https://www.unhcr.org/nl/wie-we-zijn/cijfersquote:Mogen asielzoekers werken?
Een asielzoeker mag in Nederland 24 weken werken over een periode van 52 weken. Zijn asielaanvraag moet dan wel minstens 6 maanden in behandeling zijn. Werken kan alleen met een tewerkstellingsvergunning (TWV).
Tewerkstellingsvergunning
Een TWV is een document dat aantoont dat een asielzoeker mag werken.
Het Uitvoeringsinstituut Werknemersverzekeringen (UWV) geeft de TWV aan de werkgever van de asielzoeker. .
Dit gebeurt als een asielaanvraag minstens 6 maanden in behandeling is.
Het 1e halfjaar kan een asielzoeker dus niet betaald werken.
Het UWV controleert ook of de werkgever genoeg loon betaalt.
Een asielzoeker heeft recht op dezelfde beloning als Nederlanders.
Ik denk dat ik daar wel ja op durf te antwoorden. De westerse wereld is geobsedeerd door mensenrechten. Elk mensenleven moet gered worden. Elke arme sloeber uit elk derdewereldland moet een beter leven krijgen. Ik zie gewoon niet in waarom dit onze verantwoordelijkheid is. Er zijn 8 miljard mensen op aarde. Vooral in de armere delen van de wereld blijven ze maar doorneuken. Het is absoluut niet onze verantwoordelijkheid meer. Grenzen op slot en sleutel weggooien zeg ik.quote:
Iedereen met een beetje moraal in zijn pink wil alle goeds voor de mens, maar als je rationeel denkt weet je ook dat het niet gaat lukken.quote:Op donderdag 16 november 2023 23:40 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ik denk dat ik daar wel ja op durf te antwoorden. De westerse wereld is geobsedeerd door mensenrechten. Elk mensenleven moet gered worden. Elke arme sloeber uit elk derdewereldland moet een beter leven krijgen. Ik zie gewoon niet in waarom dit onze verantwoordelijkheid is. Er zijn 8 miljard mensen op aarde. Vooral in de armere delen van de wereld blijven ze maar doorneuken. Het is absoluut niet onze verantwoordelijkheid meer. Grenzen op slot en sleutel weggooien zeg ik.
Ironische is dat juist ook door die focus op mensenrechten we hier een goed bestaan hebben opgebouwd, maar dat dat tegelijkertijd de ondergang van Europa aan het worden is.quote:Op donderdag 16 november 2023 23:40 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ik denk dat ik daar wel ja op durf te antwoorden. De westerse wereld is geobsedeerd door mensenrechten. Elk mensenleven moet gered worden. Elke arme sloeber uit elk derdewereldland moet een beter leven krijgen. Ik zie gewoon niet in waarom dit onze verantwoordelijkheid is. Er zijn 8 miljard mensen op aarde. Vooral in de armere delen van de wereld blijven ze maar doorneuken. Het is absoluut niet onze verantwoordelijkheid meer. Grenzen op slot en sleutel weggooien zeg ik.
Het gaat tegenwoordig juist behoorlijk goed in "Afrika"(vind het altijd beetje gek om te doen of zo'n enorm groot continent een klein gebiedje is met een homogene bevolking). Weliswaar is het er nog geen noord west Europa, maar de beelden uit de jaren 80 die je kennelijk nog op het netvlies hebt zie je toch echt bijna nergens meer, op de conflictgebieden na uiteraard.quote:Op vrijdag 17 november 2023 08:30 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Iedereen met een beetje moraal in zijn pink wil alle goeds voor de mens, maar als je rationeel denkt weet je ook dat het niet gaat lukken.
In de jaren 80 die beelden uit Afrika gezien, biljarden dollars zijn er naar toe gegaan en de armoede, honger én bevolking is alleen maar verdubbeld.
Van de andere kant kun je ook moeilijk tegen mensen zeggen dat ze geen hoger welvaartsniveau mogen bereiken natuurlijk.quote:Nu kun je zeggen dat de westerse wereld overconsumeert en dat we het moeten verdelen met de rest van de wereld maar dat is een drogreden.
Dan heb je over een paar decennia hetzelfde probleem, maar dan wereldwijd.
Ja wat een schande om familieleden die in een penibele situatie zitten, zo snel mogelijk naar Nederland te willen halen.quote:Op vrijdag 17 november 2023 09:00 schreef GezondRechts het volgende:
Immigratiedienst versnelt procedures voor gezinshereniging uit Gaza
Je verwacht het niet
Het kan ook daar in de buurt waar het veilig is.quote:Op vrijdag 17 november 2023 09:03 schreef Hortensia_ het volgende:
[..]
Ja wat een schande om familieleden die in een penibele situatie zitten, zo snel mogelijk naar Nederland te willen halen.
Ze kunnen ook naar buurland Egypte? Waarom zouden ze eerst over land en zee naar ons toe komen als ze ook naar Egypte kunnen?quote:Op vrijdag 17 november 2023 09:03 schreef Hortensia_ het volgende:
[..]
Ja wat een schande om familieleden die in een penibele situatie zitten, zo snel mogelijk naar Nederland te willen halen.
Goed in Afrika?quote:Op vrijdag 17 november 2023 09:02 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het gaat tegenwoordig juist behoorlijk goed in "Afrika"(vind het altijd beetje gek om te doen of zo'n enorm groot continent een klein gebiedje is met een homogene bevolking). Weliswaar is het er nog geen noord west Europa, maar de beelden uit de jaren 80 die je kennelijk nog op het netvlies hebt zie je toch echt bijna nergens meer, op de conflictgebieden na uiteraard.
[..]
Van de andere kant kun je ook moeilijk tegen mensen zeggen dat ze geen hoger welvaartsniveau mogen bereiken natuurlijk.
Ze hadden de Afrikanen beter een basisinkomen kunnen geven van 1 dollar per dag ofzo, dat had tenminste zoden aan de dijk gezet. De huidige ontwikkelingssamenwerking is echt een farce.quote:Op vrijdag 17 november 2023 08:30 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Iedereen met een beetje moraal in zijn pink wil alle goeds voor de mens, maar als je rationeel denkt weet je ook dat het niet gaat lukken.
In de jaren 80 die beelden uit Afrika gezien, biljarden dollars zijn er naar toe gegaan en de armoede, honger én bevolking is alleen maar verdubbeld.
Nu kun je zeggen dat de westerse wereld overconsumeert en dat we het moeten verdelen met de rest van de wereld maar dat is een drogreden.
Dan heb je over een paar decennia hetzelfde probleem, maar dan wereldwijd.
Iedereen moet altijd maar naar Nederland komen, dat is een beetje het probleem.quote:Op vrijdag 17 november 2023 09:03 schreef Hortensia_ het volgende:
[..]
Als ik het artikel lees gaat men niet over 1 nacht ijs om de aanvragers naar Nederland te halen, Daar wordt uiterst zorgvuldig mee omgegaan. Er zal flink wat bewijs geleverd moeten worden.quote:Op vrijdag 17 november 2023 09:00 schreef GezondRechts het volgende:
Je verwacht het niet
Hier in Nederland zijn er ook veel te veel religies, daar hebben we een tegenwicht tegen nodig,quote:Op vrijdag 17 november 2023 10:29 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Iedereen moet altijd maar naar Nederland komen, dat is een beetje het probleem.
Een schande is een groot woord, maar we hoeven hier niet meer Jodenhaters en moslimfundamentalisten te ontvangen. De situatie van de mensen daar (die ze grotendeels over zichzelf hebben afgeroepen door Hamas te verkiezen) is het probleem van Nederland gewoon niet. En opvang in de regio zou altijd de eerste stap moeten zijn als het om hulp gaat.quote:Op vrijdag 17 november 2023 09:03 schreef Hortensia_ het volgende:
[..]
Hij heeft hier eigenlijk wel een punt. Er zijn verscheidene landen die het prima doen, denk aan Rwanda of Botswana. Wat niet wil zeggen dat er geen problemen zijn, die heb je er nog altijd in overvloed. En daarom kiezen mensen ook geregeld voor de meest makkelijke weg, namelijk het handje gaan ophouden in het Westen. Dat kun je die mensen trouwens verder niet kwalijk nemen, het probleem ligt bij degenen die ze hier toelaten.quote:Op vrijdag 17 november 2023 10:11 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Goed in Afrika?
Welvarende landen én landen waar alleen corrupte ambtenaren en politici profiteren van deze welvaart.
Waarom blijven de gelukzoekers maar komen dan naar Europa? Waarom die gevaarlijke oversteek nemen terwijl er in Afrika genoeg "welvarende" landen zijn met toekomstperspectief?
Typisch NL wel weer.quote:Op vrijdag 17 november 2023 14:21 schreef WheeledWarrior het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)huizen-loopt-hard-op
Snel, laten we nog meer mensen hierheen halen!
Eens. Je hoort vanuit bepaalde hoek opmerkingen als 'je hebt pech of geluk afhankelijk van waar je wieg staat' en 'ieder mens heeft recht op een gelijkwaardig bestaan'. Tja, regel dat! Waarom moet dit voor hen geregeld worden?quote:Op donderdag 16 november 2023 23:40 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Mwah, niet zo zwart wit natuurlijk; die mensen hebben vaak niet de middelen om zomaar iets te doen aan de situatie. Je hebt er ook aardig wat mensen die van de taliban af zouden willen, maar ik snap best dat het niet zo makkelijk is om daar een opstand te vormen als normale burger. Dan ga je gewoon dood joh. Dus vanuit hun perspectief best logisch dat ze naar een land willen met een betere welvaart. Ik denk alleen niet dat het vanuit Nederland gezien zo'n goed idee is; genoeg is genoeg, we kunnen niet iedereen redden. Maar daar is NL nogal over verdeeld blijkbaar. Ik snap best dat we mensen willen helpen, maar het moet toch wel te doen zijn? Moet niet ten koste gaan van je eigen welvaart en je moet rekening houden met de praktijk; of het allemaal wel te doen is. Je hoeft alleen maar naar de huizenmarkt te kijken om te concluderen dat het niet meer te doen is. Maar we blijven eigenwijs doorgaan.quote:Op vrijdag 17 november 2023 15:18 schreef Gia het volgende:
Als je kijkt naar een land als Afghanistan, waar de Taliban het voor het zeggen heeft....Als de bevolking dat pikt, dan is dat hun keuze. Waarom is het dan onze verantwoordelijkheid om die mensen op te vangen, van welvaart te voorzien en er tot de lengte van dagen voor zorgen?
Afghanistan is gewoon echt een verloren zaak. Geldt trouwens voor meer landen in die regio. Daar moeten wij ons gewoon niet meer mee bemoeien, en wij moeten zeker niet hun problemen telkens proberen op te lossen.quote:Op vrijdag 17 november 2023 15:27 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Mwah, niet zo zwart wit natuurlijk; die mensen hebben vaak niet de middelen om zomaar iets te doen aan de situatie. Je hebt er ook aardig wat mensen die van de taliban af zouden willen, maar ik snap best dat het niet zo makkelijk is om daar een opstand te vormen als normale burger. Dan ga je gewoon dood joh. Dus vanuit hun perspectief best logisch dat ze naar een land willen met een betere welvaart. Ik denk alleen niet dat het vanuit Nederland gezien zo'n goed idee is; genoeg is genoeg, we kunnen niet iedereen redden. Maar daar is NL nogal over verdeeld blijkbaar. Ik snap best dat we mensen willen helpen, maar het moet toch wel te doen zijn? Moet niet ten koste gaan van je eigen welvaart en je moet rekening houden met de praktijk; of het allemaal wel te doen is. Je hoeft alleen maar naar de huizenmarkt te kijken om te concluderen dat het niet meer te doen is. Maar we blijven eigenwijs doorgaan.
Sterker nog, we hebben het geprobeerd in Afghanistan. De VS heeft Afghanistan meer dan 20 jaar bezet en geprobeerd daar enige democratie te brengen. De dag nadat de VS er weg waren, waren de Taliban weer aan de macht.quote:Op vrijdag 17 november 2023 15:18 schreef Gia het volgende:
[..]
Eens. Je hoort vanuit bepaalde hoek opmerkingen als 'je hebt pech of geluk afhankelijk van waar je wieg staat' en 'ieder mens heeft recht op een gelijkwaardig bestaan'. Tja, regel dat! Waarom moet dit voor hen geregeld worden?
Moeten we mensen uit de favela's uit Rio ook gaan importeren, omdat ze het daar zo slecht hebben. Kunnen zij niks aan doen dat ze daar geboren zijn! Wij hebben de verantwoordelijkheid om te zorgen dat de hele wereld even welvarend is.... Nee! Hebben we niet.
Als je kijkt naar een land als Afghanistan, waar de Taliban het voor het zeggen heeft....Als de bevolking dat pikt, dan is dat hun keuze. Waarom is het dan onze verantwoordelijkheid om die mensen op te vangen, van welvaart te voorzien en er tot de lengte van dagen voor zorgen?
Moet naar tien van tien.quote:
Gewoon onwil.quote:
Rutte kreeg van de rechter ongelijk inzake een rechtszaak met Willem Engel. Nog dezelfde dag kwam hij met een aangepaste wet en een ondertekening van de koning.quote:
Toch is er wel draagvlak om 'mensen in nood altijd te helpen'. De 'echte vluchtelingen' verdienen een plek, we moeten alleen de veiligelanders eruit gooien.quote:
Het probleem is niet dat Nederland vluchtelingen 'opvangt', het probleem is dat het gaat om semi-permanente vestiging in Nederland via het asielsysteem. Gewoon verkapte immigratie dus voor mensen die niet voldoen aan de reguliere vestigingseisen. En daar gaat het mis, want zo blijf je jaar op jaar stapelen en dan ook nog eens een groep waarvan flinke percentages alleen maar jarenlang drukt op het sociale systeem omdat zij de eigen broek niet kunnen ophouden.quote:Op zaterdag 18 november 2023 12:57 schreef Confetti het volgende:
[..]
Toch is er wel draagvlak om 'mensen in nood altijd te helpen'. De 'echte vluchtelingen' verdienen een plek, we moeten alleen de veiligelanders eruit gooien.
Wat natuurlijk infantiel is aangezien meer dan 90% 'echte vluchtelingen' zijn en er nog honderden miljoenen mensen in aanmerking komen voor het vluchtelingenschap als ze Nederland maar bereiken.
De Nederlander verdient niet beter totdat zij hardop durft te roepen dat ook voor 'echte vluchtelingen' (op basis van de verdragen) geen plek is.
Echte vluchtelingen uit Belgie, Duitsland en de UK ja, niet uit verre oorden zoals Albanie, Somalie en Afghanistan. Zat vreedzame ruimte tusseninquote:Op zaterdag 18 november 2023 12:57 schreef Confetti het volgende:
[..]
Toch is er wel draagvlak om 'mensen in nood altijd te helpen'. De 'echte vluchtelingen' verdienen een plek, we moeten alleen de veiligelanders eruit gooien.
Wat natuurlijk infantiel is aangezien meer dan 90% 'echte vluchtelingen' zijn en er nog honderden miljoenen mensen in aanmerking komen voor het vluchtelingenschap als ze Nederland maar bereiken.
De Nederlander verdient niet beter totdat zij hardop durft te roepen dat ook voor 'echte vluchtelingen' (op basis van de verdragen) geen plek is.
Wetten bepalen wat een 'vluchteling' is en blijkbaar voldoen ze daaraan. Zelfs als je zaken als een tweestatus-systeem gaat invoeren verandert dat helemaal niets aan de beoordeling of iemand bescherming verdient.quote:Op zaterdag 18 november 2023 13:05 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het probleem is niet dat Nederland vluchtelingen 'opvangt', het probleem is dat het gaat om semi-permanente vestiging in Nederland via het asielsysteem. Gewoon verkapte immigratie dus voor mensen die niet voldoen aan de reguliere vestigingseisen. En daar gaat het mis, want zo blijf je jaar op jaar stapelen en dan ook nog eens een groep waarvan flinke percentages alleen maar jarenlang drukt op het sociale systeem omdat zij de eigen broek niet kunnen ophouden.
Mensen in nood reizen geen duizenden kilometers door tig veilige landen. Dit zijn louter reguliere migranten die zich hier aanmelden als asielzoeker.quote:Op zaterdag 18 november 2023 13:12 schreef Confetti het volgende:
[..]
Wetten bepalen wat een 'vluchteling' is en blijkbaar voldoen ze daaraan. Zelfs als je zaken als een tweestatus-systeem gaat invoeren verandert dat helemaal niets aan de beoordeling of iemand bescherming verdient.
Het is alleen niet zo fijn om te zeggen dat mensen in nood het maar zelf moeten uitzoeken. De facto doen we dat al met al die Afrikanen die in Afrika creperen. Alleen je roept het minder makkelijk als ze in je voortuin staan doch is het wel noodzakelijk.
Voorlopig blijft de Nederlander zich laf verschuilen achter non-argumenten zoals dat we veiligelanders eruit moeten schoppen zodat er (altijd) plek is voor mensen in echte nood. Feit: ook daar is geen plek voor.
De politiek zegt (na de verkiezingen) simpelweg, voor zo ver we het al willen beperken, kan het niet. Als de politiek toch een stapje zet, wordt het direct (gesubsidieerd) aangevochten bij een rechter. In Engeland doet men nu een serieus goede poging die lui naar Rwanda af te schepen, zelf dat lukt (nog) niet dankzij de (interpretatie van) de daar thans geldende wetten en verdragen.quote:
Dat Nederlanders (Europeanen) meer kinderen krijgen en daartoe maximaal ondersteunt en gefacilliteerd worden staat niét op de kaart ; onbespreekbaar kennelijk! En in tegendeel.. het Nederlands / Europese gezin wordt imho bewust geremd.. in ALLES. Financieel, praktisch, mentaal, lichamelijk.quote:Om een bevolkingsimplosie in europa te voorkomen zijn migranten nodig
"De politiek" bestaat niet. Dat gebruiken de media om te doen alsof niet de regering en de coalitie de kanker in het land zijn.quote:Op zaterdag 18 november 2023 13:57 schreef GemMagic het volgende:
[..]
De politiek zegt (na de verkiezingen) simpelweg, voor zo ver we het al willen beperken, kan het niet. Als de politiek toch een stapje zet, wordt het direct (gesubsidieerd) aangevochten bij een rechter. In Engeland doet men nu een serieus goede poging die lui naar Rwanda af te schepen, zelf dat lukt (nog) niet dankzij de (interpretatie van) de daar thans geldende wetten en verdragen.
"de media" ook niet echt, strictly speaking.quote:Op zaterdag 18 november 2023 15:57 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
"De politiek" bestaat niet. Dat gebruiken de media om te doen alsof niet de regering en de coalitie de kanker in het land zijn.
Alle verdragen opschorten waar je mensen bij krijgt die ons de les komen lezen.quote:
Ik heb persoonlijk niet zo veel tegen immigratie van mensen die wat toevoegen om een bevolkingsimplosie te voorkomen. Wat de politiek helaas gaat doen (want inspelen op populistische sentimenten) waarschijnlijk is wetten maken zodat de hardwerkende hoogopgeleide Indiërs en Chinezen, en de Spaanse en Italiaanse studenten tegengehouden worden, zodat er meer plek is voor mensen die vaak uit anti-Westerse culturen komen en die niet mee willen/kunnen doen en wel veel extra druk op de zorg, politie en bijstand leggen.quote:Op zaterdag 18 november 2023 15:48 schreef Buikbrein het volgende:
[..]
Dat Nederlanders (Europeanen) meer kinderen krijgen en daartoe maximaal ondersteunt en gefacilliteerd worden staat niét op de kaart ; onbespreekbaar kennelijk! En in tegendeel.. het Nederlands / Europese gezin wordt imho bewust geremd.. in ALLES. Financieel, praktisch, mentaal, lichamelijk.
In plaats daarvan lees/hoor je wél vaak: Ik wil geen kinderen hoor in 'deze tijd'. Of, ik zou misschien willen maar kan geen huis vinden. Of, de carriere gaat zgn voor. Tel daarbij op de gemeenschap die geen kinderen kan krijgen, tenzij adoptie of donor/draagmoederschap.
Al met al, samen met de anti conceptie, en de eindeloze instroom vanuit culturen waar gezinnen van 5+ normaal zijn..
Waar gaat dit heen? Waarom geen Nederlandse kinderen? Daar zou ik nu weleens een goede reden voor/tegen willen horen.
Liefde tussen 2 Nederlanders (m/v) die elkaar vinden levert mogelijk 2 dingen op, naast een fijn en gelukkig leven als dit goed gaat:
- Een van hen verkoopt het huis, of verlaat een huurhuis. Er komen dus huizen bij.
- Als zij kinderen krijgen, kunnen dat in potentie de arbeiders zijn die we dan nodig zouden hebben.
Wat is daar nu in vredesnaam op tegen? Ik zie m niet.
Het fijne aan het standpunt "meer Nederlandse kinderen" is dat het eens een keer geen tegen-standpunt is.. het is iets dat je dan wél wilt ten gunste van ons. Ik hoor teveel wat we vooral niet willen. (Nederlands gezin = alle NLs met paspoort die hier nu zijn, ongeacht afkomst, etc)quote:Op zaterdag 18 november 2023 16:14 schreef Alov het volgende:
[..]
Ik heb persoonlijk niet zo veel tegen immigratie van mensen die wat toevoegen om een bevolkingsimplosie te voorkomen. Wat de politiek helaas gaat doen (want inspelen op populistische sentimenten) waarschijnlijk is wetten maken zodat de hardwerkende hoogopgeleide Indiërs en Chinezen, en de Spaanse en Italiaanse studenten tegengehouden worden, zodat er meer plek is voor mensen die vaak uit anti-Westerse culturen komen en die niet mee willen/kunnen doen en wel veel druk op de zorg, politie en bijstand leggen.
Het is vooral de asielwetgeving en het asielbeleid dat het probleem is. Keer op keer mogelijkheden bieden tot beroep, advocaten die zo goed als gratis voor hen zijn, trage prodedures , veel landen die als 'onveilig' aangemerkt zijn en vooral het gepamper door hen vanaf dag 1 in Nederland van vanalles te voorzien.quote:Op vrijdag 17 november 2023 10:29 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Iedereen moet altijd maar naar Nederland komen, dat is een beetje het probleem.
Goed voor de omvolking van het land. Allahu akbar!quote:Op vrijdag 17 november 2023 09:00 schreef GezondRechts het volgende:
Je verwacht het niet
Armen wijd open. Ruimte zat.quote:Op vrijdag 17 november 2023 09:03 schreef Hortensia_ het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk gewoon de crux. Er is helemaal geen asielwet die een land verplicht om met voorrang huurhuizen aan asielzoekers te verstrekken, of om ze gratis fietslessen te geven, of allerlei andere regelingen. Dat doet Nederland allemaal zelf en al die lui komen als vliegen op de stroop af natuurlijk, want ze weten dat ze in Nederland in een gespreid bedje komen.quote:Op zaterdag 18 november 2023 18:07 schreef Inbox het volgende:
[..]
Het is vooral de asielwetgeving en het asielbeleid dat het probleem is. Keer op keer mogelijkheden bieden tot beroep, advocaten die zo goed als gratis voor hen zijn, trage prodedures , veel landen die als 'onveilig' aangemerkt zijn en vooral het gepamper door hen vanaf dag 1 in Nederland van vanalles te voorzien.
Die lui kiezen gewoon voor het land met de beste regelingen voor ze en dat kun je hen natuurlijk niet kwalijk nemen.
Maar ondanks dat we een democratisch land zijn, kunnen we er nu al 100% zeker van zijn dat dat wat het Nederlandse volk wil niet zal geschiedenquote:
Dit is wat ik ook verwacht. Niet geheel onterecht, omdat dit waarschijnlijk het makkelijkst te reguleren is. Minder buitenlandse studenten dus, afbouwen expatregeling, enz. Asiel ligt deels bij EU, helaas. Dat stukje souvereiniteit zijn we dus helaas kwijt. Voorts moet Nederland gewoon kappen met permanente verblijfsvergunningen. Daar ligt naar mijn idee ook het probleem deels. Eenmaal hier binnen en een status, mag men permanent blijven en parasiteren. Heel fout, want zodra een land weer veilig is zou je deze mensen weer terug moeten laten keren. Verplicht dus.. waarbij je natuurlijk wel uitzonderingen kan maken zoals voor mensen die hier dr eigen boontjes kunnen doppen en echt volledig geintegreerd zijn.quote:Op zaterdag 18 november 2023 16:14 schreef Alov het volgende:
[..]
Ik heb persoonlijk niet zo veel tegen immigratie van mensen die wat toevoegen om een bevolkingsimplosie te voorkomen. Wat de politiek helaas gaat doen (want inspelen op populistische sentimenten) waarschijnlijk is wetten maken zodat de hardwerkende hoogopgeleide Indiërs en Chinezen, en de Spaanse en Italiaanse studenten tegengehouden worden, zodat er meer plek is voor mensen die vaak uit anti-Westerse culturen komen en die niet mee willen/kunnen doen en wel veel extra druk op de zorg, politie en bijstand leggen.
Kunnen wij eigenlijk kappen met permanente verblijfsvergunningen volgens EU-wetgeving? Of bijvoorbeeld de termijn voor het aanvragen van Nederlanderschap verlengen van 5 naar 10 jaar of langer?quote:Op zaterdag 18 november 2023 18:54 schreef Inbox het volgende:
[..]
Dit is wat ik ook verwacht. Niet geheel onterecht, omdat dit waarschijnlijk het makkelijkst te reguleren is. Minder buitenlandse studenten dus, afbouwen expatregeling, enz. Asiel ligt deels bij EU, helaas. Dat stukje souvereiniteit zijn we helaas kwijt. Voorts moet Nederland gewoon kappen met permanente verblijfsvergunningen. Daar ligt naar mijn idee ook het probleem deels. Eenmaal hier binnen, mag men permanent blijven en parasiteren. Heel fout, want zodra een land weer veilig is zou je deze mensen weer terug moeten laten keren. Verplicht dus.. waarbij je natuurlijk wel uitzonderingen kan maken zoals voor mensen die hier dr eigen boontjes kunnen doppen en echt volledig geintegreerd zijn.
Ach, allemaal illussies. We hebben een nieuwe Pim nodig:
Goede vraag, waar ik helaas het antwoord niet op weet. Ik denk dat dat wel mogelijk moet zijn, gezien landen wel enige eisen kunnen stellen aan dr nieuwe onderdanen. Denemarken bijvoorbeeld is heel streng. Dat kan Nederland dus ook, want zowel Denemarken als Nederland zijn EU-landen.quote:Op zaterdag 18 november 2023 19:05 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Kunnen wij eigenlijk kappen met permanente verblijfsvergunningen volgens EU-wetgeving? Of bijvoorbeeld de termijn voor het aanvragen van Nederlanderschap verlengen van 5 naar 10 jaar of langer?
Wil de politiek niet. Die wil het land omvolken en steevast het braafste jongetje van de klas (lees: EU) zijn.quote:Is het niet eens tijd om de EU te verlaten of in elk geval wat harder daar met de vuist op tafel te slaan?
Ja op zich eens; als vanaf het begin duidelijk is dat die mensen terug moeten, kunnen ze hun kinderen er ook op voorbereiden en is het voor niemand een verrassing.quote:Op zaterdag 18 november 2023 19:15 schreef Inbox het volgende:
[..]
Goede vraag, waar ik helaas het antwoord niet op weet. Ik denk dat dat wel mogelijk moet zijn, gezien landen wel enige eisen kunnen stellen aan dr nieuwe onderdanen. Denemarken bijvoorbeeld is heel streng. Dat kan Nederland dus ook, want zowel Denemarken als Nederland zijn EU-landen.
[..]
Wil de politiek niet. Die wil het land omvolken en steevast het braafste jongetje van de klas (lees: EU) zijn.
In zo'n geval had van mij het kind mogen blijven, maar dr ouders het land uitgezet mogen worden. Maar dat is dus ook het probleem: procedure op procedure op procedure. En al die tijd mag de overheid en dus de Nederlander betalen voor zequote:Op zaterdag 18 november 2023 19:29 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ja op zich eens; als vanaf het begin duidelijk is dat die mensen terug moeten, kunnen ze hun kinderen er ook op voorbereiden en is het voor niemand een verrassing.
Ik heb ooit eens een meisje gekend dat 15 was en hier vanaf haar 5e ofzo naar school ging. Al die tijd had ze geen status, maar was het dus onzeker of ze mocht blijven. Uiteindelijk viel ze onder het generaal pardon. Als de IND wat sneller beslissingen kan nemen ipv er 10 jaar of meer over te doen, zou dat met andere woorden ook al heel veel leed besparen en verzachten.
er komt een twee stromen beleid waar jongeren mogen blijven en kanshebbens op een baan ook, de rest zal ook blijven maar blijft voorlopig op een cruiseschip tot ze erafgaanquote:Op zaterdag 18 november 2023 19:29 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ja op zich eens; als vanaf het begin duidelijk is dat die mensen terug moeten, kunnen ze hun kinderen er ook op voorbereiden en is het voor niemand een verrassing.
Ik heb ooit eens een meisje gekend dat 15 was en hier vanaf haar 5e ofzo naar school ging. Al die tijd had ze geen status, maar was het dus onzeker of ze mocht blijven. Uiteindelijk viel ze onder het generaal pardon. Als de IND wat sneller beslissingen kan nemen ipv er 10 jaar of meer over te doen, zou dat met andere woorden ook al heel veel leed besparen en verzachten.
Christenunie.. leuke partij als het gaat om barmhartigheid. Pro-immigratie uit naastenliefde en ondertussen massaal andersdenkenden binnenhalen die een afkeer hebben van hun religie omdat de enige ware religie de islam isquote:
quote:Op zaterdag 18 november 2023 13:01 schreef probeer het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)het-tekort~be1f7b74/
Tsja ..
Ten 1ste lijken mij die aantallen overdreven. Het zullen ook wel voornamelijk expats en studenten zijn.quote:
Bijkomend voordeel van deze groepen, ze haten het westen niet.quote:Op zondag 19 november 2023 09:01 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Ten 1ste lijken mij die aantallen overdreven. Het zullen ook wel voornamelijk expats en studenten zijn.
Maar het belangrijkste denk ik dat deze mensen substantieel iets bijdragen aan de NLse maatschappij.
Post was;quote:
Moet eigenlijk zijn;quote:Daar hoor ik nooit iemand over
quote:Daar heeft niemand wat over te klagen
Ja maar die wonen in een huis, niet op een cruiseschipquote:
Dat zou ook maar afleiden van het feitenvrije gekanker op mensen met een kleurtje, nietwaar?quote:Op zondag 19 november 2023 09:39 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Bedankt Raoul voor je input. Doen we verder niks mee.
omdat ze een werkvergunning hebben zoals het hoort, die andere mensen die houden we 20 jaar opgesloten op het cruisseschip, tot ze vanzelf de illegaliteit in gaanquote:Op zondag 19 november 2023 09:01 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Maar het belangrijkste denk ik dat deze mensen substantieel iets bijdragen aan de NLse maatschappij.
Voorbeelden graag.quote:Op zondag 19 november 2023 09:43 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat zou ook maar afleiden van het feitenvrije gekanker op mensen met een kleurtje, nietwaar?
Die Turkse mevrouw van de VVD , die met twee paspoorten heeft ook een werkvergunningquote:
Ik heb niet de indruk dat huidskleur een issue is eerlijk gezegd. Misschien moet jij het topic nog een keer lezen.quote:Op zondag 19 november 2023 09:50 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Lees dit topic nog maar eens door. Staat vol met dergelijke drek.
Onlangs was er in Rotterdam ook een cruisseschip en daar zaten allemaal dikke oude grijze mensen op, die mogen wel werken, die kregen ookzakgeldquote:Op zondag 19 november 2023 09:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik heb niet de indruk dat huidskleur een issue is eerlijk gezegd. Misschien moet jij het topic nog een keer lezen.
Oekraïners hoeven van mij hier ook niet allemaal te wonen.quote:Op zondag 19 november 2023 09:43 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat zou ook maar afleiden van het feitenvrije gekanker op mensen met een kleurtje, nietwaar?
Niet helemaal. Bekering kan je heel goed helpen bij een verblijfsvergunning krijgen. Zij krijgen zo allemaal nieuwe zieltjes voor hun cult van mensen die zogenaamd christelijk zijn geworden.quote:Op zaterdag 18 november 2023 23:50 schreef Inbox het volgende:
[..]
Christenunie.. leuke partij als het gaat om barmhartigheid. Pro-immigratie uit naastenliefde en ondertussen massaal andersdenkenden binnenhalen die een afkeer hebben van hun religie omdat de enige ware religie de islam is![]()
Naieve schaapjes
Het is vooral gemakkelijke barmhartigheid. Gelukszoekers binnen halen is makkelijk zolang je zelf niet voor de ellende verderop in de keten verantwoordelijk bent.quote:Op zondag 19 november 2023 10:02 schreef ems. het volgende:
[..]
Niet helemaal. Bekering kan je heel goed helpen bij een verblijfsvergunning krijgen. Zij krijgen zo allemaal nieuwe zieltjes voor hun cult van mensen die zogenaamd christelijk zijn geworden.
Dus Nederland is niet vol en heeft genoeg huizen als je maar werkt?quote:Op zondag 19 november 2023 09:01 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Ten 1ste lijken mij die aantallen overdreven. Het zullen ook wel voornamelijk expats en studenten zijn.
huizen bouwen, okk in het weilandquote:Op zondag 19 november 2023 11:10 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Dus Nederland is niet vol en heeft genoeg huizen als je maar werkt?
Problemen zijn alleen problemen als ze door moslims veroorzaakt worden.quote:Op zondag 19 november 2023 11:10 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Mwah nee, als je in opsporing verzocht allemaal Duitsers zou zien en Duitsers bovenaan de lijsten mbt criminaliteit zouden staan zou daar precies hetzelfde naar gekeken worden.quote:Op zondag 19 november 2023 11:14 schreef Arth_NL het volgende:
[..]
Problemen zijn alleen problemen als ze door moslims veroorzaakt worden.
Niet echt maar ga vooral door met dit soort domme frames.quote:Op zondag 19 november 2023 11:14 schreef Arth_NL het volgende:
[..]
Kolder van de bovenste plankquote:Op zondag 19 november 2023 11:14 schreef Arth_NL het volgende:
[..]
Goed lezen knul.quote:Op zondag 19 november 2023 11:10 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Nee, daar kunnen niets aan veranderen. De vergunningen zijn trouwens verbonden aan het hebben van een inkomen. Ze hebben geen recht op bijstand en moeten vertrekken als ze geen inkomen meer hebben.quote:Op zaterdag 18 november 2023 19:05 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Kunnen wij eigenlijk kappen met permanente verblijfsvergunningen volgens EU-wetgeving? Of bijvoorbeeld de termijn voor het aanvragen van Nederlanderschap verlengen van 5 naar 10 jaar of langer?
Ik snap wel dat het voor mensen die hier al heel lang zijn, zeker met schoolgaande kinderen, ook absurd zou zijn om weer terug te moeten naar hun eigen land. Maar mensen meteen een permanente verblijfsvergunning geven is inderdaad ook niet de juiste oplossing.
Is het niet eens tijd om de EU te verlaten of in elk geval wat harder daar met de vuist op tafel te slaan?
Duitsers zijn onder meer bekwaam in georganiseerde fietsendiefstal, dus dit is best een plausibel scenario.quote:Op zondag 19 november 2023 12:10 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Mwah nee, als je in opsporing verzocht allemaal Duitsers zou zien en Duitsers bovenaan de lijsten mbt criminaliteit zouden staan zou daar precies hetzelfde naar gekeken worden.
Hebben die ook allemaal met voorrang een huis gekregen?quote:
Het is niet zozeer dat men onbeperkt beroep mag aantekenen.quote:Op zaterdag 18 november 2023 19:34 schreef Inbox het volgende:
[..]
In zo'n geval had van mij het kind mogen blijven, maar dr ouders het land uitgezet mogen worden. Maar dat is dus ook het probleem: procedure op procedure op procedure. En al die tijd mag de overheid en dus de Nederlander betalen voor zeDie termijnen zijn belachelijk, moet gewoon teruggebracht worden naar een x-aantal maanden. Kappen met de optie ze steevast weer kansen te bieden in beroep te gaan, kappen met (onbeperkte?) subsidies aan asieladvocaten. Een keer beroep, max. Dan verloren, jammer, deportatie met het vliegtuig naar land van herkomst en oprotpremie.
Duitsers of 'Duitsers'? Onze buren hebben namelijk hetzelfde probleem als wij.quote:Op zondag 19 november 2023 12:55 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Duitsers zijn onder meer bekwaam in georganiseerde fietsendiefstal, dus dit is best een plausibel scenario.
Onjuist. Ze mogen één keer asiel aanvragen. Één keer in beroep en één keer in cassatie. Inclusief uitlooptermijnen mag dat hele traject iets minder dan 5 jaar duren.quote:Op zondag 19 november 2023 13:04 schreef probeer het volgende:
[..]
Het is niet zozeer dat men onbeperkt beroep mag aantekenen.
Wat ze doen is steeds een andere reden opgeven bij een nieuwe asielaanvraag. Bv de 1e keer wegens oorlog, 2e wegens geaardheid, 3e wegens religie.
In combinatie met veel te veel asielaanvragen en dus loopt het hele systeem vast. Ook in de opvang.quote:Op zondag 19 november 2023 13:26 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Onjuist. Ze mogen één keer asiel aanvragen. Één keer in beroep en één keer in cassatie. Inclusief uitlooptermijnen mag dat hele traject iets minder dan 5 jaar duren.
Na 5 jaar mag iemand namelijk op reguliere gronden verblijf aanvragen in Nederland. Dat mag om meerdere redenen en meerdere keren.
Wat er gebeurt is dus het volgende: de IND haalt de wettelijk termijnen vaker niet dan wel. Daardoor volgen er dwangsommen en krijgt iemand uiteindelijk de mogelijkheid na 5 jaar verblijf om een reguliere aanvraag in te dienen. Op dat punt is het bijna onmogelijk om iemand nog weg te krijgen.
Het is dus echt veel ingewikkelder dan "die mensen blijven maar aanvragen indienen". Een groot deel van het probleem zit in onvermogen en te weinig capaciteit aan de kant van de staat.
Het woningen tekort is niet alleen bij sociale huurwoningen. Migranten drukken ook op het woningaanbod.quote:Op zondag 19 november 2023 13:00 schreef Gia het volgende:
[..]
Hebben die ook allemaal met voorrang een huis gekregen?
Die voorrangsregel moet gewoon weg. Gewoon achter aansluiten, graag.
Dat deel was al gedekt met het woord "capaciteit" dacht ikquote:Op zondag 19 november 2023 13:32 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
In combinatie met veel te veel asielaanvragen en dus loopt het hele systeem vast. Ook in de opvang.
Onzin, het is een abstractie van het complexer geheel. Je kunt best een voorspelling doen mbt 'de politiek' op basis van de bandbreedte waarbinnen de politieke macht zich de afgelopen decades over politieke partijen heeft verschoven. Effectief maakt het niet uit hoe je het noemt. Maar, misschien dat het iets te kort doet aan het feit dat die machtsbalans in principe zou kunnen verschuiven buiten de tot nu toe gekende kaders. Ik heb er alleen een hard hoofd in dat dat gebeurt.quote:Op zaterdag 18 november 2023 15:57 schreef Weltschmerz het volgende:
"De politiek" bestaat niet. Dat gebruiken de media om te doen alsof niet de regering en de coalitie de kanker in het land zijn.
Het aantal asielaanvragen is onbeperkt. De enige voorwaarde is dat er iets veranderd moet zijn in de situatie (ofwel persoonlijk, ofwel in land van herkomst). Dus dan wordt men christelijk. Of komt men uit de kast. Of wordt er beweerd dat het nu onveilig is.quote:Op zondag 19 november 2023 13:26 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Onjuist. Ze mogen één keer asiel aanvragen. Één keer in beroep en één keer in cassatie. Inclusief uitlooptermijnen mag dat hele traject iets minder dan 5 jaar duren.
Na 5 jaar mag iemand namelijk op reguliere gronden verblijf aanvragen in Nederland. Dat mag om meerdere redenen en meerdere keren.
Wat er gebeurt is dus het volgende: de IND haalt de wettelijk termijnen vaker niet dan wel. Daardoor volgen er dwangsommen en krijgt iemand uiteindelijk de mogelijkheid na 5 jaar verblijf om een reguliere aanvraag in te dienen. Op dat punt is het bijna onmogelijk om iemand nog weg te krijgen.
Het is dus echt veel ingewikkelder dan "die mensen blijven maar aanvragen indienen". Een groot deel van het probleem zit in onvermogen en te weinig capaciteit aan de kant van de staat.
I stand corrected dan.quote:Op zondag 19 november 2023 15:51 schreef probeer het volgende:
[..]
Het aantal asielaanvragen is onbeperkt. De enige voorwaarde is dat er iets veranderd moet zijn in de situatie (ofwel persoonlijk, ofwel in land van herkomst). Dus dan wordt men christelijk. Of komt men uit de kast. Of wordt er beweerd dat het nu onveilig is.
En dat moet dan allemaal weer beoordeeld worden.
https://www.rijksoverheid(...)nen%20asielaanvragen.
Zoek de cijfers maar eens op over hoeveel asielzoekers na hun eerste aanvraag, plotseling Christus als hun verlosser vinden. Om het dan bij een volgende asielaanvraag op religieuze vervolging te gooien. En dan krijgen ze vaak ook nog eens gelijk.
Dus eh, ze mogen per aanvraag inderdaad 1x in beroep, maar het aantal aanvragen zelf is onbeperkt.
Ja, had het laatst eens opgezocht. Kom ik op terug als ik vanavond weer thuis ben, ipv nu mobiel.quote:Op zondag 19 november 2023 17:09 schreef Qarrad het volgende:
[..]
I stand corrected dan.
Ik ken eigenlijk alleen de route van de reguliere verblijfsvergunning als alternatief na 5 jaar verblijf, waar zo'n beetje elke asielaanvraag op neerkomt omdat die makkelijker is te verkrijgen.
Zijn er ook cijfers hoeveel mensen een tweede asielaanvraag doen? Want ik ken er geen een, het is allemaal jaren vertraging en ellende en dan na 5 jaar de procedure in voor regulier verblijf.
Ook dat.. gewoon eenmalig asielaanvragen en kappen met hernieuwde aanvragen, rekken, procederen.quote:Op zondag 19 november 2023 13:04 schreef probeer het volgende:
[..]
Het is niet zozeer dat men onbeperkt beroep mag aantekenen.
Wat ze doen is steeds een andere reden opgeven bij een nieuwe asielaanvraag. Bv de 1e keer wegens oorlog, 2e wegens geaardheid, 3e wegens religie.
Wel makkelijk, kunnen ze snel terug.quote:Op maandag 20 november 2023 12:14 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]
Er ligt straks een hele asielvloot in de haven als het aan het COA ligt.
De puinhopen worden alleen maar groter door organisaties zoals het COA.quote:Op maandag 20 november 2023 12:14 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]
https://www.coa.nl/nl/nie(...)ief-voor-de-toekomstquote:Op maandag 20 november 2023 13:00 schreef Mubassie het volgende:
Van wie krijgt het COA die miljoenen? En van wie komt de vrijbrief dat zij schepen aan mogen blijven leggen?
Vaag dit
1 verdienmodel, die hele asielindustrie.quote:Op maandag 20 november 2023 12:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
De puinhopen worden alleen maar groter door organisaties zoals het COA.
Eh, de belastingbetaler?quote:Op maandag 20 november 2023 13:00 schreef Mubassie het volgende:
Van wie krijgt het COA die miljoenen? En van wie komt de vrijbrief dat zij schepen aan mogen blijven leggen?
Vaag dit
quote:Op maandag 20 november 2023 12:14 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]
Prachtig dit.quote:
Welk kabinet zie jij voor je dan? VVD-PVV-NSC?quote:Op maandag 20 november 2023 16:50 schreef Alov het volgende:
Gebaseerd op de peilingen komt er een kabinet dat hier perken aan wil stellen na de komende verkiezingen. Ik ben benieuwd, ik verwacht er niet veel van eerlijk gezegd, maar we kunnen blijven hopen :-)
Het zou tijd worden, dat hopen doen we al jaren..quote:Op maandag 20 november 2023 16:50 schreef Alov het volgende:
Gebaseerd op de peilingen komt er een kabinet dat hier perken aan wil stellen na de komende verkiezingen. Ik ben benieuwd, ik verwacht er niet veel van eerlijk gezegd, maar we kunnen blijven hopen :-)
Helaas, gebeurt toch niet.quote:Op maandag 20 november 2023 16:50 schreef Alov het volgende:
Vergeet vandaag in het stemhokje niet wie er een vriendje van het Kremlin is:quote:
Hij gaat ook niks kunnen klaarspelen. Of NL moet de EU uit. Alle mensenrechtenverdragen moeten verscheurd worden. Grondwet moet gewijzigd worden enz. Oja niemand staat te wachten om met hem samen te regeren. Asielzoekers gaat hij 0,0 niks tegen kunnen doen. Of onze complete defensieapparaat moet de grenzen sluiten en bewakenquote:Op woensdag 22 november 2023 08:22 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Vergeet vandaag in het stemhokje niet wie er een vriendje van het Kremlin is:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik heb uiteraard Wilders gestemd. Zoals het hoort #stemwijsstempvvquote:Op woensdag 22 november 2023 08:22 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Weggegooid of niet, het zegt genoeg.quote:Op woensdag 22 november 2023 08:31 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Hij gaat ook niks kunnen klaarspelen. Of NL moet de EU uit. Alle mensenrechtenverdragen moeten verscheurd worden. Grondwet moet gewijzigd worden enz. Oja niemand staat te wachten om met hem samen te regeren. Asielzoekers gaat hij 0,0 niks tegen kunnen doen. Of onze complete defensieapparaat moet de grenzen sluiten en bewakenHet is een weggegooide stem, op hem.
Dat zal voor jou vandaag toch geen probleem zijn? Jij zal wel D66 of PvdA/GL gaan stemmen. En laten dat nu net de mensen die op één lijn liggen met Poetin als het om de oorlog in Israël gaat.quote:Op woensdag 22 november 2023 08:22 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het lukt landen als Polen en Hongarije anders uitstekend om migranten buiten de deur te houden.quote:Op woensdag 22 november 2023 08:31 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Hij gaat ook niks kunnen klaarspelen. Of NL moet de EU uit. Alle mensenrechtenverdragen moeten verscheurd worden. Grondwet moet gewijzigd worden enz. Oja niemand staat te wachten om met hem samen te regeren. Asielzoekers gaat hij 0,0 niks tegen kunnen doen. Of onze complete defensieapparaat moet de grenzen sluiten en bewakenHet is een weggegooide stem, op hem.
Niet mee eens. Polen en Hongarije zijn geen aantrekkelijke landen om heen te migreren omdat je daar hard moet werken voor je bestaan. Als Wilders in plaats van een (onmogelijke) asielstop voorstelt simpelweg met de bulldozer door de sociale voorzieningen te gaan, had ik hem meer kans op slagen gegeven. Maar ergens denk ik dat zijn stemmers dan snel gevlogen zijn.quote:Op woensdag 22 november 2023 12:42 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het lukt landen als Polen en Hongarije anders uitstekend om migranten buiten de deur te houden.
We zouden er natuurlijk ook voor kunnen kiezen om aanspraak op die royale sociale voorzieningen aan banden te leggen voor statushouders, er staat in geen enkel verdrag dat ze daar recht op zouden moeten hebben, dat is een beleidskeuze. Sluit maar achter in de rij aan voor een sociale huurwoning en ga werken voor je geld net als alle andere Nederlanders. Dan is het snel gedaan met de aanzuigende werking.quote:Op woensdag 22 november 2023 12:51 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Niet mee eens. Polen en Hongarije zijn geen aantrekkelijke landen om heen te migreren omdat je daar hard moet werken voor je bestaan. Als Wilders in plaats van een (onmogelijke) asielstop voorstelt simpelweg met de bulldozer door de sociale voorzieningen te gaan, had ik hem meer kans op slagen gegeven. Maar ergens denk ik dat zijn stemmers dan snel gevlogen zijn.
Ik denk dat dat nog best goed kan uitpakken, maar niemand wil hier zijn vingers aan gaan branden.quote:Op woensdag 22 november 2023 12:56 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
We zouden er natuurlijk ook voor kunnen kiezen om aanspraak op die royale sociale voorzieningen aan banden te leggen voor statushouders, er staat in geen enkel verdrag dat ze daar recht op zouden moeten hebben, dat is een beleidskeuze. Sluit maar achter in de rij aan voor een sociale huurwoning en ga werken voor je geld net als alle andere Nederlanders. Dan is het snel gedaan met de aanzuigende werking.
quote:Op woensdag 22 november 2023 12:59 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ik denk dat dat nog best goed kan uitpakken, maar niemand wil hier zijn vingers aan gaan branden.
Haha, nee.quote:Op woensdag 22 november 2023 12:42 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
[..]
Het lukt landen als Polen en Hongarije anders uitstekend om migranten buiten de deur te houden.
Lastige spagaat voor Geertje, aan de ene kant zijn liefde voor de Russische machthebbers, aan de andere kant zijn afkeur van asielzoekers en immigranten.quote:
Cheersquote:Op woensdag 22 november 2023 08:22 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Beweer je hier nou dat we geen democratie meer hebben door de juridische acrobatiek van onze megalomane rechterlijke macht?quote:Op woensdag 22 november 2023 08:31 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Wat wil je nu eigenlijk zeggen met die afbeeldingen?quote:Op woensdag 22 november 2023 19:54 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Je vergat deze nog:
[ afbeelding ]
Geertje was zat allemaal nogal tof te doen in het Kremlin (overigens na dat mh17 was neergehaalquote:Op woensdag 22 november 2023 20:32 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Wat wil je nu eigenlijk zeggen met die afbeeldingen?
Moet Geert weten.quote:Op woensdag 22 november 2023 20:36 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Geertje was zat allemaal nogal tof te doen in het Kremlin (overigens na dat mh17 was neergehaal), dus het wordt een lastige spagaat voor hem; wordt het zijn liefde voor foute figuren in het kremlin (die immigranten Europa insturen), of kiest hij voor zijn afkeer van immigranten?
Dat is inderdaad goed nieuws. Aleen vrees ik dat het een illusie blijft dat het veel gaat uitmaken eigenlijk. Toch ga ik nu tevreden mn tanden poetsen en daarna ga ik goedgemutst mn nest in. Wat zal ik heerlijk wakker worden met de uiteindslagquote:Op woensdag 22 november 2023 21:07 schreef Djeez het volgende:
Volgens de belangrijkste exit poll PVV 35 zetels, verreweg de grootste. Wilders for president, we gaan het meemaken![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
37 zetelsquote:Op woensdag 22 november 2023 21:07 schreef Djeez het volgende:
Volgens de belangrijkste exit poll PVV 35 zetels, verreweg de grootste. Wilders for president, we gaan het meemaken![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
50Plus en Bij1 hebben 0 zetels.quote:Op donderdag 23 november 2023 03:46 schreef Inbox het volgende:
[..]
Dat is inderdaad goed nieuws. Aleen vrees ik dat het een illusie blijft dat het veel gaat uitmaken eigenlijk. Toch ga ik nu tevreden mn tanden poetsen en daarna ga ik goedgemutst mn nest in. Wat zal ik heerlijk wakker worden met de uiteindslag
Hopelijk is dat rariteitenkabinet van BIJ1 ook weggevaagd. Zonde van het overheidsgeld dat daarheen ging al vond ik de debatten met tante Silly wel leuk eigenlijk.
ALs Geert al te gek gaat doen dan zal men het kabinet laten vallen denk ik, de nieuw MP zal wel beter uitkijkenquote:Op woensdag 22 november 2023 20:36 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Geertje was zat allemaal nogal tof te doen in het Kremlin (overigens na dat mh17 was neergehaal), dus het wordt een lastige spagaat voor hem; wordt het zijn liefde voor foute figuren in het kremlin (die immigranten Europa insturen), of kiest hij voor zijn afkeer van immigranten?
Denk schommelt eigenlijk al 3 (of 4) verkiezingen tussen 2 en 3 zetels. Het is al mooi dat die clowns vooralsnog niet echt verder lijken te groeien.quote:Op donderdag 23 november 2023 09:19 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
50Plus en Bij1 hebben 0 zetels.
Stiekem hoopte ik dat DENK ook een zetel zou verliezen, maar je kan niet alles hebben.
Zat gisteren te kijken naar de reacties en toen DENK aan de beurt kwam zag je op de achtergrond Palestijnse vlaggenquote:Op donderdag 23 november 2023 09:37 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Denk schommelt eigenlijk al 3 (of 4) verkiezingen tussen 2 en 3 zetels. Het is al mooi dat die clowns vooralsnog niet echt verder lijken te groeien.
Denk en de PVV hebben aardig wat met elkaar gemeenquote:Op donderdag 23 november 2023 09:42 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Zat gisteren te kijken naar de reacties en toen DENK aan de beurt kwam zag je op de achtergrond Palestijnse vlaggenOok heel flauw dat hij Wilders niet gefeliciteerd heeft, maar dat had ik ergens wel verwacht.
Het valt mij vooral op dat op heel veel punten PVV en SP aardig wat met elkaar gemeen hebben.quote:Op donderdag 23 november 2023 09:46 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Denk en de PVV hebben aardig wat met elkaar gemeen
Wordt hard aan gewerkt. De import van andersdenken religieuzen uit de zandbakken gaat gewoon doorquote:Op donderdag 23 november 2023 09:37 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Denk schommelt eigenlijk al 3 (of 4) verkiezingen tussen 2 en 3 zetels. Het is al mooi dat die clowns vooralsnog niet echt verder lijken te groeien.
Is dat zo ? Ik stemde op de SP.quote:Op donderdag 23 november 2023 09:51 schreef HSG het volgende:
[..]
Het valt mij vooral op dat op heel veel punten PVV en SP aardig wat met elkaar gemeen hebben.
De EU zou als geheel gewoon het hele asielsysteem op de schop moeten gooien.quote:Op donderdag 23 november 2023 10:12 schreef RamboDirk het volgende:
Als Wilders gaat regeren en op de asielrem gaat trappen. Dan reizen al onze D66 techneuten, wetenschappers en artsen uit Afrika en het Midden-Oosten door naar Belgie. Dat wordt een enorme braindrain, in Belgie zullen ze wel staan te juichen.
Klopt, de PVV heeft best wel een sociale agenda.quote:Op donderdag 23 november 2023 09:51 schreef HSG het volgende:
[..]
Het valt mij vooral op dat op heel veel punten PVV en SP aardig wat met elkaar gemeen hebben.
Bedenk wel dat we mensen de dood in gaan sturen.quote:Op donderdag 23 november 2023 10:14 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
De EU zou als geheel gewoon het hele asielsysteem op de schop moeten gooien.
Doe niet zo mal.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:32 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Bedenk wel dat we mensen de dood in gaan sturen.
In feite gebeurt dat al met het terugduwen van bootjes en het neerknuppelen van mensen aan de grens
Dit is de crux.quote:Op woensdag 22 november 2023 12:56 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
We zouden er natuurlijk ook voor kunnen kiezen om aanspraak op die royale sociale voorzieningen aan banden te leggen voor statushouders, er staat in geen enkel verdrag dat ze daar recht op zouden moeten hebben, dat is een beleidskeuze. Sluit maar achter in de rij aan voor een sociale huurwoning en ga werken voor je geld net als alle andere Nederlanders. Dan is het snel gedaan met de aanzuigende werking.
Ze dringen hier ongewenst binnen. Het is toch te zot voor woorden dat wij ze dan niet mogen tegenhouden ?quote:Op donderdag 23 november 2023 11:32 schreef grrrrg het volgende:
[..]
In feite gebeurt dat al met het terugduwen van bootjes en het neerknuppelen van mensen aan de grens
Tja, jammer dan. Ongewenst is ongewenst.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:32 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Ja, dat begrijp ik. Dat gaat dus wel tegen mensenrechten inquote:Op donderdag 23 november 2023 12:32 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Tja, jammer dan. Ongewenst is ongewenst.
Ieder mens heeft recht van leven, schijnt hetquote:Op donderdag 23 november 2023 12:20 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ze dringen hier ongewenst binnen. Het is toch te zot voor woorden dat wij ze dan niet mogen tegenhouden ?
Dat klopt. Dat hoeft alleen niet hier te zijn. Dat kan ook prima elders.quote:Op donderdag 23 november 2023 13:04 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Ieder mens heeft recht van leven, schijnt het
Al die boten met veiligelanders bedoel je? Schandalig inderdaad.quote:Op donderdag 23 november 2023 13:05 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Naïef ben je. Je ziet toch wat er gebeurt aan de grenzen met Europa?
Daar kijk ik van op, sinds wanneer is het een mensenrecht om ongewenst ergens binnen te dringen ?quote:Op donderdag 23 november 2023 13:03 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Ja, dat begrijp ik. Dat gaat dus wel tegen mensenrechten in
Die worden dus teruggeduwd de zee inquote:Op donderdag 23 november 2023 13:31 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Al die boten met veiligelanders bedoel je? Schandalig inderdaad.
Dan lees je het verkeerd. Maar dat doe je natuurlijk met opzet.quote:Op donderdag 23 november 2023 13:35 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Daar kijk ik van op, sinds wanneer is het een mensenrecht om ongewenst ergens binnen te dringen ?
Gelukkig krijgen ze daarmee hulp. Anders moeten ze zelf helemaal uitstappen enzo.quote:Op donderdag 23 november 2023 13:57 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Die worden dus teruggeduwd de zee in
O ja ? Is dat zo ? En dan ben jij dus zo iemand die mensen uit het water vist en ze vervolgens bij anderen dumpt met de verplichting om ze de rest van hun leven te onderhouden.quote:Op donderdag 23 november 2023 14:01 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Dan lees je het verkeerd. Maar dat doe je natuurlijk met opzet.
Jij bent zo'n iemand die eigenhandig mensen laat verzuipen
Door de Europese grenswachten worden ze teruggeduwdquote:Op donderdag 23 november 2023 14:20 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Gelukkig krijgen ze daarmee hulp. Anders moeten ze zelf helemaal uitstappen enzo.
Niets te zoeken hier die lui.
Wat een boefjesquote:Op donderdag 23 november 2023 14:24 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Door de Europese grenswachten worden ze teruggeduwd
Ze kunnen ook gewoon beslissen niet te komenquote:Op donderdag 23 november 2023 14:24 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Mooi zo.quote:Op donderdag 23 november 2023 14:24 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Goh, wat zou de functie van een grenswacht eigenlijk zijn...quote:Op donderdag 23 november 2023 14:24 schreef grrrrg het volgende:
[..]
wachtenquote:Op donderdag 23 november 2023 18:19 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Goh, wat zou de functie van een grenswacht eigenlijk zijn...
grenswachter 1.0quote:
Uh huh. Wel goed dat ze gepakt zijnquote:Op vrijdag 24 november 2023 19:11 schreef Qarrad het volgende:
https://www.rtvoost.nl/ni(...)nbrekers-in-de-kraag
"Twee mannen uit Ter Apel en Budel"
Jan en Henk op rooftochtquote:Op vrijdag 24 november 2023 19:11 schreef Qarrad het volgende:
Niet ons probleem.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:32 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Aangezien wij die moorden plegen, is het wel ons probleem.quote:
Leuke troll. We lachen echt enorm.quote:Op vrijdag 24 november 2023 23:08 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Aangezien wij die moorden plegen, is het wel ons probleem.
Als ik jou zou vermoorden, dan is dat toch ook mijn probleem?
werkgelegenhieid naaar afrika brengen, solar gratis energiequote:Op donderdag 23 november 2023 10:14 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
De EU zou als geheel gewoon het hele asielsysteem op de schop moeten gooien.
De aarde is van iedereenquote:Op donderdag 23 november 2023 13:35 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Daar kijk ik van op, sinds wanneer is het een mensenrecht om ongewenst ergens binnen te dringen ?
Waarom?quote:Op zaterdag 25 november 2023 06:26 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Leuke troll. We lachen echt enorm.
[ afbeelding ]
Mooie aanwinsten weer voor Nederland. Die komen er wel.quote:Op vrijdag 24 november 2023 19:11 schreef Qarrad het volgende:
En ze komen allemaal hier vanwege het aangename klimaat en de mooie natuur.quote:
Precies, dus ze kunnen ook elders heen.quote:
Blijf dan lekker daar als je het zo goed hebtquote:Op zaterdag 25 november 2023 06:43 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
werkgelegenhieid naaar afrika brengen, solar gratis energie
meer tuinbouw en landbouw
water zat hier ik zit nu zelf in afrika en heb hier een compound met een borehole met het lekkerste water van de wereld
iedere dag 33C
wat we hier missen is kennis en werk en kunstmest,alles waar we in nederland teveel van hebben
en vergunningen kennen ze hier niet , stikstof wil men graag hebben
maar heel erg veel anderen hier hebben het heel slecht en gaan daarom naar europa, net als ik somsquote:Op zaterdag 25 november 2023 10:00 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Blijf dan lekker daar als je het zo goed hebt
Ik zag eergisteren een documentaire over vluchtelingen die in West-Europa willen komen. Natuurlijk zo in beeld gebracht dat we mee moeten leven met de vluchteling. Ze slapen buiten, worden opgejaagd door grenswachten in Bosnië en Kroatië, en de tocht kan zo een paar jaar duren.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:58 schreef Homey het volgende:
[..]
Dit is de crux.
Stop met het aanbieden van royale voorziening en speciale voorrang regelingen. Dat is gewoon een rode loper en zuivere discriminatie van Nederlanders die wel op de wachtlijsten staan. Geldt ook voor die 30% belastingregel voor expats. Apart dat dat volgens de rechtsstaat kan, lijkt mij een overtreding van de grondwet wbt gelijkheid.
Eigenlijk is Nederland een anti-nationalistisch land, waar buitenlanders voorrang, etnische subsidies en bonussen krijgen boven Nederlanders. Is dit elders in de wereld ook zo? Normaal is het omgekeerd, zoals een Singapore. Daar hebben locals rechten en voorzieningen waar buitenlanders geen claim op kunnen leggen.
Echte vluchtelingen zijn ouderen en vrouwen.quote:Op zaterdag 25 november 2023 21:03 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik zag eergisteren een documentaire over vluchtelingen die in West-Europa willen komen. Natuurlijk zo in beeld gebracht dat we mee moeten leven met de vluchteling. Ze slapen buiten, worden opgejaagd door grenswachten in Bosnië en Kroatië, en de tocht kan zo een paar jaar duren.
Het liet goed zien wat mensen doen om hier te komen. Ze betalen geld aan mensensmokkelaars en moeten fysiek heel wat beproevingen doorstaan. Er werd door de hoofdrolspeler, een Afghaanse jongeman, steeds gesproken over 'games'. Een rivier oversteken is een game, in een vrachtwagen zitten is een game, en een grens passeren is dat ook.
Als deze 'vluchtelingen' het geld en de moeite zouden gebruiken om iets van hun leven te maken, zou dat ook wel in hun eigen land, of in een buurland moeten lukken. En als je het toch over games hebt, nu is de hoofdprijs een verblijfsvergunning krijgen in een land zoals Nederland.
https://www.vprogids.nl/d(...)-asielprocedure.html
Nope. De sociale huurwoning waar je zonder subsidie niet kan wonen, moet je dan ook aan je voorbij laten gaan.quote:Op zaterdag 25 november 2023 21:29 schreef Inbox het volgende:
[..]
De aarde wel. De dingen erop niet.
Hotel wordt geregeld. Hou gewoon op hoor.quote:
De geldkraan van het COA lijkt oneindigquote:Op zondag 26 november 2023 00:39 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Hotel wordt geregeld. Hou gewoon op hoor.
Boeiend.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:32 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Nah, blijf maar daar. Kunnen we jouw huis gebruiken voor statushouders die dan aan het *proest* werk kunnen.quote:Op zaterdag 25 november 2023 10:25 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
maar heel erg veel anderen hier hebben het heel slecht en gaan daarom naar europa, net als ik soms
Prima, dan wil ik dat stukje land waar jij je bejaardentehuis wil bouwen hebben voor mijzelf.quote:
Dat begrijp ik. Wat ik bedoel te zeggen dus is dat we bereid moeten zijn de mensen te doden.quote:Op zondag 26 november 2023 01:03 schreef matthijst het volgende:
[..]
Boeiend.
Vol is vol.
Je kan niet iedereen redden.
Laat ze lekker thuis opbouwen wat wij hier de afgelopen 70 jaar hebben gedaan in plaats van bij ons te komen parasiteren.
8 miljard mensen, meer dan genoeg.
Tot 2050 neuken die Afrikanen zich nog met 1.5 miljard omhoog. Die ga je hier niet kunnen opvangen. Tenzij je het leuk vindt om zelf niks over te houden omdat Afrika ook van jouw bord moet eten
Man man man, het stikt hier van de hyperbolen. Of we schieten ze dood of we laten al deze 'piraten' het land in.quote:Op zondag 26 november 2023 09:18 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Dat begrijp ik. Wat ik bedoel te zeggen dus is dat we bereid moeten zijn de mensen te doden.
Het kan met een geweer. Of proberen we ze op een menselijke manier te doden?
Wie heeft het over doden?quote:Op zondag 26 november 2023 09:18 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Dat begrijp ik. Wat ik bedoel te zeggen dus is dat we bereid moeten zijn de mensen te doden.
Het kan met een geweer. Of proberen we ze op een menselijke manier te doden?
Terug sturen naar dat paradijs waar ze vandaan kwamen, waar racisme niet bestaat en iedereen hand in hand loopt met ieder huidskleurtje.quote:
Ja, maar dat lukt dus niet. En dan?quote:Op zondag 26 november 2023 11:33 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Terug sturen naar dat paradijs waar ze vandaan kwamen, waar racisme niet bestaat en iedereen hand in hand loopt met ieder huidskleurtje.
En dan?quote:Op zondag 26 november 2023 12:01 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Ja, maar dat lukt dus niet. En dan?
Ter Apel en Budel zuchten al onder de overlast. En dat wordt alleen maar erger.quote:Op zondag 26 november 2023 12:19 schreef Mubassie het volgende:
[..]
En dan?
Blijven ze lekker hier om te roven en overlast te geven.
Helaas maar waar.
Precies, en dat is ergernis nummer 1 voor een groot deel van het volk.quote:Op zondag 26 november 2023 12:35 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ter Apel en Budel zuchten al onder de overlast. En dat wordt alleen maar erger.
Nee want iedereen is bang om dan voor racist uitgemaakt te worden. Belachelijk.quote:Op zondag 26 november 2023 12:40 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Precies, en dat is ergernis nummer 1 voor een groot deel van het volk.
De gelukszoekers die hier komen voor gratis geld, overlast en aanranding.
Dáár moet keihard op gehandhaafd gaan worden maar komt totaal niet van de grond.
Daarom wordt dit onderwerp nergens aangehaald. Veel belangrijker is dat zwarte Piet verdwijnt.quote:Op zondag 26 november 2023 12:40 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Nee want iedereen is bang om dan voor racist uitgemaakt te worden. Belachelijk.
Gelukkig ben jij niet bang om racistisch te zijnquote:Op zondag 26 november 2023 12:40 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Nee want iedereen is bang om dan voor racist uitgemaakt te worden. Belachelijk.
Waarom? Zwarte Piet verdwijnt gewoon. Dat houden een paar provincialen niet tegen.quote:Op zondag 26 november 2023 12:44 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Daarom wordt dit onderwerp nergens aangehaald. Veel belangrijker is dat zwarte Piet verdwijnt.
En Geert gaat dat regelen?quote:Op zondag 26 november 2023 12:40 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Precies, en dat is ergernis nummer 1 voor een groot deel van het volk.
De gelukszoekers die hier komen voor gratis geld, overlast en aanranding.
Dáár moet keihard op gehandhaafd gaan worden maar komt totaal niet van de grond.
Dus je hebt geen oplossing?quote:Op zondag 26 november 2023 12:19 schreef Mubassie het volgende:
[..]
En dan?
Blijven ze lekker hier om te roven en overlast te geven.
Helaas maar waar.
Opkomen voor waar ik achter sta is racistisch dus. Bedankt dat je dus mijn punt bewijst.quote:Op zondag 26 november 2023 13:54 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Gelukkig ben jij niet bang om racistisch te zijn
Ja, je komt op voor blank Nederland. Eigen volk eerst, etc. Dank je welquote:Op zondag 26 november 2023 13:56 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Opkomen voor waar ik achter sta is racistisch dus. Bedankt dat je dus mijn punt bewijst.
quote:Op zondag 26 november 2023 13:57 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Ja, je komt op voor blank Nederland. Eigen volk eerst, etc. Dank je wel
Heb ik wel, maar die is barbaars en zou nooit goedgekeurd worden.quote:
Daar vroeg ik dus om. Is het neerschieten of vergassen of zo de endlosung?quote:Op zondag 26 november 2023 13:58 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Heb ik wel, maar die is barbaars en zou nooit goedgekeurd worden.
Gelukkig zijn er andere partijen die over oplossingen gaan maar jammergenoeg komt het niet van de grond.
Dus als ik op kom voor mijn idealen ben ik racistisch.quote:Op zondag 26 november 2023 14:05 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Is toch zo? Hoe wil je het anders noemen op een niet-racistische manier?
Zou je graag willen weten hé?quote:Op zondag 26 november 2023 14:04 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Daar vroeg ik dus om. Is het neerschieten of vergassen of zo de endlosung?
Wel lekker typisch dat je een van de vreselijkste tijden uit de geschiedenis aanhaalt. Doe normaal man.quote:Op zondag 26 november 2023 14:04 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Ze kunnen toch gewoon in de regio een veilige plek zoeken? Wij kunnen ze daarbij nog financieel of anderzins bij steunen als die regio geld tekort komt om die vluchtelingen veilig op te vangen ook.quote:Op zondag 26 november 2023 12:01 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Vanuit het oogpunt van de vluchtelingen is het heel begrijpelijk, zou zelf het zelfde doen.quote:Op zondag 26 november 2023 14:24 schreef matthijst het volgende:
Gratis geld, gratis wonen, blonde vrouwen.
Paspoort met eindeloze mogelijkheden en gratis geld tot de dood.quote:Op zondag 26 november 2023 14:24 schreef matthijst het volgende:
Gratis geld, gratis wonen, blonde vrouwen.
Geldstromen naar land van herkomst stopzetten om hem te dwingen mee te werken.quote:Op zondag 26 november 2023 12:01 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Mijn ultieme voorstel is om ze verplicht onder te brengen bij linkse, wegkijkende knuffelaars en politici. Je weet wel, zij die roepen dat iedereen hier welkom is.quote:Op zondag 26 november 2023 12:01 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Het makkelijkste en effectiefste is om de pull-factor te elimineren.quote:Op zondag 26 november 2023 14:48 schreef Oud_student het volgende:
Het is duidelijk dat er een limiet is aan het aantal asiel/gelukszoekers, wegens;
- de kosten
- het leefklimaat / cultuur
- criminaliteit
- enz enz
Dus hoe te stoppen?
- wetten wijzigen / opzeggen van verdragen
- grenscontroles + hechtenis in detentie centra
- landen van herkomst sanctioneren, die niet willen meewerken aan terugkeer
Mocht dat onvoldoende zijn, dan militair ingrijpen in dat soort apelanden, want het dumpen van mensen in andere landen is eigenlijk een oorlogsverklaring
Lekker onrealistisch rechts weer. Ik heb weer even gelachenquote:Op zondag 26 november 2023 14:51 schreef Inbox het volgende:
[..]
Mijn ultieme voorstel is om ze verplicht onder te brengen bij linkse, wegkijkende knuffelaars en politici. Je weet wel, zij die roepen dat iedereen hier welkom is.
Zet maar een zwaar geradicaliseerde islamiet uit de zandbak of zo'n stelende veiligelandiër in huis bij zo'n tutje als Halalsema of bij een lid van de ChristenUnie. Kan je garanderen dat ze dan heel rap van mening veranderen.
Welke vraag? Ik lees alleen extreem-rechtse geluiden hier, van het neerschieten, laten verzuipen, etc.quote:Op zondag 26 november 2023 14:29 schreef Alov het volgende:
[..]
Vanuit het oogpunt van de vluchtelingen is het heel begrijpelijk, zou zelf het zelfde doen.
De vraag was meer gericht aan mensen zoals @:grrrrg
Als je even terugleest, dan kan je zien dat ik niet begon met het suggereren dat het vermoorden van vluchtelingen de oplossing is.quote:Op zondag 26 november 2023 14:08 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Wel lekker typisch dat je een van de vreselijkste tijden uit de geschiedenis aanhaalt. Doe normaal man.
Jij bent de enige die dat zegt volgens mij? Je wilt volgens mij dat anderen dat zeggen zodat je uit je plaat kan gaan.quote:Op zondag 26 november 2023 15:32 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Welke vraag? Ik lees alleen extreem-rechtse geluiden hier, van het neerschieten, laten verzuipen, etc.
Dat is toch niet serieus te nemen, hoop ik?
Waarom dan meteen WW2 erbij halen?quote:Op zondag 26 november 2023 15:35 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Als je even terugleest, dan kan je zien dat ik niet begon met het suggereren dat het vermoorden van vluchtelingen de oplossing is.
Dat zijn toch extreem-rechtse geluiden
Het suggereren van het massaal vermoorden van asielzoekers vergt toch een antwoord?quote:Op zondag 26 november 2023 15:37 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Waarom dan meteen WW2 erbij halen?
Uit jouw berichtjes hier begreep ik dat volgens jou, als wij die vluchtelingen niet zouden opnemen, dat ze dan dood zouden gaan (vanwege noodzaak om terug te moeten gaan naar onveilig land, of dat de enige manier om ze tegen te houden zou zijn om ze neer te knallen, of hoe dan ook ..). Dus in andere woorden wij zouden dan verantwoordelijk zijn voor hun dood.quote:Op zondag 26 november 2023 15:32 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Welke vraag? Ik lees alleen extreem-rechtse geluiden hier, van het neerschieten, laten verzuipen, etc.
Gaat dit over Palestina?quote:Op zondag 26 november 2023 14:04 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Dus dan maar de holocaust aanhalen. Duidelijk.quote:Op zondag 26 november 2023 15:40 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Het suggereren van het massaal vermoorden van asielzoekers vergt toch een antwoord?
Ja, nu is Zwarte Piet verdwenen, maar Geert Wilders heeft 37 zetels en in de rest van Europa rukt (extreem) rechts ook op.quote:Op zondag 26 november 2023 12:44 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Daarom wordt dit onderwerp nergens aangehaald. Veel belangrijker is dat zwarte Piet verdwijnt.
Dit topic is al een tijd niet meer serieus te nemen.quote:Op zondag 26 november 2023 15:32 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Ik heb niet op de PVV gestemd, maar okee.quote:Op zondag 26 november 2023 15:50 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dit topic is al een tijd niet meer serieus te nemen.
Far right echo chamber.
Ik ben wel blij dat het er is, want dan kan al dat gehaat lekker hier in gekotst worden en komt er ruimte vrij voor andere onderwerpen in NWS.
Je zegt meer dan dat. En met Wilders zijn standpunten ga je naar een land wat niet veel beter is dan Hongarije.quote:Op zondag 26 november 2023 13:31 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je reageert op een post waarin ik stel dat we hier in Nederland echt niet Hongarije achterna gaan
Die standpunten gaat-ie niet uitvoeren, dat heeft-ie toch gezegd.quote:Op zondag 26 november 2023 15:52 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Je zegt meer dan dat. En met Wilders zijn standpunten ga je naar een land wat niet veel beter is dan Hongarije.
Je mengt jezelf er anders graag tussen pipo.quote:Op zondag 26 november 2023 15:50 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dit topic is al een tijd niet meer serieus te nemen.
Far right echo chamber.
Ik ben wel blij dat het er is, want dan kan al dat gehaat lekker hier in gekotst worden en komt er ruimte vrij voor andere onderwerpen in NWS.
Dat moet blijken, ik heb het antwoord ook niet. Maar doorgaan zoals we nu doen met het huidige asielbeleid is geen optie.quote:Op zondag 26 november 2023 15:50 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, nu is Zwarte Piet verdwenen, maar Geert Wilders heeft 37 zetels en in de rest van Europa rukt (extreem) rechts ook op.
Ik weet niet of dit een vooruitgang is, eigenlijk.
Maar goed.
Ah oke.quote:Op zondag 26 november 2023 15:55 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Die standpunten gaat-ie niet uitvoeren, dat heeft-ie toch gezegd.
Zomaar een idee hoor, maar misschien komt ie gewoon op voor iedereen die nu in Nederland woont, ongeachte huidskleur of religie of.., die nu de pracht van de opgedrongen multiculti moet ervaren en die zelf of wiens kinderen geen woning kunnen vinden?quote:Op zondag 26 november 2023 13:57 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Ja, je komt op voor blank Nederland. Eigen volk eerst, etc. Dank je wel
Een heel eind klopt dit.quote:Op zondag 26 november 2023 16:02 schreef Inbox het volgende:
[..]
Zomaar een idee hoor, maar misschien komt ie gewoon op voor iedereen die nu in Nederland woont, ongeachte huidskleur of religie of.., die nu de pracht van de opgedrongen multiculti moet ervaren en die zelf of wiens kinderen geen woning kunnen vinden?
Jij gelooft dat we straks een Nexit hebben als Wilders al uitgesloten wordt voordat hij uberhaupt iets gezegd heeft?quote:Op zondag 26 november 2023 15:59 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ah oke.
Als een politicus dat zegt zal het wel waar zijn.
Meneer heeft gewoon een hobby: de blanke man/vrouw neerzetten als racist.quote:Op zondag 26 november 2023 15:55 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Je mengt jezelf er anders graag tussen pipo.
Ik vind het simpelweg gewoon erg naïef om een politicus op zijn woord te geloven.quote:Op zondag 26 november 2023 16:03 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Jij gelooft dat we straks een Nexit hebben als Wilders al uitgesloten wordt voordat hij uberhaupt iets gezegd heeft?
Nou als je gelijk krijgt trakteer ik op een crompouce.
Had ie ze uit zijn partijprogramma moeten halen.quote:Op zondag 26 november 2023 15:55 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Die standpunten gaat-ie niet uitvoeren, dat heeft-ie toch gezegd.
Ik denk dat die stemmen op Wilders gewoon proteststemmen waren tegen het huidige beleid.quote:Op zondag 26 november 2023 16:10 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Had ie ze uit zijn partijprogramma moeten halen.
Dit is gewoon waar hij voor staat en waar de PVVstemmers voor gekozen hebben.
Kun je na gaan hoeveel succes een linkse partij met streng immigratiestandpunt zou boeken. Mensen zijn het zo zat dat ze de negatieve kanten van de PVV voor lief nemen.quote:Op zondag 26 november 2023 16:10 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Had ie ze uit zijn partijprogramma moeten halen.
Dit is gewoon waar hij voor staat en waar de PVVstemmers voor gekozen hebben.
Natuurlijk. Maar dat neemt niet weg dat het stemmen zijn voor zijn beleid.quote:Op zondag 26 november 2023 16:15 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik denk dat die stemmen op Wilders gewoon proteststemmen waren tegen het huidige beleid.
Anders had-ie ze wel eerder gehad. Hij roept het al sinds 2006.
Het is idd verre van realistisch. Geen politicus zal een asielzoeker in huis nemen want ook zij weten wat voor uitvreters ertussen zitten en dat er heel wat probleemgevallen zijn.quote:Op zondag 26 november 2023 15:30 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Lekker onrealistisch rechts weer. Ik heb weer even gelachen
Streng hoeft misschien niet. Maar realistisch wel.quote:Op zondag 26 november 2023 16:17 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Kun je na gaan hoeveel succes een linkse partij met streng immigratiestandpunt zou boeken. Mensen zijn het zo zat dat ze de negatieve kanten van de PVV voor lief nemen.
Het is idd verre van realistisch. Geen politicus zal een asielzoeker in huis nemen want ook zij weten wat voor uitvreters ertussen zitten en dat er heel wat probleemgevallen zijn.quote:Op zondag 26 november 2023 15:30 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Lekker onrealistisch rechts weer. Ik heb weer even gelachen
Daar staat de politiek in ieder geval nog achter zn volk.quote:Op zondag 26 november 2023 15:52 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Je zegt meer dan dat. En met Wilders zijn standpunten ga je naar een land wat niet veel beter is dan Hongarije.
Problemen benoemen, die in veel gevallen statistisch aantoonbaar zijn, heeft niets te maken met 'haat'.quote:Op zondag 26 november 2023 16:07 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik vind het simpelweg gewoon erg naïef om een politicus op zijn woord te geloven.
In dit geval Wilders, die al 15 jaar ordinaire haat aan het spuwen is, en voor ongrondwettelijk beleid aan het pleiten is, maar nu opeens "mild" is geworden. Vind je het dan heel raar als ik dat met een korreltje zout neem?
Neequote:Op zondag 26 november 2023 15:35 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Jij bent de enige die dat zegt volgens mij? Je wilt volgens mij dat anderen dat zeggen zodat je uit je plaat kan gaan.
Wilders benoemt geen problemen. Deed hij dat maar.quote:Op zondag 26 november 2023 16:31 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Problemen benoemen, die in veel gevallen statistisch aantoonbaar zijn, heeft niets te maken met 'haat'.
Oh, je meent het serieus. Kansloos schrijfsel.quote:Op zondag 26 november 2023 16:27 schreef Inbox het volgende:
[..]
Het is idd verre van realistisch. Geen politicus zal een asielzoeker in huis nemen want ook zij weten wat voor uitvreters ertussen zitten en dat er heel wat probleemgevallen zijn.
Maar toch, toch is dat wat zou moeten gebeuren. Verplichte opvang in huis bij hen die iedereen welkom heten:Y. Zeker nu, nu alles vol zit.
[..]
Daar staat de politiek in ieder geval nog achter zn volk.
Ben je nu echt serieus?quote:Op zondag 26 november 2023 16:35 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Wilders benoemt geen problemen. Deed hij dat maar.
Nee, maar de stemmen op zijn partij wel. We moeten niet blind zijn voor de problemen die de stemmers aangeven te hebben.quote:Op zondag 26 november 2023 16:35 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Ja, ik heb hem nog nooit horen benoemen waar de echte problemen liggen. Hopelijk gaat hij lerenquote:
Dat mag je nog niet eens zeggen ( volgens de regels van dit forum) dat mensen vermoord moeten worden, toch?quote:
Ik vind dat sommige politieke partijen er te luchtig over doen. Alsof er van een vlieg een olifant gemaakt wordt, en men dus niet streng hoeft op te treden.quote:Op zondag 26 november 2023 16:23 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Streng hoeft misschien niet. Maar realistisch wel.
De lasten moeten zowel binnen europa als binnen Nederland beter verdeeld worden.
Natuurlijk meen ik het serieus. Voor politici geldt hetzelfde als eenieder ander: nimby. Ze zullen het alleen niet zo snel toegeven, want gezichtsverlies.quote:Op zondag 26 november 2023 16:36 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Oh, je meent het serieus. Kansloos schrijfsel.
Eens hoor. Alleen is de PVV natuurlijk veel te extreem in bijna al hun punten.quote:Op zondag 26 november 2023 16:38 schreef Alov het volgende:
[..]
Ik vind dat sommige politieke partijen er te luchtig over doen. Alsof er van een vlieg een olifant gemaakt wordt, en men dus niet streng hoeft op te treden.
Wat ik zie en hoor, is het asielprobleem wel degelijk een olifant in de kamer. Daarom denk ik dat de PVV nu zoveel stemmen gekregen heeft, omdat zij een van de weinige partijen zijn die daar niet omheen draaien. Een VVD bijvoorbeeld benoemt het ook wel, maar daar is vanuit het verleden gebleken dat het voornamelijk bij woorden blijft.
Dit is inderdaad de manier. Uitsluiten van het sociale stelsel, geen gezinsherenigingen meer toestaan en vooral: kappen met permanente verblijfsvergunningen en naturalisatie tot Nederlander als je niet aantoonbaar een x-aantal jaar hebt bewezen je eigen boontjes te kunnen doppen.quote:Op zondag 26 november 2023 15:18 schreef Alov het volgende:
[..]
Het makkelijkste en effectiefste is om de pull-factor te elimineren.
Gewoon geen uitkering/gezinshereniging/gratis woning etc. etc. etc. meer aanbieden (ik hoor dat het meeste daarvan ook niet eens hoeft van de getekende verdragen).
Alles bij elkaar is dit als het winnen van de loterij, en het enigste wat je hoeft te doen (als Eritreaan enz.) om die loterij te winnen is de grens over te steken.
Realistisch beleid is streng beleid. We kunnen niet de hele wereld opvangen en de bron van asielzoekers is bijna oneindig.quote:Op zondag 26 november 2023 16:23 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Streng hoeft misschien niet. Maar realistisch wel.
De lasten moeten zowel binnen europa als binnen Nederland beter verdeeld worden.
Maar geen migratie is nu eenmaal ook geen optie.quote:Op zondag 26 november 2023 18:40 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Realistisch beleid is streng beleid. We kunnen niet de hele wereld opvangen en de bron van asielzoekers is bijna oneindig.
Linkse partijen hebben op zich goede punten, deze doen ze alleen allemaal teniet met hun open deuren beleid.
Niks mis met migratie. Maar dit gaat om totaal assymetrische massa-immigratie op oneigenlijke gronden.quote:Op zondag 26 november 2023 19:01 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Maar geen migratie is nu eenmaal ook geen optie.
Sowieso is Wilders in al zijn punten veel te rechtlijnig, om het maar voorzichtig te zeggen.
Misschien wel, hopen voor partijen in het kabinet die dit probleem op de juiste manier aanpakken.quote:Op zondag 26 november 2023 19:05 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Niks mis met migratie. Maar dit gaat om totaal assymetrische massa-immigratie op oneigenlijke gronden.
Eens, maar daar zou toch een fatsoenlijke middenweg in gevonden moeten worden?quote:Op zondag 26 november 2023 19:01 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Maar geen migratie is nu eenmaal ook geen optie.
Dat is onzin. Maar de afhandeling moet misschien wel beter ja.quote:Op zondag 26 november 2023 19:08 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Eens, maar daar zou toch een fatsoenlijke middenweg in gevonden moeten worden?
En een kritisch oog op veiligelanders zetten.
Nu komen ze in de polonaise binnen banjeren.
Ik overdrijf inderdaad.quote:Op zondag 26 november 2023 19:10 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Dat is onzin. Maar de afhandeling moet misschien wel beter ja.
Fatsoenlijke middenweg, daar heb je fatsoenlijke partijen voor nodig.
En die zijn er niet wat migratie betreft. De oogkleppen zijn nog altijd niet afgedaan.quote:Op zondag 26 november 2023 19:10 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Welke partijen zijn dan fatsoenlijk? Bijna iedere partij beloofd verbeteringen voor de inwoners van Nederland, terwijl die partijen dat niet waar kunnen maken.quote:Op zondag 26 november 2023 19:10 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Tja, dan heeft een verdere discussie ook weinig zin. Dit is natuurlijk het ontkennen van de realiteit. Maar steek vooral je hoofd nog even verder in het zand, wegkijken doen veel Nederlanders inmiddels niet meer, dat is wel duidelijk.quote:Op zondag 26 november 2023 16:38 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Ja, ik heb hem nog nooit horen benoemen waar de echte problemen liggen. Hopelijk gaat hij leren
Dat geloof ik ook en dat is misschien wel het nut wat ze gehad hebben. Ik denk alleen niet dat ze geschikt zijn voor een regeringsdeelname. Met NSC wel in het kabinet heb je denk ik een prima partij voor een gedegen belijd zonder dat men teveel gaat draaien.quote:Op zondag 26 november 2023 19:20 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Ik overdrijf inderdaad.
Maar neemt niet weg dat lui uit veilige landen hier niets te zoeken hebben. Daarbij ook nog eens voor ontzettend veel overlast zorgen.
Ik geloof ook dat dit de grootste reden is waarom de PVV zoveel stemmen heeft gekregen, puur omdat zij dit uit durven spreken. Men is daar klaar mee.
Dit is gewoon onzin. Zo erg is het niet.quote:Op zondag 26 november 2023 19:08 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Eens, maar daar zou toch een fatsoenlijke middenweg in gevonden moeten worden?
En een kritisch oog op veiligelanders zetten.
Nu komen ze in de polonaise binnen banjeren.
Als je in een ivoren torentje met een blad voor je kop zit dan is dit allemaal sensatie tv en paniekzaaierij.quote:Op zondag 26 november 2023 19:58 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dit is gewoon onzin. Zo erg is het niet.
Maar men zal in de media en talkshows allemaal sensatie tv en paniekzaaierij hebben meegemaakt.
Nee ze heeft gelijk.quote:Op zondag 26 november 2023 19:30 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, dan heeft een verdere discussie ook weinig zin. Dit is natuurlijk het ontkennen van de realiteit. Maar steek vooral je hoofd nog even verder in het zand, wegkijken doen veel Nederlanders inmiddels niet meer, dat is wel duidelijk.
Juist als je in een ivoren torentje of in een boerengat woont ben je bang voor dit volk. Dat is bij mij niet het geval.quote:Op zondag 26 november 2023 20:03 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Als je in een ivoren torentje met een blad voor je kop zit dan is dit allemaal sensatie tv en paniekzaaierij.
Werkelijk alles stuit jouw tegen de borst als er ook maar iets van migratie bij betrokken is. Je hapt weer gelijk.
Ik mag geen andere mening hebben want dat is "tegen de borst stuiten".quote:Op zondag 26 november 2023 20:05 schreef Harvest89 het volgende:
Werkelijk alles stuit jouw tegen de borst als er ook maar iets van migratie bij betrokken is. Je hapt weer gelijk.
quote:Op zondag 26 november 2023 16:35 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Hardop gelachen, bedanktquote:Op zondag 26 november 2023 16:35 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Wie heeft het nu weer over bang zijn?quote:Op zondag 26 november 2023 20:05 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Juist als je in een ivoren torentje of in een boerengat woont ben je bang voor dit volk. Dat is bij mij niet het geval.
Dat druk je nog zacht uit.quote:Op zondag 26 november 2023 19:38 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Dat geloof ik ook en dat is misschien wel het nut wat ze gehad hebben. Ik denk alleen niet dat ze geschikt zijn voor een regeringsdeelname. Met NSC wel in het kabinet heb je denk ik een prima partij voor een gedegen belijd zonder dat men teveel gaat draaien.
Klopt. Er moet namelijk iets gebeuren. Al vind jij uiteraard van niet.quote:Op zondag 26 november 2023 20:09 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Jij bent degene die in deze topicreeks over dit onderwerp je gal loopt te spuwen.
Je hebt mijn standpunt jegens de PVV vast al wel gelezen hier.quote:Op zondag 26 november 2023 20:13 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat druk je nog zacht uit.
Enige waar de PVV in geïnteresserd is is in de sabotageclown spelen. In plaats van beleid, afbraakbeleid. "Nieuwe bestuurscultuur" in de overheid vertalen zij in keiharde repressie.
PVV gaat niets oplossen.
Nee dat is onzin. Alleen moeten mensen hier voor open staan.quote:Op zondag 26 november 2023 19:20 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
En die zijn er niet wat migratie betreft. De oogkleppen zijn nog altijd niet afgedaan.
Maar er is wel duidelijk behoefte aan gezien de verkiezingsuitslag. En dan geen oplossingen als "we moeten ze beter spreiden", want dat is symptoombestrijding.
Veilige landers die geen asiel krijgen moeten terug. Elke partij wil dat ook. Dat heeft niet alleen iets met Wilders te maken.quote:Op zondag 26 november 2023 20:12 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Wie heeft het nu weer over bang zijn?
Zijn voor jou de overlastgevende veiligelanders -die groep waardoor Wilders zoveel stemmen heeft gehad-ook zo welkom?
Daar geloof ik niet in. Die lui willen geen opleiding, willen geen werk. Willen alleen gratis geld.quote:Op zondag 26 november 2023 20:22 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Veilige landers die geen asiel krijgen moeten terug. Elke partij wil dat ook. Dat heeft niet alleen iets met Wilders te maken.
Voor de rest moet je niet alles op 1 hoop proppen, maar verspreid opvangen, moet er meteen naar werk en opleiding gekeken worden zodat ze niet ontsporen maar zich meteen nuttig kunnen maken, en moet de asielproedure veel korter.
Er moet meer geld en mankracht naartoe. Maar in plaats daarvan zal De Grote Blonde Verlosser waarschijnlijk alles laten verpauperen stuk bezuinigen en daarna linkse partijen daar de schuld van geven.
quote:Op zondag 26 november 2023 20:29 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Daar geloof ik niet in. Die lui willen geen opleiding, willen geen werk. Willen alleen gratis geld.
Je hebt het veel over Wilders, ik weet net zo goed als jij dat ie niks klaar gaat maken. Het punt is in elk geval duidelijk gemaakt.
quote:Ook heeft de demograaf hogere vertegenwoordiging in de criminaliteit en onderwijskosten mee berekend. „Een derde van de jonge, eerste generatie asielmigranten belandde op het praktijkonderwijs. Dan heb je het over onderwijs voor leerlingen met een IQ tussen de 55 en 80 – zwakbegaafd tot licht verstandelijk beperkt.
Dat is per kind grofweg tweemaal zo duur en is vanwege de schaarste aan specialistisch personeel niet zomaar even op te schalen. Bovendien biedt dit schooltype beperkte kansen op de arbeidsmarkt.”
Het gevolg: afbraak van de verzorgingsstaat, zegt Van de Beek. „Ik verwacht dat de uitgaven aan onderwijs, zorg en uitkeringen verder worden verlaagd als ze door aanhoudende immigratie niet houdbaar blijken.” Wat dat betreft is zijn schets een ’zelfontkennende voorspelling’: hoe langer de migratie aanhoudt, hoe meer de overheid moet snijden in de kosten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |