Geen probleem, halen we toch gewoon uit het buitenla....oh.quote:Op zondag 12 november 2023 22:41 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Valt wel mee hoor, want ik ben ook wel benieuwd waar Wilders de mensen vandaan gaat halen? Die zijn er morgen niet ineens met een zak geld en een magische toverstaf
Hoger salaris voor thuiszorg.quote:Op zondag 12 november 2023 22:41 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Valt wel mee hoor, want ik ben ook wel benieuwd waar Wilders de mensen vandaan gaat halen? Die zijn er morgen niet ineens met een zak geld en een magische toverstaf
Ik vind zijn manier van debatteren om maar dezelfde zin te blijven herhalen en door mensen heen te gaan niet chique, maar dat gaat helaas nooit veranderen...quote:Op zondag 12 november 2023 22:40 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wilders valt reuze mee joh. Je bent het niet met hem eens, dat is anders.
Caroline bakt er idd bijzonder weinig van.
De Rutte tactiekquote:Op zondag 12 november 2023 22:41 schreef Regilio_ het volgende:
Dilan heeft weer heel veel woorden nodig en alles om maar niet concreet te worden.
En dan wil iedereen ineens in de zorg werken?quote:
Denk dat vooral mensen niet de zorg uitjagen ook wel wat doetquote:Op zondag 12 november 2023 22:41 schreef TheVulture het volgende:
[..]
En maar Marsjes en Twix snoepenquote:Op zondag 12 november 2023 22:43 schreef monkyyy het volgende:
Ik hoor niets over preventie, jammer. Als we als volk op deze hedonistische voet doorgaan, dan wordt dit probleem alleen maar groter.
Zelfs nóg kleiner dan de Partij voor de dieren.quote:Op zondag 12 november 2023 22:44 schreef Regilio_ het volgende:
Waarom zit Bontenbal eigenlijk niet bij dit kakelgesprek, weet iemand dat?
We moeten mensen juist aanmoedigen om te gaan roken en drinken. Dat is goedkoper voor de zorg.quote:Op zondag 12 november 2023 22:43 schreef monkyyy het volgende:
Ik hoor niets over preventie, jammer. Als we als volk op deze hedonistische voet doorgaan, dan wordt dit probleem alleen maar groter.
Als iedereen in de zorg wil werken dan komt de vraag waar we dat van gaan betalen, denk ik, wel heel acuut op tafel.quote:Op zondag 12 november 2023 22:43 schreef TheVulture het volgende:
[..]
En dan wil iedereen ineens in de zorg werken?
Ja, maar was dat het criterium? De SP is ook erg klein in de peilingen.quote:Op zondag 12 november 2023 22:44 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Zelfs nóg kleiner dan de Partij voor de dieren.
Kankermedicijnen zijn ook niet goedkoopquote:Op zondag 12 november 2023 22:44 schreef Gehrman het volgende:
[..]
We moeten mensen juist aanmoedigen om te gaan roken en drinken. Dat is goedkoper voor de zorg.
Dat valt wel mee als je CU, SGP, CDA en NSC bij elkaar optelt, denk ik.quote:Op zondag 12 november 2023 22:45 schreef timmmmm het volgende:
Overigens wel een mooie constatering, stemmers hebben inmiddels meer met dieren dan met God in de politiek
CDA staat gelijk met de gekken van FvD op het momentquote:Op zondag 12 november 2023 22:45 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Ja, maar was dat het criterium? De SP is ook erg klein in de peilingen.
quote:Op zondag 12 november 2023 22:45 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Kankermedicijnen zijn ook niet goedkoop
quote:Rokers sterven eerder dan niet-rokers. De maatschappij houdt daardoor 12,8 miljard euro aan niet-betaalde zorgkosten en pensioenuitkeringen extra in de staatskas.
En Denkquote:Op zondag 12 november 2023 22:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat valt wel mee als je CU, SGP, CDA en NSC bij elkaar optelt, denk ik.
Als je NSC een confessionele partij vindt wel ja.quote:Op zondag 12 november 2023 22:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat valt wel mee als je CU, SGP, CDA en NSC bij elkaar optelt, denk ik.
NSC in principe ook niet, behalve dat het opgezet is door iemand die van het CDA komtquote:Op zondag 12 november 2023 22:48 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Denk heeft geen religieuze basis.
Dit dus. Er moet van Wilders, SP en BBB enorm veel geld bij, maar die salarissen betaal je uiteindelijk gewoon zelf. Voor mij geen probleem, maar dat aspect vergeten ze er bij te vermelden.quote:Op zondag 12 november 2023 22:49 schreef monkyyy het volgende:
Maar als de zorgpremie met 6 euro stijgt dan is iedereen aan tafel weer ziedend.
Ik vond het meevallen met de roast. Je had er veel harder in kunnen gaan, want alle problemen die zij opnoemt heeft ze zelf veroorzaaktquote:
Niemand als je het mij vraagt. Eigen riedeltje opsnorren en doorrrquote:Op zondag 12 november 2023 22:51 schreef Houtenbeen het volgende:
Dilan en Rob zijn niet zo best vanavond
Maar ik had juist neit het idee dat die 13 jaar wanbeleid haar voor de voeten gelegd werd, wat op het gebied van de zorg wel terecht was geweestquote:Op zondag 12 november 2023 22:52 schreef Tijger_m het volgende:
Dilan heeft het probleem dat ze 13 jaar Rutte moet verdedigen en dat is best lastig gezien het feit dat Rutte 2 jaar geleden eigenlijk al toegaf dat zijn beleid gefaald had.
Dit iddquote:Op zondag 12 november 2023 22:52 schreef Tijger_m het volgende:
Dilan heeft het probleem dat ze 13 jaar Rutte moet verdedigen en dat is best lastig gezien het feit dat Rutte 2 jaar geleden eigenlijk al toegaf dat zijn beleid gefaald had.
Die had ook wel een goeie sneer naar Timmermans. Verliezer van de avond hoop ikquote:Op zondag 12 november 2023 22:53 schreef TheVulture het volgende:
Die spot van Timmermans over sterk leiderschap is ook wel humor van de bovenste plank trouwens, als je dit debat bewust uit de weg gaat. En de grap is dat het 'm helemaal de kop gaat kosten als Marijnissen wat van 'm af gaat snoepen door vanavond.
Ik zie hem eigenlijk niets verliezen door vanavond. Het is een waardeloos debat. Je kunt net zo goed afwezig zijn als je het mij vraagt.quote:Op zondag 12 november 2023 22:53 schreef TheVulture het volgende:
Die spot van Timmermans over sterk leiderschap is ook wel humor van de bovenste plank trouwens, als je dit debat bewust uit de weg gaat. En de grap is dat het 'm helemaal de kop gaat kosten als Marijnissen wat van 'm af gaat snoepen door vanavond.
Die zorgdiscussie en de complimenten aan Marijnissen over die zorgbuurthuizen zal allicht wat stemmen richting SP drijven....quote:Op zondag 12 november 2023 22:54 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ik zie hem eigenlijk niets verliezen door vanavond. Het is een waardeloos debat. Je kunt net zo goed afwezig zijn als je het mij vraagt.
Welnee joh, de enige verliezers zijn D66 en VVD.quote:Op zondag 12 november 2023 22:53 schreef TheVulture het volgende:
SP zal toch net te radicaal zijn voor de meesten denk ikquote:Op zondag 12 november 2023 22:55 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Die zorgdiscussie en de complimenten aan Marijnissen over die zorgbuurthuizen zal allicht wat stemmen richting SP drijven....
Dit.quote:Op zondag 12 november 2023 22:49 schreef monkyyy het volgende:
Maar als de zorgpremie met 6 euro stijgt dan is iedereen aan tafel weer ziedend.
Compleet idiote suggestie op het moment dat de zorg al een tekort heeft van 50.000 werknemers en de projecties zeggen dat we het huidige systeem richting een tekort van 135.000 gaan.quote:Op zondag 12 november 2023 22:55 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Die zorgdiscussie en de complimenten aan Marijnissen over die zorgbuurthuizen zal allicht wat stemmen richting SP drijven....
Al kun je wel veel arbeidstijd besparen als mensen bij elkaar wonen en thuiszorgers niet de hele tijd moeten reizen tussen ouderen.quote:Op zondag 12 november 2023 23:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Compleet idiote suggestie op het moment dat de zorg al een tekort heeft van 50.000 werknemers en de projecties zeggen dat we het huidige systeem richting een tekort van 135.000 gaan.
quote:Op zondag 12 november 2023 23:02 schreef timmmmm het volgende:
Moeder kan best wat minder eten zo te zien, in haar gezicht alleen al moet wel een paar honderd euro aan boodschappen te halen zijn
Meh...quote:Op zondag 12 november 2023 23:02 schreef timmmmm het volgende:
Moeder kan best wat minder eten zo te zien, in haar gezicht alleen al moet wel een paar honderd euro aan boodschappen te halen zijn
quote:Op zondag 12 november 2023 23:02 schreef timmmmm het volgende:
Dat werkt alleen als je geen thuiszorg meer gaat bieden maar mensen gaat dwingen om naar een instelling te gaan wat nou net niet de bedoeling was, volgens mij.quote:Op zondag 12 november 2023 23:02 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Al kun je wel veel arbeidstijd besparen als mensen bij elkaar wonen en thuiszorgers niet de hele tijd moeten reizen tussen ouderen.
Oh zoals het VK denk ik.quote:Op zondag 12 november 2023 23:02 schreef matthijst het volgende:
Enige zorgen die ik heb is hoe het er hier in NL over 10 jaar uitziet.
Dat heb ik ook wel. Hoeveel verdienen ze, of nou ja hij, en wat zijn de woonlasten bijvoorbeeld. Veel mensen gaan helemaal tot hun nek in de schulden zitten, tot de max hypotheek en als er dan tegenslagen zijn verbaast zijn dat je geen geld overhoudtquote:Op zondag 12 november 2023 23:03 schreef TheVulture het volgende:
Ik weet nooit zo goed bij dit soort discussies of die gestegen kosten echt de oorzaak zijn, of dat het andere redenen heeft.
Ik dacht al, zouden de supermarkten naast elkaar staan?quote:Op zondag 12 november 2023 23:04 schreef matthijst het volgende:
En alles met de auto, dus verrijden ze aan benzine de besparingen
Paar tientjes wellicht... Dat zou jij ook niet doen.quote:Op zondag 12 november 2023 23:04 schreef timmmmm het volgende:
Ze zou dus wel meer geld overhouden als ze ook gaat werken, maar daar heeft ze geen zin inDie is liever de hele dag 'boerenkool' aan het eten
Ik vind dit ook wel een raar verhaal hoor... In feite kunnen ze het financieel niet aan om kinderen op de wereld te zetten, of ben ik dan heel hard?quote:Op zondag 12 november 2023 23:04 schreef timmmmm het volgende:
Ze zou dus wel meer geld overhouden als ze ook gaat werken, maar daar heeft ze geen zin inDie is liever de hele dag 'boerenkool' aan het eten
Maar waarom klaagt ze danquote:Op zondag 12 november 2023 23:07 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Paar tientjes wellicht... Dat zou jij ook niet doen.
Dat stelsel moet inderdaad helemaal op de schop als je het mij vraagt, want ze hebben natuurlijk wel gelijk dat het heel krom is dat je beter iets minder kan werken en dan meer toeslagen vangen, dat werken niet meer loontquote:Op zondag 12 november 2023 23:06 schreef Regilio_ het volgende:
Hysterische Esther jaagt iedere ondernemer het land uit, terwijl je gewoon van die Toeslagen af moet.
En straks geen mensen hebben om werk uit te voeren dus halen we ze weer uit het buitenland oh wacht...quote:Op zondag 12 november 2023 23:07 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik vind dit ook wel een raar verhaal hoor... In feite kunnen ze het financieel niet aan om kinderen op de wereld te zetten, of ben ik dan heel hard?
Je moet ergens beginnen. Dat stijgt daarna ook wel en ondertussen bouw je iets van een cv opquote:Op zondag 12 november 2023 23:07 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Paar tientjes wellicht... Dat zou jij ook niet doen.
Yup, of in dit geval ervoor kiezen om niet te werkenquote:Op zondag 12 november 2023 23:06 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dat heb ik ook wel. Hoeveel verdienen ze, of nou ja hij, en wat zijn de woonlasten bijvoorbeeld. Veel mensen gaan helemaal tot hun nek in de schulden zitten, tot de max hypotheek en als er dan tegenslagen zijn verbaast zijn dat je geen geld overhoudt
En hoeveel kinderen?quote:Op zondag 12 november 2023 23:08 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Yup, of in dit geval ervoor kiezen om niet te werken
Ik dacht 2quote:
Uiteraard, maar er zijn in NWS of POL wel eens tabellen gepost van hoeveel je nou overhoudt absoluut. Daar zit een enorm gat in.quote:Op zondag 12 november 2023 23:08 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Je moet ergens beginnen. Dat stijgt daarna ook wel en ondertussen bouw je iets van een cv op
Als ze al met een maandinkomen ipv een jaarinkomen gaan rekenen ben je al een heel eind.quote:Op zondag 12 november 2023 23:08 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dat stelsel moet inderdaad helemaal op de schop als je het mij vraagt, want ze hebben natuurlijk wel gelijk dat het heel krom is dat je beter iets minder kan werken en dan meer toeslagen vangen, dat werken niet meer loont
Dan kun je idd toch prima werken.quote:
Allemaal moeilijk voor de RTL-kijkerquote:Op zondag 12 november 2023 23:10 schreef timmmmm het volgende:
Het leek even inhoudelijk te worden, goed dat Renze ingrijpt
Ik ken ook verhalen waarbij mensen in feite bijna 1 salaris kwijt zijn aan kinderopvang, maar ook dat is een tijdelijke situatie die voorbij gaat als je kinderen ouder worden. Dan heb je in ieder geval wel een baan en cv opgebouwd waarmee je verder kunt. Als je op je 40e de arbeidsmarkt op komt zonder werkervaring wordt het er ook niet beter van financieel.quote:Op zondag 12 november 2023 23:09 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Uiteraard, maar er zijn in NWS of POL wel eens tabellen gepost van hoeveel je nou overhoudt absoluut. Daar zit een enorm gat in.
Ik heb niet specifiek voor de ogen hoeveel je nou kwijt bent aan kinderopvang en hoeveel de toeslag dat dekt.
quote:Op zondag 12 november 2023 23:10 schreef timmmmm het volgende:
Het leek even inhoudelijk te worden, goed dat Renze ingrijpt
Dat hangt er een beetje vanaf hoe oud ze zijn. Als je geen opvang hebt, wordt het lastig want da's duur. Als die kinderen al naar school gaan natuurlijk wel.quote:
Dat roept vrijwel iedere partij al jaren maar zodra men gekozen is blijkt het toeslagen stelsel wel verdomd handig als je als 2e Kamer Sinterklaas wil spelen vlak voor de verkiezingen.quote:Op zondag 12 november 2023 23:08 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dat stelsel moet inderdaad helemaal op de schop als je het mij vraagt, want ze hebben natuurlijk wel gelijk dat het heel krom is dat je beter iets minder kan werken en dan meer toeslagen vangen, dat werken niet meer loont
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |