abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 november 2023 @ 17:44:01 #76
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211401223
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 17:42 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Is toch eigenlijk bizar wat ze zegt?
Ja, fundamenteel fout en zelfs gevaarlijk.
Maar wel fijn dat ze eerlijk is.

Zolang ze geen pepernoot te vertellen heeft is er niets aan de hand.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  donderdag 23 november 2023 @ 17:44:40 #77
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_211401228
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 17:42 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Waarom zou je niet tegen andermans stemkeuze mogen demonstreren?
Waarom zou je niet tegen de democratie mogen demonstreren? Al ga je de straat op om tegen de illegaliteit van verkrachting te demonstreren. Je mag tegen alles demonstreren, maar anderen mogen je er een debiel om vinden
Laffe huichelaar
  donderdag 23 november 2023 @ 17:45:26 #78
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211401234
Kabinet Timmermans is alleen aan de orde als Wilders het zou verprutsen. Dus wanneer hij door hoogmoed het verspeeld zoals de BBB in Brabant
  donderdag 23 november 2023 @ 17:47:30 #79
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211401257
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 17:42 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Tja de voortekenen zijn niet zo goed.
Nogmaals afwachten, het gekonkel en gedraai is begonnen.
Denk echt dat VVD en NSC is samen onderling overleg plegen.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  donderdag 23 november 2023 @ 17:49:09 #80
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_211401278
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 17:45 schreef Hexagon het volgende:
Kabinet Timmermans is alleen aan de orde als Wilders het zou verprutsen. Dus wanneer hij door hoogmoed het verspeeld zoals de BBB in Brabant
Dit is het enige waar ik echt bang voor ben. Clown Wilders kan het allemaal niet zo erg verpesten en dan klapt het kabinet als ie weer eens uit de bocht vliegt dus het ergste wat ons kan gebeuren is een paar jaar wanbestuur en we hebben inmiddels gezien dat we dat wel overleven. Nieuwe verkiezingen omdat we er allemaal niet uitkomen is ook prima, het is wat het is.

Maar als ze nu, met deze uitslag, zonder Wilders aan een kabinet Timmermans beginnen, breekt het land in tweeën. Dan ben ik echt bang dat het nooit meer goed komt met de polarisatie in dit land. Dan zie ik ook echt rellen in de straat, wat dwingender 'protesten' tegen de democratie dan die stinkhippies nou van plan zijn.
Laffe huichelaar
  donderdag 23 november 2023 @ 17:51:42 #81
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211401312
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 17:49 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Dit is het enige waar ik echt bang voor ben. Clown Wilders kan het allemaal niet zo erg verpesten en dan klapt het kabinet als ie weer eens uit de bocht vliegt dus het ergste wat ons kan gebeuren is een paar jaar wanbestuur en we hebben inmiddels gezien dat we dat wel overleven. Nieuwe verkiezingen omdat we er allemaal niet uitkomen is ook prima, het is wat het is.

Maar als ze nu, met deze uitslag, zonder Wilders aan een kabinet Timmermans beginnen, breekt het land in tweeën. Dan ben ik echt bang dat het nooit meer goed komt met de polarisatie in dit land. Dan zie ik ook echt rellen in de straat, wat dwingender 'protesten' tegen de democratie dan die stinkhippies nou van plan zijn.
Helemaal mee eens.
Hij moet regeren, Het is niet anders.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_211401313
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 17:42 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Dit gaat nooit gebeuren, want dan moet de VVD ook meedoen. Als de VVD nu over links gaat, is het weer klaar met de VVD als grote partij
Eens.

Al lijkt het mij nog veel te vroeg om over coalities een uitspraak te doen.
De VVD is het aan haar stand verplicht om het gesprek aan te gaan met de grote winnaar. Om te kijken of ze op een lijn kunnen zitten. Inhoudelijk zal de PVV veel los moeten laten van hun programma.
Niemand is verplicht om met de PVV te gaan regeren. En de VVD is natuurlijk ook niet verplicht om met wie dan ook in zee te gaan.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 23 november 2023 @ 17:52:00 #83
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211401314
quote:

[..]

Daarom kan wilders ook gewoon heel veel eisen en snap ik niet dat mensen hier denken dat hij het premierschap zou laten schieten.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_211401322
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2023 17:47 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Nogmaals afwachten, het gekonkel en gedraai is begonnen.
Denk echt dat VVD en NSC is samen onderling overleg plegen.
Uiteraard, daar ligt nu de macht. Wilders is afhankelijk van hen en niet andersom. Vraag is wat Wilders allemaal moet inleveren. Afschaffen eigen risico na dat toneelstukje met Geert, Frans en die chronisch zieke mevrouw? Dan slaat ie echt een pleefiguur.
pi_211401325
quote:

[..]

Wat voor rellen moet ik me daar precies bij voorstellen? Van hetzelfde kaliber als die in 1977 en 1982 toen de PvdA beide keren als grootste partij gepasseerd werd?
  donderdag 23 november 2023 @ 17:52:53 #86
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211401326
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 17:52 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Daarom kan wilders ook gewoon heel veel eisen en snap ik niet dat mensen hier denken dat hij het premierschap zou laten schieten.
Mwoah, hij eiste die plaatst niet echt op gister.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_211401331
quote:
10s.gif Op donderdag 23 november 2023 17:52 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Wat voor rellen moet ik me daar precies bij voorstellen? Van hetzelfde kaliber als die in 1977 en 1982 toen de PvdA beide keren als grootste partij gepasseerd werd?
Ja, maar da's anders. Ofzo.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 23 november 2023 @ 17:53:40 #88
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211401333
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 17:52 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Hij moet toch zelf ook wel inzien, met alle uitspraken die hij heeft gedaan, dat die functie niet bij hem past.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  donderdag 23 november 2023 @ 17:53:48 #89
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211401334
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 17:52 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Uiteraard, daar ligt nu de macht. Wilders is afhankelijk van hen en niet andersom. Vraag is wat Wilders allemaal moet inleveren. Afschaffen eigen risico na dat toneelstukje met Geert, Frans en die chronisch zieke mevrouw? Dan slaat ie echt een pleefiguur.
Iedereen weet dat er budgettair weinig/geen ruimte is.
En fuck die 385 euro eigenrisico, boeien maar weinig mensen echt.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_211401343
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 17:42 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Dit gaat nooit gebeuren, want dan moet de VVD ook meedoen. Als de VVD nu over links gaat, is het weer klaar met de VVD als grote partij
Als we een hard asielbeleid krijgen dan denk ik oprecht dat de vvd/nsc daar wel voor te porren is.
Maar de vraag is of de PvdA/GL dit accepteren en vervolgens ook nog de vvd gaan omarmen.
pi_211401345
quote:

[..]

Gezien de 50 tot 60 zetels die er nog meer op rechts te verdienen zijn moet je niet uitsluiten dat Geert dan richting de 60 tot 70 zetels kan gaan. Dat denk ik echt, merk vandaag ook bij rechtse medekiezers die niet op PVV hebben gestemd dat ze allemaal met de PVV willen.
  donderdag 23 november 2023 @ 17:54:43 #92
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211401349
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2023 17:52 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Mwoah, hij eiste die plaatst niet echt op gister.
Nee inderdaad, dat vond ik ook wel apart maar ik kan me niet voorstellen dat hij het niet zou willen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  donderdag 23 november 2023 @ 17:55:15 #93
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_211401355
quote:
10s.gif Op donderdag 23 november 2023 17:52 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Als je niet ziet wat dit zal doen met de 'tegenpartij', sta je echt helemaal los van de samenleving
Laffe huichelaar
  donderdag 23 november 2023 @ 17:55:22 #94
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211401356
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 17:54 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Nee inderdaad, dat vond ik ook wel apart maar ik kan me niet voorstellen dat hij het niet zou willen.
Hij lijkt mij realistisch genoeg om in te schatten dat hij daarvoor "te gek " heeft gedaan.
Anderzijds, er zijn ook maar weinig goede kandidaten.

Misschien Omtzigt..
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_211401360
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 17:54 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Als we een hard asielbeleid krijgen dan denk ik oprecht dat de vvd/nsc daar wel voor de porren is.
Maar de vraag is of de PvdA/GL dit accepteren en vervolgens de vvd te omarmen.
Ja maar dat kan niet!!!! Want we hebben ergens een wet uit 1950 die dat zegt!!!! Asielbeleid is al superstreng!

:')
pi_211401366
quote:
10s.gif Op donderdag 23 november 2023 17:37 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Dat is stap twee, ik denk dat een aanzienlijk deel van zijn leden en kader het niet trekken en dat een regeringsdeelname met de PVV de snelste manier is om NSC om zeep te helpen. Maar het gesprek gaat wel gevoerd worden. Dat kan niet anders met twee zo duidelijke winnaars met, op het oog, overbrugbare inhoudelijke verschillen.
Nee, dat is niet stap 2, de fractie is gewoon stap 1. Als de fractie niet wil, dan houdt het op.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  donderdag 23 november 2023 @ 17:56:34 #97
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_211401368
quote:
Lilian Marijnissen wil verder als leider van de SP. Dat heeft ze donderdag laten weten, schrijft persbureau ANP. Marijnissen zegt, ondanks opnieuw een nederlaag van haar partij, „strijdbaar” te zijn.
Dit is echt zo ongelooflijk treurig.
Put these foolish ambitions to rest.
  donderdag 23 november 2023 @ 17:56:54 #98
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_211401370
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 17:54 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Gezien de 50 tot 60 zetels die er nog meer op rechts te verdienen zijn moet je niet uitsluiten dat Geert dan richting de 60 tot 70 zetels kan gaan. Dat denk ik echt, merk vandaag ook bij rechtse medekiezers die niet op PVV hebben gestemd dat ze allemaal met de PVV willen.
Ik heb vandaag ook door veel VVD-stemmers horen zeggen dat ze dan nooit meer VVD stemmen.

Mensen die ontkennen dat dit echt een kruitvat is wat op ontploffen staat, weten niet wat er speelt
Laffe huichelaar
  donderdag 23 november 2023 @ 17:57:25 #99
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_211401375
quote:

[..]

Dat zou inderdaad maar zo kunnen. Terwijl Wilders natuurlijk minder dan een kwart van de bevolking wat opmerkelijk genoeg bijna overeenkomt met het percentage laagopgeleiden wat we in dit land kennen.

Wilders moet regeren, net zoals Brexit moest gebeuren, gewoon om de aanhang kennis te laten maken met de realiteit van een xenofobe Sinterklaas zonder stoomboot met pakjes om uit te delen.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 november 2023 @ 17:57:47 #100
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_211401379
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 16:47 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Erg zwak.
Ik denk eigenlijk de enige manier voor haar en de VVD om het te spelen.

Als ze nu haantje de voorste zou spelen dan zou men haar weer arrogant vinden en zeggen dat VVD geen macht wil opgeven. Nu doet ze rustig een stapje terug en wacht totdat de PVV en NSC bij haar gaan aankloppen. Ik vind het eigelijk wel netjes en een teken van respect richting de kiezer. Tuurlijk is het allemaal doordacht, maar het is wel de juiste zet voor VVD.

Verder wel met je eens dat ze draaien en doen, maar zij hebben geen keus nu.

Eigenlijk heeft VVD hier, zelfs als ze verliezen, weer alle macht.

PVV en PvdA/GL kan niet.
PVV, NSC, BBB is niet voldoende.
PVV, NSC minderheidskabinet lijkt mij ten dode opgeschreven.

PVV negeren kan ook niet echt, want VVD, NSC, PvdA/GL zou einde VVD bij een volgende verkiezing nog kleiner maken.

VVD, NSC, BBB is ook niet genoeg.

Eigenlijk is enige optie PVV, NSC, VVD en daarom zegt Dilan eigenlijk "lol je hebt mij nodig, ik ga achterover leunen". Zij kan zelfs eisen dat zij premier wordt als ze met PVV samenwerkt.

Edit: VVD, NSC, BBB minderheidskabinet is een optie, maar gevaarlijk. Je moet dan de ene keer op PVV en de andere keer op PvdA/GL links gaan leunen. Die houden het echt geen vier jaar vol.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')