Daar hebben we de ASML schwalbe weer. Er is maar één ASML in Nederland en dat neemt 4000 mensen of zo per jaar aan, inlcusief laaggeschoolden die met een high tech stofzuiger in de weer moeten. De meesten zijn gewoon codekloppers op HBO niveau of zo voor gemakzuchtige werkgevers die op de discriminerende belastingkorting leunen.quote:Op vrijdag 17 november 2023 12:45 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Waar haal je vandaan dat ze mogen stemmen? Expats mogen niet stemmen in Nederland voor de 2e Kamer, alleen mensen met een NL paspoort mogen stemmen.
Ze mogen wel kiezen waar ze zich willen vestigen en mensen die bij ASML werken zijn vaak in de gelegenheid om hun werk ook in andere landen te kunnen doen. Ik vermoed dat de jalouzie een rol speelt bij je hateljke opmerkingen.,
Je loopt weer gewoon te fantaseren
En je moet Nederlands spreken om het Nederlands staatsburgerschap te verkrijgen, dus waarom dan dat gelul in het Engels? Het is gewoon kruiperigheid, het verder ontwaarden van het Nederlands staatsburgerschap en het Nederlander zijn, en het negeren van wie er vertegenwoordig moet worden door volksvertegenwoordigers.quote:Op vrijdag 17 november 2023 12:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Je moet de NLse nationaliteit hebben om te stemmen met de TK-verkiezingen.
Vriend, je moet gewoon dimmen met je gelul, jij loopt gewoon leugens te verkopen en dan ga je ook nog eens tegen mensen die je daarop wijzen tekeer?quote:Op vrijdag 17 november 2023 14:16 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Daar hebben we de ASML schwalbe weer. Er is maar één ASML in Nederland en dat neemt 4000 mensen of zo per jaar aan, inlcusief laaggeschoolden die met een high tech stofzuiger in de weer moeten. De meesten zijn gewoon codekloppers op HBO niveau of zo voor gemakzuchtige werkgevers die op de discriminerende belastingkorting leunen.
[..]
En je moet Nederlands spreken om het Nederlands staatsburgerschap te verkrijgen, dus waarom dan dat gelul in het Engels? Het is gewoon kruiperigheid, het verder ontwaarden van het Nederlands staatsburgerschap en het Nederlander zijn, en het negeren van wie er vertegenwoordig moet worden door volksvertegenwoordigers.
Dat is ook gewoon een domme term.quote:Op vrijdag 17 november 2023 13:14 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Je kan tegelijk volk zijn en werkgever zijn van een groot bedrijf![]()
Tja mensen horen dat VVD opkomt voor de hardwerkenden, veel vinden zichzelf hardwerkend en stemmen op hem
Als het maar werktquote:Op vrijdag 17 november 2023 14:51 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat is ook gewoon een domme term.
Iemand die in een gemeentetuintje werkt en elke 10 minuten een sigaretje draait vindt van zichzelf vast ook dat hij "hard werkt".
Niet gekeken, maar SBS kijkers he?quote:
Niet van elke partij klapvee in de studio. Verfrissend.quote:Op vrijdag 17 november 2023 16:24 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Niet gekeken, maar SBS kijkers he?
Dan is het vast Wilders.
Ik ken wel expats die Nederlands staatsburgerschap verkrijgen maar zeker niet goed de Nederlandse taal machtig zijn. Die zeggen zelf dat het eigenlijk wat te makkelijk gaat.quote:Op vrijdag 17 november 2023 14:16 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
En je moet Nederlands spreken om het Nederlands staatsburgerschap te verkrijgen, dus waarom dan dat gelul in het Engels? Het is gewoon kruiperigheid, het verder ontwaarden van het Nederlands staatsburgerschap en het Nederlander zijn, en het negeren van wie er vertegenwoordig moet worden door volksvertegenwoordigers.
Zo, dit is wel een dingetje... Is er niet een autoriteit ofzo die toezicht moet houden op dit soort beïnvloeding van de verkiezingen?quote:
En dat vond je alleen van Timmermans?! Nou oké, maar ik vond de enige die zich een beetje onttrok aan het jij-bak sfeertje bewust gecreëerd door het SBS team alleen Pieter Omtzigt. Daarbij vond ik van de rest Timmermans, die de enige was met louter politieke tegenstanders, een regie alsook een publiek dat hem ronduit vijandig was gestemd, onder die condities niet eens zo verkeerd uit de verf komen. Al verwacht ik niet dat men dat hier, waar men immers een redelijke aansluiting vindt bij die genoemde afkeer van Timmermans, dat zal beamen.quote:Op vrijdag 17 november 2023 22:09 schreef PzKpfw het volgende:
Zit net dat debat van SBS even terug te kijken. Ik dacht dat Timmermans een sterke politicus zou zijn maar die komt niet verder dan kleuterklasniveau 'Hij dit en hij dat'.
Genee kan er dan ook helemaal niets van. Als Derksen stopt dan mag Wilfred voortaan Call TV gaan presenteren.quote:Op vrijdag 17 november 2023 20:25 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Het SBS6-debat was een dieptepunt op meerdere fronten. Wilfred zal wel weer schouderklopjes hebben gehad dat hij het zo goed en luchtig deed allemaal.
Eigenlijk vond ik het wel verhelderend met dat gekakel door elkaar. Alleen Omtzigt deed daar niet aan mee. De rest viel vreselijk door de mand.quote:Op vrijdag 17 november 2023 20:25 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Het SBS6-debat was een dieptepunt op meerdere fronten. Wilfred zal wel weer schouderklopjes hebben gehad dat hij het zo goed en luchtig deed allemaal.
Lekker laten gaan, want dit heeft toch niemand goed gedaan?quote:Op vrijdag 17 november 2023 20:29 schreef Sephael het volgende:
[..]
Zo, dit is wel een dingetje... Is er niet een autoriteit ofzo die toezicht moet houden op dit soort beïnvloeding van de verkiezingen?
Het was strategie.quote:Op zaterdag 18 november 2023 03:48 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Genee kan er dan ook helemaal niets van.
Amen, en het is ook nog een vreselijk pedante lul in het echt.quote:Op zaterdag 18 november 2023 03:48 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Genee kan er dan ook helemaal niets van. Als Derksen stopt dan mag Wilfred voortaan Call TV gaan presenteren.
Alles buiten VI (vnl. door Derksen en in mindere mate Gijp) mislukt dan ook altijd.
Strategie of niet, hij is totaal niet empathisch genoeg om een goede talkshowhost te zijn. Probeert ook veel te verbeten het mannetje te zijn wat dan juist tegen hem gaat werken.quote:Op zaterdag 18 november 2023 08:28 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Het was strategie.
Genee weet precies wat 'ie doet.
Dat gekakel is de tekortkoming van de presentator. Wilfred moet op zo'n moment de regie nemen. Maar die kijkt er lekkerbekkend naar en maakt na afloop een of andere lollige opmerking.quote:Op zaterdag 18 november 2023 07:05 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Eigenlijk vond ik het wel verhelderend met dat gekakel door elkaar. Alleen Omtzigt deed daar niet aan mee. De rest viel vreselijk door de mand.
In combinatie met minder mondige mensen kan hij als een bulldozer overkomen.quote:Op zaterdag 18 november 2023 08:51 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Strategie of niet, hij is totaal niet empathisch genoeg om een goede talkshowhost te zijn. Probeert ook veel te verbeten het mannetje te zijn wat dan juist tegen hem gaat werken.
In de setting van VI gaat het prima maar op eigen benen is het geen succes. Wat al gebleken is bij al zijn (zelfstandige) programma's die vaak al snel van de buis verdwenen.
Ik denk dat er vele mensen zijn die nu vinden dat Yesilgoz wel naar tevredenheid kan luisteren naar de problemen waar mensen mee zitten en daar een acceptabel antwoord op kan geven. Dat is ook de hele campagne die ze nu voeren. 'ik sta aan jouw kant' kotsquote:Op zaterdag 18 november 2023 07:44 schreef wpor het volgende:
[..]
Lekker laten gaan, want dit heeft toch niemand goed gedaan?
Mwoah, gisteren bij OP1 was het voor Timmermans ook zweten geblazen toen Omtzigt hem alle hoeken van de spreekwoordelijk fiscale kamer liet zijn. En dat was echt wel een PvdA minded omgeving.quote:Op zaterdag 18 november 2023 03:34 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
En dat vond je alleen van Timmermans?! Nou oké, maar ik vond de enige die zich een beetje onttrok aan het jij-bak sfeertje bewust gecreëerd door het SBS team alleen Pieter Omtzigt. Daarbij vond ik van de rest Timmermans, die de enige was met louter politieke tegenstanders, een regie alsook een publiek dat hem ronduit vijandig was gestemd, onder die condities niet eens zo verkeerd uit de verf komen. Al verwacht ik niet dat men dat hier, waar men immers een redelijke aansluiting vindt bij die genoemde afkeer van Timmermans, dat zal beamen.
Wat lul jij nou. EO en WNL. Als er iemand op zijn plek is in zo'n rechts religieus conservatieve omgeving dan is het Omtzigt. Toegegeven dat Omtzigt nu (eindelijk) wel een keer de inhoud in ging en dat Timmermans alleen bij idealen bleef. Al moet ik wel zeggen dat Omtzigt af en toe vrij betweterig werd toen hij zaken ging uitleggen die iedereen wel snapt, gewoon om even beter over te komen dan Timmermans. Bottom line, Omtzigt kwam hier debate technisch beter uit naar voren, maar dat betekent nog niet dat zijn standpunten ook deugen.quote:Op zaterdag 18 november 2023 10:59 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Mwoah, gisteren bij OP1 was het voor Timmermans ook zweten geblazen toen Omtzigt hem alle hoeken van de spreekwoordelijk fiscale kamer liet zijn. En dat was echt wel een PvdA minded omgeving.
EO is niet rechts. Maar goed.quote:Op zaterdag 18 november 2023 12:15 schreef Sephael het volgende:
[..]
Wat lul jij nou. EO en WNL. Als er iemand op zijn plek is in zo'n rechts religieus conservatieve omgeving dan is het Omtzigt. Toegegeven dat Omtzigt nu (eindelijk) wel een keer de inhoud in ging en dat Timmermans alleen bij idealen bleef. Al moet ik wel zeggen dat Omtzigt af en toe vrij betweterig werd toen hij zaken ging uitleggen die iedereen wel snapt, gewoon om even beter over te komen dan Timmermans. Bottom line, Omtzigt kwam hier debate technisch beter uit naar voren, maar dat betekent nog niet dat zijn standpunten ook deugen.
WNL wel, en EO is religieus en conservatief. Past precies allemaal bij Omtzigt.quote:Op zaterdag 18 november 2023 12:19 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
EO is niet rechts. Maar goed.
Volgens mij heeft Omtzigt niet echt controversiële standpunten die openlijk betwist worden.
Ja en bij SBS6 zitten zeker nauwelijks VVD/BBB/PVV kiezers?quote:Op zaterdag 18 november 2023 12:32 schreef Sephael het volgende:
[..]
WNL wel, en EO is religieus en conservatief. Past precies allemaal bij Omtzigt.
Zegt verder niets over het gesprek dat gevoerd werd, maar je stelling dat het een PvdA kliek was slaat echt helemaal nergens op.
Iedereen deed daar aan mee, ook Omtzigt.quote:Op zaterdag 18 november 2023 07:05 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Eigenlijk vond ik het wel verhelderend met dat gekakel door elkaar. Alleen Omtzigt deed daar niet aan mee. De rest viel vreselijk door de mand.
Hou je nou echt vol dat de PvdA achterban zich thuis voelt bij WNL en EO? Dan snap je het niet helemaal.quote:Op zaterdag 18 november 2023 12:35 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja en bij SBS6 zitten zeker nauwelijks VVD/BBB/PVV kiezers?
Niet gezien, zal het even terugkijken.quote:Op zaterdag 18 november 2023 10:59 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Mwoah, gisteren bij OP1 was het voor Timmermans ook zweten geblazen toen Omtzigt hem alle hoeken van de spreekwoordelijk fiscale kamer liet zijn. En dat was echt wel een PvdA minded omgeving.
Ik vind het eerlijk gezegd ook geen handige uitspraak. Werkt polarisatie voor mijn gevoel alleen in de hand en wat win je ermee...quote:
Paniekvoetbal. Proberen hiermee kiezers te winnen.quote:Op zaterdag 18 november 2023 22:53 schreef NLGooner het volgende:
[..]
Ik vind het eerlijk gezegd ook geen handige uitspraak. Werkt polarisatie voor mijn gevoel alleen in de hand en wat win je ermee...
FvD en PVV zijn extreemrechts, de andere partijen vallen daar niet of net niet onder.quote:Op zondag 19 november 2023 00:33 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Paniekvoetbal. Proberen hiermee kiezers te winnen.
Alleen maakt het niet echt indruk meer, want bijna de halve kamer is dan wel te beschouwen als extreemrechts omdat die in meer of mindere mate op thema's als asiel, soevereiniteit, en klimaat genuanceerder denken dan Jetten. Dan is NSC, FVD, JA21, SGP en BBB ook wel onder die noemer te scharen. Niet serieus.
quote:Op zaterdag 18 november 2023 23:39 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Jetten heeft best gelijk maar hij is zo slecht in rechtstreeks debatteren dat hij de interactie gewoon verliest. Hij probeert steeds te winnen door middel van debattrucs (dit lukt hem niet geweldig) terwijl je hem juist inhoudelijk best kunt pakken. Dat doet een Timmermans Wilders of Omtzigt toch beter.
SBSquote:Op zondag 19 november 2023 23:41 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[ afbeelding ]
Gemaakt in juli in een vliegtuig naar Hongarije. Wilders kende de mevrouw dus gewoon. Wel heel toevallig dat ze in de studio zat en Wilders precies bij haar bijdrage iets meldt over eigen risico. Dat ze online de PVV-fan uithangt en volgens haar profiel twee keer per jaar op vakantie gaat (terwijl ze "niet kon wachten") laten we even ter zijde.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |