Hear hear!quote:Op donderdag 16 november 2023 10:26 schreef Cathmar het volgende:
De lootjes zijn getrokken op school en ik kan je zeggen: ik zal blij zijn als het 6 december is. Voor een niet creatief gezin, dat zelf niets aan Sint doet, is er gewoon niets aan. Maar we zetten ons beste beentje voor om voor de lootjes iets leuks te maken. En een kadootje van max 3,50.
Kan (ook) wat dat betreft niet wachten tot we van de basisschool af zijn.
Is zoiets een idee? https://nl.pinterest.com/pin/533535887077541020/quote:Op donderdag 16 november 2023 10:55 schreef Phaidra het volgende:
Die cadeautjes komen vaak wel goed inderdaad, maar een hello kitty surprise? Ik ben ook totaal niet creatief en we houden allemaal echt niet van knutselen. Dus meh.![]()
Zoiets?quote:Op donderdag 16 november 2023 10:55 schreef Phaidra het volgende:
Die cadeautjes komen vaak wel goed inderdaad, maar een hello kitty surprise? Ik ben ook totaal niet creatief en we houden allemaal echt niet van knutselen. Dus meh.![]()
Ik probeer eigenlijk altijd heel ver weg te blijven van papier-maché, maar ik denk dat zoiets de enige optie is... De andere dingen die ik vind zijn eigenlijk afdrukbare bouwpakketten en ik neem aan dat dat niet de bedoeling is.quote:Op donderdag 16 november 2023 10:58 schreef Schanu het volgende:
[..]
Is zoiets een idee? https://nl.pinterest.com/pin/533535887077541020/
Met papier-maché is dat misschien nog wel te doen?
Ik vraag me af of zoiets gewaardeerd wordt dus.quote:Op donderdag 16 november 2023 10:59 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Zoiets?
https://kids.flevoland.to/bouwplaten/hello-kitty-bouwplaat.shtml
Njah, als je je kind die zelf laat knippen en plakken (en hem niet in kleur afdrukt, maar dus ook zelf laat kleuren/beschilderen) vind ik dat alleszins acceptabel hoor.quote:Op donderdag 16 november 2023 11:00 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik probeer eigenlijk altijd heel ver weg te blijven van papier-maché, maar ik denk dat zoiets de enige optie is... De andere dingen die ik vind zijn eigenlijk afdrukbare bouwpakketten en ik neem aan dat dat niet de bedoeling is.
Op de middelbare mag mijn oudste nog 2 jaar surprises maken.quote:Op donderdag 16 november 2023 10:26 schreef Cathmar het volgende:
De lootjes zijn getrokken op school en ik kan je zeggen: ik zal blij zijn als het 6 december is. Voor een niet creatief gezin, dat zelf niets aan Sint doet, is er gewoon niets aan. Maar we zetten ons beste beentje voor om voor de lootjes iets leuks te maken. En een kadootje van max 3,50.
Kan (ook) wat dat betreft niet wachten tot we van de basisschool af zijn.
Dit gaat op de checklist als we middelbare scholen bezoekenquote:Op donderdag 16 november 2023 11:05 schreef F_r het volgende:
[..]
Op de middelbare mag mijn oudste nog 2 jaar surprises maken.
Had ik ook moeten doenquote:Op donderdag 16 november 2023 11:06 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Dit gaat op de checklist als we middelbare scholen bezoeken![]()
.
Als je zoekt op Pinata kom je vaak vanalles tegen.quote:Op donderdag 16 november 2023 10:55 schreef Phaidra het volgende:
Met een kartonnen doos kan het vast ook, een vierkante Hello Kitty.quote:Op donderdag 16 november 2023 11:00 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik probeer eigenlijk altijd heel ver weg te blijven van papier-maché, maar ik denk dat zoiets de enige optie is... De andere dingen die ik vind zijn eigenlijk afdrukbare bouwpakketten en ik neem aan dat dat niet de bedoeling is.
Fles met drinken naast je de hele dagquote:Op donderdag 16 november 2023 12:24 schreef MaJo het volgende:
Zo, urine ingeleverd. Advies om 3 liter te drinken. Hoe dan?! Ik kom met heel veel moeite aan 1,5 liter per dag, daarna gaat het me echt tegenstaan
Drink je ook koffie en thee? Afwisselen dusquote:Op donderdag 16 november 2023 12:24 schreef MaJo het volgende:
Zo, urine ingeleverd. Advies om 3 liter te drinken. Hoe dan?! Ik kom met heel veel moeite aan 1,5 liter per dag, daarna gaat het me echt tegenstaan
Beterschap! En 3 liter vind ik wel echt veel jaquote:Op donderdag 16 november 2023 12:24 schreef MaJo het volgende:
Heb ik standaard en neem daar wel eens een slok van maar ik kan het me maar niet aanwennen. Het zit gewoon niet in mijn systeem. Zelfs als het naast me staatquote:Op donderdag 16 november 2023 12:27 schreef Puala het volgende:
[..]
Fles met drinken naast je de hele dagEn jezelf aanleren om echt regelmatig wat te drinken, dus in de ochtend niet 1 glas bij het ontbijt, maar gelijk 2. Bij de lunch t zelfde
2 koppen koffie per dagquote:Op donderdag 16 november 2023 12:27 schreef exode het volgende:
[..]
Drink je ook koffie en thee? Afwisselen dusmaar is wel veel ja.
Ja toch? Als het moet kan ik nog wel 2 liter drinken maar dan ben ik mezelf wel echt aan het pushen. 3 liter lukt me gewoon nietquote:Op donderdag 16 november 2023 12:34 schreef Schanu het volgende:
[..]
Beterschap! En 3 liter vind ik wel echt veel ja
Dit.quote:Op donderdag 16 november 2023 12:27 schreef Puala het volgende:
[..]
Fles met drinken naast je de hele dagEn jezelf aanleren om echt regelmatig wat te drinken, dus in de ochtend niet 1 glas bij het ontbijt, maar gelijk 2. Bij de lunch t zelfde
Das wel érg veelquote:Op donderdag 16 november 2023 12:24 schreef MaJo het volgende:
Klinkt heel logisch maar het werkt bij mij gewoon niet. Heb mijn hele leven hier al last van, als mijn moeder er niet aan dacht om mij drinken te brengen dan dronk ik gewoon niks. Kwam niet in me op, en nog steeds niet dusquote:Op donderdag 16 november 2023 13:05 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dit.
Ik heb altijd een literfles water naast me staan, behalve als ik onderweg ben, want in mijn rugtas zit een 500 ml thermos.
Ook wel slim ja, op die manier vocht binnenkrijgenquote:Op donderdag 16 november 2023 13:05 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Das wel érg veelBen ook al blij als ik 1,5 liter wegkrijg.
Ik heb nu drinkboullion en dat drinkt minder als drinken, zeg maar![]()
Beterschap!
Meteen met Aapie meedrinken, pak je toch wat extra'squote:Op donderdag 16 november 2023 13:08 schreef MaJo het volgende:
Oh ja leuke: ik denk er dus wel aan om Aapie drinken te brengen
Ik ben precies andersom. Zelf ben ik perfect gehydrateerd maar mijn kinderen vergeten te drinken, ik vergeet het aan te bieden, dus die zijn sterk verdroogdquote:Op donderdag 16 november 2023 13:08 schreef MaJo het volgende:
Oh ja leuke: ik denk er dus wel aan om Aapie drinken te brengen
Herkenbaarquote:Op donderdag 16 november 2023 13:12 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik ben precies andersom. Zelf ben ik perfect gehydrateerd maar mijn kinderen vergeten te drinken, ik vergeet het aan te bieden, dus die zijn sterk verdroogd
Het lijkt me dat het niet in 1x weg is, het zal eerst nog even door moeten werken. Moet je er normaal niet uit om te plassen? Bij mij is dat standaard dus geen ideequote:Op donderdag 16 november 2023 13:08 schreef Mushanga71 het volgende:
Zo'n eenmalig zakje ab, is de blaasontsteking daarna meteen weg, of duurt dat ook nog even?
Gisteravond voor het slapen zakje genomen en ik moest alsnog om 4u naar de pleeen heb niet het idee dat het weg is.
Zou ik wel moeten doen ja. Hij geeft zelf ook goed aan wanneer hij dorst heeft, kan ik nog wat van leren!quote:Op donderdag 16 november 2023 13:09 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Meteen met Aapie meedrinken, pak je toch wat extra's
quote:Op donderdag 16 november 2023 13:12 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik ben precies andersom. Zelf ben ik perfect gehydrateerd maar mijn kinderen vergeten te drinken, ik vergeet het aan te bieden, dus die zijn sterk verdroogd
Oké, dan wacht ik wel op de uitslag van de kweek. Nog nooit dat eenmalige zakje gehad, vandaar.quote:Op donderdag 16 november 2023 13:13 schreef MaJo het volgende:
[..]
Het lijkt me dat het niet in 1x weg is, het zal eerst nog even door moeten werken. Moet je er normaal niet uit om te plassen? Bij mij is dat standaard dus geen idee
[..]
Zou ik wel moeten doen ja. Hij geeft zelf ook goed aan wanneer hij dorst heeft, kan ik nog wat van leren!
[..]
Herkenbaar jaquote:Op donderdag 16 november 2023 13:12 schreef SQ het volgende:
[..]
Hier ook, maar ondertussen kunnen ze zelf hun beker met water vullen, dat scheelt een hoop!quote:Op donderdag 16 november 2023 13:12 schreef SQ het volgende:
[..]
Zwanger?quote:Op donderdag 16 november 2023 13:36 schreef MaJo het volgende:
Net gebeld: geen blaasontstekingMorgen nog eens terug met een nieuwe plas (was nu de tweede van de ochtend, die van 5 uur 's nachts had ik eigenlijk moeten vangen). Ondertussen wel klachten en verhoging...
Dat is bijkans onmogelijk maar ik kan er altijd een testje tegenaan gooienquote:
Ik hoop het. En dat de tuin niet open hoeft. Geen idee hoe zoiets werkt.quote:Op donderdag 16 november 2023 16:25 schreef Nijna het volgende:
Getsie MaJo
@:Mushanga71 hopelijk is het snel opgelost!
quote:Op donderdag 16 november 2023 14:21 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dat is bijkans onmogelijk maar ik kan er altijd een testje tegenaan gooien
Edit: moet daarvoor wel naar de winkel dus F5 heeft geen zin
Ik zie nu dat de dame in goede gezondheid is aangetroffen! Gelukkig maar!quote:Op donderdag 16 november 2023 16:24 schreef Mushanga71 het volgende:
Wij zitten zonder gas. Buren hebben wel, wij niet. Al een paar keer de netbeheerder gebeld, gasfornuiskraan en cv kraan voor een half uur dichtgezet, wat moest, maar dat werkt dus niet. En nu komt er zo een monteur langs![]()
Ondertussen wordt het steeds kouder in huis en kan ik niet douchen![]()
Hopelijk toch een goede afloop @:Majo
Bij mij werkte het wel vrijwel meteen. De laatste keer werd ik wel in de nacht wakker om te plassen na dat zakje, maar deed het al nagenoeg geen pijn meer. De huisartsassistente heeft me de eerste keer dat ik dat zakje gehad had wel verteld dat het vijf dagen door werkt dat spul.quote:Op donderdag 16 november 2023 13:08 schreef Mushanga71 het volgende:
Zo'n eenmalig zakje ab, is de blaasontsteking daarna meteen weg, of duurt dat ook nog even?
Gisteravond voor het slapen zakje genomen en ik moest alsnog om 4u naar de pleeen heb niet het idee dat het weg is.
Ik had maandagochtend ingeleverd en stickje liet alleen heeel licht ontstekingswaarden zien maar verder niks en de dipslide was dinsdagochtend negatief, en woensdagmiddag zat ik beroerd en met koorts bij de huisarts met bloed en stijgende ontstekingswaarden in urine en kreeg ik 7 dagen ab mee voor een urineweginfectie met tekenen van weefselinvasiequote:Op donderdag 16 november 2023 13:36 schreef MaJo het volgende:
Net gebeld: geen blaasontstekingMorgen nog eens terug met een nieuwe plas (was nu de tweede van de ochtend, die van 5 uur 's nachts had ik eigenlijk moeten vangen). Ondertussen wel klachten en verhoging...
Het zou kunnen zijn dat ik er te vroeg bij ben maar het kan ook zo zij dat mijn nieren inmiddels behoorlijk verrot zijn door een flinke nierbekkenontsteking als kind en een stuk of 50 blaasontstekingen sindsdien. Daardoor is het behoorlijk gevoelig en heb ik er sneller last van. Meestal drink ik het zelf ook weg met cranberrysap maar dat hielp nu niet. Dus ik denk, gezien ik nu ook verhoging heb, ik er te vroeg bij was.quote:Op donderdag 16 november 2023 16:53 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Bij mij werkte het wel vrijwel meteen. De laatste keer werd ik wel in de nacht wakker om te plassen na dat zakje, maar deed het al nagenoeg geen pijn meer. De huisartsassistente heeft me de eerste keer dat ik dat zakje gehad had wel verteld dat het vijf dagen door werkt dat spul.
Hopelijk snel opgelost met het gas probleem.
@:majo wel bijzonder dat het geen blaasontsteking is als het wel zo aanvoelt. Maar inderdaad goed om morgen nog eens te laten checken
Bizar dat het zo snel kan veranderen! Hier ook echt in 1 dag dat ik me een stuk slechter voel dus het zou me echt verbazen als ze morgen nog niks zien. Maar goed het zou ook niet de eerste keer zijn bij mijquote:Op donderdag 16 november 2023 16:59 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ik had maandagochtend ingeleverd en stickje liet alleen heeel licht ontstekingswaarden zien maar verder niks en de dipslide was dinsdagochtend negatief, en woensdagmiddag zat ik beroerd en met koorts bij de huisarts met bloed en stijgende ontstekingswaarden in urine en kreeg ik 7 dagen ab mee voor een urineweginfectie met tekenen van weefselinvasiedus wie weet was je gewoon net te vroeg?
@:Mushanga71 wat shit dat het bij jou toch niet helemaal weg was! Hopelijk na dit zakje wel..
Mijne is gelukkig wel echt weggebleven. Ik let nu ook wel bewust meer op drinken, ik vergeet dat ook snel. Ik drink nu dus ook wel de hele dag (suikervrije en heel licht aangemaakte) limonade, maar heb liever dat ik 2L limo weg krijg op een dag dan dat ik maar 1 liter water drink. Hou het nu idd ook bij op mn Garmin horloge. Probeer elke dag iig over de 1.5L te zitten en liefst richting 2. Toen ik ziek was dronk ik 2.5-3 liter per dag, dat was vooral altijd flesje gevuld naast me en een timer op 30min zetten, bij afgaan wat drinken en daarna weer opnieuw aanzetten.
Ik zou haast een middelbare school daar op niet kiezen.quote:Op donderdag 16 november 2023 11:05 schreef F_r het volgende:
[..]
Op de middelbare mag mijn oudste nog 2 jaar surprises maken.
Ik zou het omkeren, de reden dat ze zo weinig uit dr beker drinkt is omdat ze nog genoeg bij jou haaltquote:Op donderdag 16 november 2023 16:53 schreef Bami het volgende:
De voornaamste reden dat Pukje genoeg vocht binnenkrijgt is hoe vaak ze nog bij mij drinkt. Uit haar rietjesbeker is het met heel vaak aanbieden soms net 250ml op een dag.
Het is mijn grote liefde!quote:
Ai, das niet best.quote:Op donderdag 16 november 2023 18:30 schreef Mushanga71 het volgende:
Inmiddels ligt de straat hier open en is ie afgezet. Zit iets goed fout
Oooh, das fijn om te weten! Ik verwachtte vannacht al normaal te kunnen slapen, maar das dan normaal. Ik wacht het nog eventjes afquote:Op donderdag 16 november 2023 16:53 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Bij mij werkte het wel vrijwel meteen. De laatste keer werd ik wel in de nacht wakker om te plassen na dat zakje, maar deed het al nagenoeg geen pijn meer. De huisartsassistente heeft me de eerste keer dat ik dat zakje gehad had wel verteld dat het vijf dagen door werkt dat spul.
Hopelijk snel opgelost met het gas probleem.
@:majo wel bijzonder dat het geen blaasontsteking is als het wel zo aanvoelt. Maar inderdaad goed om morgen nog eens te laten checken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
Jawel, die staat bij de mannelijke koukleum in zn kamer. Die kan wel even naar benee maar moet dan weer naar boven. Haal wel een paar dekens en na de pizza, mn bedje vast in. Al kan de pizza lang duren vanwege druktequote:
Of even bij de buren op bezoek gaan.quote:Op donderdag 16 november 2023 20:17 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Jawel, die staat bij de mannelijke koukleum in zn kamer. Die kan wel even naar benee maar moet dan weer naar boven. Haal wel een paar dekens en na de pizza, mn bedje vast in. Al kan de pizza lang duren vanwege drukte
Kan, die hebben mazzelquote:Op donderdag 16 november 2023 20:21 schreef livelink het volgende:
[..]
Of even bij de buren op bezoek gaan.
Yes, potje staat al klaarquote:Op donderdag 16 november 2023 20:14 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Oooh, das fijn om te weten! Ik verwachtte vannacht al normaal te kunnen slapen, maar das dan normaal. Ik wacht het nog eventjes af![]()
Fijn dat de jouwe nu over is @:vlindertje89 Heeft bij jou ook wel lang genoeg geduurd.
Ga je morgen weer testen @:Majo?
Beterschap @:Bami!
Surprises... Vind dat deze dag wel genoeg surprise heeft gehad![]()
De pizza die ik normaal heb, hebben ze niet meeren ik heb vanmiddag tussen de bedrijven door even snel de griepprik gehaald.
@:Hupje, ik ben dus de enige.
En ik heb het kkkoud![]()
Wat een ellende johquote:Op donderdag 16 november 2023 20:14 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Oooh, das fijn om te weten! Ik verwachtte vannacht al normaal te kunnen slapen, maar das dan normaal. Ik wacht het nog eventjes af![]()
Fijn dat de jouwe nu over is @:vlindertje89 Heeft bij jou ook wel lang genoeg geduurd.
Ga je morgen weer testen @:Majo?
Beterschap @:Bami!
Surprises... Vind dat deze dag wel genoeg surprise heeft gehad![]()
De pizza die ik normaal heb, hebben ze niet meeren ik heb vanmiddag tussen de bedrijven door even snel de griepprik gehaald.
@:Hupje, ik ben dus de enige.
En ik heb het kkkoud![]()
Stempas halen, dan kan je tijdens je lunchpauze in de buurt van je werk gaan stemmen.quote:Op donderdag 16 november 2023 21:34 schreef Morgane89 het volgende:
Ik ben vooral aan het puzzelen wanneer ik ga stemmen... Ik werk op woensdag altijd ver weg dus dan ben ik van 6.45 tot 18.30 van huis. Dan nog eten, zoontje naar bed brengen en normaliter heb ik dan om 20.00 sportles. Wordt lekker krap zo. Misschien toch maar een volmacht voor m'n man.
Nou, ik heb dus echt nog geen idee.quote:Op donderdag 16 november 2023 21:53 schreef MaJo het volgende:
Als iemand nog hulp nodig heeft met waarop te stemmen: let me know! Ik weet er wel het een en ander van
Jup, met een extra dekenquote:Op donderdag 16 november 2023 21:41 schreef vlindertje89 het volgende:
Hopelijk lig je inmiddels in een lekker warm bed @:Mushanga71! En is het morgen weer opgelost.
En hopelijk ga jij je niet nog veel zieker voelen @:MaJo!
Succes morgen, al vermoed ik dat de test nu wel een blaasontsteking laat zien en kan je een kuur krijgen.quote:Op donderdag 16 november 2023 21:17 schreef MaJo het volgende:
[..]
Yes, potje staat al klaar
Jeetje wat een gedoe zegHeb zelf vorig jaar 2 kacheltjes gekocht, toch niet verkeerd voor dit soort situaties.
Hopelijk snel weer een warm huis!
Dank je, ik heb gekeken maar de stemlocatie is te ver weg voor m'n half uur lunchpauzequote:Op donderdag 16 november 2023 22:04 schreef Burdie het volgende:
[..]
Stempas halen, dan kan je tijdens je lunchpauze in de buurt van je werk gaan stemmen.
Echt DE partij voor jou iddquote:Op vrijdag 17 november 2023 08:52 schreef exode het volgende:
De eerste stemwijzer zegt SGP, nou dan doen we dat maar he.![]()
Het waren stellingen waar ik vaak geen mening over heb.
Op naar de volgende stemwijzer
Er staan nog een paar nieuwbouwwoningen te koop in Kootwijkerbroek, is dat niks voor jullie?quote:Op vrijdag 17 november 2023 08:52 schreef exode het volgende:
PvdA/GL. Alsjeblieftquote:Op donderdag 16 november 2023 22:05 schreef Bami het volgende:
[..]
Nou, ik heb dus echt nog geen idee.
Mwoah, hun ideeën voor het klimaat is niet echt ten gunste voor de zwakkeren in de samenleving en als ze de kans krijgen gaan ze gewoon weer in een rechts conservatief kabinet zitten..quote:Op vrijdag 17 november 2023 09:15 schreef Lemijn het volgende:
[..]
PvdA/GL. Alsjeblieft.
edit: ik bedoel alsjeblieft, hier is je suggestie. niet doe dat alsjeblieft voor mij. alhoewel, doe het alsjeblieft wel voor een Nederland dat niet nog verder naar rechts en conservatief doorbuigt, voor het klimaat, en voor de zwakkeren in de samenleving.
Ja ik las ook al dat die ongeveer de enige kans is op nog iets links in het kabinet, dus hierop stemmen wellicht effectiever is dan op een kleinere linkse partij die beter aansluit bij je eigen normen en waarden.quote:Op vrijdag 17 november 2023 09:15 schreef Lemijn het volgende:
[..]
PvdA/GL. Alsjeblieft.
edit: ik bedoel alsjeblieft, hier is je suggestie. niet doe dat alsjeblieft voor mij. alhoewel, doe het alsjeblieft wel voor een Nederland dat niet nog verder naar rechts en conservatief doorbuigt, voor het klimaat, en voor de zwakkeren in de samenleving.
Mijn man laat mij altijd voor hem stemmen. Als hij zegt op wie, dan kleur ik dat hokje in.quote:Op donderdag 16 november 2023 21:34 schreef Morgane89 het volgende:
Ik ben vooral aan het puzzelen wanneer ik ga stemmen... Ik werk op woensdag altijd ver weg dus dan ben ik van 6.45 tot 18.30 van huis. Dan nog eten, zoontje naar bed brengen en normaliter heb ik dan om 20.00 sportles. Wordt lekker krap zo. Misschien toch maar een volmacht voor m'n man.
Haha, die kwam bij een van die stemwijzers bij mij ook in de top 3.quote:Op vrijdag 17 november 2023 09:34 schreef exode het volgende:
Op PvdA zou ik nog best wel willen stemmen, maar met GL heb ik vrij weinig tot niets.
Ik zie dat ik het verrassend vaak eens ben met 50+, op zich ga ik die kant ook op.
Je bedoelt voor hem als lijsttrekker? Eens - ik ga ook zeker niet op hem stemmen. Maar wel op de partij, met het idee dat nu op de grootste linkse partij slimmer is dan een meer idealistische stem op een kleinere club. Dat geeft minder slagkracht.quote:Op vrijdag 17 november 2023 10:08 schreef Phaidra het volgende:
Ik heb wel lichte sympathie voor het communistische idee (niet met de praktische uitvoering), dus op zich zit ik daar niet mee. De keuze voor Timmermans vind ik wel ook een beetje jammer. Zo veel andere mogelijkheden...
Ja precies.quote:Op vrijdag 17 november 2023 10:10 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Je bedoelt voor hem als lijsttrekker? Eens - ik ga ook zeker niet op hem stemmen. Maar wel op de partij, met het idee dat nu op de grootste linkse partij slimmer is dan een meer idealistische stem op een kleinere club. Dat geeft minder slagkracht.
Ik had serieus meer dan de helft kunnen beantwoorden met 'geen mening'.quote:Op vrijdag 17 november 2023 10:21 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind stemwijzers zo beroerd. Ik maakte er net weer eens een en daaruit kwam de partij naar voren die ik het allerergst vind. Alles wat maakt dat ik dat een afschuwelijke partij vind, is eenvoudigweg niet bevraagd.
Zo, dit is verreweg de slechtste die ik tot nog toe tegen ben gekomen! De manier van vragen stellen vind ik goed, maar de conclusies komen totaal niet overeen met wat ik heb geschreven.quote:Op vrijdag 17 november 2023 10:34 schreef Leandra het volgende:
Je kunt deze AI kieswijzer ook nog doen, kun je overal je mening over geven
https://www.kieswaizer.nl/
Grappig!quote:Op vrijdag 17 november 2023 10:34 schreef Leandra het volgende:
Ik snap idd ook de conclusie op basis van de antwoorden niet.quote:Op vrijdag 17 november 2023 10:49 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Zo, dit is verreweg de slechtste die ik tot nog toe tegen ben gekomen! De manier van vragen stellen vind ik goed, maar de conclusies komen totaal niet overeen met wat ik heb geschreven.
Leuk dat je ook je mening over AI moet gevenquote:Op vrijdag 17 november 2023 10:34 schreef Leandra het volgende:
Haha, alleen vragen over milieu, klimaat en landbouw en dan natuurlijk D666, GL en PvdD adviserenquote:Op vrijdag 17 november 2023 10:34 schreef Leandra het volgende:
Ik kreeg vorige keer PVV als derde.quote:Op vrijdag 17 november 2023 11:14 schreef Burdie het volgende:
[..]
Haha, alleen vragen over milieu, klimaat en landbouw en dan natuurlijk D666, GL en PvdD adviseren.
Ik ben benieuwd wat het wordt, de PVV of BIJ1. Die twee liggen toch dicht tegen elkaar aan.quote:Op vrijdag 17 november 2023 10:57 schreef -Spring het volgende:
[..]
Grappig!
Ik kan me alleen niet vinden in de uitslag:
1. PVV
2. Niks
3. BIJ1
Zit ook niks tussen.quote:Op vrijdag 17 november 2023 11:24 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd wat het wordt, de PVV of BIJ1. Die twee liggen toch dicht tegen elkaar aan.
Jij zit dan duidelijk in een heel andere bubbel/algoritme dan ikquote:Op vrijdag 17 november 2023 11:25 schreef SQ het volgende:
Wat zo interessant is aan dat stemmen is dat ik alleen maar mensen hardop hoor zeggen dat ze links gaan stemmen.
Op mijn pro zwarte piet tante na hoor ik vrijwel nooit iemand zeggen (openbaar of in de media) dat ze lekker conservatief gaan stemmen. Het is alsof je wel deugt als je links stemt en dat conservatief stemmen toch een beetje not done is, maar goed, de uitslagen laten toch wat anders zien
Ik zit niet meer op sociale media behalve fok eigenlijk.quote:Op vrijdag 17 november 2023 11:28 schreef Burdie het volgende:
[..]
Jij zit dan duidelijk in een heel andere bubbel/algoritme dan ik.
Naast dat ik weinig deel met de VVD als partij vind ik haar ook nog eens ontzettend vervelendquote:Op vrijdag 17 november 2023 11:30 schreef Leandra het volgende:
Nou... ik zie de SGP en CDA borden om lantaarnpalen bijna letterlijk vanuit mijn slaapkamerraam, en ook de BBB moet hier wel te vinden zijn.
Straks even kijken wat voor poster mijn vader op het raam gehangen heeft, maar dat zal Dilan wel zijn
Klopt, ik houd mijn mond er ook over. Anders krijg ik ruzie met mijn buurvrouw, mijn schoonfamilie, menig collega.quote:Op vrijdag 17 november 2023 11:25 schreef SQ het volgende:
Wat zo interessant is aan dat stemmen is dat ik alleen maar mensen hardop hoor zeggen dat ze links gaan stemmen.
Op mijn pro zwarte piet tante na hoor ik vrijwel nooit iemand zeggen (openbaar of in de media) dat ze lekker conservatief gaan stemmen. Het is alsof je wel deugt als je links stemt en dat conservatief stemmen toch een beetje not done is, maar goed, de uitslagen laten toch wat anders zien
Ik ben ook geen fan, maar hij is al 100 jaar trouw lid, en ook politiek actief geweest voor de VVD, dus hij stapt daar niet zo van af.quote:Op vrijdag 17 november 2023 11:36 schreef LeSage het volgende:
[..]
Naast dat ik weinig deel met de VVD als partij vind ik haar ook nog eens ontzettend vervelend
Jij stemt rechts begrijp ik hieruit? Of heel conservatief?quote:Op vrijdag 17 november 2023 11:38 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Klopt, ik houd mijn mond er ook over. Anders krijg ik ruzie met mijn buurvrouw, mijn schoonfamilie, menig collega.
Claudia waarschijnlijk nietquote:Op vrijdag 17 november 2023 11:39 schreef LeSage het volgende:
[..]
Jij stemt rechts begrijp ik hieruit? Of heel conservatief?
Heb je daar echt ruzie over of zijn het pittige discussies? Want daar houd ik wel van
Zoals ik het lees is dus de hele omgeving van Claudia links en zij zelf niet. Maar misschien lees ik het verkeerd.quote:
Echt ruzie. Een discussie wordt meteen onmogelijk. Mijn buurvrouw overweegt actief te worden voor Extinction Rebellion. Wat schiet ik ermee op dat ik uitspreek dat ik dat een vreselijke club vind? Ik vind mijn buurvrouw een geweldige vrouw en we delen liefde voor de natuur. Daar richt ik me liever op.quote:Op vrijdag 17 november 2023 11:39 schreef LeSage het volgende:
[..]
Jij stemt rechts begrijp ik hieruit? Of heel conservatief?
Heb je daar echt ruzie over of zijn het pittige discussies? Want daar houd ik wel van
Ik bedoel ook gewoon in 't dorp op langs het schoolplein. Moeders die het hebben over "aanstellerij" mbt Zwarte Piet. Of die het hebben over "dat gendergeneuzel". Er is hier ook een huis dat helemaal is versierd met FvD leuzenquote:Op vrijdag 17 november 2023 11:31 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik zit niet meer op sociale media behalve fok eigenlijk.
Nou ja en verder sowieso. Jij bent ook christelijk toch? Dan zul jij vast eerder bij de christelijke partijen uitkomen dan ik.
Mijn man is wel stukken conservatiever dan ik overigens, die heeft soms wel bozewitteman momenten, ik ben zelf wat linkser maar ook niet links genoeg dat ik al mijn comfort opgeef voor een betere wereld, dus eigenlijk ook een beetje niksig
Oh man wat heftig.quote:Op vrijdag 17 november 2023 11:57 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik bedoel ook gewoon in 't dorp op langs het schoolplein. Moeders die het hebben over "aanstellerij" mbt Zwarte Piet. Of die het hebben over "dat gendergeneuzel". Er is hier ook een huis dat helemaal is versierd met FvD leuzen![]()
.
Ah oké. Ruzie vind ik ook niet nodig (hoewel veel mensen mijn passie soms ook wel verwarren met boosheid). Vooral iemand anders benaderen omdat je niet dezelfde politieke voorkeuren hebt is onnodig en kinderen al helemaal.quote:Op vrijdag 17 november 2023 11:46 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Echt ruzie. Een discussie wordt meteen onmogelijk. Mijn buurvrouw overweegt actief te worden voor Extinction Rebellion. Wat schiet ik ermee op dat ik uitspreek dat ik dat een vreselijke club vind? Ik vind mijn buurvrouw een geweldige vrouw en we delen liefde voor de natuur. Daar richt ik me liever op.
Op m'n werk gaat dat ook ongeveer zo. Ik werk met veel expats samen en praat met enkelen over de oorlog tussen Israël en Hamas. In die gesprekken probeer ik vooral te luisteren en hun standpunten te begrijpen vanuit hun eigen ervaringen. Daar ben ik ook oprecht geïnteresseerd in. Moeilijker is het om te zeggen en uit te leggen hoe ik er zelf over denk. Laatst trof ik één collega van wie ik toevallig ontdekte dat we eenzelfde liefde hebben voor Israël. Het was een verademing om even vrijuit te kunnen spreken. En zelf zei ze ook haar mond te houden op het werk uit angst voor verzuurde relaties.
Het gaat zover dat ik zelfs mijn kinderen instrueer niet over onze politieke voorkeuren te praten uit angst dat ouders van andere kinderen daar aanstoot aan nemen. Wij zitten in een Amsterdamse bubble en het is moeilijk om mee te doen als je afwijkende meningen hebt.
Zelf ben ik overigens niet rechts en zeker niet conservatief, maar ik kom zelden zo ver dat ik dat uit kan leggen.
Ik probeer politiek dan ook niet echt te bespreken op dat soort plaatsen, omdat ik best een hoop principes heb waar ik me niet goed over kan inhouden (zoals Zwarte Piet en gendergeneuzel). En dat is dan iets wat ik wel met mensen wil bespreken die ik ken, maar niet met een random moeder op het pleinquote:Op vrijdag 17 november 2023 11:57 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik bedoel ook gewoon in 't dorp op langs het schoolplein. Moeders die het hebben over "aanstellerij" mbt Zwarte Piet. Of die het hebben over "dat gendergeneuzel". Er is hier ook een huis dat helemaal is versierd met FvD leuzen![]()
.
Ik krijg nu ineens een beeld van jou aan tafel bij mijn ouders en zussenquote:Op vrijdag 17 november 2023 12:02 schreef SQ het volgende:
Verder ben ik in z'n algemeenheid gewoon best gematigd. Ik voel daar allemaal niet zulke sterke emoties bij. Ik begrijp heel veel beslissingen en standpunten ook wel.
Door sommigen wordt dat dan afgeschreven als laks en ongeïnteresseerd. Om denk zelf dat het niet zo heel erg is dat niet iedereen zich zo woest maakt om dingen.
Het geeft wel goed aan hoe schizofreen mijn kiesgedrag isquote:Op vrijdag 17 november 2023 11:24 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd wat het wordt, de PVV of BIJ1. Die twee liggen toch dicht tegen elkaar aan.
Snap ik hoor, maar hoe groot acht je de kans dat dat ook echt gaat gebeuren? Laat die mensen lekker schreeuwen joh. Die blijf je altijd houden.quote:Op vrijdag 17 november 2023 12:04 schreef exode het volgende:
Dat is deels ook wel luxe he SQ, als ik lees dat SGP het homohuwelijk ongeldig wil verklaren word ik daar echt heel verdrietig van. Dat raakt mij dat er mensen zijn die het daarmee eens zijn en er zelfs op stemmen.
Bij mijn schoonfamilie is de helft super rechts en de andere helft super links. Iedereen weet precies waar we het niet over hoeven te hebben als we een familiebijeenkomst gezellig willen houdenquote:Op vrijdag 17 november 2023 12:04 schreef LeSage het volgende:
[..]
Ik krijg nu ineens een beeld van jou aan tafel bij mijn ouders en zussen![]()
Wij zijn allemaal niet bepaald gematigd. Maar gelukkig wel met de neuzen dezelfde kant op, anders werd het iedere gezamenlijke maaltijd nogal strijd.
Dan hoef je je die bruiloft ook niet meer te plannenquote:Op vrijdag 17 november 2023 08:52 schreef exode het volgende:
Nou, ik ben er soms best bang voor, want dat is dus wel een beetje waarom ik van links af begin te wijken....de anti beweging wordt groter. En dan voel ik me dus een rechtse stemmer en dat past niet bij mijn hart die iedereen een warm huis in een veilig land gunt.quote:Op vrijdag 17 november 2023 12:07 schreef SQ het volgende:
[..]
Snap ik hoor, maar hoe groot acht je de kans dat dat ook echt gaat gebeuren? Laat die mensen lekker schreeuwen joh. Die blijf je altijd houden.
Wat vind jij de belangrijkste 3 topics?quote:Op donderdag 16 november 2023 22:05 schreef Bami het volgende:
[..]
Nou, ik heb dus echt nog geen idee.
Ik ben benieuwd! Als ik geen blaasontsteking heb zou me dat wel verbazen, ik heb echt alle klachten uit het boekje.quote:Op donderdag 16 november 2023 22:08 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Jup, met een extra deken![]()
We wachten het maar af morgen. Heb er wel vertrouwen in dat er een oplossing komt.
[..]
Succes morgen, al vermoed ik dat de test nu wel een blaasontsteking laat zien en kan je een kuur krijgen.
Heel verstandig de twee kacheltjes. Weet maar nooit wanneer je ze nodig hebt![]()
Kleinzoon komt morgen, heb dochter gewaarschuwd voor de kou dus geeft ze hem een extra laagje kleding. En het kacheltje van man komt beneden.
Was door mn oploskoffie heen dus man gevraagd een paar zakken te halen plus koekjes. Hebben de monteurs ook wat warms te drinken.
Dit kan ik alleen maar beamenquote:Op vrijdag 17 november 2023 09:15 schreef Lemijn het volgende:
[..]
PvdA/GL. Alsjeblieft.
Leg eens uit hoe hun ideeen voor het klimaat niet ten gunste zijn van de zwakkeren in de samenleving? Je kunt moeilijk van "ze" spreken nu het een nieuwe combipartij is. GL heeft nog nooit geregeerd en heeft een grotere vinger in de pap dan de PvdA die bijna ten dode was opgeschreven. GL gaat echt niet in een rechts conservatief kabinet zittenquote:Op vrijdag 17 november 2023 09:24 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Mwoah, hun ideeën voor het klimaat is niet echt ten gunste voor de zwakkeren in de samenleving en als ze de kans krijgen gaan ze gewoon weer in een rechts conservatief kabinet zitten..
Dus omdat in een ver verleden de CPN op is gegaan in GL valt de partij meteen voor je af? Dat zit wel ontzettend diep danquote:Op vrijdag 17 november 2023 09:54 schreef Leandra het volgende:
GL komt uit onder andere de CPN voort, dus daar zal ik nooit op stemmen.
Overigens denk ik dat de combi PvdA/GL voor beiden prima is, maar dat ze met Timmermans niet de juiste keuze hebben gemaakt, ik heb een intense afkeer van die man, vergelijkbaar met mijn afkeer van Wilders en Baudet, dus het zit niet in het "links" labeltje.
Ik denk dat PvdA/GL er goed aan gedaan had het lijkstrekkerschap en eventueel premierschap een duofunctie te maken, Klaver en Kuiken hadden samen alles wat je daarvoor zou wensen.
Dat juist bij die combinatiepartij toch weer voor een oude blanke man gekozen is valt me enorm tegen, en al hememaal dat ze deze pedante kwast gekozen hebben.
Maar goed, ik zou er toch niet op stemmen, ook niet als ze een andere keuze gemaakt hadden.
Weet ik en toch *vind ik* dat. Je kunt je toch niet beklagen over het kabinet en dan weer precies hetzelfde stemmenquote:Op vrijdag 17 november 2023 12:16 schreef exode het volgende:
Die laatste zin, Majo, die is zo onnodig en zo neerbuigend.....
Dan vind je mij het ergst, want ik pieker er niet over om links te stemmen en ik heb jarenlang niet gestemd.quote:Op vrijdag 17 november 2023 12:24 schreef MaJo het volgende:
Het ergste vind ik trouwens mensen die zeuren over "Den Haag" maar dan niet stemmen omdat "ze toch niets voor je doen". Niet stemmen = niet zeuren over politiek. Stem dan desnoods blanco.
Het jammere is dat minima vaak gevoelig zijn voor de retoriek van partijen als PVV/JA21 maar die uiteindelijk nooit zullen regeren. Dan kun je beter links stemmen en hopen dat zij mee gaan regeren. Het politieke spectrum is geen lijn maar een cirkel, zo liggen extreem-links en extreem-rechts weer dicht bij elkaar.quote:Op vrijdag 17 november 2023 12:37 schreef exode het volgende:
Zoals ik het om me heen hoor, zien veel mensen GL/PvdA en uberhaupt 'links' als een eliteclubje. Een club die hard roepen en vooral zeggen wat je wel en niet mag doen.
Is het zo? Volgens mij niet. Van wat ik begreep komt juist het verkiezingsprogramma van PvdA het meeste op voor de minima, maar toch krijgen ze het niet elkaar om juist dat over te brengen.
Ik heb iig voor mezelf een no way dat ik daar op ga stemmen lijstje, een nee liever niet op stemmen lijstje en een lijstje, nou wie weet.
Ik denk dat er genoeg mensen zeuren over het kabinet en wel VVD stemmen. Het gekke is dat alle regeringspartijen altijd afgestraft worden (D66 van oudsher het meeste: "regeren is halveren") behalve de VVD. Behoorlijk vaste achterban blijkbaar.quote:Op vrijdag 17 november 2023 12:40 schreef FlyingFish het volgende:
Maar de mensen die zeuren over de regering en VVD, stemmen daar niet op. Dat is maar een deel van Nederland en door de compromissen is uiteindelijk niemand tevreden. En mensen vinden het altijd leuk om vooral te klagen.
Ik kijk per verkiezing waar ik op stem. Vorige landelijke verkiezingen was het VVD, deze keer wellicht weer, ik moet er nog naar kijken. Eerder heb ik ook al eens CDA, D66 en PvdA gestemd, dus het kan alle kanten op. Gemeentelijk stem ik meestal lokaal. Timmermans is een goede optie, want dat vind ik wel een man waar leiderschap vanaf straalt en daarom een goede vertegenwoordiger van het land zou zijn. Maar Yesilgoz vind ik het ook goed doen. Moet je je voorstellen dat Omzigt Nederland zou gaan vertegenwoordigensowieso ben ik heel benieuwd hoe hij het gaat doen, over zijn partij hoor ik alleen de media terwijl hij volgens de prognoses veel stemmers zou moeten krijgen, maar niemand die dat zegt.
Als je zeurt dat Den Haag niets voor jou betekent wel jaquote:Op vrijdag 17 november 2023 12:40 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dan vind je mij het ergst, want ik pieker er niet over om links te stemmen en ik heb jarenlang niet gestemd.
Ik ben vrijheidminnend en dat komt er in de praktijk op neer dat ik grote verwantschap heb met het oude Groen Links dat zich hardmaakte voor persoonlijke vrijheden (denk aan de tijd van Halsema) en met de rechterflank die voor een kleinere overheid is (denk aan de klassiek-liberale tak van de VVD).quote:Op vrijdag 17 november 2023 11:59 schreef LeSage het volgende:
Ik ben nu trouwens wel ontzettend benieuwd naar waar je wel staatwant dat kan ik nu niet echt meer bedenken.
Zeker, daar zeur ik gepassioneerd over!quote:Op vrijdag 17 november 2023 12:44 schreef MaJo het volgende:
Als je zeurt dat Den Haag niets voor jou betekent wel ja
Bbb natuurlijkquote:Op vrijdag 17 november 2023 12:52 schreef -Spring het volgende:
Wat is volgens jullie de meest groenrechtse partij?
Andersom kennen lijsttrekkers ook vaak de jongeren niet. Mijn zoon mag voor de eerste keer stemmen en is afgelopen zondag naar de verkiezingsmarkt in Utrecht gegaan. Echt met alle partijen gesproken, maar de PVV bood hem een gulden aan en vroeg hem of hij ook heimwee had naar de guldentijd. Echt dus geen idee dat er ook stemmers zijn die alleen de euro meegemaakt hebbenquote:Op vrijdag 17 november 2023 12:49 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Zeker, daar zeur ik gepassioneerd over!
INou ja, wat ik wel verbazingwekkend vind is dat jongeren op straat veel lijsttrekkers niet kennen.
Maar als je niet stemt, hoe kunnen de partijen hier iets mee doen dan? Die weten niet of iemand niet stemt uit onvrede/luiheid/omdat er geen partij voor hen isquote:Op vrijdag 17 november 2023 12:49 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Zeker, daar zeur ik gepassioneerd over!
Ik heb een tijd gedacht dat niet-stemmen de beste manier was om mijn ongenoegen duidelijk te maken. Het was geen luiheid of onverschilligheid.
Burgers die het idee dat ze invloed uit kunnen oefenen op hebben gegeven, begrijp ik best goed. Maar ik moet zeggen dat het me in het algemeen aardig lukt om te begrijpen waarom mensen stemmen zoals ze stemmen (of dat dus niet doen). Ik ben niet snel gechoqueerd. Nou ja, wat ik wel verbazingwekkend vind is dat jongeren op straat veel lijsttrekkers niet kennen.
Neequote:Op vrijdag 17 november 2023 12:49 schreef SQ het volgende:
Begrijp ik nou dat MaJo gefundeerd stemadvies voor twijfelaars uitbrengt dat toevallig altijd op dezelfde partij uitkomt?
Ik denk ChristenUnie, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik niet alle verkiezingsprogramma's even goed in mijn hoofd hebquote:Op vrijdag 17 november 2023 12:52 schreef -Spring het volgende:
Wat goedkoopquote:Op vrijdag 17 november 2023 12:54 schreef livelink het volgende:
[..]
Andersom kennen lijsttrekkers ook vaak de jongeren niet. Mijn zoon mag voor de eerste keer stemmen en is afgelopen zondag naar de verkiezingsmarkt in Utrecht gegaan. Echt met alle partijen gesproken, maar de PVV bood hem een gulden aan en vroeg hem of hij ook heimwee had naar de guldentijd. Echt dus geen idee dat er ook stemmers zijn die alleen de euro meegemaakt hebben![]()
Hij weet nu nog niet of hij gaat stemmen trouwens![]()
Hij weet wel op wie hij gaat stemmen als hij gaat stemmen, dus dat is wellicht winst.
quote:Op vrijdag 17 november 2023 12:54 schreef livelink het volgende:
[..]
Andersom kennen lijsttrekkers ook vaak de jongeren niet. Mijn zoon mag voor de eerste keer stemmen en is afgelopen zondag naar de verkiezingsmarkt in Utrecht gegaan. Echt met alle partijen gesproken, maar de PVV bood hem een gulden aan en vroegen hem of hij ook heimwee had naar de guldentijd. Echt dus geen idee dat er ook stemmers zijn die alleen de euro meegemaakt hebben![]()
Volgens mij zit er niet veel meer in Omtzigt dan je nu zietquote:Op vrijdag 17 november 2023 12:53 schreef exode het volgende:
Met Omtzigt heb ik ook weinig, ik heb steeds het idee dat hij het achterste van zijn tong niet laat zien. En zo vaag als hij doet over zijn programma en standpunten, ik kan daar niets mee. Ik stem niet zozeer op een lijsttrekker maar op het programma en het stemgedrag in het verleden in de Tweede Kamer.
Zonder GL, zou ik weer PvdA stemmen denk ik.
Dit is wel heel ergquote:Op vrijdag 17 november 2023 12:54 schreef livelink het volgende:
[..]
Andersom kennen lijsttrekkers ook vaak de jongeren niet. Mijn zoon mag voor de eerste keer stemmen en is afgelopen zondag naar de verkiezingsmarkt in Utrecht gegaan. Echt met alle partijen gesproken, maar de PVV bood hem een gulden aan en vroeg hem of hij ook heimwee had naar de guldentijd. Echt dus geen idee dat er ook stemmers zijn die alleen de euro meegemaakt hebben![]()
Hij weet nu nog niet of hij gaat stemmen trouwens![]()
Hij weet wel op wie hij gaat stemmen als hij gaat stemmen, dus dat is wellicht winst.
Het idee was dat de legitimiteit van het bestel ter discussie komt te staan als maar genoeg mensen niet stemmen. Maar ik moet zeggen dat we op dit moment niet te klagen hebben met Omtzigt, die juist veel aandacht vraagt voor de staat van onze democratie.quote:Op vrijdag 17 november 2023 12:54 schreef MaJo het volgende:
[..]
Maar als je niet stemt, hoe kunnen de partijen hier iets mee doen dan? Die weten niet of iemand niet stemt uit onvrede/luiheid/omdat er geen partij voor hen is
Dat vind ik dan weer niet relevant. Het gaat me om de inhoud, niet om het geslacht.quote:Op vrijdag 17 november 2023 12:50 schreef Vicky het volgende:
Ik heb nog geen idee waar ik op ga stemmen. Ik weet wel dat het niet links wordt. Sws vind ik die hele verkiezingen een wassen neus.
Enige dat ik wel altijd doe: stemmen op een vrouw.
Ik denk dat hij het gewoon oprecht niet weet. Hij is ook soort van per ongeluk en ongewild in deze positie terecht gekomen, zonder idee, opzet of plan.quote:Op vrijdag 17 november 2023 12:53 schreef exode het volgende:
Met Omtzigt heb ik ook weinig, ik heb steeds het idee dat hij het achterste van zijn tong niet laat zien.
Dat is inderdaad lastig te vinden. Je zou dan denk ik eerder rechts-progressief vallen en daar zitten inderdaad geen partijen.quote:Op vrijdag 17 november 2023 12:46 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik ben vrijheidminnend en dat komt er in de praktijk op neer dat ik grote verwantschap heb met het oude Groen Links dat zich hardmaakte voor persoonlijke vrijheden (denk aan de tijd van Halsema) en met de rechterflank die voor een kleinere overheid is (denk aan de klassiek-liberale tak van de VVD).
Ik heb familie die op FB zeer open is over de voorkeur voor PVV en BBB. Mag natuurlijk, maar de achterliggende redenen zijn zo tenenkrommend. Maar goed, zij voelen duidelijk geen enkele drempel. Ik post op social media dan weer nooit iets over mijn politieke voorkeuren.quote:Op vrijdag 17 november 2023 11:25 schreef SQ het volgende:
Hij had dez positie ook kunnen weigeren als hij het oprecht niet weet allemaal. Vind ik niet echt een goede basis om er dan maar aan te beginnen.quote:Op vrijdag 17 november 2023 13:05 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik denk dat hij het gewoon oprecht niet weet. Hij is ook soort van per ongeluk en ongewild in deze positie terecht gekomen, zonder idee, opzet of plan.
Ik kwam dit tegen:quote:Op vrijdag 17 november 2023 12:52 schreef -Spring het volgende:
Als de partij inhoudelijk punten heeft waar ik me in kan vinden, vind ik de religie die zij aanhangt best overkomelijk, mits gematigd. Maar dat is bij de CU helaas niet het geval. Hun keuzes zijn doordrenkt met Christelijke overtuigen en die leiden helaas tot een visie over abortus en euthanasie waar ik me niet in kan vinden.quote:Op vrijdag 17 november 2023 12:54 schreef MaJo het volgende:
[..]
Maar als je niet stemt, hoe kunnen de partijen hier iets mee doen dan? Die weten niet of iemand niet stemt uit onvrede/luiheid/omdat er geen partij voor hen is
[..]
NeeOok al is mijn mening duidelijk, ik zal altijd een eerlijk stemadvies geven
[..]
Ik denk ChristenUnie, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik niet alle verkiezingsprogramma's even goed in mijn hoofd heb
Maar elke partij heeft wel iets wat je niet aanstaat, toch?quote:Op vrijdag 17 november 2023 13:03 schreef livelink het volgende:
ChristenUnie is in alles mijn partij, maar valt af vanwege het religieuze aspect.
Dank!quote:Op vrijdag 17 november 2023 13:09 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik kwam dit tegen:
[ afbeelding ]
Ik denk dat je dan moet denken aan CU en D66. CU kun je zien als rechts-conservatief en D66 als rechts-progressief:
[ afbeelding ]
Wat je ook zou kunnen doen is gewoon groen stemmen, aangezien rechts waarschijnlijk sowieso een stempel gaat drukken op de regering. Dan zorgt je groene stem of voor een tegengeluid in het kabinet, of voor sterkere oppositie.
Whehe, ik vind CU juist best gematigd daarin, het is geen SGP.quote:Op vrijdag 17 november 2023 13:11 schreef -Spring het volgende:
[..]
Als de partij inhoudelijk punten heeft waar ik me in kan vinden, vind ik de religie die zij aanhangt best overkomelijk, mits gematigd. Maar dat is bij de CU helaas niet het geval. Hun keuzes zijn doordrenkt met Christelijke overtuigen en die leiden helaas tot een visie over abortus en euthanasie waar ik me niet in kan vinden.
Ik heb nooit waarde gezien in blanco stemmen. Voor opkomstpercentages is telkens weer aandacht, maar over blanco stemmen hoor ik zelden iets.quote:Op vrijdag 17 november 2023 13:05 schreef LeSage het volgende:
[..]
Dat is inderdaad lastig te vinden. Je zou dan denk ik eerder rechts-progressief vallen en daar zitten inderdaad geen partijen.
Denk wel dat je onvrede beter uit door een blanco stem (namelijk wel interesse en een standpunt), dan niet gaan.
Sommige dingen zijn dan belangrijker dan andere, wat mij betreft.quote:Op vrijdag 17 november 2023 13:11 schreef Burdie het volgende:
[..]
Maar elke partij heeft wel iets wat je niet aanstaat, toch?
Mee eens, maar hij voelt zich kennelijk verantwoordelijk voor de mensen die zich in hem vertegenwoordigd zien. Tenminste, dat denk ik.quote:Op vrijdag 17 november 2023 13:08 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hij had dez positie ook kunnen weigeren als hij het oprecht niet weet allemaal. Vind ik niet echt een goede basis om er dan maar aan te beginnen.
Nou, dat is bij mij dus wel erg fundamenteel als het gaat om hun visie op abortus en euthanasie.quote:Op vrijdag 17 november 2023 13:11 schreef Burdie het volgende:
[..]
Maar elke partij heeft wel iets wat je niet aanstaat, toch?
Mensen die zich in hem vertegenwoordigd zien maar eigenlijk nog geen idee hebben waar hij voor staat?quote:Op vrijdag 17 november 2023 13:16 schreef Burdie het volgende:
[..]
Mee eens, maar hij voelt zich kennelijk verantwoordelijk voor de mensen die zich in hem vertegenwoordigd zien. Tenminste, dat denk ik.
Prima en dan past zo'n partij daarom dus niet bij jou.quote:Op vrijdag 17 november 2023 13:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Sommige dingen zijn dan belangrijker dan andere, wat mij betreft.
Abortus, homohuwelijk, euthanasie/voltooid leven zijn voor mij belangrijke rechten die zeker niet mogen worden ingeperkt.
Maar wat maakt het in essentie uit of iemand zegt: "ik ben christelijk, en daarom vind ik ditendat" of "ik ben Henkie en daarom vind ik ditendat". Religie is ook maar de basis waarop iemand zijn of haar levensvisie schoolt, net zoals iemand anders dat doet op bepaalde ervaringen, een documentaire die veel impact heeft gemaakt, een voorbeeldfiguur of een bepaalde opvoeding.quote:En eigenlijk vind ik sowieso dat religie op geen enkele manier in ons politieke bestel zou moeten zitten.
Maar dan is dat toch je issue, niet het christelijke?quote:Op vrijdag 17 november 2023 13:16 schreef livelink het volgende:
[..]
Nou, dat is bij mij dus wel erg fundamenteel als het gaat om hun visie op abortus en euthanasie.
Dat zijn punten waar ik geen concessies kan doen, hoe goed de partij verder ook bij mij past.
Begrijpen doe ik het op zich wel, maar het werkt zo ontzettend averechts. Want dan bepalen mensen met waarschijnlijk heel andere ideeën wie er aan de knoppen gaat draaien en het resultaat is dat de niet-stemmers nog meer bevestigd worden dat de overheid niets voor hen doet.quote:Op vrijdag 17 november 2023 12:49 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Burgers die het idee dat ze invloed uit kunnen oefenen op hebben gegeven, begrijp ik best goed. Maar ik moet zeggen dat het me in het algemeen aardig lukt om te begrijpen waarom mensen stemmen zoals ze stemmen (of dat dus niet doen). Ik ben niet snel gechoqueerd. Nou ja, wat ik wel verbazingwekkend vind is dat jongeren op straat veel lijsttrekkers niet kennen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Venus in pocketformaat
© loveli
Helemaal mee eens. Ik vind hun standpunten t.a.v. abortus, euthanasie en het homohuwelijk onoverkomelijk. De persoonlijke vrijheden die we in Nederland hebben, vind ik essentieel. CU-politici zijn de laatste jaren voorzichtiger geworden in bewoordingen, maar de essentie van deze standpunten staat nog steeds overeind. Ten aanzien van het homohuwelijk zie je discussies in de partij, maar het standpunt is nog altijd dat God het huwelijk heeft ingesteld als een verbintenis tussen man en vrouw.quote:Op vrijdag 17 november 2023 13:11 schreef -Spring het volgende:
[..]
Als de partij inhoudelijk punten heeft waar ik me in kan vinden, vind ik de religie die zij aanhangt best overkomelijk, mits gematigd. Maar dat is bij de CU helaas niet het geval. Hun keuzes zijn doordrenkt met Christelijke overtuigen en die leiden helaas tot een visie over abortus en euthanasie waar ik me niet in kan vinden.
Voor mij maken de standpunten niet eens zozeer uit, maar zodra een partij het geloof erbij betrekt (al is het alleen de naam), dan valt het sowieso af.quote:Op vrijdag 17 november 2023 13:13 schreef Burdie het volgende:
[..]
Whehe, ik vind CU juist best gematigd daarin, het is geen SGP.
En ook niet alle "seculiere" partijen zijn voor abortus en euthanasie.
Omdat in de praktijk blijkt dat partijen die hun ideeën baseren op een religie en heilig boek het erg nodig vinden al die zaken ook op te leggen aan anderen en geen ruimte zien voor een afwijkende mening. Er is ook geen discussie over mogelijk, want zo is het duizenden jaren geleden geschreven en geinterpreteerd en dat is het enige juiste. Ik vind dat wezenlijk anders. Het is ook niet de eigen mening, maar als het goed is de mening van en god die dan klakkeloos gevolgd dient te worden.quote:Op vrijdag 17 november 2023 13:20 schreef Burdie het volgende:
[..]
Prima en dan past zo'n partij daarom dus niet bij jou.
[..]
Maar wat maakt het in essentie uit of iemand zegt: "ik ben christelijk, en daarom vind ik ditendat" of "ik ben Henkie en daarom vind ik ditendat". Religie is ook maar de basis waarop iemand zijn of haar levensvisie schoolt, net zoals iemand anders dat doet op bepaalde ervaringen, een documentaire die veel impact heeft gemaakt, een voorbeeldfiguur of een bepaalde opvoeding.
Op persoonlijk vlak heb ik daar geen problemen mee, op politiek vlak wel. Daar zit toch wel een verschil in.quote:Op vrijdag 17 november 2023 13:20 schreef Burdie het volgende:
[..]
[..]
Maar wat maakt het in essentie uit of iemand zegt: "ik ben christelijk, en daarom vind ik ditendat" of "ik ben Henkie en daarom vind ik ditendat". Religie is ook maar de basis waarop iemand zijn of haar levensvisie schoolt, net zoals iemand anders dat doet op bepaalde ervaringen, een documentaire die veel impact heeft gemaakt, een voorbeeldfiguur of een bepaalde opvoeding.
Dat geldt bij de SGP misschien, de CU stelt ze hun mening echt wel eens bij. Over het homohuwelijk bijvoorbeeldquote:Op vrijdag 17 november 2023 13:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Omdat in de praktijk blijkt dat partijen die hun ideeën baseren op een religie en heilig boek het erg nodig vinden al die zaken ook op te leggen aan anderen en geen ruimte zien voor een afwijkende mening. Er is ook geen discussie over mogelijk, want zo is het duizenden jaren geleden geschreven en geinterpreteerd en dat is het enige juiste. Ik vind dat wezenlijk anders. Het is ook niet de eigen mening, maar als het goed is de mening van en god die dan klakkeloos gevolgd dient te worden.
Mijn mening kan worden bijgesteld door ervaring, andere kennis, onderwijs, gesprekken, wetenschap. De heilige boeken en de wil van die god blijven tot in het oneindige hetzelfde.
Veel mensen hebben dat gevoel sowieso jarenlang gehad. En met goede redenen, hè? Het is vaak moeilijk om een partij te vinden die jouw standpunten behartigt. Dan heb je die partij gevonden, en dan wordt die uitgesloten door bijvoorbeeld een cordon sanitaire of a priori uitsluiting van kabinetsdeelname. Of je partij maakt wel deel uit van het kabinet, maar door het formatieproces komen belangrijke standpunten van de partij, de redenen waarom je erop hebt gestemd, niet meer tot hun recht. En dan is er nog de kwestie van hoeveel tegenmacht er werkelijk bestaat in ons land. Hoogleraren als Voermans wijzen hier samen met politici als Omtzigt al jaren op.quote:Op vrijdag 17 november 2023 13:22 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Begrijpen doe ik het op zich wel, maar het werkt zo ontzettend averechts. Want dan bepalen mensen met waarschijnlijk heel andere ideeën wie er aan de knoppen gaat draaien en het resultaat is dat de niet-stemmers nog meer bevestigd worden dat de overheid niets voor hen doet.
quote:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
Niet onlangs, hij is als eurocommissaris bijna 10jaar uit beeld geweest. De tijd heeft hem ingehaald en zowel de maatschappij als de politiek is veranderd (meer vrouwen in de politiek dan 10 jaar geleden bijvoorbeeld)quote:Op vrijdag 17 november 2023 12:14 schreef MaJo het volgende:
Ik snap niet zo goed waarom het imago van Timmermans onlangs zo is veranderd, daar is iets heel erg goed gespind want ik merk dat ik deze mening veel vaker hoor terwijl Timmermans mateloos populair was vroeger en bekend stond als een man van de wereld die zijn talen sprak.
Dit is sowieso altijd een groot nadeel van hoe wij onze rechtstaat hebben ingericht. Je weet nooit welke punten van jouw partij aan de onderhandelingstafel gaan sneuvelen.quote:Op vrijdag 17 november 2023 13:31 schreef Claudia_x het volgende:
Of je partij maakt wel deel uit van het kabinet, maar door het formatieproces komen belangrijke standpunten van de partij, de redenen waarom je erop hebt gestemd, niet meer tot hun recht.
Niet echt, er is wat meer ruimte, maar ze zijn nog steeds van mening dat een huwelijk is bedoeld voor één man en één vrouw. En dat is logisch als je bijbel zo leest en interpreteert als zij doen.quote:Op vrijdag 17 november 2023 13:27 schreef Burdie het volgende:
[..]
Dat geldt bij de SGP misschien, de CU stelt ze hun mening echt wel eens bij. Over het homohuwelijk bijvoorbeeld.
10 jaar uit het beeld van Nederland, maar hij zat toch in die tijd gewoon in de politiekquote:Op vrijdag 17 november 2023 13:32 schreef Elleska het volgende:
[..]
Niet onlangs, hij is als eurocommissaris bijna 10jaar uit beeld geweest. De tijd heeft hem ingehaald en zowel de maatschappij als de politiek is veranderd (meer vrouwen in de politiek dan 10 jaar geleden bijvoorbeeld)
Ik moet zeggen dat ik het zelf ook een beetje heb, maar ik snap ook niet waarom. Als ik dan bij mezelf te rade ga en denk aan mijn persoonlijke ervaringen met hem dan denk ik weer, ja hij is tofquote:Op vrijdag 17 november 2023 13:38 schreef Burdie het volgende:
Het leek me altijd een best toffe peer, nu vind ik het een suffe ouwe lul.
quote:
Uit beeld van Nederland en we hebben het over de stemmers in Nederland. Ik heb werkelijk geen flauw idee wat hij daar in Brussel allemaal heeft gedaan. Voor mij is hij de afgelopen jaren totaal uit beeld geweest en nu is er ineens een witte oude man die terug komt voor het torentje.quote:Op vrijdag 17 november 2023 13:36 schreef MaJo het volgende:
[..]
10 jaar uit het beeld van Nederland, maar hij zat toch in die tijd gewoon in de politiekOok in Europa (Brussel) is de politiek en maatschappij veranderd. Vind dit dus niet zo'n sterk punt.
Dus het probleem is dat Timmermans het lef had om in 10 jaar tijd ook 10 jaar ouder te worden?quote:Op vrijdag 17 november 2023 13:38 schreef Burdie het volgende:
Het leek me altijd een best toffe peer, nu vind ik het een suffe ouwe lul.
Bij mij komt het denk ik door zijn Paulus de Boskabouter look. Ik hou echt van baarden, maar vond het zonder toch vlotter staan.quote:Op vrijdag 17 november 2023 13:40 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik het zelf ook een beetje heb, maar ik snap ook niet waarom. Als ik dan bij mezelf te rade ga en denk aan mijn persoonlijke ervaringen met hem dan denk ik weer, ja hij is tof
[..]
De idealist in mij houdt ook PvdD als optie nog open.quote:Op vrijdag 17 november 2023 13:40 schreef PoesInDoos het volgende:
Ik ben enorm conflict vermijdend, kon ook niet veel uitbrengen toen mijn (zwaar Christelijke) vriendin opeens een betoog over Hamas-Israël begon![]()
Ik ben lid van - en stem dus - de PVDD.
Tja, zij benadrukken het als Christen in hun naam, niet ik. Daarom benoem ik het ook zo. Ik bedoel Christelijk dus in dit geval niet in overdrachtelijke zin. Ik stem wat dat betreft zeker niet op een onchristelijke partij.quote:Op vrijdag 17 november 2023 13:20 schreef Burdie het volgende:
[..]
Maar dan is dat toch je issue, niet het christelijke?.
Hoe durft 'ie!quote:Op vrijdag 17 november 2023 13:42 schreef Phaidra het volgende:
Dus het probleem is dat Timmermans het lef had om in 10 jaar tijd ook 10 jaar ouder te worden?
En dan nog het standpunt over biologisch ouderschap en meerouderschap... De maatschappij ontwikkelt zich harder dan de ChristenUnie zich mee kan ontwikkelen. Het is voor mij een schrikbeeld dat we een rechts-conservatieve regering krijgen doordat veel mensen rechts stemmen op standpunten als anti-immigratie en er vervolgens zonder dat we het met z'n allen doorhebben allerlei verworvenheden terug worden gedraaid. Een partij als de ChristenUnie kan in een kabinet de doorslag geven in aandacht besteden aan conservatieve voorkeuren. Dat weerhoudt mij ervan rechts-conservatief te stemmen.quote:Op vrijdag 17 november 2023 13:34 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Niet echt, er is wat meer ruimte, maar ze zijn nog steeds van mening dat een huwelijk is bedoeld voor één man en één vrouw. En dat is logisch als je bijbel zo leest en interpreteert als zij doen.
En dan blijven abortus en euthanasie bijvoorbeeld nog open. Wat mij betreft heel belangrijke verworven rechten waar niet aan getornd mag worden. Of zo'n Chris Stoffer die bij en anti-abortusdemonstratie bij een kliniek gaat kijken. Gewoon niet doen.
Behalve de bewoner van dat ene huis bij ons in 't dorp.quote:Op vrijdag 17 november 2023 13:45 schreef exode het volgende:
1 groot voordeel, niemand neemt Baudet nog serieus.
Heerlijk! Ik ben dol op warme wollen truienquote:Op vrijdag 17 november 2023 13:33 schreef exode het volgende:
Mag ik er even ingooien dat ik een veel te dure 100% wollen trui had besteld en die heerlijk zit maar mijn hele gezin me nu ontwijkt omdat ik naar kinderboerderij ruik?
Onpopulaire meningquote:Op vrijdag 17 november 2023 13:45 schreef exode het volgende:
1 groot voordeel, niemand neemt Baudet nog serieus.
Wolle truienquote:Op vrijdag 17 november 2023 13:33 schreef exode het volgende:
Mag ik er even ingooien dat ik een veel te dure 100% wollen trui had besteld en die heerlijk zit maar mijn hele gezin me nu ontwijkt omdat ik naar kinderboerderij ruik?
Dat ben ik niet met je eens. Ik snap dat het een beetje uit het oog uit het hart is maar hij heeft in die tijd goede dingen gedaan in Brussel en er ook regelmatig het nieuws mee gehaald. Nu komt hij weer terug voor de landelijke politiek.quote:Op vrijdag 17 november 2023 13:42 schreef Elleska het volgende:
[..]
Uit beeld van Nederland en we hebben het over de stemmers in Nederland. Ik heb werkelijk geen flauw idee wat hij daar in Brussel allemaal heeft gedaan. Voor mij is hij de afgelopen jaren totaal uit beeld geweest en nu is er ineens een witte oude man die terug komt voor het torentje.
Ja! Door die baard neem ik hem ook iets minder serieus. En pakken staan hem ook niet echt flatteusquote:Op vrijdag 17 november 2023 13:43 schreef Burdie het volgende:
[..]
Bij mij komt het denk ik door zijn Paulus de Boskabouter look. Ik hou echt van baarden, maar vond het zonder toch vlotter staan.
Ik reageer niet heel goed op 100% wol dus ik was wat terughoudend, maar deze zit zo lekker. Maar ja, niemand wil me nu nog knuffelen.quote:Op vrijdag 17 november 2023 13:48 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Heerlijk! Ik ben dol op warme wollen truien. Ik zou ook graag eens langsgaan bij Natur-el in Rotterdam. Ik heb wel eens online iets besteld, maar sommige dingen zou ik eerst willen voelen/passen voordat ik het koop.
Ik TikTok niet.quote:Op vrijdag 17 november 2023 13:50 schreef amaranta het volgende:
[..]
Onpopulaire mening
Zijn TikToks zijn echt hilarisch.
Eens, die heb ik nog niet eens benoemd, inderdaad, maar ook belangrijke standpunten.quote:Op vrijdag 17 november 2023 13:44 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
En dan nog het standpunt over biologisch ouderschap en meerouderschap... De maatschappij ontwikkelt zich harder dan de ChristenUnie zich mee kan ontwikkelen. Het is voor mij een schrikbeeld dat we een rechts-conservatieve regering krijgen doordat veel mensen rechts stemmen op standpunten als anti-immigratie en er vervolgens zonder dat we het met z'n allen doorhebben allerlei verworvenheden terug worden gedraaid. Een partij als de ChristenUnie kan in een kabinet de doorslag geven in aandacht besteden aan conservatieve voorkeuren. Dat weerhoudt mij ervan rechts-conservatief te stemmen.
Ze zijn niet wijs! Ik heb 1 trui van alpacawol en vooral de jongste komt dan extra veel knuffels geven want 'je trui is zo lekker zacht'quote:Op vrijdag 17 november 2023 13:51 schreef exode het volgende:
[..]
Ik reageer niet heel goed op 100% wol dus ik was wat terughoudend, maar deze zit zo lekker. Maar ja, niemand wil me nu nog knuffelen.
Kilometerheffing bijvoorbeeld? Zonder fatsoenlijk en betaalbaar ov-netwerk zal dat echt niet ten gunste zijn van de zwakkeren in de samenleving.quote:Op vrijdag 17 november 2023 12:14 schreef MaJo het volgende:
[..]
Wat vind jij de belangrijkste 3 topics?
[..]
Ik ben benieuwd! Als ik geen blaasontsteking heb zou me dat wel verbazen, ik heb echt alle klachten uit het boekje.
[..]
Dit kan ik alleen maar beamen
[..]
Leg eens uit hoe hun ideeen voor het klimaat niet ten gunste zijn van de zwakkeren in de samenleving? Je kunt moeilijk van "ze" spreken nu het een nieuwe combipartij is. GL heeft nog nooit geregeerd en heeft een grotere vinger in de pap dan de PvdA die bijna ten dode was opgeschreven. GL gaat echt niet in een rechts conservatief kabinet zitten
[..]
Dus omdat in een ver verleden de CPN op is gegaan in GL valt de partij meteen voor je af? Dat zit wel ontzettend diep dan
Timmermans is alles behalve een pedante kwast. Ik heb hem een paar keer ontmoet en hij is een van de meest integere en aardige politici die ik ooit ben tegengekomen. Oprecht geïnteresseerd ook. Toen ik bij een politiek tv programma werkte was hij de enige die een praatje maakte met mijn ouders en hen de oren van het lijf vroeg, hij wilde echt weten wat er in de samenleving speelt.
Ik snap niet zo goed waarom het imago van Timmermans onlangs zo is veranderd, daar is iets heel erg goed gespind want ik merk dat ik deze mening veel vaker hoor terwijl Timmermans mateloos populair was vroeger en bekend stond als een man van de wereld die zijn talen sprak.
Ook Jesse ken ik persoonlijk en reken maar dat hij het hart op de goede plek heeft.
Ik hoop van harte dat mensen nu echt eens links gaan stemmen. Dat gezeik altijd op Den Haag en dan met z'n allen weer VVD stemmen. Sorry hoor maar hoe dom ben je dan
Hij stinkt wel echt.....quote:Op vrijdag 17 november 2023 13:57 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ze zijn niet wijs! Ik heb 1 trui van alpacawol en vooral de jongste komt dan extra veel knuffels geven want 'je trui is zo lekker zacht'.
Even lekker in het zonnetje buiten leggen. Dat helpt vast wel.quote:
Ik schreef hoe ik het ervaar en een ervaring is niet iets waar je het mee eens/oneens kan zijnquote:Op vrijdag 17 november 2023 13:50 schreef MaJo het volgende:
Dat ben ik niet met je eens. Ik snap dat het een beetje uit het oog uit het hart is maar hij heeft in die tijd goede dingen gedaan in Brussel en er ook regelmatig het nieuws mee gehaald. Nu komt hij weer terug voor de landelijke politiek.
Meestal zijn het de toevoegingen die ervoor zorgen dat het kriebelt of niet fijn zit. 100% heb ik nooit last van en die geur gaat idd snel wegquote:Op vrijdag 17 november 2023 13:51 schreef exode het volgende:
[..]
Ik reageer niet heel goed op 100% wol dus ik was wat terughoudend, maar deze zit zo lekker. Maar ja, niemand wil me nu nog knuffelen.
Ik denk dat dat een makkelijkere gedachte is als ze niet tegen jou schreeuwen.quote:Op vrijdag 17 november 2023 12:07 schreef SQ het volgende:
[..]
Snap ik hoor, maar hoe groot acht je de kans dat dat ook echt gaat gebeuren? Laat die mensen lekker schreeuwen joh. Die blijf je altijd houden.
Mensen als mijn ouders.quote:Op vrijdag 17 november 2023 12:44 schreef MaJo het volgende:
Ik denk dat er genoeg mensen zeuren over het kabinet en wel VVD stemmen. Het gekke is dat alle regeringspartijen altijd afgestraft worden (D66 van oudsher het meeste: "regeren is halveren") behalve de VVD. Behoorlijk vaste achterban blijkbaar.
En de eigen portemonnee, daar draait het natuurlijk allemaal omquote:Op vrijdag 17 november 2023 14:26 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Mensen als mijn ouders.
"Hoe kun je nou iets anders stemmen dan VVD, je bent een dief van je eigen portemonnee!"
Voor mij zijn zowel het christelijke als dit soort fundamentele standpunten op zich genoeg om ergens niet op te stemmen.quote:Op vrijdag 17 november 2023 13:20 schreef Burdie het volgende:
[..]
[..]
Zo heb ik het wel geleerdquote:Op vrijdag 17 november 2023 14:28 schreef LeSage het volgende:
[..]
En de eigen portemonnee, daar draait het natuurlijk allemaal om
Een 'like', niet vanwege de dingen die je hebt meegemaakt, want die zijn kak (ik wilde eerst kut schrijven maar vond dat minder gepast in de contextquote:Op vrijdag 17 november 2023 14:20 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik denk dat dat een makkelijkere gedachte is als ze niet tegen jou schreeuwen.
Tegelijk denk ik ook dat je verder komt als je over dit soort dingen praat en niet vecht.
Zo had ik een tijd geleden een gesprek met iemand die regenboog alles (vlaggen, horloges, zebrapaden etc) belachelijk vond. Die vroeg daar wat over. Ik gaf aan dat imo een belangrijke functie is dat anderen zich veiliger voelen.
"Wat is dat voor onzin, iedereen zou zich veilig moeten voelen, daar moet geen vlag voor nodig zijn."
Ja, op zich ben ik dat met je eens maar dat is toch makkelijker om te zeggen als je nooit bent nageroepen, geen vuurwerk in je gang hebt gehad terwijl iemand 'vieze lesbi's' je brievenbus in schreeuwde, niet bent bedreigd (mensen kent die .. zijn) in het uitgaansleven etc etc.
In dat licht is een solidariteitsactie als die laatst in ondiep voor betrokkenen denk ik heel heilzaam. Weten dat tenminste die mensen in je buurt je niet uitkotsen, best een aangenaam gevoel.
Niet voor niks hangt er bij mij geen. Dat vindt Mrs V eng ivm de kinderen. Als ik er een zie in de stad vind ik dat wel altijd tof.
Tikje offtopic, sorry
Oh en die iemand begreep er plots een stuk meer van![]()
Damnquote:Op vrijdag 17 november 2023 11:57 schreef Burdie het volgende:
[..]
.
Het draait daar wat mij betreft niet alleen om. Maar ik vind het wel ook belangrijk.quote:Op vrijdag 17 november 2023 14:28 schreef LeSage het volgende:
[..]
Oh, dat kan ik me zo goed voorstellen!quote:Op vrijdag 17 november 2023 14:04 schreef livelink het volgende:
Ik ben superchagrijnig en daarom geheel tegen mijn principes en natuur in onder werktijd hier te vinden.
Het is buiten supermooi weer, maar mijn directe collega is na twee weken vakantie, een paar dagen werken nu alweer de hele week ziek. Ik zou nu zo graag vrij hebben genomen om even een middag van het zonnetje te genieten en nu kan dit dus al weer niet.
quote:Op vrijdag 17 november 2023 14:47 schreef miss_sly het volgende:
Overigens komt dochter net thuis en vertelt dat ze bij Nederlands een stukje van he SBS6 debat van gisteren hebben gekeken. Ze weet nu wel dat ze op Timmermans zou stemmen, want "Omtzigt is een kutgozer, PVV is ook een kutgozer en Dilan is gewoon raar".
Waarvan akte.
Maar dat denken ze helemaal niet? Zij hebben gewoon standpunten, net als jij en ik. Je kunt ergens voor zijn, of ergens tegen. En dat standpunt in een discussie verdedigen. In een democratie worden beslissingen niet door één partij genomen, maar in overleg.quote:Op vrijdag 17 november 2023 13:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Eens, die heb ik nog niet eens benoemd, inderdaad, maar ook belangrijke standpunten.
Ik vind het oprecht heel erg dat zij hun religieuze standpunten denken op te mogen leggen aan anderen.
Toch vind ik een standpunt met argumenten over waarom iets wel/niet een goed idee is veel sterker dan 'ja maar het staat in de Bijbel'. Want daar is verder bijna geen gesprek mee te voeren, terwijl hoe je Bijbelteksten leest super subjectief is.quote:Op vrijdag 17 november 2023 15:00 schreef Burdie het volgende:
[..]
Maar dat denken ze helemaal niet? Zij hebben gewoon standpunten, net als jij en ik. Je kunt ergens voor zijn, of ergens tegen. En dat standpunt in een discussie verdedigen. In een democratie worden beslissingen niet door één partij genomen, maar in overleg.
Het zijn niet hun standpunten, het zijn de woorden uit een oud boek en gebaseerd op hun religie wat ze verdedigen. En dat wordt verdedigd met behulp van datzelfde boek en diezelfde religie. En als zij dus vinden dat omdat dat boek en hun religie dat zeggen abortus niet kan, niemand dat moet kunnen doen, is dat het opleggen van jouw denkbeelden aan anderen.quote:Op vrijdag 17 november 2023 15:00 schreef Burdie het volgende:
[..]
Maar dat denken ze helemaal niet? Zij hebben gewoon standpunten, net als jij en ik. Je kunt ergens voor zijn, of ergens tegen. En dat standpunt in een discussie verdedigen. In een democratie worden beslissingen niet door één partij genomen, maar in overleg.
CU moet iets aan hun imago doen denk ik, want zij onderbouwen hun standpunten gewoon met feiten en argumenten. En nee, dat is niet elke keer het argument "want dat staat zo in de bijbel".quote:Op vrijdag 17 november 2023 15:01 schreef Bami het volgende:
[..]
Toch vind ik een standpunt met argumenten over waarom iets wel/niet een goed idee is veel sterker dan 'ja maar het staat in de Bijbel'. Want daar is verder bijna geen gesprek mee te voeren, terwijl hoe je Bijbelteksten leest super subjectief is.
Ja ik ben zelf ook niet perse anti CU, heb best wel eens op ze gestemd in jaren dat hun standpunten aansloten bij mijn mening en ik niet zulke dingen tegenkwam. Maar anti abortus zijn is volgens mij bijna altijd gebaseerd op geloof, voorzover ik die mening terugzie iig.quote:Op vrijdag 17 november 2023 15:09 schreef Burdie het volgende:
[..]
CU moet iets aan hun imago doen denk ik, want zij onderbouwen hun standpunten gewoon met feiten en argumenten. En nee, dat is niet elke keer het argument "want dat staat zo in de bijbel".
Het homohuwelijk zijn ze ook niet tegen.
Dit.quote:Op vrijdag 17 november 2023 15:08 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het zijn niet hun standpunten, het zijn de woorden uit een oud boek en gebaseerd op hun religie wat ze verdedigen. En dat wordt verdedigd met behulp van datzelfde boek en diezelfde religie. En als zij dus vinden dat omdat dat boek en hun religie dat zeggen abortus niet kan, niemand dat moet kunnen doen, is dat het opleggen van jouw denkbeelden aan anderen.
Als je tegen abortus bent, dan doe je het lekker niet zelf als je in die situatie komt. Er is geen enkele reden om van anderen hetzelfde te verwachten.
Hee, ik snap dat wel hoor. Je wordt wat mij betreft niet afgerekend als je ook naar jezelf kijkt, maar ‘dief van je eigen portemonnee’ vind ik wel het andere uiterste.quote:Op vrijdag 17 november 2023 14:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het draait daar wat mij betreft niet alleen om. Maar ik vind het wel ook belangrijk.
Ik heb mijn hele leven gewerkt, gespaard, keuzes gemaakt, zodat ik nu en later goed genoeg kan leven en dat zou ik toch niet graag weer allemaal kwijtraken. Nou zijn daar geen garanties voor, natuurlijk, maar het telt voor mij wel enigszins mee.
Heb je het CU programma wel eens gelezen? Jij hebt echt een vertekend beeld van die partij.quote:Op vrijdag 17 november 2023 15:08 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het zijn niet hun standpunten, het zijn de woorden uit een oud boek en gebaseerd op hun religie wat ze verdedigen. En dat wordt verdedigd met behulp van datzelfde boek en diezelfde religie. En als zij dus vinden dat omdat dat boek en hun religie dat zeggen abortus niet kan, niemand dat moet kunnen doen, is dat het opleggen van jouw denkbeelden aan anderen.
Als je tegen abortus bent, dan doe je het lekker niet zelf als je in die situatie komt. Er is geen enkele reden om van anderen hetzelfde te verwachten.
Dat ligt er ook een beetje aan wie je het vraagt. Volgens mij is daar geen algemeen geldende lijn binnen de partij voor.quote:Op vrijdag 17 november 2023 15:09 schreef Burdie het volgende:
[..]
CU moet iets aan hun imago doen denk ik, want zij onderbouwen hun standpunten gewoon met feiten en argumenten. En nee, dat is niet elke keer het argument "want dat staat zo in de bijbel".
Het homohuwelijk zijn ze ook niet tegen.
Helemaal eens.quote:Op vrijdag 17 november 2023 15:12 schreef LeSage het volgende:
[..]
Hee, ik snap dat wel hoor. Je wordt wat mij betreft niet afgerekend als je ook naar jezelf kijkt, maar ‘dief van je eigen portemonnee’ vind ik wel het andere uiterste.
Wat mij betreft is socialisme ook niet dat niemand het beter mag hebben dan een ander, maar wel dat we allemaal minstens op een acceptabel minimum moeten zitten.
Waarom kan abortus niet besproken worden?quote:Op vrijdag 17 november 2023 15:13 schreef Burdie het volgende:
[..]
Heb je het CU programma wel eens gelezen? Jij hebt echt een vertekend beeld van die partij.
En aub ophouden over abortus steeds maar overal bij te slepen.
Anti-abortuswetten, homohuwelijk verbieden, dat zijn toch wel religieuze standpunten die ze (edit: partijen met een geloofsovertuiging als achtergrond, niet alleen CU) proberen op te leggen?quote:Op vrijdag 17 november 2023 15:00 schreef Burdie het volgende:
[..]
Maar als ze het dan niet vanuit het geloof doen, waarom staat die C van Christen er dan nog steeds?quote:Op vrijdag 17 november 2023 15:13 schreef Burdie het volgende:
[..]
Heb je het CU programma wel eens gelezen? Jij hebt echt een vertekend beeld van die partij.
Als je het zo wilt zien, dan wil iedereen zijn eigen standpunten (immigratiestop, bouw van nieuwe kerncentrales) aan een ander proberen op te leggen.quote:Op vrijdag 17 november 2023 15:14 schreef LeSage het volgende:
[..]
Anti-abortuswetten, homohuwelijk verbieden, dat zijn toch wel religieuze standpunten die ze (edit: partijen met een geloofsovertuiging als achtergrond, niet alleen CU) proberen op te leggen?
Nou ik vind dat toch wel een klein beetje veel anders hoorquote:Op vrijdag 17 november 2023 15:17 schreef Burdie het volgende:
[..]
Als je het zo wilt zien, dan wil iedereen zijn eigen standpunten (immigratiestop, bouw van nieuwe kerncentrales) aan een ander proberen op te leggen.
Is ook zo. Maar dan niet op basis van een, volgens mij niet bestaand, geloof.quote:Op vrijdag 17 november 2023 15:17 schreef Burdie het volgende:
[..]
Als je het zo wilt zien, dan wil iedereen zijn eigen standpunten (immigratiestop, bouw van nieuwe kerncentrales) aan een ander proberen op te leggen.
Ja, dat dringen ze dus aan een nóg grotere groep tegelijk op!quote:Op vrijdag 17 november 2023 15:20 schreef SQ het volgende:
[..]
Nou ik vind dat toch wel een klein beetje veel anders hoor![]()
Abortus en euthanasie zijn heel sec zaken die alleen jij en jouw lichaam aan gaan. Homohuwelijk gaat 2 mensen aan. Een kerncentrale heeft toch wel iétsjes meer impact.
En precies daarom mogen anderen/de politiek van mij wat vinden van een kerncentrale, en niet van een abortus aan mijn lichaamquote:Op vrijdag 17 november 2023 15:21 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ja, dat dringen ze dus aan een nóg grotere groep tegelijk op!
Dat wordt dus in een democratie bepaald door de volksvertegenwoordigers die we hebben gekozen. Om ons land te besturen. Niet om binnen onze huishoudens te bepalen met wie het legaal het bed mogen delen en zich te mengen in de eigen keuzes waarbij hooguit een arts betrokken hoeft te zijn om de keuze te maken. Niet de politiek.quote:Op vrijdag 17 november 2023 15:21 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ja, dat dringen ze dus aan een nóg grotere groep tegelijk op!
In een democratie wordt door de volksvertegenwoordigers van alles bepaald. Ik heb een keer een vergadering bijgewoond waar werd besproken vanaf hoeveel procent zilver een product een stempel nodig heeft om als zilver te mogen worden verkocht. Ik vind het gewoon raar dat je van het ene standpunt zegt: "dat is iemands mening" en van een ander standpunt (waar jij je toevallig niet in kunt vinden): "dat proberen ze ons op te leggen".quote:Op vrijdag 17 november 2023 15:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat wordt dus in een democratie bepaald door de volksvertegenwoordigers die we hebben gekozen. Om ons land te besturen. Niet om binnen onze huishoudens te bepalen met wie het legaal het bed mogen delen en zich te mengen in de eigen keuzes waarbij hooguit een arts betrokken hoeft te zijn om de keuze te maken. Niet de politiek.
Ik ben dit echt tot in m'n tenen met je oneens.quote:Op vrijdag 17 november 2023 15:32 schreef Burdie het volgende:
[..]
In een democratie wordt door de volksvertegenwoordigers van alles bepaald. Ik heb een keer een vergadering bijgewoond waar werd besproken vanaf hoeveel procent zilver een product een stempel nodig heeft om als zilver te mogen worden verkocht. Ik vind het gewoon raar dat je van het ene standpunt zegt: "dat is iemands mening" en van een ander standpunt (waar jij je toevallig niet in kunt vinden): "dat proberen ze ons op te leggen".
Zo werkt een democratie immers niet. Niet voor zilvermerken, niet voor kerncentrales, niet voor medisch-etische kwesties.
Ook dat van die zilverstempel?quote:Op vrijdag 17 november 2023 15:34 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik ben dit echt tot in m'n tenen met je oneens.
Het gaat over lichamelijke integriteit. Dat is toch wel iets zwaarwegender dan bijvoorbeeld kerncentrales?quote:Op vrijdag 17 november 2023 15:32 schreef Burdie het volgende:
[..]
In een democratie wordt door de volksvertegenwoordigers van alles bepaald. Ik heb een keer een vergadering bijgewoond waar werd besproken vanaf hoeveel procent zilver een product een stempel nodig heeft om als zilver te mogen worden verkocht. Ik vind het gewoon raar dat je van het ene standpunt zegt: "dat is iemands mening" en van een ander standpunt (waar jij je toevallig niet in kunt vinden): "dat proberen ze ons op te leggen".
Zo werkt een democratie immers niet. Niet voor zilvermerken, niet voor kerncentrales, niet voor medisch-etische kwesties.
Ik vind wel dat het uit zou moeten maken wat de impact op de samenleving is. Twee vrouwen die getrouwd zijn versus een man en een vrouw die getrouwd zijn heeft naar mijn idee niet of nihil impact op de samenleving. Waarom zou de politiek daar dan over beslissen?quote:Op vrijdag 17 november 2023 15:32 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik vind het een raar voorbeeld. Het is voor de hele samenleving van belang dat als je iets van zilver koopt met een stempel je dus ervan verzekerd kunt zijn dat je inderdaad een object hebt met minstens een bepaalde hoeveelheid zilver.quote:Op vrijdag 17 november 2023 15:32 schreef Burdie het volgende:
[..]
Oke de kans dat ik CU ging stemmen was al niet heel groot. Maar harde eis is wel een partij die het eens is dat abortus niet in het Wetboek van Strafrecht hoort. Dus nu is het zeker dat ze mijn stem niet krijgen.quote:Op vrijdag 17 november 2023 15:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind het een raar voorbeeld. Het is voor de hele samenleving van belang dat als je iets van zilver koopt met een stempel je dus ervan verzekerd kunt zijn dat je inderdaad een object hebt met minstens een bepaalde hoeveelheid zilver.
Het is voor niemand in de maatschappij verder van belang of ik een abortus heb, of ik wil trouwen met een vrouw, of ik mijn leven wil beeindigen omdat ik niet meer verder wil. Daar heeft niemand, behalve mijn naasten en eventueel een arts, wat mee te maken.
Zo vind ik het ook schandalig dat abortus nog steeds in het Wetboek van Strafrecht staat en dat CU en SGP niet willen dat het daaruit verdwijnt.
Dat van dat zilver is om te borgen dat mensen in de samenleving elkaar niet besodemieteren, om de burger te beschermen dus. Dat heeft niks te maken met bepalen met wie de ander het bed mag delen.quote:Op vrijdag 17 november 2023 15:32 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ja, weet je wat daarover in het strafrecht staat? Dat het strafbaar is als je het niet in een kliniek of ziekenhuis laat doen. Dus als je dat er uit haalt... wat gebeurt er dan?quote:Op vrijdag 17 november 2023 15:40 schreef miss_sly het volgende:
Zo vind ik het ook schandalig dat abortus nog steeds in het Wetboek van Strafrecht staat en dat CU en SGP niet willen dat het daaruit verdwijnt.
Dan wordt het een recht waarvoor zorg verleend moet worden, ipv iets waar voorwaarden aan toegevoegd kunnen worden wanneer het een politieke partij uitkomt.quote:Op vrijdag 17 november 2023 15:42 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ja, weet je wat daarover in het strafrecht staat? Dat het strafbaar is als je het niet in een kliniek of ziekenhuis laat doen. Dus als je dat er uit haalt... wat gebeurt er dan?
Dan is het nog steeds strafbaar om dat met een keukenmes thuis te doen, maar staat het niet meer in het strafrecht, waar het niets te zoeken heeft.quote:Op vrijdag 17 november 2023 15:42 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ja, weet je wat daarover in het strafrecht staat? Dat het strafbaar is als je het niet in een kliniek of ziekenhuis laat doen. Dus als je dat er uit haalt... wat gebeurt er dan?
Dan valt het onder het medisch tuchtrecht en wordt nog steeds prima geborgd dat het in een kliniek of ziekenhuis door een professional moet worden gedaan.quote:Op vrijdag 17 november 2023 15:42 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik vind dat absoluut niet @exode, daar wil ik heel duidelijk in zijn.quote:Op vrijdag 17 november 2023 15:49 schreef exode het volgende:
dat er mensen zijn die serieus vinden dat wij omdat we toevallig met hetzelfde geslacht samen zijn minder zijn. Minder rechten mogen hebben.
Mijn vader pas nog heel verontwaardigd toen ik stelde dat het prima is als aflossingsvrije hypotheken niet meer voor HRA in aanmerking komen, en (toen had hij hem helemaal zitten) als de aftrek niet alleen gemaximaliseerd is aan het tarief van de eerste schijf, maar bijvoorbeeld ook aan de NHG-grens.quote:Op vrijdag 17 november 2023 14:26 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Mensen als mijn ouders.
"Hoe kun je nou iets anders stemmen dan VVD, je bent een dief van je eigen portemonnee!"
Het was ook echt niet naar jou gericht, want dat weet ik echt wel. Maar dat maakt de C in de CU wel lastig.quote:Op vrijdag 17 november 2023 15:56 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik vind dat absoluut niet @:exode, daar wil ik heel duidelijk in zijn.
Ik vind mijn uitzicht net wat belangrijker dan mijn portemonnee, en als mijn uitzicht overal vervuild wordt met daklozen heb ik liever een wat slankere portemonnee, als die daklozen daarmee niet dakloos zijn.quote:Op vrijdag 17 november 2023 14:28 schreef LeSage het volgende:
[..]
De impact van een verbod op abortus is vele malen groter. Ongelukkige ouders, verwaarloosde kinderen, grotere armoede.quote:Op vrijdag 17 november 2023 15:40 schreef Bami het volgende:
[..]
Ik vind wel dat het uit zou moeten maken wat de impact op de samenleving is. Twee vrouwen die getrouwd zijn versus een man en een vrouw die getrouwd zijn heeft naar mijn idee niet of nihil impact op de samenleving. Waarom zou de politiek daar dan over beslissen?
Bij abortus is die al iets ingewikkelder, maar of iemand nou een zwangerschap voorkomt door anticonceptie of beëindigt door een abortus heeft beide een vergelijkbare impact op de samenleving.
En ja die grens is vaag, maar ik denk wel dat hij belangrijk is. Ik hoop/verwacht dat standpunten vanuit de politiek onderbouwd worden door de effecten op Nederland als geheel. Als die er nauwelijks zijn, vind ik het niet iets waard om een politiek standpunt over te hebben.
En daarnaast zijn sommige dingen geen standpunt maar moet dat gewoon een basisrecht zijn. Zoals het recht om te beschikken over je eigen lijf.
Eens. Daarom ben ik daar ook fel op tegen.quote:Op vrijdag 17 november 2023 15:59 schreef Phaidra het volgende:
[..]
De impact van een verbod op abortus is vele malen groter. Ongelukkige ouders, verwaarloosde kinderen, grotere armoede.
De intocht van Sinterklaas? Nu Pukje nog maar net een jaar is en geen idee heeft skip ik hem graag.quote:Op vrijdag 17 november 2023 16:02 schreef Burdie het volgende:
Best belangrijk, politiek, maar zijn we allemaal klaar voor de grote dag morgen?
Ik vind dit vooral belangrijker vanwege de ongelukkige levens die achter dakloosheid schuilen, maar we komen wel op hetzelfde punt uit danquote:Op vrijdag 17 november 2023 15:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik vind mijn uitzicht net wat belangrijker dan mijn portemonnee, en als mijn uitzicht overal vervuild wordt met daklozen heb ik liever een wat slankere portemonnee, als die daklozen daarmee niet dakloos zijn.
Dat is ook de reden waarom ik het belangrijk vind, niet omdat ik het als straatvervuiling zie ofzo.quote:Op vrijdag 17 november 2023 16:06 schreef LeSage het volgende:
[..]
Ik vind dit vooral belangrijker vanwege de ongelukkige levens die achter dakloosheid schuilen, maar we komen wel op hetzelfde punt uit dan
Maar wat nou als je het recht op zelfbeschikking superbelangrijk vindt? Dan is het toch logisch dat het daarover gaat?quote:Op vrijdag 17 november 2023 15:13 schreef Burdie het volgende:
[..]
Zie mijn edit, ik heb wel even genoeg gediscussieerd.quote:Op vrijdag 17 november 2023 16:27 schreef -Spring het volgende:
[..]
Is psychisch lijden altijd te genezen dan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |