Ergo het is niet in balans. Er moet veel meer gebouwd worden voor de starters en de overheid moet dat aanjagen. Het overlaten aan de markt werkt niet. Die gaan dat niet regelen want dat willen ze niet.quote:Op zondag 12 november 2023 22:00 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Bouwprojecten zijn niet betaalbaar voor starters nee. mensen die het wel kunnen betalen upgraden, waardoor dat huis weer vrijkomt voor een nieuw gezin op een flatje, waardoor dat flatje weer vrijkomt voor een starter.
De huizenprijzen en huurprijzen zijn sommige dorpen echt behoorlijk goedkoper dan in andere dorpen, ook op een kwartier van elkaar
Met 7 zetels in de peiling heb je ook niet zo veel in de pap te brokkelen.quote:Op zondag 12 november 2023 22:07 schreef timmmmm het volgende:
Jetten zit er zo lullig bij, telkens het schooljongetje wat zijn vinger opsteekt en overgeslagen wordt, genadeloos in beeld gebracht
Tsja, het houdt al op bij dat ze allemaal wel nieuwe huizen willen helaas.quote:
Precies wat Renze zei, ze moeten toenadering zoeken met elkaar.quote:Op zondag 12 november 2023 22:08 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Tsja, het houdt al op bij dat ze allemaal wel nieuwe huizen willen helaas.
Echt veel toenadering zoeken ze ook niet
Zolang ze goed is in keuzes en visie op lange termijn. Zou al een hele verbetering zijn ipv paar mooie snelle zinnetjes zonder waardequote:Op zondag 12 november 2023 22:06 schreef DaveDave09 het volgende:
Esther is niet zo goed in debatteren
Roast of the VVDquote:Op zondag 12 november 2023 22:10 schreef StephanL het volgende:
[..]
Precies wat Renze zei, ze moeten toenadering zoeken met elkaar.
Jetten
Toon is gematigd want hij wil meeregeren.quote:Op zondag 12 november 2023 22:10 schreef timmmmm het volgende:
Wilders kwam daar mooi uit, zelfs verbindend. Griezelig
Inderdaad. Als ze het al eens zijn over één dossier dan heb je er nog honderd liggen waar ze mijlenver van elkaar af liggen. Kansloos dit.quote:Op zondag 12 november 2023 22:10 schreef StephanL het volgende:
[..]
Precies wat Renze zei, ze moeten toenadering zoeken met elkaar.
Jetten
Zien we in haar partij hoe goed ze isquote:Op zondag 12 november 2023 22:10 schreef NLGooner het volgende:
[..]
Zolang ze goed is in keuzes en visie op lange termijn. Zou al een hele verbetering zijn ipv paar mooie snelle zinnetjes zonder waarde
Daar is dit het moment nu ook niet voor.quote:Op zondag 12 november 2023 22:08 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Tsja, het houdt al op bij dat ze allemaal wel nieuwe huizen willen helaas.
Echt veel toenadering zoeken ze ook niet
Voor mij nog een jaartje 0%quote:
Zou kunnen werken als Renze wat strakker zou leiden.quote:
Esther iig niet geloof ikquote:
Een Eva had hier handig geweestquote:Op zondag 12 november 2023 22:13 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Zou kunnen werken als Renze wat strakker zou leiden.
Dat begrijp ik wel ja maar het biedt niet veel hoop. We wachten al zo lang. Je zou denken dat de nood inmiddels zo hoog is dat de partijen toenadering zoeken (wellicht wint dat ook nog eens stemmen?)quote:Op zondag 12 november 2023 22:11 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Daar is dit het moment nu ook niet voor.
Kan Frits allemaal wel graag zien maar dat gaat niet gebeuren voor de verkiezingen natuurlijk.
Geen snickers?quote:Op zondag 12 november 2023 22:14 schreef monkyyy het volgende:
Ik ga overgebleven Sint-Maarten snoep pakken. Minimarsjes en mini-twixjes
quote:Op zondag 12 november 2023 22:14 schreef monkyyy het volgende:
Rommelig debatquote:
quote:Op zondag 12 november 2023 22:14 schreef monkyyy het volgende:
Nopequote:
Timmerfrans moest met een 6 gangen diner z'n buik op peil houden en Omtzigt op tijd naar bed om geen burnout te krijgen.quote:Op zondag 12 november 2023 22:17 schreef ijs_beer het volgende:
Snap wel dat Timmerfrans en Omtzigt zijn weggebleven hiervan.
Werkt Wilders wel in de hand. Hij hoeft niet in de aanval te gaan dus hij kan nu zelfs sympathiek overkomen. Ik denk dat dit kabouter plop aan de 4e plek gaat helpen, zijn afwezigheid hierquote:Op zondag 12 november 2023 22:17 schreef ijs_beer het volgende:
Snap wel dat Timmerfrans en Omtzigt hiervan weggebleven zijn.
Ze zit er nog dus blijkbaar goed genoeg...quote:Op zondag 12 november 2023 22:11 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Zien we in haar partij hoe goed ze is
Je meent het, joh.quote:Op zondag 12 november 2023 22:18 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Timmerfrans moest met een 6 gangen diner z'n buik op peil houden en Omtzigt op tijd naar bed om geen burnout te krijgen.
Zo dacht Rutte ook, daarom zitten we nu in de rotzooiquote:Op zondag 12 november 2023 22:19 schreef NLGooner het volgende:
[..]
Ze zit er nog dus blijkbaar goed genoeg...
Naar wie zouden de linkse stemmers dan weggelopen deze avond? Marijnissen? Lijkt me niet niet toch?quote:Op zondag 12 november 2023 22:19 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Werkt Wilders wel in de hand. Hij hoeft niet in de aanval te gaan dus hij kan nu zelfs sympathiek overkomen. Ik denk dat dit kabouter plop aan de 4e plek gaat helpen, zijn afwezigheid hier
Ik had het ook liever anders gezienquote:Op zondag 12 november 2023 22:19 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Zo dacht Rutte ook, daarom zitten we nu in de rotzooi
D66. En Wilders pakt er weer wat zwevende kiezers bij ja. Die kunnen ook van de BBB komen, want Caroline valt nog tegenquote:Op zondag 12 november 2023 22:21 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Naar wie zouden de linkse stemmers dan weggelopen deze avond? Marijnissen? Lijkt me niet niet toch?
Of gaat Wilders dan wegsnoepen van VVD of NSC bedoel je?
Gaat ze gelukkig niet halenquote:Op zondag 12 november 2023 22:22 schreef NLGooner het volgende:
[..]
Nog even te gaan voordat het 13 jaar zal zijn.
Normaal wel, benieuwd of ie dat met Wilders erbij ook gaat zeggen.quote:Op zondag 12 november 2023 22:27 schreef 3rr0r het volgende:
Jetten draagt extra asielzoekers aan die de taken overnemen
Weet je zeker dat je doordraait, geen werk meer maar 24-7 met je demente moederquote:Op zondag 12 november 2023 22:27 schreef Regilio_ het volgende:
Even tijdelijk 20 jaar pauze van je werk.
1 op de 6 werkenden zijn werkzaam in de zorg. Bizarquote:
Eens, maar gaat nog lang niet voldoende zijn.quote:Op zondag 12 november 2023 22:31 schreef monkyyy het volgende:
Vraag terugdringen, inzetten op preventie. Enige echte oplossing.
Dit is Ouwehand, het labeltje klopte niet.quote:Op zondag 12 november 2023 22:34 schreef TheVulture het volgende:
Wat erger ik me kapot aan die simpelheid van Caroline
Die zit er wel goed in vanavondquote:Op zondag 12 november 2023 22:34 schreef ijs_beer het volgende:
Lilian maakt hier wel een aardig punt.
Wilders valt reuze mee joh. Je bent het niet met hem eens, dat is anders.quote:Op zondag 12 november 2023 22:38 schreef TheVulture het volgende:
Wilders en Van der Plas zijn zo stikvervelend om mee te debatteren he...
Valt wel mee hoor, want ik ben ook wel benieuwd waar Wilders de mensen vandaan gaat halen? Die zijn er morgen niet ineens met een zak geld en een magische toverstafquote:
Geen probleem, halen we toch gewoon uit het buitenla....oh.quote:Op zondag 12 november 2023 22:41 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Valt wel mee hoor, want ik ben ook wel benieuwd waar Wilders de mensen vandaan gaat halen? Die zijn er morgen niet ineens met een zak geld en een magische toverstaf
Hoger salaris voor thuiszorg.quote:Op zondag 12 november 2023 22:41 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Valt wel mee hoor, want ik ben ook wel benieuwd waar Wilders de mensen vandaan gaat halen? Die zijn er morgen niet ineens met een zak geld en een magische toverstaf
Ik vind zijn manier van debatteren om maar dezelfde zin te blijven herhalen en door mensen heen te gaan niet chique, maar dat gaat helaas nooit veranderen...quote:Op zondag 12 november 2023 22:40 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wilders valt reuze mee joh. Je bent het niet met hem eens, dat is anders.
Caroline bakt er idd bijzonder weinig van.
De Rutte tactiekquote:Op zondag 12 november 2023 22:41 schreef Regilio_ het volgende:
Dilan heeft weer heel veel woorden nodig en alles om maar niet concreet te worden.
En dan wil iedereen ineens in de zorg werken?quote:
Denk dat vooral mensen niet de zorg uitjagen ook wel wat doetquote:Op zondag 12 november 2023 22:41 schreef TheVulture het volgende:
[..]
En maar Marsjes en Twix snoepenquote:Op zondag 12 november 2023 22:43 schreef monkyyy het volgende:
Ik hoor niets over preventie, jammer. Als we als volk op deze hedonistische voet doorgaan, dan wordt dit probleem alleen maar groter.
Zelfs nóg kleiner dan de Partij voor de dieren.quote:Op zondag 12 november 2023 22:44 schreef Regilio_ het volgende:
Waarom zit Bontenbal eigenlijk niet bij dit kakelgesprek, weet iemand dat?
We moeten mensen juist aanmoedigen om te gaan roken en drinken. Dat is goedkoper voor de zorg.quote:Op zondag 12 november 2023 22:43 schreef monkyyy het volgende:
Ik hoor niets over preventie, jammer. Als we als volk op deze hedonistische voet doorgaan, dan wordt dit probleem alleen maar groter.
Als iedereen in de zorg wil werken dan komt de vraag waar we dat van gaan betalen, denk ik, wel heel acuut op tafel.quote:Op zondag 12 november 2023 22:43 schreef TheVulture het volgende:
[..]
En dan wil iedereen ineens in de zorg werken?
Ja, maar was dat het criterium? De SP is ook erg klein in de peilingen.quote:Op zondag 12 november 2023 22:44 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Zelfs nóg kleiner dan de Partij voor de dieren.
Kankermedicijnen zijn ook niet goedkoopquote:Op zondag 12 november 2023 22:44 schreef Gehrman het volgende:
[..]
We moeten mensen juist aanmoedigen om te gaan roken en drinken. Dat is goedkoper voor de zorg.
Dat valt wel mee als je CU, SGP, CDA en NSC bij elkaar optelt, denk ik.quote:Op zondag 12 november 2023 22:45 schreef timmmmm het volgende:
Overigens wel een mooie constatering, stemmers hebben inmiddels meer met dieren dan met God in de politiek
CDA staat gelijk met de gekken van FvD op het momentquote:Op zondag 12 november 2023 22:45 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Ja, maar was dat het criterium? De SP is ook erg klein in de peilingen.
quote:Op zondag 12 november 2023 22:45 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Kankermedicijnen zijn ook niet goedkoop
quote:Rokers sterven eerder dan niet-rokers. De maatschappij houdt daardoor 12,8 miljard euro aan niet-betaalde zorgkosten en pensioenuitkeringen extra in de staatskas.
En Denkquote:Op zondag 12 november 2023 22:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat valt wel mee als je CU, SGP, CDA en NSC bij elkaar optelt, denk ik.
Als je NSC een confessionele partij vindt wel ja.quote:Op zondag 12 november 2023 22:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat valt wel mee als je CU, SGP, CDA en NSC bij elkaar optelt, denk ik.
NSC in principe ook niet, behalve dat het opgezet is door iemand die van het CDA komtquote:Op zondag 12 november 2023 22:48 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Denk heeft geen religieuze basis.
Dit dus. Er moet van Wilders, SP en BBB enorm veel geld bij, maar die salarissen betaal je uiteindelijk gewoon zelf. Voor mij geen probleem, maar dat aspect vergeten ze er bij te vermelden.quote:Op zondag 12 november 2023 22:49 schreef monkyyy het volgende:
Maar als de zorgpremie met 6 euro stijgt dan is iedereen aan tafel weer ziedend.
Ik vond het meevallen met de roast. Je had er veel harder in kunnen gaan, want alle problemen die zij opnoemt heeft ze zelf veroorzaaktquote:
Niemand als je het mij vraagt. Eigen riedeltje opsnorren en doorrrquote:Op zondag 12 november 2023 22:51 schreef Houtenbeen het volgende:
Dilan en Rob zijn niet zo best vanavond
Maar ik had juist neit het idee dat die 13 jaar wanbeleid haar voor de voeten gelegd werd, wat op het gebied van de zorg wel terecht was geweestquote:Op zondag 12 november 2023 22:52 schreef Tijger_m het volgende:
Dilan heeft het probleem dat ze 13 jaar Rutte moet verdedigen en dat is best lastig gezien het feit dat Rutte 2 jaar geleden eigenlijk al toegaf dat zijn beleid gefaald had.
Dit iddquote:Op zondag 12 november 2023 22:52 schreef Tijger_m het volgende:
Dilan heeft het probleem dat ze 13 jaar Rutte moet verdedigen en dat is best lastig gezien het feit dat Rutte 2 jaar geleden eigenlijk al toegaf dat zijn beleid gefaald had.
Die had ook wel een goeie sneer naar Timmermans. Verliezer van de avond hoop ikquote:Op zondag 12 november 2023 22:53 schreef TheVulture het volgende:
Die spot van Timmermans over sterk leiderschap is ook wel humor van de bovenste plank trouwens, als je dit debat bewust uit de weg gaat. En de grap is dat het 'm helemaal de kop gaat kosten als Marijnissen wat van 'm af gaat snoepen door vanavond.
Ik zie hem eigenlijk niets verliezen door vanavond. Het is een waardeloos debat. Je kunt net zo goed afwezig zijn als je het mij vraagt.quote:Op zondag 12 november 2023 22:53 schreef TheVulture het volgende:
Die spot van Timmermans over sterk leiderschap is ook wel humor van de bovenste plank trouwens, als je dit debat bewust uit de weg gaat. En de grap is dat het 'm helemaal de kop gaat kosten als Marijnissen wat van 'm af gaat snoepen door vanavond.
Die zorgdiscussie en de complimenten aan Marijnissen over die zorgbuurthuizen zal allicht wat stemmen richting SP drijven....quote:Op zondag 12 november 2023 22:54 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ik zie hem eigenlijk niets verliezen door vanavond. Het is een waardeloos debat. Je kunt net zo goed afwezig zijn als je het mij vraagt.
Welnee joh, de enige verliezers zijn D66 en VVD.quote:Op zondag 12 november 2023 22:53 schreef TheVulture het volgende:
SP zal toch net te radicaal zijn voor de meesten denk ikquote:Op zondag 12 november 2023 22:55 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Die zorgdiscussie en de complimenten aan Marijnissen over die zorgbuurthuizen zal allicht wat stemmen richting SP drijven....
Dit.quote:Op zondag 12 november 2023 22:49 schreef monkyyy het volgende:
Maar als de zorgpremie met 6 euro stijgt dan is iedereen aan tafel weer ziedend.
Compleet idiote suggestie op het moment dat de zorg al een tekort heeft van 50.000 werknemers en de projecties zeggen dat we het huidige systeem richting een tekort van 135.000 gaan.quote:Op zondag 12 november 2023 22:55 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Die zorgdiscussie en de complimenten aan Marijnissen over die zorgbuurthuizen zal allicht wat stemmen richting SP drijven....
Al kun je wel veel arbeidstijd besparen als mensen bij elkaar wonen en thuiszorgers niet de hele tijd moeten reizen tussen ouderen.quote:Op zondag 12 november 2023 23:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Compleet idiote suggestie op het moment dat de zorg al een tekort heeft van 50.000 werknemers en de projecties zeggen dat we het huidige systeem richting een tekort van 135.000 gaan.
quote:Op zondag 12 november 2023 23:02 schreef timmmmm het volgende:
Moeder kan best wat minder eten zo te zien, in haar gezicht alleen al moet wel een paar honderd euro aan boodschappen te halen zijn
Meh...quote:Op zondag 12 november 2023 23:02 schreef timmmmm het volgende:
Moeder kan best wat minder eten zo te zien, in haar gezicht alleen al moet wel een paar honderd euro aan boodschappen te halen zijn
quote:Op zondag 12 november 2023 23:02 schreef timmmmm het volgende:
Dat werkt alleen als je geen thuiszorg meer gaat bieden maar mensen gaat dwingen om naar een instelling te gaan wat nou net niet de bedoeling was, volgens mij.quote:Op zondag 12 november 2023 23:02 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Al kun je wel veel arbeidstijd besparen als mensen bij elkaar wonen en thuiszorgers niet de hele tijd moeten reizen tussen ouderen.
Oh zoals het VK denk ik.quote:Op zondag 12 november 2023 23:02 schreef matthijst het volgende:
Enige zorgen die ik heb is hoe het er hier in NL over 10 jaar uitziet.
Dat heb ik ook wel. Hoeveel verdienen ze, of nou ja hij, en wat zijn de woonlasten bijvoorbeeld. Veel mensen gaan helemaal tot hun nek in de schulden zitten, tot de max hypotheek en als er dan tegenslagen zijn verbaast zijn dat je geen geld overhoudtquote:Op zondag 12 november 2023 23:03 schreef TheVulture het volgende:
Ik weet nooit zo goed bij dit soort discussies of die gestegen kosten echt de oorzaak zijn, of dat het andere redenen heeft.
Ik dacht al, zouden de supermarkten naast elkaar staan?quote:Op zondag 12 november 2023 23:04 schreef matthijst het volgende:
En alles met de auto, dus verrijden ze aan benzine de besparingen
Paar tientjes wellicht... Dat zou jij ook niet doen.quote:Op zondag 12 november 2023 23:04 schreef timmmmm het volgende:
Ze zou dus wel meer geld overhouden als ze ook gaat werken, maar daar heeft ze geen zin inDie is liever de hele dag 'boerenkool' aan het eten
Ik vind dit ook wel een raar verhaal hoor... In feite kunnen ze het financieel niet aan om kinderen op de wereld te zetten, of ben ik dan heel hard?quote:Op zondag 12 november 2023 23:04 schreef timmmmm het volgende:
Ze zou dus wel meer geld overhouden als ze ook gaat werken, maar daar heeft ze geen zin inDie is liever de hele dag 'boerenkool' aan het eten
Maar waarom klaagt ze danquote:Op zondag 12 november 2023 23:07 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Paar tientjes wellicht... Dat zou jij ook niet doen.
Dat stelsel moet inderdaad helemaal op de schop als je het mij vraagt, want ze hebben natuurlijk wel gelijk dat het heel krom is dat je beter iets minder kan werken en dan meer toeslagen vangen, dat werken niet meer loontquote:Op zondag 12 november 2023 23:06 schreef Regilio_ het volgende:
Hysterische Esther jaagt iedere ondernemer het land uit, terwijl je gewoon van die Toeslagen af moet.
En straks geen mensen hebben om werk uit te voeren dus halen we ze weer uit het buitenland oh wacht...quote:Op zondag 12 november 2023 23:07 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik vind dit ook wel een raar verhaal hoor... In feite kunnen ze het financieel niet aan om kinderen op de wereld te zetten, of ben ik dan heel hard?
Je moet ergens beginnen. Dat stijgt daarna ook wel en ondertussen bouw je iets van een cv opquote:Op zondag 12 november 2023 23:07 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Paar tientjes wellicht... Dat zou jij ook niet doen.
Yup, of in dit geval ervoor kiezen om niet te werkenquote:Op zondag 12 november 2023 23:06 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dat heb ik ook wel. Hoeveel verdienen ze, of nou ja hij, en wat zijn de woonlasten bijvoorbeeld. Veel mensen gaan helemaal tot hun nek in de schulden zitten, tot de max hypotheek en als er dan tegenslagen zijn verbaast zijn dat je geen geld overhoudt
En hoeveel kinderen?quote:Op zondag 12 november 2023 23:08 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Yup, of in dit geval ervoor kiezen om niet te werken
Ik dacht 2quote:
Uiteraard, maar er zijn in NWS of POL wel eens tabellen gepost van hoeveel je nou overhoudt absoluut. Daar zit een enorm gat in.quote:Op zondag 12 november 2023 23:08 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Je moet ergens beginnen. Dat stijgt daarna ook wel en ondertussen bouw je iets van een cv op
Als ze al met een maandinkomen ipv een jaarinkomen gaan rekenen ben je al een heel eind.quote:Op zondag 12 november 2023 23:08 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dat stelsel moet inderdaad helemaal op de schop als je het mij vraagt, want ze hebben natuurlijk wel gelijk dat het heel krom is dat je beter iets minder kan werken en dan meer toeslagen vangen, dat werken niet meer loont
Dan kun je idd toch prima werken.quote:
Allemaal moeilijk voor de RTL-kijkerquote:Op zondag 12 november 2023 23:10 schreef timmmmm het volgende:
Het leek even inhoudelijk te worden, goed dat Renze ingrijpt
Ik ken ook verhalen waarbij mensen in feite bijna 1 salaris kwijt zijn aan kinderopvang, maar ook dat is een tijdelijke situatie die voorbij gaat als je kinderen ouder worden. Dan heb je in ieder geval wel een baan en cv opgebouwd waarmee je verder kunt. Als je op je 40e de arbeidsmarkt op komt zonder werkervaring wordt het er ook niet beter van financieel.quote:Op zondag 12 november 2023 23:09 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Uiteraard, maar er zijn in NWS of POL wel eens tabellen gepost van hoeveel je nou overhoudt absoluut. Daar zit een enorm gat in.
Ik heb niet specifiek voor de ogen hoeveel je nou kwijt bent aan kinderopvang en hoeveel de toeslag dat dekt.
quote:Op zondag 12 november 2023 23:10 schreef timmmmm het volgende:
Het leek even inhoudelijk te worden, goed dat Renze ingrijpt
Dat hangt er een beetje vanaf hoe oud ze zijn. Als je geen opvang hebt, wordt het lastig want da's duur. Als die kinderen al naar school gaan natuurlijk wel.quote:
Dat roept vrijwel iedere partij al jaren maar zodra men gekozen is blijkt het toeslagen stelsel wel verdomd handig als je als 2e Kamer Sinterklaas wil spelen vlak voor de verkiezingen.quote:Op zondag 12 november 2023 23:08 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dat stelsel moet inderdaad helemaal op de schop als je het mij vraagt, want ze hebben natuurlijk wel gelijk dat het heel krom is dat je beter iets minder kan werken en dan meer toeslagen vangen, dat werken niet meer loont
Ik hoor dat de zorg altijd wel mensen zoektquote:Op zondag 12 november 2023 23:11 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik ken ook verhalen waarbij mensen in feite bijna 1 salaris kwijt zijn aan kinderopvang, maar ook dat is een tijdelijke situatie die voorbij gaat als je kinderen ouder worden. Dan heb je in ieder geval wel een baan en cv opgebouwd waarmee je verder kunt. Als je op je 40e de arbeidsmarkt op komt zonder werkervaring wordt het er ook niet beter van financieel.
Dat moet in je aard liggen.quote:Op zondag 12 november 2023 23:13 schreef monkyyy het volgende:
Zijn jullie een hardwerkende Nederlander?
Nee, ik voer geen fuck uit en ik ben met 50 met pensioen gegaan.quote:Op zondag 12 november 2023 23:13 schreef monkyyy het volgende:
Ze wonen ook niet in de buurt van familie, heel lullig is ook dat een keuze. En misschien ben ik een harde klootzak, maar een kind krijgen moet je weliswaar gegeven worden door de natuur, maar is in beginsel ook een keuze om daar voor te gaan. Als je dat financieel of qua leefsituatie niet aan kunt moet je er ook niet aan beginnen.quote:Op zondag 12 november 2023 23:12 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dat hangt er een beetje vanaf hoe oud ze zijn. Als je geen opvang hebt, wordt het lastig want da's duur. Als die kinderen al naar school gaan natuurlijk wel.
Maar goed, een paar avonden in de week kan altijd
Zij wel dan?quote:Op zondag 12 november 2023 23:13 schreef monkyyy het volgende:
De wekker om 11 uur zetten en dan de hele dag niets doenquote:
Onmogelijk idd.. te weinig personeel, kom je alsnog op een wachtlijstquote:Op zondag 12 november 2023 23:13 schreef OmniRocket het volgende:
D66 gelooft in gratis kinderopvang.
Dan ben je wel echt af hoor.
Mark Rutte met een kut.quote:Op zondag 12 november 2023 23:14 schreef timmmmm het volgende:
Dilan kijkt steeds veel te zelfvoldaan en arrogant.
Jetten verdient dat ook wel eigenlijk.quote:Op zondag 12 november 2023 23:17 schreef TheVulture het volgende:
Ah het heeft even geduurd maar Marijnissen heeft haar vervelende verongelijkte drammende toontje gevonden
Idd weer zon nietszeggend plaatjequote:Op zondag 12 november 2023 23:19 schreef monkyyy het volgende:
Rijkste 1% of 10% wat houdt dat in. Hoe rijk ben je dan
RIjkste 1% moet je 2.2 miljoen hebben.quote:Op zondag 12 november 2023 23:19 schreef monkyyy het volgende:
Boven de 70000 hoor je bij een hoog inkomenquote:Op zondag 12 november 2023 23:19 schreef monkyyy het volgende:
iedereen op FOK! dus.....quote:Op zondag 12 november 2023 23:20 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Boven de 70000 hoor je bij een hoog inkomen
Geintje hoop ik?quote:Op zondag 12 november 2023 23:20 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Klopt, salaris is een ander verhaal.quote:Op zondag 12 november 2023 23:20 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Is dat per persoon of per huishouden?quote:Op zondag 12 november 2023 23:20 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat zag ik daarstraks in beeld geloof ikquote:
Ik dacht per persoonquote:Op zondag 12 november 2023 23:21 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Is dat per persoon of per huishouden?
Dat meen je niet.quote:Op zondag 12 november 2023 23:21 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Klopt, salaris is een ander verhaal.
90.000 bruto per jaar zit je al in de top 1%.
Dat is per persoon. Je kunt grofweg stellen dat 99% van de Nederlanders cq belastingbetalers in Nederland onder de 90K per jaar zitten. Dat is inderdaad geen huishoudelijk inkomen.quote:Op zondag 12 november 2023 23:21 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Is dat per persoon of per huishouden?
Jawelquote:
Dit zijn echt van zulk goedkope opmerkingen. Doet het vast goed bij Piet en Gerda maar jemig...quote:Op zondag 12 november 2023 23:22 schreef timmmmm het volgende:
Ja Ouwehans, die mensen zie je op die klimaattop, mensen die geen geld hebben en al voor tienduizenden studieschuld (niet voor de studie gebruikt) hebben. En op hun vrije zondag liever in zo'n mars gaan freewheelen dan gewoon geld gaan verdieen
Ik snap alleen niet wat ze zegtquote:
Die had alle hoop voor vanavond al opgegeven, denk dat die hier eerder van zit te genieten.quote:Op zondag 12 november 2023 23:25 schreef TheVulture het volgende:
Ik denk dat Mona Keizer nu thuis een paling naar haar tv gooit... wat een gewauwel van Caroline
Dat is dan wel weer huishoudens en niet per persoon, natuurlijk, tweeverdieners die allebei aan 55K zitten komen dan boven die 90K uit.quote:Op zondag 12 november 2023 23:25 schreef matthijst het volgende:
https://www.cbs.nl/nl-nl/visualisaties/inkomensverdeling
Dat klopt, de even platte andere kant van Ouwehans' onzin door die arme klimaatbetogers erbij te halen. Die wilde gewoon nog even noemen dat ze er was en dan komt ze met zulke onzinquote:Op zondag 12 november 2023 23:24 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dit zijn echt van zulk goedkope opmerkingen. Doet het vast goed bij Piet en Gerda maar jemig...
Heeft er ook helemaal geen zin in.quote:Op zondag 12 november 2023 23:27 schreef endrome het volgende:
Caroline kan t niveau niet echt aan het. Wat een wolligheid.
Geen idee. Weet wel wie ik het slechtste vond, na Caroline natuurlijk.quote:
Je kan eronder kiezen voor samenstelling en dan varianten zien.quote:Op zondag 12 november 2023 23:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is dan wel weer huishoudens en niet per persoon, natuurlijk, tweeverdieners die allebei aan 55K zitten komen dan boven die 90K uit.
Beter thuis blijven en foldertjes scannen voor boerenkoolaanbiedingenquote:
D66 zit dan ook wel precies in de sweet spot van GL/PvdA en VVD op veel onderwerpen, als de minder extreme optie op veel onderwerpen van deze twee. Dat zag je ook in de doorrekeningen van het CPB, dat D66 vaak als 2e/3e optie scoort. Ik denk inderdaad dat er nog wel wat de kant van Jetten opschuift deze campagne.quote:Op zondag 12 november 2023 22:22 schreef timmmmm het volgende:
[..]
D66. En Wilders pakt er weer wat zwevende kiezers bij ja. Die kunnen ook van de BBB komen, want Caroline valt nog tegen
2 van de 2 stemmen hier in huis voor D66quote:Op zondag 12 november 2023 23:31 schreef TheVulture het volgende:
[..]
D66 zit dan ook wel precies in de sweet spot van GL/PvdA en VVD op veel onderwerpen, als de minder extreme optie op veel onderwerpen van deze twee. Dat zag je ook in de doorrekeningen van het CPB, dat D66 vaak als 2e/3e optie scoort. Ik denk inderdaad dat er nog wel wat de kant van Jetten opschuift deze campagne.
quote:Op zondag 12 november 2023 23:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
2 van de 2 stemmen hier in huis voor D66
Ik heb mijn vrouw, net Nederlander, geworden vakkundig gehersenspoeld via de Stemwijzers
quote:Op zondag 12 november 2023 23:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik heb mijn vrouw, net Nederlander, geworden vakkundig gehersenspoeld via de Stemwijzers
En vervolgens in een talkshow zeuren dat ik te weinig centjes heb en aan Jetten vragen hoe hij mij kan verlossen van dit onrechtquote:Op zondag 12 november 2023 23:30 schreef matthijst het volgende:
[..]
Beter thuis blijven en foldertjes scannen voor boerenkoolaanbiedingen
VVD-botsquote:Op zondag 12 november 2023 23:33 schreef NLGooner het volgende:
[..]
Hoe kan Dilan hier zo hoog staan?
Ik vond haar echt zwak
Ze was best prima. Er was niet echt iemand die er bovenuit stak imo. Vond Caroline en Jetten wel wat tegenvallen. Ouwehand wat afwezig.quote:Op zondag 12 november 2023 23:33 schreef NLGooner het volgende:
[..]
Hoe kan Dilan hier zo hoog staan?
Ik vond haar echt zwak
Neuh, alle peilingen geven VVD als 1e of 2e partij in stemmen.quote:
Ja, maar ze was vanavond toch niet de sterkste.quote:Op zondag 12 november 2023 23:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Neuh, alle peilingen geven VVD als 1e of 2e partij in stemmen.
Ben benieuwd hoe het met hem gaat.quote:
Gelukkig opereert D66 in de marge volgend jaar na de verkiezingen.quote:Op zondag 12 november 2023 23:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oh, je denkt dat er volgend jaar weer verkiezingen zijn? Het kan, inderdaadquote:Op zondag 12 november 2023 23:46 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Gelukkig opereert D66 in de marge volgend jaar na de verkiezingen.
Ja maar volgens mij gaat het hier over een debat en niet over populariteitquote:Op zondag 12 november 2023 23:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Neuh, alle peilingen geven VVD als 1e of 2e partij in stemmen.
Ja, my bad, ik had dat even niet door.quote:Op zondag 12 november 2023 23:50 schreef NLGooner het volgende:
[..]
Ja maar volgens mij gaat het hier over een debat en niet over populariteit
Oh lol ja, ik bedoel na de volgende verkiezingen...quote:Op zondag 12 november 2023 23:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oh, je denkt dat er volgend jaar weer verkiezingen zijn? Het kan, inderdaad
Zelfs dat moeten we nog maar afwachten, de verkiezingen zijn pas stap een, formeren wordt nog een heel ander verhaal en je kan niet uitsluiten dat D66 dan toch weer in the picture kan zijn.quote:Op zondag 12 november 2023 23:56 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Oh lol ja, ik bedoel na de volgende verkiezingen...
Ik heb het idee dat ze er allemaal wel klaar mee zijn.quote:Op zondag 12 november 2023 23:36 schreef fetX het volgende:
[..]
Ze was best prima. Er was niet echt iemand die er bovenuit stak imo. Vond Caroline en Jetten wel wat tegenvallen. Ouwehand wat afwezig.
Verder vlees noch vis debat.
Wat dan toch wel heel gek zou zijn gegeven het feit dat dit eigenlijk een heel korte campagne is, normaliter, als het kabinet niet tussentijds valt is men maanden voordat de campagne een feit is al volop bezig met campagne voeren.quote:Op maandag 13 november 2023 00:11 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat ze er allemaal wel klaar mee zijn.
Ik heb in de verkiezingen van 2017?? zo iets gedaan met een buitenlandse collega (ze kwam uit Rusland) en voor haar de stemwijzer vertaalt en haar laten kiezen.quote:Op zondag 12 november 2023 23:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
quote:Bij het #RTLdebat wordt lustig gemanipuleerd met asielcijfers.
Statushouders concurreren op de huurwoningmarkt met STARTERS onder 65 jaar, onder huurtoeslaggrens.
Van die woningtoewijzingen gaat niet 5-10%, maar ca. 33% naar statushouders!*
Onderzoek doen kost tijd en geld, steun mij via: http://dr-janvandebeek.backme.org
*Noot. Op het plaatje wat RTL laat zien zie je ALLE woningtoewijzingen dus ook bijvoorbeeld van Piet die van een sociale huurflat naar een sociale huur eengezinswoning gaat. Maar zo'n zogenaamde doorstromer onttrekt géén woning aan de totale voorraad. Dus die kun je niet op één hoop gooien met een statushouder of andere starter die wél een woning onttrekt aan de sociale woningvoorraad.
Ik had al zo'n vermoeden, maar ik ben te lui en heeft geen zin voor mij om allerlei bronnen op te vragen om dat nader te analyseren.quote:
Ik denk dat het deze verkiezingen zelfs zo is, dat indien NL een regering over rechts wilt, men strategisch op PVV gaat/moet stemmen. Mogelijk een grotere uitslag dan gepeild, zeker nu Wilders wat gematigder overkomt.quote:Op maandag 13 november 2023 10:39 schreef capricia het volgende:
Ik vond eigenlijk Wilders de winnaar gisteren.
Hij kon gewoon normaal meedoen, werd niet buitengesloten (en sloot zichzelf niet buiten als outsider). Hij werd ook niet flink aangepakt.
De PVV blijkt een volledig geaccepteerde partij. Staat in de peilingen inmiddels boven de 20 zetels.
Ik denk dat hij een goede kans maakt om mee te regeren als men over rechts gaat.
Ik krijg ook steeds meer respect voor Geert wat betreft hoe hij zijn partij stabiel en staande heeft weten te houden, dat spreekt echt wel enorm voor zijn politiek talent.quote:Op maandag 13 november 2023 10:39 schreef capricia het volgende:
Ik vond eigenlijk Wilders de winnaar gisteren.
Hij kon gewoon normaal meedoen, werd niet buitengesloten (en sloot zichzelf niet buiten als outsider). Hij werd ook niet flink aangepakt.
De PVV blijkt een volledig geaccepteerde partij. Staat in de peilingen inmiddels boven de 20 zetels.
Ik denk dat hij een goede kans maakt om mee te regeren als men over rechts gaat.
Ja. Dat moet ik Omtzigt nog zien doen.quote:Op maandag 13 november 2023 16:10 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik krijg ook steeds meer respect voor Geert wat betreft hoe hij zijn partij stabiel en staande heeft weten te houden, dat spreekt echt wel enorm voor zijn politiek talent.
Mwoah. Zijn partij bestaat uit maar een lid en dat is hijzelf. Dan is het nogal makkelijk om een partij "staande" te houden. Andere partijen hebben schandaaltjes omdat er frictie is met het bestuur, bij de PVV waren die er vooral omdat een PVV'er bijvoorbeeld in brievenbussen plast of zo (want er is geen bestuur waarmee frictie kan ontstaan). Het zijn minder schandalen dan bij de VVD, dat dan weer wel.quote:Op maandag 13 november 2023 16:10 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik krijg ook steeds meer respect voor Geert wat betreft hoe hij zijn partij stabiel en staande heeft weten te houden, dat spreekt echt wel enorm voor zijn politiek talent.
Hij deed het beter dan bij het Radio 1 debat met Wilders. Ik vond hem bij vlagen best redelijk deze keer, beter dan bijvoorbeeld Ouwehand (die had een teleurstellend optreden).quote:Op maandag 13 november 2023 12:04 schreef Nattekat het volgende:
Er zijn mensen die Jetten oprecht goed vonden gisteren, dafuq
De partij is Geert. Geert is de partij. End of story.quote:Op maandag 13 november 2023 16:10 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |