Daar hebben we de ASML schwalbe weer. Er is maar één ASML in Nederland en dat neemt 4000 mensen of zo per jaar aan, inlcusief laaggeschoolden die met een high tech stofzuiger in de weer moeten. De meesten zijn gewoon codekloppers op HBO niveau of zo voor gemakzuchtige werkgevers die op de discriminerende belastingkorting leunen.quote:Op vrijdag 17 november 2023 12:45 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Waar haal je vandaan dat ze mogen stemmen? Expats mogen niet stemmen in Nederland voor de 2e Kamer, alleen mensen met een NL paspoort mogen stemmen.
Ze mogen wel kiezen waar ze zich willen vestigen en mensen die bij ASML werken zijn vaak in de gelegenheid om hun werk ook in andere landen te kunnen doen. Ik vermoed dat de jalouzie een rol speelt bij je hateljke opmerkingen.,
Je loopt weer gewoon te fantaseren
En je moet Nederlands spreken om het Nederlands staatsburgerschap te verkrijgen, dus waarom dan dat gelul in het Engels? Het is gewoon kruiperigheid, het verder ontwaarden van het Nederlands staatsburgerschap en het Nederlander zijn, en het negeren van wie er vertegenwoordig moet worden door volksvertegenwoordigers.quote:Op vrijdag 17 november 2023 12:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Je moet de NLse nationaliteit hebben om te stemmen met de TK-verkiezingen.
Vriend, je moet gewoon dimmen met je gelul, jij loopt gewoon leugens te verkopen en dan ga je ook nog eens tegen mensen die je daarop wijzen tekeer?quote:Op vrijdag 17 november 2023 14:16 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Daar hebben we de ASML schwalbe weer. Er is maar één ASML in Nederland en dat neemt 4000 mensen of zo per jaar aan, inlcusief laaggeschoolden die met een high tech stofzuiger in de weer moeten. De meesten zijn gewoon codekloppers op HBO niveau of zo voor gemakzuchtige werkgevers die op de discriminerende belastingkorting leunen.
[..]
En je moet Nederlands spreken om het Nederlands staatsburgerschap te verkrijgen, dus waarom dan dat gelul in het Engels? Het is gewoon kruiperigheid, het verder ontwaarden van het Nederlands staatsburgerschap en het Nederlander zijn, en het negeren van wie er vertegenwoordig moet worden door volksvertegenwoordigers.
Dat is ook gewoon een domme term.quote:Op vrijdag 17 november 2023 13:14 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Je kan tegelijk volk zijn en werkgever zijn van een groot bedrijf![]()
Tja mensen horen dat VVD opkomt voor de hardwerkenden, veel vinden zichzelf hardwerkend en stemmen op hem
Als het maar werktquote:Op vrijdag 17 november 2023 14:51 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat is ook gewoon een domme term.
Iemand die in een gemeentetuintje werkt en elke 10 minuten een sigaretje draait vindt van zichzelf vast ook dat hij "hard werkt".
Niet gekeken, maar SBS kijkers he?quote:
Niet van elke partij klapvee in de studio. Verfrissend.quote:Op vrijdag 17 november 2023 16:24 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Niet gekeken, maar SBS kijkers he?
Dan is het vast Wilders.
Ik ken wel expats die Nederlands staatsburgerschap verkrijgen maar zeker niet goed de Nederlandse taal machtig zijn. Die zeggen zelf dat het eigenlijk wat te makkelijk gaat.quote:Op vrijdag 17 november 2023 14:16 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
En je moet Nederlands spreken om het Nederlands staatsburgerschap te verkrijgen, dus waarom dan dat gelul in het Engels? Het is gewoon kruiperigheid, het verder ontwaarden van het Nederlands staatsburgerschap en het Nederlander zijn, en het negeren van wie er vertegenwoordig moet worden door volksvertegenwoordigers.
Zo, dit is wel een dingetje... Is er niet een autoriteit ofzo die toezicht moet houden op dit soort beïnvloeding van de verkiezingen?quote:
En dat vond je alleen van Timmermans?! Nou oké, maar ik vond de enige die zich een beetje onttrok aan het jij-bak sfeertje bewust gecreëerd door het SBS team alleen Pieter Omtzigt. Daarbij vond ik van de rest Timmermans, die de enige was met louter politieke tegenstanders, een regie alsook een publiek dat hem ronduit vijandig was gestemd, onder die condities niet eens zo verkeerd uit de verf komen. Al verwacht ik niet dat men dat hier, waar men immers een redelijke aansluiting vindt bij die genoemde afkeer van Timmermans, dat zal beamen.quote:Op vrijdag 17 november 2023 22:09 schreef PzKpfw het volgende:
Zit net dat debat van SBS even terug te kijken. Ik dacht dat Timmermans een sterke politicus zou zijn maar die komt niet verder dan kleuterklasniveau 'Hij dit en hij dat'.
Genee kan er dan ook helemaal niets van. Als Derksen stopt dan mag Wilfred voortaan Call TV gaan presenteren.quote:Op vrijdag 17 november 2023 20:25 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Het SBS6-debat was een dieptepunt op meerdere fronten. Wilfred zal wel weer schouderklopjes hebben gehad dat hij het zo goed en luchtig deed allemaal.
Eigenlijk vond ik het wel verhelderend met dat gekakel door elkaar. Alleen Omtzigt deed daar niet aan mee. De rest viel vreselijk door de mand.quote:Op vrijdag 17 november 2023 20:25 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Het SBS6-debat was een dieptepunt op meerdere fronten. Wilfred zal wel weer schouderklopjes hebben gehad dat hij het zo goed en luchtig deed allemaal.
Lekker laten gaan, want dit heeft toch niemand goed gedaan?quote:Op vrijdag 17 november 2023 20:29 schreef Sephael het volgende:
[..]
Zo, dit is wel een dingetje... Is er niet een autoriteit ofzo die toezicht moet houden op dit soort beïnvloeding van de verkiezingen?
Het was strategie.quote:Op zaterdag 18 november 2023 03:48 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Genee kan er dan ook helemaal niets van.
Amen, en het is ook nog een vreselijk pedante lul in het echt.quote:Op zaterdag 18 november 2023 03:48 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Genee kan er dan ook helemaal niets van. Als Derksen stopt dan mag Wilfred voortaan Call TV gaan presenteren.
Alles buiten VI (vnl. door Derksen en in mindere mate Gijp) mislukt dan ook altijd.
Strategie of niet, hij is totaal niet empathisch genoeg om een goede talkshowhost te zijn. Probeert ook veel te verbeten het mannetje te zijn wat dan juist tegen hem gaat werken.quote:Op zaterdag 18 november 2023 08:28 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Het was strategie.
Genee weet precies wat 'ie doet.
Dat gekakel is de tekortkoming van de presentator. Wilfred moet op zo'n moment de regie nemen. Maar die kijkt er lekkerbekkend naar en maakt na afloop een of andere lollige opmerking.quote:Op zaterdag 18 november 2023 07:05 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Eigenlijk vond ik het wel verhelderend met dat gekakel door elkaar. Alleen Omtzigt deed daar niet aan mee. De rest viel vreselijk door de mand.
In combinatie met minder mondige mensen kan hij als een bulldozer overkomen.quote:Op zaterdag 18 november 2023 08:51 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Strategie of niet, hij is totaal niet empathisch genoeg om een goede talkshowhost te zijn. Probeert ook veel te verbeten het mannetje te zijn wat dan juist tegen hem gaat werken.
In de setting van VI gaat het prima maar op eigen benen is het geen succes. Wat al gebleken is bij al zijn (zelfstandige) programma's die vaak al snel van de buis verdwenen.
Ik denk dat er vele mensen zijn die nu vinden dat Yesilgoz wel naar tevredenheid kan luisteren naar de problemen waar mensen mee zitten en daar een acceptabel antwoord op kan geven. Dat is ook de hele campagne die ze nu voeren. 'ik sta aan jouw kant' kotsquote:Op zaterdag 18 november 2023 07:44 schreef wpor het volgende:
[..]
Lekker laten gaan, want dit heeft toch niemand goed gedaan?
Mwoah, gisteren bij OP1 was het voor Timmermans ook zweten geblazen toen Omtzigt hem alle hoeken van de spreekwoordelijk fiscale kamer liet zijn. En dat was echt wel een PvdA minded omgeving.quote:Op zaterdag 18 november 2023 03:34 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
En dat vond je alleen van Timmermans?! Nou oké, maar ik vond de enige die zich een beetje onttrok aan het jij-bak sfeertje bewust gecreëerd door het SBS team alleen Pieter Omtzigt. Daarbij vond ik van de rest Timmermans, die de enige was met louter politieke tegenstanders, een regie alsook een publiek dat hem ronduit vijandig was gestemd, onder die condities niet eens zo verkeerd uit de verf komen. Al verwacht ik niet dat men dat hier, waar men immers een redelijke aansluiting vindt bij die genoemde afkeer van Timmermans, dat zal beamen.
Wat lul jij nou. EO en WNL. Als er iemand op zijn plek is in zo'n rechts religieus conservatieve omgeving dan is het Omtzigt. Toegegeven dat Omtzigt nu (eindelijk) wel een keer de inhoud in ging en dat Timmermans alleen bij idealen bleef. Al moet ik wel zeggen dat Omtzigt af en toe vrij betweterig werd toen hij zaken ging uitleggen die iedereen wel snapt, gewoon om even beter over te komen dan Timmermans. Bottom line, Omtzigt kwam hier debate technisch beter uit naar voren, maar dat betekent nog niet dat zijn standpunten ook deugen.quote:Op zaterdag 18 november 2023 10:59 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Mwoah, gisteren bij OP1 was het voor Timmermans ook zweten geblazen toen Omtzigt hem alle hoeken van de spreekwoordelijk fiscale kamer liet zijn. En dat was echt wel een PvdA minded omgeving.
EO is niet rechts. Maar goed.quote:Op zaterdag 18 november 2023 12:15 schreef Sephael het volgende:
[..]
Wat lul jij nou. EO en WNL. Als er iemand op zijn plek is in zo'n rechts religieus conservatieve omgeving dan is het Omtzigt. Toegegeven dat Omtzigt nu (eindelijk) wel een keer de inhoud in ging en dat Timmermans alleen bij idealen bleef. Al moet ik wel zeggen dat Omtzigt af en toe vrij betweterig werd toen hij zaken ging uitleggen die iedereen wel snapt, gewoon om even beter over te komen dan Timmermans. Bottom line, Omtzigt kwam hier debate technisch beter uit naar voren, maar dat betekent nog niet dat zijn standpunten ook deugen.
WNL wel, en EO is religieus en conservatief. Past precies allemaal bij Omtzigt.quote:Op zaterdag 18 november 2023 12:19 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
EO is niet rechts. Maar goed.
Volgens mij heeft Omtzigt niet echt controversiële standpunten die openlijk betwist worden.
Ja en bij SBS6 zitten zeker nauwelijks VVD/BBB/PVV kiezers?quote:Op zaterdag 18 november 2023 12:32 schreef Sephael het volgende:
[..]
WNL wel, en EO is religieus en conservatief. Past precies allemaal bij Omtzigt.
Zegt verder niets over het gesprek dat gevoerd werd, maar je stelling dat het een PvdA kliek was slaat echt helemaal nergens op.
Iedereen deed daar aan mee, ook Omtzigt.quote:Op zaterdag 18 november 2023 07:05 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Eigenlijk vond ik het wel verhelderend met dat gekakel door elkaar. Alleen Omtzigt deed daar niet aan mee. De rest viel vreselijk door de mand.
Hou je nou echt vol dat de PvdA achterban zich thuis voelt bij WNL en EO? Dan snap je het niet helemaal.quote:Op zaterdag 18 november 2023 12:35 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja en bij SBS6 zitten zeker nauwelijks VVD/BBB/PVV kiezers?
Niet gezien, zal het even terugkijken.quote:Op zaterdag 18 november 2023 10:59 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Mwoah, gisteren bij OP1 was het voor Timmermans ook zweten geblazen toen Omtzigt hem alle hoeken van de spreekwoordelijk fiscale kamer liet zijn. En dat was echt wel een PvdA minded omgeving.
Ik vind het eerlijk gezegd ook geen handige uitspraak. Werkt polarisatie voor mijn gevoel alleen in de hand en wat win je ermee...quote:
Paniekvoetbal. Proberen hiermee kiezers te winnen.quote:Op zaterdag 18 november 2023 22:53 schreef NLGooner het volgende:
[..]
Ik vind het eerlijk gezegd ook geen handige uitspraak. Werkt polarisatie voor mijn gevoel alleen in de hand en wat win je ermee...
FvD en PVV zijn extreemrechts, de andere partijen vallen daar niet of net niet onder.quote:Op zondag 19 november 2023 00:33 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Paniekvoetbal. Proberen hiermee kiezers te winnen.
Alleen maakt het niet echt indruk meer, want bijna de halve kamer is dan wel te beschouwen als extreemrechts omdat die in meer of mindere mate op thema's als asiel, soevereiniteit, en klimaat genuanceerder denken dan Jetten. Dan is NSC, FVD, JA21, SGP en BBB ook wel onder die noemer te scharen. Niet serieus.
quote:Op zaterdag 18 november 2023 23:39 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Jetten heeft best gelijk maar hij is zo slecht in rechtstreeks debatteren dat hij de interactie gewoon verliest. Hij probeert steeds te winnen door middel van debattrucs (dit lukt hem niet geweldig) terwijl je hem juist inhoudelijk best kunt pakken. Dat doet een Timmermans Wilders of Omtzigt toch beter.
SBSquote:Op zondag 19 november 2023 23:41 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[ afbeelding ]
Gemaakt in juli in een vliegtuig naar Hongarije. Wilders kende de mevrouw dus gewoon. Wel heel toevallig dat ze in de studio zat en Wilders precies bij haar bijdrage iets meldt over eigen risico. Dat ze online de PVV-fan uithangt en volgens haar profiel twee keer per jaar op vakantie gaat (terwijl ze "niet kon wachten") laten we even ter zijde.
Dat is toch die mevrouw die haar eigen risico niet kon betalen?quote:Op zondag 19 november 2023 23:41 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[ afbeelding ]
Gemaakt in juli in een vliegtuig naar Hongarije. Wilders kende de mevrouw dus gewoon. Wel heel toevallig dat ze in de studio zat en Wilders precies bij haar bijdrage iets meldt over eigen risico. Dat ze online de PVV-fan uithangt en volgens haar profiel twee keer per jaar op vakantie gaat (terwijl ze "niet kon wachten") laten we even ter zijde.
Verbaasd me niks dat het publiek soms doorgestoken kaart bij de dabatten is.quote:Op zondag 19 november 2023 23:41 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[ afbeelding ]
Het vertrouwen in dingen wordt wel steeds minder zo. Jammer.quote:Op zondag 19 november 2023 23:41 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[ afbeelding ]
ACHquote:Op zondag 19 november 2023 23:41 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[ afbeelding ]
Dus Wilders kent iedereen waarmee hij op de foto is gegaan persoonlijk ?quote:Op zondag 19 november 2023 23:41 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[ afbeelding ]
Wat ontzettond toevallig allemaal.quote:Op maandag 20 november 2023 11:20 schreef Madhouse11 het volgende:
[..]
Dus Wilders kent iedereen waarmee hij op de foto is gegaan persoonlijk ?
Ik ken de mevrouw in kwestie. Haar financiële situatie is discutabel inderdaad, maar ze doet met haar stichting ook heel goed werk voor mensen die echt in de problemen zitten. Ze zat daar ook namens haar stichting, niet vanwege de PVV, jammer dat het over haar ging niet over die hele grote groep mensen.
Het ziet er op deze manier vooral uit als een hinderlaag om de Timmermans aan te vallen en de PVV gratis te laten scoren, terwijl de VVD toch echt verantwoordelijk is voor haar situatie. Zelfs de schijn van zo'n samenspel moet je als opzetter van een debat niet willen, maar nu blijkt dat het echt aan alle kanten riekt.quote:Op maandag 20 november 2023 11:20 schreef Madhouse11 het volgende:
[..]
Ik ken de mevrouw in kwestie. Haar financiële situatie is discutabel inderdaad, maar ze doet met haar stichting ook heel goed werk voor mensen die echt in de problemen zitten. Ze zat daar ook namens haar stichting, niet vanwege de PVV, jammer dat het over haar ging niet over die hele grote groep mensen.
Wat bedoel je met discutabel? Penibel of dat zij voldoende middelen heeft en haar een hoog of laag eigenrisico sowieso niet boeit?quote:Op maandag 20 november 2023 11:20 schreef Madhouse11 het volgende:
[..]
quote:Op maandag 20 november 2023 16:21 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Het ziet er op deze manier vooral uit als een hinderlaag om de Timmermans aan te vallen en de PVV gratis te laten scoren, terwijl de VVD toch echt verantwoordelijk is voor haar situatie. Zelfs de schijn van zo'n samenspel moet je als opzetter van een debat niet willen, maar nu blijkt dat het echt aan alle kanten riekt.
Als je de reacties op Twitter bekijkt weet PVV Zaandam gelijk te melden dat ze in het vliegtuig zat voor familiebezoek in Hongarije. Dus er lijkt ook echt meer een band te zijn met de partij dan enkel een fan van Wilders die hem toevallig een keer was tegen gekomen.quote:Op zondag 19 november 2023 23:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat is toch die mevrouw die haar eigen risico niet kon betalen?
Linkje?quote:Op maandag 20 november 2023 16:51 schreef kipknots het volgende:
[..]
Als je de reacties op Twitter bekijkt weet PVV Zaandam gelijk te melden dat ze in het vliegtuig zat voor familiebezoek in Hongarije. Dus er lijkt ook echt meer een band te zijn met de partij dan enkel een fan van Wilders die hem toevallig een keer was tegen gekomen.
Thanks.quote:Op maandag 20 november 2023 16:57 schreef kipknots het volgende:
[..]
Moest even zoeken, had het eerder gezien. Is de PVV Zaanstad ipv Zaandam:
[ twitter ]
Ja ik zag ook al waar ze woonde en wat ze deed.quote:Op maandag 20 november 2023 17:01 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Ik heb expres niet gelinkt naar bepaalde tweets omdat daar ook naar haar persoonlijke Facebook werd gelinkt. Die stond op openbaar (nu verwijderd zo te zien), maar toch. Je zag op d'r socials gewoon dat ze een PVV-fan was en dat ze twee keer per jaar vakantie viert.
Het punt is ook niet zo zeer of zij nu een leugenaar is of niet (dat maakt zelfs weinig uit), het kwalijke is vooral dat het vooropgezet spel leek om de PVV en VVD te helpen (en Timmermans de sabotteren). En dat het heeft gewerkt, want door dit debat is Geert flink gestegen in de peilingen.
quote:Op maandag 20 november 2023 17:05 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja ik zag ook al waar ze woonde en wat ze deed.
Blijbkaar hadden dat meer in de gaten..
ja, ik vind persoonlijk ook de reactie van de PVV interessant. Ik heb best wat waardering voor het vrijwilligerswerk dat ze zou doen en gun haar ook van harte haar twee vakanties. Maar de vraag of het vooropgezet spel is komt bij mij ook wel naar boven.quote:Op maandag 20 november 2023 17:01 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Ik heb expres niet gelinkt naar bepaalde tweets omdat daar ook naar haar persoonlijke Facebook werd gelinkt. Die stond op openbaar (nu verwijderd zo te zien), maar toch. Je zag op d'r socials gewoon dat ze een PVV-fan was en dat ze twee keer per jaar vakantie viert.
Het punt is ook niet zo zeer of zij nu een leugenaar is of niet (dat maakt zelfs weinig uit), het kwalijke is vooral dat het vooropgezet spel leek om de PVV en VVD te helpen (en Timmermans de sabotteren). En dat het heeft gewerkt, want door dit debat is Geert flink gestegen in de peilingen.
Ik gun iedereen 10 vakanties per jaar maar dan niet klagen dat je je eigen risico niet kan betalen want dat gaat er bij mij dan niet in.quote:Op maandag 20 november 2023 17:24 schreef kipknots het volgende:
[..]
[..]
ja, ik vind persoonlijk ook de reactie van de PVV interessant. Ik heb best wat waardering voor het vrijwilligerswerk dat ze zou doen en gun haar ook van harte haar twee vakanties. Maar de vraag of het vooropgezet spel is komt bij mij ook wel naar boven.
Ze fokt dure raskatten, dat hoeft niet super winstgevend te zijn maar kosten daarvan zijn ook net mals. Haar man heeft volgens mij gewoon een baan. Vaak pochen op Facebook met dagjes weg, dan heb je de schijn wel een beetje tegen. Ze staat graag in de belangstelling, gaat vaker naar TV uitzending en haar kinderen werden er ook in betrokken. Pietertje, kom maar even wisselen bijvoorbeeld.quote:Op maandag 20 november 2023 16:44 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat bedoel je met discutabel? Penibel of dat zij voldoende middelen heeft en haar een hoog of laag eigenrisico sowieso niet boeit?
Het is wel opmerkelijk dat zowel VVD als PVV een vragensteller hadden die beide al betrokken zijn bij de partij. Dat riekt toch een beetje naar vooropgezet plan, al is dat helemaal niets nieuws in de media.quote:Op maandag 20 november 2023 17:28 schreef Madhouse11 het volgende:
[..]
Ze fokt dure raskatten, dat hoeft niet super winstgevend te zijn maar kosten daarvan zijn ook net mals. Haar man heeft volgens mij gewoon een baan. Vaak pochen op Facebook met dagjes weg, dan heb je de schijn wel een beetje tegen. Ze staat graag in de belangstelling, gaat vaker naar TV uitzending en haar kinderen werden er ook in betrokken. Pietertje, kom maar even wisselen bijvoorbeeld.
En zoals gezegd is het jammer, want met haar Stichting wordt veel goed werk verricht. Ik denk oprecht niet dat ze door de PVV is meegesleurd, maar wel jammer dat ze het op zichzelf betrok.
Ah zo.quote:Op maandag 20 november 2023 17:28 schreef Madhouse11 het volgende:
[..]
Wat bedoel je met discutabel? Penibel of dat zij voldoende middelen heeft en haar een hoog of laag eigenrisico
Pieter Jan heeft zich waarschijnlijk doodgeschaamd voor de wanprestatie van zijn zoon, die dacht dat moet beterquote:
quote:Op maandag 20 november 2023 18:33 schreef Caland het volgende:
Je premium account (abo) verloopt op 21-11-2023 18:24. Als je ongestoord verder wilt gaan, verleng dan op tijd! Je kunt hier meteen verlengen!
En de roverheid doet niks @:zipportal
NIKS.quote:Systeemnotificatie
20-11-2023 @ 18:31:17
Je premium account (abo) verloopt op 21-11-2023 18:27. Als je ongestoord verder wilt gaan, verleng dan op tijd! Je kunt hier meteen verlengen!
Blijven donerenquote:Op maandag 20 november 2023 18:33 schreef Caland het volgende:
Je premium account (abo) verloopt op 21-11-2023 18:24. Als je ongestoord verder wilt gaan, verleng dan op tijd! Je kunt hier meteen verlengen!
En de roverheid doet niks @:zipportal
Onderbuikgevoel. MOET GEWOON NEDERLANDS!!!quote:Op maandag 20 november 2023 18:34 schreef timmmmm het volgende:
Ik begrijp niet waarom ze zoveel aandacht geven aan de taal op universiteiten. Dat interesseert de gemiddelde Nederlander toch niks, in ieder geval niet in de mate waarin het aandacht krijgt in deze verkiezing
Waar denk je dat die studenten gaan wonen en met wie ze concurreren voor een kamer?quote:Op maandag 20 november 2023 18:34 schreef timmmmm het volgende:
Ik begrijp niet waarom ze zoveel aandacht geven aan de taal op universiteiten. Dat interesseert de gemiddelde Nederlander toch niks, in ieder geval niet in de mate waarin het aandacht krijgt in deze verkiezing
De nadruk ligt dan ook meer op het binnenhalen van buitenlandse studentenquote:Op maandag 20 november 2023 18:34 schreef timmmmm het volgende:
Non-issue inderdaad. Dan zijn arbeidsmigranten veel belangrijker om over te praten.quote:Op maandag 20 november 2023 18:34 schreef timmmmm het volgende:
Het is een middel om het hier minder aantrekkelijk te maken voor buitenlandse studenten.quote:Op maandag 20 november 2023 18:34 schreef timmmmm het volgende:
Je kan natuurlijk ook gewoon kennisimmigratie weren als je kennismigratie wil weren in plaats van je te bemoeien met de taal op de universiteit.quote:Op maandag 20 november 2023 18:35 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Waar denk je dat die studenten gaan wonen en met wie ze concurreren voor een kamer?
Non issue omdat jij geen student bent misschien. Als je een Nederlandse student bent en je kan geen kamer vinden omdat er zoveel uit het buitenland komen dan is het wel een issue.quote:Op maandag 20 november 2023 18:36 schreef BobW het volgende:
[..]
Non-issue inderdaad. Dan zijn arbeidsmigranten veel belangrijker om over te praten.
Het is een gereedschap. Als het in het Nederlands is komen er minder buitenlandse studenten, zo moeilijk is dat verband toch niet te zien?quote:Op maandag 20 november 2023 18:36 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Je kan natuurlijk ook gewoon kennisimmigratie weren als je kennismigratie wil weren in plaats van je te bemoeien met de taal op de universiteit.
Dat heb ik met Geert, want die vind ik stom!quote:Op maandag 20 november 2023 18:38 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dit heb ik met Timmermans. Wat is dat een lulletje rozenwater
Ik vind Timmermans wel sympathiek alleen niet zo sterk in het debat.quote:Op maandag 20 november 2023 18:38 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dit heb ik met Timmermans. Wat is dat een lulletje rozenwater
Iddquote:Op maandag 20 november 2023 18:41 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Robbie is wel zeldzaam op dreef vandaag.
Hij is opeens zelfverzekerd geworden nu hij een topsporter neukt.quote:Op maandag 20 november 2023 18:41 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Die gaat nog wel wat stemmen pakken van Timmermans (gelukkig)quote:Op maandag 20 november 2023 18:41 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Altijd wel een goede debater toch.quote:Op maandag 20 november 2023 18:41 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Niemand boeit z’n gelul over klimaat.quote:
Nou ja vroeger was het robot Jetten. Die is wel gegroeid hoorquote:Op maandag 20 november 2023 18:43 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Altijd wel een goede debater toch.
Zijn laatste stuiptrekkingenquote:Op maandag 20 november 2023 18:41 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Verstandige mensen zijn 100% antiboer, maar ik moet wel wel zeggen dat ik het altijd fijn vind dat ze zo recht door zee is. Als Omtzigt zijn plannen zou hebben met haar toon ipv zijn betweterige verongelijkte toontje, zou ie met afstand de grootste zijn denk ikquote:Op maandag 20 november 2023 18:45 schreef Caland het volgende:
Carolien is die ietwat domme tante die op een verjaardag overal een mening over heeft maar constant poep praat
Die kunnen prima naar China inderdaad.quote:Op maandag 20 november 2023 18:47 schreef Bocaj het volgende:
Varkensflats etc mogen wel weg idd. Toch?
Heb liever Rob dan Frans mocht het zover komen.quote:
Ik vind Rob ook sympathieker dan Frans jaquote:Op maandag 20 november 2023 18:48 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Heb liever Rob dan Frans mocht het zover komen.
Graag.quote:Op maandag 20 november 2023 18:47 schreef Bocaj het volgende:
Varkensflats etc mogen wel weg idd. Toch?
Ach achquote:Op maandag 20 november 2023 18:43 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Niemand boeit z’n gelul over klimaat.
Ze denken dat zodra het niet over asielzoekers gaat mensen overstappen naar links(er). Gebeurt niet.quote:
dat krijg je met incompetentie. Valt zo vaak door de mand.quote:Op maandag 20 november 2023 18:51 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Lieve vrouw die Caroline maar dit soort debatten zijn niet haar ding.
Bepaal jij niet!quote:Op maandag 20 november 2023 18:51 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ze denken dat zodra het niet over asielzoekers gaat mensen overstappen naar links(er). Gebeurt niet.
Ligt het daar bij Timmermans ook aan, waarom hij zo slecht overkomt in het debat?quote:Op maandag 20 november 2023 18:51 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
dat krijg je met incompetentie. Valt zo vaak door de mand.
Correct.quote:
Die zijn vaak nog te naief. Maar ze hebben zelf ook met de problemen te maken uiteraard.quote:Op maandag 20 november 2023 18:52 schreef timmmmm het volgende:
Ik vind die verhalen van kinderen hopeloos oninteressant.
Nee, dat komt doordat je hem niet mag.quote:Op maandag 20 november 2023 18:52 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ligt het daar bij Timmermans ook aan, waarom hij zo slecht overkomt in het debat?
nee, die heeft nog wel de kennis. Dat is denk ik een stukje arrogantie en denken dat je er al bent.quote:Op maandag 20 november 2023 18:52 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ligt het daar bij Timmermans ook aan, waarom hij zo slecht overkomt in het debat?
We blijven zitten met de shit.quote:
Dan zijn er veel mensen die hem niet mogen, want de media oordelen ook allemaal kritisch over zijn debateerskillsquote:Op maandag 20 november 2023 18:53 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Nee, dat komt doordat je hem niet mag.
De meeste mensen zitten niet te wachten op een volgevreten iemand die ver van de problemen in de maatschappij heeft gestaan en bezig was met idealistisch klimaatbeleidquote:Op maandag 20 november 2023 18:53 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Nee, dat komt doordat je hem niet mag.
De volgevreten miljonair die het eerlijker wilquote:Op maandag 20 november 2023 18:58 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
De meeste mensen zitten niet te wachten op een volgevreten iemand die ver van de problemen in de maatschappij heeft gestaan en bezig was met idealistisch klimaatbeleid
Als ze met feiten om haar oren wordt geslagen gaat ze dat weglachen, geleerd van de meester.quote:
Hij zegt niet miljonair te zijn...quote:Op maandag 20 november 2023 18:59 schreef timmmmm het volgende:
[..]
De volgevreten miljonair die het eerlijker wil
Dan ben je of miljonair of een debielquote:Op maandag 20 november 2023 19:01 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Hij zegt niet miljonair te zijn...3 ton netto per jaar verdiend 10 jaar....
Premier onwaardigquote:Op maandag 20 november 2023 19:04 schreef Caland het volgende:
Yesilgoz vertelt weer eens onwaarheden.
Nou ja het is wel zo dat vakantie in eigen land duurder maakt, mensen toch weer gaan vliegen.quote:Op maandag 20 november 2023 19:04 schreef Bocaj het volgende:
van 9 naar 21 procent (belasting) voor je vakantie vind ik niet zo raar, toch?
Het lullige was alleen dan hij na de verkiezingen linksaf ging....quote:Op maandag 20 november 2023 19:04 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Je kunt zeggen wat je wil over Mark, hij was echt heer en meester in debatten. Hij was zelfs iemand als Geert dertien jaar verbaal de baas, toch knap.
Ik zou eerder VVD stemmen als Rutte was gebleven dan nu met deze 'dame'quote:Op maandag 20 november 2023 19:04 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Je kunt zeggen wat je wil over Mark, hij was echt heer en meester in debatten. Hij was zelfs iemand als Geert dertien jaar verbaal de baas, toch knap.
Niet als je het Europees aanpakt, en veel multinationals maken ook graag gebruik van de Nederlandse voorzieningen, ook als ze meer moeten betalen dan voorheen.quote:Op maandag 20 november 2023 19:06 schreef timmmmm het volgende:
Die stallen hun vermogen gewoon elders Frans, die pak je niet.
Dat is wel een pré voor een goed debat ja. Donderdag was dat een aanfluiting.quote:Op maandag 20 november 2023 19:09 schreef Gehrman het volgende:
Goede debatleider eens een keer voor de verandering.
Mag zeker ook gezegd worden ja. Een verademing.quote:Op maandag 20 november 2023 19:09 schreef Gehrman het volgende:
Goede debatleider eens een keer voor de verandering.
True maar ook wel vermakelijk.quote:Op maandag 20 november 2023 19:09 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Dat is wel een pré voor een goed debat ja. Donderdag was dat een aanfluiting.
Eens. Timmerftans eindigde vooral sterk, Omtzigt vond ik heel inhoudelijk en duidelijk met zijn plannen. Jetten kwam goed over en stond voor zijn partij (al is dat absoluut niet mijn partij). Yesilgöz zoals gezegd heel zwak.quote:Op maandag 20 november 2023 19:11 schreef Urquhart het volgende:
Omtzigt en Jetten sprongen er wel uit. Timmermans kwam ook een stuk beter over
Of te tuuterequote:Op maandag 20 november 2023 19:15 schreef Caland het volgende:
Yesilgoz komt echt alleen maar sterk over wanneer ze voorbereid een éénrichtingsgesprek kan aangaan. In elke andere situatie begint ze vals om zich heen te slaan.
Timmermans had geen gelijk.quote:Op maandag 20 november 2023 19:16 schreef henkklaas1994 het volgende:
Pfoe Dilan zakt echt flink door het ijs. Timmermans had volledig gelijk met de doorberekeningen van CPB. VVD bezuinigd en plukt juist van de middeninkomen in tegenstelling tot GL/PVDA. Niet dat ik op laatstgenoemde zal stemmen hoor, maar Dilan zat echt glashard te liegen…
Maar dat is nooit doorgerekend.quote:Op maandag 20 november 2023 19:17 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Timmermans had geen gelijk.
Zijn programma is gebasseerd op inkomsten (heffing op eigen vermogen bedrijven) die nooit gerealiseerd zullen worden. Sterker nog: geen enkel land heeft een dergelijke heffing.
Dit kan ook écht niet. Dit is gewoon onmogelijk, zo maak je echt de hele economie kapot.quote:Op maandag 20 november 2023 19:17 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zijn programma is gebasseerd op inkomsten (heffing op eigen vermogen bedrijven) die nooit gerealiseerd zullen worden. Sterker nog: geen enkel land heeft een dergelijke heffing.
Jawel hoor. Die data hebben ze zelf aangeleverd bij het CPB.quote:Op maandag 20 november 2023 19:30 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Maar dat is nooit doorgerekend.
Dat willen zij ook niet, en dat kan ook niet. Ga je eigenvermogen belasten dan wordt dat teruggetrokken en wordt er kapitaal beschikbaar gesteld tegen een rente. Een rente die wél aftrekbaar isquote:Op maandag 20 november 2023 19:34 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dit kan ook écht niet. Dit is gewoon onmogelijk, zo maak je echt de hele economie kapot.
Normale, verstandige ondernemers houden een buffer aan voor als er iets mis gaat. De bedrijven in de geraakte sectoren die dat gedaan hebben zijn de bedrijven die de coronacrisis doorgekomen zijn en niet failliet gegaan zijn.
Ik begrijp niet waarom ooit iemand bedrijven zou willen aanmoedigen minder eigen vermogen aan te houden, dan heb je het écht niet begrepen
En zo manipuleer je die modelletjes en kan je ermee koketteren dat je zo goed bent voor de economie terwijl je die kapot zo maken als je plannen daadwerkelijk uitgevoerd wordenquote:Op maandag 20 november 2023 19:43 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat willen zij ook niet, en dat kan ook niet. Ga je eigenvermogen belasten dan wordt dat teruggetrokken en wordt er kapitaal beschikbaar gesteld tegen een rente. Een rente die wél aftrekbaar is
Het is gewoon gratis bier en zware shage
kKijk cpb moet geen politiek gaan bedrijven, maar als het duidelijk manipulatie is dan moet je dat aangeven en daarop een correctie doen.quote:Op maandag 20 november 2023 19:46 schreef timmmmm het volgende:
[..]
En zo manipuleer je die modelletjes en kan je ermee koketteren dat je zo goed bent voor de economie terwijl je die kapot zo maken als je plannen daadwerkelijk uitgevoerd worden
De hoofdreden dat die doorrekeningen onzin zijn
Jetten komt tegenwoordig überhaupt goed over. Pre-Kaag moest 'ie nog even rijpen.quote:Op maandag 20 november 2023 19:13 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Jetten kwam goed over en stond voor zijn partij (al is dat absoluut niet mijn partij).
Of het nu zal kunnen of niet, het staat in zijn programma, daar liegt hij niet over. Ook de cijfers uit het VVD programma die hij noemt zijn feitelijk. Yesilgöz heeft een paar keer grof staan liegen, helemaal toen ze niks beters wist te bedenken dan dat bepaalde inkomens 100% belast gaan wordenquote:Op maandag 20 november 2023 19:17 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Jetten draait echt uitstekend ja, die heeft in ieder geval een goede bodem gelegd voor toekomstige campagnes.quote:Op maandag 20 november 2023 20:18 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Jetten komt tegenwoordig überhaupt goed over. Pre-Kaag moest 'ie nog even rijpen.
Ik stem er niet op, maar er zitten best aantrekkelijke punten in het verkiezingsprogramma. Sowieso het medisch/ethische deel. Het geheel is alleen meer voor hoogopgeleide types waar veel mee zit bedoeld.
D66 zegt altijd precies wat de kiezer wil horen, vooral in verkiezingstijd. Maar als ze de macht hebben, worden ze altijd VVD-light en geven ze alles weg aan hun 'grote broer'. Als iemand het graaien, die eeuwige marktwerking en de burger naaien hadden kunnen stoppen dan waren zij het wel. Maar nee op het pluche blijven zitten door de VVD te paaien was na verkiezingstijd altijd weer belangrijker.quote:Op maandag 20 november 2023 20:18 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Jetten komt tegenwoordig überhaupt goed over. Pre-Kaag moest 'ie nog even rijpen.
Ik stem er niet op, maar er zitten best aantrekkelijke punten in het verkiezingsprogramma. Sowieso het medisch/ethische deel. Het geheel is alleen meer voor hoogopgeleide types waar veel mee zit bedoeld.
En dat was overigens ook al zo met Balkenende, dat D66 gewoon zijn ziel verkocht om maar mee te mogen doen.quote:Op maandag 20 november 2023 20:39 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
D66 zegt altijd precies wat de kiezer wil horen, vooral in verkiezingstijd. Maar als ze de macht hebben, worden ze altijd VVD-light en geven ze alles weg aan hun 'grote broer'. Als iemand het graaien, die eeuwige marktwerking en de burger naaien hadden kunnen stoppen dan waren zij het wel. Maar nee op het pluche blijven zitten door de VVD te paaien was na verkiezingstijd altijd weer belangrijker.
Kortom ze zeggen goeie dingen, maar ik vertrouw ze gewoon niet meer.
Mwah net dat debat even bekeken. De naïviteit blijft er vanaf stralen.quote:Op maandag 20 november 2023 20:18 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Omtzigt had voorgesteld het BTW-tarief op hotels te verhogen, om dat geld vervolgens te gebruiken om de accijns op het gas te verlagen.quote:Op maandag 20 november 2023 19:16 schreef henkklaas1994 het volgende:
Pfoe Dilan zakt echt flink door het ijs. Timmermans had volledig gelijk met de doorberekeningen van CPB. VVD bezuinigd en plukt juist van de middeninkomen in tegenstelling tot GL/PVDA. Niet dat ik op laatstgenoemde zal stemmen hoor, maar Dilan zat echt glashard te liegen…
Dat denk ik al vanaf dag 1 bij het zien van dat harde kopje met die koude ogen.quote:Op dinsdag 21 november 2023 01:30 schreef Tourniquet het volgende:
[ twitter ]
Dit dus, oneerlijk en minachtend. Gewoon eigenlijk een onprettig persoon dus.
Ze stond er behoorlijk arrogant bij inderdaad. Al ben ik bepaald niet objectief wat dat betreft.quote:Op dinsdag 21 november 2023 04:10 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Dat denk ik al vanaf dag 1 bij het zien van dat harde kopje met die koude ogen.
Probeer nog een beetje optimistisch te blijven beste manquote:Op dinsdag 21 november 2023 07:17 schreef asco het volgende:
Ik heb gisteren ook maar weer eens gekeken.
Vooraf wel zin in deze verkiezingen maar al vroeg afgehaakt, kon het niet meer aanzien.
Maar gisteren was weer een mooie bevestiging dat ik er heilig van overtuigd ben dat de huidige problemen in dit land nog maar in de kinderschoenen staan. En die poppetjes zullen dat diep van binnen ook wel weten, net als de vele afhakers.
Gelukkig was ik een doemdenker van het eerste uur en heb ik mijn leven zo ingericht dat ik er warmpjes bij zit en probleemloos weg kan trekken naar andere oorden zou de nood aan de man zijn. Ik hoop nog steeds mijn tijd uit te zitten maar de werkelijkheid begint het doemdenken van weleer in te halen.
Dit typen heeft je meer gekost dan even googlen.Maar goed, antwoord op je vraag: ja.quote:Op dinsdag 21 november 2023 18:18 schreef tompsv18 het volgende:
Is er al wat meer info bekend over de debatten vanavond? Wie doen er mee om 19:00u? Wie doen er mee om 20:30u? Wie tegen wie? Onderwerpen?
Ik kon het zo niet vinden helaas, maar oké bedankt voor niets.quote:Op dinsdag 21 november 2023 18:20 schreef wpor het volgende:
[..]
Dit typen heeft je meer gekost dan even googlen.Maar goed, antwoord op je vraag: ja.
Kleine partijenquote:Op dinsdag 21 november 2023 18:18 schreef tompsv18 het volgende:
Is er al wat meer info bekend over de debatten vanavond? Wie doen er mee om 19:00u? Wie doen er mee om 20:30u? Wie tegen wie? Onderwerpen?
Bedankt Hansquote:Op dinsdag 21 november 2023 18:22 schreef Caland het volgende:
[..]
Kleine partijen
Grote partijen
Ja, er zijn onderwerpen.
Je premium account (abo) verloopt op 21-11-2023 18:27. Als je ongestoord verder wilt gaan, verleng dan op tijd! Je kunt hier meteen verlengen!quote:Op dinsdag 21 november 2023 18:22 schreef Caland het volgende:
[..]
Kleine partijen
Grote partijen
Ja, er zijn onderwerpen.
Ik heb vanmiddag gegoogled en de eerste hit had antwoord op al jouw vragen, vandaar. Maar nu kan ik het ineens ook niet meer zo makkelijk vinden. Excuus.quote:Op dinsdag 21 november 2023 18:21 schreef tompsv18 het volgende:
[..]
Ik kon het zo niet vinden helaas, maar oké bedankt voor niets.
Die had ik gelezen idd, maar meestal wordt een indeling gemaakt wie tegen wie bij ieder onderwerp en welke partijen meedoen bij het debat met kleinere partijen.quote:Op dinsdag 21 november 2023 18:24 schreef Frozen-assassin het volgende:
https://nos.nl/collectie/(...)nd-slotdebat-bij-nos
Hier info
CDA erbij.quote:Op dinsdag 21 november 2023 18:26 schreef phpmystyle het volgende:
NSC PVDA VVD ook geen meerderheid meer in de peilingen.
No shitquote:Op dinsdag 21 november 2023 18:45 schreef mabo11 het volgende:
Wat een spanning om te kijken of FvD bij de kleine of grote partijen hoort.
Edit: Bij de kleine dus
Dat was nou niet echt verrassendquote:Op dinsdag 21 november 2023 18:45 schreef mabo11 het volgende:
Wat een spanning om te kijken of FvD bij de kleine of grote partijen hoort.
Edit: Bij de kleine dus
Die klopt desnoods wel weer elders aan..quote:Op dinsdag 21 november 2023 19:03 schreef superniger het volgende:
Zien we Joost Eenmans terug na 22 November?
Welkom broquote:
Kun je ook beter op gaan zittenquote:
Hij was met stomheid geslagen!quote:Op dinsdag 21 november 2023 19:07 schreef Paul het volgende:
Zeggen dat het stom is dat baudet is geslagen
Gaat ook niet vaak meer gebeurenquote:
Ik heb ook nog geen debatten gezien inderdaad.quote:
Gaan mensen echt stemmen op iemand omdat die gene is geslagen?quote:Op dinsdag 21 november 2023 19:10 schreef Harvest89 het volgende:
Hopelijk wat stemmertjes van PVV/VVD naar Thierry.
Weet Baudet daar wat van? Gaat Fajdek weer falen volgend jaar?quote:Op dinsdag 21 november 2023 19:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik vind hem leuker als hij doceert over Kogelslingeren
A man can dream.quote:Op dinsdag 21 november 2023 19:10 schreef Momo het volgende:
[..]
Gaan mensen echt stemmen op iemand omdat die gene is geslagen?
Ook domme mensen mogen stemmen.quote:Op dinsdag 21 november 2023 19:10 schreef Momo het volgende:
[..]
Gaan mensen echt stemmen op iemand omdat die gene is geslagen?
En dat is voor niemand leukquote:Op dinsdag 21 november 2023 19:11 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
A man can dream.
Minder stemmen naar VVD/PVV betekent Timmermans op 1
Het is Fajdek, ergo, ja.quote:Op dinsdag 21 november 2023 19:11 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Weet Baudet daar wat van? Gaat Fajdek weer falen volgend jaar?
VoorBij1quote:
Als het voor niemand leuk was stond die partij nu op 0 zetels.quote:
Daar verschillen de meningen overquote:
Te veel schandalenquote:
Ja.quote:Op dinsdag 21 november 2023 19:13 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik heb liever Wilders die wint morgen dan de VVD denk ik. Meer mensen die daar last van hebben?
Zolang het die bouwvakker niet is vind ik het bestquote:Op dinsdag 21 november 2023 19:13 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik heb liever Wilders die wint morgen dan de VVD denk ik. Meer mensen die daar last van hebben?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |