Bbb natuurlijkquote:Op vrijdag 17 november 2023 12:52 schreef -Spring het volgende:
Wat is volgens jullie de meest groenrechtse partij?
Andersom kennen lijsttrekkers ook vaak de jongeren niet. Mijn zoon mag voor de eerste keer stemmen en is afgelopen zondag naar de verkiezingsmarkt in Utrecht gegaan. Echt met alle partijen gesproken, maar de PVV bood hem een gulden aan en vroeg hem of hij ook heimwee had naar de guldentijd. Echt dus geen idee dat er ook stemmers zijn die alleen de euro meegemaakt hebbenquote:Op vrijdag 17 november 2023 12:49 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Zeker, daar zeur ik gepassioneerd over!
INou ja, wat ik wel verbazingwekkend vind is dat jongeren op straat veel lijsttrekkers niet kennen.
Maar als je niet stemt, hoe kunnen de partijen hier iets mee doen dan? Die weten niet of iemand niet stemt uit onvrede/luiheid/omdat er geen partij voor hen isquote:Op vrijdag 17 november 2023 12:49 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Zeker, daar zeur ik gepassioneerd over!
Ik heb een tijd gedacht dat niet-stemmen de beste manier was om mijn ongenoegen duidelijk te maken. Het was geen luiheid of onverschilligheid.
Burgers die het idee dat ze invloed uit kunnen oefenen op hebben gegeven, begrijp ik best goed. Maar ik moet zeggen dat het me in het algemeen aardig lukt om te begrijpen waarom mensen stemmen zoals ze stemmen (of dat dus niet doen). Ik ben niet snel gechoqueerd. Nou ja, wat ik wel verbazingwekkend vind is dat jongeren op straat veel lijsttrekkers niet kennen.
Neequote:Op vrijdag 17 november 2023 12:49 schreef SQ het volgende:
Begrijp ik nou dat MaJo gefundeerd stemadvies voor twijfelaars uitbrengt dat toevallig altijd op dezelfde partij uitkomt?
Ik denk ChristenUnie, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik niet alle verkiezingsprogramma's even goed in mijn hoofd hebquote:Op vrijdag 17 november 2023 12:52 schreef -Spring het volgende:
Wat goedkoopquote:Op vrijdag 17 november 2023 12:54 schreef livelink het volgende:
[..]
Andersom kennen lijsttrekkers ook vaak de jongeren niet. Mijn zoon mag voor de eerste keer stemmen en is afgelopen zondag naar de verkiezingsmarkt in Utrecht gegaan. Echt met alle partijen gesproken, maar de PVV bood hem een gulden aan en vroeg hem of hij ook heimwee had naar de guldentijd. Echt dus geen idee dat er ook stemmers zijn die alleen de euro meegemaakt hebben![]()
Hij weet nu nog niet of hij gaat stemmen trouwens![]()
Hij weet wel op wie hij gaat stemmen als hij gaat stemmen, dus dat is wellicht winst.
quote:Op vrijdag 17 november 2023 12:54 schreef livelink het volgende:
[..]
Andersom kennen lijsttrekkers ook vaak de jongeren niet. Mijn zoon mag voor de eerste keer stemmen en is afgelopen zondag naar de verkiezingsmarkt in Utrecht gegaan. Echt met alle partijen gesproken, maar de PVV bood hem een gulden aan en vroegen hem of hij ook heimwee had naar de guldentijd. Echt dus geen idee dat er ook stemmers zijn die alleen de euro meegemaakt hebben![]()
Volgens mij zit er niet veel meer in Omtzigt dan je nu zietquote:Op vrijdag 17 november 2023 12:53 schreef exode het volgende:
Met Omtzigt heb ik ook weinig, ik heb steeds het idee dat hij het achterste van zijn tong niet laat zien. En zo vaag als hij doet over zijn programma en standpunten, ik kan daar niets mee. Ik stem niet zozeer op een lijsttrekker maar op het programma en het stemgedrag in het verleden in de Tweede Kamer.
Zonder GL, zou ik weer PvdA stemmen denk ik.
Dit is wel heel ergquote:Op vrijdag 17 november 2023 12:54 schreef livelink het volgende:
[..]
Andersom kennen lijsttrekkers ook vaak de jongeren niet. Mijn zoon mag voor de eerste keer stemmen en is afgelopen zondag naar de verkiezingsmarkt in Utrecht gegaan. Echt met alle partijen gesproken, maar de PVV bood hem een gulden aan en vroeg hem of hij ook heimwee had naar de guldentijd. Echt dus geen idee dat er ook stemmers zijn die alleen de euro meegemaakt hebben![]()
Hij weet nu nog niet of hij gaat stemmen trouwens![]()
Hij weet wel op wie hij gaat stemmen als hij gaat stemmen, dus dat is wellicht winst.
Het idee was dat de legitimiteit van het bestel ter discussie komt te staan als maar genoeg mensen niet stemmen. Maar ik moet zeggen dat we op dit moment niet te klagen hebben met Omtzigt, die juist veel aandacht vraagt voor de staat van onze democratie.quote:Op vrijdag 17 november 2023 12:54 schreef MaJo het volgende:
[..]
Maar als je niet stemt, hoe kunnen de partijen hier iets mee doen dan? Die weten niet of iemand niet stemt uit onvrede/luiheid/omdat er geen partij voor hen is
Dat vind ik dan weer niet relevant. Het gaat me om de inhoud, niet om het geslacht.quote:Op vrijdag 17 november 2023 12:50 schreef Vicky het volgende:
Ik heb nog geen idee waar ik op ga stemmen. Ik weet wel dat het niet links wordt. Sws vind ik die hele verkiezingen een wassen neus.
Enige dat ik wel altijd doe: stemmen op een vrouw.
Ik denk dat hij het gewoon oprecht niet weet. Hij is ook soort van per ongeluk en ongewild in deze positie terecht gekomen, zonder idee, opzet of plan.quote:Op vrijdag 17 november 2023 12:53 schreef exode het volgende:
Met Omtzigt heb ik ook weinig, ik heb steeds het idee dat hij het achterste van zijn tong niet laat zien.
Dat is inderdaad lastig te vinden. Je zou dan denk ik eerder rechts-progressief vallen en daar zitten inderdaad geen partijen.quote:Op vrijdag 17 november 2023 12:46 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik ben vrijheidminnend en dat komt er in de praktijk op neer dat ik grote verwantschap heb met het oude Groen Links dat zich hardmaakte voor persoonlijke vrijheden (denk aan de tijd van Halsema) en met de rechterflank die voor een kleinere overheid is (denk aan de klassiek-liberale tak van de VVD).
Ik heb familie die op FB zeer open is over de voorkeur voor PVV en BBB. Mag natuurlijk, maar de achterliggende redenen zijn zo tenenkrommend. Maar goed, zij voelen duidelijk geen enkele drempel. Ik post op social media dan weer nooit iets over mijn politieke voorkeuren.quote:Op vrijdag 17 november 2023 11:25 schreef SQ het volgende:
Wat zo interessant is aan dat stemmen is dat ik alleen maar mensen hardop hoor zeggen dat ze links gaan stemmen.
Op mijn pro zwarte piet tante na hoor ik vrijwel nooit iemand zeggen (openbaar of in de media) dat ze lekker conservatief gaan stemmen. Het is alsof je wel deugt als je links stemt en dat conservatief stemmen toch een beetje not done is, maar goed, de uitslagen laten toch wat anders zien
Hij had dez positie ook kunnen weigeren als hij het oprecht niet weet allemaal. Vind ik niet echt een goede basis om er dan maar aan te beginnen.quote:Op vrijdag 17 november 2023 13:05 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik denk dat hij het gewoon oprecht niet weet. Hij is ook soort van per ongeluk en ongewild in deze positie terecht gekomen, zonder idee, opzet of plan.
Ik kwam dit tegen:quote:Op vrijdag 17 november 2023 12:52 schreef -Spring het volgende:
Als de partij inhoudelijk punten heeft waar ik me in kan vinden, vind ik de religie die zij aanhangt best overkomelijk, mits gematigd. Maar dat is bij de CU helaas niet het geval. Hun keuzes zijn doordrenkt met Christelijke overtuigen en die leiden helaas tot een visie over abortus en euthanasie waar ik me niet in kan vinden.quote:Op vrijdag 17 november 2023 12:54 schreef MaJo het volgende:
[..]
Maar als je niet stemt, hoe kunnen de partijen hier iets mee doen dan? Die weten niet of iemand niet stemt uit onvrede/luiheid/omdat er geen partij voor hen is
[..]
NeeOok al is mijn mening duidelijk, ik zal altijd een eerlijk stemadvies geven
[..]
Ik denk ChristenUnie, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik niet alle verkiezingsprogramma's even goed in mijn hoofd heb
Maar elke partij heeft wel iets wat je niet aanstaat, toch?quote:Op vrijdag 17 november 2023 13:03 schreef livelink het volgende:
ChristenUnie is in alles mijn partij, maar valt af vanwege het religieuze aspect.
Dank!quote:Op vrijdag 17 november 2023 13:09 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik kwam dit tegen:
[ afbeelding ]
Ik denk dat je dan moet denken aan CU en D66. CU kun je zien als rechts-conservatief en D66 als rechts-progressief:
[ afbeelding ]
Wat je ook zou kunnen doen is gewoon groen stemmen, aangezien rechts waarschijnlijk sowieso een stempel gaat drukken op de regering. Dan zorgt je groene stem of voor een tegengeluid in het kabinet, of voor sterkere oppositie.
Whehe, ik vind CU juist best gematigd daarin, het is geen SGP.quote:Op vrijdag 17 november 2023 13:11 schreef -Spring het volgende:
[..]
Als de partij inhoudelijk punten heeft waar ik me in kan vinden, vind ik de religie die zij aanhangt best overkomelijk, mits gematigd. Maar dat is bij de CU helaas niet het geval. Hun keuzes zijn doordrenkt met Christelijke overtuigen en die leiden helaas tot een visie over abortus en euthanasie waar ik me niet in kan vinden.
Ik heb nooit waarde gezien in blanco stemmen. Voor opkomstpercentages is telkens weer aandacht, maar over blanco stemmen hoor ik zelden iets.quote:Op vrijdag 17 november 2023 13:05 schreef LeSage het volgende:
[..]
Dat is inderdaad lastig te vinden. Je zou dan denk ik eerder rechts-progressief vallen en daar zitten inderdaad geen partijen.
Denk wel dat je onvrede beter uit door een blanco stem (namelijk wel interesse en een standpunt), dan niet gaan.
Sommige dingen zijn dan belangrijker dan andere, wat mij betreft.quote:Op vrijdag 17 november 2023 13:11 schreef Burdie het volgende:
[..]
Maar elke partij heeft wel iets wat je niet aanstaat, toch?
Mee eens, maar hij voelt zich kennelijk verantwoordelijk voor de mensen die zich in hem vertegenwoordigd zien. Tenminste, dat denk ik.quote:Op vrijdag 17 november 2023 13:08 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hij had dez positie ook kunnen weigeren als hij het oprecht niet weet allemaal. Vind ik niet echt een goede basis om er dan maar aan te beginnen.
Nou, dat is bij mij dus wel erg fundamenteel als het gaat om hun visie op abortus en euthanasie.quote:Op vrijdag 17 november 2023 13:11 schreef Burdie het volgende:
[..]
Maar elke partij heeft wel iets wat je niet aanstaat, toch?
Mensen die zich in hem vertegenwoordigd zien maar eigenlijk nog geen idee hebben waar hij voor staat?quote:Op vrijdag 17 november 2023 13:16 schreef Burdie het volgende:
[..]
Mee eens, maar hij voelt zich kennelijk verantwoordelijk voor de mensen die zich in hem vertegenwoordigd zien. Tenminste, dat denk ik.
Prima en dan past zo'n partij daarom dus niet bij jou.quote:Op vrijdag 17 november 2023 13:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Sommige dingen zijn dan belangrijker dan andere, wat mij betreft.
Abortus, homohuwelijk, euthanasie/voltooid leven zijn voor mij belangrijke rechten die zeker niet mogen worden ingeperkt.
Maar wat maakt het in essentie uit of iemand zegt: "ik ben christelijk, en daarom vind ik ditendat" of "ik ben Henkie en daarom vind ik ditendat". Religie is ook maar de basis waarop iemand zijn of haar levensvisie schoolt, net zoals iemand anders dat doet op bepaalde ervaringen, een documentaire die veel impact heeft gemaakt, een voorbeeldfiguur of een bepaalde opvoeding.quote:En eigenlijk vind ik sowieso dat religie op geen enkele manier in ons politieke bestel zou moeten zitten.
Maar dan is dat toch je issue, niet het christelijke?quote:Op vrijdag 17 november 2023 13:16 schreef livelink het volgende:
[..]
Nou, dat is bij mij dus wel erg fundamenteel als het gaat om hun visie op abortus en euthanasie.
Dat zijn punten waar ik geen concessies kan doen, hoe goed de partij verder ook bij mij past.
Begrijpen doe ik het op zich wel, maar het werkt zo ontzettend averechts. Want dan bepalen mensen met waarschijnlijk heel andere ideeën wie er aan de knoppen gaat draaien en het resultaat is dat de niet-stemmers nog meer bevestigd worden dat de overheid niets voor hen doet.quote:Op vrijdag 17 november 2023 12:49 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Burgers die het idee dat ze invloed uit kunnen oefenen op hebben gegeven, begrijp ik best goed. Maar ik moet zeggen dat het me in het algemeen aardig lukt om te begrijpen waarom mensen stemmen zoals ze stemmen (of dat dus niet doen). Ik ben niet snel gechoqueerd. Nou ja, wat ik wel verbazingwekkend vind is dat jongeren op straat veel lijsttrekkers niet kennen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Venus in pocketformaat
© loveli
Helemaal mee eens. Ik vind hun standpunten t.a.v. abortus, euthanasie en het homohuwelijk onoverkomelijk. De persoonlijke vrijheden die we in Nederland hebben, vind ik essentieel. CU-politici zijn de laatste jaren voorzichtiger geworden in bewoordingen, maar de essentie van deze standpunten staat nog steeds overeind. Ten aanzien van het homohuwelijk zie je discussies in de partij, maar het standpunt is nog altijd dat God het huwelijk heeft ingesteld als een verbintenis tussen man en vrouw.quote:Op vrijdag 17 november 2023 13:11 schreef -Spring het volgende:
[..]
Als de partij inhoudelijk punten heeft waar ik me in kan vinden, vind ik de religie die zij aanhangt best overkomelijk, mits gematigd. Maar dat is bij de CU helaas niet het geval. Hun keuzes zijn doordrenkt met Christelijke overtuigen en die leiden helaas tot een visie over abortus en euthanasie waar ik me niet in kan vinden.
Voor mij maken de standpunten niet eens zozeer uit, maar zodra een partij het geloof erbij betrekt (al is het alleen de naam), dan valt het sowieso af.quote:Op vrijdag 17 november 2023 13:13 schreef Burdie het volgende:
[..]
Whehe, ik vind CU juist best gematigd daarin, het is geen SGP.
En ook niet alle "seculiere" partijen zijn voor abortus en euthanasie.
Omdat in de praktijk blijkt dat partijen die hun ideeën baseren op een religie en heilig boek het erg nodig vinden al die zaken ook op te leggen aan anderen en geen ruimte zien voor een afwijkende mening. Er is ook geen discussie over mogelijk, want zo is het duizenden jaren geleden geschreven en geinterpreteerd en dat is het enige juiste. Ik vind dat wezenlijk anders. Het is ook niet de eigen mening, maar als het goed is de mening van en god die dan klakkeloos gevolgd dient te worden.quote:Op vrijdag 17 november 2023 13:20 schreef Burdie het volgende:
[..]
Prima en dan past zo'n partij daarom dus niet bij jou.
[..]
Maar wat maakt het in essentie uit of iemand zegt: "ik ben christelijk, en daarom vind ik ditendat" of "ik ben Henkie en daarom vind ik ditendat". Religie is ook maar de basis waarop iemand zijn of haar levensvisie schoolt, net zoals iemand anders dat doet op bepaalde ervaringen, een documentaire die veel impact heeft gemaakt, een voorbeeldfiguur of een bepaalde opvoeding.
Op persoonlijk vlak heb ik daar geen problemen mee, op politiek vlak wel. Daar zit toch wel een verschil in.quote:Op vrijdag 17 november 2023 13:20 schreef Burdie het volgende:
[..]
Prima en dan past zo'n partij daarom dus niet bij jou.
[..]
Maar wat maakt het in essentie uit of iemand zegt: "ik ben christelijk, en daarom vind ik ditendat" of "ik ben Henkie en daarom vind ik ditendat". Religie is ook maar de basis waarop iemand zijn of haar levensvisie schoolt, net zoals iemand anders dat doet op bepaalde ervaringen, een documentaire die veel impact heeft gemaakt, een voorbeeldfiguur of een bepaalde opvoeding.
Dat geldt bij de SGP misschien, de CU stelt ze hun mening echt wel eens bij. Over het homohuwelijk bijvoorbeeldquote:Op vrijdag 17 november 2023 13:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Omdat in de praktijk blijkt dat partijen die hun ideeën baseren op een religie en heilig boek het erg nodig vinden al die zaken ook op te leggen aan anderen en geen ruimte zien voor een afwijkende mening. Er is ook geen discussie over mogelijk, want zo is het duizenden jaren geleden geschreven en geinterpreteerd en dat is het enige juiste. Ik vind dat wezenlijk anders. Het is ook niet de eigen mening, maar als het goed is de mening van en god die dan klakkeloos gevolgd dient te worden.
Mijn mening kan worden bijgesteld door ervaring, andere kennis, onderwijs, gesprekken, wetenschap. De heilige boeken en de wil van die god blijven tot in het oneindige hetzelfde.
Veel mensen hebben dat gevoel sowieso jarenlang gehad. En met goede redenen, hè? Het is vaak moeilijk om een partij te vinden die jouw standpunten behartigt. Dan heb je die partij gevonden, en dan wordt die uitgesloten door bijvoorbeeld een cordon sanitaire of a priori uitsluiting van kabinetsdeelname. Of je partij maakt wel deel uit van het kabinet, maar door het formatieproces komen belangrijke standpunten van de partij, de redenen waarom je erop hebt gestemd, niet meer tot hun recht. En dan is er nog de kwestie van hoeveel tegenmacht er werkelijk bestaat in ons land. Hoogleraren als Voermans wijzen hier samen met politici als Omtzigt al jaren op.quote:Op vrijdag 17 november 2023 13:22 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Begrijpen doe ik het op zich wel, maar het werkt zo ontzettend averechts. Want dan bepalen mensen met waarschijnlijk heel andere ideeën wie er aan de knoppen gaat draaien en het resultaat is dat de niet-stemmers nog meer bevestigd worden dat de overheid niets voor hen doet.
quote:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
Niet onlangs, hij is als eurocommissaris bijna 10jaar uit beeld geweest. De tijd heeft hem ingehaald en zowel de maatschappij als de politiek is veranderd (meer vrouwen in de politiek dan 10 jaar geleden bijvoorbeeld)quote:Op vrijdag 17 november 2023 12:14 schreef MaJo het volgende:
Ik snap niet zo goed waarom het imago van Timmermans onlangs zo is veranderd, daar is iets heel erg goed gespind want ik merk dat ik deze mening veel vaker hoor terwijl Timmermans mateloos populair was vroeger en bekend stond als een man van de wereld die zijn talen sprak.
Dit is sowieso altijd een groot nadeel van hoe wij onze rechtstaat hebben ingericht. Je weet nooit welke punten van jouw partij aan de onderhandelingstafel gaan sneuvelen.quote:Op vrijdag 17 november 2023 13:31 schreef Claudia_x het volgende:
Of je partij maakt wel deel uit van het kabinet, maar door het formatieproces komen belangrijke standpunten van de partij, de redenen waarom je erop hebt gestemd, niet meer tot hun recht.
Niet echt, er is wat meer ruimte, maar ze zijn nog steeds van mening dat een huwelijk is bedoeld voor één man en één vrouw. En dat is logisch als je bijbel zo leest en interpreteert als zij doen.quote:Op vrijdag 17 november 2023 13:27 schreef Burdie het volgende:
[..]
Dat geldt bij de SGP misschien, de CU stelt ze hun mening echt wel eens bij. Over het homohuwelijk bijvoorbeeld.
10 jaar uit het beeld van Nederland, maar hij zat toch in die tijd gewoon in de politiekquote:Op vrijdag 17 november 2023 13:32 schreef Elleska het volgende:
[..]
Niet onlangs, hij is als eurocommissaris bijna 10jaar uit beeld geweest. De tijd heeft hem ingehaald en zowel de maatschappij als de politiek is veranderd (meer vrouwen in de politiek dan 10 jaar geleden bijvoorbeeld)
Ik moet zeggen dat ik het zelf ook een beetje heb, maar ik snap ook niet waarom. Als ik dan bij mezelf te rade ga en denk aan mijn persoonlijke ervaringen met hem dan denk ik weer, ja hij is tofquote:Op vrijdag 17 november 2023 13:38 schreef Burdie het volgende:
Het leek me altijd een best toffe peer, nu vind ik het een suffe ouwe lul.
quote:
Uit beeld van Nederland en we hebben het over de stemmers in Nederland. Ik heb werkelijk geen flauw idee wat hij daar in Brussel allemaal heeft gedaan. Voor mij is hij de afgelopen jaren totaal uit beeld geweest en nu is er ineens een witte oude man die terug komt voor het torentje.quote:Op vrijdag 17 november 2023 13:36 schreef MaJo het volgende:
[..]
10 jaar uit het beeld van Nederland, maar hij zat toch in die tijd gewoon in de politiekOok in Europa (Brussel) is de politiek en maatschappij veranderd. Vind dit dus niet zo'n sterk punt.
Dus het probleem is dat Timmermans het lef had om in 10 jaar tijd ook 10 jaar ouder te worden?quote:Op vrijdag 17 november 2023 13:38 schreef Burdie het volgende:
Het leek me altijd een best toffe peer, nu vind ik het een suffe ouwe lul.
Bij mij komt het denk ik door zijn Paulus de Boskabouter look. Ik hou echt van baarden, maar vond het zonder toch vlotter staan.quote:Op vrijdag 17 november 2023 13:40 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik het zelf ook een beetje heb, maar ik snap ook niet waarom. Als ik dan bij mezelf te rade ga en denk aan mijn persoonlijke ervaringen met hem dan denk ik weer, ja hij is tof
[..]
De idealist in mij houdt ook PvdD als optie nog open.quote:Op vrijdag 17 november 2023 13:40 schreef PoesInDoos het volgende:
Ik ben enorm conflict vermijdend, kon ook niet veel uitbrengen toen mijn (zwaar Christelijke) vriendin opeens een betoog over Hamas-Israël begon![]()
Ik ben lid van - en stem dus - de PVDD.
Tja, zij benadrukken het als Christen in hun naam, niet ik. Daarom benoem ik het ook zo. Ik bedoel Christelijk dus in dit geval niet in overdrachtelijke zin. Ik stem wat dat betreft zeker niet op een onchristelijke partij.quote:Op vrijdag 17 november 2023 13:20 schreef Burdie het volgende:
[..]
Maar dan is dat toch je issue, niet het christelijke?.
Hoe durft 'ie!quote:Op vrijdag 17 november 2023 13:42 schreef Phaidra het volgende:
Dus het probleem is dat Timmermans het lef had om in 10 jaar tijd ook 10 jaar ouder te worden?
En dan nog het standpunt over biologisch ouderschap en meerouderschap... De maatschappij ontwikkelt zich harder dan de ChristenUnie zich mee kan ontwikkelen. Het is voor mij een schrikbeeld dat we een rechts-conservatieve regering krijgen doordat veel mensen rechts stemmen op standpunten als anti-immigratie en er vervolgens zonder dat we het met z'n allen doorhebben allerlei verworvenheden terug worden gedraaid. Een partij als de ChristenUnie kan in een kabinet de doorslag geven in aandacht besteden aan conservatieve voorkeuren. Dat weerhoudt mij ervan rechts-conservatief te stemmen.quote:Op vrijdag 17 november 2023 13:34 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Niet echt, er is wat meer ruimte, maar ze zijn nog steeds van mening dat een huwelijk is bedoeld voor één man en één vrouw. En dat is logisch als je bijbel zo leest en interpreteert als zij doen.
En dan blijven abortus en euthanasie bijvoorbeeld nog open. Wat mij betreft heel belangrijke verworven rechten waar niet aan getornd mag worden. Of zo'n Chris Stoffer die bij en anti-abortusdemonstratie bij een kliniek gaat kijken. Gewoon niet doen.
Behalve de bewoner van dat ene huis bij ons in 't dorp.quote:Op vrijdag 17 november 2023 13:45 schreef exode het volgende:
1 groot voordeel, niemand neemt Baudet nog serieus.
Heerlijk! Ik ben dol op warme wollen truienquote:Op vrijdag 17 november 2023 13:33 schreef exode het volgende:
Mag ik er even ingooien dat ik een veel te dure 100% wollen trui had besteld en die heerlijk zit maar mijn hele gezin me nu ontwijkt omdat ik naar kinderboerderij ruik?
Onpopulaire meningquote:Op vrijdag 17 november 2023 13:45 schreef exode het volgende:
1 groot voordeel, niemand neemt Baudet nog serieus.
Wolle truienquote:Op vrijdag 17 november 2023 13:33 schreef exode het volgende:
Mag ik er even ingooien dat ik een veel te dure 100% wollen trui had besteld en die heerlijk zit maar mijn hele gezin me nu ontwijkt omdat ik naar kinderboerderij ruik?
Dat ben ik niet met je eens. Ik snap dat het een beetje uit het oog uit het hart is maar hij heeft in die tijd goede dingen gedaan in Brussel en er ook regelmatig het nieuws mee gehaald. Nu komt hij weer terug voor de landelijke politiek.quote:Op vrijdag 17 november 2023 13:42 schreef Elleska het volgende:
[..]
Uit beeld van Nederland en we hebben het over de stemmers in Nederland. Ik heb werkelijk geen flauw idee wat hij daar in Brussel allemaal heeft gedaan. Voor mij is hij de afgelopen jaren totaal uit beeld geweest en nu is er ineens een witte oude man die terug komt voor het torentje.
Ja! Door die baard neem ik hem ook iets minder serieus. En pakken staan hem ook niet echt flatteusquote:Op vrijdag 17 november 2023 13:43 schreef Burdie het volgende:
[..]
Bij mij komt het denk ik door zijn Paulus de Boskabouter look. Ik hou echt van baarden, maar vond het zonder toch vlotter staan.
Ik reageer niet heel goed op 100% wol dus ik was wat terughoudend, maar deze zit zo lekker. Maar ja, niemand wil me nu nog knuffelen.quote:Op vrijdag 17 november 2023 13:48 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Heerlijk! Ik ben dol op warme wollen truien. Ik zou ook graag eens langsgaan bij Natur-el in Rotterdam. Ik heb wel eens online iets besteld, maar sommige dingen zou ik eerst willen voelen/passen voordat ik het koop.
Ik TikTok niet.quote:Op vrijdag 17 november 2023 13:50 schreef amaranta het volgende:
[..]
Onpopulaire mening
Zijn TikToks zijn echt hilarisch.
Eens, die heb ik nog niet eens benoemd, inderdaad, maar ook belangrijke standpunten.quote:Op vrijdag 17 november 2023 13:44 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
En dan nog het standpunt over biologisch ouderschap en meerouderschap... De maatschappij ontwikkelt zich harder dan de ChristenUnie zich mee kan ontwikkelen. Het is voor mij een schrikbeeld dat we een rechts-conservatieve regering krijgen doordat veel mensen rechts stemmen op standpunten als anti-immigratie en er vervolgens zonder dat we het met z'n allen doorhebben allerlei verworvenheden terug worden gedraaid. Een partij als de ChristenUnie kan in een kabinet de doorslag geven in aandacht besteden aan conservatieve voorkeuren. Dat weerhoudt mij ervan rechts-conservatief te stemmen.
Ze zijn niet wijs! Ik heb 1 trui van alpacawol en vooral de jongste komt dan extra veel knuffels geven want 'je trui is zo lekker zacht'quote:Op vrijdag 17 november 2023 13:51 schreef exode het volgende:
[..]
Ik reageer niet heel goed op 100% wol dus ik was wat terughoudend, maar deze zit zo lekker. Maar ja, niemand wil me nu nog knuffelen.
Kilometerheffing bijvoorbeeld? Zonder fatsoenlijk en betaalbaar ov-netwerk zal dat echt niet ten gunste zijn van de zwakkeren in de samenleving.quote:Op vrijdag 17 november 2023 12:14 schreef MaJo het volgende:
[..]
Wat vind jij de belangrijkste 3 topics?
[..]
Ik ben benieuwd! Als ik geen blaasontsteking heb zou me dat wel verbazen, ik heb echt alle klachten uit het boekje.
[..]
Dit kan ik alleen maar beamen
[..]
Leg eens uit hoe hun ideeen voor het klimaat niet ten gunste zijn van de zwakkeren in de samenleving? Je kunt moeilijk van "ze" spreken nu het een nieuwe combipartij is. GL heeft nog nooit geregeerd en heeft een grotere vinger in de pap dan de PvdA die bijna ten dode was opgeschreven. GL gaat echt niet in een rechts conservatief kabinet zitten
[..]
Dus omdat in een ver verleden de CPN op is gegaan in GL valt de partij meteen voor je af? Dat zit wel ontzettend diep dan
Timmermans is alles behalve een pedante kwast. Ik heb hem een paar keer ontmoet en hij is een van de meest integere en aardige politici die ik ooit ben tegengekomen. Oprecht geïnteresseerd ook. Toen ik bij een politiek tv programma werkte was hij de enige die een praatje maakte met mijn ouders en hen de oren van het lijf vroeg, hij wilde echt weten wat er in de samenleving speelt.
Ik snap niet zo goed waarom het imago van Timmermans onlangs zo is veranderd, daar is iets heel erg goed gespind want ik merk dat ik deze mening veel vaker hoor terwijl Timmermans mateloos populair was vroeger en bekend stond als een man van de wereld die zijn talen sprak.
Ook Jesse ken ik persoonlijk en reken maar dat hij het hart op de goede plek heeft.
Ik hoop van harte dat mensen nu echt eens links gaan stemmen. Dat gezeik altijd op Den Haag en dan met z'n allen weer VVD stemmen. Sorry hoor maar hoe dom ben je dan
Hij stinkt wel echt.....quote:Op vrijdag 17 november 2023 13:57 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ze zijn niet wijs! Ik heb 1 trui van alpacawol en vooral de jongste komt dan extra veel knuffels geven want 'je trui is zo lekker zacht'.
Even lekker in het zonnetje buiten leggen. Dat helpt vast wel.quote:
Ik schreef hoe ik het ervaar en een ervaring is niet iets waar je het mee eens/oneens kan zijnquote:Op vrijdag 17 november 2023 13:50 schreef MaJo het volgende:
Dat ben ik niet met je eens. Ik snap dat het een beetje uit het oog uit het hart is maar hij heeft in die tijd goede dingen gedaan in Brussel en er ook regelmatig het nieuws mee gehaald. Nu komt hij weer terug voor de landelijke politiek.
Meestal zijn het de toevoegingen die ervoor zorgen dat het kriebelt of niet fijn zit. 100% heb ik nooit last van en die geur gaat idd snel wegquote:Op vrijdag 17 november 2023 13:51 schreef exode het volgende:
[..]
Ik reageer niet heel goed op 100% wol dus ik was wat terughoudend, maar deze zit zo lekker. Maar ja, niemand wil me nu nog knuffelen.
Ik denk dat dat een makkelijkere gedachte is als ze niet tegen jou schreeuwen.quote:Op vrijdag 17 november 2023 12:07 schreef SQ het volgende:
[..]
Snap ik hoor, maar hoe groot acht je de kans dat dat ook echt gaat gebeuren? Laat die mensen lekker schreeuwen joh. Die blijf je altijd houden.
Mensen als mijn ouders.quote:Op vrijdag 17 november 2023 12:44 schreef MaJo het volgende:
Ik denk dat er genoeg mensen zeuren over het kabinet en wel VVD stemmen. Het gekke is dat alle regeringspartijen altijd afgestraft worden (D66 van oudsher het meeste: "regeren is halveren") behalve de VVD. Behoorlijk vaste achterban blijkbaar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |