Je bedoelt voor hem als lijsttrekker? Eens - ik ga ook zeker niet op hem stemmen. Maar wel op de partij, met het idee dat nu op de grootste linkse partij slimmer is dan een meer idealistische stem op een kleinere club. Dat geeft minder slagkracht.quote:Op vrijdag 17 november 2023 10:08 schreef Phaidra het volgende:
Ik heb wel lichte sympathie voor het communistische idee (niet met de praktische uitvoering), dus op zich zit ik daar niet mee. De keuze voor Timmermans vind ik wel ook een beetje jammer. Zo veel andere mogelijkheden...
Ja precies.quote:Op vrijdag 17 november 2023 10:10 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Je bedoelt voor hem als lijsttrekker? Eens - ik ga ook zeker niet op hem stemmen. Maar wel op de partij, met het idee dat nu op de grootste linkse partij slimmer is dan een meer idealistische stem op een kleinere club. Dat geeft minder slagkracht.
Ik had serieus meer dan de helft kunnen beantwoorden met 'geen mening'.quote:Op vrijdag 17 november 2023 10:21 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind stemwijzers zo beroerd. Ik maakte er net weer eens een en daaruit kwam de partij naar voren die ik het allerergst vind. Alles wat maakt dat ik dat een afschuwelijke partij vind, is eenvoudigweg niet bevraagd.
Zo, dit is verreweg de slechtste die ik tot nog toe tegen ben gekomen! De manier van vragen stellen vind ik goed, maar de conclusies komen totaal niet overeen met wat ik heb geschreven.quote:Op vrijdag 17 november 2023 10:34 schreef Leandra het volgende:
Je kunt deze AI kieswijzer ook nog doen, kun je overal je mening over geven
https://www.kieswaizer.nl/
Grappig!quote:Op vrijdag 17 november 2023 10:34 schreef Leandra het volgende:
Ik snap idd ook de conclusie op basis van de antwoorden niet.quote:Op vrijdag 17 november 2023 10:49 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Zo, dit is verreweg de slechtste die ik tot nog toe tegen ben gekomen! De manier van vragen stellen vind ik goed, maar de conclusies komen totaal niet overeen met wat ik heb geschreven.
Leuk dat je ook je mening over AI moet gevenquote:Op vrijdag 17 november 2023 10:34 schreef Leandra het volgende:
Haha, alleen vragen over milieu, klimaat en landbouw en dan natuurlijk D666, GL en PvdD adviserenquote:Op vrijdag 17 november 2023 10:34 schreef Leandra het volgende:
Ik kreeg vorige keer PVV als derde.quote:Op vrijdag 17 november 2023 11:14 schreef Burdie het volgende:
[..]
Haha, alleen vragen over milieu, klimaat en landbouw en dan natuurlijk D666, GL en PvdD adviseren.
Ik ben benieuwd wat het wordt, de PVV of BIJ1. Die twee liggen toch dicht tegen elkaar aan.quote:Op vrijdag 17 november 2023 10:57 schreef -Spring het volgende:
[..]
Grappig!
Ik kan me alleen niet vinden in de uitslag:
1. PVV
2. Niks
3. BIJ1
Zit ook niks tussen.quote:Op vrijdag 17 november 2023 11:24 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd wat het wordt, de PVV of BIJ1. Die twee liggen toch dicht tegen elkaar aan.
Jij zit dan duidelijk in een heel andere bubbel/algoritme dan ikquote:Op vrijdag 17 november 2023 11:25 schreef SQ het volgende:
Wat zo interessant is aan dat stemmen is dat ik alleen maar mensen hardop hoor zeggen dat ze links gaan stemmen.
Op mijn pro zwarte piet tante na hoor ik vrijwel nooit iemand zeggen (openbaar of in de media) dat ze lekker conservatief gaan stemmen. Het is alsof je wel deugt als je links stemt en dat conservatief stemmen toch een beetje not done is, maar goed, de uitslagen laten toch wat anders zien
Ik zit niet meer op sociale media behalve fok eigenlijk.quote:Op vrijdag 17 november 2023 11:28 schreef Burdie het volgende:
[..]
Jij zit dan duidelijk in een heel andere bubbel/algoritme dan ik.
Naast dat ik weinig deel met de VVD als partij vind ik haar ook nog eens ontzettend vervelendquote:Op vrijdag 17 november 2023 11:30 schreef Leandra het volgende:
Nou... ik zie de SGP en CDA borden om lantaarnpalen bijna letterlijk vanuit mijn slaapkamerraam, en ook de BBB moet hier wel te vinden zijn.
Straks even kijken wat voor poster mijn vader op het raam gehangen heeft, maar dat zal Dilan wel zijn
Klopt, ik houd mijn mond er ook over. Anders krijg ik ruzie met mijn buurvrouw, mijn schoonfamilie, menig collega.quote:Op vrijdag 17 november 2023 11:25 schreef SQ het volgende:
Wat zo interessant is aan dat stemmen is dat ik alleen maar mensen hardop hoor zeggen dat ze links gaan stemmen.
Op mijn pro zwarte piet tante na hoor ik vrijwel nooit iemand zeggen (openbaar of in de media) dat ze lekker conservatief gaan stemmen. Het is alsof je wel deugt als je links stemt en dat conservatief stemmen toch een beetje not done is, maar goed, de uitslagen laten toch wat anders zien
Ik ben ook geen fan, maar hij is al 100 jaar trouw lid, en ook politiek actief geweest voor de VVD, dus hij stapt daar niet zo van af.quote:Op vrijdag 17 november 2023 11:36 schreef LeSage het volgende:
[..]
Naast dat ik weinig deel met de VVD als partij vind ik haar ook nog eens ontzettend vervelend
Jij stemt rechts begrijp ik hieruit? Of heel conservatief?quote:Op vrijdag 17 november 2023 11:38 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Klopt, ik houd mijn mond er ook over. Anders krijg ik ruzie met mijn buurvrouw, mijn schoonfamilie, menig collega.
Claudia waarschijnlijk nietquote:Op vrijdag 17 november 2023 11:39 schreef LeSage het volgende:
[..]
Jij stemt rechts begrijp ik hieruit? Of heel conservatief?
Heb je daar echt ruzie over of zijn het pittige discussies? Want daar houd ik wel van
Zoals ik het lees is dus de hele omgeving van Claudia links en zij zelf niet. Maar misschien lees ik het verkeerd.quote:
Echt ruzie. Een discussie wordt meteen onmogelijk. Mijn buurvrouw overweegt actief te worden voor Extinction Rebellion. Wat schiet ik ermee op dat ik uitspreek dat ik dat een vreselijke club vind? Ik vind mijn buurvrouw een geweldige vrouw en we delen liefde voor de natuur. Daar richt ik me liever op.quote:Op vrijdag 17 november 2023 11:39 schreef LeSage het volgende:
[..]
Jij stemt rechts begrijp ik hieruit? Of heel conservatief?
Heb je daar echt ruzie over of zijn het pittige discussies? Want daar houd ik wel van
Ik bedoel ook gewoon in 't dorp op langs het schoolplein. Moeders die het hebben over "aanstellerij" mbt Zwarte Piet. Of die het hebben over "dat gendergeneuzel". Er is hier ook een huis dat helemaal is versierd met FvD leuzenquote:Op vrijdag 17 november 2023 11:31 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik zit niet meer op sociale media behalve fok eigenlijk.
Nou ja en verder sowieso. Jij bent ook christelijk toch? Dan zul jij vast eerder bij de christelijke partijen uitkomen dan ik.
Mijn man is wel stukken conservatiever dan ik overigens, die heeft soms wel bozewitteman momenten, ik ben zelf wat linkser maar ook niet links genoeg dat ik al mijn comfort opgeef voor een betere wereld, dus eigenlijk ook een beetje niksig
Oh man wat heftig.quote:Op vrijdag 17 november 2023 11:57 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik bedoel ook gewoon in 't dorp op langs het schoolplein. Moeders die het hebben over "aanstellerij" mbt Zwarte Piet. Of die het hebben over "dat gendergeneuzel". Er is hier ook een huis dat helemaal is versierd met FvD leuzen![]()
.
Ah oké. Ruzie vind ik ook niet nodig (hoewel veel mensen mijn passie soms ook wel verwarren met boosheid). Vooral iemand anders benaderen omdat je niet dezelfde politieke voorkeuren hebt is onnodig en kinderen al helemaal.quote:Op vrijdag 17 november 2023 11:46 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Echt ruzie. Een discussie wordt meteen onmogelijk. Mijn buurvrouw overweegt actief te worden voor Extinction Rebellion. Wat schiet ik ermee op dat ik uitspreek dat ik dat een vreselijke club vind? Ik vind mijn buurvrouw een geweldige vrouw en we delen liefde voor de natuur. Daar richt ik me liever op.
Op m'n werk gaat dat ook ongeveer zo. Ik werk met veel expats samen en praat met enkelen over de oorlog tussen Israël en Hamas. In die gesprekken probeer ik vooral te luisteren en hun standpunten te begrijpen vanuit hun eigen ervaringen. Daar ben ik ook oprecht geïnteresseerd in. Moeilijker is het om te zeggen en uit te leggen hoe ik er zelf over denk. Laatst trof ik één collega van wie ik toevallig ontdekte dat we eenzelfde liefde hebben voor Israël. Het was een verademing om even vrijuit te kunnen spreken. En zelf zei ze ook haar mond te houden op het werk uit angst voor verzuurde relaties.
Het gaat zover dat ik zelfs mijn kinderen instrueer niet over onze politieke voorkeuren te praten uit angst dat ouders van andere kinderen daar aanstoot aan nemen. Wij zitten in een Amsterdamse bubble en het is moeilijk om mee te doen als je afwijkende meningen hebt.
Zelf ben ik overigens niet rechts en zeker niet conservatief, maar ik kom zelden zo ver dat ik dat uit kan leggen.
Ik probeer politiek dan ook niet echt te bespreken op dat soort plaatsen, omdat ik best een hoop principes heb waar ik me niet goed over kan inhouden (zoals Zwarte Piet en gendergeneuzel). En dat is dan iets wat ik wel met mensen wil bespreken die ik ken, maar niet met een random moeder op het pleinquote:Op vrijdag 17 november 2023 11:57 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik bedoel ook gewoon in 't dorp op langs het schoolplein. Moeders die het hebben over "aanstellerij" mbt Zwarte Piet. Of die het hebben over "dat gendergeneuzel". Er is hier ook een huis dat helemaal is versierd met FvD leuzen![]()
.
Ik krijg nu ineens een beeld van jou aan tafel bij mijn ouders en zussenquote:Op vrijdag 17 november 2023 12:02 schreef SQ het volgende:
Verder ben ik in z'n algemeenheid gewoon best gematigd. Ik voel daar allemaal niet zulke sterke emoties bij. Ik begrijp heel veel beslissingen en standpunten ook wel.
Door sommigen wordt dat dan afgeschreven als laks en ongeïnteresseerd. Om denk zelf dat het niet zo heel erg is dat niet iedereen zich zo woest maakt om dingen.
Het geeft wel goed aan hoe schizofreen mijn kiesgedrag isquote:Op vrijdag 17 november 2023 11:24 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd wat het wordt, de PVV of BIJ1. Die twee liggen toch dicht tegen elkaar aan.
Snap ik hoor, maar hoe groot acht je de kans dat dat ook echt gaat gebeuren? Laat die mensen lekker schreeuwen joh. Die blijf je altijd houden.quote:Op vrijdag 17 november 2023 12:04 schreef exode het volgende:
Dat is deels ook wel luxe he SQ, als ik lees dat SGP het homohuwelijk ongeldig wil verklaren word ik daar echt heel verdrietig van. Dat raakt mij dat er mensen zijn die het daarmee eens zijn en er zelfs op stemmen.
Bij mijn schoonfamilie is de helft super rechts en de andere helft super links. Iedereen weet precies waar we het niet over hoeven te hebben als we een familiebijeenkomst gezellig willen houdenquote:Op vrijdag 17 november 2023 12:04 schreef LeSage het volgende:
[..]
Ik krijg nu ineens een beeld van jou aan tafel bij mijn ouders en zussen![]()
Wij zijn allemaal niet bepaald gematigd. Maar gelukkig wel met de neuzen dezelfde kant op, anders werd het iedere gezamenlijke maaltijd nogal strijd.
Dan hoef je je die bruiloft ook niet meer te plannenquote:Op vrijdag 17 november 2023 08:52 schreef exode het volgende:
De eerste stemwijzer zegt SGP, nou dan doen we dat maar he.![]()
Het waren stellingen waar ik vaak geen mening over heb.
Op naar de volgende stemwijzer
Nou, ik ben er soms best bang voor, want dat is dus wel een beetje waarom ik van links af begin te wijken....de anti beweging wordt groter. En dan voel ik me dus een rechtse stemmer en dat past niet bij mijn hart die iedereen een warm huis in een veilig land gunt.quote:Op vrijdag 17 november 2023 12:07 schreef SQ het volgende:
[..]
Snap ik hoor, maar hoe groot acht je de kans dat dat ook echt gaat gebeuren? Laat die mensen lekker schreeuwen joh. Die blijf je altijd houden.
Wat vind jij de belangrijkste 3 topics?quote:Op donderdag 16 november 2023 22:05 schreef Bami het volgende:
[..]
Nou, ik heb dus echt nog geen idee.
Ik ben benieuwd! Als ik geen blaasontsteking heb zou me dat wel verbazen, ik heb echt alle klachten uit het boekje.quote:Op donderdag 16 november 2023 22:08 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Jup, met een extra deken![]()
We wachten het maar af morgen. Heb er wel vertrouwen in dat er een oplossing komt.
[..]
Succes morgen, al vermoed ik dat de test nu wel een blaasontsteking laat zien en kan je een kuur krijgen.
Heel verstandig de twee kacheltjes. Weet maar nooit wanneer je ze nodig hebt![]()
Kleinzoon komt morgen, heb dochter gewaarschuwd voor de kou dus geeft ze hem een extra laagje kleding. En het kacheltje van man komt beneden.
Was door mn oploskoffie heen dus man gevraagd een paar zakken te halen plus koekjes. Hebben de monteurs ook wat warms te drinken.
Dit kan ik alleen maar beamenquote:Op vrijdag 17 november 2023 09:15 schreef Lemijn het volgende:
[..]
PvdA/GL. Alsjeblieft.
edit: ik bedoel alsjeblieft, hier is je suggestie. niet doe dat alsjeblieft voor mij. alhoewel, doe het alsjeblieft wel voor een Nederland dat niet nog verder naar rechts en conservatief doorbuigt, voor het klimaat, en voor de zwakkeren in de samenleving.
Leg eens uit hoe hun ideeen voor het klimaat niet ten gunste zijn van de zwakkeren in de samenleving? Je kunt moeilijk van "ze" spreken nu het een nieuwe combipartij is. GL heeft nog nooit geregeerd en heeft een grotere vinger in de pap dan de PvdA die bijna ten dode was opgeschreven. GL gaat echt niet in een rechts conservatief kabinet zittenquote:Op vrijdag 17 november 2023 09:24 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Mwoah, hun ideeën voor het klimaat is niet echt ten gunste voor de zwakkeren in de samenleving en als ze de kans krijgen gaan ze gewoon weer in een rechts conservatief kabinet zitten..
Dus omdat in een ver verleden de CPN op is gegaan in GL valt de partij meteen voor je af? Dat zit wel ontzettend diep danquote:Op vrijdag 17 november 2023 09:54 schreef Leandra het volgende:
GL komt uit onder andere de CPN voort, dus daar zal ik nooit op stemmen.
Overigens denk ik dat de combi PvdA/GL voor beiden prima is, maar dat ze met Timmermans niet de juiste keuze hebben gemaakt, ik heb een intense afkeer van die man, vergelijkbaar met mijn afkeer van Wilders en Baudet, dus het zit niet in het "links" labeltje.
Ik denk dat PvdA/GL er goed aan gedaan had het lijkstrekkerschap en eventueel premierschap een duofunctie te maken, Klaver en Kuiken hadden samen alles wat je daarvoor zou wensen.
Dat juist bij die combinatiepartij toch weer voor een oude blanke man gekozen is valt me enorm tegen, en al hememaal dat ze deze pedante kwast gekozen hebben.
Maar goed, ik zou er toch niet op stemmen, ook niet als ze een andere keuze gemaakt hadden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |