij gewoon kunnen en ik vind ook dat het onzin is om het te doen.quote:Op donderdag 23 november 2023 17:00 schreef Hanca het volgende:
[..]
Inderdaad. Brieven sturen naar je vertegenwoordigers in de Kamer om te zorgen dat ze niet met hem samenwerken, prima. Maar demonstreren tegen een verkiezingsuitslag (want zo komt dit over), dat kan gewoon niet.
Ik vind ook nogal een verschil zitten tussen een menselijke ketting maken om verbroedering te tonen en de andere demonstratie met anti PVV spandoeken. Het eerste zegt al helemaal niets over of je vind dat PVV mag regeren.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:58 schreef trein2000 het volgende:
Er is maar 1 demonstratie tegen de verkiezingsuitslagquote:Op donderdag 23 november 2023 17:00 schreef Hanca het volgende:
[..]
Inderdaad. Brieven sturen naar je vertegenwoordigers in de Kamer om te zorgen dat ze niet met hem samenwerken, prima. Maar demonstreren tegen een verkiezingsuitslag (want zo komt dit over), dat kan gewoon niet.
Exact.quote:Op donderdag 23 november 2023 17:01 schreef kipknots het volgende:
[..]
Ik vind ook nogal een verschil zitten tussen een menselijke ketting maken om verbroedering te tonen en de andere demonstratie met anti PVV spandoeken. Het eerste zegt al helemaal niets over of je vind dat PVV mag regeren.
Geen idee wat Omtzigt tevoorschijn kan toveren, die kan misschien best kwaliteit leveren. Maar Dijkgraaf en Kuipers waren ook gewoon geen briljante ministers en het koste ze erg veel tijd om te snappen wat je moet doen als politicus. Je moet toch gewoon meerderheden vinden voor je plannen, daar moet je politiek gevoel voor hebben.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik denk niet dat mensen van het kaliber Kuipers of Dijkgraaf in Wilders 1 gaan zitten. Zo maar een gok.
Ah, maar wat als ik heel demonstratief een brief stuur?quote:Op donderdag 23 november 2023 17:01 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Er is maar 1 demonstratie tegen de verkiezingsuitslag
Fundamenteel ondemocratisch is onzin.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:58 schreef trein2000 het volgende:
Ik had tot 2 maand geleden best goede hoop op NSC als nieuwe goede bestuurspartij die wat legacy weg had kunnen snijden.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:58 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
"Nieuwe bestuurscultuur" vol met pannenkoek PVV'ers.
Op zich wel triest om te zien dat iets wat in het begin heel hoopvol klinkt keihard verkracht wordt.
Kan me nog goed herinneren wie hier eerder van beticht werd en hoe zwaar er schande van werd gesproken..quote:Op donderdag 23 november 2023 17:01 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ja. Zo gaat dat met politici.
Eens, samen een ketting vormen om bijvoorbeeld een moskee om te laten zien dat ook zij er bij horen kan natuurlijk wel gewoon.quote:Op donderdag 23 november 2023 17:01 schreef kipknots het volgende:
[..]
Ik vind ook nogal een verschil zitten tussen een menselijke ketting maken om verbroedering te tonen en de andere demonstratie met anti PVV spandoeken. Het eerste zegt al helemaal niets over of je vind dat PVV mag regeren.
Denk dat het voor mensen uit het bedrijfsleven lastig is om te aarden in Den Haag. Helemaal voor het flutloontje dat ze als minister krijgen.quote:Op donderdag 23 november 2023 17:02 schreef Hanca het volgende:
[..]
Geen idee wat Omtzigt tevoorschijn kan toveren, die kan misschien best kwaliteit leveren. Maar Dijkgraaf en Kuipers waren ook gewoon geen briljante ministers en het koste ze erg veel tijd om te snappen wat je moet doen als politicus. Je moet toch gewoon meerderheden vinden voor je plannen, daar moet je politiek gevoel voor hebben.
Of je daar voor Omtzigt zit is niet het relevante punt, je zit dan in kabinet Wilders 1 en dat staat op je CV.quote:Op donderdag 23 november 2023 17:02 schreef Hanca het volgende:
[..]
Geen idee wat Omtzigt tevoorschijn kan toveren, die kan misschien best kwaliteit leveren. Maar Dijkgraaf en Kuipers waren ook gewoon geen briljante ministers en het koste ze erg veel tijd om te snappen wat je moet doen als politicus. Je moet toch gewoon meerderheden vinden voor je plannen, daar moet je politiek gevoel voor hebben.
Dat vind ik ook niet echt demonstreren eerlijk gezegd. Al draag je er wel een (mooie) boodschap mee uit.quote:Op donderdag 23 november 2023 17:03 schreef Hanca het volgende:
[..]
Eens, samen een ketting vormen om bijvoorbeeld een moskee om te laten zien dat ook zij er bij horen kan natuurlijk wel gewoon.
Dat is gelukkig ook de demonstratie waar de politieke partijen aan mee doen. Vind het demonstratie recht een groot goed en een anti pvv demonstratie kan ook gewoon, maar zou het niet gepast vinden als politieke partijen daar nu in mee zouden lopen.quote:Op donderdag 23 november 2023 17:03 schreef Hanca het volgende:
[..]
Eens, samen een ketting vormen om bijvoorbeeld een moskee om te laten zien dat ook zij er bij horen kan natuurlijk wel gewoon.
Ok, dan ben ik in het framen van de Telegraaf getrapt en heb ik te snel gelezen.quote:Op donderdag 23 november 2023 17:07 schreef kipknots het volgende:
[..]
Dat is gelukkig ook de demonstratie waar de politieke partijen aan mee doen. Vind het demonstratie recht een groot goed en een anti pvv demonstratie kan ook gewoon, maar zou het niet gepast vinden als politieke partijen daar nu in mee zouden lopen.
Het is ook misselijk wat ze doen, helemaal mee eens. Maar zo werkt de politiek in de praktijk wel.quote:Op donderdag 23 november 2023 17:03 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Kan me nog goed herinneren wie hier eerder van beticht werd en hoe zwaar er schande van werd gesproken..
Vind ik wat gezocht. Niet meer dan logisch dat verliezers de dag na de verkiezingen terughoudend zijn en de bal bij de winnaars leggen.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:56 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik zoek nergens wat achter. Ik concludeer slechts dat ze draait als een windvaan.
Owh, dat laatste denk ik ook wel.quote:Op donderdag 23 november 2023 17:08 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Het is ook misselijk wat ze doen, helemaal mee eens. Maar zo werkt de politiek in de praktijk wel.
Eerlijk gezegd denk ik dat Dilan er zelf ook niet echt zin in heeft om met Geertje samen te spelen maar dat de fractie of de leden zullen zeggen: als we eruit kunnen komen met Geert doen we het gewoon.
Die staat letterlijk in het gelinkte artikel. Telegraaf heeft genoeg rommel op de site staan, maar dit is een prima artikel.quote:Op donderdag 23 november 2023 17:08 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ok, dan ben ik in het framen van de Telegraaf getrapt en heb ik te snel gelezen.
Dat is een rare manier om om tegen de PVV te demonstreren. Die willen moslims ook allemaal een ketting om leggenquote:Op donderdag 23 november 2023 17:03 schreef Hanca het volgende:
[..]
Moskee aan de ketting leggen, dan hoeft Geert dat straks niet meer te doen.quote:Op donderdag 23 november 2023 17:03 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat sowieso.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:56 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Waarom?quote:Op donderdag 23 november 2023 16:57 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Lijkt mij een terechte conclusie.
Ik krijg het gevoel dat ze niet veel langer in functie gaat zijn als aanvoerder van de VVD.
Demonstreren tegen de democratiequote:Op donderdag 23 november 2023 16:58 schreef trein2000 het volgende:
Het is een extreem onzinnige demonstratie, maar verder niet verboden of ondemocratisch zolang het een vreedzame demonstratie blijft.quote:Op donderdag 23 november 2023 17:17 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Demonstreren tegen de democratie
quote:Pieter Omtzigt lijkt weer wat meer afstand te nemen van de PVV. Voor aanvang van het allereerste fractieberaad stelt Omtzigt donderdag dat media zijn constructieve teksten van de uitslagenavond over samenwerken 'verkeerd geïnterpreteerd hebben': ,,Ik word straks beëdigd op basis van de Grondwet, daarin staan de vrijheid van godsdienst en van meningsuiting, net als het verbod op censuur. Daar mag u mij elke dag op aanspreken."
Omtzigt zelf zegt nu: ,,Ik heb gezegd dat politici stappen moeten nemen, dat is gewoon verkeerd geïnterpreteerd." Volgens Omtzigt zal er een uiterst 'complexe formatie' volgen.
Inderdaad, het voegt niets toe maar het is wel hun goed recht.quote:Op donderdag 23 november 2023 17:20 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Het is een extreem onzinnige demonstratie, maar verder niet verboden of ondemocratisch zolang het een vreedzame demonstratie blijft.
Oproepen tot nieuwe verkiezingen mag ook, even onzinnig.
In een democratie mag je inderdaad best demonstreren tegen de democratie, ieder normaal mens vind je dan alleen een debieltjequote:Op donderdag 23 november 2023 17:20 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Het is een extreem onzinnige demonstratie, maar verder niet verboden of ondemocratisch zolang het een vreedzame demonstratie blijft.
Oproepen tot nieuwe verkiezingen mag ook, even onzinnig.
Demonstreren voor democratie. Niet erg democratisch om te doen alsof je politieke tegenstanders dat recht niet hebben. Vrij nutteloze demonstratie trouwens wacht dan op zijn minst wat er aan regering komt uitrollen. En zorg dat beide groepen in dezelfde demonstratie lopen laat verbinding zien tegenover de polarisatie van PVV.quote:Op donderdag 23 november 2023 17:17 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Demonstreren tegen de democratie
En dan belooft Wilders zich straks echt aan de grondwet te gaan houden en kan de rituele dans gewoon door. Die gaan echt nog wel het gesprek aan, al dan niet gedwongen door de rest van de Kamer.quote:Op donderdag 23 november 2023 17:26 schreef Hanca het volgende:
En Omtzigt zegt nu ook exact wat ik zei, hij heeft de PVV gister niet genoemd en neemt afstand van de PVV: https://www.ad.nl/politie(...)d-begrepen~ac3dba56/
[..]
Beetje raar om dat uit mijn post te halen. Drink jij veel?quote:Op donderdag 23 november 2023 17:29 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Niet erg democratisch om te doen alsof je politieke tegenstanders dat recht niet hebben.
Dat klopt, volstrekt debiel en contraproductief. Maar niet verboden verder.quote:Op donderdag 23 november 2023 17:29 schreef timmmmm het volgende:
[..]
In een democratie mag je inderdaad best demonstreren tegen de democratie, ieder normaal mens vind je dan alleen een debieltje
Het hangt echt af van wat de rest van NSC wil, een deel komt bij GroenLinks vandaan. Het is niet puur ex-CDA.quote:Op donderdag 23 november 2023 17:31 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
En dan belooft Wilders zich straks echt aan de grondwet te gaan houden en kan de rituele dans gewoon door. Die gaan echt nog wel het gesprek aan, al dan niet gedwongen door de rest van de Kamer.
Bron: https://www.ad.nl/politie(...)d-begrepen~ac3dba56/quote:16:58
Omtzigt over uitgestoken hand naar PVV: 'Mijn woorden zijn niet goed begrepen'
Pieter Omtzigt lijkt weer wat meer afstand te nemen van de PVV. Voor aanvang van het allereerste fractieberaad stelt Omtzigt donderdag dat media zijn constructieve teksten van de uitslagenavond over samenwerken 'verkeerd geïnterpreteerd hebben': ,,Ik word straks beëdigd op basis van de Grondwet, daarin staan de vrijheid van godsdienst en van meningsuiting, net als het verbod op censuur. Daar mag u mij elke dag op aanspreken."
Woensdagavond had Omtzigt het over 'over de schaduw heen stappen' en 'het land moet bestuurd worden', dat klonk een stuk welwillender dan de PVV-blokkade die Omtzigt tijdens de campagne opwierp. De partijvoorzitter van Nieuw Sociaal Contract waarschuwde vanmiddag al dat de partij 'is opgericht voor de rechtsstatelijkheid, de Grondwet is pijler nummer één voor ons. Als je daar aan knaagt, ben je weg'.
Omtzigt zelf zegt nu: ,,Ik heb gezegd dat politici stappen moeten nemen, dat is gewoon verkeerd geïnterpreteerd." Volgens Omtzigt zal er een uiterst 'complexe formatie' volgen.
NSC-partijleider Pieter Omtzigt geeft dus nog steeds geen duidelijkheid over eventuele regeringsdeelname met de PVV. Hij wil eerst in de fractie praten over de formatie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |