abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211319012
Asielzoekers worden werkzoekenden , maar dat hangt aan heel veel regeltjes , het verkrijgen van een BSN nummer enz. enz
https://www.rijksoverheid(...)-asielzoekers-werken

Om een bevolkingsimplosie in europa te voorkomen zijn migranten nodig
https://www.populationpyramid.net/germany/2030/
Europa verliest nu ieder jaar 1.000.000 mensen
Dat is meer dan China !!

quote:
Mogen asielzoekers werken?
Een asielzoeker mag in Nederland 24 weken werken over een periode van 52 weken. Zijn asielaanvraag moet dan wel minstens 6 maanden in behandeling zijn. Werken kan alleen met een tewerkstellingsvergunning (TWV).

Tewerkstellingsvergunning
Een TWV is een document dat aantoont dat een asielzoeker mag werken.
Het Uitvoeringsinstituut Werknemersverzekeringen (UWV) geeft de TWV aan de werkgever van de asielzoeker. .
Dit gebeurt als een asielaanvraag minstens 6 maanden in behandeling is.
Het 1e halfjaar kan een asielzoeker dus niet betaald werken.
Het UWV controleert ook of de werkgever genoeg loon betaalt.
Een asielzoeker heeft recht op dezelfde beloning als Nederlanders.
https://www.unhcr.org/nl/wie-we-zijn/cijfers
De meeste vluchtelingen in Nederland komen uit Syrië. Daarnaast wonen er in Nederland vluchtelingen uit landen als onder andere Eritrea, Afghanistan, Iran, Turkije, Jemen, Somalië en Irak.

https://www.redcross.org.au/act/help-refugees/refugee-facts
Where do the most refugees come from?
At the end of 2021 there were 27.1 million refugees worldwide. This is the highest ever number recorded. More than two-thirds came from just five countries:
• Syrian Arab Republic (6.8 million)
• Venezuela (4.6 million)
• Afghanistan (2.7 million)
• South Sudan (2.4 million)
• Myanmar (1.2 million)
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_211319092
Dilan met botox in der bakkes zodat haar onsympathieke gezichtsuitdrukkingen verborgen blijven :')
pi_211319185
quote:
Ik denk dat ik daar wel ja op durf te antwoorden. De westerse wereld is geobsedeerd door mensenrechten. Elk mensenleven moet gered worden. Elke arme sloeber uit elk derdewereldland moet een beter leven krijgen. Ik zie gewoon niet in waarom dit onze verantwoordelijkheid is. Er zijn 8 miljard mensen op aarde. Vooral in de armere delen van de wereld blijven ze maar doorneuken. Het is absoluut niet onze verantwoordelijkheid meer. Grenzen op slot en sleutel weggooien zeg ik.
Mja
pi_211320513
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 23:40 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Ik denk dat ik daar wel ja op durf te antwoorden. De westerse wereld is geobsedeerd door mensenrechten. Elk mensenleven moet gered worden. Elke arme sloeber uit elk derdewereldland moet een beter leven krijgen. Ik zie gewoon niet in waarom dit onze verantwoordelijkheid is. Er zijn 8 miljard mensen op aarde. Vooral in de armere delen van de wereld blijven ze maar doorneuken. Het is absoluut niet onze verantwoordelijkheid meer. Grenzen op slot en sleutel weggooien zeg ik.
Iedereen met een beetje moraal in zijn pink wil alle goeds voor de mens, maar als je rationeel denkt weet je ook dat het niet gaat lukken.

In de jaren 80 die beelden uit Afrika gezien, biljarden dollars zijn er naar toe gegaan en de armoede, honger én bevolking is alleen maar verdubbeld.

Nu kun je zeggen dat de westerse wereld overconsumeert en dat we het moeten verdelen met de rest van de wereld maar dat is een drogreden.
Dan heb je over een paar decennia hetzelfde probleem, maar dan wereldwijd.
pi_211320767
quote:

[..]
Ironische is dat juist ook door die focus op mensenrechten we hier een goed bestaan hebben opgebouwd, maar dat dat tegelijkertijd de ondergang van Europa aan het worden is.
pi_211320822
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 08:30 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Iedereen met een beetje moraal in zijn pink wil alle goeds voor de mens, maar als je rationeel denkt weet je ook dat het niet gaat lukken.

In de jaren 80 die beelden uit Afrika gezien, biljarden dollars zijn er naar toe gegaan en de armoede, honger én bevolking is alleen maar verdubbeld.
Het gaat tegenwoordig juist behoorlijk goed in "Afrika"(vind het altijd beetje gek om te doen of zo'n enorm groot continent een klein gebiedje is met een homogene bevolking). Weliswaar is het er nog geen noord west Europa, maar de beelden uit de jaren 80 die je kennelijk nog op het netvlies hebt zie je toch echt bijna nergens meer, op de conflictgebieden na uiteraard.

quote:
Nu kun je zeggen dat de westerse wereld overconsumeert en dat we het moeten verdelen met de rest van de wereld maar dat is een drogreden.
Van de andere kant kun je ook moeilijk tegen mensen zeggen dat ze geen hoger welvaartsniveau mogen bereiken natuurlijk.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_211320824
quote:
Ja wat een schande om familieleden die in een penibele situatie zitten, zo snel mogelijk naar Nederland te willen halen.
  Moderator / Redactie FP vrijdag 17 november 2023 @ 09:15:33 #9
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_211320977
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 09:03 schreef Hortensia_ het volgende:

[..]
Ja wat een schande om familieleden die in een penibele situatie zitten, zo snel mogelijk naar Nederland te willen halen.
Het kan ook daar in de buurt waar het veilig is.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_211321366
quote:

[..]
Ze kunnen ook naar buurland Egypte? Waarom zouden ze eerst over land en zee naar ons toe komen als ze ook naar Egypte kunnen?
pi_211321521
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 november 2023 09:02 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Het gaat tegenwoordig juist behoorlijk goed in "Afrika"(vind het altijd beetje gek om te doen of zo'n enorm groot continent een klein gebiedje is met een homogene bevolking). Weliswaar is het er nog geen noord west Europa, maar de beelden uit de jaren 80 die je kennelijk nog op het netvlies hebt zie je toch echt bijna nergens meer, op de conflictgebieden na uiteraard.
[..]
Van de andere kant kun je ook moeilijk tegen mensen zeggen dat ze geen hoger welvaartsniveau mogen bereiken natuurlijk.
Goed in Afrika?
Welvarende landen én landen waar alleen corrupte ambtenaren en politici profiteren van deze welvaart.

Waarom blijven de gelukzoekers maar komen dan naar Europa? Waarom die gevaarlijke oversteek nemen terwijl er in Afrika genoeg "welvarende" landen zijn met toekomstperspectief?
pi_211321659
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 08:30 schreef Toine51 het volgende:

[..]

Ze hadden de Afrikanen beter een basisinkomen kunnen geven van 1 dollar per dag ofzo, dat had tenminste zoden aan de dijk gezet. De huidige ontwikkelingssamenwerking is echt een farce.
Mja
pi_211321708
quote:

[..]
Iedereen moet altijd maar naar Nederland komen, dat is een beetje het probleem.
pi_211322244
quote:
Als ik het artikel lees gaat men niet over 1 nacht ijs om de aanvragers naar Nederland te halen, Daar wordt uiterst zorgvuldig mee omgegaan. Er zal flink wat bewijs geleverd moeten worden.

Althans, volgens dat artikel...

Sorry voor het cynisme van de laatste regel.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_211322455
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 10:29 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
Hier in Nederland zijn er ook veel te veel religies, daar hebben we een tegenwicht tegen nodig,
pi_211323382
quote:

[..]
Een schande is een groot woord, maar we hoeven hier niet meer Jodenhaters en moslimfundamentalisten te ontvangen. De situatie van de mensen daar (die ze grotendeels over zichzelf hebben afgeroepen door Hamas te verkiezen) is het probleem van Nederland gewoon niet. En opvang in de regio zou altijd de eerste stap moeten zijn als het om hulp gaat.
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 10:11 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Goed in Afrika?
Welvarende landen én landen waar alleen corrupte ambtenaren en politici profiteren van deze welvaart.

Waarom blijven de gelukzoekers maar komen dan naar Europa? Waarom die gevaarlijke oversteek nemen terwijl er in Afrika genoeg "welvarende" landen zijn met toekomstperspectief?
Hij heeft hier eigenlijk wel een punt. Er zijn verscheidene landen die het prima doen, denk aan Rwanda of Botswana. Wat niet wil zeggen dat er geen problemen zijn, die heb je er nog altijd in overvloed. En daarom kiezen mensen ook geregeld voor de meest makkelijke weg, namelijk het handje gaan ophouden in het Westen. Dat kun je die mensen trouwens verder niet kwalijk nemen, het probleem ligt bij degenen die ze hier toelaten.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  vrijdag 17 november 2023 @ 14:21:12 #17
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_211324558
https://www.telegraaf.nl/(...)huizen-loopt-hard-op

Snel, laten we nog meer mensen hierheen halen!
pi_211324902
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 14:21 schreef WheeledWarrior het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)huizen-loopt-hard-op

Snel, laten we nog meer mensen hierheen halen!
Typisch NL wel weer.

Meer mensen binnen willen halen, maar er is eigenlijk helemaal geen plek.

En dan kwam ik net dit artikel tegen: https://www.nu.nl/economi(...)ouwhuizen.html#nujij

Nu in Almere, maar als het zo doorgaat zal het op meer plekken gebeuren. En dat terwijl we erg willen gaan verduurzamen en klimaat acties zo snel mogelijk moeten gaan. Terwijl het in de praktijk enkel voor meer issues zorgt. Maar vooral meer mensen binnen halen en door gaan met gehaaste klimaat plannetjes. Kan perfect in de praktijk.
  vrijdag 17 november 2023 @ 15:18:15 #19
3542 Gia
User under construction
pi_211324979
quote:

[..]
Eens. Je hoort vanuit bepaalde hoek opmerkingen als 'je hebt pech of geluk afhankelijk van waar je wieg staat' en 'ieder mens heeft recht op een gelijkwaardig bestaan'. Tja, regel dat! Waarom moet dit voor hen geregeld worden?

Moeten we mensen uit de favela's uit Rio ook gaan importeren, omdat ze het daar zo slecht hebben. Kunnen zij niks aan doen dat ze daar geboren zijn! Wij hebben de verantwoordelijkheid om te zorgen dat de hele wereld even welvarend is.... Nee! Hebben we niet.

Als je kijkt naar een land als Afghanistan, waar de Taliban het voor het zeggen heeft....Als de bevolking dat pikt, dan is dat hun keuze. Waarom is het dan onze verantwoordelijkheid om die mensen op te vangen, van welvaart te voorzien en er tot de lengte van dagen voor zorgen?
pi_211325060
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 15:18 schreef Gia het volgende:

Als je kijkt naar een land als Afghanistan, waar de Taliban het voor het zeggen heeft....Als de bevolking dat pikt, dan is dat hun keuze. Waarom is het dan onze verantwoordelijkheid om die mensen op te vangen, van welvaart te voorzien en er tot de lengte van dagen voor zorgen?
Mwah, niet zo zwart wit natuurlijk; die mensen hebben vaak niet de middelen om zomaar iets te doen aan de situatie. Je hebt er ook aardig wat mensen die van de taliban af zouden willen, maar ik snap best dat het niet zo makkelijk is om daar een opstand te vormen als normale burger. Dan ga je gewoon dood joh. Dus vanuit hun perspectief best logisch dat ze naar een land willen met een betere welvaart. Ik denk alleen niet dat het vanuit Nederland gezien zo'n goed idee is; genoeg is genoeg, we kunnen niet iedereen redden. Maar daar is NL nogal over verdeeld blijkbaar. Ik snap best dat we mensen willen helpen, maar het moet toch wel te doen zijn? Moet niet ten koste gaan van je eigen welvaart en je moet rekening houden met de praktijk; of het allemaal wel te doen is. Je hoeft alleen maar naar de huizenmarkt te kijken om te concluderen dat het niet meer te doen is. Maar we blijven eigenwijs doorgaan.
  vrijdag 17 november 2023 @ 16:41:22 #21
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_211325625
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 november 2023 15:27 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Mwah, niet zo zwart wit natuurlijk; die mensen hebben vaak niet de middelen om zomaar iets te doen aan de situatie. Je hebt er ook aardig wat mensen die van de taliban af zouden willen, maar ik snap best dat het niet zo makkelijk is om daar een opstand te vormen als normale burger. Dan ga je gewoon dood joh. Dus vanuit hun perspectief best logisch dat ze naar een land willen met een betere welvaart. Ik denk alleen niet dat het vanuit Nederland gezien zo'n goed idee is; genoeg is genoeg, we kunnen niet iedereen redden. Maar daar is NL nogal over verdeeld blijkbaar. Ik snap best dat we mensen willen helpen, maar het moet toch wel te doen zijn? Moet niet ten koste gaan van je eigen welvaart en je moet rekening houden met de praktijk; of het allemaal wel te doen is. Je hoeft alleen maar naar de huizenmarkt te kijken om te concluderen dat het niet meer te doen is. Maar we blijven eigenwijs doorgaan.
Afghanistan is gewoon echt een verloren zaak. Geldt trouwens voor meer landen in die regio. Daar moeten wij ons gewoon niet meer mee bemoeien, en wij moeten zeker niet hun problemen telkens proberen op te lossen.
pi_211326264
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 15:18 schreef Gia het volgende:

[..]
Eens. Je hoort vanuit bepaalde hoek opmerkingen als 'je hebt pech of geluk afhankelijk van waar je wieg staat' en 'ieder mens heeft recht op een gelijkwaardig bestaan'. Tja, regel dat! Waarom moet dit voor hen geregeld worden?

Moeten we mensen uit de favela's uit Rio ook gaan importeren, omdat ze het daar zo slecht hebben. Kunnen zij niks aan doen dat ze daar geboren zijn! Wij hebben de verantwoordelijkheid om te zorgen dat de hele wereld even welvarend is.... Nee! Hebben we niet.

Sterker nog, we hebben het geprobeerd in Afghanistan. De VS heeft Afghanistan meer dan 20 jaar bezet en geprobeerd daar enige democratie te brengen. De dag nadat de VS er weg waren, waren de Taliban weer aan de macht.

Dit soort landen moeten hun eigen ontwikkeling doormaken die uiteindelijk hopelijk tot democratie zal leiden. Zeker de islamitische wereld loopt honderden jaren achter op Europa. De mensen zullen er zelf hun strijd moeten voeren, revoluties moeten uitvoeren en een Verlichting moeten doormaken die misschien tot democratie gaat leiden.

Uiteraard kunnen we op afstand steunen waar nodig. Maar ik zie ook niet in waarom het nu nog langer onze verantwoordelijkheid is. In Afrika zou je nog het argument kunnen maken dat we daar tijdens het kolonialisme flink hebben huisgehouden en dat het nu tenminste onze taak is om te proberen die mensen daar enigszins te steunen na alles wat we er kapot hebben gemaakt. In Afghanistan zijn de Britten natuurlijk wel een tijd aan de macht geweest. Je zou overigens wel terecht kunnen beweren dat veel van die landen veel beter af waren onder het kolonialistische bewind van westerse naties.

Maar de meeste landen hebben nu 100 jaar gehad om zich te ontwikkelen na hun onafhankelijkheid en nog steeds zitten veel landen met armoede, oorlog en beperkte mensenrechten. Op een gegeven moment houdt het ook op. Dat betekent ook niet dat je ze helemaal aan hun lot moet overlaten, maar ons weer druk gaan maken over de zoveelste oorlog lijkt me ook niet nodig.
Mja
pi_211333049
twitter
  Moderator / Redactie FP zaterdag 18 november 2023 @ 12:15:17 #24
Brabo Bastard
pi_211333467
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2023 11:31 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]
Moet naar tien van tien.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
pi_211333621
quote:
[ twitter ]
Helaas, dat "kan niet".
  Moderator / Redactie FP zaterdag 18 november 2023 @ 12:40:43 #26
Brabo Bastard
pi_211333730
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 12:32 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Helaas, dat "kan niet".
Gewoon onwil.
"Omae wa mou shindeiru."
  zaterdag 18 november 2023 @ 12:48:34 #27
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_211333822
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 12:40 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Gewoon onwil.
Rutte kreeg van de rechter ongelijk inzake een rechtszaak met Willem Engel. Nog dezelfde dag kwam hij met een aangepaste wet en een ondertekening van de koning.

Nou, toen was het bij mij wel duidelijk en ook klaar.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_211333957
quote:
[ twitter ]
Toch is er wel draagvlak om 'mensen in nood altijd te helpen'. De 'echte vluchtelingen' verdienen een plek, we moeten alleen de veiligelanders eruit gooien.

Wat natuurlijk infantiel is aangezien meer dan 90% 'echte vluchtelingen' zijn en er nog honderden miljoenen mensen in aanmerking komen voor het vluchtelingenschap als ze Nederland maar bereiken.

De Nederlander verdient niet beter totdat zij hardop durft te roepen dat ook voor 'echte vluchtelingen' (op basis van de verdragen) geen plek is.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-11-2023 12:57:37 ]
pi_211334006
"Pools are perfect for holding water"
  zaterdag 18 november 2023 @ 13:05:11 #30
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_211334055
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2023 12:57 schreef Confetti het volgende:

[..]
Toch is er wel draagvlak om 'mensen in nood altijd te helpen'. De 'echte vluchtelingen' verdienen een plek, we moeten alleen de veiligelanders eruit gooien.

Wat natuurlijk infantiel is aangezien meer dan 90% 'echte vluchtelingen' zijn en er nog honderden miljoenen mensen in aanmerking komen voor het vluchtelingenschap als ze Nederland maar bereiken.

De Nederlander verdient niet beter totdat zij hardop durft te roepen dat ook voor 'echte vluchtelingen' (op basis van de verdragen) geen plek is.
Het probleem is niet dat Nederland vluchtelingen 'opvangt', het probleem is dat het gaat om semi-permanente vestiging in Nederland via het asielsysteem. Gewoon verkapte immigratie dus voor mensen die niet voldoen aan de reguliere vestigingseisen. En daar gaat het mis, want zo blijf je jaar op jaar stapelen en dan ook nog eens een groep waarvan flinke percentages alleen maar jarenlang drukt op het sociale systeem omdat zij de eigen broek niet kunnen ophouden.
  zaterdag 18 november 2023 @ 13:12:10 #31
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_211334150
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2023 12:57 schreef Confetti het volgende:

[..]

Echte vluchtelingen uit Belgie, Duitsland en de UK ja, niet uit verre oorden zoals Albanie, Somalie en Afghanistan. Zat vreedzame ruimte tussenin
pi_211334152
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 13:05 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Het probleem is niet dat Nederland vluchtelingen 'opvangt', het probleem is dat het gaat om semi-permanente vestiging in Nederland via het asielsysteem. Gewoon verkapte immigratie dus voor mensen die niet voldoen aan de reguliere vestigingseisen. En daar gaat het mis, want zo blijf je jaar op jaar stapelen en dan ook nog eens een groep waarvan flinke percentages alleen maar jarenlang drukt op het sociale systeem omdat zij de eigen broek niet kunnen ophouden.
Wetten bepalen wat een 'vluchteling' is en blijkbaar voldoen ze daaraan. Zelfs als je zaken als een tweestatus-systeem gaat invoeren verandert dat helemaal niets aan de beoordeling of iemand bescherming verdient.

Het is alleen niet zo fijn om te zeggen dat mensen in nood het maar zelf moeten uitzoeken. De facto doen we dat al met al die Afrikanen die in Afrika creperen. Alleen je roept het minder makkelijk als ze in je voortuin staan doch is het wel noodzakelijk.

Voorlopig blijft de Nederlander zich laf verschuilen achter non-argumenten zoals dat we veiligelanders eruit moeten schoppen zodat er (altijd) plek is voor mensen in echte nood. Feit: ook daar is geen plek voor.
pi_211334266
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 13:12 schreef Confetti het volgende:

[..]
Wetten bepalen wat een 'vluchteling' is en blijkbaar voldoen ze daaraan. Zelfs als je zaken als een tweestatus-systeem gaat invoeren verandert dat helemaal niets aan de beoordeling of iemand bescherming verdient.

Het is alleen niet zo fijn om te zeggen dat mensen in nood het maar zelf moeten uitzoeken. De facto doen we dat al met al die Afrikanen die in Afrika creperen. Alleen je roept het minder makkelijk als ze in je voortuin staan doch is het wel noodzakelijk.

Voorlopig blijft de Nederlander zich laf verschuilen achter non-argumenten zoals dat we veiligelanders eruit moeten schoppen zodat er (altijd) plek is voor mensen in echte nood. Feit: ook daar is geen plek voor.
Mensen in nood reizen geen duizenden kilometers door tig veilige landen. Dit zijn louter reguliere migranten die zich hier aanmelden als asielzoeker.

Zodra we hier de voordeeltjes minder aantrekkelijk maken (bijvoorbeeld dmv het twee-status-stelsel) zal een deel uitwijken naar andere landen die nog wel zo naïef zijn. Zo opportunistisch is dat volk.
  zaterdag 18 november 2023 @ 13:24:55 #34
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211334323
Goed artikel over Rohinya asielzoekers die met hun bootjes naar Indonesie komen en het conflict met de bewoners die hun weer terug de zee in duwen. De Rohinya proberen het een paar kilometer verderop weer waarop het proces zich herhaalt. Uiteindelijk springen al die Rohinya's in het water en zwemmen ze naar de kust om de bewoners voor een voldongen feit te stellen.

De rest van het artikel gaat over politiek en internationale afspraken waar landen zich qua vluchtelingen aan moeten houden.

Fun fact, eeuwen geleden deden ze precies hetzelfde in Myanmar, ze kwamen ongevraagd het land binnen vanuit Bangladesh en enkele generaties later waren ze zogenaamd bewoners die net zoveel rechten behoren te hebben als een normale inwoner van Myanmar. En daarna volgden de rellen en terroristische aanslagen om hun eigen land te eisen.

https://www.msn.com/en-us(...)k-to-sea/ar-AA1k4HXX
Indonesia faces new refugee crisis as Rohingya boat pushed back to sea
pi_211334523
twitter
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zaterdag 18 november 2023 @ 13:57:42 #36
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_211334719
quote:
De politiek zegt (na de verkiezingen) simpelweg, voor zo ver we het al willen beperken, kan het niet. Als de politiek toch een stapje zet, wordt het direct (gesubsidieerd) aangevochten bij een rechter. In Engeland doet men nu een serieus goede poging die lui naar Rwanda af te schepen, zelf dat lukt (nog) niet dankzij de (interpretatie van) de daar thans geldende wetten en verdragen.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_211335837
quote:
Om een bevolkingsimplosie in europa te voorkomen zijn migranten nodig
Dat Nederlanders (Europeanen) meer kinderen krijgen en daartoe maximaal ondersteunt en gefacilliteerd worden staat niét op de kaart ; onbespreekbaar kennelijk! En in tegendeel.. het Nederlands / Europese gezin wordt imho bewust geremd.. in ALLES. Financieel, praktisch, mentaal, lichamelijk.

In plaats daarvan lees/hoor je wél vaak: Ik wil geen kinderen hoor in 'deze tijd'. Of, ik zou misschien willen maar kan geen huis vinden. Of, de carriere gaat zgn voor. Tel daarbij op de gemeenschap die geen kinderen kan krijgen, tenzij adoptie of donor/draagmoederschap.

Al met al, samen met de anti conceptie, en de eindeloze instroom vanuit culturen waar gezinnen van 5+ normaal zijn..

Waar gaat dit heen? Waarom geen Nederlandse kinderen? Daar zou ik nu weleens een goede reden voor/tegen willen horen.

Liefde tussen 2 Nederlanders (m/v) die elkaar vinden levert mogelijk 2 dingen op, naast een fijn en gelukkig leven als dit goed gaat:

- Een van hen verkoopt het huis, of verlaat een huurhuis. Er komen dus huizen bij.

- Als zij kinderen krijgen, kunnen dat in potentie de arbeiders zijn die we dan nodig zouden hebben.

Wat is daar nu in vredesnaam op tegen? Ik zie m niet.

[ Bericht 4% gewijzigd door Buikbrein op 18-11-2023 15:54:23 ]
pi_211335885
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 13:57 schreef GemMagic het volgende:

[..]
De politiek zegt (na de verkiezingen) simpelweg, voor zo ver we het al willen beperken, kan het niet. Als de politiek toch een stapje zet, wordt het direct (gesubsidieerd) aangevochten bij een rechter. In Engeland doet men nu een serieus goede poging die lui naar Rwanda af te schepen, zelf dat lukt (nog) niet dankzij de (interpretatie van) de daar thans geldende wetten en verdragen.
"De politiek" bestaat niet. Dat gebruiken de media om te doen alsof niet de regering en de coalitie de kanker in het land zijn.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_211335913
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 15:57 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
"De politiek" bestaat niet. Dat gebruiken de media om te doen alsof niet de regering en de coalitie de kanker in het land zijn.
"de media" ook niet echt, strictly speaking.
Conscience do cost.
pi_211335920
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 12:32 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Helaas, dat "kan niet".
Alle verdragen opschorten waar je mensen bij krijgt die ons de les komen lezen.
Begin maar bij de VN.
-
pi_211335995
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2023 15:48 schreef Buikbrein het volgende:

[..]
Dat Nederlanders (Europeanen) meer kinderen krijgen en daartoe maximaal ondersteunt en gefacilliteerd worden staat niét op de kaart ; onbespreekbaar kennelijk! En in tegendeel.. het Nederlands / Europese gezin wordt imho bewust geremd.. in ALLES. Financieel, praktisch, mentaal, lichamelijk.

In plaats daarvan lees/hoor je wél vaak: Ik wil geen kinderen hoor in 'deze tijd'. Of, ik zou misschien willen maar kan geen huis vinden. Of, de carriere gaat zgn voor. Tel daarbij op de gemeenschap die geen kinderen kan krijgen, tenzij adoptie of donor/draagmoederschap.

Al met al, samen met de anti conceptie, en de eindeloze instroom vanuit culturen waar gezinnen van 5+ normaal zijn..

Waar gaat dit heen? Waarom geen Nederlandse kinderen? Daar zou ik nu weleens een goede reden voor/tegen willen horen.

Liefde tussen 2 Nederlanders (m/v) die elkaar vinden levert mogelijk 2 dingen op, naast een fijn en gelukkig leven als dit goed gaat:

- Een van hen verkoopt het huis, of verlaat een huurhuis. Er komen dus huizen bij.

- Als zij kinderen krijgen, kunnen dat in potentie de arbeiders zijn die we dan nodig zouden hebben.

Wat is daar nu in vredesnaam op tegen? Ik zie m niet.
Ik heb persoonlijk niet zo veel tegen immigratie van mensen die wat toevoegen om een bevolkingsimplosie te voorkomen. Wat de politiek helaas gaat doen (want inspelen op populistische sentimenten) waarschijnlijk is wetten maken zodat de hardwerkende hoogopgeleide Indiërs en Chinezen, en de Spaanse en Italiaanse studenten tegengehouden worden, zodat er meer plek is voor mensen die vaak uit anti-Westerse culturen komen en die niet mee willen/kunnen doen en wel veel extra druk op de zorg, politie en bijstand leggen.
pi_211336041
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 16:14 schreef Alov het volgende:

[..]
Ik heb persoonlijk niet zo veel tegen immigratie van mensen die wat toevoegen om een bevolkingsimplosie te voorkomen. Wat de politiek helaas gaat doen (want inspelen op populistische sentimenten) waarschijnlijk is wetten maken zodat de hardwerkende hoogopgeleide Indiërs en Chinezen, en de Spaanse en Italiaanse studenten tegengehouden worden, zodat er meer plek is voor mensen die vaak uit anti-Westerse culturen komen en die niet mee willen/kunnen doen en wel veel druk op de zorg, politie en bijstand leggen.
Het fijne aan het standpunt "meer Nederlandse kinderen" is dat het eens een keer geen tegen-standpunt is.. het is iets dat je dan wél wilt ten gunste van ons. Ik hoor teveel wat we vooral niet willen. (Nederlands gezin = alle NLs met paspoort die hier nu zijn, ongeacht afkomst, etc)

Verder helemaal mee eens, heb niks tegen nuttige, omkaderde, migratie naar behoefte van Nederland. De mensen dié dan komen, moet je gewoon goed behandelen dus goed huisvesten, goed betalen.

Maar de reflex "meer migratie, het moét" zou ik zo graag eens willen zien en horen, richting het Nederlandse gezin, en potentiële gezin, gezien velen elkaar nog niet gevonden hebben :) Dat "elkaar vinden" gaat ook niet zo denderend he, sinds al die datingsites <- I know, discutabel, maar ik beschouw die sites óók als 1 van de vele remmingen.

Lijkt me een veel positiever politiek verhaal ook, wie durft dit standpunt nu eens te verdedigen in den Haag? Hij is prima verdedigbaar! Je doet er niemand tekort mee, je hoeft het woord "migratie" of "buitenlander" nieteens te noemen! om dit punt te verdedigen.

Degene, die voor méér ongebreidelde migratie is (zonder óók het Nederlandse gezin groter te willen), die zou flinke moeite moeten hebben dat te verdedigen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Buikbrein op 18-11-2023 16:32:47 ]
pi_211336699
Zijn we al zo gek in dit land dat we de asielzoekers ook stemrecht hebben gegeven? :')

[ Bericht 1% gewijzigd door Alpha0 op 18-11-2023 17:51:40 ]
pi_211337072
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 10:29 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
Het is vooral de asielwetgeving en het asielbeleid dat het probleem is. Keer op keer mogelijkheden bieden tot beroep, advocaten die zo goed als gratis voor hen zijn, trage prodedures , veel landen die als 'onveilig' aangemerkt zijn en vooral het gepamper door hen vanaf dag 1 in Nederland van vanalles te voorzien.

Die lui kiezen gewoon voor het land met de beste regelingen voor ze en dat kun je hen natuurlijk niet kwalijk nemen.
pi_211337096
quote:
Goed voor de omvolking van het land. Allahu akbar!
pi_211337206
quote:

[..]
Armen wijd open. Ruimte zat.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  zaterdag 18 november 2023 @ 18:30:15 #47
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_211337255
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 18:07 schreef Inbox het volgende:

[..]
Het is vooral de asielwetgeving en het asielbeleid dat het probleem is. Keer op keer mogelijkheden bieden tot beroep, advocaten die zo goed als gratis voor hen zijn, trage prodedures , veel landen die als 'onveilig' aangemerkt zijn en vooral het gepamper door hen vanaf dag 1 in Nederland van vanalles te voorzien.

Die lui kiezen gewoon voor het land met de beste regelingen voor ze en dat kun je hen natuurlijk niet kwalijk nemen.
Dit is natuurlijk gewoon de crux. Er is helemaal geen asielwet die een land verplicht om met voorrang huurhuizen aan asielzoekers te verstrekken, of om ze gratis fietslessen te geven, of allerlei andere regelingen. Dat doet Nederland allemaal zelf en al die lui komen als vliegen op de stroop af natuurlijk, want ze weten dat ze in Nederland in een gespreid bedje komen.
pi_211337345
quote:
Maar ondanks dat we een democratisch land zijn, kunnen we er nu al 100% zeker van zijn dat dat wat het Nederlandse volk wil niet zal geschieden :N

Deels omdat politici zich er niet tegen durven uit te spreken als puntje bij paaltje komt*, deels omdat EU-wetgeving een deel van onze nationale wetgeving opzij zet.

*je denkt toch niet werkelijk dat politici blij worden als er een AZC in hun achtertuin komt? Zelfs de meest linkse knuffelaars van de politici willen dat niet.
pi_211337478
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 16:14 schreef Alov het volgende:

[..]
Ik heb persoonlijk niet zo veel tegen immigratie van mensen die wat toevoegen om een bevolkingsimplosie te voorkomen. Wat de politiek helaas gaat doen (want inspelen op populistische sentimenten) waarschijnlijk is wetten maken zodat de hardwerkende hoogopgeleide Indiërs en Chinezen, en de Spaanse en Italiaanse studenten tegengehouden worden, zodat er meer plek is voor mensen die vaak uit anti-Westerse culturen komen en die niet mee willen/kunnen doen en wel veel extra druk op de zorg, politie en bijstand leggen.
Dit is wat ik ook verwacht. Niet geheel onterecht, omdat dit waarschijnlijk het makkelijkst te reguleren is. Minder buitenlandse studenten dus, afbouwen expatregeling, enz. Asiel ligt deels bij EU, helaas. Dat stukje souvereiniteit zijn we dus helaas kwijt. Voorts moet Nederland gewoon kappen met permanente verblijfsvergunningen. Daar ligt naar mijn idee ook het probleem deels. Eenmaal hier binnen en een status, mag men permanent blijven en parasiteren. Heel fout, want zodra een land weer veilig is zou je deze mensen weer terug moeten laten keren. Verplicht dus.. waarbij je natuurlijk wel uitzonderingen kan maken zoals voor mensen die hier dr eigen boontjes kunnen doppen en echt volledig geintegreerd zijn.

Ach, allemaal illussies. We hebben broodnodig een nieuwe Pim nodig:
Wat mis ik die man. Niet alleen omdat ie gewoon recht voor zn raap was en zei waar het op stond, maar ook omdat het gewoon een heerlijke relnicht was. Prachtvent :Y

[ Bericht 2% gewijzigd door Inbox op 18-11-2023 19:36:37 ]
pi_211337602
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 18:54 schreef Inbox het volgende:

[..]
Dit is wat ik ook verwacht. Niet geheel onterecht, omdat dit waarschijnlijk het makkelijkst te reguleren is. Minder buitenlandse studenten dus, afbouwen expatregeling, enz. Asiel ligt deels bij EU, helaas. Dat stukje souvereiniteit zijn we helaas kwijt. Voorts moet Nederland gewoon kappen met permanente verblijfsvergunningen. Daar ligt naar mijn idee ook het probleem deels. Eenmaal hier binnen, mag men permanent blijven en parasiteren. Heel fout, want zodra een land weer veilig is zou je deze mensen weer terug moeten laten keren. Verplicht dus.. waarbij je natuurlijk wel uitzonderingen kan maken zoals voor mensen die hier dr eigen boontjes kunnen doppen en echt volledig geintegreerd zijn.

Ach, allemaal illussies. We hebben een nieuwe Pim nodig:
Kunnen wij eigenlijk kappen met permanente verblijfsvergunningen volgens EU-wetgeving? Of bijvoorbeeld de termijn voor het aanvragen van Nederlanderschap verlengen van 5 naar 10 jaar of langer?

Ik snap wel dat het voor mensen die hier al heel lang zijn, zeker met schoolgaande kinderen, ook absurd zou zijn om weer terug te moeten naar hun eigen land. Maar mensen meteen een permanente verblijfsvergunning geven is inderdaad ook niet de juiste oplossing.

Is het niet eens tijd om de EU te verlaten of in elk geval wat harder daar met de vuist op tafel te slaan?
Mja
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')