https://www.unhcr.org/nl/wie-we-zijn/cijfersquote:Mogen asielzoekers werken?
Een asielzoeker mag in Nederland 24 weken werken over een periode van 52 weken. Zijn asielaanvraag moet dan wel minstens 6 maanden in behandeling zijn. Werken kan alleen met een tewerkstellingsvergunning (TWV).
Tewerkstellingsvergunning
Een TWV is een document dat aantoont dat een asielzoeker mag werken.
Het Uitvoeringsinstituut Werknemersverzekeringen (UWV) geeft de TWV aan de werkgever van de asielzoeker. .
Dit gebeurt als een asielaanvraag minstens 6 maanden in behandeling is.
Het 1e halfjaar kan een asielzoeker dus niet betaald werken.
Het UWV controleert ook of de werkgever genoeg loon betaalt.
Een asielzoeker heeft recht op dezelfde beloning als Nederlanders.
Ik denk dat ik daar wel ja op durf te antwoorden. De westerse wereld is geobsedeerd door mensenrechten. Elk mensenleven moet gered worden. Elke arme sloeber uit elk derdewereldland moet een beter leven krijgen. Ik zie gewoon niet in waarom dit onze verantwoordelijkheid is. Er zijn 8 miljard mensen op aarde. Vooral in de armere delen van de wereld blijven ze maar doorneuken. Het is absoluut niet onze verantwoordelijkheid meer. Grenzen op slot en sleutel weggooien zeg ik.quote:
Iedereen met een beetje moraal in zijn pink wil alle goeds voor de mens, maar als je rationeel denkt weet je ook dat het niet gaat lukken.quote:Op donderdag 16 november 2023 23:40 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ik denk dat ik daar wel ja op durf te antwoorden. De westerse wereld is geobsedeerd door mensenrechten. Elk mensenleven moet gered worden. Elke arme sloeber uit elk derdewereldland moet een beter leven krijgen. Ik zie gewoon niet in waarom dit onze verantwoordelijkheid is. Er zijn 8 miljard mensen op aarde. Vooral in de armere delen van de wereld blijven ze maar doorneuken. Het is absoluut niet onze verantwoordelijkheid meer. Grenzen op slot en sleutel weggooien zeg ik.
Ironische is dat juist ook door die focus op mensenrechten we hier een goed bestaan hebben opgebouwd, maar dat dat tegelijkertijd de ondergang van Europa aan het worden is.quote:Op donderdag 16 november 2023 23:40 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ik denk dat ik daar wel ja op durf te antwoorden. De westerse wereld is geobsedeerd door mensenrechten. Elk mensenleven moet gered worden. Elke arme sloeber uit elk derdewereldland moet een beter leven krijgen. Ik zie gewoon niet in waarom dit onze verantwoordelijkheid is. Er zijn 8 miljard mensen op aarde. Vooral in de armere delen van de wereld blijven ze maar doorneuken. Het is absoluut niet onze verantwoordelijkheid meer. Grenzen op slot en sleutel weggooien zeg ik.
Het gaat tegenwoordig juist behoorlijk goed in "Afrika"(vind het altijd beetje gek om te doen of zo'n enorm groot continent een klein gebiedje is met een homogene bevolking). Weliswaar is het er nog geen noord west Europa, maar de beelden uit de jaren 80 die je kennelijk nog op het netvlies hebt zie je toch echt bijna nergens meer, op de conflictgebieden na uiteraard.quote:Op vrijdag 17 november 2023 08:30 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Iedereen met een beetje moraal in zijn pink wil alle goeds voor de mens, maar als je rationeel denkt weet je ook dat het niet gaat lukken.
In de jaren 80 die beelden uit Afrika gezien, biljarden dollars zijn er naar toe gegaan en de armoede, honger én bevolking is alleen maar verdubbeld.
Van de andere kant kun je ook moeilijk tegen mensen zeggen dat ze geen hoger welvaartsniveau mogen bereiken natuurlijk.quote:Nu kun je zeggen dat de westerse wereld overconsumeert en dat we het moeten verdelen met de rest van de wereld maar dat is een drogreden.
Dan heb je over een paar decennia hetzelfde probleem, maar dan wereldwijd.
Ja wat een schande om familieleden die in een penibele situatie zitten, zo snel mogelijk naar Nederland te willen halen.quote:Op vrijdag 17 november 2023 09:00 schreef GezondRechts het volgende:
Immigratiedienst versnelt procedures voor gezinshereniging uit Gaza
Je verwacht het niet
Het kan ook daar in de buurt waar het veilig is.quote:Op vrijdag 17 november 2023 09:03 schreef Hortensia_ het volgende:
[..]
Ja wat een schande om familieleden die in een penibele situatie zitten, zo snel mogelijk naar Nederland te willen halen.
Ze kunnen ook naar buurland Egypte? Waarom zouden ze eerst over land en zee naar ons toe komen als ze ook naar Egypte kunnen?quote:Op vrijdag 17 november 2023 09:03 schreef Hortensia_ het volgende:
[..]
Ja wat een schande om familieleden die in een penibele situatie zitten, zo snel mogelijk naar Nederland te willen halen.
Goed in Afrika?quote:Op vrijdag 17 november 2023 09:02 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het gaat tegenwoordig juist behoorlijk goed in "Afrika"(vind het altijd beetje gek om te doen of zo'n enorm groot continent een klein gebiedje is met een homogene bevolking). Weliswaar is het er nog geen noord west Europa, maar de beelden uit de jaren 80 die je kennelijk nog op het netvlies hebt zie je toch echt bijna nergens meer, op de conflictgebieden na uiteraard.
[..]
Van de andere kant kun je ook moeilijk tegen mensen zeggen dat ze geen hoger welvaartsniveau mogen bereiken natuurlijk.
Ze hadden de Afrikanen beter een basisinkomen kunnen geven van 1 dollar per dag ofzo, dat had tenminste zoden aan de dijk gezet. De huidige ontwikkelingssamenwerking is echt een farce.quote:Op vrijdag 17 november 2023 08:30 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Iedereen met een beetje moraal in zijn pink wil alle goeds voor de mens, maar als je rationeel denkt weet je ook dat het niet gaat lukken.
In de jaren 80 die beelden uit Afrika gezien, biljarden dollars zijn er naar toe gegaan en de armoede, honger én bevolking is alleen maar verdubbeld.
Nu kun je zeggen dat de westerse wereld overconsumeert en dat we het moeten verdelen met de rest van de wereld maar dat is een drogreden.
Dan heb je over een paar decennia hetzelfde probleem, maar dan wereldwijd.
Iedereen moet altijd maar naar Nederland komen, dat is een beetje het probleem.quote:Op vrijdag 17 november 2023 09:03 schreef Hortensia_ het volgende:
[..]
Als ik het artikel lees gaat men niet over 1 nacht ijs om de aanvragers naar Nederland te halen, Daar wordt uiterst zorgvuldig mee omgegaan. Er zal flink wat bewijs geleverd moeten worden.quote:Op vrijdag 17 november 2023 09:00 schreef GezondRechts het volgende:
Je verwacht het niet
Hier in Nederland zijn er ook veel te veel religies, daar hebben we een tegenwicht tegen nodig,quote:Op vrijdag 17 november 2023 10:29 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Iedereen moet altijd maar naar Nederland komen, dat is een beetje het probleem.
Een schande is een groot woord, maar we hoeven hier niet meer Jodenhaters en moslimfundamentalisten te ontvangen. De situatie van de mensen daar (die ze grotendeels over zichzelf hebben afgeroepen door Hamas te verkiezen) is het probleem van Nederland gewoon niet. En opvang in de regio zou altijd de eerste stap moeten zijn als het om hulp gaat.quote:Op vrijdag 17 november 2023 09:03 schreef Hortensia_ het volgende:
[..]
Hij heeft hier eigenlijk wel een punt. Er zijn verscheidene landen die het prima doen, denk aan Rwanda of Botswana. Wat niet wil zeggen dat er geen problemen zijn, die heb je er nog altijd in overvloed. En daarom kiezen mensen ook geregeld voor de meest makkelijke weg, namelijk het handje gaan ophouden in het Westen. Dat kun je die mensen trouwens verder niet kwalijk nemen, het probleem ligt bij degenen die ze hier toelaten.quote:Op vrijdag 17 november 2023 10:11 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Goed in Afrika?
Welvarende landen én landen waar alleen corrupte ambtenaren en politici profiteren van deze welvaart.
Waarom blijven de gelukzoekers maar komen dan naar Europa? Waarom die gevaarlijke oversteek nemen terwijl er in Afrika genoeg "welvarende" landen zijn met toekomstperspectief?
Typisch NL wel weer.quote:Op vrijdag 17 november 2023 14:21 schreef WheeledWarrior het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)huizen-loopt-hard-op
Snel, laten we nog meer mensen hierheen halen!
Eens. Je hoort vanuit bepaalde hoek opmerkingen als 'je hebt pech of geluk afhankelijk van waar je wieg staat' en 'ieder mens heeft recht op een gelijkwaardig bestaan'. Tja, regel dat! Waarom moet dit voor hen geregeld worden?quote:Op donderdag 16 november 2023 23:40 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Mwah, niet zo zwart wit natuurlijk; die mensen hebben vaak niet de middelen om zomaar iets te doen aan de situatie. Je hebt er ook aardig wat mensen die van de taliban af zouden willen, maar ik snap best dat het niet zo makkelijk is om daar een opstand te vormen als normale burger. Dan ga je gewoon dood joh. Dus vanuit hun perspectief best logisch dat ze naar een land willen met een betere welvaart. Ik denk alleen niet dat het vanuit Nederland gezien zo'n goed idee is; genoeg is genoeg, we kunnen niet iedereen redden. Maar daar is NL nogal over verdeeld blijkbaar. Ik snap best dat we mensen willen helpen, maar het moet toch wel te doen zijn? Moet niet ten koste gaan van je eigen welvaart en je moet rekening houden met de praktijk; of het allemaal wel te doen is. Je hoeft alleen maar naar de huizenmarkt te kijken om te concluderen dat het niet meer te doen is. Maar we blijven eigenwijs doorgaan.quote:Op vrijdag 17 november 2023 15:18 schreef Gia het volgende:
Als je kijkt naar een land als Afghanistan, waar de Taliban het voor het zeggen heeft....Als de bevolking dat pikt, dan is dat hun keuze. Waarom is het dan onze verantwoordelijkheid om die mensen op te vangen, van welvaart te voorzien en er tot de lengte van dagen voor zorgen?
Afghanistan is gewoon echt een verloren zaak. Geldt trouwens voor meer landen in die regio. Daar moeten wij ons gewoon niet meer mee bemoeien, en wij moeten zeker niet hun problemen telkens proberen op te lossen.quote:Op vrijdag 17 november 2023 15:27 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Mwah, niet zo zwart wit natuurlijk; die mensen hebben vaak niet de middelen om zomaar iets te doen aan de situatie. Je hebt er ook aardig wat mensen die van de taliban af zouden willen, maar ik snap best dat het niet zo makkelijk is om daar een opstand te vormen als normale burger. Dan ga je gewoon dood joh. Dus vanuit hun perspectief best logisch dat ze naar een land willen met een betere welvaart. Ik denk alleen niet dat het vanuit Nederland gezien zo'n goed idee is; genoeg is genoeg, we kunnen niet iedereen redden. Maar daar is NL nogal over verdeeld blijkbaar. Ik snap best dat we mensen willen helpen, maar het moet toch wel te doen zijn? Moet niet ten koste gaan van je eigen welvaart en je moet rekening houden met de praktijk; of het allemaal wel te doen is. Je hoeft alleen maar naar de huizenmarkt te kijken om te concluderen dat het niet meer te doen is. Maar we blijven eigenwijs doorgaan.
Sterker nog, we hebben het geprobeerd in Afghanistan. De VS heeft Afghanistan meer dan 20 jaar bezet en geprobeerd daar enige democratie te brengen. De dag nadat de VS er weg waren, waren de Taliban weer aan de macht.quote:Op vrijdag 17 november 2023 15:18 schreef Gia het volgende:
[..]
Eens. Je hoort vanuit bepaalde hoek opmerkingen als 'je hebt pech of geluk afhankelijk van waar je wieg staat' en 'ieder mens heeft recht op een gelijkwaardig bestaan'. Tja, regel dat! Waarom moet dit voor hen geregeld worden?
Moeten we mensen uit de favela's uit Rio ook gaan importeren, omdat ze het daar zo slecht hebben. Kunnen zij niks aan doen dat ze daar geboren zijn! Wij hebben de verantwoordelijkheid om te zorgen dat de hele wereld even welvarend is.... Nee! Hebben we niet.
Als je kijkt naar een land als Afghanistan, waar de Taliban het voor het zeggen heeft....Als de bevolking dat pikt, dan is dat hun keuze. Waarom is het dan onze verantwoordelijkheid om die mensen op te vangen, van welvaart te voorzien en er tot de lengte van dagen voor zorgen?
Moet naar tien van tien.quote:
Gewoon onwil.quote:
Rutte kreeg van de rechter ongelijk inzake een rechtszaak met Willem Engel. Nog dezelfde dag kwam hij met een aangepaste wet en een ondertekening van de koning.quote:
Toch is er wel draagvlak om 'mensen in nood altijd te helpen'. De 'echte vluchtelingen' verdienen een plek, we moeten alleen de veiligelanders eruit gooien.quote:
Het probleem is niet dat Nederland vluchtelingen 'opvangt', het probleem is dat het gaat om semi-permanente vestiging in Nederland via het asielsysteem. Gewoon verkapte immigratie dus voor mensen die niet voldoen aan de reguliere vestigingseisen. En daar gaat het mis, want zo blijf je jaar op jaar stapelen en dan ook nog eens een groep waarvan flinke percentages alleen maar jarenlang drukt op het sociale systeem omdat zij de eigen broek niet kunnen ophouden.quote:Op zaterdag 18 november 2023 12:57 schreef Confetti het volgende:
[..]
Toch is er wel draagvlak om 'mensen in nood altijd te helpen'. De 'echte vluchtelingen' verdienen een plek, we moeten alleen de veiligelanders eruit gooien.
Wat natuurlijk infantiel is aangezien meer dan 90% 'echte vluchtelingen' zijn en er nog honderden miljoenen mensen in aanmerking komen voor het vluchtelingenschap als ze Nederland maar bereiken.
De Nederlander verdient niet beter totdat zij hardop durft te roepen dat ook voor 'echte vluchtelingen' (op basis van de verdragen) geen plek is.
Echte vluchtelingen uit Belgie, Duitsland en de UK ja, niet uit verre oorden zoals Albanie, Somalie en Afghanistan. Zat vreedzame ruimte tusseninquote:Op zaterdag 18 november 2023 12:57 schreef Confetti het volgende:
[..]
Toch is er wel draagvlak om 'mensen in nood altijd te helpen'. De 'echte vluchtelingen' verdienen een plek, we moeten alleen de veiligelanders eruit gooien.
Wat natuurlijk infantiel is aangezien meer dan 90% 'echte vluchtelingen' zijn en er nog honderden miljoenen mensen in aanmerking komen voor het vluchtelingenschap als ze Nederland maar bereiken.
De Nederlander verdient niet beter totdat zij hardop durft te roepen dat ook voor 'echte vluchtelingen' (op basis van de verdragen) geen plek is.
Wetten bepalen wat een 'vluchteling' is en blijkbaar voldoen ze daaraan. Zelfs als je zaken als een tweestatus-systeem gaat invoeren verandert dat helemaal niets aan de beoordeling of iemand bescherming verdient.quote:Op zaterdag 18 november 2023 13:05 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het probleem is niet dat Nederland vluchtelingen 'opvangt', het probleem is dat het gaat om semi-permanente vestiging in Nederland via het asielsysteem. Gewoon verkapte immigratie dus voor mensen die niet voldoen aan de reguliere vestigingseisen. En daar gaat het mis, want zo blijf je jaar op jaar stapelen en dan ook nog eens een groep waarvan flinke percentages alleen maar jarenlang drukt op het sociale systeem omdat zij de eigen broek niet kunnen ophouden.
Mensen in nood reizen geen duizenden kilometers door tig veilige landen. Dit zijn louter reguliere migranten die zich hier aanmelden als asielzoeker.quote:Op zaterdag 18 november 2023 13:12 schreef Confetti het volgende:
[..]
Wetten bepalen wat een 'vluchteling' is en blijkbaar voldoen ze daaraan. Zelfs als je zaken als een tweestatus-systeem gaat invoeren verandert dat helemaal niets aan de beoordeling of iemand bescherming verdient.
Het is alleen niet zo fijn om te zeggen dat mensen in nood het maar zelf moeten uitzoeken. De facto doen we dat al met al die Afrikanen die in Afrika creperen. Alleen je roept het minder makkelijk als ze in je voortuin staan doch is het wel noodzakelijk.
Voorlopig blijft de Nederlander zich laf verschuilen achter non-argumenten zoals dat we veiligelanders eruit moeten schoppen zodat er (altijd) plek is voor mensen in echte nood. Feit: ook daar is geen plek voor.
De politiek zegt (na de verkiezingen) simpelweg, voor zo ver we het al willen beperken, kan het niet. Als de politiek toch een stapje zet, wordt het direct (gesubsidieerd) aangevochten bij een rechter. In Engeland doet men nu een serieus goede poging die lui naar Rwanda af te schepen, zelf dat lukt (nog) niet dankzij de (interpretatie van) de daar thans geldende wetten en verdragen.quote:
Dat Nederlanders (Europeanen) meer kinderen krijgen en daartoe maximaal ondersteunt en gefacilliteerd worden staat niét op de kaart ; onbespreekbaar kennelijk! En in tegendeel.. het Nederlands / Europese gezin wordt imho bewust geremd.. in ALLES. Financieel, praktisch, mentaal, lichamelijk.quote:Om een bevolkingsimplosie in europa te voorkomen zijn migranten nodig
"De politiek" bestaat niet. Dat gebruiken de media om te doen alsof niet de regering en de coalitie de kanker in het land zijn.quote:Op zaterdag 18 november 2023 13:57 schreef GemMagic het volgende:
[..]
De politiek zegt (na de verkiezingen) simpelweg, voor zo ver we het al willen beperken, kan het niet. Als de politiek toch een stapje zet, wordt het direct (gesubsidieerd) aangevochten bij een rechter. In Engeland doet men nu een serieus goede poging die lui naar Rwanda af te schepen, zelf dat lukt (nog) niet dankzij de (interpretatie van) de daar thans geldende wetten en verdragen.
"de media" ook niet echt, strictly speaking.quote:Op zaterdag 18 november 2023 15:57 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
"De politiek" bestaat niet. Dat gebruiken de media om te doen alsof niet de regering en de coalitie de kanker in het land zijn.
Alle verdragen opschorten waar je mensen bij krijgt die ons de les komen lezen.quote:
Ik heb persoonlijk niet zo veel tegen immigratie van mensen die wat toevoegen om een bevolkingsimplosie te voorkomen. Wat de politiek helaas gaat doen (want inspelen op populistische sentimenten) waarschijnlijk is wetten maken zodat de hardwerkende hoogopgeleide Indiërs en Chinezen, en de Spaanse en Italiaanse studenten tegengehouden worden, zodat er meer plek is voor mensen die vaak uit anti-Westerse culturen komen en die niet mee willen/kunnen doen en wel veel extra druk op de zorg, politie en bijstand leggen.quote:Op zaterdag 18 november 2023 15:48 schreef Buikbrein het volgende:
[..]
Dat Nederlanders (Europeanen) meer kinderen krijgen en daartoe maximaal ondersteunt en gefacilliteerd worden staat niét op de kaart ; onbespreekbaar kennelijk! En in tegendeel.. het Nederlands / Europese gezin wordt imho bewust geremd.. in ALLES. Financieel, praktisch, mentaal, lichamelijk.
In plaats daarvan lees/hoor je wél vaak: Ik wil geen kinderen hoor in 'deze tijd'. Of, ik zou misschien willen maar kan geen huis vinden. Of, de carriere gaat zgn voor. Tel daarbij op de gemeenschap die geen kinderen kan krijgen, tenzij adoptie of donor/draagmoederschap.
Al met al, samen met de anti conceptie, en de eindeloze instroom vanuit culturen waar gezinnen van 5+ normaal zijn..
Waar gaat dit heen? Waarom geen Nederlandse kinderen? Daar zou ik nu weleens een goede reden voor/tegen willen horen.
Liefde tussen 2 Nederlanders (m/v) die elkaar vinden levert mogelijk 2 dingen op, naast een fijn en gelukkig leven als dit goed gaat:
- Een van hen verkoopt het huis, of verlaat een huurhuis. Er komen dus huizen bij.
- Als zij kinderen krijgen, kunnen dat in potentie de arbeiders zijn die we dan nodig zouden hebben.
Wat is daar nu in vredesnaam op tegen? Ik zie m niet.
Het fijne aan het standpunt "meer Nederlandse kinderen" is dat het eens een keer geen tegen-standpunt is.. het is iets dat je dan wél wilt ten gunste van ons. Ik hoor teveel wat we vooral niet willen. (Nederlands gezin = alle NLs met paspoort die hier nu zijn, ongeacht afkomst, etc)quote:Op zaterdag 18 november 2023 16:14 schreef Alov het volgende:
[..]
Ik heb persoonlijk niet zo veel tegen immigratie van mensen die wat toevoegen om een bevolkingsimplosie te voorkomen. Wat de politiek helaas gaat doen (want inspelen op populistische sentimenten) waarschijnlijk is wetten maken zodat de hardwerkende hoogopgeleide Indiërs en Chinezen, en de Spaanse en Italiaanse studenten tegengehouden worden, zodat er meer plek is voor mensen die vaak uit anti-Westerse culturen komen en die niet mee willen/kunnen doen en wel veel druk op de zorg, politie en bijstand leggen.
Het is vooral de asielwetgeving en het asielbeleid dat het probleem is. Keer op keer mogelijkheden bieden tot beroep, advocaten die zo goed als gratis voor hen zijn, trage prodedures , veel landen die als 'onveilig' aangemerkt zijn en vooral het gepamper door hen vanaf dag 1 in Nederland van vanalles te voorzien.quote:Op vrijdag 17 november 2023 10:29 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Iedereen moet altijd maar naar Nederland komen, dat is een beetje het probleem.
Goed voor de omvolking van het land. Allahu akbar!quote:Op vrijdag 17 november 2023 09:00 schreef GezondRechts het volgende:
Je verwacht het niet
Armen wijd open. Ruimte zat.quote:Op vrijdag 17 november 2023 09:03 schreef Hortensia_ het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk gewoon de crux. Er is helemaal geen asielwet die een land verplicht om met voorrang huurhuizen aan asielzoekers te verstrekken, of om ze gratis fietslessen te geven, of allerlei andere regelingen. Dat doet Nederland allemaal zelf en al die lui komen als vliegen op de stroop af natuurlijk, want ze weten dat ze in Nederland in een gespreid bedje komen.quote:Op zaterdag 18 november 2023 18:07 schreef Inbox het volgende:
[..]
Het is vooral de asielwetgeving en het asielbeleid dat het probleem is. Keer op keer mogelijkheden bieden tot beroep, advocaten die zo goed als gratis voor hen zijn, trage prodedures , veel landen die als 'onveilig' aangemerkt zijn en vooral het gepamper door hen vanaf dag 1 in Nederland van vanalles te voorzien.
Die lui kiezen gewoon voor het land met de beste regelingen voor ze en dat kun je hen natuurlijk niet kwalijk nemen.
Maar ondanks dat we een democratisch land zijn, kunnen we er nu al 100% zeker van zijn dat dat wat het Nederlandse volk wil niet zal geschiedenquote:
Dit is wat ik ook verwacht. Niet geheel onterecht, omdat dit waarschijnlijk het makkelijkst te reguleren is. Minder buitenlandse studenten dus, afbouwen expatregeling, enz. Asiel ligt deels bij EU, helaas. Dat stukje souvereiniteit zijn we dus helaas kwijt. Voorts moet Nederland gewoon kappen met permanente verblijfsvergunningen. Daar ligt naar mijn idee ook het probleem deels. Eenmaal hier binnen en een status, mag men permanent blijven en parasiteren. Heel fout, want zodra een land weer veilig is zou je deze mensen weer terug moeten laten keren. Verplicht dus.. waarbij je natuurlijk wel uitzonderingen kan maken zoals voor mensen die hier dr eigen boontjes kunnen doppen en echt volledig geintegreerd zijn.quote:Op zaterdag 18 november 2023 16:14 schreef Alov het volgende:
[..]
Ik heb persoonlijk niet zo veel tegen immigratie van mensen die wat toevoegen om een bevolkingsimplosie te voorkomen. Wat de politiek helaas gaat doen (want inspelen op populistische sentimenten) waarschijnlijk is wetten maken zodat de hardwerkende hoogopgeleide Indiërs en Chinezen, en de Spaanse en Italiaanse studenten tegengehouden worden, zodat er meer plek is voor mensen die vaak uit anti-Westerse culturen komen en die niet mee willen/kunnen doen en wel veel extra druk op de zorg, politie en bijstand leggen.
Kunnen wij eigenlijk kappen met permanente verblijfsvergunningen volgens EU-wetgeving? Of bijvoorbeeld de termijn voor het aanvragen van Nederlanderschap verlengen van 5 naar 10 jaar of langer?quote:Op zaterdag 18 november 2023 18:54 schreef Inbox het volgende:
[..]
Dit is wat ik ook verwacht. Niet geheel onterecht, omdat dit waarschijnlijk het makkelijkst te reguleren is. Minder buitenlandse studenten dus, afbouwen expatregeling, enz. Asiel ligt deels bij EU, helaas. Dat stukje souvereiniteit zijn we helaas kwijt. Voorts moet Nederland gewoon kappen met permanente verblijfsvergunningen. Daar ligt naar mijn idee ook het probleem deels. Eenmaal hier binnen, mag men permanent blijven en parasiteren. Heel fout, want zodra een land weer veilig is zou je deze mensen weer terug moeten laten keren. Verplicht dus.. waarbij je natuurlijk wel uitzonderingen kan maken zoals voor mensen die hier dr eigen boontjes kunnen doppen en echt volledig geintegreerd zijn.
Ach, allemaal illussies. We hebben een nieuwe Pim nodig:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |