Ja, fundamenteel fout en zelfs gevaarlijk.quote:Op donderdag 23 november 2023 17:42 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Is toch eigenlijk bizar wat ze zegt?
Waarom zou je niet tegen de democratie mogen demonstreren? Al ga je de straat op om tegen de illegaliteit van verkrachting te demonstreren. Je mag tegen alles demonstreren, maar anderen mogen je er een debiel om vindenquote:Op donderdag 23 november 2023 17:42 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Waarom zou je niet tegen andermans stemkeuze mogen demonstreren?
Nogmaals afwachten, het gekonkel en gedraai is begonnen.quote:Op donderdag 23 november 2023 17:42 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Tja de voortekenen zijn niet zo goed.
Dit is het enige waar ik echt bang voor ben. Clown Wilders kan het allemaal niet zo erg verpesten en dan klapt het kabinet als ie weer eens uit de bocht vliegt dus het ergste wat ons kan gebeuren is een paar jaar wanbestuur en we hebben inmiddels gezien dat we dat wel overleven. Nieuwe verkiezingen omdat we er allemaal niet uitkomen is ook prima, het is wat het is.quote:Op donderdag 23 november 2023 17:45 schreef Hexagon het volgende:
Kabinet Timmermans is alleen aan de orde als Wilders het zou verprutsen. Dus wanneer hij door hoogmoed het verspeeld zoals de BBB in Brabant
Helemaal mee eens.quote:Op donderdag 23 november 2023 17:49 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dit is het enige waar ik echt bang voor ben. Clown Wilders kan het allemaal niet zo erg verpesten en dan klapt het kabinet als ie weer eens uit de bocht vliegt dus het ergste wat ons kan gebeuren is een paar jaar wanbestuur en we hebben inmiddels gezien dat we dat wel overleven. Nieuwe verkiezingen omdat we er allemaal niet uitkomen is ook prima, het is wat het is.
Maar als ze nu, met deze uitslag, zonder Wilders aan een kabinet Timmermans beginnen, breekt het land in tweeën. Dan ben ik echt bang dat het nooit meer goed komt met de polarisatie in dit land. Dan zie ik ook echt rellen in de straat, wat dwingender 'protesten' tegen de democratie dan die stinkhippies nou van plan zijn.
Eens.quote:Op donderdag 23 november 2023 17:42 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dit gaat nooit gebeuren, want dan moet de VVD ook meedoen. Als de VVD nu over links gaat, is het weer klaar met de VVD als grote partij
Daarom kan wilders ook gewoon heel veel eisen en snap ik niet dat mensen hier denken dat hij het premierschap zou laten schieten.quote:Op donderdag 23 november 2023 17:49 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dit is het enige waar ik echt bang voor ben. Clown Wilders kan het allemaal niet zo erg verpesten en dan klapt het kabinet als ie weer eens uit de bocht vliegt dus het ergste wat ons kan gebeuren is een paar jaar wanbestuur en we hebben inmiddels gezien dat we dat wel overleven. Nieuwe verkiezingen omdat we er allemaal niet uitkomen is ook prima, het is wat het is.
Maar als ze nu, met deze uitslag, zonder Wilders aan een kabinet Timmermans beginnen, breekt het land in tweeën. Dan ben ik echt bang dat het nooit meer goed komt met de polarisatie in dit land. Dan zie ik ook echt rellen in de straat, wat dwingender 'protesten' tegen de democratie dan die stinkhippies nou van plan zijn.
Uiteraard, daar ligt nu de macht. Wilders is afhankelijk van hen en niet andersom. Vraag is wat Wilders allemaal moet inleveren. Afschaffen eigen risico na dat toneelstukje met Geert, Frans en die chronisch zieke mevrouw? Dan slaat ie echt een pleefiguur.quote:Op donderdag 23 november 2023 17:47 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nogmaals afwachten, het gekonkel en gedraai is begonnen.
Denk echt dat VVD en NSC is samen onderling overleg plegen.
Wat voor rellen moet ik me daar precies bij voorstellen? Van hetzelfde kaliber als die in 1977 en 1982 toen de PvdA beide keren als grootste partij gepasseerd werd?quote:Op donderdag 23 november 2023 17:49 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Mwoah, hij eiste die plaatst niet echt op gister.quote:Op donderdag 23 november 2023 17:52 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Daarom kan wilders ook gewoon heel veel eisen en snap ik niet dat mensen hier denken dat hij het premierschap zou laten schieten.
Ja, maar da's anders. Ofzo.quote:Op donderdag 23 november 2023 17:52 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Wat voor rellen moet ik me daar precies bij voorstellen? Van hetzelfde kaliber als die in 1977 en 1982 toen de PvdA beide keren als grootste partij gepasseerd werd?
Hij moet toch zelf ook wel inzien, met alle uitspraken die hij heeft gedaan, dat die functie niet bij hem past.quote:Op donderdag 23 november 2023 17:52 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Daarom kan wilders ook gewoon heel veel eisen en snap ik niet dat mensen hier denken dat hij het premierschap zou laten schieten.
Iedereen weet dat er budgettair weinig/geen ruimte is.quote:Op donderdag 23 november 2023 17:52 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Uiteraard, daar ligt nu de macht. Wilders is afhankelijk van hen en niet andersom. Vraag is wat Wilders allemaal moet inleveren. Afschaffen eigen risico na dat toneelstukje met Geert, Frans en die chronisch zieke mevrouw? Dan slaat ie echt een pleefiguur.
Als we een hard asielbeleid krijgen dan denk ik oprecht dat de vvd/nsc daar wel voor te porren is.quote:Op donderdag 23 november 2023 17:42 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dit gaat nooit gebeuren, want dan moet de VVD ook meedoen. Als de VVD nu over links gaat, is het weer klaar met de VVD als grote partij
Gezien de 50 tot 60 zetels die er nog meer op rechts te verdienen zijn moet je niet uitsluiten dat Geert dan richting de 60 tot 70 zetels kan gaan. Dat denk ik echt, merk vandaag ook bij rechtse medekiezers die niet op PVV hebben gestemd dat ze allemaal met de PVV willen.quote:Op donderdag 23 november 2023 17:49 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Nee inderdaad, dat vond ik ook wel apart maar ik kan me niet voorstellen dat hij het niet zou willen.quote:Op donderdag 23 november 2023 17:52 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Mwoah, hij eiste die plaatst niet echt op gister.
Als je niet ziet wat dit zal doen met de 'tegenpartij', sta je echt helemaal los van de samenlevingquote:Op donderdag 23 november 2023 17:52 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Wat voor rellen moet ik me daar precies bij voorstellen? Van hetzelfde kaliber als die in 1977 en 1982 toen de PvdA beide keren als grootste partij gepasseerd werd?
Hij lijkt mij realistisch genoeg om in te schatten dat hij daarvoor "te gek " heeft gedaan.quote:Op donderdag 23 november 2023 17:54 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Nee inderdaad, dat vond ik ook wel apart maar ik kan me niet voorstellen dat hij het niet zou willen.
Ja maar dat kan niet!!!! Want we hebben ergens een wet uit 1950 die dat zegt!!!! Asielbeleid is al superstreng!quote:Op donderdag 23 november 2023 17:54 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Als we een hard asielbeleid krijgen dan denk ik oprecht dat de vvd/nsc daar wel voor de porren is.
Maar de vraag is of de PvdA/GL dit accepteren en vervolgens de vvd te omarmen.
Nee, dat is niet stap 2, de fractie is gewoon stap 1. Als de fractie niet wil, dan houdt het op.quote:Op donderdag 23 november 2023 17:37 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat is stap twee, ik denk dat een aanzienlijk deel van zijn leden en kader het niet trekken en dat een regeringsdeelname met de PVV de snelste manier is om NSC om zeep te helpen. Maar het gesprek gaat wel gevoerd worden. Dat kan niet anders met twee zo duidelijke winnaars met, op het oog, overbrugbare inhoudelijke verschillen.
Dit is echt zo ongelooflijk treurig.quote:Lilian Marijnissen wil verder als leider van de SP. Dat heeft ze donderdag laten weten, schrijft persbureau ANP. Marijnissen zegt, ondanks opnieuw een nederlaag van haar partij, „strijdbaar” te zijn.
Ik heb vandaag ook door veel VVD-stemmers horen zeggen dat ze dan nooit meer VVD stemmen.quote:Op donderdag 23 november 2023 17:54 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Gezien de 50 tot 60 zetels die er nog meer op rechts te verdienen zijn moet je niet uitsluiten dat Geert dan richting de 60 tot 70 zetels kan gaan. Dat denk ik echt, merk vandaag ook bij rechtse medekiezers die niet op PVV hebben gestemd dat ze allemaal met de PVV willen.
Dat zou inderdaad maar zo kunnen. Terwijl Wilders natuurlijk minder dan een kwart van de bevolking wat opmerkelijk genoeg bijna overeenkomt met het percentage laagopgeleiden wat we in dit land kennen.quote:Op donderdag 23 november 2023 17:49 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik denk eigenlijk de enige manier voor haar en de VVD om het te spelen.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |